Diskuze k článku

Permakultura - životní styl budoucnosti

Příspěvků 35

5.8.2011 3:12

U nás nesmysl

Nicka 83.?.?.?

Permakultura je ideologie podmíněně použitelná ve vlhkých tropech. Ve střední Evropě je nesmyslná.

249883

5.8.2011 5:03

RE: U nás nesmysl

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 249883

Umíte číst text souvisle pět minut se schopností udržet aspoň v krátkodobé paměti hlavní myšlenky tohoto textu? Nejde o to, co je ideologicky libívé a co ladí s vašim pohledem na život. Jde o to, co je udržitelné nebo neudržitelné. V případě, že máte problém s textem vám vypíchnu hlavní bod na 1 calorii v potravě se spotřebuje 10 calorii ve vstupních zdrojích, k tomu doplním že závislost na ropě jako zdroji energie je 90 %.

A taky doplním, že dálkové rozvodné elektrické sítě vykazují energetické ztráty, a kdyby někdo skákal po hlavě, tak ztrátám se nevyhne a další problém pro centrální distribuci elektřiny je ten že elektřina nejde skladovat. Nemluvím o opotřebení a nutné údržbě infrastruktury okolo energie i jiných samozřejmých blbostí jako vodovodní sítě, kanalizace, ekologická devastace...

Druhá základní myšlenka v textu je, že de facto jíme ropu a jiné koncentrované zdroje energie ( uran ) z minulosti používáme pro existenci toho pro vás samozřejmého způsobu naplňování primárních, sekundarních i tercialních potřeb, jak by řekl ideolog soudruh Marx. Chápete, řeč není o novém modelu iphone, dovolené v Thajsku a jiných hovadinách, řeč je o existenci nebo neexistenci lidské civilizace.

Hmm, pozoruhodné ČEZ nám raději nepíše, kolik že konkrétně ty ztráty jsou, ale budu jistě dost. Poněvadž nejvyšší účinost naše slavná civilizace v prakticky použitelném měřítku dosahuje u tranformátorů. Když se dostanete na 95-99% účinost, tak to je realné. Životnost takového většího trafa je 20-40 let. Vyrobit to kromě dovednosti znamená hromadu energie a surovin. Mno, vezmu-li v úvahu, že dochází k transformaci toho, co natočí turbíná v elektrárně a běží to na několikrát, pak tepelné ztráty dálkovým vedením, maximum efektivní je 400 kV, poněvadž pak vám vlivem EM pole dochází ke koronálnímu jiskření a výbojům mezi vodiči a pak to zpátky postupně ztransformovat na 220 V. Transformovat proud je mnohem výhodnější než stejnosměrný proud, Edison při přenosu stejnosměrného proudu na 40 km dosáhl ztrát 80%. Odkazy vám ideologicky ani jinak nic neřeknou, ale mohli by napomoct poznání, že teplá i studená pitná voda otočením kohoutku a cvaknutí vypínače je jistým druhem malého zázraku, ale nic netrvá věčně ani ideologie udržitelného růstu. Ono udržitelný růst existuje, jenomže ti co oněm žvaní mají na mysli udržitelnou expanzi a ta s budoucností není kompaktibilní.
http://www.cez.cz/edee/content/microsites/elektrin...
http://www.trasfor.sk/documents/Okvaliteproweb.pdf

249885

5.8.2011 15:00

RE: U nás nesmysl

Nicka 83.?.?.?

Reakce na 249885

Možná se budete divit, ale smysl psaného chápu. Reagoval jsem na název příspěvku a ty bláboly v něm četl jen zběžně. Pro seriózní diskusi (jíž si nezasloužíte), bychom si nejprve museli vyjasnit smysl mnoha pojmů. Civilizace zredukovaná na permakulturní skupinky, by již nebyla civilizací. Žádný život nikde ve vesmíru neexistuje bez dostatku disponibilní energie a jeho cílem není energií šetřit. Dobře vám radím: dejte si panáka a zkuste být optimističtější.

249923

6.8.2011 8:56

RE: U nás nesmysl

quido2 81.?.?.?

