Diskuze k článku

Čína se zbavila půl bilionu dolarů

Příspěvků 52

27.7.2015 0:13

a co Evropa?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

https://www.youtube.com/watch?v=lhlf2h_nrMY [oči v sloup] [oči v sloup]

337151

27.7.2015 0:42

RE: a co Evropa?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 337151

To je jako chtít po vodnících že už mají rybníčků dost. [chechtot]

337154

27.7.2015 19:07

RE: a co Evropa? - pochvala Drtinové 1/2

kyticka 81.?.?.?

Reakce na 337151

Paní Drtinová má ode mne pochvalu
(děkuji anonymní 27.07. 00:13 za odkaz)

Nedávno jsem napsal na adresu paní Drtinové článek který její pořad podrobil zdrcující kritice.

Zaručeně kremelský původ protiamerických poplašných kampaní ústy fundované analytičky Ivany Smoleňové v pořadu Daniely Drtinové
http://aeronet.cz/news/zarucene-kremelsky-puvod-pr...

Jednalo se o případ kdy si do svého studia pozvala "školačku" z Pražského institutu bezpečnostních studií (jinak jde o ústav pro vymývání mozků jeho absolventů za účelem "výchovy" profesionálních vymývačů mozků, který ambasáda USA financuje jako svůj klíčový ústav svých nových kádrů - tedy pozor na každého "studenta" tohoto zařízení, jelikož se jedná o čistokrevné extrémisty a teroristy našich duší). Je zbytečné asi zdůrazňovat jaké bláboly tam z úst obou aktérek padaly, nakonec, nechť každý kdo odkazovaný článek ještě nečetl posoudí sám.

To zda-li paní Drtinová na základě mého článku a dalších skutečností, reálně se dějících v současném světě zrevidovala své postoje a prozřela, ukáže ještě čas. Pokud se tak skutečně stalo, pokud se paní Drtinová skutečně zamyslela nad podstatou jí doposud hlásaných havloidních pravd a lásek, které jsou pro internetovou komunitu, která již ve své většině prozřela a tyto pojmy považuje za sprostá slova a rozšířila řady realistů, potom ji s nadšením vítám na palubě. Přirozeně může jít i o úhybný manévr, pro naprostou neaxeptovatelnost jejích pořadů, případně sofistikovanou taktiku jak ke svému pořadu přitáhnout více diváků, případně jiný trik, jako že se na politické scéně začínají formovat nové páté kolony, kdy nyní se jakoby hlásí k národovectví a podobně - TOP09 a pravdo láska už jaksi netáhnou, že (viz: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Jak... koukněte však do diskuse pod článkem a na tento odkaz kdo ta nová strana jsou vlastně zač: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%A1d_n%C3%A...)

Jak jsem řek výše, jak to bude s paní Drtinovou v budoucnu ještě ukáže čas.

337185

27.7.2015 19:09

RE: a co Evropa? - pochvala Drtinové 2/2

kyticka 81.?.?.?

Reakce na 337185

V panem anonymem odkazovaném pořadu https://www.youtube.com/watch?v=lhlf2h_nrMY do svého pořadu pozvala pana Petra Hrobejška - politologa půspobícího v Německu, kdy jeho slova mohu jedině podtrhnout. Výborná analýza spolu s náznaky směru, kterými by se měla EU dát. Všem doporučuji ke shlédnutí a posouzení. I paní Drtinová zde působila profesionálně a neutrálně, tedy tak jak má, kdy se oprostila od fanaticky-chorobného skákání do řeči, jako například předvedla v pořadu s panem Humlem a to i v případě, že pan Hrobejšek rozhodně nehovořil tak jak jsme u paní Drtinové zvyklí. Všem doporučuji poslechnout!

Nejsem příznivec ideí pánů z Národní demokracie, kdy jejich postoje bych definoval následujícím příměrem:

Nejlepší řemeslníci na vesnici vymysleli jak postavit vlastní auto. Aby se dalo postavit museli přispět všichni domkaři. Při zkušebních jízdách se několikrát porouchalo, kdy nezkušení řidiči dokonce sami několikrát nabourali. Mimo to se někteří domkaři na stavbě auta neúměrně napakovali, dokonce se našli i tací, kteří za peníze starosty sousední vesnice v noci nasypali do nového stroje písek, případně se hrnuli k řízení a záměrně sjeli do příkopu. Jaké je správné řešení.

a) auto opravit, vychytat škůdce a znovu rozjet a opatrnou jízdou se jej naučit bezpečně řídit.

b) nový stroj rozebrat na součástky s tím, ať si z nich každý domkař sám doma ubastlí trakař, kdy je evidentní, že ze součástek toho nového stroje se 20 funkčních trakařů ani postavit nedá???

Hlubší informace k zamyšlení k problematice zde:
http://leva-net.webnode.cz/products/cesta-jak-zach...

337186

27.7.2015 21:59

RE: a co Evropa? - pochvala Drtinové 2/2

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 337186

Robejšek je skvělý, toto se povedlo. Jen v tom pořadu velmi často odkazoval na "elity". Mně by zajímalo, kdo jsou ty elity. Zmiňoval politické a mocenské elity.

337196

27.7.2015 0:40

nejen pro pobavení

te 37.?.?.?

http://outsidermedia.cz/maly-a-nekompletni-laicky-pruvodce-blizkovychodnimi-konflikty/

337153

27.7.2015 1:44

Logické vysvětlení

Winston Smith 77.?.?.?

Zlato vždy fungovalo jako "páka" na dolar. Kurzy zlata i stříbra jsou vysoce US burzou podhodnocené již několik desítek LET ! Stříbra se dokonce posledních 5 let spotřebovává více, než ho jsme schopni vytěžit = mělo by tedy (pokud by fungoval čistý trh) být dražší surovinou, než je zlato!

Zlato funguje na principu "futures" obchodů = 1% vlastněné hedgeové fondy oznamují úmysl nakoupit v nějakém časovém horizontu zlato (co se daří tajit je, že celkový obchodovaný objem neodpovídá celoplanetárně vytěženému množství), je daleko vyšší! Tyto společnosti vloží svá virtuální aktiva do futures poukázek, čímž aktuálně stlačí cenu suroviny na minimum.

