Diskuze k článku

Metody Syngenty při umlčování opozice vůči GMO jsou neuvěřitelné

Příspěvků 57

19.5.2014 2:32

Premiér Dmitrij Medveděv nedávno oznámil, že Rusko nebude nadále importovat GMO produkty

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

a uvedl, že země má dostatečnou plochu a zdroje k produkci přírodních potravin.
„Pokud chtějí Američané jíst GMO produkty, ať si jedí. My to dělat nechceme. Máme dostat plochy a příležitostí k produkci přírodních potravin“
Rusko zvažovalo své připojení k dlouhému (a neustále se rozrůstajícímu) seznamu anti-GMO krajin již delší dobu. Činí tak potom, co skupina ruských vědců naléhala na vládu, aby zvážila alespoň desetiletý zákaz geneticky modifikovaných organismů za účelem důkladného prozkoumání jejich vlivů na lidské zdraví.

310255

19.5.2014 17:06

RE: Premiér Dmitrij Medveděv nedávno oznámil, že Rusko nebude nadále importovat GMO produkty

dub 89.?.?.?

Reakce na 310255

http://www.realfarmacy.com/gmo-related-activities-...

310299

19.5.2014 10:41

odkaz

agata 81.?.?.?

odkaz na internetové stránky nefunguje.

310271

19.5.2014 10:44

RE: odkaz

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 310271

Opraveno. Děkuji za upozornění.

310273

19.5.2014 10:44

Česko, budoucí GMplodin ráj

Vlado 48 217.?.?.?

Zatím co ve světě se proti Roundupu šíří protesty a zakazuje se, u nás v TV je reklama tento přípravek. Co v ní ale není je to že po použití na tom místě opravdu jak se říká 7 let tráva neroste, pouze GMplodiny. A tuhle se dívám v Kaufu a co to mé oči zří? 5ti litrová nádoba s pumpičkou a rozprašovačem s nápisem Roundup. Pěkné věci se prodávají v obchodě zaměřeném na potraviny, fúúúúúúúj!!!!!! Jinde to nechtějí tak co s tím? Šoupnem to do Česka, tam když to bude ve slevě tak se po tom v regálech jenom zapráší, ovšem i když je to tam více jak týden tak nějak neubývá i když to stojí pouze zaokrouhleně 1100 kč. Žeby i tady měli lidi občas rozum?

310272

19.5.2014 12:38

RE: Česko, budoucí GMplodin ráj

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 85.?.?.?

Reakce na 310272

Vlado 48, kam ty na to chodíš? Herbicidy s glyfosátem (např. Roundup) jsou nejpoužívanějšími herbicidy na všech polích. sadech, vinicích a chmelnicích v ČR, Evropě i zbytku světa. Je totiž levný a zatím i účinný. Všude potom roste i to co není ani náhodou GMO. To že tebou zmíněné balení nikdo nekupuje chápu, stejne množství postřiku se dá koupi 10x levněji. Lidi mají rozum a umí počítat. [chechtot] [chechtot] [chechtot]

310283

19.5.2014 17:20

RE: Česko, budoucí GMplodin ráj

Kosk 109.?.?.?

Reakce na 310272

To zase přeháníte. Loni jsem aplikoval Roundup na plevel na políčku, dokonce vyšší dávku nežli je doporučena (a bylo sucho, takže to déšť smýt nemohl) a plevel většinově přežil. Co zdechlo je tráva a kopřivy. Ostatní ne. A teď tam spokojeně rostou brambory, jen trochu namrzly.

Spíš bych řekl, že se plevele nějak naučily být proti Roundupu odolné, před cca 30 ti lety, kdy to tady bylo neznámé (ale otec sehnal někde tenhle přípravek přes známé) to fungovalo mnohem lépe.

310301

19.5.2014 11:04

Rozum zůstává stát nad naivitou farmářů,

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 85.?.?.?

dobrovolně osívají svá pole plodinami, které zabíjejí zvířata, ničí půdu, snižují výnosy, způsobují rakovinu, mění naši DNA. Nebo jen Gottfried Glöckner vidí víc než ostatní. Až laboratoře v Číně, Indii, Brazílii a v Rusku doženou náskok konkurence, svět rázem objeví kouzlo transgenních rostlin. Jen už na tom bodou vydělávat jiní než dnes. O nic jiného nejde než o nezávislost na vlasnících patentů.
To si opravdu máme myslet, že všechny ty keci o strašných GMO jsou pravda.

310278

19.5.2014 14:34

RE: Rozum zůstává stát nad naivitou farmářů,

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 310278

Co si myslíte, je Váš boj.
Počty lidí, kteří si dávají sakramentský pozor na to, co jí rostou geometrickou řadou. Maso zvířat krmených GMO plodinami brzy zůstane ležet v regálech a restaurace používající suroviny z GMO plodin zůstanou prázdné.
Pouhé čtyři státy EU jsou ke GMO tolerantní a ČR je bohužel mezi nimi. Když máme zaprodanou vládu, musíme si kvalitu potravin ohlídat sami. Je to naše zodpovědnost k vlastnímu zdraví a budoucnosti.

