Diskuze k článku

Ekonomické zákony, etika a paradoxy - II. část

Příspěvků 88

5.5.2009 13:05

Chtěl jsem

Spytihněv 83.?.?.?

si na něco tady zareagovat, ale protože tu v době mého psaní nebyl ani jeden slint, tak tu sám naslintám jen tak sólo.
Místo obvyklého zbavení se žluči ke své úlevě, rád podotknu, že mě ty články potěšily. Uvádí se zde několik podivuhodných příkladů, že by to šlo.
Konec konců je jedno, co je měřítkem, hlavně že to slouží k počítání. Jestli to jsou pecky od meruněk, papírky, nebo bonusy je asi fuk, pokud to zůstane každým chápáno stejně, tedy že samo to nemá jiný smysl, než pomůcka k poměřování.

Ale pořád mě přivádí v úžas, jak dokáže společenství lidí zblbnout a hromadně si to pochodovat do propasti prakticky nezadržitelně… Čím to?

190387

5.5.2009 17:10

RE: Chtěl jsem

coromor 92.?.?.?

Reakce na 190387

Noo...porovnejme množství diskutujících nad problémem extremismu a problémy!!!tohoto článku. Nezbívá než si položit otázku: kdopak nám asi tak předkláda, vytváří problém extr...? a zabírá tak naši kapacitu... pro řešení skutečných problémů. Pořád stejná písnička... Takže se nakonec budeme řezat mezi sebou...extr. s extr., variant extremismu je neomezeně, a nakonec výkoná moc zřeže všechny dohromady, neextremisty též, neb to jsou potenciální extr...A jistá individua si budou v povzdálí mnout ruce. Tak jsme to zase ustáli.

190411

6.5.2009 11:37

RE: Chtěl jsem

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 190411

Zde vidíme typický příklad: kamenování Toma77 zde v diskuzi.
Kamenujícím diskutérům v zápalu spravedlivého boje uniká drobnost, že ony miliardy (v USA nazývané bilióny) jsou zapůjčeny ke splacení (něčím co ještě neexistuje a co bude opět zapůjčeno) současným a budoucím obětem hrstkou lidí, kteří s nimi podvodně disponují jako s vlastním majetkem, který milostivě zapůjčují skrze naprosto nadbytečné a parazitující instituce, držíce je tak při životě jako nutnou esenci pro své další naprosto zbytečné přežívání.
Na toto nepoužil nikdo svou naprosto správně fungující kalkulačku, neboť výpočet již v počátku postrádá smysluplné zadání, jakožto i řešení. Tedy hurá na ty co se pletou, na ty nám naše kalkulačky stačí…

190489

5.5.2009 21:43

RE: Chtěl jsem jenom připomenout...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 190387

Nejprve vřelé díky překladatelce paní Kateřině Amiourové. Obětavá práce a humorně podáno. Uvědomil jsem si, že autor několikrát ve studii svého návrhu (řešení) upozorňuje na jednu důležitou a závažnou věc a to, nikdy tomu neříkejte peníze. A má k tomu důvod. Četl jsem to včera večer, ale už jsem byl natolik unaven, že bych kloudnou větu nevytvořil. Proto reaguji dnes.

V článku je uvedena příhoda, kdy francouzský prezident Charles DeGaulle požádal v roce 1971 tehdejšího amerického prezidenta Richarda Nixona o výměnu veškerých dolarových zásob Francie za zlato. Tolik zlata údajně nebylo k mání, tak se zrušilo krytí bankovek zlatem. Právě jste vyslechli oficiální zprávu. Co ale bylo v pozadí? Podvod na lidi. Aby lidé mohli spolknout tuhle špatnou zprávu, že končí krytí bankovek zlatem, tak si paraziti vymysleli takovouto záludnou fintu.

Pokud je mi známo, tak na světě stále ještě existuje více zemí, nezávislých na mezinárodních bankéřích. Například Irán. Tam mají svou nezávislou měnu. Může někdo poradit, co je napsáno na současných českých bankovkách? Jsou stále ještě vydávány Českou státní (národní) bankou, tak jako to bylo za totáče?

190440

5.5.2009 21:53

RE: Chtěl jsem jenom připomenout...

steve 70.?.?.?

Reakce na 190440

Může někdo poradit, co je napsáno na současných českých bankovkách?
............
" Tato bankovka ja kryta spinou ceske korupce"

190443

5.5.2009 22:40

RE: Chtěl jsem jenom připomenout...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 190443

To jsem si myslel, Steve. [chechtot] [chechtot] Na špinavých penězích žádný nápis neuvidíš. [mrknutí jedním okem]

190449

5.5.2009 22:36

RE: Chtěl jsem

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 190387

>...ale protože tu v době mého psaní nebyl ani jeden slint, tak tu sám naslintám jen tak sólo.
------
Původně jsem chtěl Spytihněve reagovat na ty tvoje "slinty" a bezděčně jsem začal vypouštět ty svoje, tak to teď napravím. K té sladké nevědmosti. Teď si představ, kdyby tahle uměle vytvořená krize nenastala a kdyby právě tahle krize nebyla vytvořena k zavedení NWO, tak by se jelo v tichosti dál. Myslím si, že by se ta finanční pyramida udržela ještě hodně dlouho. Henry Ford kdysi prohlásil: "Možná to je i dobře, že lidi nevědí, jak funguje ten náš finanční systém. Kdyby to věděli, tak tu máme hned druhý den revoluci".

A právě díky internetu máme nepřebernou možnost zjišťovat a zkoumat, kdo, kdy a za co, jak a proč a také co mu to vyneslo? Proč byl zavražděn John Fitzgerald Kennedy? Proč byl zavražděn Abraham Lincoln? Proč byl zavražděn James Arthur Garfield, William McKinley? Všichni z uvedených byli američtí prezidenti, kteří se bláhově domnívali, že oprostí lidi z otroctví bankovního klanu. Tohle jaksi nasvědčuje, jak se bankovní parazit drží všemi prostředky zaseknutý ve své moci mamonu. Ale jak to teď změnit? Snad jedině vyčkat okamžiku, až se krize prohloubí natolik, že lidé budou ochotni reagovat, bojovat za svá práva, o svou svobodu a v neposlední řadě i o holý život.

190447

6.5.2009 9:17

RE: Chtěl jsem

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 190447

Ále asi věděli, věděli to dokonce i špičky politiky, varovali, snažili se získat i širokou podporu, celé romány o tom byly psány, lidé však věří, a to je ta síla, která žene veškerá snažení. Smysl však zůstává často mimo toto snažení.
Já vím, ono vycouvat z pyramidy je potíž, může nám to totiž spadnout na hlavu. Tedy koho vinit? Pokud populární pyramida s okem na vršku je funkční, pak jedině s naší účastí. To je asi dobré si připomenout.
Také názor, že lidé se radši patlají v něčem, než skutečně něco řeší, nebude od věci. Proto asi i internet není spasitelem. To bude Mirdo dobrá pomůcka pro ty, co jsou schopni ji tak vůbec použít, jinak se dá i perfektně zneužít k čemukoliv.

Tento článek by se dal použít i jako doplněk či prohloubení k přednášce A.Clause o „finanční krizi“. On už jen ten pojem je úplně nesmyslný, protože stav je vlastně trvalý a řízený, tedy krize není finanční ale systémová, páč to prostě již nejde udržet. Jak to jen sakra zajistit, aby se nám parazitický systém sám nepožral… Toto uspořádání má v sobě v počátku zakódovanou nerovnováhu (akumulace), tedy musí docházet k jeho zhroucení. Můžeme to pořád zkoušet znova a znova, což je jen důkaz nezměrné blbosti člověka, tedy podle všech vesmírných pravidel asi bude vyklízet prostor pro existenci něčeho nadějnějšího. Tím bych to tak ňák optimisticky uzavřel… [mrknutí jedním okem]

190483

8.5.2009 0:26

RE: Chtěl jsem

smířený 85.?.?.?

Reakce na 190387

čím to?....lenost myslet,lenost rozhodovat sami o sobě,a ZBABELOST,národ ....i to slovo již dokázali sprofanovat....národní hrdost dnes pro většinu čechů neznamená vůbec nic,snad e již přiblížila doba kdy zrádci národa budou donuceni veřejně přiznat pravé důvody proč zrazovali tento národ.....snad

190627

5.5.2009 20:11

Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

Tom77 85.?.?.?

Krize
Překlad ze španělštiny ze dne 15.3.2009
Jednoduchý výpočet, ale zajímavý výsledek.
Jedno zamyšlení a výpočet španělského diváka, který byl zaslán CNN.
Plán na záchranu bank penězi daňových poplatníků, který je momentálně diskutován (mezitím odsouhlasený) v americkém parlamentu, bude obnášet nepředstavitelnou sumu 700 miliard dolarů, a to na rozdíl od skutečnosti,
že už 500 miliard dostaly.
Abyste si tuto sumu vůbec dovedli představit, ukáži vám následující výpočet:
Na planetě Zemi žije momentálně 6,7 miliardy lidí. Když vydělíme jen těch
700 miliard těmi 6,7 milardami, znamená to, že KAŽDÝ JEDEN obyvatel Země dostane 104 milionů dolarů!!!!!!
Touto sumou by mohla být jedním rázem zlikvidována chudoba na celém světě, ba co více, každý obyvatel by se stal milionářem!!!
Španělský divák došel k následujícímu závěru:
Očividně máme s rozdělováním bohatství maličký problém.
Podívejme se ale na jeden blíže ležící příklad- do Španělska:
Španělský stát podpořil banky sumou 30 miliard Euro, které pocházejí z kapes daňových poplatníků tím, že převzal na sebe dluhy bank ve výši 30 miliard Euro.
Podle aktuálních údajů má Španělsko momentálně 46 063 511 obyvatel.
A nyní opět trochu počítání:
30 000 000 000 : 46 063 511= cca 651 miliónů Euro !!!!pro každého Španěla!!!!
Když vezmeme, že každá rodina má 4 členy , dostala by každá rodina
cca 2,5 miliardy Euro.
Hm, z takových peněz se ty hypotéky už snad dají zaplatit.
To je krize. Očividně se vyplatí považovat nás za hlupáky.
Tak jako vláda, tak i opozice se nám vysmívají.
A co děláme my? Neuděláme skutečně vůbec nic?

A co říkám já? Jsou to stejně jen kusy papíru, hnus!

190422

5.5.2009 20:30

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

steve 70.?.?.?

Reakce na 190422

Dobry prispevek. Velice dobry. Pro mnoho lidi, kteri se neradi patlaji v sahodlouhych vedeckych diskusich, je tento clanek velice vymluvny a efektivni !! Doporucuji pouzit s umerou i v budoucnu na jinych mistech , u jinych clanku s tematikou ekonomika, zlodejny, lez, manipulace apod... At tu jednoduchost lide rozsiri !!
Hodne stesti !!

190426

5.5.2009 20:55

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

Daniel75 195.?.?.?

Reakce na 190422

Nechcem vam kazit nadsenie, ale ked vydelite miliadu milionom, tak dostanete radovo stovky, tj. v pripade Spanielska ma kazdy Spaniel 651 EUR, celosvetovo by mal kazdy len $104.

190428

5.5.2009 21:04

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

Roman 89.?.?.?

Reakce na 190422

Dobry den,
mala poznamka k poctum:
700miliard==700.10E+9
6,7miliard==6,7.10E+9
Takze kazdy clovek podle techto poctu by dostal kolem 104,5$.

