Diskuze k článku

Kauza Drobil? Na každou svini se najde řezník

Příspěvků 78

26.12.2010 1:00

Sionista na Zvedavci?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

Kovany sionista, pravidelne otiskovany na Neffove sionisticko-fasistickem platku, na Zvedavci?Tsss....

234892

26.12.2010 9:54

RE: Sionista na Zvedavci?

Frank51 89.?.?.?

Reakce na 234892

Je to tak. Židé se tlačí všude jako švábi.

234904

27.12.2010 22:16

RE: Sionista na Zvedavci?

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 234904

Ja len kratko...

Preco pises slovo zid s vekym Z? Ved to je obycajny prislusnik nabozenskej a sekularnej skupiny. Alebo je dovod ich vynimocne pisat s velkym Z?

235037

28.12.2010 7:36

RE: Sionista na Zvedavci?

Čouda. 98.?.?.?

Reakce na 235037

>Ja len kratko...
>
>Preco pises slovo zid s vekym Z? Ved to je obycajny prislusnik
>nabozenskej a sekularnej skupiny. Alebo je dovod ich vynimocne
>pisat s velkym Z?

Nevim jestli slovenstina zmenila pravidla, ale v ceskem jazyce se na zacatku vety pise velke pismeno.

235056

28.12.2010 11:54

RE: Sionista na Zvedavci?

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 235056

Ach ano, to je jasne. Zdalo sa mi, ze tam vidim ciarku. [smích]

235060

30.12.2010 9:38

RE: Sionista na Zvedavci?

Rejpal 96.?.?.?

Reakce na 235060

Zrejme potrebujete predepsat nove bryle [mrknutí jedním okem]

Mimochodem v anglictine se tez pise Jew s velkym pismenem.
A Jew (Hebrew: Yehudi יֵהוּדֹי) is a member of the Jewish people, or one who practices Judaism.

235165

27.12.2010 17:36

RE: Sionista na Zvedavci?

pje 193.?.?.?

Reakce na 234892

Myslíte, že byste nenašel argumenty k Matějkovu článku místo plivance a nálepkování? Pak snad nikam nikdy nic nepište...

235018

26.12.2010 1:34

Kdopak je ten mocný,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

který z nadutého Klause udělal ustrašeného trpaslíka a z těch ostatních zmoklé slepice? Vždyť na té "tiskovce" se všichni třásli jako sulc a Klaus to málem ze sebe ani nevysoukal, jak byl vyděšený. Jediní kdo z nich ještě dýchal byli z TOP09 a tak se nedá odbýt vzpomínka na prezidentské volby, s nepokrytým vyhrožováním o bručení, s nábojnicemi a náhlými indispozicemi zákonodárců, jako paralela s touto kauzou. Někomu kdo zde skutečně vládne s pověřením zlikvidovat to pohusitské hnízdo věčných rebelů dlících na uzlovém bodu Evropy, se z těch amatérů zvedl kufr a tak jim patrně poslal po někom z TOP09 pár nábojnic. A ejhle, najednou se celá kauza hrozící pádem vlády odebrala v médiích do zapomnění, úporně překrývaná narychlo vyhrabanými mechem zarostlými pšouky... Kdopak byl ten dobrodinec, který pomohl politické zombii Kalouskovi k založení TOP09? Bilderbeg kníže pán? Je nyní málem neviditelný. Proč asi?

234896

27.12.2010 20:00

RE: Další signálem posunu slušného chování nejen politiků ve vládě je....

matka2dětí 77.?.?.?

Reakce na 234896

Ano, najednou všechno utichlo, jak kouzelným proutkem mávnutí. Dalším nedílným signálem k veřejnosti je nezanedbatelný a pro mě hrůzný fakt, že:
- se tu stává běžným zvykem šmírování jeden druhého a to aniž by byl zjevný důvod,
- že tu někdo znalý těchto praktik už dopředu používá rušičky a štěnice na vlivných schůzkách (a nejen tam), aby byly pro jistotu zahlazeny veškeré stopy, nebo naopak došlo ke zneužití čehokoli.
Všímáte si lidé, jak došlo k posunu našeho normálního chování k úchylkám? Jak se tu manipuluje s naší nevědomostí? Ten posun je tak razantní, že nám tu za chvíli bude tvrzeno, že je dobré pro nás, občany, aby nás vláda očipovala, kvůli naší...např.bezpečnosti (začínáme u dětí), pak se přidají např. trestanci, bezdomovci, senioři a ostatní lidé.
Totalitní systém začíná fungovat pozvolna, ale se záměrem dosáhnout především změny ve vědomí lidí. Aby se považovalo to, co je zločinné, za normální a rozumné. A pak se dá zneužít jakákoli informace o vás. A že už dnes kvete obchod s informacemi, nemusím tady vůbec zmiňovat.

235026

27.12.2010 22:28

RE: Další signálem posunu slušného chování nejen politiků ve vládě je....

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 235026

>Ano, najednou všechno utichlo...

V prvé řadě, pisatel z Ip 90... položil otázky, na které momentálně neznáme odpověďi.
Otázky velmi citlivě směřují k jádru pudla, proto usuzuji, že autor ví o čem mluví a na co se ptá.
Také by mě odpovědi zajímaly, ale pravděpodobně si na ně budeme muset chvíli počkat, pokud se jich vůbec dočkáme.
A asi, takhle na talíři pokud je někomu položíte, přímé odpovědi se Vám nedostane, z mnoha důvodů.

V žádném případě si nedělám iluze, že tento případ by měl být ojedinělý, nebo že by něco podobného bylo nemožné, ale zároveň jedním dechem dodávám, že je - a to tím, že je uměle zinscenován - je to divadélko pro věřejnost.
Pokud se podíváte pozorně na položené otázky a zamyslíte se nad nimi, jsou v tom příspěvku naznačeny i případné směry, odkud fouká vítr.

A proč je klid po pěšině?
Myslím, že to byl velmi strategický tah, ne o krytí lumpáren, ale o zachování stávající vlády. Tady se hraje o něco jiného, ne o Drobila a jeho "malou domů".Ale o výměnu nepohodlných politiků, a ty nové naladit na duhově fialový tón
V této souvislosti je dobré sledovat i kauzu "Barták"... nese ssebou velmi příbuzné znaky, až se chce říci, že jsou tyto divadýlka od stejného režiséra. Pokud si pořádně prohlédnete kulisy, ani ty za tu dobu od "sarajevského atentátu" nedoznaly významné změny, mimo několika záplat a spousty špíny a prachu.
Trochu mě tady z logiky vybočuje kauza "Martinů" - která vlastně ani kauzou v pravém slova smyslu není.

235040

28.12.2010 5:02

RE: Kdopak je ten mocný,

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 234896

taková drobná perlička pro doplnění článku

I diskuze je poučná - Nick: Ota Buršík

235054

28.12.2010 14:05

RE: Kdopak je ten mocný,

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 235054

Pan Knetig jenom tak laškoval, on to nemyslel vážně a v korupčním chlévě mu to nepochybně projde. Doporučuje všem darebákům i neviným od té doby, co to projde, aby před soudem na nepříjemné věci, odpověděli, že lašakovali jako pan Knetig a mnozí další šašci po něm. Těm co mají místo páteř velmi chabý náznak chrupavky to půjde líp od huby. Povedztě mi Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom absurdný?

235063

28.12.2010 18:54

RE: Kdopak je ten mocný,

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 235054

Tady je vyjádření pana generálního, včetně odkazů - "kdo je kdo"

235071

26.12.2010 2:55

Pravicujme, mobilisujme, tunelujme - zisk panu, ztratu a naklady kmanu:-)

MoUdrostrak 85.?.?.?

Za kazdym viditelnejsim majetkem je vncdy zlocin. Prof. Big Toonnel z Hradu je honorovan od prvopocatku za zahr. prednasky, chrleni knih a poucek. Vzdy priskakoval na pisknuti sveho loutkare prekvapive k demonstraci tu doprovodu Volodi Zelezneho z vazby na Pankraci, tu na sjezd CSSD....

Zvolen vzdy o jazycek na vaze komunistickymi hlasy..

Nitky konci vzdy u protagonistu z Prognostaku, lobbistu tancicich za ruske, cinske a zbrojarske (Made in USA) nesmrdici prachy.

Vse ostatni je jen tyjatr pro pravicujici oVcany, co nechteji byt "socky". A touzi po vice Kozenych, vytunelovanych penzijnich fondeoh, platbach za operace, exekutorech a zastavarnach[smích]

234899

26.12.2010 3:42

RE: Pravicujme, mobilisujme, tunelujme - zisk panu, ztratu a naklady kmanu:-)

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 234899

Vsechno i ty zlodejny a podvody ktere umoznuji konfiskaci tezce nabyteho majetku obcanu a dalsi svinstva je pro ty v kaftanu a v kruskach business, dokonce i ty vetesnictvi ktery na pocet obyvatel uz drzi svetovy rekord aby okradani ovcani ve svy zemi kde se narodili uz konecne meli holou (_!_)! [naštvaný] Ale vono nic netrva vecne a az se lidi naserou tak se strachy poserou i v tech vetesnictvich nez jim nasranej dav urazi kotrby i s loknickama u samy prdele! [naštvaný] A ta doba se uz blizi. Von se totiz opasek da utahovat jen k pateri a dal to nejde!

234900

26.12.2010 3:58

RE: Pravicujme, mobilisujme, tunelujme - zisk panu, ztratu a naklady kmanu:-)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 234899

>>V této souvislosti si tentokrát nemohu odpustit kritiku Václava Klause.

