Diskuze k článku

Geopolitika ukrajinského konfliktu: návrat k základům

Příspěvků 38

22.2.2014 1:40

Stádo

ignorek 89.?.?.?

Národ je stádo ovcí, kam půjde bača a dominantní beran, tam půjde zbytek. Kličko je německý beran (Adenauerova nadace) židovského původu (Shoda s Leninem a jeho pašováním do Ruska je čistě náhodná). Už mě to unavuje opakovat.

Nechce se mi, ale když stádo jde na porážku, musím i já jako jeden z beranů, jenom to mě sere.

305103

22.2.2014 15:15

RE: Stádo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 305103

ano přesně to je národ proto je třeba se na národ vysrat
jenže problém je v tom že národovci budou dřív hajlovat než tuto skutečnost pochopí
jediná funkční a existující kolektivní skupina je složená z lidí které osobně známe a ke kterým máme nějaký vztah
sounáležitost s lidmi kteří se shodou okolností narodili na území stejného státu a mluví stejným jazykem je neexistující chiméra která byla uměle vytvořena proto aby mohlo být lidem vládnuto jako stádu dobytka

305139

22.2.2014 22:54

RE: Stádo

ignorek 89.?.?.?

Reakce na 305139

Krásná smyčka, přímo zkrat. Zapoměl jste na druhou půlku, nebo na druhou stranu mince, nebo že nikdy neuvidíte vlastní uši, ani nehryznete si do loktu atd atd... toho je moc, co je třeba pochopit a uznat.

Kyperská zkušenost těm "oligarchům" nic neřekla. V Německu mají v plánu jednorázově zdanit všechny, co mají víc než 100 tis € na účtu. V Americe již dávno jsou v platnosti zákony, které umožňují blokovat účty při podezření na cokoliv, nově skoro všechny zahraniční operace může zpochybnit a napadnout finančák. Tak drží za gule Janukoviče a celou východoevropskou "elitu". Ta "elita je totiž blbší než troky.

Není to konec, ale začátek. Nakonec vše znárodní přibližně tak, že budeme si rovní - kromě těch rovnějších.

Národ, ať jaký je - to je kmen, a ty jsi list na tom stromu. Kdo toto nepochopil, nemá nejmenší šajn o vo čem celá ta historie byla. I kdybys měl cel zlato světa, ještě potřebuješ někoho, kdo bude stát při tobě.

305161

23.2.2014 8:13

RE: Stádo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 305161

jaká kyperská zkušenost?
to je právě chyba toho národa že ty oligarchy živí a nechá se opíjet rohlíkem zvaným vlastenectví a podobným žvaněním
podívej se třeba na ukrajinu svině tymošenková která celý život krade v miliardách má politickou stranu s názvem "vlast" no to by bylo aby jí pologramotní strejdové ze zemljanek jejichž hlavní starostí je aby vyvěsili hadr zvaný vlajka při správné příležitosti nezvolili
a o tom to je kdyby se lidi starali o svoje lokální problémy v lokálních oblastech kde žijí a o svoje sociální vazby tamtéž aby se jim tam žilo co nejlépe tak by tyhle svině ve státní politice neměli žádnou šanci se prosadit
prostě začít u sebe navzájem si pomáhat a vysrat se na nějakej národ ostatně co je to za sociální jednotku jehož 99% členů vůbec neznáš a v životě je nepotkáš taková sociální jednotka nebo vzájemnost v ní prostě neexistuje
opak nám tvrdí politický svině abysme jakože táhli za jeden provaz a dobře je živili

305185

23.2.2014 11:04

RE: Stádo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 305185

No jo, ale to je návrat k prvobytné pospolitosti, s níž my máme docela problém - došli mamuti a už nebudou. [oči v sloup] [chechtot]

305197

23.2.2014 13:00

RE: Stádo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 305197

ne není to je návrat k lokálním společenstvím lokálním trhům a tradičním rodinným svazkům
tedy o nějakých 200 let nazpět
ale se současnými technologiemi a efektivitou práce

305210

23.2.2014 7:28

RE: Stádo

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 203.?.?.?

