Diskuze k článku

Pomáhat každému

Příspěvků 62

22.12.2010 8:19

Tleskám, pane Sedláčik

janmax 213.?.?.?

zvláště zařazaním pana Culíka

234677

22.12.2010 8:20

Pomáhat

Mareš 67.?.?.?

Pomáhat by měl především našinec našinci. To je totiž počátek naší společnosti: že lidé stejného jazyka a stejné kultury spolupracovali za společným prospěchem. Kdo byl odjinud, mluvil jinak nebo nedejbůh i jinak vypadal, ten si musel důvěru a spolupráci nejprve zasloužit.

Naše evropská sociální síť byla založena na podporu místních potřebných. Každý někam patřil, každý měl někde domovské právo a obec měla povinnost se o něj postarat, byl-li nemohoucí. A v tomto systému bylo jen tolik prostředků, kolik do něj občané sami vložili. S podporou přistěhovalců se nikdy nepočítalo a je nutno tuto podporu co nejdříve zarazit, protože počet natažených rukou začíná převyšovat počet dostupných mincí.

Pomáhejme - ale jen těm svým, ideálně těm, které známe osobně. Ono je sice hezké poslat stovku "na Haiti" nebo "na Afriku" a odškrtnout si dobrý skutek v kolonce Modrého života... ale takový dobrý skutek je ve své podstatě prázdný, protože působí vně našich obzorů, vně našeho světa. Nedostavuje se žádný obecný kladný efekt pro naši společnost. Když koupím Angolanům kozu, dosáhnu jen toho, že Angolané budou mít kozu (a toho, že Člověk v plísni si připíše čárku za dalšího vola). Kdežto když pomůžu nějaké Martině z problémů, ona si bude moci dovolit dát své děti na školu a ty děti mi pak budou přispívat na důchod. Posílat Angolanům kozu zkrátka není racionální forma dobročinnosti, dokonce i za předpokladu, že ji skutečně budou mít na mléko a nikoliv na nedělní pečínku.

234679

22.12.2010 8:23

vláda korupce

juvel 77.?.?.?

Koho podstrčí vláda korupce a předražených zakázek lidu jako nepřítele? Třeba ty "nepřizpůsobivé flákače"? Tak tedy veselé a bílé Vánoce.

234681

22.12.2010 8:24

Agent zavolá a sjedná schůzku. Tak VV lákají ke korupci

juvel 77.?.?.?

Agent zavolá a sjedná schůzku. Tak VV lákají ke korupci
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=670051

234682

22.12.2010 8:36

Běžně

Erwin 91.?.?.?

nehodnotím články, nejsem učitel, ale zde bych dal známku 5 za hrubé pravopisné chyby. Zvláště bych zdůraznil, aby si autor zopakoval shodu podmětu s přísudkem.
Ale k věci. Opět se tu skloňuje slovo fašismus. Pokud mne paměť neklame, neměl Benito výrazné problémy se zařazením různých etnických, národnostních či rasových skupin do společenství fašistické Itálie. Tohle mu bylo víceméně ukradené. Naopak německý nacionální socialismus byl pro rasově čistou zemi. Dle mého by se mělo tohle rozlišovat, mnoha lidem to pak splývá do jedné temně šedé hmoty.
Jinak nelze než s autorem článku souhlasit. Dle mého je povinností slušného státu postarat se o svůj lid, ovšem lid by měl alespoň něco pro svou zemi vykonávat.

234683

22.12.2010 9:10

RE: Běžně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?

Reakce na 234683

Autor je prosim slovak, tak budte shovivavejsi. Vase vytka patri spise prekladateli, tedy pokud to nebyl sam autor. [mrknutí jedním okem]
Pekne svatky a klidny nadchazejici rok.

234690

22.12.2010 17:49

RE: Běžně

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 234690

Ta výtka patří mně, měl jsem to opravit. [zahanbení]

234726

22.12.2010 8:42

Ti lepší a ti méněcení

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Kam patříte Vy pane pane Sedláčik? Nepodílel jste se na článku pana Mikulíka na dolezite.sk, kde je prezentována myšlenka ohledně testu schopností občanů před volbami ?? Odkaz zde: http://dolezite.sk/Preco_by_mal_mat_pravo_volit_kazdy_blbec_146.html

Vaše inklinace k řešení problému mezi etnickými komunitami vychází z Heinlainovy myšlenky (Hvězdná pěchota). Nejste ostatně sám. Mohl byste si podat ruku i např. s panem Romanem Jochem. U Vás nejde ani tak o fašistickou ideu protože fašismus je trochu o něčem jiném ale Váš názor spíše vychází z eugeniky, která také byla součástí nacistické ideologie (nejen nacistické - známe teorie o vrozené nadřazenosti ras i odjinud, že?). V článku naznačujete neproveditelné řešení, které by v konečném důsledku způsobilo rasovou a jinou diskriminaci. Asi víte proč jen naznačujete a nezacházíte do detailů, že ? [mrknutí jedním okem]

234684

22.12.2010 19:40

RE: Ti lepší a ti méněcení

Gertruda 88.?.?.?