>>Jsem ale hrubě nespokojen s jeho hodnocením kauzy Drobil. Podle mého názoru měl být zděšen nikoli z postupu pana Michálka, ale z toho, co se kolem celé kauzy děje, na co poukazuje a jaké důkazy, ať už byly získány jakkoli, jsou předkládány.
Drobil je ODeSak, Michalek ne. Drobil krome pokracovani v trendu rozkradani pro ODS by soucasne i kryl ODeSackou minulost, zatimco nestranik Michalek, kdyz si troufl rypnout do soucasnosti, by si eventualne mohl DOVOLIT NAKOUKNOUT i do minulosti. "Ten lump zasluhujici kritiku!" To prece nemohl hradni pan dopustit, protoze
>Nitky konci vzdy u protagonistu z Prognostaku, lobbistu tancicich za ruske, cinske a zbrojarske (Made in USA) nesmrdici prachy.

234901

26.12.2010 4:39

Já už těch kauz pamatuju....

jen tak 96.?.?.?

No, já těch kauz v ČR už viděl hodně. Obyčejně to dopalo tak, že ten, kdo poukázal na svinstvo, byl odrovnán. Někdy se vším všudy a doplatil na svůj pokus o boj proti mafii i životem. Vše bylo zameteno pod koberec a po čase se zapomělo. Kupř. kauza Zdeněk Janíček. Náměstek policejního presidenta. V roce 2005 ho našli oběšeného. Byl oběšený, na těle měl 29 bodných a řezných ran. Rány ale prý nebyly příčinou úmrtí, tou bylo prý jednoznačně oběšení. Plukovník Janíček po četných bodných a řezných zraněních na těle, se nakonec oběsil na opasku. Tomu tedy říkám logika vyšetřování! To teda musel být motiv skutečně obrovskej, když si dotyčnej způsobil 29 bodnejch a řeznejch ran a pak se jde ještě oběsit! Notabene policejní plukovník, kterej má zbraň. No a kdo si dnes vzpomene a kdo by se tím zabýval za 5 let, že? To by člověk [bliji]

234902

26.12.2010 7:15

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 234902

Je velka skoda ze jste nenapsal o vice takovych podobnych kauzach v CZ kde se swine u koryt jak jsou lacny mamonu kousou i do svy vlastni (_!_)! Mate recht, jeden by se z nich fakt [bliji]

234903

26.12.2010 14:13

RE: Já už těch kauz pamatuju....

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 234903

> Mate recht, jeden by se z nich fakt [bliji]

Ano, toto co se děje je jen pokračování všech těch podvodů, které se tady rozeběhly okamžitě po tvz. Sametové revoluci. Jen zapátrejme v paměti. Kuponová privatizace, kampeličky, IPB, Nomura, podvody s LTO, atd. Díky těmto podvodům se roztočila obrovská spirála korupce a neprůhlednosti financování politických stran. V té době ( psal se rok 1992) byl premier Klaus....

http://www.aktualne.eu/

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10123147075-...

234910

26.12.2010 16:43

RE: Já už těch kauz pamatuju....

tmo 89.?.?.?

Reakce na 234910

aha [velký smích] takže máme jednoho generálního viníka za všecko [velký smích] ...a ještě 18 let zpátky. prostě arcisatan pro méněcenné a pro všechen proiletariát, co? -božínku!!! jak může být někdo tak tupej???

234918

26.12.2010 16:55

RE: Já už těch kauz pamatuju....

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 234918

No, jestli jste si z toho všeho vzal jen toto, tak tedy nevím, kdo je tu tupej. To je jen jeden z mnoha, samozřejmě.

234919

26.12.2010 17:10

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 234918

>aha [velký smích] takže máme jednoho generálního viníka za všecko [velký smích]
>...a ještě 18 let zpátky. prostě arcisatan pro méněcenné a
>pro všechen proiletariát, co? -božínku!!! jak může být
>někdo tak tupej???
Pane, mam jeden docela tupy dotaz a rad bych se od vas dockal chytre odpovedi: Kdo za prusery v zemi muze? Tupy clovek v davu anebo jedinec, ktery zem ridi? Po te vasi dosavadni reakci mam dojem, ze dojednoho zaka propadajici trida muze za to, ze se nenechala od ucitelky nic naucit... (Že by ta trida jako celek uz takto zahy projevila silny talent pro politickou karieru?)

234922

27.12.2010 0:20

RE: Já už těch kauz pamatuju....

tmo 89.?.?.?

Reakce na 234922

ano, máte pravdu - dotaz je to opravdu tupý.
za průsery v zemi může každý, kdo ovlivnil okolnosti či umožnil, aby se zločiny mohly dít a zůstaly nepotrestány. těch lidí je tedy mnoho... ne jen jedna mediálně známá figura. takže ne jen jedinec, co "to řídí", ale i tupci, kteří mu to umožňují a jsou mu po vůli, aby si z nich udělal de facto spolupachatele, vykonavatele.
příměr s údajně vadným učitelem či propadající třídou je úplně mimo. ono totiž v tom zkaženém socialistickém plebsu po 50 letech totality, zhrbenosti a udavačství mnoho kvalitních lidí nezůstalo. a lidí se zkušeností s korektním kapitalismem ještě méně. otázka také je, co se za daných prudce-přechodových okolností dalo či nedalo uhlídat (nikdy NIC není dokonalého). ovšem "po bitvě každý generálem"... a nejvíc ti nejblbější, jimž to došlo právě až dlouho po bitvě, ex post.
a o politickou kariéru máš zájem zřejmě ty. já určitě ne.

234949

27.12.2010 3:00

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 234949

A sakra. Jde do tuhého. Prý "korektní kapitalismus"! Už tady bylo ledacos, ale tento termín je další světová novinka tuzemského původu. Nejen Čapek s výrazem "robot" a kdosi již neznámý s pojmem "tunel", ale i Zvedavec může mít světový primát, pokud se to ujme. Nadějné to je...

No a ta obhajoba Klause je obzvlášť povedený kousek. Kdo jiný, než předseda vlády s ekonomickým vzděláním vylepšeným o zahraniční stáže na Západě a obklopený "svými" souputníky z prognosťáku, měl vliv na všechno to privatizační zhasínání, očištění špinavých peněz a uvolňování trhu? Ekonomický diletant Havel, nebo ekonomičtí diletanti ovčané? Prezident zde přece nemá faktickou výkonnou moc a ovčané vládnoucí zde jen podle Ústavy, jsou na tom ještě o několik řádů hůře. Takže marná snaha, jistěže nejen sám Klaus, ale i ta klika kolem něho má všechna ta svinstva na triku. Jenže on to vedl a tak se té odpovědnosti zbavit už nemůže. Není vládnutí bez odpovědnosti a tu Klaus nemá jen coby prezident, ale ten také nevládne, jen dělá státní moci stafáž, může udělovat milost a zdravit hradní stráž s její zástavou.... Jo a ještě si může pozvat na kafe členy vlády a své kámoše prezidenty, jako třeba policejního či jiné institucionální prezidenty, ale k veřejností to může jenom jako šeptanda a média o tom mohou jen spekulovat. Ovšem "co je s šeptem, to je s čertem" nás poučují pořekadla předků. No a od čertů k Satanistům je "co by kamenem dohodil", takže alespoň víme na čem jsme..

234959

27.12.2010 5:04

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 234949

>za průsery v zemi může každý, kdo ovlivnil okolnosti či
>umožnil, aby se zločiny mohly dít a zůstaly nepotrestány.
>těch lidí je tedy mnoho... ne jen jedna mediálně známá
>figura. takže ne jen jedinec, co "to řídí", ale i tupci,
>kteří mu to umožňují a jsou mu po vůli, aby si z nich
>udělal de facto spolupachatele, vykonavatele.
No, dobre. Ale 90 procent tupeho davu v tom prsty nema. Sam jste to mezi radky napsal.

>příměr s údajně vadným učitelem či propadající třídou
>je úplně mimo.
Jak pro koho. Pro me, podle vasich meritek tupce, to jasne potvrzuje princip rozlozeni sil. Pro vas tedy asi to, ze tupci dole jsou za prijate zakony zodpovedni prinejmensim tak, jako ti, co zakony vymysleji a odhlasovavaji. Hm, vidim, ze na takove chapani je zapotrebi propracovat se z pozice tupce na vzdelance.

>ono totiž v tom zkaženém socialistickém
>plebsu po 50 letech totality, zhrbenosti a udavačství mnoho
>kvalitních lidí nezůstalo.
Ale zustalo. Kdyby ne, tak uz po tom "korektnim kapitalistickem" vytunelovani by nehlasovali pro ty, kdo pro moznost vytunelovani "nechali zhasnout svetla".
>korektním kapitalismem
Vidim, ze mate vzdelany smysl pro srandu, kdyz dokazete ucenne vymyslet takove prujmy (pardon) pojmy. (Vlastne on ten pojem je skutecne slovnim prujmem.)

>a o politickou kariéru máš zájem zřejmě ty. já určitě ne.
Touto odpovedi jste potvrdil, ze jste skutecne vzdelanec se smyslem pro srandu. Tupec by na moji nadnesenou poznamku
>>(Že by ta trida jako celek uz takto zahy projevila silny talent pro politickou karieru?)
neumel takto vyspele zareagovat. No, hlavne ze vam chutna.

