Diskuze k článku

Pro koho zemřeli ubozí františkáni

Příspěvků 70

22.10.2012 4:31

ovsem na

p. 113.?.?.?

..ovsem na obeti pokatolicteni se jaksi zase zapomnelo...ty nikdy svaty nebudou ani dneska kdyz se jim berou miliardy...papez ani nezabuci ...

277585

22.10.2012 6:24

RE: ovsem na

Rod Sacketts 84.?.?.?

Reakce na 277585

Zabučí že je ubližováno židům v Izraeli a Palestině.. a že to musí přetrpět.
Namísto oprávněného bránění svích věrných, je obětuje.

277587

22.10.2012 9:41

RE: ovsem na

Jan Ondřej 93.?.?.?

Reakce na 277585

......zda budou také blahořečeni fanatičtí mniši a řeholnice františkánů a dominikánů za "rekatolizaci" pravoslavných Srbů ( před 70 lety !) v ustašovském státě? Památka na jejich řádění a utrpení jejich obětí se dnes "jaksi divně" nikde nepřipomíná.Proč asi?

277590

22.10.2012 12:08

RE: ovsem na

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 277590

Konkrétně:
Boj o vládu probíhal mezi chorvatskými katolíky a ortodoxními křesťanskými Srby dlouho před vznikem Jugoslávie. Na počátku 2.sv.války byla katolická církev na straně fašistů. Dne 21.6.1941 odvedli chorvatští fašisté z ortodoxního kláštera v Zitomislici sedum mnichů spolu s více než sedmi stovkami ortodoxních žen a dětí a u nedalekého města Surmaci je donutili vlést do jámy, kde je všechny pohřbili za živa.

Také Hitler dostal ke svým padesátým narozeninám karafu 1,6m vysokou, plnou srbských očí naložených do lihu, kterou mu darovaly dvě Ustašovy divize složené z kosovských Albánců.

277599

22.10.2012 18:02

RE: ovsem na

Zhuānxū 91.?.?.?

Reakce na 277599

Počul si niekedy o priebehu vraždenia nenarodeného dieťaťa, ako sa dieťa bráni zásahu proti nemu, keď ho neprirodzene odstraňujú z maternice? Takých zákrokov sa ročne vykoná desiatky miliónov a k nim nepovieš ani slovo. Tvoji sebeckí srbi povraždili viac srbov ako je počet vymyslených protisrbských vrážd. Ty schvaľuješ vraždenie srbov srbmi, si vrahom srbov a chceš rozcítiť verejnosť poukazom na vyňaté oči, lebo ich vyrezali vraj práve Albánci.
Je veľmi zaostalé „uvažovanie“, že Chorváti sú katolíkmi a srbi pravoslávnymi a ak je katolík musí byť Chorvát a ak nie je katolíkom tak je Chorvátom, ktorého odkatolíčtili. Každý pravoslávny je srb a ak nie je pravoslávnym, aj tak je srbom čo ho obrátili na inú vieru. A každý moslim je ako ináč arabom. Rovnakí nacisti ako benešisti a šrámkovci, klamári a vrahovia.

277614

22.10.2012 18:36

RE: ovsem na

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 277614

čtu tvé 2 příspěvky v této diskuzi a říkám si "je to ironie není to ironie je to provokace není to provokace" zmátl jsi mě tak že ani nejsem při čtení tvých stupidních žvástů nasraný [mrknutí jedním okem]
snad jen dotaz: nemáš na mozku nasazenou španělskou botu?

277616

22.10.2012 23:53

RE: ovsem na

disident 88.?.?.?

Reakce na 277616

značka pod kterou jsou příspěvky uvedeny je v přepisu čínského písma pinyin a je tudíž matoucí co se týká jejich obsahu.Pravdě-
podobně se jedná o havlovce jejichž fanatická nenávist vůči Srbům
je nechvalně známa.

277635

24.10.2012 23:47

RE: ovsem na

disident 88.?.?.?

Reakce na 277635

zhuan(1.tón)=speciální,zvláštní,xu(1.tón)=vousy

277789

23.10.2012 14:47

RE: ovsem na

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 277614

Ty chruňo:

Im Zweiten Weltkrieg gehörte die Herzegowina zum Unabhängigen Staat Kroatien. Im Spätsommer 1941 umstellten Truppen der Ustascha das Kloster und nahmen umfangreiche Plünderungen vor. In deren Verlauf wurde das Refektorium niedergebrannt, die völlige Zerstörung blieb aber aus.[2]

Am 21. Juni 1941 verübten Angehörige der Ustascha in Šurmanci, am Westufer der Neretva gegenüber Žitomislići gelegen, ein Massaker an 559 serbischen Zivilisten, darunter an mehreren Mönchen des Klosters, was den Ortsbischof Alojzije Mišić veranlasste, im September 1941 einen Protestbrief an den Zagreber Erzbischof Kardinal Alojzije Stepinac zu verfassen.

Die kommunistische Regierung Jugoslawiens ließ die Golubinka genannte Höhle, in der sich die Leichen befanden, durch eine Betonplatte verschließen, weshalb sie erst 1989 exhumiert und auf dem Friedhof von Prebilovci in Čapljina beigesetzt werden konnten.[3][4]

In den Nachkriegsjahren kam es wiederholt zu Racheakten an Familien, deren Angehörige an diesem Massaker beteiligt gewesen waren.[2]



In 1941, when Međugorje belonged to the Independent State of Croatia, the Žitomislić Monastery was plundered by the Ustasha, and its refectory was burned down.[14]

On June 21, 1941, members of the Ustasha committed a massacre in the hamlet of Šurmanci against 559 Serb civilians, which led Mostar bishop Alojzije Mišić to write a letter of protest to the Archbishop of Zagreb Aloysius Stepinac. The Communist government of Yugoslavia had the pit containing the bodies sealed with a concrete slab; hence they were only exhumed and reburied at the cemetery of Prebilovci in the neighboring town of Čapljina in 1989.[19][20]

277670

23.10.2012 10:53

RE: ovsem na

pepan 89.?.?.?

Reakce na 277599

Ano o těch očích jsem již četl před 45 léty. Do dnes jsem na ten hrůzný příběh nedokázal zapomenout a také výrazně formuloval můj postoj k rozpadu Jugoslavíe.

277654

22.10.2012 17:32

RE: ovsem na

Zhuānxū 91.?.?.?

Reakce na 277590

Katolíčtenie bolo dosiahnuteľné len preto, že vybájení „pravoslávni“ boli hlupáci bez viery, na ktorých ak niekto zvýšil hlas bežali do mešity rozbíjať si hlavu. Katolizovanie prebiehalo bezbolestne, bez násilia, len kvôli zdôrazneniu vytýčenia smeru v novej dobe a radi sa nechali oblbnúť, ako aj vy boľševikmi aj OF, plnými výkladmi. Kto bol pravoslávnym nezradil, ten sa nechal zabiť, ale ostatní boli len opice čo nemali žiadnu vieru.
Ak ty nevieš či sa niečo pripomína neznamená, že sa tak nedeje, zrejme očakávaš, aby ťa o tom informovali v tvojej obľúbenej televízii.

277612

22.10.2012 21:55

RE: ovsem na

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 277612

Katolizácia prebiehala bez násilia? Vtip dvoch milénií, malí víčet násilností katolíkov:
-násilná katolizácia pohanov z Rímskej ríše
-násilná katolizácia nerímskych pohanov (zväčša sľúbili miestnemu vladárovi väčšiu moc, nad ovečkami a ten hlupák na to aj skočil, dopadlo to potom možnosťou vyobcovania vladára)
-násilná katolizácia dobytých území počas križiackych výprav, vrátane Byzantskej ríše
-násilná katolizácia Česka
-násilná katolizácia Španielska
-násilná katolizécia Južnej Ameriky

Pozor istým spôsobom je aj násilím to, že živobytie a výkon určitých povolaní bolo viazaných na Rímskokatolickú vieru.

