Diskuze k článku
Latakia- teroristická pevnost byla osvobozena, Deir Ezzor – krvavá lázeň pokračuje
Příspěvků 22
a nemozne srovnavat ,kdy na jedne strane v Syrii syrane hrdinsky bojuji i za nas a na strane druhe to, co "korektne" prcha do Evropy...
Evidentny rozklad armady ci uz v Cechach alebo na Slovensku je sposobeny liknavostou politikou ktory zili relativny pokoj a peniaze ktore mohli ist na udrziavanie serioznej armady radsej rozkradli cez ine rezorty.
V dnesnej dobe obranna schopnost neexistuje a zrejme ani vyzbroj nebude taka skvela ako su skvele cisla na fakturach co sa prejavi hned na zaciatku akehokolvek konfliktu. Stale ale plati ze jedina poriadna obrana je ozbrojeny obcan ktory brani svoju rodinu, svoj dom, svoje vsetko. Ukazalo sa to na priklade Afganistanu ktory bez toho aby ich pozabijali vsetkych nie je mozne obsadit a zlomili sa tam obe najsilnejsie armady sveta.
Zaroven ale trend oslabovania armad statov vedie k tomu ze armada NATO dokaze spacifikovat akehokolvek svojho clena v strednej Europe a zrejme sme sa zase stali naraznikovym pasmom cize zdrziat utocnika a kaslat na obyvatelstvo. V kazdom pripade aj mensi kontigent armady dokaze spacifikovat ludi ktorych by napadlo protestovat k protektoratnej zmluve TTIP ci inemu nezmyslu z Bruselu alebo sa nedajboze postavia neobmedzenej moci korporacii.
Donebavolajuci priklad nespravodlivosti je fakt ze zatial co fizicka osoba na Slovensku pri vybere podielu na zisku musi platit zdravotne 14% ziadna z dividend ktore idu zahranicnym majitelom takejto zatazi nenalezi.
Nielenže je to pravda,ale s tým odvodom do zdravotnej je to parádne svinstvo
Zaujímavé je, že mainstreamové denníky sa o tomto víťazstve vôbec nezmieňujú. V Pravde sú zásadne len články typu "Ruské nálety v Sýrii zabili vyše 3 000 ľudí, z toho iba 893 radikálov", "Sýria: IS prepustil 270 ľudí z mesta Dajr az-Zaur", "Islamisti v Dajr az-Zaure zabili stovky ľudí, ďalších uniesli" a podobne, kde sa zdôrazňujú civilné obete ruského bombardovania či spomínajú "úspechy" IS. Ale úspechy a postup SAA ako keby vôbec neexistovali, sú ignorované. Keby bolo všetko podľa ich informácii, IS by už ovládal celú Sýriu, a to niekoľkokrát .
A to nehovorím o SMEtiach a Denníku N, tie radšej ani nečítam, pretože už len letmý pohľad na tamojšie články mi zvdíha žlč .
Zaujímavý príspevok v diskusii:
http://www.hlavnespravy.sk/turecko-zacalo-masivne-...
Armáda české republiky je špatném stavu. To je pravda. Ale kritizovat ji za tabulkové počty je mimo mísu.
Jde přece o armádu profesionální, nikoli armádu branců. Minimální hodnost pro vojáka z povolání koncem devatesátých let, když ještě byla armádou branců, byla hodnost rotmistra. To jest, základní praporčická. A protože brannou povinnost nikdo nezrušil, úplně, předpokládá se že tito profesionálové budou nuceni hrát roli velitelů rot, nebo čet, jako i štábních důstojníků v náhle rozmnoženém vojsku, takže je správné, mají-li minimálně praporčické hodnosti.
Počty generálů. Co je to generál? To je všeobecný, neboli generální důstojník. Všeobecný, protože rozumí (měl by rozumět) "všemu," zatímco jeho podřízení nemusí, když plní jeho rozkazy. On by měl ale vědět, co může od svých podřízených chtít. Proto všeobecný, proto generální, proto generál. Že je jich dva a dvacet v generálním štábu? No proto je to generální štáb! Krom velitelů polních, kteří si vyslouží hodnost generála, jsou tam také odborníci jiného chrakakteu, zpravodajci, generálové od technických oborů atd, kteří dosáhnou takového stupně důležitosti a důvěry. Dvacet generálů v generálním štábu, jak já to vidím, to vůbec není mnoho. Myslím, že je to dost málo a jejich nízký počet odpovídá hanebnému stavu armády.
