Diskuze k článku

Revitalizace sídliště Rochlice v Liberci

Příspěvků 24

19.6.2011 18:11

stromy a projektanti

ppppp 95.?.?.?

Párkrát som si všimol, že na maketách projektov sú typické šablónové stromčeky. Také umelé, známe aj z modelov železníc. Časté sú tuje. Neviem, či projekčné softvery obsahujú aj iné stromy ako napr. 3D lipa. Do podmienok ukončenia štúdia novodobým architektom by mala byť vnesená povinnosť posadiť aspoň 10 stromov s tým, že sa musia ujať a preukázať životaschopnosť. Aby ich bolo treba posadiť aspoň 3 roky pred ukončením štúdia. Inak sa nemôžeme čudovať, že projekty sú umelé. A pravdaže aj ich následná materializácia a realizácia. Že duša architektov a rôznych zlepšovateľov je rovnako umelá ako ich výsledky.

246403

19.6.2011 19:11

Nepoznám pozadie ale:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

i) Sídlisko nie je les ani hora.
ii) Stromy (najmä osamelé stromy) predstavujú vysoké riziko polámania pri silnom vetre, hrozí úraz (aj smrteľný), poškodenie automobilov, zariadenia.
iii) Stromy tienia v bytoch, počas "bieleho" dňa musíte používať umelé osvetlenie.

Stromy sa sadili za socíku tak nejak aj trochu chaoticky. Teraz sú z nich aj 20 metrové opachy. Čo s tým? Ochranári jačia, domácim je ľúto, stromy rastú, nik s nimi nič nerobí. Pri polome v Tatrách si veľa ľudí vydýchlo. Mali svetlo, výhľad, zmizla monokultúra smrekov,ktoré v Tatrách nemali čo hľadať a boli nasadené umelo, pre ťažbu. Ťažba sa nikdy neuskutočníla, pretože ochranári jačali, ľuďom bolo ľúto a potichu trpeli...

Opakujem takéto stromy na sídlisko nepatria, treba však zabezpečiť výsadbu nových a tie udržiavať v patričnom vzraste.

246411

19.6.2011 19:57

RE: Nepoznám pozadie ale:

leo69 89.?.?.?

Reakce na 246411

Patří, nebo nepatří, ale stromy se kácí při vegetačním klidu a ne v plném rozpuku! Podle těch fotek je vidět (ty ořezané větve se zeleným listím), že byly pokáceny v nevhodnou dobu a to je (mimo jiné) ta největší prasárna. To je (i z pohledu platného zákona) na tučnou pokutu firmě, která to má na svědomí...

m,[mrknutí jedním okem]

246421

19.6.2011 20:00

RE: Nepoznám pozadie ale poznám popredie

Pomatenec 85.?.?.?

Reakce na 246411

Souhlasím. Stromy nepatří na sídliště ani do lesa. Do Tater už vůbec ne. Krušné hory si již v šedesátých letech vydechly, Šumava bude následovat. Dále na sídliště nepatří ptáci menších a větších rozměrů, děti s míči, déšť, výrostci (sprejují a řvou), důchodci (vržou vozíky), lidé v produktivním věku (furt se hádaj). Navrhuji všechna sídliště zalít betonem i s automobily, aby se zakonzervovaly na věčné časy. Jo - a postřílet ochranáře, to jsem opomenul. Těším se na další kvalitní názory, s pozdravem pomatenec, jenž má stromy rád.

246423

19.6.2011 21:06

RE: Nepoznám pozadie ale:

Antiseptik 76.?.?.?

Reakce na 246411

Jo stromy jsou prevít, nerostou pouze do patřičné výšky, klidně ignorují veškerá usnesení o jejich růstu. A nebo jsou prevítem ty sídliště? Taky si rostou jak chtějí. Možná že problém jsme my a ne stromy? Trochu úcty k přírodě a právu si růst jak se jí zachce a jak může a potřebuje by asi pomohlo.

