Diskuze k článku

Musíme skoncovat s bankovním socialismem

Příspěvků 27

30.12.2019 8:44

dluh je když

ping789 91.?.?.?

dluh ve virtuálních penězích je pouhé nic podložené hloupostí gojů, gojové se za to nic budou vzájemně zabíjet a jebat za veselého přihlížení vyvolenců u klávesnic, podkladovým aktivem 99% financí je debilita gojů , new brave world , a v roce 2020 nechť vás provází síla a zdravíčko s pohodou [smích]

375607

30.12.2019 9:56

Autor neříká nic nového,

Erwin 194.?.?.?

nicméně je třeba stále tyto věci připomínat. Nemám k tématu žádný komentář, chtěl bych jen vytknout autorovi, aby si, než odešle článek, po sobě přečetl své výtvory. Na mě (i na běžný standard na Zvědavci) je tam příliš mnoho chyb. Gramatických i věcných (dest biliónů má devět nul). Nebuď líný, Jane. Těch pět minut na zpětnou kontrolu se vyplatí. Vypadá to pak, jako bys byl absolventem nějaké demokratické rychloškoly.

375611

30.12.2019 10:16

RE: Autor neříká nic nového,

Malý a zvedavý 185.?.?.?

Reakce na 375611

Musím trošku rýpnuť a podpichnúť.
1 000 000 = milión
1 000 000 000 = miliarda
1 000 000 000 000 = bilión
10 000 000 000 000 = 10 biliónov, čiže 13 núl
1 000 000 000 000 000 = biliarda
1 000 000 000 000 000 000 = trilión
atď...

Alebo sem k nám do Európy chce nieto zavádzať vyspelú demokratickú matematiku z USA, kde preskočili miliardu a po milióne majú miesto miliardy hneď "bilión" s 9 nulami?

375615

30.12.2019 15:27

RE: Autor neříká nic nového,

jan Vitek 84.?.?.?

Reakce na 375611

Milion má šest nul, miliarda devět nul, bilion dvanáct nul.
Jan Vítek

375621

31.12.2019 7:43

RE: Autor neříká nic nového,

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 375621

Teď máte pravdu, bilion má 12 nul. Znovu opakuji - přečtěte si svůj článek pořádně. Já netvrdím, že bilion jich má devět, ale vy. Jen vas na tu chybu upozorňuji.
(...deset bilionů je astronomické číslo, které má devět nul)

375646

31.12.2019 9:51

RE: Autor neříká nic nového,

jan Vitek 84.?.?.?

Reakce na 375646

Mea culpa. Nevím, zda znáte pojem "copy blind." To je stav, kdy přepisujete článek tolikrát, že se člověk stane slepým tomu, co napsal, ale vidí to, co napsat chtěl.
Jan Vítek

375650

30.12.2019 10:06

Banky su v tom nevinne

libertarian 31.?.?.?

Samozrejme že nie celkom . Ale :
Banky sú vykonávateľom toho ZLA. Banky konajú PRESNE podľa zákonov, ktoré vytvorili POLITICI, naši demokratickí zástupcovia. Banky na tom samozrejme zarábajú, pretože KAŽDÝ robí iba to, na čom môže zarobiť. KAŽDÝ človek.

ŠTAT potrebuje banky, pretože banky ho zásobujú peniazmi, a NIKDY tie peniaze nepožadujú vrátiť. Bankám stačí, že si môžu stále znova a znova vytvárať NOVÉ PENIAZE. Je to symbioza dvoch gaunerov - ŠTÁT a BANKY.
A ovčania toto podporujú tým, že podporujú demokratický štátny systém.

"MUSÍME SKONCOVAT S BANKOVNÍM SOCIALISMEM"
- a v deň. keď by sme to urobili, sa zrúti systém financovania štátu, zrúti sa dôchodkový, zdravotný, policajný, vojenský, systém, štátna administratíva, všetko krachne naraz.

Z tohto pekelného kolotoča sa nedá vystúpiť. Dá sa z neho iba vyletieť a otrepať sa o múr.

375612

30.12.2019 10:15

Jsem trochu rozpačitý...