Třetí podpásovka se týká poznámky týkající se zbabělosti českých generálů, kteří, jak autor naznačuje, nemají koule se pohybovat v první linii. Ve starém válčení bylo místo generála vzadu za frontou. S rozvojem motorizace a zrychlením manévru za druhé světové se všechno změnilo. Všichni dobří generálové (dobrý zanamená za 3) se pohybovali v předu, protože jen tak mohli kontrolovat dění. Ze zadu neměli šanci nic uřídit. Od druhé světové se v tomto nic nezměnilo. Spíš naopak a pokud jde o syrského generála v obležení: nebyl by tam, kdyby se ho jehjo nadřízení rozhodli stáhnout. To místo je ale důležité, proto mu velí generál. Kdo si snad myslí, že je tam pan generál z vlastní vůle, protože je prostě hrdina, kdo si myslí je vůl!
Nepodložená kritika?
1)Ohledně hodností. Každá větší hodnost se rovná větší plat. Takže z pohledu mzdových nákladů, které jsou v armádě jednou z hlavních nákladů je to nesmysl a naprosté plýtvání.
TAké si pamatuji jak se na nás dívali např. námořní pěchota z Francie, když jsme pro misi v zahraničí dostali desátníky. Pro ně to byla velmi vysoká hodnost, u nás je to v podstatě hodnost na kterou nikdo nebere zřetel.
Je to stejná degradace jako nyní VŠ vzdělání. Každý kdo se umí podepsat má VŠ nebo je důstojník.
2) Ohledně rozmnožení vojska - zřejmě záměrně zapomínáte, že i vojáci v záloze mají své hodnosti.
3) v současné době má nejefektivnější armádu Hizballáh. Pokud si myslíte že má tolik důstojníků, nebo jinak, pokud si myslíte že jakákoliv efektivní armáda může mít takovou strukturu jakou má naše armáda, tak to se opravdu velmi pletete.
Zřejmě jste ještě myšlením pevně v minulém století.
Válka se za posledních 10 let naprosto změnila.
Povězte mi prosím vás: jak se válka v posledních deseti letech změnila. Prosím prosím. Změnila se na válku protipovstaleckou? Na to neberu zřetel, stejně jako neberu v potaz, jak se na nás dívají Francouzi. To nejsou žádné argumenty.
Slyšel jednoho z vlastních velitelů mluvit už v roce 99 o tom, že systém hodností u české armády je posunut nahoru ve srovnání s armádami na Západě. Už je to doba, nepamatuju podrobnosti, ale není to příznačné pro všechny armády bývalé Varšavské smlouvy? Myslím, že ano. A netvrďte mi, že co platí na Západě je automaticky lepší než na Východě. Já Západ jako závazný vzor neuznávám.
Co se týče platů, vy jim ty platy závidíte? Nebo máte pocit, že základní platy pro tu či onu hodnost táhnou obranný rozpočet dolů? Já bych řekl, že daleko více prošustrujeme při neokoloniálních agresích (pardon: zahraničních misích), mimo jiné na odměnách za účast.
Současný stav armády je zcela evidentní provizorium, po všech stránkách se to jenom pořád dokola flikuje a flikuje. Netvrdím, že je to tak absolutně správně a musí to tak zůstat, už proto že moje znalosti potřeb současné armády jsou nulové.
Nemohu říci, že bych záměrně opomíjel hodnosti vojáků-branců. Někteří záložníci mohou mít po letech i vyšší hodnosti, ale drtivá většina nepřekročila ani hodnost desátníka, nebo četaře. Proč jste o tom psal nechápu. Vůbec.
Pokud existují plány na mobilizaci a není důvod si myslet opak, počítá se s přílivem vojínů a těm mrakům vojínů bude muset někdo velet. Při výcviku i v boji. Čím vyšší hodnost tím náročnější studium, časově i lidsky. Vychovávat na poslední chvíli důstojnický zbor nelze. Musí být připraven dlouho dopředu. Podobný problém řešili výmarští Němci mezi světovými válkami. Personál musel být připraven na chvíli, kdy dojde k rychlému nárůstu počtů.
Kdyby bylo po vašem, bychom mohli celou naši armádu degradovat. Měli bychom deset tisíc vojáků a poddůstojníků, deset tisíc praporčíků, několik málo pár důstojníků a vysokých důstojníků, maximálně jednoho generála, protože pro úkoly protipovstaleckých operací banda stupidních hrdlořezů bez vyššího vojenského vzdělání bohatě postačuje. Ale to už nebude armáda, ale státem vlastněná bezpečnostní a úklidová služba. Ti kdo berou vývoj západních armád posledních deseti let jako bernou minci by měli radost. Já ten vývoj ale vnímám jednoznačně negativně.
jak se zmenila válka? Zeptejte se Izraele které vypráskal uz v roce 2006 Hizballáh.
