Diskuze k článku
Zahlcen spamem a viry
Příspěvků 59
1) Zrušit [email protected]
2) Založit nějakou jinou
3) Založit kontakt-zav-zvedavec-org
4) Adresu publikovat jenom ve slovním vyjádření
5) Na ní dát automat. odpovídač, který opět jenom slovně nepřímo sdělí, kde je funkční adresa, odpoví: "Jsem zahlcen spaem, pište mi na dopisy-zavináč-zvedavec-tečka-org"
6) Jednodušší a rizikovější řešení je na editor@ dát automatický odpovídač "Pište na dopisy zavináč".
Jen podotknu proti nalezení vaší adresy mají krásnou formu ochrany na root.cz adresy na stránce zobrazují doslova : jmeno tečka prijmeni zavinač domena tečka cz )
člověk si to snadno převede, ale spam robot který navíc neumí česky dost těžko další možností je adtresu vkládat ve formě obrázku.
Jinak souhlasím s těmi procenty v mé schránce na seznam.cz tvoří spam za poslední měsíc 98%
Pane Stwora, Vaše adresa jako editora NEMUSI byt nikde vystavena. Obdvykle se to řeší webovou stránkou s formulářem, který se zpracuje a odešle ze serveru.
Jinak lze taky místo emailu v textové podobě vložit obrázek s tím samým textem. Toto druhé řešení má ale více úskalí než to první.
Mějte se.....
Nevim jak ve Widlich, skoncil jsem s nimi ve verzi 3.11, ale v jinych OS je dost software pro odhalovani a likvidovani nevyzadane posty i podle analyzy obsahu. Tedy nejen podle odesilatele nebo predmetu zpravy. Vyborne zkusenosti mam s Mozillou, posledni verze mailovaciho klienta z mozilly obsahuje AI filtr, ktery je podstatne lepsi na odhalovani spamu nez rucni prace. Kazdy den mi konci v junk boxu kolem 30-50 mailu a jeste se to nespletlo.
Myslel jsem, ze Mozillu pouzivate.
30.6.2004 14:33
RE: Zahlcen spamem a viry
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?
Reakce na 30293
>Myslel jsem, ze Mozillu pouzivate.
Používám Galeon a na poštu střídavě Evolution nebo Mutt - podle toho, jak se vyspím.
Pane Stworo,
pár rad:
- vytvořte si malý gif, na kterém bude e-mail addresa zvědavce a tímto gifem nahraďte její textovou formu. S grafikou si (zatím) roboti neporadí. Samozřejmě, nebude možné na ni jednoduše kliknout, musí se do e-mail klienta vyplnit (s tím si ale dnes poradí snad úplně každý).
- existují systémy, které filtrují SPAM podle obsahu (tedy, nikoliv podle adres); tyto filtry je potřeba "naučit" o jaký obsah máte zájem a jaký "zahodit", a pak se dokáží průběžně adaptovat. Zde lze uvést SpamProbe, DSPAM, camram, jakýkoliv systém, který používá bayesian filtering (najděte si v google a nainstalujte; používáte Linux, neměl by to být problém). Používám SpamProbe a přestože dostávám něco mezi 300 až 400 spamy denně, pronikne jich jen pár za týden; no "false positives" so far.
Jinak musím říci, že máte zvláštní schopnost si na základě neúplných informací vybudovat celou realitu, bohužel virtuální a chybnou (jinými slovy, tolik neúplných a zavádějících informací s chybnými závěry jako ve Vašem článku jsem již dlouho nikde nečetl; jediné, v čem bych souhlasil je, že SPAM je rostoucí problém, který je potřeba řešit).
P.S. Tento příspěvek samozřejmě NEMUSÍTE zveřejňovat, je spíš myšlen jako rada pro Vás, abyste se mohl lépe vyrovnat s krutou realitou.
30.6.2004 14:35
RE: Zahlcen spamem a viry
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?
Reakce na 30294
>Jinak musím říci, že máte zvláštní schopnost si na základě
>neúplných informací vybudovat celou realitu, bohužel
>virtuální a chybnou (jinými slovy, tolik neúplných a
>zavádějících informací s chybnými závěry jako ve Vašem
>článku jsem již dlouho nikde nečetl;
Opravte mě.
30.6.2004 20:35
RE: Zahlcen spamem a viry
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 148.?.?.?
Reakce na 30314
>>Jinak musím říci, že máte zvláštní schopnost si na základě
>>neúplných informací vybudovat celou realitu, bohužel
>>virtuální a chybnou (jinými slovy, tolik neúplných a
>>zavádějících informací s chybnými závěry jako ve Vašem
>>článku jsem již dlouho nikde nečetl;
>
>Opravte mě.
Vyrukoval jste s tvrzeními typu "jedna paní povídala, že..." ("Odborníci předpokládají, že vysoké procento spamu je dnes rozesíláno z počítačů nic netušících surfařů." a "Četl jsem, že zhruba 70 % spamu je dnes generováno nic netušícími surfaři.", ta jste vůbec nijak nedoložil (např. že byste uvedl odkaz kde jste je četl). Zde je ale potřeba věcnost (není to politika - i když, vzhledem k tomu Vašemu nasazování na M$ ...).