JaJa 85.?.?.?

z min. dvou bodů:
a) pravopisných chyb ("...éry Clintonovi"- která mě majzla do očí asi jako první)
b) doporučení k nákupu bitcoinů - domnívám se, že stříbro je rozhodně užitečnější a mnohem používanější kov (průmyslově dokonce i více než zlato)

A chybí závěrečné doporučení - "prásknout do stolu banksterům a říci dost" opravdu nestačí. Co třeba zkusit zrušit "volný pohyb kapitálu a návrat k národním ekonomikám včetně měny založené na zlatém(?) standardu"? Ale bez příslušného ekonomického vzdělání a hlavně ochoty vlád do toho jít, je to opět jen hypotéza...[mrknutí jedním okem] Jsme jako žáby v kotli, pod kterým banksteři a jiní Rotschildové topí. A pokud žáby začnou kvákat, stačí přihodit jedno polínko...[velký smích]

375614

31.12.2019 10:29

RE: Jsem trochu rozpačitý...

jan Vitek 84.?.?.?

Reakce na 375614

Gramatická chyba je mrzutá, neměl jsem ji přehlédnout, ale stalo se, co se jednou stát muselo. Moje znalost češtiny trpí jednapadesátiletým odloučením od rodné řeči. Mojím pracovním jazykem v exilu je angličtina a žiji ve francouzském prostředí.
Podal jsem redakci návrh, jak zabránit opakovaní.
Jan Vítek

375652

1.1.2020 14:40

RE: Jsem trochu rozpačitý...a já mám pro vás bankovní reformu

Kateřina Amiourová 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 375652

Zde: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/signiorag...
děkuju na upozornění na GSA, tohle mi chybělo do mozaiky. Nevicím nic špatného na deflaci, pokud ta deflace znamená vyšší prodeje za nižších cen, čili, jiný způsob dobývání zisku, než je ten spekulativní, a too jsem schopna dosáhnout. Třeba takto: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/chytra-da... ona totiž ta čísla statistického úřadu už dávmno nejsou reálná, ve spotřebním koši pro lidi na životním minimu je schopen vynechat náklady na bydlení, maso, ovoce a zeleninu a td. Emise peněz v uplynulých letech vedla ke krásnému snížení nšzaměstnanosti, ale protože nebyla socialistická, tj, ty peníze nepadaly dolů k nejchudším, nýbrž se množiy úvěry komerčních bank těm nejbohatším,. vzrostly ceny nemovitostí neurekom: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/nekolik-p...
a celý zdrojář této ekonomické školy: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/novy-zdro...

375675

31.12.2019 15:01

RE: Jsem trochu rozpačitý...

vousy13 84.?.?.?

Reakce na 375614

Zlatý standard je mrtev!

Může posloužit pouze při přechodu na energo-invariant jako stabilizační moment, vzhledem k celkové produkci zlata globálně.

Je třeba odstranit od našich hrdel lichvářské pijavice, aby jen jako investiční firmy s podílem na zisku úvěrovaných projektů fungovaly a ne na úvěrech s úrokem sály naši krev až k záhubě.

Rothschildové jsou otroky jako my, jen na jiném stupni davoelitární pyramidy. Ovšem odpovědnost mají daleko vyšší a tím i nad jejich hlavami gilotina trvale visí. Hlavu jim občas setne a tak hlavní impuls na změnu musí jít od nás.

Tak formujme informační pole, abychom změnili budoucnost našich dětí. Informační válka je na svém vrcholu...

375659

30.12.2019 10:45

Panika v

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 45.?.?.?

Psáno přes TOR nebo proxy. Zrušeno

375616

30.12.2019 12:42

slabe kafe

rosco 185.?.?.?

jedine co autor zrejme pochopil je ze cely system je podvod a kreditni bublina praskne, jinak se clanek hemzi nesmysly.
"které se řídí nepsaným zákonem globálního super-kapitalismu"

ocividne nechape ze kapitalismus nemuze existovat bez fungujici meny a volneho trhu, oboji bylo 1913 eliminovano pejzatou mafii zalozenim Fed.