277628

23.10.2012 8:01

RE: ovsem na

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 277628

Zdravím vás a doplňuji váš výčet o výňatek který popisuje pokřesťanštění Rusi.

V procesu "pokřesťanštění",za 12 let násilné christianizace bylo vyvražděno (bez slitování) prakticky všechno dospělé obyvatelstvo. Protože vnutit takové učení bylo možné jen nerozumným dětem (do 10 let věku),které kvůli svému mládí ještě nepoznaly že toto náboženství z nich dělá otroky ve fyzickém i duševním smyslu. Všechny, kteří odmítli přistoupit na tuto víru, vraždili. To potvrzují následující fakta: Jestliže před christianizací bylo na území Kyjevské Rusi 300 měst a 12 milionů obyvatel, po ní zůstalo jen 30 měst a 3 miliony obyvatel!! 270 měst bylo zbouráno a 9 milionů lidí povražděno! (Dij Vladimír,"Rus pravoslavná před přijetím křesťanství a po něm)

Zdroj:http://leva-net.webnode.cz/products/co-se-skryva-za-tatarsko-mong...

277649

23.10.2012 13:03

RE: ovsem na

steve 174.?.?.?

Reakce na 277649

... tak to je kurevsky silne kafe !

277663

23.10.2012 14:18

RE: ovsem na

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 277663

Steve, to je teprve začátek. Na czech.ruvr.ru/2012-10-23/92113196/ Vyšel článek s názvem Nord-Ost po deseti letech. Je to o teroristickém útoku před 10 lety na divadlo Dubrovka v Moskvě. Zde se píše, že příkaz k útoku a zadržení rukojmí vydal Usama bin Ládin, to ukazuje kdo jsou ve skutečnosti bojovníci za nezávislost Čečenska. Víme také, že ilumináti infiltrovali do nejvyšších sfér islámu-mají tam svoje mocenské pozice.

Pussy Riot zklamaly.Další útok proti Rusku bude veden pomocí silných figur ve vedení jednotlivých frakcí islámu. A to bude teprve kurevsky silné kafe.

277669

23.10.2012 18:41

RE: ovsem na

Zhuānxū 178.?.?.?

Reakce na 277649

Tých 9 miliónov stihol povraždiť vlado sám? Vy stalinisti ste iba na smiech, pohrobkovia vrahov iných obviňujete zo zločinov. Jedine kresťan je slobodný, lebo vie ako a kto ho môže zbaviť hriechov.

277685

23.10.2012 19:49

RE: ovsem na

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 277685

ne spáchali sebevraždu protože uznali že něco tak neskonale čistého a míromilovného jako je křestanství nemohu pošpinit tím že se nechají pokřtít

277692

23.10.2012 22:17

7 otázočiek na potomka syna "Prvého"

udo1 udo321123zavinacazetbodkask 31.?.?.?

Reakce na 277685

..ach jo, krížom-krážom svet(l)om sa potkýňajú synovia Človeka o tých "zasvätených do synov Svetla"..

Nenašiel som upresnenie, čo chápete "vnuk Huáng Dì-ho" pod pojmom "kresťanstvo",
presnejšie "katolicizmus"(z gr.obecný, spoločný, komúnny, eng.common)?

K vášmu niku..
Nič v zlom, ale ste snáď zasvätený len do syna mýtického tvorcu dejín ríše stredu? [smích]
..alebo chcete ísť cestou dao-trojice, nekonečného procesu strojenia sveta, metódy
1.obrazu(formy konkrétnych mier),
2.zobrazenia(informácie)..byť
3.stroj-com, otcom, synom otca svojho o-sudu, zmenenej formy existenčna, resp. "matérie ducha energie"?

Ako chápete obligátnych "5 elementov"?

Inak ja osobne sa považujem za niečo ako
kresťansko-katolíckeho stalinistu sláviaceho právo a snažiaceho sa o ra-j(e) na zemi(po arabsky "islam" ) [velký smích]
Pri akom vysvetlení tohoto slovného spojenia by ste so mnou vedel súhlasiť?

..jou a kto by podľa Vás mal niekoho "zbavovať hriechov"?
..ostatne..čo je vlastne podľa Vás "hriech"?

Vlado sa asi skôr nechal za zaruky híkajúcich zajtrajškov kúpiť aj s kamošmi, mamou, etc..
..A Kyjevská Rus sa začala topiť v kotli rastavščikov(a´la EU) až lokálka staroverov povolala "tat-arsko-mangoľskoje igo" na zašćitu razvíťia vedičeskovo talpoelitarizma. I prišol carevič Ivan, sajedinil proživšie kňiažestva poká neprijechala inspekcia iz upavšoj Byzancii s popytkoj sozdať "tretij (rabavladeĺčeskij) Rim".
Tož boli-ny, byli-ny, či biliny..

Stará otrepaná storka s ponukou, ktorá sa ob-čas neodmieta a za ktorú aj psycho-Pištovi dali titulok svjaščennyka a miesto v dejinách sťa A-x-el-leo.

277699

24.10.2012 10:24

RE: ovsem na

Dobrý katolík 195.?.?.?

Reakce na 277685

Původně jsem na vaše naprosto neskutečné, zmatené a zcela pošahané příspěvky nechtěl vůbec reagovat, protože jsem si nebyl jistý, jakou duševní poruchou trpíte.

>Jedine kresťan je slobodný, lebo vie ako a kto ho môže zbaviť hriechov.

Jsem rád, že jste mi nakonec poskytl vysvětlení. Je to opravdu smutné, kam až může zajít katolický výplach mozku, zejména pokud se na něm kromě faráře intenzivně podílí rodiče.

277714

24.10.2012 23:39

RE: ovsem na

besnydrkocur 85.?.?.?

Reakce na 277649

Vidi sa mi, ze to je hovadina. Uz len preto, ze v 10 storoci mala (udajne) cela Europa cca. 25 mil obyvatelov, 12 mil obyvatelov kyjevskej Rusi je zrejma blbost.

277788

25.10.2012 8:43

RE: ovsem na

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 277788

Však to údajne by Vás mal trtknúť kvôli 2 veciam:
-Kyjevska Rus bola vtedy nekresťanská zem, napísať o nich niečo dobré a uznať ich veľkosť pre Rímskokatolíckych kronikárov (a pre kresťanov obecne) bolo kvôli imperiálnych chúťok nemysliteľné-opis cudzích národov bola služba pre imperiálnu propagandu (ešte aj teraz je chválenie a vyzdvihovanie Ruska v niektorých krajinách/kruhoch nemysliteľné)
- obdobie medzi 6. a 14. storočím bolo obdobím rozkvetu, kvôli teplejšej klíme a z toho vyplývajúcich vyšších poľnohospodárskych výnosov, vtedy boli ľudia pomerne lepšie živený a bolo ich viac, celý ten rozkvet ukončil prudké ochladenie a následné morové vlny

277806

25.10.2012 9:58

RE: ovsem na

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 277806

Pane Oracle,
srdečně vás zdravím, neboť vy jste jeden z trpělivých a vzdělaných diskutérů, který eliminuje záporné energie početných nemocných fanatiků a také dalších, kteří jsou v zajetí univerzitní západní ideologie a západního univerzitního světonázoru. Historie lidstva a planety Země je záměrně lživá.

Skutečným nebezpečím jsou nemocní a odporní fanatici, kteří se dají snadno zneužít pro jakákoli zvěrstva. To věděl i generál Albert Pike, který v dopise ze dne 15.srpna 1871 seznamuje "osvícené ze Společnosti moudrých mužů Sionu", jak ovládnout svět pomocí tří světových válek. Dvě již proběhly a třetí válka má být náboženská. V tomto dopise jsou Rusové označeni slovem bogeyman, to jest národ určený k likvidaci. Poté v srpnu 1897 se koná ve švýcarské Basileji kongres Sionských mudrců, na kterém byly předneseny ucelené protokoly Sionských mudrců. Zároveň je společnost silně ovlivňována tak zvanou pokrokovou vědou, v jejímž čele kráčí sionističtí vědci.