Se Spanelem podobne:
30miliard==30.10E+9
tj. pri populaci cca 46milionu==46.10E+6 to je: 652EUR na rodinu
a 163EUR per capita.

190429

5.5.2009 21:28

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

Fail 212.?.?.?

Reakce na 190422

Tak toto mi uz opravdu nedalo a musím ragovat... nevím, jestli je to myšleno vážne, nebo jako špatný vtip, ale neznámý španělský občan by se měl vrátit na základní školu a naučit se počítat. 700 děleno 6,7 opravdu není 104 milionů.

190437

5.5.2009 22:11

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

lapuvi lapuvi (zavináč) gmail (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 190422

no tak ja nevim jak jdou pocty, ale:

svet
700 000 000 000 / 6 700 000 000 = 104,48 na obyvatele planety

spanelsko
30 000 000 000 / 46 063 511 = 651,27 na obyvatele spanelska

takze je to o rady (alespon podle prvniho pohledu a meho excelu [smích]

Momentalne ziju ve spanelsku a jako hlavni problem tu je paro (= nezamestnanost), momentalne pres 4 000 000, s vizi ze urcite prekrocime 5 milionu!!!

Jako hlavni pricinu bych videl spekulace na trhu s hypotekama, kdy lidi (minimalne 50%) si nekupovali byt pro vlastni potrebu, ale s tim, ze pozdeji vydelaj na jeho preprodeji no a ti hlupaci na konci se zadluzili neuveritelnym zpusobem (byt 300 - 400 tis €, dum 400 - 600 tis €), no a pak prislo prepocitani (zde se praktikuji kratke fixace) hypoteky a misto 600, 700 € zacali platit 1000, 1200€ no a prestali utracet a jak neutraceji tak firmy nemaj pro koho vyrabet a tak propousteji a tim padem je jeste min lidi co utraci a tak se jeste min vyrabi a firmy jeste vic propousti........

Nevim jak v USA, ale predpokladam, ze tam nejak podobne...

190444

5.5.2009 22:26

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

Gösta z mosta 158.?.?.?

Reakce na 190422

nauč se počitat cype(typicky goyim nezvládá počty) a až pak dělej poplach [chechtot] [pláč] [zmaten] [zahanbení]

190445

5.5.2009 22:34

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

Rataj 85.?.?.?

Reakce na 190422

Mám snad nějakou blbou kalkulačku, nebo snad jsem zblbnul sám, ale v 1. případě mně vychází jen cca 104,48 dolaru a ve 2. jen 651,27 Euro. Nějak se mi zdá, že kdyby někdo byl bankéřem, a takto počítal pro vlastní kapsu, předčil by naprosto neslýchaným způsobem i samotnýho Rotschilda.

190446

6.5.2009 11:47

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

Vanguard 195.?.?.?

Reakce na 190422

Španělský divák i Tom77 jsou evidentně poslabší v matematice [chechtot]

190490

7.5.2009 15:46

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

Tom77 85.?.?.?

Reakce na 190490

Jasně že je to tak hoši[smích] Já to jen tupě zkopíroval. Ale samozřejmě to nemění nic na tom, že se papírky vyhazují úplně luftem. A pan "Gösta z mosta" si klidně mohl odpustit ty urážky.


Aspoň se trošku rozjela diskuse, ne?[smích]

190598

7.5.2009 22:55

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

mtk 80.?.?.?

Reakce na 190598

>Aspoň se trošku rozjela diskuse, ne?[smích]

Na téma 1 + 3 = ... 5? ... 7? .... 3,9? .... ??? [chechtot] [chechtot]

190619

8.5.2009 4:50

RE: Možná mimo, ale tohle mi přišlo mejlem

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 190619

Já bych řekl, že to vychází rovnou na šest milionů. [chechtot] [chechtot]

190646

5.5.2009 21:21

Economy of scale

ptda 89.?.?.?

V reakci na ekonomii rozsahu, jen tolik, že v případě debaty o monetární politice je to trochu "bokem", dá se skvěle aplikovat pro výrobu nebo obchod, ovšem nikoliv pro lokální/vlastní platidlo. To bychom potom mohli opustit výhody horizontální nebo vertikální integrace - což bylo možná O.K. někdy dávno, ovšem v dnešním světě je to trochu mimo realitu. Přeji hezký den.

190434

6.5.2009 13:04

RE: Economy of scale

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 190434

>ovšem v dnešním světě je to trochu mimo realitu. Přeji hezký den.
Možná by bylo dobré si tu realitu promítnout, pak by přání hezkého dne dávalo výrazný smysl.

190494

5.5.2009 21:26

ZOPA - future bank killer !!!

Jirka R. 82.?.?.?

V přesném protikladu Židovskému systému úroků z úroků a toxické měny, která devalvuje v důsledku neřízené obligace dalších a dalších "virtuálních peněz" do systému je Arabský model,
který už tisíce let neotřesitelně odolává tlaku "řízených krizí".

Základní fakt je, že pro Araba je LICHVA v Koránu oceněna trestem smrti - což je vzhledem k povaze LICHVY sice drakonický ale přesto zcela adekvátní trest.

V Arabském světě je úrok neměnný - je to přesná procentní částka odvislá od Vaší platební historie a morálky splatná předem.

Evropský model, který původní arabský model významně optimalizoval z hlediska sdílení rizik se jmenuje ZOPA a má extrémní potenciál !!!

http://www.e15.cz/burzy-trhy/zopa-vyuziva-problemu-bank-92413/
http://uk.zopa.com/ZopaWeb/

190435

5.5.2009 23:29

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190435

Nějak tomu nerozumím. Dle Vás je islámské bankovnictví to správné a křesťanské špatné. Prosím. Ovšem výsledky za posledních 200 let ukazují vzestup křesťanského světa a stagnaci islámských zemí. Kdyby nebylo arabského ropného bohatství, tak dodnes svítí loučemi a píší ptačími brky.

Nebylo by racionální soudit jakýkoliv systém dle toho, co přináší lidem?

190452

6.5.2009 14:14

RE: ZOPA - future bank killer !!!

mtk 80.?.?.?

Reakce na 190452

Ať dělám, co dělám, v inteligentním příspěvku Jirky.R není ani slovo o islámu či křesťanství. Jestli: arabský=islámský a západní=křesťanský, tak no potěž Budha - to je vpravdě rozlišovací schopnost vysypané popelnice. Vojta49, dej si šlofíka, ať ten absinth vyženeš z hlavy, pak zkus mlžit poctivěji. [oči v sloup]

190500

6.5.2009 22:15

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Honza999 89.?.?.?

Reakce na 190452

Máte špatný závěr...

Kdyby nebylo (nejen) arabského (nejen) ropného bohatství, tak MY dodnes svítíme loučemi a píšeme ptačími brky.

Vzestup křesťanského světa nemá nic společného se špatností či nešpatností křesťanského resp. islámského bankovnictví. Křesťanský svět zažil "vzestup" pouze díky kořisti uloupené na americkém kontinentu, později pak ve zbytku světa.

190527

6.5.2009 22:53

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190527

Já zas myslím, že Vy máte chybné informace.

Předválečné Československo zaujímalo v pořadí nejvyspělejších zemí světa 7. místo. Překvapen? Ověřte si to. Docela by mě zajímalo, v kterých koloniích si naše země své bohatství v létech 1918 až 1938 naloupila?

Dnes je na 1. místě Lucemburské velkoknížectví. Ti si své bohatství naloupili kde? [mrknutí jedním okem]

190533

6.5.2009 23:03

RE: ZOPA - future bank killer !!!

google 93.?.?.?

Reakce na 190533

>Já zas myslím, ..


[chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

190536

6.5.2009 23:44

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190536

Jsem rád, pane Google, že jsem ve Vás získal pečlivého čtenáře svých příspěvků. [mrknutí jedním okem] Ještě raději jsem, že v mých názorech nenalézáte žádné chyby, které by stály za protiargument. [smích]

190544

7.5.2009 2:06

RE: ZOPA - future bank killer !!!

google 93.?.?.?

Reakce na 190544

>Jsem rád, pane Google, že jsem ve Vás získal pečlivého
>čtenáře svých příspěvků. [mrknutí jedním okem]

-dokaze sa lev zdrzat ked mu pobehuje pod nosom zranena antilopa?
-dokaze poziar skrz dedinou vynechat dreveny kostol, ktory mu stoji v ceste?
-dokaze doktor ludskej duse odtrhnut pozornost od zaujimaveho pripadu infantility
a pokrocilej demencie, spojenej s akutnym nedostatkom pudu sebazachovy?

>Ještě raději jsem, že v mých názorech nenalézáte žádné chyby,
>které by stály za protiargument. [smích]

chyby ktore by stali za protiargument, je nezmyselny zhluk slov, ktore nedavaju ziaden zmysel,
ale nezufajte a teste sa, ze ste aspon dokazali z pismenok poskladat slova.
dalej tak, drzim palce.

190564

6.5.2009 23:26

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Honza999 89.?.?.?

Reakce na 190533

Nebyla řeč o Československu či Lucembursku.. Byla řeč o vzestupu KŘESŤANSKÉHO SVĚTA (račte si přečíst, na jakou formulaci jsem reagoval).
Ve středověku křesťanský svět stagnoval. Teprve s objevením Ameriky a vyrabováním jejích zdrojů se začala Evropa ekonomicky rozvíjet, což mělo za následek přechod od feudalismu ke kapitalismu a k rozvoji koloniálního systému (a dalšího rabování "zaostalého" světa).
A Evropa z těchto zdrojů těžila jako CELEK. Kdyby obchodní partneři předválečného Československa (a Rakousko-Uherska před ním) neměli k dispozici bohatství vyrabované v koloniích, čím by našim průmyslníkům platili? I bohatství předválečného Československa pocházelo zprostředkovaně z toho, co naloupili kolonialisté ve světě.
Lucemburské velkoknížectví.. Zcela jistě své bohatství tento bankovní a daňový ráj nezískal prací a výrobou zboží.

190540

7.5.2009 0:26

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190540

Bohatství každého státu na světě plyne především z jeho občanů.
Z jejich vzdělání, invence a pracovitosti. Kdyby tomu tak nebylo, kde by dnes bylo na přírodní zdroje chudé, válkou zdevastované a reparacemi zatížené Japonsko? Německo?

Téze o tom, že provorepubliková ČSR těžila z narabovaného koloniálního bohatství je zcela chybná. Jestliže jsme byli tehdy schopni prodat své produkty na světových trzích (třeba i za naloupené zlato či koření), co bránilo islámským zemím, učinit totéž? A stát se také velmocemi ve výrobě obuvi, motocyklů, turbin, vyvinout kontaktní čočky, elektronový mikroskop, bezvřetenový ... ?

Soudím, že příčinou zaostávání islámského světa je právě Islám a lajdáctví jeho náboženských vůdců. Vždyť oni zakazovali knihtisk ještě v době, kdy u nás četl už skoro každý vesničan. A jak kvalitní může být populace, jejíž polovině je zakázáno vzdělání. A tato polovina pak v roli negramotných matek vychovává další generace? Nebo tomu tak sotva před pár desetiletími nebylo?

190552

7.5.2009 1:05

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Honza999 89.?.?.?

Reakce na 190552

Dobrej fór...

Drtivá většina bohatství (myšleno tím velkého majetku soustředěného v nemnohých rukou) byla vždy získána jen a jen pouze zlodějinou, podvody, vraždami a jinými dalšími "bohulibými" činnostmi.