Reakce na 234684

No myslim, ze tato vasa teoria je poriadne pritiahnuta za vlasy, vidite co chcete vidiet, alebo ako sa hovori, co sa babe chcelo, to sa bebe prisnilo [smích]

234729

23.12.2010 15:54

RE: Ti lepší a ti méněcení

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 94.?.?.?

Reakce na 234729

Jakou teorii myslíte ?

234777

22.12.2010 22:33

RE: Ti lepší a ti méněcení

Jahann 89.?.?.?

Reakce na 234684

SOUHLAS, nenapsal bych to lépe, naopak Gertrudě asi není pomoci. Možná bys nám mohla napsat proč většina nacisitických eugeniků nebyla odsouzena a nalezla asyl.

234739

22.12.2010 10:02

Můj názor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

je, že je chybné a hlavně marné kritizovat případnou neschopnost či neochotu některých přizpůsobit se systému, který je sám ze své podstaty špatný. Tento systém je bytostně parazitický a bezohledný, drancuje planetu a její zdroje, ničí bezohledně životní prostředí a ostatní živočišné i rostlinné druhy a tím si podřezává větev a směřuje k sebedestrukci. Vše, co vyčítáme tzv. nepřizpůsobeným menšinám, činíme v daleko hrůznějším a nebezpečnějším měřítku planetě a životnímu prostředí (a vposledku tedy sami sobě). Z tohoto úhlu pohledu je pak neochota některých menšin přizpůsobit se tomuto systému spíš "zásluhou", nebo přinejmenším zrcadlem, do kterého se neradi díváme.

Systém ale dokáže zneužít vše, a namísto systémového řešení dokáže využít i problémy mezi menšinami a většinami tím způsobem, že je cynicky rozdmychává očividnou nespravedlností (pozitivní diskriminací) a vzniklé napětí pak využívá k manipulaci a ovládání všech.

Souhlasím s autorem článku, že se rodíme a jsme v rámci svých sociálních skupin vychováváni s různými vlohami a životními preferencemi. Křováci z Afriky, Eskymáci z Laponska a kočovní Cikáni mají prostě už v genech naprosto jinou představu o smyslu a účelu života než tu, kterou se snaží systém vnutit všem jako jediný možný standard - pracovat u strojů od nevidím do nevidím (případně pracovat v bankách, PR agenturách, na vývoji zbytečných či škodlivých produktů atd. od nevidím do nevidím...) a ve zbylém čase konzumovat šunty z hypermarketů a čučet na TV. Tento de facto otrocký způsob života je degradující a slouží pouze malé skupině otrokářů. Bohužel, povedlo se jim indoktrinovat většinu tak, že jej považuje za "přirozený" a jakoukoliv odchylku od něj téměř za zločin. A to je podstata problémů s tzv. sociálně nepřizpůsobivými. Řešením by byl pouze systém, ve kterém by mělo místo více paralelních způsobů života, s výjimkou těch skutečně destruktivně parazitických - a zdroje na financování takovéhoto systému by byly ...

234693

22.12.2010 15:44

RE: Můj názor

mtk 78.?.?.?

Reakce na 234693

Toto je kvalitní názor. Nevím, nakolik je představa takového systému iluzorní či reálná, ale myšlenkový produkt jako takový stojí za hluboké zamyšlení.

234721

22.12.2010 22:29

RE: Můj názor

Johann 89.?.?.?

Reakce na 234693

SOUHLAS, jen si dovolím doplnit: ..."s výjimkou těch skutečně destruktivně parazitických" tento náš systém je z uvedených důvodů neudržitelný. Ti tzv. nepřispůsobiví se jen přispůsobili tomu, jak reálně vidí, že to tu funguje. chyba je v těch nepřispůsobivých nahoře, ("podle skutků poznáte je" [smích]) Dlouhodobě je rozdíl v nákladech mezi těmito skupinami několi řádů (miliardy vs. biliony) Skutečně velké loupeže se odehrávají ve vyšších patrech ekonomiky. Vždyť jen v poslední cause šlo o cca 0,5 MILIARDY". Mi to příjde dost i z makroekonomického hlediska, ale kampaň na premiéra prostě dnes tolik stojí. Určitě to jsou dobře investované "zelené úspory". Minimálně si pak jako investor můžete dovolit "sémanticky" [smích] správné články. I marketingově je třeba ukázat lidem nepořádky, které jsou jim blíž. ROZDĚL A PANUJ. Jen mě překvapuje, že zrovna tady editorovi nedochází odkud vítr vane. (byť to asi spolu s autorem mohl myslet dobře) [cool]

234738

22.12.2010 10:23

Pozn.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Systém podporuje jen porodnost nepřizpůsobivých a nás nechá vymírat. Z toho plyne, že se systém za čas zhroutí. Probíhá natalitní válka. Nikdo situaci neřeší a zřejmě asi nebude. Pokud by se změnil sociální systém, tak se nepřizpůsobiví vrátí životní úrovní do středověku o něco dříve. Jak by to vypadalo je dobře vidět na příkladech ze Slovenska. Kriminalita,děs a bída. Aká je pravda: http://www.youtube.com/watch?v=wAwgWU0FntE&fea...

