Diskuze k článku

Nový design

Příspěvků 75

19.12.2003 7:06

Nový design

Lev 172.?.?.?

Libi se mi: - titul napisu Zvedavec.
- barevnost
- melirovane pozadi

Nelibi se mi - uprava stredu hlavni stranky, tam,
kde jsou psane hlavni clanky
a komentare. Chtelo by to vice
prostoru, mezi tema sloupci po
krajich a ty slopce bych i zmensil.
Stred stranky je vice zadany, tak
bych jej vice zduraznil, nez aby
zanikal. Dekuji Lev

23041

19.12.2003 16:15

RE: Nový design

Kurt Cz 213.?.?.?

Reakce na 23041

Je to super, a všechno nejlepší do nového roku.

23069

19.12.2003 8:30

Nový design

Rado 24.?.?.?

Novy dizajn je OK, obrazok k Vianociam je pekny (mimochodom stastne a vesele Vianoce aj Vam). Chcelo by to ale viacej clankov.

23044

19.12.2003 9:50

Novy´ design

Mikin mikinbca (zavináč) yahoo (tečka) ca 199.?.?.?

No, ja bych pane Stwora s tou vymenou manzelky jeste radeji pockal. Ta soucasna vas pokud vim zivi..... [mrknutí jedním okem]
Ale ted trosku vazneji o Zvedavci jako takovem: nektere clanky jsou tak slabe, ze by bylo lepsi je uplne vynechat. Kvantita neni vzdy kvalita. Treba ten nesmysl o "vaporizovani" Izraele patril rovnou do kose. Byly v nem naproste technicke nesmysly a byl patrne psan jakymsi ubozakem nachazejicim se ve stavu nejvyssiho rozruseni.

A ted k tomu nestastnemu "moderovani". Podle me je to blbost, ale kdyby se to delalo aspon trosicku spravedlive, nebyla by to zase takova katastrofa.
Podivejte - ja osobne povazuji Zvedavec za prolhany, nacisticko-komunisticky platek. Nezlobil bych se ale vubec, kdybyste takove prohlaseni jako jsem ted udelal okamzite smazal. Nato by takove moderovani mohlo byt dobre. Jenze to byste musel mazat i albertovy vykriky o "odpornych zidech s krivymi nosy", nebo hloupoucke urazky, kterymi zde napriklad takovy "Kyslik", "Lev" nebo "Malverika" zahrnuji ostatni ctenare.
Tyhle veci (spolecne s nesmirne jednostrannym vyberem materialu) prave delaji ze Zvedavce ten uz zmineny "nacisticko-komunisticky platek".
A v tom vam nova graficka uprava (ktera se mi mimochodem docela libi) nepomuze ani nahodou............
Mikin Canada

23048

19.12.2003 14:35

RE: Novy´ design

Lev 172.?.?.?

Reakce na 23048

nebo hloupoucke urazky, kterymi zde napriklad takovy "Kyslik", "Lev" nebo "Malverika" zahrnuji ostatni ctenare.
Tyhle veci (spolecne s nesmirne jednostrannym vyberem materialu) prave delaji ze Zvedavce ten uz zmineny "nacisticko-komunisticky platek".
__________________________________________________

....oh Mikine, Mikine. Vy se uz nepolepsite, tak jako ja ( Lev ) a ostatni, kterym to vytykate. Ba naopak a to je horsi, ze to same si myslim o Vas ja sam a to je jedina vec, ve kterem se na tomto foru Zvedavce shodneme. Ja osobne jsem velmi rad, ze nepatrim do skupiny lidi Vam podobnym.

Stastne, vesele a v MIRU !!! prozite svatky Vanocni Vam Mikine a Vasi rodine uprimne preje Lev s Lvici a s Lvicaty

23061

19.12.2003 9:58

Nový design

hrac(kryci jmeno-Mose) Mose (zavináč) Aman (tečka) il 80.?.?.?

Chtelo by barevne sladit obrazky znacici ,interni ifo zvedavce'(to velke modre Z)..,komentare'(Zemekoule-modra)...tzn.dat jim take podobny habit jako menu vlevo ci vpravo.

23049

19.12.2003 15:11

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23049

Určitě opravím. Musím najít nějaké slušné ikonky [mrknutí jedním okem].

23065

19.12.2003 10:04

Nový design

Čertíkbertík certikbertik (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Dělejte si co chcete,jenom doufám,že zde nezačneme fandit židákům.

23050

20.12.2003 20:43

RE: Nový design & židáci

Dan daniel (tečka) zyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

Reakce na 23050

Ano, Zvedavec se vizuelne rozhodne nezmenil k horsimu.

Tohleti "židáci", CertikuBertiku, co to je? Koho nebo co mate na mysli?

23134

19.12.2003 10:17

Nový design

Silencer 147.?.?.?

V pohode design, takovy stridmy a nepreplacany. Jedinou vytku bych mel k tomu klasickemu tabulkovemu layoutu : zkuste css layout. Mam s tim dobre zkusenosti(ikdyz sem se parkrat pri jeho tvorbe poradne nas*), doporucuji si precist o tom neco na http://www.pixy.cz
nebo http://www.sovavsiti .

23051

19.12.2003 11:55

Nový design

p 205.?.?.?

...je to pekny.

23054

19.12.2003 12:12

Nový design

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

Je to pekne a urcite prehlednejsi, zmena urcite k lepsimu, ale neco bych prece jen mel:

Patrne je web designovan na minimalni rozliseni 800x600. Nevim, jestli jeste nekdo takove rozliseni dnes pouziva. Mozna ze optimalizace na 1024x768 by byla vhodnejsi - zvlaste kvuli prostoru pro stredovou sekci hlavni stranky - viz prislevek pana Lva. Ale jinak je to vazne pekne.

a jeste: uplne dole mate:

"Copyright © 2003, 2002, 2001, 2000, 2003 Vladimír Stwora"

asi maly bugos... [smích]

23055

19.12.2003 15:08

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23055

>Patrne je web designovan na minimalni rozliseni 800x600. Nevim,
>jestli jeste nekdo takove rozliseni dnes pouziva.