Reakce na 305103

No musim Vam gratulovat rekl jste to nadherne

305182

23.2.2014 18:24

RE: Stádo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 305103

prosím vás, dejte už těm židům pokoj, je to národ jako každý jiný a kdo si to nemyslí je rasista

305225

24.2.2014 0:56

No, oni si to nemyslí zcela určitě ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 305225

V souhlase se svým reakčním zaměřením propaguje dnešní sionismus mezi osobami židovského původu zvláštní judaistickou myšlenku, že je “židovský národ bohem vyvolený”. Ideologové a vůdci mezinárodního sionismu stále tvrdí, že existuje “světový židovský národ” a “jed­notný židovský národ” (tuto tezi charakterizoval již V. I. Lenin jako v podstatě protivědeckou a politicky reakční). Přitom se zpravidla opakuje tvrzení o “jedinečnosti židovského národa” (“atypičnosti”) a o jeho “převaze” nad jinými národy. Bývalý předseda výkonného vý­boru SSO E. Pinkus říká: “Izraelci a židé v diaspoře si uvědomují, že tvoří jediný národ, spjatý společnou historickou kulturou a spo­lečným osudem” (zvýrazněno autorem). O existenci “jediného židov­ského národa” hovořil a psal nejednou jeden z hlavních otců sionismu — Ben Gurion. Známý ideolog soudobého sionismu a judaismu Martin Buber napsal: “Židovství je atypické. Jeho základní charakteris­tiky nelze srovnávat s žádným ze známých etnických společenství.” Jiný sionistický ideolog z počátku 20. století N. Sokolov píše: “Ži­dé jsou nepochybně nejčistší rasa ze všech civilizovaných národů na světě.” Nejbližší spolupracovník T. Herzla, ideolog “západního sio­nismu” M. Nordau tvrdil, že “židé jsou méně přizpůsobiví a schopnější než průměrný Evropan, nemluvě již o všech těch pasivních Asiatech a Afričanech”.

305241

22.2.2014 3:05

Celkem dobré, ale

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

pan Saker zapomíná (už několikrát - tedy úmyslně?) na možné členství Ukrajiny v NATO, na možné americké základny a přesunutí PRO blíž k ruským strategickým raketám a útočných zbraní k Moskvě. Trpěl by to jen blázen, ani Amíci nechtěli sovětské rakety na Kubě a je otázka, zda Rusové takoví pošuci jsou.

Zda Rusko Ukrajinu potřebuje? Trh je vždycky potřeba, hlavně ten nenasycený. Proč by se Rusko snažilo o Celní unii, kdyby o ni nestálo a nepotřebovalo ji? Rozumná velmoc si vždycky buduje okruh svých satelitů, kteří jsou na ni navázány ekonomicky a politicky. I v OSN se hodí hlasy přizvukovačů a sympatizantů. Jenom blbec se jich zbavuje a opravdových mistrů v tom, jak si dělat z bývalých přátel nepřátele je na světě jen málo. Rusko mezi nimi naštěstí není. Hitlary a Zbig se obávají oprávněně. Snaha obnovit sovětské impérium je správná, třebaže to není na pořadu dne. Pokud je EU zkrachovalá, jak pan Saker píše a má se opravdu rozpadnout, je obnova ruské sféry vlivu jedinou možností, jak v Evropě udržet pořádek a stabilitu. Pokud k tomu nedojde, střední Evropa se s rozrušenými hranicemi bývalých národních států, jejich územními požadavky a miniaturními žoldáckými armádami sama změní v zónu podobnou Ukrajině.

305108

22.2.2014 3:13

Vcelku logicky konec v dane situaci nebo lepe zacatek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 117.?.?.?

Janukovic toho mnoho delat nemohl, za cokoli ho cekal statut valecneho zlocince a Haag. Vetsina clenu parlamentu ma penize mimo zemi takze jejich zmrazeni je dostatecny argument.
Rusove maji svych starosti dost, takze pokud jim spadne Ukrajina do klina dobre, pokud nespadne ted spadne pozdeji. To je jako s Cinou a Taiwanem. Celou ji stejne nechteji.
Putin navic ukazal ze muze v tezkych chvilich pomoci bez toho aby za to hned neco chtel coz bude
v hladovejici zemi stale padnejsi argument.
Co bude nasledovat? Radne volby dopadnou zrejme jako predchozi, zachranovat zemi pred bankrotem ted nebudou Rusove a politicka stabilita - sud se strelnym prachem ktery kdykoli opet bouchne. Mozna uz zitra. Reci o tom jak pres Ukrajinu nekdo napadne Rusko.
S kym, cim a za co?

