Diskuze k článku

Genetické inženýrství: Globální potravinová a zemědělská krize

Příspěvků 21

26.7.2013 9:40

Scénář je vždy stejný

Saša 24.?.?.?

To je přece jednoduché, zemědělcům slíbíme větší výnosy z hektaru, dáme jim tedy úplatek a pak si budou musit kupovat sadbu jen od nás a pak můžeme zvýšit cenu a náš zisk. Lidstvo pojde na vlastní krkavost, lačnost po penězích, kterých se nenajíte. Scénář je vždy stejný, podobně jak se zdravotním pojištěním, s prodejem vody atp.

Na vysoce zisková zázračná řešení mají miliardáři týmy odborníků, kteří vymýšlí jak uplatit a překrásnou reklamou oblbnout ty chudší a učinit z nich otroky. Za co myslíte, že jsou korporátní elity placené? Nejdříve vytvoříme skutečný nebo imaginární problém (to je jedno) a pak těch příslovečných 99 procent očešme. Dnes se ve skutečnosti jedná o promile vlastníků oproti 99.9% ostatních ke kterým patří i vlastní přisluhovači, těch 0.9 procenta.

Na finanční krizi, terorizmu, nemoci a smrti se parádně vydělává, ale nejvíc se v budoucnu vydělá asi na žrádle.

293904

27.7.2013 10:00

Proč opět nezavést místo genetických modifikací kanibalizmus?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 293904

Kanibalizmus i když zatím jen sociální / nazývaná ý například "demokracie" zde již je instalován mnoho století, obyvatel Země je stejně neustále zvyšující se katastrofální přebytek, a je známo, že kanibalové si vzájemnou konzumací ničí genom podstatně méně než dlouholetými opakovanými příbuzenskými svazky....

293921

26.7.2013 9:45

Inženýring neoliberálů a záhuba nenažratelnými lumpy z pozadí

slak 77.?.?.?

Dvouvěžový náraz pádu třech budov je synonymem pro zastíraný skutečný terorismus těch kteří si stvořili byznis z opaku zaměrů a s osočením jiných z toho co sami tropí. No možná to demokratůra trupelů (politické loutky zločinného úžeru) nese opakem předstíráním výtečníky tlučhubovaného. [mrknutí jedním okem]

293905

26.7.2013 11:34

no a mozme sa tesit na dohodu o voľnom obchode medzi EÚ a USA

Turambar 158.?.?.?

Monsanto kupuje BLACKWATER:
http://southweb.org/blog/monsanto-buys-blackwater-the-largest-mercenary-army-in-the-world/

SPOJITOST MEZI GMO A LEUKEMIÍ:
http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/2461-podle-studie-existuje-spojitost-mezi-gmo-a-leukemii-kdy-nam-monsanto-prestane-lhat

SPOLEČNOSTÍ, KTERÉ NEPOUŽÍVAJÍ GMO VE SVÝCH PRODUKTECH:
http://www.dolezite.sk/SEZNAM-SPOLECNOSTI-KTERE-NEPOUZIVAJI-GMO-VE-SVYCH-PRODUKTECH-vBm.html

293908

26.7.2013 15:34

strach...

fohat 194.?.?.?

je odpornost,záměrně před mnoha lety implantovaná...takže,kdo je takto informován od nezávislých zdroju,muže si zároven sám naordinovat vědomosti o tom,o čem západní myšlení odmítá jakkoliv do hloubky polemizovat..o bolestech při umírání a strachu ze smrti vubec..posléze jakékoliv strašidlo žádného ismu nevyvolá onen tak pečlivě pěstovaný STRACH...

293911

26.7.2013 16:12

RE: strach...

abc 89.?.?.?

Reakce na 293911

GMO nikomu nechutia, nikomu neprospievajú, vzbudzujú strach, je to genocída ľudstva.
http://www.makrosvet.sk/index.php/2013-07-19-13-58...

293912

26.7.2013 17:16

RE: strach...

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293912

>GMO nikomu nechutia, nikomu neprospievajú, vzbudzujú strach, je
>to genocída ľudstva.

>http://www.makrosvet.sk/index.php/2013-07-19-13-58...

Má to jednu chybičku: článek pana abc je propagandou Jehovových svědků, nemohou se dočkat konce světa. Ti totiž čekají na konec světa a zneužijí každého problému pro svoji propagandu.

293914

26.7.2013 20:11

RE: strach...

abc 89.?.?.?