Ano, je to na 800x600. Šířka je ve skutečnosti pouze 740, aby zůstaly pruhy po stranách. Prošel jsem desítky profesionálních stránek a měřil šířku pruhu, než jsem se pro tento formát rozhodl. Používají ho např. http://www.guardian.co.uk/ (720), http://msnbc.msn.com/Default.aspx?p1=0 (780), http://www.bbc.co.uk/czech/ (760) a další.

>a jeste: uplne dole mate:
>
>"Copyright © 2003, 2002, 2001, 2000, 2003 Vladimír Stwora"
>
>asi maly bugos... [smích]

Nerozumím. Kde je tam problém?

23064

20.12.2003 10:15

RE: Nový design

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 23064

Ja si tiež myslím, že 800x600 je trochu málo.
Skúste spraviť prieskum, aké rozlíšenie používajú vaši čitatelia.

23109

21.12.2003 2:45

800 x 600

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23109

Nechal jsem relativní délku na 84%. To by mělo pomoci.

23151

21.12.2003 8:30

RE: 800 x 600

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 23151

Áno, áno, je to širšie, vďaka [smích].

23166

22.12.2003 15:29

Rozlisenie

Matus UHLAR - fantomas 195.?.?.?

Reakce na 23064

>Ano, je to na 800x600. Šířka je ve skutečnosti pouze 740,
>aby zůstaly pruhy po stranách.

Co keby nebol web designovany na nejake rozlisenie, ale na lubovolne rozlisenie? Preco nenechat pouzivatela, nech si okno zvacsi alebo zmensi? Nech uz ho vidi clovek na PDA so sirkou displeja 640 znakov, aj slabo vidiaci, ktory ma sice sirku 1280 znakov, ale font 24-pixelovy?>>Patrne je web designovan na minimalni rozliseni 800x600.

23221

21.12.2003 3:23

RE: Nový design

Jirka 129.?.?.?

Reakce na 23055

>a jeste: uplne dole mate:
>
>"Copyright © 2003, 2002, 2001, 2000, 2003 Vladimír
>Stwora"
>
>asi maly bugos... [smích]

Ja tomu rozumim tak, ze bez povoleni vlastnika copyrights nikdo nema pravo jakykoliv text pouzivat jinde. Nebo je tomu jinak?

23155

21.12.2003 12:08

RE: Nový design

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 23155

proste tam bylo 2x 2003 misto 1999
jiz je to opravene...

23169

19.12.2003 12:35

Nový design

Atom 147.?.?.?

Hmm, je to docela dobré, akorát s tím zkracováním řádků bych to tak nepřeháněl. Větší monitor si obvykle člověk pořizuje proto, aby se toho na obrazovku více vešlo. Někteří exoti (jako třeba já) sedí od monitoru trochu dál a rádi si nastavují větší písmo.

Lepšímu sledování řádků může pomoci jejich větší rozestup. Pokud opravudu chcete dělat široké okraje, nechte je i mezi sloupečky.

Taky je dobrým zvykem nastavovat šířku sloupců (tabulek) relativně (width="90%" atd.). Komu se zdají řádky moc dlouhé, může si pak snadno změnit velikost okna a tím je zkrátit podle svých představ.

23056

19.12.2003 14:26

Nový design

jon sedley sedley (zavináč) centrum (tečka) cz 62.?.?.?

Vzhledově i funkčně je nový design dosti slušný. V každém případě bych znovu rád odkázal na stránky Petra Staníčka (http://www.pixy.cz), jak uz to přede mnou stihnul Silencer. Všimněte si, Vladimíre, že jak odděluje obsah stránky (xhtml) a formu vzhledu (css). Používá php stejně jako Vy a pomocí něj je možné volit různé soubory .css a tím si volit různé vzhledy stránek. Nehledě k tomu, že když se podíváte do kódu zvědavce (hlavně v diskuzích), tak se to tam tolik hemží samým table, tr, td, font, že kdybyste tyhle tagy vysekal, způsobovaly by Vaše stránky skoro poloviční datové toky. Navíc zjistíte, že se v php mnohem snáze programuje, když se tabulkových tagů zbavíte (vlastní zkušenost) a Vaše skripty budou mít moci o pár tisíc řádek méně. Co se týká těch odhadů, které rozlišení se více používá a které méně, stačí si zaregistrovat počítadlo stránek, které registruje i rozlišení obrazovek klientů a uvidíte, že rozlišení 800x600 je stále ještě aktuální. Co mi však vadí je to, že u zpravodajského serveru, tzn. obsahem jsou téměř výhradně texty, máte pevnou velikost písma v jednotkách px. Spousta lidí totiž blbě vidí a písmo si chtějí zvětšit a v Internet Exploreru se jim to prostě nepodaří (no aspoň si nainstalují pořádný prohlížeč). Ale tolik k formě. S obsahem jsem samozřejmě navýsost spokojen. Je v českém jazyce natolik ojedinělý, že ho propaguju, kde můžu. Do Nového roku přeji mnoho úspěchů a štěstí.

23060

19.12.2003 17:19

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23060

Naprostý souhlas. Bohužel XHTML neumím, takže tady si nepomůžu. Ale co se tabulek týče, vidím to stejně. Je to přetabulkováno. V nejbližší době to začnu převádět na CSS.

K té velikosti písma v px: Co doporučujete?

23074

19.12.2003 18:21

RE: Nový design

Richard H. 213.?.?.?

Reakce na 23074

Zkuste tu velikost písma zadat relativně, např. xx-small, x-small, small atd., pak to půjde měnit i v IE.