Třeba jste si ale jen něco špatně vyložil (70% objemu junk e-mail dat (znamená neužitečných, nemusí jít o SPAM) přenášených po Internetu skutečně může být "generováno nic netušícími surfaři", to je ale řeč o WORMech, ne o SPAMu). Možná, že jste to mohl někde číst tak, jak to tvrdíte, ale tak jako tak je to s největší pravděpodobností nesmysl (já vím i proč je to s největší pravděpodobností nesmysl, ale je mi líto, první důkazní břemeno je na Vás - uvedl jste tvrzení bez důkazů i bez odkazů na zdroj; je to manipulativní a nemá cenu věcně oponovat když jde jen o tvrzení "jedna paní...". Kdo ví, třeba mne i ten Váš původní zdroj přesvědčí (zatím si to ale nemyslím).
30.6.2004 21:05
RE: Zahlcen spamem a viry
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?
Reakce na 30320
Nejprve opecný pokec zde: http://www.cnn.com/2004/TECH/ptech/02/17/spam.zombies.ap/
Tento pramen uvádí, že 30 % veškerého spamu je generováno nevědomými surfaři: http://news.zdnet.co.uk/internet/security/0,39020375,39118252,00.htm. Ovšem ten článek je z 3. prosince 2003 a za víc jak půl roku se situace dramaticky změnila k horšímu.
Tento pramen hovoří o 89 % veškerého spamu přicházejícího z osobních počítačů: http://www.avnonline.com/index.php?Primary_Navigation=Web_Exclusive_News&Action=View_Article&Content_ID=106711.
A zde se píše o 80 %: http://computercops.biz/postt47944.html
Já jsem v kanadských novinách četl o čísle 70 %. Odhady se různí. V každém případě číslo 70 se mi zdá pravděpodobné.
1.7.2004 10:43
RE: Zahlcen spamem a viry
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 148.?.?.?
Reakce na 30321
Máte pravdu, tvrdí to tam (v tomto ohledu Vám nadále oponovat nemohu). Také ale v tom prvním odkaze řadí SoBig mezi mail relay viry, což není pravda, je to jen normální WORM; takže, kdoví, jak to s těmi jejich odhady je (to jen tak trochu zpochybňuju jejich odbornost).
Dal jsem si tu práci a sjel jsem si headery ranního SPAMu (něco přes 100 emailů). Se značnou dávkou jistoty se dá tvrdit, že něco kolem 25% je posláno prostřednictvím takovýchto relays (relay umístěný na ADSL lince, což je pravděpodobně napadený počítač nějakého nic netušícího surfaře). Na druhou stranu, něco mezi 50-60% pochází s největší pravděpodobností ze zneužitých adres na mail serverech jako yahoo, msn a pod.; zbytek zřejmě prostřednictvím příležitostných nechráněných mail relays. To je samozřejmě SPAM z mého mailboxu, Váš se může lišit - ale nemyslím, že nějak podstatně (25 vs. 70%).
Takže oněch 70% je IMO potřeba brát s rezervou (předpovědi tendencí mohou být klamné třeba právě proto, že rovněž dochází k omezování možností spamerů; nejenom spameři se zdokonalují, ale i ochrana proti nim; není pravda, že by nebylo možné se bránit).
Ony vůbec ty odhady jsou zavádějící. Někdo něco plácne a ostatní to začnou jednoduše papouškovat (protože je to jednodušší, než si udělat vlastní statistiku); tak vznikají fámy. A existuje obvykle tendence nebezpečí a negativní jevy přehánět (je to víc cool; 70% je už něco, ale 25%? - to by přece někdo mohl vzít na lehkou váhu a ani by to nestálo za zveřejnění). Chce to spíš odstup a chladnou hlavu. Neříkám, že to nebezpečí neexistuje, ale netřeba přehánět.
1.7.2004 3:46
RE: Zahlcen spamem a viry
Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 193.?.?.?
Reakce na 30314
Veřejní poskytovatelé / někteří, ne všichni /
si již ze spamem dokázali poradit. Třeba seznam a další.
Jenomže to je chytání psa za ocas.
Přeci všichni víme, že není tak veliký problém ukrást
"elektronicky" z banky nebo jiného peněžního systému peníze
i přes "silné" zabezpečení!
Jenomže dostat je potom fyzicky z nějakého účtu
prakticky nejde, pakliže nejsem hazardér a nechci počítat
s nějakými lety pobytu za mřížemi!!!
Stejně lze postihnout všechny "generátory"
spamu. Jenom je nutné chtít a dojít k zadavatelům!
Spam vzniká kvůli reklamě a ta má zcela jisté a hlavně
velmi přesně dohledatelné toky peněz!
Chybí jenom vůle s tímto svinstvem něco dělat.
Ale myslím, že se již blýská na lepší časy.
Nevím , ale jsou v návrhu zákony, které budou hodně
přísně trestat pachatele spamu!
Je pouze otázka času, kdy tento nešvar zmizí.
ono to nie je take jednoduche, nakolko kazdy sa moze ohradit, ze to niekto sa tej firme snazi skodit a preto na neho pripravil takuto habaduru (moze to byt aj pravda), taktiez to moze zadavt firma, sidliaca v angole (nechcem nikoho urazit), ale tam asi legislativa nie je tak daleko, aby to mohla postihnut.
ziada si to naozaj vysetrovanie, sledovanie a hlavne zhananie dokazov.
suhlasim vsak, ze uz existuju spolahlive software riesenia aj na spam aj proti virom, staci si dobre vybrat firmu, ktora vam spravuje postu.
