Diskuze k článku

Vynořující se kontrarevoluce v Tunisu a Egyptě

Příspěvků 21

14.2.2011 2:59

Stran te kontrarevoluce....

mkadlec 89.?.?.?

http://www.ceskenoviny.cz/svet/egypt/zpravy/ap-hle...
Clanek je napsan dost ironickym stylem. To uz si jako novinari myslej, ze si muzou psat co se jim zlibi, nebo co?

238048

14.2.2011 15:20

Nelze pochybovat o nasazení egyptských Veškrnů, Bubeníků, Pánků, Vondrů a dalších velezRADARů

MoUdrostrak 88.?.?.?

Egyptští Veškrnové, Kravatožrouti, Vondrové, ZU Schwarzenbergshwilliové a další zRADARi jsou 100% dávno v pohotovosti a vycvičeni v Israeli a jinde u predátorů ke svým mrzkým rolím pro další zotročování Egypta a Egypťanů. O tom žádná.

Za otázku stojí, zda po současné 18 denní "úspěšné revoluci" se podaří zbídačelé Egypťany opít kolaborantským a zRADARským rohlíkem?! V pravicujími deformami WB a IMF zbídačelém Egyptě žije téměř 100.000.000 obyvatel. Téměř polovina pod hranicí bídy, tzn. že mohou již ztratit jen své okovy, protože důstojnou existenci a "svobodu" nikdy nepoznali.

Vložený obrázek

Občas se některému z nich zadaří být gastarbeitry ve "zlé" Lybii, kde vidí Lybijce si užívat naplno jak materiálních, tak oVčanských plodů "společenské smlouvy". Dříve též Egypťané gastarbeitrovali ve "zlém" Iráqu za "zlého" Saddama Husseina.

Vložený obrázek

Po pravicujících deformách a'la ODS před desítkami let v Egyptě nezbyl ze "společenské smlouvy" kámen na kameni. Jen zrůdná pravicující diktatura. Z desítek miliónů Egypťanů se po pravicujících deformách stali nezaměstnaní bezzemci. Ti nemají naprosto co ztratit. Navíc jsou negramotní nebo pologramotní, takže je nelze ani snadno opít rohlíkem.

Vložený obrázek

Kdo zažil pátky v centrech egyptských větších měst nebo přímo Kíhiry, ví dobře jaký šílený strach měl režim z duchovních a mešit. Kontrastuje to se zdrženlivostí duchovních a Muslimského bratrstva během nynější "revoluce". Buď vědí, že jde o fake a nechtějí přijít o tvář. Nebo dokonce znají pozadí. A čekají, až situace doopravdy dozraje a lid zjistí, že byl znovu oklamán.

Vložený obrázek

A to při úrovni bídy v Egyptě nebude trvat dlouho [velký smích] [vyplazený jazyk] [cool]

238068

14.2.2011 15:46

RE: Nelze pochybovat o nasazení egyptských Veškrnů, Bubeníků, Pánků, Vondrů a dalších velezRADARů

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 238068

Dobrý postřeh. Klerikovbé znají ulici jako své boty a znají přirozené cítění lidí. O tom se může řezníkům z tajné police jenom zdát. Ti sice mají taky informace z ulice, ale deformované. I vystrašený prodejný informátor ví, co může nemůže říct svému "chlebodárci". Muslimské bratrstvo nepůjde zjevně do žádné zkorumpované koalice, ale budou usilovat o politickou moc, byť na začátku v opozici.

A až situace uzraje a podle fotek egyptské bídy to bude brzo, tak si s podporou lidí vezmu celý koláč a ani armáda nebude v pozici jim v tom zabránit. Nedělám si iluze, že egyptští boháči přinesou po pádu Mubaraka nějakou změnu a odhodlání lidí měřeno na počet mrtvých demonstrantů je silné, nemají ani příliš kam v tom koutě ustoupit. Intervence na způsob humanitarního bombardování? Vyloučena! Egypt má 100 miliónů lidí, ale při intervenci by explodoval muslimský svět. Stačí si vzpomenout, co se dělo po karikaturách proroka Mohameda. Ono už dnes je silné napětí v Tunisku, Jordánsku, Alžírsku a jinde.