310291

19.5.2014 16:41

RE: Rozum zůstává stát nad naivitou farmářů,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 310291

To jsem zvědav jak si budou ti opatrní dávat pozor co jí.
Rozeznat potraviny s GMO vstupy je nemožné a současná praxe je na ně odkázaná bez ohledu na to zda se v dané zemi pěstují či ne. Plochy GMO plodin v ČR jsou zanedbatelné, spotřeba dovezených GMO produktů už nikoliv, např. od aféry s BSE se v Evropě nesmí zkmovat živočišné odpady a tak je celá EU závislá na dovozu soji ze zámoří - samozřejmě GMO, Argentina a USA jako největší vývozci už takřka jinou nepěstují a to z ekonomických důvodů, bez bílkovin totiž zvířata pořádně nerostou, nedojí ani nesnáší vejce.
Masová produkce toho co se marketingově nazývá produkty bio- či organické zemědělství je nereálná a kvalitativní rozdíly sporné.
Jistě, je to můj názor, ale na rozdíl od většiny lidí s kterými na podobné téma hovořím, mám představu jak dnes zemědělská výroba a výroba potravin vypadá. Zodpovědnost většiny národa za vlastní zdraví se projevuje především na množství vykouřených cigaret (12. na světě) a vypitého alkoholu (2. na světě). Obezitu a nedostatek pohybu ani nezmiňuji. Dobrovolně a soustavně si ničí zdraví většina populace.
Ty tisíce mrtvých a nemocných přijímáme jako samozřejmost a bouříme se proti imaginárnímu nebezpečí. Odmítání GMO je boj s větrnými mlýny a dopady globální změny klimatu bez nich nevyřešíme.
Ten sakramentský pozor na to co jíme spočívá předevšim v ochotě utrácet několika násobky ceny za základní potraviny (nedávno jsem si v Německu prošel několik specializovaných prodejen s bioprodukty), pozitivní na tom je pouze to, že většina produkce je skutečně místní. K nám se dotované biopotraviny masově dováží a stávají se především předmětem okázalé spotřeby. [překvapení]

310296

19.5.2014 16:45

RE: Rozum zůstává stát nad naivitou farmářů,

Brunella 95.?.?.?

Reakce na 310291

Kéž by, ale to by tam musela zůstat skoro celá současná produkce masa. Cca 95% procent krmných směsí obsahuje gm soju..někde jsem četla jak prodejce směsí se snažil nabízet, poté co konečně sehnal dražší "čisté" směsi, mezi zákazníky však nebyl zájem, neřešili to...

Lány asi gm řepky jsou za Ružomberkem, zahlédla jsem jen za jízdy, zaujalo mně to označení tabulemi, mám dojem že šlo zrovna o logo syngenty. Pokud si projdete stránky monsanta i syngenty, naši i slov. zemědělci si libují..vše do času, o indických farmářích ještě netuší...

a tady velký konkurent roundapu. finančně vyjde sice nastejno, a peníz skončí stejně ve stejné kapse, ale snad aspon tolik neuškodí půdě [chechtot]
http://www.youtube.com/watch?v=vvpSIIfNyII

310297

19.5.2014 19:29

RE: Rozum zůstává stát nad naivitou farmářů,

Saša 24.?.?.?

Reakce na 310297

Je to krkavost farmářů, kdo by nechtěl větší výnosy s menší námahou. Je to až mentální závislost jako sázení do loterie.

GM Foods Neither Safe Nor Needed, Say Genetic Engineers (Genetičtí inženýři říkají, že GM nejsou bezpečné a potřebné) Druhé vydání “Mýty a pravdy o GM potravinách” bylo zveřejněno zdarma on-line ke stažení. Má 330 stránek. Dobrou zprávou je, že GMO potraviny nejsou třeba k nasycení světa.

310308

20.5.2014 22:56

RE: Rozum zůstává stát nad naivitou farmářů,

Alex99 74.?.?.?

