Diskuze k článku

Příběh dvou od sebe se vzdalujících ekonomických světů

Příspěvků 30

19.6.2009 5:53

Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

kozoroh 61.?.?.?

V podstatě můžem říci,že první zkutečností je to,že propast mezi chudými a bohatými se zvětšuje.Dále, můžem konstatovat, že válka s Irakem,byla i pro to ,že Saddam Hussein opustil dolarový trh. takže musel být zničen,dříve,než dal ostatním arabských státům Některé arabské emiráty přešli na zlatý dinar, co však bude Ameriku bolet je akce Iranu, kde si vezmou zazáminku budování atomové, elektrárny, to samé,jako zbraně hromadného ničení, o Rusku se moc nepíše a tam chystají zlatý rubl,tohle vše poškodí výhradní právo domu Rotchildů světovou kontrolu a i výdělek domu Rotchildů, vždyt pro to vyřídili i ruského cara s celou rodinou.Když jde o peníze,tak, všechny žerty stranou, proti, všem finančním zákonům Britanie a i USA, dnem a nocí tisknou peníze a dolar neklesá, ačkoliv ve všech ostatních měnách při tisknutí nekrytých peněz by stat,finanční systém státu zcela zkolapsoval, vemte si příklad z historie Německa, v letech třicátých, kde bankovkou si udělali ohen v kamnech a známka n a dopis stala miliony marek.Dolar je zbankrotovaný, jenže je uměle udržován v oběhu,ale,istát Israel,jež je placen nenávratnou "půjčkou" nechce dolary,ale, požaduje "výplatu"v Euro dolaru.V samotné Americe,domácí americké firmy raději vezmou platbu rovněž v Euro dolaru, než v domácím dolaru.V podstatě jde o hodně a mnozí lidé očekávají deflaci jako východ z nouze, ale, mnoho lidí je si vědomo,že taková situace může zkončit válkou,jako jediným východiskem z problémů.
-------
The richest 400 Americans — that’s right, just four hundred people — own MORE than the bottom 150 million Americans combined. 400 rich Americans have got more stashed away than half the entire country! Their combined net worth is $1.6 trillion. During the eight years of the Bush Administration, their wealth has increased by nearly $700 billion — the same amount that they are now demanding we give to them for the “bailout.” Why don’t they just spend the money they made under Bush to bail themselves out? They’d still have nearly a trillion dollars left over to spread amongst themselves.
------
Situace Ameriky není nijak růžová do budoucna ,stále nelze dávat záplatu na záplatu, ukazatelem je, akce bohatých , do čeho vráží bezcenné peníze za předměty a hodnoty ,jež na ceně nic nezrácejí, zatímco chudí,pokud i šetří,přijdou v budoucnu i o to málo,co mají.Světem se šíří anarchie ,jak důsledek špatné socialně=hospodářské politiky, co by viditelný úkaz nespravedlnosti politiků. Mezi bohatými jsou obavy z revoluce "ruského typu", které se nejvíce bojí ti,jejiž předkové byli zůčastněni programem "bolševiků" proti aristokracii a buržoasii, kterou jsou dnes sami.

193645

19.6.2009 6:44

RE: Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

Krabat 80.?.?.?

Reakce na 193645

Přitom by stačilo tak málo - aby bohatí lidé neseděli na penězích, ale investovali je. To, že sedí na penězích, kterých mají stále více znamená, že škrtí ekonomiku, protože peníze jsou neproduktivní. Kdyby se zavedl model, který se kdysi testoval v Rakousku, celá ekonomika by se změnila. Tam některá města používala systém, který nutil lidi udržovat měnu v oběhu. Naopak, za peníze uložené v bance se platil malý poplatek. De facto se obrátilo fungování finančního systému a výsledek byl obrovský úspěch, dokud nezasáhla Rakouská národní banka.
To je jen velmi stručný popis - na mnoha webových stránkách se o tom píše podrobněji, dokonce se to učí na VŠE.

193649

19.6.2009 8:06

A přitom by stačilo tak málo

korutan 81.?.?.?

Reakce na 193649

Máte pravdu, „stačilo by málo – aby bohatí neseděli na penězích“. Jenže to odporuje jejich životní filozofii! Jejich moc spočívá právě v tom balíku, na kterém sedí. A ona právě tato MOC nad ostatními je to, co považují za to nejdůležitější na světě!

