Diskuze k článku

Dokument OSN navrhuje dát „matce Zemi“ stejná práva, jako mají lidé

Příspěvků 31

15.4.2011 3:15

Muze se jednat i o paradox...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Takze matka hledajici vsi ve vlasech ditete a pak s nimi lupajici o stul muze byt potrestana...? A co lekar, ktery predepise prasky proti cizopasnikum...?
[velký smích]

>V domorodé andské kultuře
Nema byt v "incké"? To kvuli "pačamama". Nebo ten pojem existuje pro celou Jizni Ameriku?

241886

15.4.2011 7:45

RE: Muze se jednat i o paradox...

orels 217.?.?.?

Reakce na 241886

Myslim asi odvozeno od pohori - Andy.

241899

15.4.2011 9:29

RE: Muze se jednat i o paradox...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 241899

>Myslim asi odvozeno od pohori - Andy.
Mate pravdu v tom, ze to autor v originalu takto myslel. Podle jmena se zrejme nejedna o Jihoamericana, takze nemusi to vedet dopodrobna anebo to podle sebe zevseobecnil. (Treba pod vlivem NWO...?!, jak se propaguje!!!) Podival jsem se na Wikipedia a tam je uvadeno 9 jmen Steven Edwards. Kdyz odmyslim ruzne fotbalisty a ostatni zamereni, ktera mi neposkytuji duveru v hlubsi znalosti v tom smeru, prichazeji v uvahu tri: talk show host, news broadcaster a science teacher. Snad tedy mel nekdo z nich pravdu a uvedl spravny termin. Nicmene, ja jsem pojem "pačamama" zaznamenal od inckého pruvodce jako incky pojem. Nechci se hadat. Byl bych vsak rad, kdyby se nekdo povolanejsi k tomu vyjadril.

241909

17.4.2011 18:13

Neni to zadny paradox

siky 186.?.?.?

Reakce na 241886

Preci to komentuje pan Salon, ze pojidani krav neni dosud zlocinem ale ma to mit JASNE LIMITY a o to se tu jedna. Se zabijenim infekci si rozhodne starosti nedelejte, to se spis obratte na ceske urady, ktere se snazi kriminalizovat MMS nebo koloidni stribro. TY JSOU TEN PROBLEM. [naštvaný]

Pokud budeme respektovat rovnovahu, pak casem zadne infekce ani nebudou.

242080

15.4.2011 10:21

Vymáhání práv

Sam Ting Wong 213.?.?.?

To bude krása, už se těším! Vybraní aktivisté budou hlásit stížnosti přírody proti lidstvu, počítám, že nejspíše to budou ti, co slyší trávu růst.

Zvláště pak naleziště nerostných surovin by měla mít svá práva, aby suroviny byly těženy a využívány demokraticky. Jakmile tato práva nabudou, bude potřeba naleziště osvobodit od nedemokratických živlů, poněvadž matka Země sténá, pokud zdroje nejsou v rukách demogratických korporací!

Ve výsledku budou korporace stejně dál ničit planetu a budou to jen obyčejní lidé, kteří budou otravování novou "přírodní" legislativou...

241914

15.4.2011 17:28

RE: Vymáhání práv

Olas 78.?.?.?

Reakce na 241914

Souhlasím s Vámi. Napadá mě ovšem kacířská myšlenka. Dostane Matka Země stejná práva jako mají např. Palestinci a další "luxusně" si hladovějící a podpoměry žijící afričané.

Mám spíše dojem, že si opět někdo buduje "trafiku" opět se zaštiťuje tímto nedefinovatelným, nereálným a vlastně ve skutečnosti neuchopitelným předsevzetím.

Co takhle uzákonit na této planetě zdravý rozum. Myslím, že by to uvítala nejen Matka Země.

241937

15.4.2011 18:55

RE: Vymáhání práv

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 241937

Uzakonit zdravej rozum co se tyce plundrovani vseho na planete Zemi? To by nebyl az tak velkej problem ale to museli by lidi chtit. Ja bych zacal u tech kterejm nejvic peniz z toho plundrovani tyhle planety koncej v kapse a rozhodne by jich nevivselo na konopny vopratce vic nez 6 milionu.

241943

15.4.2011 10:58

Orwell ,zdá sa, je čoraz viac v kurze

Erika 52 91.?.?.?

