Diskuze k článku
Plundrování po bruselsku
Příspěvků 70
O tomhle se komunistum v Totalite ani nesnilo. Tehdy delali velke plany, petiletky.
Dnes se to dela obracene. Udela se plan a beda tomu kdo jej prekroci!
Tak se pestuje plevel a cukr si delaji jinde. Alespon nemusi pionyri na brigady.
Jednou tak dopadne i chmel, ktery Karel IV zakazal vyvazet. Dnes je diky DNA analyze mozne vypestovat cesky chmel kdekoliv na svete. Nakonec se bude i pivo do Ceska dovazet. To uz se mohou cesi klidne odstehovat do sveta a nechat tu krasnou zemi na pospas tem, co tam zustanou.
Kdyz jsem jim tenkrat rikal co bude az budou v EU v Bruselu si s nima zacnou vytirat konec zad tak tomu nechteli verit . Snad se jim rozsviti az zacnou za ausus z Ciny zapadni ceny ze socialistickyho platu .
Je tu snad ještě někdo, kdo si myslí, že se EU otevřela východoevropským zemím z čiré lásky, z vekorysosti vítěze nad zvůlí totality? Nevyhnutelné otevření hospodářského prostoru na východ bylo a stále ještě je obrovským nebezpečím pro ekonomiky "starých evropských zemí". Levná pracovní síla ve spojení s přiměřenou kvalifikací v poskomunistických zemích je pro kapitál daleko zajímavější, než nákladově zbytnělý prostor za bývalou železnou oponou. Jestli nás vzali do hry, tak jedině proto, aby mohli alesoň částečně regulovat toto rozlití kapitálu do nově otevřeného prostoru, a zamezili tak přirozenému postupnému srovnávání životní úrovně před i za oponou. Je to klasický příklad koloniální politiky.
Preco sa otomto nehovori kazdy den v spravch a nepisu otom nase "objektivne" denniky?
Opravdu nevíte proč? Myslíte si, že kdyby se dala obyvatelstvu najevo pravda (a nejen o EU), mohl by systém dál spokojeně fungovat? Ale kdepak. Propaganda je potřeba. Pořádná propaganda, stejně jako za komunistů a ještě více.
Preco?
To mate podobne, kdyz se bombardovala Jugoslavie, v novinach se jen hovorilo o Clintonove afere s Monikou. Podobne to chodi vsude jinde.
>Preco?
>To mate podobne, kdyz se bombardovala Jugoslavie, v novinach se
>jen hovorilo o Clintonove afere s Monikou. Podobne to chodi
>vsude jinde.
Přesně. Zrovna dneska jsem říkala bráchovi, že je mi podezřelé, jak se najednou hromadně spouštějí naši politici a kdekdo má najednou milenku a jsou toho plné bulváry, nejlépe na prvních třech stranách. Jsme vycvičení, že jak se nám něco moc cpe, tak to nejspíš smrdí. A tohle mi smrdí plentou, která má schovávat nějakou nepěknou lumpárnu, kterou zatím ve vší tichosti naše vláda, či parlament (nebo všichni dohromady) na nás páchají. Takže nebudu vůbec překvapená, když se brzo provalí nějaký průser.
Lide si radeji prectou drby o aferach a o svetovem deni jim ujde o co jde.
Proto jsou ty bulvary tak popularni.
Je to jen další pokračování deziluze nadšnených listopadových revolucionářů (včetně mě). Také jsem si myslel, že je mezi kapitalismem a socialismem rozdíl.
Jsme však jen obětí obratných vydřiduchů, a je jedno jaké na sebe berou ideové zabarvení.
Likvidace nezávislého zemědělství - pokud se zamyslíte nad tím jak by jste postupovali při zotročování celých národů, tak dojdete k tomu, že toto musí být vaší proritou. Obejdete se téměř bez všeho, ale určitě ne bez potravin.
Korumpování obyvatelstva levným šmejdem a pochybnou zábavou zakrývá právě tyto obratné manévry směřující k likvidaci potravinové soběstačnosti.
A nakonec se bez rozhodnutí vzdálených, nikým nevolených, neodvolatelných, kýmsi dosazených podivných úředníků, ani nenajíme.
Presne tak. Absolutny suhlas. Ide o to, zbavit lufi sebestacnosti. V najhorsom pripade staci cloveku, ak si dokaze zabezbecit aspon zakladne veci na prezitie - teda potraviny. Ak ho pripravime aj o tuto moznost - je vydany na milost resp. nemilost vladnucemu systemu. Otazka znie, kto z toho profituje? Odpoved typu EU alebo Brusel je povrchna - treba ist hlbsie - a odpoved bude mozno pre niektorych sokujuca.
sice se zde opakuji ale domnivam se ze je dulezite aby tohle lidi konecne pochopili. Tedy znovu, stekas chlapce pod spatnym stromem, rozdil mezi kapitalismem a socialismem je giganticky, co vetsina jeste nechape, zadny kapitalismus neboli volny trh uz davno nemame, ten totiz nemuze fungovat za rezimu manipulovaneho penezniho systemu. To co celosvetove mame, je pokrocila oligarchie striknuta socialistickymi prvky, fungujici na hlavnim principu: zisky privatizuj a ztraty socializuj cili nech zaplatit danovemu poplatniku. Ten socialismus tudiz plati pouze pro hornich par tisic, ztraty zaplati vetsina. Penezni system, ktery ma od sameho pocatku zabudovanou korupci nemuze zadny kapitalismus na nohy postavit. Je to krasne videt v soucasnosti v USA s jakou zavilosti se politicke loutky snazi na ucet danoveho poplatnika zachranit prakticky zbankrotelou bankovni mafii ktera svou nenazranosti privedla cely svetovy kreditni system na pokraj kolapsu a ktera sedi na stovkach miliard $ bezcennych papiru. Vzhledem k dimenzi prusvihu vsak budou mit smulu, osel ktery kadi zlate dukaty totiz dostal zacpu.
7.12.2007 21:09
RE: Jen pokračování
Spytihněv hanywwway (zavináč) volny (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 148678
Jasně chlapče, sám bych to líp nezaštěkal , píšu to tak, aby každýho trklo (i tebe), že ty -ismy existují pouze v hlavách chorých mozků, zprávně předepraných, a pak zasviněných v tzv. vzdělávacím procesu, jehož součástí je i každodení masáž mozku televizí, tiskem, i tím zamotaným internetem.
S těmi pojmy radši opatrně, abychom se do nich nezapletli!
Víme jak se situace má. Známe příčinu, proč se tak děje....a??? Co s tím uděláme? Je vůbec někdo ochoten s tím něco dělat?
5.12.2007 10:47
RE: A bylo řečeno a co B...?
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 213.?.?.?
Reakce na 148542
Jako jednotlivci nezmůžeme nic. Pokud by se dostatečný počet lidí dostatečně nakrkl, dala by se provést revoluce zdola. Ale to si Brusel pohlídá, aby k tomu nedošlo. Mají mocnou zbraň: konzum. Tolik krásných věcí v lesklých obalech v obchodech, kolik vidím v Čechách, není ani v Kanadě a USA.
Podle mého názoru to musí vyhnít zevnitř samo. Ale k tomu je ještě VELMI dlouhá doba. Řádově stovky let. Vždyť teror EU teprve začíná a problémy tohoto monstra jsou jen marginální. Nic, co by nedokázal řešit levou zadní.