23078

20.12.2003 0:06

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23078

Už jsem to udělal. Vyzkoušejte.

23093

21.12.2003 14:33

RE: Nový design

kavol 195.?.?.?

Reakce na 23074

>Naprostý souhlas. Bohužel XHTML neumím,

xhtml neni nic jineho, nezli reformulace html tak, aby striktne odpovidalo xml; v praxi to znamena akorat pridat do stranek xml hlavicku "" a striktne uzavirat tagy ("" misto "" apod.) - nic tezkeho ...

>K té velikosti písma v px: Co doporučujete?

ponechat px - px je totiz relativni jednotka definovana zornym uhlem, px neni totez, co "pixel" na monitoru - pokud to nejaky browser nerespektuje, asi je vhodne prejit na nejaky kvalitnejsi [smích]

23172

21.12.2003 19:11

RE: Nový design

kavol 195.?.?.?

Reakce na 23172

ehm, koukam, ze mi nejak zmizely priklady tagu v uvozovkach ... to sem musim psat < a > (resp. &< a &gt[mrknutí jedním okem] ?

23190

21.12.2003 19:14

RE: Nový design

kavol 195.?.?.?

Reakce na 23190

eh, koukam, ze ani na druhy pokus jsem to nejak nevychytal [smích]

jinak ten text v uvozovkach mel byt "<?xml …>" a potom "<br>" a "<br />" (jestli jsem to ted zadal dobre ...)

23191

22.12.2003 9:37

RE: Nový design

Martin 217.?.?.?

Reakce na 23060

Mám problémy s čitelností textu. Se starám designem bylo vše OK, nyní je v diskusi naprosto "bleší" písmo, musím nastavovat "velikost textu" na největší a to zase způsobuje přehnaně velkou velikost písma jinde. Prostředí Win2000/IE6.0 SP1/1024:768.
Jinak je nový design pěkný, jenže bohužel ta čitelnost je věc zásadní.

23215

22.12.2003 17:53

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23215

Mělo by to být teď ok. Přidal jsem rozlišení pro MS IE a další prohlížeče.

Má ještě někdo podobný problém?

23222

22.12.2003 18:38

RE: Nový design

Lev 172.?.?.?

Reakce na 23222

Má ještě někdo podobný problém?
_______________________________________

Ano, mam ho ja a sice, stale ty pismena jsou mala v "Diskuzi k clankum". I kdyz pouziju na Exploreru MAXIMALNI nastaveni ( Largest ), tak pismena se zvetsi, jen malililinko. Ve "Vlozit text prispevku", je to vyborne. Dobre se pise, velikost pismen je jako u "stareho" Zvedavce, ale akorat v te "Diskuzi k clankum, je to necitatelne.

Jeste snad jeden maly problem, ktery me sice nejak nerusi, ale stoji za zminku a to je na celni strane Zvedavce ( Home page ?! ), jak jsou po stranach ty sloupce - presne: "Ve zkratce", tak ta vnitrni linka ( vlevo, shora, dolu a nebo naopak ), je teckovana a ne plynula. Diky, Lev

23224

22.12.2003 21:23

RE: Nový design

Lev 172.?.?.?

Reakce na 23224

>Má ještě někdo podobný problém?
>_______________________________________
>
>Ano, mam ho ja a sice, stale ty pismena jsou mala v "Diskuzi
>k clankum". I kdyz pouziju na Exploreru MAXIMALNI nastaveni
>( Largest ), tak pismena se zvetsi, jen malililinko. Ve
>"Vlozit text prispevku", je to vyborne. Dobre se pise,
>velikost pismen je jako u "stareho" Zvedavce, ale akorat v
>te "Diskuzi k clankum, je to necitatelne.

>
>Jeste snad jeden maly problem, ktery me sice nejak nerusi,
>ale stoji za zminku a to je na celni strane Zvedavce ( Home
>page ?! ), jak jsou po stranach ty sloupce - presne: "Ve
>zkratce", tak ta vnitrni linka ( vlevo, shora, dolu a nebo
>naopak ), je teckovana a ne plynula. Diky, Lev
__________________________________________________________

Vladimire, ted to vypada opet # 1. Velikost pismen a vse ostatni je skutecne "vymakane". Akorat ty tecky na celni strane vlevo, tam stale jsou. Da se to ale vydrzet. Lev

23230

22.12.2003 22:06

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23230

Ježíší Kriste, jaké tečky? [zmaten]

23232

23.12.2003 1:57

RE: Nový design

Lev 172.?.?.?

Reakce na 23232

>Ježíší Kriste, jaké tečky? [zmaten]
_______________________________________

OK Vladimire, uklidnete se, pokusim se Vam to vysvetlit. Skoda, ze to nemohu zde nakreslit, ale nevadi, snad to pochopite.

Cili: kdyz se podivate na titulni stranu, s napisem Zvedavec, tak mate ( vidite vlevo i vpravo ) dva sloupce. V tom !!pravem!! sloupci, kde jsou ty anglicke vlajecky ( nahore ), se komihaji modre vykricniky ( ! ), tak PRAVE u tech vykricniku ma byt pro ukonceni toho sloupce SVISLA CARA ( linka ) shora dolu, ktera ma delat hranici mezi sloupcem "Ve zkratce" a hlavnimi ( ve stredu stranky ) clanky, nyni tam je nahore "Zvedavec a fonty". TAK PRAVE TA HRANICNI CARA NENI PLYNULA, ALE TECKOVANA,( prave jenom ta JEDNA cara - linka ) shora dolu. Doufam, ze se to da pochopit a ze jsem to dost srozumitelne popsal. Neni to ale chyba na mem PC ( aspon doufam, kdyz uz nikdo jiny to neuvedl ).