Myslím, že treba hovoriť o dvoch problémoch (ktoré nemusia apriori súvisieť):
1. Že Vám ľudia nepíšu (respektíve píšu menej),
2. že Vám prichádza nevyžiadaná pošta.
S prvým bodom vám nepomôžem. Čo sa týka druhého, logické je spraviť to, čo všetci: mať viac emailových adries. A svoju privátnu (t.j. tú, ktorú nevystavujete na nete, nepatrí doméne firmy, kde ste zamestnaný, etc.) používajte na osobnú komunikáciu.
Ono dnes každý emailový klient dokáže menežovať viac kont, takže nie je problém mať 20 emailov pre 20 rôznych určení. . .
BTW: SPAMovú poštu predsa niekto zadáva, prečo ho nežalujete?
No, koneckonců tohle je taky cesta vývoje. Na konci toho totálního zahlcení a zhroucení sítí se ukáže, že tudy cesta nevede. Příroda to taky nedělá jinak.
30.6.2004 10:08
Zahlcen spamem a viry
jmx josef (tečka) muknsnabl (zavináč) worldonline (tečka) cz 217.?.?.?
Se SPAMEM a viry mam stejnou nebo podobnou zkusenost.
Kazdy den na me ceka v me mailove schrance nejmene 20-50 novych krasnych spamu nabizejicich viagru, xanax, cialis, prodlouzeni penisu, moznost ucastnit se prevodu astronomickych castek ze zahranicnich zejmena africkych zemi a moznost si koupit falesny univerzitni diplom. Obcas prijde i nejaky cesky SPAM, chodili mi zejmena dva. Jeden z nich nabizel anglictinu a nemcinu na CD-ROM, druhy pak byl volebni zpravodaj strany zelenych s nazvem "Volte Zelene".
Ze zacatku jsem se snazil budovat si blacklist. Marnost tohoto pocinani jsem si uvedomil jednak v momente kdyz po nekolika malo tydnech mel tento blacklist (ve forme textoveho souboru) okolo 31 KB a jednak v momente kdyz jsem zjistil, ze adresy ze, kterych mi chodi spamy jsou zcela smyslene a na danych serverech ani neexistuji.
Perlicka je, ze uz mi obcas prijde i spam s adresou meho kolegy (chudak i on ma svou adresu vystavenou na internetu).
Takze zatim jedinou vec, kterou delam je, ze odevzdane kazdy den mazu a mazu a mazu. Promazavanim mailove schranky od tohoto balastu stravim nezanedbatelne mnozstvi casu. Uz se mi take obcas stalo, ze jsem si omylem smazal nejake dulezite maily.
Takze asi tak.
Odporucam nainstalovat si Mozilla Thunderbird a uplne prestat pouzivat Outlook Express. Thunderbird po nastaveni sam hadze nevyziadanu postu do kosa , pripadne ju rovno zmaze + ma aj dalsie dobre nastavenia. 100%-na spokojnost!
Mimochodom, je zadarmo, bez reklam, cez google sa da najst.
Myslim, ze jedno reseni vystavovani e-mailove adresy jednoduche je: odkaz na e-mail bude nejen neaktivni link, ale primo jen obrazek. Kazdy, kdo Vam bude chtit propve napsat (nez si adresu ulozi) si ji proste rucne z obrazku opise. Tohle bude fungovat pomerne dlouho, nez roboti budou pomoci ocr zjistovat maily i z obrazku (myslim, ze zatim to firmam, ktere se takto zivi, nestoji za namahu).
ivo
Muzete si zaridit novou adresu na seznamu,protoze ted jsem zjistila,ze zasilky tridi; Vážený uživateli,
do této složky jsou automaticky ukládány takové e-maily, u kterých máme jistotu, že se jedná o nevyžádané reklamní e-maily (Spam) a také zprávy, z nichž byl odstraněn virus. ...myslim,ze je to fajn sluzba.
Slozka je -spam a viry,tak si tam udelate "poradek" az se Vam bude chtit a ne povinne kazdy den.
Muzete si zaridit novou adresu na seznamu,protoze ted jsem zjistila,ze zasilky tridi;
Ano, to tridi, ale: ve slozce SPAM na Seznamu.cz mam nyni 33 mailu (vsechny spravne zarazene mezi junkmail). Mezitim ale ze stejneho Seznamu dostavam denne nekolik (ale zadne drama - tak 3 az 8 kousku) spamovych mailu. Opravdu bude tezke zachytit vse. Ted si ale zaspamuji sam: jedny ze svych stranek mam u www.hostingzdarma.cz Prestoze na uvodnio (a take zatim jedine) strance mam uvedeny mail (klasicky, ne foneticky vypsany nebo jako bitmapu), behem tri mesicu, co ty stranky mam, mi NEPRISEL JEDINY SPAM (!!!) Nevim, co tam pouzivaji. Mimochodem, zdarma to uplne neni, ale zatim sluzby jako noha. Tak se omlouvam za reklamu, snad to pan Stwora trosku zkrati ))) Spamu zmar.