5.12.2007 22:47
RE: A bylo řečeno a co B...?
janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 148544
Milý Vladimíre,
asi to tak dlouho trvat nebude, rozklad už probíhá. Dnešní zpráva o odstupu od útoku na Irán (bombu prý asi nemá...) je jen jednou vlaštovkou.
Mnoho lidí není ochotno uvěřit v sílu globálního podvědomí, ono představuje ten rozklad zevnitř. A vepisuje se ve zcela přesných dávkách do všech lidí tak, aby dožívající "systém na dluh" (viz úroky nepodložené prací) bez větších krizí prolnul k systému, kde každá práce bude mít svou hodnotu.
Lidi snad přijdou na to, jak vlka nakrmit obrázkem kozy. Vždy v historii jsme to uměli. Není důvod odkládat nástroje "do žita".
Tohle je první článek od Krále, který se mi líbí.
Je třeba, aby se každý, hned jek si zanadává, zamyslel, co a jak může nabídnou dalším - v případě, že peníze po krachu dolaru budou vhodné spíš na tapetování.
Chleba se zacne lamat Vladimire mnohem drive. Uz brzo si nas jednotlive ( ale vsechny) vezme na pohled z oci do oci, samotna pani pravda, a bude to tvrdy a neradostny pohled, ale taky ocistny. Stavba kunzimistanu je prohnilejsi nez na prvni pohled vypada, nedejte na libivou fasadu.
Omyl Vladimire, konzum neni vubec zadna mocna zbran, je to naopak jed ktery cely system nakonec otravi, dluhy kterymi je konzum financovan na rozdil od dluhu investicnich zustavaji. Je treba si uvedomit, ze konzum zavisi na kreditech, ani jeden dollar ktery elektronicky prijde do obehu nemuze vzniknout bez noveho kreditu, celkovy kredit vsak v pomeru k celkovemu GDP dosahl hranic neunosnosti, soucasna kolabujici kreditni bublina zpusobila ze kreditni trh temer prestal fungovat, trh pro Pfandbriefe v EU (obdoba americkych MBS,ABS, neboli hypotecnich papiru) o objemu asi 2 bil. Euro byl pred asi 2 tydny zastaven, podbne trh Commercial paper v USA temer zkolaboval. Vetsina lidi sleduje akciove kurzy a nevi, ze v porovnani s kreditnimi trhy jsou pouhym trpaslikem a sice objemove i dulezitosti. Momentalne jsou nasledkem kolapsu realitni a kreditni bubliny celosvetove v bilancich instituci papiry v nominalni hodnote desitek bilionu (evropske jednotky) ktere jsou prakticky bezcenne a ktere bude nutno odepsat, to znamena bankroty bank a dalsich instituci jsou na ceste. Citigroup je prakticky bankrot stejne jako spousta dalsich. Fed si v podstate muze vybrat, bud masivne snizi uroky a pomuze domacim bankam krach oddalit, nebo zachrani dollar a necha banky polozit, konecny vysledek bude naprosto stejny, pouze poradi bude jine, to ze se cely system jeste nepolozil ma jediny duvod, neuveritelna korupce kontrolnich organu a kongesu USA, ktera vyslovene umoznuje svindlovat bilance.
5.12.2007 11:16
RE: A bylo řečeno a co B...?
Spytihněv hanywwway (zavináč) volny (tečka) cz 83.?.?.?
Reakce na 148542
To je otázka, s kterou si lámu hlavu dnes a denně.
Dá se říci, že past do které jsme vehnáni, je celkem promyšlená.
Teď už jen čekáme, jak moc nás systém bude mačkat.
Někdy mám pocit, že se chováme jak populace dezorientovných hrabošů, čekajících na další označkování a v obavách, jaké další regulace budou uplatněny na náš odchov.
Fakt paráda
5.12.2007 19:14
RE: A bylo řečeno a co B...?
Kneibolo kneibolo (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?
Reakce na 148545
Mám z toho podobný pocit.
5.12.2007 15:06
RE: A bylo řečeno a co B...?
Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?
Reakce na 148542
>Víme jak se situace má. Známe příčinu, proč se tak
>děje....a??? Co s tím uděláme? Je vůbec někdo ochoten s
>tím něco dělat?
Tak sakra nevolte strany co o sobě tvrděj, že jsou " proevropské". Je to těžké k pochopení?
5.12.2007 15:34
RE: A bylo řečeno a co B...?
Spytihněv hanywwway (zavináč) volny (tečka) cz 83.?.?.?
Reakce na 148558
>Tak sakra nevolte strany co o sobě tvrděj, že jsou "
>proevropské". Je to těžké k pochopení?
Obávám se že tento návod nebude fungovat. Skutečné kroky směřují obvykle jinam než je proklamováno. Politika je jedna velká lež.
Budu říkat to, za co jsem přímo nebo nepřímo placen.
Budu hlasovat tak, jak jsem byl "upozorněn".
Budu podepisovat v souladu s "vyšším zájmem".
Budu navrhovat to, na co jsem byl najat.
atd.
Celou situaci ještě ztěžuje masáž mozků, takže mnoho lidí si stále myslí, že televize má pravdu.
Tak sakra nevolte strany co o sobě tvrděj, že jsou " proevropské". Je to těžké k pochopení?
Navrhl jste A, navrhnu B:
Tak sakra volme strany co o sobě tvrděj, že jsou "pronárodní". Je to těžké k pochopení?
Tedy nechť -v tom zastaralém primitivním pravolevém pohledu na politické spektrum- pravičák volí pronárodní pravici, levičák pronárodní levici, bez ohledu na našeptávání médií: volte tak, aby Váš hlas nepropadl, abyste se stali "členem vítězného týmu".
Tak sakra volme strany co o sobě tvrděj, že jsou "proreferendové". Pravičák pravicové, levičák levicové. Je to těžké k pochopení?
Ovšem, jsou takové strany?
http://www.cibulka.net
Nenechte se zmast Petrovou ultravyrecnosti, kterou mnohe strhava k sobe a jine zcela odpuzuje, v teto strane se nachazi velmi zajimavi lide se zajimavymi nazory.
Je plne jedno koho volis, je to jedna banda, volby jsou saskarna pro lidi
Je to banda, ktera se ze vseho nejvice obava referenda.
6.12.2007 12:40
RE: A bylo řečeno a co B...?
Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?
Reakce na 148583
Tak už tady někdo napište,o čem by ti potřechpivechodbornícinafšechno, měli v referendech rozhodovat a čeho se teda ta banda má obávat.
6.12.2007 15:57
RE: A bylo řečeno a co B...?
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?
Reakce na 148613
Obávám se Vratislave, že na svou otázku odpověď nedostanete. Místní diskutéři mají natolik zalité oči slzami nad zoufalým stavem našeho zemědělství, že si ani nepovšimli, jak dokonale mají ti naši krachující sedláci obdělaná pole.
O cemkoliv co mi obcanci uzname za vhodne by melo byt rozhodovano v referendu. Na mistni urovni treba o tom zda se maji sloucit dve skoly nebo ne, jako napr. tady http://www.blisty.cz/2007/12/6/art37669.html Z tohoto konkretniho pripadu plyne otazka co s volenymi zastupci, kteri se chteji s obcany jez maji zastupovat soudit? Muj nazor je odvolat je a vybrat si jine zastupce, kteri budou ochotni se svymi obcany komunikovat a slyset jejich hlas a vuli, a pokud jim schazi informace ci odbornost vecne a logicky zduvodnit, proc se jedna tak a ne jinym zpusobem.
