Diskuze k článku

SKYPE - opravdu to funguje!

Příspěvků 33

28.10.2004 2:27

SKYPE - opravdu to funguje!

Peter 68.?.?.?

Ahoj Pan Stwora pekne ste to napisal aj pre laika pochopitelne,dik Skype pouzivam uz dlho a aj pouzivam kreditovu volbu vyhoda pre mna je v tom ze moja rodina po prihlaseny na pc cez moje konto mi moze volat na moj mobil sem do USA za 2 centy na minutu co Vam nikto neda...no proste super !! VIVAT SKYPE [překvapení] [cool]

35742

28.10.2004 2:48

srovnani

jozin z bazin 128.?.?.?

Na cesky mobil se Skype zavolate za $0.20, tedy priblizne. Dnes mam na svem Sprint PCS mobilu jejich "international rate" pri ktere udelate ten samy hovor za $0.20, presne. Kdyz volate do Nemec, Sprint PCS rate je $0.07, Skype ma $0.02. Sprint PCS rate stoji $4 mesicne, ale mam ji na mobilu.

Je to vsechno desne lacine v porovnani s dobami drivejsimi. Pred pul rokem jsem udelal tri satelitne prenasene hodinove prednasky v Jeruzaleme (z Floridy), s diskuzi bez casovych prodlev a dokonalym obrazem, lepsi nez analogova televize, stalo to $0, ovsem vase instituce musi mit Internet 2.

35743

3.9.2005 20:52

RE: srovnani

abra 216.?.?.?

Reakce na 35743

Volani na mobil pres Skype za 20 centu za minutu je tedy dost drahe. Ja volam normalne telefonem za 13 centu za min. vsude je to levnejsi, jen do CR jsou ceny drahe.

69131

3.9.2005 21:28

RE: srovnani

Blahnik zblaha (zavináč) sbcglobal (tečka) net 69.?.?.?

Reakce na 69131

Pokud zijete v USA, zkuste http://www.pennytalk.com/. Do Prahy stoji minuta dva centy, pocele CR tri a na slovensko 12 centu. Spojeni vyborne, navic muzete na sve konto volat z jakehokoliv telefonu, nebo telefoni budky. Ceny do dalsich zemi zde :
https://dcs.net2phone.com/account/pennytalk/english/rates.asp?start_char=C&end_char=C

69139

28.10.2004 8:35

SKYPE - opravdu to funguje!

pietro 213.?.?.?

Ja som Skype tiez skusal a kym to bolo telefonovanie z pocitaca na pocitac, kvalita bola v poriadku.
Ked som si ale predplatil kredit, aby som mohol telefonovat aj na bezne telefonne linky, velka slava to uz nebola.
Najprv som skusal volat na Slovensko a pri hovore bolo vzdy pocut ozvenu toho, co kazdy ucastnik povedal, takze to posobilo dost rusivo.
Potom som volal do Juznej Afriky a tam som sa ani nedovolal, zdalo sa, ze to nefunguje. Nasledne som pouzil pevnu linku a dovolal som sa okamzite.
V Skype support ma ubezpecovali, ze su to len prechodne problemy a ze mam skusit za par hodin, ale taka poziadavka je dost smiesna, kedze clovek vacsinou svoje hovory neplanuje niekolko hodin vopred.

35766

28.10.2004 9:09

SKYPE - opravdu to funguje!

Saša 24.?.?.?

Skype je jistě zajímavá a pravděpodobně jeden z nejlevnějších způsobů jak telefonovat po světě.
Pro severoamerické telefonní účastníky, kteří používají broadband po kabelu nebo DSL bych asi doporučil „Voice over IP“ Primus nebo Vantage, které nejen plnohodnotně kvalitou nahradí tradiční telefon, ale daleko předčí možnými službami a hlavně cena je přijatelnější vezmete-li v potaz nahrazení normální tel. linky. Pokud voláte do světa podívejte se na
http://www.primustel.ca/en/residential/talkbroadband/index.html
http://www.primustel.ca/en/residential/talkbroadband/long_distance.html
Pokud je většina vašich hovorů po severoamerickém kontinentě prostudujte
http://www.vonage.ca/
Uvádím kanadské směrníky, ale oba jsou rovněž v US plus řada dalších. Vezmete-li v úvahu, že platíte menší paušál za linku, alespoň u Primusu při „plánu“ 300 minut po americkém kontinentě lze volat za 5centů/minutu do většiny zemí světa včetně ČR a za 10 CDN (Kanadských dolarů) na víc za 2 a půl centu do většiny „civilizovaného světa“ včetně ČR. Lze vzít do ČR a stále máte svoje lokální číslo v Kanadě nebo US a telefonní spojení mezi Říčanama a Prahou přijde asi levněji ač voláte vlastně z "Ameriky" [chechtot]

35767

28.10.2004 10:33

SKYPE - opravdu to funguje!

jerrinot 83.?.?.?