234696

22.12.2010 10:42

Čulíkovi se nedivím.

Geog 88.?.?.?

Celý článek páchne segregací a fašizmem viz.výrok : "zda se nejedná o v základu geneticky poškozené jedince, atd." [bliji]

234698

22.12.2010 11:39

RE: Čulíkovi se nedivím.

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 234698

Můj osobní názor je někde na pomezí enviromentalismu a eugeniky. Myslím, že primárně ovlivňuje lidského jedince (živého tvora) enviroment. Tomu se jedinec v delším časovém horizontu přizpůsobuje. Změny se pak po delším působení mohou promítnout resp. promítnou se do genetického kódu a jisté vlastnosti (např. temperament, schopnost učit se atp.) jsou tedy vrozené a dědičné. Zde ale nastává chvíle pro praktickou aplikaci tohoto poznatku. Eugenici (viz. autor článku) poukazují apriori na genetické nedokonalosti a přehlížejí vliv enviromentu. Jejich řešení je tedy o segregaci a rozdílném přístupu k odlišným skupinám ve společnosti. Enviromentalisté zase hledají spásu pouze ve změně systémových podmínek a trochu naivně doufají, že se odlišná sociální skupina adaptuje obratem. V každém případě je třeba se zbavit negativního somatického markeru pokud se řekne GENETICKÁ ODLIŠNOST. Ta tu prostě u různých etnik je. Při pokusu o změnu tzn. integraci odlišných skupin do majority je třeba volit dlouhodobý program měnící enviromentalní podmínky. Zde je primární metodou nevytváření odlišných podmínek pro určité skupiny. Ty podmínky mohou jednak znevýhodňovat (diskriminovat) odlišné etnikum ale současně jej mohou i zvýhodňovat na úkor většiny. Obojí je špatně.

234703

22.12.2010 14:57

RE: Čulíkovi se nedivím.

mike77 89.?.?.?

Reakce na 234703

Dobrý den. Ve Vašem výborném příspěvku je minimálně 15 slov(hlavních), které nejsou české a je s nimi prováděna základní podstata příspěvku.
Ptám se : dokážeme ještě psát česky, nebo navždy převezmeme slova většinou z jazyka anglického ? Nemáme snad v tomto vyjádřejí možnost užít našeho jazyka českého v plné podstatě? [mrknutí jedním okem]

234716

23.12.2010 0:50

RE: Čulíkovi se nedivím.

JednoR 81.?.?.?

Reakce na 234716

Ve Vašem výborném příspěvku je minimálně 15 slov(hlavních), které nejsou české

Snad: která nejsou česká.
People in glass houses...

234743

23.12.2010 23:18

RE: Čulíkovi se nedivím.

mtk 88.?.?.?

Reakce na 234743

Myslím, že se mýlíte. Poslední úprava gramatiky čs. jazyka uznává i shodné skloňování ž. a stř. rodu v množném čísle - z pragmatických důvodů - většina lidí to pletla (ústupek neschopnosti? [mrknutí jedním okem]...). Takže správně je jak "které české slova" tak "která česká slova". A troufám si tvrdit, že druhá varianta časem stane se knižním obratem. Jazykozpytci tak přišli o jednu ze svých holí. [smích]

234796

24.12.2010 15:10

RE: Čulíkovi se nedivím.

zzrr 109.?.?.?

Reakce na 234796

""Takže správně je jak "které české slova" tak "která česká"slova."

Nesouhlasím. To je prznění češtiny. A douč se interpunkci, "jazykovědče"...

234822

24.12.2010 18:32

RE: Čulíkovi se nedivím.

Rejpal 96.?.?.?

Reakce na 234822

Jestli o tom nevis, tak dost lidi, kteri zde prispivaji ziji v cizine i pres 40 let, takze asi jim uz ta cestina moc nejde [mrknutí jedním okem]

Znal ale i lidi, kteri z Cech "prdel" nevystrcili a cesky jazyk jim tez moc nejde [vyplazený jazyk]

234826

31.12.2010 18:26

RE: Čulíkovi se nedivím.

mtk 88.?.?.?

Reakce na 234822

Váš názor ohledně prznění češtiny má význam hovna v trávě; o tom, co je gramaticky správně a co ne, se rozhoduje na jiných místech, můžete a nemusíte to respektovat. Řeč ale byla o tom, zda se jedná o chybu či nikoliv. Nejedná. Tečka. Vaše tykání a emoce si strčte, kam chcete. Maucta.

235261

2.1.2011 20:18

RE: Čulíkovi se nedivím.

Rejpal 96.?.?.?