Referendum muze byt o tom zda se uchazet o poradani olympiady ci ne, at magistart verejnost presvedci, ze to je vyhodne nebo potrebne pro Prahu ( a ne pro ty co budou rozhodovat o jiste lukrativnich stavebnich zakazkach, pozemcich ...), aby v referndu Praha rekla ano. A referendum na celostatni urovni muze byt o anagazovanosti CR v mezinarodnich institucich ci o vystavbe zakladen cizich mocnosti na uzemi republiky. Referendum muze byt o danovem systemu, o tom zda potrebujeme za miliardy system na vybirani mytneho na dalnicich, nebo treba jako v Kanade o rozdeleni ci nerozdeleni statu....? Jak jsem rekl o cemkoliv. A ke kazdemu referendu vydat vyuctovani, aby si lide uvedomovali, ze neni pro srandu karlikum a docelo to neco stoji.
Protoze v ceske Ustave to neni, tak si to dovolim citovat z dokumentu Prohlaseni nezavislosti americkych kolonii, jde o zduvodneni odmitnuti britske nadvlady ..." Pokladame za samozrejme pravdy, ze vsichni lide jsou stvoreni sobe rovni, ze jsou obdareni svym stvoritelem urcitymi nezcizitelnymi pravy, ze mezi tato prava nalezi zivot, svoboda a sledovani osobniho stesti. Ze k zajisteni techto pravse ustavuji mezi lidmi vlady, odvozujici svou opravnenou moc ze souhlasu tech, jimz vladnou. Ze kdykoliv pocne byt nektera vlada temto cilum na prekazku, ma lid pravo ji zmenit nebo zrusit a ustanovit vladu novou, ktera by byla zalozena...." Podepsani panove jako pozdejsi presidenti USA Thomas Jefferson,Benjamin Franklin, John Adams a jini vyznamni muzove pocatku USA.
9.12.2007 8:55
RE: A bylo řečeno a co B...?
Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?
Reakce na 148643
O cemkoliv co mi obcanci uzname za vhodne by melo byt rozhodovano v referendu. Na mistni urovni treba o tom zda se maji sloucit dve skoly nebo ne.......
--------------------------------------------------------------
To by bylo zábavné.
Hlavně aby se občánci zavázali, že si tu druhou školu platit.
To by bylo kviku.
9.12.2007 9:33
RE: A bylo řečeno a co B...?
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?
Reakce na 148808
A kdo prosím zatím platí tu druhou školu? Skládají se na ni politici či zastupilé ze svých nesmyslných platů, či z toho, co si poctivě vytunelovali?
Pokud by se uskutečnilo referendum i o platech těch, co rozhodují, či o trestech těch, co ze svých pozic kradou, pak by nebyl problém najít peníze na školy...
9.12.2007 14:58
RE: A bylo řečeno a co B...?
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?
Reakce na 148810
Mám obavy, že poněkud přeceňujete schopnosti "obyčejného" člověka. Stačí si pročíst tuto diskusi. Stesk po RVHP a jejích "vymoženostech" či řešení problémů pomocí družstev. Je zajímavé, že nikdo ze stoupenců družstev si nekoupí BMW se třemi dalšími společníky. Každý chápe, jak by takové auto vypadalo po prvém měsíci užívání. Ovšem družstevní výrobu? Klidně.
Vy navrhujete, aby tito nepoučitelní lidé rozhodovali o zásadních politických otázkách země. Bojím se, že byste v Česku rozpoutal něco, proti čemu byl Pol Potův režim dětskou besídkou. Krvelačnost některých "prostých" občanů je taková, že by klidně obnovili praktiky z dob inkvizice.
9.12.2007 20:45
RE: A bylo řečeno a co B...?
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?
Reakce na 148829
Pane Vojto, odpovězte mi prosím stručně a krátce - myslíte si, že ti, co sedí v čelech měst a ve vládě a nominálně rozhodují o zásadních politických otázkách této země, jsou poučitelnější, než ti, o kterých rozhodují? Sledujete někdy jejich diskuze?? Jestli máte opravdu pocit, že ano, tak nejen že přeceňujete jejich schopnosti, ale já jsem bohužel přecenil Váš úsudek.
10.12.2007 1:00
RE: A bylo řečeno a co B...?
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?
Reakce na 148863
Stručně. Myslím, že politici jsou v průměru vzdělanější (a tedy i poučitelnější), než prostí občané. Asi jsou i trochu inteligentnější. Ovšem to vůbec nic nevypovídá o jejich mravních úrovni. Jsem přesvědčen, že mnozí lžou, kradou a podvádějí. Bohužel jim to vesměs prochází. A nejen v ČR.
Svůj názor na to, čeho je schopen dav, jsem zde psal už několikrát. Dav je naprosto dokonalý, je-li potřeba něco bořit, hledat viníky, trestat. Viz Francouzská či jiné revoluce. Ve chvíli, kdy je "zlo" vykořeněno a mělo by se začít hledat "dobro", zmůže se dav jen na rozpačité kvokání. A když výjimečně z davu zazní použitelný nápad, většina jej ukřičí. Dav, alespoň dle mé zkušenosti, není schopen činit racionální a kostruktivní rozhodnutí. To musí vždy připravit jedna nebo pár osvícených hlav a následně pro ně získat většinu. A jsme zase u té hrozné zastupitelské demokracie. Je mi líto.
Naději pro budoucno vkládám do hlubšího poznání struktur a funkcí lidského mozku. Již dnes jsou uchazeči o některé profese podrobováni psychologickým testům. Věřím, že zanedlouho umožní funkční zobrazovací metody nalézt a vyhodnotit v mozku kandidáta na politickou funkci centra osobnostní etiky. A stejně, jako epileptik nesmí řídit autobus, nebude smět lotr do politiky. Nic lepšího mě zatím nenapadá.
10.12.2007 9:22
RE: A bylo řečeno a co B...?
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?
Reakce na 148880
No, částečně souhlasím. Bohužel se zdá, že ta nemravná inteligence našich "demokratických" zástupců (viz namátkou Čunek) už zase eskaluje situaci k tomu bodu, kdy je dav ochoten bořit. Tentokrát - na rozdíl od dob Francouzské reavoluce - má ale plná břicha, před očima obrázky z TV a v uších vlezlou reklamu, která mu tvrdí, že odvázat se znamená koupit si Kolu nebo Petry, tak uvidíme.
Kde s Vámi ovšem vůbec nesouhlasím, jsou ty osvícené hlavy, které uskutečňují následně po revolucích dobro. Já to vidím tak, že roznětkou pro revoluce, kdy dav boří, jsou jen další nemravně inteligentní lidé v pozadí, kteří se snaží nacpat se na místo stávajících elit, případně rozšířit svůj ekonomický a politický vliv na dosud panenská území. Všechny dosavadní revoluce mě o tom více než skálopevně přesvědčily. A zastupitelská demokracie je jen dobře promyšleným a zorganizovaným trikem, jak se do pozic dostat a na nich se udržet.
