Diskuze k článku

Kapitalizmus- pásomnica ktorá umiera zároveň so svojim hostiteľom?

Příspěvků 17

2.9.2013 0:43

Doba rozkvětu neofeudálního liberalismu smrcnutému klérem

slak 77.?.?.?

Kdyby toto akceptovali a jednali podle toho ekonomové jako hospodáři ve prospěch celku (naprostá utopie) tak jsou nezaměstnaní, protože kořistníci je mají na pedagogizaci vovčanů a zavádění stádečka do stříhatelných pozic a samozřejmě nejenom. Jestliže dříve platilo dětmi nezatopíš a staří nehoří tak této kriminalitě bílých límečků se to podařilo změnit o pracovně tržně využitelných bez komentáře radši. Děkujeme a už víme komu nebo ne?

295362

2.9.2013 6:40

Soros

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 172.?.?.?

Soros a jiní manažeři investičních fondů vydělávají přesně tolik kolik jim je povoleno. Ty jejich platy jdou ze zisku pasivních investorů, a když je někomu proti srsti že si Soros ukrajuje více z jeho zisku než je zapotřebí, tak vezme svoje peníze z toho fondu a dá je tam kde je vrchní manažer skromější. Může si vybrat toho kdo vydělává nejméně, jenže musí znát důvod. On totiž ten "skromný" manažer nemusí být toho nejschopnejšího druhu a jeho fund ztrácí nebo se jen tak udržuje nad vodou. A když ztráci, vaše investice se může nenápadně vytratit též. Nechte rozhodnout investory o tom jestli Soros vydělává hodně nebo málo - jsou to jejich peníze ze kterých Soros bere svůj plat a prémie a ne vaše a rozhodně ne peníze dělnické třídy jako sociální vrstvy.

Ten efekt marxistického zásahu do distribuce majetku je dnes dobře znám. Je to tedy zatrolená situace nemýt žádný _ism v zásobě v případě že se převodovka kapitalismu rozsype.

Co se týče té obrovské částky kterou Soros vlastní: to skoro není možné likvidovat a utratit pro osobní spotřebu. Tak co s tím?
Během 1979 a 2011, Soros poskytl přes $8 miliard na účely spojené s udržovaním lidských práv, veřejného zdraví a vzdělání.
Zdroj: Wikipedie
To je asi 8 miliard-krát více, než kolik přispěla jedna rodina z průměrným platem. Ona taková lidumilná pojistka ale není na škodu, poněvadž Soros to nemá tak jednoduché jako například Petr Kellner, který operuje v komu-kapitalismu, což je jeden z nejblivnějších systémů západního světa. Tímto netvrdím že je Kellner úplná držgrešle; on má své dobročinné momenty - na to jsou důkazy:
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/176585
...

[chechtot]

Aby bylo spravedlnosti učinněno zadost: Když bylo Kellnerovi sděleno v roce 2008 že kapitalismus má své obyčeje, tak zakroutil očima, ale pak mávl rukou.
http://www.kellnerfoundation.cz/index.php?page=9

295371

2.9.2013 8:25

RE: Soros

mkadlec 89.?.?.?

Reakce na 295371

Porad nemuzu pochopit, jak lidem nedochazi, ze i v ekonomice plati zakon zachovani energie.
Soros, potazmo jini investori, vezmou penize pasivnich investoru a do neceho je vrazi. Do akcii, komoditnich opci, do forexu nebo nejakych tech derivatu. Koupi, proda, vydela... Co myslite, kolik z tech veci ma krome ceny i hodnotu? A jak se zmeni cena vuci hodnote, pote co to probehne "wolstritem" ? Ona je totiz zasada, nakupovat levne, prodavat draho, cili pote, co vec probehne burzou, je drazsi, ale hodnotu ma porad stejnou. Pro ty co stale jeste nechapou, Vec stoji vic penez, ale hodnotu ma porad stejnou.
A protoze i v ekonomice stale plati zakon zachovani energie, co ztraci hodnotu? Spravne, penize.
Ztraci ji o to rychleji, ze z kazdeho dolaru pouziteho na burze, se diky pakovemu efektu, stava dolaru 10 (20,50) a z tech diky systemu frakcnich rezerv 91(nebo mnohokrat vic) , ztraci ji rychlosti raketovou.
Kdo to zaplati? Pracant. Makac. Cinskej, mexickej, indickej, ukrajinskej a kdovijakej jinej delnik, co maka za minimalni mzdu, je-li mu ten luxus dopran, a za par supu v pripade opacnem. Zaplati to tim, ze adidasky kterych za hodinu vyrobi 80 paru, si z mesicniho platu nemuze dovolit ani jedny.
Zaplati to penezi, ktere mu nezaplatili.
Jenze to nepujde donekonecna. Uz ted se nam svetova ekonomika zacina menit v cernou diru, ktera pozira jakoukoliv hodnotu v dosahu. A bud to zastavime, nebo nas to pohlti taky.

