Diskuze k článku

Čas pro Írán

Příspěvků 29

23.7.2008 10:37

Tak áno či nie?

Sid 78.?.?.?

No v každom prípade je toto už neviemkoľký článok na tomto webe ktorý predpokladá zmenu režimu v Iráne. My čo sme prívržencami dynastie Páhlaví a len so smútkom sa pozeráme na to, akú karikatúru spravili mullahovia z predtým rešpektovaného štátu sa po každom takomto článku nadchneme, že klerici budú čoskoro visieť, ale nikdy sa nič nestane.

Čo sa týka radaru v ČR, ten prispeje k bezpečnosti všetkých štátov NATO nie len pred Šahábmi 3 ale aj napr. pred Rusmi, ktorým to v posledných rokoch začalo tiež už statne drbať.

165921

23.7.2008 17:48

RE: Tak áno či nie?

esfahán1980 86.?.?.?

Reakce na 165921

Milý přívrženče dynastie Pahlaví, máš pravdu, že to co se stalo s šachovým demokratickým, liberálním a prosperujícím Iránem je úděsná síla, ale uvědom si, jakou obrovskou podporu má současný iránský režim v Evropě, ne nadarmo ho v roce 1979 Evropa (resp. Británie, Francie a SSSR) do Iránu nainstalovala, tohle rozhoduje, to je důležité a je to důležitější než mínění nějakých Peršanů, natož Američanů, nebo dokonce Židů o současném teheránském režimu.

Takže Peršanům bych radil tiše a nenápadně se domluvit s USA (žije tam zákonný následník trůnu Rézá II.), vzbouřit se a pověsit si své mulláhy sami, Evropa bude sice řvát jako pominutá o "fašistickém puči" a veškerý její obvyklý repertoár, ale vzhledem k tomu, že vojensky se na nic nezmůže bude platit heslo psi štěkají, karavana jde dál, podobně jako v Iráku a Afghánistánu, kde z pádu Hussajna a Talibanu Evropa také šílí bezmocným vztekem.

165953

23.7.2008 17:59

RE: Tak áno či nie?

td 91.?.?.?

Reakce na 165921

Ty si z tých našich masmédií úplne zaslepený. Každá akcia má svoju reakciu. Dobre sa zamysli, kto provokuje a kto na provokácie iba reaguje, lebo ak nie je blbec, reagovať musí. A určite to nie sú Rusi, ktorým začalo v posledných rokoch statne drbať. Zamysli sa nad tým, kto prilieva olej do ohňa.

165954

23.7.2008 19:31

RE: Tak áno či nie?

Sid 78.?.?.?

Reakce na 165954

Nejde len o médiá. Človek má aj vlastné skúsenosti. Napríklad ja som chcel toto leto ísť na pár dní pozrieť Moskvu. Dojdeme s kamošom na veľvyslanectvo po víza a oni sa nás pýtajú že na koho pozvanie chceme do Ruska cestovať. A my že na žiadne, že ideme len tak na výlet. A oni nám z úsmevom oznámia, že do Ruska sa len tak necestuje, že musíme mať pozvanie odtiaľ.

To čo má preboha znamenať? Toto má byť demokratická krajina? Žeby mal ten Huntington pravdu, že Rusi napriek tomu že sú bieli nepatria do západnej civilizácie? Obdobie Jelcinovskej demokracie bolo asi len vychýlenie s kurzu. Oni asi majú fakt radšej diktatúru a totalitu.

Ešte si za najväčšieho rusa zvolia v práve prebiehajúcej súťaži masového vraha Stalina (vraj má vysoké preferencie) a hádam to potom už bude všetkým jasné.

165962

23.7.2008 22:29

RE: zavádzaš

Jan666 213.?.?.?