Hmm, uz to bylo receno, ale ja to zlehka rozvedu. Kdoze to vsechno plati? Napr. seniori, kteri meli to stesti, ze makali za minuleho rezimu zaplatili veskerou infrastrukturu nemocnic, silnic, zeleznic, taky skolni system... z toho, ze odvadeli dane a taky z toho, ze neco behem te doby ekonomicky neco vytvorili. Doufam, ze rozumite tomu, ze tohle vsechno neslo postavit za 15 let, ze lidi kolem 40 a vyse jsou produktem nejakych ekonomickych snah z minulosti. Casto za to zaplatili i na svem zdravotnim stavu. Ted nemluvim o extrenu jako uranove doly, ale o lidech co plus minus v 6 rano v "kolbence" ci jinde zacinaji svou sichtu. Znam hromadu lidi ve veku mych rodicu, kteri maji problemy se zadama, klouby, kolena.... Kupodivu tyto problemy maji vsichni vcetne tech, co nemaji nadvahu, nekourili, neholdovali chlastu, sportovali....
A tihle lide nedostavaji zadne danove prazdniny, vsechno jim je strzeno z platu, takze nemuzou vyuzivat zadnych nesmyslnych danovych vyjimek a vyhod, aby to odepsaly. Takze ted mame konecne od noveho roku ten spravedlivy system v danich, vsichni budeme mit tzv. stejne 15% a zrejme kdyz je to spravedlive budeme mit vsichni i moznost stejne odepisovat. V "ekonomickem balicku katarze" Topolanlovi vlady, oholime lidicky az na kost. Cely zivot jsi platil na zdravotnictvi a ted si v duchodu a potrebujes vice zdravoptni pece? Zaplat a pekne hotove. Prestoze bylo ropzprodano velke mnozstvi statniho a obecniho majetku, tak si vy obcanci zijete nad pomery, museli jsme ceskou republiku zadluzit 50 mld $. Lidicky zaplatte i s urokama. Investovali jsme zlaty cesky poklad- rozumej rozkradli, jetsli ocekavate "dividendy" chyba obcanci. Chteli by jste audit? Kdepak to by tak hralo, aby byl nekdo zvedavej, kdo? co? kam? proc? zmizelo vice jak 50 tun ceskeho narodniho pokladu. A v tomhle konkretni pripade by byla na miste otazka. Co chces obcanku vice opravenou sportovni halu nebo kvalitnejsi vzdelani svych deti? Pokud jsem byl malo nazornej a nechapete, co chtel basnik rici muzu pokracovat v hledani takovych malych stripku reality.
A jiste jako pravy demokrat liberalniho charakteru ocekavate po kritice reseni, ze ano? Ale prosim, zrusit "korytkovou ekonomiku", provest audit CNB, schvalit konkretni podobu zakona o pravu na informace aby toto pravo nebylo formalni a stalo se ucinnym autoregulatorem korupce, prijmout treba jako v Madarsku zakon o referendu, aby volici byli nuceni nest i za svou blbost odpovednost, rozhodne je stravitelnejsi nest odpovednost za vlastni blbost, nez-li ji stejne nest za blbost ci vychcanost jinych.
10.12.2007 8:11
RE: A bylo řečeno a co B...?
Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?
Reakce na 148843
Hmm, uz to bylo receno, ale ja to zlehka rozvedu. Kdoze to vsechno plati? Napr. seniori, kteri meli to stesti, ze makali za minuleho rezimu zaplatili veskerou infrastrukturu nemocnic, silnic, zeleznic, taky skolni system... ......
-------------------------------------------------------------
Kua fix, ja su z toho jelen
Když ti občánci na dědině si chtějí dopřát luxus dvou škol a rozhodnou to obecním referendem, tak ať si to i zaplatí. Pak jim dojde, že každá mince má 2 strany. Nebo jim to fakt mají platit senioři o kterých píšete?
Mno, kdyz obcankum vysvetlite, ze je sice prima pinknout tenis zime v opravene sportovni hale, ale ze bude treba zavrit jednu skolu, tak mozna zmeni priority o tam kam nasmerovat penezovod. Ono by to chtelo projit trochu podrobneji ten obecni rozpocet, kouknout co se rozprodalo z obecniho majetku, vytezilo v obecnich lesich treba dreva ( to plati o mestecku z ktereho jsem ja), ziskalo ze statniho rozpoctu a co s temi penezi delo. Jak probihali konkurzy na obecni zakazky, zda byli radne a verejne vyhlaseny s podminkama pro uchazece? Kdo se uchazel? Kdo zakazku ziskal? Zda nabidl skutecne nejlepsi podminky? .... A jsme zase kde jsme byli. Pravo na informace a referndum, a odvolatelnost zastupitelu, kteri zapomeli, ze zastupuji verejnost., Obcanska spolecnost ta se aktivne zajima o deni kolem sebe, vypada to, ze v Unhosti se zacala zajimat.
A pokud jde o nasi setrivou vladu vedenou STRANOU, tak ta sice skoncila s pastelkama v ramci sveho programu podpory vzdelanosti, ve zdravotnictvi pripravuje privitazaci nemocnic postavenych z penez tech senioru a zrejme podle 30 KC a 60 KC poplatku ji nejaka ta kacka na tu privatizaci schazi, ale pridala na vystavbu dalnic bratru 30 mld. A pritom jsme uz zrejme "ekonomicky predstihli" dokonce i Nemecko, podarilo se nam totiz postavit v prumeru km dalnice nakladneji, nez v Nemecku . Zrejme mame drahou pracovni silu, energii, suroviny a jine vstupy pro konecny produkt, kterym je co? Km dalnice nebo kolik z vystavby toho km sype?
K te privatizaci treba spolecnsky ( nejsou jenom budovy skol, ze jo? co zacavakli nasi seniori)"nepotrebnych nemocnic" bych kuprikladu navrhoval, aby zajemci o privatni zdravotnictvi v ramci toho vsudypritomneho volneho trhu postavili konkurenci fungl nove nemocnice, ktera pak v ramci zdrave konkurence jiste hrave polozi na lopatky "zprachnivele" statni zdravotnictvi. To by bylo poctive bez financi spoluucasti tech nestastnych senioru. Vzdelani kvalifikovaneho zdravotniho personalu ziskane ve statnim skolstvi bych jim platit nenechal, to by jich nechal jako bonus na rozjezd, prece jenom se rozhodli podnikat ve verejne prospesne sluzbe. Dalo by se pokracovat v tech pozitivech, kterych uz tato "zavistive prihlizejich", takovych jako ja,dosahla ta pevna vlada stojici na dvou prebehlicich z rad opozice.
dokonceni
Pravda jak to mysli opozice skutecne se zakonem o referendu pozname az v senatu skonci demokraticka vlada jedna strany. "Gumidci" v krestanskem havu cekaji na ten sparvny vitr. A zeleni? Ti maji sice referendum ve volebnim programu, ale bylo by naivni neco ocekavat od strany jednoho muze a jeho vernych, kdy clenska zakladna zelenych nedokaze prosadit demokraticke principy ani uvnitr strany? Zeleni v Nemecku by zrejme umeli prosazovat referendum, protoze ti dokazou svym ministrum jasnou reci sdelit, za koho ze sedi ve vlade nebo parlamentu. Paradoxne strana, ktera udajne vyznava liberalni principy individualnmi zodpovednosti stoji ostre proti referndu. Nezbyva nez doporucit ODS, aby zvazila zmenu nazvu a vypustila z nej sluvka jako obcanska a demokraticka. Mozna by stacilo to co zbyde, tedy STRANA.
Politický strany jsou v dneštím světě spíš něco jako akcie. Pokud nemaj šanci vyhrát jsou bezcený a pokud vyhrávají pak si je ti co vlastně skutečně vládnou koupí. Nikam to nevede.