Mezitím USA napadnou zemi, která drží zlaté rezervy a vyberou poplatek za "ochranu" = seberou dané zlaté rezervy napadeného státu (varianta "po zlém"[mrknutí jedním okem]. V tu chvíli dostanou zástupci 1% signál, že cena zlata už nebude klesat, zatímco trh sází na další pokles, oni nakoupí fyzické zlato! Ostatní dostanou "papírky útěchy".

Nebo vyvolají umělý "výprodej" a centrální banky vazalských států uvolní (devalvují) trh svými zlatými rezervami, aby vyvolali pocit nadbytku (varianta "po dobrém" = ČNB).

Mezitím Ti,co vlastní tuto planetu v tu chvíli vše fyzicky vykoupí (velké objemy obchodů nejsou NIKDY dovoleny realizovat "nepovolaným", na to máme spoustu "protiteroristických" zákonů a tím cena zlata cyklicky stoupne na obvyklou úroveň.

RUSKO: "pokles ceny ropy" je prakticky */- roven zpevnění kurzu USD, za který je obchodována (ropa spadla z původních 100 USD v hodnotě 20Kč/USD = 2.000 Kč za barel na nynějších 55 USD při kurzu 25Kč/USD = 1.375 Kč za barel. Obvyklá (cyklická) cena zlata je 3.300 Kč za trojskou unci, nynější cena zlata je 860 Kč za trojskou unci. http://www.aktualnicenazlata.eu/cena-zlata-za-gram

Čili Ruský stát dříve mohl za 1 barel koupit 1,65 trojské unce.Nyní může koupit 1,59 trojské unce (a cena zlata stále klesá)!

Čína musí svému partnerovi pomoci = na "Trhu" je omezené množství FYZICKÉHO zlata - a pokud ČÍNA RUSKU platí v dohodnutém kurzu zlatem, logicky pomáhá odčerpávat zlato z trhu. To katapultuje kurz USD nahoru = FED by se přiznáním, že žádné další zlato nemá ocitl v okamžitém DEFAULTU = i slabší státy (nechráněné možností jaderné odvety) by se domáhaly návratu svého zapůjčeného zlata deponovaného ve FEDu(viz. Německo). Protože je DOLAR protipól zlatu, musí se USA snažit před "koncem večírku" co nejvíce navýšit kurz, aby co nejvíce poškodili své největší věřitele, kterým nakonec stejně větší část "bezcenných dluhopisů FED" zůstane v trezorech.

Vyhraje, kdo před RESETEM bude mít víc fyzického zlata a méně aktiv deponovaných v US BONDS, které pod hrozbou jaderného útoku USA nuceně odepíše. Čím vyšší kurz USD, tím USA spoléhají, že státy držící jejich dluhopisy nebudou mít vůli akceptovat jejich ztrátu.

337156

27.7.2015 11:45

RE: Logické vysvětlení

Dunsun dunsun (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 337156

Zajimave. Tak jak chlapici predpovydaji a pri prihlednunti k faktu, ze DJI a dolarovy index jsou vicemene korelovane.
Pri silnem vzestupu US stocku by potom nastal i vzestup dolaru a potazmo propad ropy (ktera je aktualne i tak na velmi nizkych hodnotach) ?
Je tomu skutecne tak ?

337166

27.7.2015 12:49

RE: Logické vysvětlení

Winston Smith 77.?.?.?

Reakce na 337166

Cituji Bena Fullforda:

"Saúdové a další monarchie Perského zálivu nakoupili a ulili si do vlastních zásob všechno stříbro, ke kterému se mohli dostat, aby si tak mohli udržet aspoň část jejich bohatství v případě změny režimu a následného zmrazení jejich bankovních účtů. Zde si můžete prohlédnout tento graf přesně ukazující, jak se ropa převádí na stříbro".

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2015/05/20150515_obo1.jpg

"Masivním prodejem stříbrných futures (tj papírové stříbro) se zabývali také v JP Morgan a Citibank, a to s cílem snížit jeho cenu. Výsledkem bylo, že cena papírového stříbra spadla tak, že dokonce US mincovně došly stříbrné mince".

http://www.zerohedge.com/news/2015-07-07/us-mint-runs-out-silver-same-day-price-silver-plunges-2015-lows

"Jinými slovy, tyto mega banky ztrácejí schopnost používat své super počítače ke kontrole cen reálného zboží jako je kupř. stříbro".

- můj komentář: Co jiného chudákům Saudům zbývá, když Zlato kupuje Rusko a Čína. Spíš se bojím dne, kdy usoudí, že víc už vyměnit za US Bonds nestihnou, nebo lépe kdy hodnota zlata v trezorech těchto států převýší historickou šanci "Bez jediného výstřelu" (mezikontinentální jaderné hlavice) odstranit současný loutkový plutokratický režim v USA za pomoci občanské války vedené jejich zbídačeným obyvatelstvem. Proto bych vnímal probíhající operaci "JADE HELM" jako důrazné varování budoucím Generálům Lee, kteří jako jediní mají morální právo vrátit vývoj zpět na začátek a vydat se lepším směrem ku prospěchu všech.

Zato budoucím "AfroAmerickým" prezidentům default USA dost ztíží volební šanci u mainstream populace, Mr. Hussein Obama bude v očích 99 ze 100 stále "Ten, který zničil USA" [velký smích]
Chudák paní, která ověřovala jeho Havajský rodný list, už nežije ...

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/3223-zena-ktera-zverejnila-obamuv-rodny-list-zemrela-pri-zahadne-letecke-havarii

http://janzeman.blog.idnes.cz/c/186692/Obamuv-rodny-list-a-trocha-te-matematiky.html

337169

27.7.2015 12:42

RE: Logické vysvětlení

xml 195.?.?.?

Reakce na 337156

Pekne polopatisticky vysvetlená situácia na trhu za 1.