Lze doporucit jedinou vec: nechte si dorucovat postu na server, kde se pouziva graylisting, bezi spamassasin, nejaky antivir, ma IMAPS pristup a muzete pouzivat procmail.
Me sice take chodi nekolik desitek spamu denne, ale konci ve slozce spam, kterou parkrat do tydne projdu a promazu. Jeste se mi nestalo, ze by v ni skoncil "normalni" mail. S tim, ze pracovni/rodinne/skolni/.. maily konci ve vlastni slozce. A promaznou 1-2 spamy denne v hlavni slozce, kam zadna dulezita posta nechodi je taky celkem OK.
Chybicka tohoto postupu je v tom, ze potrebujete zkusenejsiho cloveka, ktery Vam to na zacatku nastavi.
Dovolim si uviest jeden maly skromny tip, ako na spamovych robotov, ak chcete mat svoj e-mail vystaveny na webe (priznavam, nie je z mojej hlavy, je to odkukane ):
Co takto uvadzat e-mailovu adresu v takomto tvare:
meno(zavinac)server(bodka)sk
login(at)server(dot)something
name(affenschwanz)server(punkt)de
Pre uzivatelov windows s defaultnym nastavenim klavesovych skratiek:
meno(ALT+64)server(.)com
(Napisal by som to aj v ceskej verzii, ale neviem, ako sa po cesky povie @ (po slovensky zavinac)
Neviem presne, ako funguju ti roboti, ale jedno z rieseni by to mohlo byt...
Dementnejsich userov to asi zmatie , ale co uz....
Eventualne by pre webmastra nemal byt problem pridat tam jeden tag mailto: [email protected]
Po česky se zavináč povije "sviňák". Jako že je svinutej.
Co delat je velice jednoduche, nicmene pracne:
1/ Co delat se spamem:
a) SMTP server ktery pouzivate musi mit nastavenou inteligentni politiku filtrovani (nejprisnejsi variantu jste uvedl, existuji dalsi kriteria, na nasem SMTP serveru vyhodi cca 95% spamu, a zatim se ani jednou nespletly -- overeno cca pulrocnim provozem), proste chce to inteligentniho a pilneho administratora, samozrejme patricne zaplaceneho, ne nejakeho studentika ktery to dela za dve stovky mesicne;
b) pouzivat inteligentni mail klient (napr. Mozilla Thunderbird), ktery vam vychyta ten zbytek opetovne s cca 90% ucinnosti (opetovne overeno cca pulrocnim provozem);
c) nevystavovat zbytecne svou mailovou adresu verejne, tim ale nerikam ze ji neuvadet vubec -- s primitivnou klickou "mujmail na mydomain tecka cz" si neporadil zatim zadny robot, ale clovek ho precte hned )
d) sirit osvetu, coz je nejdulezitejsi, aby se vas PC nestal zdrojem spamu, a sam jit prikladem.
2/ Co delat s viry:
Tady je cesta horsi, obecne se siri diky lidske blbosti, kdy nekdo dostane mail s prilohou typu .exe a otevre to -- no a ma co si zaslouzi. Takze zase sirit osvetu a jit prikladem.
Az tohlecto bude delat vetsina uzivatelu, spameri zaslouzene zajdou hlady nekde v housti a tvurci viru z frustrace spachaji sebevrazdu )
"Proti spamum a virum jsme zcela bezmocni" - myslim, ze pravda neni ani jedno druhe. Kvalitnich antispamovych programu, resp. pluginu existuje cela rada, nejefektivnejsi pak jsou tzv. bayesianske filtry, ktere se z obsahu mailu dokazi "ucit" co je spam a co ne a odpovidajicim zpusobem pote s maily nakladat.(Pak pochopitelne neni podstatne z jake adresy inkriminovany spam prichazi, filtr analyzuje obsah mailu, nikoliv adresu)
Spravne nakonfigurovany bayesiansky filtr pak dokaze efektivne odfiltrovat 95 - 100 % nevyzadane posty. (Navic v posledni dobe registruji, ze ISP instaluji anti-spamova reseni jiz primo na svych mailserverech)
Velmi podobne je to i s viry (kde je falsovani adresy odesilatele z domeny.cz nejcastejsi) - kvalitni, pravidelne aktualizovany antivirovy program s monitoringem e-mailove komunikace,( ruku v ruce s pravidelnou aplikaci systemovych bezpecnostnich zaplat)resi bezpecnostni rizika elektronicke posty v podstate beze zbytku.
A nakonec za treti - blyska se na lepsi casy i v oblasti legislativy. V Ceske republice jiz nekolik mesicu plati relativne prisne zakony na ochranu pred nevyzadanou postou, coz nas pred nabidkou 30 cm penisu sice asi neochrani, nicmene pravni nastroj tu je a ponevadz je modnim hitem, ze se spam zacina objevovat i v SMS zpravach neni v nasich podminkach az takovy problem zdroj techto spamu vystopovat a potrestat. Souhlasim s panem Stworou, ze tresty by mely byt v techto pripadech prokazaneho spammingu exemplarni az drakonicke.
Poručit větru nebo dešti taky nelze a lidská blbost ta je tuplem nezvladatelná nezbývá než si přispůsobit nervovou soustavu a mazat a mazat a mazat........
