Diskuze k článku

Za plechovou oponou: BRICS+ vs. NATO/G7

Příspěvků 26

29.6.2022 1:41

"Západ"= sionisti, nejnovější pokus o posun, voda je jejich majetkem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Světová (j)elita podniká kroky k tomu, aby otroci nic nevlastnili a byli "šťastní“.

Svět bude řízen jedinou autoritářskou vládou a lidstvo bude podle Klause Schwaba a Světového ekonomického fóra zotročeno totalitním systémem charakterizovaným masovým dohledem, povinným očkováním a zoufalým otroctvím. Aby toho nebylo málo, světová elita se předem chlubí svými plány s lidstvem.
WEF infiltroval vlády po celém světě a každá země hlasující na levici byla pevně pod jejich kontrolou.

Nenechte se mýlit, tito mladí světoví vůdci, včetně Justina Trudeaua, Emmanuela Macrona a Jacindy Ardernové, tvrdě pracují na prosazování agendy globální elity.

Brabec-Letmate, nyní prezident jedné z největších společností a největšího výrobce potravin na světě, věří, že korporace by měly vlastnit veškerou vodu na planetě a nikdo by k ní neměl mít volný přístup.
https://aftershock.news/?q=node/1125261

Snad Z vyhraje, a Švábův kibuc nechť si užívají Jourová s Lejnovou a celá sionistická banda.

397088

29.6.2022 7:37

RE: Ano ale sila proti nim je ďaleko vacsia

Dobryňa Nikitič 46.?.?.?

Reakce na 397088

A v tom je ten vtip. Rusko,Čina,India,Brazilia,Argentina,Irán,Južná Afrika,...
Komodity oproti Doláru. Dolár v počítači ani na papiery sa nedá vypiť ani zjesť ani nijak upotrebit. A ked sa stratí viera v jeho moc, je to nič, nula celá nula a nič ničovaté.
A dnes nastala.táto situácia. G7 PROTI CELÉMU SVETU. G7 NEMÁ ČO PONÚKNUŤ. TEDA OKREM PEKLA. Diabol totiž okrem pekla nič ine nevlastní

397091

29.6.2022 12:18

RE: Ano ale sila proti nim je ďaleko vacsia

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 397091

Napsal jste to kolego Nikitiči trefně, výstižně a skoro přesně, ÁLE v poslední větě jste se zmýlil, satan kromě pekla vlastní dovednosti , které mu umožňovaly/umožňují/budou umožňovat vytírat si jeho ochlupený anál s miliardami gojských dušiček stále dál a na pohodu, každý den 24 hodin denně a 3600 sekund v každé hodině se o tom přesvědčuji pouhým pohledem kolem dokola i při prosté chůzi po chodníku, ani nemusím na úřad nebo jinam do budov plných tvorů s počmáranými papíry a zašedlým xichtem,
Film , co právě sledujeme v kině "Bezpečná Existence" můžeme směle pojmenovat "Slepá ulička"

Aldous Huxley Konec civilizace: "Ale já nechci pohodlí. Chci Boha, chci poezii, chci skutečné nebezpečí, chci svobodu, chci to, co je dobré, a chci hřích." "Zkrátka," pravil Mustafa Mond, "požadujete právo být nešťastný." "Tak tedy ano," pravil divoch vzdorně, "požaduji právo být nešťastný.""

397096

29.6.2022 15:14

RE: Ano ale sila proti nim je ďaleko vacsia

čitateľ 194.?.?.?

Reakce na 397091

diabol peklo nevlastní a dokonca v ňom ani nešéfuje ako sa niektorí mylne domnievajú

397098

29.6.2022 9:48

RE:

Dan z Piesku 212.?.?.?

Reakce na 397088

Rozprávky (arabské ale i Westerny) sú o pokusoch ako sa zlí pokúsili sprivatizovať prístup k vode. Výpalník sa pozná podľa toho, že bráni ľuďom hasiť. Hasiť smäd úrody poľnohospodárskych plodín, smäd dobytka. Hasiť požiare, ktoré sám zakladá. V púštnych podmienkach sa o vodu bojuje a voda je vždy lokálnym zdrojom. U nás prší dostatočne, stačí vŕtať dostatočne hlboko a voda je. Problémom je jej kvalita. Väčšina vody v povrchových zdrojoch je otrávená. Dokiaľ boli suché záchody a hnojiská kontrolovane umiestnené, dala sa voda zo studní bežne piť, dala sa piť i voda z potokov. Len prišli poručníci (poručíme větru, dešti) a otrávili ľuďom studne. Dnes je voda z väčšiny povrchových studní len technická. Teda, je to stále voda, len špinavá. Zašpiniť vodu je jednoduché, stačí jeden sebec, ktorý ušetrí, a celá ulica má po čistej vode. Ten sebec je spravidla už dávno mŕtvy, ale zašpinená voda pretrvá desaťročia. Sebectva pribúda...
Našu vodu nevlastníme, nevlastní ju ani žiadna korporácia. Prírodné zdroje vlastní štát(teda komunity obývajúce určité územie), technickú infraštruktúru mestá a obce a distribúciu ovládla Veolia. Veollia je korporácia, (demo)kratická. Základný právom demokracie je je korupcia. Korupcia je cestou privatizácie a a privatizácia zdrojov je cestou k zisku. Zisk v podmienkach vojny je kategóriou fiktívnou, lebo straty sú všeobecné a vlastníctvo je rešpektované, len ak je bránené. Brániť ľuďom v prístupe k vode je zlý nápad. Verím, že aj tí ktorí klamú a podvádzajú celý život, poznajú rozprávky. Chceli by rozprávkovo žiť. Nech si prečítajú aj ságu Duna od Franka Heberta. Freemani si vodu cenia nadovšetko, majú svoj sen. Tým snom však zabíjajú ťažbu a aj impérium. Výsledkom je vojna.
Pre pána Brabca mám inšpiráciu: so vzduchom to ide oveľa rýchlejšie. Nezaplatíš a za pár minút si mŕtvy... Zatiaľ máme iný modus, zaočkuješ sa experimentálnou chemoterapiou a bez posilňujúcich dávok do pár rokov zomrieš ... Alebo zomrieš aj s nimi[smích]