Falšování historie Ruska a Ukrajiny je pro tyto historiky povinné. A že se v současné době pracuje na třetí světové válce není žádných pochyb.

277808

23.10.2012 18:33

RE: ovsem na

Zhuānxū 178.?.?.?

Reakce na 277628

Odpovedal som na jeho výkrik o dobe spred 70 rokov.
Ako mohli docieliť násilím zmenu náboženstva v jeho vnútri? Začal by dodržiavať a konať všetko čo by od neho požadovali? Sledovali jeho dochvíľnosť?
A ak ich vraj pred 70 rokmi skatolicizovali, po vojne ostali katolíkmi? Alebo opäť zmenia náboženstvo, lebo im na žiadnom nezáleží a vstúpia tam kde pocítia výhody, lebo v danom čase práve prístup niekam od nich požaduje vláda?
Katolizácia Rímskej ríše–týmto nezmyslom si ukázal, že si súčasť stáda, dôveruješ pápežencom, že vraj ich sekta vznikla skôr ako prijatím synootcovskej herézy, len prehlasuješ, že veriacimi sa stali násilenstvom.
Podporuješ katolícky výklad dejín a ich lži, si kryptokatolík, čo nenávidí katolíctvo, aj to čo ani nie je katolíctvom.
Kto bol vykonávateľom násilia? Kresťania? Bývalí nekresťania? Ľudia boli hladnými po zázrakoch, po Božích daroch, po úteche, po záchrane. Nemohli sa stať kresťanmi bez vlastného súhlasu.
Ty píšeš moc, moc a moc. Nebyť moci nebolo by kresťanov. Kresťanom sa stal, lebo chcel úrad, a kvôli týmto príživníkom a marranom klameš o násilí.
Ak už si toľko posadnutý mocou, ktorá sa ti vyhýba, tak je správne, aby ťa mocní drvili, nemyslíš, veď kvôli tomu stále vypisuješ, že moc si ťa nevšíma.

277683

23.10.2012 20:46

RE: ovsem na

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 277683

Otázka, keď jedna alternatíva je prijatie katolicizmu a druhá je smrť, čo vyberie väčšina populácie?
Druhá otázka, keď hovoriť pravdu a kritizovať katolícku cirkev je hriech a protizákonné (možné je trestať smrťou) i napriek tomu, že cirkev pácha neprávo a ide proti princípom ktoré hlása, čo robí populácia?

Príjme katolicizmus, mlčí a čaká na niekoho kto otvorí hubu.

>Jedine kresťan je slobodný, lebo vie ako a kto ho môže zbaviť hriechov.

Hriechu sa človek nezbaví, ale môže dosiahnuť vykúpenie, ale nie cez spoveď, nie cez niekoľko otčenášov a už vôbec nie cez dary do kostolnej pokladničky ako to myslia katolíci (kvôli tomu je medzi mnohými katolíkmi toľko falošu a jedu).

277694

22.10.2012 9:59

důležitá oprava!

Jan Kristek 95.?.?.?

V té době se ke katolíkům nehlásila třetina, ale asi 3 %. (V Praze možná až 4 %.) A i to jsou maximální dobové odhady a budou mezi nimi i katolíci z donucení a lidé poze vydávaní za katolíky vrchností. Řeči o jedné třetině jsou jen propagandou, kterou dnes hlásá církev, píší na objednávku různí pseudohistorici, a odporují dochovaným zprávám.

277593

23.10.2012 22:55

Pod správu pražského arcibiskupství přešel v té době zbytek zdejších husitů

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 277593

Upřednostněním Rudolfova majestátu před na nátlak šlechty zrušenými Basilejskými kompaktáty pozbyla husitská strana svého vlivu a zejména pražské členstvo přecházelo pod duchovní správu pražského arcibiskupství, jelikož rozdíly mezi přijímáním pod jednou byly menší než vůči většinovým luteránům, o kalvinistech nemluvě ...

277701

22.10.2012 11:37

moc pěkný článek, děkuji

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

je to článek bez nějakých emocí, jen konstatující a velmi přesvědčivý

277597

22.10.2012 12:10

KTOŽ JSÚ BOŽÍ BOJOVNÍCI

Kadlik 88.?.?.?

Ktož jsú boží bojovníci
a zákona jeho,
prostež od boha pomoci
a dúfajte v neho,
že konecne vždycky s ním svítezíte.

Kristust vám za škody stojí,
stokrát viec slibuje,
pakli kto pron život složí,
vecný mieti bude;
blaze každému, ktož na pravde sende.

Tent pán velít se nebáti
záhubcí telesných,
velít i život složiti
pro lásku svých bližních.

Protož strelci, kopiníci
rádu rytierského,
sudlicníci a cepníci
lidu rozlicného,
pomnetež všichni na pána štedrého!

Neprátel se nelekajte,
na množstvie nehledte,
pána svého v srdci mejte,
pron a s ním bojujte
a pred neprátely neutiekajte!

Dávno Cechové riekali
a príslovie meli,
že podlé dobrého pána
dobrá jiezda bývá.
Vy pakosti a drabanti,
na duše pomnete,
pro lakomstvie a lúpeže
životóv netratte
a na koristech se nezastavujte!

277600

23.10.2012 0:01

RE: KTOŽ JSÚ BOŽÍ BOJOVNÍCI

steve 174.?.?.?

Reakce na 277600

.. tento text je zakona zakazan ! Propaguje Alkajdu a omezuje cigany v tvurcim rozletu.
Doporucuji uvadet pouze texty vendoidni, ktere jsou ze zakona prikazany. Napr. - vendoidni poesii soudruzky Tydli, state a uvahy pravicove prokadrovane aristokracie, popr. "Kalouskovy bajky a rikanky". Prikazany jsou rovnez dila ve smyslu - Pryc s Putinem !
Volte pravicove a nepopirejte. Prozijete bohate barevny vnitrni zivot. Prikazana barva ze zakona - je CERNA !
Zdravim - Cest Shalomu.

277636

22.10.2012 14:56

Katolíci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 93.?.?.?

myslím, že kdyby se dnes na Zemi znovu objevil Ježíš z Nazaretu, nakopal by je někam...
Anebo by bohužel opět skončil tam kde před dvěma tisíci léty, neboť by měl snahu opět vyhánět kupčíky z chrámů ...

Změnilo se něco za 2000 let ?

277607

22.10.2012 20:02

Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Lin 85.?.?.?

Nevím proč mi jméno Duka tolik evokuje "Duce"... Děkuji z celého srdce autorovi, že zareagoval, jak zareagoval. Drzost a manipulace církve ŘK je bez hranic. Ti "ubozí františkáni" byli jedním z řádů, který se v českých zemích měl starat o "nápravu pobloudilých hlav", tj. o šíření ŘK náboženství (spolu s jeziuty, mj.). ŘK náboženství u nás nebylo nikdy oblíbené a už min. od Husa dostávalo pěkně na frak. Duka takovým tragickým hlasem promlouvá o osudu "mučedníků", ale co naši nekatoličtí mučedníci? Kdy ty kdo odškodní nebo se jim alespoň omluví? Kdo kdy z řad církve projeví lítost nad zvěrstvy po Bílé Hoře (i před ní)?
Po Bílé Hoře bylo vyhnáno (přinejmenším, mnoho zavražděno, umučeno ve věznicích) odhadem na 36 tis. rodin, tj. něco mezi 150 tis. a 200 tis. lidí a to je pouhý odhad z Čech, ne z Moravy a Slezka. Od šlechticů přes měšťany až po sedláky bez náhrady majetku. Ten si veškerý rozkradla katolická církev (a dnes má tu drzost chtít ho znovu), katoličtí šlechtici a židovští obchodníci. Pan Duka by si měl uvědomit, že náš národ byl vystaven hodně kruté rekatolizaci. A já nějak nevím o tom, že by se kdy církev za tohle zlo a násilí omluvila. Následky (jen ty nejbolestnější):
- UK předána po kontrolu jezuitů
- povoleno pouze ŘK náboženství
- německý jazyk u nás zrovnoprávněn s českým
- vyhnáno všechno nekatolické duchovenstvo
- církev ŘK má nejvíce hlasů v českém sněmu, až po ní jsou ostatní stavy s pouhým jedním hlasem
- česká koruna předána jako dědičná rodu Habsburků
- zrušeno stavovské řízení země, nastolen absolutismus
A to všechno na dlouhých 300 let...