Pokud nemáme, a předpokládám, že Vy osobně ji nemáte, potřebu být nad ostatními lidmi, dívat se na ně svrchu, ovládat je, tak právě tuto „moc“ nepotřebujeme a je pro nás bezcenná. Jenže, hypoteticky, mám-li k ostatním lidem přístup jako k „nižším“ tvorům, a je jedno zda na principu že nejsou tak chytří, inteligentní, jako já, nebo na principu náboženském či jiném, logicky potřebuji své postavení „nad nimi“ upevnit, stabilizovat a zvýraznit! Aby si toho byli vědomi a podle toho se také chovali! Aby byli ochotni, nebo donuceni můj pohled a postavení dle mé představy akceptovat!

Jenže málo kdo je ochoten dobrovolně takový postoj od někoho jiného brát, sklonit hřbet a přijmout životní úděl otroka, poddaného, méněcenného člověka! Vždyť ruku na srdce, naprostá většina z nás máme o své osobě, o svých dětech, jen to nejlepší mínění! A tak vzniká problém revolty a její potlačení, zvládnutí vyžaduje další ranec peněz k upevnění moci.

Bohužel, ti „nadlidé“ přišli po letech experimentů na velmi účinný prostředek, jak si zajistit přísun dalších a dalších prostředků a přitom zásadním způsobem odčerpat prostředky ostatním, méněcenným tvorům. Zadlužení státu! Oni pak jen vybírají úroky od něho. Ostatní, špinavou práci odvede stát prostřednictvím „demokraticky volených“ představitelů a výkonné moci. Ideovou a technickou stránku problému jim nadlidé ochotně vyřeší, vypracují a dodají! A dokonce pomocí svých lidí pomůžou realizovat. Aby náhodou se to nějak nezvrtlo!! Ani komentovaný článek se nedotýká skutečné podstaty problému. Pokud si vlád těch stoupajících ekonomik mezi sebe pustí voldemrdí „nadlidi“ je s nimi časem konec stejně jako se všemi ostatními a jedině válka bude konečným řešením! Bohužel! A přitom by stačilo tak málo!

193653

19.6.2009 9:44

RE: A přitom by stačilo tak málo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 193653

každé zdůrazňování své převahy nad těmi slabšími by přineslo jen jistější a dřívější reakci ve formě vzpoury. nejlepší je být bohatý a současně přátelský a nenápadný. bohužel ne každému se tohle daří... lidská ješitnost (pýcha je prý zdroj všeho zla) tomu brání.
stačilo by "tak málo"? to teda čumím... můžete specifikovat to "málo"? a pokud je to opravdu tak snadné, proč to řešení už někdo nerealizoval?
zřejmě věci nejsou tak jednoduché, jak se zdá, což? praxe je oproti teorii vždy složitější. a nejtěžší je měnit sám sebe. to kdyby každý dokázal, zavládl by na zemi ráj. jenže to právě není vůbec snadné, vůbec to není málo. to je ten nejtěžší cíl. a hlavně musí být dosahován všemi, ne jen někým... jinak se společné dílo nezdaří. takže téměř jistě jde o utopii. -lidé na zemi ráj svými silami nenastolí. musí přijít někdo jiný.

193662

19.6.2009 10:58

RE: A přitom by stačilo tak málo

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 193662

Samozřejmě, že by stačilo málo. Proč to nikdo nerealizoval? Protože je svět plný takových lidí, jako jste vy. Lidí, co říkají, že to změnit nelze. Protože na světě je většina lidí od malička vychovávaná k tomu, aby držela hubu a krok a dělala to, co je vnímané jako "normální". Anonymní poslušný dav, že?

Ale to je jedno. Vy sám tvrdíte, že člověk musí začít u sebe. To je zřejmě jediná možnost. Jenže zapomínáte na jednu věc. V okamžiku, kdy změníte sebe, tak se změní vše.

193672

19.6.2009 14:01

RE: A přitom by stačilo tak málo

evina evaones (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 193653

Necítím se být povolána hodnotit přítomné diskutéry,ale přece jen mi to nedá .Korutan udeřil hřebíček na hlavičku. Samozřejmě,že světové dění a bytí má i spoustu jiných nedořešených záludností,ale ty se dají dopilovat za provozu,cestou omylů a uśpěchů a ochotě různých národů spolupracovat.Ale především za absence oné skupiny o níž se Korutan zminuje. [velký smích] [mrknutí jedním okem]

193686

19.6.2009 9:24

RE: Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 193649

to je ale naprostý nesmysl! NIKDO ekonomicky "gramotný" nenechá ležet jediný dolar, který by mohl investováním rozmnožit alespoň o 10-20 centů. jde jen o to najít vhodnou a bezpečnou investici. každý nečinně ležící dolar se naopak po roce smrskne o minimálně 5 centů... automaticky, jen inflací.
problém bude někde jinde -buď ve slabé fantazii, nebo v lenosti přemýšlet a něco podnikat, anebo ve skutečném nedostatku dobrých příležitostí.