305109

22.2.2014 4:28

RE: Vcelku logicky konec v dane situaci nebo lepe zacatek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 305109

"Reci o tom jak pres Ukrajinu nekdo napadne Rusko. S kym, cim a za co?"

To myslíte vážně nebo si děláte srandu? Ukrajina v NATO, s americkými základnami, Krymem v amerických rukách, Rusko a Černomořská flotila bez významného přístavu, to je bezvýznamný tah, který Rusko neoslabí?

Budou ty volby na Ukrajině vůbec a bude vůbec záležet na tom, jak v nich budou lidé hlasovat? Když všechny sdělovací prostředky má v rukách Západ? Poslechněte si toho Fjodorova z jiného vlákna diskuze:

http://www.youtube.com/watch?v=FXCliOGt0Jc

a pak Vás možná ta bohorovnost přejde.

305111

22.2.2014 9:38

Článok na úrovni.

Hlupák. 195.?.?.?

Článok má hlavu aj pätu. Podľa mňa by mohol byť aj vo Financial Times. Najlepšie zhrnutie k situácii aké som zatiaľ čítal. Veľmi dobré postrehy sú aj v komentároch ohľadne NATO a Krymu. Nastolili totiž otázku kedy Rusi aktívne a povedzme si rovno - vojensky zasiahnu na ochranu Ruských častí Ukrajiny (nie, že by chceli v tom má autor pravdu ale budú musieť - že to nevidí - to vyčítam jediné autorovi...) - lebo tak či onak situácia ide tak na hranu (doslova ako sa ma otec za mladi keď som vystrájal pýtal: "Skúšaš koľko vydržím? A potom bum[smích]), že to čo som si pred rokom nevedel ani predstaviť vidím dnes ako niečo, čomu absolútne nieto vyhnutia. Žiaľ...

305120

22.2.2014 9:47

Re: Rusko je po staletí expanzivním státem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

A autor se zde snaží vnutit představu pokojného beránka v koutě.
Rusko má stejně silné mocenské zájmy bez ohledu na Ukrajinu. Jde jen o to, z které strany bude skutečnost více demokratická.
Z toho prvního zvědavce jen čiší mocenské ruská propaganda.

305121

22.2.2014 10:45

RE: Re: Rusko je po staletí expanzivním státem

Kirk 176.?.?.?

Reakce na 305121

Zvedavce z toho vynechaj a tiež trocha premýšlaj. Pokiaľ sa tu niekto oháňa demokraciou, treba to povedať 40 mil.američanom na potravinových lístkoch, zničeným životom temer 60% mladých ľudí v južnej Európe, ale státisícom žijúcich" z ruky do huby" či už v Česku, alebo na Slovensku.
A len jedna drobná poznámka: myslíš si, že načasovanie ukrajinskej "revolúcie" práve počas a tesne pred olympijskými hrami, kedy je celý svet upriamený na Rusko, JE NÁHODA????
Skončia hry a sám som zvedavý, či si Rusko nechá vedľa seba nečinne stavať druhú Kubu.Som presvedčený, že príde jasné a zásadné stanovisko Putina , ktoré sa bude podobať tomu v Sýrii.

305123

23.2.2014 18:26

RE: Re: Rusko je po staletí expanzivním státem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 305121

ano, ale Rusko má mocenské zájmy proto, aby přežilo, ti ostatní proto, aby Rusko okradli

305226

22.2.2014 10:53

Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Návrat k základům předpokládá, že ukrajina je jen hračkou v rukách mocností. Ne že by nebyla, to je fakt v každém konfliktu na zemi.
Ukrajina je také státem, územim a lidem, který má vlastní dějiny a paměť. Položíme-li na misky vah důsledky vlivu západní Evropy a Ruska, budou na straně ruska miliony mrtvých a na straně západu ekonomické zájmy. Země je rozdělena na západní a východní část především proto, že po genocidě a hladomoru ve 30-tých letech 20. století zaujali všechny klíčové posty dosídlení rusové a v západní části se udála obdoba v režii NKVD po obsazení na základě paktu Ribbentrop/Molotov v letech 1939-1941. Síla ruska se tak projevuje především na východě, Lvov, Rovno, Luck, celý západ s neruskou historickou tradicí chce přirozeně patřit ke středu Evropy. Ukrajinci mají vlastní paměť i zájmy. Držme jim palce aby ze současné situace vytěžili maximum pro sebe a nikoliv pro angažované (obě) velmoci.