277622

22.10.2012 20:46

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

fohat 194.?.?.?

Reakce na 277622

Přemysl Pitter a jeho svatořečení....co na to nejen Jan Tleskač??

277623

22.10.2012 21:14

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 98.?.?.?

Reakce na 277622

>- UK předána po kontrolu jezuitů

Jezuite byli vzdelany rad a UK ziskala prave diky jim vehlas, ktery ztratila vedenim komunistickym.

>- povoleno pouze ŘK náboženství

Byla to prave RK cirkev, ktera se nejvice zaslouziloa o svobodu nabozenstvi a prave jezuite se v tomto smeru vyznamenali jako reformatori.

>- německý jazyk u nás zrovnoprávněn s českým

Svoboda jazyka je jednim ze zakladnich prav cloveka.

>- vyhnáno všechno nekatolické duchovenstvo

Jake? Mohamedani?

>- církev ŘK má nejvíce hlasů v českém sněmu, až po ní jsou ostatní stavy s pouhým jedním hlasem

Ano mela a diky tomu panovala alespon ve snemu moralka. Co v parlamentu panuje dnes?

>- česká koruna předána jako dědičná rodu Habsburků

Nikdy ji neprijali.

277624

22.10.2012 22:22

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Lin 85.?.?.?

Reakce na 277624

E? [zmaten] To je sranda, žejo? Já jen, že mi spodní čelist upadla až na zem... Nevím, nevím... Jestli jste fanoušek ŘK církve nebo jejich člen, pak se obávám nejhoršího...
1) Komunisti v 17.století nebo ještě dřív? A nebyl takhle náhodou už Karel IV. komunistou a UK jejich první buňka na českém území?
2) Svoboda náboženství tím, že ostatní zakážu? Hm... taky cesta pokroku.
3) Platila vůbec někdy ta "svoboda jazyka" i naopak - jako že by v Němcích či Rakousích byla čeština rovnoprávným jazykem, kterým by se dalo domluvit i na úřadech?
4) Válka s Turkem sice byla taky, ale jindy. Až pod Bílou Horu fakt nedošli.
5) Jsem ráda, že "církvi svaté" doznáváte její mocenské ambice a že starost o ovečky byla vždy až na zástupných místech. Šlo o sněmy... a státotvornou moc, majetky... a pak tam někde v dálce je péče o "lid". A vůbec - srovnávat dnešní parlament se zemským sněmem?
6) Nepřijali, jo? Tak proč každý habsburský panovník měl ve výčtu svých titulů také "král český"? A znáte F.L.Věka? Kohopak nám to v té Praze korunovali? Asi nějakého Nývlta...

277631

23.10.2012 22:11

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 205.?.?.?

Reakce na 277631

Lin, omlouvám se, vloudil se nám tady nezvedavec. Vůbec neztrácejte čas pokusy o odpověď.

277698

24.10.2012 17:11

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Lin 85.?.?.?

Reakce na 277698

Vladimíre, však vy se nemáte za co omlouvat. Ostatně... ten příspěvek mě "obsahem" pobavil a fakt jsem byla přesvědčená, že si pisatel dělá šoufky, že je to další "steve" nebo "pan Křivý". Včera jsem se chystala něco odpovědět, ale zavčasu jsem si přečetla i jeho ostatní "zvěčněniny" a pak už jsem si tou srandou vůbec nebyla jistá. Takže jsem si odpověď ušetřila. Díky a zdravím. [smích]

277744

23.10.2012 0:13

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Hrad angel (tečka) vodopad (zavináč) gmail (tečka) com 88.?.?.?

Reakce na 277624

Vážený pane, vaše matka udělala obrovskou chybu. Vás měla zahodit a nechat si raději čápa!!! [mrknutí jedním okem]

277637

23.10.2012 1:17

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Karel z Čech 85.?.?.?

Reakce na 277637

Zcela souhlasím. Jen se divím, že onen diskutér se vůbec sníží k tomu, psát zde česky. Je sice pravda, že kdyby psal podle své přirozenosti - jidiš a švabachem - tak mu v naprosté většině nebudeme rozumět. Úroveň diskuze by to však rozhodně nesnížilo.

277640

23.10.2012 1:35

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Honza999 90.?.?.?

Reakce na 277637

Špatně....

Měla ho zahodit a čápovi jako poslu špatných zpráv setnout hlavu. [chechtot]

277641

23.10.2012 5:08

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 98.?.?.?

Reakce na 277637

>Vážený pane, vaše matka udělala obrovskou chybu. Vás měla
>zahodit a nechat si raději čápa!!! [mrknutí jedním okem]

Na to, abyste se zmohl na vic nez na primitivni urazky me matky, kterou neznate, byste toho musel mit v hlave o moc vic. Oba mi rodice jsou katolici, ale ja bych je na rozdil od pani Lin do uranovych dolu neposlal. Naopak si jich pro jejich viru hluboce vazim. Asi byste tezko pochopil jak propastny rozdil je mezi vami, pani Lin, panem Karlem z Cech a jimi.

277647

23.10.2012 17:51

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Zhuānxū 178.?.?.?

Reakce na 277647

Je to hrôza, oni sami si zaslúžia všetko zlé čo na nich naozaj dopadá, miesto toho aby sa pokorili, znevažujú stále viac. Nevšimol som si, že by urážali židov, negrov, alebo satana, ale Boha vždy, kresťanov vždy, aj heretikov vždy. Už sú úplne poblúdení a odpísaní, Boh uznáva ich slobodnú vôľu, a keďže sú zatvrdení v zlobe, tak budú zatratení.

277680

23.10.2012 11:27

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 277624

Nebyla prohibice zrušena předčasně? Nebo jsou to Listy z Bohnic?

277657

22.10.2012 21:17

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

jansmith1984 180.?.?.?

Reakce na 277622

Výborný příspěvek, Lin, díky ti za něj......


Jsem zvědav, jak a čím na něj zareagují někteří zdejší flanďáci (sorry za výraz..[smích] ), kteří se zde na Zvědavci blahosklonně rozohňují a snaží se konání (a chování) některých historických a současných ř.katolických exponentů ospravedlňovat.

Úzce to vše souvisí i s církevními restitucemi (tj. dalšímu pouštění žilou běžným občanům pro benefit, nejen křesťanských, farizejů), připravovanými pokrytci ve svazákově vládě včele s TOPkařem, bývalým předsedou, znovu se (díky vytřeštěným očím určité časti elektorátu) na výsluní tlačící KDU-ČSL, Kalousem.

A vzkaz nejen pí.Jarmile: Už jen toto stačí, aby si probouzející se občané uvědomili, že sedět při volbách doma nebo v hospodě na prd-li nic neřeší. Aby odmítli být kabale a flanďákům za pitomce a pokud není momentálně k dispozici lepší a účinnější způsob, jak chránit svoje zájmy a férovou budoucnost, zvednout se a místo nesmyslných protestních hlasů hodili do urny hlasy pro jedinou brzdu farizejů - levicovou opozici. Klidně komouše, když se někomu zdají socdemáci nebo piráti malo akční....[smích]

Btw, a to se PŘES masáž oficiálních sračkometů při nedávných volbách do jisté míry stalo, a způsobilo protažené huby nejen lokajům Systemů za ODS a HOPku a jejich klonu LIDEM v pravicové trojkolce (viz. kraďouskovi Vondrovi, svazáku Nečasovi s Kalousem a Drábkem nebo jarmulkáři Töpferovi, či madame Peake s Gazdíkem) a na ně navázáné pijavice, ale i flanďákům, v čele s vrcholovým pokrytcem, (sorry za výraz) páterem paštikem, Dukou...[smích]


A do budoucna jen houšť a větší kapky,

Peace,

jansmith[smích]

277625

22.10.2012 22:37

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Lin 85.?.?.?