295375

2.9.2013 11:00

RE: Soros

Adrien 172.?.?.?

Reakce na 295375

Neproduktivní spekulace určitě ovlivňují cenu komodit. Když se před pár lety začal US market sypat, tak nikdo nevěděl kam daleko to dojde a první kdo začal utíkat byli spekulanti s ropou, protože se očekávala hluboka recese, neli krize, a když se tohle děje tak se moc nevyrábí, a když se moc nevyrábí, není potřeba tolik energie a ropa představuje energii. Takže market s ropou se dostal zpátky do těch starých časů kdy se cena ropy řídila jen fyzickou poptávkou a nabídkou, a cena ropy spadla neuveřitelným způsobem tam kde by normálně byla, kdyby se s ní tvrdě nespekulavalo. V tomto případě výrobní cena určité jednotky ropy, která určila její hodnotu, nebyla tak vzdálená ceně ropy zaznamenou jejím prodejem a to vše k velké nelibosti Putina a OPECu. Když ovšem ropáci zjistili že dělný lid USA laskavě vypomohl bankéřům, tak se spěšně vrátili na svá oblíbená místa v NYMEX a spekulovalo se vesele dál.

Ti spekulanti kteří viděli věci dopředu v tom nejreálnějším aspektu vydělali, protože kupovali (za půjčené peníze) v momentu kdy se většina snažila prodat a ceny se tedy závratně snižovaly (akcie). Obyčejný (ekonomicky) člověk se radoval z podstatně snížené ceny benzínu, ale jen do té doby než zjistil že to co ušetřil u pumpy bude muset poslat bankéřům jako finanční výpomoc z rozhodnutí US Kongresu, protože ani takový finanční expert jako je Henry Paulson dobře nevěděl v jakém rozsahu je globální finanční systém provázán, když se rozhodl potrestat Lehman Brothers a timto kopl do první kostky domina. Takže i ten šek co George Bush poslal Američanům na podporu ekonomie (poptávka stimuluje nabídku a tedy produkci zboží) skončil v zásuvkách bankéřů, tak jak to asi bylo plánováno. Jo, peníze jsou holt oběživo. Hahaha...

Jo, ten Soros... Génius, co vydělal za jeden den miliardu dolarů! To tu ještě nebylo a asi už nebude, poněvadž pan profesor ekonomie a financí Václav Klaus je už přece jenom starší člověk.

295386

2.9.2013 8:35

Proboha, co je to "komokapitalizmus" ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 295371

To je komunizmus pro bohaté, a kapitalizmus jako řemen pro chudé ?

Když jsem si se slzami dojetí v očích přečetl o nezištné pomoci "dětem, kterým nepřál osud" :

http://www.kellnerfoundation.cz/index.php?page=9

docela by mne zajímalo podle jakých kritérií je vybírají, a co je učí. Dopoledne technologii šmelení s deriváty, a odpoledne se sluchátky na hlavě střelbu z automatických zbraní v podzemní školní střelnici ? Není to jen opět systematické rozšiřování všehoschopné rodinné chobotnice o další zločince, ochranku, sluhy a dráby ?



V

295376

2.9.2013 13:39

ovocie lži a finančné perpetum

ppppp 78.?.?.?