Clanek je hezky, jen myslim ze Kazaa zacala byt prolezla spywarem, az po tom co ji koupila firma Sharman Networks. Ta (doufam) nema s puvodnimi autory nic spolecneho....

35772

28.10.2004 14:22

SKYPE - opravdu to funguje!

ondra 81.?.?.?

BTW klasický modem neni 33kBps ale 33kbps

35783

28.10.2004 15:25

RE: SKYPE - opravdu to funguje!

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 35783

Ano, ano, máte pravdu. Opravím.

35785

28.10.2004 14:42

SKYPE - opravdu to funguje!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Skype je super, jen skoda, ze se neda pouzit s GPRS pripojenim...

35784

30.10.2004 13:02

RE: SKYPE - opravdu to funguje!

Scorpio eminence (zavináč) sendme (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 35784

Přesněji dá, ale mizerně, alespoň tedy v Čechách, a sice pokud jste připojen přes GPRS perfektně slyšíte toho kdo vás volá ale on vás slyší mizerně a nebo přerušovaně či zpožděně. Zkoušel jsem to asi před měsícem. Je to způsoběno nižší rychlostí ochchozího spojení u GPRS většinou o polovinu nižší něž na příchozím. Více zde: http://www.mobilmania.cz/Profi/AR.asp?ARI=107249

35917

28.10.2004 15:47

SKYPE - opravdu to funguje!

Lev 68.?.?.?

Skype ? dnes HRUZA, predtim ? - fajn. Pouzivam Skype kazdy den pro komunikaci ( hlasovou ), mezi USA a CR. Nevim, cim to je, mozna i pretizenim site, ale dnes ja slysim je, ale oni me neslysi vubec, takze pokud chci neco "rict", tak to musim napsat.

35787

28.10.2004 23:00

RE: SKYPE - opravdu to funguje!

68 68.?.?.?

Reakce na 35787

Pane Leff

ja slysim je, ale oni me neslysi vubec,

Mozna jen delaji, ze Vas neslysi, protoze Vas nechteji poslouchat. To Vas nenapadlo??

35811

28.10.2004 23:59

RE: SKYPE - opravdu to funguje!

Lev 68.?.?.?

Reakce na 35811

Vy, SedesatOsmicka, zoufale volate po odplate [velký smích] [chechtot] Nebojte se pane, nejsem senilni. Vim, co vim. A abychom se vratili k tematu: jak vam pracuje Skype ? Vse OK ?

35814

30.10.2004 13:07

RE: SKYPE - opravdu to funguje!

Scorpio eminence (zavináč) sendme (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 35787

Pane Lev u vás zdřejmě platí to co jsem výše napsal O GPRS, možná to tak máte nastavené i na pevné lince. Tedy pomalejší ochozí spojení než máte příchozí, proto vy své přátele slyšíte kdežto oni vás ne a nebo s chybamma jako např. přerušovaně, zpožděně jakoby ze záhrobí a pod.

35918

31.10.2004 1:10

RE: SKYPE - opravdu to funguje!

Lev 68.?.?.?

Reakce na 35918

>Pane Lev u vás zdřejmě platí to co jsem výše napsal O GPRS,
>možná to tak máte nastavené i na pevné lince. Tedy pomalejší
>ochozí spojení než máte příchozí, proto vy své přátele
>slyšíte kdežto oni vás ne a nebo s chybamma jako např.
>přerušovaně, zpožděně jakoby ze záhrobí a pod.
__________________________________________________

Pane Scorpio, diky, ze jste se mi ozval. Ale a predevsim, jsem uplny pocitacovy analfabet a nevim, co je to za zkratku GPRS a co s tim mam udelat. Jeste asi pred mesicem, bylo pro mne Skype cislo jedna na mluvene slovo na obou stranach. No a nyni, jak jsem uz uvedl, ja je slysim a oni mne ne. Taktez, jelikoz mam WebCam, jsem komunikoval z USA do CR, obrazem i zvukem a sice pres Windows Messenger, verze 4.7 a MSN Messenger, verze 6.2 Vse bylo celkem v pohode, az opet, asi pred mesicem, se tato komunikace zhatila. Oni me vidi, ja je ne a k tomu to je jeste bez jakehokoliv zvuku, na obou stranach.