Reakce na 249923

Ó mistře. Snižte se prosím k diskusi.Pokud chápete smysl psaného a nepohrdnete obyčejnými lidmi, buďte tak laskav a sdělte nám vaši vizi, lépe co je nezbytné učinit pro zachování civilizace, bez kolapsu a chaozu.

249947

6.8.2011 14:27

RE: U nás nesmysl

steve 96.?.?.?

Reakce na 249947

Quido - jakosi me ta permakultura blokuje, bo me to nenapise, ze sem cosi napsal .., a pise mi to, ze mam cosi nahlasit jakemusi mamlasovi - bo pry "zvedavec" je zly .., ja sem mu nahlasil at uz me ne.ere - bo vim kde bydli .., - tez Vam to tak blbne ??

249961

6.8.2011 20:46

RE: U nás nesmysl

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 249961

Nevím, kdy to začlo chodit, ale před třetí odpolední tady v ČR asi tak do půl čtvrté minimálně (pak jsem se na to vyprdla, velebnosti) mi to nechodilo lautr vůbec.
A předevčirem to tež mělo jakesyk vypadky. [pláč]

249967

7.8.2011 11:03

RE: U nás nesmysl

quido2 81.?.?.?

Reakce na 249961

Zdravím Steve,

a chápu váš sarkazmus. Abyste do toho nezabředl! Řešení je na snadě. Musíte se stát revolucionářem. Podrobněji v předešlé, vám adresované odpovědi. [chechtot]

250002

6.8.2011 14:09

RE: U nás nesmysl

steve 96.?.?.?

Reakce na 249923

..dejte si panáka a zkuste být optimističtější.
-----
.. toz nevim, ogare. Ja ti cosi reknu. Ja nechlastam, a ani nesu pesimista .., byla chvilu taka doba, ze furt brncaly telefony, letaly ty faxy, pocitace sa varily, sekretarky se nam kurvily aji kdyz uz nemusely, vsecy se na sebe smijali tym $5.ti dolarovym naucenym priblblym sklebem "ojebat kazdeho a fcil a fsude a ..", - sak asi vis co se robi kolem ..
.. toz sem si rek, ze mi ty "neviditelne stimuly" mozu nastekat do rite". Zahodil sem tu potvoru, co ju mas u ucha aji s babu v luzku, sekretarkam sem dal premiu na kalhotky co nechaly v autach pod sedacku a po inych cimrach, a odjel sem na 4 mesice do jedne take komunyty. Synku - vis prd. Jak by bylo takich ludi na planete vice - toz by ta zemegula v takich kosmickych srackach nebyla. A energie meli tolik, ze by ti spadli aji spodary jak by sy utikal, jak by sy jim chtel vyvest jakusi "demokraciu" ... a meli v palicach. Akorat dokazali najit sami sebe a JINE. Ono - vsecko co vypada slozite - je vlastne jednoduche. Tak jak s tu krizu - na co o tym furt mluvit a obracat to .., dat jim odrazu pres pysk, - a je po kryzy ! - a lude si to uz zrychtuju sami. Ale zacat se musi stym - poradne po rypaku .. [smích]

249960

8.8.2011 4:35

RE: U nás nesmysl

Esmate 90.?.?.?

Reakce na 249960

Jednoduche, srozumitelne a pouzitelne. [velký smích]

250121

6.8.2011 15:05

RE: U nás nesmysl

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 249923

No, jó no. Já se dívám na svět povětšinou bez toho panáčka v krvi. Dopopručuju vám to někdy zkusit taky. Svět sice pak vypadá méně optimisticky, ale člověk si tak často nenabiju hubu. Když jde o vyjasnění pojmů, co to je ta disponibilní energie? V chemii a fyzice mě to nikdo neučil. Souhlasím, že ta permakultura je optimistickým stavem několik stovek let po kolapsu civilizace založená na expanzi, v které žijeme. Kde berete tu jistotu, že něco jako civilizace musí existovat? To považuju za naprosto nelimitovaný optimismus. Ono udržet civilizaci v chodu dá fušku. Ať si líbí nebo nelíbí, tak systém fraktalních rezerv a nekonečné expanze narazil na jisté fyzické limity, i kdyby jste organický život s názvem člověk hned teď naučil "srkat" individuálně statickou elekřinu, tak jsou tady limity ekologické a faktor času. Další náš budoucí problém se jemnuje voda. Komlexní civilizace je velmi robustní útvar a změnit rychle fatální závislost na ropě nejde. Nemluvím o tom, že to bude vyžadovat obrovský ekvivalent energie. Co to bude asi za druh energie, když na 90% závísíme na ropě? Zásoba potravinových zemědělských plodin je zhruba na 150 dní. I tak existují hladomory. Jestliže by všecko šlo rychle a během 10 lety by jsem se odklonili od závislosti na ropě, tak v Joustónu i jinde mají problém.