Klame väčšinou jedinec inak neúspešný alebo chamtivý.
Boli časy, keď sa výrobkom udávali objektívne parametre a vlastnosti. Stádo ľudí začalo toto "písmo" čítať, a zároveň vznikala neobjektivita na obidvoch stranách, zákazník nemal šancu pochopiť celú pravdu. Námatkovo snahy o zavedenie rôznych výkonov v priemysle hudby a reproduktorov. Stačilo pritom len rešpektovať a nekaziť pôvodné definície.
Náš štát aspoň nepriamo živí rôzne certifikačné inštitúcie, ktoré si nerobia svoju prácu poriadne. Asi každý dnes používa 3pólové (podobne ako počítačové) vidlice(zástržky) na 230V. Bolo dávno normované, že na plošnom spoji s elektronikou musí byť izolačná vzdialenosť po povrchu aspoň 5mm. Aj zástrčky majú asi 5mm, ale iba naoko. Sú z 2 častí, a okolo každej plôšky medzi kolíkom a dutinkou PEN je špára od zloženia predlisku a zalisovania. Od špáry po špáru je už len 1-2mm. Stačí trocha kondenzovanej vlhkosti, zvyšky slaných či kyslých roztokov, alebo pracieho prášku, a vznikne oblúk, od ktorého môže vzniknúť pomerne ľahko požiar, lebo tento skratový prúd nie vždy prekročí vypínací prúd ističa, aj keď rozvod norme zodpovedá. Rozdvojky bývali z polypropylénu, a je otázka či bol primerane zhášavý. Stalo sa mi to aspoň 3x, teória nie vždy zodpovedá praxi. Pritom na niektorej zástrčke ide napočítať aj viac, než 10 certifikačných značiek z rôznych štátov. Odpisujú jeden od druhého a berú iba peniaze za nič. Pritom za socializmu sa vyrábali zástrčky, ktoré týmto netrpeli. Ďalší problém je v tom, že kolíky niklujú kvôli vzhľadu, ale funkčne nikel v dôsledku svojej oxidácie spôsobuje oveľa prudšie prehrievanie, než bežne zájdená mosadz.
Podobne si už každý zvykol na posilňovač riadenia. Výrobcovia však nevedia zaručiť ich bezporuchovosť, ak jeho funkcia nečakane vypadne, tak silno stuhne volant, a vodič môže skončiť v poli, alebo protismere. Zažil som to bez ujmy. Kto o tom bude hovoriť? Ak sa prizná, tak to hodia naňho, že mal mať auto v poriadku. Toto stk nevyrieši.

Kým sa budeme klamať, žiadne zlepšenie nenastane. Kto si to ale trúfne bez toho, že by nezostal v nevýhode, keď klamú toľkí?

Viacerí si povšimli, že dôsledne vystupujem proti konšpiráciám v technike. Viem prečo to robím, nikto ma za to neplatí. Podobne fungujú konšpirácie finančné, čert je v detailoch. Žiadna kríza, ale finančné perpetum a pyramídy, umožňujúce maskovanie sa parazitov. Skladáme sa na ne, lebo využívame, čo nám ponúkajú.
Medzi nami sú ako tvorcovia konšpirácií, tak aj ich konzumenti. Je to o miere používanej lži. Tento stav umožnila hlúposť oviec schopných naletieť vlkom za cenu sľubu, že zožraná ovca nebudem ja, a získam výhodu voči susedovi. Nízka miera spolupatričnosti. O schopnosti viacerých volov sa ubrániť vlkom, jednému to sotva vyjde, toho si vždy podajú.

295392

2.9.2013 17:11

v čem to žijeme?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Dmitry Orlov řekl: 'rozdíl mezi kapitalismem a socialismem byl pouze a jenom v tom, že kapitalismus dokázal využívat surovinové zdroje efektivněji'. Společnosti se rozpadají na základě své komplexnosti, kterou se snaží řešit své problémy. Není z toho bohužel úniku. Historie se opakuje: Řím, Mezoamerika, Mezopotámie, Egypt, atd. Poučení? Ať děláme co děláme vždy padneme na hubu [smích]

295401

2.9.2013 18:47

RE: v čem to žijeme?