Reakce na 277625

Já radši na ty reakce ani zvědavá nejsem (viz výše)... [oči v sloup]
A že to má souvislost s církevními restitucemi? No ano - proto najednou zas tolik řečí o "lásce a pokoře".
ŘK církev je hlavně mocenská, tedy i politická organizace, která své věřící zneužívá k vlastním mocenským cílům. Napojení na ty, kteří se nesmí ani jmenovat, je jasné z více faktů. Však z nich i vyšla (římská větev sestávala z křesťanských konvertitů, byzantská z křesťanských "pohanů" ).
Zdravím... [smích]

277632

22.10.2012 23:24

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

steve 174.?.?.?

Reakce na 277632

.. soudruh bozi fasoun Duka je vzacny parazit, ktery si plne zaslouzi nejaky ten "sestak" s deviti nulami v rade ...
Po frantiskanech ma v diari na mesic listopad blahoreceni Cingischana, prosinec bude pro Thaciho, v lednu ma dovolenou na Hawai (thajske stetky a chlast plati cesky poplatnik), unor ma na restituci heroinovych skladu v Bolivii a v breznu se ucastni v porote volby nejkrasnejsiho buzeranta prezivsiho holokaust ...
S Vatikanem a Pravdolaskou k uspesnemu splneni planu !!
Cest Bozimu Rabovani !

277633

23.10.2012 0:20

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

p 123.?.?.?

Reakce na 277633

..v cem se ty dukosisti lisi od komunistu a imperialistu...fasistu..

277638

23.10.2012 10:56

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

L.C. 194.?.?.?

Reakce na 277638

To je jednoduché. Spočítejte si, kolik bylo za socialismu u nás a za nacismu v Německu bezdomovců, lidí bez práce a lidí živořících na okraji chudoby a kolik jich je za dukovců a imperialistů. Komunisti alespoň čas od času hodili tomu pracujícímu dobytku dole alespoň nějaký ten žvanec, dukovci jej nechají chcípat na ulicích a ani se nezačervenají.
Kdo to vlastně je ten Duka? Člověk, který ve své bezbřehé arognaci nosí na krku ostatky českých svatých. O svatosti to nevypovídá nic, ovšem o satanismu, nebo o zednářství určitě alesopň něco. Ti xindlové totiž symboly milují. A ponížit tak celý národ (tedy jeho rozdrcené zbytky) zhanobením jeho světců je opravdu majstrštyk.

277655

23.10.2012 12:30

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

leo69 89.?.?.?

Reakce na 277655

Když nad tím tak přemýšlím a vezmu to kolem a kolem, tak mne napadá, že to jsou v podstatě jejich světci/svatí. Vysvětili, nebo blahořečili by snad někoho, kdo tady nešířil a nepropagoval to jejich katolické křesťanství???

Takže ať si s těmi svými svatými ostatky třeba šťourají v zubech po dobré mastné husičce k obědu, nebo ať si s těmi svatými rouchy třeba vytřou zádele, až ta husička půjde ven.

Nenechám si vnucovat ty jejich svaté, které pouze propagandisticky víceméně připodobnili/vnutili našemu národu, buď vymazáním z paměti, nebo přechýlením/přejmenováním našich praslovanských bohů (Perun, Svantovít, Dažbog, Svarog,...). Nebo likvidací posvátných míst naší historie tím, že na nich postavili svoje paláce, chrámy a motlitebny. To, že systematicky likvidovali i jakékoli naše historické písemné zmínky, které nezapadají do jejich vidění a snah o ovládání světa, je myslím dnes již dostatečně známo...

My nejsme nejateističtější národ Evropy, či dokonce světa, jak je nám zvenčí kýmsi podsouváno. Pouze nejsme až tak poddajní vnucovaným věcem a čím více je na nás tlačeno, tím více se podvědomě bráníme. Podle mne máme víru a to v dobro, spravedlnost a svobodu, ale ne tak tu násilím a kupčením exportovanou křesťansko katolickou. Jsme celkem malý/nepočetný národ, který ale přesto dokázal přežít na křižovatce cest, na pomezí mezi mlýnskými kameny západu a východu. Dokázal by tohle někdo bez víry a silného slovanského ducha nás a našich předků?


m, [mrknutí jedním okem]

277661

23.10.2012 13:15

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

steve 174.?.?.?

Reakce na 277661

..Dokázal by tohle někdo bez víry a silného slovanského ducha ?
---------
ANO. Toto je jeden z nich. Vetsi spinavec a podvratak nez venda. Se svym koser clenstvim v KSC (80-89) byl "kadrovou reservou" strany a svuj ukol sehral uspesne. Diky zazemi v jeho oblibenem koser spolku za devatero horami a rekami, - a tuposti ceskeho stada.
-------------
http://zpravy.idnes.cz/fischer-nechce-jmenovat-vla...

277665

23.10.2012 13:17

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

L.C. 194.?.?.?

Reakce na 277661

To, na co jsem chtěl upozornit v první řadě je, že používání ostatků mrtvých k vlastní ozdobě je prakticky barbarismus, který by se hodil spíše k lidojedům, než k středoevropské tradici, nebo naopak právě k zednářství nebo satanismu. Nejsem sice věřící, ale přesto pochybuji, že někoho, jako je Duka lze nazvat křesťanem. Možná katolíkem, ale i zde bych byl opatrný, protože znám několik katolických kněží, kteří jsou skutečně dobrými lidskými bytostmi.
My nejsme mnoho věcí, které jsou nám tak často podsouvány. Upřímně, sám si nejsem jistý, co dnes striktně patří k předkřesťanské, křesťanské, nebo katolické tradici. Zde ve středu Evropy se střetávalo velké množství vlivů. Ke cti nám slouží, že jsme si přes více než tisíc let dokázali udržet vlastní integritu a to i přes to, že ta doba byla prakticky neustálým bojem jak o území, tak o vlastní sebeurčení. Troufnu si ale tvrdit, že ani za nájezdů Avarů a Franků, ani za Braniborů, 30tileté války a ani za následné násilné katolizace za vlády Habsburků, nestál tento národ před takovým nebezpečím, před jakým stojí dnes. Dnes skutečně stojíme na pokraji totálního zničení. Nejen fyzického, ale zejména duchovního.

277666

23.10.2012 13:22

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

steve 174.?.?.?

Reakce na 277666

.. probiha predem pripraveny proces k likvidaci ceskeho naroda. Prestane existovat. Nebude. Zminka o nem bude ze zakona zakazana ...

277668

23.10.2012 15:03

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

jansmith1984 80.?.?.?

Reakce na 277666

Správna poznámka, nelze všechny katolické (a jiné) věřící házet do jednoho pytle, mnoho z nich jsou upřímné lidské bytosti, které věří (bohužel k jejich škodě bez pochybností) svému Bohu a jeho zástupcům na Zemi...[smích] Pokud ale v hlásání své víry nikomu neškodí, tak ať si hlásají a konají, co chtějí. Realita ale bývá (a nejen v případě prosazování křesťanství) velmi často brutálně opačná.....


Nedivil bych se, kdyby to i takový Duka myslel upřímně... O to více to v jeho podání a podání katolického establishmentu v čele s papežem jako takovým (za mlada členem hitlerjugend a nikomu z věřících oveček to evidentně nevadí) zpochybňuje křesťanské myšlenky a víru jako takovou.

