Diskuze k článku

Skončete ten kuřácký apartheid!

Příspěvků 58

18.2.2003 8:21

Skončete ten kuřácký apartheid!

Šárí 217.?.?.?

Potíž je v tom, že u nás je nekuřácká hospoda fata morgána-když už je řeč o tom jít někam jinam. Mně ani tak nevadí nezdraví z pasivního kouření. Kouř z cigarety mi smrdí tak jako třeba otevřená žumpa, a jíst a bavit se v takovém smradu není nic moc. A já občas do hospody jít chci, jako většina lidí, a v podstatě u nás nemám kam. 28% nekuřáckých hospod by byl ráj-závidím Kanaďanům ...
Zato teď zřejmě není co závidět kanadským kuřákům. Ale holt je to tak, že se teď dostali na tu stranu barikády, kde dřív byli nekuřáci, jsou to teď oni, kterým doba nepřeje. A je to tak, že dřív to byli oni, kteří nejevili ochotu ke kompromisům-znám přece naše kuřáky. Ostrá reakce z nekuřácké strany se dala očekávat. Myslím, že je v Kanadě naděje, že se časem vše vyřeší k oboustranné spokojenosti.
U nás jsou kuřáci bohužel pořád ti jimž doba přeje, ale i tady to končí. Z pohledu nekuřáka musím říct, že je to moc dobře.

8957

18.2.2003 8:30

Nesmraďte mi pod nosem

Pavel Gora pavel (tečka) gora (zavináč) post (tečka) cz 195.?.?.?

Co si dělají kuřáci doma ve svém pokoji nebo dílně je jejich věc, pokud tím nevyvolávají riziko obecného ohrožení (např. lakýrník by neměl při práci kouřit).
Stejně tak ať si kouří v místech, kde se dým dobře rozptyluje a neobtěžuje kolemstojící. Nejlépe ať stojí po větru.
Pokud ale vlastní obchod, musí dodržovat určité předpisy stran hygieny. Jedním z předpisů je také to, že tam nesmí kouřit. Jak by se jim líbilo, kdybych měl slabost pro pach prasečího hnoje a všude ho s sebou vozil?
Takže ať si kouří, když tím neobtěžují ostatní. V oblasti pohostinství je trochu problém v tom, že je možné, že ti, co rádi chodí do hospod jsou zároveň i kuřáci. Je ale také možné, že by tam zašel i leckterý nekuřák, kdyby se potom nemusel věnovat kompletní očistě, aby nesmrděl. V ČR situaci vyřešili šalamounsky - restaurace by měly mít nekuřácký koutek. Většinou je to tak, že je to stůl v roku, kde se nesmí kouřit, ale většina lidí na tu tabulku kvůli hustému kouři ani nedohlédne.
Vtipné jsou i vlakové vozy EC, kde jsem byl jednou nucen strávit dlouhých 5 hodin v "nekuřáckém" oddělení, které souviselo s kuřáckým a nebylo odděleno naprosto ničím. Po pár hodinách mě štípalo v očích a smrděl jsem až hanba.
Poslední dva roky jsou v naší obci plesy, kde je zakázáno kouření. Všichni se shodují, že je to mnohem lepší. Ovšem člověk nesmí navštívit toalety, protože tam se naši smraďoši shlukují a přespolní mají pro hustý kouř problémy s identifikací označní páni/dámy. Přitom by mohli chodit kouřit ven. Tam by nikoho neobtěžovali.
Chceme my nekuřáci tak moc, když žádáme, abychom nebyli vystavováni exhalacím v uzavřených prostorech a na zastávkách?
Máme si každý opatřit dýmovnici nebo kupku hnoje, aby i kuřáci pochopili, že je nám to nepříjemné?



8958

21.2.2003 22:14

RE: Nesmraďte mi pod nosem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 8958

Nekde jsem cetla pekne prirovnani ohledne nekurackych koutku v restauracich. Autor je prirovnal k bazenum, ktere by mely "necuraci" koutky, ohrazene kusem spagatu. Myslim, ze by to bylo asi stejne ucinne. Nejlepe to vyresily nektere Kanadske restaurace: kuraci maji oddeleny usek, ktery je kompletne zaskleny, s velmi ucinnou ventilaci. V USA je koureni tabu ve vetsine restauraci, pouze nektere putyky jeste akceptuji kuraky. Je s podivem, jak si na to kuraci zvykli a nikdo si nestezuje.
Na jizni Floride (v Boca Raton) se uvazovalo o uplatneni zakazu koureni na verejnych plazich. Nevim ovsem jestli se to uskutecnilo.

9087

29.2.2012 20:24

RE: Nesmraďte mi pod nosem

Lida123 213.?.?.?

Reakce na 9087

Zkoušeli jste někdo

http://www.e-cigarety.cz/ či něco podobného???

30663

18.2.2003 9:13

Skončete ten kuřácký apartheid!

Grovik grovik (zavináč) volny (tečka) cz 195.?.?.?

1. jsem nekurak.
2. Kdyz mi nekdo smrdi pod nos tak mi to vadi.
3. Kdyz mi nekdo smrdi pod nos a ja pri tom mrznu na zastavce a pokud nechci mrznou jeste vic musim to cuchat.
4. Normalni clovek se narodi nekurakem.
5. Kuraci by se mneli chovat jako ze jsou trpjenou mensinou. Coz je fakt.
6. Mneli by se chovat ohleduplne!!!!
7. Doma at si kazdy huli jak chce. Ale na verejnosti jsem pro to zakazat. (verejnost= Autobusove zastavky, nadrazi, metro, atd. proste verejne prostranstvy).
8. Restaurace by mneli byt (to protoze jsou urceny ke stravovani [mrknutí jedním okem] zarizeny obracene ne nekuracky salonek ALE KURACKY SALONEK at si SMRDI pod nos sami sobje.
9. Kdo chce at kouri treba pneumatiky, ale at je potom neodhazuje vsude okolo!
10. Nekurak by mnel mit prednost pred kurakem.

Proc tenhle postoj? Proto!

8959

5.3.2015 18:46

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Elena 188.?.?.?

Reakce na 8959

Zajímalo by mě, jak jste na tom dnes, po 12 letech, kdy je na trhu mnohem vyšší nabídka nekuřáckých podniků [smích]

K Vašemu příspěvku - nejprve si osvojte základy gramatiky! To, že neužíváte interpunkci není tak hrozné, ale mněli, sobje, prostranstvy, tpjenou !! Proboha!
Já zase velice trpím při pohledu na prznění češtiny a co s tím nadělám? Nic.

A to za 4., že normální člověk se rodí nekuřákem - ano, máte pravdu, stejně tak ale člověk nemá vrozenou schopnost držet příbor, sám si dojít na záchod, postavit se na nohy... a spousty dalších věcí. Rodíme se jako bytosti biologické, bytosti sociální se z nás stávají vývojem, dospíváním.
Takže tento bod je totálně zcestný. No, koneckonců Vaše vyjadřování o něčem také svědčí.

30714

18.2.2003 11:18

Skončete ten kuřácký apartheid!

Atom 147.?.?.?

Cigarety jsou droga. Pokud je na nich někdo závislý, ať si klidně kouří, ale neotravuje ostatní. Je mi jedno, když má někdo v obýváku kouřový opar a smrad jak na spáleništi. V jeho soukromém bytě je to jeho věc. Do restaurace s kouřovou clonou prostě nevlezu.

