Diskuze k článku

Ztraceni online... Chytré telefony a sociální sítě vrátily Ameriku do doby kamenné

Příspěvků 28

17.1.2024 8:02

Čím chytřejší mobil, tím blbější jeho majitel

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Tento zdánlivý paradox má prosté vysvětlení. Lidé už nespoléhají na svůj mozek, ale hlavně na svůj mobil. Tím se stávají dálkově řízeným otrokem svého mobilu. Čapek to dobře předvídal. Sociální sítě jsou něco jako striptýzový bar. Lidé se na nich odhalují (obrazně i fyzicky), a tak jsou snadno velice zranitelní a zneužitelní.

407750

18.1.2024 11:00

RE: Čím chytřejší mobil, tím blbější jeho majitel

kolokol 109.?.?.?

Reakce na 407750

Jo, todle jsem si říkal nedávno v souvislosti s používáním Fatimy. Taky jsem si rychle zvykl, že mi prakticky sama sestaví například program ve VBA (který občas používám) nebo okomentuje astrologické aspekty a tranzity, ap. Že z pohodlnosti to přestávám hodnotit a spoléhám na ni (umělou inteligenci).
Ale na rozdíl od dnešní omladiny mám aspoň pevnější základy z doby školní docházky (60.léta). I když si ani o tehdejším systému vzdělávání nedělám žádné iluze.

407789

17.1.2024 9:21

Považuje někdo

oldo 46.?.?.?

pokles ve čtení o tři procenta a v matematice o pět procent za KATASTROFU?Za deset let čumění do mobilů?Dělá si z nás autor legraci?To je vzhledem k tomu,že do tohop čumí skoro pořád přece ÚSPĚCH!

407754

17.1.2024 10:04

K poznámke

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Mno, keby v MHD, ale vy na nich niektorých, hlavne mladých, musíte dávať dobrý pozor aj v aute, keď idú cez cestu, v ruke mobil a rovno vykročia do cesty, až na nej si spomenú, že by sa patrilo pozrieť doľava, doprava. Ak by ich prešlo auto, ani by si to nevšimli.

407755

17.1.2024 11:09

Následky se teprve objeví

Mary 94.?.?.?

Naše děi nemají k dispozici žádnou elektroniku, ani TV. Znají jen stavebnice, pastelky, deskové hry, panenky, auta, kola, míč, křídy, lítání venku, sport a hraní na nástroj. Už když byl ten prvorozený maličký, cítila jsem někde hluboko v sobě, že tohle nemá dostat do ruky. Prostě instinkt. Když jsem tehdy někomu opatrně řekla, že tohle bude jednou strašný malér a destrukce, lidi nechápali.
Nikdy jsem nikoho militantně nepřesvědčovala o "své pravdě". Prostě jsme to dělali takhle, a na údiv okolí jsme si časem taky zvykli.
Uplynulo pár let, a kamarádky schlíple přiznávají, že je to prů...švih, a že děti dělají scény, když to mají odložit. Deprese, nezájem o svět, o lidi, o cokoliv...
Naše děti mají ohromnou chuť a radost ze života, hromadu zájmů. Jsou sice trochu "mimo", ale litovat toho...? Asi jako litovat, že všichni kolem si povídají o fetování a naše děti nemůžou.
Naštěstí nejsme jediní takoví rodiče. Je nás málo, ale řekla bych, že přibýváme.

407758

17.1.2024 14:36

RE: Následky se teprve objeví

Adam. 89.?.?.?

Reakce na 407758

No, ale to zrušte v pubertě. Jinak ho někdo zmlátí. A holky ho nebudou chtít.

407765

17.1.2024 11:28

Aha, takze mladi su vraj blbi...

AntePortas 178.?.?.?