Pokud to nejste schopen vidět, těžko Vás přesvědčím.
Možná si jen nerozumíme. Válka je pořád stejná, vyhrávají ti více motivovaní, s lepší taktikou a lepší výzbrojí - přičemž to o lepší výzbroji nemusí být nutností.
Nikdy jsem neřekl že západní armády jsou lepší než východní.
Co se týká platů, to jim nezávidím. Pokud by jste ovšem někdy řídil jakoukoliv firmu, tak by jste tak prosté otázky nemohl mít.
Dám Vám jednoduchou otázku. Je lepší mít armádu složenou z 6 tisíc bojeschopných vojáků (současný stav) a k tomu mít dalsích 15 tisíc důstojníků, nebo je lepší mít 20 tisíc bojeschopných vojáků a k tomu mít 1 tisíc důstojníků?
Pokud tohle elementární matematiku nejste schopen pochopit, tak to opravdu můj problém není.
Ona by se ukázala pravda velmi rychle, pokud by se potřebovaly uzavřít hranice ČR. Těch 6 tisíc v současnoti bojeschopných vojáků totiž musíte podělit třemi, aby jste byl na reálu v případě nasazení - střídání po 8 hodinách. No a pokud Vám připadá zhruba jeden voják na jeden km našich hranic dost, tak doporučuji navštívit Chocholouška
Co se týká mobilizace, tak reálně není koho mobilizovat, protože základní vojenská služba byla zrušena a odvody neprobíhají. Takže než by jste vycvičil nějaké vojsko na základní úroveň, tak by uběhlo 4 - 6 měsíců. Pořád si ještě myslíte že je to OK? Při reálném současném stavu naší armády 6 tisíc bojeschopných mužů?
FAktem je, že nás může obsadit kdokoliv kdykoliv bez jakéhokoliv odporu. 6 tisíc vojáků s podřadnou výzbrojí neubrání vůbec nic.
Na rozdíl od Vás potkávám ty důstojníky v reálu. Až na bojové jednotky se jedná většinou o nepoužitelné vojáky.
A to si opravdu myslíte že potřebujeme mít vojáky schopné velet armádním sborům či divizím? jen pro Vaši informaci, Divize má mít cca. 20 tisíc vojáků. V současné době naše armáda má 6 tisíc bojeschopných vojáků. A naší armádě velí člověk, bez jakékoliv válečné zkušenosti.
24.1.2016 5:35
RE: nepodložená kritika
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?
Reakce na 344819
Jen bych se rad vyjadril k tematu "jeden vojak na 1km" . Nevim jak by jako mela podle vas vypadat v praxi ostraha hranic, ale jestli si myslite ze by to melo byt neco jako nepreruseny lidsky retez co chyta migranty jako v detske hre "rybicky rybari jedou", tak jste ponekud naivni vy. I kdyby se z nejakeho duvodu nepodarilo rychle postavit ploty a dratene zatarasy, tak lze v mezicase porad vyuzit vetsi mobility armady oproti migrantum, a to nemluvim o letectvu (stacilo by par vrtulniku s kulomety a infrakamerou. A nebo v kombinaci s hlidkovymi vozy i jen par pruzkumnych bezpilotniku - pokud by doslo na nejhorsi, da se jimi zamerovat i delostrelectvo). V nejhorsim pripade se da povolit i domobrana.. akorat je treba si pohlidat aby se pak ten fasizoidni freikorps neutrh z retezu a nevrazdil koho se mu zachce.
Navic velkou cast nasich hranic tvori prirodni utvary (reky, hory) a tak migranti nebudou mit moznost prechazet (masivne) kdekoliv. V kazdem pripade je skoda, ze strhla tzv. zelezna opona, ta by se ted naramne hodila... schvalne, jestli ji soucasny rezim dokaze vystavet rychleji nez ten minuly.
Rozhodne by mel; v tehle hre prohrava ten, kdo zadratuje naposled
Jinak analogie s israelem je mimo misu. Mi tu prece nepovedeme zadnou utocnou valku proti vyzbrojenym militantum ve mestech, tak daleko to snad nedojde (aspon u nas doufam). Ovsem souhlasim s tim ze toto, resp. jakakoliv ochrana hranic vubec, vyzaduje alespon nejakou kvalitu vedeni. Kdyz tam budou drepet vlastizradci, tak se vlast opravdu branit neda
Dobře. Uznávám, že podléhám stejným zlozvykům jako mnozí jiní - škatulkuju oponenty a dělám to až příliš rychle. Mrzí mě to a omlouvám se. Asi by bylo lepší se vyhnout podružnostem a postavit to na základních věcech.