Ve chvíli, kdy mi táhnou do ložnice startky od sousedů už je situace jiná. Kuřáci na zastávce, kteří zahodí cigáro pod kola přijíždějícího autobusu a následné do něj vyfouknou smrad z plic mi opravdu vadí. A kvůli nim se takové zákony zavádějí. Kdyby se kuřáci chovali ohleduplně, byla by celá tahle diskuse zbytečná.

8960

18.2.2003 18:12

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

kavol 147.?.?.?

Reakce na 8960

>Do restaurace s kouřovou clonou prostě nevlezu.

A jéje, a kde teda teď budeme schůzovat a pít? ,-) ... posledně tam bylo taky dost nahulíno [pláč]

8978

18.2.2003 18:40

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Atom tklas (zavináč) seznam (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 8978

>>Do restaurace s kouřovou clonou prostě nevlezu.
>A jéje, a kde teda teď budeme schůzovat a pít? ,-) ... posledně
>tam bylo taky dost nahulíno [pláč]

Zkus najít v Plzni hospodu, kde není nahulíno a pivo je pod 15 korun.

8980

19.2.2003 0:45

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

kavol 147.?.?.?

Reakce na 8980

>Zkus najít v Plzni hospodu, kde není nahulíno a pivo je pod 15
>korun.

V hificlubu mi to přišlo celkem ok ... akorát je tam potřeba chodit s MadMaxem, Fastredem či jiným elektronikem, aby byla splněna podmínka pivo pod 15 [smích]

btw, proč to vůbec řešíme tady a ne na Lamárně?

8996

19.2.2003 9:39

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Grovik grovik (zavináč) volny (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 8980

hmm v Plzni ??? no celkem dobra situace panuje U Budika na slovanech a potom v Jalte taktez na Slovanech. Jinak docela Slusne to byva v Dominiku...ale tam zase nepsada to pivo. A jinak netusim obcas jsou bezmracne dny i Pod Lampou ale to je vylozene nahodicka [mrknutí jedním okem] a tevrene okno (v Lete)

9014

19.2.2003 19:38

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

kavol 147.?.?.?

Reakce na 9014

>hmm v Plzni ??? no celkem dobra situace panuje U Budika na
>slovanech a potom v Jalte taktez na Slovanech.

bohužel, Slovany jsou na opačném konci města ... na Borech by nic nebylo?

9038

19.2.2003 19:47

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Grovik noro (zavináč) volny (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 9038

na borech?? hmm to fakt netusim.. tam to takhle moc neznam..ale ta Lamapa je na Klatovske [mrknutí jedním okem]

9039

20.2.2003 5:07

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

kavol 147.?.?.?

Reakce na 9039

>na borech?? hmm to fakt netusim.. tam to takhle moc neznam..ale
>ta Lamapa je na Klatovske [mrknutí jedním okem]

Klatovská se táhne od nevidim-do nevidim a léto (a otevřené okno) je za dlouho ...

9051

18.2.2003 13:44

Doporučuji se obrátit na klasika

Jaroslav Vidim ja (tečka) vidim (zavináč) post (tečka) cz 146.?.?.?

Jeden z našich klasiků a to pan Jan Neruda, napsal zajímavou povídku - "Jak si pan Vorel nakouřil dýmku". Mám ten dojem, že je dobré si ji přečíst a je-li tendence zákazníků podobná jak je v povídce popsané, bude dobré zavčas své chování přehodnotit. Jinak nevím, proč opouštět zaběhlé zvyky.

8963

18.2.2003 14:58

Skončete ten kuřácký apartheid!

Jiri Valtr 209.?.?.?

Pierre Lemieux pise:
"Profesor prava na univerzite v Montconu tvrdi, ze rodice, kteri kouri, pachaji kriminalni cin."

A ne?, ptam se ja. Tehotna matka, ktera kouri, neodiskutovatelne ublizuje dosud nenarozenemu diteti, a rodice, kteri si po obede bez ohledu na to, ze maji pod stejnou strechou deti, zapali, jakbysmet. Oba prestupky by mely byt co nejrychleji trestuhodne.

Dale pan Lemieux pise:
"Dalsi prohibicni hranici se stanou soukrome domy..."

Bydlim se svoji zenou ve vyskaci. Soused pod nami doma kouri, a protoze kour je mrcha a pronika kdecim, nejenom stavbarskou nedbalosti, spolu se sousedem kourime nechtene i my. Jak k tomu prijdeme...? A jak se muzeme proti tomu branit?

Pred deseti ci jedenacti lety jsem mel zvlastni diskuzi s nahodnym chodcem, prave vystoupsivsim z osmivalce a kouricim virzinku. Ta diskuze mi utkvela v hlave proto, ze jsem nasledne o tom publikoval zamysleni. Ten clovek kritizoval velky provoz na silnicich, a jak znecistuje ovzdusi. Pak presla rec i na koureni. Nez pokracoval ve sve jizde, zeptal se me: Jak to bude vypadat za 25 let? Rekl jsem, ze ridici za pouzivani spalovacich motoru budou sazet stromy a kuraci budou za trest zalevat zahony kvetin.
Jak se ted po jedne dekate "opasek vic a vic (v tom smeru) pritahuje", tusim, ze mnou publikovana slova, tehdy pojata zcasti jako nadsazka, se za dalsich 15 let vyplni. Uprimne receno: Kez by!

8966

18.2.2003 15:24

Skončete ten kuřácký apartheid!

zdenek 147.?.?.?

Trosku lobisticky clanek, ze by autor byl na vyplatni pasce napr. Philip Moris. [smích] Skoda jen, ze nema sanci se stat na mesic nejakym astmatikem, ktery pri vstupu do zakourene mistnosti se zacne dusit ... pak by svuj jednostranne napsany clanek urcite poopravil.

8968

18.2.2003 16:31

Skončete ten kuřácký apartheid!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

cigarety se "kroutili" od pradavna. novodobe to mozna sto let nikomu nevadilo, az najednou je to droga, nevhodne pro astmatiky, zapricinuje rakovinu a jiny "bullshit".
osobne mam take par dekad odhulenych! ted jsem "cisty" asi 2 roky. nevadi mi, ze ma zena kouri, ze se kouri v hospode( co je to za "fucking" hospoda kde se nekouri!!!!!), ze me okoli kouri, ani nedelam "vylecitelske" prednasky kouricimu okoli.
a ty vyjebance, co vysoudili penize od tabakovych firem bych nechal v tom kouri vyudit!!! za to, ze NRVEDELI, ze koureni je skodlive, resp. ,ze to "tenkrat" nemeli napsano na krabicce!!!
dnesni problem vidim v tom, ze se pridava moc sajrajtu do tabaku, je
horsi papir a tak se kouri svinstvo. hlavne pak u tech "light", kde je mene cisteho tabaku.
tak kdo chce, at kuri!, kazdeho osobni problem. abychom nedopadli tak, ze dostaneme pokutu za koureni na verejnosti!!!!!!!!!!
stefan

8971

18.2.2003 16:35

Ať žije kuřácký apartheid !

Honza 212.?.?.?