238072

15.2.2011 9:46

RE: Nelze pochybovat o nasazení egyptských Veškrnů, Bubeníků, Pánků, Vondrů a dalších velezRADARů

MoUdrostrak 88.?.?.?

Reakce na 238072

Přesně tak! Predátoři stále "hledají" nějakého muslimského Papeže, kterého by podmázli, zkorumpovali ...........a on by žehnal zbraním SS (pardóóón Paktu NATO), humanitárnímu bombardování a šíření "dýmů-krásy" [vyplazený jazyk]

A stále nemohou žádného nalézt [chechtot] [chechtot] [chechtot] Protože islám, to je jen a jen horizontální struktura, která má denodenní kontakt "s lidem". A nemá žádnou hierarchii jako stroj na oblblé zastrašené cinkající oVečky katolická církev a většina církví křesťanství.

První, co mně vždy po čase při příjezdu do muslimské země naštve, jsou noční a ranní každodenní budíčky z amplionů minaretů. Pak ale během dne potkávám jen samé laskavé, usměvavé, poctivé a lidsky vřelé lidičky.

Stačí přejet ze sousední muslimské země do Israele a na každém kroku potkává člověk zlé, zamindrákované, úskočné, zlobné a agresivní jedince. A podobné je to i po návratu do zemí křesťanských. Nebo při přejezdu hranic např. Súdánu a Etiopie v alkoholismu, podloudnictví a samozřejmě i okrádání cestovatelů.

Muslim raději bude žít v chudobě a bídě, nežli by si "pomohl" lží nebo podvodem. Samozřejmě vyjímky existují, ale asi stejně, jako je rozdíl mezi počtem prostitutek z muslimských a tureckých chudých rodin v Německu versus těch ostatních.

Nemorální a bezvěrný Západ se snaží již po staletí "zkazit" moralizující a do víry pohroužený Orient. U muslimské části Orientu (narozdíl např. od již zkaženého Thajska, HongKongu, Japonska...) však Západ nadobro narazil: Každý muslim z UAE nebo Saudi Araby se rád projede v Rolls-Roycu, ale největší rozkoš mu působí fakt, že může podporovat wahhabisty nebo další radikální muslimy.

Neznám jediné jméno z gangsterské židovsko-katolicko-irské slavné éry v JůYsEj během prohibice, které by pocházelo z muslimské části amerických immigrantů.

Proto i předem připravovaní a MoSSadem a CIA nachystaní egyptští vele-zRADARi [bliji] Veškrnové, Bubeníci, Baradejové, Pánkové, Vondrové a zejm. Salzmannové a Dlouzí jsou ihned nevěrohodní jako černoch mezi eskymáky. [velký smích] [vyplazený jazyk] [velký smích]

238113

14.2.2011 18:11

Sčítání 2011

Nachezirámnaj 78.?.?.?

Jak symbolické - jako za starého vítězného Říma - od Řecka, přes Kartágo, dále Egypt.
/ Ale mám dotaz na pana Stworu (Vy s podobojím občanstvím se budete počítat?) i ostatní předně z Organizace Zvědavce, která zřejmě požívá jisté důvěry okruhu sympatizantů - SČÍTÁNÍ 2011 lidu, bytů a domů - prosím o vyjádření k němu obecně i osobně co byste člověku doporučili _ a k zákonné povinnosti (Se zákony s malým z již máte nějaké ty zkušenosti). Anebo je skutečně takříkajíc pozitivní poskytnout státu (potažmu EU) požadovaná DATA? A jak toho využít. Děkuji.

238074

15.2.2011 23:44

RE: Sčítání 2011

E123 78.?.?.?

Reakce na 238074

Pokud se chcete dozvědět o sčítání lidu "z druhé strany" (od odpůrců) doporučuji Vám blog pana Františka Matějky nebo tak nějak.