Ešte by bolo vhodné dodať k článku, že 0.5 bilióna dolárov uvolnených za posledných 1.25 roka je iba nepodstatnou štatisticky bezvýznamnou kvapkou v oceáne akciových a derivátových trhov keďže iba sám objem derivátových trhov 10 násobne prekonal svetové HDP už v roku 2013! t.j. k dnešnému dňu je hodnota PPP niekde na úrovni 800 US trillions, po našom 800,000,000,000,000 USD a to ešte nehovoríme o ročných obratoch v ich obchodnovaní, ktoré podľa banky bánk "BIS" prekonávajú reálnu ekonomiku mnoho miliónkrát.

[viď tab. Derivátové trhy vs. US GDP]
Vložený obrázek

Ak sa chceme držať logického vysvetlenia je jasné, že REÁLNA EKONOMIKA nie je určovateľom HODNOTY a to už dlhý čas v rozpore voči tomu ako sa to snaží vtĺkať vzdelávací systém ľuďom do hláv. Princípy Ponuka/Dopyt na globálnom trhu ako určovateľ hodnoty a "neviditeľná/volná ruka trhu" ako systém kolektívneho ekonomického fungovania sú dogmy pre debilov. Preto vychádzať z toho, že viac USD dlhopisov na trhu bude mať vplyv na ekonomické ukazovatele alebo niečo dokonca zmení je FANTÁZIA AUTORA.

Ako Winston Smith (nadomnou) popísal trh so zlatom resp. striebrom je deformovaný panoptikom s fiktívnymi hodnotami na svetových akciových trhoch. Keď vychádzame čisto z predpokladu, že vzácne kovy ako ZLATO a STRIEBRO nemajú adekvátne ohodnotenie podľa reálnej situácie potom musí byť čisto laicky jasné, že ekonomická teória nedokáže vysvetliť tento jav inak ako MANIPULÁCIA. Na základe týchto faktov by sme sa konečne mohli dobrať k výsledku, že GLOBÁLNY AKCIOVÝ TRH NEREFLEKTUJE EKONOMICKÚ REALITU, ALE JE JEJ URČOVATEĽOM.


A teraz špeciálna otázka pre ekonomicky znalých čitateľov:
"Pokiaľ sú všetci obyvatelia zeme súčasťou jednotného globálneho finančného trhu, ktorý je URČOVATELOM HODNOTY VŠETKÉHO a súčasne je NÁSTROJOM NA ICH OŽOBRAČOVANIE - ako môžu účastníci tohto systému fungovať tak aby ich globálny finančný systém neohrozoval?"


Ešte malé bezvýznamné historické citácie na záver:

Skutočnou hrozbou republiky ne neviditeľná vláda, ktorá ako obrovská chobotnica rozťahuje svoje klzké chápadlá nad našim mestom, štátom a národom. Na vrchole tejto chobotnice je malá skupina bankových domov, ktorým sa všeobecne hovorí "medzinárodní bankári". Táto malá skupina silných medzinárodných bánk vedie našu vládu pre svoje vlastné sebecké ciele.

John F. Hylan, starosta mesta New York City, v prejave 26. marca 1922


Dnes, v modernej komunite národov sa židia pod vlastnou ochranou usadili na šľachách. Tieto šľachy sú – burzy, banky, duschovenstvo, denníky...
Louis Levy, preklad z jeho básne

337168

27.7.2015 15:55

RE: Logické vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 337168

"Dnes, v modernej komunite národov sa židia pod vlastnou ochranou usadili na šľachách. Tieto šľachy sú – burzy, banky, duschovenstvo, denníky...
Louis Levy, preklad z jeho básne"

Chybí tam farmaceutický průmysl (např. Zentiva) v pořadí za duchovenstvem.

337175

29.7.2015 0:09

RE: Logické vysvětlení

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 337175

Ano, „léčit a nevyléčit“, byznys kolem rakoviny atd.

337261

27.7.2015 18:35

RE: Logické vysvětlení

dub 62.?.?.?

Reakce na 337168

tak jednak jsou už novější čísla, naposledy se uvádělo 1,5 biliard.
http://www.globalresearch.ca/global-derivatives-1-...
a jednak jsou deriváty velmi specifické a nelze je porovnávat s klasickým trhem papírů, ať již akcií, tak dluhopisů.
sice jsou mnohé postaveny na nich, ale je to o něčem jiném, navíc mimobilanční...

takže praskuntí derivátové bubliny je problém pro banky, navíc se jejich odpisy nikde neprojeví, mimo mimobilanční položky...
u bondů je to hodně o něčem jiném, obzvláště u státních.

337183

27.7.2015 20:42

RE: Logické vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 337183

Upresnil by som, deriváty nie sú uvádzané na oficiálnych bilanciách, ale predsa majú vplyv na hospodárenie bánk, príklad MBS (hypotečné deriváty) položili banku Lehman Brothers.
Ostatne existuje veľké množstvo derivátov, veľká časť z nich niekde obsahuje štátne dlhopisy ako istinu/zálohu a to platí aj o US dlhopisoch t.j. keď padnú na cene/vystrelí ich úrok banka/inštitút ktorá ich vydala skrachuje, a to vyvolá kaskádu ktorá dokáže položiť celý Západný fin. systém.

Ďalšia vec BIS (banka CB) varovala pred derivátmi, ak by bolo všetko tak, ako sa nám snažia nahovoriť, tak by BIS pred nimi nevaroval.

Oracle

PS: Pán Stwora, stále som nedostal nové heslo a pozrel som aj spam, nie je to tam.

337188

27.7.2015 20:58

RE: Logické vysvětlení

dub 62.?.?.?