Tak to prrr.
Ono je cele trochu inak.
Do virtualneho sveta priviedli deti a mladych starsie generacie. Vitrualny svet je na infomarcie daleko bohatsi ako ten skutocny. Objem dat v nom je nasobne vyssi. Ale...
Ludsky mozog je limitovany amigdalou na periodu 125ms na prijatie informacie, teda na 8 info za 1s.
Ale ak je mnozstvo info vacsie, co urobi mozog?
Prisposobi sa. Prirodzene sa zrychly, ale bude operovat len v medziach svojej RAM-ky, kratkodobej pamate, teda bude fungovat na ukor dlhodobej pamati.
A ako to bude vyzerat?
Jednoducho. Clovek s takouto pamatou nebude schopny absorbovat dlhy text, lebo jeho precitanie trva pridlho. Znamena to, ze prve problemy nastanu so slovnymi ulohami. Kym to dieta precita aj zabudne, co od neho vlastne chcu.
Riesenie?
Je nutne prebudovat cely system vzdelavania. Ulohy definovat v kratkych bodoch. Uplne odburat dlhosiahle texty, lebo deti si ich aj tak nezapamataju. Ich mozog totiz preferuje kratkodobu pred dlhodobou pamatou. V porovnani so starsimi generaciami je mozog velmi rychly, ale dlhodobo data neuklada.
Zaver je taky, ze deti nie su hlupe, ale maju inak koncipovany mozog. Je rychlejsi, ale na ukor dlhodobej pamate. Vzdelavat deti starym sposobom, povedie k ich degradacii. Preto je nutne vytvorit novy sposob vyucby, kde sa nove vlastnosti mozgu zuzitkuju.
Zial, skutocny svet nedokaze tomu virtualnemu konkurovat. Je prilis nudny a pomaly, akoby vsetko naraz zmrzlo. Su v nom len povinnosti a drina, akoby ine ani neexistovalo.
Tak, co si maju deti vlastne vybrat? Kto, chce pochopi.

407760

18.1.2024 2:40

RE: Aha, takze mladi su vraj blbi...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 407760

Stačí si vytisknout příjmačky na SŠ z matematiky pro deváťáky a mnohé slovní úlohy nepobere ani ten co nadává na dnešní mládež. Problém není ve stylu vyuky (ona by mohla být i po staru), ale problém je slovní omáčka... Stačí si vyzkoušet ty slovní úlohy z příjmaček a člověk pomalu ani neví jak se jmenuje a co po něm vlastně chtějí. Zkráceně okecávání a slovíčkaření se dostalo už i do matematiky. Hlavně si to zkuste na 60-70min 16 příkladů s podpříklady asi 25 bez kalkulačky s geometrií... nemožné stihnout pro studenty ZŠ. Já bych zavedl systém "tématické stavebnice-hračky" zadarmo dětem namísto drahých F35. Víte jak by některé děti byly rády, že by dostali něco na celý život a zadarmo a na místo přiblblé učebnice (ze kterých se snad nikdo neučí) by se hráním naučili víc + tématické pokus (malý chemik, fyzik, biolog, optik, elektro...). A v každém okrese by mohla být prodejna na dokoupení rozbitých nebo ztracených dílů té školní stavebnice, kterou by každý student dostal navždy zdarma domů (a je mi fuk, že to někdo rozbije nebo vyhodí)... pořád lepší než čumět na ten mikroskop za vitrínou jak na svatý obrázek... a nedej bože ten řev učitelky kdybyste na to jen sáhli. To zažil snad každý, aneb jak znechutit jakýkoliv zájem o technické, ale i humanitní vzdělávání. Totální vopruz.

407780

18.1.2024 11:00

RE: Aha, takze mladi su vraj blbi...

AntePortas 178.?.?.?

Reakce na 407780

Tak vidite. Ani som tie zadania necital a presne viem, v com je problem.
A viete preco?
Staci si precitat clanky na internete. Hromada balastu, omacky, ktorym ani vlastna mat nerozumie.
Kazdy clanok by mal byt pisany jednoducho.
Napdis = definicia javu, co najkratsi samozrejme, lebo kazde slovo navyse moze definiciu zbavit nezamenitelsnosti s inou definiciou.
Vyznam - hned prvy odsek popisat vlastnymi slovami, co ten napdis znamena.
Zmysel - vv dalsom odseku preniest vyznam do realii, kde sa popise jav na konkretnej udalosti.
Suvislosti - v dalsom odseku ozrejmit suvislosti javu s inymi udalostami, ale s dorazom, ze v inom prostredi dochadza k interakciam s inymi cinitelmi a tak ma jeho vysledok trochu iny odtien.
Teraz napisem jednoduchu ukazku detskej mysle:
Bol som zvedavy, co pre deti znamena svetlo. A tak som povedal jednym rodicom, nech sa s nimi zavru do tmavej miestnosti a zapnu svetlo. Rodicia poculi toto:
"Svetlo dava farby."
Toto je ta najdokonalesia definicia svetla. Absolutne perfektna a presne taketo nieco som chcel pocut, ale i tak ma to zarazilo, lebo to boli deti. Ostatne vlastnosti svetla moze clovek zistit len podrobnejsim skumanim a casto za pouzitia pristrojov. Kto z dospelych by takto definoval svetlo?
Mimochodom, to dieta malo 5 rokov.
Stale plati to stare otrepane.
Nie je zly ziak, len zly ucitel.
Ak niekto tvrdi, ze deti su hlupe, znamena to, ze ich nepozna a valstne ani nie je schhopny si svoje tvrdenie overit, kedze ani nevie ako na to.