246430

20.6.2011 14:44

RE: Nepoznám pozadie ale:

ppppp 91.?.?.?

Reakce na 246411

i)Ozaj nie je. Ťažba sa na sídlisku nerobí. Ak by niekomu vadila hustota, mohol to zriediť, a nie spôsobiť vypochodovanie všetkých stromov.
ii)Úraz môže spôsobiť čokoľvek, čo zletí z balkóna. Ešte som nevidel, že by normálny mladý strom spôsobil úraz. Iba ak podobne, ako keď pri silnom vetre padne elektrický stĺp, strecha, cencúle(krápníky), malta, omietka, obkladačky, škridly, tehly, alebo čokoľvek podobné.
iii)Potrebu umelého osvetlenia v byte navodzuje hlavne tmavý a čierny nábytok a iné tmavé predmety v byte. Ale to si človek uvedomí často až potom, čo si to kúpi.

246478

19.6.2011 20:10

velmi citlivý člověk

fohat 88.?.?.?

má možnost vnímat i strach těch stromu,když se k nim přiblíží pragmatik s motorovkou...bylo by zajímavé sledovat osudy těchto pragmatiku v horizontu několika let,nestačili bychom se divit,jaké následky to má v jejich přísném soukromí...příčiny mají adekvátní následky.....a to týká i zkorumpovaných borcu od kancelářského stolu ,co k tomu dali příkaz....

246425

19.6.2011 21:15

Fujtabl...

n.z. 99.?.?.?

Kdyz neco takoveho vidim, tak mi naskakuji husi pupence. Kazdy debil dokaze porazit strom, ale co takhle zasadit, postarat se o nej a nechat ho rust. A tesit se z nej. Stromy maji magickou silu a kdyz clovek chce, muze tuto silu pro svuj uzitek pouzit; pritomnost stromu, tak jako zvirat je pro cloveka prospesna. Je to cast prirodni harmonie. To se dneska nenosi, dnes se nosi destrukce a zisk.

Neuveritele me stve kdyz vydim tohle barbarske chovani zde v Ontariu. Kazdy kdo ma retezovou pilu je panem nad krasnymi a mejestatnymi stromy. Porazi a nechaji je na miste hnit; proste fujtajbl. Ted uspesne dovezli tenhle nerad do Ceska.... zacinam verit na spiknuti. Ty same nezpusoby, ten samy debilismus.

246431

19.6.2011 22:21

RE: Fujtabl...

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 46.?.?.?

Reakce na 246431

To není o šíření debilismu... to je o nešíření nedebilismu. K tomu, aby se stal člověk debilním stačí, když nic nedělá, nehledá, nečte, nic se neučí, čumí na TV a přežvykuje dogmata. Naopak nestat se debilem, to chce jistou námahu. [cool]

246436

20.6.2011 0:07

sever, Liberec je misto s ertz koncentraci ODS a zlodeju

racoon 88.?.?.?

navrhuji jmenovat vsechny zucastnene uredniky i s funkcemi, jmeno firmy ktera to vyrezala.
Pred casem mi nekdo rikal, driv stacilo se zminit, ted je to lidem uplne vsechno jedno.

246445

20.6.2011 1:31

RE: sever, Liberec je misto s ertz koncentraci ODS a zlodeju

pm22 99.?.?.?

Reakce na 246445

Navrhuji toto :
Novy clanek do ustavy CR. Definovat v nem clovicky typu Topo, Krejcir, Dalik, sef Promopro a dalsi jako SKUDCE NARODA s pravem vybrat si provaz ci injekci. Kulka nepripada v uvahu.

246448

20.6.2011 2:00

RE: sever, Liberec je misto s ertz koncentraci ODS a zlodeju

dub 94.?.?.?

Reakce na 246448

žádný nový článek nepotřebujete. sabotáž je v ústavě definována jasně, jen ji uplatňovat.