Reakce na 337188

ale ano. s derivátma je to celkem komplikované (taky je jich hafo druhů).
i když konkrétně mbs je spíš sekuritizace, než klasickej derivát...

ano, deriváty jsou vždy na něčem postavené, proto je podstatně důležitější pohyb u podkladových aktiv (třeba státních bondů), než u samotných derivátů.

hlavním průserem derivátů je obrovská leverage s potřebou minima kapitálu. něco jako hrát v kasínu s niklákem va bank.
dále možnost manipulace, atp.

avšak tím hlavním, co jsem chtěl původním příspěvkem říct, je, že z celkové (a ještě navíc odhadované) sumy derivátů nelze odhadovat prakticky nic, neznáme-li jejich strukturu. a tu neznáme.

jediné, co lze zhruba odhadnout, je, jaké by banky a další instituce utrpěly mimobilanční ztráty, kdyby tento trh zcela zkolaboval, za zvoleného poměru, jakým se projevují v bilancích, tedy i zisku... což je opět odhad...

takže jediným užitečným, k čemu objem derivátů může sloužit, je výpočet výše emitovaných peněz.
a to ještě jen v omezené míře, neboť cena derivátu zdaleka neodpovídá nominále kontraktu.

ale nekomplikujme to[smích]

337190

27.7.2015 22:10

RE: Logické vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 337190

Aby sme si to tu vyjasnili, sekuritizácia je tvorba derivátov príkladom nech sú MBS, banka vydala/nakúpila hypotéky od hypotečných firiem, tie dala do kopy do jedného produktu (použili na to páku) a rozdelil to na akcie ktoré platia dividendy, presvedčil agentúry ako S&P aby dali nato ohodnotenie AAA a AIG aby to poistil.
Háčik bolo to, že nie každý klient bol schopný splácať tie hypotéky čo znamená, že banky tie deriváty predávali s tým, že má to hodnotu 110 za cenu za 100, hoci ich skutočná hodnota bola 80, samozrejme prišlo sa na to a Lehman a AIG skrachoval.

Podobne je to so ropnými derivátmi vytvorené z futures kontraktov na Londýnskych trhoch, ktoré sú teraz splácané a likvidované (čiastočne je v tom aj prebytok ropy na trhoch), čo má za následok pádu ceny ropy a umelý dopyt po US$, no a preto bude naďalej ZIRP, možno nastúpi aj NIRP a QE bude pokračovať, a teraz nie v tajnosti ale celkom otvorene.

A keby to nestačilo, tak musím čitateľom oznámiť existenciu aj sekundárnych a terciárnych derivátov t.j. derivátov ktoré spájajú v sebe niekoľko typov derivátov, a deriváty derivátov. Znie to šialene?
No zdravý sedliacky rozum z fin. trhov sa dávno vytratil. [naštvaný]

Oracle

337198

27.7.2015 22:47

RE: Logické vysvětlení

dub 62.?.?.?

Reakce na 337198

ale jo, derivát je všechno, co je na něčem postavný.
ale podstatou je rozdíl. takovej swap je taky derivát, ale nic neohrožuje a je celkem praktický.
když vezmete pool aktiv a na jeho základě (nejdřív vytvoříte spv) vydáte papír, třeba dluhopis krytý poolem hypotéčních listů, jako v případě mbs, je to další věc.
o něčem jiném je pak třeba derivát postavený na hodnotě indexu, a leveragované deriváty postavené na několika dalších je už zase jiná písnička...

proto bych tu deriváty nerozebíral, je to nadlouho a v kontextu s článkem prakticky k ničemu.

jinak souhlas, v okamžiku povolení derivátů přestal být finanční trh trhem, a stal se kasínem.

337199

28.7.2015 9:16

RE: Logické vysvětlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 337199

Menový swap je praktická pomôcka pri medzinárodných obchodoch, swapy v širšom zmysle sú otázne.
Derivátov je fakt veľká kopa napr: indexové, menové, komoditné, na výnosy a hodnoty dlhopisov atď, a sekundárne a terciárne s pákami spájajú práve rozličné typy do jednotného produktu.

Oracle

337213

30.7.2015 0:56

RE: Logické vysvětlení

kulma 76.?.?.?

Reakce na 337198

>Háčik bolo to, že nie každý klient bol schopný splácať tie hypotéky čo znamená, že banky tie deriváty predávali s tým, že má to hodnotu 110 za cenu za 100, hoci ich skutočná hodnota bola 80, samozrejme prišlo sa na to a Lehman a AIG skrachoval.

Neexistuje jediný legitimní popis který by souhlasil z vaším vysvětlením jakým způsobem se dostaly LB a AIG do problému. Pokud ano, prosím uveďte na něj odkaz.

337298

27.7.2015 8:55

služky jako naše chazarská ČNB Usralcům pomáhají

r.m. 80.?.?.?

Pravý důvod tisku korun i nedávný doprodej našeho zlata je kousek systému FEDu prodřízených centrálních bank "spřátelených" národů.
Chazar Singer za nové koruny a zlato nakoupí dluhopisy dle pokynů americké korporace Black Rock a včlení je jako "majetek" ČNB.
Je to zrádce. [bliji]

337160

27.7.2015 10:20

takhle vypadá americká panika

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Autor textu, patrně Američan, předvádí naprostou paniku. Jeho dojem, že Čína mění dolarové dluhopisy za suché z nosu a proto spěje do pekla je komické. [chechtot]

337164

27.7.2015 14:10

600T zlata?

YAK 195.?.?.?

Zaujimave ale nelogicke! Ak Cina kupila 600T zlata, tak predpokladam pri takomto dopyte narast jeho trhovej hodnoty, ale pak je pravdou. Od "urovnania" Greckej lichvy naopak cena klesla cca. 100 €/ OZ. Takze, neverim clanku alebo zdrojom z ktorych cerpa.

337170

27.7.2015 18:32

RE: 600T zlata?

dub 62.?.?.?

Reakce na 337170

no asi byste se měl podívat na její vlastní těžbu. nemluvě o tom, že ani ruská těžba nejde přes ony sračkové západní domy manipulace, eh burzy...

337182

28.7.2015 21:06

RE: Ak Cina kupila 600T zlata, tak predpokladam pri takomto dopyte narast jeho trhovej hodnoty, ale opak je pravdou.

linux 217.?.?.?

Reakce na 337170

Opak nie je pravdou ale naopak GIGANTICKÁ manipulácia. Pozri si:

http://www.paulcraigroberts.org/2015/07/27/supply-demand-gold-silver-futures-markets-paul-craig-roberts-dave-kranzler/

337245

27.7.2015 14:54

už jsem na to prišel...

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 178.?.?.?