397093

30.6.2022 19:11

RE:

Maximus1 93.?.?.?

Reakce na 397093

Malá technická.
Veolia patří do ranku BlackRock Inc., což je firma, gigantická společnost Rothschildů. Oni tam a v dalších cca 15 tisících firmách globálního rozsahu mají vždy nějaké to procento a tak kontrolují veškerý západní trh! To jen abyste věděl, jak svoji moc prosazují!

https://www.veolia.com/en/2017-annual-integrated-r...

397113

29.6.2022 17:43

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 397088

Každý, aj ten najlepší analytik ako je Pepe Escobar, rozoberá problém z každej strany a vypichne jednu z tisíc alternatív boja Západu proti Východu, boja o dominanciu Západu nad svetom.... Pritom je to jednoduché : Západ už nemá dostatok prírodných zdrojov na absolútnu nadvládu nad svetom ako doteraz. A v podstate, nikdy nemal dosť, aby nemusel " loviť " v iných štátoch. Dnes dokonca aj dominancia najsilnejšej zbrani = petrodolár - je ohrozená.
Navyše, Západ, špeciálne Európa - zbohatli na lacných ruských energiách, lacnej pšenici, lacných vzácnych zeminách ako je antimón, drevo, uhlie....
Preto ide do tuhého : boj na život a na smrť. Západu je jedno s kým bude bojovať o moc nad prírodnými zdrojmi. Vidíme to v Sýrii, Afganistane, Lýbii na Ukrajine.
Aj Švédsko a Fínsko potrebujú na ovládnutie Arktídy a jej zdrojov.
Keď to zhrniem : v každom konflikte ide o prírodné zdroje. Samozrejme, dostanú sa k nim len rozvrátením, zadĺžením a tým nadvládou nad daným územím = štátom.
Ale možno posledný a najsurovejší boj o prežitie civilizácie bude - vojna o vodu, vodné zdroje. Pretože nič nie tak vzácne, ako voda. A v budúcnosti jej cena porastie.
Jedného dňa sa civilizácia v pude sebazáchovy vzdá aj dnešného blahobytu a konzumu za " pohár vody ".
Už dlhé roky upozorňujem na jedno jediné nebezpečenstvo v privatizácii štátneho a národného bohatstva : nepredať svoje vodné zdroje ! Ani domácim podnikateľom, ani cudzincom. Mali by byť v štátnom vlastníctve chránené Ústavným zákonom.
V prípade straty suverenity, vzniku Európskej federácie..... by malo obyvateľstvo chrániť tento poklad v boji na život a na smrť.

397101

29.6.2022 3:12

Juh Juh Juh

Dobryňa Nikitič 46.?.?.?

Realita.je taká,že oproti Zapadu teda G7 sa svet globalizuje. Na bázi Juh Ameriky, Juh Afriky a Juh Indie a Indonezia a Ázie.
Čo je.oproti.tomu G7 ?? Nič,nula.

397089

29.6.2022 10:25

Volny pad.

AntePortas 109.?.?.?