" Vsadím se, že zvolí útěk dopředu a začnou vyrábět úvěry a peníze",

autor zaspal zrejme dobu, to se uz davno deje,dnes nexistuje jediny dolar nebo jina mena ktery by nevznikl dluhem a sice nejpozdeji od 1971 kdy Nixon pohrbil zbytek zlateho standardu, tedy Bretton-Woods dohodu, neboli kompenzaci deficitu obchodnich bilanci mezi staty vyrovnanim fyzickym zlatem.

"Jmenuje se po svých iniciátorech Glass-Steagall Act (GSA)."
GSA v zadnem pripade neomezoval vyrobu obeziva z ridkeho prdu ani nebranil spekulaci, pouze delil obchodni cinnost mezi bankami a brokery, proto uz v 80 letech tez doslo k bankovni krizi S&L., po nejake ucinnosti ani stopa
https://www.investopedia.com/terms/s/sl-crisis.asp

"Měna posledního útočiště --pochybuji, že to bude dolar, vsadil bych spíš na švýcarský frank-- vyletí do stratosférické výše"
nesmysl zadna nekryta mena nemuze ochranit pred kolapsem kreditni bubliny, tedy ani Frank a rozhodne ani bitcoin, pouze fyzicke zlato a stribro protoze jsou jediny subjekt ktery neni zatizeny dluhem.
"Tuto špinavou práci odjakživa vykonávají dvě služky kapitalismu, deflace a inflace"
nesmysl, deflace ani inflace nejsou sluzkou kapitalismu, oboji se muze vyskytnout v jakemkoli systemu nasledkem nepomeru mezi mnozstvim produktu a menoveho objemu, to muze nastat i nasledkem technologicke revoluce. Autor zrejme nezazil menovou reformu 1953 v CSSR za bolsevika.Ostatne v dobe kapitalismu v USA pred 1913 podrzel dolar s vyjimkou kratke doby obcanske valky po 130 let prakticky stejnou kupni silu.
Misto psani senzace chtivych clanku by se mel autor nejdrive trochu informovat.
[chechtot][chechtot]

375618

30.12.2019 17:31

RE: slabe kafe

jan Vitek 84.?.?.?

Reakce na 375618

Tohle je článek, ne odborné pojednání.
Jan Vítek

375626

30.12.2019 23:26

RE: slabe kafe

rosco 185.?.?.?

Reakce na 375626

k cemu je dobry clanek kdyz polovina tvrzeni je mimo? Jen tak aby se vyplnily radky?Pro laiky je to naprosto zavadejici [chechtot]

375636

31.12.2019 10:06

RE: slabe kafe

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 375636

Jak víte, že polovina je mimo, když ekonomie není žádná exaktní věda? Vaše tvrzení pouze dokazuje, že čerpáte z jiných zdrojů a čtete jiné autory nežli já, a že ty svoje
považujete za věrohodnější nežli moje. Pokračovat v diskusi by bylo jako orat moře.
Ale chete-li můžeme si vyměnit názory emailem přímo mezi sebou.
Jan Vítek

375651

1.1.2020 16:59

RE: slabe kafe

rosco 185.?.?.?

Reakce na 375651

musim Vas zklamat pane Vitek, na to abych vyvratil tu Vasi prozu neni zadne exaktni vedy potreba, ani, na rozdil od vas, nepotrebuji cist zadne pochybne zdroje, uz skoro 40 let cerpam sve vedomosti tady ve Svycarsku z praxe. Mate ostatne pravdu, mimo tam nemate polovinu, nybrz jeste vic, vybral jsem jen namatkou nektere citaty. Nepisi to sem ostatne proto abych vas zdiskreditoval, vzhledem k tomu ze 90% populace jsou ekonomicti analfabeti, je proste skoda ze krome tech mainstream zvastu se takovehle veci objevuji i na tzv. alternativnich portalech, ktere by to mely uvest na spravnou miru. Orat more samozrejme nehodlam, na to mame prece Gretu. [velký smích]