To jste vyjádřil naprosto přesně. Ano, přesně tak to funguje.Mají tu technologii moci dokonale promyšlenou, takže volby nejsou nic jiného,než sprostá fraška a velký podvod. Jediné co by snad pomohlo, už jsem to tu psala, kdyby 99 procent lidí do urny vhodilo místo volebního lístku, lístek s tímto zněním: Zastupitelská demokracie je podvod na voličích, žádám přímou demokracii.
Co ja si pamatuju, tak si pred nekolika lety v teto zemi "obcane" "demokraticky" a "tajne" odhlasovali vstup do EU. Ted jim ("obcanum"nezbyva nic jineho nez "demokraticky" odhlasovat "tajne" vystoupeni z EU. Pak se teprve muze neco resit.
Jak já to tak pozoruji a to ani nemusím hledat nějaká čísla, začíná se mi utvářet hezký obrázek. Pravidla hry jsou jednoduchá. Zlikvidovat domácí zemědělství. Kvóty, seznam povolených plodin. Stačí pár let a zemědělství je na huntě. A co se děje pak? Máslo za 60 Kč? Pivo za 30? Ještě štěstí, že tu máme německé supermarkety. V Lidlu koupím pivo v plechovce za 7 Kč. Jak se jim to vyplatí? Toť otázka. Vedle Intersparu je Baumax. Mají to pěkně posychrované. Nevyrábějte. My vám to dovezem. Máme toho tolik, že nevíme co s tím. Německý rolník a dělník práci má. Český rolník počítá, jestli se mu ta řepka vyplatí. Ale co, oni to u pumpy zaplatí. Nafta stojí už přes 30 Kč. Český dělník má svoji mzdu jistou. Sice třetinovou v porovnání s Německem, ale jistou. Ve Škodovce. V Německu je jídlo levnější než u nás. Oblečení také. Platy? Ty jsou trochu jiné. Už chápu, proč je Německo největším vývozcem na světě. Tisíciletá třetí říše. Má před sebou slibnou budoucnost.
Tiež sa tu pozatvárali cukrovary pretoze sme dostali pokutu za kvotu cukru. Centrálna ekonomika pokračuje stále. Bola smutné sa pozerať keď som išiel cez Nemecko, ako na každom kroku domček a ovečky, kravičky. Byvam v meste kde je 75.000 ludi a uz stavame 3. LIDL...
Teď jsem si vzpoměl, jak hned začátkem devadesátých let pocítil český zemědělec, co to je tlak na krk. Nedá se říct, že situace vznikla až nyní.
Jako jihočech jsem měl k venkovu vždy blízko. Vzpomínám si jak ženský vylejvaly mlíko do potoka. Jak zoufalí hospodáři museli vybíjet své chovy. Jak většina z nich hospodařila večer a o víkendu a přes den jezdili za prací, aby přežili.
Říkalo se tomu že na ně tlačí "neviditelná ruka trhu"
Již tehdy začínalo mnohým být jasné, že něco smrdí.
Důsledky dnes?: nadvláda hegemonů prodávajících předražené potravinové náhražky.
Důsledky zítra?: každý je pozná na svém zdraví.
Jo, mlíko do potoka, chovy vybít, obilí do kotle... a proč ne vlastní potravinářské družstvo? Proč ne vlastní sýrárny, vlastní pekárnu, masokombinát v družstevním vlastnictví zemědělců? Nárazový prodej přímo z korby, případně rozvoz na objednávku?
Já vím, je to partyzánština, ale pořád je to jeden ze způsobů, jak podbourat systém. Myslíte si, že by někdo kupoval kaseinovou vodu v supermarketech, kdyby měl možnost dvakrát třikrát do týdne na náměstí koupit echt mlíko z krávy, co se na něm dělá špunt ze smetany, když se nechá v láhvi chvíli stát?
Je to na vás, zemědělci - naučte lidi, jak si doma upéct chleba, jak si utlouct máslo, jak si postavit udírnu a vyudit v ní maso (které jim samozřejmě dodáte vy). Naučte je odebírat suroviny přímo od místních malovýrobců a obejít systém. Spojte se s včelaři a naučte lidi nahrazovat dovážený cukr českým medem. Pěstujte a zpracovávejte "cukrovou trávu" stevii. Vytvořte vlastní distribuční síť. Zakládejte hobbyfarmy, kde si lidé budou moci držet svůj dobytek pod dohledem profesionálů. Pak - a jedině pak - se s tímhle svinstvem dá něco dělat.
Mlíko v potoce je jen vodou na mlýny systému... budoucností potravinářské výroby je agroanarchie!
Agroanarchie v potravinářství(na slovo výroba mám v tomhle oboru alergii ) nebude v blízké budoucnosti podle jistých indicií otázkou volby,ale nutnosti.I díky velikánům jako třeba Přemek Podlaha je naše vlast připravena na nelehké časy.Pekárna,udírna nikdy nezaškodí,ale nebral bych to jako podbourávání systému;letadlo jde k zemi,motory vynechávají,u řízení kdovíkdo(možná autopilot ).Otázka je,jestli čumákem natvrdku nebo nějaká forma nouzového přistání.
Ano myslím, že družstva jsou řešení, proti nadnárodním hegemonům. Je proto jasné, že jsou tvrdě potlačována a nadále budou.
Malá zemědělská družstva řeší produkci kvalitních potravin, ale jak ji dostat k lidem? produkce+zpracovatel+prodej Zemědělské půdy co leží ladem je ještě dost v býv. zem. oblastech, které ještě nezkoupili zahr. "investoři". Přežili ještě nějaké tvrdé palice likvidaci zemědělství 90let, existují zemědělci kteří by do toho ještě šli? Že bych viděl zase po letech jezdit pojízdné prodejny, tentokrát opačným směrem do měst? Jsem pro!
stavební družstva
Například bytová družstva by také asi řešila jak si pořídit byt, bez zadlužení u banky až na 30let(dnes např. i panelákový byt ze 70let). Spojení realitka + stavební firmy + banka(finanční poradce) s kontakty do zastupitelstva to je spojení takřka neprůstřelné a velice výhodné pro všechny. Až na toho posledního kdo kupuje byt.
Jsem asi stále ještě naivní (jsem poměrně mlád) , ale začal bych u voleb do zastupitelsva, nesrat na to! Jediné co je tam drží je kázeň jejich základny a nezájem okolí. Lidi se musí spálit, aby zjistili, že plotna je horká a dostali tam lidi co na ně nebudou srát. Čekat až to vyhnije nic neřeší.
kdyby zemědělští producenti občas používali hlavu, tak by třeba zjistili, že se mohou sdružit do spotřebního družstva a společnými silami vybudovat pár obchoďáků - nejsou nijak drahé, jsou to jen temperované králíkárny. a společnými silami v nich prodávat vlastní produkty za vlastní ceny. tím, že by vypadli překupníci, byly by tam věci levnější a oni by za své zboží dostali podstatně víc.
obdoba u zpracování - nevidím jediný důvod, proč si společnými silami neprovozovat nějaký masokombinát apod.
