Diskuze k článku

Stovky tisíc kachňat jsou v Číně předhazovány hadům nebo vybíjeny

Příspěvků 24

26.4.2013 0:26

Možná si můžeme položit otázku,proč vůbec požívat tkáně mrtvých tvorů !

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Vegetariánem rychle a snadno, když si člověk uvědomí, jak je jeho "oblíbená" potrava , maso, "vyráběno"!
Právě proto, že se maso " vyrábí", bez ohledu na to, že jde také
o živého tvora a tím dochází ke znásilňování a zneužívání přírodních principů.
Nejsem nějaký zapřisáhlý moralista, sám také maso občas jím, ale dnes už jen ve velmi omezeném množství a spíše, když mohu, vegetařím!
Velká spotřeba masa není jenom problém duchovní, ale také problém zdravotní.Maso není dobrá a zdravá potravina! [oči v sloup]

288838

26.4.2013 8:31

RE: Možná si můžeme položit otázku,proč vůbec požívat tkáně mrtvých tvorů !

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 288838

>...že jde také o živého tvora a tím dochází ke znásilňování a
>zneužívání přírodních principů.

1) Proč nekonzumovat "živé tvory"?! Co máte v botníku - jen obuv ze syntetiky?!

2) A co v šatníku - žádnou bundičku nebo pásek atd. Vy a Vaše rodina?!

3) Kam by potom šlo "maso"?!

4) Existují národy, které 95% existence a přežití mají postaveno pouze na mase, kůži, tuku "živých tvorů" - inuité, eskymáci, laponci atd. atd. - v čem mají "horší karmu", nežli vegetariáni, kteří se popelí a zmírají v bídě Indie?!

5) Často nemohou dívky a ženy ani otěhotnět, dokud odmítají přijímat nevegetariánskou stravu. Známý je příběh cpt. Cooka, kterému zachránil život a zdraví nejmilejší pes a mazlíček jeho posádky.

>...Maso není dobrá a zdravá potravina! [oči v sloup]

Vážně?!

MoU

288864

26.4.2013 2:34

Cinani a Asiate veskrze

coinageboy 98.?.?.?

Zkusenost me naucila se zasadne vyhybat jidlum pochazejicim z Asie.
Cinani a Asiate ve skrze nemaji naprosto zadny respekt pro jidlo a klidne by vam naservirovali treba hovno.

288844

26.4.2013 3:56

RE: Cinani a Asiate veskrze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 288844

http://m.youtube.com/#/watch?v=_LVoZrBZHBo

288848

26.4.2013 8:29

Alespoň nějaký užitek

treerat 194.?.?.?

Taky mi připadá nesmyslné zabíjet jen "pro jistotu" zdravá zvířata. Ale ty hadí farmy mi připadají alespoň trochu smysluplné. To co tady probíhalo v roce 2003 (podle Wiki přes 14 milionů zvířat poraženo a zničeno) se mi zdálo a dosud jeví jako nějaká rituální zápalná oběť. Asi i proto se mi zdají hadi lepší.

288863

26.4.2013 13:01

RE: Alespoň nějaký užitek

Mareš 212.?.?.?

Reakce na 288863

Přesně to jsem chtěl napsat. On ten had potřebuje taky žrát, žejo. Trošku mi to připomíná rozhněvané reakce některých chovatelů, když jim někdo naznačí, že by od nich chtěl odkoupit písklata pro hady nebo rybičky pro želvy. Ta hysterie zašla už tak daleko, že chovatelé několikanásobně nadsazují ceny, aby měli jistotu, že jejich miláškové neskončí někomu v žaludku. [chechtot]

Ty kachny stejně nic jiného než sežrání nečekalo. A má je sežrat Číňan nebo had - to už je přece jedno.

288880

27.4.2013 2:53

RE: Alespoň nějaký užitek

kwazulu 94.?.?.?

Reakce na 288880

Ano, je jedno co je sežere, v tom máte pravdu. Ale vyvozovat z toho že je to tím pádem jako dobře, to už je opravdu vrchol umění kognitivní dissonance. Holt než připustit že masové vraždění je univerzálně zrůdnost a změnit barbarské zvyky, tak si to radši pohodlně sami sobě 'odůvodníte', a hladíte si vaše trapné EGO které svoji důležistost zřejmě odvozuje od toho kolik vnímajících a cítících bytostí sežere. V tom se od těch takzvaných 'elit' vůbec nelišíte, oni jsou také přesvědčeni že plány na vaše vyvraždění v rámci redukce populace na 500 mil. je vlastně také velké dobro, a evidentně jim též dělá velmi dobře se tím zabývat.
[naštvaný]

288903

26.4.2013 15:53

český kosher řezník

fohat 194.?.?.?

v pořadu Na vlastní oči byl řezník s vlastní porážkou,provedl rituální meditaci,kde požádal zvíře o jeho obět,pak rozsvítil svíce,zvíře se odevzdalo a jeho duch netrpěl.Masíčko,polévka chutnala skvěle...jakpak to Moudrostraku dělají Indiáni,Eskymos a ostatní,co maso nutně potřebují ke stravě?Určitě znají přírodní zákony natolik,že nemají koncentráky,velkovýkrmny,které vytváří při porážkách egregor strachu,který se karmicky vybíjí ve válkách...