Nekuřáci to mají mnohem težší než "chudáčci" kuřáci. Musí čichat smrad postižených kuřáků, platit vyšší zdravotní pojištění kvůli léčení kuřáků a poslouchat nadávky kuřáků, které se odvážili požádat aby nekouřili. Kuřáci bez cigarety se stávají agresivní, a to i přátelé.
Upřímně jsem se bavil, když na linkách Rumuských aerolinií byl zaveden absolutní zákaz kouření. Ty protáhlé obličeje zvyklé smrdět bez sebemenšího uzardění bych vám, nekuřákům, přál vidět. Snad je to příslib lepších časů.

8972

18.2.2003 16:36

Skončete ten kuřácký apartheid!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

dodatek, boze at se jen nezjisti, ze i alkohol je skodliva droga!!!
to by nam uz na tom svete fakt moc radosti nezbylo anebo pockejme, az nejaky blb zjisti, ze i sex je skodlivy, to uz pak zrovna skocim na hak jako juro janosik!!!!!
tak vzhuru do fekalismu!!!
stefan

8974

19.2.2003 14:44

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

freeda freeda (zavináč) seznam (tečka) cz 172.?.?.?

Reakce na 8974

Pokud bys sex provozoval na verejnosti, mel bys problemy se zakonem.

9023

19.2.2003 16:26

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 9023

>Pokud bys sex provozoval na verejnosti, mel bys problemy se
>zakonem.

no to by byl problem uz i ted!!!
ale sranda by byla, byl-li by zakaz sexovat uplne a treba by te udal soused, ze slysel za zdi orgasmus, ci co vice, ze by te vlastni partner udal, ze jsi se sexu domahal!!!
vzdyt to, co tady vymysleji o koureni, je volajici do nebe. ty, co maji radi "cisty, neruseny vzduch" bych poslal na zimni dovolenou do cr za trest at si ho tam vychutnaji a pak mi sdeli jake to je v pomeru s kourem cigaretovym!!!
stefan

9031

2.7.2004 11:24

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 8974

DAJ BOZE nech sa nezisti, ze smog ma karcinogenne ucinky a usporiadame hon na vodicov!

Spravme test:

10 minut s cigaretovym dymom a 10 minut s dymom z vyfuku auta.

Podme si zatipovat rozdiel [mrknutí jedním okem]

Poznamka pre tupsich: dymu z aut sa vyhnut neda.

30120

18.2.2003 16:50

Skončete ten kuřácký apartheid!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

po precteni nekolika prispevku, mam zato, ze lidem skutecne jebe v hlavach. nikdy nikomu zadny kour nevadil, kourilo se v kancelarich,
na uradech i v obchodech s potravinami, dokonce i v HOSPODACH!!!!!
dnes nejaky buzerant "vymyslel", ze by se nemelo kourit ani v bytech, jelikoz to "pronika" zdivem k sousedum, na verejnych prostranstvich, zkratka nikde. a ze ta nekuracka banda ma narok na cisty vzduch, kde jsou prava tech, co kourit chteji na cistem vzduchu???
prosim o klarifikaci nekterych z "vedcu", co a hlavne kde je dnes "cisty" vzduch!!!!!
a to jsem sam kouril nekolik desitek let!!!!!
stefan

8975

18.2.2003 17:42

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Atom 147.?.?.?

Reakce na 8975

Právě že kouř z cigaret vadil nekuřákům už dlouho předtím. Když se ozvali slušně, dostalo se jim stejné odpovědi, jako je teď ta vaše. S kým se nedá vyjít, s tím se musí vyběhnout - a to se právě stalo.

Tyhle zákazy nejsou proti kuřákům jako takovým, ale proti tupcům s přístupem typu "kouřim, jsem ohromnej frajer a vy si trhněte nohou". Je to stejné jako vyhlášky o nočním klidu a omezená rychlost na dálnicích.>po precteni nekolika prispevku, mam zato, ze lidem skutecne jebe
>v hlavach. nikdy nikomu zadny kour nevadil, kourilo se v
>kancelarich,

>na uradech i v obchodech s potravinami, dokonce i v
>HOSPODACH!!!!!

>dnes nejaky buzerant "vymyslel", ze by se nemelo kourit
>ani v bytech, jelikoz to "pronika" zdivem k sousedum,
>na verejnych prostranstvich, zkratka nikde. a ze ta nekuracka
>banda ma narok na cisty vzduch, kde jsou prava tech, co kourit
>chteji na cistem vzduchu???

>prosim o klarifikaci nekterych z "vedcu", co a hlavne
>kde je dnes "cisty" vzduch!!!!!

>a to jsem sam kouril nekolik desitek let!!!!!
>stefan

8977

18.2.2003 19:08

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 8975

Vážený pane Štefane,
ono také poměrně dlouho trvalo,než byl nezvratně prokázán toxický
vliv cigaretového kouře na lidský organismus.
O karcinogením působení píši dále.S kouřením je však spojena ještě
řada onemocnění,která se dříve před érou kouření navyskytovala.
/Tabák zná lidstvo v Evropě asi 400 let - cigareta je stará cca 100 let/
Zdaleka nejde jenom o těžká poškození plicního aparátu.
Kuřák je vlastně vnitřně dušen,neboť jeho krevní barvivo - hemoglobin - se vlivem kouření mění na carbohemoglobin a takto
upravené krevní barvivo již není schopno příjímat a vázat kyslík
ze vzduchu - kuřák se dusí - organizmus se brání - vznikají
patologické projevy na cevním a žilním oběhu - srdce se musí daleko
více namáhat - náchylnost kuřáků k infarktům -
nedostatečný přenos kyslíku hlavně k dolním končetinám -
/ Burgerova choroba - končí až postupnou amputací dolních končetin/-
celkové poškození metabolismu mozku - nikotin se váže na acetylcholínové můstky v mozku - poškození psychiky těžkých kuřáků
je dostatečně v literatuře popsáno.
Nechci strašit,ale bohužel ještě neznáme kolik škod a to dokonale
skrytých může i mírné kouření způsobit.
Mozek je složen z neuronů a ganglií.To je takové hrubé rozdělení.
Poslední výzkum ukazuje,že gangliová hmota mozku je velice důležitá
/dříve se přednášelo,že pouze neurony jsou ty pravé mozkové buňky/
a ta je právě toxiny z cigaretového kouře napadána nejvíce!!!
Co je nejhorší,že tento výzkum především alarmuje a varuje před
genetickým poškozením dalších generací.
To,že matka kuřačka má zcela vždy plod z nižší porodní váhou,
takže děcko má nižší odolnost proti nemocem ,je daleko náchylnější
k infekcím,má vyšší četnost malformací/ novotvarů/,
to je známo.Ale to že je také geneticky poškozeno,je bohužel
velice alarmující a poslední výzkum takovou možnost připouští.
On totiž nikotin je jeden z mála jedů,který proniká placentou,
takže plod může být intoxikován neustále!!!
Kouřením /nedokonalým hořením - odborně zvanou pyrolýzou /
vzniká řada toxických,nepřirozených látek,které organizmus nezná
a neumí se proto nim bránit.Budete se divit,ale v kouři z cigaret
se jich nalézá na 700 druhů a zdaleka ještě všechny nejsou detailně
prozkoumány,jaká je míra jejich toxicity a tím zhoubné působení
na živý oraganizmus.
Jiné je to třeba z etanolem / alkohol prostý /,který vzniká přirozeným kvasným způsobem a u něhož lze míru a dávku toxicity
přesně určit.Nakonec bílá populace má již proti alkoholu geneticky
vypěstovány odbourávací reakce /enzymatické / a dokáže se také
s toxickým účinkem alkoholu vypořádat.
Indiáni,kterým byl poprvé přivezen alkohol ve větší dávce se opili
a protože neměli vypěstovanou odolnost jako běloši ,umřeli na stejnou dávku alkoholu.
Bohužel cigareta obsahuje velké množství,velmi zákeřných toxických
látek ,pro něž organizmus nezná obranou odpověď a posléze podléhá!!!
Kouření opravdu není žádná legrace!Nejsem militant,ale prosím
NEKUŘTE ve vlastním zájmu!!!