407790

18.1.2024 14:45

RE: Aha, takze mladi su vraj blbi...

kolokol 109.?.?.?

Reakce na 407790

No nevim. Před pár dny jsem se svou sestrou - učitelkou na 1.stupni řešil problém, jak děckám ve druhé třídě přiblížit takovýto příklad 20 - 15 + 2 - 8 + 6 = ?, aby to dokázaly vypočítat. Nějakou metodiku jsme dali dohromady. Na první dobrou to dalo 5 z 23 žáků. Po dokončení metodiky se přidalo dalších 5. Což považuju za úspěch. Den před tím to nevypočítal nikdo.
Jenže 5 žáků ze třídy je stejně na cestě do psychologické poradny. Vypadávají z nich takové zajímavosti jako např. 35 - 5 = 81. Učitel/učitelka nemá časoprostor lézt takovým do hlavy. Ač by mě taky zajímaly ty pochody v jejich makovičkách.
Ne, netvrdím, že děti (obecně) jsou hloupé, ale ten úpadek kognitivních schopností je nabíledni (ve srovnání s minulým stoletím).

407800

19.1.2024 0:35

RE: Aha, takze mladi su vraj blbi...

AntePortas 188.?.?.?

Reakce na 407800

Ani sa nedivim. Pre druhakov je ten priklad velmi tazky. Pre mna z toho plynie jedina otazka. Aky to ma zmysel? Ten priklad je tazky pre druhaka, ale stredoskolak by sa za nevyriesenie musel hanbit. Inak povedane, aj tak sa to raz naucia.
Prave preto ma vobec neprekvapuje, ze stale viac deti chodi k psychologovi. Nielenze dnesne deti uz nechodia tolko von, kde by sa medzi ostatnymi detmi priucili socialnej gramotnosti, ale najma sa do nich dospeli neustale snazia vtlacat svoje predstavy.
Priklad, ktory som uviedol, je o predstavach dietata. Nikto mu to nepovedal, vypadlo to z neho ako kava z automatu. A prave o to islo, aby jeho rodicia pochopili, ze aj dieta ma svoje vlastne predstavy o svete a niektore z nich mozu byt zarazajuco realne.
Dnesnym detom nie je co zavidiet. Je ich malo, ziju medzi dospelymi, casto v rozpadnutych vztahoch a vacsinou su bud ignorovane alebo az prilis vedene, teda sa vyvijaju v extremnom prostredi. Pritom deti potrebuju najma lasku, zabavu a kusok svojho vlastneho sveta, v ktorom by mohli rast.

407807

19.1.2024 7:48

RE: Aha, takze mladi su vraj blbi...

kolokol 109.?.?.?

Reakce na 407807

Jo, určitě právě to je nejdůležitější, o čem píšete v závěru. A s tím světlem to bylo hodně pěkné. Taky jsem sestře říkal - hlavně jim to neznechutit.

407811

19.1.2024 8:30

RE: Aha, takze mladi su vraj blbi...