Prišla mi platit složenka, buď za vodu, nebo TV, nevím. Byla tam reklama od jedné banky nabízející tisíce až desetitisíce Eur.
Zaujalo me tohle - nabídli pujčku 30000E na dejmetomu 100 splátek, za zhruba 9 let, kde vcelku človek nakonec zaplatí 42000E.
Pokud to hodne zjednodušíme, a vezmeme v úvahu nemennou hodnotu Eura, tak to odpovídá meziročnímu navýšení 3.8%. To znamená, že pokud by inflace byla na stejné hodnote, tak banka nezíská nic, co by samozrejme nedelala. Ta úvaha slouží jen jako stanovení hranice, za kterou banka zcela jiste nepujde.
Protože inflace není nulová, a hodnota Eura postupne padá, tak banka získá zhruba o inflaci méne.
Ptám se - muže být inflace o tolik nižší, než 3.8%, aby byl takový zisk pro banku zajímavý? Opravdu chce vydelat na pujčce jen nekde kolem 1-2% ? Protože ze zmen cen kolem usuzuju, že inflace je spíše vyšší, než 1.8%.
Nebo je realita nekde zcela jinde, a banky už tuší že dojde k propadu, a zoufale se snaží "zpenežit" své jen velmi slabe kryté peníze? Chtejí zajistit, aby nedošlo k jejich úplnému propadu, a mel je kdo financovat? Protože tuší, že k propadu dojde, a jejich peníze ztratí na cene? Čiste si jen potrebují zajistit, aby príštích 10 let na ne nekdo delal?
Jedou už na nulový zisk, nebo ješte ne? Možná začnou za chvíli nabízet i za 1% meziročne. Kdyby šly do mínusu, tak jsou už docela podezrelé, že vydávají signál, že s tím trhem je neco špatne. Co kdyby ale nekterí už docela rádi šli do mínusu, ale proste z techhle marketingových duvodu nemužou?
Byla by sranda pozorovat, co by se stalo, kdyby své "peníze" už nemeli komu pujčit, a nikdo další by o splácení reálnými hodnotami nestál. Proč furt nekoho sponzorovat, že ano.

Ríct si, udeláme pauzu, nebudeme tolik investovat, život pobeží na úrovni, jako dosud. Nebudeme životní úroveň vylepšovat zpusobem, který je nakonec príliš drahý, a neoptimální...
Presto se najdou lidé, kterí sem expandují za vidinou, nebo jako vidle v rukou jiných.
Neco se deje. Teorie trvalého rustu do nebe nefunguje.

337173

27.7.2015 16:15

RE: už jsem na to prišel...

hafff 188.?.?.?

Reakce na 337173

Tak dneska když si jdete koupit do krámu např. televizor,tak máte 2 možnosti: 1.Koupit si ho najednou za celkovou částku, 2.Koupit si ho na splátky. Zkuste hádat, která varianta Vás vyjde levnějc..[mrknutí jedním okem] (Mám pocit že v SSA se takové a podobné dražší věci dají koupit už jenom na splátky)

337177

27.7.2015 18:06

RE: už jsem na to prišel...

mentol 90.?.?.?

Reakce na 337173

Je to veľmi príjemný pocit, stretnúť medzi miestnymi pesimistami, očakávajúcimi blízky koniec sveta skutočného optimistu. Váš príspevok je veľmi poučný aj keď mám pre vás špatnú správu. Zázrak sa nekoná, vaša banka vám ponúka pôžičku s úročením približne 12%. Sviňa. [chechtot]

337180

27.7.2015 18:57

RE: už jsem na to prišel...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 337173

>Ptám se - muže být inflace o tolik nižší, než 3.8%, aby
>byl takový zisk pro banku zajímavý? Opravdu chce vydelat na
>pujčce jen nekde kolem 1-2% ? Protože ze zmen cen kolem
>usuzuju, že inflace je spíše vyšší, než 1.8%.

Ono asi ani tolik nejde o inflaci jako takovou jako o trvale udržitelný příjem banky a naplnění její funkce. O čem je řeč? Banka která nepůjčuje (neuvádí peníze do oběhu) pouze je akumuluje, je brzdou ekonomiky, protože stahuje oběživo. Banka klidně půjčí i zadarmo, protože i tento obchod je pro ni zajímavě ziskový. My obyčejní voli předpokládáme, že se banka chová stejně jako kdokoli jiný. Tedy půjčí z toho, co reálně vlastní. Omyl vážení. Banka půjčuje virtuální peníz (krytý reálnou hodnotou z cca 2%) a vrací se jí ve splátkách 100% peníz reálný.

337184

27.7.2015 21:17

RE: už jsem na to prišel...

woxow 89.?.?.?

Reakce na 337173

Aby banka mohla půjčit 30000E stačí ji v české kotlině 1/50 vkladu.
A pak 3,8% ročně z 30000E je kolik % ročně z 1/50 vkladu? Takto má banka zisk z čistého vzduchu, protože půjčuje ještě k tomu cizí peníze bez vědomí a souhlasu jejich pravého majitele a rozhodně mu tučný úrok nevyplatí, ba po něm chce ještě tučné poplatky.

337193

27.7.2015 21:26

RE: už jsem na to prišel...

dub 62.?.?.?

Reakce na 337193

omyl, půjčuje své peníze.
jinak by s nimi nemohla nakládat volně a potřebovala by souhlas majitele, jak je tomu třeba u klasické správy/custody.

a jsou to její peníze dokonce ze zákona - okamžikem vkladu se stává majitelem peněz banka, vkladatel má od té chvíle jen a pouze pohledávku za bankou.

337194

28.7.2015 9:31

RE: už jsem na to prišel...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 337194

Kecáte, asi ste o bankovníctve čiastočných rezerv nikdy nepočul, v EU to je od niekoľkých % po 0% [chechtot] [chechtot] [chechtot]

337215

28.7.2015 19:33

RE: už jsem na to prišel...

dub 62.?.?.?

Reakce na 337215

a jak souvisí frakční bankovnictví s holým faktem, že peníze patří bance, a to ze zákona (viz zákon o bankách) a vy za ní máte pouze pohledávku?

reagujete vůbec na mě?