Reakce na 310291

Cituji "Maso zvířat krmených GMO plodinami brzy zůstane ležet v regálech a restaurace používající suroviny z GMO plodin zůstanou prázdné."
Bohužel stačí plošný zákaz GMO značení a je to!
A na tom se intenzivně pracuje!! [naštvaný]

310359

21.5.2014 6:37

RE: Rozum zůstává stát nad naivitou farmářů,

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 310359

Žádný velkochov jatečných zvířat se masokombinátům ani obchodníkům nezpovídá, čím zvířata krmil. Zrovna tak žádná restaurace nenapíše na jídelní lístek, jaký typ oleje přepaluje ve fritéze. GMO je skryté už teď a nový zákon bude od toho, aby expanzi GMO dokonaleji překryl.
Žijeme v době nevhodné pro kompromisy a to znamená jedno.
Buď budeme otročit za mrzký peníz korporacím, nakupovat jedy a pomalu umírat nebo se uskrovníme a přehodíme výhybku směrem k životu.
Zahrádek a opuštěných domečků s chlívkem, kurníkem a králíkárnou je zatím dost.
Zamulčovaných zahrad s pěstěným trávníkem a okrasnými keři je příliš mnoho.
Částečnou volbu mají i obyvatelé panelákových bytů s balkóny a lodžiemi. Něco málo si vypěstují a pak jsou tu farmářské trhy.
Způsobů samozásobení organickými potravinami je dost.
Ti, kdo vymýšlejí důvody, proč to nejde, nechť běží dál s houfem ostatních štvanců vstříc jisté záhubě.

310376

19.5.2014 12:35

round up aj na SK

Sláv 217.?.?.?

Tento jed je aj na Slovensku.Videl som ho v Tesc v Rim.Sobote.

310282

19.5.2014 14:14

Placení provokatéři i na Zvědavci

Bagoun 89.?.?.?

Institut placených provokatérů na diskuzích je už dostatečně profláknutý, přesto je třeba stále zachovávat bdělost a pozornost. Tady na Zvědavci je to zrovna značka "Na-Iva", ale není to poprvé, co se tady vyznamenává. I když se čtenáři dovedou sami vypořádat s tímto fenoménem, myslím že je na místě, na věc upozornit, třeba i opakovaně.

310289

19.5.2014 16:55

RE: Placení provokatéři i na Zvědavci

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

Reakce na 310289

I vy komiku, pokud chcete zpochybnit něco z toho co tady píšu, tak račte. O GMO se zajímám cca třicet let a opravdu mě může nadzvednout ze židle, když se publikují naprosto zcestné a nepodložené bláboly.
Každý, kdo se tady projeví mimo názorové přitakávání je pro vás placený provokatér. To si už ani neumíte představit, že někdo si ověřuje informace? Nebo je pro vás RT.com jediným světovým zdrojem pravdy.
Doufám, že čtenáři se dovedou vypořádet s fenoménem verifikace informací a věnují pár minut času aby si fakta ověřili sami.

310298

19.5.2014 17:20

RE: Placení provokatéři i na Zvědavci

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 310298

Máme zde v Česku zrovna aféru, že mainstream varuje, aby si lidi nekupovali cherry rajčata z Maroka, jinak se poserou, poblijou a dostanou křeče. Nevíte náhodou, čím to může být, že mohou mít lidé tak velké potíže z „obyčejných“ rajčat? Já bych si tipla, že to bude tím, že jsou GMO. A proč? Protože mainstream ani hygienici to nijak nevysvětlují a nepíšou příčinu, proč jsou ta rajčata tak nebezpečná.

http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/pozor-na-rajcata-z...

310300

19.5.2014 17:23

RE: Placení provokatéři i na Zvědavci

Kosk 109.?.?.?

Reakce na 310300

Já bych si spíše tipnul, že to pohnojili hnojivem z kompostárny a asi tam zkompostovali stolici někoho s průjmem. [mrknutí jedním okem]

310302

19.5.2014 17:47

RE: Placení provokatéři i na Zvědavci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 310300

Prý jsou kontaminována nebezpečnými bakteriemi - tato cherry rajčata mají žlutozelenou barvu. Doporučuje se důkladné omytí - to prý je ale nesmysl. Jsou podobně toxická jako nazelenalé nezralé brambory.

Prostě se zde prodává nezralá zelenina (pravda levná je) a velký pozor na červeno-bílé jahody.

Informaci mám z IKEM od odborníka na toxické látky s nástupem manifestace alergie.

310303

19.5.2014 18:51

RE: Placení provokatéři i na Zvědavci

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

Reakce na 310300

Protože jste svůj přízpěvek přilepila pod můj, napíšu vám svoji verzi.Sytem rychlého varování(RASFF) slouží k uveřejnění varování ještě dříve než se zjistí skutečná příčina. Až to frantíci zjistí dají vědět.
Já bych si tipnul, že nějaký pologramotný pěstitel sklidil chemicky ošetřená rajčata dřív než uplynula ochranná lhůta nebo je prostě "zaprasily" nějaké bakterie. GMO rajčata se dnes pěstují především pro zpracování na protlak, o cherry odrůdě jsem ještě nečetl.
http://www.szpi.gov.cz/docDetail.aspx?docid=10605...