Japonsko - ano, pravda, jsou pracovití a skromní. Ale pokud by na začátku svého rozkvětu nevykrádali cizí know-how, byli by i dnes chudou zemí. Prosadili se jen díky nerespektování cizích patentových práv a kradením technologií.

Německo -
před IIWW.. Nebýt toho, že Američani skoupili německé reparace z I.WW a že jim patřila značná část německého válečného průmyslu (do kterého investovali ohromné peníze), nikdy by nebyl žádný Hitler a IIWW..
po IIWW.. nebýt Marshallova plánu a opět amerických investic do německého hospodářství, KDE by dnes bylo Německo? (dostávalo podíl z amerických finančních podvodů-loupeží provozovaných prostřednictvím dolaru jako světové reservní měny).

Co bránilo islámským zemím konkurovat prvorepublikovému Československu? Asi to, že byly de fakto koloniemi (ať již přímou okupací nebo prostřednictvím dosazených vládců) evropského a US kapitálu, který neměl (a doposud nemá) pražádný zájem na rozvoji těchto zemí. Těmto zemím je přiřknuta jen role zdroje levných surovin, v případě potřeby pak levných pracovních sil - třebas poválečné Německo vybudovali (převážně) Turci za (převážně) americké (převážně ničím nekryté, jen z důvodu fungování jako světového reservního penízu tištěné) dolary. Kdyby tehdy Amíci nalili ty peníze místo do Německa (a dalších evropských států zdecimovaných IIWW) do arabských zemí, pracovali by dnes němečtí gastarbeitři za žebrácké mzdy ve kvetoucím Afghánistánu...

190556

7.5.2009 14:49

RE: ZOPA - future bank killer !!!

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 190556

Brilantní odpověď Honzo999 Vojtovi49.

Úžasně přímočará a na dřeň jdoucí fakta, která v jednoduchých větách shrnují vědomosti regálů knih a nezávislých rozborů...

Jako by je sděloval Morpheus v Matrixu nějakému Humatonovi, který žije svůj život zdroje energie pro UI (artificial intelligence). Humaton nevěří tomu co mu Morpheus o Matrixu sděluje a místo po nabízené červené kapsli šáhne raději po modré. Ta jej zbaví rizika šoku z prozření, který by jeho nepřipravená mysl nemusela vydržet a zbláznila by se.


Škoda, že Vojta z pudu sebezáchovy s největší pravděpodobností nečte reakce na své "klouzání po povrchu" (mirdy, hestroye a dalších, kteří se už dostali za zrcadlo a tomu odpovídá jejich vhled), protože pak by se musel opravdu zamyslet a rozhodnout.

Musel by se nezbytně rozhodnout, zda-li dá jasně najevo jestli sdílí hodnoty lidí s mravní a charakterovou integritou nebo hodnoty pokrytců, kteří jsou pro zlaté tele a z různých strachů schopni obhajovat cokoli...

Mnohokrát byl Vojta doposud vyzván, aby učinil alespoň minimální gesto a jasně se vyjádřil k nedávným válečným zločinům sionistického Izraele v Gaze a buď je NAHLAS odsoudil nebo je NAHLAS podpořil.

Nic mezitím pro čestného člověka nebo na druhé straně pro tzv. "hrdého" deprivanta nexistuje. V opačném případě je vše co zde "kultivovaný" Vojtíšek stále dokola v různých vláknech ventiluje jen útěk od reality (jako v Matrixu) a nese myšlenkovou spoluúčast na všem negativním, co náš svět a civilizaci tzv. myslících bytosti zatěžuje.

jansmith1984[smích]

190596

7.5.2009 23:10

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190556

> Drtivá většina bohatství ...

Tento Váš soud je pane Honzo999 poněkud proletářský. Existují oficiální seznamy miliardářů, viz třeba Forbes. Troufl byste si některého z nich veřejně označit zločincem? A riskoval prohraný soud a veřejný posměch? Nebo Vám vadí miliony pana Gotta, prof. Pavka, Jaromíra Jágra, ing. Jančury a desetitisíců jim podobných talentovaných a pracovitých lidí? Ty jsou také získané nečestně?

Japonsko patřilo ještě na počátku šedesátých let do kategorie výrobců vyhlášených šuntů. Pak přišel osvícený premiér Ikedo a ... Řeči o vykrádání patentů jsou opět z kategorie proletářské propagandy. Nebo snad znáte toho, komu Japonci ukradli patent na masové nasazení průmyslových robotů ve výrobě?

K Islámu. Jen o vlas prohrála (dle Vás ubohá islámská kolonie) bitvu u Vídně v roce 1683. Kdyby Turci tehdy zvítězili, měli bychom dnes oba úplně jiné starosti. [velký smích]

190621

8.5.2009 2:49

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Honza999 89.?.?.?

Reakce na 190621

Samozřejmě, že 99% miliardářů jsou zloději a podvodníci.. Jestli zrovna Forbes je jen zloděj a podvodník a není náhodou i vrah, to nevím..

Speciálně Gottovy miliony (a jemu podobných individuí), vydřené pomocí organizace OSA z lidí, co si kupují počítačové tiskárny, CD a DVD media, flash paměti, digitální fotoaparáty, MP3 přehrávače, harddisky a vypalovačky, z čehož všeho bere prostřednictvím OSA Gott podíl, tak takto získané miliony mi opravdu vadí. Nechápu, proč mám ze své tiskárny, na které si tisknu plody SVÉ DUŠEVNÍ PRÁCE, odvádět poplatek Gottovi, kterého stejně neposlouchám.
Nechápu, proč mám ze svého digitálního fotoaparátu a jeho flash paměti, kterým dělám rodinné fotky, z harddisku, na kterém mám fotky uložené, z DVD media, na kterém je mám zálohované a z papíru, na který si je tisknu, odvádět poplatky autorskému svazu, když on na těchto fotografiích nemá sebemenší zásluhu.
Nechápu, proč mám odvádět poplatek ze svého MP3 přehrávače, na kterém mám hudbu, kterou jsem si JIŽ JEDNOU KOUPIL A ZAPLATIL.. Proč mám za poslech této hudby (přes MP3, protože diskmeny se dnes snad již ani neprodávají a také kdo by se s nimi tahal) platit znovu?

Prof. Pavka, Jaromír Jágr, zase nejsou tak bohatí, jak jsme zmiňovali - jsou to sice mnohonásobní milionáři (hovořilo se o miliardách), ale způsob nabytí jejich majetku je podle mého zcela transparentní. A žluté autobusy zas tak docela košer nejsou - nefér metody konkurenčního boje u této firmy mnohokrát "předběhly" právníky.

Hovořil jsem o drtivé většině - Vámi uvedené příklady patří (někteří s přimhouřením oka) k té zbývající drtivé menšině. Proč jste jako příklad neuvedl ty bohatší? Chrenka, Bakalu, Kellnera, Tykače, Pudila, Bobelu, Koláčka, Otavu, Charouze a stovky dalších podobných??? To jsou podle Vás poctiví podnikatelé?

Japonci neukradli "patent na masové nasazení" průmyslových robotů ve výrobě. Ukradli patenty, na základě kterých tyto roboty vyvinuli a vyrobili.

A ten výkřik o roku 1693 je také skvělý.. Napřed operujete "úpadkem islámu" cituji z Vašeho výroku, na který konkrétně jsem reagoval:

"Ovšem výsledky za posledních 200 let ukazují vzestup křesťanského světa a stagnaci islámských zemí."

A najednou.. Ejhle, jsme už v roce 1693.. Kde jsem tvrdil, že Osmané v 17. století byli kolonií? Hovořilo se o 19. a 20. století, tak si ty časy trochu přerovnejte v hlavě..

190642

8.5.2009 13:35

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190642

> 99% miliardářů jsou zloději a podvodníci ...

A uměl byste tedy vysvětlit, proč v zemích, kde žádní miliardáři nebyli - SSSR, NDR, BLR, ČSSR, ... a dodnes nejsou - KLDR, Kuba, ... lidé jen bídně živořili, resp. stále živoří? Zatímco v zemích, jejichž občané jsou "na kost vysáváni" zlými miliardáři si občané žijí v nesrovnatelně lepších podmínkách? Jste si jist, že byste chtěl měnit s občanem z KLDR (a zaručeně nebýt nikým vykořisťován)?[velký smích]

Mimochodem Forbes je jméno světoznámého ekonomického časopisu, který každoročně zveřejňuje jména nejbohatších lidí světa.

190668

9.5.2009 18:21

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Honza999 89.?.?.?

Reakce na 190668

Vy jste v dobách ČSSR bídně živořil?

Měl jste HLAD? Musel jste pít z kaluže? Musel jste si pro oblečení chodit do výdejny dobročinné organizace? Mrzla Vám v zimě doma voda v zapomenuté sklenici na stole? Domutil Vás majitel bytu jít spát pod most nebo do kolektorů teplovodních rozvodů? Žebral jste před supermarketem od těch "šťastnějších" rohlíky? Měl jste svrab a vši, protože jste neměl za zaplacení poplatku u lékaře?

TOMU já říkám živoření a takto DNES žijí desetitisíce našich spoluobčanů. A další desetitisíce jsou na cestě tímto směrem.

Kde se ve Vás bere ta drzost podsouvat mi zde, že jsem snad vychvaloval socialismus, nebo režim v KLDR?? O socialismu jsem nenapsal ANI SLOVO (račte si přečíst mé příspěvky).

Mám pocit, že se hovořilo o příčinách "úpadku" islámu a "vzestupu" Křesťanského světa.. Že se hovořilo o tom, že vzestup jedněch je VŽDY zaplacen úpadkem jiných a to za pomoci válek, loupežení a podvodů - nic víc.

Nechápu tedu, proč sem taháte jiná témata a to ještě takovýmto odporným způsobem. [bliji]

190739

10.5.2009 1:34

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190739

> Vy jste v dobách ČSSR bídně živořil?

Ano, zoufale. Na ukázku pár vět z mého osobního archivu korespondence:

Přijímacím testům ke studiu na ... jste vyhověl. V přijímacím řízení však byla dána přednost uchazečům s lepšími kádrovými předpoklady ke studiu.

K vaší žádosti o jednodenní cestovní doložku k OP pro vycestování do PLR vám sdělujeme, že její vydání vaší osobě není v zájmu republiky.


Podotýkám, že jsem nikdy v životě nebyl trestán, ba ani vyšetřován.

Nikdo z lidí, kteří dnes strádají hladem, zimou, ..., by ve skutečnosti strádat nemusel. Veškeré materiální útrapy jsou řešitelné. Ať už vlastním přičiněním, s pomocí záchranné sociální sítě, či s využitím milosrdenství druhých. Půjdeme-li po konkrétních osudech, zjistíme, že drtivá většina z těch, kteří "pijí z kaluže" tak činí jen ve chvílích totální opilosti. Nemuseli by. Jen chtít.

Jistě namítnete, že oni ti chudáčci bezdomovci za nic nemohou a sami nic ani nezmohou ... Co řeknete na Romy? Ač neumí pořádně česky, pracuje jich zanedbatelné procento, všichni bydlí, kouří, pijí, oblékají se a slušně jí. Jejich otylost je nepřehlédnutelná. A ještě si mohou dovolit kupy dětí.

Miliony lidí, kteří za časů ČSSR nesměli studovat, pracovat ve svých profesích, byli ponižováni nomenklaturními křiváky při každé příležitosti, ti podle mně skutečně strádali. Mnoho z nich raději opustilo svou vlast. A těm kteří se k tak zoufalému kroku neodhodlali, nezbývalo NAPROSTO ŽÁDNÉ jiné východisko, než sklopit hlavu a trpět.