234966

30.12.2010 17:18

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 234966

>No, dobre. Ale 90 procent tupeho davu v tom prsty nema
můžu se zeptat, jak jste došel k číslu 90? a proč se vlastně snažíte pasivní spolupachatele očistit (od-vinit) a hodit to všechno jen na pár aktivnějších? ti sami by bez podpory davu přece nic nemohli prosadit a provést.
>Sam jste to mezi radky napsal
jen váš dojem. není tam nic takového uvedeno.
>tupci dole jsou za prijate zakony zodpovedni prinejmensim tak, jako ti, co zakony vymysleji a odhlasovavaji
??? tak toto tam já nikde nevidím. proč jste si tento vývod vymyslel? ne stejně, ani více, ale prostě jinak.
>Ale zustalo
aha... tak tohle je vaše "kvalitní argumentace" závislá na logice a historické realitě? tupě se hádat, to umí i každý méněcenný.
>>korektním kapitalismem
>... kdyz dokazete ucenne vymyslet takove prujmy (pardon) pojmy. (Vlastne on ten pojem je skutecne slovnim prujmem.)
pouhý váš dojem, mylný. to plyne z neschopnosti pochopit to sousloví, a to neschopnosti na vaší straně. korektní znamená správný, nepokřivený. například nepokřivený socialistickými prvky, které jsou vždy nekorektní a způsobují nefunkčnost nebo zhoršenou funkčnost systému, zaneseného těmi cizorodými parazitickými jevy.
na zbytek nemám potřebu reagovat... jde jen o masáž atrofovaného ega zakomplexovaného jedince. jen snaha o urážky, bezdůvodné ironie a projevy nepochopení základních věcí.

235174

26.12.2010 14:38

RE: Já už těch kauz pamatuju....

tmo 89.?.?.?

Reakce na 234903

právě proto má pravdu František Matějka a všichni ti (vč. mě), kteří tvrdí, že přerozdělování musí být když ne zcela zrušeno, tak alespoň objem těch přerozdělovaných peněz minimalizován! kde nejsou socialistické hromady peněz, které patří všemu lidu a vlastně nikomu, tam se nemůže ani socialisticky rozkrádat... není totiž z čeho.
pokud by byla přerozdělovaná hromádka maličká a těch hromádek přehledně malý počet, každá zmizelá tisícovka by byla příliš nápadná (poměrně by chyběla), a navíc u malých objemů potenciálně zcizitelných peněz se nevyplatí moc velké či nákladné úsilí vynaložené na to, aby to k rozkradení mohlo vést. -příliš málo smetany za příliš velké úsilí a riziko.
proto:
- polovina rozpočtu ČR v ministerstvu sociálních věcí??! zrušit -důchodové prostředky do fondů a zbytek dávek omezit jen na životní minimum. to je nejlepší motivace k práci
- výdaje MV a MO financovat klidně rovnou částkou přímo od občanů, po provedení referenda, že tyto finance se mají skutečně vybírat
- centrálně řešené výdaje MD zrušit. MD by věci jen koordinovalo, a dopravní stavby by realizovaly obce, které by na to inkasovaly přiměřené prostředky ze zdanění. koordinace z krajů a MD. -v místě je na předražování staveb lépe vidět a lze to snáze zarazit.
- výdaje MZ financovat výhradně přes odváděné pojistné na zdravotní pojištění
- výdaje MŠ osekat (jen koordinační funkce). školy si v místě založí a kantory budou financovat sami občané z neodvedených peněz -kdo chce být vzdělaný a mít se pak lépe (příjem), musí za své studium zaplatit. aby si vyčuránci studovali 6 nebo 8 let VŠ, pak jezdili po světě na stáže, a to za peníze jiných spoluobčanů...? ne! nakonec zvednou kotvy a odstěhují se do ciziny, a dluhy zanechají opět těm druhým (daně pak v ČR odvádět nebudou, ani přínos pro ČR žádný).
- výdaje ministerstva průmyslu a místního rozvoje osekat až na kost (jen koordinace a poradenství). lidé v místě sami vědí nejlépe, co by bylo potřeba, a pokud tu potřebu mají, ať se soukromě spojí za svým cílem. a ministerstvo zemědělství podobně -stejně většinou jen přebírá direktivy z EU.
- ministerstvo kultury je asi jediné, které bych nechal, nebo mu i přidal.
- ministerstvo spravedlnosti? -pouhé rozdělování nemravných platů líným a neefektivním soudcům. v tomto resortu bych zavedl kapitalismus s finanční motivací odměnami za rychlé a bezchybné řešení kauz. kdo by udělal procesní chybu, výrazná srážka z platu. kdo by byl rychlejší, než průměrný soudce, odměna k platu. dobří by si pak vydělali extrémně hodně, špatní by šli s platem dolů a sami by odešli. a ve vězeňství povinnost pracovat (stavba+opravy věznic, i produkce ven -na žrádlo vězňů, i na pokrytí platů dozorců).
- ministerstvo zahraničí výdajově osekat, přísně kontrolovat a priority podřídit parlamentu.

234912

26.12.2010 17:28

Kapitalismus je bankrot

Venca 204.?.?.?

Reakce na 234912

Váš kapitalistický vzor USA je bankrot.

http://www.usdebtclock.org/

Neoliberalismus nefunguje. Kamkoliv vstoupil, tam zanechal spálenou zem, Česko nebude vyjímkou.

Kupodivu navzdory veškeré pravicové propagandě krizí nejlépe prošly a procházejí "socialistické" skandinávské země, ale to se snad u nás ani nesmí říkat, aby to nenarušilo pracně budovaný obraz. Před krizí měly přebytky a splácely dluhy. V krizových letech mají nejnižší schodky a nejnižší nezaměstnanost. Podle průzkumů patří jejich občané k nejspokojenějším na světě. Navzdory Vámi zmíněnému vysokému přerozdělování se nacházejí na světové špičce co se týči nízké míry korupce.

A jinak zdravím Íčkovu údernou pěst, fanatické mladé neoliberály z Modrého týmu.

234925

26.12.2010 23:53

RE: Kapitalismus je bankrot

tmo 89.?.?.?

Reakce na 234925

tak to je dobrý vtip! -můj vzor je USA??? a jak jsi na takovou pitomost přišel? já bych v USA nežil ani za pytel zlata. nesnáším jejich mentalitu, způsob života i politiku.
jiná věc je, že uznávám kapitalismus, jako jediný funkční a přírodní systém, trvající od počátku lidstva až dosud. že jej někdo deformuje socialistickými bludy, to je ke škodě všech, včetně tebe. platíš pak totiž za chyby bank, neschopných šéfů automobilek a podobné účty... také manko veřejných financí vlivem korupce, a mnohá další zvěrstva vlivem socialistických deformací.
nehodlám s tebou řešit tvůj názor na liberalismus, nebo co si představuješ pod pojmem neoliberalismus. je to jedno. i tvůj dojem, že kapitalismus nefunguje. a o něčem úplně jiném je i dluh USA, ale to je tak komplikovaná záležitost (světová rezervní měna), že bys to nepochopil, ani kdybych ti to vysvětloval.
navíc vidím, že jsi obětí pravo-levého dělení, a hrdinný bojovník proti Íčkově úderné pěsti [velký smích]. tak si to užívej. podobným primitivům není třeba ani možno cokoliv vysvětlit. takže dál sni o utopiích, o ráji severského socialismu. jistě... krást jedněm a přerozdělovat jiným, to je ráj. ale jen pro ty druhé lemply. efektivitě a zdravému vývoji to škodí. což se vždy prokáže -dříve či později. pak se to srovná... příroda se s tím tak či onak vyrovná.

(Příspěvky urážející ostatní přispěvatele nemusí a nebudou zveřejněny. Držte se prosím tématu. Díky – moderátor.)

234946

27.12.2010 1:42

RE: Kapitalismus je bankrot

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 234946

Kapitalismus nebyl a neni zadny funkcni system.Jakepak chyby bank mas na mysli, kdyz je jejich jedinym cilem pujcovat na co nejvyssi urok a vytvaret tak bohatstvi pouze z dluhu?Vsechny penize jsou vytisteny na dluh, pochopis to vubec nekdy, ty vymastena palice?

(Příspěvky urážející ostatní přispěvatele nemusí a nebudou zveřejněny. Držte se prosím tématu. Díky – moderátor.)

234953

27.12.2010 3:17

RE: Kapitalismus je bankrot

tmo 89.?.?.?

Reakce na 234953

ajajaj... ty sprostý defektní jedinče, budeš jen primitivně nadávat a plácat jednoduchá a nepodložená tvrzení, nebo budeš i nějak argumentovat?
kapitalismus je jasně odvozen od slova kapitál. jde v podstatě o vlastnictví něčeho, co je cenné, a moci s tím disponovat způsobem, který přinese zisk. tím kapitálem jsou dnes převoditelné poukázky zvané peníze, ale i jiné statky. kapitál je v podstatě i nějaký předstih ve vědomostech, informacích. v době pravěké byl kapitálem i nástroj, který jiní neměli... nějaká dovednost, co jiní neuměli, úroda z pole a zásoby, když za kruté zimy jiní zdechali hlady. v otrokářství byl kapitál stejně jako dnes majetek a určité znalosti, obchodní styky, mimo jiné i půda a pracovní síla - na tom se nic nezměnilo. podobně ve feudalismu. v ranném kapitalismu stejně, plus nějaké stroje a třeba nerostné zásoby. na podstatě kapitalismu se mnoho tisíciletí v podstatě nic moc nezměnilo. jde o přírodní, přirozené zákony, platící mezi lidmi, a to vše samozřejmě fungující. funkčnost dokládá, že i přes veškeré výstřelky vzbouřenců, anarchistů a socialistů ten kapitalismus existuje stále, a fungovat bude vždy. jen nějací troubové se jej budou snažit všelijak obměňovat, křivit, mařit jeho pozitiva, vymýšlet vymyšlené nebo naopak odbočky k utopiím, ale na přírodě se tím (jako vždy) nic moc nezmění -dělá si co chce, funguje tak, jak fungovat musí.
a pohádky o tištění a dluhu si nech pro své potomky. mě tím oblbovat nemusíš... mně je jasné, jak to funguje, a že to je mnohem složitější, než si tvůj jednoduchý rozoumek představuje poté, co sis prohlédl jedno zjednodušené video na internetu.
kromě toho o principu peněz a dluhu se zde nebavíme. jde zde spíš o korupci a přerozdělování. to jsi ale nepochopil... takže chápu, že ses chtěl realizovat alespoň tím přitroublým štěkem. možná za tu snaživost dostaneš od místních plusový bod [velký smích]

(Příspěvky urážející ostatní přispěvatele nemusí a nebudou zveřejněny. Držte se prosím tématu. Díky – moderátor.)