246449

20.6.2011 2:32

RE: sever, Liberec je misto s ertz koncentraci ODS a zlodeju

smoke 89.?.?.?

Reakce na 246449

Souhlasím. Např. trestné činy podvodu a zneužívání informací v obchodním styku jsou také dlouhodobě obsahem trestního kodexu. Problémem je naše post-stalinská justiční mafie, která korupci, defraudace a tunelování vidí jako neprokazatelnou, nešťastnou souhru okolností.

246450

20.6.2011 0:46

Past jménem dotace EU

F&T 78.?.?.?

Odkud si asi myslíte, že se takové dotaze EU berou? Tipoval bych si, že z poplatků členských států včetně ČR. Část jich samozřejmě spolkne režie aparátu, ale část se jich vrátí a vypadá jako štědrý dar od zámožného souseda. Takto recyklované peníze jsou úplně odtržené od toho, kdo je vytvořil a proto za ně lze dělat naprosté hlouposti. Když EU zjistí, že se prošustrovaly, tak stát zaplatí další peníze za pokutu.

Připadá mi to, jako kdyby mi zloděj vykradl celý byt a pak mi koupil za 100 oběd.

246446

20.6.2011 14:25

Snažila jsem se........zuřím, pláču, jsem bezmocná

Věra Pokorná pokorna (tečka) vera (zavináč) gmail (tečka) com 212.?.?.?

Také jsem se snažila řešit toto ( v pátek 10. 6. 2011 ještě předpokládané) hrůzné divadlo - a to přímo s úředníky na územním odboru Magistrátu města Liberec. Vypadali poněkud natvrdle, když jsem jim líčila, že až tam vjedou bagry, tak se na ně dosud nicnetušící občané sesypou. Říkala jsem jim, že to je nehorázně odfláknuté jak v projektu, tak v informovanosti občanů. Aby to ještě přehodnotili - že jim pomůžeme. Říkala jsem jim, že umístit hřiště doprostřed panelákového bloku s akustikou římského amfiteátru je prasečina, vykácet 20 let pracně rostoucí lipovou alej v době vegetace je prasečina, umístit do úzkého prostoru mezi 12-ti patrové paneláky jakousi přiblblou "fontánku" a to přímo na cestě ze sídlištní hospody - je rovněž prasečina - a to jak architektonická, tak lidská. Omlouvám se za výrazy, ale doslova se klepu vzteky, když pod oknem slyším ty bezduché stroje, obsluhované bezduchými "pracovními zdroji" (toto je dnes již oficielní název pro zaměstnance), které na to dostaly příkaz od bezduchých úředníků, jak devastují vše živé, co si tu aspoň vybojovalo trochu práva na život. ROZJELI TO BEZ KONZULTACE S OBČANY A VÝVĚSKA VISELA O VÍKENDU 1 DEN PŘED ZAHÁJENÍM AKCÍ. NIKDO NIC NEVĚDĚL.!!!!!!!

Prosím paní Trojanovou, aby se mi ozvala e- mailem na: (email smazán, pošlu váš příspěvek paní Trojanové, editor), pokusíme se spojit síly dohromady, a aspoň jim to nedarovat. Já teda rozhodně NE!!!!

246477

25.6.2011 15:34

RE: Snažila jsem se........zuřím, pláču, jsem bezmocná

Ivana Landová 93.?.?.?