8981

18.2.2003 21:09

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 8981

vazeny p.peleska, diky za odborny rozbor skodlivosti cigaret. nicmene si mysli, ze se zde jedna spise o to, ze by lidem mel byt dan VYBER-kur/nekur, VYBER si mista pro/proti kuracke, nikoliv striktne zakazat jakekoliv koureni. to souvisi s omezovanim svobody,
alespon mam ten pocit!!!
co se tyce vasi analyzy, pak vas mohu ujistit, ze jsem si plne vedom skodlivosti koureni (jedna z mych zen byla rentgenolozka, takze jsem to mel stale predhazovano), asi 2 roky zpet jsem prestal kourit a nikoliv ze zdravotnich duvodu ci ze strach z nasledku, ale z prosteho uvedomneni, ze to je zlozvyk. a ani jsem tomu sam neveril, ze se mi to podari vydrzet.
jakozto "vyleceny" kurak vas vsak mohu ujistit, ze mim je absolutne jedno, jestli v mem okoli nekdo kouri ci nikoliv. jestli mi to vadi, tak mezi kuraky nejdu a hotovo, ale proc by se najednou nesmelo kourit vubec a nikde???vzdyt to je na makovici!!!!
to bychom tak mohli pak udelat totez s alkoholem, auty, lodemi a vubec se vsim co produkuje skodlive splodiny a "kazi" nam ovzdusi. pokud bych se mel nad tim vsim zamyslet, co je dnes skodlive, tak bych asi nesmel dychat a patrne bych umrel hlady a zizni!!!!!!
ale je to vec nazoru a zadne vedecke rozbory me nepresvedci o tom, ze by nemel mit clovek pravo SVOBODNE VOLBY i nad svym zdravim!!!
ano, at se udelaji regule zakazu koureni ve verejnych prostorech, ale dejme tam kurakum alespon malou "cimru", at si jdou zahulit, kdyz CHTEJI!!!!
ja si vzpominam jaka byla moda kdysi hulit, pak prisla 60/70 leta,
kdy to bylo moderni i pro zeny a na ulici, v 80 letech prisel "boom"
v americe prestavat kourit a dnes by se mel z toho udelat ZAKON???
protoze nekomu to strasne moc najednou vadi???
myslim si, ze pokud nezvitezi "common sense", pak urcite fakt ten, ze je to jeden z nejvetsich prinoscu do statni pokladny, takze jsem presvedcen, ze se bude hulit vesele dale!!!
stefan
stefan

8988

19.2.2003 7:59

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Šárí 217.?.?.?

Reakce na 8988

Proč zakazovat alkohol, ten tráví jen toho, kdo ho pije a ne jeho okolí. Smrad z aut je hnusný, ale auto vás zato aspoň někam odveze, kuřák prostě jenom smrdí.
Být v našem městě těch 28% nekuřáckých hospod, neřekla bych už ani slovo-kdyby některé byly s tím "pivem pod patnáct". Zahulený krám o mně jako zákazníka spolehlivě přijde, ale je fakt, že to už je volba prodávajícího. Zato na úřadě má být zákaz striktní-úřadu se nevyhnete a čekáte tam leckdy dlouho.
Ať se zkrátka kuřáci klidně tráví, když mermomocí chtějí přispívat do státní pokladny. A zákon proti kouření je jen zákonem akce a reakce-na bezohledné chování kuřáků (znám z vlastní zkušenosti) reagovali teď nekuřáci taky dost přehnaně. Kdyby měli kuřáci víc ohledů, mohlo se jim teď žít líp.

9009

10.1.2017 0:04

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Ewing honzah (zavináč) teas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 8981

Tady tento děda by si to měl hlavně přečíst:

http://www.enlightened-consciousness.com/oldest-person-in-the-world-with-proof-he-was-born-1870/

30737

18.2.2003 17:24

Skončete ten kuřácký apartheid!

yomax yomax (zavináč) centrum (tečka) sk 209.?.?.?

no jasan!fajciari vazne ohrozuju zdravie ludi!!ludia zobudte sa!aj keby sa vsetci fajciari pod heslom fajciari vsetkych krajin, spojte sa, spojili aj tak by nezadrbali vzduch ako daka fabrika alebo auta!!sak len ta premavka na uliciach zadrbe vzduch viacej ako vsetci fajciari!tak o co tu ide??mna to fakt v kanade sere ze v krcme si nemozem zapalit !!o com to je??co sa tyka restik tak by sa mali spravit dve oddelenia a hotovo!inac v kanade teraz bezi propaganda ze druhotne fajcenie tu zabija a nivoci vsetko!sranda ze nikto si nevsima ten sajrajt co vypustaju tovarne vsade do prirody!!ja chcem mat slobodu si zapalit!!!

8976

20.2.2003 2:26

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Milan 65.?.?.?

Reakce na 8976

Ja som si prave v potravinach (Montreal) kupoval cigarety, a pre istou som si hned kupil 3 skatulky. Predavacka sa ma ihned opytala, ze co si myslim o tych obrazkoch na skatulkach. Teraz neviem ako to myslela, ci bola zhrozena nad tym, ze si kupujem tak vela cigariet, alebo ci si o tych obrazkoch mysli to iste co ja t.j. ze je to nezmysel a smiesna propaganda. [smích]

9047

18.2.2003 18:15

Skončete ten kuřácký apartheid!

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 195.?.?.?