193661

19.6.2009 10:35

RE: Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 193661

to je ale naprostý nesmysl! NIKDO ekonomicky "gramotný" nenechá ležet jediný dolar, který by mohl investováním rozmnožit alespoň o 10-20 centů. jde jen o to najít vhodnou a bezpečnou investici. každý nečinně ležící dolar se naopak po roce smrskne o minimálně 5 centů... Ano..máte pravdu..celé co zde tvrdíte,je přesně to,co Voldemorti dělají a čím fakticky vysávají zeměkouli. Nedávno zde byl odkaz na projev německého renomovaného ekonoma..pana Clause a na jeho přednášku ve Švýcarsku. Bylo to celé v duchu humoru a hlavně !!podané tak,aby to pochopili i ti nejhloupější. A protože díky Vašim projevům zde Vás pokládám za jednoho z nejhloupějších Vám tuto přednášku tohoto renomovaného německého ekonoma DOPORUČUJI. [mrknutí jedním okem]

193670

19.6.2009 12:02

RE: Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

Pepa XY 89.?.?.?

Reakce na 193661

Ta situace je z principu neřešitelná. Problém je, že bohatí nedokáží své zisky utratit. I kdyby peníze rozumně investovali, vytvořili by sice nová pracovní místa, zvýšili by kupní sílu, ale ještě více by zvýšili nabídku výrobků, na jejichž nákup lidé nebudou mít, právě o tu hodnotu, která odpovídá zisku z toho zvýšení výroby. V ceně každého nového výrobku je zahrnut zisk výrobce a to je částka, která lidem chybí k tomu, aby mohli koupit vše co vyrobí. Aby se mohlo všechno vyrobené zboží prodat, je nutno lidem půjčovat právě takovou částku jako je neutracený zisk majitelů firem. Čím více se bude vyrábět, tím větší bude zadluženost. Kam povede zadlužování je jasné, předlužení už nemají čím ručit další půjčky a přestanou kupovat. Celý systém se postupně zhroutí. Jediným řešením by bylo, že by si podnikatelé nechávali takový zisk, který dokáží utratit v reálné ekonomice.

193679

20.6.2009 8:35

RE: Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

steve 70.?.?.?

Reakce na 193661

.. omyl.
to je ale naprostý nesmysl! NIKDO ekonomicky "gramotný" nenechá ležet jediný dolar, který by mohl investováním rozmnožit alespoň o 10-20 centu ..
---
prodelas. 33% je minimum. Z dolaru investice - $1,33 zpatky (jinak pod mostem). To platilo pred 16-18 lety. Od te doby se trochu hodne zmenilo !? ....

193717

19.6.2009 10:21

RE: Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 193649

No jo, ale kam je mají investovat, když nevznikají nové obory? Do stávajících podniků s vysokou cenou a problematickou návratností? Má vzniknout další akciová bublina?

193666

19.6.2009 11:05

RE: Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 193666

jedna skvělá příležitost je zde - video na této stránce
jediné, co mi na tom vadí je těch 3-5 let předpokládaného vývoje, než to dospěje do sériové výroby.

193674

20.6.2009 7:59

RE: Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 193649

Prepustit nekomu privielgium, aby si vytvarel svou menu? Nebo si dokonce platit navzajem sluzbami vyjadrene zajistene treba na zaklade fungovani nejakeho informcniho systemu prec pocitacovou sit. To je vesti zlocin nez padelani penez nebo danove uniky? Ponevadz smena sluzeb eliminuje vzajemny prijem a z ceho by pak byly dane?

Jak by to vypadalo kominik by vycistil komin maliri, reznikovi, sedlakovi... A oni by ma na oplatku poskytli sve sluzby. Nikdo by nevzal od nikoho penize, proste by se domluvili a bohatstvi by se hezky decetralizovalo a zustalo v regionu a doslo by k dalsimu obrovskemu zlocinu, ktery se da nazva lokalni sobestacnost a nezavislost. Kde neni prijem nejsou dane, koneckoncu danove zakony jsou napsany tak, aby se daly vyhodne odepsat polozky predevsim velmi vysokych prijmu.