Treba ešte vytvoriť Ministerstvo Lásky, Ministerstvo Strachu a ďalšie a ďalšie. Kreativite sa medze nekladú.
Medzitým môžme zhadzovať granáty s bielym fosforom, bombardovať zbraňami s ochudobneným uránom, bezohľadnou ťažbou zasviniť všetky moria a oceány.
A nezabudnime na svoju hlavnú povinnosť. Šíriť demokraciu pomocou vytvárania bezletových zón po celom svete. Hlavne samozrejme tam, kde žijú diktátori, ktorí by chceli drzo použiť svoje zdroje pre svoj národ, bez zapojenia filantropických korporácií a bánk zvučného mena , budujúcich na celej Zemi blahobyt. Že iba pre seba a svoje rodiny, o tom sa nehodno zmieňovať.
Aby nás, len tak náhodou, h u m a n i t á r n e nezbombardovali.

241918

15.4.2011 19:45

potrefene husy

zzz 213.?.?.?

No jo, paraziti^ samozrejme nikdy nepripusti ze by hostitel take mohl mit i nejaka prava.. Je legracni jak vam to u jistych skupin vadi ale sami delate to same.

Navic je snad jasne ze o zadne ochrany vsi apod. absurdnosti nejde. Mozna by stalo za to kdybyste si to cele znova precetli.

------
^ Zeme lidi nepotrebuje a ne(vy/zne)uziva, naopak ano.

241944

16.4.2011 0:00

RE: potrefene husy

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 241944

No konečně někdo kdo si z toho jenom nedělá hloupou srandu. Proboha co je na tom špatného? Nezplundrovali jsme tu přírodu dost? Nezaslouží si alespoň nějakou snahu o jiný přístup?
Děkuji zzz.

241954

16.4.2011 0:19

RE: potrefene husy

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 241954

jo a tom kdo jak moc plundruje budou rozhodovat mocní-nemocní že?
a stejně je to celý pitomost příroda je jakýsi rezervoár energie pro člověka a protoře je lidí hodně dochází k jistým pnutím ale pokud si přeješ depopulaci máš možnost jít příkladem věřím že tě další budou následovat já nikoliv
tím nechci obhajovat drancování a ničení nadnárodními korporacemi ale na to já osobně nemám žádný vliv ani si co rok novej mobil nedopřávám takže to at si vyřeší soudruzi u vesla mezi sebou a neotravujou normální lidi nějakou pitomou legislativou

241955

16.4.2011 0:33

RE: potrefene husy

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 241955

Jo jsou také jiné možnosti řešení než se smířit z plundrováním a nebo protože je nás hodně nás vyhubit. Pokud se nenaučíme respektu k planetě na které žijeme, tak nás nakonec vyhubí sama. A to že si nekupuješ každý rok nový mobil bude asi málo. Hlavně je blbost to shodit všechno na soudruhy u vesla, ty jak víš dělají pravý opak toho co by měli. Každý jsme zodpovědný za to co se děje, pokud se tomu nepostavíme, tak to podporujeme. Respekt je první krok k nápravě, přestat si myslet že příroda je tu k tomu abychom jí zneužívali, dá se všechno dělat trochu z rozumem, ale ten holt asi nemáme jak vidím.

241956

16.4.2011 0:55

RE: potrefene husy

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 241956

já se s žádným plundrováním nesmiřuju dělám s tím to co s tím můžu dělat
víš tohle jsou takové líbivé kecy je to jak s tou ekonomickou reformou se kterou tady jistý diskutér neustále spamuuje
všichni víme že současný systém je špatný ale měli bychom si uvědomit že ti co ho mají pod palcem to tak udělali oni chtějí abychom si "uvědomili" že "to jinak nejde" a dobrovolně si vlezli do chomoutu protože dobrotivý hospodář se o nás přeci postará a ted dokonce i v souladu s chudinkou přírodou který my tak hrozně ubližujeme no není tu super?
není protože ten hospodář (dědkové v OSN kteří tyhle nesmysly vymýšlejí) jsou původci toho zla a tohle je jen snaha jak nás ještě víc zotročit
takže já říkám ne

241958

16.4.2011 2:59

RE: potrefene husy

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 241958

To přinesl na OSN Bolivijský president Morales, to nevymysleli dědkové z OSN, ty se jenom připojili. Pochybuji že Morales patří k vládnoucím elitám tohoto bordelu zvaném západní civilizace. Mícháš všechno dohromady. Ochrana přírody není ze stejných hlav jako Nadnárodní korporace, NWO a centrální banky. Spíš z opačného pohledu.

241959

16.4.2011 10:22

RE: potrefene husy

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 241959

on patří k těm novým "spavedlivý" "právě procitnuvším" stoupencům "pravdy lásky" a "práv matky Země"
prober se!