249962

5.8.2011 16:18

RE: U nás nesmysl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 249885

DC nejde transformovat, jen AC - proto byl korporacema prosazena (AC soustava je vynález N.Tesly), geniální nástroj pro kontrolu/centralizaci veškeré energetiky: v rámci státu máte několik elektráren/tepláren, které VŽDY spalují s mizernou účinností nějaké palivo (vesměs fosilní) a dodávají do rozvodné sítě ze které všichni STÁTEM KONTROLOVANĚ odebírají. Je to vnímáno jako pohodlné, úžasný ovčanský servis, nikdo se nemusí o nic starat (což zatím všem ohromně vyhovuje a pro stát je to jeden z pilířů moci - vedle DPH ), "jen" musí pravidelně platit monopolně diktované ceny..
Do 2.sv.války existovaly běžně místní vesměs parní generátory, které jednak vytápěly, jednak vyráběly elektřinu, jednak přes řemenové převody poháněly dílenské stroje (vesměs v rámci menších fabrik) - všechno to zrušili komouši po r.48 (a na tzv Západě to ve stejné době zrušily korporace). Velký generátor není účinnější než menší, naopak je to žrout do kterého se musí nepřetržitě valit v ohromném množství palivo (většinou tzv zauhlovat), což je návazný superbyznys pro uhelné těžební korprace. Jinak k účinnost převodu energie: parní na mechanickou, a pak mech na elektrickou - nejvyšší ztráty jsou už v prvním stupni.

249924

5.8.2011 19:20

AC DC permakultura

ppppp 91.?.?.?

Reakce na 249924

Kdysi existovala stejnojmenná skupina s podobne chaotickou hudbou, jako čtu nekteré vety. Pracuji aktivne a dlouhodobe v elektrotechnice.

Kolik procent mel účinnost první transformátor? Proč porovnávat účinnost dnešního trafa se starým Edisonovým DC vedením? DC proud je pri prenosu stejným vodičem prenesený účinneji. Je to holá, zmerená overená fyzika. Dnešní AC/DC meniče jsou mnohdy účinnejší, než trafo. Má váš počítač konvenční trafo? Proč ne? Ví nekdo jak velké by bylo? Meniče v lokomotivách, co bežné trafo nemají trafo. Jak to, že svárečky se začali nazývat invertorama? Kde se použil DC VVN prenos? Zagooglujte prosím základní informace, než se kdosi pustí do predčasné bilance. Invertory v solárních a vetrných elektrárnách musí mít konvenční trafo? Automaticky ne(mám na mysli DC prenos). Je to pouze vec rozšírenosti a dostupnosti. Základním problémem nejsou dnes ani tak trafa, nebo pulsní meniče, ale schopnost DC natáhnout mnohem vetší oblouk, než AC, pokud vzniknou na to podmínky.

K té permakulture, jsem její zastáncem, ale pokud si vezmu mesto se vším všudy a napasuji na neho permakulturní podmínky, tak vetšina neprežije náhlý a daleký skok. Není lehké jenom tak presedlat na jiný styl. Je naivní se domnívat, že jedné rodine dnes stačí rekneme hektar, aby ji to uživilo. Kdyby zmizeli všechny dane, tak to nejspíš nebude stačit. No a kdyby ty dane zmizely, tak by se nám dýchalo mnohem lépe, a šlo by začít s tou permakulturou postupne, rekreačne. Dostali bychom se mnohem blíž reálu. Jinak mi reči o permakulture spíše pripomínají pohádky o nevímkolika pannách po smrti.