337243

28.7.2015 1:40

RE: už jsem na to prišel...

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 337193

>A pak 3,8% ročně z 30000E je kolik % ročně z 1/50 vkladu?
90% ... mínus inflace

je mi jasné, že banky tímhle pujčují tovar, co se zrovna vyrábí, který si bez vedomí majitele berou do zálohy jako svuj s navozením dodatečné marže, a také služby, co se momentálne vykonávají, s rovnež prisatou prubežnou marží, a prakticky jakoby nikdy nemohou být hotové, protože proces splacení by se pri konstantní hodnote meny ani neuzavrel.

Mohou to delat v tom prípade a proto, že nejaký výrobce z rady, nebo provozovatel si u nich jednou už nejakou pujčku vzal. A že takových je.

337206

28.7.2015 10:43

RE: už jsem na to prišel...

mentol 90.?.?.?

Reakce na 337206

Nechápem, prečo ignorujete fakt, že váš domnelý úrok 3,8% je nesprávny a ďalej rozvíjate teórie o tom, čo tým banka v skutočnosti sleduje. Podľa podmienok, ktoré ste opísali v prvom príspevku vychádza úrok približne 12,5%. To je dosatočný zisk pre banku aj po odpočítaní inflácie. Takéto to je jednoduché. [zmaten]

337219

28.7.2015 18:53

RE: už jsem na to prišel...

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 337219

Prečítajte si ešte raz, čo som napísal v príspevku 337173.
O úroku alebo niečom podobnom tam nie je ani slovo.

Pokiaľ stále trváte, že môj výpočet je nesprávny, tak si zopakujte funkcie x^n a n_sqrt(x).

Ako správne podotkol nick .178, že banka požičia aj zadarmo, ak sa tým nevybudí iný problém. Peniaze, čo dlho ležia sú mŕtve.

Mne je jedno, ako tieto funkcie nazývate, a tiež odkiaľ ste vzali svojich 12.5%. Vašich 12.5% vôbec nehovorí o tom, koľko chlebov potrebujem kúpiť alebo vyrobiť oproti stavu, keď by som si nepožičal.



lubosmat:
>Investuj správnu sumu a v správnom čase a tam, kde sa Ti zaručia, že Tvoja investícia sa zúročí.

Presne tak, ako sa niekomu zúročí ruleta, alebo lotéria, alebo hoci aj tipos bingo jackpot. Každá lotéria sa robí preto, aby sa NIEKOMU zúročila. Inak by nefungovala. 100 hlupákov sa vždy nejako poskladá na 1 bohatého chytráka. Zase jedno perpetum mobile.

dušan:
>Nechápeš jedno. Inflácia vzniká z úrokov z pôžičiek. Nieje to opačné.
Ako si prišiel na to, čo nechápem? Inflácia vzniká prinajmenšom preto, že banky nepožičiavajú výlučne svoje, čiže istinu. Ale aj preto, že tu priveľa ľudí na čomkoľvek parazituje, vrátane bullsheet jobs. Tiež preto, že za koľkotoľko ešte reálne peniaze kupujú nereálne nezmysly a fikcie bez hodnoty. Faktorov je viac, nie iba banky sú za tým. Možno aj ty ju spôsobuješ.

337242

28.7.2015 22:57

RE: už jsem na to prišel...

mentol 90.?.?.?

Reakce na 337242

Možno by vzájomnému porozumeniu pomohlo objasnenie terminológie. Vy síce nepíšete o úroku ale o medziročnom navýšení (?čoho?), úrok je všeobecne známy a jasný termín a vzhľadom na to, že ďalej porovnávate zisk banky z transakcie so stratou (infláciou), tak hovoríme o úroku, lebo pre mňa je (hrubý) zisk banky z pôžičky a úrok jedno a to isté. Ak to vidíte inak, vysvetlite to prosím.

Ako som prišiel k 12,5%. Jednoducho. Rozložil som "vašu" pôžičku 30000 EUR na rovnomerné mesačné splátky po dobu približne 9 rokov tak, aby vám vyšla celková zaplatená suma na 42000 EUR. Z toho vám vychádza, že sumu 12000 EUR navyše zaplatíte banke práve pri 12,5% úročení aktuálneho zostatku pôžičky. (Samozrejme všetko plus-mínus).

Aby to bolo zrozumiteľné, nakreslil som vám k tomu splátkový kalendár [chechtot]

Znovu opakujem, banka sa na vás snaží zarobiť tým najtrapnejším a najtradičnejším spôsobom, nič iné v tom nie je. Čo vy na to?
Samozrejme, precvičím si tú mocninu a odmocninu [mrknutí jedním okem]

337255

29.7.2015 0:23

RE: už jsem na to prišel...

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 337255

Hovoril som o medziročnom navýšení zaplatenej sumy v pomere k požadovanej hodnote sumy pri žiadaní pôžičky.

Váš splátkový kalendár som si pozrel, a nemám nič čo by som mu samotnému mohol vytknúť.

Vytknem ale terminológiu bankám. Keď je niečo ú-rok, tak to zároveň nemôže byť ú-mesiac, a delenie 12 mesiacmi, aby som dostal správny výsledok nie je na mieste. Pozornejšiemu oku tiež neunikne, že banky nehovoria ani ú-ktorý-rok. Iba ú-rok.
Tak napríklad ú-prvý-rok je úrok v uvedenom splátkovom kalendári vo výške 72%, ú-2020-rok je 9.9%, ú-2021-rok 0.5% a potom 0%.
Ale bankári rozprávajú o všetkých rokoch, akoby boli rovnaké a dali sa pre obidve strany priemerovať. To nie je matematicky korektné. Ako priemer by obstál ú-desaťrok, a nie ú-neviemktorýrok.
Takýmto spôsobom sa opticky stiera, aká je skutočná bilancia a skutočný zisk. Obdobie nízkeho zisku z malých súm je priemerované začiatočným obdobím väčšieho zisku z väčších súm. Človek má potom dojem (bez zahrnutia inflácie), že marža banky je 12.5%, kým v skutočnosti je za celé obdobie 40% (42000/30000). S infláciou je marža úmerne nižšia. Nejde ani počítať percento z niečoho, z čoho sa priebežne mení základ, alebo takýmto spôsobom v podstate priemerovať percentá (nie stanoviť tých 12.5% zo sumy zostatku a základu 12*400E v každom roku, ale priemerovať takto získané rôzne percentá z rôznych základov a rôznych rokov, čo nakoniec prejdú do nuly). To považujem za matematický faul a určité chytračenie s klientom.