305124

22.2.2014 21:27

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 305124

Myslíte to upřímně, ale na to hlavně Západní velmoci tzv. ser...
USA potřebuje války co nejdále od svých hranic..
O žádné Ukrajince jim nejde. Oni sice budou "tzv. svobodní" - třeba jako my???, ale z toho se nenají.
BOhužel, byli svedeni na špatnou kolej a ti, kteří z toho mají a budou mít největší profit, jsou daleko a jen si mnou ruce, jak jim to zatím (doufám !!) vychází..
Ukrajina může prodat své lesy, suroviny, pole, ale zbohatnou stejně jen oligarchové, lidé ne. To je smutné na této Zemi, že nám vládnou elity, toužící po moci a majetku. [cool]

305156

22.2.2014 22:11

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 305124

Podívejte se, já jsem také ze země s neruskou historií, která kdysi byla přepadena sovětskými vojsky. Taky jsem snil o režimu lepším, než byl ze sovětského svazu importovaný "komunismus", nebo spíš tzv. "reálný socialismus" Husáka a Ukrajince Brežněva. Taky jsem snil o lepším životě v demokratické Evropě a její civilizaci.

Jenže, po letech života v režimu postaveném podle západního vzoru, po mnoha cestách do západní Evropy i do té "nejdemokratičtější země světa" se mi z metod lidí, kteří to celé řídí, zvedl žaludek. Je toho prostě příliš, nedá se to snést. Jako obyčejný člověk, který nikdy nebyl v komunistické straně vidím, že komunisti měli v kritice Západu naprostou pravdu (i když pomlčeli nebo lhali o sobě). Takže je mi milejší Rusko, které i kdyby po zdi lezlo, na tuhle špínu nedosáhne. Navíc jsem si všiml, že nás tzv. Západ stejně dává do jednoho pytle s Rusy a odlišuje nás od nich jen když nás potřebuje proti nim poštvat. Takže Západ posílám k čertu, a pokud jde o Rusy, časem se uvidí...

305158

22.2.2014 23:12

RE: Návrat k základům?

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 305158

Učinil jsem stejnou zkušenost a dospěl ke stejnému názoru...

305165

25.2.2014 19:19

RE: Návrat k základům?

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 305165

...i já.

305346

25.2.2014 21:42

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 305346

Šťastnou cestu na východ .....

305356

25.2.2014 21:44

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 87.?.?.?

Reakce na 305165

Já bych si to raději ještě rozmyslel, Emile

305358

23.2.2014 0:58

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 93.?.?.?

Reakce na 305158

Přesně tak. Raději budu mít čisté svědomí a dělit se s Rusem o poslední skývu chleba, než mít podíl na svinstvu, které proti Rusku organizuje Západ v čele s USA.

Budování kapitalismu u nás je sice totální ekonomický propadák, ale i kdyby nebylo, čisté svědomí a klid v duši je víc, než zlatá klec. Naši lidé by to měli konečně pochopit, vykašlat se na dávný rok 1968, za který obyčejní Rusové ani nemohli, a vybrat si své přátele znovu. Tentokrát líp. Po všech těch tunelech, které skončily na západě, si pořád někteří myslíte, že nás Rusové za socialismu po léta okupovali a okrádali?

305173

23.2.2014 7:27

RE: Návrat k základům?

kyticka 88.?.?.?

Reakce na 305158

Naprostý souhlas!

U mě k podobnému prozření došlo již před několika lety. Za komančů jsem poslouchal jako řada ostatních Hlas Ameriky, Svobodnou Evropu a podobně (pro mladší generaci - západní rozhlasové stanice vysílající Česky), kdy z čehokoliv čím nás tehdy krmili v Televizi a Rudým Právu, kteréžto bylo uvařeno soudruhy z TASS (Tisková Agentura Sovětského Svazu) se mi zvedal žaludek.

No a někdy okolo roku 2007 jsem si naprosto nevěřícně uvědomil, že jsem si nikdy ani ve snu nepředstavoval, že nastane doba, kdy se mi dělá podstatně hůře nad ňamkama současných médií z kuchyně Reuters, kdy proto abych se něco rozumného dozvěděl o tom co se děje ve světě, pokorně 20 let po revoluci naladím Moskvu a rád si poslechnu něco od současného TASS (ITAR-TASS), případně Peking.