241971

16.4.2011 14:25

RE: potrefene husy

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 241971

Všechno není jedno a to samé, ještě mi řeknete že Bolivie je prolezlá Mossadem a Putin slouží Rotchildovi. Kdyby byli všichni na jedné straně, někteří sice tajně, nebylo by se o čem hádat a mohli bychom se v tichosti odebrat na hřbitov počkat až umřeme. Někde se začít musí a poslední co jakákoliv snaha o řešení potřebuje je skeptické pochybovače a nulové nadšení. Tím se dává najevo těm co opravdu vládnou že vládnou správně.

241989

16.4.2011 14:42

RE: potrefene husy

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 241989

ty snad taky věříš na pohádky o zlých mossadnících a ročildech kteří jsou zodpovědni za veškeré zlo a všichni kdo se jeví jako jejich protivníci jsou stoupenci dobra se záměry čistými jak lilie?

241990

16.4.2011 15:10

RE: potrefene husy

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 241990

panove mam na Vas otazecku: Tridite odpad?

241992

16.4.2011 15:30

RE: potrefene husy

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 241992

Třídím, odpadu máme strašně málo, máme taky kompost. Většina je recycling. [smích]

241993

16.4.2011 13:13

RE: potrefene husy

smoke 89.?.?.?

Reakce na 241959

Ochrana přírody není ze stejných hlav jako Nadnárodní korporace, NWO a centrální banky.

Skutečně?

241982

16.4.2011 21:50

RE: potrefene husy

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 241982

Takže když se nějaké firmy chytnou v rámci reklamy obránců přírody, neb si hloupě myslí že tím něco získají to automaticky znamená že tu ochranu přírody sami o sobě vymysleli? To ovšem by znamenalo že pokud mám v kapse pár stovek US dolarů tak je také tisknu? Prazvláštní logika při které by jediný bez viny byl bezdomovec který nevybral ani halíř, neb ti co vybrali už jsou na vině!

242011

16.4.2011 22:43

RE: potrefene husy

smoke 89.?.?.?

Reakce na 242011

Zřejmě jste nepostřehl, že v těchto případech je "ochrana přírody" na posledním místě. Pro ně je primární je kšeft s nesmyslnými CO2 emisními povolenkami, "zelenými" technologiemi, pro lidi jsou zas připraveny uhlíkové daně a další sankce. To je umožněno tím, že je dávána právní subjektivita virtuálním osobám (tedy nejen veřejnoprávním a obchodním korporacím, které jsou zodpovědné za 99% případů nežádoucích externalit při plundrování přírodních zdrojů různých zemí), ale nyní i takovým neurčitým entitám, jako je "Matka Země", tedy především všemožným vykladačům jejích "potřeb". Nebo snad máte pocit, že by nadnárodní korporace a spol. nyní tak náhle propagovaly "zelené nápady", kdyby to mělo znamenat nějaké významné omezení jejich činnosti a tedy i zisků? [smích]

Quod licet iovi non licet bovi - ostatně jako vždy. Žádný CEO ani akcionář nikdy žádné sankce nepocítí.

242016

17.4.2011 19:07

RE: potrefene husy

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 242016

Podívejte se my si asi nerozumíme, já souhlasím že firmy co se chytají ekologie to dělají jako propagaci bez úmyslu skutečně něco ekologicky zlepšit. O tom ale nemluvím. Ten fakt že mnoho co se propaguje je jen na oko ale neznamená že koncept ekologické citlivosti je ve své podstatě špatný. Jenom proto že Vás zmrzačí lékař neznamená přeci že celá medicina je naprosto k ničemu. A fakt že mnoho propagovaných rádo-by ekologicky ptákovin je k ničemu také neznamená že princip je špatný, pouze jeho provedení. Tlak na ekologii musí přijít ze zdola, ze shora nic užitečného nelze čekat, leda biopaliva což je naprostá ničivá kravina a podobné ptákoviny podle vzoru aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Jim jde o kozu nám jde o něco jiného. V podstatě akciové společnosti nemohou nic jiného dělat než dělají, už z principu musí poslouchat majitele akcií a ty je koupili aby vydělali a ne aby zlepšovali životní prostředí. Už z této podstaty nemohou i kdyby nakrásně chtěli vůbec nic dělat než kecat a vydělávat prachy. Zadluženost díky spolčování podniků ve větší to ještě zhoršuje o tlak z bank. Jinými slovy řešení nelze čekat od nich v žádném případě.