Reakce na 235261

Palec nahoru tady nemate, ale tobe ho davam! [mrknutí jedním okem]

235391

23.12.2010 17:26

RE: Čulíkovi se nedivím.

Akronym 89.?.?.?

Reakce na 234703

Zdravím pán jean,

neviem, možno som len enviromentálne, ale možno i geneticky "nedostatočný", aby som pochopil Váš príspevok.Hmmm...ako sa podľa Vás zmeny enviromentu prejavujú v zmene genetického kódu ??? Ak má človek zdedený nejaký genetický kód, resp. určité vlastnosti pôsobenia jeho " ja ", ako by sa mohli zmeniť vplyvom enviromentu ???
No, však sa všetci zamyslíte nad svojimi predkami...Aký obrovský rozdiel vypozorujete len pri najbližších úrovniach, ktoré bezprostredne poznáte...i vzhľadom na IQ( napr. dedo...roľník, otec ...krajský tajomník, VY...špekulant na burze..., alebo ...Dedo ...úspešný podnikateľ, otec...väznený príživník, VY...enviromentálny aktivista...).

V každém
>případě je třeba se zbavit negativního somatického markeru
>pokud se řekne GENETICKÁ ODLIŠNOST. Ta tu prostě u různých
>etnik je. Při pokusu o změnu tzn. integraci odlišných skupin
>do majority je třeba volit dlouhodobý program měnící
>enviromentalní podmínky. Zde je primární metodou
>nevytváření odlišných podmínek pro určité skupiny. Ty
>podmínky mohou jednak znevýhodňovat (diskriminovat) odlišné
>etnikum ale současně jej mohou i zvýhodňovat na úkor
>většiny. Obojí je špatně.

To je vysoko odborne napísaná sonda do hlubín duše...Ak čítam Vaše príspevky jean, neostáva mi len sňať klobouk...Málokedy človek postretne lumena Vášho formátu, t.j. človeka, ktorý sa vyjadruje takmer k všetkým témam absolútne fundovane a na úrovni,ktorá nikoho nenechá na pochybách, že pisateľ sa pohybuje v najvyššom leveli poznania a vedomia ( to myslím úplne vážne, bez ohľadu, či sa jedná o kolektívneho agenta alebo parciálneho ).

S pozdravom

Akronym

234782

25.12.2010 19:43

RE: Čulíkovi se nedivím.

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 94.?.?.?

Reakce na 234782

Akronyme je to prosté. Popisuji jen principy evoluce. Lidé žijící v delším časovém období v určitém enviromentu (prostředí) se mu přizpůsobí. U eskymáků se vyvinou tukové vrstvy kolem očí, Afričanům ztmavne kůže a pokud bychom žili delší dobu na planetě s vyšší gravitací zcela jistě bychom byli po pár set letech silně podsadití. Nejde jen o klima ale i o způsob života. Člověk žijící v jungli dokonale běhá, aby mohl lovit nebo utéct před predátorem. Člověk žijící v tzv. civilizaci tyto vlastnosti ztrácí, zatímco jeho intelekt v optimálních podmínkách roste. To vše se ukládá do genetického kódu, který se pak dědí. S těmi obrovskými rozdíly "v nejbližších úrovních" bych byl opatrný. Je to složitější a roli zde hraje mnohem více faktorů. Asi by to bylo na mnohem delší debatu.

Děkuji za Vaši kritiku a přeji krásné svátky [smích]

234876

25.12.2010 21:25

RE: Jean

Akronym 89.?.?.?

Reakce na 234876

Zdravím jean,

>Akronyme je to prosté.

Nesúhlasím jean, to čo popisujete a ďalej rozvíjate ako princípy evoluce...to si môžem prečítať od delegovaného žida Darwina...realita je podľa mňa oveľa skrytejšia a rafinovanejšia, ako teória , ktorá sa prezentuje navonok "školským a intelektuálnym" spektrom...

>Člověk žijící v tzv. civilizaci tyto vlastnosti ztrácí,
>zatímco jeho intelekt v optimálních podmínkách roste.

Hmmm... toto Vaše tvrdenie ma veľmi pobavilo, skoro som sa rozosmial , keby to nebolo také vážne...