Zřejmě jste byl za ČSSR štastným člověkem a nikterak Vám nevadilo utrpení milionů deptaných spoluobčanů. Čím to, že dnes Vám vadí útrapy těch nemnohých, "kteří pijí z louže"?

Pro pořádek. Ani já jsem neřekl jediné slovo o socialismu. Naprosto nic Vám nepodsouvám. Jen jsem Vás v souvislosti s Vaším přesvědčením o tom, že "drtivá většina miliardářů jsou zloději" požádal o objasnění určitého paradoxu. Jak vysvětlit výrazně nižší životní úroveň obyvatel zemí, kde se žádní miliardáři nevyskytují. A to jste ve svém spravedlivém rozhořčení nad údělem těch , "kteří pijí z louží", nějak pozapomněl. [smích]

190759

10.5.2009 3:46

RE: ZOPA - future bank killer !!!

google 93.?.?.?

Reakce na 190759

>Ano, zoufale. Na ukázku pár vět z mého osobního archivu
>korespondence:


>{Přijímacím testům ke studiu na ... jste vyhověl. V
>přijímacím řízení však byla dána přednost uchazečům s
>lepšími kádrovými předpoklady ke studiu.

a to este mate odvahu sa stazovat, p.holoVojtos?
vy by ste snad radsej, zeby vam napisali pravdu?

kvoli absolutnemu nedostatku talentu a absencie akejkolvek
iskry ducha - zamietnute.

190767

10.5.2009 10:08

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Nevím 90.?.?.?

Reakce na 190767

Pane google, a co ten doktor? Byl jste u něj a vyprávěl mu jak všude vidíte ty typické, zlé židy?

190774

10.5.2009 10:38

RE: ZOPA - future bank killer !!!

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 190774

to byste měl nejlépe vědět vy, kádrováku

190777

10.5.2009 10:59

RE: ZOPA - future bank killer !!!

google 93.?.?.?

Reakce na 190774

>Pane google, a co ten doktor? Byl jste u něj a vyprávěl mu jak
>všude vidíte ty typické, zlé židy?

preco by som mal nejakemu doktorovi cokolvek o vas vykladat?
to uz budete musiet urobit sam, ked sa chcete z toho dostat.

190780

10.5.2009 20:29

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Honza999 89.?.?.?

Reakce na 190759

Vy tak bezostyšně lžete.. A chcete, abychom vám uvěřili, že jste byl nějak perzekuován

Tvrdíte Pro pořádek. Ani já jsem neřekl jediné slovo o socialismu.

Důkaz vaší lži - citace z vašeho příspěvku 8.5. 13:35

A uměl byste tedy vysvětlit, proč v zemích, kde žádní miliardáři nebyli - SSSR (tedy Svaz sovětských SOCIALISTICKÝCH republik), NDR, BLR, ČSSR (tedy Československá SOCIALISTICKÁ rerublika)

Sice jste tam ten socialismus měl jen ve zkratkách, ALE BYL TAM.. Hovořil-li jste o NDR, BLR či KLDR, tak tyto sice ve svém názvu slovo socialismus nemají, ale jednalo se o státy s tzv. socialistickým zřízením.

Tedy jste v okamžiku, kdy jste se v diskusi o "úpadku islámu" a "vzestupu lřesťanství" dostal do úzkých, zkusil jste z toho vybruslit převedením disluse na jiné téma (musel jste být vynikajícím studentem "propagandistické fakulty" VUMLu, tam tyto metody vedení diskusí vyučovali) a tento svůj nezdařený pokus ještě navíc k tomu nyní popíráte.

Nevěřím vám ani slovo, ani o vašem studiu, ani o vašich problémech s cestováním.

190815

10.5.2009 22:22

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190815

Samozřejmě mi, pane Honzo999, nemusíte věřit ani slovo. Důležité je, že máte svou "víru". Nenávist ke všem, kteří jsou schopnější, než Vy. To Vám v životě opravdu ho...dně pomůže.[mrknutí jedním okem]

Údaje Vatikánu hovoří o tom, že na celém světě je nyní 1,13 miliardy katolíků (nemám k dispozici hodnověrné statistiky o celkovém počtu křesťanů) a 1,3 miliardy muslimů. Zatímco počet katolíků zůstává v posledních letech stále zhruba stejný, počet muslimů se zvětšuje. Jestliže nesouhlasíte s mou tezí o zaostávání Islámu, uveďte prosím stručně nejlepší muslimské vědce, objevitele, umělce, ... kteří v posledních dvou staletích rozhodujícím způsobem přispěli do pokladnice poznání a kultury lidstva. Odhaduji, že ke každému Vámi uvedenému jménu či objevu dokážu připojit deset neméně významných jmen či objevů křesťanských. Není-li toto zřetelný důkaz úpadku Islámu, co už jiného?

190821

10.5.2009 23:53

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Datel 99.?.?.?

Reakce na 190821

Samozřejmě mi, pane Honzo999, nemusíte věřit ani slovo. Důležité je, že máte svou "víru". Nenávist ke všem, kteří jsou schopnější, než Vy. To Vám v životě opravdu ho...dně pomůže. To uz je moc i na mne.Vojta typicky byrokrat - povolanim , v osobe Pepka Vyskoc , tady bude neco tvrdit o schopnosti. Vojto vzdyt vy jste typicky byrokrat , ktery parazituje . Podle toho co jste napsal ve vasich prispevcich , nemate vubec pojem o tom jak vse chodi a jak to klape . Vase prispevky smrdi teorii o praxi nemate vubec sajnu . Jaky upadek islamu , prectete si neco o jejich bankach. Ti nasi obevitele , vedci , umelci vyprodukovali produkty jak jste vy. Mame technicky pokrok a dreme vic nez nasi dedci. Mame nasilne umeni Holywoodu . Placate slova pokladnice poznani a kultury lidstva -delate ze sebe vetsiho idiota nez jste ? A nebo jste vazne taky neuzitecny idiot. Neboli mi pripada ze jste sluha a sluhou zustanete.

190826

11.5.2009 2:03

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Honza999 89.?.?.?

Reakce na 190821

Důležité je, že máte svou "víru". Nenávist ke všem, kteří jsou schopnější, než Vy.
Měl jsem naprostou pravdu.. Toto je přesně další zbraň z propagandistického arsenálu VUMLu.

Okomentuji vám ještě to vaše poslední tvrzení a pak již s vámi skončím.
Muslimští vědci, objevitelé, umělci.. Jistě, existují pouze sporadicky. Oni ti potenciální muslimští vědci, objevitelé a umělci buď musí 14 hodin denně makat, aby nechcípli hlady (pokud vůbec mají práci), nebo stejný čas musí věnovat prohledávání skládek odpadků či žebrotě. Nejsou tam podmínky pro vědeckou či tzv. "opravdu uměleckou" práci - ale podmínky jaké tam panují, jsme nastolili a udržujeme MY, západní "civilizanti" a vývozci demokracie.

Pravda, toto tvrzení je značně zjednodušené.. Budete namítat, třeba kolik že tam jde bohatství za ropu... Zcela ale opominete otázku, kolik z tohoto bohatství se dostane k potenciálním muslimským vědcům, objevitelům a umělcům...
I když, pokud se týče umělců, každý muslimský řemeslník je svým způsobem umělec. Nemohou mezi nimi být malíři a sochaři, neboť islám to nepovoluje (Starý zákon také..). Zlatníci, tkalci koberců, keramici apod. - ti všichni vyrábějí na západě poměrně vysoce ceněná umělecká díla. Kdybych vzal kteréhokoli z nich a postavil za ně PR agenturu s velkým kapitálem, stane se modlou a jeho díla se budou prodávat na dražbách za milionové ceny, ač budou mít v podstatě stejnou uměleckou hodnotu, jako díla jiných (anonymních) tvůrců. To vámi vychvalované umění západní civilizace je dnes v podstatě jen PR záležitost.
Muslimští filosofové, spisovatelé či ti, co se zabývali vědou (matematika, astronomie, alchymie-chemie, lékařství apod.) v posledních dvou stoletích opravdu vymizeli - zajímavé ale je, že tento časový údaj je shodný s expanzí "křesťanského" koloniálního systému do těchto oblastí.
Pak samozřejmě uplatníte "argument", že ne všichni se musí 14 hodin denně věnovat obživě, když mají čas na ten "terorismus".. Jak jste sám uvedl, muslimů je 1,3 mld.. Kdyby se všichni nasrali a stali se skutečně teroristy, odhaduji životnost západní civilizace tak na 10 dní. Krom toho ten, kdo na vlastní kůži zažije metody vývozců demokracie (vykořisťování, okupaci, nálety, Guantanamo a pod.) a nestane se "teroristou", si pak ani nemůže vážit sám sebe.

kteří v posledních dvou staletích rozhodujícím způsobem přispěli do pokladnice poznání a kultury lidstva.

Kdybych vás vzal a umístil vás s dřevěnou motykou někam do polopouště (a ještě k tomu bych každý půlrok přijel a sebral bych vám vše, co byste měl navíc nad holé přežití), byl bych zvědav na vaše příspěvky do pokladnice poznání a kultury lidstva.

190840

12.5.2009 19:52

RE: ZOPA - future bank killer !!!

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 190759

Já pořád Vojto nevím, jestli jste toho Borrusa četl nebo ne.
Zejména mi ale připadá, že jste došel stejného vývoje jako izraelci - od doby, kdy jste byl utiskován Vy, už uběhlo mnoho času, tak ať si to teď užijí jiní - ti si jsou totiž svojí situací vinni, že?
Víte, že otázka cikánů je spojena zejména s vysokým rasismem většinové společnosti?
Až Vojto zaměstnáte Roma, jistě se dozvíte, že nepil z kaluže jen kvůli opilosti. Ona také opilost není přičina - stává se příčinou ale až poté, co je důsledkem něčeho, nevšiml jste si?
A druhá věc: máme tu dost miliardářů: zbývají Vám nějaké přebytečné zdroje, jež byste mohl využít pro zaměstnání Roma, a další rozvoj svých ekonomických aktivit?

190976

12.5.2009 19:41

RE: miliardáři

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 190621

Vojto, tohle nemá cenu - slyšel jste někdy historii Rothshildova rodu? No a představte si, že jim podobní lidé majíi na všechno lidi. Proto se nikdy nedostanete k tomu, abyste je mohl přímo nařknout či zažalovat. Ale pokud já vím, tak třeba v Čechách se koncentroval kapitál přes kuponovou privatizaci - a nebyl jen Kožený, ve svém okolí vidím samé, kteří byli násilně vytěsněni....To jsou jen ty drobnosti. Jinou drobnůstku o panu Koláčkovi, privatizátorovi a fě Via Appia a jejich sousedství (nebo jejich pokračovateli Appian, Appia Group, či podobně) na Vyšehradě s nějakou Klausovou nadací zanechal jiný diskutující na netu. Myslím, že je to právě tato firma resp. jejíž odnož dnes uvedla v provoz systém Newton - to je ten systém, který do redakcí nepustí žádné informace, jen "zvážené kydy". A nebyl jste asi v Praze, když se dal do pohybu systém nemovitostí - jak se čistily domy od nájemníků - to byly nájezdy lidí od práva, kteří právo promptně předělali nä nástroj vysoké kriminality.

190973

12.5.2009 23:50

RE: miliardáři

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190973

To je tak, paní Amiourko. Soutěžení, ustavičný růst a získávání energie ze svého prostředí jsou základní rysy všech organizmů v přírodě. Pokud organizmus některou z těchto činností zanedbá, podlehne jiným.