To by tak hralo, aby se tomu legalne vyhnuli vsichni. Vy volate po radikalni zmene tomu cemu rikame status quo, a ne ponejake drobne uprave ekonomiky. System si nikdo rozvracet nenecha, velke systemy vyhnivaji ze vnitr, kdyz prestanou efektovne fungovat autoregulacni mechanismy, ktere vytvareji stabilitu kazdeho systemu v dlouhodobem casovem horizontu.

193716

20.6.2009 6:20

RE: Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

kozoroh 61.?.?.?

Reakce na 193645

Jeden z mnoha řebíků do rakve světového obchodu,byla myšlenka na volný trh.Už v roce 1933 The Daily Expres uveřejnil článek,kde se volný obchod odsoudil,co by masívní zkáza na britské zboží,od států s levnou pracovní silou, tedy tou dobou,zcela nepřijatelný návrh,který se , ale uskutečnil v době našeho života a, tak,jsme svědky,že země která ma pomeranče,třeba Australie, musí koupit pomeranče z Californie a nebo z Fidži, druhou stranou ,je zaměstnanost a odměna za práci,což postihlo všechný americké dělníky,tam,kde se dostali legálně a nelegálně Mexičané.Česká republika má své zkušenosti s nařízeními od Evropského společenství. V západních státech to začalo ,tak zvanou Limskou deklarací o pomoci rozvojovým státům a výsledky se za pomoci "chytrých" politiků a ekonomů krátce dostavily, v Australii,poráželi stromy citrusů,protože nemohli konkurovat levnému dovozu z USA a tak je to i jinde, problémy měli zemědělci,jak ve Francii,tak i Italii a jinde.Ničily se plantáže a lidé hladovějí, protože bohatí chtějí co největší výdělek a proto zde máme i masívní emigraci do všech průmyslově vyspělých zemí, shrnuto slovy ulice ,vznikl ekonomický a socialní blazinec po celém světě, v ruku v ruce,narostla kriminalita a nenávist mezi pracujícími, k ochraně vlastního finančního zabezpečení rodiny.Prodejní politici vzali úplatky a finanční nenažranci dostali touto cestou enormní výdělky,ale v celku i přes všechny ekonomi s Nobelovou cenou uvedli celý svět do chaosu a finančního zrujnování,k poklesu všech peněz a zvýšení cen v našich obchodech.6ivot prostých lidí se stal velmi drahou záležitostí a počet lidí v USA,jež se dali na cestu rychlého zbohatnutí v koupi luxustních baráků, nakonec zkončili ve stanech na okraji mnoha amerických měst.Nejsem ekonom,ale takové postavení ,jako dostal Obama, bych jeho funkci presidenta za této situace nevzal za žádnou cenu, to není funkce presidenta ,spíše ekonomického hrobaře, jež nemůže uhnout z cesty katastrofy, je to politika "nepotopitelného" Titaniku a pohledem ,kolik se prodá zbraní a munice jen ukazuje, že budoucnost této "supervelmoci" je velmi nejistá, ale, dá se usuzovat, že to co Američany čeká ,nebudou žadné oslavy úspěchů, spíše naopak, navíc příliš mnoho "derivatis" peněžními makléři se proces jen a jen ,urychlí,skvrnou na americké demokracii je 1,320.110 zmařených životů ,jen v Iraku a každým dnem ztrácí ve válce biliony dolarů.Na druhou stranu IMF banka ,jež měla pomáhat rozvojovým zemím ,ohlásila enormní finanční výdělek, banky bohatnou a vlády chudnou,politici,ale bohatnou.
Greenspan dostal titul lorda a američtí poplatníci dluhy obrovských rozměrů.

"Economic crises have been produced by us for the goyim by no other means than the withdrawal of money from circulation." - Protocols of Zion

193712

22.6.2009 12:06

RE: Svět ma více jak billon lidí, jež žijí za mín než jeden dolar denně.

kozoroh 61.?.?.?

