Diskuze k článku
Čína vytáhla evropskou kartu, důsledky ustavení čínského dolarového swapu
Příspěvků 24
Pro USA zbývá jako poslední možnost využít jedinou průmyslovou kapacitu, kterou má ale jiným způsobem než na přebujelý rozpočet krytý řídkým vzduchem. Neexistuje způsob jak, vrátit zpátky industriální výrobní kapacitu, ani neexistuje způsob jak vytvořit konkurenceschopnou novou kapacitu vůči Číně. Jediná možnost je uvolnění vybraných technologií z vojensko-průmyslového komlexu do civilní sféry. Navíc musí být obsaženy technologie použitelné masově v individualním měřítku, třeba využitelné pro individualní nebo lokalní energetickou soběstačnost. Aby to vytvořilo dostatečně velkou výrobu. Musí být zaměření na nahrazení zdrojů, které USA kryjí ze zahraničí. Sice lidé budou více nezavislý na centralní distribuci a vládnout nezavislým lidem je obtížnější, ale ti kdo dokážou vládnout neuávislému domácímu obyvatelstvu mají dobrý tréning i na mezinárodní scénu. Problém, je kartel okolo FED systém fraktalních rezerv mimo inflaci, vytvořil systém klientských vztahů, který de facto zlikvidoval podnikatelského ducha ve vysokých patrech ekonomiky. Není nutné být schopný podnikatel, investor ve skutečné ekonomice. Důlezité je mít ty spravné konexe, ať okolo bankovního kartelu nebo ve vysoké politice.
Toto je horší než americký dluh nebo vývoz průmyslu. Bez schopných manažerů totiž není možné transformovat strukturu vojensko-průmyslového komlexu ani ekonomiky, a kromě toho potřebují prostředí, kde do vedoucích pozic půjdou lidé na základě schopností a ne konexí. Jestli teda ještě nějaký mangemnt pro reálnou ekonomiku zůstal? Stará garda odešla s průmyslem a nově se vychovávali specialsti na švindly s finačními deriváty. Zůstává tady možnost domácí izolace a pokusu nastolit diktaturu. Při počtu zbraní mezi Američany dost o hubu. Třetí velkou válku nechám bez komentáře. Stažení z imperialní pozice je nevyhnutelné v jakékoliv variantě, včetně fašistické diktatury na uzemí USA. V Pentagonu a sionistům se to nemusí líbit, ale taková je realita. Pokud USA chtějí zpět významnou pozici na mezinárodní scéně budou muset nabídnout více než velký klacek a ochranu za výpalné.
7.2.2011 0:53
RE: Víceméně jediná možnost.
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?
Reakce na 237591
Těch použitelných technologií z vojensko-průmyslového komplexu zas tak moc není, aby to pomohlo. Obávám se, že dřív nebo později přijdou na to, že jediné možné řešení dluhů USA je zbavit se věřitelů. Ono je to jasné všem už teď, jenže sáhnout k jedinému možnému použití vojenských technologií, totiž k jejich prvotnímu účelu, vypadá poněkud nehezky v očích voličů. Možná to chce nejprve zajistit, aby voliči a volby nebyly vůbec potřeba, a pak to půjde sfouknout i s těmi otravnými Číňany...
Jestli nejdou použít do civilní sféry ani vojenské ani nové technologie, které by šli zrealizovat do praxe přes výrobní základnu vojenské výroby, pak... Jak už jsem říkal velkou válku komentovat nebude, ale všecko ukazuje, že Peking umí hrát velkou hru na hřišti se jménem ekonomika a pozice z které vyšel pře 40 lety byla tragická. Nepochybuju o tom, že Čínaní budou umět i válčit. Velkou zeď taky nestavěli pro srandu králíkům, takže jisté kočovné kmeny se přesunuli směrem na západ a došli až do Evropy. Víceméně na úklid by trosek po té poslední velké válce, by měl stačit malinký smetáček s lopatičkou.
ale ve svete neni nic cerne, ani bile...a jak to bude dal, to nevi nikdo..muzem se tady treba dohadovat, ale pravda je ta, ze to nevi nikdo. Nevi to ani, pokud vubec existuji, ti povestni muzi za oponou.
Majitelia anglosaských bánk sú asi tak Anglosovia ako ja.