Neznám tak blbého živočicha vyjma člověka,který si do svých
dýchadel dobrovolně vpouští dým!
Kdyby jenom šlo o tabákové seno,ale do cigaretových směsí je
přidávána řada látek,které jsou daleko nebezpečnější než alkaloid
-nikotin.Jedná se příkladně o látky,které vytvářejí při nedokonalém hoření - doutnání správně se vynoucí kouř.Tabákové firmy jsou neskonale zákeřné a je jim úplně jedno ,koho a v jakém věku polapí
do osidel drogové závislosti - tabakismu.
Vím,že velká část kuřáků by ráda přestala,jenom jim chybí vůle
s tímto zlozvykem skoncovat.
Cigaretový dým je jedovatý!!! Vzpoměňte jenom na Vaší první
cigaretu!!! Reakce organismu bylo zvracení nebo rychlá řídká
stolice.Postupně se tato reakce zmírnila,až si tělo na jed
zvykne.
V cigaretovém kouři jsou velice nebezpečné karcinogeny -
příkladně benzpyren 4,5 - látka prokazatelně vysoce karcinogení,
tj. ,schopná vyvolat zhoubné bujení - rakovinu !!!
U laboratorní myšky,které vstříknete benzpyren 4,5 pod kůži je
vždy odezvou rakovinový nádor s vysokou rychlostí růstu !!!
Lituji všechny narkomany - kuřáky,kteří nejsou schopni rozpoznat
kriminální škodlivost kouření!!!
Jenom pro upřesnění - narkoman je člověk,který se nemůže zbavit
chorobné závislosti užívání nějaké látky na které je jeho
organizmus závislý.Kuřák,který nemá po delší dobu přísun své
drogy je vzteklý,třesou se mu ruce,polévá ho studený pot
a má další abstinenční příznaky.
Proto je vlastně kuřák chudák,ubožák,který nedokáže nepodléhat
sociopatologické droze,která se nazývá vznosně kouření.
Také všem radím a mnohokrát se mně to vyplatilo,
velmi pozorně si dávejte pozor když s někým jednáte a on kouří.
Je to jedno,zda jde o jednání obchodní nebo partnerské.
Dávejte si na kuřáky velký pozor!!!
Většinou se jedná o nestabilní jedince!
V jejich povaze je závislost.A když dojde na dodržení určitých
dojednaných postupů,kuřáci selžou a nesplní,co je ujednáno!!!
Jsou to závislý slaboši,kteří nemají vůli se svým zlozvykem
sebeotravování přestat,ačkoliv si třeba uvědomují,co činí.
Trestuhodná bezohlednost kuřáků - narkomanů bez vůle -,
je v jejich užívání drogy způsobem,který nutí ostatní normální
občany,aby bezděčně příjímali jejich drogu - kouř z cigaret -
v jejich blízkosti,protože kuřáci jsou tak osobnostně špatní,že jim
nestačí otravovat sami sebe,ale ještě svou hnusnou narkomanskou
závislostí otravují a škodí druhým lidem!!!
Cigaretový dým je prokazatelně jedovatý a poškozuje zdraví!!!
Já jako občan nevidím ani jeden důvod proto ,abych byl otravován
jedovatými zplodinami z cigaret!!!
Mám rád život bez drog!!! Nenechám si otravovat okolí od blbečků,
kteří ve své stupidní bezohledné závislosti,jsou schopni hájit
svojí patologickou úchylku.
Pokuď někdo kouří,nemůže dnes již počítat s tím ,že bude nekuřáky
obtěžovat kouřem.
Také kriminální tabákové koncerny pochopily,že jim v našem světě
pšenka nepokvete a přesunují své hnusné aktivity do třetího světa!!!
Lidé,prosím zkuste nekouřit!!!

8979

18.2.2003 19:33

Obávám se, že málokdo článek pochopil

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Vážení diskutující,

obávám se, že řada z vás článek vůbec nepochopila. Tady přeci nejde o podporu kuřáků nebo o zpochybňování škodlivostí kouření. Autor pouze tvrdí, že by měla být dána možnost, aby se lidé sami rozhodli, zda chtějí sedět v zakouřené nebo čisté restauraci.

Čtenáři v Čechách to vidí prismatem svých zkušeností. Píší o zakouřených hospodách, o tom, že musí dýchat kuřácké smrady. Mají jistě pravdu. Ale tady v Kanadě je to zase naopak. Tady chtějí mít všechny restaurace nekuřácké. To je přeci také extrém. Proč by nemohly být některé kuřácké a některé nekuřácké? Proč by nemohl trh sám rozhodnout? Když bude většina hostů chodit do nekuřáckých, buďte si jistí, že ty kuřácké restaurace samy zaniknou. nebo se změní na nekuřácké.

Zatím to vypadá, že to bude nařízeno direktivou vlády. A to se autorovi nezdá. Stejně jako mně. A o tom je ten článek. Nic jiného v tom nehledejte.

8982

18.2.2003 20:34

RE: Obávám se, že málokdo článek pochopil

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 65.?.?.?

Reakce na 8982

>Vážení diskutující,
>
>obávám se, že řada z vás článek vůbec nepochopila. Tady přeci
>nejde o podporu kuřáků nebo o zpochybňování škodlivostí kouření.
>Autor pouze tvrdí, že by měla být dána možnost, aby se lidé sami
>rozhodli, zda chtějí sedět v zakouřené nebo čisté restauraci.
ja jsem to rovnez tak pochopil. maji dat lidem moznost si vybrat kurackou nebo nekurackou, ne striktne zadnou kurackou hospodu jako to uz udelali v californii a nyni v new yorku.
vzdyt to se vymyka zdravemu rozumu.
anebo je to uz priprava na zruseni baru, co podavaji jen alkohol???
stefan

8985

19.2.2003 8:58

RE: Obávám se, že málokdo článek pochopil

Pavel Gora pavel (tečka) gora (zavináč) post (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 8982

Pane Stworo,
myslím, že jsem to pochopil stejně jako Vy, ale dovolte mi uvést příklad. Stojí hospoda, přijde tam první skupinka lidí - nekuřáků. Nakouknou, cítí smrad odvčerejška, ale protože nikdo nekouří, usednou. Po nich ještě jedna se stejným výsledkem. Hoši mají pocit, že nalezli, co hledali. Pak přijde kuřák, rozvalí se v židli a zapálí si. V tom to vězí - 50 lidí nekuřáků neudělá nekuřáckou hospodu tím, že nebudou kouřit, zatímco jeden kuřák z ní spolehlivě udělá kuřáckou plnou smradu.
Jednou jsme se spolužáky zašli po dobře vykonané zkoušce "na jedno". Přisedli si k nám dva další lidé a možná proto, že jsme byli v oblecím se mě jeden z nich otázal, zda mi nebude vadit, když si zapálí. Odvětil jsem, že do pěti minut odejdeme a že bych byl rád, kdyby s kouřením tuto dobu posečkal. Chlap si ale vytáhl cigáro a zapálil si ho hned. Ptal jsem se ho, proč ta komedie, když mi stejně nehodlal vyhovět. Odpověděl, že tahle hospoda vždycky byla kuřácká a nikdo ho nemá právo omezovat. Ptal se mě jen "ze slušnosti".
Do té doby, dokud nebude možné s kuřáky vyjít po dobrém, budu pro to, aby bylo kouření na veřejných prostranstvích zakázáno a v hospodách byly oddělené místnosti.

9012

18.2.2003 20:43

Skončete ten kuřácký apartheid!

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 195.?.?.?