Reakce na 165962

Zhodou okolností tento rok bol u mňa na návšteve kamarát-Rus, z Moskvy, a zhodou okolnosti som mu musel písať pozvanie, pretože by ho inak vcelku demokratická krajina nepustila na svoje územie.
Ďalšia vec je, že čo to pozvanie vlastne znamená, ide v podstate o to aby ti niekto napísal, že ťa pozýva, kde budeš bývať a nejaké osobné údaje jeho, prípadne moje (tak som to mimochodom musel spraviť aj ja). Môže to však napísať aj akýkoľvek recepčný hotela, v ktorom si ubytovaný (predpokladám, že si nemal v úmysle prespávať na ulici), nie je to teda žiadna veľká veda. Áno je to byrokratické, ale je to obojstranné, takže v tomto prípade si trocha mimo.

165971

24.7.2008 1:10

RE: Tak áno či nie?

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 165962

A co takhle treba izraelske vizum? Pravda treba americke jde ziskat i bez pozvani, ale to jeste neznamena, ze se clovek dostane in. I pokud neni na nejakem tajnem seznamu, tak staci kdyz bude imigracni urednik blbej den.

Rusko je milnikem mezi Asii a Evropou. Krome Evropy a Severni Amerika, coz je stejny kulturni okruh, ta demokracie jako politicky system ve zbytku sveta nefunguje. Stejne tak nefunguje kapitalismus zalozeny na volnem trhu, neni to universalni. Japonsko, Korea, Tchajwan, Sinagpur, Cina, Indie... a ted i Rusko maji svoje pojeti kapitalismu. O Africe nebo Jizni Americe nema smysl mluvit. Jizni Amerika jde svou cestou, uz to ze odmitla ucast USA na sve ekonomicke integraci mluvi jasnou reci. O nekompaktibilite demokracie, s kapitalismem metastazujicim na korporatni fasismus? To by bylo na delsi debatu.

165977

24.7.2008 14:04

To Sid: Tak áno či nie?

stanko74 195.?.?.?

Reakce na 165962

>Dojdeme s kamošom na veľvyslanectvo po víza a oni sa nás pýtajú že na koho pozvanie chceme do Ruska cestovať. A my že na žiadne, že ideme len tak na výlet. A oni nám z úsmevom oznámia, že do Ruska sa len tak necestuje, že musíme mať pozvanie odtiaľ.
To určite nie sú demokratické móresy. [překvapení] Ja, na vašom mieste, by som sa otočil na päte a výlet do Ruska, by som zmenil na výlet do USA. Stačí zájsť na veľvyslanectvo USA tam vám s úsmevom dajú víza aj bez pozývacieho listu na počkanie. [mrknutí jedním okem]

166010

23.7.2008 11:44

Nech si to skusia s Iranom rozdat, aspon pojdu rychlejsie pod hladinu.

Igor 85.?.?.?

Lutovat a plakat za SSA budu iba sklani askenazi a chazari

165926

23.7.2008 12:30

RE: Nech si to skusia s Iranom rozdat, aspon pojdu rychlejsie pod hladinu.

Karel4U 88.?.?.?

Reakce na 165926

Ale jdi ty brepto

165930

23.7.2008 19:06

RE: Nech si to skusia s Iranom rozdat, aspon pojdu rychlejsie pod hladinu.

google 84.?.?.?

Reakce na 165930

>Ale jdi ty brepto

vas Karliku a ostanych shabesboyz zabudol.
ospravedlnte ho.

165961

24.7.2008 9:41

RE: Nech si to skusia s Iranom rozdat, aspon pojdu rychlejsie pod hladinu.

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 165961

Třeba Karlovi vadilo jenom to že Igor napsal logickou chybu spočívající v tom, že ashkenazi a chazaři jsou ve skutečnost totéž. [chechtot]

165989

24.7.2008 13:28

RE: Nech si to skusia s Iranom rozdat, aspon pojdu rychlejsie pod hladinu.

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 165961

google, Karlík není shabesboy. Jen má rád Ameriku jako zemi. Nelze všechny dávat do jednoho pytle. Promiň, ale ohledně něj jsem si jist.