Reakce na 246477

...ano,tak i já,když sleduji to běsnění bagrů,nakladačů,řidičů tater,kteří se domlouvají hlasitým troubením klaksonů a řvaním na sebe.Psala jsem maila panu Čechovi na magistrát města Liberce i firmě Eurovia[velký smích]obrý den,jelikož se stále nemohu dovolat panu stavbyvedoucímu Tomáši Ballovi,dávám na vědomí firmě Eurovia:na stavbě revitalizace sídliště Rochlice prosíme ozmezení zvukových signálů řidičů stavebních strojů.Pracují na sídlišti,kde žijí lidé a toto silné troubění vadí.Vadí i hnízdícím rorýsům,kteří jsou zákonem chránění a hrozí opuštění mláďat.Firma Synebar v roce 2009 kvůli rorýsům dokonce pozdržela stavbu lešení ve vyšších patrech o jeden měsíc!!(úžasný a chvályhodný přístup).Děkuji Landová
Firma Eurovia vůbec nereaguje,odpovědělpouze pan Čech[velký smích]obrý den,



děkuji za zprávu, pokusíme se stavbou přijmout patřičná opatření ke snížení hluku stavby.

Zároveň se Vám omlouvám za stavbou způsobená dočasná omezení.

Nakonec chci napsat,že o takovéto "revitalizaci!"málokdo věděl-jak je tohle vůbec možné? Ivana Landová

246776

20.6.2011 18:42

u nás se taky kácí jak o život

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Já v našem městě pozoruju podobné kácecí šílenství. Keře srovnali se zemí všude kde to šlo, včetně krásného mohutného tisového "křoví" které přežilo bolševika, ale už ne modrobolševika (u nás taky vládne ODS a její nové satelity). Odstraňují stromy které překáží reklamním poutačům. Třicet let jsem kolem toho stromu chodil a teď zmizel kvůli nějakému chamtivému hajzlovi. A ještě mají tu drzost vykládat v radničním plátku, že jsme partnerské město v rámci jakési mezinárodní akce Zelené město. Fujtajxl.

Asi se bojí, že se lidi na.serou a začnou je na těch stromech věšet. A vlastně mají proč. Na jeden strom se vejde mnohem víc zkorumpovaných politiků a zastupitelů, developerů a podobné svoloče, než na kandelábr.

246486

20.6.2011 23:48

Chjo

Centauria 193.?.?.?

Co lidi uděláme? Co zmůžem? Vůbec nic![pláč] Ti co rozhodují o kácení, mají pravděpodobně vily a chaty na šumavě. Takže je nějaký ten strom nerozhází. Vztah k přírodě mají pouze na své zahradě a nebo v květináči. Tím to pro ně končí. Jak to změnit, zabránit tomu? TĚŽKO, modlení bohužel k ničemu není. A jak se chcete včas přivázat k nějakému stromu a tím ho zahcránit, když ty svině vědí, že jste v práci a nestihnete tak ani mrknout?!

Všem lidem, co to není jedno, přeji pevné nervy a těm ostatním zase svědomí [bliji]

246503

22.6.2011 13:25

Kde?

Václav Jirásko 147.?.?.?

Kde jsou materiály o tomto projektu ke stažení? Do dnes nemám představu o tom co zde má vlastně být. Máte je někdo?

246599

22.6.2011 23:02

RE: Kde?

marie Trojanová 81.?.?.?

Reakce na 246599

Já jsem ta co poprosila pana Stworu o zveřejnění, pokud se na něj obrátíte dá Vám na mne kontakt... našla jsem projekt .. je klasická česká "pohádka" ty co byli už odpovědni nejsou , ti co jsou to neschválili jen nesou důsledky... pojem kácení se nenosí používají se eufem. revitalizace , obnova, sanace zeleně... důvod kdo by se ohlížel na lípy a další když jde o miliony a zasadíme jiné nové za potlesku EU , čím víc nových stromků tím víc potlesku......

246624

23.6.2011 16:08

Nechápu

djMiki 81.?.?.?

Já se teda naopak těším, z jedné strany je to už hotové a vypadá to dobře, nasadili pěknou zeleň a překvapivě se to i udržuje. Přímo před oknem nám postaví fontánu... no bude to krása...