Pokud by Vám pan Stwora případně odpověděl, že sčítání máte bojkotovat, mohl by za to být popotahován jelikož je někomu trnem v oku a tomu někomu bude jedno, jestli ho "dostanou" za "6 mil. ano a 5,9 mil. už ne", nebo za nabádání k nezákonému jednání.

Ale to jste jistě věděl a z vaší strany to provokace nebyla, že ne?? [cool]

238153

16.2.2011 18:40

RE: Sčítání 2011

Nachezirámnaj 78.?.?.?

Reakce na 238153

E123: Zaprvé jak můžu vědět jestli je někdo odpůrce a za druhé je to provokace ne z důvodu, že bych měl nějaký zájem škodit panu Stworovi (vždyť možná se ani nepočítá, co já vim.), ale z důvodu že klást konkrétní otázky je nekorektní(?!) Ovšem tady obvykle přímé odpovědi nelze čekat, tak co je to potom za přístup? (Už dávno se mají dělat věci ne jen výhodné, nýbrž taky správné.)

238193

17.2.2011 1:40

RE: Sčítání 2011

E123 78.?.?.?

Reakce na 238193

Zaprvé: Klídek šéfe... [cool]

Zadruhé: Já také neznám názor p. Stwory na sčítání, pouze jsem poznamenal, že pokud by byl jeho názor negativní a odpověděl by Vám že máte sčítání bojkotovat, mohl by být za to popotahován, toť vše.

Zatřetí: Nedivte se, že mi to připadalo trochu jako provokace. Váš dotaz byl totiž těžce OT a pokud jste měl skutečně zájem o odpověď p. Stwory, mohl jste mu napsat na mail a "neplevelit" tím diskuzi.

Začtvrté: Odkázal jsem Vás na blog p. Matějky, který sčítání velmi kritizuje, tam si na toto téma můžete přečíst několik článků. Pokud chcete další zdroj, řešilo se to i na D-FENSovi.

Zapáté: Pokud to z Vaší strany nebyla provokace, pak se samozřejmě omlouvám... [mrknutí jedním okem]

238213

14.2.2011 22:26

Minulý rok bylo sčítání v USA.

Rene Bartosek 69.?.?.?

Náš barák pouze poskytl údaj 4 osoby, nic více asi desetkrát otravovali lidi provádějící sčítání, ale... Taky se zřejmě podívali ve schránce, neboť znali jména. Nevím jaký je zákon o sčítání obyvatelstva, ale parkrát jsem četl Ústavu Spojených států a žádný zákon nemůže být nadřazený Ústavě.

238089

14.2.2011 23:36

Vynořující se kontrarevoluce?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

"Revoluce" v Tunisu i v Egyptě jsou čirým NECHCISMEM. V Egyptě jsem nezaznamenal jiné heslo "revolucionářů", než NECHCEME MUBARAKA. Údajný opoziční vůdce Baradej nepřišel s žádnou myšlenkou, CO DĚLAT. Předání moci armádě je jasné pojmenování jeho programu - NEVÍM. Je-li nechcismus revoluce, co je potom kontrarevoluce?

Egypt je sice chudá země. Chudá zejména proto, že počet jeho obyvatel za posledních 60 let vzrostl na čtyřnásobek. Ale i přesto jeho rozpočet pracuje s příjmem cca 60 miliard USD ročně. A to je okrouhlá sumička. A díky ropě, průplavu a turismu celkem jistá.

Absence jakéhokoliv politického programu "revolucionářů" dle mého soudu způsobí, že se vynoří spousta zájemců, kteří budou mít na toto bohatství zálusk. Ovšem zvítězit mohou jen ti, kteří dokážou něčím oslovit masy. Na co slyší obvykle masy? Myslím, že především na to, čemu věří. Tedy na svou víru, na Islám.

Ten, kdo bude umět nejlépe využít víru egyptských Arabů ve svůj prospěch, získá nad Egyptem politickou moc. A jsou-li pravdivé zvěsti o tom, že Mubarak odešel po 30ti létech vlády s "našetřenými" 80ti miliardami USD, tak také velmi výnosnou. [smích]

238094

15.2.2011 23:50

RE: Vynořující se kontrarevoluce?