Vážený pane Stwora,
jsem pro velikou svobodu pro každého,kdo si ji zaslouží a takových
lidí je jistě většina.
Jenomže není možné chtít svobodu pro narkomany/kuřáky/,
kteří ubližují sobě a ještě bezostyšně ubližují ostatním.
Zde svoboda končí.
Tabakismus je zcela jasně definován jako sociopatologická droga,
jeho toxicita je nesporně prokázána a to ještě nejsou známy všechny
důsledky kouření!!!
Obhajujete zde neobhajitelné!!!
Moje svoboda je dýchat čistý vzduch bez prokazatalně jedovatých
splodin,které produkují závislý narkomané tabakismu!!!
To je normální!!!
Já nechci sekundárně kouřit a inhalovat jedy!!!
Pokuď je někdo narkoman a potřebuje se otravovat je zcela
samozřejmé,že nebude chtít po druhých,aby se otravovali
s ním a proti svojí vůli.
Nemůžou chtít narkomané tabakismu,abych s nimi sdílel
jejich zakouřená doupata!!!
A abych před nimi prchal!!!
Většina kuřáků jsou naprosto bezohledná individia,která si ani
nepřistí,fakt,že svojí drogovou závislostí na kouření tabáku
ubližují druhým.
Zkuste některému zavilému narkomanovi - kuřákovi slušně
a v lidských sentencích jeho drogovou závislost vytknout.
S jakou se setkáte sprostotou ani nebudu líčit!!!
Proti takovým lidem je už potom nutná jenom represe.
Jiné řešení není.
Jednou prohlásila světová zdravotnická organizace kouření tabáku
za velmi škodlivou - smrtelně škodlivou závislost při dlouhodobé
expozici a Vy se zde zcela v tomto případě domáháte jakési zvrhlé
formy "svobody" pro kuřáky!!!
Když se chtějí páni kuřáci samovraždit,je to jejich svoboda.
Já ale mám nárok na svobodu čistého vzduchu.
Nakonec vývoj jasně směřuje k vytěsnění kuřáků ze společnosti.
Kouření je smrtelně nebezpečná závislost na droze při
dlouhodobé expozici toxických látek na kuřákovy sliznice!!!!!!!!!
Toto tvrzení je konečné a nevyvratitelné!!!!!!!!!!
Nechť si každý se svým tělem dělá co chce , ale já si od kuřáků
/narkomanů / ubližovat nenechám.
To je zase moje svoboda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8986

18.2.2003 20:44

Skončete ten kuřácký apartheid!

Vladimír Bílý 194.?.?.?

Jak může obecně chtít jakýkoli systém od jednotlivce nějaký normativ chování,pokud ho sám, důsledně v makrohledisku, nedodržuje.
Nejbizardnějším stavem se nazvat protikuřácká kampaň v USA na jedné straně a odstoupení USA od uzavřených dohod v Kjótó (pokles a limity skleníkových plynů)na straně druhé.
Nevím,zda-li se dá hodnota lidského života vyjádřit penězi,ale pokud ano,kolik by měly Spojené státy zaplatit za zmařené lidské životy např.na Borneu,kde důsledkem ozónových děr,jež jsou důsledkem skleníkových plynů,umírají lidé na rakoviny kůže apod.
Faktura ještě nebyla vystavena.Právník,který bude žalovat USA u mezinárodního soudu za genocidu z arogance i z úmyslu, je již určitě na světě.Viník je jasně definován,čin klasifikován,jen oběti se nedají spočítat.A bude jich čím dál více.....

8987

18.2.2003 23:03

Skončete ten kuřácký apartheid!

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Predevsim musim prohlasit ze jsem nekurak. Prestal jsem pred 15 lety.Co mne k tomu dohnalo? Kdy byl zvolen Wayne Goss premierem Queenslandu treti den zvysil ceny cigarret o $1,40. To byl muj duvod proc jsem prestal kourit, musim priznat ze se mohu hluboce nadechnout a mohu behat. V dnesni Australii Federalni vlada vybira na danich z cigaret 116 milliard korun6 milliard A$Je to vyber dani z totalne legalni drogy uzakonene nasimi politiky pred asi tak 150 - 200 lety. Jak si nejaky lotr muze dovolit zakazovat co je uzakonene, legalni z ceho spolecnost kazde zeme vydelava nekrestamnske penize. Je vypocitane ze tady v Australii si kurak ktery konsumuje balicek a pul za den si za tricet let predplati lekarske osetreni v pripade rakoviny plic ci dymy atd. trikrat. To je ta zlodejska bohuzel skutecna statistika. Najedne strane spolecnost jako takova vydelava milliardy a na druhe strane zakazuji a omezuji kuraky kde mohou. Zase za to tragickou komedii prvni vlna jsou pravnici kteri vydelavaji nehorazne sumy penez na ukor ostatnich. Je na case poslat tyto zlodeje do P..... Nikdy bych sam o sobe navzal znova cigaretu do ust ale je pro mne totalni nahoraznost zakazovat co je legalni Kuraci sveta spojte se!!!

8991

19.2.2003 0:35

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 65.?.?.?

Reakce na 8991

pavle vidim, ze nejen v otazce zidovske hiearchie na teto zemi si rozumime, ale i v otazkach jinych. takze pridavam naprosty souhlas!!!
nekteri to tam strasne rozebiraji, jake ujmy na zdravi mohou utrpet, ze kuraci jim kazi "ovzdusi" a podobne zvasty. jak pisu jinde, cigarety a alkohol jsou snad nejvetsi prinosy do statnich pokladen, na cem jinem by z nas chteli lehceji ty penize vydrit????
stefan

8995

19.2.2003 13:51

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

kavol 147.?.?.?

Reakce na 8995

výtečně, takže co je dobré pro peníze, je dobré i pro zdraví?

a kdybych prosadil zákon, že o osobu podepisující se na Zvědavci jako "stefan" se žádným způsobem nebude starat sociální systém a bude platit dvojnásobné daně, pošlete mi alespoň gratulační e-mail za to, kolik peněz jsem do státní kasy přinesl? [smích]

9020

19.2.2003 0:29

Jde hlavne o ohleduplnost

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?

Na verejnem prostranstvi a na pracovisti by se skutecne kourit nemelo (dosadme si cichani trichlorethylenu nebo toluenu ci lepidla, nebo treba ten priklad z hnojem, co uvadel pan Gora, namisto koureni, i kdyz to neni presne).

Otazkou je, co je verejne prostranstvi. Verejne prostranstvi je misto kam maji pravo vstoupit vsichni obcane a je primarne urcene pro vsechny obcany (urady, nadrazi, haly, telefonni budky, plovarny atd.), kde se nepredpoklada, ze obcane zde budou vyvijet nejakou neobvyklou zdravi ci obecny lidsky vkus a cit poskozujici cinnost (napr. verejne kaleni, moceni, trebaze ne primo na ostatni spoluobcany, a trebaze provozovani tohoto nektere obcany v soukromi tuze bavi).

Na pracovisti a mistech ktere k nemu nalezi, kde se bud pracuje v kolektivu, ci kam se behem pracovni doby v ramci pracovnich povinnosti cilene zavita, by se pochopitelne kourit nemelo, a to ze zakona (prinejmensim o ochrane zdravi). Stat musi kontrolovat hygienicke podminky na pracovisti. Co kdyby si treba vsichni zamestnavatele v provozech kde se pracuje se toxickymi latkami (treba lakovny) vzpomeli, ze zrusti ventilaci a privod cerstveho vzduchu aby usetrili? Vzdyt preci provozovna je jejich soukromy majetek!!

S restauracemi a hospodami ci bary je to neco jineho. Necht je majitel zmeni v soukromy kuracky klub, chce-li! Tedy jen pro cleny-kuraky a nekuraky ochotne se podrobit pravidlum klubu. Problem vsak bude se zachovanim zakonem pozadovanych hygienickych podminek pro zamestnance.

Zakladem souziti musi byt tolerance. Napr. kurak nekouri na pracovisti, ale ma svou kurarnu kam se muze v pripade potreby uchylit (o prestavce pochopitelne). Nekurakum jiste nevadi soukromy kuracky klub, paklize se z nej neline puch na celou ulici. Atp. Proste se snazit se navzajem obtezovat co nejmene. Nektera opatreni vsak musi byt osetrena zakonem.