Reakce na 293914

Neodpovedali ste na základnú otázmu: Či vám chutia GMO potraviny?

293915

27.7.2013 18:17

RE: strach...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 293914

Pán je spíš expert na PR, nežli na SJ, když z tvrzeného vyňal obsah. Oni ti SJ sice opravdu očekávají konec světa, ale toho soudobého, pod knůtou Satana. A tak pokud je pánovi nynější podoba světa blízká, nejspíš bude Satanista.

Moje zkušenost se SJ je poněkud odlišná. Svými abnormálně vstřícnými vztahy vůči sobě navzájem, v mnohém až připomínají náboženskou sektu. Ale zároveň se straní většiny náboženských rituálů a struktur a snaží se o aplikaci Kristova učení. Bible je jím vším a k jejímu výkladu mají rozsáhlé podpůrné výzkumy i za použití vědeckých poznatků.

Ta oddanost v šíření JEJICH výkladu je ovšem mnohdy kontraproduktivní tam, kde jim jejich ústředí nepředložilo SVOJI verzi výkladu při střetu s realitou světa. Příkladně jejich odmítání poznání - vyplývající z interpretace uspořádání pyramidového areálu v Gíze coby archivace projektu na vytvoření přinejmenším vnitřní terestrické části Sluneční soustavy a byť je s Biblí celkem v souladu - je jimi argumentováno jednoduše tím, že se o pyramidách Bible nezmiňuje. [oči v sloup] Že je přitom nutno na Bibli nahlížet jako na materii, která je nepřesnými překlady neúplných kopií neexistujícího originálu, to nepokládají za hodné zvážení. Má to pro ně ovšem obdobný efekt, jako pro známý nápoj Coca-Cola její utajený recept, která je pak všude po světě zcela identická, nechť ji vyrábí libovolný z jejích producentů. [mrknutí jedním okem]

293926

27.7.2013 9:31

copak zase nikde není odpovedný?

ppppp 78.?.?.?

To je problém zjistit ty jména, kterí našim jménem "zabezpečili" ostatním potravu, které vubec nerozumí? Stejne tak bylo s DDT práškem, byl super, dokud se po 50 letech nezjistilo, co je vlastne zač. Po 2 generacích.
To tady zase treba čekat 2 generace, než se objeví dusledky nezodpovedných alchymistických, šarlatánských pokusu našich predstavitelu? Kdo jsou ti alchymisti šarlatáni? Proč nedelajíá ty testy na sobe? Precejenom šlechtení je více opreno o prírodu, než nejaké transkripce nevímčeho nevímkam. Toto je už zjevná pseudoveda pod rouškou vedy. Svévole. Je treba více dbát na míru, která oddeluje svobodu od svévole, nebo dokonce chamtivosti. My v prumeru nejsme na podobné veci filosoficky vybaveni. Sežereme návnadu i s navijákem. Podobne se chovali Indiáni, stačilo pár kmenu nadopovat "alkoholem" a vytvorit patologické závislosti.

Takže prosím pátrat po jménech a proste jim alespoň morálne "uťat hlavu", ať se takový človek dále nehrabe do rozhodování o druhých.

293920

27.7.2013 16:51

RE: copak zase nikde není odpovedný?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 293920

Odpovědná je PŘÍRODA, pane Ppppp. Přenos úseků DNA (odborně plazmidů a transpozonů), se mezi druhy v přírodě děje jako něco zcela přirozeného již miliony let. Srovnání s účinky DDT je zcela nesmyslné. Nejen že se nám přenos DNA nevymstil, ale zřejmě se jedná o jeden z hlavních "motorů" evoluce.

Více se dočtete třeba zde http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&akce=showall&clanek=5024&id_c=108495 [smích]

293925

27.7.2013 18:31

RE: copak zase nikde není odpovedný?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 293925

Když je ta evoluce tak mocný Stvůrce života, tak proč už sakra za ty miliony let zde není jeden jediný, pro zdejší podmínky univerzálně přizpůsobený organizmus, čerpající sluneční energii přímo ze zdroje? Proč se to naopak děje po miliony let miliony vzájemně se požírajících druhů? A jak dlouho vůbec trvá, než se takový jeden nový druh vytvoří? Bylo na ty miliony druhů za dobu existence Sluneční soustavy dost času? [zmaten] [oči v sloup] [vyplazený jazyk]

293927

27.7.2013 20:21

Jezevčice s maskou divočáka mě měří že tak blbej nemůže být ze smečky

slak 77.?.?.?