Získávání energie je v řeči nás lidí opatřování a akumulace bohatství. Historie nás jasně naučila jednomu. Kdykoliv byla z nějakých důvodů v lidské společnosti zamezena možnost hromadit bohatství, vždycky začala taková společnost zanedlouho strádat a zaostávat za jinými. Přesto je bohatství stále považováno většinou lidí za zlo a jeho vlastníci za pakáž. Dle mého soudu chybně.

Hlavním argumentem odpůrců hromadění bohatsví je údajná nemravnost takového počínání. Prosím. Pak ovšem nezbytně vzniká otázka. Kdo je autoritou, která stanovuje pravidla lidské morálky? Mám na tuto otázku svou odpověď. Ovšem nejprve poprosím o Váš názor.

190999

18.5.2009 16:00

RE: miliardáři

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 190999

Neumíte číst, toť vše, co Vám řeknu. Je však otázkou, co považujete za bohatství - to, co si nikdo nemůže dovolit, to co Vás uspokojuje, nebo něco, co lze obtížně nalézt? Záleží jen na Vás. Protože Gesellovské peníze rychleji obíhají, jsou jisté typy bohatství dostupnější - a uvolnňuje se tak místo pro další tipy bohatství - například volný čas, vzdělání, poutavá precizně připravená publikace autorky Zvědavce, bytgelná rešerše Elen Brown, nebo umělecký postavený dům s nikami.. či další děti.
U nás na Vysočině se ovšem za jediné pravé bohatství považují děti. Rozloupněte si kokos a řekněte mi, zda jsme náhodou posledních 20 let nejeli tzv. tvrdou selekcí...To bude těžké zodpovědět, že?

191397

19.5.2009 0:11

RE: miliardáři

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 191397

Souhlasím s Vámi, paní Amiourko. Očividně neumím číst. Naprosto totiž nerozumím Vaší závěrečné otázce.

> Jeli jsme posledních 20 let tzv. tvrdou selekcí?

Promiňte mi mou natvrdlost, ale netuším, kdo je ve Vaší otázce "my", kam ti "my" "jeli" a kdo nebo co, kým a od čeho mělo být "tvrdě selektováno"?

Souhlasím s Vámi i v tom, že lidé uznávají řadu forem bohatství. To ovšem nic nemění na obecném významu tohoto slova, ba dokonce ani na tom, že touha po bohatství je jednou z účelných vlastností, daných nám do vínku evolucí. A že největší bohatství spatřují lidé ve svém potomstvu? To přece není výsada Vysočiny. To je prosím přírodní zákon. Jakýkoliv živočičný druh, který by dával přednost před potomstvem jiné formě bohatství (lidi nevyjímaje), by velmi rychle vyhynul.

A jsme u toho. My totiž nutně potřebujeme ty naše drahocenné dětičky co nejlépe připravit do soutěže, zvané život. Do soutěže o prestiž, vzdělání, postavení, partnera, ... A k tomu se bohatství (dokonce i ty hnusné peníze) docela hodí, že? A jako rodič tak stojím před otázkou. Bude každému mému děcku stačit do začátku, sto tisíc? Milion? Nebyly by lepší dva? Znejistím. Mmnozí své potomky určitě vybaví ještě lépe...

Skončili jsme opět u mé nezodpovězené otázky. Je hromadění peněz (už nepoužiji obecný pojem bohatství) skutečně nemravné? Od jaké hranice? Jestliže ano, je tato zásada "dobrých lidských mravů" předepsána kým? Bohem, politickým školením mužstva, radou starších, tisíciletou lidskou zkušeností či uliční důvěrnicí? [smích]

191421

7.5.2009 0:44

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Jirka R. 82.?.?.?

Reakce na 190527

Pro Vojtu - skusme se zamyslet, kde v Rakousko - Uherském mocnářství císař pán ráčil vybudovat centrum průmyslové výroby?

Většinu průmyslové výroby strategicky umístil do samotného srdce habsburské monarchie - do Čech a na Moravu. To byl docela příjemný dárek na rozloučenou, co myslíte?
S tím není zase až tak těžké být GEROY - zvláště, když místní obyvatelé nejsou zrovna negramotní neandrtálcí, nýbrž velmi talentovaní chmatáci.
Z hlediska historické spravedlnosti lze separaci Česko-Slovenska z náruče Mocnářství brát jako splátku historického dluhu, který nám vzniknul po exemplárně prohrané bitvě na Bílé Hoře.

Ani ortodoxní košér řezník nevyřeže z krávy více než 4x kopyta.
Ale jen košér obchodník dokáže z jedné krávy prodat kopyt 6, někdy i 7 ...

Princip lichvy spočívá v tom, že s každou výměnou oběživa se násobí jeho "hodnota". Víte milý Vojto proč Arabský svět má tolik peněz? Protože je stejně jako USA a Rusko prakticky těží ze země v podobě ROPY. Jaký je rozdíl v Arabském a USA modelu refinancování zisků z ROPY? Arabové si sakra rozmyslí, komu své petrodolary půjčí.Skuste přijít do Arabské banky a chtít milion. Bez předchozí platební historie a dalších lidí, kteří se zaručí za Vaši bezúhonnost a platební morálku Vám nepujčí ani penny.

Ekonomika USA je založena multiplikačním efektu "virtuálních dolarů", která je přirozeně - od roku 1971 je vše kryto dalšími emisemi této měny, nikoliv však něčím hodnotným, případně směnitelným. To znamená, že je v jejich zájmu, aby tuto dolarovou rakovinu rozšířili co nejvíce, protože jen tím dokáží sanovat samoinflační mechanismus nekryté měny. Dolar funguje pouze z důvodu, že spousta zemí se rozhodla ho sponzorovat jeho používáním jako mezinárodního směnného platidla. Pouze TOHLE dělá s dolaru víc, než cár kokainem zašpiněného toaletního papíru. [velký smích]

190553

6.5.2009 15:46

RE: ZOPA - future bank killer !!!

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 190435

Když už jsem se tu tak rozkecal, tak ještě jednou tady.
Pokud chci zpět více, než vložím, musím mít vysvětlenu podstatu zdroje. Tedy odkud to vycucnu. Týká-li se to peněz, pak z nich dělám předmět, který stojí za to ho vlastnit a dále s ním nakládat k mé radosti… Udělám z nich tele! A jsem tam, kde je jádro potíží. Zbytek jsou už jen časové horizonty.

Odkud cucám peníze, které mají sloužit jako oběživo! No přece z oběhu! Tedy od souseda, sestry, protinožce, tedy kam až sahá konvertibilita. A pokud se to stane běžnou praxí, pak je víc těch cucalů než těch, co se živí bohulibou činností. A nakonec nám tu všichni ještě začnou věřit, že peníze mají nějakou hodnotu! A začnou mizet! Bude jich málo! Teda u cucalů jich budou stohy, ti už jen dělají drahoty, a na just je do oběhu nedají! Proč taky! A když, tak jen za to co má věčnou hodnotu! Tedy zase peníze!?

Peníze nesmí být výhodné shromažďovat!!! Zrovna jako cokoliv jiného! Je to proti přírodě, brambory se vám taky zkazí. Prostě věci jsou pomíjivé. Ať jsou i peníze! Pak jich bude pořád dost a nikdo si je nebude půjčovat. Nakonec když půjčím kámošovi kolo, taky po něm nechci kolo a půl nazpátek...

190502

5.5.2009 23:27

Všechno lze zprznit "demokracií" jen pro někoho.

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 84.?.?.?

Nezačněte, prosím, vidět rudě, když uvedu, že i erudovaní ekonomové uznali, když na bankovkách uvedených do oběhu za totáče po měnové reformě bylo správně uvedeno krytí prací. Pamatujete na "pracovní jednotky" družstevních zemedělců? Což to nebyla jen jiná forma "školních bonusů"? Článek jistě formuluje správnou a podnětnou myšlenku, neřku-li záměr. Ale musí to aplikovat subjekty, kteří jsou existenčně vázáni na správnost a konkurenceschopnost takových pracovních jednotek, tedy soukromí vlastníci. Jinak by přišla "vládnoucí třída" do práce ožralá, nebo jen občas a připsání pracovních jednotek vymáhala a vymohla. Závažným problémem jsou pak samotní soukromí vlastníci. Jak zajistit, aby měli jiný ekvivalent k ukládání bohatství, které mnohdy nechtějí vrátit do oběhu? Víte, dnes je vytištěno o hodně víc bankovek a s větší nominální hodnotou, než tehdy Kčs. Přesto je směnná hodnota vůči US dolaru několikráte vyšší, než tehdy. Ale to je zas o něčem jiném.

190450

6.5.2009 13:46

RE: Všechno lze zprznit

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 190450

>Jak zajistit, aby měli jiný ekvivalent k ukládání bohatství, které mnohdy nechtějí vrátit do oběhu?

Ale ten, kdo je schopen si průběžně zajistit přežití činorodým úsilím, ví, jakožto správný hospodář, že křečkování má své přirozené meze… Nemá pak potřebu si něco donekonečna hromadit, neboť to získává vyváženě a průběžně. Bohatsví se pak ukládá v různých formách podle aktuální důležitosti, či mentální vyspělosti skladníka.
Ten kdo je nucen parazitovat (z jakéhokoliv důvodu) bude mít stálé nutkání si nahromadit na věčné časy. Nutí ho k tomu nedostatečná víra ve svou vlastní činorodost. Tedy nezná meze, neví co je hospodaření, je to totiž proti jeho podstatě. To je podstatou šejdířství a spekulace.
Z výše uvedeného pak vyplývá, že naučit se hospodařit je záležitost výchovy v generacích. Zušlechťovací proces. Namáhavý. Ale je uspokojující a perspektivní, neboť v sobě zahrnuje vyváženost. Víru v sebe sama a ve své činorodé schopnosti.

Směna pak zahrnuje obchod s přebytky. Není absolutní a strategickou nutností. Je tedy založena na úplně něčem jiném než dnes. Plní jinou funkci, jakožto i to co ji provází, tedy platidlo. Má zcela jiný význam a měřítkem mohou být bonusy, nebo zlato, nebo papír, nebo plátno, nebo elektronická jednotka. Šumafuk. Měřítko se neskladuje, neobchoduje se sním, nespekuluje, nepůjčuje, pouze se s ním měří. Jako krejčík metrem, nebo klucí botou. Nemůže ho být ani nedostatek a ani přebytek. Je ho přesně tolik, kolik je potřeba.
Pro takovou věc se pak lidi neperou, nesoudí, nezabíjí a neokrádají, mohou se tedy většinu času tak věnovat činorodému úsilí, jakožto i zábavě všelikého druhu po většinu svého času. Z toho vyplývá, že i pracovní čety nemohou být tím čím bývaly, pokud věci dostanou svůj přirozený smysl. [smích]

190498

6.5.2009 0:16

fantasticky clanek

Oldis 88.?.?.?

jak prvni tak i druhy dil. Tohle mi naprosto potvrdilo pohled na vec. Mam takovy priklad ktery vsem prednasim, o uzavrene fabrice, ktera dela vse a zamestnava vsechny, kde nejvic berou ty nahore a nemin ty dole a kdyz si chtej neco draheho poridit tak za 1) spori a zivori a nebo si pujci a pak splaci, pujci jim ten zezhora, na urok samozrejme, a v tomhle systemu se mi nahore vrsili penize a dole mizeli. A bylo mi jasne ze je to proste urokem(lichvou) ale nenapadlo me casove omezit platnost kreditu. Tak ze ti nahore nemaji smysl proc ho hromadit. Jenze ti nahore to brzo prokouknou a zavedou casovou neomezenou platnost kreditu. [pláč] bohuzel je to tak, ale jinak je to uz hotovy StarTrek. Tedy tento rychle se rozsirujici system ale take narazi, narazi na omezenost zdroju surovin, pokud budou napriklad podhodnocene.