No a kdyz jsem si ted preklikl opet na hlavni stranku, tak pozoruji, ze sice ty tecky tam jsou jeste malinko videt, ale uz se to vice vyplnuje a zacina to byt jako linka ( cara - jak chcete ). Asi se to upravuje ?! samo - nevim.

Jinak pane Stwora, vse zacina byt ( pismena ), v normalu. Chapu, ze Vam to muselo vzit hodne casu i namahy, za coz Vam vrely dik. Lev [smích]

23247

23.12.2003 2:13

Tak ty tečky...

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23247

...tam patří. Víte, co mi dalo práce, je tam nacpat? [velký smích]

23249

23.12.2003 2:38

RE: Tak ty tečky...

Lev 172.?.?.?

Reakce na 23249

...tam patří. Víte, co mi dalo práce, je tam nacpat?
________________________________________________________

...aha, ted uz chapu. Musel jste se teda uteckovat [oči v sloup]

Libi se mi ted ta graficka uprava ( vcetne velikosti pisma ). Zvlast jsou pekne ty bile linky v tom svetlosedomodrem poli. Ale uz se me prosim neptejte ktere linky to jsou. [velký smích] Jsou proste pekne a vkusne. Zdravi Lev

23250

19.12.2003 15:05

Nový design

uluf uluf (zavináč) pobox (tečka) sk 195.?.?.?

nema chybu, az na tu tapetu, povedal by som, ze posobi rusivo. Stacila by jedna farba (hneda, cierna, bezova, seda...).

23063

3.9.2004 16:56

RE: Nový design

Chrastej 212.?.?.?

Reakce na 23063

nic

30171

19.12.2003 23:06

Nový design

Tomash 62.?.?.?

Každá změna je změnou k horšímu...

23091

20.12.2003 8:44

Nový design

Ilja Muromec 209.?.?.?

To pozadi je naprosto zbytecne, bere moc bits pri natahovani stranky a vypada to jako prdel. Ten nekonecny scrol je asi jako sesivane Rude pravo. Vyber barev stoji take za hovno.

23107

20.12.2003 10:19

RE: Nový design

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 23107

Pozadie má 2950 znakov. To ste pripojený cez Ulanbátar, že vám to bere "bits" ? [zmaten] [smích]

23110

20.12.2003 14:16

Nový design

Pardubitz xoplv01 (zavináč) vse (tečka) cz 62.?.?.?

Celkove se mi novy design libi, ale par poznamek mam:
-na titulni strane mam problemy s diakritikou - napr.v cas od casu je misto č jen ctverecek. Kde je chyba?
-v hlavnim sloupci bych se zcela jiste odprostil od zarovnavani vlevo, klasicky bych zarovnal do bloku (to je vec, ktera me neobycejne se vsude, kde na ni narazim, mam dojem, ze to prislo z Ameriky [pláč] )
-a jeste neco k pismu. je tu nejak moc velikosti a mozna i fontu, de facto kazda oblast textu na hlavni strance ma trosku jine pismo, prijde mi to zybtecne moc. Levy i pravy sloupec necht maji stejne, odlisit je mozne pozadi, pak jedno pismo pro hlavni text a nakonec nejake mensi pro poznamky.

Tak, dost kritiky! Hezke Vanoce a stastny a uspesny Novy rok!.

23115

21.12.2003 2:49

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23115

>-v hlavnim sloupci bych se zcela jiste odprostil od
>zarovnavani vlevo, klasicky bych zarovnal do bloku (to je
>vec, ktera me neobycejne se vsude, kde na ni narazim, mam
>dojem, ze to prislo z Ameriky [pláč] )

Prosím nerozumím. Můžete specifikovat čemu říkáte "zarovnání do bloku"? Nejlépe uveďte odkaz na nějakou stránku, která to má.

>-a jeste neco k pismu. je tu nejak moc velikosti a mozna i
>fontu, de facto kazda oblast textu na hlavni strance ma
>trosku jine pismo, prijde mi to zybtecne moc. Levy i pravy
>sloupec necht maji stejne, odlisit je mozne pozadi, pak
>jedno pismo pro hlavni text a nakonec nejake mensi pro
>poznamky.

Vyhýbám se definici fontů natvrdo. Vlastně nikde fonty nespecifikuji, pouze na začátku sans-serif (bez nožiček) jako default. Co systém vezme, je na něm.

23152

21.12.2003 19:54

RE: Nový design

kavol 195.?.?.?

Reakce na 23152

>Prosím nerozumím. Můžete specifikovat čemu říkáte "zarovnání
>do bloku"?

<tag style="text-align: justify;">

a když jsme u těch zvyků (nebo spíš nezvyků) z poslední doby, taky se upouští od dělení slov (a když už se dělá, tak většinou špatně [pláč] ), škoda ... ovšem podíváme-li se, jak nám kurví (s prominutím, to už nelze slušně) pravopis, těžko plakat nad sazbou ...

>Vyhýbám se definici fontů natvrdo. Vlastně nikde fonty
>nespecifikuji, pouze na začátku sans-serif (bez nožiček)
>jako default. Co systém vezme, je na něm.

mno, koukám do stylu, že to s tím specifikováním family skoro až přeháníte, jestliže má body sans-serif, potom prakticky všechny elementy, kde to specifikujete znovu, by měly toto dědit...

a všimnul jsem si u INPUT.*, že deklarujete "font-family: Courier New, sans-serif;" což je poněkud nekorektní, neboť (pokud je mi známo) Courier New je písmo patkové (serif) neproporciální, čili v řeči CSS "monospace"

23193

20.12.2003 17:04

Nový design

Aja 24.?.?.?

... pekny,jen z ciste zenskeho hlediska,neni to barevne moc "placaty"?Nejsou barvicky moc pokakankovy?
..a pak mam maly problem,kdyz se podivam do nejake rubriky z leveho sloupce a ta se mi otevre,sloupec se stane sloupeckem,pismenka mala,k necteni.Pokud chci do jine rubriky,musim zpet pres hlavni stranku.