337262

29.7.2015 9:49

RE: už jsem na to prišel...

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 337262

Inými slovami úročenie 12.5% je naštartovanie ú-žery s výškou 72%, ktorá postupne klesá k nule. Táto spočiatku ú-žera je za celé obdobie spriemerovaná do marže 40% (so započítaním inflácie menej).

To je aj jedna z príčin, prečo normálny človek nedokáže šetriť peniaze. Banky natoľko oslabujú menu, že si toto šetrenie monopolizujú, a tým tiež nútia ostatných k ďalším pôžičkám.

Tu by mal naskočiť "štát a protimonopolný úrad" a pýtať sa, prečo banky bránia takýmto spôsobom ľuďom šetriť. Ide predsa o kartelovú dohodu. Ak by to tak nerobili všetky banky, tak by sa dalo nielen šetriť, ale si aj požičiavať istinu za korektný úver od korektnej banky.

337271

29.7.2015 22:50

RE: už jsem na to prišel...

mentol 90.?.?.?

Reakce na 337271

Dá sa na to pozerať aj tak ako to vidíte vy. Každá pôžička je tak trochu zmluva s diablom. V súčasnosti Slovenskom rezonuje prípad, keď sa trojčlenná rodina rozhodla spáchať bilančnú samovraždu pravdepodobne kôli hroziacej exekúcii.

Zákony proti úžere existujú ale v skutočnosti jediné, čo vás naozaj chráni je vlastný zdravý rozum.

337296

29.7.2015 22:53

RE: už jsem na to prišel...

dub 62.?.?.?

Reakce na 337296

nevím jak na slovensku, ale v čechách těžko, jinak by nebylo možné, aby lichvářské firmy veřejně nabízely půjčky za 18%, za téměř nulových mezibankovních sazeb.
dtto kreditní karty...

lichva byla trestná za komančů, nyní je to legální.

337297

29.7.2015 12:57

RE: už jsem na to prišel...

JN 91.?.?.?

Reakce na 337255

Ten splátkový kalendář je samozřejmě špatně.Splátka celá se nepoužije na umoření jistiny, jen její část, zbytek se použije na splácení úroku.Takže zezačátku se větší část splátky použije na placení úroku a jistina klesá velmi pomalu.Jak je vidět třeba tady
http://www.nenechsedojit.cz/priklad

337279

29.7.2015 22:30

RE: už jsem na to prišel...

mentol 90.?.?.?

Reakce na 337279

Máte pravdu. Celý výpočet úroku je špatne. Splátkový kalendár (výška splátky a dátum splatnosti) je síce správny, ten ale vychádza z definície [velký smích] , zvyšok je naprd.
Prešiel som si pár ponúk na nete a skutočne, banky sa tvária, že vám požičiavajú istinu až do posledného dňa. Výška splátky je rovnaká, intervaly splátok sú rovnaké ale úrok išiel pri ich spôsobe výpočtu zázračne dole.

Podľa tej špatnej tabuľky je jasné, že požičaných 30000 EUR banke vrátite už po 6-tich rokoch, kľudne ich môže opäť požičať a začať nový cyklus.
Ale to by musela banka čakať na svoj zisk až na úplný záver transakcie ako čašník, ktorý vám najskôr donesie polievku, potom hlavné jedlo, zákusok, kávu a neuveriteľne riskuje, že skôr ako prinesie na záver účet, dostanete infarkt a k svojim peniazom sa už nikdy nedostane. To by od banky nikto nemohol žiadať ...

337294

28.7.2015 14:16

RE: už jsem na to prišel...

dušan 85.?.?.?

Reakce na 337173

Nechápeš jedno. Inflácia vzniká z úrokov z pôžičiek. Nieje to opačné.

337229

27.7.2015 15:56

A čo My, čo sa nevyznáme v ekonomike?

lubosmat 195.?.?.?

Investuj správnu sumu a v správnom čase a tam, kde sa Ti zaručia, že Tvoja investícia sa zúročí. Nemusí sa Ti nevyhnutne vrátiť "domov", stačí že porastie celkový objem Tvojho majetku!

My nemáme na ekonomické machinácie cez kadejaké ekonomické nástroje dostatok voľných zdrojov, vlastne ani nevieme či sa dajú "nejako" získať.

Niekto voľné zdroje má a navyše aj v prípade prehry má zaručené, že ten druhý úspešnejší hráč vlastne tiež kope za neho.

Vo svete je more peňazí, niekto sa v nich topí, niekto kúpe, niekto smädný pozerá na to more z vyprahnutého pobrežia, ale niekto v tom mori iniciuje prúdy, ktoré topiacich sa pohltia, kúpajúcich sa uspia a smädných vženú do šarvátok a bratovražedných vojen.

Toho toaletného papiera s podobizňou zakladateľa je tak strašne veľa, že už to nejde spláchnuť!

Bohužiaľ My všetci v doláro-eurovom pásme sa musíme v tom bazéne čvachtať a spolu s inými hnedými kamarátmi tam plávať, lebo každé remeslo má zlaté dno, a na tom našom dne je guča lákavého papiera s podobizňou zakladateľa!

Pripravte sa na dlhú a voňavú plavbu pekne dookola.

337176

27.7.2015 17:08

.

Cico_Ciciak 62.?.?.?

Bohesť, niekedy má človek pocit, že sa dostal na stránky amatérskych poetikov.

337178

27.7.2015 20:54

To je divne

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Podle udaju treasury.gov mela China Mainland (bez Hong Kongu) v drzeni v kvetnu 2014 US TREASURY SECURITIES za 1270.9 miliard USD a v kvetnu 2015 za 1270.3 miliard USD.Takze, jak se mohla zbavit dluhopisu za 500 miliard?A kdyby, stejne se ty papirky prodavaji jenom za dolary...