jen by se museli domluvit... (a vykašlat se na stupidní vymejvárnu, že družstva jsou komunistickým přežitkem)
Něco takového u nás existuje: http://www.coop.cz
Tak ako Ghandi uskutocnil zmeny v Indii a napr. i apartheid v JAR padol po tom co sa ludia dohodli a NEKUPOVALI LEN 1 MESIAC V OBCHODOCH A SUPERMARKETOCH napr. v JAR ktore vlastnil biely myjitel a nic viac skutocne k tomu nebolo treba len chciet. Tu sme sa este tak daleko nedostali ze budeme musiet chciet ale ... predstavte si ze 1 mesiac nikto nevkroci do Hypernovy a dalsi mesiac do Tesca vtedy sa skutocne ukaze silna ruka trhu. Ludi oblbnu napr. teraz masivnou reklamou na LCD televizory na ktorych "kvalitny" obraz sa zufali majitelia snazia pozerat ze je urcite vyborny a oni su in lebo je to tak v reklame ... niekto otvoril dvere a - som sa prebral zo sna
Trošku delší příspěvek: Můj známý pracoval tehdy v družstvu a popisoval mi, jak se to dělalo. Už tehdy říkal, že se děje podvod. Chtěli prodat mléko, ale ty zpracovatelské firmy, které tehdy na počátku 90. let byly ještě státní jednoduše vykupovaly prakticky za výrobní cenu. Anebo odkoupili jako za vyšší cenu, ale jen omezené množství, takže konečný efekt byl stejný. Družstva opravdu vylévaly mléko do kanálů, nevěděly co s tím a reálně krachovaly. Objížděly celý kraj, ale žádná zpracovatelská firma to nechtěla odkoupit. Všechny tehdy byly v rukách státu, byli tam dosazení lidé shora, většinou záměrně ti nejneschopnější kariéristé ochotni za Hyundai atd. udělat cokoliv. Konkurzy zásadně vyhrál úplný pitomec, který o problematice neměl páru. Vykládal mi o tom humorné historky. Jednou například takový člověk, který hned nato vyhrál konkurz ve zpracovatelské firmě při pohledu na graf výroby mléka v JZD se zeptal: "A to je v tunách?" Kolega si pomyslel: Co to je za pitomce? A několik dní nato se dozvěděl, že vyhrál ten konkurz.
A bez zpracovatelské firmy družstvo mléko nesmělo prodat. Přičemž vlastně jediné, co zpracovatelská firma udělá je, že to mléko pasterizuje, jednoduchá operace. Družstvo tedy chtělo ten likvidační monopol obejít tak, že si chtěli zařídit sami tu pasterizaci v družstvu. To jim nebylo povoleno, banka (v rukách státu řízeném tehdy ministrem financí Klausem) neposkytla úvěr s tím, že jsou zadluženi. Všechna družstva byla ještě z doby komunismu zadlužená. (Ale za totálu nebyla zadluženost v dnešním smyslu, byla víceméně fiktivní, jen jakási účetní operace, ne reálné peníze.) Takže nikdo nedostal s tímto pseudo zdůvodněním úvěr. Kdyby měl Klaus zájem na rozvoji zemědělství udělal by to tak, jak se ekonomické reformy běžně dělají: obecným oddlužením, aby se to mohlo nastartovat. Ale Klaus není hloupý. Dělal to záměrně. Byl příkaz ze Západu už tehdy, aby se snížila zemědělská produkce na jednu třetinu, což jednou dokonce proběhlo v médiích, ale víckrát už se k tomu nevraceli. Takže Klaus a všichni s ním ( pak Lux...) to připravovali pro vstup do EU. Dokonce jako součást (!) asociační dohody České republiky k Evropské unii například je, kolik máme odkoupit potravin ze Západu. Takže naše zemědělství se likvidovalo, západní koncerny nekupovaly prakticky nic samozřejmě, a místo toho nám prostřednictvím lobby v Bruselu vnucovali doslova jejich potraviny za dampingovou cenu. Oni dotují svou zemědělskou výrobu, takže jejich produkce je levnější než ve východní Evropě, kde je levná pracovní síla (!!) a dovážejí nyní bez omezení (cla byla zrušena), prostřednictvím svých obchodních řetězců. Všechny ty řetězce mají dohromady snad dva majitele. A východevropskou produkci tyto koncerny vykupují jen velmi málo a za svých podmínek.
Co se mocnostem, např. Německu nepodařilo válečným řešením, tj ždímat porobené země, to se dnes daří hezky mírovou cestou, bez krveprolití, vychytralou politikou těch nemocnějších států. My stále patříme k těm poraženým ze studené války mezi Východem a Západem, Západ nás "osvobodil" a není divu, že z tohoto vítězství chce něco mít. Jak se dnes říká, ani kuře zadarmo nehrabe, tak pěkně plaťme za svoje hříchy.
Všimněme si ale, že čínskou produkci kupují, i když také za svých vyděračských podmínek. A nám tady dováží např.čínský česnek, který ani není kvalitní. Takže východní Evropa je určena k likvidaci.
Německo, Rakousko atd. tyhle koncerny dotují, a když čtete rakouské noviny nebo si zapnete jejich televizní zprávy, tak máte pocit, že jsou expanzí na východ doslova posedlí. Nejsou prostě emočně a mentálně schopni navázat k východní Evropě nějaký normální vztah. A víme, že Francie si letos vymohla na summitu EU, aby mohla dotovat svou domácí výrobu. Je to zaměřeno proti nám. My ji dotovat nemůžeme. Oni to ví.
Takže důsledkem pro východoevropské zemědělství je totální likvidace. Nemůžou se nijak bránit dotovaným potravinám. Mohou jen vyhlásit bankrot. A to je údajně tzv. volný trh. A až do roku 2011 vlastně není možné pro nové země, abych si založil ve starých zemích EU firmu. Také se o tom vlastně vůbec nemluví. Novináři drží basu. S kýmkoliv mluvím, nikdo o tom neví. Ale v rakouských novinách se to dočtete hned. Takže dostatek času - 20 let od pádu komunismu- abych skoupil a získal pod kontrolu ( případně zlikvidoval, omezil výrobu ) ve východní Evropě úplně vše a ani pak už nebude mít nikdo šanci. Jen marginální a za mých podmínek, jako největšího producenta, s mými kontakty v Bruselu, v německé a rakouské vládě, (a i koupené české) atd.
A když tento známý přišel domů a zapnul si televizi, tam mu Klaus svou blbečkovskou pózou vykládal, že volný trh funguje tak, že když je nadprodukce tak klesají ceny...a ve skutečnosti bylo vše naopak: Mléko se lilo do kanálů, a ty zpracovatelské firmy ho ještě zdražily. To bylo velké zdražení myslím 1992, nevím už přesně. Myslím, že se tehdy zavedla daň z přidané hodnoty. Také nepochybně na tlak ze zahraničí. Takže lidi mléko nekupovali, protože bylo drahé a družstva ho nemohly prodat a vylévaly ho do kanálů. A tímto způsobem se dělalo vše: centrální banka nepochybně ve stejném záměru zvýšila hned po pádu komunismu úrokové sazby tak, aby se ekonomika nemohla vůbec rozjet. Někdy za 7 let to Tošovský označil za „chybu“. Samozřejmě. Až tzv. transformace ekonomiky proběhla. Zvýšení úrokových sazeb bylo nepochybně na tlak MMF a Světové banky, jejíž doporučení jsou pro zemi, která si od nich půjčí příkazem. A půjčit si musí. To se taky zařídí. I naše devizové rezervy centrální banky ( tedy to na čem stojí makroekonomická stabilita země) jsou půjčené. Rockefeller s Warburgem a dalšími nám je půjčili „velmi výhodně“. Nepochybně natiskli. V Americe určitě bankovky chybět nebudou.