249930

5.8.2011 21:49

RE: AC DC permakultura

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 249930

trochu jsem doufal v konstruktivní debatu, spíš než se jako obvykle ozve nějaký čecháčkovský mistr světa, který "pracuje aktivne a dlouhodobe v elektrotechnice"- zajímavé, že na českých diskusích obvykle každý drží pysk, ale v momentě kdy někdo něco napíše hned se do něho kdejaký křupan začne navážet podobně stupidním způsobem. Ještě, že to nevedlo k oblíbenému vyučování češtiny. Polopatě pro trotly:

AC - Alternate Current = střídavý proud
DC - Direct Current = stejnosměrný proud

René použil tento způsob značení, proto jsem text přizpůsobil, jak přizpůsobuji tento text vašim kydům. Druhý odstavec nicméně nereaguje na můj příspěvek a je natolik domotaný, že nemá cenu reagovat.

249937

7.8.2011 12:48

RE: AC DC permakultura

ppppp 78.?.?.?

Reakce na 249937

Vubec mi nešlo o pojmy AC a DC. Jsem primerene velký mistr na to, abych mohl napsat neco o prenosu a využití elektrické energie, a nepotrebuju diskutovat o tom s odborníkma z jiné oblasti. Vy jste srovnával účinnost klasického 50Hz trafa s dávným prenosem DC energie Edisonem. Tohle srovnání ve dnešní dobe neobstojí. Srovnáváte jednotlivé prípady prenosu elektriny bez toho, že by jste rozebíral duvody a podmínky v konkrétním období a situaci. Muj text vám logicky pripadá zmatený, protože nechápete jeho obsah, jinak bych očekával, že se vyjádríte predevším k nemu.
Co se týče mých kydu - napsal jste že DC nejde transformovat. Pochopitelne, že ne, vzané doslova. Presto máme všude ruzné DC zdroje s ruzným napetím i bez klasických 50Hz traf. Co delá napríklad dnes všudeprítomný frekvenční menič. Je také zajímavé zamyslet se, proč tyhle frekvenční meniče v prumyslu obcházejí 50Hz strídavou síť a zavádejí si vlastní sbernici a soustavu. To je jeden z jasných dukazu lokálního DC rozvodu.

250018

7.8.2011 16:20

RE: AC DC permakultura

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 250018

Jestli to chápu správně poněvadž technicky tom,u rozumím jako koza petrželi, tak jde stále o lokální síť. Jestli bude na stejnosměrné bázy nebo střídavé je technická otázka efektivity. Faktem je, ale že současná lokální infrastruktura běží na 220/110 střídavých. Na co by vyšlo z hlediska zdrojů ji kompletně překopat? Někde jsem četl, že nějaké americké městečko když dělalo rekonstrukci veřejného osvětlení, tak použili diodové lampy. Jestliže stará infrastruktura jde do kopru, tak výměna má smysl. Ale lampa jako koncový spotřebič na síti. Dělat i lokální rozsáhlé změny v rozvodu by mohl být větší problém. Jestli je DC dostatečně efektivní bude se prosazovat, nejprve tam kde je vysoká spotřeba a jsou k dispozici investice, tedy průmyls.

250040

7.8.2011 19:09

RE: AC DC permakultura

ppppp 78.?.?.?

Reakce na 250040

V podstate souhlas. Mosty se také vetšinou delají postupne. Naivní revoluce by nadelaly jako obvykle více škody, než užitku. S tím svícením diodama je to dobrý príklad. Vyplatí se hlavne pri nové instalaci, nebo rozsáhlejší rekonstrukci, kdo na ty investice má. Ale pak jde udelat levne jako DC, s velmi efektivní regulací. Co však sleduju, tak si tyhle technologie nechávají na západe predevším pro sebe, aby šly tady doprodat méne progresivní zásoby. Treba ve Phillipsu pred více než 5 lety meli v katalogu zárivkové lampy pro DC rozvod, doma a v okolí jsem nikde takovou instalaci nezachytil, to by snad museli nejdríve predelat naše normy, nebo úredníky, i když se tvárí evropsky. Tohle spíš vidím jako ten skutečný šuplík. Mezitím prišly do ulic čínské LED diody, v dalším levelu.