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 407800

metodiky jsou nejméně 3 jak "zvládnout" tuto úlohu , to by mne zajímalo jakou jste zvolili , ovšem netuším jakým způsobem se dnes vyučují počty na 1.st. ZŠ v oboru záporných celých čísel a kdy, přitom je to tak jednoduchá věc z praxe a každé dítě alespoň před padesáti lety toto zvládalo , alespoň u nás na základce ve třídě s 39 žáky, protože tohle bylo to nejjednodušší ...
jinak pro pána níže ještě dovětek: to nemají ty mobilní děti v mobilu apku Photomath (?) ta tohle zvládne asi za 0,02sekundy, stačí na to namířit čočku foťáku,
to už jsou tak blbé že ani mobil nesvedou použít ? ideální eurokanonenfutr

407812

18.1.2024 11:42

RE: Aha, takze mladi su vraj blbi...

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 407780

No a k čemu asi byly vytvořeny ziskovky jako Scio či Cermat (?) , dlouhý pochod institucemi obsahuje i zakládání institucí pod 100% kontrolou genocidní mafie.
Mám to za sebou, když děti dělaly testy, ty testy vytvářeli debilní jedinci se záměrem nikoli zjistit znalosti nýbrž frustrovat uchazeče, nejdůležitější je nadrtit se nazpaměť objem "učiva" kterému děcko vůbec nemusí rozumět ale musí to umět odhrkat. Pak jiné ziskovky ze stejného hnízda nabízejí za velké peníze "doučování" toho, co má děti naučit škola základní, aby mohlo na ty slavné přijímačky bez antidepresiv.
Řízený proces, volům u volebních uren je to fuk, připravují si tak vlastní urnu, to je jim taky fuk, spotřebitelé....spotřebují sami sebe. Školství je nejmocnější pilíř zmrdismu , mnohem mocnější než fízli nebo ouřady. Připravuje cihly do zdi ignorantství.

407792

19.1.2024 11:29

RE: Aha, takze mladi su vraj blbi...

J_Pitralon 77.?.?.?

Reakce na 407792

To bezesporu, ono stát se de-billem a ignorantem je společensky vyžadovaná nutnost, jinak dotyčný dostane nálepku dezoláta, nacisty, antisemity, komunisty - co se zrovna namane, podle situace.

407816

17.1.2024 12:48

Chazarját a jeho bioroboti

J_Pitralon 77.?.?.?

Po 9/11 ve škole nerozhoduje, co říká matematika nebo fyzika, ale co říká TV goj-debilizér.

Doc. Ing. Ivan Němec, CSc. o mechanice "pádu" Dvojčat 11. září 2001
https://www.youtube.com/watch?v=6p5tHiW8-Dc

407761

18.1.2024 10:56

RE: Chazarját a jeho bioroboti

wes 81.?.?.?

Reakce na 407761

Prave tento doc. Nemec patri spis ke skupine "chazariatu", protoze jak jsem se dival na jeho teorii, je falesna, karierni, podle ni by se nerozbil ani talir spadly ze stolu. Celou destrukci vtesnal do viskozitniho koeficientu, co je naprosta fyzikalni kravovina. Napise par temer nesouvisicich rovnic, a cela "obec" klekne. Jakou ale nese skutecnou odpovednost?
A laici mu to koupi, protoze je to hezke.
A vy, bohuzel Pitralone, jste to sezral i s navijakem ciste proto, ze vase vzdelani, zajem, energie a volny cas vam nedovoli tenhle problem posoudit. Jeste budete paradoxne delat Nemcovi reklamu. Zato "ospaleho" Walda si nepovsimnete, protoze je ospaly, to ze mluvi pravdu vas nezajima, nemate cas skouknout poradne ani jeho video, a ze byl primym ucastnikem take ne. Tak o cem pak zde chcete lidem psat?
Mnel jste ho zde linkovan, vsiml jste si vubec?
Nebo vas zajimajji jen osobne spory?
Americky profesor Bazant, puvodem Cech vas nezajima take, ackoliv mel toho k WTC mnohem vic co rict, nez Nemec, ktereho spise zajima jeho asistentka.
To, ze Nemec s uspechem lze, a ze mne si tu delate srandu, ackoliv jako jeden z mala jsem si dal praci spocitat alespon zaklady, zda byl ravitacny kolaps realny, nebo ne, to pro vas cenu nema.
Tak co jste pak za cloveka? Co jste to za povrchni volice?
Nekdo z nas prece vi, jak to opravdu je. Divate se kazdy den do zrcadla?
Proste jste vazalem rceni "saty delaj cloveka", po novem prezentace.
Nemec je statem placeny a nejspis mel na to cas za penize placene statem. Ja statem placeny nejsem a takovy komfort nemam, ani prostor vest k tomu prezentace, ani formu, ani zaber, resim spis prumysl.
Takze jen potvrzujete, ze jste obeti hloupe reklamy a neumite se v tom orientovat. Kdyby jste alespon nejprve zasel mezi realne technicky vzdelane lidi a vice se ptal. Stejne to dopadlo s agendou covid, naletelo tolik lidi lharum. Proc myslite, ze jsem o tom vsem psal uz davno? Videl jsem, kam to speje.