Norman redakcia (zavináč) nadhlad (tečka) com 85.?.?.?

Reakce na 295401

Kapitalizmus dokáže spotrbúvať prírodné zdroje rýchlejšie.

To je jeho hlavná "výhoda".

Kapitalizmus je vhodný na NEKONEČNÚ prériu. Pri obmedzených zdrojoch sa jeho "prednosti" strácajú, res. sa stávajú hlavným problémom.

295402

2.9.2013 20:10

RE: v čem to žijeme?

Ergenekon 78.?.?.?

Reakce na 295402

Rýchlejšie ako socialisti? Socialisti rýchlejšie ako komunisti?
Zvláštne, že si nepísal o tvojich obľúbených rasových vkladoch človeka, ktoré ho pohýňajú rýchlejšie tvoriť na rozdiel od iných.
Kapitalizmus je výlučne o slobode, nehatenom rozhodovaní sa vlastníkov ako naložia so svojim majetkom. Vláda by mu mohla nariadiť zdržanlivosť jedine ak by z jeho plánov plynulo poškodzovanie životného prostredia, ktorého nie je vlastníkom a išlo by z jeho strany o vývoz sebeckej ľahostajnosti k druhým, dokonca by privodil roznášanie nebezpečných látok zhubných pre zdravie, dokonca aj smrť pre blížneho.
Kde je dnes kapitalizmus? V múzeu a teoretických litániách.
Socialisti svoju hospodársku nemohúcnosť hádžu na nejestvujúci kapitalizmus, to čo nazývajú kapitalizmom je len obyčajná chamtivosť, ziskuchtivosť, a keďže socialisti sú bez groša, tak aspoň rozhadzujú nenávisť a obviňujú pracháčov, že ich okradli. Tých pracháčov, ktorých socky okrádajú o obrovské čiastky a zasahujú do ich vlastníctva, čo môžu, čo nesmú a čo im nevlastníci láskavo dovolia.
Kapitalizmus nie je o spotrebe, ale o slobode, vy etatisti spotrebúvate najradšej to čo vám nepatrí, zo závisti si žiadate konzumovať aj vy, a keďže vás je obrovská masa, tak spotreba narastá, čím ju urýchľujete vy, to že kapitalisti na vás konzumentoch zarábajú, je len vaše rozhodnutie, nemusíte kupovať všetko, alebo vyrábajte vy a zarobíte vy.

295411

2.9.2013 23:16

RE: v čem to žijeme?

Emil Robot 88.?.?.?

Reakce na 295411

Kapitalismus není o svobodě,ale o okrádání,vyjebávání,korupci,vraždění,vykořisťování,bezbřehém plundrování pro okamžitý zisk atd.a ty tvý kecy jsou o hovně....další"trúba jerichova" a naivní romantický kapitalista,pletoucí "pátý přes devátý".
Už na ně začínám být opravdu alergický!Je vidět,že vůbec nevíš oč jde.

295417

3.9.2013 6:11

Biologický determinizmus

Norman redakcia (zavináč) nadhlad (tečka) com 85.?.?.?

Reakce na 295411

Rád napíšem o biologickom determinizme, ktorý nazývaš "rasový vklad človeka". Ten určuje základné mentinely vývoja či stavu spoločnosti (podobne ako fyzika a iné prírodné danosti).
Ale tu sa bavíme o nadstavbe, o spoločenskej štruktúre - pri približne rovnakom biologickom hardware.

Kapitalizmus nie je o "slobode". Sloboda, demokracia a ostatné heslá sú len ideológia, ktorú vlastne používajú VSETKY systémy. Aj socializmus, aj fundamentálny islám aj všetci iní sa balia do slobody (veď vieš, tej skutočnej) aj do demokracie (tej skutočnej) aj do lásky, spravodlivosti, pochopenia, solidarity (aj kapitalizmus, veď vieš, tá skutočná solidarita)....