310306

19.5.2014 19:37

RE: Placení provokatéři i na Zvědavci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 310300

>Máme zde v Česku zrovna aféru, že mainstream varuje, aby si
>lidi nekupovali cherry rajčata z Maroka,

>http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/pozor-na-rajcata-z...
Byl jsem dnes (19. kvetna kolem pate odpoledne) v Penny marketu a prvni me zajimalo, jestli stale prodavaji cherry rajcata z Maroka. Ano, prodavali. Oznamil jsem nejblizsi prodavacce, co jsem cetl na internetu. Ona rekla, ze to vi. A rajcatka tam nechala. Po dalsich 5 minutach jsem se ji zeptal, kde ma vedouciho. Ukazala na asi dvacetiletou divku. Znovu jsem jim to tam oznamil. Rajcatka zmizela ze stelare asi po dalsich 10 minutach.

310309

19.5.2014 19:56

RE: Placení provokatéři i na Zvědavci

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 310300

Zkopíruji odpověď:

Dobrý den,

SZPI obdržela zprávu o rizikových šaržích cherry rajčat v pátek 16. 5. ve 21.00 hod. Ihned druhý den ráno začala kontrola u distributora (Čerozfrucht s.r.o.) a následných distribučních článků, kde bylo zjištěno, že tyto rizikové šarže představují 50 tun rajčat a byly dodány řetězcům uvedeným v tiskové zprávě vydané na základě výsledků první fáze šetření 18. 5. 2014.

Součástí zprávy ze systému RASFF od francouzské strany byl pouze popis symptomů - zdravotních potíží, které závadná rajčata způsobily v 16 zdokumentovaných případech. SZPI v současné době odebírá a analyzuje vlastní vzorky rizikových šarží. O výsledcích budeme samozřejmě informovat, v tuto chvíli původ zdravotních obtíží není znám.

Během dnešního dne jsme vydali obecné doporučení nekonzumovat jakákoliv cherry rajčata s uvedenou zemí původu Maroko, neboť existuje podezření o závadnosti i jiných šarží. Současně by měli prodejci v rámci systému předběžné opratrnosti toto zboží stáhnout.
Nastanou-li (nebo nastaly) u vás po požití těchto rajčat jakékoliv zdravotní potíže, doporučujeme vyhledat lékaře.
Sledujte prosím webové stránky SZPI (www.szpi.gov.cz), kde budou zveřejněny další informace.

310312

19.5.2014 19:22

RE: Placení provokatéři i na Zvědavci

Vlado 48 217.?.?.?

Reakce na 310298

Styl odpovědi Na-Iva poněkud připomíná některé diskutující z novinek.cz. Že vám tam pšenka nekvete tak to zkoušíte na Zvědavci? Když vás ten Roundup tak vzrušuje tak máte určitě taky zjištěno jaké odolné plevele si už amíci stále větším používáním tohoto přípravku vypěstovali. Ještě by je mohli začít vyvážet, ono stačí pár semen v osivu které se nedá nikdy vyčistit stoprocentně a máme to tu taky a můžem na to pak Roundup lít po litrech. Kolik vám platí za reklamu?

310307

19.5.2014 20:12

Naprosto s vámi souhlasím:

Na-Iva tisk (tečka) amos (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

Reakce na 310307

"stále větším používáním tohoto přípravku vypěstovali...", tyhle plevele si už dávno šlechtíme na polích sami, stejněn jako hmyz odolný dnes používaným pesticidům a bakterie odolné antibiotikům. Jakmile do nějakého prostředí vstoupíme s novým vlivem, organismy se přizpůsobí (nebo zahynou). K Roundupu mám naprosti netečný vztah, jen ty kecy a jeho demonizace mi připadají hysterické. Vetšina antiGMO fanatiků nemá nejmenší tušení jak se šlechtí rostliny ani kolik pesticidů používá konvenční zemědělství. To se to pak kecá a stále dokola se přežvýkávají dogmata "grínpísáku".
P.S. novinky.cz nečtu natož abych na nich diskutoval [smích]

310313

20.5.2014 0:19

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 310313

Nekdo by fakt uz mel jit do (_!_) s tema kecama! Ja se pamatuju jak chutnalo nemodifikovany a nepraskovany z vlastni zahrady a z pole ktery se hnojilo srackama ze sejkrovny .... Vochutnej nemodifikovany organicky zradlo a modifikovany zradlo vyhnany chemikaliema a pak me rekni ktery Ti lip chutnalo..... Von i ten pitomej hmyz jakym je cerv a fruit flyes vi ze si pochutna na nemodifikovanym a chemikaliema nepraskovanym a proto na ty modifikaci vyslechteny plodiny vyhnany chemikaliema sere! Kazdej by si mel uz konecne uvedomit, ze erar vymejva mozky i co se tyce cistejch vod - ano I co se tyce pitny H2O a plno idiotu mu veri protoze v pruhledny vode spatrili pstruhy a vo nezavadny vode ho lzive ujistil statni labak protoze s jeho vymytym mozkem si nedokaze uvedomit, ze i ti pstruzi muzou bejt nasakli svinstvama including PCB a ze se mu ty chemikalie dostanou do tela kdyz takovou rybu sezere ..... Vono kazdymu to mysli jinak a me staci ve strouze nenajit potocniho raka (ten chcipne jen v minimalnim polucnim prostredi vokamzite - staci troche kyselyho deste) abych vedel ze erar lze a voda je v ty strouze zasrana.