Reakce na 193712

Náplast na revoluci ulice, vzpouru, rebelii, na chudobu světa , už použili v Americe, dle, starého a osvědčeného receptu, jak zvládnout chudý lid.Soudy, tedy právo, bezpečnost, tedy policie přežívá bez úhony každý režim a vždy je k disposici a použití a toho využil v několika měsících zpět americký systém, po prvích ukazatelých množící se nespokojenosti v nezaměstnanosti a vydřidušství bank pro lidi mající velké půjčky a jež byli takto odsouzeni do bezvýchodného řešení, se dali na pochod ulicemi a zasáhla policie a nastalo zatýkání a mlácení lidí, obvinění z terrorismu a tím i použijí daleko tvrdčí zákony proti lidem. Během několika dnů policie udělal nábor do svých řad z řad nezaměstnaných a celkově bezradných lidí proti státu, aby se stali sami ,nástrojem státu v uniformách policie.
Co, tím, chci čtenářům říci, že ten jež byl "včera" mlácen "ramenem spravedlnosti", tak ted on sám je najmut k tomu, v rámci svého nového zaměstnání, aby mlátil své bývalé spoluprotestanty .
Ještě jinými slovy, aristokracie bohatých, na nichž stojí politický režim a letitá byrokracie, použijí proti nespojenosti chudých, hněvu lidu, zase jen a jen chudé, jež rekrutují na obranu bohatých a tím se sníží možnost revoluce se všemi následky proti bohatým. Takto, "štastně odměněný" nezaměstnaný , že dostal práci a tím, i příjem do rodiny a možnost splácet půjčky bankám, tím, že zajistí bezpečnost "státu", zcela zapomene, že sám před několika dny, byl na opačné straně barikády.To samé se děje s náborem do armády. Elita režimu vytvoří sama problém, potom přijde s řešením, které provede podle svých představ a NASTANE LIKVIDOVÁNÍ PROBLÉMU. Je známo, že do seznamu možných terroristů se dostaly organisace křestanského rázu, ochrany životního prostředí a mnoho jiných organisací až po odborové organisace, zastupující dělníky. Samozřejmě, že tento "klín, jež se vyrazí zase klínem" se používá i v mezinárodní politice , vis politiku Israelu k USA zahraniční politice, NATA a jiných, dnes, státy bývalého Waršavského paktu obětovávají své vojáky pro "demokracii a boj proti terrorismu".
============
“I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies. If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around [the banks] will deprive the people of all property until their children wake-up homeless on the continent their fathers conquered. The issuing power should be taken from the banks and restored to the people, to whom it properly belongs.”
” Written by Jefferson in a letter to the Secretary of the Treasury Albert Gallatin (1802).”…

193806

19.6.2009 10:34

divergence - ale na stejném základě

pje 193.?.?.?

Většina z nás, lidí žijících na rozhraní minimálně dvou establishmentů - toho minulého a toho současného - je přesvědčována, že není alternativy. Už jen proto, že zkušenost s "reálným socialismem" se jeví jako zkušenost s neúspěšným alternativním modelem. Autor článku se koncentruje na vnější znaky odlišností "staré" a "nové" ekonomiky, zapomíná ale, že všechny zmíněné země proázejí již po desetiletí dramatickým obdobím degrese natality (zejména Čína regulující porodnost a Rusko s rychlým úbytkem slovanské populace) je toho jasným důkazem). Natalitu, a tedy obyčejnou reprodukční schopnost, podvazuje dosažená úroveň blahobytu přinášející poznání, že blahobyt roste rychleji relativně než absolutně. Nedostatek blahobytu a vysoká rizika vedou k vysoké natalitě jako pojistce přežití. Naopak při růstu blahobytu a zdánlivé eleminaci nebo pokrytí většiny rizik je snadnější dosáhnout na větší porci koláče omezením biologické reprodukce a zvýšením materiální podstaty blahobytu. Stručně řečeno, Čína, Indie, Brazílie a další jedou ve stejných kolejích jako G7, jen prozatím disponují časovou a zdrojovou rezervou. Problém nastane i v těchto zemích, pokud si neuvědomí, co jej působí a nezmění včas politiku dle jiného paradigmatu. Za pozornost stojí např thevenusproject.

193669

19.6.2009 13:26

RE: divergence - ale na stejném základě

ooooo 212.?.?.?

Reakce na 193669

Snizeni reprodukce obyvatel je pro cinu je spise dobre, uvedomte si kolik maji obyvatel a kolik stohoto poctu fakticky prispiva k rozvoji statu? Kdyz budu mit 2000 zemedelcu, kteri pestuji zeleninu anebo 20, kteri na stejne vymere pudy dokazi to same a tim snizi i cenu (viz. prumyslova revoluce v evrope). Je to usetreno 1880 pracovnich mist. S pohledu ciny jsou to zbytecni lide. Kdyz cina snizi pocet lidi na 500-600 milionu, vojensky stale neporazitelna, vyrobne stejne schopna (viz.mechanizace a robotizace prace).
Je to vse o tom ze svet ma vic lidi jak potrebuje. A to nemluvim o tom ze 1miliarda lidi ma sve potreby na zdroje, kdyz zachovam vyrobni kapacitu ktera byla pri 1 miliarde pracovnich sil a pritom budu mit jenom 0,5miliardy obyvatel. Mam temer bez prace 100 procentni narust zivotni urovne.