Za ostatnych 60 rokov sa svetova populacia zdvojnasobila. Okrem bielej rasy, ta vymiera. Vysledkom su celosvetove problemy, ktore sa postupne posuvaju do roviny neriesitelnosti.
V obdobi, ked dochadzalo k populacnej explozii bielej rasy, sprevadzala ju vedecko-technicka revolucia, pokrok. Tento pokrok sa udrzal az dodnes, pricom od polovice 20.storocia nedoslo prakticky k ziadnemu svetobornemu vynalezu, i ked sa populacia ostatnych ras a etnik zdvojnasobila.
Znamena to len jedno. Biela rasa dokaze zdroje vyuzivat najeeftivnejsie.
Biela rasa zial vymiera, lebo zije v najtazsich, najnehostinejsich podmienkach.
BRICS nie je nic ine ako prezlecena G7. Chcu ich len vymenit pri zachovani rovnakeho systemu, teda podporovat globalny obchod za ucelom dosahovania zisku uzkej skupiny ludi na ukor vsetkych ostatnych. Vobec nehladia na to, ze tento system je neefektivny, pretoze sposobuje umelu zavislost na tovaroch dennej spotreby. Je to ten isty rukopis ako doteraz, cize pochadza z dielne takych istych, ktori sa teraz schovavaju za Rusko.
Rusko bojuje proti bielej rase, co znamena, ze ho nevedu bieli. To iste robi aj G7, lebo tiez ju nevedu bieli.
V podstate sa cely svet zhodol na tom, ze bieli ludia si zasluzia trest. Ale trest zaco? Za pokrok, ktori si vsetci uzivaju? Za to, ze sa vdaka bielej rase, Europanom, vsetci ostatni mnozili okrem nas? Zaco teda?
Africania tvrdia, ze Rusi su prvi bieli, ktori sa k nim konecne spravaju ako k seberovnym. A k nam sa vlady spravaju ako? Ako k seberovnym? Taketo vyjadrenie je znakom, ze nema o zivote bielych ludi ani ponatia. A vlastne je mu to jedno, lebo on je predsa ten chudacik, ktoreho lud sa za posledne polstorocie najmenej zdvojnasobil.
U nas je nasobne viac politikov a uradnikov ako v NY s trojnasobkom obyvatelstva. Denne niekto vydava nove alebo pozmenuje stare pravidla, ktorych je uz tak vela, ze si casto protirecia. Popritom tu zije stale sirsia skupina ludi, ktora pravidla nedodrzuje. Ide tak o zmes tyranie a anarchie a za tych podmienok sa cloveku darit nemoze. Krmia nas recami o svetovom hlade, ale nerozpravaju o nasich ludoch brazdiacich obchody s prazdnymi kosikmi, lebo si nemozu kupit dostatok potravin. Preto vymierame.
Tych druhych sa tu nakopilo neurekom a vysledkom su prazdne moria a oceany, vyrubane lesy a pevnina bez sladkej vody. Pust a step, to je to, co ti ostatni dokazu so zemou urobit. Znicit ju. Ale aj medzi nimi su ti normalni, skutocni ludia, ktori stoja proti masinerii braniacej im normalne zit. Proti tym, ktori vsetko nicia a skryvaju sa za lubive reci, ukazujuc prstom na vsetkych naokolo, ze to oni za vsetko mozu. Nie, nemozu. Za to moze tato banda, ktora ma od cloveka tak daleko ako prazdnota.
Clovek by si mal byt vedomy toho, ze bohatstvo sveta spociva v rozmanitosti foriem, kde kazda forma predstavuje moznost tu byt, sposob ohnutia prirodnych zakonov. Cim viac foriem, tym viac moznosti ako prezit. Prave na tomto jave, pozorovani prirody a odsledovani rieseni foriem v nej zijucich, stoji veda.
Bez bielych ludi bude efektivita na minime.

397094

30.6.2022 9:46

RE: Volny pad.

Dan z Piesku 212.?.?.?

Reakce na 397094

To je len matematicky k a r stratégia. Nejde o farbu kože. Najúspešnejší bol Džingischán - z otroka to dotiahol až na Zlatú hordu - základ dnešnej Ukrajiny. Cez drobné kráľovstvá prechádzal podobne ako Tamerlán (Timur) hrubou/krutou silou. Až na treťom mieste je Alexander Veľký z Hornej "makedónie". Tiež prešiel víťazne jemu známy svet. Všetci prechádzali ako osloboditelia utlačovaných a priebežne dopĺňali stavy armád. Neboli to žiadni demokrati, ale rozumní mafiáni. Na štvrté miesto si zaraďme trebárs biblického Dávida - tiež zbojníka. Mimo "náš" kultúrny okruh je pozoruhodný napríklad Š’-chuang-ti, len západná história má o ňom pramálo záznamov.
Ide o pragmatizmus moci - moci postavenej na nádeji bezmocných a schopnostiach mocných. r- stratégia je účinná v obdobiach prudkých zmien, k-stratégia v obdobiach stagnácie zdrojov. Planéta vstúpila do homo-overshootu, t.j. premnoženia ľudí nad hranicu zdrojov. Už dávno expandujeme na fosílne zdroje, z ktorých je vyčerpaná najdostupnejšia časť prakticky úplne. Ostávajú len horšie (za cenu viac práce/energie).
Nájdu sa noví k-stratégovia. Putin ani nikto zo "švábov" k nim nepatrí - to sú r-vodcovia počúvajúci Mordor. Možno sa budúci "kráľ kráľov" už narodil a možno ešte nie. Prvé, na čo zaútočí, sú baterky a transformátory. Súčasná civilizácia sa bez el. energie zosype ako Ćína/Perzia pod kopytami Džingischánových koní.
Hnacia sila konzumu - greed - vyčerpala svoj potenciál. Nastúpi záplava ezoterikov, aby bola nahradená komunitami praktikov uplatňujúcich k-stratégiu.
Pre potešenie odporúčam link https://www.jw.org/sk/kniznica/casopisy/w20010615/... - výrok Šalamúna. Mámenie(máju) treba obložiť zaujímavými pravdami ...
Farbu pokožky prvého cisára Číny nepozná nikto, ostatní menovaní boli vysokí, urastení a svetlí. Ale je to len zhoda okolností a čistá náhoda.