23123

20.12.2003 20:16

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23123

>... pekny,jen z ciste zenskeho hlediska,neni to barevne moc
>"placaty"?Nejsou barvicky moc pokakankovy?
Nevím. Ale moje žena se o tom vyjádřila stejně. Možná by bylo lepší použít alespoň dvě barvy. Ještě si s tím pohraji, není to konečná podoba. [mrknutí jedním okem]

>..a pak mam maly problem,kdyz se podivam do nejake rubriky z
>leveho sloupce a ta se mi otevre,sloupec se stane
>sloupeckem,pismenka mala,k necteni.
To se mi nestává. Má někdo podobnou zkušenost? Jaký prohlížeč používáte? A jakou verzi?

>Pokud chci do jine rubriky,musim zpet pres hlavni stranku.

Určitě NE. Na hlavní stránku se dostanete buď kliknutím na text Hlavní stránka ve sloupečku vpravo nahoře, nebo, což je ještě jednodušší, na velký titulek Zvědavec.

23131

20.12.2003 20:56

RE: Nový design

Aja 24.?.?.?

Reakce na 23131


>To se mi nestává. Má někdo podobnou zkušenost? Jaký prohlížeč
>používáte? A jakou verzi?
...no pouzivam prohlizec,na ktery vsichni hudrate.Mikrosoft explorer.
>
>>Pokud chci do jine rubriky,musim zpet pres hlavni stranku.
>
>Určitě NE. Na hlavní stránku se dostanete buď kliknutím na text
>Hlavní stránka ve sloupečku vpravo nahoře, nebo, což je ještě
>jednodušší, na velký titulek Zvědavec.

..jo,jo to tak delam,jen jsem chtela rict,ze do dalsi rubriky musim pres hlavni stranku,protoze tam se levy sloupek objevi zase v citelne forme(velikost pisma).

23135

21.12.2003 2:50

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23135

Levý sloupeček opraven. Děkuji za upozornění.

23153

21.12.2003 4:55

RE: Nový design

Aja 24.?.?.?

Reakce na 23153

>Levý sloupeček opraven. Děkuji za upozornění.

Prima,dik.
Ted se mi ale zase vyrazne zmensila pismena v komentarich,je to jeste ke cteni,ale namaha to ocicka.
...je to jen muj problem(ne oci)?

23157

21.12.2003 6:06

RE: Nový design

Lev 172.?.?.?

Reakce na 23157

>>Levý sloupeček opraven. Děkuji za upozornění.
>
>Prima,dik.
>Ted se mi ale zase vyrazne zmensila pismena v komentarich,je
>to jeste ke cteni,ale namaha to ocicka.

>...je to jen muj problem(ne oci)?
____________________________________

I ja se musim pridat k pani Aji pane Stwora.Zrovna ted to co pisu ve "Vlozit text prispevku", tak toto pismo v tomto okne je tak miniaturni, ze mi nestaci ani sest dioptrii. Je zde na Zvedavci, jeste potreba udelat hodne uprav. Pouzivam Internet Explorer, jako prohlizec - pokud Vam to pomuze. Pochopitelne, ze u tohoto prohlizece je mozno si nadstavit velikost pisma, ale problem je prave v tom, ze nyni na Zvedavci, je velky rozdil prave ve velikosti pisma. Jinak Vam pane Stwora nic nevytykam, ba naopak, chapu Vasi snahu nam ctenarum i pisatelum do Zvedavce dat tu nejlepsi upravu, jak grafickou, tak i barevnou, za coz Vam pane Stwora, srdecny dik. Lev

23161

21.12.2003 6:16

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23161

>I ja se musim pridat k pani Aji pane Stwora.Zrovna ted to co
>pisu ve "Vlozit text prispevku", tak toto pismo v tomto okne
>je tak miniaturni, ze mi nestaci ani sest dioptrii.

Je to lepší?

23162

21.12.2003 6:57

RE: Nový design

Lev 172.?.?.?

Reakce na 23162

>>I ja se musim pridat k pani Aji pane Stwora.Zrovna ted to
>co

>>pisu ve "Vlozit text prispevku", tak toto pismo v tomto
>okne

>>je tak miniaturni, ze mi nestaci ani sest dioptrii.
>
>Je to lepší?
______________________________________________

No jasny Vladimire. To je ono !! Ted to ma ten spravny smrnc, jako za starych casu Zvedavce. Skutecne, aspon pro mne nyni, je tahle velikost pisma primo super. Nevim, jak pro ostatni, ale, to si musi oni s Vama "viridit" [smích] sami. Diky moc. Apropo pane Stwora, spite Vy vubec nekdy ? Mam pocit, ze jste na Zvedavci 24 hodin non-stop. [smích] Lev

23164

20.12.2003 20:34

Nový design

Frank Bousek 209.?.?.?

Řekl bych, že Mikin je trochu popleten s jeho nálepkou: NACISTICKO-KOMUNISTICKÝ plátek. Žido-Bolševizmu rozumím,je podepřen historickými fakty, ale Nacisticko-Komunismus? To vidím poprvé, co někdo strká Hitlera a Stalina s jejich odporujícími filosofiemi do jednoho pytle. Širý nesmysl!
Jinak se připojuji ke komentáři čertíkabertíka a přeji Vám příjemné Vánoce a mnoho zdaru do Nového roku!