Neco jineho je to, ale u zeme rozlohy ruska a poctu jeho obyvatel. Tam je pokles obyvatelstva doslova pruser.

A co CR? Jenom si vzit kolik lidi v Praze, Brne ci Ostrave dela neco uzitecneho pro stat (mysleno rozvoj)? Nebo jenom spotrebovavaji zdroje na to aby byli? Tod je otazka na pocet obyvatel kdyz nemam nove smery prumyslu kde neni udelana automatizace je dan potrebny pocet lidi.

Nebo chci vest valky o tzv. zivotni prostor (at to je napr. velka albanie, velke nemecko ci velke madarsko), je lepsi mic vic lidi nez uzivi rozloha mojeho statu. Cina ukazala ze nechce dalsi uzemi, snizuje velikost populaci, v USA roste populace tak je velice pravdepodobne ze budou vest valky. Historie ukazuje pouze tyto scenare, zastaveni rustu zeme tim fakticky zastavi potrebu noveho zivotniho prostoru a tim zdroju nebo rust populace a pak potreba noveho prosotu na zivot a zdroju pro tuto novou populaci.

193684

19.6.2009 13:47

RE: divergence - ale na stejném základě

Vlad57 193.?.?.?

Reakce na 193669

Francie a Skandinávie ukazují, že relativně vysoká reprodukce obyvatelstva je možná i ve vyspělých kapitalistických zemích s pluralitním parlamentním systémem. Příčiny pádu natality tedy nelze hledat jen v životní úrovni. Ukazuje se, že vysoká emancipace žen, liberální vztah k formám rodinného života (zejména neúplným rodinám) a systematická podpora matek ze strany státu vytvářejí pro vysokou porodnost příhodné podmínky.

193685

20.6.2009 21:23

RE: divergence - ale na stejném základě

smoke 89.?.?.?

Reakce na 193685

A nenapadlo vás někdy, proč právě Francie a Skandinávie? Nebude to náhodou nějak ovlivněno tím, že tyto státy mají vysoké procento přistěhovalců ze severní Afriky (Švédsko až 10%)? Pak je ale teze o zvýšené porodnosti v zemích s liberálně plutokratickým systémem způsobené pozitivním vlivem karieristického feminismu, liberálního přístupu k lehkovážnému rozbíjení rodin a patriarchální role státu ve vztahu ke svobodným matkám absolutně mimo mísu, jelikož tito přistěhovalci ve své většině nevyznávají liberalismus ani socialismus, ale islám a tradiční model rodiny.

193737

21.6.2009 1:31

RE: divergence - ale na stejném základě

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 193685

V obou zemích se jedná nejspíš o porodnost muslimských přistěhovalců, spojenou s jistými problémy.
Ve Francii třeba vůbec nejsou přídavky na první dítě, ale vzhledem k tomu, že je zde zakázána evidence obyvatel dle původu, nedá se ze statistik přesný podíl muslimů zjistit...

193742

19.6.2009 14:52

RE: divergence - ale na stejném základě

tatasg 90.?.?.?

Reakce na 193669

Venus projekt je variantou tzv. "odspoda", projekt "selského rozumu" - myšleno jako nový druh Lidské společnosti, která pochopila, že již Není Možné Považovat Demokraciji Za Společensky Přijatelnou !

Proč ? - na to si každý odpoví jistě sám.

Je mi velmi líto, že tak nádherná myšlenka - Demokracije - se stala dalším (v řadě)spekulativním nástrojem "mocných a bohatých" k obalamucení Národů se stejným dopadem na masy lidí, jako fašismus, komunismus, socialismus, kapitalismus.

Říkám to velmi zjednodušeně, jsem si toho vědom, píši to takto zejména proto, aby tomu mohly porozumět právě ony masy obyčejných, chudých (v pravdě schudlých) občanů této Země České.

A ještě jednou, proč se tak děje ? Odpovědět Vám snad pomůže tento odkaz:

http://na-severu.blogspot.com/2008/06/psychopatie-psychopati-mezi-nmi.html

193688

19.6.2009 12:52

kam až to může zajít??

serpico 77.?.?.?

je to sice mimo téma ale obdržel jsem info(zatím nepodložené a neurčité),že se musela stáhnout z prodeje kniha p.Hájka "smrt ve středu"...
jestli se info potvrdí,tak se asi [bliji]
zajímalo by mě,kdo má takovou moc,aby tohle provedl...
svoboda slova dostává pěknej nářez,hnus...