397106

29.6.2022 12:13

Není to tak jednoduché

Šifrin 109.?.?.?

Rád bych si zajásal nad tímto vývojem situace, ale nevidím to tak slavně. Základní potíž je v tom, že dnes jak Rusko, tak i Čína a i ostatní země BRICS jsou v zásadě stejně liberální, jako ta slavná G7 a jejich schopnost vnitřní proměny je značně omezená. Je to proto, že ačkoliv vedení těchto zemí poslední vývoj tlačí na cestu Tradice, stále má toto vedení povahu 'elit' (což je výhradní vlastností subjektivistické Moderny), kádrově je to prostě zase liberální společnost. Tedy nejde o nic jiného, než 'liberalizmus s lidskou tváří'. Bohužel z toho nekouká nic lepšího, než ze 'socializmu s lidskou tváří'. Nakonec z toho vznikne 'reálný liberalizmus', který stejně jako 'reálný socializmus' postupně pod zdáním 'progresu' (hnusné slovo - napsal jsem jej úmyslně) přijímá všechny zásady liberalizmu - které jsou však v rozporu s přirozeným řádem Života. Na to totiž doběhl i onen 'reálný socializmus', když většina lidu (z vlastní hlouposti a neznalosti) posvětila 'hadrák' a cestu k liberalizmu...
Doporučuji ke zhlédnutí video Jurije Podoljaky přesně o tomto: https://podolyaka.ru/2022/06/27/yuriy-podolyaka-no...

397095

29.6.2022 17:43

RE: Není to tak jednoduché

Miroslava 46.?.?.?

Reakce na 397095

V principu obavy z toho, že ti, kteří stojí proti anglosaskému světu jsou sami infikováni liberalismem, jsou na místě.
Liberalismus je často zaměňován se svobodou a dokonce v hlavách mnohých je považován za ideologický systém boje za svobodu. Možná to tak bylo v 18., 19. století, kdy byly zformulovány teoretické základy tohoto směru. Avšak dnes není liberalismus při pozorném pohledu ničím jiným než systémem transformujícím se v TOTALITU. Někteří ho dokonce nazývají liberálním fašismem. Ve skutečnosti vnucování ideologie LGBT, radikálního feminismu, zeleného údělu, genderového šílenství, legalizace drog,...to vše je vnucováno pod maskou liberalismu, ale reálně jsou metody blízké k tomu, co označujeme fašismem. Vzpomeňme jen na nedávné covidové šílenství, jak se činily "liberální" státy.
Mezi liberalismem a svobodami člověka tedy už dnes nelze stavět rovnítko.

Svobody jsou Bohem dány ideály, k nímž by se mělo lidstvo snažit kráčet. Právě v neustálém růstu svobod člověka a společnosti je hlavní smysl vývoje-progresu. Liberalismus v této podobě jakou dnes vidíme je tedy pouhá ďábelská záměna Boží ideje svobody.
Je pochopitelné, že svobody člověka a společnosti mohou vzrůstat jen v podmínkách duchovně-mravního povznesení, tudíž bychom se měli snažit o vytvoření takových systémových podmínek, díky kterým bude probíhat duchovně-mravní růst národa(ů).
Pokračuje-li proces opačný, tedy mravní rozvrat a úpadek, rozvoj společnosti může být umožněn POUZE v podmínkách totalitních režimů, tj. omezování a likvidace svobod (jako Německo za Hitlera a SSSR za Stalina).
V současných podmínkách globálních katastrofických procesů vstane před lidstvem NOVÁ VOLBA jakou cestou kráčet dál! Buď duchovně-mravní cestou a na základě toho stavět blahobytnou budoucnost nebo pokračovat v globálních procesech duchovně-mravního úpadku, atedy nevyhnutelném přechodu ke světové tyranii.

Zatím je to tedy ještě ve hvězdách, jakou cestu si zvolíme.

397100

29.6.2022 21:53

RE: Není to tak jednoduché

AntePortas 89.?.?.?