Křesťanství rozhodně přineslo, na brutální a sobecké poměry tehdejší doby, postupné pozitivní změny k lepšímu pro obyčejné lidi.... Škoda jen, že bylo (jako vše co lze pro benefit vyvolených překroutit, zpeněžit nebo indokrinovat) ukradeno farizeji. Co jiného byl Pavel (Šaul) z Tarsu než prekabátěný farizej, který se s Kristem ani nepotkal a přesto mu nevadilo jeho myšlenky interpretovat (učesat) k obrazu svému??

Jestli Ježíš jako historická postava opravdu existoval (a minulost nebyla, jako v tolika jiných případech, brutálně zmanipulována - a proč by ne, vždyť, jak prohlásil v jedné debatě HHBB: Pravda přeci není pro všechny..[velký smích] ), tak (pokud věříme v posmrtný život, ala Bible svatá) teď "v království nebeském", kam pravděpodobně po resurrection vystoupil, pěkně spinninguje...[smích]


Peace,

jansmith[smích]

277671

23.10.2012 17:42

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Zhuānxū 178.?.?.?

Reakce na 277671

Máš pravdu, súdruh, svätý Pavol nič nepochopil, tápal a mal sa radšej poučiť od teba. Bol to aj farizej a obchodník s vierou na rozdiel od teba a vysvetľoval si Božie slová po svojom. A ani s Christom sa nestretol, presne tak súdruh. Ty si lenina videl?
Ako by si si predstavil pravý význam Božích slov, poďme hromadne voliť červených boľševikov, vykrúžkovať Langera?
Namiesto, aby si sa tešil, že spoločnosť je bezbožná, protikresťanská a zdochliacka, tak kvíliš že taká vraj nie je, podľa teba je duka či nečas kresťan, vôbec by ma neprekvapilo ak by si aj antichrista videl ako kresťana.
Boh žiadnych zástupcov nemá a keby si ty, otrok elít, ktorých sa tak veľmi obávaš začal myslieť, ale kvôli nenávisti toho nie si schopný, tak by si vedel, že papíkovia, ktorí také tituly naozaj používali sa vytratili. Vatikánsky koncil ti zrejme nič nehovorí.
Smutné musí byť tvoje rozpoloženie, spolu s elitami ste sa vysmievali Bohu a veriacim, zrodili novú spoločnosť, až vás banksteri, vaši vodcovia odkopli, z čoho si frustrovaný, lebo ty si zaslúžiš viac.
Namyslenosť a hlúposť ťa priviedla do otroctva elít, si bez nádeje, preto sa upínaš k svorke „ľudí“, k ich voličským hlasom, aby si zvolili protikresťanské neelity, čo je vopred odsúdené k nezdaru. Dožiješ sa len nových sklamaní, banksterom stále pomáhaš v protikresťanskom boji.

277679

23.10.2012 21:15

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

timur 85.?.?.?

Reakce na 277679

vnucuješ všetkým tým ktorý sú ateisti z duše poznania že sú červený - ale veď červený boli židia, tak ako aj židia stáli pri kolíske kresťanstva, lebo nechceš povedať že Saul nebol žid, apoštoli kompletne boli židia, a skoro celé ÚV KSSZ - Ruska boli židia, takže? - a pravý význam Božích slov,nuž pripomína mi to známy vtip zo soc. - súdruh môžeme používať slovo panebože - ešte to, božechráň - ta tak aj ty sa tu ohánaž výkladom písma, no prečítal som Nový a aj Starý zákon - a verabože - nič svetové som tam nenašiel - iba jedno jediné poučenie - dodnes nenaplnené - že všetci sme si rovný, ale 2000 rokov snaženia tých čo to mali nielen učiť ale aj naplniť posolstvo Ježiša - sa nestalo, takže je tu doba keď vidíme a počujem o cirkvi len jedno - je v jednom šíku s politikmi a musia spolu odísť - ale ako a kam??

277695

24.10.2012 1:36

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

leo69 89.?.?.?

Reakce na 277679

Milé Zhuānxū, když se odvracíte od tej svorky "ľudí" a obracíte se k tomu svému pravému Bohu, který požaduje např., že bezbožníci mají být hubeni v zástupech k jeho slávě atp., čučíte také při tom do nebe?

m, [mrknutí jedním okem]

277703

24.10.2012 21:13

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

Six 87.?.?.?

Reakce na 277671

zdá se, že Ježíš opravdu existoval, leč v jiné době a jiné osobě. A tohle bude pro současné věřící skutečná lahůdka to přijmout, přijmout fakt, že vlastně celý svůj život posilali modlidby někomu trochu jinému....
Je opravdu s podivem, že v Bibli (sepsané po jeho smrti a již tehdy upravené) se i přes několik komplexních přepracování přece jen sem tam něco zachovalo, z té pravdy hlásané osobou později známou jako Ježíš. Ale možná to je logické, protože bez zrnka pravdy by každá lež byla odmítnuta.

277773

23.10.2012 13:18

RE: Duka by měl sedět v kouzě a šoupat nohama

steve 174.?.?.?

Reakce na 277638

.. nekdy maji jine cislo boty.

277667

24.10.2012 2:30

Ale v rámci historické korektnosti je jistých oprav třeba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 277632

Dědičnost na českém trůně Habsburákům zajistili již litevští Jagellonci, kteří u nás mj. dle svých (i západoevropských) zvyklostí zavedli r.1487 nevolnictví. Ferdinand I. si to dal (za úplatu) ještě odhlasovat na českém sněmu - do kterého sice bylo po Bílé hoře navráceno duchovenstvo, ale ten jeden hlas měla pouze města.
Negativním jevem byl velký úbytek zeména vlastenecké drobné šlechty, ale nadále měla nad zejména německými většími feudály velkou převahu, kterou si ovšem nemohla z finančních důvodů dovolit projevit často až měsíční fyzickou přítomností na zasedání sněmu v Praze.
Po r. 1627 bylo nařízeno nekatolíkům změnit víru, nebo se vystěhovat (i s majetkem). Posléze toto povolení bylo zrušeno kvůli úbytku podanných, zejména v pohraničí (tytéž důvody nakonec vedly k zavedení Tolerančního patentu o cca 150 let později).
Nicméně ještě koncem 30-ti leté války zde bylo okolo 20 % nekatolíků, neboť stále nebylo jisté, zda nedojde k protestantské restituci.
Nyní obnovovaný sloup vyjadřoval radost papeženců nad tím, že tomu tak nakonec nebylo ...

277704

24.10.2012 20:03

RE: Ale v rámci historické korektnosti je jistých oprav třeba

Lin 85.?.?.?

Reakce na 277704

Pěkně jste doplnil... [smích] Pokusím se k vašemu B říct ještě C.
České království pro Habsburky před Bílou Horou dědičné nebylo, stalo se tak až v r. 1627. Ten Ferdinand I.byl zvolený sněmem, kandidátů bylo tenkrát víc, ale Ferda vyhrál, protože se od něj očekávala větší záruka v ochraně před Turkem (a ještě se do všeho zamíchala roztržka se sněmem Moravským a Slezským). Zemský sněm byl do Bílé Hory zákonodárný, mohl také volit panovníka - po BH už byl bezzubý, zabýval se jen daněmi, kde právo veta měl vždy panovník. Tragédií bylo, že do BH byl zemský sněm jakousi pojistkou proti vševůli panovníka, po ní už to byla něco jako "finanční komise". Do BH se český stav panský a rytířský zúčastňoval v hojném počtu (neklesl pod 100 účastníků) a ta délka sněmu se pohybovala v řádu dnů - od tří dnů do tří týdnů. Po BH už české šlechty (slovanského původu) bylo pomálu a doba konání se natáhla až po BH (dokonce i 8 měsíců) - Habsburci natahovali úmyslně, takže účast byla 20-40 osob. A ano, máte pravdu, že ten 1 hlas měla královská města. Ale nesouhlasím, že vyhnanci mohli zemi opustit s majetkem. Ta pravidla rekatolizace byla tak tvrdá, že děsila Evropu ještě desetiletí, takže někde v polovině 17.stol. musela být zmírněna - pro šlechtické rody. Ty první pobělohorské protestantské oběti byly obviněny ze spiknutí proti císaři a propadly hrdlem. Ti protestanti, kde se účast těžko dokazovala, měli jen dvě možnosti, kde to ale vždy končilo propadnutím veškěrého majetku (tedy i když přestoupil na ŘK víru). Děkuji za polemiku... [smích]