250062

6.8.2011 15:15

RE: U nás nesmysl

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 249924

Jistě decentralizaci energie, bez toho jako složitá civilizace nemůžeme do budoucna existovat. Nejsme žádný expert, ale pokud se dívám na věc čistě ze selského pohledu. Pak mít transformovat výkon turbíny postupně na 400 kV a pak znovu to transformovat dolů na 220/110V, plus údržba tisíce km megavedení rozvodné sítě, ztráty na tomhle megavedení. To nevypadá moc efektivně. Jistě běžný človíček to cvakne, ale hra s papírem jako ekvivalentem zdrojů skončila. Ten papír nám totiž poněkud ztratil vazby s reálnými zdroji a co sleduju dění, tak dynamika této schozofrenie mezi finačním systémem a reálnou ekonomickou roste zběsilým tempem. Pravda při účinosti 40% spálit uhlí v elektrárně, pak s ním doma ohřát vodu v bojleru. Takový trochu demagogický příklad na tu efektivitu.

249964

5.8.2011 20:05

RE: U nás nesmysl

Big sister 83.?.?.?

Reakce na 249885

A co Vy pane René? Jak se vidíte Vy za takových deset, dvacet, třicet let? Pod drnem? Na zahrádce u lesa, zpomínajíce na zvědavce či napojenej na matrix pro deset miliard humanoidů?

Jde to z kopce, to je jasný jako facka, tak jako že obyvatel střední afriky lehce kopne do země a sklízí třikrát do roka, ale co s tím soudruhu? Co s tím?

Já to vidím na nějakou masovou akci.

WWIII vs. 5th dimension?

249931

6.8.2011 15:21

RE: U nás nesmysl

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 249931

Nejsem přítelem masových akcí, holt ta nexpanzivní civilizace bude mnohem více deglobalizovaná. Já to vidím na konec systému fraktalních rezerv, a pak se bude vidět jestli máme na to být neexpanzivní civilizací, pokud nemáme, tak... A litovat toho určitě nebudu. Nevidím nic pozitivního na někom, kdo by masově rád prožral minulost, přítomnost i budoucnost a není schopen vládnout jinak než pomocí koryt, strachu, fízlování....

249965

5.8.2011 12:40

Permakultura je bomba

Sam Ting Wong 81.?.?.?

Trochu se o ní zajímám a jsem z jejích principů nadšený. Velice doporučuji sérii knih "Anastasia".
Nicméně a bohužel, většina myšlenek permakultury zůstane pouze na zahrádkách nadšenců, popřípadě na několika farmách. Stávající komunity, které se pokouší permakulturně žít, naráží na problémy, které je na počátku většinou ani nenapadly. Nejčastějším problémem je nesoudržnost takové komunity, protože se k ní přidávají především lidé, kteří jsou svým způsobem vyděděnci běžné společnosti - ve smyslu alternativního smýšlení a samotářských tendencí. Komunita bohužel nemůže fungovat, pokud se skládá ze samotářů a dalšími způsoby vlastně nespolečenských lidí.
Boháči si pochopitelně zajistí svoji vlastní existenci v rámci civilizačních výdobytků a na permakulturu moc nedají.
Zřejmě nám principy permakultury poslouží při "restartu", až se lidstvo začne vzpamatovávat z té poslední války, která asi nějakým způsobem v budoucnosti proběhne.

249911

6.8.2011 0:23

RE: Permakultura je bomba

kouzel-nick 82.?.?.?

Reakce na 249911

před cca 13 lety jsem byl jako "bloody foreigner" [velký smích] svědkem života na jedné farmě ve Skotsku, viz http://grahambell.org/permaculture/ Dost to tam fungovalo, pro mě tenkrát nepochopitelné. Díky tomuto článku jsem si vzpomněl a napíšu farmářovi jak se mu dnes daří, zda naráží na problémy komunity, o kterých píšete. Děkuji zvědavci za článek

249942

6.8.2011 8:19

RE: Permakultura je bomba

fohat 88.?.?.?