166009

24.7.2008 18:32

RE: Nech si to skusia s Iranom rozdat, aspon pojdu rychlejsie pod hladinu.

google 84.?.?.?

Reakce na 166009

rozumiem a zrejme mas pravdu,
len sa mi vidi, ze Amerika nezmizne, ked zmiznu SSA, teda USA. [mrknutí jedním okem]

ale ano, islo len o nedorozumenie a ospravedlnujem sa mu za toho shabesboya. [mrknutí jedním okem]

166036

23.7.2008 12:47

Útok na Írán = sebevražda USA a Izraele

Štěpán 88.?.?.?

Zdravím.
Jen jsem se zamyslel a našel jistou možná demagogickou souvislost.
Vezměme Irák(Československo) Chem.zbraně(Sudety) (Podle Bushe měla válka měla trvat 3 týdny)
Dosadíme ještě Írán(Polsko) Uran(preventivní úder na rozpínavé Polsko)
Máme tady ještě Prezidenta USA(Hitler) a jeho spojence(OSA).

Přijdu si jak v Matrixu.

Pořád dokola někdo restartuje dějiny a přehazuje akorát karty na stole.

Ale pochopil jsem konečně..proč Karel Marx měl touhu napsat Kapitál.
Chtěl zrušit a vypnout Imperialismus.
Tedy to co předvání USA a spol v praxi.

Jako dopadla pro agresora II. světová víme..

Jak dopadne III.???

PS:
Vyhrál vlastně někdo někdy nějakou válku,tedy tu kterou začal?

165936

23.7.2008 17:59

RE: Útok na Írán = sebevražda USA a Izraele

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 165936

1) USA s pravděpodobností hraničící s jistotou na Írán nezaútočí.

2) Pokud tak učiní Izrael, s pravděpodobností hraničící s jistotou přestane existovat, dle mých odhadů a dle dostupných poznatků tak jako tak jsou jeho dny sečteny, neboť žádná věž neroste do nebe a už vůbec ne národ, který tak brzy zapoměl, co se dělo jemu samotnému.
Dávám Izraeli,resp. jeho současné zuřivé militaristické klice, max. 10 let.

Avšak pozor. Iránský dvojitý agent a vlivný irácký politik Ahmed Abdel Hadi Chalabi, který vtáhl USA do zničující války, rovněž navštívil v r. 2006 v Kanadě, sraz klubu Bilderberg.

Vložený obrázek

Bylo mu něco nabídnuto,když si lóžoví bratři uvědomili co dokázal, nebo tam už jel za starými přáteli? [oči v sloup]

165956

23.7.2008 16:50

Každý den dobrý

Karel z Čech 88.?.?.?

si říká vládnoucí elita. Světová hospodářská krize začala a nikdo neví jak dlouho bude trvat a jak hluboce se světová ekonomika propadne. Zřejmé je, že se nahromadilo tolik problémů, že situace není řešitelná. Neexistuje žádný plán B. Nezbývá, než přečkat, jak se situace vyvine sama a jaké materiální a lidské ztráty přinese. Nejen my tady na Zvědavci si čteme informace o Oil Peaku, o blížícím se hladomoru, o klimatických změnách a pod. Půjde nejen o život, ale vládnoucím elitám i o nemalý majetek a tedy o moc politickou i ekonomickou. V zájmu zachování moci a majetku je třeba ve společnosti udržet nějaký elementární pořádek. Úplně všichni lidé nejsou ovce a jistě nebudou ochotni jít na porážku spořádaně tak, aby mocní nebyli ve svém postavení ohroženi. Proto válka je nutná. Jakákoliv válka, proti komukoliv. S nadějí na vítězství i bez této naděje. Jen válečný stav udrží masy lidí v jakés takés poslušnosti. Írán je pro tuto válku ideální. Je poměrně silný, což zaručuje dlouhé trvání války. Z druhé strany není zase silný tak, aby válku přenesl na území jiných států, než svých bezprostředních sousedů.