Reakce na 293925

Na oslovi je i možný ctihodný praotec kanec. Příroda dělá evoluci v souladu s prostředím ovšem lidé v rámci zázraků nemožné věci a třeba i růžové křivolíny a to je asi to nejmenší možné pomýlení kromě jiných. [smích]

293929

28.7.2013 3:13

RE: copak zase nikde není odpovedný?

ppppp 91.?.?.?

Reakce na 293925

1. Vy jste si neprečetl dost dusledne, na co reaguji, protože jste bokem. Podbízíte mi jinak názor, že príroda muže za to, že máme mezi sebou čím dále víc a nenažranejších zlodeju. Také príroda "muže" za to, že do kriminálu nezavíráme ty správné. Pak se nedivím, že skoro každý má na všechno alibi.

2. Príroda nemá definovanou odpovednost, tak nemíchejte pojmy s dojmama.

3. Srovnání s DDT je nesmyslné podle vás, protože nemáte dostatek použitelných informací z chemie, aby jste neco takové mohl hodnotit. Vy jen jinými slovy propagujete prozatím náboženství, že cizí geny v potravinách nemohou škodit. Možná ne po primerené tepelné úprave, ale jinak je to nedorešená otázka, a argumenty zatím nekvalitní na obou stranách. (zastávám názor, že napr. mikrovlnka vubec neškodí)

293931

28.7.2013 16:40

RE: copak zase nikde není odpovedný?

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 293931

Dovoľte aby som Vás podporil.
Porovnávať GMO s DDT je podľa mňa nepostačujúce, prirovnanať ich biologickým či chemickým zbraniam by bolo skôr na mieste.

Dôkazov na podporu týchto tvrdení je niekoľko, priamych a nepriamych:
-priame sú dôsledky zvieracích testov v Rusku, vo Francúzsku kde potkany dostávali rakovinu (následne čoho skapali) a mali vrodené defekty či trpeli sterilitou;
-nepriame dôkazy sú zväčša vedecké a k ich pochopeniu treba sa trochu dovzdelať sa:
-napr. mikro RNA (miRNA)o ktorom sme sa mohli dočítať v magazíne 21. Století duben 2012 str. 97 kde sa píše, že táto genetická informácia prežije nielen tepelnú úpravu a tráviaci proces, ale sa dostáva krvného riečištia a tým ovplyvňuje činnosti génu teda sme tím čo jeme, doslova;
-s týmto súvisí aj možnosť spustenia rakovinového bujnenia, alebo spustenia auto-imúnnych ochorení či náhly kolaps imunitného systému tzv RISC;

Ďalšie argumenty proti GMO od Monsanta je spôsob vnášania cudzieho génu, používajú metódu tzv vstrelenia, kde sa na nosné zlaté častice ktoré budú vstrelené do buniek nanesie sa potrebná genetická informácia. Samozrejme tento proces je dosť náhodilí a produkuje značné množstvo nepodarkov. Myslím si, že je to jedna z dôvodov spôsobovania rakoviny-cez takto poškodené miRNA.

Ďalšia štúdia preukázala, že GMO kukurica obsahuje formaldehyd, čo je rakovinotvorná látka a v normálnej kukurice sa vôbec nenachádza.

Posledná vec Roundup čo má za účinnú látku difosát, je toxická na bunečnej úrovni. Keď ju obsahuje GMO kukurica, čo má byť odolnejšia na ňu, je to hotová katastrofa.

Mimochodom čo ste čakali od človeka, ktorí mieša pojmy a dojmy, a na základe toho tvrdí, že VW NIKDY NEBOL TUNELOVANÍ.

293951

29.7.2013 22:19

RE: copak zase nikde není odpovedný?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 293951

Zdravím Oracle, zajímavost z ekonomické stránky.. Jak Rusko a Čína připravují svou rezervní měnu..
http://czech.ruvr.ru/2013_07_26/Moskva-a-Peking-vy... [cool]

293984

29.7.2013 23:38

RE: copak zase nikde není odpovedný?

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 84.?.?.?

Reakce na 293984

Ďakujem, síce mám článok na proinvestori na podobné téma, ale doplnenie vždy vzíde a viac menej to korešponduje s tým čo som napísal.

293986

28.7.2013 16:50

RE: copak zase nikde není odpovedný?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 293931

> proč už sakra za ty miliony let zde není jeden jediný, pro zdejší podmínky univerzálně přizpůsobený organizmus, čerpající sluneční energii přímo ze zdroje?