Z meho pohledu byla situace nejhorsi asi pred rokem. Denne mi prichazely az desitky nevyzadanych emailu, tech relevantnich jen par. Od te doby se zmenily (alespon pro mne) dve veci.
1. zmenil jsem operacni system (Windows >>> linux Mandrake >>> linux Debian), cili derave aplikace (bezici na deravem systemu) jako Outlook Express vystridala Mozilla a posleze Thunderbird (doporucuji), ktere maji pomerne pekne vyresene rozpoznavani nevyzadane posty a po cca mesici korigovani a oznacovnani nevyzadane posty (rutinni stisnuti tlacitka) ji program dokaze na 95% spravne urcit a provede s ni to, co si uzivatel nastavi. Jeste se mi nestalo, ze bych nedopatrenim vymazal email, ktery byl relevantni a pritom jsem se zbavil nechutne prace hledani skutecnych zprav v zavalu bordelu.
2. email.seznam.cz zavedl bezplatnou sluzbu filtrovani a antiviroveho scanovani veskere prichozi posty, ktere se pro mne stalo primatnim filtrem proti nevyzadane poste (drtivou vetsinu spamu jiz z mailserveru ani nestahnu na svuj pocitac, zbytek profiltruje mozilla...) a musim rict, ze dosud jsem na 100% spokojen. Predpokladam ze ostatni poskytovatele neco podobneho zavedou take, pokud tak jiz neucinili. Velke instituce jako napriklad univerzity maji nastavene filtry vlastni a vetsinou jeste pouzivaji databaze "znamych spammeru" vcetne overovani puvodu emailu.
Proto podle mne ochrana proti nevyzadane poste existuje a to dosti efektivni. Stejne jako je marny primy boj proti drogam nebo korupci, stejne tak je marny i primy boj proti spamu. Spam sam postupne vymizi az se stane zcela zbytecnym, coz je s pomoci dnesnich filtru mozne.
30.6.2004 14:44
RE: Zahlcen spamem a viry
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?
Reakce na 30310
>systemu) jako Outlook Express vystridala Mozilla a posleze
>Thunderbird (doporucuji), ktere maji pomerne pekne vyresene
>rozpoznavani nevyzadane posty a po cca mesici korigovani a
>oznacovnani nevyzadane posty (rutinni stisnuti tlacitka) ji
>program dokaze na 95% spravne urcit a provede s ni to, co si
>uzivatel nastavi. Jeste se mi nestalo, ze bych nedopatrenim
>vymazal email, ktery byl relevantni a pritom jsem se zbavil
>nechutne prace hledani skutecnych zprav v zavalu bordelu.
Vy asi používáte jiný thunderbird, než jsem používal já. Má osobní zkušenost s tímto "géniem" byla přesně opačná. V drtivé většině označoval jako spam legitimní zásilky a spam volně pouštěl. A dělal to velmi paličatě. I když jsem mu desetkrát zadal, že z téhle adresy nechodí spam, příště ji znovu jako spam označil. Nakonec jsem thunderbird vykopal a nahradil hu muttem a evolution.
1.7.2004 12:12
RE: Zahlcen spamem a viry
matejcik matejcik(na)overmind(tecka)net 62.?.?.?
Reakce na 30315
tak to jste asi fakt používal nějaký jiný thunderbird ... a nebo jste měl něco špatně nastaveno.
on totiž nesmí označit jako spam nic, co nemá napřed označeno od vás...
Jednoznacne bola chyba na vasej strane, si myslim, co sa tyka pouzivania Thunerbirdu (bez urazky). Odkedy ho poznam a pouzivam v praci (cca 2 roky), neviem de facto, co je spam (vsetko mi hadze rovno do kosa, ja si to pred zmazanim len zbezne pozriem, pretoze spam uz zdaleka aj na pohlad rozoznat) a doteraz sa stalo co pamatam snad len 2krat, zeby oznacil za spam skutocny mail.
Zaklad je, ze nepouzivate MS Outlook express
No, ona zakladni ochrana proti robotum, ktere vyhledavaji na html strankach emailove adresy, je neuvadet je ve formatu [email protected], ale treba JezisekPanacek _NA_ server _TECKA_ com.
A dat k tomu treba vysvetlivku, ze to _NA_ znamena zavinac. A taky nepouzivat mailto:// ve zdrojacich.
Kdosi tady zminil bayesianske filtry. Opravdu to funguje a nejenom na osobnich pocitacich. Mnohem vyhodnejsi je nasadit je primo na postovni servery. Nekolik takovych jsem jich stavel a uspesnost treba SpamAssasinu je _uzasna_. Samozrejme je lepsi kombinovat bayes filtry treba s blacklistem. A taky kdybyste treba zmenil ono editor@ treba na editorzvedavce@, tak by toho chodilo mnohem mene, protoze spamovaci roboti si adresy generuji. A sluvko editor je v tech pomyslnych "seznamech" slov zrejme pomerne vysoko.