234960

27.12.2010 5:29

RE: Kapitalismus je bankrot

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 234960

To co napsal jsou jen podlozena pravdiva fakta s kterymi naprosto souhlasim a ne jen ja! Neco si o tom napred zjisti nez si roztahnes hubu v ktery mas diru jak do (_!_)! ( To je za toho sprostyho defektniho jedince kterym reagujes na jeho democratickej nazor, ja jen aby ses tu naucil slusne a bez urazek inteligentnich debatujicich s vyssim IQ nez je Tve diskutovat!) Kdyz Ty muzes urazet me a dalsi diskutujici, tak ja a diskutujici muzou tez Tebe urazet, mozna ze se Ti z toho nakonec prece jen rozsviti v kotrbe! [velký smích]

(Příspěvky urážející ostatní přispěvatele nemusí a nebudou zveřejněny. Držte se prosím tématu. Díky – moderátor.)

234967

31.12.2010 15:29

RE: Kapitalismus je bankrot

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 234967

>Kdyz Ty muzes urazet me a dalsi diskutujici, tak ja a diskutujici muzou tez Tebe urazet
1) ty nemůžeš vůbec nic, protože tady nejsi ten, kdo určuje pravidla a odplatu. jsi malé sprosté nic.
2) nejsi zde ani za jiné, tak mluv laskavě jen za sebe
3) všimni si laskavě, kdo první začal s urážením.
4) dotaz: hnoják lze snad urazit?

235247

27.12.2010 5:41

RE: Kapitalismus je bankrot

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 234960

Zato vy sám sebe považujete za nejúspěšnějšího a nejslušnějšího ze všech, soudě podle vašich vyjádření. Každého s odlišným názorem nálepkujete sockou a hlupákem a to je podle vás vrchol slušnosti. Plácáte naprostý hovadiny a ještě si fandíte! Arogantně a povýšeně urážíte ostatní s odlišným názorem. Jo, zrovna vy jste ten pravej soudit, vždyť ten váš kocourkovskej mafiánskej kapitááálismus je každýmu soudnýmu člověku ve světě k smíchu, člověče! Proberte se a sem tam přemejšlejte orgánem k tomu určeným a ne tím, čím ostatní chodí močit!

(Příspěvky urážející ostatní přispěvatele nemusí a nebudou zveřejněny. Držte se prosím tématu. Díky – moderátor.)

234970

27.12.2010 17:34

RE: Kapitalismus je bankrot

pje 193.?.?.?

Reakce na 234960

Milý mladý pane ekonome, mládí je krásná věc - má nárok na idealismus. Vy jste tím tržně liberálním prodchnut tak, že by vám mladí komunisté záviděli. I oni jsou zdraví a aktivní a jako vy idealističtí. Až vy všichni z toho svého idealismu mládí procitnete, možná, že poznáte své hluboké, doufejme, že nikoli tragické omyly. Dám vám otázku: Jaký důsledek pro společnost by mělo zbavení se všech konkurence méně schopných a neschopných, kteří odmítají účastnit se hry, v níž nemohou vyhrát a v níž jde o lidství a o život?

235017

27.12.2010 18:39

RE: Kapitalismus je bankrot

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 235017

Sparta!?! [překvapení]

235022

27.12.2010 4:56

RE: Kapitalismus je bankrot

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 234946

To já mentalitu Američanů snáším velmi dobře. Táta mi naopak říkal, že kdybych měl problém zvykat si zpátky na českou mentalitu koretního kapitalismu. Přesněji řečeno on jako lidový člověk řekl, synku jestli ty se vrátíš zpátky, tak do měsíce budeš v base. Mno, tady jsem 14-tý rok, a basu mi nikdo neukázal. Ani ministr vnitra, to bude i tím, že nehlasuju v parlamentu a mají tady První dodatek.

Takže tady máme nový termín korektní kapitalismus. Kde se ten korektní kapitalismus vyskytuje? Pokud se mu tedy podařilo někdy za posledních 200-300 let od raného po rozvinutý kapitalismus vůbec vyskytnout? Ale třeba ho ještě vybudujeme, jenom si budeme muset více utáhnout opasky, že ano? [velký smích] [velký smích]

234963

27.12.2010 6:13

RE: Kapitalismus je bankrot

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 234963

V USA jsem byl pred 2 dny - pro Phil Wood bicycle hubs (mel jsem je tam objednany) a taky pro benzin, koupil jsem u pumpy pri ceste zpatky na sale 24 Milwaukee beer kterymu se tam dodnes prezdiva Geffrey Dahmer special a taky me ta americka mentalita toho cannibala kterej k pivu chroustal misto peanuts sve americke spoluobcany nevadila. [chechtot]

234973

26.12.2010 22:52

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?

Reakce na 234912

Chi chi chi.Jeste napiste, ze soudruh Matejka je zastancem svobody projevu, kdyz je z te Strany svobodnych ovcanu[smích]

234938

26.12.2010 23:40

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 234912

Mám takový pocit, že k tomuto experimentu směřujeme teď prakticky. Problém je ten, že pokud to nebude fungovat a ono to fungovat nebude. Tak z trosek toho osekáného státu se nepůjde vrátit do stavu před ořezáním. Jaksi žijeme v příliš komlexní společnosti, aby jsem mohli flikovat místní cesty na dálniční systém nebo vysokokapcitní železnici.

Možná lokálně půjde financovat střední škola, ale universita ani náhodou, v bleděmodrém velký moderní špitál.... Souhlasím, že státní správa by šla zjednodušít a zefektivnit, když může mít svýcarská vláda 7 ministrů i s premiérem, který taky řídí ministerstvo, tak to jde. Ale přesto svýcarská konfederace drží federalní vládu, protože lidi si uvědomují, že existují projekty, které jsou nad rámec schonosti řešení jednotlivých kantonů. Taky Švýcary nanapdlo vzplácet minimum na sociální výdaje, ale za to si pohlídají, aby nešlo zneužívat solidaritu, to samé dělají při stavbě dálnic....

Všechno to funguje díky silným talkům přímé demokracie a refernda jako nejvýššího zákonného aktu. Mno po dvaceti letech mají naše parlamentní partaje v partajním názvu slovíčka demekratická, lidová zřejmě jenom z tradice. Plnou hubu referenda a občanské odpovědnosti před volbami a po volbách je občan, ze vteřinu na vteřinu hnedle blb neschopen pochopit, to co musí řešit naši nejmoudřejší z moudrých. Může být rád, že mu politici nesebrali řidičák nebo občanku.

K téhle kauze, jedna z mnoha v řadě, systém je plný korupce. Co myslíte myslí to korytkáři vážně, když říkají, že se zmenší korýtka? [velký smích] [velký smích] Korátka se zmenší, poněvadž všeobecně se tuší, že až přestanu fungovat státní tiskárna, tak se ukáže, že císař je nahý. Teď jde o to, urvat na poslední chvíli, co se dá. Na rozkradení zůstalo především zadrvotnictví, školství, dipravní infrastruktura. Ale nejde na plnou hubu říct, lidi nechte nás v klidu rozkrást. Takže se to musí ve jménu efektivity a lepších zítřku zprivatizovat. Samozřejmě za co nejméně, platí tedy heslo čím hůře tím lépe. Přece jenom prodávat za drobné zdravotní systém, kde pojišťovny žijící si na vysoké noze mají bratru 50 mld Kč v přebytku, by vypadalo blbě. Bude třeba zapracovat na nastavení parametrů, aby privitazace za pakatel vypadala aspoň pro úplné ideofanatiky přijatelně.

234944

27.12.2010 1:26

RE: Já už těch kauz pamatuju....

tmo 89.?.?.?

Reakce na 234944

ahaaa [velký smích] takže kvůli "komplexosti společnosti" nemohou cesty spravovat či stavět lokální firmy na zakázku a za peníze lokálních orgánů, ale pouze na základě objednávky z Prahy? [velký smích] to je dost absurdní tvrzení, nemyslíte? očekával bych, že při větší kumulaci peněz se víc z té větší hromady ukradne... i větší nepřehlednost/menší dohled občanů z obcí. a také dojde k většímu plýtvání, protože bez znalosti lokálních záležitostí dojde k větším průserům. a dojíždění pracovníků nějaké velké firmy je také méně efektivní, než práce místní firmy ve svém prostředí. krom toho malé firmy jsou někdy levnější, protože usilují o zakázky za každou cenu, i za pouhé zaplacení nákladů a udržení zaměstnanců. velké firmy mají velké aparáty, a velký apetit... nároky, někdy i větší náklady na úplatky, prostě větší režii.

co se týče školství, píšete opět nelogicky. zaplatí-li se SŠ, zaplatí se analogicky i VŠ.
a zaplatí-li se to dnes z daní lidem násilně ukradených, zaplatí se to samé logicky (a snad i efektivněji) z těch samých peněz, jenže nebudou putovat přes MŠMT, ale přímo od studentů nebo od rodičů, jimž ty samé peníze stát nechal v kapse. jenže to nebudou platit nezúčastnění (kopáči a jejich rodiny), ale za SVÉ studium si logicky zaplatí ti, co z toho vzdělání něco budou mít. je možné, že to pro ně bude o něco dražší než nyní, když jim přispívá i kopáč, ale je to tak spravedlivé.

zcela obdobně je to u špitálů. musejí to zaplatit naši občané (nikdo jiný to nezaplatí !!! ) a je lepší, aby to platili přímo SVÝM pojištěním (věděli co, kam), a ne aby se to prolévalo přes státní rozpočet, kde úředníci část prošustrují nebo nechají rozkrást nějakého korupčníka/dodavatele o 100% předražené technologie, jak se nezřídka stává. zdravotní pojišťovna by si své výdaje pohlídala, ve vlastním zájmu (finanční motivace vedení pojišťoven na úspornosti). v případě prokázaně předraženého nákupu okamžitý vyhazov a náhrada škody.
a klidně možnost individuálních darů lokálním nemocnicím, nebo investicím lokálních městských/krajských úřadů do vybavení nemocnic... řekněme populistická péče o místní občany za část daní, které na obce a kraje připadají.

jediné řešení vedoucí k efektivitě a potlačení korupce je minimalizace centrálních balíků peněz (často roztroušených na úřadech, o nichž nemá občan ani tušení že existují !!!), snaha o to, aby každá koruna měla jasného majitele, odpovědného, snažícího se nemrhat prostředky, snažícího se šetřit... kupujícího jen to nutné, o co opravdu stojí. k tomuto vede minimalizace daní, tedy minimalizace přerozdělování. a samozřejmě suverénní, osobní rozhodnutí každého občana, co si chce zaplatit.