190458

6.5.2009 22:32

UTOPIA

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Pan Silvano Borruso je možná dobrým profesorem logiky. Určitě je velmi sečtělý. Píše-li však článek s titulem "Ekonomické zákony ...", měl by se s nimi alespoň poněkud seznámit.

Pan Borruso kritizuje stávající ekonomické uspořádání. Z jeho slov zaznívá, že toto uspořádání vymyslel jakýsi lump jako svou teorii. Tu pak lidem vnutil. Kdo je ten lump? Jak se jmenuje ta teorie? Kdo a jak trestá ty, kteří se teorií nehodlají řídit? Ba ne. Žádný takový lump anï teorie není. Kritizovaná politická ekonomie je ve skutečnosti jen pokusem o popis fungování ekonomických vztahů mezi lidmi. Ty naštěstí podléhají jen přírodním zákonům. Proto jsou všechny pokusy a návrhy pana profesora, kterak tyto zákony obejít, poněkud infantilní.

I závěrečné autorovo "řešení" je naprostou utopií. Každá Zadní Lhota si natiskne svou náhražku peněz. Tu pak budou používat místní podnikatelé, živnostníci, místní správa i zaměstnanci. Protože daně státu je nutno platit jen z peněžních příjmů, nikoliv z náhražky peněz, stát tak zůstane naprosto bez příjmů (a proto také tyto pokusy nemohly v minulosti uspět.) Příjmy na místo státu shrábne emitor náhražky a staví za to obecní chodníky, rozhledny, pomníky, ...

Ovšem občané se i nadále dožadují od státu služeb policie, soudů, armády, školství, zdravotnictví, sociální a důchodové péče, ... A co stát? No ten si přece k úhradě "svých nákladů" může otevřít třeba marmeládové doly, ne? [chechtot]

190529

7.5.2009 2:04

RE: UTOPIA

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 190529

Ty prirodni zakony ted delaji i Greenspanu, ktery dosel ma to, ze se hluboce mylil velke starosti. 99% penez, neni pouze nadbytecnych, ale jsou velmi nebezpecne. Zatim se je dari drzet stranou od realne ekonomiky, ale az hejlum dojde, ze bud si za barevne papirky nakoupi neco skutecneho anebo to pouzijou pozdeji na taborak, tak se ty virtualni penize prelijou rychle do realne ekonomiky. A to bude vsrandy kopec.

Jenom blb by mohl cekat, ze Cinani protoze maji 2 biliony v dolarech budou donekanecna navysovat ty dolary na vetsi hromadu. Dokuds za ne zkoupily hezky kus Afriky a slo je investovat i jinde, tak kupovali dluhopisy. Jakmile za dolary prestanou jit koupit realne veci, tak je po srande. Mimochodem Cinani nakoupili tajne daleko vice zlata nez se predpokladalo. My jsem zlato prodaly jako barbarsky prezitek za dolary.

Stat samozrejme vi, ze bez prijmu vybere hovno, proto zadna cetralni banka netolerovala mistni meny, ktere vsak velmi efektivne drzely bohatstvi uvnitr dane oblasti. A cenralni banka vi, ze funkce penez je skryta dan at uz v podobe uroku nebo inflace, ale predevsim kontrola. Kdo tu je pro koho obcani pro stat nebo stat pro obcany. Mam takovy pocit, ze efektivni zpusob fungovani spolecnosti je vice nez stat. Obvzlast kdyz se podivam az na na vzacne vyjimky na ceskou politickou "elitu". Koneckoncu stat nedisponuje vlastnimi penezi, ale pouze penezi obcanu. Kazda elita, ktera nebyla schopna za sva privilegia nabidnout funkcni system sla od valu. A tahle nebude vyjimkou zpravidla. Bud bude schopna transformovat system, protoze dalsi velkou valku nikdo nevyhraje anebo pude do haje zelenyho a uvolni misto tem, co to dokazou. [velký smích] [velký smích]

190563

7.5.2009 22:20

RE: UTOPIA

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190563

> Mam takovy pocit, ze efektivni zpusob fungovani spolecnosti je vice nez stat.

Pocity jsou jedna věc, realita pak druhá. Máte alespoň jeden příklad lidské společnosti, fungující efektivně a dlouhodobě bez struktury, nazývané stát? A bez oněch proklínaných a zatracovaných elit?

Sny jsou pane Bartošku krásná věc. Ale obvykle úplně k ničemu. [smích]

190615

7.5.2009 22:29

RE: UTOPIA

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 190615

Pane Vojto, najdete mi nekde, ze jsem rekl, ze odmitam existenci struktury, ktere se rika stat nebo difernciaci spolecnosti, kde zakonite musi existovat mocenska elita. Pokud je na vas ten text dlouhy, tak si ho precetete vicekrat. Ztrata schopnosti vnimat skutecnost vede k chybnym zaverum i predpovedim.

190618

8.5.2009 0:13

RE: UTOPIA

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190618

Reagoval jsem na Vaši větu, na níž ve svém příspěvku odkazuji a na větu následující. Pokud ony věty nejsou kritikou státu a elit, omlouvám se Vám. Prostě jsem je tak pochopil.

190626

8.5.2009 1:10

RE: UTOPIA

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 190626

Lze snad kritizovat elity a nebyt anarchistou. Lze kritizovat stat a nebyt anarchistou. Lze byt kriticky k holocaustu a nebyt fasistou. Lze byt kriticky k vede, k nabozenstvi a treba k tem marmeladovym dolum... a nenamena to a priory, ze kritizovanou vec kritik absolutne odmita nebo popira. Takze tyto vety jsou kritikou elit a statu, coz bylo pochopeno spravne. Neznamena to negaci elit a statu.

Patrne toho je k chapani vice. Bud je problem s logikou, coz u intelegentniho cloveka vaseho typu nepredpokladam. Nebo je problem s ideologii, ale na to jste prilis nad veci. Anebo pouze provokujete. Jenomze to musi zkusit jinde, ja davam prednost jit k veci, ponevadz jsem ohledne te skutecnosti, kterou obhajuju dost pevny v kramflekach. A co to vase videni skutecnosti? Jak to si to stoji v konfrontaci s virtualnim kasinem, kde se toci 99% velmi nebezpecnych papirku odtrzenych od realneho ekonomickeho deni , kterym rikame omylem penize? Ted budeme brzo sledovat tu hroutici se exponcialu v praxi, a to je skutecne podivana za vsechny prachy maximalne jednou za zivot lidsky. [velký smích] [velký smích]

190631

8.5.2009 1:21

RE: UTOPIA

mtk 80.?.?.?

Reakce na 190631

>Lze snad kritizovat elity a nebyt anarchistou.
ANO
>Lze kritizovat stat a nebyt anarchistou.
ANO
>Lze byt kriticky k holocaustu a nebyt fasistou.>
NE.

Ale logiku na mě, prosím, neuplatňovat. [smích]

190634

8.5.2009 1:25

RE: UTOPIA

google 93.?.?.?

Reakce na 190631

>Bud je problem s logikou, coz u intelegentniho cloveka vaseho typu nepredpokladam.

ts, ts, ts pan Bartosek, co ste tym presne myslel, clovek vaseho typu?

190635

9.5.2009 0:15

RE: UTOPIA

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190631

> Ted budeme brzo sledovat tu hroutici se exponcialu v praxi ...

Vyslovil jste pane Bartošku testovatelnou hypotézu. Tím jste se odlišil od davů věřících prosťáčků, jejichž ideologie je založena na obligátním malověrném NECHCI.

Vaši hypotézu by ovšem bylo dobré konkretizovat. Jednak je třeba upřesnit, co je dle Vás BRZO. Pak by bylo dobré přesněji definovat, co znamená HROUCENÍ EXPONENCIÁLY. Jestliže se Vaše předpověď alespoň částečně naplní, budete slavným. [smích]

190697

9.5.2009 17:05

RE: UTOPIA

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 190697

Ve chvili, kdy se nepodari udrzet penize ve virtualni ekonomice jako akciove trhy, trhy s ruznymi derivaty, kde denne probihaji transakce za 3.5 bilionu a zacnou se prelevat do realne ekonomiky, kde probihaji denne transakce za 26 miliard. Pomer jsem naivne odhadoval tak nekdy na podzim 1:30, ve skutecnosti byl nekde okolo 1:130!!

Tyto vitrualni penize drzi v techto trzich pouze vidina zisku. To znamena ze tento pomer se neustale zhorsuje, protoze i kdyby zisk virtualni ekonomiky protentokrat byl striktne odvozeny od vykonosti realne ekonomiky, pokud by ciste teoreticky byl v kladnych cislech, tak 2% objemu realne ekonomiky jsou v porovnani neco uplne jineho nez 2% z nafoukle virtualni ekonomiky. Tyto zisky budou vzajemne taky v pomeru 1:130, stejne tak i ztraty.

To by znamenalo dalsi rozevirani nuzek mezi realnou a virtualni ekonomikou, tenhle proces samozrejme probihal od posledniho restartu fincniho systemu na bazi fiat money, tedy od konce valky jinak by nikdo nemohlo dojit, k tak obrovskemu nepomeru realneho ekonomickeho vykonu ve srovnani od reality odtrzenymi finacnimi trhy. Ten pomer realna ekonomika ku virtualnmi ekonomice nelze navysovat do nekonecna.

Samozrejme v pripade stagnace tedy nulovych zisku zacinaji investori financnuch trhu posilhavat po miste, kdew by zachranili sve virtualni zisky a tim je pouze realna ekonomika. Cinani to delaji minimalne 10 let a i tak se nejsou schopni zbavit prebytku 2 bilionu $. V pripade zapornych ekonomickych vysledku realna ekonomika poklesne pouze o zlomek toho o co spadnou nabobtnale finacni trhy, opet ve vzajemnych pomerech. Pak to co delaji Cinani 10 let probehne masove velmi rychle a obrovsky priliv virtualnich kreditu do realne ekonomiky nemuze zpusobit nic jineho nez sytemovy kolaps.

Vsichni velci investori si toho jsou vedomi a s nimi i hromada jinych mensich. A tedka si asi resi dilema typu: Kdyz neuteceme my vcas a nezrealizujeme svoje zisky na neco trvale povahy, tak to udela nekdo jiny. Jedna vlocka muze kdykoliv spustit lavinu, v pondeli za pul roku za rok az do nejakeho kritickeho pomeru 1: XY realna ekonomika ku virtualni, kdy se to zhrouti samo i bez nejakeho podnetu. Jestli mate k dispozici globalni skutecna data o ekonomicke smene, pak lze presneji odhadnout casovy horizont. Muj odhad od oka na jare pristiho roku bude "veselo", jestli se nevymysli nejaka finta typu srotovne na ziskani trochu casu, protoze srotovne je z hlediska ekonomicke efektivity hovadina na kvadrat.Ani drzeni virtualnich kreditu mimo realnou ekonomiku neni reseni vedouci ke stabilite, pouze casove oddaleni. Bud probehne kolaps nebo hluboka reforma financiho systemu.