Svoji adresu opravte do nasl. tvaru, u me tato ochrana funguje dobre jiz rok
editor at zvedavec dot org
Pri registracich napr. do katalogů, databázi firem atp. neuvádějte svoji emailovou adresu, uveďte pouze svoji www adresu. Svoji adresu uvadejte pouze na svych www.
pouzivejte alternativni OS, napr. Mandrakelinux, Debian GNU/Linux, ...
misto Outlooku pouzivejte napr. Mozilla Thunderbird, ma mj. velmi kvalitní antispam nastroj, ktery se uci nevyzadanou postu inteligentne rozpoznavat
namisto MSIE pouzivejte napr. Mozilla Firefox, Internet Explorer zcela znefunkčněte - zakažte na firewallu
Proti vírusom je výborný www.mailscanner.info.
Je to však skôr riešenie pre správcov poštových serverov.
Mailscanner kontroluje prichádzajúcu poštu a správy so spustitelnou prílohou ponecháva v karanténe na serveri.
Riskol som, to nainštaloval ho a teraz sa mozem tesit s peknej zbierky zavirenych správ, ktore sa k uzivatelom nedostali.
Všem, kteří doporučují nahradit skutečnou e-mail na webu textem složeným ze slov jako (zavináč) a (tečka): To je určitě dobrá rada a já to v nejbližší době zavedu zde v diskuzích. Ale mně to už nepomůže. Má vlastní adresa [email protected] je už profláknutá. A nepomůže mi ani změna části před zavináčem. Můj provider má nakonfigorovaný doménový koš u pošty, takže mi přijde vše, co končí zvedavec.org.
Co se spamových filtrů týče, opět platí, že by to musel udělat můj provider (abych nemusel spam zbytečně stahovat). Ten bohužel nic takového nemá.
Osobně považuji viry a červy za horší problém než spam. Spam se dá do jisté míry filtrovat, ale viry přicházející (zdánlivě) z adres, které znám, nedokáže odfiltrovat nic.
V každém případě děkuji všem za rady.
Takoveho providera bych pozdravil a odesel. Domenovy kos by mel clovek moznost nastavit si sam. Prechod k jinemu providerovi nemusi byt vubec slozity a mate klid (platba, zmena DNS a jste v klidu).
Nebo můžete zkusit zapsat emailovou adresu pomocí flashe jako zde http://www.mailveil.com/ , doménový koš by neměl být potom takový problém , určitě jsou tam i nějaké filtry jako např : jestliže adresa příjmece neobsahuje to co jsem si nyní vymyslel pak prostě vyhodit
Nemusi to udelat provider. Predpokladam ze se v Kanade nepripojujete modemem, ale mate treba ADSL. Vemte stare PC, treba Pentium 200 s 64MB RAM, nainstalujte OpenBSD www.openbsd.org (vim ze jste zvladnul Linux, tohle zvladnete taky je to podobny unix) a udelejte si z nej firewall a zaroven postovni server pro vasi domenu, provider jenom zmeni MX zaznamy az to budete mit funkcni.
Jako postaka, tedy SMTP server doporucuji qmail, do nej se da udelat i antivirus (F-Prot je pro doma zadarmo) i jakykoliv SPAM filter (SpamAssassin, DSPAM). Je fakt, ze se budete muset neco naucit a nebude to hned, ale budete toho panem. Ja jsem to udelal pred 4 roky a nelituju.
Nebo druha varianta: vsimnul jsem si ze mate na webu PGP klic, napiste clanek o pouzivani PGP pro ty, kdo Vam chteji psat. A co nebude zasifrovane a podepsane, tak zahodite. Zabijete tim dve mouchy jednou ranou. Nikdo po ceste si to neprecte, a jednoduchym filtrem urcite se stoprocentni pravdepodobnosti co je hodnotna posta.
Pokud budete chtit, tak Vam s tim muzu pomoct, unixem se zivim.
Pokud používáte Windows doporučuji si nainstalovat a používat Spamihilatora = http://www.spamihilator.com/. Je to freeware a můžete si ho stáhnout, nainstalovat a používat zdarma. Funguje to na základě jakési analýzy zpráv. Systém se postupně učí, tím jak mažete spamy a potvrzujete původní ok maily. Já jsem si ho nainstaloval asi před čtrnácti dny a po dnešku jsem s ním naprosto spokojený. Spam dokáže rospoznat dokonale a jeho úspěšnost u mne je po čtrnácti dnech tak 99.9%. Takže když přijdu ráno k počítači, mám v Inboxu jen ty maily, které mě zajímají. Ty si přečtu. No a pak se jenom kouknu do Junk E-Mail folderu a zběžně ho projedu, jestli se tam "nezatoulala" nějaká originální zpráva. A to trvá tak dvě minuty. Subject zprávy většinou stačí. Prozatím jsem nenarazil na to, že by mi to vyhodilo zprávu, která by nebyla od spamera. U zpráv u kterých si není program jistý, tak ty Vám šoupně do folderu Junk Suspects. A vy sám rozhodnete, jedná-li se o spam či ne. A z těhle vašich rozhodnutí se systém nadále učí.
Jak říkám, od té doby co ho používám, jsem moc spokojenej a spam pro mě přestal být problémem.
Rekl bych ze v poslednich tydnech nejak narusta pocet nevyzadanych zprav. Mozna, ze je aktivni nejaka kriminalni skupina. Z www strankami to zvyseni asi primo nesouvisi.
To svedci o tom, co jste za cloveka, kdyz si s nikym nepisete.
Editor novin, ktery si s nikym nepise, to je jeste divnejsi.