234952

27.12.2010 5:35

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 234952

Lidi mají problém dohodnout se kudy povede dálnice. Někdy by rád, aby vedla tudy, někdo jinudy a někdo, aby nevedla vůbec. Co hlava to názor. Akorát by mě zajímalo, kolik metrů dálnice si z ročního rozpočtu postaví Kotěhůlky a zda to velké firmy co mají techniku a lidi dělají na metry a decimetry? Apetit na úplatky zůstane akorát to bude více rozdrobena na menší částky, to je kontrolním mechanismu na potírání korupce ve Švýcarech mají metody přímé demokracie. Líbí nelíbí jsou projekty, které potřebují vysoký stupeň centralizace. Nebo myslíte, že Chvojkovice-Brod budou třeba spoluinvsestovat projekt na jadernou elektrárnu, kdyby ji čistě náhodou chtěli za humny?

Když se zaplatí provoz university, tak mi konkrétně sdělte kolik bude školné. V 90-tých letech měla poměrně malá UP Olomouc deset tisíc zaměstnanců na deset tisíc studentů. Když plat bruto stanovím na 10 000 Kč a to se držím hodně při zemi, pak jenom platové náklady jsou 1.2 miliardy ročně, kde je údržba provoz, budov, kolejí, vybavení, ... Kolik je dneska průměrný plat? Snad na universitě, kde má nýt kvalitní vzdělaní bude aspoň průměr.

Největší jednorazový sponzor je ČEZ, dává 100 melounů na jeden gympl, ale v případě UK v Praze by to bylo tak na týden provozu. Pamatuju, že FF ležela v žaludku laboratoř anorganické chemie, klterá byla v centru této fakulty, ale tipuju, že tam bude dodnes. Přestěhpvání by totiž tehdy vyšlo na 15 miliónů. Některé technické věcicčky se přemisťují dost obtížně. Špitál a další velké projekty v bleděmodrém. Tady v nekoretním kapitalismu v USA dávají 14% HDP na privatní zdravotní systém, 40 milionů lidí je bez pojištění a podle ukazatelů kojenceké úmrtnosti a jiných jsou USA jednoznačně na chvostě v rámci tzv. vyspělého světa.

Korporace nejsou schopny existovat bez stabilní centralní moci, dokonce ani ve Švýcarech a přináší to jisté výhody, z toho důvodu je Švýcarsko stále konfederací. Ale rád si nechám ukázat, zřejmě v tom prvním rozvinutém světě, kdeže je ten korektní kapitalismus. Pokud se náhodou vyskytoval v dávné minulosti, pak bych rád věděl, proč tenhle zázrak existence lídské společnosti se všeobeně nerozšířil? Tuším president Reagan řekl: " V pekle komunismus mají a v nebi ho nepotřebují." Ono by to šlo rozšířit na universalní ideologické recepty všobecně.

Za chvíli ten kabaret nekrytých peněz skončí, a pak se tvrdě ukáže co a jak. A mám takový pocit, že neexistuje žádný universalní ideologický recept, jak to nejlépe udělat, aby to fungovalo. Co někde běží jako po másle, tak jinde nepoběží vůbec. Lidé mají část mentality společnou, ale něco se liší a už vůbec neměá smysl mluvit o nějakých podmínkách. O blbostech typů nekonečných a universálně nahrditelných zdrojů nemá vůbec smysl diskutovat. Ricardo svou komparitivní výhodu definoval v době velmi nízké d...Automaticky kráceno

234968

27.12.2010 5:37

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 234968

Za chvíli ten kabaret nekrytých peněz skončí, a pak se tvrdě ukáže co a jak. A mám takový pocit, že neexistuje žádný universalní ideologický recept, jak to nejlépe udělat, aby to fungovalo. Co někde běží jako po másle, tak jinde nepoběží vůbec. Lidé mají část mentality společnou, ale něco se liší a už vůbec nemá smysl mluvit o nějakých stejných podmínkách. O blbostech typů nekonečných a universálně nahraditelných zdrojů nemá vůbec smysl diskutovat, energie nahradit nejde a všechno musí proběhnout v nějakém čase. Ricardo svou komparitivní výhodu definoval v době velmi nízké dynamiky pohybu kapitálu a možnosti expanze toho prvního světa do prostorů světů těch "primitivů a barbarů", došlo během civilizování divochů k jistému přerozdělení bohatsví. Kupodivu se to ale nevyrovnalo na stejné hladině, jak tvrdí jistá teorie. Dneska máme dynamiku vysokou na druhou stranu nám chybí kapitál.

234969

27.12.2010 10:59

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Janeček 69.?.?.?

Reakce na 234968

Nechci se nijak vyjadřovat k politické rovině, ale zaujal mě Váš výrok: "Některé technické věcičky se dost těžko stěhují". Mohl byste toto rozvést více do detailů? Když už mám politiky až po krk, což je vlastně už posledních dvacet let permanentní stav, tak se zabývám technickými věcmi, což mě uklidňuje a pomáhá alespoň dočasně zapomenout. Za tímto účelem dokonce i sleduji popularizovaný pořad How do they do it.

234993

28.12.2010 1:06

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 234993

Obávám se, že vám nic nového nepovím. Pro humanitně zaměřené lidi na universitě to však byly novinky jako hrom. Možná to chemici i zveličili, komu by se chtělo stěhovat, že jo? Byly tam mašinky na roetgenové stanovení strutur krystalů, velmi přesné váhy tuším s přesností na milióntiny gramu ( to znamená specifické umístění na pevné nosné zdi, tam to byla součást hradeb Olomouc byla pojata Marií Terezií jako pevnost ) laboratoř diplomantů vcelku běžná, ale stavějte to znova. Laboratoře vyučujících, nemám potuchy co ti měli všecko za specifické vybavení.... Koupit nové by vyšlo draho, přemístit vyšlo o něco levněji, ale furt to bylo 15 mega v českejch na dřevo. Ono realný socialismus skončil a už by nepřejeli servisní technici z NDR, aby to rozebrali, přemístili a znovu složili dohromady, že ano? Možná by to vyšlo levněji i koupit nové.[mrknutí jedním okem]

235045

27.12.2010 6:49

RE: Já už těch kauz pamatuju....

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 234912

Afrika - ja si dovolim podotknout, ze to, co navrhujes uz ne/uspesne funguje po desetileti v Africe:

Temer zadne dane - resp. kdo nechce, tak neplati nebo se vymluvi. Ministerstvo zdravotnictvi tam miva horsi kulnu k rozeni vsech lekaru a osvety, nezli u nas mival ve stredoveku pohodnej.

Spravedlnost je take samofinancovatelna - kdo si nakrade a naloupi, ma i stab soudcu, prokuratotu a advokatu na oficialni kryti. Navic si bezpecnost pravicove zajisti azylem za 5-6 metrovou zdi, se strepy a smeckou dobrmanu. Proc platit dane, zivit erar, davat chytat kriminalniky? Kdyz si muzu zapravicovat, "nechtit" platit dane a zlividovat zly socialni erar... A stat se dobrovolnym veznem ve sve zlate kleci sam?! Dokud mi ma vlastni ochranka nepodrizne a nevypravicuje muj nasysleny majetek...

Skolstvi funguje presne podle Tveho gusta: jak pred Marii-Terezii.

Mily TMO, verim, ze jsi to myslel dobre. Ale bud vubec nikam necestujes. Nebo jsi o Stedrem dnu spatne zakousl a salmonela Ti poskodila mozek. Subsaharska Afrika je presnym obrazem tuzeb ODSaku, moUdrych Mladych Konservativcu a poucek Prof. Big Toonnela z Hradu!

234975

28.12.2010 15:52

RE: Já už těch kauz pamatuju....

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 234975

Myslím si že Henry Ford povedal niečo v tom zmysle:
"Málokto rozmýšľa lebo je to ťažké a bolí, preto to robí málokto a tí sú zas dobre platení."

Z toho vyplýva jasne že TMO je iritujúci nadšenec ktorého nikto neplatí. Týmto samozrejme myslím i také veci za ktoré by som dostal napomenutie od moderátor, preto nepíšem sem tie výrazy ako "inteligent", "užitočný (doplniť)" atď.

Čo sa týka Afriky máte pravdu, i s tým zbytkom o súdruhoch.