Ale tohle: "A druhým důvodem je zisk pro místní firmy." Tomu já se musím opravdu smát! Proč firmy asi podnikají? Neřeknu kdyby nic nedělaly a pak braly prachy, ale oni vytvoří ekonomické hodnoty (z hnusného sídliště udělají pěkné)a za to si zaslouží zisk. (Z kterého mimo jiné zaplatí zaměstnancům.) Opravdu někdy socialisty nechápu...

246658

25.6.2011 17:36

RE: Nechápu

Lin 85.?.?.?

Reakce na 246658

Socialisty? Co to je, prosím vás? To by stálo za vysvětlení.
Můžete se těšít na fontánku, klidně se může i povést a být moc hezká, proč ne. Jde ale o jiné. O kácení stromů během vegetace - tj. zelených, popř. kvetoucích. Stromy se kácejí během vegetačního klidu (tj. "nezelené" ), jinak je to zvěrstvo. Eurovia (jako zhotovitel projektu) klidně mohla nechat stromy pokácet již v únoru. Dokonce na to bylo i počasí.
A teď k oněm "místním podnikatelům". No... že by byla Eurovia místní? [zmaten] Pokud je mi známo, jsou to bývalé SSŽ, prodané francouzským podnikatelům. V Liberci mají jen jednu z poboček, jinak sídlo v Praze. A pokud se budete zajímat trochu víc, zjistíte, že je to právě tato firma, která místním podnikatelům nedává moc šancí ve výběrových řízeních a nechává je pouze "příštipkařit" na zakázách, které "vyhrává" (a mj. polyká i další firmy, např. lomy na Liberecku, které dosud vlastnil český vlastník). Takže onen skutečný zisk ze státních zakázek se kumuluje úplně někde jinde.

246785

26.6.2011 20:35

RE: Nechápu

djMiki 81.?.?.?

Reakce na 246785

Já jsem použil termín socialista, protože je to většinou levice, kdo říká takové věci a má odpor k podnikání (kapitalistům), ale to není podstatné...

1. To máte pravdu, ale ten projekt má několik etap, takže si to mohli třeba na ten únor klidně naplánovat, ale z nějakého důvodu to udělali, nicméně v konečném důsledku je to asi stejně jedno... (bavímeli se pouze o samotném "odstranění stromů"[mrknutí jedním okem]

2. Mě tam nejde ani tak o slovo "místní" jako o větu: "jde o zisk". Jinak já osobně na podporu místních podnikatelů moc "nehraju", ať jsou klidně z Marsu... Spíš by se měli podporovat podnikatelé nabízející kvalitní produkty, popř. nejlepší poměr cena/kvalita (resp. ekonomicky nejvýhodnější nabídky) nehledě na to odkud jsou, navíc v globalizované eko. je to stejně jedno... (Tím netvrdím, že Eurovia je tento případ.)
A jestli by státní zakázky měly být zadávány pouze českým firmám, to je otázka zase jiná, ale dávat zakázky špatným firmám jen proto, že jsou české, taky není moc dobrá věc... (Opět neříkám, že české firmy jsou obecně špatné.)

246858

27.6.2011 14:39

Rochlice jsou předstupeň Chánova

davud 46.?.?.?

Jakožto rezident zmíněného sídliště musím konstatovat, že je jen dobře, že se stromy pokácely, alespoň je cikáni, jejichž počet tu raketově narůstá, neztopí v bytech sami.

Rochlice dříve byly "nic moc", ale co jsou nyní, to už snad ani není možné. Všichni normální, pracující a slušní (resp. nedělající bordel) se odsud odstěhovali a své byty pronajímají té nejhorší svoloči, to vede opět k tomu samému (roste počet „nepřizpůsobivých“ na úkor slušných). Výsledek bude, že do deseti, maximálně dvaceti, let budou Rochlice jen další Chánov.

A mimochodem, jediný důvod, proč tu ještě výjimečně žijí i normální pracovití lidé je, že nemají peníze na to, aby se odstěhovali.

246904

Tuto stránku navštívilo 5 506