Pane Stwora, vidim, ze jste behem dneska velmi spravne (v duchu doporuceni) upravil zobrazovani emailovych adres prispevatelu, nicmene mate tam nejaky bug - bud v redakcnim systemu, nebo v systemu registraci. Nebo je snad mozne zaregistrovat si nick, ktery je jiz obsazen ? Ten post o spamihilatoru z 06.04 18:47 totiz neni ode mne ( ac je mnou podepsan ) a jak se nyni divam do historie "svych" prispevku neni to poprve.
30.6.2004 22:19
RE: Technicka pripominka pro editora
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?
Reakce na 30325
>Nebo je snad
>mozne zaregistrovat si nick, ktery je jiz obsazen ?
Zaregistrovat si dvakrát stejný nick možné není. Ale co možné je, je psát bez registrace. A podpisy u takových příspěvků nejsou ověřovány na duplicitu.
1.7.2004 1:32
RE: Technicka pripominka pro editora
Axl bobek (zavináč) telecom (tečka) cz 82.?.?.?
Reakce na 30327
Jinymi slovy - kdokoliv neregistrovany zde tedy muze vesele flamovat podepsan rekneme coby Lev nebo Vcelicka (nic osobniho panove) a pokud nema pravy dotycny pevnou resp. verejnou IP adresu v podstate se neda poznat ze jde o podvrh ? To je sice dobre vedet, nicmene pak mi nejak unika, jaky vyznam ta registrace vlastne ma ?
1.7.2004 2:28
RE: Technicka pripominka pro editora
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?
Reakce na 30333
>? To je sice dobre vedet, nicmene pak mi nejak unika, jaky
>vyznam ta registrace vlastne ma ?
Abyste nemusel čekat na mou cenzuru. To je jediný důvod.
Už jsem tady psal několkrát, že skript pro diskuze je už příliš velký a každý další kód do něj vložený prodlužuje načítání. Jistěže bych mohl doplnit ověřování nickname i pro přespolní diskutéry, ale znamenalo by to další zvětšení kódu - nutnost vyřešit druhý průchod, tedy návrat k uživateli s chybovou zprávou a uchováním všeho, co vložil.
Jedno řešení by bylo. Totiž nějak (třeba barevně) odlišit přespolní a registrované diskutéry, takže na první pohled poznáte, kdo je zaregistrován a kdo ne. Chcete to?
1.7.2004 10:34
RE: Technicka pripominka pro editora
Axl bobek (zavináč) telecom (tečka) cz 82.?.?.?
Reakce na 30335
Pravda, kvuli cenzure...
Jinak musim priznat, ze moznosti vaseho editoru jsou z pohledu uzivatele skutecne velmi komfortni, temer ve vsech ostatnich forech, ktere navstevuji, je napr. temer bez vyjimky zakazano (z bezpecnostnich duvodu) pouzivani HTML tagu, nicmene je otazka do jake miry jsou tyto moznosti nastevniky Zvedavce vyuzivany Kazdopadne alespon za to barevne rozliseni registrovanych a neregistrovanych se vrele primlouvam. Koneckoncu uz mame na ty registrovane prece i zakon
1.7.2004 13:55
RE: Technicka pripominka pro editora
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?
Reakce na 30325
Verim,ze dulezitejsi je to,co si muzete precist a vytvorit si vlastni usudek na dane tema nez to,kdo to pise.Kdybych chtel treba zmenit zoufale pomery ve Stredni americe,byl cistokrevny potomek mistnich domorodcu,tak Vam garantuji,ze by me,na podobnych strankach jako je Zvedavec, ignorovala vetsi polovina stredoamericanu.Pokud se clovek boji zrudnosti chovani nepritele,tak musi pouzivat stejne metody jako on, a verte,pokud se podepisete pod myslenky,ktere jsou jim trnem v oku,tak vas dostanou.Jsou hodne silni,zazivam to na vlastni kuzi vic nez deset let.Zit v Torontu nebo v Sydney neni to stejne,jako zit dnes v CR.Pokud se v budoucnu budu chtit schovat za nickname,tak pouziju Idealista,treba me pak pan Valter(pokud je spelling spatne,tak se omlouvam)veme v potaz.A taky mam jistotu,ze kdybych byl moc drzy,tak to administrator vymaze.
S pranim dobreho dne, Vas Idealista
P.S. Albanie,tam se dnes deji veci.A ticho po pesine..........
30.6.2004 22:10
Zahlcen spamem a viry
Baldwin de la Troville baldwin (zavináč) hackermail (tečka) com 147.?.?.?
jedno řešen, které se nabízí: nepoužívat email, ale nějaký jiný komunikační kanál.. Mě osobně už přestalo bavit každý den mazat tuny spamu a virů.. ICQ pod firewallem je jedno řečení, jabber, nebo jakýkoliv messenger.. já to používám a přiměl jsem k tomu všechny své přátele a obchodní partnery a jsme všichni spokojeni.
E-Mail je prostě mrtvý kanál, který už používají opravdu pouze ti, které baví se hrabat ve spamu.. Ono se ani nemusí mail psát někam na web, stačí se někde registrovat a email tam udat.. stane se že si to neuvědomíte.. roboti scannují i tuto oblast.