Tedy kromě svobodného Zvědavce a jiných obdobných webů,
Ruský mainstream Česky: http://czech.ruvr.ru/
Čínský mainstream Česky: http://czech.cri.cn/

a přirozeně vždy pro porovnání jak to vidí
Český mainstream (neboli Reuters): http://www.novinky.cz/
[mrknutí jedním okem]

305181

23.2.2014 10:20

RE: Návrat k základům?

Jaroslav 176.?.?.?

Reakce na 305158

Souhlas, je mi hlavně líto, že generace dnes dospělých lidí ve věku 40-60 let se nikam neposunula, nám a hlavně těm mladším bez zkušeností je vtloukáno do hlavy, že nejvíc v pořádku to bylo před r. 48 nebo spíš před 2. sv.v. za 1. rep. a pak už bylo všechno špatně, a to, co jsme se učili v dějepise ve škole byly nesmysly. Takže cílem je především nepoužívat vlastní hlavu, místo toho máme slepě věřit, že všechno dobré přichází z USA a máme se klanět před západem jako před vyspělou demokracií. Jenže historie se opakuje a začíná to silně připomínat stav v Evropě před 2. sv. válkou. Jak nám pomohli naši západní "spojenci" za Mnichova? Jak pomohli dnes Ukrajině, dřív Jugoslávii atd. v nedávné době - jen přispěli k jejímu rozkladu. Němci se spojili a posílili, dál na východ platí staré "rozděl a panuj", a aby to nebylo tak do očí bijící, vezmeme vás pak do EU..

305192

23.2.2014 23:37

RE: Návrat k základům?

jirka p 192.?.?.?

Reakce na 305158

Mého strýce i tetu popravili v padesátých letech komunisti.Neměl jsem je logicky zrovna nikdy rád.Jediný můj příbuzný žije v USA.Je mu 91 let.Pracoval celý život pro Hlas Ameriky a Svobodnou Evropu.Myslím,že nebojovali za to co se teď ve světě děje.Možná shořím v pekle za to co teď řeknu."Zlatý komunisti"

305239

22.2.2014 22:53

RE: Návrat k základům?

Botičky od Diora 88.?.?.?

Reakce na 305124

Jemně a rafinovaně lžete. Už nemelte bezmyšlenkovitě o "genocidu" a "hladomoru" co prý způsobily zlí Rusové na UA. Tuto lež: "Na Ukrajině v letech 1933-1934 zahynulo 5 milionů Ukrajinců" je čirý výmysl Vaši propagandy. Velmi působivý výmysl, to ano. Jaká jsou fakta, novodobý kadete Bíglere??
Je ustálený fakt, že neúrody v Rusku se opakovaly každých 6-7 let. V letech občanské války 1921-1922 se pod hrozbou hladu a epidemií nacházelo 23 gubernií s počtem obyvatelstva 32 milionů. Ano, hlad byl, ale sovětská moc organizovala boj s touto pohromou. Z hladovějících oblastí se přesídlilo do úrodných oblastí 5,053 milionu lidí. O těchto lidech antikomunističtí demagogové vytvářejí dojem, že zemřeli hladem. Právě zde je nejvíce výmyslů kolem tzv. "Hladomoru". Jakoby bolševici vzali od chudých rolníků všechno zrno, a ti museli potom hladovět.

Rolníci nebyli schopni uživit národ. Bylo třeba mechanizovat zemědělství, ale rolník si traktor nemohl dovolit. Proto jedinou ekonomickou cestou pro SSSR byla kolektivizace zemědělství. Rolníci dávali půdu (kterou dostali od vlády před 10 lety), inventář, dobytek do společného hospodářství a začínali pracovat dohromady. Produktivita prudce rostla díky dělbě práce a zavedení mechanizace, kterou poskytl stát. Přitom měl kolchozník příjmy z vlastního hospodářství. Stalin se postaral, aby měl kolchozník více půdy než soukromník, aby každý měl krávu. Jak se ve městě objevila pracovní místa, část rolníků odcházela pracovat do průmyslu. Výsledkem bylo, že v průběhu života jedné generace se polovina obyvatelstva země přemístila z vesnice do města bez nejmenších ekonomických a společenských otřesů!