K téme článku:

Českú a Slovenskú politickú scénu nesledujem (bohužiaľ správy sa ku mne aj tak dostanú), z jednoduchého dôvodu, nemám záujem a žalúdok sledovať ten mafiánsky hnus.

Čo sa týka týchto "kaúz" sú to účelové ťahy ktoré sledujú "niekoho" (je to jedno koho)nekalé ciele. Lebo svine u korýt, keď ide do tuhého začnú ťahať za spoločný povraz, ktorý končí slučkou okolo kolektívneho krku zbytku populácie (hoci v konečnom dôsledku škrtia aj samých seba, ale to je už téma na ďalšiu diskusiu). Smutné je že "pravicujúci oVčania" fandia týmto kreatúram, lebo chcú biť in.

235066

26.12.2010 11:06

Banky

Mei 78.?.?.?

Doplnil bych pana Matějku o velmi důležitý poznatek, který by mohl být zařazen jako 5tý bod. Ukázalo se propojení bank a politických stran při zmiňované činnosti.

234907

26.12.2010 12:23

Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Egon 217.?.?.?

Konečně jsme měli možnost na vlastní oči vidět jak to vlastně celé funguje. Vládní koalice jsou skutečně jen zloději a lupiči převlečení za reformátory. Je to prostě mafie v čele s Tuneldědkem na Hradě. Vládne nám Alibaba a 40 loupežníků. Okrádat nás je jejich jediný program. Čím více budeme šetřit, tím více rozkradou. Ale proč ne, když mají doživotní imunitu. Na ně se žádné zákony nevztahují. Ti, co dělají v této zemi zákony, je sami nedodržují. Ti, co mají tuto zemi řádně zpravovat, ji sami nejvíce rozkrádají.Pan Drobil se může smát. Nic se nevyšetřuje a nic se nevyšetří. Jako ostatně vždycky. A boj s korupcí ? Hesla padni komu padni. Vždyť oni s korupcí "bojují" tak, že ji nejvíce dělají sami. Zloděj křičí chyťte zloděje...... Kdy konečně vyjdeme do ulic. Jednota lidí může zlomit každý systém. Stačí jeden týden generální stávky a padne každý režim.

234909

26.12.2010 16:34

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

tmo 89.?.?.?

Reakce na 234909

>Vládní koalice jsou skutečně jen zloději a lupiči
ha ha ha. zakomplexovaná levá socka se ozvala.
>Je to prostě mafie v čele s Tuneldědkem na Hradě
jasně, všecko se proti tobě spiklo, že?
>Okrádat nás je jejich jediný program
hlavně tebe... když ti ani není co ukrást.
>proč ne, když mají doživotní imunitu. Na ně se žádné zákony nevztahují.
asi máš poněkud zmatenou představu o imunitě.
>Kdy konečně vyjdeme do ulic. Jednota lidí může zlomit každý systém
jasně, nuly touží zničit systém.
a v ulicích se toho bohatství "nejvíc" vyprodukuje...
>Stačí jeden týden generální stávky a padne každý režim
směšné. naivní.

234916

26.12.2010 17:51

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 234916

tmo, z kama te sem zase poslali?
tvym nazorem je nesouhlas s nekym, koho si vyberes, kdo zrovna nejde v souladu se soucasnym politickym trendem.
vlastni nazor ani met nemuzes, nebo jej nemuzes verejne rict, abys neprisel o premie od sveho pasaka.
Zamysli se, a priste napis neco poradnyho, pane lokaj

234926

26.12.2010 20:07

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 234926

Neberte ho vazne . Je to jen placeny kaspar.

234932

26.12.2010 22:43

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 234932

Moc bych za to nedal, za ten kaspar sem pricabroval v kruskach a v kaftanu jen nevim jestli ma na kebuli pejzy nebo loknicky a nosi kloboucek nebo jarmulku. Taky by me zajimalo jestli ta geneticky doprznena figurka sem privandrovala rovnou z Chazarie nebo to brala oklikou prez s-eretz?

234937

31.12.2010 15:33

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 234937

>Moc bych za to nedal, za ten kaspar sem pricabroval v kruskach a v kaftanu jen nevim jestli ma na kebuli pejzy nebo loknicky a nosi kloboucek nebo jarmulku. Taky by me zajimalo jestli ta geneticky doprznena figurka sem privandrovala rovnou z Chazarie nebo to brala oklikou prez s-eretz?

Celý výše uvedený zvratek se neopírá ani o jeden fakt, je urážlivý k jinému diskutéru a naprosto zbytečný (jako jeho neinteligentní autor).

235248

26.12.2010 23:33

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

tmo 89.?.?.?

Reakce na 234926

ach ty kašpárku, já si právě můžu myslet i psát úplně svobodně, co chci, a to vůči tvým pasákům i zvědavcům. můžu nesouhlasit s nimi i se zdejšími. -to je luxus, co? to jsou vymoženosti, o kterých se svázaným a jednostranně orientovaným ani nesní...

a že je můj názor nesouhlas? no a co? někdy je. a vůči tomu, koho si vyberu? no jistěže ano! zdá se ti na tom něco divného? vždyť i ty sis k nesouhlasu vybral mě... pane lokaj.

234942

27.12.2010 0:04

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 234942

jojo tmo, ten luxus,
to je to cemu nekteri rikaji svoboda, ze kazdy prase umi mlatit do klavesnice.
mas to placene od slova nebo od clanku?

234948

27.12.2010 2:59

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 234948

Vono i v Israeli jak jsem se docetl to je pri rektorarnim alpinismu podle zasluh u kterejch genetika hraje tu nejdulezitejsi roli. Ja myslim, ze podle puvodu bude z nizsi kasty a chazari si s nim po pouziti tradicne jak uz jsme to mohli v minulosti nescetnekrat pozorovat vytrou(_!_)!

234958

27.12.2010 3:51

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

tmo 89.?.?.?

Reakce na 234958

nepřestává mě překvapovat, co je to tady za odpad... -jeden nadává do prasat, aniž o mně cokoliv ví a nijak jsem jej nenapadnul (jen za to, že jsem napsal o své nezávislosti), a druhý mě dokonce řadí do izraele a do nějakých kast, aniž má o mém původu, místě pobytu či náboženství sebemenší informaci... chudák.
sataniste, kdyby ses radši naučil česky, a kdybys přestal používat cizí slova, kterým stěží rozumíš a jen je komolíš...

234962

27.12.2010 4:57

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 234962

Ja jsem si udelal po nahlednuti do Tvejch 187 comments obrazek o odpadu aby tu nebyla mejlka a na Tvym miste bych se o spravedlivym statu a primy demokracii kast neuznavanyho statu Israel ani nezminoval aby ti tady na Zvedavci ti ostatni s fistronem kteri tu diskutuji jak Ti uz nekolikrat slusne naznacili nechteli nakopat (_!_)!

234964

27.12.2010 5:02

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

Reakce na 234962

Tmo, přemýšlel jste někdy o tom, proč Vás nikdo nemá rád?

234965

27.12.2010 6:33

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 234965

>Tmo, přemýšlel jste někdy o tom, proč Vás nikdo nemá rád?
To nemuzete vedet. Treba ho ma rad Klaus, Topolanek, Drobil, Vondra a podobni vzdelanci. Zavidenihodni pratele.

234974

27.12.2010 8:36

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 234974

>>>Tmo, přemýšlel jste někdy o tom, proč Vás nikdo nemá rád?

>>To nemuzete vedet. Treba ho ma rad Klaus, Topolanek, Drobil,
>>Vondra a podobni vzdelanci. Zavidenihodni pratele.

>(Příspěvky urážející ostatní přispěvatele nemusí a
>nebudou zveřejněny. Držte se prosím tématu. Díky –
>moderátor.)


Ctenari, muzete, prosim vas, posoudit, pokud se v tomto prispevku nebude moderator posocialisticku pizlat a uraci se jej propustit, jestli muj predesly prispevek "urazi ostatni prispivatele" a jestli se drzi ci "nedrzi tematu", ktery nese nazev -
Kauza Drobil? Na každou svini se najde řezník?
Mylim se, ze moderator me napomina neopravnene, anebo ma pravdu on? Domnivam se totiz, ze diskutujici, na nehoz jsem reagoval, byl negativnejsi nez ja, a navic tusim, ze diskutujiciho, o nemz jsme se oba nejak vyjadrili, dokaze potesit to, ze ho muze mit rad prezident republiky a spol. Ono to totiz opravdu vypada, podle jeho predeslych stanovisek, ze ho to skutecne muze potesit.

(Napomenul jsem Vás neoprávněně - omluvy. Moderátor)

234982

27.12.2010 7:00

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 234965

>Tmo, přemýšlel jste někdy o tom, proč Vás nikdo nemá rád?
To nemuzete vedet. Treba ho ma rad Klaus, Topolanek, Drobil, Vondra a podobni vzdelanci. Zavidenihodni pratele.

234977

31.12.2010 15:39

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 234965

>Tmo, přemýšlel jste někdy o tom, proč Vás nikdo nemá rád?

Osobně bych si spíše vsadil na to, že ten problém (že tě nikdo nemá rád) máš ty, a projektuješ jej jiným lidem... podsouváš těm, jimž bys to rád podsunul, a to z důvodu, že nechceš souhlasit s jejich jinými názory a chceš je za ně potrestat [chechtot]. -Obvykle to tak totiž bývá, že vlastní nedostatečnost a problémy lidé svalují na druhé.

235249

27.12.2010 7:58

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

steve 97.?.?.?

Reakce na 234962

Pane "tmo" oni jsou zli ! - ti, co na vas krici .., oni tomu nerozumi, protoze jsou socky a luza, a fasouni ..
Ja vas mam rad a ctu vas pozorne, - a hnedle fsecko vim, ja se priucim rychle (nekdy).., treba este napiste jak bychme to mohli udelat, aby ta Viktorka na tom splavu porad nervala - "valka a holokaust je vul. A "..." taky."