407788

18.1.2024 14:03

RE: Chazarját a jeho bioroboti

J_Pitralon 77.?.?.?

Reakce na 407788

Dobře to všechno beru na vědomí, ale zároveň člověk nemůže mít nikdy všechny aktuální informace, protože mnoho je kryto státním tajemstvím, utajuje se a nebude to zveřejněno buď vůbec, nebo až později, až už konečně celá věc bude passé a stejně to nikoho nebude zajímat... Čili protože je to v šedé zóně deep statu a logicky potom není pokryto celý názorový spektrum, je dobré se podívat i na ty názory, který jdou mimo "vědecký" mainstream... Zvlášť, když je to pokryto vědeckou publikací, tak ten člověk by měl mít k tomu slovo. A co si budeme vyprávět, mainstream tu práci dělat nebude a škola taky ne - protože pak následně přijde rodič do školy a bude se strašně divit.... Znám naše pappenheimský.

407799

17.1.2024 15:44

Zrovna tady je mobil o.k.

Maximus 1 109.?.?.?

Helmut von Sajrajt:

407766

17.1.2024 18:16

Souhlasím, ale mnohem zajímavější by možná byly údaje z ČR či EU

Martin W. 174.?.?.?

Souhlasím, ale mnohem zajímavější by možná byly údaje z ČR či EU

407768

17.1.2024 19:21

Poznámka editora

abc 188.?.?.?

Súhlasím s poznámkou editora. Mne pripomína používanie mobilov cirkevné modlitebné patričky, keď mali ľudia pred sto rokmi dojem, že sú v spojení s Bohom, keď sa mu dokola modlia. Dnes patricky nahradilo esemeskovanie, ktoré nahradilo "spojenie s Bohom". Aj vtedy aj dnes nahrádzajú patričky digitálne prostriedky vedomosti a podporujú nevedomosť. Bližšie o tom sa piše v knihe Digitálna demencia.

https://www.pantarhei.sk/205061-digitalna-demencia...

407770

17.1.2024 23:39

NEJDRAŽŠÍ MOBILNÍ DATA NA SVĚTĚ

Trevor 109.?.?.?

Vždyť opoziční informování Čechů se nedaří!!!!!!!!!

Oficiálně 90 % Čechů má přístup k internetu, jenže k internetu v mobilu, kde si Češi nic přečíst nemůžou, protože data jsou šíleně drahá, kvůli tuneldědkům zlodějům Kellnerovcům, kteří mají sedět od roku 1997 v kriminále za mřížemi.
Kromě toho na mobilu se ani nezobrazují diskuze Aeronetu!!!!!!!!


Češi mají druhá nejdražší mobilní data v Evropě. Hůř už je na tom jenom Řecko
https://mobilmania.zive.cz/clanky/cesi-maji-druha-...

Tragikomedie mobilních dat v Česku. Za internet platíme sumy jako Kokosové ostrovy
https://echo24.cz/a/HFpRz/zpravy-domov-tragikomedi...

407777

18.1.2024 9:12

RE: NEJDRAŽŠÍ MOBILNÍ DATA NA SVĚTĚ

jopp 188.?.?.?

Reakce na 407777

Kromě toho na mobilu se ani nezobrazují diskuze Aeronetu!!!!!!!!

mne na mobile AE neotvorí vôbec, stránku nenačíta, keď ju otváram v Chrome
mám len úplne bielu prázdnu plochu na celom displeji a hore kmitá/vibruje tenká linka bežca, že akože to "načítava"
vydržal som raz 5 minút, stále biela plocha displeja s kmitajúcim bežcom "načítavania" navrchu
ani keď zapnem Warp 1.1.1.1 aj tak nič cez Chrome, biely displej

Brave a Firefox AE otvoria, aj komentáre tam mám a dajú sa otvoriť.