242081

15.4.2011 20:54

hmmm

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

takže se nám tu chystá nějaká nová totalita
tentokrát tím vyšším principem pro který budou lidé popravováni budou práva matky země a zvířat

241946

16.4.2011 13:34

RE: hmmm

smoke 89.?.?.?

Reakce na 241946

Jasně, a co je správné, nám ukáží veganští neomarxističtí "anarchisté". Kdo to nepochopí, tak do pece s ním, fašistou [mrknutí jedním okem]

241987

16.4.2011 12:54

Krásná myšlenka,

Lin 85.?.?.?

... ovšem obávám se, že v praxi dost sporně proveditelná.
Nikdo nepochybuje o bezmezném plundrování Země, kdy si jako druh řežeme větev. Za současného morálního stavu světa se však domnívám, že pokud bude uvedeno v praxi, bude sloužit asi stejně, jako "lidská práva". První, co mě napadá, je zákaz těžby surovin. Některé "vyvolené" země budou plundrovat a těžit dál, jiné, "nevyvolené", budou čelit zákazům jakékoliv těžby čehokoliv, pod přísnými sankcemi. K čemu to povede, domyslete sami.

241980

16.4.2011 21:17

RE: Krásná myšlenka,

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 241980

Skončí expanzivní finanční systém, nikdo si nebude moct vytisknout něco za co jde směnit skutečné zdroje. A věřty, že dojet si pro ropu, měď.... s vojenskýma hračkama je po čertech drahé. Průšvih BP nepůjde sanovat s veřejných rozpočtů, které jsou bankrot a při kryté měně nebude možné jít do mínusu. Korporace můžou zapomenout, že jim bude dovoleno plundrovat přírodní zdroje a důsledky bude platit veřejnost. To v neexpanzivním systému nemůže fungovat. Pokud dojde ke kolapsu, tak příroda se z důsledků poměrně rychle vzpamatuje. Primitivové bez civilizace mnoho škod napáchat nedokáží.

242008

16.4.2011 15:09

První

arid 88.?.?.?

První, co mě napadlo u té Bolívie - Zloděj křičí, chyťte zloděje.
Tato, ale nejen tato země v této oblasti se v oblasti zemědělství chová k matce Zemi neuvěřitelně macešsky. Nová pole se připravují způsobem, že se veme buldozer a zhrne se veškerá stávající vegetace včetně té CITES 1 na hromadu, pole plodí zhruba dvě sezóny a pak šlus a de se dál. Pokud si někdo (cizinec) dovolí z té hromady vzít byť i jen jedinou rostlinu ze seznamu CITES, aby ji zachránil před smrtí, je z něho okamžitě udělán pašerák a je s ním náležitě naloženo. Vzpomeňme na případy i českých lidí a jaká byla proti nim vedena kampaň. Takto zaniká spousty endemických druhů, které se vyskytují na velmi malých územích.

241991

16.4.2011 21:01

Kombinace pohanství, šarlatánství a byrokracie. A na ochranu "práv" bude nutné zřídit ÚŘAD !

Mejla 83.?.?.?

Co by to bylo za ochranu bez úřadu ? A bez úředníků, z nichž každý bude potřebovat nějaké to auto, zajištění rodiny, služební cesty, rauty, recepce atd. atd.

242005

17.4.2011 6:13

Kdyby

Bflm 204.?.?.?

to nebylo tak smutné, tak by se soudný člověk musel nad zdejší diskuzí rozesmát. Na jedné straně ti, pro které je i přírodní neobdělávaná louka důvodem ke konspiračnímu zamyšlení a na druhé ti, kteří si ponechali kus zdravého rozumu. Lidé, kteří mají k přírodě mnohem blíže nežli my, se snaží do poslední chvíle zachránit to co pro ně znamená životní prostředí ve kterém se narodili oni i jejich předci. Kdyby naši rodiče a prarodiče viděli co jsme my s přírodou udělali, tak by jim nestačili všechny rákosky co by ve svém okolí našli. Ale když to vezmu konspiračně, měli ovlivněni myšlení starým režimem a kdo ví co ten s přírodou zamýšlel.

242028

17.4.2011 13:05

RE: Kdyby

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 242028

jo takže vymyslíme nějakou chartu práv Země a všechno se spraví že?
není to tak dávno co soudruzi v OSN vymysleli jakousi chartu lidských práv (ted se určitě mýlím v pojmosloví ale o to mi ani tak nejde)
máte pocit že se od té doby neporušují lidská práva? porušují ale pokrytecky jsou trestáni ti kteří nejsou kámoši toho kdo trestá
a tady to smrdí tím samým

242052

Tuto stránku navštívilo 5 063