Diskuze k článku

NATO zkouší v Libyi a Sýrii „kosovský model“

Příspěvků 23

27.5.2011 0:23

Mno,

Rene Bartosek 75.?.?.?

vypadá to, že presidentu Medveděvovi bylo předloženo na G8 jedno takové malé ultimátum, které má předložit Kadáfímu, aby to bylo věrohodné. Víceméně jde o nabídku pro politický azyl. Jak řekl Sarkozy Kadáfího nepovažují za problém. Ale Kadáfí je problém, ponaučení z pověšeného Sadáma a Mubaraka před soudem, kde mu hrozí, že ho taky pověsí, tkví v tom, že jestli chci, aby někdo odevzdal moc, pak není dvakrát rozumné zahnat ho do kouta.

Vypadá to, že někdo věří v široký destabilizovaný bezpečnostní koridor. Takové větší Somálsko nebo něco na ten způsob, ale aby se z toho nestal Afganistán a to zatraceně blízko. Pokud jde o Sýrii, tak v novinách detaily nepíšou. Rusko tam má namořní základnu. O to nejde, jde takříkajíc o koule. A ty se taky nekrají jako kousky salámu. Buď je někdo má nebo nemá. Silně pochybuju, že v Izraeli nebo Turecku budou nadčení z takového destabilizovaného bezpečnostního koridoru. Centrální vláda má něco do sebe, dá se s ní jednat, zastrašit ji... S decentralizovaným bezvládím se dohody po dobrém nebo po zlém dělají poněkud obtížněji. V každém případě by to mohla být přijatelná cena za ztrátu tváře při partii na velké šachovnici.

244811

27.5.2011 3:14

RE: Mno,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 244811

DAM, izmenik rodině, samozřejmě Kaddáfího hodí kdykoliv přes palubu. Něco jako koule nemá. Pro rozhovoru s Obamou byl celý zpocený a vystrašený jako králíček. Obama hleděl do země a taky nevypadal moc dobře. Něco se tam děje, ale těžko říct co. Pár možných variant:

a) Vystrašený Medvěděv pohrozil Obamovi Putinem, čímž ho také vystrašil.

b) Čína vystrašila oba dva. Internacionálně pomůže Sovětskému svazu, a osvobodí Rusko od zrádcovské liberální kliky.

c) Z hořícího skladu u baškického města Uram brzy vyletí balistická raketa.

d) Muammar získal nedopatřením ruské S400, původně určené pro Irán.

e) ...

244818

27.5.2011 14:36

RE: Mno,

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 244818

Zajímavé varianty. Může být, že bylo natvrdo sdělono v úzkých, že skutečnou moc v Rusku drží stále a nepřtržitě Putin. Mě osobně to nějaké chmury na ksichtě nevytváři, spíše takový náznak úsměvu ve standartních mracích štěstí toho našeho pokroku kormidlovaného ke středověku nebo rovnou otroctví.

K tomu skladu, který začal hořet sám od sebe, bych přidal jedno letiště v Pakistánu. Tuším jsem zaregistroval jednoho mrtvého čínského důstojníka na pakistanské straně. Pozoruhodné, že ano? Dva zničené hlídkovací letouny Orion, stará ale velmi kvalitní práce. Pro hlídkování na moři proti ponorkám a třeba diverzním malým lodičkám bohatě stačí, ponorky mají jiné přednosti než rychlost. Střílelo se jako u Verdunu, zajatci zřejmě žádní a mrtvýma Talibancema se taky nikdo nechlubil. Vypadá to, že Taliban je velmi dobře informovaný a ke všemu disponuje v rámci své milice i speciálními jednotkami, pro které na černém trhu asi sehnal sofistikované vybavení pro boj v noci. [velký smích] [velký smích]

Partie na velké šachovnici pokračuje, Kadáfí je podle všeho ze hry ven. Stále zůstává otázka, zda přijme někde azyl nebo bude bojovat do konce? Ale má velkou rodinu, žil dlouho řekněme v nadstandartu. Nemyslím, že by skutečně byl připravený bojovat do konce a zemřít nebo zmizet v poušti. I když nikdy neříkej nikdy, protože on je skutečně synem jednoho z kmenů v poušti na rozdíl od těch členů famílie co studovali v Camridge nebo kněco na ten způsob. Kadáfí v poušti doopravdy vyrostl. Jistě když se podívám na DSK a plukovník by náhodou přežil to vítězství svobody, tak za ním pošlou lidi, ale ty spolkne poušť, pošlou další a ty taky spolkne poušť. Není tam signál, kamery, pohůnci a jiné blbosti nutné pro globální lágr. Když chcete dostat někoho, kdo vyrostl v poušti nebo na podobném místě a schoval se tam, tak musíte přesně vědět, kde je. Lidi, co tam nevyrostli tam moc dlouho na zabijácké misi nevydrží.