Čo najviac charakterizuje kapitalizmus, to je kvantifikácia všetkého na "peniaze" (kapitál).
To nie je problém - to je vlastne pozitívna pasca, do ktorej sa to všetko chytí. Pretože "peniaze" sú obhospodarované úradníkmi "finančníci" a tí prakticky bez akejkoľvek reálnej kontroly systém FALŠUJÚ. To je hlavný problém systému, jeho falšovatelnosť, jeho nereálnosť.

Bočný problém je to, čo som už spomínal. Systém dokáže ľudí motivovať, aj tlačiť, aby "budoval" mrakodrapy a centrá priemyslu (napr. Detroit). Niekedy to vyzerá ako výhoda, dnes už sa to čoraz viac javí ako odporný hnUS (napr. Detroit).

To je ravda o realite, ktorá sa objektívne volá "kapitalizmus". Ak ty chčšeš ten názov používať pre nejakú tvoju fatamorgánu, to tu nikoho nezaujíma. Kapitalizmus je to, čo je a to je, ako sám píšeš, "obyčajná chamtivosť, ziskuchtivosť" - a chápem, že sa s tým nevieš teoreticky vysporiadať, ale to je tvoj osobný psychycký problém. Na to sú iní špecialisti.

295430

2.9.2013 20:22

RE: v čem to žijeme?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 295402

Nejsem si jist. V socialismu se myslím plýtvalo více jelikož to nikoho nic nestálo kromě státu. V kapitalismu se šeredí se surovinami méně. Proto také přežil socialismus. Ale ať je to S nebo K dojedou oba dva. A proto z důvodu záchrany lidské civilizace se doporučuje ekonomika ne-růstu. Ale prý pouhé udržení stávající úrovně bez růstu by stejně vedlo k jejímu rozpadu jelikož i k jejímu udržení bychom se nezbavili komplexnosti. Takže snad možným řešením je postupně zjednodušovat a zjednodušovat. Samozřejmě s tím je spojený drastický pokles životní úrovně většiny z nás a ohrožení samotné lidské existence v důsledku nemocí, hladu, konfliktů, atd.

295412

3.9.2013 6:23

RE: v čem to žijeme?

Norman redakcia (zavináč) nadhlad (tečka) com 85.?.?.?

Reakce na 295412

Efektívnosť, ako pomer vstupu a výstupu, mal asi sosializmus tiež horšíu, ako píšete. Ale hlavne sa javil ako neefektívny pre to, čo som napísal - že dokázal pomalšie využívať zdroje.

Samozrejme, boli aj iné rozdiely v tých krajinách K a S, dané aj inými dôvodmi, ale tento rozdiel, že v Amerike dokázali zabrať celiny, vytvoriť nekonečné stáda dobytka, postaviť vily a bazény - to v Rusku nedokázali. Americký kontinent bol za pár storočí vyťaženejší, ako kontinent Ruska a Sibír.

Ale tento "rast" - ako píšete, je dnes skôr nevýhoda - ako píšem vyššie. Preto sa doporučuje ne-rúst - plne s tým súhlasím.
A zjednodušovať - to je to, čo by sa malo denne opakovať a opakovať. ZJEDNODUSOVAT.

Len nemyslím, že by s tým musel byť spojený pokles životnej úrovne a hlad a konflikty. K týmto efektom dôjde, ak tou cestou nepôjdeme opatrne sami, ale budeme tam neskôr násilne a nekontrolovane hodení.

295431

2.9.2013 19:37

Lití peněz do US ekononomiky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Pokud to někoho zajímá, pěkný graf, jak FED (zde pobočka St. Louis) tiskne peníze..

http://research.stlouisfed.org/fred2/graph/?chart_... :

295406

2.9.2013 22:38

Co odstavec, to blábol

Thud 88.?.?.?

Nehodlám to podrobně rozvádět, ale uvědomuje si autor, že v Evropě už žádný volný trh a kapitalismus několik desetiletí nemáme? To vše, co autor kritizuje jsou důsledky regulací, uzurpování moci státem a socialistického přerozdělování. Jediný kapitalismus na světě funguje v (komunistické) Číně a ta se díky tomu propracovala z ekonomického otloukánka na prosperující mocnost.

295416

3.9.2013 0:49

RE: Co odstavec, to blábol

simonx 81.?.?.?