E123 78.?.?.?

Reakce na 238094

Kdepak, jste vedle jak ta jedle. Revolucionáři nekřičeli "nechceme Mubaraka" nýbrž "CHCEME Mubaraka odstavit od moci" takže to není žádný nechcizmus, ale ryzí "CHCIZMUS" [chechtot] [chechtot]

238154

15.2.2011 1:56

Myšlenkové a duchovní vakuum v Evropě

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Islám je jednoduchý, pochopí ho lehko i prostý člověk a existují v něm i směry, mající určitou hloubku - například sufismus. Mám-li věřit Karlu Mayovi, muslimem se člověk stane snadno: stačí uznat, že není boha kromě Boha a že Mohamed byl Božím prorokem. Pravicující vládnoucí "elity" podceňují sílu toho náboženství, podobně jako kdysi podcenili bolševiky. Svět čekají revoluce, protože řád, který v mnoha zemích existuje, je pro lidi nesnesitelný, nikdo to nemůže trvale snášet. Pokud se jiné životaschopné myšlenky neobjeví, je možné, že se islám prosadí i v Evropě, přičemž nutně nemusí mít tu pro nás odstrašující podobu, jak se nám jeví v afrických zemích.

V západním světě zůstalo především levicové myšlenkové vakuum, které dříve či později něco vyplní, a očekával bych, že to bude směr, který bude syntézou levicových a náboženských myšlenek. Takzvaný "vědecký ateismus" dřívějších komunistů je totiž očividnou tragickou chybou z mnoha důvodů. Především proto, že je nedokazatelný, podobně, jako je vědeckými prostředky nedokazatelná existence Boha. Založit na této myšlence svoji ideologii byla tragická chyba, která komunismus připravila možná o více než polovinu svých potenciálních příznivců. Proto další vývoj bude tuto chybu pravděpodobně korigovat. Proti tomu ovšem stojí jasně pravicová orientace katolické církve v Evropě (na rozdíl například od Latinské Ameriky), která se místo o věci boží zabývá především návratem svého majetku a má proto kostely téměř prázdné (mj. například v nich můžete i slyšet, jak Panna Maria má ráda "když to cinká" ) . V této pro křesťanství tragické situaci se můžeme ptát, který duchovní směr je kompatibilní s levicovou orientací a snadno pochopitelný širokými masami (čímž se vylučují různé asijské duchovní směry). Kromě ateismu mně nic jiného nenapadá, než islám.

Islám by v evropských podmínkách nemusel být tak nepřijatelný, jak se na první pohled jeví, ale osobně bych byl spíše pro široký levicový ekumenismus (připouštějící i ateismus), ideologicky založený na lásce k bližnímu a dalších sjednocujících myšlenkách (např. o všelidských humanitních ideálech a sociální spravedlnosti - ovšem žádná falešná "pravdoláska" ), který by se teologickými otázkami (příliš) nezabýval. V prvním přiblížení a hrubých obrysech - společný průnik sociáldemokratických nebo komunistických myšlenek s křesťanstvím. Podle mého názoru by se tento průnik (nikoli prázdný, jak se domnívám) příliš nezmenšil, pokud bychom přidali i ideály i jiných náboženství. Vzniklá ideologie by byla zřejmě ve svém základu velmi jednoduchá a možná naivní, na druhou stranu by spojila množství dobrých a poctivých lidí, kteří by s existujícím řádem (či spíš neřádem) už mohli pohnout. Co o tom soudí zdejší vážení myslitelé?

238101

15.2.2011 3:17

RE: Myšlenkové a duchovní vakuum v Evropě

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 238101

Abych předešel mylnému pochopení mého příspěvku a následnému vyvracení (odtud plynoucích) zbytečných námitek, uvedu ještě několik poznámek.