Na Slovensku existuje program, ktorý sa volal Pod lampou a potom sa presťahoval z STV2 na JOJ+ a zmenil názov na LAMPA( to joj , aj to + ,je veľmi prízračné). Veľmi rád to pozerám. Sledovanosť býva niečo cez 2 % a venujú sa témam , ktoré sú niekedy veľmi aktuálne a niekedy zachádzajú do podstaty bytia človeka...ako napr. evolúčna teória , big bang a iné židovské srandy...Pozvú si viacero "odborníkov" ...Moderátorom relácie je bývalý aj súčasný agent CIA - p. Hríb.Na otázku , prečo ma v kancelárií miesto zástavy Slovenska, zástavu USA, odpovedal, že je vlastenec...( teraz po mnohých rokoch chápem, prečo ho dal Vlado Mečiar zbiť až skoro zomrel...). A to nie som vôbec zástanca Vladimíra...
Čo vlastne som chcel tým povedať. Využívajú sa mnohé techniky, ktoré v modernej forme boli uvedené na trh v nacistickom Nemecku a následne v USA...Evolúčná teória je veľmi obľúbeným programom p. Hríba...asi tak 4 - krát za rok.Čo som jednoznačne pochopil z jeho relácií je, že všetko, čo je v nich prezentované ako pravda... je veľký KLAM.Tam patrí aj evolúčna teória...
Celkom dobre o tom vypovedala skladba najpozývanejších hostí za nejaké tie roky LAMPY ( keď ju chceli zrušiť na STV, tak sa to objavilo na verejnosti).Už si presne nepamätám poradie, ale na čelných miestach sa objavili židovský rabín pre SR Baruch Myers ( odkial ináč , ak nie z USA ), slobodomurári František Mikloško a Ján Čarnogurský - obaja krytožidáci," revolúčny žid. leader novembra 89 Fedor Gál a viacerí ďalší vyvolení...K téme evolúcie boli prizivaní viacerí chazarskí akademici, profesori , atomoví fyzici a antropologovia, už sa mi ani nechce písať, že bolí bradatí a mali veľmi málo vlasov na temeni hlavy...
Takže pán jean, podľa mojich chabých vedomostí, môžem prehlásiť, že všetko čo tí slovutní páni prehlasovali za pravdu je KLAM.Žiadne eskimácke pery, tobôž čierna pokožka, či iné srandy evolucionistov s tým u mňa nemôžu pochodiť...
Ak VY tomu veríte a angažujete sa v tom,tak to je samozrejme Vaša absolútna slobodná vôľa...

Asi by to bylo na mnohem delší debatu.

Súhlasím jean...

>
>Děkuji za Vaši kritiku a přeji krásné svátky [smích]

Neberte to ako kritiku, skúste to chápať trebárs , ako iné vnímanie "reality".

Taktiež prajem krásne sviatky a bohatou pomlázku.

[velký smích]

234880

26.12.2010 19:03

RE: Jean

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 94.?.?.?

Reakce na 234880

[smích] No dobrá Akronyme. Tak můžeme popřít Darwinovu teorii evoluce. Vydáme se jakým směrem? Kreacionismus a jeho vyznavačka "židovka" Sarah Palin ? Zkuste nastínit svou vizi když zkoušíte něco popřít [mrknutí jedním okem]

Proč Vás pobavilo mé tvrzení, že v severských industriálních zemích roste v optimálních podmínkách orientace na inteligenci ? Věda i technika .. to jsou přeci věci s inteligencí spjaté, nebo ne ? Pochopitelně dnes není potřeba (není to v zájmu loutkařů korporátního kapitalismu) aby se populace skládala ze samých inteligentů. Naopak je pro udržení systému žádoucí aby ti "inteligenti" byli pod kontrolou a zbytek byli jen jedinci otupovaní prostoduchou zábavou a zotročení naprogramovanými sny a souvisejícími úvěry. Ti jsou potřeba jako trubci v úlu. Z tohoto důvodu jsem psal o "OPTIMÁLNÍCH" podmínkách. Stále Vám to připadá tak směšné ?

Na Váš nejdelší odstavec odpovím krátce. O manipulacích pomocí médií jsem začal dělat takovou malou studii. Je to pro mne velmi zajímavé téma [mrknutí jedním okem]

Beru to jako kritiku a jsem rád, že jsem kritizován [mrknutí jedním okem] Víte pojem "Kritika" je obecně chápán docela zkresleně. Kritika není jen negativní hodnocení ale i to pozitivní. Je to JEN HODNOCENÍ. Např. divadelní kritik může napsat jak negativní tak i pozitivní hodnocení. Říkám si "Proč lidé pojem kritika vnímají jen z negativním nádechem"?. No možná je to proto, že té negativní kritiky se bojí a ten podvědomý strach pak tento pojem automaticky barví trochu více načerno.

Pochopitelně každý z nás vnímá realitu z jiného úhlu. Díky, že jste mne nechal na věci nahlížet z toho Vašeho úhlu [mrknutí jedním okem]

234930

27.12.2010 15:55

RE: Jean

Akronym 89.?.?.?

Reakce na 234930

Prečo ste tak ľahko poprel Darwinovu teóriu, jean ? Predsa , i v ďalšom texte s ňou silne korelujete ?