Protože evoluce funguje úplně jinak, pane 90. Představa, že probíhá jaksi automaticky, samovolně a dobrovolně je mylná. Naopak. Všechny živé organismy se zuby nehty brání jakýmkoliv změnám. A k jejich vývoji dochází jen z donucení. Tedy pod tlakem. Ocitne-li se libovolný organismus v prostředí, kde přírodní a pohlavní výběr přestane tlačit na jeho vývoj, ustrne. Viz například latimerie. Takže pokud by Zemi kolonizoval jen Váš jediný druh jakési podivné houby se solárním kloboukem, byl by to konec evoluce. A v případě dlouhodobého zastínění Slunce i konec života na této planetě.

Pane Ppppp. Příroda a jen příroda může úplně za všechno, co vidíme kolem sebe. Od Corynebacterium diphtheriae (původce záškrtu) až po plejtváka obrovského. A také za vlastnosti všech živých organismů, tedy i nás lidí. Už od vzniku života totiž evoluce vytrvale upřednostňuje ty organismy, jejichž vlastnosti se jeví jako nejúčelnější. A co je tím účelem? No přece základní přírodní zákon (či smysl) života. Co to je? ŽIVÝ ORGANISMUS MUSÍ BÝT SCHOPEN MNOŽIT SE RYCHLEJI, NEŽ HYNE. Tomuto účelu musí být podřízeny vlastnosti a projevy každého organismu. Nejsou-li, vyhyne. Bohužel.

K Vašim představám o tom, co jsou to geny se raději nebudu vyjadřovat. Mohl bych Vás totiž hrubě urazit tvrzením, že máte ve svém mozku stejné geny, jako pšenice. To je holý fakt. Ovšem pro Vás tím vzniká kardinální otázka. Čí jsou to geny? Jsou CIZÍ ve Vás nebo v pšenici? A patří-li pšenici, co by Vám mohly způsobit? Ty cizí geny ve Vás? [velký smích]

293952

28.7.2013 18:09

RE: copak zase nikde není odpovedný?

Marten264 93.?.?.?

Reakce na 293952

Já jsem pro houbu se solárním kloboukem [překvapení]

Včera po ránu jsem zjistil podobnost svých genů s kukuřicí.No je to možné ?
[vyplazený jazyk]

A také jsem zjistil, že vlastně hynu už od narození a pořád se to zrychluje. Znamená to, že vyhynu ?
[chechtot]

Pane Vojto máte trpělivost. Stále dokola, že ?

293954

28.7.2013 22:52

RE: copak zase nikde není odpovedný?

ppppp 78.?.?.?

Reakce na 293952

V jistých smyslech s váma souhlasím. Napsal jsem hlavne, s čím jsem nesouhlasil, nesouhlas je dejmetomu více motivační na výmenu názoru.

Takže zpet... ne príroda je odpovedná, protože tu vlastnost nepoužívá, jak jste sám potvrdil její snahou o konkurenci. Zvládnutá odpovednost je neco, co je človeku duševne navíc, a ješte mužeme polemizovat o tom, zda to tak opravdu je.

No a bod 1. mého predešlého príspevku je v souladu s tím o čem práve píšete, že sice príroda produkuje "podlaťkovce", nebo ruzné parazity, ale "já" tu jsu také od toho, abych se tema parazity nenechal zničit a získal trochu prostor i pro sobe vlastní cestu se šancí na úspech i pro jiné, kdo sdílí podobné pochody. Takže neprijímám až odmítám nabídky čím dál více parazitu je živit, proč by mel hostitel nutne chcípnout. Mužu se akorát ptát, proč je stejne intenzivne neodmítají další. Je to buď o tom, že velí princip "po proudu se snáze svezem" nebo o principu, kdo neumí proti proudu je už mrtvý. Je dále jasné, že ani zdechlina na silnici nebude večne, a že si s ní poradí nižší organismy paradoxne se pasující nad zdechlinou za vyšší. [velký smích]

293960

29.7.2013 20:51

RE: copak zase nikde není odpovedný?

Pavel Jan 90.?.?.?

Reakce na 293952

Zase vědec, což. Příroda ať si dělá co uzná za vhodné, má na to právo. Ale pár neodpovědných pitomců, byť vzdělaných by jí do toho nemělo fušovat. A cpát lidem GM žrádlo proti jejich vůli je teror i když zabalený do těch nejvznešenějších ideálů.

293980

Tuto stránku navštívilo 3 339