V Libyi je pozice jaká je. Ten zbytek multipolárního světa zvolil pragmatismus, což v případě Sýrie už není možné. Co z Libye bude za zisk nebo ztrátu se ukáže. Někdo si myslí, že situace v Egyptě stabilizoval, uvidíme v září po volbách. V Iráku i Afganistánu to taky vypadalo optimisticky. Teď se jeden kmenový svaz dere nahoru v Jemenu. Mám takový pocit, že místní situace bude velmi podobná Libyi po demokratickém odstranění Kadáfího.
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/234634-odcho...

244857

27.5.2011 15:26

Něco k tématu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 244857

http://www.chelemendik.sk/Rusko_chce_drzat_prst_na_jadrovom_gombiku__64110102.html

Někdy je příjemnější nepříjemná jistota, než velmi nepříjemná nejistota. Co můžou udělat? Třeba smáznout protivníka, dokud to jde. Nebo aspoň obsadit území, kde by se zmíněný protiraketový systém měl rozmístit - což ale stejně povede k témuž, jaderné válce, ale za horších podmínek. Takže je lepší odpálit strategické rakety hned. Co nejdřív. Protivník rozumí jen síle, z řečí si nic nedělá, protiraketový systém stejně rozmístí. Rusům zbývá jen včasný útok, nebo být v současné situaci Libye.

Pro možnost přežití v jaderné válce je na tom Rusko podstatně lépe, Sibiř je velká, hustota osídlení je mnohem menší, surovinových zdrojů má víc, ruský člověk je méně zhýčkaný, než Amík. Vypadá to celkově špatně, ale asi se s tím už nedá nic dělat. Pozval bych si Obmanu na státní návštěvu, ukázal mu červený knoflík a rovnou před ním ho zmáčkl. Tady máš, vole, cos tak moc chtěl...

244859

27.5.2011 16:11

RE: Něco k tématu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 244859

Pak bych ho zavedl do krytu, ukázal mu obrazovky... odtud budete mít, pane prezidente, perfektní výhled. Dáte si láhev vodky?

Samozřejmě, takhle zábavné to ve skutečnosti nebude, a i kdyby, my pěšáci u toho už nebudem. Budeme mít jiné starosti [pláč]

244862

27.5.2011 18:05

RE: Něco k tématu

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 244859

Zvýší se strategická nejistota, třeba vybudováním základen v Rumunsku a jinde bude nám stoupat riziko, že kdejaká blbost typu technická záváda, chyba, selhání lidského faktoru ( i stres má nějaké konečné hranice ), provokace, testík z druhé strany... nám zmáčkne červený knoflík. A ať si říká, kdo chce co chce tak jaderné reaktory budou primární cíle. Budou fungovat de facto jako rozbušky, pokud je někdo umístil na tektonických zlomech nebo jiných zajímavých místech ve jménu zlatého telete zisku, bude takový bonus navíc. Tohle je jednoduchá matematika. V Jemenu se nám začíná připalovat. Silně pochybuju, že Hašídové budou držet nějaké dohody vůčí komokoliv včetně Saudů či třeba svatého Dyndy, po Mubarakovi si o tom myslí svoje i jiní. Třeba v Saná.

244879

28.5.2011 4:24

Rozdel a panuj,hlavne vyuzi prilezitosti , ktera se ti naskytne.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 59.?.?.?