Vydáme se jakým směrem? Kreacionismus a jeho
>vyznavačka "židovka" Sarah Palin ? Zkuste nastínit svou vizi
>když zkoušíte něco popřít [mrknutí jedním okem]

Sarah má síce pekné meno a na svoj vek je veľmi sexi, ale je to len ďalšia marioneta prešpekulovaného systému...Ak sa dobre pamätám, tak má najmladšie dieťa postihnuté Downovým syndrómom...Čo myslíte jean, nie je to určité varovanie ? Keď uvážime, že tá ženská " bojovala " o prezidentský úrad a nevie, že Afrika je kontinent...hmmm.Budem veriť v jej vieru v kreacionizmus ?,? Asi nie...
Aká je teda moja vízia ( veľmi správny výber slova, pretože nevieme, len sa dovnievame ...).Nechcem na svoju víziu napasovávať žiadnu zo známych teóri.Prečo sa rodia deti s veľmi nadpriemerným intelektom ( povedzme s IQ 140 - 160 )rodičom,ktorí moc intelektom zďaleka nevynikajú, ako na to vplývajú optimálne podmienky ??? Moja odpoveď je nijak...Prečo sa medzi vyvoleným národom nachádza toľko nositeľov Nobelových cien, špičkových vedcov , ale veľmi málo skutočných umelcov ???
Prečo toľko mysliteľov, ale žiaden kreatívny umelec.Ak odmyslíme film a divadlo, kde sa jednoznačne prejavuje ich vrodená komunikatívna inteligencia??? Skúste preinvestignovať, kde sa tie preferované celebrity nachádzajú v takých oblastiach, ako matematická, priestorová inteligencia. Kde by sa nachádzali v takej inteligencii prežitia ???Žeby si tie detičky vyberali svojich rodičov ?




>Naopak je pro udržení systému žádoucí aby ti "inteligenti"
>byli pod kontrolou a zbytek byli jen jedinci otupovaní
>prostoduchou zábavou a zotročení naprogramovanými sny a
>souvisejícími úvěry. Ti jsou potřeba jako trubci v úlu. Z
>tohoto důvodu jsem psal o "OPTIMÁLNÍCH" podmínkách. Stále
>Vám to připadá tak směšné ?

Je to samozrejme takmer tak , ako píšete...Ale len takmer...Nie jean, nepripadá mi to smiešne ( možno mi to pripadá až tragické ...), pretože tak asi rozmýšľa veľká väčšina novodobej inteligencie, ktorá sa tvári, že je proti prúdu...


O manipulacích
>pomocí médií jsem začal dělat takovou malou studii. Je to
>pro mne velmi zajímavé téma [mrknutí jedním okem]

Teším sa na Vašu štúdiu, podľa mňa patríte k tej avangarde, ktorá tu funguje na to , aby tento zhnitý systém reparovala...

Kritika je na to, aby kritizovaný pochopil, že sú aj iné názory. Ak je kritika pozitívna, tak je autor potešený a nesnaží sa potom moc vnímať realitu, ak je neutrálna, tak sa to autorovi javí, ako pozitívna odozva na jeho kroky. Ak je negatívna, tak sa v prvom rade snaží kritika skritizovať a diskreditovať...Som rád, že ste to poňal s " vysokým nadhľadom "...

>Pochopitelně každý z nás vnímá realitu z jiného úhlu.
>Díky, že jste mne nechal na věci nahlížet z toho Vašeho
>úhlu [mrknutí jedním okem]

Také díky jean
[smích]

235009

27.12.2010 22:34

RE: Jean

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 94.?.?.?

Reakce na 235009

Nevím Akronyme jestli jste to postřehl ale já se Darwinovu teorii nesnažím popřít. Jen jsem se snažil zjistit kam směřujete PRÁVĚ VY když ji popíráte. Zkusil jsem tak trochu uvažovat za Vás .. proto jsem psal o eventuálním popření Darwinismu. Podezřívám Vás z kreacionismu nebo Vás spíše vnímám jako vyznavače jeho starší biblické verze tj. "poselství" o stvoření. Já osobně si myslím, že kreacionismus NEMUSÍ BÝT vůbec vůbec v rozporu s teorií o evoluci druhů. Klidně přitom můžeme "stvoření" vnímat jako "MYSTICKÉ BOŽÍ DÍLO" od A do Z nebo jako jakýsi genetický zásah nějaké entity do organismu nějaké té "opice". To je ale jen má hypotéza. Celou dobu se snažím abyste "kápl božskou" a přiznal se čeho jste Vy sám příznivcem.

V další stati píšete Je to samozrejme takmer tak , ako píšete...Ale len takmer...Nie jean, nepripadá mi to smiešne ( možno mi to pripadá až tragické ...), pretože tak asi rozmýšľa veľká väčšina novodobej inteligencie, ktorá sa tvári, že je proti prúdu... Zde Vám asi moc nerozumím. Jak to tedy skutečně je podle Vás ? Opět jste se dopustil pouze hodnocení bez sebemenšího nastínění vlastního názoru.

Zkuste trochu odhalit své teorie, aby bylo o čem diskutovat. Reagovat na pouhé známky kritika už mě popravdě moc nebaví.

Hezký den [mrknutí jedním okem]

235041

27.12.2010 23:41

RE: Jean

Akronym 89.?.?.?

Reakce na 235041

Hmmm...jean, vidím, že ste tvrdej, vysoko inteligentnej vořech...