23132

21.12.2003 10:51

RE: Novy´ design

Mikin mikinbca (zavináč) yahoo (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 23132

>Rˇekl bych, zˇe Mikin je trochu popleten s jeho nálepkou:
>NACISTICKO-KOMUNISTICKY´ plátek. Zˇido-Bolsˇevizmu >rozumím,je
>podeprˇen historicky´mi fakty, ale >Nacisticko-Komunismus? To
>vidím poprvé, co neˇkdo strká Hitlera a Stalina s jejich
>odporujícími filosofiemi do jednoho pytle. Sˇiry´ nesmysl!
==========================================
To zajimave, ze jste nikdy neslysel o paktu Stalina s Hitlerem. A ze jste si nevsiml az dojemne shody krajni levice a krajni pravice kdekoliv na svete.
Ono by ale stacilo, kdybyste cetl pravidelne Zvedavce. Neuslo by vam zmatene pobihani pana redaktora mezi obema extremy. Naprosta shoda jeho nazoru na zahranicni politiku s nazory komunistu.
A zaroven nazory na zidy, za ktere by se nemusel stydet jakykoliv skinhead.
No jo, zijeme v demokracii, at si kazdy pinda co chce.
Aspon se clovek aspon obcas zasmeje.
Ja jsem se smal zrovna pred tydnem, kdyz vytahovali toho jeho fousateho, ruskymi zbranemi ozbrojeneho posrance z te diry. Vzpomnel jsem si totiz na to, jak Stwora psal, ze se mu obdivuje, protoze zustal jako statecny kapitan se svym lidem....... [smích]

23168

21.12.2003 18:10

RE: Novy´ design

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 23168

Nazdar Mikine,
koukám ,že jsi také na chvilku vylezl z díry.
Ty si vážně nedáš pokoj. Ty už si taková nátura a asi jiný
nebudeš.
A co říkáš těm datlím ,které jsou na fotce v prosinci,
když hrdinové vytahovali Saddáma z díry.
To je zase ostuda. Jak ještě dlouho budeš podporovat
ty prohlané špinavce z Bílého baráku.
Blbec nejsi,tak si laskavě dej všech pět dohromady.
Tak nazdar. Hezké Vánoce přeje souputník M.P.

23181

21.12.2003 18:15

RE: Novy´ design

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 23181

Hele Mikine a dneska jsem napsal takový dost rozsáhlý
komentáříček k prvnímu článku o penězích. Přečti si ho.
Možná prohlédneš.

23182

21.12.2003 18:43

RE: Novy´ design

Jan Novák (I. Písecký) 212.?.?.?

Reakce na 23181

O těch datlích jsem to četl poprvé na Britských listech, hned jsem soudruhům z BL psal, že datle dozrávají v prosinci a lednu. Soudruzi z BL mi nevěřili, pohledali na internetu a článek jak je u nich obvyklé změnili a doplnili tam, že Alex Jones běžně šíří paranoidní představy. Že zrovna vy Alexeje neznáte a skočil mu na špek?

Tady je text co jsem poslal redaktorům BL:


D A T L E

Historie


Planý datlovník byl domestikován národy v povodí řek Eufratu Tigridu již v třetím tisíciletí před naším letopočtem. Egypťané jej přenesli do severní Afriky datlovník se velice rychle stal "chlebem" tamních obyvatel. Největší tradici v jeho pěstování dnes stále uchovávají zejména Alžírsko a Tunisko. V těchto zemích se datle objevují denně v jídelníčku jsou velice důležitým vývozním artiklem.

Charakteristika

O palmě datlové existuje úsloví, že "musí mít nohy ve vodě hlavu na slunci", což dostatečně vystihuje její náročnost na teplo, světlo dostatek vody. Palma plodí jedenkrát do roka, sklízí se podle druhu od prosince do konce ledna jeden strom urodí přibližně 70 kg datlí. Prvních 5 let palma pouze roste, dobré datle lze sklízet od jejích desátých narozenin vrcholu plodenství dosahuje mezi 30 až 40 rokem. Barva datlí přechází od zeleno-žluté k červené až černé.

Výživa

Obsahem 47 % přírodních cukrů datle jen potvrzují svou sladkou chuť. Přibližně 18% tvoří uhlovodany, 24% voda, 3% bílkoviny, 7,5% vláknina 0,5% tuk. Nejvíce je v datlích draslíků, dále vitaminu A, fosforu, hořčíku, vápníku kyseliny listové - vitaminu skupiny B. Ostatní vitaminy minerály jsou zastoupeny v rovnoměrném množství.

23185

21.12.2003 21:07

RE: Novy´ design

Mikin mikinbca (zavináč) yahoo (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 23181

Tak vidis, Pelesko. Datle se sklizeji az v lednu. Ktereho stredoevropana by to napadlo. A Saddama poznali jeho pribuzni, spolupracovnici i jeho obeti. Pozitivni byly take testy DNA porovnavanim DNA jeho synacku a vzorku chlupu nalezenych v Saddamovych kralovskych loznicich a koupelnach...
Na tvuj prispevek k dalsimu clanku jsem uz zareagoval.
Ze sve diry zdravi a bohateho jeziska preje ...... Mikin

23197

20.12.2003 23:00

Nový design

djb 194.?.?.?

Zdravim,
upava se mi libi, tudiz k tomu nic nemam.
Mel bych ale jiny dotaz.
Situace: v nejakem foru je napr.,19 novych prispevku a bude to i se zavislostmi vice nez se vejde na jednu stranku. Tudiz se mi dole zobrazi volby 1,2,3>>. tj. novinky budou na vice stranach. problem je pak tento. Doctu-li stranu 1 a kliknu na 2, nezobrazi se jiz nic, protoze server si oznacil za prectene i ty, co mely byt na dalsi strane.
Je to jen muj problem?

23143

21.12.2003 0:21

RE: Nový design

Aja 24.?.?.?

Reakce na 23143

>Zdravim,
>upava se mi libi, tudiz k tomu nic nemam.
>Mel bych ale jiny dotaz.
>Situace: v nejakem foru je napr.,19 novych prispevku a bude to i
>se zavislostmi vice nez se vejde na jednu stranku. Tudiz se mi
>dole zobrazi volby 1,2,3>>. tj. novinky budou na vice stranach.
>problem je pak tento. Doctu-li stranu 1 a kliknu na 2, nezobrazi
>se jiz nic, protoze server si oznacil za prectene i ty, co mely
>byt na dalsi strane.