375679

1.1.2020 20:46

RE: slabe kafe

jan Vitek jan (tečka) vitek28 (zavináč) gmail (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 375679

Jaká shoda! Žiji také ve Švýcarsku, ale již víc než půl století. Během poloviny těchto let jsem působi v ženevské Mezinárodní organizaci práce, kde jsem byl hlavním redaktorem globálního ekonomického časopis ILO INFORMATION, který vycházel v jednadvaceti jazykových vydáních v souhrnném nákladu tři čtvrtě milionu výtisků.
Štatně jsem se v této funkci dočkal penze. Přečtěte si, prosím, můj autobiografický román PAST, tam je vše. Je k dostání na Amazon. Rád se s Vámi sejdu, abychom si pohovořili, ale musel byste přijet do Ženevy, velice těžko se pohybuji, trpím neuropatií. Přeji Vám a Vašim blízkým radostný rok 2020 v plném a stálem zdraví.
Jan Vítek

375686

1.1.2020 23:18

RE: slabe kafe

rosco 185.?.?.?

Reakce na 375686

je mi lito pane Vitek, do Zenevy kvuli tomu jet nehodlam, jsem na druhe strane Svycarska. Tim ze jste se dockal duchodu v takove proflaknute organizaci jako je UNO bych se moc nechlubil, dava to tusit ze jste psal clanky poplatne teto zkorumpovane organizaci, jinak by Vas tam nedrzeli. Presto Vam preji tez vsechno nejlepsi v Novem roce a v ramci moznosti uzdraveni.[cool]

375695

2.1.2020 10:11

Silné kafe.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 375686

Emigrantské diskuse jsou vždy zajímavé zejména na stará kolena. Zejména pak o důvodu, průběhu a pak jejich konci, pokud to opět samozřejmě neprobíhá v českých hospitech, kde je to nejlevnější, i když tam dneska už slouží jako nejlevnější perzonál všechno od českých bezdomovců a ukrajinců až po fililínce a somálce...

[velký smích]

375708

2.1.2020 15:52

RE: Silné kafe.

jan Vitek jan (tečka) vitek28 (zavináč) gmail (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 375708

Člověk, který jde do ciziny za lepším je emigrant. Člověk, který opouští vlast pro ideál je exulant. Neznám osmdesát-šedesátníka, který by neodešel na Západ hledat svobodu. Pro oba, jak emigranta, tak exulanta, je chleba v neznámé zemi stejně tvrdý a postavit existenci na cizí zelené louce je stejná výzva. Historická zkušenost ukazuje, že exulanti obstojí o něco lépe nežli emigranti. Jedním z hlavních důvodů je, že emigranti se mohou vrátit, kdežto exulanti ne, protože za sebou spálili všechny mosty.

Jan Vítek

375722

2.1.2020 19:32

RE: Silné kafe.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 375722

Musim se tiše bavit když slyším, jak někdo hledá třeba "svobodu" v emerice, protože jsem třeba osobně neviděl lepší komunizmus než americký, a lepší kapitalizmus než ruský / sovětský / . Samozřejmě principiálně každý režim musí sloužit lůze, protože nemá li lůza potřebnou kupní sílu, není co prodávat a na čem vydělávat, nebo jak to vtipněji formuloval sponzorovaný kámoš anglického továrníka Engelse, Karel Marx, "posbírat přidanou hodnotu". Samozřejmě zatímco český bolševický lůzr touží po trabantu a satelitu, namířeném do západního německa, americký negr chce mít desetimetrový bílý fáro s bílou plavovlasou děvkou a kufr kokainu. Jiný rozdíl mezi tím nevidím, a jak českého tak amerického lůzra režim jistě plně uspokojí, protože mu draze prodá v podstatě stejnou věc, jen v jiné kvalitě .

[velký smích]

375727

30.12.2019 18:57

Taky souhlas s mnoha diskutéry, že nic objevného, ale ...

Ali-ste BEL 185.?.?.?