Reakce na 397100

A co je to to duchovne-mravne povznesenie?
Nejest bravcove? Sobasit sa s maloletymi? Zenska obriezka? Modlit sa?
Uvedene priklady mozu byt mravne aj nemravne podla povahy spolocnosti.
Takze dovodom upadku spolocnosti asi nebude ustup od mravov alebo ich presadzovanie, ci?
Ale predsa existuje jedna vec, ktorej vsetci ludia rozumeju navlas rovnako, bohati, chudobmi, mravni, nemravni, deti aj dospeli bez rozdielu. Na tu vec som narazal v prispevku vyssie otazkou Zaco teda? Je na nu velmi ucinny liek.
Snad som sa Vas tymto nedotkol, no obcas v prispevkoch narazam na pojmy s otvorenym intervalom, ktore v realite nemaju konkretny tvar a podobu. Tie potom mozu byt zdrojom chybneho svetonazoru.
Tou vecou je krivda a tym liekom spravodlivost. Ak prevazi krivda nad spravodlivostou, spolocnost zacne upadat.

397102

30.6.2022 9:32

RE: Není to tak jednoduché

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 397102

nahrazujete jeden závislý pojem jiným závislým pojmem , křivda, spravedlnost, mravní , duchovní atd. všechno je v jednom pytli vašimi slovy označeného "otevřeného intervalu" , používáte spoustu slov s neexistující relevancí

pani Miroslava je křesťanka a podle toho je daná definice "duchovně-mravní" , pro nacisty z azovských skupin bude obsah "duchovně-mravní" asi odlišný,
přesný obsah termínu "duchovně-mravní" vám vytane v mysli poté , co vám policista uštědří ránu obuškem do hlavy - takzvaně se vám rozsvítí a už nebudete potřebovat
vypsat tolik textu o ničem, hezký den

397105

30.6.2022 9:56

Nie tak.celkom, treba čítať a potom ešte pochopiť

Dobryňa Nikitič 46.?.?.?

Reakce na 397105

Nie som hovorca "kolegu" ani ho nepoznám. Musím však povedať, že sa vyslovil jasne a zreteľne. Chcel sa vyhnúť dristom, ako sa Vám nepodarilo.
Postavil jasné kriterium . KRIVDA A SPRAVODLIVOSŤ. Bodka

397107

30.6.2022 10:36

RE: Není to tak jednoduché

AntePortas 109.?.?.?

Reakce na 397105

Obavam sa, ze nemate pravdu.
Mravy su nepisane pravidla spolocnosti, pritom nezalezi na tom, ci su spravne alebo nie.
Krivda nastava vtedy, ak su tieto pravidla porusene. To znamena, ze krivda je prejavom nespravodlivosti a tu pocituje kazdy clovek, na ktorom sa krivda pacha. Preto je uplne konkretna, pretoze ide o konkretny vyznamovo nezamenitelny jav.

397109

30.6.2022 17:34

RE: Není to tak jednoduché

čtenář... 185.?.?.?

Reakce na 397109

Obavam se, že nyní mate pravdu ( ovšem opět jen zčásti, tedy pokud nestanovíte správnost čehokoli jen vy sám ) :
Mravy su (ne)pisane pravidla spolocnosti, pritom nezalezi na tom, ci su spravne alebo nie.

ilustrativní citát pravidel ( jiné společnosti mají zase jiná pravidla)
"Naopak okrást gojima, křesťana, mohamedána připočteno bude ke skutkům dobrým a andělem Chafnielem, který má šest noh, tlumočeno Jehovovi."

takže oba pánové, malým zadrhelem ve společnosti je to, o kterou společnost ze všech těch společností jde, že, vaše křivda bude pro jiného dobrý skutek, a naopak,
zatím univerzální křivdou zdá se být přetáhnutí obuškem přes makovici zatemněnou, ostatní filosofické otázky blednou , včetně katolických či robotických

p.s. je dobré , když pravidla syntaxe a semantiky platí pro celý text , nejen na část, když se to hodí

397112

30.6.2022 23:37

RE: Není to tak jednoduché

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 397112

Poznání absolutna tao a živý styk s ním činí člověka
skutečně spravedlivým. Když tento korektiv
zmizí, vzniká lidskost a spravedlnost jako výtvor
lidské společnosti, jakési mravní normy, nad nimiž
musí bdít zákon. Když dále zmizí moudrost, vznikající
z kontaktu s tao, dostaví se její náhražka,
mudrlantství; to již snadno objeví křivolaké cesty
a předstírání o nich, že jsou pravé. - Kdo jiný bude
dokazovat, že ctí svého otce nebo miluje svého syna,
než ten, kdo nenávidí celou řadu jiných lidí? Takový
člověk se potřebuje očistit před sebou samým nebo
před druhými tím, že ukazuje, že kromě nenávisti
má i pozitivní poměr k jiným. Za co stojí taková
úcta nebo láska lze si domyslit. - Ve zcela spořádaném
státě není zájem o velkohubé přitakávače. Ale
když někdo ve státě pozvedne prapor revoluce, pak -
jakmile má určitý úspěch - získává "věrné služebníky";
ti ovšem nemyslí na dobro nikoho jiného než na
své vlastní. Proto žádná revoluce ani diktatura není
dobrá. Vynáší do popředí zkažené charaktery, které
se domáhají výhod pro sebe, a proto kdekoho
strhávají do propasti, otravujíce lidskou společnost
donášením, lhaním, vymýšlením zlého a ničením dobrého.