Reakce na 249942

v roce 2004 proběhla kampan RODOVÉ STATKY,kde jak osobně zjištěno, byla skupina mladých odborníku,která by eventuelně mohla rozjet vše uspěšně....Vedla to mladá, velice inteligentní žena,která se posléze vdala za odborníka v zemědělství a začali farmařit...http://www.senseoflive.com/cs/anastasia/jak-postavit-rodovy-statek-a-vytvorit-prostor-lasky/ Po letech zjištěno,je rozvedená,má opět dívčí jméno a ve městě si drží kancelář,kde se žíví nabiflovaným poradenstvím o joze a zdravém životním stylu.Je to vše na jednotlivcích,jestli SE ZAPOJÍ,jak říkávali soudruzi,jinak,jako ve všech ISMECH vše skončí na sobectví jednotlivcu,hrabajících do vlastní kapsy.Podlet prognoz fotonové paprsky rozšíří lidské vědomí,pak lze uvažovat o pokroku.Sice tomu brání hnojení oblohy chemtrails, v rámci boje proti oteplování,ale,jak by k tomu globalisté přišli,aby metař,žijící v přítomnosti měl kapacitu mozku ve stoprocentním výkonu,že?

249946

6.8.2011 22:23

Permakultura je UTOPIE!

MoUdrostrak 90.?.?.?

Permakultura je UTOPIE!

1) Už jsem to sem psal: http://zvedavec.org/nazory_4530.htm#ptr249199
Pokud "dojede" náš uhlovodíkový mejdan před zabezpečením dostatku energie z jiných zdrojů, oblast na sever od Alp a Richmondu se ponoří do hladu a nedostatku energie. Průmyslová výroba takřka vymizí i v teplejším pásmu. A díky nedostatku energie a klimatizování se tam stane velice nepřesnou a nespolehlivou. A s mizernými výrobky, léčivy, službami.

2) Predátoři v úrodných oblastech nastolí pravicující neo/feudaliSSmus. Pravicující oVčané/otroci budou stejně ne/náchylní k revoltě jako nyní, když jde po desetiletí úplně, úplně, ale úplně o všechno.
PROČ BY SE ZA "PERMAKULTURY" měli Predátoři, Vrchnost a Shabes/GOJ/im chovat "lépe", "krotčeji" a "udržitelněji", nežli na vrcholu tuneliSSmu/bombardériSSmu?!

3) Nedostatek kapacit a prostředků ve vývoji léčiv, jejich dopravě a distribuci nastolí v teplejším pásmu růst nemocí z parazitů a špatně čištěné vody.

Vložený obrázek

"Permakultura" je utopií nedouků, kteří nikdy nežili po více týdnů ve zvlhlém prádle, příbytku a v tropech nebo subtropech (pokud tam vůbec během svého prožluklého života zavítali!) byli zhulení od rána do večera a moc všeobecného rozhledu o světě tam nenadbrali! [oči v sloup]

249978

7.8.2011 4:21

RE: Permakultura je UTOPIE!

clarc 188.?.?.?

Reakce na 249978

na to ti reknu jen jedno: vis o tom totalni ho*no

249988

7.8.2011 7:09

RE: Permakultura je UTOPIE!

MoUdrostrak 82.?.?.?

Reakce na 249988

Skvely a silny matt/rosh...

Smekam!

Leho/zumpa?

249991

7.8.2011 20:47

RE: Permakultura je UTOPIE!

clarc 188.?.?.?

Reakce na 249991

ty jsi marny hochu. delas ze sebe de-billa. je mi jasny, ze cilene...

250087

6.8.2011 23:08

problémy?

Slain 193.?.?.?

Proč si autor článku i pár dalších lidí myslí že po vyčerpání zdrojů nastanou problémy a že v trezorech a pod pokličkou již dávno nejsou alternativní zdroje energie, které jsou z pochopitelných důvodů stále utajované a potlačované? To je dosti naivní si myslet, že něco takové už dávno není, i příběhů o takovém potlačování se dá nalézt několik, bohužel, málokdo tomu uvěří, ale pokud se zapojí trochu zdravému rozumu, musí být lidem jasné, že na více jak 100 let starých technologiíích a stejných principech je cosi podivného zatímco v jinýho oborech se vesele postupuje vpřed, ale například ta mrška spalovací motor je tu s námi stále a ne a ne se pohnout dál. Kolapsu a problému z těchto důvodů ohledně ropy atd. bych se rozhodně nebál a dramatizace je zbytečná, v pravou chvílí se čistě náhodou něco alternativního a převratného "vynalezne" a lidem se to poskytne samozřejmě v takové podobě aby se na tom dalo stále vydělávat stejně jako na dnešních technologiích.