Souhlasím s mnoha diskutéry, že nic moc objevného, ale přesto si myslím, že má článek smysl. Otvírá úvahovou linku směrem k riziku, na které i zde na Zvědavci poukazuji již déle. Ano, náš stát je oslaben již nyní a je to z velké části dáno jeho vazalským postavením a nemá cenu právě teď rozebírat nakolik chtěným, hloupým, kvůli naší národní povaze nevyhnutelným, konspiračně plánovaným a k "určitému cíli" vedoucím.

Spíše se věnujme úvaze, jestli by takto oslabený, podřízený a ani potravinově nesoběstačný stát zvládl plnit i ty základní funkce v době krize? Původ/příčinu krize rovněž vynechejme, neb jich může být celá řada (finanční, přírodní, migrační a to i migrací za vodou, energetická, a nebo i "obyčejný" blackout...).

Po vlastní, a taky nijak objevné analýze, bych dal i 90% pravděpodobnost, že se "stát" stěží postará "sám o sebe" a lidi nechá v naprostém chaosu, bez peněz, bez důchodů a běžných příjmů za "neproduktivní práci", bez ochrany, bez vymahatelnosti práva a pořádku, atd.

Dobré časy, a berme to tak, že jen na čas, vystřídají špatné časy. Ne jestli, ale kdy?

Skupiny lidí (obce, čtvrti, komunity, ..), které budou mít ve svém středu i lidi, kteří již dnes vědí, co dělat, budou pro záchranu sebe, svých blízkých a svých obcí, komunit a čtvrtí připraveni konat vše potřebné, aby jim mohli pomoci. To není nějaká iluze, ale z dob různých krizí daná realita. O špatných skupinách lidí, tedy o tlupách gangsterského typu raději ani jedno slovo (pšt!).

No a ve finanční oblasti, abychom neodbíhali od tématu, nastolí LETS – výměnu zboží a služeb (Local Exchange Trading Systém). Aktuální situace pak ukáže, jaké komodity se platidly stanou a jaký bude směnný kurz. Většinou to bývají drahé kovy, káva, cigarety, cukr, alkohol, léky, ale třeba i toaletení papír a sirky. V takových dobách je jedinou možností tvorba stabilních, lokálních, na dosavadním systému nezávislých ekonomik. LETS je systémem místní nefinanční směny zboží a služeb. Je to k částečné dokonalosti dovedená forma sousedské výpomoci. Počátky nalezneme v devadesátých letech ve Velké Británii, Austrálii, USA a Kanadě, odkud se systém rozšířil do celého světa. Na rozdíl od klasického finančnictví nabízí LETS mnoho výhod, ale jsou s ním pojena i určitá rizika. Základním prvkem je, že je nezávislý na penězích, neslouží k obohacování, nepodléhá zdanění, protože negeneruje zisk. Důležité slovo je ono "local", neb se tyto systémy těžko řídí v počtu účastníků na d 500 a je potřeba udržet stav, kdy se nikdo "jen neveze" a případně "parazita" ze systému vyloučit, což v normálním finančním systému nejde (jde, ale to je jiná pohádka). Systém je založen na úvaze, že neexistuje nikdo, kdo by neměl žádný talent na něco, co by někdo jiný mohl potřebovat. Popisovat jeho detaily nemá nyní c...Automaticky kráceno

375628

30.12.2019 19:01

Souhlas s noha diskutéry, ale - dokončení

Ali-ste BEL 185.?.?.?

... Popisovat jeho detaily nemá nyní cenu.

I v tomto ohledu, státem řízeného finančního systému, je potřeba uvažovat s lokálním převzetím jedné ze základních funkcí státu. Nic víc, nic míň!

375629

3.1.2020 3:01

RE: Souhlas s noha diskutéry, ale - dokončení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 375629

Všechny lokální měny plus směna zboží fungovali pouze když lidem teklo do bot, jakmile se situace trochu zlepšila a mohli jít nakupovat do supermarketu, tak lidi přešli velmi rychle na starý 'osvědčený' způsob ekonomiky. To víte v Pekingu mají problém akceptovat americké dluhopisy, takže osobní 'bank note' od ajfoun-idiota nebo lokální lopaty asi nevezmou. Pouze za bolševika ve východní Evropě byl tolerovaný černý trh dlouhodobě, poněvadž komáři rychle zjistili, že toho pablba Marxe nemůžou brát doslovně. Neexistuje v historii bohatý stát bez silné početné nižší střední třídy a Marx tento pilíř bohaté společnosti postavil ideologicky mimo zákon. Takže v CSSR byla tollerována tzv. šmelina, melouchy... a top byli veksláci pokud tedy měnili západní měnu zpětně komoušům za bony do tuzexu . Ti chytří to dělali, měli double kšeft a za jistý desátek estebákům neskončili v base.