288882

26.4.2013 20:42

RE: český kosher řezník

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 288882

Až ich bude na tlačených pol miliona či milion na území pár desiatok kilometrov štvorcových, a dve rodiny na rozlohu českej kotliny, tak sa s tým tiež prestanú hrajkať a prejdú na veľkovýkrm a zvieracie koncentráky a továrne na smrť...

Druhá možnosť je totiž cesta tichomorských ostrovov... Pestovali tam kanibalizmus.

288892

27.4.2013 0:04

RE: český kosher řezník

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 288882

Ano,ten řezník byl a měl krám ve Slaném. Dost jsem s ním o problému "zabíjení" zvířat hovořil a to byl na řezníka velmi moudrý pán, který krávu, nebo prase, než je zabil, "karmicky" odprosil a vykonal určitý rituál.
Bohužel, již zemřel.Na špekáčku od něj si člověk pochutnal,také asi proto, že zde byla vykonána nějaká "duchovní" práce a výrobek
z masa , nebyl zatížen "zabitím"!
Mnoho lidí, co zde píši, vůbec nepochopí,co myslím, ale také "primitivní" lovci,třeba indiáni,zvíře než usmrtili, také "odprosili" a zbavili karmických vlivů!
Způsoby, jakými se dnes chováme ke zvířatům a přírodě v celku, jsou naprosto hanebné a do budoucna zcela neudržitelné!
Jak to kdysi říkal klasik humoru Miroslav Šimek:
Tak dlouho do toho budou blbci šťourat,až to na blbce spadne!
[velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

288897

27.4.2013 5:32

RE: český kosher řezník

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 288882

'Egregor strachu'?!
Král Divočiny - lev - zavraždí VEŠKERÁ mládata konkurujících predátorů široko daleko JEN PROTO, aby pro sebe a vlastní smečku měl výhradní právo na obživu. Lev zavraždí i mláďata partnerek, která mají s jinými samci.
A těchto mršin se sám nedotkne!
Je 'PŘÍRODA' proti 'KARMĚ' ?!!!
A 'KARMA' proti 'PŘÍRODĚ' ?!!
MoU

288908

27.4.2013 7:53

RE: český kosher řezník

fohat 194.?.?.?

Reakce na 288908

Milý Mou,než uzavřu tento intelektuální balast,malá poznámečka...je člověk tedy v jádru predátor,jako ten lev,kterého kdysi jako BÍLOŽRAVCE měli faraoni jako domácího mazlíčka?Ostatně svobodná vule oproti zvířecímu pudu predátoru dává člověku možnost volby...ovšem globálně díky egu nevolí správně... [oči v sloup]

288914

27.4.2013 10:30

RE: český kosher řezník

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 288914

Milý Fohate: Cesty a četba anebo četba a cesty! Ještě ve čtyřicátých, padesátých a šedesátých letech horovali (nejen pro texasky) Češi i Cz(t)ech(n)o/Slováci pro klučení pralesů, vybíjení a isolaci nebezpečných predátorů. Stačí si přečíst tehdy nejčtenější, nejposlouchanější, nejsledovanější a nejKONSUMovanější československé COMMUN/isty = SOUDRUHA Zigmunda a SOUDRUHA Hanzelku.

Příroda - a její PRAVIDLA a PŘIROZENÝ ŘÁD - byla proti člověku! A omezovala jeho šance na život v blahobytu a MÍRU! Dnes tvrdíte v "intelektuálním balastu", milý Fohate, že by se opět měl člověk neřídit "pudy", ale VOLBOU...

Jakou "VOLBOU"?! Dokud předkové nezvládali přírodu, nebyl "B_L_A_H_O_B_Y_T" a "K_O_N_S_U_M" (resp. byl jen pro 1% Vrchnosti a velice omezený i pro Shabes/GOJ/im - natož pro zinkající Ovčany).

Nyní si užíváme v (končícím?!) uhlovodíkovém M_E_J_D_A_N_U (Turkish meydan, from Persian میدان (meydân), from Arabic ميدان (Cyrillic spelling мѐјда̄н)
= a larger empty area in a city, usually of Oriental type; square, field (metonymically), cattle fair or exhibition (figuratively), public exposition of something...

K_D_O určí, kudy - tudy?! Když ne Vrchnost (určená K_N_I_H_O_U a její Shabes/GOJ/im)???!!!