Náboženství je pro mne prst, ukazující na Měsíc. Když je vidět Měsíc, není potřeba prst. To je samozřejmě odlišné od většiny církevních pojetí. Také vím, že islám má jisté pochopení pro monoteistická náboženství a jejich věřící (křesťany a židy), naprosto však odmítá ateismus (na nějž má, podle mého názoru, každý právo a kromě toho, i tak může zahlédnout Měsíc, není ateismus jako ateismus). Neagituji však pro islám, pouze upozorňuji, že bude-li tady odpovídající vakuum, islám ho nejspíš vyplní. Také nenavrhuji sloučení něčeho, co je neslučitelné (všimněte si, že jsem napsal "průnik" nikoli "sjednocení" ). Praktický počin by mohl být např. následující: sešli by se levicoví a náboženští myslitelé (teologové, např.) a po jisté diskuzi by formulovali myšlenky a hodnoty, na nichž by se shodli (a nechali by stranou to, v čem by se neshodli). Výsledkem by mohl být nějaký "manifest". Samozřejmě každého napadne "Komunistický manifest". Dobrá, třeba něco podobného, jenže umožňující korekci minulých komunistických chyb. Mělo by to být pravdivé. Dostatečně jednoduché a pochopitelné. Mělo by to mít "údernou sílu". Prosté, dobře promyšlené a hlavně pravdivé formulace. Možná by opět vzniklo "strašidlo" (pro některé současné mocné). Silnější, než to předchozí [smích]. Palčivé problémy lidstva (vyčerpání energetických zdrojů, chudobu, ekologické problémy) kapitalismus nevyřeší. Po dvaceti letech jeho pozorování "z blízka" to začíná být zřejmé. Protože mu jde jen o krátkodobý zisk, bez odpovědného vztahu k budoucnosti. Musí to tedy být někdo jiný.

238104

15.2.2011 7:17

RE: Myšlenkové a duchovní vakuum v Evropě

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 238104

Zajímavé. Opět ukázka řídkého jevu - náznaku, jak by to mohlo vypadat, až budou smeteni zločinci v Evropě. Rozhodně budu nad tím přemýšlet a doufám, pokud se rozvine debata, že si některé důležité věci ujasníme.

238110

16.2.2011 0:26

RE: Myšlenkové a duchovní vakuum v Evropě

E123 78.?.?.?

Reakce na 238104

Jste evidentně přemýšlivý člověk a doufám, že se neurazíte, ale mám dojem, že "pro stromy nevidíte les".

1. Naprosto pochybuji o tom, že by původní evropské obyvatelstvo dobrovolně přijímalo islám jako své náboženství.

2. Fakt, že křesťanství drželo Evropu pohromadě je nezpochybnitelný a já jsem mu za to vděčen, ale současné vakuum nemusí být nutně nahrazeno opět nějakým náboženstvím či ideologií jelikož dle mého názoru čím dál tím více lidí odmíta axiomatické autority, což je právě případ náboženství (neplést s vírou) a ideologie.

3. Je pravdou, že z historického hlediska vždy vítězí ty skupiny, které něco spojuje a v tom má dnes islám nad Evropu bezesporu navrch, ale nutno dodat, že jsou to evropské vlády, které mají kdykoliv možnost tvrdě proti islámským radikálům zakročit (na vlastním území samozřejmě). Důvody, proč tak nečiní ponechme stranou.

Evropě bude do budoucna stačit, když si uvědomí, že je Evropou a ne Malou Asií nebo Afrikou tj. že islám "u nás není doma" a tak to musí zůstat.

238156

16.2.2011 0:42

RE: Myšlenkové a duchovní vakuum v Evropě

hc 90.?.?.?

Reakce na 238156

>vakuum nemusí být nutně nahrazeno opět nějakým
>náboženstvím či ideologií jelikož dle mého názoru čím
>dál tím více lidí odmíta axiomatické autority

Tak na tohle bych si nevsadil. Čím dál tím více lidí možná odmítá staré axiomy, ale nějaké nové rádo přijme.

238157

16.2.2011 2:40

RE: Myšlenkové a duchovní vakuum v Evropě

E123 78.?.?.?