Musim jeste dodat, ze jsem napojeny na DSL. Nevim, kde je zakopany pes, jestli u me v USA a nebo u lidi s kteryma komunikuji v CR ? Stahli jsme si asi pred mesicem oba dva - ja USA a oni v CR Service Pack 2 pro Windows XP Pro. no a nejak timto zacaly tyto nesnaze. Je to ale jen ma domenka, ze by to snad zavinilo stazeni SP 2 ?, hmm, nechce se mi tomu moc verit - Lev

35945

6.11.2004 20:57

RE: SKYPE - opravdu to funguje!

Scorpio eminence (zavináč) sendme (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 35945

Pane Lev, pokud máte DSL tak by jste s tím neměl mít problém, asi máte pravdu že mrkvosoft s tou bespečností u SP 2 to poněkud přehnal. Mám pocit že s vydáním SP2 se Win XP posunul o krok zpět k Win 98 pokud se uživatelské přívětivosti týká. Service pack 2 totiž podle mých testů funguje bezvadně jedině tehdy, pokud nainstalujete Win XP s SP 1 a následně hned po té SP 2. Pak teprve doinstalujete ovladače, videokodeky a nejrůznější pomůcky a nástavby, nejlépe v pořadí podle data vydání. Pak to funguje dobře, ale malý příklad - stačí nainstalovat novvý Via pack (ovladače pro desky s čipsetem od vyrobce čipů via) a až po něm Service pack 2 a máte "vystaráno".

36334

6.11.2004 21:01

RE: SKYPE - opravdu to funguje!

Scorpio eminence (zavináč) sendme (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 35945

GPRS, tady to je popsáno líp než bych Vám to vysvětlil já.: http://www.hw.cz/docs/gprs/gprs_uvod.html

36335

1.2.2005 15:59

RE: SKYPE - opravdu to funguje!

M. 195.?.?.?

Reakce na 35787

Myslim, ze by mohl byt problem proste v hardwarove chybe. Mikrofon se pak proste nepripoji. Nebo, pokud zkousite skypovat z notebooku, muze byt na vine fakt, ze notebooky vetsinou nemaji konektor pro mikrofon, ale jen "LineIn", kde se predpoklada jiz zesileny signal z externiho zarizeni.

Alespon ja jsem takhle jednou narazil... [mrknutí jedním okem]

42048

22.4.2005 21:25

RE: SKYPE - opravdu to funguje!

Ivan 213.?.?.?

Reakce na 35787

Blbost, asi mas PC na drevene uhlie. Ja volam cez SKYPE velmi casto s priatelom z Floridy a ide to lepsie ako po pevnej linke. Mam pripojenie WIFI a jedine obmedzenie je ked 2.5 GHz hapruje v najmudrejsom meste na zemeguli, v Blave.

50247

28.10.2004 17:48

Pouzivajet Yahoo IM - voice

kara 62.?.?.?

Ja pouzivam Yahuovsky voice. Bezi im to na servroch Net2Phone. Kvalita je vynikajuca. Pouzival som Net2Phone asi 4-5 rokov a za
tu dobu pokrocili v kvalite. Hlavne ked ich kupili AT&T.

Skype je teraz tam kde bolo Net2Phone pred 4 rokmi - cheap shit.
Ani PC2PC nie je dobre, hlavne pri viacerych uzivateloch pada.

35792

28.10.2004 20:54

SKYPE - opravdu to funguje!

P.Grim grim (zavináč) is (tečka) cz 62.?.?.?

No ja musim rici,ze kvalita prenosu je ruzna.Volam na mobil svy holce v Anglii a kdyz jsem jej zacal pouzivat,asi pred 4.dny bylo tam asi 800 000 lidi a kvalita super.Dnes jej jich tam neco pres milion a kvalita je na nic.Na maily mi ve Skype nikdo neodpovida.Tohle neni profesionalni pristup.Jestli mate nekdo reseni tak jej uvitam.

35801

29.10.2004 9:43

SKYPE - opravdu to funguje!

Ig 81.?.?.?