397114

1.7.2022 9:39

RE: Není to tak jednoduché

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 397114

děkuji, kdo z vás/nás poznal/poznává absolutno tao důvěrně ?

ještě odbočím k poslednímu svému textu doplním : pravděpodobnost toho, že majitel ruky držící obušek, který dopadne na libovolnou makovici, je hluboce a neochvějně přesvědčen, že koná dobrý skutek, je téměř 100% , a pravděpodobnost toho, že příjemce obuškové péče toto vnímá jako křivdu je také téměř 100%, tady vidíme dualitu křivda=dobrý skutek hezky v praxi , opakuji v praxi

a nyní k tao
( citace https://artax.karlin.mff.cuni.cz/~mpop6484/koan.ht... )

Zenový mistr Nan'in přijal návštěvníka, který žádal o vyučování zenu. Nan'in mu nejprve nabídl šálek čaje. Požádal návštěvníka, aby si sedl k němu, postavil před něho misku a začal mu nalévat čaj. Ale když byla miska plná, lil Nan'in s naprostým klidem dál, takže miska přetekla. Návštěvník volal: "Dost! Co to děláte, miska už je přeci plná, nic se už do ní nevejde." Nan'in se usmál: "Tak jako ta miska jsi plný svých vlastních názorů a představ. Jak tě mám vyučovat zenu, dokud nevyprázdníš svou misku?"

"Setkal jsem se v Himálajích se svatým mužem, který dokáže vidět do budoucnosti a cvičí své žáky, aby to uměli také," vypravoval s velkým zaujetím jeden mladý muž. "To umí každý," řekl zenový mnich znuděně, "moje cesta je daleko těžší." "A jaká je?" dotazoval se zvědavě mladý muž. Mistr řekl: "Přivádím lidi k tomu, aby viděli přítomnost."

žádné tao nepomůže přeplněným miskám pomejí, které zří pouze kde co v oku jiného jen ne břevno v oku svém a už vůbec ne přítomnost, pohleďte čím se přeplněné misky například zabývají v přítomnosti a CO vidíte ?

všichni mají plná ústa spravedlnosti pro sebe ale fakticky požadují oloupení druhých o cokoli jen aby měli oni spravedlivou kořist hmoty

397119

1.7.2022 21:02

RE: Není to tak jednoduché

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 397119

Z příběhu je jasné, že k dosažení (uvědomění) tao musíte mít misku prázdnou. Neni to tao, které ji vyprázdní. Proto může dojít k poznání (dosažení, uvědomění) tao každý člověk.
Potenciálně je člověk veden k tomu, aby se myslí
zaměřoval na sebe sama, z čehož mu nakonec plyne
pocit uspokojení. Ale být pokojně zaměřen na sebe sama znamená neidentifkovat nic z toho, co na nás doléhá a posléze v nás budí pocit uspokojení nebo nelibosti.
To však je stav rajské nevinnosti člověka, kterou již dávno ve svých předcích opustil. A tak dospěl k poznání dobrého a zlého, krásného a ohyzdného;
toto poznání přivodilo veškerou komplikovanost společenského žití.
Z toho vzniká poučení, že stav rajské nevinnosti je nutno žít a neuvědomovat si jej. V tu chvíli, kdy si jej člověk uvědomí, pozná protiklad prožívání vížícího se na tuto nevinnost - člověk je vyhnán z ráje, jak to čteme ve Starém Zákoně.

397132

1.7.2022 11:33

RE: Není to tak jednoduché

AntePortas 109.?.?.?