Jak,kdysi mocna Britanie,Velka Britanie se svou kolonisacni politikou,tak ,jeji neprimy pohrobci Amerika-USA prevzali tuto roli,jak udelat chaos,paniku,podporit oposici,ktera by i u nich dom a,byla nezakonna,ale,zde hraje do rukou novych kolonisatoru,jez hraji tuto svetovou hru z pozadi a s falesnou firmou na stite.Doufam ,ze neverite na to,ze to je americka zahranicni politika,politika Washingtonu neni totiz americka.Situace v momentalnim problemu statu,at politicka,nabozenska anebo z jineho duvodu ,dava "vlcakum" prilezitost,aby z te situce vytezili,co se jen da,takto se deje uz po staleti, v historii najdeme ucast USA v druhe svetove valce,ktera se ovsem odbyvala mimo uzemi USA,ale presto ve vnitropoliticke ucasti zeme nastala doba moznosti pro ty ,jez dlouha leta byli bezmocne v pozadi,prilezititost je zde,takze z dokumentu cteme,jak v USA v dobe, kdy americti vojaci bojovali na fronte,tak doma vzrostl vliv komunisticke strany, take prvni dama Ameriky Elenor Roosvelt byla komunistka,verejne byla velmi naklonena komunistum,takze, FBI kriminalni oddeleni sledovalo,kam vsude pronikli do ruznych organisaci komunisti a jak vzrostlo "nigerske hnuti",jak tou dobou psali v hlaseni FBI,dnes by to byl rasismus prvni tridy,take,ovsem FBI neuniklo,ze zidovske hnutispolecne s komunisty,zionisti 90% komunisti, pronikli do vsech moznych organisaci,takze doslo v k vnitrnimu stretu,kdyz clenove "National blue stars"zeny jez se staly opatrovnice a podpurci vojaku,tak zjistili,ze vedeni USA prechazi do zidovskych rukou,tedy presne ucast Eleanor Roosvelt,mnohych politiku zenatych za zidovsky,a sekretarka samotneho presidenta,zidovka take,takze zenske hnuti jez neverilo zidum videlo,jak pomalu moc statu prechazi do zidovskych rukou a jejich vlivu,zatimco radovy americane umiraji na evroskem a tichomorskem bojisti,to je priklad z minulosti,nez se dnes opakuje v jinem provedeni a v jinych formach na Libanonu,Libyi,Jemenu,Egypte,Maroku,Alzirsku,proste v arabskem svete,jez drzi ruce na kohoutku s olejem,krvi teto zeme.
Duvodem je zajem statu Israel, o kterem se ovsem nepise,ale jeho vliv zde hraje podstatnou roli.
Vložený obrázek
Ted,jde jen o to,aby nasel,ziskal, uzitecne hlupaky k provedeni tohoto svetoveho planu,kde Jerusalem bude mestem sveta a pri tom je to nic nestalo,to da rozum,ze ano?
Vložený obrázek
Map of Eretz Israel in 1695 Amsterdam Haggada by Abraham Bar-Jacob

244938

28.5.2011 11:28

Stredni vychod uz okupovan Zapadem byl - a nakonec se pokazde z okupace vymanil

MoUdrostrak 88.?.?.?

Stredni vychod uz okupovan Zapadem byl - a nakonec se pokazde z okupace vymanil.

At uz diky Saladinovi

Vložený obrázek

ci velikanum jako byl otec ocniho chirurga a soucasneho syrskeho presidenta



Hafis Assad

Vložený obrázek

ci Gammal NaSSer

Vložený obrázek

nebo Ruhollah Khomeini

Vložený obrázek

244956

28.5.2011 15:11

Jadrová vojna nebude neplašte sa

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Medvedevovi stačí zaviesť Obamu do skladu a ukázať mu najnovšie ľahké protitankové a protilietadlové rakety. A medzi rečou mu povedať že ich nemajú kde vyskúšať, aj keď sa mu zdá že jeden z poradcov spomínal Irak a Afganistan. A ešte sa mu posťažovať ako bolo super cez vojnu v Afganistane keď stingeri dávali dole ruské vrtuľníky.(pokiaľ viem dosť veľa predsunutých základný v Afganistane je zásobovaných vrtuľníkmi) Potom by Obama určite zmúdrel.

244975

28.5.2011 15:50

RE: Jadrová vojna nebude neplašte sa

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 244975

Všecko má dvě ostří. To by se taky z černého trhu mohla přesunout hromada rachejtlí do regionu při jižní hranici Ruska, kde o to Moskva nestojí ani náhodou. Tohle si v Kremlu rozmyslí, na druhou stranu ti, co nemají moc ztratit. Třeba v Iránu, Sýrii by mohli mít na věc jiný názor. Nemyslím, že by dodali ve velkém tyhle systémy ven, ale mohli by hromadně vycvičit své jednotky a zanechat hromady skrytých skladů na svém uzemí pro asymetrický boj proti okupační armádě v případě porážky regulerní armády. A pak se taková výzbroj i s instruktory může objevit kdekoliv. To už je jeden z důsledků, když padne centrální vláda.

244977

28.5.2011 16:17

RE: Jadrová vojna nebude neplašte sa

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 244977

Ja si myslím že v dnešnej dobe nieje vo svete rovnováha. V Kórei dostal na rypák Rus, vo Vietname Amík, v Afgane Rus a teraz by mal zase dostať po rypáku Američan a nedostal preto na svete nieje rovnováha. Ale na lepšie časy sa rysuje už vystrkuje svoje rožky Čína a ta keď sa spoji s Ruskom zase bude dobre. Zase sa bude musieť kapitalista starať o svojich zamestnancov, aby sa mu súdruhovia nevzbúrili.

244980

28.5.2011 17:53

RE: Jadrová vojna nebude neplašte sa

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 244975

Jenže Medveděv, místo aby zavedl někam do skladu svých raket Obamu, zavede tak jedině sám sebe Obamovi do zadku [pláč]

244986

29.5.2011 22:21

Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

valda 212.?.?.?