Velkým hitem antikomunistů je hladomor na Ukrajině v roce 1932. V roce 1930 objem chlebového obilí na Ukrajině činil 6,92 milionu tun (30 % celkového objemu produkce), v roce 1931 7,39 milionu tun (40 %) a v roce 1932 pouze 4,28 milionu tun (29 %). Proč se snížila úroda zrna v roce 1932 jen na 29% ve srovnání s rokem 1931? A proč hlad postihl v podstatě pouze Ukrajinu a Don? V té době padlo rozhodnutí o vytváření kolchozů. A rolníci se nechtěli vzdát svých polí ve prospěch celku. Nechtěli se vzdát půdy, kterou jim komunisté dali deset let před tím. Do té doby neměli nic. Nenasytnost, antikolchozní propaganda a záškodnictví bylo příčinou hladomoru. Na Ukrajině a Donu zem orali ne koňmi, jako v centrálním Rusku, protože na černozemi je to pro koně vysilující, proto orali s voly. A voli, to je hovězina, která se dá jíst. Obyvatelstvo zabíjelo a konzumovalo svůj dobytek, odmítajíc ho odevzdat do kolektivního vlastnictví. Proto v roce 1932 na Ukrajině a na Donu obdělali sotva třetinu úrodné země - to je opravdová příčina hladu. Proč tak málo zaseli? Stavy volů se na Ukrajině snížily z 593,7 tisíc (v roce 1929) na 105,2 tisíc (1932) to znamená šestkrát méně! Nebylo čím obdělávat půdu.

305160

23.2.2014 8:24

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 305160

Moje názory nejsou vyčtené z Wikipedie. Moji předci žili v letech 1864 až 1947 v okolí Rovna a Lvová. Zažili celou tuto epochu na vlastní kůži a jejich příbuzní žili i v částech Ukrajiný, která patřila nejprve k carskému a později k bolševickému rusku. Neargumentuji zmanipulovanými čísly potvrzujícími tu jednu tu zase opačnou verzi. Od mládi mi příběhy konkrétních lidí vypravěli ti co je sami prožívali, včetně bojů u Dukly a Ostravy.
Mimochodem, první články o hladomoru ve 30-tých letech jsem četl v prvorepublikovém cestopisném časopise z roku 1934, který jsem objevil v knihovně strýce. Pokud považujete "ruskou" variantu vývoje za tak atraktivní jako mnozí zdejší pisatelé, promluvte si z obyčejnými Ukrajinci, třeba i s těmí co pracují u nás, jak se žije v jejich vlasti a vybrat nechte je, kterou cestou se má vydat jejich vlast.

305186

22.2.2014 22:56

RE: Návrat k základům?

Botičky od Diora 88.?.?.?

Reakce na 305124

Žádné obilí bolševici nezabírali, naopak, snížili objem výkupu, víte...Otázkou je i počet obětí "hladomoru", který si způsobili Ukrajinci a kozáci sami. Množství úmrtí hlady bylo minimální. Ale bez pochyby - hlad ovlivnil nemocnost obyvatelstva a délku života a tomu odpovídající úmrtnost a porodnost obyvatelstva. Přesto podle údajů počet obyvatel Ukrajiny k 1. 1. 1927 byl 29 043 000 lidí, a k 1. 1. 1939 to bylo 30 946 000 lidí. Tedy žádná tragédie. Žádné miliony mrtvých hladem, o kterých mluví dnešní demagogové. Wikipedie píše, že "počet mrtvých při UMĚLE vyvolaném hladomoru na Ukrajině se odhaduje na 3,5 miliónu. Takto se lže o minulosti. Takhle lžete i Vy.

Dárek na rozloučenou: v r. 1991 UA měla 52 mln obyvatel. Dnes - ani ne 46 mln... Tohle jsou dva hladomory za sebou...Umíte počítat, Bíglere?

305162

23.2.2014 0:46

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 305162

Perfektní výklad, děkuji.

305172

23.2.2014 10:25

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 305162

29 (mil. 1927) + 5 (mil. dosídlenci) - 31 (mil. 1939) = ??? [překvapení]

P.S. Co patřilo k území Ukrajiny v roce 1927 a co 1939?
Nestavte číslo proti osudům lidí, statistika je nevěstka, kterou si lze koupit.

305193

23.2.2014 14:07

RE: Návrat k základům?

Botičky od Diora 88.?.?.?