234979

27.12.2010 19:26

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Pop 88.?.?.?

Reakce na 234942

Huš, Houdo, huš !!

235024

26.12.2010 20:00

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

smutnyklaun 84.?.?.?

Reakce na 234916

Typická reakce potrefené husy v českém chlívě.Aby bylo jasno:
1. Všichni, kterým se nelíbí korupce a mafiánské praktiky, které v Čechách panují, nemusí být "socky" ani voliči levice
2. Zakomplexovanost není to správné slovo, morální lidé už tyto praktiky prostě nesnášejí a jejich přívržence rovněž, protože na ně velmi a dlouho doplácejí
3. Těmi sockami tak nepohrdejte, protože každý parazit svého hostitele potřebuje, bez něj by totiž dlouho nepřežil
4. Jeden pravicový politik nedávno uvedl, že během transformace bylo rozkradeno a "zašantročeno " cca 3000 miliard Kč. Zapomněl však dodat, že ti, kteří to umožnili a ti, kteří to rozkradli by v každé demokratické zemi seděli ve vězení
5. Budete se asi divit, ale i chudým je možné "ukrást" - musí stále platit nájem, energie, jídlo, dopravu, léky apod. A vždy nemuseli být chudí. Znám dost případů lidí, kteří si po převratu pomohli k velkému bohatství nikoliv prací či inteligencí, ale podvody, a to právě na účet chudých
6. V mnoha zemích na západ od nás je daňový únik považován za závažný zločin. Při uplatnění takových zákonů v Čechách by mnoho českých zbohatlíků rychle zchudlo a změnilo oblečení. Daně v Čechách poctivě platí pouze zaměstnanci a "hloupí".

234931

26.12.2010 20:24

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

smutnyklaun 84.?.?.?

Reakce na 234916

7. Díky "nulám", které vyšly do ulic, padnul minulý režim (i když to bylo možné hlavně díky mezinárodní situaci).
8. To bohatství společnosti produkují především ti, jimiž tak hezky říkáte "nuly", proto jimi nepohrdejte. Vymýšlením fíglů a podvodů opravdu, ale opravdu nové hodnoty nevznikají, pouze se přerozdělují.Bez těch "nul" by nebylo co přerozdělovat
9. Jedno moudré přísloví říká, že každá sranda má svůj konec. Když vidím ten nárůst nespokojenosti "nul" v západních zemích, divil bych se, kdyby se to s určitým zpožděním neobjevilo u nás. Pokud se dostaví další vlna ekonomické krize, je to více než pravděpodobné
10.Váš slovník ukazuje na typického stoupence současných poměrů- arogantní, sebevědomý a bez věcné argumentace

234933

27.12.2010 0:44

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

Jiří Ošlejšek oslejsekjiri (zavináč) seznam (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 234916

Báseň - MAFIÁNI
Mafiáni,mafiáni,to jsou dneska velcí páni.
Mají svoje poradce a vyprané finance.
Našinec už nic nezmůže,odborně ho stáhnou z kůže.
A kdo přijde o práci,mají z něho legraci.
Kdo jim dělá potíže,dostanou ho za mříže.
A kdo se jim postaví,chytí kulku do hlavy.
Zvoleného politika mafiánská zlomí klika.
Pak ho máme ve ve vládě,v parlamentu,na hradě.
Když se volič stále plete, korupce a zločin kvete.
Bude lépe nebo hůře? I mafián jednou umře.
J.O. [pláč]

234950

31.12.2010 7:27

RE: Už toho bylo dost. Pochopili jsme jak funguje mafiánský systém.

smoke 89.?.?.?

Reakce na 234916

Tedy takovou porci moudrých výroků aby jeden pohledal. Naposledy jsem něco podobného zahlédl v diskusi na nejdůvěryhodnějším zpravodajském portálu (účastníky ovšem částečně omlouval věk kolem 20 let a tudíž snížená možnost čelit indoktrinaci od zkušených najatých pisálků). Jediné poznatky, které si z podobných duševních zvratků odnesu, jsou zhruba následující:

1) Ačkoli jsou podobné výroky prezentovány jako konzervativní, libertariánské nebo obecně pravicové, čiší z nich navýsost bolševický způsob myšlení (ovcím něco přikázat/zakázat/obrat je nějakým centralizovaně provedeným trikem s pochybným, navýsost ideologickým odůvodněním)

2) Motivací k zastávání prorežimních stanovisek a k obhajování všudypřítomné systémové korupce bývá obvykle víra, že se dotyčný také dostane k lizu, vždyť přeci není žádný nýmand, jako ty "socky", co každý den pracují a platí veškeré daně (ostatně je velice "nepravicové" požadovat daně z příjmu právnických osob od bank a nadnárodních korporací, to jsou obvykle chudáci, kteří vlastně na "socky" doplácejí [smích])

3) Zhusta také rodinná anamnéza pomáhá odhalit příčinu podobných postojů (např. praděd v NSDAP, děd stalinista, otec normalizační kádr, schopný oportunista a převlékač kabátu v 1989/1990, poté už jen zloděj horší 1000 cikánů[smích])

235214

26.12.2010 17:11

Báseň - Drobení

Jiří Ošlejšek oslejsekjiri (zavináč) seznam (tečka) cz 193.?.?.?

DROBENÍ
Drobení se nadrobylo.
Občanstvo se podrobylo.
Co musíme ještě za hubičku prodat,
aby mohli ptáci do sytosti zobat?
Proč si vládní úředníci pořídili nahrávky?
Aby měli na své šéfy důkazy za úplatky?
Je to zrada k odsouzení, přímo atak na srdce.
Když vysvětlit možné není, podezření z korupce.
Modrým ptáčkům nadrobyli a potom je obvinili.
Ani práskač nemá dobrý poci.
Za udání bez práce se ocit.
Vyhazovat lidi z práce není morální.
Za současné situace je to normální.
Bez práce nejsou koláče! Kdo by zaměstnal práskače?
Na lumpy si nestěžuj a buď rád, že na ně makáš!
Svoji vládu podporuj! Korupční jsi volil pakáž.

J.O.
[překvapení] [bliji]

234923

26.12.2010 18:55

Krátkozrakost

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Pane Matějko, nemůžete jedněmi ústy mluvit o minimálním státě a týmiž obhajovat volný trh, který je výdobytkem buržoazie a nikoliv dělného lidu. Dnešní kapitalistický trh se podobá džungli, v níž dominujícím druhem jsou predátoři. Takový ekosystém bez regulace musí skončit kolapsem, a to i kdyby si ti predátoři zbytek zvířat (ovčanů) pásli jako ty vepře, aby je mohli v klidu požírat. Ve skutečné džungli mají všechna zvířata možnost obsadit si své přirozené teritorium, které jim poskytuje přírodní zdroje k obživě, to je zajištěno přírodní regulací (vyšší mocí). Dokud nepřerozdělíte lidem tytéž zdroje z moci a vlastnictví predátorů, dokud neobnovíte přirozené stavy, jimž vyšší moc bude regulovat přístup k těmto zdrojům tak, aby se dostalo na všechny a mohli se všichni o sebe postarat, dokud nezavedete dělbu moci vytvořenou z hierarchie těchto stavů, nefantasírujte o minimálním státě a lidské svobodě. Kapitalismus volného trhu zavedl totalitní stát s loutkovými vládami pod mocí buržoazie (a používá k tomu právě Vámi kritizované korupční nástroje) a se sociálním přerozdělováním. Bez takového státu nemůže liberálně kapitalistický systém fungovat. Tak se probuďte.

234929

26.12.2010 22:30

RE: Krátkozrakost

Aniryba 83.?.?.?

Reakce na 234929

vyšší moc bude regulovat přístup k těmto zdrojům tak, aby se dostalo na všechny... jo jo vyšší moc regulovala, reguluje a bude regulovat. Auuu...

234936

27.12.2010 21:42

Dobře řízený státní sektor je plnohodnotný ekonomický útvar

63 88.?.?.?

"Modrý svazák" TMO je pouze k smíchu
Socialismus v Severní Dakotě aneb Jak USA neznáme

Bank of North Dakota je jedinou státem vlastněnou bankou v USA. I přesto, nebo právě proto, banka v minulém roce vyprodukovala rekordní zisk, zatímco její konkurent, soukromý sektor, prodělal miliardy. Někteří mají problém pochopit zprávu o ziscích socialistického podniku v dobře chráněné ekonomice Severní Dakoty, která je založená zejména na zemědělství, ale málo na spekulacích s nemovitostmi jako zdroji úspěchu.

Politici z ostatních států USA organizují cesty do Bismarcku, hlavního města Severní Dakoty, přicházejí pro radu a pomoc. Mohlo by otevření státem vlastněných bank po celé Americe dostat USA z finanční krize? Se svými čtyřmi miliardami dolarů má Bank of North Dakota zabránit zmrazení úvěrů a krizi tím, že vytvoří své vlastní úvěry, a tím i položí základy státní hospodářské suverenity. Může decentralizace velkého sektoru financí zajistit lepší pojištění - lepší zabezpečení, pokud smíme použít tento výraz - pro lidi, navzdory fenoménu »příliš velké na to, aby padly«?

Státní banka byla založena před 90 lety, v roce 1919, když se severními pláněmi přehnalo hnutí nespokojenců. V podstatě šlo o hnutí, vedené rozzlobenými zemědělci, proti bankovním a pozemkovým spekulantům v Minneapolis či New Yorku. Oni rozhodovali, kdo dostal úvěr a kdo ne, kdo dostal na trh své zboží. Takže povstání udělalo pořádek na severních pláních. V Severní Dakotě bylo toto hnutí nazývané Nestranická liga. Táto liga vlastně převzala kontrolu nad zákonodárci a přinesla to, co bylo nazývané průmyslovým programem, který vytvořil i Bank of North Dakota jako finanční páku, dále státem vlastněný mlýn a sýpku pro obchod s obilím zemědělců. A obě tyto instituce existují dodnes a slouží přesně k tomu, k čemu byly vytvořené před 90 lety.