190732

11.5.2009 0:27

RE: UTOPIA

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 190732

Naprosto souhlasím s Vaším závěrem o nesmyslnosti šrotovného. V ostatních Vašich vývodech mi chybí definice pojmu "virtuální kredit". Klasická ekonomická teorie jej nezná.

Na rozdíl od Vás jsem přesvědčen, že reálné ekonomice dnes nechybí virtuální, ale reálné kredity. Obrovské množství kapitálu bylo vloženo do problematických (nekrytých) kreditů, sloužících osobní spotřebě. A tyto zdroje také byly spotřebovány (ať už ve formě leasingů, kreditních karet či v podobě statisíců rozpadajících se rodinných domů, které nikdo nechce). A kredity pro výrobní spotřebu nejsou. Firma, která je schopna začít okamžitě vyrábět solární stirlingův motor s účinností 40% !!! nemá kapitál na pořízení výrobních prostředků. A do doby znovuobnovení důvěry investorů jí nikdo ani nepůjčí. Investoři dnes bohužel upřednostňují "bezpečné" investice. A tak raději koupí vládní bondy. A vláda získané zdroje okamžitě promarní v podobě šrotovného.

Myslím, pane Bartošku, že by to chtělo alespoň jednoho významného politika, který by byl ochoten nastudovat osvícené metody motivace lidí japonského premiéra Ikeda. Jakmile by je aplikoval ve své zemi, nastal by v oné zemi zázrak, podobný tomu japonskému z let 1960 - 1980. A bylo by po krizi.

190829

11.5.2009 4:23

RE: UTOPIA

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 190829

Virtualni kredit je produkt inflace, urokove sazby a lidske chamtivosti. Proste jsou to bankovky ( nebo elektronicka forma ) bez kryti realnym ekonomickym vykonem. A momentalne tech uzasnych virtualnich kreditu je nejakych 99% obeziva. Nemaji zadnou ekonomickou funkci, protoze nesouvisi s ekonomickou vymenou. Jsou svetem pro sebe, az do okamziku, kdy se to zvejkne v realne ekonomice a cena tech virtualnich kreditu zacne padat dolu. Potom maji tendenci se vratit do realne ekonomiky a zachranit aspon cast ekonomicke "hodnoty" pro majitele. Pritom dojde zcela jiste ke kolapsu financnich trhu a pokud jsou lidi hloupi, tak se potopi i realne ekonomiky.

Pecen chleba je pecen chleba a pytel brambor je stale pytel brambor. Papir tiskarny centralnich bank ma proste velmi omezene prakticke pouziti a holt si prdel nevytirame tak casto. Aby nebyla vazne poskozena skutecna ekonomika je treba ty papirky nechat zmizet. Na to je nekoli zpusobu bud je zrusi superinflace, zasadni ekonomicka reforma, kde by se zmenili vlastnicke vztahy v centralnich bankach a skryta taxa by byla ve verejnych rukou a nezustala by za nehty uzkemu mnozstvi lidi. Hlavne me nestraste komunismem.

Centralni banka je klasicky priklad, kdy privatni korporace je prisata k verejnemu rozpoctu. Naprosto nejmene efektivni a velmi nestabilni zpusob distribuce bohatstvi. Lidove receno dane musi socialisticky platit vsichni a centralni banka ma monopol na jejich neprimy vyber. Krasnym prikladem efektivity privatni korporace na verejnem rozpctu jsou nabotnale vojenske vydaje.

I velmi mirna exponenciala prejde casem do velmi strme faze krivky a ani Ikeda s tim nemuze nic vykouzlit. A to je nevyhnutelna faze ekonomickeho systemu stojiciho na fiat money, ktery do ni podle parametru s ruznou rychlosti, ale vzdy spadne. Momentalne se pohybujeme se ve velmi strme casti exponencialy, tech 99% nadbytecnych nebezpecnych penez je toho dukazem, ale vy tomu stejne neverite. Jsou dve moznosti systemovy kolaps nebo hluboka transformace systemu.

Ti co jsou u vesla budou pravdepodobne preferovat kolaps s restauraci stavajiciho systemu na dalsich 60-80 let. Jak to udelat bez velke valky, to je zahada? Nekdo se pokusi zrejme "vyhrat" velkou valku nebo vyvolat velkou pandemii, ci katastrofu. Ja nastesti hluboce verim v Boha, takze me ani tato varianta nedesi. Znamena to pro me vsak moralni selhani lidske civilizace, takze dokud budu nazivu, tak budu zivit sebemensi nadeji, aby jsme lidstvo zvolili strategii slouzim sobe skrze sluzbu druhym.

190846

12.5.2009 20:10

RE: Zadejte do Vyhledávače Physical Economy

amiourka 85.?.?.?

Reakce na 190697

A najděte si LaRouchovu stránku na Schillerově institutu - tam si můžete prohlédnout, jak přesně to vypadá před a kde je bod krize. La Rouche ovšem nabídl kapitálu jinou zábavu - s budovatelským potenciálem. [smích]

190978

12.5.2009 20:02

RE: Nikoliv, omyl na Vaší straně - vynález se jmenuje seigniorage, zde publikováni na toto téma Pascucci a Penoptes.

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 190529

Oficiální zahájení tohoto systému je založení Bank of Amsterdam, ale systém vznikl dříve, u nás odzkoušeli na českých pánech Lichtenštejn, Baševi a ještě jeden třetí - čímž uvedli třicetiletou válku teprve pořádně do pohybu.
B) Samozřejmě, na obnově monetární suverenity se pracuje, jen mi je s podivem, že si nedovedete rozdíl uvědomit Vy. Ad B) Borrusa jste opravdu nečetl, neboť jinak byste se dozvěděl alespoň o Henrym Georgeovi a jeho koncepci, ale existují i koncepce zcela jiné. Není všechno špatné jen proto, že Vy jste na to nepřišel. [smích]

190977

7.5.2009 0:24

Celý podvod daní a takzvaných veřejných rozpočtů je jejich neveřejnost!!!

Montaznik 88.?.?.?

Nevím o co se zde vlastně vede spor, když naprosto základní "zločin" státu je tajný výběr daní a nemožnost naprosto veřejné a průhledné kontroly , kolik se vlastně vybere daní.
Když nemáte možnost jako občan si zkontrolovat skutečný příjem státu, tak si s vámi může stát dělat, co se mu zlíbí!!!
Nemyslím,že by bylo technicky možné, aby každý občan měl volný přístup ke státním financím,ale kdyby byla dobrá vůle, je možné zřídit nějaké nezkorumpovatelné a náhodným výběrem ustavené
občanské komise, které by měly pravomoc si všechny státní účty prohlédnout a veřejně kontrolovat a referovat!!!
Teprve potom je možné hovořit o skutečné demokracii!!!
Jinak se jedná o státní frašku, kde se lže a podvádí ve velkém!

190551

7.5.2009 23:54

Tak trocha hystórie

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Starý Egypťania používali ako platidlo obilie-roľník odložil nadprodukciu v štátnych sýpkach za čo dostal zmenky a za tie zmenky alebo za obilie mohol kupovať čo mohol a potreboval, u veľkostatkárov bolo niečo podobné ale obilie mali svoje sýpky z ktorých platili svojich ľudí-ďalej by som to nerozoberal jednak neviem podrobnosti jednak nie je dosť miesta na to.
Kelti ako platidlo používali železné prúty a obilie.
Rimania pred tým ako prešli na strieborné mince používali ako platidlo dobytok(neskôr kúsok medi s obrazom dobytka)-odtiaľ latinský názov pre peniaze pecua.
V Japonsku do konca šógunátu platili dane v obilí v starovekej Číne dokonca aj s ním platili dosť dlhí čas.
V Amerike Indiáni kde ešte mohla rásť kukurica a viedli usadení život tak platidlom bola kukurica a iné plodiny.
Keďže väčšina týchto národov dokázala pretransformovať takúto ekonomickú moc do gigantických stavieb/vojnovej mašinérie(u Keltov len chýbala ústredná vláda), aj my by sme mali brať z nich príklad.

190625

8.5.2009 10:40

Tak trocha hystérie

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 190625

Môj návrh je:
-obilninové peniaze: základom by bolo množstvo obilia na pokrytie potravinovej potreby fyzicky ťažko pracujúceho muža v Kanadskej tundre na jeden deň ako ryža, kukurica atď-toto by sa násobilo a delilo.
-surovinová účtovná jednotka odvíjalo by sa od toho koľko ľudí a koľko fosílnych palív bolo použité (prerátaných na obilie) za jednotku času na tonu striebra najmodernejšími ekologickými technológiami na dobrom nálezisku. Toto by bola vzťažná jednotka od ktorého by sa odvíjala cena ostatných surovín-používalo by to priemysel.

Viem potrebuje to ešte zjemniť.
Viem podľa mnohých je to šialenstvo, ale o čo je to menšie šialenstvo ten náš ekonomický systém založená na dlhu ktorá sa nedá splatiť a keď vieme že 99,5% peňazí je zbytočných (zdroj tohoto údaju je video pána A. Clausa). [zmaten]

Prosím reagovať a keď niekomu niečo nepáči tak prosím napísať aj alternatívu, lebo kritizovať bez alternatívy vie aj magor s dvoma závitmi na mozgu.

190664

9.5.2009 19:00

RE: Tak trocha hystérie

udo 85.?.?.?

Reakce na 190664

pohlad na politekonomiku od pana Borrusa a jemu podobne modely su obmedzene aplikovatelne lokalne a mozu fungovat. na statnej a medzinarodnej urovni by bolo treba nejaku formu mixovanych paritne upravovanych modelov, (ludsky cas, kvalifikacia,.. - funkcne modely tzv.casovych bank na internete existuju) ale asi aj s krytymi jednotkami (napr. energojednotky, kedze skoro vsetko sa v sucasnosti vyraba na baze elektrickej energie). take navrhy su,
napr:
http://pravdu.nov.ru/lessons/petrov/video/1DVD/08...
http://pravdu.nov.ru/lessons/petrov/video/1DVD/08...
http://pravdu.nov.ru/lessons/petrov/video/1DVD/09...
stranka
http://www.pravdu.ru/
s komun-izmom to moc nema spolocneho [smích] jednotlive modely sa nemozu stavat proti sebe, ale vybrat s kazdeho to dobre - ziadne divide et impera - rozdeluj a panuj!!
len treba o navrhoch rokovat, lebo co je vyhodne pre jednu oblast, nemusi 100% vyhovovat inej - ine prirodne, socialne,demograficke,.. pomery.
systemu isteho typu ciel, dotacii a statnej, ci medzinarodnej kontroly sa asi nebude dat vyhnut. ide o to, aki ludia a na akych principoch to budu riadit (moralka). globalizacie sa netreba bat. je nevyhnutne celosvetovo kooperovat. sme na jednej lodi.ide o mieru vyvazenia interakcie lokalnych hospodarstiev a globalne zodpovednej dlhodobo udrzatelnej ekonomiky.

190741

9.5.2009 22:39

RE: Tak trocha hystérie

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 190741

Bohužiaľ patrím k tej generácií, ktorý už neučil Ruský jazyk.
Samozrejme komunizmus neschvaľujem aj z objektívnych dôvodov.
Skutočnosť je taká že sa pohybujeme od extrému k extrému.
Mali by sme nájsť zlatú cestu, bolo tu veľa dobrých čiastkových riešení poskladať z toho niečo spravodlivo a stabilne fungujúci systém by hádam aj šlo.
No som zásadne proti ľudskému času ako platidlu (dá sa ulievať), jednak aj proti energojednotkám kvôli tomu že energie je viac než dosť (stačí si pomyslieť na Slnko koľko energie dodáva na meter štvorcoví za deň-že to nevieme/nechceme využívať je už iný problém).
Nuž keď niekto chce ďalej diskutovať na dané téma tak moja e-mailova adresa je známa.