MoU [mrknutí jedním okem]

288929

27.4.2013 17:14

RE: český kosher řezník

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 288882

Naprosto bezna vec i pro muslimy, viz: halal [mrknutí jedním okem]

288940

26.4.2013 17:18

akce a reakce

MAP 78.?.?.?

Podle starověkých Véd ,každý kdo se podílí na utrpení živých bytostí,sklidí příslušné výsledky ve stejné míře ,které zapříčinil,je zbytečné se ohánět tím,jestli je maso zdravé či není,to jsou pouhé argumenty nevědomosti.Je na každém z nás kam se chce duchovně posunout.Mezi člověkem a živou bytostí není rozdíl,proto člověk nemá právo ubližovat ostatním.

288883

26.4.2013 23:09

RE: akce a reakce

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 288883

Absolutní souhlas.

288895

27.4.2013 2:11

RE: akce a reakce

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 288883

...zasa nejaká tupá spravodlivosť, ani védy nie sú patent na rozum.
...také zajace sa premnožia, ak nebudú mať predátorov, aj ostatné zvieratá sa jednoducho premnožia, sú tak nastavené. Iba srnky a diviaky by v pohode zožrali celú úrodu pre ľudí, ak by sa namnožili.
Hovoriť, že predátor je zlý tvor, a že ho stihne akási karma je jednoducho hlúposť. Však predátor je nielen lev, ale aj pavúk, či ryba, vrabec... Každý z nich by mal "karmu" úplne v prdeli. Takto môžu teoretizovať iba ľudia úplne odtrhnutí od reality. V bežnej prírode by zvieratá čakal často horší osud, než pri rozumnej symbióze s človekom. Vy čo takto tárate skúste radšej nejaké zvieratá chovať, a sponzorovať napríklad cez zimu. Bude ich potom viac, a pomaly zistíte, o čom to je. Jednoducho je niekedy lepšie to zviera skonzumovať, než nakoniec po pôžitku z pohľadu na ich stádo zakopať, alebo odviezť do kafilérky, ako sa ponúka. Pletiete do veci mäsový priemysel a potrebu kohosi mať mäso na stole každý deň. Podľa čoho by sa podľa vás regulovali ich počty? Podľa sympatií k ich farbe kožucha? Alebo by nejaký úradník určoval, kto smie byť predátor? Prečo potom tí, čo si tak ctia živé zvieratá radšej nevystupujú dôrazne proti používaniu jedov na hubenie zvierat? To je už v poriadku?

288901

27.4.2013 8:05

RE: akce a reakce

Madhumangal 80.?.?.?

Reakce na 288901

Ale karma - zákon odplaty postihuje jen člověka, ne predátory v přírodě, pro ně je zabíjení způsob obživy a zabíjejí jen tolik, kolik potřebují pro svou obživu.

288915

27.4.2013 9:13

RE: akce a reakce

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 288915

Mne "zákon karmy" prijde jako príliš nedomyšlený až fiktivní. V prírode nejspíš neexistují nadbytečné zákony. Zrejme pro človeka má platit karma proto, že má oproti zvíratum nejaké vedomí navíc, jinými slovy se predpokládá odpovednost za to, co delá.
Podání filosofie karmy však nabízí pouze tu "tupou" spravedlnost, která nejspíš také neexistuje. Aby nejaký "Buh" dodatečne po smrti, nebo ješte za života kohosi trestal. Trest se nemusí lišit od blokování dalších schopností. Pokud mám uvažovat jakousi "karmu", tak jenom jako prirozený a společenský (vetšinou dlouhodobý, dlouhodobého charakteru) následek svých skutku.
Jinak se mužu ptát na nesmyslnost karmy tímto zpusobem - potrestala nekoho karma? No a co ? Co se tím vyrešilo? Všimneme si, jak se chováme k sobe natvrdle práve proto, že očekáváme podvedome odplatu, karmu, nebo boží trest, postižení, a ješte do toho nedbáme míchat ruzná odpuštení, ať boží, nebo lidské. To je ale už jednání stejne po funusu, opetovne se ptám, co se tím vyreší? Nic. Na nespratníka je treba společensky reagovat a dát mu najevo, že takhle to nejde, že to ostatním škodí, to je smysl trestu, a ne odplata. Proč by to jakási karma mela zarídit jinak?
"Odplatou", nebo lépe dusledkem bývá už to, pokud si človek uvedomí, že neco pos..al, a že to už jen tak nepujde zmenit. Jenže nekterí společnost, ani společenskou odpovednost "nepotrebují" a tvárí se, že mohou, chtejí klidne existovat bez ní. Težit z ní výhody, cucat to ano, ale dát neco do placu ne, spíše tam je jádro bilance, ne karma.
Príroda se chová spíše statisticky, neutrálne a zákonem v ní je to, že kdo neco prežene, príliš riskuje, nebo má ješte navíc smulu, tak se mu to vrátí jako obyčejný dusledek, který dríve nepochopil, a ne jako trest. Predpotopní iluze smešných trestu jsou jen další pštrosí hlava v písku. A to klidne nejaký Buh ať existuje, nevidím na tom nic kontra, nebo anti, tyto výroky podle mne predstavují spíše respekt k podobné instanci, než ignorace. Buh se nejspíš nemstí, není všemohoucí v našem pojetí, a "nekarmuje" zvenčí, jsme asi nejakou jeho součástí, a podílíme se na jeho existenci. Sdílí s náma jak pokrok, tak škody, asi jako v jedné velké "firme" nebo organismu.
To my sme ti, co si často k tomu domýšlíme víc, než je zdravé.