Cela ta situace okolo koureni, piti, kontroly statem atd. je na poradne dlouhou diskusi.

Dan

P.S. Nekuracky koutek v restauraci je fajn jen kdyz je vhodne oddelen. Tatez naopak kuracky koutek, Napr. tady v Buffalo jsem zavital s prateli vecer do jedne restaurace a byli jsme upozorneni, ze zde se kouri pouze na baru. Bar byl dobre odvetravan, takze dokonce ani obsluha prilis netrpela a hostu se nase koureni naprosto netykalo.

8993

19.2.2003 0:46

Skončete ten kuřácký apartheid!

Oldo Janik olda (zavináč) bluewin (tečka) ch 62.?.?.?

Paaan Peleska, vy ste nam nakoniec nejako zmilitantnel. A zovseobecnujete az to boli. Preco nenapisete hned, ze vsetci fajciari su nevychovany a mali by ich vykantrit. To Vam nejaky fajciar pred 30 rokmi zbalil babu, ci co sa tu tak frustrovane nafukujete? Ja by som Vam doporucil jednu cigaretku na ukludnenie, inac Vas z vasho nervacenia trafi slak. Alebo jointa, a mate perfektny nadhlad :0). Ale inac Vam dakujem aj za to,ze nejazdite autom. S pozdravom Oldo.

8997

19.2.2003 1:41

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 8997

oldo, p.peleska v tom ma trochu "hokej", je to asi typ cloveka - co nerobim ja nerob ani ty! ked si to pozorne cital, su tu aj ludia co nechcu, aby si fajcilo doma, leboze to ide k susedovi cez stenu!
myslel som, ze len americania su kokoti, ale vidim, ze mezi nami su
tiez riadne "kusy"!!!
stefan

8999

19.2.2003 0:51

Skončete ten kuřácký apartheid!

Oldo Janik olda (zavináč) bluewin (tečka) ch 62.?.?.?

A to by som sa este pre zaujimavost pozrel do dejin, kolko nespolahlivych fajciarov-narkomanov tam svoje ulohy nesplnilo.

8998

19.2.2003 2:06

Skončete ten kuřácký apartheid!

Aja-vterka 66.?.?.?

..mam takove zvlastni mrazeni..kdyby vlady nemely z tax na tabak a alkohol slusne penizky,urcite bychom tu meli prohibici a nikotin by byl zarazen mezi "tvrde drogy".
Pokud se o "nase zdravi"postara soukromy sektor,je to pro vlady vyhodne a jeste to pusobi dojmem,ze o nas pecuji.
Nezazeneme kuraky do rezervaci???? [smích]

9001

19.2.2003 9:54

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

Grovik grovik (zavináč) volny (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 9001

Super napad!!!
A budeme jim dovazet cigara pjekne za mastny prasulky... palcene doktory tam posleme.. a z toho vseho budeme bohati az bjeda. Nakonec ty rezervace budou i z dalky dobre videt stoupajici kour je prozradi stejne jako Temelin [mrknutí jedním okem])

Ale zcela vazne: nevadi mi ze nekdo kouri at si klidne huli svejch 80 dene...ale at se ke mne nechova jako ze ja to musim cuchat. Jednou mne potka nakalenyho a ja mu jednu utru a ma to [mrknutí jedním okem]) nakonec... on si zacal napadl mne kourem a ohrozoval tak moje zdravi [mrknutí jedním okem])

9015

19.2.2003 16:16

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 9001

>..mam takove zvlastni mrazeni..kdyby vlady nemely z tax na tabak
>a alkohol slusne penizky,urcite bychom tu meli prohibici a
>nikotin by byl zarazen mezi "tvrde drogy".
vzdyt to nema logiku, a stat si je dobre vedom, jake jsou tu penize

>Nezazeneme kuraky do rezervaci???? [smích]

to je napad!!! a ja od nich budu pasovat cigarety ven pro ty, co
nechteli do ghetta, to bude bussines!!!
stefan

9030

19.2.2003 2:54

Skončete ten kuřácký apartheid!

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

tohle tema je jedno z nejdulezitejsich bitevnich poli mezi zdravou logikou a dodrzovanim prava legalni aktivity. Jak jsem rekl nekourim , ale na jadne strane Ti u moci zasobuji adikci pro milliony kuraku a na druhe strane z nich delaji kriminalni idioty. Kuraci copak zalovat spolecnost za to ze z Vas udelala addikty nikotinu. Prodavaji Vam ten hnuj prakticky na kazdem rohu v kazdem kranu v Praze. Parizi ci u nas v Mackay uz je na case abyste rekli temto hypokritum at jdou do hajzlu. Ted reknu neco velmi duleziteho! Musime si plne uvedomit to jedine na tomto svete MUSIME je to ze musime zemrit, ten zbytek nezalezi ne tom paklize je to zakon, vladni regulace a cokoliv mame dve moznosti!!! ODMITNOUT anebo PRIJMOUT. Paklize si tohle plne uvedomime a budeme to praktikovat veci se budou dit zcela jinak

9002

19.2.2003 13:47

RE: Skončete ten kuřácký apartheid!

kavol 147.?.?.?

Reakce na 9002

pokud by se všichni chovali podle Vašeho "odmítnout nebo přijmout" a neřídily se zákony, které se jim nelíbí, myslímže spousta lidí by si tu svoji "povinnost zemřít" (nedobrovolně) splnila podstatně dříve [smích]

... jen by mě zajímalo, jestli byste tento svůj názor obhajoval, i kdybyste se náhodou dostal mezi ty postižené bezohledností (nemusí to být jen kouřeníú jiných, kterou se zákony snaží regulovat

9019

19.2.2003 9:07

Skončete ten kuřácký apartheid!

Jan ŠŠimůnek jsim (zavináč) med (tečka) muni (tečka) cz 147.?.?.?

Docela zajímavou reakcí by byla kuřácká stávka.
Pokud by opravdu masa kuřáků přestala kupovat tabákové výrobky, tak by stát pocítil velice nepříjemný úbytek na daních.

9013

19.2.2003 18:53

Kuracka stavka

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?

Reakce na 9013

Predstavte si kurackou stavku treba rekneme po dobu jednoho tydne ... Bych chtel videt, kdo z pravidelnych kuraku by ji byl schopen drzet, ha, ha [smích]
Dan

9036

19.2.2003 16:08

Skončete ten kuřácký apartheid!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

nechapu smysl a vubec logiku argumentu o nejake skodlivosti zdravi a podobne. ted jsem pri snidani sledoval cnn a mohu vas informovat, ze od roku 1990 se zvysila necistota ovzdusi temer o 12%. rovnez tak
v dnesni "krute" zime se "pali" vice, a tak budeme vice "snupat" sracky ze vzduchu.
jeste, ze nejsem v cr, tam s temi svinstvy co topi (uhelne kaly, zvane slam) a podobne, je obohaceni vzduchu cigaretovym kourem pro cloveka balzamem. a ty tvrde zastance totalniho nekoureni bych poslal do cr za trest na zimni dovolenou, at si porovnaji "koure" a hlavne hlavu!!!
tak, a jsem zvedav kdy si uz budu moci koupit konzervu "zdraveho a cisteho vzduchu"!!! na vode uz na nas vydelavaji dost dlouho!!!
a propos, v nasi "visce" delali rozbor vody a zjistili, ze ta co nam tece z kohoutku je cistejsi nez ze supermarketu anebo samoobsluznych vycepnych stanic!!!
s heslem podporujte bullshit-are zdravi
stefan

9029

21.2.2003 8:03

Skončete ten kuřácký apartheid!