193682

19.6.2009 19:18

Engdahla občas čtu,

hank 82.?.?.?

ale tentokrát (a bohužel ne poprvé) napsal pěknou kravinu.

Populační i ekonomický růst byl hnán růstem spotřeby fosilních paliv. Světová těžba ropy začala klesat, jak přiznala už i IEA (viz tady: http://www.blisty.cz/art/43625.html) a nikdy už neporoste - Peak Oil je přírodní zákon. Proto už nikdy neporoste ani reálná ekonomika, nehledě na to, kolik bublin ještě bude uměle nafouknuto, aby pak praskly. A proto taky je růst populace ve světě ubývajících zdrojů kontraproduktivní.

Možná někomu shoda okolností přinese nějaké dočasné výhody (např. Rusko a Čína se mohou po dobrém nebo po zlém dohodnout, že část Číňanů se z přelidněné vlasti odstěhuje na liduprázdnou Sibiř, kde zplundruje zbývající ruské suroviny - pochopitelně ve prospěch Číny - btw, ruská populace vymírá, v tom Engdahl taky kecá, jak už se tu někdo zmínil), ale vcelku vše vede k tomu, že lidstvo za chvíli nebude mít co jíst (viz tady: http://www.blisty.cz/art/24065.html). Teď totiž opravdu jíme ropu a zemní plyn a jestliže potrava je zdroj energie pro lidské tělo, pak na získání jedné jednotky této energie vynaložíme deset jednotek energie v jiné formě, především tedy zase ropy. IEA podle uvedeného linku odhaduje, že v následujících letech bude klesat těžba ropy o 6 - 9% ročně. Hladových krků přibývá pořád přes 1% ročně, a i když to číslo pomalu klesá, pořád jde o exponenciální růst. Takže to je zásadní rozpor, který není řešitelný běžnými postupy. (O těch méně běžných raději nepřemýšlím, na to jsou tady povolanější borci.)

Některé příspěvky tady na Zvědavci zkrátka vyžadují méně slepé důvěry a více kritického myšlení.

193693

20.6.2009 2:11

Ale...

ilsa 93.?.?.?

...nejsou ty nové ekonomiky na začátku stejné slepé ulice, ve které jsou ty staré u jejího konce? Prý by stačilo málo. Ano, stačilo. Opustit princip maximalizace zisku a přejít na princip maximalizace užitku.

193710

21.6.2009 2:05

RE: Ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 200.?.?.?

Reakce na 193710

Zle, Hillary, zle, Číňani jsou zde aneb Brazílie nejen mystická
http://www.czechfp.cz/site/?p=7412
http://www.blisty.cz/2009/5/29/art47068.html

a neco se delat da
tentokrat to vyhrali domaci

http://www.presstv.ir/detail.aspx?…
http://news.mongabay.com/…19-peru.html
http://rainforests.mongabay.com/1025.htm

Daisy Zapata: "Dnešek je historický den pro všechny indiány i pro celý peruánský národ"
Peruánská vláda ustoupila a rozhodla, že do tropického pralesa nepustí těžaře. Pro původní obyvatele je to vítězství, jakých ve svém pětisetletém boji proti kolonizaci příliš nezažili. Peruánský parlament ustoupil protestům indiánů a zrušil dekrety, které měly džungli otevřít těžařským koncernům. .... Ve čtvrtek místní kongres jasnou většinou odhlasoval, že prezidentovy dekrety číslo 1064 a 1090 jsou neplatné. Jeden měl povolit prodej 450 tisíc kilometrů pralesa (je to více než třetina plochy Peru a více než pětinásobek rozlohy České republiky) soukromým firmám. Druhý měl ponechat vládě volnou ruku při schvalování těžebních koncesí, do kterých dosud mohli mluvit zástupci domorodé komunity

http://zpravy.idnes.cz/amazonsti-indiani-vyhrali-krvavy-boj-o-prales-tezari-do-nej-nesmi-p9f-/zahranicni.asp?c=A090620_093811_zahranicni_lpo#utm_source=zpravy.idnes.cz&utm_medium=hlavniz&utm_campaign=2

a vyhrali take v bolivii, ekvadoru, venezuele
http://mundoacademico.unb.br/users/rachelmoraes/12368461521702741112141704181.pdf
http://www.noveslovo.sk/clanok.asp?id=17527&cislo=9/2009 [smích] [chechtot] [velký smích]

193744

21.6.2009 6:06

RE: Ale... JESTE VODU !!

steve 70.?.?.?