S menom ako Rotschield, Lazard, Moses, Warburg, Lehman, Kuhn, Loeb, Goldman či Sachs môžu byť veľkými Anglosasmi a sionistami ťahajúci nitky za oponou.
Ako som v tomto príspevku písal Rusko a Čína snažia zničiť MMF a Svetovú banku. Hoci akokoľvek je to "manželstvo z rozumu" udrží sa to dovtedy kým obom bude plynúť nejaká tá výhoda obom, a to môže trvať aj 100 rokov.
Zdá sa že pokiaľ Čína otvorene útočí na (aspoň) 2 frontoch (investície + príprava na upustenie US doláru/totálne položenie ekonomiky USA), Rusko mu kryje chrbát tým že obchoduje s ňou vo vlastnej mene, zaujímavé je že podľa všetkého to isté robí Čína aj s Iránom a krajinami zo ďalekého východu (čo je hlavne jej sféra vplyvu a z čoho úspešne vytláča USA/VB).
Pri zbavovaní sa US dolára postupujú chytro a efektívne, nielen že ju investujú do cudzej infraštruktúry výmenou za dodávky surovín, ale aj kupujú náleziská surovín (hlavne drahých a vzácnych kovov a ropy), nehovoriac o tom že kupujú štáty PIIGS na stojato-na ležato cez ich dlhopisy (hlavne Grécko). Tým pádom nielen že získajú odbytište pre svoje produkty, suroviny pre svoj priemysel, vazalské štáty a lobistov vo vnútri EU (veď budú musieť robiť to čo im ich hlavný veriteľ povie) ale aj znižujú straty plynúce z budúceho potopenia dolára.
Čína sa tým pádom stane nielen globálnou ekonomickou veľmocou ale aj jedným z pánov sveta bez toho aby vytváral impérium a razil imperiálnu politiku najhoršieho zrna ako to robia USA a svojho času aj VB.
Tleskám a brilantní !!!
5.2.2011 0:09
RE: Anglosaské banky?!
Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?
Reakce na 237625
>Tleskám a brilantní !!!
Oh, ďakujem.
Priznávam sa že čakal som viac reakcií, myslené počtom.
Kedykoľvek napíšem niečo, pričom som sa nezapojil do už prebiehajúcej diskusie, takmer nikto neutrúsi žiadnu reakciu, bez toho aby som ich tomu vyzval.
Preto sa neviem rozhodnúť medzi "povedal som všetko tak dobre že nikto na to nechce/neopováži sa reagovať", medzi "povedal som neuveriteľnú blbosť na čo sa neoplatí reagovať" a medzi "povedal som totálne zjavnú vec na ktorú sa neoplatí reagovať".
Prosím vás/Vás ktoré z týchto úvah mám brať keď nikto na ne nereaguje?
Zdravím, na to nelze jednoznačně odpovědět. Zkuste třeba "Mlčení znamená souhlas". Jinak by to vyřešilo hlasování na způsob "Novinky.cz" + nebo - .. Možný námět pro pana editora v rámci ohlašovaných změn..
Čteme, čteme pozorně, nebojte. Pokud bych k Vašemu příspěvku měl napsat jen, že je to zajímavá úvaha, či že s Vámi souhlasím, má to nulovou vypovídající hodnotu pro ostatní. Proto se v podobných situacích varuji komentářů a snad i ostatní. Doplňuji si tak úvahy, aniž bych měl potřebu své sdělovat okolí. Vladimír nás nabádá před psaním příspěvků, abychom psali pouze máme-li co říci. Snažím se toho držet.
5.2.2011 0:44
RE: Anglosaské banky?!
aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?
Reakce na 237612
nezapomen že v prosinci 2012 končí FED
oni to maj naplánovaný nejmín na 100 let dopředu a ty tady vytahuješ "tajnosti" jak králíky z klobouku a myslíš si kdovíjak jim nezatápíš
jde pouze o přesun centra moci a změnu vlády vládnout budou pořád ti stejní
jen ovce si myslí že ti hodní začínají vyhrávat nad těma špatnýma
jsou to jen loutky proti loutkám jak v divadle
Já aspoň určitý pozitivní posun očekávám. Globální diskrétní elita potřebuje pořádek, ne Divoký Západ, kde se budou denně sdíraní bouřit, a to nejlépe splní nějaký mix teokratického a socialistického systému (trochu jako dnes v Jižní Americe). Myslím, že ta nejprimitivnější a nejchamtivější část služebné elity bude obětována. Všimni si, že dnes už není vůbec tak kryta jako dřív. A posun je znát i mezi prostým lidem. I v diskusích pod články v médiích jsem se přesvědčil, že dnes už dvacetiletým přesvědčovačům bab nevěří téměř nikdo, že za všechny potíže v ČR může ještě po čtvrt století vláda KSČ.