Model financování a vkladů je opravdu unikátním motorem, který pohání tuto banku. Státní banka je depozitářem pro všechny státní daně a poplatky. Ve skutečnosti jde o vklady vlastní základně. Banka zaplatí přiměřenou cenu státu a ministr financí pomáhá zabezpečit příslušný menežment. Státní banku odlišuje od soukromých institucí to, že se vklady finančních prostředků vracejí zpět do Severní Dakoty ve formě půjček na podporu rozvoje hospodářských aktivit.

Soukromé banky také investují své vklady. Rozdíl je v tom, že státní banka investuje většinu těchto peněz zpět do státního hospodářství. Jsou to investice do zemědělství a jiných programů hospodářského rozvoje, které jsou považované za potřebné pro stát. Výroba energie, obzvlášť kvůli etanolu, tam nyní hraje obrovskou roli. Banka také financuje studentské půjčky. Navrhuje konkrétní úvěrové programy pro různé obchodní sektory za velmi nízké úrokové sazby, podporuje ekonomickou činnost v několika ...Automaticky kráceno

235031

27.12.2010 21:44

RE: Dobře řízený státní sektor je plnohodnotný ekonomický útvar

63 88.?.?.?

Reakce na 235031

Soukromé banky také investují své vklady. Rozdíl je v tom, že státní banka investuje většinu těchto peněz zpět do státního hospodářství. Jsou to investice do zemědělství a jiných programů hospodářského rozvoje, které jsou považované za potřebné pro stát. Výroba energie, obzvlášť kvůli etanolu, tam nyní hraje obrovskou roli. Banka také financuje studentské půjčky. Navrhuje konkrétní úvěrové programy pro různé obchodní sektory za velmi nízké úrokové sazby, podporuje ekonomickou činnost v několika směrech.

Banka hraje velkou roli i při zotavovaní z katastrofy způsobené záplavami. Existuje tenká hranice mezi ziskem a partnerstvím se soukromým sektorem. Většina úvěrů je participiálního charakteru. Státní banka může přijít a zúčastnit se některých z programů soukromé banky kvůli sdílení rizika, anebo zakoupí snížení úrokových sazeb. Banka také pracuje na poskytování záruk pro Small Business Association (SBA) na podporu podnikatelských aktivit. Mimo to banka vystupuje jako »banka bankéřů« nebo velkoobchodní banka poskytující služby bankám, ať už jsou to šekové záruky, likvidita anebo uschovávání dluhopisového účetnictví. V tomto smyslu se chová jako druh »mini« federálního rezervního systému.

Výhody veřejného vlastnictví v »bance bankéřů« v porovnaní se soukromým vlastnictvím jsou: použití vkladů na pomoc jiným bankám při financovaní jejich půjček, poskytování federálních fondů spojených s nadbytečnou likviditou, působení v roli informačního centra pro kontrolu činnosti v účetnictví.

Občané Severní Dakoty jsou poměrně konzervativní a banka neposkytuje žádné druhotné půjčky. Ani tam nebyla silná iniciativa dostat se na trhy s deriváty, a tak ani nehrozilo nebezpečí úvěrového selhání. Jejich filozofie byla: »Jak tomu nerozumíme, nebudeme se do toho pouštět.« Tak se těmto nástrahám vyhnuli.

Banka také vyplácí dividendy zpět státu. Bank of North Dakota vykáže tento rok zisk 60 milionů dolarů a více než polovinu tohoto zisku vrátí do všeobecného fondu. A tak se za posledních 12 let třetina miliardy dolarů vrátila do všeobecného rozpočtu na vyrovnání daní a na pomoc při financovaní potřeb veřejného sektoru.

Stát Severní Dakota nemá žádné finanční problémy. Ve skutečnosti hospodaří s vůbec největším přebytkem. Vklady ve státní bance nejsou pojištěné u FDIC, ale »občany Severní Dakoty«. Přesto tato banka nikdy nebyla bankou, která se snaží dosáhnout nejvyšších finančních met. Má zvláštní poslání, které je důležitější.

Pro většinu podniků a bank je hlavní prioritou maximalizace zisku akcionářů. Bank of North Dakota má slušnou návratnost - návratnost čistých provozních aktív ve výšce dvou procent, návratnost vlastního kapitálu ve výšce 26 procent. Ale na prvním místě je poslání zajistit potřeby státu - schopnost financování takových typů in...Automaticky kráceno

235032

27.12.2010 21:46

RE: Dobře řízený státní sektor je plnohodnotný ekonomický útvar

63 88.?.?.?

Reakce na 235032

Pro většinu podniků a bank je hlavní prioritou maximalizace zisku akcionářů. Bank of North Dakota má slušnou návratnost - návratnost čistých provozních aktív ve výšce dvou procent, návratnost vlastního kapitálu ve výšce 26 procent. Ale na prvním místě je poslání zajistit potřeby státu - schopnost financování takových typů investic, které umožňují státu jít kupředu.

Když se rozhodlo o zavedení státem vlastněné Banky Severní Dakoty, všechny veřejné korporace ve státě musely ukládat své peníze do této banky. Avšak hlasování v tomtéž roce tento požadavek odstranilo, i když se to neobešlo bez velkého boje. Ačkoliv banka byla původně koncipovaná podle myšlenky zakladatelů Nestranické ligy ve stylu úvěrové instituce k osvobození zemědělců od bezohledných věřitelů, funkce banky byly v době vzniku částečně zmařené bankéři sponzorovanou Independent Voters Association. Odvolání guvernéra Lynna Fraziera v roce 1921 ukončilo původní plán.

Dnes je banka řízená Průmyslovou komisí Severní Dakoty, která se skládá z guvernéra, generálního prokurátora a komisaře pro zemědělství (předtím pro zemědělství a práci) Severní Dakoty.

Může »státní banka« sehrát pozitivní roli v současných bojích o zaměstnanost a udržitelné oživení? Odpověď musí být ANO – i když vznik takovéto banky je přímo spojený s investicemi, každý stát se musí pohnout kupředu.

235033

27.12.2010 22:12

Současná forma "mafiánského" kapitalismu je již skoro mrtva, takže se můžeme jenom bavit, co přijde po tom!

63 88.?.?.?

Nebudu se tady zaobírat lidmi typu TMO, protože ten mě jenom připomíná kadeta Bieglera ze Švejka, takže podle něho se "válčit" musí do roztrhání těla, až "slavné" pluky Císaře pána zvítězí na celé frontě! My jsme také vedení současnými světovými "ekonomy" od jednoho vítězství k druhéme, ani se nestačíme koukat na ten finanční "fičák", který nás čeká.
Jedna forma je hyperinflace,další forma je válka a jsou ještě další formy, jedna hezčí než druhá s těžkou ztrátou politické stability a rozvratem společnosti jako takové! A tyhle radosti nám nadělil mafiánský kapitalismus, nejlépe v podobě bankovní mafie z USA, která zavinila světovou krizi a která razí úplně nové "kapitalistické" myšlenky, kdy zisk je privátní a ztráty veřejné a Marx musí smíchy přímo rotovat v hrobě!
Bohužel je smutné zjištění,že není na světě v současné době síly, která by řekla a tak a dost! a přestaneme se jako lidstvo chovat úplně blbě a sebevražedně!
Nejspíše si budeme muset současný průserový ekonomický globální experiment s mafiánským kapitalismem všichni "vymlsat" do dna , protože sytý hladovému nevěří a jak jistě všichni víte, příklady táhnou a to by v tom byl čert, abychom si nakonec přes držku vzájemně nedali! Oni se jistě najdou znova vyvolení vrtichvosti davů a ty pomohou, aby "válečné" žně opět začaly!
Jenom radím,až budou "střílet",tak je nutné "kličkovat"! [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] A tydlety různá TMA musíte nechat vyblábolit, protože jejich je králoství nebeské!

235036

28.12.2010 14:32

Taky něco doplním.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Tady si postavil někdo zeď proti šmírování. V CHKO na černo. Jet si odpočinout do přírody tomu rozumím, chtít mít svatý klid tomu rozumím taky. Při dnešní veřejně přístipné technologii skoro zbožné přání. Má někdo známej ksicht musí zaplatit cenu. Ale postavit si něco vskutku ošklivého za bárakem to mi můj lidový smysl pro krásu nebere. Holt lepčejší lidi na to mají estetiku. Na šedou eminenci nic moc. Doufám, že to je pouze taková habuďůra pro oči a skutečný odpočinkové útočiště stojí někde jinde.
http://www.novinky.cz/domaci/220797-seda-eminence-...

Bezpečnost bohatých má bý řešena pomocí zdí. Na to nejsou v ČR podmínky, příliš malá země s příliš vysokou hustotou osídlení. Skutečná elita si zajiťuje bezpečné sídlo prakticky přes dostatečně velký bezpečnostní koridor neobydlené těžko přístupné oblasti, který může být vybavený různými překvapeními pro nezvané návštěvníky. Nejlépe pouze z vrtulníku nebo cest s kontrolními stanovišti. Kdo v ČR má na to být v suchu za plotem? Mám pocit, že prsty mi na počítání budou stačit. Samozřejmě, že i elita jsou lidé z masa a kostí a pokud si mají vzbrat mezi Mexiko City a Londýnem, tak vědí kde se jim bude volněji dýchat.

235064

Tuto stránku navštívilo 7 525