Reakce na 238157

No pokud jsem odmítl staré axiomy, abych je vzápětí nahradil novými, pak nejsem myslící člověk nýbrž vůl a pokud mě nové axiomy "semelou" pak jsem si to jen a jen zasloužil...

238160

16.2.2011 1:40

RE: Myšlenkové a duchovní vakuum v Evropě

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 238156

Je ovšem možné, že se mýlíte:

1. Rozšíření islámu v Evropě a jeho přijetí obyvatelstvem by nemuselo být úplně dobrovolné.

2. Máte pravdu, že křesťanství drželo Evropu pohromadě. Jenže, bohužel, už nedrží. Proč by měl sekularizovaný, nevěřící člověk hájit nějaké abstraktní náboženské pravdy, ve které nevěří? Vy byste například bránil rozšíření islámu i za cenu vlastního života? Pokud ano, kolik takových lidí ještě okolo nás je? O co se má opírat vůle vlád, když obyvatelstvu je to jedno? Pro většinu lidí je dnes křesťanství a islám v jednom pytli (resp. bylo by, nebýt islámského terorizmu).

3. Období "bez ideologie" je příliš krátké na to, aby se dalo poznat, zda jde o nový trend, nebo jen dočasnou anomálii. V celkem nedávné době však máme minimálně dva případy, kdy obyvatelstvo některých zemí v Evropě poměrně fanaticky a ve velkém počtu ideologiím podlehlo. A jak sám říkáte, křesťanství po mnoho staletí drželo Evropu pohromadě, kdežto v orientě vládl islám. Proč by najednou měla platit jiná pravidla? Snad kvůli internetu?

4. Mnoho lidí dnes v souvislosti s krizí očekává pád západní civilizace, někteří na lidé na Západě si ho i přejí, protože je symbolem útlaku a sociální nespravedlnosti, která neustále vzrůstá. Nebude už jen ta ztráta víry v sebe příznakem zhoubné choroby a následného kolapsu, po němž bude naše civilizace nahrazena nějakou jinou (než se i její čas naplní)?

238158

16.2.2011 2:31

RE: Myšlenkové a duchovní vakuum v Evropě

E123 78.?.?.?

Reakce na 238158

Dobré postřehy, ale...

1. Násilnému šíření islámu v Evropě zatím (paradoxně viz. níže) brání státní struktury. Pokud by států nebylo, jelo by se stylem "každý za sebe" a v takovém případě předpokládám, že by Evropané drželi při sobě dle hesla "bližší košile než kabát".

2. Samozřejmě, že "sekularizovaný nevěřící člověk nebude hájit nějaké abstraktní náboženské pravdy, ve které nevěří", ale bude hájit svůj život a životy svých blízkých, což z hlediska odporu je to samé jako kdyby bojoval "ve jménu víry", možná ještě lepší.
A to, že lidé dnes již "nevěří" neznamená, že jim je postup islámu "buřt". Mám dojem, že to jsou právě současné vlády (paradox), které islámu "dláždí cestu" pomocí multikulti keců a naopak, že občané jsou proti.

3. Ne kvůli internetu, ale kvůli svobodě se rozhodnout. Já jsem schopen uvěřit v Boha, počáteční energii, myšlenku, cokoliv. Ale k tomuto si musím dojít sám a ne aby mi nějaký "panák v hábitu" vykládal, že Bůh to myslel tak a tak, a že když to nepřijmu, skončím v pekle.

4. Pokud se má Západní civilizace vymanit ze současné dekadence a sociální nespravedlnosti, jinak než skrze krizi a utrpení mnohých to bohužel nejpíše nepůjde. Buďto se obrodíme a nebo zahyneme. Jak prosté...

238159

15.2.2011 16:34

Další důsledek.

Rene Bartosek 69.?.?.?