>Je to jen muj problem?
..neni,mam stejny.

23146

21.12.2003 2:54

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23143

O tom problému vím, a abych se přiznal, neumím to řešit bez dodání dalších x-řádků kódu. Je překvapivě komplikovaný problém. PHP skript pro diskuzi má už teď přes 1000 řádků, každých dalších několik linek zpomaluje zobrazování (při každém kliknutí se všechno znovu překládá do strojového kódu).

Vedu to v paměti. Jestli se mi podaří udělat to nějak šikovně, určitě to udělám. [smích]

23154

21.12.2003 4:08

Nový design

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 195.?.?.?

Já vám nevím,ale původní vzhled byl přijatelný.

23156

21.12.2003 6:19

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23156

Myslíte ten původní s modrým tónem, než jsem začal dělat úpravy? Můžeme se k němu vrátit. Chcete, abych nechal hlasovat?

23163

21.12.2003 18:00

RE: Nový design

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 23163

Já nejsem nějaký grafik, takže můj názor není až tak
zajímavý,ale přesto si myslím,že by barevnost mohla být nějaká výraznější - třeba do zelena - to je barva,která je lidskému
oku příznivá.Možná i modrá není špatná.
Jinak mám úplně malinkatá písmenka. Prohlížeč expl.
Já jsem skromný,mně stačí když to přečtu.

23180

22.12.2003 9:51

RE: Novy´ design

Mikin mikinbca (zavináč) yahoo (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 23163

> Mu?zˇeme se k neˇmu vrátit. Chcete, abych nechal
>hlasovat?
=====================
Ano, ano, nechte ctenare hlasovat. Please !!!
A kdyz se rozhodnou pro novy design, tak se
vratte ke staremu. Kdyz budou chtit ten stary,
nechte tady ten novy.
Presne tak jako kdyz jste nechal hlasovat,
jestli maji byt nadale uverejnovany prispevky
Rehorka a Mikina.
Protoze ctenari jsou banda nevdecna a furt
by si neco vymysleli. Vysrat se na ne patri ! [smích]

23216

21.12.2003 7:15

Nový design

Baron neniverejna 24.?.?.?

Zajimava zmena, jeste par zmen, (treba psa Barta do sloupecku)
a muzeme tomu rikat Nuevo-NP

Jsem rad, ze jdou zvetsit pismena..

Sedivost je asi znakem naplne. Pozadi naprosto rusive. Chtelo by to uplne novy kabat, kdyz zmena tak k lepsimu.

Vesele Vanoce a super rok 2004

23165

21.12.2003 19:06

Nový design

Lev 172.?.?.?

Pane Stwora, nerad obtezuju, ale mam problem JEN !! u clanku "Z tyrana vezen", ze kdyz kliknu na "Diskuze k clanku", tak ta stranka, je neumerne roztahnuta, ze pokud si chci precist cely radek, tak jej musim scrollovat, z leva do prava - celou stranku. Jeste jednou ale opakuji, ze ten problem je jen ! prave u diskuze k clanku v Z tyrana vezen. Jinde ne. Dekuji Lev

23189

22.12.2003 17:57

RE: Nový design

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 23189

To je způsobeno nadměrně velkým obrázkem, který tam někdo vložil. Program se sice snaží otestovat velikost předem (a zmenšit příliš velké obrázky), ale v některých případech ten odkaz nevrátí správnou velikost. Nedá se s tím v dané chvíli nic dělat.

23223

21.12.2003 21:14

Nový design

kavol 195.?.?.?

tak tedy zhodnocení ... změna v designu se mi zdá (jenom) lehce k lepšímu, ale nejsem výtvarník, aby mi příslušelo soudit; víceméně beru všechno, co mě nepálí do očí jasně bílým pozadím a v čem se lze vyznat - právě v tomto ohledu musím Zvědavce pochválit, že se snaží o přehlednost

ale musím si říct svoje k problematice rozlišení a začnu pár praktickými situacemi:
a) normálně používám 16001200 na 17'' monitoru, to je ok u dobře napsaných stránek, u stránek s absolutními velikostmi a obrázky jako integrální součástí orientace a navigace je to povětšinou na zabití webmastera [naštvaný]
b) nyní musím (přechodně) používat starý 14'' monitor, který víc než 800
600 rozumně nezvládne, nemám na výběr; také na 15'' monitorech (kterých se kupodivu ještě stále používá a prodává dost) je jen málokdy použitelné rozlišení vyšší
c) občas browsím v textovém režimu v Linksu, tam je samozřejmě všechno jinak, stránky se zohledněním nějakého konkrétního rozlišení jsou obvykle totálně nepoužitelné
d) defaultní nastavení starých windows je 640480, nových 800600, spousta uživatelů je líná (neumí) si ho změnit, spousta ani nemůže (např. na firemních sítích)

pro mě (a doufám, že i pro kteréhokoliv rozumného webmastera) z toho plyne, že orientace na pevný layout (přizpůsobený rozlišení) je nesmysl

jinak k šířce textu: kvůli b) je pro mě na některých zdejších stránkách text příliš úzký

naopak, u diskusí je text příliš široký a musím scrollovat do boku
- to ale není chyba malého rozlišení, nýbrž v kombinování stylu s html atributy:
tabulky, do kterých je to formátováno, mají html (!) atributem width deklarovanou šířku 100% - podíváme se na http://www.w3.org/TR/html4/struct/tables.html#adef-width-TABLE a zjistíme, že se to počítá z "available horizontal space", což bych chápal jako šířku okna ... "zaobalující" tabulka má sice šířku pouze 84%, jenže ta se _může_ automaticky roztáhnout natolik, aby pojmula svůj obsah, takže toplevel tabulka je poněkud širší, než okno
k tomu se pak připočítá to, že body má ve stylu zvedavec.css deklarováno margin-left : 4%; margin-right : 4%; - to se opět počítá ze šířky okna, ale width není definováno, čili základ pro výpočet šířky obsahu je také šířka okna (v tomto bodě by teoreticky stačilo explicitně deklarovat body width: 92% (resp. méně kvůli okraji tabulek)), šířka obsahu je html atributy stanovena na (o něco více než) 100 %, takže výsledek výpočtu width u body je přes 108 % šířky okna a přidává se horizontální posuvník...