Bez žiadnych urážok, len konštatovanie faktov...Pozrite, ja nie som teoretik, neviem takmer nič o rôzných nuansoch kreacionizmu, či je to staršie alebo mladšie potomstvo biblického rázu... [smích]


>genetický zásah nějaké entity do organismu nějaké té
>"opice". To je ale jen má hypotéza. Celou dobu se snažím
>abyste "kápl božskou" a přiznal se čeho jste Vy sám
>příznivcem.

Máte pravdu, keď uvažujem o opičke typu Sarah Palin, tak bych aj kapl, možno ne božskou, ale...

Jean, nemám na túto silne filozofickú tému jasne vyhranený názor,proste to nechávam bejt...a nemagorím sa rozmýšľaním, či prve bolo vajce alebo slepice...Ale som hlboký skeptik voči všetkým teóriam ( či skôr hypotézam, lebo nie sú podporené žiadnymi "einsteinovskými" vzťahmi ), ktoré sa určité skupiny snažia natlačiť ľuďom do hlavy...Z toho jasne vyplýva , že náboženstvo ako také a Boh, ktorého prezentujú monoteisti, megaloteisti, či ateisti sú mi úplne ukradnuté...Beriem to ako snahu o manipuláciu s bežnou entitou ako som ja ...

Kde je však tá jediná, skutočná pravda, no veď to asi viete,,,To asi vie len ten najvyšší...Nechávam to neho... hoci tie opičky ma lákajú ( ah bože, prečo nie sú biele...asi som rasista, lákajú ma len biele opičky ala Sarah Palin, ale bežne v prírode sa nevyskytujú - prečo ? ).Aký máte názor na to...na Zemeguli sa nachádzajú opičky všetkých farieb, ale biele nie ...? Ako to vysvetľuje evolucionistická teória ?

Zde Vám asi moc nerozumím.
>Jak to tedy skutečně je podle Vás ? Opět jste se dopustil
>pouze hodnocení bez sebemenšího nastínění vlastního
>názoru.

Berte to tak, že môj názor nie je vôbec dôležitý.Vo vzťahu autor a kritik ,sa postavy kritika nikdy nepýta autor, aké má topánky...,alebo , či si vie zaviazať na nich šnúrky...

>Reagovat na pouhé známky kritika už mě popravdě moc
>nebaví.

Rozumiem Vám jean, neviem čo som,skutočne... V nič neverím, takmer každého pokladám za manipulátora a klamára...Poraďte, kde sa mám zaradiť.Aká teória by bola najlepšia na moju osobu ( neužívam žiadne drogy, ani Prozac, ani iné antidepresíva, ale som stredne silný fajčiar ).

Peknú noc

[smích]

235044

29.12.2010 1:15

RE: Jean

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 235044

Se zaujetím jsem pročetl vaše příspěvky(jean-akronym), zajímavé.
Výsledkem toho byla pro mne nutnost pokusit se najít nějaké pojítko, s jehož pomocí byse vaše názory sladily, neboť dle mého - pravda je na obou stranách. Problém vidím v konkrétním určení délky časového období, tj.nutné délky pobytu v určitém enviromentu, aby tento zanechal trvalou dědičnou stopu v genetickém kódu. Jean se tu zmiňuje o stovkách let, já bych to posunul o tři řády výše. Na statisíce let, to by vysvětlilo rozpory ve vašich názorech. To nepopírá evoluci a zároveň ji to zastírá v nám nepředstavitelném čase. Také to zcela diskredituje jakékoli snahy enviromentalistů, neboť výsledek, který by přišel po tak dlouhé době, nemá smyslu.

235075

2.1.2011 19:09

RE: Jean

P.K. 89.?.?.?

Reakce na 235044

Aký máte názor na to...na Zemeguli sa nachádzajú opičky všetkých farieb, ale biele nie ...? Ako to vysvetľuje evolucionistická teória ?

A viděl jste někdy hodně vypelichanou opici ?
(Asi ne, protože všechny takto "postižené" se oblékají...).

235386

22.12.2010 11:58

RE: Čulíkovi se nedivím.

Lubomir Sedlacik 88.?.?.?

Reakce na 234698

Na vysvětlení : V osadě blízko Spišské Nové Vsi žije asi 1000 cikánů, z toho asi 600 ma příjmení Horváth... Jaká kvalita populace z toho vzejde ? Kdo je kdy nutil k příbuzenským, nebo i přímo incestnim vztahům ? Pokud někomu pojem "kvalita populace" zavání "fašismem" - nezabývejme se jím tedy. Ale pak to tedy domysleme dále : Proč by měla společnost v rámci sociálního systému živit jedince, vzešlé z takovýchto vztahů ? Jsou dvě možnosti : Násilím jim předejít (sterilizace, apod.) - nepřijatelné. Anebo ponechat svobodnou vůli každému - no prosím. Ale pak zbytku společnosti neukládat automaticky břemeno péče o takovéto jedince a ponechat je odpovědnosti jejich dobrovolných sploditelů... Současný stav je takový, jak v záchvatu upřimnosti soukromně přiznal jeden slovenský policejní funkcionář. Na otázku, proč se policie nezabývá vyšetřovánim incestních vztahů v romské komunitě, které jsou trestním činem podle zákona a které by bylo možno snadno dnes podle DNA testů odhalit, přiznal, že vězenský systém by pak nestačil, náklady by byly neúnosné a politický tlak by Slovensko uměle onálepkoval nepřijatelným způsobem... Žijeme v lži a nerovnosti před zákonem. Mělo by nám to vadit.