Ale na mobile (zobrazení pre mobil) sú pod AE článkom iné staršie články, a odkaz na diskusiu je až pod tými inými článkami, nie priamo pod článkom.
Pozri sa, možno si si to len nevšimol, že diskusie sú dole (na mobilnom zobrazení) a nie priamo pod článkom

407784

17.1.2024 23:56

Informování obyčejných lidí

Trevor 109.?.?.?

Nikdy v historii obyčejní, chudí a vlastenečtí lidé neměli přístup k informacím jako dnes díky internetu.

Většinou dřepěli na tisku, rozhlase, televizi, školách a vydavatelstvích "žáby na prameni" Chazaři.

Lidé museli tisknout letáky. V době husitské kázali Jan Hus, Jan Želivský, Jan Milíč z Kroměříže, Jeroným Pražský a husitští stoupenci opisovali jejich kázání a šířili mezi lidmi. Proto Jan Hus byl také reformátor pravopisu, zrušil spřežky "sz", "cz", "rz", "zz" a zavedl nad písmeny tečky, čárky a háčky.

407778

18.1.2024 10:07

pekná diskusia ........

libertarian 31.?.?.?

Diskusia ukazuje, že to šialenstvo nevynechalo ani europu, ani jej stred. Tie GB sú vraj hrozne drahé. Uff, .....,. a na čo sú komu tie gigabajty ? Na vymytie mozgu stačí aj jediný.

A ku Poznámka editora
>........ Jde na mě z toho deprese.

- hmm , mňa deprese trochu opustila, keď som si uvedomil, ktoré narodeniny som slavil.
A taká trochu hlúpa otázka :
A komu vlastne to smradfónové šialenstvo vadí ? Poznám asi 5 ľudí na Zemeguli.
Včetne pana Stwory a pana prof. Martina Stránskeho.
Ešte trochu toho smradfónového šialenstva, a príroda na Zemi sa spamätá a zachráni.

407785

19.1.2024 10:04

Paradox inteligencie.

AntePortas 178.?.?.?

Inteligencia je schopnost riesit problemy.
Uz dlhsiu dobu narazam v spolocnosti na jeden jav, vlastne na paradox.
Vynoril sa fenomen zvany umela inteligencia, AI. Pritom cela podstata a cinnost tejto AI spociva v tom, ze dokaze najst odpovede na otazky, pripadne dokaze automatizovat urcite procesy.
Dolezita je pre mna ta prva vlastnost. AI si nemusi nic pamatat, lebo vsetko dokaze najst vo velmi kratkom case a tym ponuknut odpoved na otazku teda riesenie problemu.
Na strane druhej su tu deti a ich vzdelavanie. Zatial co AI si nemusi pamatat nic, deti si musia pamatat coraz viac. No v okamihu, ked si deti nieco nepamataju, tak su za to trestane bud zlymi znamkami alebo jednoducho su povazovane za hlupe.
A prave to je ten paradox.
Co chce vlastne spolocnost od deti? Aby si nieco pamatali alebo boli schopne riesit problemy?
To je ta najzakladnejsia otazka, ktorou by sa mala zaoberat kazda spolocnost a predovsetkym moderna spolocnost.
Aky informacny zaklad deti potrebuju k zivotu?
Citat, pisat, pocitat. Nic viac. Presne tieto tri veci im postacia na to, aby si zistili vsetko, co budu v zivote potrebovat.
A co ucia deti v skole?
Hromadu nepotrebneho balastu, ktory im v zivote povacsinou k nicomu nebude.
Preco?
Pretoze rozhoduje dolezitost informacii. Ich dolezitost diktuje perioda cinnosti, s ktorymi sa spajaju. Ak robi clovek nieco denne, je pre neho neefektivne hladat kazdy den tie iste informacie, preto si ich radsej zapamata. Cim je perioda opakovania cinnosti dlhsia, tym sa dolezitost informacie znizuje. Pamatat si informacie k razrocnej cinnosti je absolutne neefektivne. Nielenze, to zatazuje pamat, ale rok je dostatok casu na to, aby sa informacie k tej cinnosti zmenili.
Co teda treba urobit?
Uplne prebudovat vzdelavaci system. Neefektivne memorovanie vymenit za rozvijanie schopnosti riesit problemy.
Ako to urobit?
V prvom rade naucit deti citat, pisat a pocitat len to najdolezitejsie. Prestat deti testovat a znamkovat, teda odburat z nich stres. Vyuzit AI a vydat sa cestou Komenskeho "Skola hrou". Pouzit AI na to, co deti bavi. Vsadit na ich zvedavost a popritom im klast otazky. Vytvorit okruhy tem a nechat dieta nech si samo vyberie, co ho bavi a potom to v nom rozvijat. Spravit z neho detektiva a nechat ho vyuzivat vsetky dostupne prostriedky k rieseniu uloh. To dolezite je v co najkratsom case problem vyriesit, nic viac.
Budme naozaj moderni a zbavme sa paradoxu inteligencie.