Záminka k válce s Íránem je a ve veřejnosti se již léta propaguje. Zbývá jen rozhodnout o optimálním začátku války. Pro tento okamžik bude rozhodující vnitropolitická situace v USA. Válka vypukne, až se vnitropolitická situace bude jevit mocenským elitám v USA jako v brzku nezvladatelná jiným způsobem.

Světová finanční krize zatím probíhá bez velkých otřesů. Potravinová krize se příliž obyvatel USA zatím nedotkne. Mnohem horší bude kumulace s krizí energetickou. Až ta bude hrozit vetšími sociálními nepokoji v USA, tak bude vhodné začít válku s Íránem. Do té doby místo raket budou éterem létat pouze silná slova.

165947

23.7.2008 19:01

RE: Každý den dobrý

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 165947

Mezitim ceska koruna ustoupila o krok zpet.
Olej klesl na $126 za becku, takze cena nafty sla dolu o nekolik haleru.
Kdo se chce citit bohaty, at si zajede do Zimbabwe, kde se tisknou stomiliardove bankovky.
Americky benzin klesl na nejakych 15 korun za litr, takze na podzim se asi na silnicich objevi zaparkovane SUV.
Zajimave, co vse se da vyresit, kdyz se nehrozi valkou s Iranem. [cool]

165964

24.7.2008 14:51

Padající ceny ropy dávají dolaru křídla

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 165964

Denní analýza - Ceny ropy padají, dolar posiluje, akcie rostou a koruna slábne.
Všichni máme radost a tleskáme.
Otázkou je, nakolik je tento vývoj udržitelný.
Jak tomu bude zítra?
Raději se neptat. 300 doláčů za barel není nic moc radostného. Tedy pro spotřebitele. Těžaři si mnou ruce.
Ten SUV bych na vašem místě v garáži ještě pro jistotu nechal a na polévku pro chudé do Armády spásy bych šel raději pěšky.Třeba cestou narazíte na asijata, co si peče psa nebo krysu a můžete mít hody.

[velký smích]

No já vím, tak zle ještě není. To teprve přijde.

166013

24.7.2008 10:02

RE: Každý den dobrý

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 165947

Rád bych zdůraznil skutečnost, která tady asi ještě nezazněla:

Během války je totiž velmi důležitá její psychologická složka. Armáda prostě musí získat média na svojí stranu, jinak nemůže počítat s podporou veřejnosti. To se armádě USA dobře dařilo během první války v zálivu (také se říká že to byla první válka v přímém přenosu).
V současnosti v Afghánistánu a v Iráku se jim to daří také, i když sem tam unikne něco co podporou
veřejnosti otřese.
V případě Íránu by to ale rozhodně tak jednoduché neměli. Írán je relativně bohatá země, a lidé mají
slušný přístup k technologiím. Jsou také dost gramotní v porovnání s Afghánci a Iráčany.
V případě napadení by tedy pro Íránce jistě nebyl problém pořizovat spoustu obrazových záznamů o tom co se děje, a dostat je ven. A to určitě dělá vrásky vojenským plánovačům -přinejmenším je to věc se kterou musejí počítat.

No ale je možné, že vůdci už v budoucnu nebudou brát ohledy na mínění občanů vůbec. Události po 11.9.2001 vlastně dokládají, že jim projde cokoliv.

165991

23.7.2008 18:34

Přehled podivných událostí za poslední dva měsíce.

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Přehled podivných událostí za poslední dva měsíce.

Vložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázek

165958

24.7.2008 0:00

RE: Přehled podivných událostí za poslední dva měsíce.

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Reakce na 165958

Vložený obrázek
Poslední dobou je toho fakt nějak moc. Blíží se něco velkýho - asi útok na Írán.

165975

23.7.2008 19:26

Radar

mt-svk 213.?.?.?