Jsem přesvědčen, že malá, plně profesionální armáda, nebo téměř zcela profesionální, neodpovídá naším národním zájmům. Už proto nepovažuju současný tabulkový stav za závadný, protože nepočítám s tím, že armáda bude věčně stavět na 6 tisícovkách žoldnéřů. Nepřijatelné!
Přikláním se k ideálu ozbrojeného lidu. Mezi mnoha příznivci té myšlenky byl jistý Niccolò Machiavelli, který tvrdil, že vladař "si musí ze svého lidu sestavit vojsko," pokud má být jeho vláda stabilní a jeho stát trvalý. Co platilo tehdy, platí dnes stejně. Vojsko z vlastního lidu není vojsko cizinecké legie, ani vojsko žoldnéřské, ale prostě a jen vojsko sestavené ze všech mužů schopných sloužit. Jestli to naše vojenská generalita vnímá stejně a počítá s navýšením personálu, pravda, nevím. Myslím si to, doufám v to, ale nemůžu to tvrdit.
Nesouhlasím, pokud naznačujete, že návrat k masové armádě je prakticky nemožný. Odvody byly zastaveny a nástupní ročníky 90. let se při výcviku setkaly s mizernou péčí, ale to nevadí. Brannou povinnost nikdo nezrušil a nový branný zákon s odvody počítá. Ano, trvalo by půl roku, než by vzniklo něco zajímavého, ale nárůst mezinárodního napětí, který vede k válce mezi státy trvá vesměs roky. Stejně dlouho trvá příprava materiální a metodická (doktrinální). Máme tedy dost času, protože žádného nepřítele na kontinentu zatím nemáme. Ale mohli bychom mít.
Úkolem, který by naše armáda měla plnit, je obrana státního teritoria. Nikoli účast na neokoloniálních dobrodružstvích a boj proti takovým silám jako je Taliban, Islámský stát, nebo HIzbaláh. S tím ať se babrají ti, kdo strkají pracky do vosího hnízda. Jejich představy o válce a armádě budou zákonitě jiné než moje. Jestli se Izrael chce chvástat, protože "vypráskal Hizbaláh," s absolutní dominancí ve vzduchu i v těžkých zbraních na zemi, se všemi technologickými vymoženosdtmi v oblasti komunikace, průzkumu a s masovou armádou, tak prosím. Ale já jim to nežeru. Já tvrdím, že jsou to srabi. Trapáci! Schopnost vést partizánskou válku nebo naopak protipartizánskou je důležitá a generální štáb ji musí po doktrinální stránce rozvíjet, ale nelze na tom stavět obranu českého státu. My se musíme připravovat na boj s regulérní armádou.
Zmínil jste potřebu uzavření hranic. Pokud bychom to měli udělat rozestavěním mužů (Vnitro, ne Obrana), nebude stačit ani 200 tisícová síla. Hranice se zabezpečují technicky.
Takže znovu: nepovažuju personální tabulky za problém. Problémem je koncepce malé profesionální armády. Mimochodem: kdyby Asad měl před pěti lety takovou armádu, tak už nežije.
Mám na to stejný názor....Stávající posluhující "Sbor dobrovolných hasičů amerických problémů" byl před dvaceti lety vytvořen pro potřeby USA a jeho politiky buzerace celé Zeměkoule,ale situace se velice změnila i záměry USA s Evropou a proto je potřeba na tyto změny zareagovat a opustit tu odevzdanost NATU a začít konečně přihlížet k vlastním národním,státním zájmům,ale ty je napřed potřeba definovat,jinak se nehnem ani s armádou.
Co chcete definovat? Zájmy malého státu, vtěsnaného mezi dominantní státy či impéria, jsou svou podstatou pasivní.
1) suverenita a nezávislost
2) bezpečnost občanů a jejich majetků
3) zvějšku nezaškrcený ekonomický a sociální rozvoj
Toť vše.
Kurva,že to chci definovat!!!....Za těch pětadvacet let to nikdo neudělal a to se tu ve vládách a parlamentech a senátech vystřídalo hňupů,že by daly za jeden armádní sbor,zesílený švadronou kavalérie...
Ty tři body,co uvádíte,je snad málo ?!!