288920

27.4.2013 20:29

RE: akce a reakce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 288920

skrátka a dobre, karma či "boží trest" je barlička vymyslená darebákmi všetkých druhov, aby sa za svoje (zlo)činy mohli vyhnúť odplaty ľudskej. Tá totiž vie byť až nepríjme rýchla, keď na to príde.

288951

27.4.2013 21:15

RE: akce a reakce

popolvar 85.?.?.?

Reakce na 288951

Dovolím si nesúhlasiť. Nebol to výmysel, tých, čo sa chceli vyhnúť.
Ani sa len "spoľahli" na relatívnu pomalosť "božích mlynov", ktoré niekedy domelú až v ďalšom žívote, prípadne si to "vyžerú" priami potomkovia.
Apropo, aj s tou pomalosťou už to nie je až taká pravda, v poslednom čase tie "karmické" účinky sú bleskurýchle, len mnohí si to neuvedomujú... Ono to totiž nie je spojené s vyhlásením rozsudku a málokto pozná sadzobník, takže mnohým uniká súvislosť a spojitosť.

288956

27.4.2013 21:05

RE: akce a reakce

popolvar 85.?.?.?

Reakce na 288920

" kdo neco prežene, príliš riskuje, nebo má ješte navíc smulu, tak se mu to vrátí jako obyčejný dusledek, který dríve nepochopil, a ne jako trest". Vystihol ste to správne a presne to je tá "karma".
Správne, Boh netrestá, on sa takými "prkotinami" nezaoberá. Poriešil to cez určité pravidlá hry zvanej "život" na hracej ploche "vesmír". Čiže, kto niečo preženie, tak sa mu to vráti ako dôsledok. Jedna z najvýstižnejších definícií karmy od človeka,čo ani v pojem karmu neverí. Ten život je ale krásny a prekvapivý.

288955

27.4.2013 17:18

RE: akce a reakce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 288883

jestli ten člověk už není mrtvá "bytost"

288941

27.4.2013 21:45

RE: akce a reakce

popolvar 85.?.?.?

Reakce na 288883

Toto je reakciou na všetky príspevky ohľadom vegetariánstva a jedenia mäsa. Všetci máte zo svojho uhla pohľadu pravdu. Jak vegetariánstvo, tak jedenie mäsa sú len rubom a lícom jednej mince, mince, v ktorej je človek súčasťou prírody na hrubohmotnej úrovni a zároveň článkom potravinového reťazca so svojimi nárokmi na priestor pre zabezpečenie svojej obživy a prežitia. Som vegetariánom = konkurentom bylinožravcov a plodožravcov, čo sa týka plochy, na ktorej chcem dopestovať vegetariánsku potravu pre seba, t.j. tieto plochy musím chrániť: oplotením, zábranami, prípadne reguláciou populácie konkurentov rastlinnej potravy, cez nasadenie predátorov, alebo sa predátorom stanem ja a tu sa časť vegetariánov stáva pojedačmi mäsa, neskôr sa ich "poľom" stáva aj chov a šľachtenie domácich zvierat. To je jedna cesta, je na rozhodnutí každého z nás, čo si vyberie, čo mu vyhovuje. Dôležitá je miera "ľudskosti" pri získavaní mäsitej potravy. Gro vyšľachtených zvierat nie je schopných prežiť v prírode, je to umelý výtvor človeka.
Existuje aj druhá minca, minca, v ktorej je život pre človeka "safari" prírodou. Som pozorovateľom, možno aj ochutnávačom plodov - ovocia pre "pohladenie" zmyslov, ale plne nezávislý na hrubohmotnej strave. Existuje aj "pránická" výživa. Veď aj človek je len komplex tiel rôznej energetickej hustoty. Otázkou je, na ktoré sa zameriam, čo uprednostním. /Koho zaujme pránická výživa, nech si naštuduje dielo Jashmueeny - pôvodom Nórka, žijúca v Austrálii, jedna z mnohých, ktorá nie je odkázaná na klasickú potravu/.

288957

Tuto stránku navštívilo 3 311