Ve chvili, kdy pisi, je online 807 tis. uzivatelu Skype. Pouzivam ho uz pres rok a velka spokojenost. Zvuk jako vino - neprerusovany, cisty, bez ozven. Jen s jednim kolegou (v CR, dokonce ve stejnem meste) mi to haze silne echo, zatimco on mne slysi dobre. Zda se to byt evidentne na jeho providerovi a to bude mozna casta pricina zminovanych problemu - pokud provider "kokta", nemuze pak behat ani aplikace bez zadrhelu.

35836

29.10.2004 14:41

SKYPE - opravdu to funguje!

delta.100 delta (tečka) 100 (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

[velký smích] Skype je super: kudy chodím, tudy chválím!

Pokud chci k povídání i obraz, používám program Eyeball. Tedy - kromě mikrofonu musíte mít i webcameru.

[cool] Takže: vyzkoušejte i Eyeball!

(Link: http://www.eyeballchat.com/ ).

35853

30.10.2004 16:26

SKYPE - opravdu to funguje!

Lexum 194.?.?.?

Taky jsem to vyzkousel, nikdy jsem o Skype neslysel az ted z tohoto clanku. Drive jsem pouzival k hovoru ICQ ale nebylo to optimalni, nyni mam za sebou prvnich 30 min hovoru a jsem nadseney, zvuk perfektni zadne zpozdeni ci ozveny, proste parada. Jen je skoda ze to nejde pres centralni server ale pres P2P, to se mi moc bezpecne nezda nebo se pletu?

35928

9.11.2004 9:24

P2P

Gilhad 62.?.?.?

Reakce na 35928

Nevím, jak konkrétně se SKYPE, ale v P2P lze dosáhnout v některých případech (mnoha) větší bezpečnosti a spolehlivosti, než v aplikaci s centrálním serverem. (Zda se jí skutečně dosáhne ovšem závisí na aplikaci a uživateli.) To je konečně i příčina vzniku internetu - na počátku byl navrhován pro armádní spojení jako systém, který odstraní omezení plynoucí z centrálního počítače a zajistí spolehlivou komunikaci i při vyřazení části sítě z provozu, což bylo zajištěno právě decentralizací.
Několik výhod, jak mě zrovna napadly
- centrální počítač (server) má omezený výkon, cokoli nad něj není vůbec schopen přenést - P2P je omezeno celkovým výkonem sítě, což se (velmi zhruba) dá představit jako součet výkonů všech zúčastněných počítačů dělený nějakou hodnotou vyjadřující topologii sítě. Pro stovky počítačů to jsou hodnoty, jakých jeden server nemůže dosáhnout.
- pokud spadne centrální server, spadne celá na něm závislá síť, u P2P pád jednoho počítače většinou znamená nedostupnost jen minimálního počtu účastníků, kteří nemají jinou cestu k síti.
- centrální server nutně patří nějaké firmě, která má takto přístup k veškeré Vaší komunikaci, u P2P navazujete přímo spojení s cílovým počítačem bez prostředníka, který by mohl mít zájem Vás odposlouchávat
- s tím souvisí i zabezpečení přenosu - u P2P navážete spojení s cílem, musíte spoléhat na správné nastavení u Vás a u cíle, v síti s centrálním serverem navazujete OBA spojení s tímto veřejně známým počítačem a musíte NAVÍC spoléhat i na JEHO správné nastavení (hrajete přez něj tichou poštu)
- antivirová/antihackerská ochrana - i server může být být napaden (a je žádanějším cílem než Váš počítač), často centralizované aplikace serveru věří víc, než decentralizované věří (neznámému) cíli.

Konec konců WWW ani mail nemají centralizovaný server a přesto internet chodí a maily jsou doručovány.

36451

9.11.2004 9:37

RE: P2P

Gilhad 62.?.?.?

Reakce na 36451

Neříkám, že P2P je záruka bezpečí a centrální server zkáza lidstva, ale že ani jedno není samo o sobě žádnou zárukou bezpečí, obojího závisí na tom, jak jsou dotyčné programy napsány a jak je řešena vzájemná komunikace.