5.2.2011 23:00
RE: Anglosaské banky?!
Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?
Reakce na 237631
Netvrdím že mám patent na pravdu, omyl je vždy možná, ale v tomto prípade mám vo väčšej časti pravdu.
Totiž ICH pôvodný plán bol to čo Vy píšete, pozmeniť centrum moci no nie vládcov, ale myslím si že im veci začali kaziť prinajmenšom na námestí Tien-an-men(Nebeského pokoja).
Totiž vtedajšie čínske vedenie zistilo, že celý ten plyšák je šaráda zosnovaná CIA a niekoľkými zradcami, že pri oprávnenej ale prehnanej reakcie to odnieslo pár naivných a idealistických študentov je bolestivý a nepríjemný fakt.
Tak ich skúšali oblafnúť pravicovaním, nešlo to, síce masy prijali konzum ale vedenie čo sa týka miešanie sa do vnútorných záležitostí pritvrdilo, nehovoriac o tom že viac-menej prijali fungovanie čínskej triády (nemám na mysli žiadnu hru ale mafiu).
Poviem to, princíp prijímania členov, musí to byť rodinný známi alebo niekto priamo z rodiny, ten je potom prijatý a počas práce je prekádrovaný na stojato-na ležato a na všetky možné polohy a smery. Na betón toto sa deje aj v čínskej byrokracií a na ministerstve financií a v štátnych bankách s neuveriteľnou presnosťou a precíznosťou (samozrejme adept vždy má odpovedajúcu kvalifikáciu) s tým rozdielom že chytený agent/krt sa nezabíja ihneď ale len po riadnom súde. Čo sa týka súkromných bánk tam zas nikto sa o vlastizradu neopováži.
Ďalším problémom "Anglosasov" je že ich prekukli za pomerne krátku dobu, Číňania nielen vedia, že proti nim sa vedie dosť škaredá ekonomická vojna, ale aj odrážajú ich útoky s dosť veľkým úspechom, iste občas siahnu vedľa. Myslím si že sú dosť namosúrený na "Anglosasov", plánujú ich tuším zadupať do zeme.
Čo sa týka EU, kupujú len nesolventné hlavne južanské štáty, hlavne Grécko, Portugalsko, Španielsko či Taliansko. Na Nemecko, Francúzsko a ostatné baltské/severské krajiny nesiahajú jednak nemajú na to financie, jednak je to sféra vplyvu Ruska.
>....
>jsou to jen loutky proti loutkám jak v divadle
Doplňujúca otázka:
Na čo by im bola táto celá šaráda?
Pokud nový členové vladnoucích a strategických struktur státu a ekonomiky jsou zařazování podle vzoru mafie, pak v Číně existuje robustní nezkorumpovatelná základní struktura. Infiltrace nesmírně obtížná. O tom si náš absurdistán může nechat zdát. Nevím jak je stará italská mafie, ale stovky let určitě. To svědčí o obrovské životaschopnosti. Prý ovládá 10% italské ekonomiky, člena G8.
Ale koupit potenciál Německa? To by bylo už poněkud moc vychýlena nerovnováha. Projekt euro půjde, tak jako tak ke všem čertům, ale že bych dvakrát stál o nějaký nekrytý druh juanu? Pravda to by bylo s poněkud jinými bankéři než dneska. Bez kryté měny jsme, ale v háji zeleném. Demograficky, ekologogicky si expanzívní systém existence prostě nemůžeme dovolit. Vyměnit Německo za dočasnou záchranu eura a iluzi centralizace Evropy je jako podříznout zlatou slepici, ale eurohujěři si s chutí oblíznou mastné prsty.