nemohu si na závěr odpustit jedovatou poznámku, že jsem zatím na Zvědavci nepotkal problém, který by si zasloužil tisíce řádek kódu [smích] ovšem sám dobře vím, že neudělá-li se na začátku projektu pořádná analýza a následně se k němu bastlí feautury, jak je zrovna potřeba, snadno se skripty rozrostou o spoustu zbytečností a věcí nepříliš šikovně napsaných ... potom v životě každého programátora nastává osudový okamžik rozhodnutí, kdy už je stávající podoba neúnosná a neudržovatelná, a že musí začít znovu a pořádně ,-)

23199

21.12.2003 21:31

RE: Nový design

kavol 195.?.?.?

Reakce na 23199

eh, sorry za to tučné, zapomněl jsem na BBCode, taktéž kursiva neměla být kursiva, ale text mezi složenými závorkami ...

... je způsob, jak se toho efektu zbavit, vyjma &ascii_kod;?

p.s. doufám, že rozbor ohledně výpočtu šířky nebude chápán jako osobní útok [mrknutí jedním okem] ale jako snaha napravit chybu v zájmu všeobecného blaha [překvapení])

a ještě podotýkám, že popsaný problém se nemusí objevit u všech browserů, protože záleží na tom, zdali renderovací engine prvně vyhodnocuje html atributy anebo styl - prvá situace byla rozebrána, v druhém případě de facto nastatne totéž, jako kdyby byla explicitně deklarována šířka body: z defaultního základu 100 % se prvně odpočte 8 % dohromady na okraje, a tím pádem pro výpočet width podle deklarace v html atributu zbývá "available horizontal space" už jenom 92 % ze šířky okna

23201

22.12.2003 0:36

Nový design

Quak 212.?.?.?

Nevím, nevím... Nový design mě lehce "překvapil". Vaše žena asi má pravdu. Minulý stav byl "na první pohled" lepší. No, ale jistě je to otázka vkusu... Pokud jde o pozadí, budí dojem amatérských stránek (jako "dáme tam takovou vycpávku, aby to vypadalo líp"[mrknutí jedním okem], nakonec celkový nynější design stránek také. Chtělo by to probrat s nějakým webdesignérem profíkem nebo když už, tak dát na názor těch ženských. Přecejen je uspořádání barviček a "módních" doplňků jejich paketa.

23205

22.12.2003 4:22

Nový design

Lev 172.?.?.?

Pane Stwora, v "Diskuzi k clanku", jsou opet ty pismena strasne male, v tech kolonkach, kde je "Reagovat". Neda se to cist.

23210

22.12.2003 4:41

Nový design

icTaZ 217.?.?.?

Nový design je absolutně super! Nebudou-li chybky ve funkci, nemá to chybu.

icTaZ

23211

22.12.2003 11:21

Nový design

Bolo 212.?.?.?

Pan Stwora, dizajnovo sa mi to celkom paci, ale citam to na MACu a je to jedno ako si to nastavim, aky browswer pouzivam (netscape 4.5 for mac, opera 6 alebo internet explorer 5.0 macintosh edition) je to prakticky nepouzitelne. diskusie sa nedaju vobec citat, pretoze si pismena prilis male. ak ich zväcsim na citatelne, tak su riadky tak siroke, ze by som musel mat monitor (odhadom)34-ku a nie 19-ku, aby sa to voslo na jeden monitor. hlavnu stranku mi sice nastavenie väcsich pismen v diskusii neovplyvnuje, ak ale preskocim napriklad na spiegel.de, tak mi ostane stare nastavenie a mam pismena ako domy. minule som skoro dostal infarkt, ked na mna vyskocilo obrovske W.
pricom je zas na hlavnej stranke velkost pismen v poriadku len riadky su uzke a na obidvoch stranach mam po 5 cm sive pasy (prazdnotu). tu by zase stacila pravdepodobne aj 12-ka monitor. mozno ze su to len problemy of Mac users, alebo len moje, no vidi sa mi, ze tomu novemu konceptu chyba koncept.
pri starom dizajne som ani jeden z tychto problemov nemal. jediny problem, ktory som mal a ktory zostal je fenomen, ze kursor od mysi nikdy nepride do kludoveho stavu, vzdy sa chova ako keby este nacitaval stranu hoci uz nacitavani skoncilo(len pri exploreri). a okrem toho trva nacitavanie Zvedavca neuveritelne dlho(pri vsetkych browseroch), hoci som napojeny cez DSL-modem 1500 kbit/s. pravdupovediac sa rychlost nacitavania pro prechode z klasickeho modemu-56 na DSL nezmenila len pri Zvedavcovi.

23217

24.12.2003 0:41

Nový design

Quak 212.?.?.?

Už to vypadá fakt líp. Ale ještě by se měl "vybrousit nějaký ten detailek - např. první písmena anotací - italic tam zjevně "blbne", zasahuje u některých písmen až do oblasti pixelů dalšího textu. Také vertikální umístění není nejlepší. Chtělo by to nejspíš předefinovat class cap-v v css.

23280

31.1.2004 3:57

RE: Nový design

Joshua chroust (zavináč) aol (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 23280

Vi stenakej ch yitrej

25240

Tuto stránku navštívilo 6 937