Prostě po pádu komunismu tady bylo velmi rozšířené zemědělství (protože se asi vše připravovalo na válku) a bylo velmi levné: levná pracovní síla. Kdyby se udělal volný trh, Západ by krachnul. Tak se to muselo udělat naopak, aby krachnul východ. Je to jednod...Automaticky kráceno
Moc hezky jste to napsal. Ano, přesně tak to vše funguje. Oni to mají vše spočítané třeba i na 20 let dopředu, jak budou s tou kterou zemí zacházet, aby ji vmanipulovali do poměrů, ve kterých ji chtějí mít. Moc dobře si vzpomínám na promyšlené jednání Luxe, byl to stejně jako Klaus poslušná figurka v rukou mocných, jejich poslušný lokaj. Však ho za to pánbůh taky potrestal.
6.12.2007 22:06
RE: Bezmocnost - nebo dutohlavost?
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?
Reakce na 148574
Pietroo, Pietroo, větší snůšku nesmyslů jsem už dlouho nečetl.
Doporučuji méně psát a více číst. Například něco o evoluční biologii.
Nekery lide by meli zkusit myslet. To se vsak neda ani doporucit ani donutit.
Takže máte už ten argument proč ty geny, které vším a námi vládnou, které jsou tedy ve skutečnosti tím subjektem, který námi mluví a jedná, a jde jim jen o své množení a šíření, dominanci atd., proč ty geny tedy vymyslely úplnou kontradikci ke svému snažení: antikoncepci?
Začni víc věřit svému rozumu. Zkus si začít dávat dohromady vědecké teorie z jednoho odvětví vědy a pak je srovnej s teoriemi z jiné oblasti vědy. A uvidíš, že teorie, které jsou v jedné oblasti považovány za úplně vědecké jsou pro odborníky jiné oblasti totální nesmysly. Prostě začni dělat tzv.interdisciplinární výzkum. A pobavíš se.
Např. Jak jde dohromady evoluce s druhou termodynamikou? Tenhle případ se za určitých předpokladů ještě vyřešit dá. Zvládneš to? (Klidně to zkonzultuj na univerzitě.)
9.12.2007 22:23
RE: Bezmocnost - nebo dutohlavost?
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?
Reakce na 148848
Toto není prostor pro doplňování základního vzdělání. Račte si Pietroo zadat do vyhledávače "teorie sobeckého genu". Stačí přečíst několik prvních odkazů. Pak Vám bude jasno, že mi kladete otázky typu "a když je tedy zeměkoule kulatá, proč ti lidé dole nespadnou".
Určitě naleznete i odpovědi na problém entropie. Stačí pohledět na přísnou pravidelnost pouštních dun či na dokonalou krásu a symetrii sněhové vločky.
Všem nezaujatým čtenářům se omlouvám za nesrozumitelný diskusní příspěvek.
Hmm a proc stoji tedy na vrchule te evoluce zrovna my, kteri jsme ty sobecke geny jinych prevalcovali skupinovou strategii?
Otázkou zůstává, jak dlouho může tato novodobá RVHP vydržet, a jak hluboko nás její bankrot všechny stáhne.
Odpoved je zde:
Musite to videt!!!
Bože, Tvou svatou vůli plně respektujem
a uznáváme, že nezasluhujem si příliš milosti Tvé
pro všechny činy zlé, na sobě i na jiných páchané,
pro naši častou lhostejnost žalostnou
k bídě a utrpení ostatních Tvých tvorů,
pro naši pýchu téměř nezměrnou,
tak často příčící se Tvému zákonu,
pro naši slabost, jindy nevídanou,
která až příliš ochotně se podřizuje zlu
a rázně, jak se patří, nečelí mu.
Přesto Tě však prosíme snažně,
bys nadějí na nový příchod Mesiáše
posílil nás malověrné
ve zde na zemi věčném
zápasu se zlem.
(Omlouvám se tímto ateistům, jimž jejich názor neberu, je to každého svobodná vůle, čemu věří. Pro ty bude místo slova Bůh snad přijatelnější Příroda. Na nějakého Mesiáše také nevěří, ale kdybychom se dočkali třeba nějakého vskutku výrazného Politika, který by dovedl lidstvo přesvědčit o nějaké lepší cestě, vedoucí k výraznému zlepšení lidských vztahů, taky by to nebylo marný. Kéž by nám Bůh (Příroda) někoho takového stvořil(a)!)
Nemohl by mi někdo objasnit jak fungovala RVHP? Z komunismu si toho moc nepamatuji...
Samozřejmě souhlasím, že to co dělá EU je humus. Subvencování bych chápal při nějakých extrémních situacích a to jen globálně. Proč se vzdávat výhod specializace a ekonomicky se vracet ke středověku? Subvencování a kvóty dohromady znamenají jediné - rozkrádání. Subvence se normálně používá, když chcete zvýšit produkci něčeho a výrobní kvóta naopak když chcete omezit produkci něčeho, dohromady je to ekonomický nesmysl, který je vzájemně kontraproduktivní. (ale lidé na správných místech si asi nahrabou, to ano) Chce to uvolnit postupně všechny regulace a nechat volný trh, on funguje docela dobře.
V mém oboru - v elektronice - (a jinde to bylo podobné) přesně podle závěrečné písně dvojpohádky s Janem Werichem v hlavní roli. Ten dělá to a ten zas tohle a dohromady udělají moc. V mezinárodním měřítku to byla RVHP. Každý stát vyráběl část kompletního sortimentu a ve velkém, aby to mohlo být laciné a kvalitní. V elektronice byla totiž mezinárodní komisí stanovena jednotná součástková základna a z jejích prvků jsem musel konstruovat. Odpadla zbytečná konkurence výrobců, nevyráběly se zbytečně obdobné typy součástek, omezil se na minimum "dovoz z nepřátelské kapitalistické ciziny," a výrobky byli kdekoliv v RVHP bez problémů opravitelné. Výrobní programy se rozdělovaly stejnou komisí. Tesla Rožnov to byl pojem. Zámek plný skutečných odborníků na světové úrovni spolu s armádou pracovitých žen. Ty nakonec zvládaly obsluhu programovatelných automatů - nebo pracně přeměřovaly obsáhlé série součástek ve vývojovém poloprovozu. To obzvlášť tehdy, když součástka nebyla přesnou kopií součástky zahraniční, zakoupené někde v obchodě nebo nebyla za spolupráce rozvědky poctivě ukradena z vývoje nějakého špičkového západního výrobce. Přísně plánovaný direktivní systém pod tvrdým palcem SSSR - ale celek byl soběstačný. Dosadit na řídící místa skutečné odborníky - což bylo ovšem nemožné - byl by ten systém i neporazitelný. Jenže mocichtiví blbci a hamouni jsou schopni zničit každý systém - takže zůstávají jedinou naší nadějí. Většina lidí znenáviděla takzvané "komunisty" natolik, že jsme se špinavou vodou z vaničky vylili i dítě. Tihle "komunisti" rychle a moudře zmodrali - a proč by také ne, kdy byli u lizu - a nová generace bude muset zažít to, o čem mi vyprávěli moji prarodiče. Hlad je nejen nejlepší kuchař - ale jak tak tuší - i nejlepší učitel. Proto jsem důchodcem - optimistou. Dříve jsem býval pravicový oportunista a kapitalistický přisluhovač, abych se po listopadu se stejnými názory stal levicovým radikálem a kryptokomunistou. Že jsem před naší dnešní realitou dříve varoval, znepřátelil jsem si kde koho. Rady na tzv. ekonomickou anarchii jsou směšné. Internacionála bohatých je mocnější než komunistická. První nově založené spotřební družstvo podlehne v čestném konkurenčním boji - případně, pokud nepůjde na veřejný trh, bude rozpuštěno pro nezákonné podnikání. Pokud se najde nějaká právně nenapadnutelná forma, pak čelní funkcionáři vyhynou - tu autonehodou, nebo břitvovou infekcí. To už tady bylo - vit. Veselý tanečník nebo případ Dostál. Máme dost blbých lidí, aby nás za těchto poměrů ohrožovala vláda pevné ruky - fašizmus.