Reakce na 397112

Moj styl pisania je podobny tym, ktori nas nazyvaju gojmi. Smerujem od konca na zaciatok, lebo tam lezi poznanie, tak ako to robia oni, lebo az to poznanie si clovek zapamata.
Svet vznika delenim a to ho postavilo na dvoch javoch. Na pilieroch vytvarajucich dva vecne nikdynekonciace problemy, okolo ktorych sa toci vsetko naokolo.
Prvym javom je to, ze kazda forma tu moze byt, len ak sa oddeli od zbytku.
Druhym, ze kazda forma je tu na ukor niecoho ineho.
Kazda forma tak na svojom zaciatku celi dvom rovnakym problemom.
Prazdnote, ktora ju obklopi v okamihu, ked sa oddeli od zbytku.
Nespravodlivosti, lebo jej existencia je na ukor niecoho ineho.
Prazdnota a nespravodlivost su startovacim bodom vsetkych foriem bez vynimky. Ich ucelom je dostat sa z tohto bodu A do bodu B, tak ako to kaze logika. Odputat sa od prazdnoty a nespravodlivosti a smerovat k jej protipolu laske teda spolupatricnosti a spravodlivosti. Ich ucelom je spajat sa.
To je dovodom ludskej viery v Boha, stelesnenie lasky a spravodlivosti, ktora im chyba. Nemam potrebu verit v Boha, lebo poznam cestu do bodu B. A poznali ju aj mozno rovno moji predkovia, lebo rozmyslali rovnako. Svoj svetonazor zasifrovali do niecoho, co sa dnes nazyva nabozenstvom. Je nim brahmanizmus, kde sa Brahma prebudil vo vsetkych formach naraz. To je ten bod B, ziadny stvoritel, len spolupatricnost a rovnovaha medzi spravodlivostou a nespravodlivostou. Je to kluc, ako sa mat lepsie hladanim spojenia medzi ludmi, pricom s kazdym sa da spojit niecim inym. Popritom sa vyvarovat radam od takych, ktori nas nazyvaju gojmi, neveriacimi, menejcennymi alebo nadradenymi, aby nas izolovali a vtiahli spat do prazdnoty, ktora je azda ich domovom. No nezatratit ich, ale stale k nim hladat spojenie, aby sa z tej prazdnoty vymanili.
Preto som pisal o krivde, sprevadzanej pocitom ublizenia z toho, ze nas niekto nema rad a preto je k nam nespravodlivy a tym nas tlaci prec do samoty, prazdnoty.
Preto som pisal o ludoch z prazdnoty, o tych, ktori sa nedokazu vymanit zo zaciatku a nakoniec si tam zvyknu, aby sirili prazdnotu vsade naokolo. Netusia, ze su ako prazdne flase, bez uzitku, len na obtiaz a to aj sami sebe. Ale stale su to len ludia, na jednej lodi s ostatnymi.
Nie je to o mravoch, ani o sexualnych motivoch ako tvrdi Freud ignorujuc asexualov. Je to len prirodzena cesta z bodu A do bodu B, cesta zivota, spajat, aby bolo co delit.

397123

1.7.2022 14:58

RE: Není to tak jednoduché

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 397123

tak, dal jste si tu práci a vyjádřil se z mého pohledu nejobecněji a nejpřesněji (v tomto vláknu) a maximálně efektivně a tak mohu říci, že jsem to snad pochopil, tak jak jste to napsal , za což vám děkuji,
1) Prvym javom je to, ze kazda forma tu moze byt, len ak sa oddeli od zbytku.
s touto tézí se ztotožňuji , pro další budu předpokládat pouze živé formy , neboť u neživých forem druhé (níže uvedené ) tvrzení podle mého neplatí

2) kazda forma je tu na ukor niecoho ineho
tvrzení je jasné z hlediska vašeho sdělení, ale co znamená přesně "na úkor něčeho jiného" neboť z "na úkor" pak konstruujete pojem "nespravedlnost" ,
potom by totiž spravedlnost existovala ve vesmíru pouze kdyby v něm byla přítomna jen jedna živá forma , jakmile tam (zde) budou 2 a více, nelze se nespravedlnosti dle vaší definice zbavit nikdy, pouze ji relativně umenšovat ovšem zase jen relativně ( má dáti - dal) - někdo z toho zase vyjde s krátkou sirkou

pro další předpokládám živé formy vědomé ( si sebe sama i prostředí kolem)
pokud vašemu textu rozumím, uvádíte, že oddělená živá forma obklopená prázdnotou má pouze prostřednictvím lásky možnost najít cestu zpět k celku,
s tímto se mohu také ztotožnit ( že živé formy v našich časoprostorových poměrech prakticky dělají pravý opak je věc jiná ) , nicméně
spíše mne zajímá proč vůbec tedy byla živá forma oddělena, aby pak trpěla odděleností, obklopeností prázdnotou, a hledáním trnité cesty zpět k celku, přičemž připoutanost k hmotě jako podmínka samotné existence je tou největší překážkou pohybu po cestě do onoho bodu B , a navíc do onoho bodu B dojdeme nakonec všichni tak jako tak , tedy i zpět k celku ,(( a kdyby totiž ne, pak by všechny formy byly sobě rovny a rovny nule včetně Brahmy)) , ukončením hmotné existence ...
navíc vezmeme-li v úvahu téze nejen o lásce, křivdě, zlu, dobru atd. a oddělení forem - je tahle hra forem se smyslem pro výsledek nebo zcela beze smyslu typu náhodná drtička štěrku (selekce forem a proč) ? jako oddělená forma s úponky k jiným formám , takže tvoříme "formaci" , bych uvítal jednoduché občerstvení v této době káliyugy resp. času, kdy svět ve zlém leží

397127

2.7.2022 11:02

RE: Není to tak jednoduché

AntePortas 89.?.?.?