277762

25.10.2012 23:59

Zlodějna byla sofistikovanější, záhy byl vyhlášen "pardon" pro povstalce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 277762

s tím, že se bude zabavovat nanejvýš polovina majetku, ovšem v praxi se zabavil celý, prodal pod cenou a zbytek peněz byl pečlivě veden jako státní dluh a byly připisovány úroky - až do 19. století.
K výplatě docházelo jen výjimečně po dlouhých letech a šlo výhradně o menší splátky, jelikož bylo pravidelně přijímáno moratorium.
Ovšem k exilu byli po r. 1627 nuceni i loajální nekatolíci, kteří by propadli majetkem, pouze pokud by v zemi zůstali.
Ferdinand I. prosadil (1545) dodatečný zápis dědičnosti trůnu do zemských desek shořelých r. 1541, kdy byli mj. z Čech vypovězeni Židé coby špioni pro své kamarády Turky.
Zbytek zemí Koruny české uznával dědičnost Habsburků už dříve.
Mezi drobnou šlechtou 17.st. převažovali etničtí Češi zcela určitě, i stavovští direktoři byli Češi více než z poloviny, pokud započteme i poněmčené české rody. Až později, zejména s nástupem průmyslové šlechty, se honosily erbem všelijaké naplaveniny. Ovšem zejména mezi vyšší šlechtou byl silný rasmišunk, který je sotva dovolí pokládat za čisté Slovany. Na druhé straně jen čtyři české královny nebyly spřízněny se sv. Ludmilou ...

277851

27.10.2012 9:43

Jak málo víme

Karel D. 88.?.?.?

Souhlasím s myšlenkou a závěry textu, Dominik Duka mě těmito výroky velmi pobouřil. (Ale pozor, o "lůze" hovoří na ČR1 také, a to 22.4.2012.) Odvoláváte se na znalost historie (mj. věda o klamání a propagandě) a přitom v textu máte mnoho věcných chyb: nevíme kdo přesně pozval Pasovské (patrně císař sám), dobytí Malé Strany proběhlo 15.2.1611, následovala bitka s Pasovskými, kteří pronikli přes most, a to až na Karlov, plenění klášterů začíná Na Slovanech, (vznik lynčujícího davu je tak patrně zřejmý), motivací "Pražanů" těžko mohla být odplata za rabování, které v Praze teprve začínalo, důvody, které uvádíte, by ale mohly platit pro venkovské obyvatelstvo, které v Praze hledalo útočiště před Pasovskými. O "třicetileté válce" víme víc než současníci událostí. Tehdejší společnost jednala na základě fám a pomluv patrně mnohem citlivěji a s většími důsledky, než dnešní společnost zahlcená informacemi. Ještě následujícího půl roku probíhal v Čechách lynč cizinců, kdy zemřelo mnoho nevinných. (Viz hist. film Poslední propadne peklu). Tak trochu vaše snaha o "poznání" pokulhává. [mrknutí jedním okem]

277941

27.10.2012 11:43

někdo tu manipuluje - zloděj křičí chyťte zloděje. že fišere?!

tmo 89.?.?.?

>byla vyloučena nevyhovující skutečnost role katolické církve na násilné rekatolizaci českých zemí.
jak souvisí toto tvé "moudro" s oprávněním k vraždě 14 lidí? je jedno jakých lidí. i kdyby se v českých zemích rekatolizovalo 10x za sebou, nikdo tím nezískává právo vraždit kohokoliv, tím méně pokojného mnicha.

>Tím, kdo poslal do Prahy pasovské žoldnéře, byl totiž katolický biskup Leopold V. Habsburský
takže žádný z těch 14 františkánů, že jo, dál manipulující osIe?

>Pro osvětlení poměrů v katolické církvi té doby je nutno poznamenat, že jmenovaným biskupem se stal ve 12 letech a nebyl nikdy vysvěcen
zatemnělý, ty nemůžeš nic "osvětlovat". prostě lžeš. v katolické církvi jmenování biskupů ve 12 letech neexistuje. na kardinála může být biskup povýšen "jmenováním", ale aby se někdo stal biskupem, musí mít biskupské svěcení. pokud ho neměl, nebyl to biskup. tečka.
Navíc je totálně irelevantní, kdo údajně pozval pasovská vojska - žádný z těch 14 františkánů to na 100% nebyl.

>V té době se ke katolické církvi hlásila jen asi třetina Pražanů (ostatní byli kališníky, českými bratry,luterány nebo kalvíny)
jednak jde o nedokázané a nedokazatelné tvrzení (kec), a jednak je to opět irelevantní:
>kauzální klamy. Říká se jim například chybný směr
-že, manipulátorský Fišere [mrknutí jedním okem] procentuální rozdělení nehraje roli a nedává právo k vraždám.

>Dlužno ještě dodat, že o sedm let později po těchto událostech začala třicetiletá válka jako vyvrcholení náboženské netolerance mezi římskokatolickou církví a zastánci vyznání
příčina? NE! V českých zemích neplenila ani katolická církev ani její zastánci, nýbrž jacísi protestantští Švédové... mj. (kromě předešlé neblahé role kališnických pomatenců, skutečné plenící, vraždící a loupící lůzy).
Takže napadení byli do té doby pokojní katolíci:
>záměna příčiny a následku
-opět děláš přesně to, co se snažíš kritizovat, že manipulátorský Fišere? [mrknutí jedním okem]
a protože zcela nekřesťansky a nepříkladně nejdříve plenili nekatolíci (husité) a TEPRVE POTOM (teprve vinou těchto) nastaly ty náboženské zmatky, máme tu:
>chybná časová následnost
-opět jsi chycen... zlovolný Fišere [mrknutí jedním okem]

>Jeho vojska se dopouštěla násilností
nikoliv pokojní františkáni

>kláštery, ve kterých předpokládali úkryty pasovských
předpoklad není oprávněným důvodem, a už vůbec ne důvodem k vraždě. to pouze ve zmatené mysli lůzy. a možná ještě jednoho Fišera [mrknutí jedním okem]

Závěrem už jen informace, že oni františkáni byli pokojní mužové, kteří přišli do ruin pobořeného kláštera a začali jej vlastní prací rekonstruovat. nikomu neškodili, a ví to každý, kdo aspoň trochu zná spiritualitu františkánů, následovníků sv. Františka z Asisi -mimořádný příklad lásky ke všemu živému a příkladná skromnost a pokora.

277947

27.10.2012 12:14

RE: někdo tu manipuluje - zloděj křičí chyťte zloděje. že fišere?!

steve 174.?.?.?

Reakce na 277947

.. problematika je rozebrana az k poslednimu atomu mnisske podstaty. Tak tedy - kdo ty "frantiky z Asie" opravdu odbouchnul !? A kdo odbouchne Fisera !? A kdo ma pravo (popr. - povinnost), - nosit Fiserovu hnatu na provazku kolem krku ? [mrknutí jedním okem]

277949

27.10.2012 15:00

RE: někdo tu manipuluje - zloděj křičí chyťte zloděje. že fišere?!

tmo 89.?.?.?

Reakce na 277949

>kdo ma pravo (popr. - povinnost), - nosit Fiserovu hnatu na provazku kolem krku ?
jedině pabIb steve, pokud zvládne ulovit ještě úhlavního nepřítele primitivů =Duku, ukousat svými statečnými vlčími tesáky jeho hnátu, a vypotit ještě nějakou bIbost do diskuse na zvědavci. -podmínka: musí to být jako obvykle -úplně mimo téma.
Pak, ověšen trofejemi, musí zavýt tak jasně, aby zavyli i ostatní ze smečky.