337189

28.7.2015 0:28

Mike Maloney

Matthew 95.?.?.?

to krásne vysvetlil v sérii videí Death of the dollar. Odporúčam pozrieť od prvej časti pre lepšie pochopenie súvislostí, v tretej si uvedomíte, že ešte v tejto dekáde budeme svedkami niečoho veľkého - pádu meny. Historia sa opakuje, žiadna z predchádzajúcich mien neprežila, neprežije ani táto. Jediné čo prežije je zlato, to je fixným držiteľom hodnoty. Odporúčam každému kto má nejaké úspory v papierových peniazoch alebo na účte, zameniť ich za zlato, dnes to nie je žiaden problém, dajú sa kúpiť mince alebo tehličky zlata. V čase pádu meny vystrelí cena zlata prudko hore a nemusím vysvetľovať aký to bude mať prínos pre tých čo zlato vlastnia. Prichádza príležitosť, ktorá sa naskytne len raz za život, nepremrhajte ju.
https://youtu.be/y-IemeM-Ado

337203

28.7.2015 11:27

RE: Mike Maloney

prostej 37.?.?.?

Reakce na 337203

To jsou ale potom ti prodejci mincí, alebo tehliček zlata neimformovaní pitomci, či co ??

337222

28.7.2015 11:01

Hľadanie riešení

lubosmat 195.?.?.?

Momentálne sme tu všetci, ako v jednej televíznej reklame: „Plávajú tam ryby v akváriu a pozorujú gazdinú čistiacu WC mysu prípravkom so sviežou vôňou mora, nato sa jedna z nich cítiac šancu na slobodu vrhá na podlahu a odráža sa do čistej vody vo WC!“, čo tú rybu čaká za sifónom všetci dobre vieme!
Všetci sa tu pretekáte v tom, kto a ako dobre nepochopil čo sa v dnešnej ekonomike, na čo a ako efektívne využíva. Ak ste tu niekto skutočný ekonóm tak si tu zrejme vylievate frustráciu z reality.
1) Neokolonializmus funguje na plné obrátky a sme jeho obeťami.
2) Vo svet sú všetky banky, burzy ... zahltené dolárovým obeživom.
3) Banky mali primárne slúžiť na ochranu vkladov, tým, že sa ich úloha zmenila a začali fungovať rovnako, ako predchodcovia bánk „lichvári“, narušila sa idea bezpečného podnikania.
4) Banky nikdy neprodukovali žiadny reálny zisk, ich zisk je vždy špekulatívny a predpokladá, že niekto za banku tento zisk vytvorí.
5) Ako môže banka prijať riziko, a investovať neexistujúce peniaze do nereálneho obchodu, keď od malého žiadateľa o pôžičku požaduje ručenie prevyšujúce požičiavanú sumu a pri hypotéke celý jeho majetok a príbuzenstva?
6) Kde by boli dneska kapitáloví magnáti, keby museli podnikať len s reálnym kapitálom, ktorý vyprodukovali ich spoločnosti bez kapitalizácie v súkromných bankách, bez priberaní bankových záruk a vzniku finančných konzorcií?
7) Banky (hlavne súkromné) sa dostali experimentovaním tak ďaleko, že sa mnohé priblížili k bankrotom a obyčajný žiadateľ o hypotéku to má všetko zaplatiť zo svojho biedneho platu.
S každým bodom sa dá polemizovať, ale o to tu nejde.
Pokiaľ fungovali globalizačné tendencie a stále bolo odkiaľ odčerpávať výhodnejšie, dalo sa predpokladať dlhodobé fungovanie takto nastaveného stroja.
Dnes je globalizácia na konci svojej cesty a odčerpať s obrovským ziskom posledné svetové zdroje v Rusku a Arktíde nie je až také jednoduché.
Dá sa realizovať oddlženie ekonomík bez konfliktu?
Je vôbec potrebné, aby sa takéto oddlženie realizovalo?
Dobre, do USA sa dodá viac tovarov, služieb a prác, ako sú schopné reálne zaplatiť, ľudia v USA si to všetko napriek tomu môžu dovoliť kúpiť. Vláda USA si požičala chýbajúce peniaze od FEDU, môže však FED žiadať urýchlené vrátenie týchto peňazí od vlády USA?
Čo keď USA zdevalvuje dolár v krátkom čase 2x po 50% nominálny dlh zostane rovnaký, ale jeho hodnota bude zrazu len ¼ pôvodnej hodnoty a s Amerikou to ani nepohne, len jej veritelia prídu o svoju kúpyschopnosť!
Nebude to všetko nakoniec ako v tom otrepanom vtipe: „Keď si požičiaš od banky 50 tisíc € tak máš problém ty. Ak sa ti však podarí požičať si od banky 50 miliónov € tak má problém banka!“.

337220

28.7.2015 23:38

Populační boom

baba_Blažková 89.?.?.?

Cituji z článku: "Vytvořilo to populační boom… populační boom vzešel z dluhu. Je to neuvěřitelné."

- to jako v Indii (například)?

337260

29.7.2015 4:16

zlato

rad 77.?.?.?

Pane Stwora, prave ze kdyz je zlato dole tak se nakupuje a ne, kdyz je na vrcholu- to se ho teprve budou Cinani chtiz zbavit- pokud budou chtit vydelavat a ne ho drzet.

337264

1.8.2015 10:16

nechápu-jak to doopravdy je?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Média nás zaplavují (dez)informacemi o tom, jaká je panika na čínském akciovém trhu, a tady se dozvídám opak, že panikaří amíci, protože se čína zbavuje dluhopisů a nakupuje zlato.

Může mi někdo vysvětlit jak to tedy je? Opravdu čína tratí velké sumy na jejím akciovém trhu (praskla bublina), nebo je to lež?
Povedlo se američanům zmanipulovat čínský akciový trh a dovést ho k "přehřátí" a stamiliony prostých číňánů přicházejí o investice?
Nebo je to všechno přehnané či vylhané?

337351

Tuto stránku navštívilo 11 169