BB code 209.?.?.?

ctu a dela se mi soufl kvuli nazorum. Znam par velmi dobrych lidi, kuraku. Znam hodne lidi, ktery nekouri a jsou obycejne krysy. Zamoreni prostredi muze byt i mobilnimi telefony, auty, nebo hlukem. V Canade je hodne obchodu kde rve na zakazniky nechutna, stupidni a blba klepaci hudba z amplionu. Nekolikrat jsem se ptal obsluhy i vlastnika jestli tu hovadinu muze vypnout. Kdyz byla odpoved ne, tak jsem opustil obchod. kazdy ma sve pravo.

9074

22.2.2003 22:25

Skončete ten kuřácký apartheid!

MAX 212.?.?.?

Bydlím v Praze a auta mi smrdí ještě víc,kdy je zakážeme?Prokazatelně ničí ovzduší více než kuřáci,ale žádná kampaň na obzoru.Mám pocit,že protikuřácká kampaň je zase pitomost jak odvést pozornost od skutečných znečištovatelů ovzduší.Nepočítám spalovny,chemičky atd.Do hospody nikdo nemusí,ale dýchat vzduch musíme všichni!

9097

23.2.2003 0:07

Skončete ten kuřácký apartheid!

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Daleko nebezpecnejsi droga nez Nikotin je alkohol.Alkohol prinasi hrozne socialni problamy 1000 procent horsi nez nikotin. S tim musi kazdy poctivy clovek souhlasit pouze "pravnici" kteri z techto Soudu vydelavaji obrovske sumy se o tom nezminuji. Slysel z Vas o nekom kdo by se aspon ze ctvrtiny angazoval v boji proti alkoholu jako se angazuji nasi lidumilove v boji proti tabaku? Alkohol je velmi efektini kontrola spolecnosti. Spolecnost ktera je ozrala, nadrogovana a zpitomela sexem a dluhy na bank karte, je velmi lehce kontrolovana, nema vuli odporovat. Nikotin v tehle hre nehraje, ale kdyby se mohl nahradit kanabisem (marihuanou), to by bylo neco jineho.

9102

7.3.2003 16:54

Skončete ten kuřácký apartheid!

magor cimmrman (zavináč) atlas (tečka) cz 128.?.?.?

Myslim, ze kazdy mame jasno, diky predchozim prispevkum, jak na lidsky organismus koureni pusobi. Takze tim se ted zabyvat nebudu. Problem je v tom, ze kdyz je nekurak ve spolecnosti kuraku, tak proste ten kour dychat musi (kdyz nekdo chlasta, tak to druhe neobtezuje-kdyz pominu nasledky zkalenosti, ktery jsou daleko horsi, nez kdyz si nekdo zapali).
Clanek ma v podstate pravdu. Kourit by se melo zakazat jen v ve verejnych prostorech- urady, banky, cekarny u doktora, uzavrene zastavky a tak dale (proste tam, kde musi byt lide dlouhou dobu spolu- kuraci se asi tezko premluvi, aby pri praci nefajcili [smích]. V restauracich (v Hospodach), by se mel udelal kuracky koutek. (a kuraci by mohli tolerovat nekuraky i naopak) No a doma at si huli kazdy jak chce. To uz zalezi jenom na kurakovi, jestli si pujde zapalit na balkon, nebo se rozvali pred televizi a necha sve potomky, aby si taky vychutnali tu pohodicku [smích](jinak ja jsem kurak amater, milujici dymkove koreni, to jen tak pro informaci, abyste vedeli komu nadavate [smích]

9495

28.12.2003 4:50

Skončete ten kuřácký apartheid!

Vlada 154.?.?.?

Je zajimavy ze z tech pretaxovanejch rakvovejch tabakovejch hrebiku maji nejvetsi profit a kdyz je koureni tak skodlivy proc to nikotinovy svinstvo nezakazou vyrabet HYPOKRATI ? A taky si myslim ze to AIDS-ky koureni kozenejch buznama i na verejnosti stoji taxpayers vic nez Mr. Nikotin s rakovinou kterou muze mit i nekurak . Ale o tom sem uz psal . Muj deda mel zajimavou teorii , rikal , kdyz si duchodce nemuze dovolit slintat do piva a zapalit si k nemu doutnik , cigaretu , nebo fajfku tak kazda vlada co to dopustila stoji za velky hovno a pan Hasek to psal v osudech dobreho vojaka Svejka snad taky . To se bude asi brzo tabak zavirat asi do trezoru a bude drazsi nez zlato !! Pockejte az vas nakej lapka zavislej na nikotinu kterej si nebude uz moci dovolit koupit klepne po palici nekde na ulici az pudete kourit ven a slohne vam krabicku cigaret a na vasi penezenku s dolarama a kreditkama , sperky a hodinky se krasne vy..... no vime co myslim .

23416

9.12.2016 21:21

chtelo by to trochu rozumu

vendlova lucie vendlova (tečka) lucie (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

ahoj, jsem kuracka. Prijde mi velmi dobre, ze se nekouri ve verejnych prostorach a zastavkach atd. To me kour drive otravoval taky. Ovsem rada si sednu na bar, dam si drink a k tomu cigaretku. Je to to, na co se spousta ostatnich lidi tesi cely den. Prijde mi demokraticke, ze si majitel ci provozovatel mohl vybrat, zda bude zarizeni kuracke ci nekuracke. V tu chvili si mohl kurak ci nekurak vybrat, ktere zarizeni navstivi. To si myslim je pro obe strany jak kuraku ci nekuraku tak pro provovozovatele velmi primejme si mit moznost vybrat. Nekouri se nikde, ale prominte, v prostredi, ktere je pro Cechy tak vlastenecke, jako jsou prave hospudky, kde si jeste muzeme dat to nase, se citime jeste svobodni. Myslim ze potraviny plne hnojiv a postriku pro a proti cemukoliv likviduje lidstvo mnohem vice, stejne jako vyfukove plyny a vubec produkty nasi civilizovane spolecnosti. Zrovna koureni je vec, kterou si kazdy nastavi sam. Zakaz koureni v hospodach mi prijde naprosto zcestne, a nechapu, proc se stale musime srovnavat s ostatnimi staty a nasledovat toto besneni. Civilizovani jsem tam, kde mame, ze se nehuli v cekarnach, v hrom. dopr. prostredcich apod. jak vsichni vite. Soucast civilizovanosti je ovsem take mit moznost nase kuracke neresti mit kde provozovat a jedine misto, kde si v podstate rada zapalim, je knajpa, tam to proste patri. Do nekurackych nechodim, kdyz vim, ze mohu jit do kuracke. Stale mi to dava pocit svobody. Doufam, ze vycerpani cesti obcani budou bojovat za demokracii v tomto ohledu, a ja osobne jsem pro to, aby si kazdy provozovatel stanovil pravidla o tomto sam. Diky. Kdo by mel sebemensi informace o nekom, kdo dava dohromady petice proti zakazu koureni v pohostinstvich, dejte vedet, diky [email protected]

30736

Tuto stránku navštívilo 6 636