Reakce na 397127

Vsetko to, naco sa pytate, je napisane vo vyroku o Brahmovi. Je to totiz popis organizmu, pretoze organizmus je tym bodom B. Este som sa nikde nestretol s tak dokonalym popisom organizmu. Zohladnuje vsetky aspekty organizmu jednou jedinou vetou. Ten, kto to napisal, je z uplne inej ligy.
"Brahma sa prebudil vo vsetkych formach naraz."
Prebudenie, prvy aspekt. Nejde o stvorenie ale o prebudenie sa v niecom, co tu uz bolo.
Vo vsetiych formach naraz, druhy aspekt. Organizmus funguje ako symbioticky utvar vsetkych jeho foriem.
Brahma, treti aspekt. Ludske telo je tvorene z miliard buniek, ale pritom tvori cloveka, ktory nie je ani bunkou ani organom. Ziadna bunka ani organ netusi, ze tu clovek je a tak nan nemoze mat priamy teda vedomy dosah. Preto ten Brahma, de facto Boh, na ktoreho nikto z organizmu nema vedomy dosah. Dokonale.
V tomto odkaze je zasifrovana cela podstata tohto sveta. Je nou tvorba organizmov, preto sa tu prebudi najprv nieco oddelene, lebo ono same je Brahmom, voci formam, v ktorych sa prebudilo. No dalej sa bude spajat s inymi, aby mohlo spolu s nimi vytvorit dalsi organizmus, pricom ten organizmus nebude riadit nikto z nich, ale opat Brahma, lebo ani nikto z nich nebude vediet, ze ho tvori.
A to suvisi aj s dneskom ked sa rozbieha Covid, kontrola via digitalizaciu, kde ma byt vytvoreny z ludstva organizmus riadeny strojmi. Akurat, ze podla toho vyroku ten organizmus nebudu riadit ludia ale Brahma, teda nova entita. Keby sa ludia dozvedeli o tom, ze ich nejaky clovek chce taito ovladat, stale rastuci odpor by tento system znicil. Preto musi byt riadenie organizmu oddelene od ludstva rovnako ako je clovek riadenim oddeleny od svojho tela.
Az teraz som konecne na zaciatku.

397135

1.7.2022 22:37

RE: Není to tak jednoduché

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 397123

S dovolením, taky poskytnu svůj pohled na Váš komentář.

1)Svet vznika delenim
Svět vzniká emanací z prazakladního jsoucna, které můžeme identifikovat jako prázdnotu, na který se jevy(forma) promítají - jakoby plátno pro odrážení kinematografických obrazů tj. přírodních jevů. Dělení je až po emanaci.
Tím pádem musíte chápat, že s Vami nesouhlasím ve vašem tvrzení "Prvym javom je to, ze kazda forma tu moze byt, len ak sa oddeli od zbytku.
Druhym, ze kazda forma je tu na ukor niecoho ineho."


2)Prazdnota a nespravodlivost su startovacim bodom vsetkych foriem bez vynimky.
Tady chci podotknout, že nespravodlivost je lidský výmysl a nemůžeme ji považovat za startovací bod formy.

Dále se zbytkem souhlasím. Ale je to text jenom o lidech a jejich miskách jako psal kolega. Předháníme se v tom, komu víc bude překypovat a pak jsou tady Tí , na kterých poukazujete, kterí chtějí vlastnit všechny misky. Dokonce chtějí rozhodovat co se do nich bude plnit.

Nakonec, myslíte si, že kdyby se všichni lidé rozhodli vyprázdnit své misky, byli by na světě rozepře? A k čemu by byla snaha skupiny na kterou poukazujete?

397133

2.7.2022 11:21

RE: Není to tak jednoduché

AntePortas 89.?.?.?

Reakce na 397133

Neviem ako u Vas, ale o mna sa podelili moji rodicia. Predtym som tu sice nebol, ale bolo tu uz nieco z coho som vznikol a bolo to konkretne, hmotne presne v sulade so zakonmi zachovania hmoty a energie.
Cize moja nepritomnost, prazdnota, bola vyvazena hmotou a energiou, ktore sa na mna v okamihu pocatia premenili. To je zasa v sulade s podstatou logiky. Vzdy musia byt subezne najmenej dve formy, teda v tomto pripade nieco a prazdnota. Vlastne, ak by tie formy neboli, nemali by sme ich od seba ako odlisit. Tvar a podobu formy totiz definuje ina forma. To znamena, ze svet je tu stale. Nikto ho nestvoril. On jednoduche je, len meni svoje formy.
Ludsky vymysel je potom kazde pisane slovo, lebo v ostatnej prirode ho nenajdete. Clovek ma vsak tu moznost popisat veci okolo seba. Ak tvrdite, ze nespravodlivost je ludskym vymyslom, potom ste stastny clovek, ze ste ju nezazili.
Eistein mal pravdu, ked tvrdil, ze fantazia dostane cloveka vsade. Vsade, aj kam netreba.
Ste chytry clovek, drzte sa reality, logiky.

397137

4.7.2022 12:41

RE: Není to tak jednoduché

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 397137

Pan Ante Portas, ak by sa vám podarilo zohnať knihu od B.G.Kuznecova, Einstein - Život, Smrt, Nesmrtelnost, odporúčam. Akurát bude k dispo asi už len antikvariátoch. Budete mať Einsteina parádne vcelku, vrátane jeho inšpirácie pri svojich teóriách a úvahách napr. Dostojevským, alebo k Mozartom.

397152

Tuto stránku navštívilo 1 505