Z tohoto hlediska mají OpenSource P2P programy tu nespornou výhodu, že jejich kód je prověřován mnohonásobně vyšším počtem NEZÁVISLÝCH programátorů, než by bylo možné v rámci nějaké firmy. Takže šance na spyware, zadní vrátka, skryté vady a tak podobně je mnohonásobně nižší.
(Konec konců už to samotné vědomí, že ten kód budou prohlížet i jíní, mnou neplacení, programátoři působí jako účinná brzda proti spyware. Naopak třeba MS, který vás nechal odsouhlasit, že se nebudete snažit zjistit co vlastně jeho programy tropí si klidně posílá "domů" informace o vašem počítači jak ho napadne - prokázáno )

36452

30.10.2004 18:41

SKYPE - opravdu to funguje!

peter chrastka (zavináč) yahoo (tečka) com 65.?.?.?

Pridam aj ja troskou skusenosti. Pouzivam Skype asi dva mesiace, zatial som nemal ziaden problem.
Co sa tyka "echa" ako niekto hore spomina, je to asi len citlivostou mikrofonu, ak ma dotycny na druhej strane repraky a nie sluchadla. Tak sa to aspon javi mne ked sa bavim s priatelkou, ktora ma repra. S ostatnymi, co pouzivaju sluchadla, som ziadne echo nezaznamenal.
Niekto hore spomina, ze neodpovedaju na mail...Skype ma on line live chat so support a zatial som sa s nimi nazivo cez toto zhovaral dvakrata a vzdy boli velmi ochotni a napomocni.
Win98 nie je operacny system, na ktory bol Skype navrhnuty...napriek tomu, ja mam 98, to funguje dobre, len nema rad jeden z mojich programov, kde mam real time charts. Ale ked ten zatvorim, nema problema.
Navyse, cez Skype mozte posielat velke files ako email. Velmi sa mi to paci pri posielani MP3. V priebehu minutky 8MB bez problemov. Neuveritelne.
Na telefonovanie ci uz na SK alebo aj po USA a Kanade je to to najlacnejsie, co sa da dostat. Po Kanade nejake 3 centy, na SK 10 centov. Perfektne.

35933

30.11.2004 21:54

SKYPE - opravdu to funguje!

Pito 62.?.?.?

Volání skypeout je velice různé co do kvality.Ještě jsem nezažil dobrou kvalitu.Jako by to pohlcovalo části slov a dotoho se přidávají různé frekvence.Přitom při testu echo123 je to docela slušne.
Jedu na mandrake 10 ,instalace a rozchození nebylo bez problémů.

37857

28.1.2005 17:18

SKYPE - opravdu to funguje!

ENTENTEAK 213.?.?.?

Skype uz pouzivam asi rok, ale o tom co se pise ve clanku, tedy krystalove cisty zvuk s pocitem, ze volana osoba stoji vedle me, nemohu souhlasit, ocas to "kokta", vynechava, je spatne rozumet... ale s nejvetsi pravdepodobnosti to bude zpusobeno poctem pripojenych uzivatelu [zmaten]

41762

29.1.2005 22:55

SKYPE - opravdu to funguje!

PEte 62.?.?.?


Ja som si vsimol velmi nizsiu kvalitu SkypeOut hovorov pri volaniach v urcitych casoch (hlavne vecer) na Slovensko a tiez do Nemecka. Do inych europskych statov, ale tiez US v tom istom case som ziadny problem nemal a kvalita je velmi dobra na pevnu aj na mobilnu siet. Mohlo by to suvisiet s nizkou priepustnostou brany pevnej siete do/z internetu.
S hovory Skype PC-PC, pokial obe strany su na rychlom DSL pripojeni je kvalita prenosu naozaj velmi dobra.



41853

17.3.2005 20:18

SKYPE - opravdu to funguje!

Pitrisek 217.?.?.?

Skype opravdu nemá chybu jen stačí se s tímto programem trochu spřátelit a je po problému.Všem začínajícim vřele doporučuji

46369

30.8.2005 0:20

Skype funguje ale budoucnost má SIP

Petr 83.?.?.?

SIP je totiž standard a exitují telefon co se prodávaj
od cca $60 a je možné tak naprosto nahradit běžný telefon.
To skype nikdy nedovede.

V CR je spousta firem, které nabízí i normální český číslo.
Nejznámější je http://www.softphone.cz,ale mají docela ošklivé ceny - to
protože se připojují přímo na Ceský telekom a jeho velkopřekupníky.

Na odchozí hovory je ale lepší používat jiný společnosti, mezi ty levnější
patří např. http://www.volejlevne.cz, nebo nějaká zahraniční

68283

Tuto stránku navštívilo 7 218