277953

27.10.2012 20:09

RE: někdo tu manipuluje - zloděj křičí chyťte zloděje. že fišere?!

steve 174.?.?.?

Reakce na 277953

.. [chechtot] - mily tmo, - vidim, ze vlastnosti frantiku z Assie jsou Vam vlastni (viz jejich vycet vyse), .. je potesitelne, ze "to mate v hlave srovnano" (jak sam uvadite), .. i soudruh duka to ma v hlave srovnano, .. a jsem si jisty, ze i mnoho dalsich soudruhu z Vasi smecky je pripraveno "zavyle viti coby sakaly" ..
----
.. a snad trochu "frantiskansky": .. - Honziku, ti mnisi jsou tuzi jako limec, soudruh tajemnik duka si na nich lesti koryto a ty mu delas tajtrlika .., nechte mnichy v klidu spat a delejte pro lidi neco rozumneho. Treba hrobniky. Je to cinnost Vam mila a dosti tezce se naucite neco jineho ..
Pusu na Vase pravicove katolicke bozi celo a pozdrav restitucni smecce ! [mrknutí jedním okem]

277966

27.10.2012 15:50

RE: někdo tu manipuluje - zloděj křičí chyťte zloděje. že fišere?!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 277949

Steve,v podvědomí náboženských fanatiků dřímá neobyčejná krutost, včetně nejvyšších duchovních pastýřů. Genocida na Ukrajině svým rozsahem nemá obdoby, ale podobné praktiky byly realizovány i v západní Evropě, mezi jednotlivými frakcemi křesťanských církví. Časopis Venture Inward July/August 1989 Volume 5,Number4 popisuje vraždění CATHARů, jejich náboženství je srovnatelné s dnešním buddhizmem. Svou mírumilovností se jistě vyrovnali františkánům a poslyšte jak dopadli.

V článku jsou popsány praktiky francouzké inkvizice. Opisuji závěr článku: On July 22,1209,as troops aproached the predominantly Cathar city of Beziers, people from the surroundin contryside fled to the safety of the city where thousands of people, Cathars and Cathholick alike,crowded ito churches for sanctuary. Before the city was sacked,an officer asked the commanding bishop,Abbe Citeau, who was to be saved. "Kil them all" he replied. God will know his own.

Celé story popisuje francouzký spisovatel Maurice Magre v knize The Return of the Magi. Ti Catharové co byli mimo kostel a přežili, byli zotročeni, sloužili jako doživotní otroci v dolech a již nespatřili světlo slunce.

Náboženským válkám se tedy musí zabránit. Generál Albert Pike přesně věděl, jak nebezpečné a nelidské tyto války jsou. Tímto příspěvkem nepopírám existenci Nejvyšší Osobnosti Božství, ba naopak, ukazuju, kam se dostala lidská společnost, když se odchýlila od původního duchovního odkazu. Tyto zrůdnosti jsou dílem lidí, jejich zvrácené touhy po moci a se skutečnou vírou nemají nic společného. A bez duchovního rozměru, každé lidské společenství, společenský řád, nevyhnutelně zahyne.

277955

28.10.2012 18:01

RE: někdo tu manipuluje - zloděj křičí chyťte zloděje. že fišere?!

steve 174.?.?.?

Reakce na 277955

.. naprosty souhlas (viz. posledni odstavec) !
.. pritom je vse az zdanlive neuveritelne snadne, - lidska tolerance, zodpovednost ..., a hlavne "nemit to v hlave srovnano" - tz. zustat lidsky se vsemi radostmi i starostmi lidstvi ... [smích]
--
PS: .. je krasny podzimni den a souseduv maly Frantik zase sezral dalsi knoflik - a to je katolik !!
Preji Pevne Zdravi !

278007

27.10.2012 15:53

RE: někdo tu manipuluje - zloděj křičí chyťte zloděje. že fišere?!

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 205.?.?.?

Reakce na 277947

Poslyšte, teď si začínám všímat vašich příspěvků. Nelíbí se mi jejich útočný, osobní tón. Před chvíli jsem vám zcenzuroval jeden a teď vidím, že je jich tady víc. Takže za tento máte druhé varování.

277956

27.10.2012 21:10

RE: někdo tu manipuluje - zloděj křičí chyťte zloděje. že fišere?!

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 277956

Skutocne sa divim, ze tu toho zakomplexovaneho magora, ktory okrem utocenia na inych nema ine v plane trpite. Vopicka ho nedavno dobre zhodnotil. Je to tu ako v prasacaku. Aj som chcel nieco na jeho adresu napisat, ale radsej som si kusol do jazyka, pretoze aj tak by som v tom ohlade nic nevyriesil. Rad by som ho videl v realite, co to musi byt za

277967

28.10.2012 9:09

Františkáni nevinní rozhodně nebyli

Karel D. 88.?.?.?

Páter Aegidius, představený kláštera, se 15.2.1611 vracel z Vídně do Prahy. Zprávy (zmatečně) uvádí, že se o osudu spolubratří dozvěděl, že byl zajat u Českého Brodu, že utíkal před hněvem sedláků... Našel útočiště u pana Kašpara ze Žerotína patrně v Nových Dvorech u Kutné Hory. (Odtud byl později v přestrojení dopraven na Moravu.) Zde podal svědectví o cílech Pasovských v Praze. Páter byl zpovědníkem plukovníka Raméeho, hraběte z Althanu a kancléře Zdenka z Lobkovic. Vyprávěl, co ví, vyzrazoval patrně i zpovědní tajemství. Jedná se o útok katolíků na privilegia protestantských českých stavů. Cílem je protestanty, kteří nekonvertují, pobít. Vpád Pasovských byl domluven s papežem, španělským králem, knížetem Bavorským a biskupy Salcburským, Bamberským a Vircpurským. Pokud by Leopold neuspěl, mělo do Čech na protestanty vtrhnout 60 tis. vojsko. Zpráva byla doručena stavům na Staré město a pomohla zmařit vyjednávání císaře o složení zbraní Starého a Nového Města.

Z popisu bojů na Malé Straně je zřejmé, že se do nich zapojovali i místní. Z domů se střílelo na bojující. K Pasovským se přidávali katolíci a cizinci, především Italové. Což zapříčinilo ztráty a ústup stavovských oddílů na Staré Město a zajetí předních stavovských vůdců. (Jednalo se o jejich popravě.)

Dále, klášter Jezuitů byl dobře vyzbrojen a měl patrně sloužit jako předmostí Pasovských na Starém Městě. Byl obsazen stavovskými ze strategických důvodů a z důvodů potřeby vyzbrojení jednotek. Patrně nešlo o ochranu Jezuitů, ale spíš o jejich kapitulaci.

Když Pasovští připravili dělostřelecké ostřelování Starého a Nového Města, císař nedal rozkaz k palbě. Stavové prohlásili, že pokud zemře jediný Pražan, pobijí všechny katolíky, tak jako františkány a srovnají jejich kláštery se zemí. To byl v zásadě význam smrti 14 františkánů, ochrana Prahy.

Dále jsem nalezl zprávičku, která koluje v katolických článcích. Jeden z františkánů - vrátný Jan - se ukryl před davem na půdě sousedního domu, byl zraněn a zemřel za 3 měsíce. Není počítán ke 14 mučedníkům. Napadá mě, vrátný, který vyběhne ven, nechá za sebou vstup otevřený...

A ještě maličkost, jen těla františkánů neležela týden "zrůdně" nepohřbena. Týden ležela po Praze těla všech, co při útoku Pasovských padli. Na jejich uklízení uprostřed událostí nebyl čas.

Pokud jsem se pozastavoval nad nepřesnostmi v úvodním textu, je třeba také konstatovat, že katolické texty o 14 "pokojných mniších" mučednících jsou zpravidla již jen vylhané bajky. [mrknutí jedním okem]

277985

Tuto stránku navštívilo 6 309