Reakce na 295416

Možná, a plyne to z diskuse výše, je stále zřejmější, že kapitalismus, a jedno zda v jeho smithovské betaverzi, či tento neoliberální paskvil, je zřejmá utopie. Neudržitelný systém, který vede ke vzniku zoufalých nerovnováh a sociálnímu pnutí, které naivní Hayekův spontánní řád nedokázal pojmout. Ono totiž - v člověku, ať už se narodil v opravdové chudobě v Nepálu nebo Rwandě, či přepychu v Luzernu, lze vystopovat identické sociální vzorce. Sučasná klinická psychiatrie je dokáže exaktně identifikovat ve struktuře neurálních sítí mozku. Nespravedlnost je identifikována extrémní neuralgický bod lidského myšlení s nejvyšší prioritou. S takovou výbavou se těžko může kapitalismus, kde je člověk člověku vlkem, uplatnit. Systém, kde je vychcanost/podvod/zlodějina prostředkem/principem zajištění existence, systém, kde je společenský význam jedince upozaděn významu kapitálu, takový systém je anticivilizační, neboť nepřináší integraci jednotlivců ve funkční celek sebemenší přidanou hodnotu. Je to tedy faktický krok zpět. Můj názor je ten, že kapitalismus se tu 150 drží a rozvíjí pouze proto, že se mu stále daří valit balvan sociálního (ekologického) dluhu před sebou a to proto, že využívá několika nedobrých vlastností člověka, které kultivuje a rozvíjí k dokonalosti. Vedle již diskutované chamtivosti a bezohlednosti, je dle mého názoru NAPROSTO KARDINÁLNÍ velice efektivní živení představy v masách, že jednoho dne to budu já, kdo bude tím, kdo nebude muset makat a bude žít na úkor společnosti. Stanu se tzv. elitou, tzn. samozvaným vlastníkem, který tu a tam hodí do společnsoti nějaký ten drobt... Tenhle mýtus vychází z toho, co je na kapitalismu nejzvácenější a to skutečnosti, že vlastně mohu žít z práce (= na úkor) druhých a je to naprosto v pořádku. Typickým představitel zhmotnění této představy jsou veškeré finanční/bankovní/právní profese. Společenky významnou hodnotu netvoří vůbec žádnou a naopak hodnoty ze systému dryjáčnickým způsobem odčerpávají. Jak zde někdo výše poznamenal - zaplatí to ten, kdo ty hodnoty tvoří.

A k Číně - je to samozřejmě daleko daleko složitější - ale čínský zázrak je mj. umožněn pouze tím, že západní vlastníci přesunuli do číny tvorbu hodnot a importují již pouze zisk (= sobě). A za druhé tím, že západní kapitalisté číně předali příliš levně bohatství vzniklé tvořivostí skutečných tvůrců hodnot (výzkum/vývoj) a čínská ekonomika alespoň ve výrobní sféře tak překročila desetiletí za řádově roky. A za třetí tím, že zápak ztlačený neoliberálními modely, kupuje z číny zboží.

295427

20.9.2013 10:14

Všechno je jinak

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?

Takto pravil jistý filozof, když zjistil, že jeho život spěje ke konci.
I kdybychom tedy uměli pochopit, tak to k nápravě stačit nebude.
Problém je v tom, jak spolu lidé jednají.
Ne nadarmo je pravdou, že svět těch starších nad jistou mez je nám proti mysli i když mnohdy jde i o vlastní rodiče.

Podle mne tedy je zásadním problémem, že napřed nesouhlasíme a až později uznáme, že to dává smysl až je pozdě.

Víc, než třetinu života jsem věnoval snahám o odkazování tímto s
směrem, leč i mne postihuje skoro vždy napřed nesouhlas.

Umím si to uvědomit, ale zde jde o to, že sám už patřím k těm, o kterých zde mluvím.

Ustupovat pitomostem se nemá nikdy.
A systém společnosti shledávám v tomto směru za prokazatelně vedený k té pitomosti.
Tudíž není největším zlem nějaký -ismus, ale skutečnost, že se chováme jako pitomci.

296503

Tuto stránku navštívilo 3 216