407814

19.1.2024 13:21

RE: Paradox inteligencie.

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 407814

Dolezita je pre mna ta prva vlastnost. AI si nemusi nic pamatat, lebo vsetko dokaze najst vo velmi kratkom case a tym ponuknut odpoved na otazku teda riesenie problemu.

ták to je mazec [chechtot]
to je dokonalá sebereflexe

407820

20.1.2024 7:28

RE: Paradox inteligencie.

AntePortas 188.?.?.?

Reakce na 407820

Koho sebareflexia?
Inteligencia je schopnost riesit, problemy.
O pamati v tej vete nie je ani tuk. Ani nemusi.
Zatial co AI vyuziva externu pamat, do deti by najradsej natlacili celych Borovskeho s Hviedoslavom aj s topankami. Naco?
Dnesny vrcholovy cyklista si bez pocitaca na baranoch ani nesadne bicykel. Pteco? Lebo ten pocitac pozna jeho minimum, optimum aj maximum.
Ked dokaze AI vymedzit u cloveka fyzicke schopnosti, preco by to iste nedokazala u tych psychickych? Je to snad zakazane?
Samozejme, ze nie. Problemom je strach z neznama. A tu je dalsi paradox. Clovek sa boji neznameho, no prave to nezname je pokrok. Cize clovek sa boji novych veci, ale pritom ich chce.
Zaujimave je, ze najmenej sa boja deti. Zial,strach na nich prenasaju najme dospeli. Cize hybna sila v detoch je brzdena zotrvacnym strachom dospelych.
Prave preto sa obavam, ze ludstvo este nedozrelo na to, aby naplno vyuzilo AI. Zatial AI pouziva najma na obranu pred hrozbami, cim jej potencial vyrazne zaostava.
Jej prinos pre ludstvo by mohol byt fantasticky.
V jednoduchosti:
AI zada skolakovi ulohu. Vymedzi mu cas a caka. Sleduje nielen to, ci dieta ulohu vyriesi a za ako dlho, ale aj porovnava jeho postup s povodnym postupom riesenia. Vsetky tieto faktory potom zoberie do uvahy pri vybere dalsej ulohy. Takto sa napriklad moze stat, ze zanieteny fyzik zo zakladky skonci o rok vo vysokoskolskych skriptach.
AI vsak pri vyhodnocovani moze vziat do uvahy aj priebezny stav jeho telesnych funkcii. Ak je pokojny a inteligentny, moze pracovat v psychicky narocnom prostredi a naopak. Tym sa moze vopred obmedzit zlyhanie ludskeho faktora.
Ono, nikto presne nevie, co v nom je a uz vobec nevie, co je v inych ludoch. Keby to vedel, tak sa pocet uspesnych podvodnikov a vrahov znizi na minimum. Ale AI to moze zistit.
Deti su na modernu dobu uz pripravene. Ich mozog sa vdaka virtualnemu svetu zrychlil, a tym sa zrychlila aj ich potencialna schopnost riesit problemy., Zial, strach dospelych ich zatial nikam nepusti. A to primarne strach teliatok, bohacov, lebo ti sa boja zo vsetkych najviac. Snad sa to zmeni, lebo ak nie, tak budu stroje pracovat proti nam az do trpkeho konca.

407828

Tuto stránku navštívilo 1 330