190750

9.5.2009 23:47

RE: Tak trocha hystérie

udo 85.?.?.?

Reakce na 190750

treba sa ucit aj rusky [smích]
ja tiez moc dobre neviem, ale na toto stacim.
musim sa tiez asi viac venovat rustine ako cim dalej, tym viac aj mladych ludi, co poznam .. nie je tam prakticky ziadna relevantna cenzura na nete, vsetok soft a myslienky zadarmo - max. protisluzbu, na rutube sa tiez veci nemazu - aspon nebadam, nie ako na yutube. a co sa tyka naucnych relaci, kurzov vsetkeho druhu a online skol je tam taky boom posledne roky, ze sa to ani neda odsledovat. vyhoda su uplne ine uhly pohladu a vnimania ako kdekolvek inde na nete, co pozeram. skoda, ze sa tu seklo u nas s rustinou, ale to prichadza znova .. rusi to neprekladaju vacsinou do inych jazykov a anglistinu maju na haku.
tlak je silny aj z ich strany, aj ked su trochu imperialni, to je pravda [smích] ked chceme prezit, treba poznat obe strany. ked u nich vyhra v najblizsom case nejaka nova koncepcia, ci ideologia, tak to bude asi taketo daco. treba sa pripravit, aby sme sa vedeli zariadit a cesi taktiez. KPE maju s odstupom najsilnejsi prirastok volicov a stale silnejsi tlak na sucasnu rusku politicku garnituru. Podla mojho skromneho nazoru sa momentalne zapadne pristupy globalneho riadenia na toto, co sa tyka komplexnej prepracovanosti nechytaju [smích] zaroven sa to dost dynamicky vyvijaju a aktivne preberaju kontrolu. prestali len reagovat. uvidime ..
proste treba popracovat a dat dokopy. vsetky informacie su na nete. zacat na viacerych miestach lokalne a potom kooperovat a dat to dokopy. aby co najviac ludi malo informacie. je to informacna vojna - kto z koho [smích]
mate pravdu, ludsky cas samostatne ako platidlo je vo vacsom meritku problematicke. ale v kombinacii s kvalitativnymi parametrami a lokalnou efektivnostnou energetickou paritou atd.
treba to doladit ..asi sa neda vyhnut tomu, aby sa miestne vzorce urcovali rokovanim zastupcov centralne. suvisi to absolutne s politickou formou riadenia.
k energojednotkam: v principe sa s pomocou a z energie da vyrobit vsetko - fyzika: hmota = energia. keby bola energia neobmedzene, tak by to bolo celkovo poriesene pri dostatku informacii a moralnom narabani s nimi. z toho vyplyva .. [smích]
to sa ale viac tyka materialneho zabezpecenia obyvatelstva.
ludstvo, clovek ma myslim aj dalsie ciele, potencial..
casove a kvalitativne jednotky maju aj preto tiez svoje hlbsie opodstatnenie. dalo by sa to rozviest dalej ..
ide o to, jak vnimat svoj zivot, svet, pritomnost, minulost a buducnost, ..
vypracovanie takychto udrzatelnych komplexnych socio-politicko-filozoficko-ekonomickych,atd..rieseni bez uceleneho vnimania okolia a ciela nie je mozne. na tom je nevyhnutne pracovat tiez.
v sucasnosti "fungujuci" model myslim neni moc ludsky.

190753

10.5.2009 1:47

RE: Tak trocha hystérie

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 190750

"Samozrejme komunizmus neschvaľujem aj z objektívnych dôvodov.
Skutočnosť je taká že sa pohybujeme od extrému k extrému.
Mali by sme nájsť zlatú cestu, bolo tu veľa dobrých čiastkových riešení poskladať z toho niečo spravodlivo a stabilne fungujúci systém by hádam aj šlo."

navrhuji do značné míry autonomní občinový systém, který dodnes funguje např. v Rusku. Otázkou je, zda slovenská či česká mentalita by tento způsob života přijala, jsme přeci jen v myšlení o něco odlišnější od Rusů či Ukrajinců. Méně držíme při sobě, více si hrajeme na vlastním písečku.

co se týče platidla, mohou to být virtuální kredity, přičemž oficiální měna může být pouze cenovým vodítkem - ale ekonom nejsem, takže do bližší diskuse na toto téma nezabřednu, neměl bych argumenty

190760

10.5.2009 18:01

RE: Tak trocha hystérie

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 190760

Skvelí odkaz mal by to každý prečítať.
Rozdiel v mentalite spôsobil iný historický vývoj.
Virtuálne kredity sú vlastne metlou ľudstva veď čo spôsobili v nesprávnych rukách (konkrétne narážam na terajšiu "krízu"-či to bolo vyvolané schválne je v tejto diskusií irelevantné) a aj tak by sa to skôr či neskôr ocitlo v nesprávnych rukách. Preto naviazať peniaze na obilie je historicky správna voľba, pravdu povediac je aj správna voľba naviazať peniaze na hocičo čo sa obnovuje a spotrebuje sa v závislosti od plynutia času bez vynakladania väčšieho úsilia.
Keďže človek je teritoriálny tvor (i keď vedie aj kočovný život pohybuje na určitom území kým sa neudeje niečo a neprinúti ho k migrácií zo vlastného teritória viď: sťahovanie národov čo prispelo ku pádu Rímskej ríše) tak by bolo dobré aby každá oblasť vydávala svoju modifikáciu štátnych/globálnych peňazí-najradšej by som to nakreslil ako to myslím veď jeden obrázok je viac než 1200 slov ale neviem dobre kresliť [mrknutí jedním okem] . Samozrejme platnosť peňazí by sme museli obnovovať, bol by na tom dátum expirácie (deň a mesiac-rok by bolo problematické) a dátum obnovy s tým že každá bankovka by sa obnovila len niekoľkokrát počas svojej existencie aby sa nedošlo k zbytočnému hromadenia kapitálu a k falšovaniu, dodávam boli by tam aj informácie že kto to obnovil a v čom-niečo ako alfanumerický kód.
Boli by obecné a súkromné sýpky(?)-"banky" a nakoniec za uskladnenie v súkromných sýpkach sa účtoval nejaký poplatok na straty, za uschovávanie a pri každom roku by sa podľa určitého vzorca -v závislosti od kvality tohtoročného obilia-prepočítalo objem obilia po zbere. Podobný systém by sa dalo použiť i v prípade iných plodín a v prípade surovín.
Dáva to zmysel čo som doteraz napísal aj niekomu inému ako mne?

190805

10.5.2009 20:07

RE: Tak trocha hystérie

Trniman 90.?.?.?

Reakce na 190750

No tak kapital jako teorii komunizmu napsal na zakazku syn rabina mardochaj - karl marx ktery v životě nenavštivil žadnou tovarnu... jako navod na svetovou ( sionistickou ) revoluci pro lidi jako bronštejn - trocky ktery malem utopil Russko v krvi ale naštesti 2 dni před smrti zjistil že boži cepiny jsou sice pomale ale jiste [smích]

190812

10.5.2009 22:03

RE: Tak trocha hystérie

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 190812

Je to ďalší prípad falošnosti na ktorý sa doplatilo i ten kto s tým nechcel mať nič spoločné. [pláč] [bliji]

190820

11.5.2009 0:34

RE: Tak trocha hystérie

udo 85.?.?.?

Reakce na 190812

myslim, ze vacsina aj dalsich podobnych diel v ramci celej sirky politickeho, ekonomickeho, filozofickeho, atd. a aj nabozenskeho spektra su zakazkoveho typu s konkretnou funkciou v ramci dlhodobeho ciela. ide len o velkost projektu. vid napr. nobelove ceny, skolsky system titulov a pod...kazda zloba sa vramci tejto metody riadenia, ci vedenia vojny kamufluje kuskami niecoho dobreho. je to sucastou ich historiou (is tora - dejiny podla tory - zmenis minulost-zmenis buducnost) preverenej metodologie.
jo, ale aby nas bozie mlyny nepomleli s nimi, ked nic proti tomu nespravime..

190830

12.5.2009 17:22

RE: Tak trocha hystérie

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 190812

Kapitál bych si jednou rád přečetl. Teď v době krize jde prý na Západě na dračku.
Jinak perla: Při 100. výročí narození Marxe si na něj bolševici u nás ani nevzpomněli. Jen jedna malá poznámka v novinách. Zjevně se jim v něčem nehodil do krámu a tak pššššt...

190965

12.5.2009 21:51

RE: Tak trocha hystérie

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 190965

>Jinak perla: Při 100. výročí narození Marxe si na něj bolševici u nás ani nevzpomněli. Jen jedna malá poznámka v novinách.
------------
Méďo poraď. Já v tom tu perlu nevidím. Karel Marx se narodil roku 1818 a o sto let později (v roce 1918) u nás bolševický režim ještě neexistoval. Ten přišel až v roce 1948 a v plném "rozkvětu" až teprve po velké sametové v r.1989.

>pššššt...
---
tak jo, ať to nezakřiknem. [chechtot] [chechtot]

190988

12.5.2009 22:18

RE: Tak trocha hystérie

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 190988

sorry, chybka Mirdo. Jedná se o 100. výročí jeho úmrtí. Tj. r. 1983. [zahanbení] [zahanbení] [zahanbení]

190991

13.5.2009 1:44

Banky pro realnou ekonomiku.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Tyto nudne banky, ktere nechteji dokonce byt spojovany se zachranymi balicky vlady jsou banky, na kterych by nela by staven reformovany finacni system. System, kde finacni trhy budou funkci realne ekonomicke smeny ve skutecnem svete a lidi v nem zijicich.
http://www.blisty.cz/2009/5/13/art46809.html

191005

14.5.2009 2:54

RE: Banky pro realnou ekonomiku.

udo 85.?.?.?

Reakce na 191005

potom by ale Rene, nemali banky v klasickom slova zmysle opodstatnenie ..
na zaciatok investicne spolocnosti s nulovym, alebo najlepsie interne perspektivnym zapornym urokom a podielom zo zisku z realnej "produkcie" - ci uz materialnej, alebo sluzieb - proste priamej. primeranu aktivnu zodpovednost musi prevziat investor - jeho hodnoteny prispevok a motivacne riziko, ked sa bavime konkretne.
treba na to ist z dola aj z hora zaroven. u nas a myslim aj u vas, nie je fungovanie napr. tzv. druzstevnych bank zo zakona povolene - su v podstate vyslovene zakazane. z dola paralelne presadzovat nejaku formu trebars casovych bank a podobne aj kvalitativne modely. v konecnom dosledku to spojit aspon paritne kritimi realnymi jednotkami. pre Vas je to, co sa tohto tyka trochu jednoduchsie tym, ze mate stale este korunu ( a dufam ze ju nepustite - fandime : ) - myslim, ze rozumies co chcem povedat ..
nazdavam sa, ze to by bola cesta. zaroven by to ale bez aspon ciastocnych korekcii politickych pohladov "zastupcov ludu" a upravy prislusnych zakonov, ci ich vykladov asi neslo. prinajhorsom bez nejakej tej nevyhnutnej personalnej zmeny. ved chceme zostat v ramci platnych zakonov, ci nie - co vy na to? : )

191093

Tuto stránku navštívilo 7 021