310327

20.5.2014 6:58

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Ygorek 213.?.?.?

Reakce na 310327

On ten pitomej hmyz si na nemodifikovaném a neošetřeném (chemikaliema nepraskovanym je dobra blbost, to se uz zridka vidi) pochutnává, protože na ošetřeném chcípne, s chutí to nemá společného nic.
Pstruzi nasáklí PCB nebývají. PCB se objevuje v organizmech žijících v bahně dlouho (nikdy) nečištěných nádrží a v jejich predátorech.

310333

20.5.2014 16:40

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 310333

Na to jak co chutnalo se zeptej se zeptej dedecka nebo babicky ...... Uz si videl nekdy cervy nebo jinej hmyz treba v chemicky vosetrovanym ovoci? A vo tom tu je rec ! By the way PCB nevobsahuji jen pstruzi , tady se naslo PSB i ve velkejch jezerech ve vsech druzich ryb , i v salmons (losos)kterej stravi vetsinu zivota v mori a dokonce ve vydrach . Jo jo , tak to je a zjistili vobsah PCB i v takovym zvireti jako je bobr kterej je vegetarian. Zjisti si neco vo food chain a jak to fachci. A kdyz uz sme u votravenejchvod v morich a oceanech tak PCB se naslo i vw cvsech druzich morskejch ptaku , v kytovcich , v ploutvonozcich a ty se v bahne nevalej a zerou plankton , skeble a ryby. Nakonec na internetu vo tom najdes vobsahla pojednani.

310349

20.5.2014 20:18

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 310349

Zeptal bych se, ale exhumaci za tímto účelem by mi maminka s tatínkem neudpustili, zejména proto, že bych je musel exhumovat rovněž.

Co se kde našlo "tam" nevím, udržuji si přehled o tom, co se našlo tady.
Jo, něco vo food chain znám. Dokonce i to, jak to fachčí. Pokud to znáš taky, je sled zvířat ve tvém příspěvku zvláštní.
Ploutvonožci, patřící do řádu Carnivora, žerou plankton. Tak to pak jo.
Jistě, na internetu se dá najít cokoliv, vyzkoušel jsem to.

310354

21.5.2014 0:35

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 310354

Precti si to po me jeste jednou a prober se uz konecne do reality. PCB a jiny jedy vobsahuje plankton , krevety , skeble , mekkysi , sardinky smelts atd - . Cim si myslis ze se ten salmon (tady je jich 6 druhu) asi tak zivi. Ty nevis ani zaklady jako je fakt, ze bez lososa by v severni Americe neexistoval rain forest a chces poucovat. Neco si vo tom nez zacnes placate blbosti fakt zjisti a kdyz neveris zajed si na mista kde nasledky PCB prastej do voci i laika podivat. v Canade to nejsou jen Grate Lakes ale i uz New Foundland - presny misto urceni je Bird Rock - tam to je videt pouhym vokem uz i na vsech Alcidae , Phalacrocoracidae a Sulidae. A na zapadnim pobrezi ty ucinky PCB ten kdo se umi divat muze pozorovat vod Californie az po Aljasku treba ploutvonozcich a kytovcich. Nelze vynechat avifaunu , krome Gruidae , Phasianidae Columbidae a Anatidae nasledky jedu a PCB muzeme pozorovat i na raptors a to vsech druhu Accipitridae , Catharidae , Falconidae a dokonce uz i Tytonidae a Strigidae . Ja jen aby sis nemyslel ze vsechny ty declining species tady vymiraj na nestovice .....

310365

21.5.2014 12:35

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Ygorek 213.?.?.?

Reakce na 310365

V realitě se probrán pohybuji docela dlouho, děkuji za vaši starostlivost.
PCB je v měřitelných množstvích zjistitelné v celé biosféře (učili jsme se to ve vlastivědě, já konkrétně v roce 1978), zejména kvůli dlouhodobému průmyslovému použití a spalování odpadů, ostatně někteří ekologisté toho dokáží tvůrčím způsobem využívat.
S takto rozšířenou tak stabilní látkou není možné udělat nic. Ale je možné dávat pozor na místa zvýšené koncentrace atd.

Severní Amerika mě nezajímá, protože jsem tam nic neznečistil, ani tam nehodlám žít. Jak jsem výše uvedl, stačí mi sledovat údaje o výskytu znečišťujících látek tady, kde na takové údaje mohu reagovat (je-li to v mých siách).

Pokud se namáháte s vyjmenováváním rodů na důkaz, jak tomu rozumíte, proč uvádíte dravce nakonec?