Reakce na 193744

.. jsem rad, ze se to "Vinetuum" podarilo !!! [smích]
.. tim to ale nekonci, je jeste hodne prace. VODA. MODRE ZLATO !!
http://www.truthout.org/062009A

193750

21.6.2009 20:37

RE: Ale... JESTE VODU !!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 201.?.?.?

Reakce na 193750

v brazilii vody dost [chechtot] ,amazonka a dalsi staci pro celou jizni ameriku[velký smích] , ovsem celosvetove- o vodu se bude valcit jako dnes o naftu [naštvaný]

193778

23.6.2009 21:34

RE: Ale...

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 193744

Bolívarovská vize Latinské Ameriky, ve spojenectví (BRIC) s obrozeneckými proudy Eurasie, nezávislými na Pax Americana (např. ŠOS) uštědřují nyní neokoloniálním predátorům sérii porážek. Rusko rozehrálo desítky geostrategických her. Vzniká multipolární svět. Světový četník bude mít práci sám se sebou, chtěl poručníkovat celý svět, bude muset poručníkovat sám sebe, aby zachránil holou existenci. Jeho nástupce Čína je za dveřmi.

Pohled na mapku napoví, jak to dopadne s válkou v Afghánistánu. [mrknutí jedním okem]
Letiště Manas je ze hry, nestabilní Pákistán je na hraně občanské války, mediálně fackované Rusko může říct ne, Írán z pokusu o zelenou revoluci pochopil, že Obama lže ... jakpak to asi dopadne?[mrknutí jedním okem]

Vložený obrázek

Ano, můžeme ...
Vložený obrázek

Vložený obrázek

Vložený obrázek

Vložený obrázek

193889

24.6.2009 0:43

RE: Ale...

steve 97.?.?.?

Reakce na 193889

.. bude muset poručníkovat sám sebe, aby zachránil holou existenci.
.. minuly tyden hlasal Bernanke zase ty svoje zvasty o stabilizaci a svetle .. Obama zase tohle .., kdyby se alespon predem domluvili ..
bude muset poručníkovat sám sebe, aby zachráni...
----------------
.. Ron Paul: "Obama = kolaps .."
http://rawstory.com/08/news/2009/06/23/ron-paul-ob...
-----
[smích] .. A kdopak asi zaplatil tohle ?? [chechtot]
http://desertpeace.wordpress.com/2009/06/23/the-sh...
------------------------------------
------------------------------------------
.. TEZKA ARTILERIE NASTUPUJE !! "HATE BILLS" !!!
http://rense.com/general86/adll.htm

193895

23.6.2009 7:45

Kdo, nezná svou minulost, tak nemůže tvořit ani svou budoucnost.

kozoroh 59.?.?.?

Vložený obrázek


Pak Alert Press
Home About Jinnah’s Pakistan Cyberwarfare Begins in IranCIA has Distributed 400 Million Dollars Inside Iran to Evoke a RevolutionJune 17, 2009...8:13 am
Obama to beef up Federal Reserve supremacy
Jump to Comments


Wed, 17 Jun 2009 04:38:26 GMT
Press Tv
Obama to beef up Federal Reserve supremacy

Vložený obrázek


US President Barack Obama is to introduce plans meant to invigorate the central banking system due to ‘very dangerous‘ conditions created in economy.

Following weeks of discussions between Washington legislators and American industrialists and bankers, the US administration has announced the formation of a new financial regulations bill drafted to renew the Federal Reserve’s oversight of financial transactions nationwide.
http://pakalert.wordpress.com/2009/06/17/obama-to-beef-up-federal-reserve-supremacy/

Jak, všichni víme z historie,tak tohle řada demokratických presidentů "od radosti" nepřežila, president Linkoln ,také chtěl převzít věci amerického finančnictví do svých rukou a jak zkončil,Kennedy, to samé, stačil jen vytisnot pár zelených dolarovek a dostal konečnou výpověd v Dallasu, v Texasu, Regan se nestačil ani nadechnout a už ležel na břiše , aby si přehodnotil,kdo je zvolený,ale, kdo vlastně doopravdy vládne.
Ted,tedy Obama, chce změnu, tak si myslím ,že prodavač prodávající brambory v supermárketu má mnohem bezpečnější zaměstnání.Učit se historii,znamená i chránit si své, dejm etomu, zdraví,že ano?

193844

Tuto stránku navštívilo 6 930