249982

7.8.2011 12:43

energie je dost..

srsto 89.?.?.?

Reakce na 249982

nezabudajte ze ropa nebola a ludstvo existovalo, a ked ta nestastna ropa dojde ludia zacnu energiu zase objavovat tam kde by jedine mali.. v sebe..
aspon dufam

250017

7.8.2011 16:22

RE: energie je dost..

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 250017

Ale ne v počtu 7 miliard.

250041

7.8.2011 12:56

RE: problémy?

ppppp 78.?.?.?

Reakce na 249982

Já vám odpovím, protože patrím do skupiny tech lidí, které jste označil. Zkuste to udelat vy, tak jako to zkouším já. Zdokonalíte se, pochopíte mnohé, a prestanete verit na šarlatánské konspirace.
Nic není utlačované a v šuplících, tuhle fámu generují samy monopoly, aby pomohli zmatku v orientaci lidí, a nahnali tím vodu predevším na svuj mlýn. Oni nechtejí, aby lidé premýšleli, byli tvoriví, protože by jim pak neprodali tolik elektriny a dalších nosiču energie. Lidem by pri troše rozumu stačila polovina, až čtvrtina toho, co požerou. Podobná situace by se prenášela i do prumyslu, a to by znamenalo posun. Monopolum vyhovuje, když je reakce na zvednutí ceny pomalá a nedostatečná. Praktická rešení oddalují pomocí plagiátu a fám o volné energii, a podobne.

250021

7.8.2011 17:16

RE: problémy?

Slain 193.?.?.?

Reakce na 250021

To neni šarlatánská konspirace, případy potlačování, už jen ignoranství ze strany vědců, kteří si nechtějí zruinovat kariéru byť jen zájmem o něco takového.

Ale především vsázím na selský rozum a logiku, nikdo mi nevnutí, že tu jsou s námi ty více jak 140 a více let staré technologie z toho důvodu, že nic lepšího zkrátka neni, jestli tomu vy věříte tak at, ale přijde mi to dost naivní. Zkuste se podívat jak se svět změnil za posledních 150 let, docela slušné řekl bych, ale pořád používáme spalovací motor a jsme závislí na fosilních zdrojích, to je opravdu pech.

Jestli se kamarádíte s logikou tak jako já, zkuste mi nějak logicky zdůvodnit to šíření fám ze strany ropných firem atd. Proč by to dělali? Proč by oni vypouštěli fámy, že existují alternativní zdroje energie (nemyslím Slunce apod.) ale jsou potlačovány? Říkáte vnést zmatek, co si pod tím mám představit? Čistě hypoteticky, jsem teď ten který těží ze závislosti na fosilních palivech, na starých technologiích a lidem schválně řeknu a rozšířím fámu, že existují extrémně účinné a levné zdroje energie a technologie atd. ale jsou potlačovány aby ropní magnáti atd. atd. mohli vesele rýžovat na současné situaci a vás se ptám, co z toho rozšiřování mám a proč to dělám?

Podobná situace je i v medicíně.

250049

7.8.2011 19:22

RE: problémy?

ppppp 78.?.?.?

Reakce na 250049

Dekuju za reakci, vysvetlení je jednoduché, s logikou jsem doufám stejný kamarád, jako ona se mnou. Já jsem nekde napsal, že je ty moderní technologie jsou pravdivé? Možná jsem se nevýstižne vyjádril, snažil jsem se naznačit, že nabízejí navenek pokrokové technologie, které ale ve skutečnosti nefungují, a než na to ti naspodu prijdou, uteče pár let, za tu dobu jim doteče do kapsy slušne navíc. Dostatečne zajímavá fáma si vždy najde své stoupence. Lidé budou dále rozhazovat a nezamerí se konkurenčním smerem. Když to projde až do verejného mínenní, tak stále nic jednodušší, než udelat mrtvého brouka.