Gorbačov šel po korupci, zlikvidoval s tím i torzo malého byznysu v SSSR a urychlil ekonomicky rozpad. Ekonomika se bez mazacích koleček korupce,ale v rozumné míře neobejde. Speciálně ta centrálně planováná. Pokud jde o korupci, to by jste prvně musel překopat myšlení lidí. Snad se soudruzi jednou toho svého nadčlověka jako morálního vzoru dočkají. Zatím se mladí jak trefně vystihl P. Hampl předhanějí, kdo lépe 'vylíže prdel' nebo odrovná konkurenta v karierním postupu. Získat prej mohou hodně a ztratit úplně všechno. Někerý se asi bojí i o pindíka, ale já jsem lopata, takže... [velký smích] Komunisti vytvořili v CR megakorporace jako podniky zahraničního obchodu, ty nedanili, protože je vlastnili. Nejnižší sociálně vrstva, ale velmi početná a kvalifikovaná nesla danovou zátěž a držela pohrobka velmi bohaté první republiky nad vodou. Stačí srovnat CR a Rakousko do roku 1955 okupované SSSR, aby bylo zřejmé k jakému úpadku za 40 let socialismu došlo.

Do stejné prdele akorát jinou cestou se dostali v USA a západní Evropa. Jak rosco řekl od roku 1913 kapitalismus kaput !! Nižší střední třída je zdecimovaná a ta bylo kromě daní i zdroj praktických inovací a tvorby toho co skutečně potřebujeme! Třeba sedláci jsou nepostradatelní!! Nevím jak kdo, ale já krávu nepodojím. Velké korporace de facto taky neplatí daně, a kvalifikovaná i nekvalifikovaná práce se tlačí dolů k minimální mzdě. A Hilary jako volební slogan použila zdaníme střední třídu. Pokud jde o numera, ty ukazují pouze aktuální stav, lepší jsou grafy. A že ta numera jsou ... FED neměl za 100 let ani jeden audit. Zlato bylo platidlo kralů, stříbro střední třídy a dluhy... Američani, Švýcaři, Rakušani a lidi z 'Jugoslávie' jsou velmi dobře vyzbrojeni. Kromě zlata, stříbra je dobré mít zbraň, aspoň půlka národa. Podívejte, co se děje hned za rohem v Německu!

375734

30.12.2019 20:21

Svět kapitálu bez hodnot

svatoslav.butora 2a00:x:x:x:x:x

Přeji hezký den a pěkný nový rok v nehezky a nepěkně uspořádaném světě pod vládou Monstra Minotaura a jeho systémů Světa kapitálu bez hodnot... Jakákoliv diskuse v takovém systému by měla vést k logickému závěru, že žádnou positivní budoucnost tento systém nemá. Cestou k obnově civilizačního vývoje bez potácení se na hraně věčných krizí a na pokraji světové války je cesta k maximální možné soběstačnosti bez placení "za ochranu" přes tzv.NATO a spol. ... A která (politická) strana to má v programu a která netouží po zastoupení v kruhu seskupení stran u bohatého stolu v síni řízení novodobého otrokářského systému a světa tzv.bohatství a monstruózních dluhů v tzv.EU a spol. ???

375633

1.1.2020 22:09

Co o nesplatitelných dluzích řekl

Gambri 37.?.?.?

baron Rothschild před cca 2 lety řekl, že existují pouze dvě řešení: 3. světová válka nebo konfiskace všech soukromých vkladů na planetě.

375692

Tuto stránku navštívilo 1 792