Takže doporučuji email nepoužívat na osobní korespondenci.
1.7.2004 1:37
RE: Zahlcen spamem a viry
Axl bobek (zavináč) telecom (tečka) cz 82.?.?.?
Reakce na 30326
"E-Mail je prostě mrtvý kanál "
HAHAHA. Diky vazeny, docela jste me pobavil. At zije byznys pres ICQ !
v nekterych statech usa je udajne spamovani trestne. ¨Nevite nekdo co presne je trestne (myslim jak je to pravne formulovano), jak je to definovano? Slysel jsem, ze trestne je minimalne falsovani odesilatele, coz mi pripada jako dobry napad...
diky
Neco se opravdu deje. Vcera jsem po dlouhe dobe jednou nebo dvakrat pouzil jiny smtp server, ktery ale patri solidni firme, a taky tu zpravu odeslal pod svoji jinou adresou a ted rano koukam a mam v poste spam prisly prave na tuto adresu a jako odesilatel se tvari byt nekdo z toho smtp serveru, co jsem vcera pouzil. Mam proto podezreni, ze nekdo odchytava emailovy traffic a poskytuje data spammerum. Je to zalezitost poslednich tydnu. Mimochodem, jako obvykle vsechna ta spina prichazi z USA.
>Mimochodem, jako obvykle vsechna ta spina prichazi z USA.
Stejne jako svinstvo pocitac a OS winX
Internet sice vynalezl Al Gore (podle jeho vlastnich slov), ale za vsechno to svinstvo viru a spamu muze Bush a jeho zidovska junta.
Vyraz e-mailova posta pouzity v clanku je strasny bastard. Slovo mail ve vyrazu e-mail znamena postu takze doslova znamena e-posta posta. Bud pouzivejte cely vyraz neprelozeny e-mail nebo cesky preklad elektronicka posta.
zajimave poznamky. Pro mne to znamena nekolik veci, urychleny odklon od Woken?. Lidi venuji mejlu mene pozornosti a zacnou vic pouzivat telefon nebo primy kontakt, ktery ma fektivitu. Bez vnejsiho zasahu se cely system zhrouti. Neco jako na poste, odeslete balik a udate svou registrovanou adresu. Nicmene ani to nebrani zaslani cihly nebo doporuceneho prazdneho papiru na UV. Aktivni ochrana je vystopovat adresy a ty verejne vystavit viz RFC. nektere internetove adresy jde sestrelit podobnym zpusobem, jako ty rusaky s levnym softwarem.
slysel jsem, ze je pry take mozne nahradit v textu html stranek znaky jejich "ascii kody" (napriklad. prohlizece je interpretuhi spravne, ale roboti jim nerozumi. tedy napriklad:
[email protected]
zapsat jako
mailto:your@email.address
nevim jestli se to v prohlizeci zobrazi tak jak jsem zamyslel - je to sekvence znaku ambersand &, koleji # cisla znaku v ascii tabulce a stredniku.
muzete se podivat treba tady http://mail.rochester.edu/~jr007j/emailencoder/
nebo dat v googlu hledat neco jako
mask e-mail address character code
mohlo by to pomoct...
4.7.2004 17:07
RE: Zahlcen spamem a viry
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?
Reakce na 30445
Ježíš, to je šikovné. Ale opravdu to roboti nenajdou? Že by na takový jednoduchý trik tvůrcové robotů nepřišli?
mozny to je. misto jednoho znaku jich ma nekolik (5). mozna proste roboti neinterpretuji "ascii" kody, ale berou kazdy znak zvlast... ale vyzkousene to nemam
Proti virum je celkem jednoducha obrana
- nepouzivat IE, aby se clovek nenakazil sam
- maily se spustitelnou prilohou zahazovat rovnou
- maily se zipovanou prilohou filtrovat do zvlastniho adresare
Proti spamu pomahs:
- zavest preventivni trideni mailu:
- vyfiltrovat vsechno z konferenci a od znamych lidi a ulozit do pracovnich adresaru
- vyhazet nejcastejsi spamy (Subject obsahuje penis, viagra, ... v ruznych tvarech, nebo mail pochazi z hotmailu nebo yahoo
- zbytek dat do specialniho adresare, ktery se projde jednou za cas a vytahaji se z nej zijici lide, kteri vazne pisi me
(Nasteveni v KMailu tak za pul hodinky, udrzba kolem 10 minut denne, kolem 100 spamu/viru denne)
Náhodou jsem se dostal na tyto stránky. Váš problém s adresou se dá vyřešit poměrně jednoduše. Všiml jsem si ale kódování ISO, másledující rada je pro kódování Windows, ale protože znaky do 127 jsou stejné, mělo by to platit i v ISO:
jmeno@server.cz
Ve Vašem případě:
editor@zvedavec.org
Tento kód ve stránce zajistí, že adresa bude na stránce viditelná ve správné podobě, ale robot ji nenajde.
Jiná možnost je použít program na přepsání všech znaků do podoby jako @. Zápis je sice další, ale zcela bezpečný. Bohužel mám příslušný prográmek na disku neznámo kde. Najdu-li, pošlu.
Na vyčištění pošty od spamu existují programy (používám Mail Washer), které se po jisté době naučí rozpoznat spam.
Tuto stránku navštívilo 8 878