310409

21.5.2014 17:40

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 310409

V Europe a rek bych ze I v Asii je to na poluci horsi nez v Severni Americe a vysledek je podobnej .....A proc ti dravci az nakonec ? Protoze jsou ve food chain posledni ty "Vlastivedo". [chechtot]

310419

21.5.2014 18:35

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 310419

Ano.
"V Evrope a rek bych ze i v Asii" jsou skutečně tvrdá data, děkuji.
A dravci nejsou postižení "dokonce i", jak uvádíte, ale první. Protože jsou v potravním řetězci na konci.

310426

21.5.2014 19:08

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 310354

Velryby jsou kytovci, vetsina kosticovitejch je zavisla jen na planktonu a phytoplanktonu hlavni potravou sardinek a smelts ktery sou hlavni potravou i ploutvonozcu a nekterejch kosticovitejch - napriklad Megaptera novaeangliee.

310428

21.5.2014 21:20

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 310428

"...v ploutvonozcich a ty se v bahne nevalej a zerou plankton,"
No, ani jsem netušil, že budete pokračovat.
Ale to postupné gůglení vám jde jedna radost, to zase jo.

Jak jste mi radil, přečetl jsem si váš příspěvek ještě jednou a co byste řekl?
Zase nic.
Možná byste si mohl napřed sestavit větu nanečisto a zkusit, jestli by se nehodilo přidat sem tam nějaké slovo, třeba.
A latinské jméno lze z té wikipedie zkopírovat, když ho neumíte přepsat správně.

V rozhovoru s vámi jsem nenalezl ani zábavu, ani poučení.
Snad jindy.

310434

20.5.2014 20:31

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 310349

Jo, ještě drobnost: hmyzí larvy jsem v chemicky ošetřovaném ovoci nemohl viděl. Proč? Protože se chemicky ošetřuje, aby v něm hmyzí larvy nežily.
Dokážeš jmenovat jednoho jediného červa, který žije v ovoci?
Chemicky ošetřené ovoce ovšem například dospělí jedinci včel a vos konzumují bez problémů. Je to logické, pokud sadař dodržuje lhůty, musí být zralé ovoce před sklizní na konci ochranné lhůty.

310356

21.5.2014 0:54

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 310356

Magore, precti si neco o uhynu vcel.Radsi sezeru cerva ,nez se travit chemii. Na konci ochrane lhuty. Ty jsi tak zraly na toho burta z Rakouska. Omlouvam se editorovi, ale pokud muze pustit jeho hovadiny, muze pustit i to me osloveni.

310366

21.5.2014 12:14

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Ygorek 213.?.?.?

Reakce na 310366

Jako drobný včelař jsem úhyn včel již viděl.
Z konzumace zralého ovoce (u mě především broskve a jablka) to není a úhyn včel nedoprovází úhyn vos, které zralé ovoce napadají v daleko větší míře.
Červy si žer po libosti, ale opakuji: uveď příklad alespoň jednoho červa žijícího v ovoci, které se běžně konzumuje.
Nicméně pokud vezmeme v potaz diskutované rozšíření PCB, neexistuje červ bez obsahu PCB.

310407

21.5.2014 18:21

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 310366

Rikat to magorum je jako hazet hrach na zed..... Ale dik ze ses vo tom zminil protoze uhyn vcel je dnes vopravdu celosvetovej problem. By the way tady v USA a v CDN je vetsina vcelich ulu na kolech protoze vcelari je presouvaj z mista na misto z farmy na farmu. Kdyz se tady professor uhynem vcel zabejval a bral vzorky aby dokazal ze v Severni Americe na uhynu vcel ma nejvetsi podil GMO ho vyhodili z university. Tak ze v tom clanku kterej detailne popisuje nasledky GMO bude hodne pravdy.

310424

21.5.2014 21:24

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 310424

Přesně tak.
Nicméně tady se GMO plodiny komerčně nepěstují.
Článek popisuje problémy s kukuřicí, to bych si dovolil připomenout.

310435

22.5.2014 1:40

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 310435

By ses ty jantare nestacil divit jaky GMO potraviny a mnozstvi vselijakejch jedu v ceskym krateru diky erarnim exotum ktery se beztrestne mstej na zdravi nas vsech sezeres!

310450

23.5.2014 6:53

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Ygorek 213.?.?.?

Reakce na 310450

Blahopřeji!
Úhyn včel dosud nikdo nevysvětlil lépe.
Navíc je zřejmé, že máte dokonalý přehled o mých stravovacích zvyklostech.
Nebo jste obyčejný trouba, jak vaše výkřiky do tmy naznačují.

310508

2.2.2018 1:33

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Český pěstitel 46.?.?.?

Reakce na 310327

Organické nemodifikované biopotraviny nejlépe z vlastního pěstování a chovu jsou jednoznačně nejlepší chuť a kvalita, nedám na ně dopustit a naprosto s Vámi souhlasím! Kdo nezkusil ani netuší jaký je to rozdíl! A navíc ta zvířata a rostliny a lidé mají v ekologickém zemědělství nesrovnatelně kvalitnější životní podmínky a zachází se s nimi humánně, což tu nikdo nezmiňuje!