Российских срочников силком отправляют в Ливию! Подробности


Фото © ИТАР-ТАСС
На горячую линию петербургского отделения Комитета солдатских матерей поступило сообщение, что командование некоторых российских воинских частей силой заставляет солдат-срочников подписывать контракты на отправку в Ливию. В частности, речь идёт о лицах, несущих службу на противолодочном корабле "Керчь".

В Комитете солдатских матерей рассказали, что командование корабля оказывает на служащих давление, принуждая их к подписанию контрактов на дальнейшую службу. "Керчь" в скором времени отправится к берегам Ливии, правда, неизвестно зачем.

Командование "Керчи", оказывая давление на служащих, отбирает у них телефоны, не давая связываться с родственниками. Тем, кто отказывается подписывать контракты, начальство угрожает.

(По материалам сайта lifenews.ru)

245069

29.5.2011 22:56

RE: Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

dub 94.?.?.?

Reakce na 245069

hm zajímavý, chtěj tam poslat pozorovatele a vyjednavače, ale tohle jsou poněkud zvláštní "vyjednavači"[smích]

245074

30.5.2011 0:31

RE: Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 245074

Moc bych se neradoval. Jestli tomu velí ta trapná krysí karikatura ruského medvěda, může z toho být jen zrada a ostuda pro Rusko. Jedna ruská loď tam proti flotile NATO nic nezmůže a určitě nejdou Libyi bránit. Tak leda Kaddáfímu zasadit poslední ránu.

245080

30.5.2011 1:14

RE: Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

dub 94.?.?.?

Reakce na 245080

musíme se nechat překvapit, co tam vlastně chtějí pohledávat...
zatím z toho nic nevydedukejeme

245082

30.5.2011 10:53

RE: Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

valda 212.?.?.?

Reakce na 245082

Mozna vydedukovat se da i to ,co jsou to mza lidi kteri nejdriv obvinuji NATO za nedodrzovani rezoluce OSN jak bylo urceno a obvinuji zapadni mocnosti v krizacke vyprave a sami hrajou svou hru ,pritom neberou ohled na vlastni lidi,utajuji umysly a narusuji zakladni prava svych vojaku(ne zoldaku) kdyz je nuti delat neco co nemusi.Jako s dob valky v Afganistanu-kdo mel znamosti tak se tam nedostal,jini museli umirat za KPSS

245104

30.5.2011 16:54

RE: Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

dub 94.?.?.?

Reakce na 245104

no vzhledem k tomu, že sem na to nikde jinde nenarazil, tak to bude nejpíš pěkná kachna

245128

30.5.2011 22:20

RE: Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

valda 212.?.?.?

Reakce na 245128

Asi jste zvykly s nasich medii ze se kopiruji.Zvlast kdyz v Rusku je dost silna cenzura na urcite veci.Uvedene stranky jsou solidni.Zpryvy o Chodorkovskem v ruskem tisku jsou taky hodne zkreslene a hlidane.V takovem pripade muzem pochybovat o kazdem ruskem autorovi ktere tak hodne jsou podavany na Zvedavci.

245142

31.5.2011 1:28

RE: Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

Saša 74.?.?.?

Reakce na 245142

>Asi jste zvykly s nasich medii ze se kopiruji.

V ruském zpravodajství najdete články z různých pohledů a ideologicky/politicky odlišně zabarvené. Když porovnáte česká mainstreamová média (a většinu západních), je tam až podivně nepřirozený souzvuk názoru a pohledu. Rozlišnost ruských medií pokládám za zdravou, co si z toho vyberete nebo lépe spolknete bez uvažování je na vás. Zcela žádnou zprávu nesmíte polykat i s chalupami a považovat ji za solidní lze jen po zvážení „selským rozumem“ a i tak výjimečně můžete být podveden neb máme tendenci věřit tomu, čemu chceme věřit.

Co se týče Libye there is not such a thing as humanitarian bombardment, zkuste v jiných zemích střílet na vojsko a policii. Životní úroveň v Libyi byla nejvyšší na africkém kontinentu a revoluce byla implantovaná.

Přečtěte si v New York Times o potlačení zcela mírumilovné demonstrace v Gruzii. Nemusíte to mít z ruského zdroje. http://www.nytimes.com/2011/05/31/world/europe/31georgia.html

245152

31.5.2011 12:10

RE: Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

valda 212.?.?.?

Reakce na 245152

Souhlasim.

245182

1.6.2011 16:53

RE: Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 245182

>Souhlasim.
---
Konečně. [smích]

245278

1.6.2011 18:18

RE: Kdyz uz ruske autory,tak jeste jeden...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 245182

Valdo, když chceš nezávislá media, přečti si tohle.

245282

Tuto stránku navštívilo 5 107