Reakce na 305193

Nevymýšlejte si prosím a nekličkujte hloupě. Území Ukrajiny v roce 1927 bylo totožné s územím v roce 1939, to byste mohl vědět. O jakých "5 mil. dosídlenců" mluvíte, kdo by to mohli být a odkud by se v této době vzali? Máte vůbec ponětí co znamená 5 mln lidí zvlášť v tom období? Asi sotva.
Kdyby byl skutečný hladomor v té době, proč by se ta masa lidí "dosídlovala" do toho pekla? Že by "zloduch" J.V.Stalin? Ale jděte. Naopak:
"Roku 1929 se ve Vídni uskutečnila konference Ukrajinců, kteří EMIGROVALI (ne "dosídlili"[mrknutí jedním okem] z vlasti. Tito založili Organizaci ukrajinských nacionalistů (OUN), jež usilovala o samostatný ukrajinský stát (často násilnou formou) a významně zasahovala do dalšího osudu Ukrajiny."

305214

23.2.2014 17:14

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 305214

1. V roce 1939 obsadil SSSR doté doby polská území na východě. Sjednotil roztrženou Ukrajinu a k tomu zabral část Polska.
2. O kousek výše píšete o přesidlování 5mil. obyvatel na úrodná území, kam to asi bylo, za Ural? Přesídlil je do černozeního pásu na jihoevropské části bolševické říše aby posílil ruský podíl obyvatelstva.

305222

24.2.2014 14:07

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 305222

Hlúposť, 5mln boli odvážaní do stepí kazachstanu, kvôli rozvoju poľnohospodárstva - bol tam dokonca aj dubček, téma široká, ale nič, nebola to jednoduchá doba, bolo to obdobie po občianskej vojne.

305267

24.2.2014 20:33

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 305267

A. Dubček - jeho rodiče se po návratu z emigrace v USA stali přívrženci sov. Ruska a v roce 1925 se dobrovolně vystěhovali do KIRGIZIE (dnes Kyrgyzstán) a tam působily do poloviny 30-tých let. Později pracovali (myslím, že od r. 1933) ve městě Gorkij a automobilce GAZ a v roce 1938 se vrátily zpět do ČR.
Do Kazšských stepí byla skutečně přesídlena část obyvatel Ukrajiny (z části případlé rusku po roce 1920), touto cestou se na území současného Kazachstánu dostali čeští a němečtí kolonisté pozvaní ruským carem na území zabraná Polsku v druhé polovině 19.století. Byla to skutečně složitá doba. V roce 1941 kdy do sov. ruska vtrhla německá armáda, před tím byla jednotkami NKVD likvidována ukrajinská a polská nacionálistická hnutí na územích připojených po roce 1939 k sov. rusku (proto vítání některých jednoek wermachtu). Čeští (ale i němečtí) kolonisté měli být z této části Ukrajiny přemístění za Ural. Došlo jen na Němce, Češi zůstali ve svých vsích (údajně měli sovětské úřady už připraveny vlaky). V březnu roku 1944 jich výce než 10tis. vstoupilo do Svobodovy armády. Čtvrtina této populace rozšířila čs. jednotku tak, že se z brigády stala armádním sborem. S touto jednotkou se vrátily do Čech i moji předci. Pro mě autentičtí svědci údálostí na území Ukrajiny v prví polovině 20.století.

305283

23.2.2014 18:10

RE: Návrat k základům?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 305214

Neobviňujte mne z výmyslů a kličkování, nevěřím číslum tolik jako životním zkušenostem mých pradědů a dědů. viz.: http://www.zvedavec.org/nazory_5883.htm#ptr305186
Chcete mi snad tvrdit, že neúroda se zastavila na hranicích sovětského ruska? Nebo, že Stalin nebyl schopen přesídlit celé národnostní skupiny jak vyhovovalo jeho zájmům?
V roce 1939 postoupila bolševická armáda na hranice Ukrajiny platné před Brestlitevským mírem z roku 1920 a na pobídku Německého ministerstva zahraničí obsadil i východní část Polska. Historická fakta.

305223

23.2.2014 12:03

no -

timur 85.?.?.?

hlúposť,boli odvážaní do stepí kazachstanu, kvôli rozvoju poľnohospodárstva - bol tam dokonca aj dubček, téma široká, ale nič, nebola to jednoduchá doba, bolo to obdobie po občianskej vojne

305205

Tuto stránku navštívilo 6 202