Mohl bych se také zeptat, proč takové peníze do vyzkumu jaderné fuze, když jsou novinek plné šuplíky, stačilo by jeden koupit, nekdo by se mel nechat ukecat.

250063

7.8.2011 20:06

RE: problémy?

Slain 193.?.?.?

Reakce na 250063

Přiznám se, že jsem moc nepochopil jak to myslíte.

O pravdivosti nových technologií (ať to znamená cokoliv) od vás nic nevidím, ale od mě také ne.

Mám trochu pocit, že je to jak se říká "jeden o voze a druhý o koze" : ) Já těmi novými technologiemi a zdroji nemyslím solární nesmysly apod. věci (které asi máte na mysli vy) ty jsou tu snad jen proto, aby se vlk nažral a koza zůstala celá a lidé si prostě mohli říci, že se něco v tomhle ohledu děje. Myslím tím opravdu potlačované a schválně přehlížené technologie, které jsou dílem většinou jednotlivců a ne zrovna věhlasných vědců, pracující s magnetismem, rezonancemi atd. Často se něco takového odbyde s tím, že je to blbost (což taky samozřejmě někdy jsou) a někdy blbost porušující zákony fyziky, ale zároveň se tomu nikdo z vědecké obce ani věnovat radši nechce a to i přes to, že taková "blbost" by měla jít lehce vyvrátit kdyby se chtělo, ale ono se nechce, přirozeně, co kdyby se ukázalo, že to vlastně blbost není, že?

Ano, když to vztáhnu na medicínu jako analogii k našemu tématu, tak proč ty miliardy na výzkum rakoviny, přičemž rakovinou umírá více lidí než na začátku toho výzkumu, neutratit za něco lepšího a místo toho nejít za indiány a šamany, kteří rakovinu skutečně léčí bez problémů a přinést lék/postupy do civilizace, ale asi oba známe odpověď. Nebo opravdu odpověď netušíte?

Termonukleární fúze? I když bude fúze reálná v podobě reaktorů, což je zatím hoooodně daleko (podle toho co jsem četl) tak je to pořád byznys, neni to levné, neni to snadno dostupné a už vůbec ne pro každého. Použijte opět logiku, na co takovou technologii vůbec vytahovat z šuplíku, když z toho nikdy nepotečou takové peníze jako z fosilních paliv či málo účinných technologií, které jsme nuceni používat? Logické je přeci počkat až tomu stávajícímu dojde životnost, nebo dojdou zdroje a pak se vytasit s něčím novým co v rámci podmínek opět maximalizuje zisky. Pokud tu ne/existenci takových potlačovaných technologiíí a energií stavíte na oném známém argumentu "kdyby to existovalo, tak to přeci někdo vytáhne a zbohatne" tak je to nelogický argument vysvětlený výše.

250075

8.8.2011 19:29

RE: problémy?

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 250075

> Myslím tím opravdu potlačované a schválně přehlížené technologie,
> které jsou dílem většinou jednotlivců a ne zrovna věhlasných
> vědců, pracující s magnetismem, rezonancemi atd.

Myslím to tak, že napríklad tyhle technologie jsou podvrhy. V lepším prípade kouzla, kde ale není jasné, že ten, kdo je prezentuje je kouzelník. Nekteré kouzla jsou primitivní, jiné velmi náročné. Znám jich dost. Rozebírat je s laiky nemá cenu, málokterý pristoupí na poctivý a náročný trénink, neodmítá základní logiku a za pochodu nemení na začátku zavedené pojmy.

Jak magnetismus, tak i rezonance nejsou zdroje energie, energii pouze akumulují, a lze to docela elegantne zjistit.
Nepodložené fámy delají mezi lidma zmatek, nahrávající osvedčeným monopolum.

250222

8.8.2011 21:31

RE: problémy?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 250222

Zrovna dnes je na BL od Babacka clanek o utajovani studene fuze , docela vyfutrovany odkazy, a priznam se, ac nemam rad konspir. teorie, ze by na tom neco mohlo byt. Pravda, nelze vyloucit, ze je to jen slepa ulicka, osetrena dokonce krvave pro vetsi duveryhodnost.
Vsechny britvy sem! [mrknutí jedním okem]

250236

Tuto stránku navštívilo 5 983