362272

20.5.2014 8:00

RE: Naprosto s vámi souhlasím:

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 310313

Nejvíc mě v debilizoru irituje reklama, jak dotyčný debil s úsměvem postřikuje jedem roundapem pampelišku, královnu všech bylin, a nazývá ji plevelem. Pampeliška hyne a víckrát již na tom „ošetřeném“ místě již nic neroste. Skutečně pěkná, vzorová reklama.

Přitom úplně stačí, pokud lidé nechtějí mít na chodníku plevel, aby ty dotyčné zaplevelené místa polili obyčejným octem. Nejméně na půl roku mají vystaráno, ocet plevel spolehlivě spálí a přitom je naprosto ekologický a pro přírodu neškodný. Co mě těší, že octu jistě neodolají ani gmo rostliny, že naštěstí ti pitomci ještě nevymysleli rostlinu, která by odolávala i kyselině.

310336

19.5.2014 17:55

Čo si predstavujete pod GMO plodinami ?

lubosmat 195.?.?.?

Implementujeme do zemiakov gén žihľavy, alebo púpavy, ktorý Mandolínam nechutí a máme na svete zemiaky, ktoré netreba postrekovať proti Mandolínam, len sú s príchuťou žihľavy alebo púpavy.
Toto je akýsi princíp, ktorý je zameraný na zníženie chemických postrekov proti škodlivému hmyzu.
Do kukurice zrejme natrepali gén, ktorý spôsobuje, že je kukurica pre väčšinu škodcov nestráviteľná, a tu je problém, keďže človek je v podstate tiež škodca kultúrnych plodín a táto kukurica je asi pre väčšinu americkej populácie, pri pohľade na ich veľké bachory, tiež nestráviteľná!
Veľký boom zaznamenali GMO potraviny s „vysokými výnosmi“ vyšší podiel masy využiteľnej časti rastliny voči vlastnej mase plodiny, opticky to síce tak vypadá, ale výsledok je len viac naviazanej vody alebo odpadných látok v plodoch.
Nakoniec je to celé všetko nezmysel – vylepšenia sú ako bumerang, v prírode sa všetko mení a prispôsobuje veľmi pomaly, ak tieto procesy umelo urýchlime, negatívne dôsledky sa prejavia tak rýchlo ako sa mi pomaly dokážeme prispôsobovať.
Každý agronóm alebo sedliak Vám povie čo do pôdy nedáš, to znej nevykopeš. Ak chceš z mála veľa musíš hnojiť, ak nechceš hnojiť musíš obhospodarovať väčšie výmery pôdy.
To že sa pridalo k nebezpečenstvu otravy z chémie aj nebezpečenstvo GMO je dôsledok chamtivosti a neochoty dať potravinám pravú hodnotu, preto veľa ľudí sedí doma a hoci sa hodí len na okopávanie buriny sníva o poste generálneho riaditeľa alebo podnikateľa.

310304

19.5.2014 20:49

RE: Čo si predstavujete pod GMO plodinami ?

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 310304

Veľmi dobre píšeš, súhlasím.

Aj zvýšená obezita nie je len nedostatok pohybu a príliš jednostranná práca, ale aj potreba organizmu "prefiltrovať viac planktónu", pretože je chudobnejší na živiny, aj keď bohatší na zložky, ktoré organizmus nevie efektívne a rovnovážne spracovať.

Preto aj rastú ľuďom "bachory" z rovnakého dôvodu, ako ovciam a kravám, pretože reaktor pri spracovaní danej potravy požaduje väčšie množstvo, aby dostal, čo potrebuje.

Takže sa nám vracia, čo sme chceli oklamať, nepoctivosť, snaha merať všetko na kilogramy, dokonca aj seba, keď rozumu nikde. Vláčime na sebe kilogramy, lebo sme ich vlastne chceli. No a čím viac ich nesieme, tým aj viac spotrebujeme, lebo hýbať väčším telesom je energeticky náročnejšie. Nehovorím, že netreba silákov, niekde ale isto je optimum, a niektoré hamburgerové príklady z USA sú zarážajúce.

Ešte aj za socializmu sme sa merali výnosmi, no a dnes je to ešte horšie, kg, kg, a stále len kg. Občas nejaký ešte zelený vitamín, či prestarnutá bielkovina, a zase len kg. K domu ešte dovoz, dovoz, a zase dovoz, už nemáme kurčatá z Cífera, čo sa aspoň od niekoho vedelo, čo im dávajú žrať, vedeli sme občas o sebe. Teraz nevieme nič, kto, čo.

310315

19.5.2014 21:21

Když jde o zisky, demokracie končí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Jenže ony brzy skončí i ty ničím nekryté a pouhou klávesnicí vytvořené virtuální peníze, kvůli kterým ke všem lumpárnám dochází.