Zatím od toho spolku vlastenců ve vládách i armádě jen slyšíme,že "naše zbraně postupují vítězně vpřed a nálada je jedna A..."tak,jak meldoval vachmajstr Marvan,schovávaje flašku od rumu mezi dokundamenty na strážnici v Putimi....
Kdyby ta armáda plná "vlastenců a srdcařů",jak tu kdosi řekl,za něco stála,tak už dávno provedla puč a ne se přihlížela na to,jak se z téhle země stává zvířecí farma,řízená dílem doprdelevlezistickými psychopaty a dílem hysteriky se sebevražednými úmysly....
Něco tak flexibilního a rosolovitě beztvarého a neschopného,jako dnešní armáda se nikde jen tak nevidí.
Ona je prostě naprosto výstižné vyjádření stavu naší společnosti a její elita ve velení v čele s gen.Pavlem,je kopie toho politického vedení státu v čele s bezpohlavními eunuchy a hokynáři se vším všudy,v odtrženosti od reality,krátkozrakosti,zkorumpovanosti a aroganci ke svým povinnostem a odpovědnosti lidu obecnému,který je nucen si ji vydržovat....
25.1.2016 22:31
RE: nepodložená kritika
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?
Reakce na 344850
pozerám.... celkom drsne vyjadrená realita. Na slovensku to nie je o nič lepšie, skôr horšie...
no to by nejdřív armáda musela prozřít, provést puč, popravit všechny poblitický vlastizrádce, a pak by se možná dalo začít něco dělat.
v českým kráteru nemožné. tím spíš, že počet lidí v ochrankách prasat na krmníku mnohonásobně převyšuje počet vojáků.
a jak bylo uvedeno, tak z 2/3 jsou důstojníci, většina výkrmná prasata generálního štábu, a z tý zbývající 1/3 tvoří asi půlku hradní balet.
takže celá česká armáda je schopna max. ochránit před davem prezidenta s premiérem, jinak je totálně na hovno. taková armáda a žádná vyjde nastejno, jen žádná by byla podstatně levnější.
jen faktická, bylo to naopak. Zhruba 20 tisícový Hizballách dal naprdel "nejsilnější" armádě na BV - tedy Izraeli. A to i přesto, že Izrael měl naprostou technickou převahu.
Ohledně naší armády - těch 6 tisíc vojáků nejsou žoldnéři, tak jak to nikdy nebylo. Jen prostě mají špatné vedení které my volíme. Nejde to házet na ně. Z velké většiny jsou to srdcaři a vlastenci.
Tak jako v roce 1938 naši vojáci nebyli zbabělci když opustili pohraničí bez boje.
26.1.2016 19:16
RE: nepodložená kritika
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?
Reakce na 344846
inu ako vždy sa malér hádže na armádu - v 38 že nebojovala, v 48 že nezasiahla, v 68 že nebojovala, v 89 že nezasiahla...
Lenže armáda nemôže a nesmie bojovať či konať "sama od seba" bez politického rozhodnutia predstaviteľov štátu - to sa volá podľa okolností vojenská vzbura alebo vojenský puč.
Ty počty "gumáků" potvrzují to co je v návrzích novel Branného zákona - počítají nejdříve s povoláváním záložáků a pak/zároveň se zavedením všeobecné branné povinnosti.
Jenže na to dojedou, protože nikdo nepůjde chcípat za stát, který mu sebral firmu, barák, majetek, rozbil rodinu, sebral děti, udělal z něj kriminálníka a sociální případ ... choval se k němu jako k dobytku.
Až dostanou zbraně, tak si to nejdřív půjdou vyřídit s nima. Nebo polovina z nich dezertuje jako za Rakouska-Uherska a bude bojovat na druhé straně.
Podle té vloni publikované "sociologické studie" měla exekuci v rodině většina vojáků. A většina má díky tomu hodně radikální názory.
Všichni fotrové, kterým fenynistky nakopali do rozkroku a tvrdí že chlapi jsou dobytek, který nemá právo něco cítit ke svým dětem, rádi přijmou právo Šária a půjdou je kamenovat ...
Možná je jich je jen pár procent populace, ale jsou to ti, co už nemají moc co ztratit. Nepřipomíná vám to něco?
22.1.2016 0:05
RE: Historie se opakuje
lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 101.?.?.?
Reakce na 344753
Vas clanek je nesmine surovy avsak sto procentne pravdivy. Nektere feministky jsou tolik odporne ze se slusnemu cloveku zveda zaludek. cist nektere state FM v tiskovinach je urazka vzdelanych lidi.
Tuto stránku navštívilo 4 142