Peking uznal Kimova nástupce nestojí o výbuch v KLDR na své hranici. Někteří mocní si říkají, když můžou lidi chcípat hlady v KLDR, proč by to nešlo i jinde? Jde o to, že tam existuje brutální režim, který by musel už dávno zkolabovat, pokud by nedostal "humanitarní" a jinou pomoc zvenčí. Holt na tom stojí efektivita tuposti a násilí v nablýskáných holínkách s vygumovánými mozky. Z toho důvodu není uskutečnitelný globální lágr. Není sice problém najít dostatečný počet grázlů podílejících se na represi, ale tihle lemlové kromě omílání ideologických debilovin a zneužívání pozice síly neumí nic jiného. Když se dostanou k moci, tak to jde od desíti k pěti.

Stratfor tvrdí, že armáda v Egyptě má vše pevně v rukou. Že protesty nedosahují intezity jako v Iránu roku 1979. Síla protestů je momentálně zvládnutelná možná i z toho důvodu, že bylo pouze 300 mrtvých na vrub tajné policie a armáda se do krvavé lázně nazapojila. Je te stejná spekulace jako tvrzení stratfor, že armáda má situaci pevně pod kontrolou. Jaký by byl důsledek v zahraničí, pokud by egyptská armáda přistoupila na požadavek krvavého teroru? A nepochybně se zastánci tvrdé ruky našli i mimo pitomce na kateře politologie v Brně. To je materiál na diplomaty jako řemen, jednou bude ještě na Swarzenberga vzpomínat se slzou v oku.

Egytpská armáda se bez pomoci v zahraničí neobejde. Nejde zdaleka o vojenské hračky a finance z USA. Pokud by armáda krvavě zakročila proti demonstrantům jaký muslimský režim by si mohl dovolit poskytnout Egyptu podporu do budoucna? Za předpokladu, že by ustál samozřejmě domácí situaci. Peking bude nucen vyvinout na Kimova nástupce tlak, jestliže ustojí převzetí moci. V každém případě KLDR v kolabujícím stavu udržovaném při životě zvenčí je pro Čínu nepříjemným destabilizujícím faktorem.
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/225249-cina-...
http://www.blisty.cz/art/57298.html

238124

16.2.2011 4:17

Nejde pouze o muslimský svět.

Rene Bartosek 69.?.?.?

Monstrum drogových kartelů bez jakékoliv kontroly CIA jako nutného prostředníka na jižní hranici USA nestačí. V Pentagonu stále nepochopili, že když dojdou chechtáky, tak zábava končí. Argentina má za sebou živou velmi krvavou zkušenost s vojenskou jutnou, kdy členové opozice byly masově po tisících mučeni a vražděni. V USA se budou muset rozhodnout, zda budou sázet na diplomacii nebo skončí jako zhrzené bývalé světové impérium v izolaci na nějaký čas v koutě.

Co mají plánovači za strategickou koncepci, obklíčit a pak po vzoru Pax Americana změnit k obrazu svému Brazílii? Ta má 300 miliónů obyvatel. Nedokázali v době imperialní síly změnit k obrazu svému 25 miliónu existenčně zničených lidí v Iráku. Tady je zajímavá analýza profesora Krejčího. Doporučuju se zaměřit na kontraproduktivní důsledky kolateral damage a posílení třeba radikalních frakcí režimu v Iránu. Spojené státy nemají v latinské Americe nejlepší jméno a není se čemu divit. Ale mohou mít i horší, to se dá lehce zařidit.
http://www.blisty.cz/art/57308.html

Geostrategicky je přitom latinská Amerika přirozený partner za předpokladu, že USA začnou dělat diplomacii na úrovni partnerství. Éra ekonomických mrchožroutů skončila, pokračovat v ní nelze. Latinská Amerika nabízí velký potenciální prostor pro obnovení civilní industriální kapacity USA, ale konkurenceschopnost nevzniká na základě ilegálních destabilizačních operací tajných služeb. Důvěryhodnost jako partnera už vůbec ne. Nebude důvěryhodnost? Zájemců o spolupráci s velmi perspektivním regionem do budoucna bude více než dost. Čína, Rusko, Indie, Evropa, Japonsko, Korea, Irán, Turecko... Se strategií destabilizace skončí USA daleko vzadu na nevýznamném místě.
http://www.blisty.cz/art/57315.html

238163

Tuto stránku navštívilo 5 689