310318

21.5.2014 11:44

I ty odpovídáš za pěstování GMO plodin

Prokopák 147.?.?.?

Přátelé,
jako vlastník kousku pole, které obdělává "družstvo", jsem vnutil do nájemní smlouvy bod, podle kterého se nájemník zavazuje, že nebude na pronajatém pozemku pěstovat GMO.
Cukali se, ale do smlouvy to nakonec dali. Zatím takové svinstvo nepoužívají. Až začnou, tak už to do smlouvy nepůjde dostat.
Prosím Vás, vnuťte podobný bod do nájemních smluv i Vy.
Děkuji

310405

21.5.2014 13:17

karpi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Coca-cola pro východní trhy je slazená glukózo-fruktózovým sirupem.
Ten je v USA vyráběn z kukuřice.
V USA je kukuřice gmo.

310411

22.5.2014 2:09

RE: karpi

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 310411

A to neni vsechno. Meli by ste vedet, ze v USA a v CDN vsechny druhy dietnich softdrinks pepsi , cola , 7up a dalsi vobsahujou carcinogenni jedy. Sladej to phenylalanine a aspartame vyrabenej Monsanto. V ceskym krateru to uz asi bude taky tak a ja bych se uz ani nedivil kdyz by vam limonady erar nechal prislazovat Fridexem ....

310452

26.5.2014 6:45

RE: karpi

Ygorek 213.?.?.?

Reakce na 310452

Hlavní světoví výrobci aspartamu jsou usazeni v kontinentální Číně, největší světový výrobce je Niutang Chemical, další velký výrobce je Foodchem International Corporation.
Cenový tlak čínských výrobců přiměl opustit trh s aspartamem jiného velkého výrobce, Holland Sweetener Company.
Fenylalanin je vázán v aspartamu, není to samostatné sladidlo.
Takže "lajnu" držíte, jen tak dál.
Neuškodí trochu se po ránu pobavit, den pak příjemněji uběhne.

310666

26.5.2014 17:28

RE: karpi

dub 89.?.?.?

Reakce na 310666

skromný dotaz - co mění místo výroby na tom, kde se používá?

komponenty k agent orange se třeba vyráběli v čssr, ale používali ho američané ve vietnamu.
to je stejné, jako vinit číňany z toho, že vyrábějí konzervy, které se nedají žrát, ale oni jen plní zadání v rámci kontraktu, které jim dali čeští dovozci a prodejci - opět, mohou za sračky v plechu prodávané u nás číňané, nebo ti šmejdi u nás, kteří si to objednali a prodávají to?

310694

26.5.2014 19:26

RE: karpi

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 310694

K vašemu skromnému dotazu: pokud intuitivně nevytušíte, nač diskutující reaguje, zkuste si předmětný příspěvek prostě přečíst.
Pokud přečtené dokážete pochopit, sám zjistíte, že druhý odstavec vaší reakce je irelevantní.

310701

26.5.2014 20:02

RE: karpi

dub 89.?.?.?

Reakce na 310701

zdá se, že jste to vy, kdo neumí číst.
váš předřečník zmínil, že se prodávají otrávené jedy slazené aspartamem vyráběným monsanto.

vy jste kontroval tím, že to nevyrábí monsanto, že je vytlačili cenově číňané.

a já jsem pak položil svůj dotaz, neb je úplně jedno, kdo to vyrábí, ale kdo to prodává jako jídlo/pití.

co jste na tom nepochopil nebo nevytušil?

310704

26.5.2014 21:44

RE: karpi

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 310704

Není-li Monsanto jediným, nebo největším, výrobcem, je jeho jmenování nadbytečné, ne-li přímo zavádějící.

Skutečně někdo prodává otrávené jedy? (Bez ohledu na příchuť a jejího výrobce.) Tu formulaci jsem skutečně nepochopil ani nevytušil.

310711

26.5.2014 21:48

RE: karpi

dub 89.?.?.?

Reakce na 310711

pokud je monsanto výrobcem, nevidím důvod, proč ho nejmenovat. obzvláště pokud je autorem této lahůdky s patentovými právy.

jo, uznávám, že pojem otrávené jedy je hovadina, neb neotrávený=nejedovatý jed jsem ještě neviděl[smích]
takže za tuto formulaci, která nějak unikla mé pozornosti při čtení příspěvku před odesláním, se omlouvám.

310712

26.5.2014 21:54

RE: karpi

Ygorek 78.?.?.?

Reakce na 310712

Autorem není, firmu držící patent koupil.
Jmenování Monsanta je obdobné obvyklému jmenování jednoho z mnoha řetězců fastfoofdů jako zdroje zla.
Je to jednoduché a účinné joo, a ostatní mají "klid k práci".

310713

Tuto stránku navštívilo 6 171