Jestli autor má přesnou informaci a Německo je vyčerpáno skrytým masivním přerozdělováním? .... Jistě v Německu sídlící korporace při vysoce aktivní obchodní bilánci krokodýlí slzy nepláčou , ale řadový Němec z toho má... Ale furt lepší než virtualní kasino, řadový Němec má aspoň práci.
Čína má to, co jiné mocnosti bláhově proměnily za třpytivé cetky konzumu a neviditelných finančních aktiv: Má obrovský produktivní ekonomický potenciál s masou obnovitelné pracovní síly místo neobnovitelných automatů na vše. Má obrovská rezervní i pracovní aktiva v USD po celém světě, a EUR po celé Evropě a části Asie a něco na páru s RUB, k tomu tolik CNY, kolik je třeba, když je všude ve světě výprodej. Co mají za anglosaskými kulisami skrytí hoši z košér klubu? Převážně to, co může Čína obratem ruky učinit ničím - aktiva v USD a vliv v dollarovém světě. Čína je tím, čím bývaly USA, s tím ohromným ekonomickým potenciálem a vůlí obyčejných lidí překonat překážky a jít za společným cílem. Kdo v USA má nějaký společný americký cíl? Evropě zbývá alespoň historicky těžce zaplacené poznání, že asociální vlády nemohou vládnout dlouho a že lidé si cení sebe více než peněz.
No, budme trochu realiste, Cina vlastni US dluhopisy a ma prebytek US dolaru, takze dohromady ma spoustu a spoustu papiru.Je naprosto zavisla na dovozu ropy, takze, aby z ni byla velmoc, bude muset mit nejaky solidni zaklad, ze ktereho bude moci cerpat, az dramaticky behem nekolika desitileti zestarne.USA s Evropou se budou zmitat v predsmrtne kreci.
číňan není vůl a papírky má podložené kolaterálem. nebo si myslíte, že počet rezervací v americe a míst se zákazem jakéhokoliv využívání roste jen proto, aby si měli ptáčkové kde zacvrlikat?
pocet rezervaci je sice pekny, nicmene k cemu budou, az se zhrouti dolar a Cina dramaticky zestarne?Papir za papir, to je ta genialne vymyslena finta.Chces majetek?Tak tady ho mas, jsou na nem napsana stejna cisla jako na bankovkach.
pokud tedy ma dolar padnout, pak tedy ktera mena bude naslednou svetovou, snad ne euro? nebo juan nebo ze by nejaka nova celosvetova?
Na novú celosvetovú menu číňania nepristúpia, pokiaľ nebudú jednými z tých, kto o nej rozhodujú právom veta. A takých je viac, rovnaké ambície majú minimálne ďalší členovia BRIC - India, Brazília, Rusko... Začínajú medzi sebou a aj s ďaľšími štátmi obchodovať vo vlastných menách, čiže prinajmenšom opúšťajú i dolár i euro.
BRIC môže spraviť aj to, že si zavedú vlastnú zúčtovaciu jednotku - v podstate menu - v ktorej si budú účtovať vzájomné obchody. To by bol možno aj dostatočný základ pre "novú celosvetovú", pretože majú dostatok ekonomickej sily, aby dokázali fungovať nezávisle od dolárovej a eurovej ekonomiky.
Nemyslim ze nejaka mena padne. Neni to v zajmu elit. Myslim ze k cemu dojde je vymena sluzeb. Eliminujete tim taxovatelnost a neuzitecne lidi.
>Nemyslim ze nejaka mena padne. Neni to v zajmu elit. Myslim ze k
>cemu dojde je vymena sluzeb. Eliminujete tim taxovatelnost a
>neuzitecne lidi.
Je uz pripraveno "amero", spolecne platidlo pro USA, Kanadu a Mexiko. Dyzajn je hotov, mozna se uz chrli i bankovky. Tim USA znacne posili. Vodu, olej, plyn, drevo i vzduch z Kanady ma uz byznysove pod svymi lidmi, levnou mexickou pracovni silu taky, no, a kdyz si pripocteme ten nejduraznejsi faktor - nejsilnejsi armadu, neni o budoucnosti cehokoliv pochybovat. Ten dnesni svet je k popukani. Avsak ne od radosti.
takze us ci canada dollar si muzu nacpat do kecek jako v csr v r53 anebo nam zidkove daji "choice, rather chance"?????
Tuto stránku navštívilo 5 370