Inu to, že se v EU musí naplánovat i pořadí v jakém ministři jednotlivých zemí půjdou na WC to je známý fakt. Ale srovnávat to s komunismem bych si příliš netroufal, protože EU nezavírá lidi do uranových dolů a nestřílí je na hranicích. Toto je vážení dost podstatný rozdíl.
Co se slavné zemědělské politiky týče, tak zde bych jen řekl: od desíti k pěti --> regulací milion a půl a nic z toho. USA má vyšší hosp. růst a daleko flexibilnější ekonomiku, pokus o sociální ekonomiku EU ztroskotal, ztroskotává a ještě dlouho ztroskotávat bude, než (pokud vůbec kdy) si kdo uvědomí, že takhle se to nemá dělat.
Co se dotací týče, tak hromadu problému si ČR zavinila sama. Nejsme schopni vybrat ani 50% dotací, protože páni ministři se prostě flákají a neumí si dohlédnout na resorty, to není chyba Bruselských úředníků, ale našich ministrů na jednotlivých resortech.
5.12.2007 21:48
RE: Eu-Eště uvidíme (a vidíme)
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?
Reakce na 148576
ministri jsou jen loutky urcene k nadavani...presne jako to delas ty Myslis, ze treba Parkanova zajistuje obranu statu a ridi armadu ? cha cha
ČR přichází o miliardy, v některých doposud tradičních průmyslováých odvětvích se musí stahovat apod. To vše je moc špatné. Stále to ale nepřevažuje jeden argument, kvůli kterému budu volit proevropskou stranu. ČR bez svého začlenění do většího politicko-ekonomického celku je trpaslíkem, který může jen čekat na to, až nějaká mocnost bude chtít získat víc životního prostoru, na úkor ČR. EU tímhle větším politicko-ekonomickým celkem je. Samozřejmě integrace do tohoto celku s sebou nese omezení naší národní svobody. Ale zdánlivě absolutní národní svoboda, jak ji známe z etapy po rozpadu Rakouska-Uherska, vedla až na okraj propasti, nescházelo mnoho a tenhle národ už by fyzicky neexistoval. Pokud se integrce Evropy nezastaví, nedojde už k žádnému Mnichovu ani k invazi sovětských tanků na naše území. Pravda, ČR se možná stane něčím jako kostkou cukru v hrnku čaje, ale to mně osobně nevadí. Já slazený čaj radši než samotnou kostku cukru, když navážu na tuhle Klausovu metaforu .
Pre Slovensko a takisto pre Cesko plati nerovnopravny zakon o zdanovani dividend - dividendy sa zdanuju v krajine EU v ktorej ma akcionar sidlo. Pretoze nemame prakticky ziadne vyznamne investicie v EU -> nemame ziadne prijmi zo zdanovania dividend, napak vyspele staty EU u nas poskupovali za podhodnotenu menu a za babku podniky - dojne kravy ktore im kazdorocne prinasaju vysoke dividendy ktore boli vyprodukovane u nas, u nas bolo nicene zivotne prostredie, ale zdanuju sa u nich. Tento rok si zo Slovenska zahranicne podniky vysaju 70 mld do zahranicia co je mimochodom cely rekrodny prirastok HDP.
Dalsi priklad cukrovarnictvo, neoliberal Ivan Miklos predal v 2002 3 cukrovary nemcom za 10 mil Eur, za par rokov boli v ich skupine najziskovejsie (nizke mzdy, europske ceny cukru), tento/minuly rok zatvorili na Slovensku vyse 30% cukrovarnickej kapacity, dosledok budeme musiet dovazat cukor zo zahranicia, budeme prispievat francuzkym a nemeckym polnohospodarom cukrovej repy a budeme dovazat predrazeny cukor. Zahranicny majitel cukrovaru (kupil ho za 3.4 mil Eur) dostane za zatvorenie cukrovaru 40-50 mil Eur z fondov Eu.
Dalsi priklad - energeticke dane, od buduceho roka sme donuteni prijat tzv. energeticke dane pretoze sa energiami plytva, mame vyssie ceny elektriny ako na zapade, platy vyrazne nizsie takze nerozumiem tejto pochybnej logike.
Jiný známý, který emigroval do Rakouska mi říkal, že oni už věděli několik let, že komunismus padne, že už se na to jenom čekalo až padne železná opona. Že byla krize z nadprodukce a byly potřeba nové trhy. Tak už se jenom čekalo, kdy to padne, aby se mohlo začít vyvážet. Takže na růstu domácí ekonomiky ve východní Evropě a nezávisle na západních koncernech nebyl a není zájem. Vždyť i letos proběhlo v tisku, že "Rakousku vadí vysoký růst v Estonsku"(!).
I to tunelování v 90. letech: vadilo to Západu, aby tlačili třeba na českou vládu...Ne. Nebo tlačili na českou vládu, aby vydala takové zákony, aby se mohlo pořádně rozjet drobné podnikání? Ne. Byli by sami proti sobě. A tak se dá pokračovat. Klaus tehdy v 90.letech v diskuzním pořadu se ho někdo zeptal, proč se nezjednoduší zákony pro drobné podnikání. Odpověděl: Ten kdo podnikat chce, tak podnikat bude. Mluví takhle člověk, liberál údajný, kterému vnitřně záleží, aby ekonomika jela, aby tady byl hospodářský zázrak? Ne. Jakýkoliv ekonom čínský komunista v té době...
Německá a rakouská lobby letos tlačí na evropskou centrální banku (která sídlí ve Frankfurtu), aby se zbrzdilo zavedení eura např. na Slovensku, ačkoliv Slovensko všechny kritéria splnilo. Proč? Protože zavedením eura se o něco zlepší exportní podmínky pro Slovensko. A tedy rakouské a německé firmy to chtějí ještě o něco oddálit.
Tuhle neděli večer dávali na čt několik kratších pořadů na téma "Návrat kapitalismu do Čech". Zaujalo mě, jak tam z úst několika živnostníků a podnikatelů zaznělo, že banky tehdá v prvních letech po sameťáku neposkytovaly "malé" úvěry, ale jen velké, nepůjčily dvěstě tisíc, ale jedině až milión a víc. A tehdá ty peníze měly úplně jinou hodnotu.
Jó Vážení vždyť víte co řekl ten dobytek Verheugen který nejvíce u nás loboval abychom vstoupili do EU a když jsme tam vlezli tak veřejně prohlásil: "Přece si nemyslíte,že žebráky přijmeme zadarmo"!! A co se týče RVHP,tak to byla banda blbců ale ta smečka těch dědků z EU jim nesahá ani po paty.Ti když něco vymyslí tak to stojí zato a vymyká se to zdravému rozumu a má to za účel likvidaci veškeré konkurence jen a jen ve prospěch jejich hospodářství.
Tuto stránku navštívilo 8 415