S Iránom súvisí aj otázka radaru. A preto ma tak napadá, nechú USA pomocou radaru vyprovokovať Rusko k nejakej vojenskej reakcii, aby mohli mať dôvod na odvetu (Česko je v NATO)? A ak by Rusi reagovali, musia to byť balistické rakety (alebo niečo podobné, nie som odborník)? Nenachádzajú sa už "nástroje" na odvetu na českom území, možno aj v okolí Brdov, koniec koncov, bolo to vojenské územie, kde bola Červená armáda)? Je predsa známe, že SPECNAZ umiestnil na územie USA (a nielen tam) kufríkové bomby. Nie sú umiestnené kufríkové bomby (prípadne niečo podobné) aj v okolí Brdov? Vtedajší ZSSR dobre vedel, že akonáhle stiahne vojská zo svojich satelitov, nasťahujú sa tam americké.

A na záver, neboli Česi a Poliaci vybratí ako obetný baránok?

165965

23.7.2008 20:01

Historické lži

Avantgarda 90.?.?.?

Bývalý íránský šáh byl zkorumpovaný tyran a je dobře, že má dnes Írán takové zřízení, jaké si přál. Nesmíme zapomínat, že Chomejního revoluce měla tehdy širokou podporu obyvatel (kromě bohaté elity) a po referendu, které není zpochybňované ani na západě, při němž řeklo ano režimu přes 90% voličů, je jisté, že naše média nás jen zpracovávají, jako v případě Iráku,.... A to šítský Írán pomáhal usa v boji proti Al-Kajdě!!! No, je vidět ta upřímnost boje proti "Terorismu"!!!!

165967

24.7.2008 14:42

RE: Historické lži

Sid 78.?.?.?

Reakce na 165967

Argument s referendom sa my zdá dosť detinský. Keďže predtým ešte koncept "islamskej republiky" chomejníjovského typu nebol známy, ľudia si mohli myslieť, že pôjde o obyčajnú republiku, ktorá bude klásť väčší dôraz na náboženstvo (povedzme v podobe sviatkov a tradícii).

Nepredpokladám, že väčšina mala záujem o súčasnú teokraciu, kde kameňujú ľudí a náboženská polícia terorizuje mládež.

Okrem islamistov podporovali Chomejního aj užitoční idioti- marxisti, ktorých dal potom tak či tak povešať. Ale proti islamistom rozhodne nestáli len bohatí, ale ktokoľvek s rozumom a vzdelaním.

Šáh bol inteligentný a vzdelaný človek. Pokiaľ ste chcel žiť islamským spôsobom života, nikto Vám to za jeho vlády nezakazoval. Ale ani ste nemohol nikoho nútiť.

Čo sa týka korupcie, mullahovia sú na tom rovnako, alebo snáď ešte horšie.

166016

25.7.2008 19:30

RE: Historické lži

Takyjeden 77.?.?.?

Reakce na 166016

Promiňte,ale proč se chováte tak arogantně k mínění a názorům obyčejných lidí?
Nebo se snad opravdu domníváte,že jeden nepozná rozdílu mezi křeslem a elektrickým křeslem? [zmaten]

166109

23.7.2008 22:36

MZ

0neR 83.?.?.?

Můžete se tomu smát a myslet si o tom, co chcete, ale zkuste si současnou konfliktní situaci ve světě představit jako střet zájmů 3 skupin mimozemských civilizací, pro které jsou jednotlivé státy/skupiny států figurky, pomocí kterých dosahují svých zájmů zde (a to již VELMI dlouho) a tento rok se chystají v záležitosti svých problémů zde "přidat na plynu".
[smích] [překvapení] [cool] [chechtot] [pláč] [velký smích] [naštvaný] [vyplazený jazyk] [zmaten] [zahanbení] [oči v sloup] [bliji]

165970

24.7.2008 12:47

RE: MZ

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Reakce na 165970

Vložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázekVložený obrázek

166005

24.7.2008 13:31

teokracie

alper churyjan (zavináč) volny (tečka) cz 88.?.?.?

iran je nebezpečný teokratický a přelidněný stát je třeba ho hlídat

166006

Tuto stránku navštívilo 4 997