234705

23.12.2010 16:19

RE: Čulíkovi se nedivím.

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 94.?.?.?

Reakce na 234705

Ale Lubomíre společnost nemusí přeci nikoho živit. Živit by se měl člověk sám. Kvalita "někoho" není univerzální. Ta kvalita je vždy vztažena k něčemu. K podmínkám ve kterých člověk (skupina) žije se vztahuje schopnost uživit se či uplatnit se. Teoreticky můžeme říct, že příslušníci skupiny MUI MUI jsou v Evropě "nekvalitní" skupinou protože neznají žádné řemeslo, nemohou řídit firmu nebo obchodovat. Asi by nenašli práci. Oproti tomu JSOU VELMI KVALITNÍ ve své jungli, kde bez problému přežijí zatímco NEKVALITNÍ Evropan by zde nevydržel ani týden. Opravdu ty neintegrované nemusíme živit ale nemusíme se je ani snažit ještě více izolovat. Díky jejich izolaci dochází ke generačnímu přenášení určitých vlastností, které brání plné integraci. Mé řešení je tedy prosté. Žádné zvýhodňování a ani znevýhodňování. Nejsou menšiny z pohledu práva a přístupu systému. Jsou jen Češi! Tečka. Menšiny si mohou udržovat svou kulturu a tradice ale z vlastní iniciativy. Žádný speciální přístup systému. Pro integraci je nutné bojovat se segregačními tendencemi tj. tvorba Ghet, kde se asociální zvyky přenášejí na další generace. Zabránit tvorbě ghet nebude jednoduché protože nejde jen o snahu systému soustředit ty "problémové" někam odděleně. Gheta vznikají i zcela přirozeně. Příkladem může být zajištění sociálního bydlení pro neplatiče nájemného. I když se nebude rozlišovat dle etnicity a bude platit: NEPLATIČ jakékoliv barvy = unibuňka, tak se pravděpodobně v určitých lokalitách v takové vesničce sejde převážně většina osob menšinového etnika. A gheto je zde. A nikdo ho nevytvářel speciálně pro tu menšinu. Je to složitá problematika ale rozhodně nelze říct, že by se stát neměl o sociálně slabé (jakékoliv barvy kůže) zajímat. Pomáhat jim v nalezení zaměstnání, ve vzdělávání atp. Jen je bezpodmínečně nutné z takových snah dostat rasistický přístup. Nesmí být rozlišováno např. mezi sociálně slabým cigánem a necigánem. Bohužel dnes je mnoho podpory určeno speciálně pro určitá etnika a to je "pozitivní" diskriminace. Jde v podstatě o rasismus. Na konci jste napsal "Žijeme v lži a nerovnosti před zákonem. Mělo by nám to vadit." ... ANO .. naprosto správně. To podepisuji. Problém ale není v nějaké kvalitě nějakého etnika ale v systému, který tu nerovnost populisticky vytváří.

234778

22.12.2010 12:08

RE: Čulíkovi se nedivím.

xxx123 78.?.?.?

Reakce na 234698

Jsme možná na prahu doby, kdy genetická odlišnost nebude hrát příliš roli, ale aby tomu tak mohlo být, museli bychom být více odvážní. Existují sice "dobré" a "špatné" kombinace genů, ale geny nejsou všechno. Geny jsou jenom "harddisk" pro RNA, a možná, že vznikly jenom za tímto účelem. Krom genů samotných hraje také důležitou roli exprese genů, která je dána vlivem prostředí a tím, co člověk dělá. Expresi genů je možné změnit fyzickou aktivitou nebo naopak nicneděláním, hlavně však stravou (der Mensch ist was er isst), medikamenty. Tam, kde nepomůže změna denních aktivit a stravování, by mohla pomoci medikace, ať už pomocí látek měnících expresi genů (vypnout ty "špatné" geny a aktivovat ty "dobré", které jsou snad latentně přítomny i u problémových jedinců). Možností by byla povinná medikace příjemců dávek ze sociálně vyloučeného prostředí. Proč mají cikáni tak v oblibě alkohol a opiáty, látky, které utlumují? Protože v sobě mají od přírody příliš agrese! A to může být způsobeno možná jiným způsobem fungování chemie v jejich mozku, ale třeba i hormony. Proč třeba cikánským mladíkům povinně nepodávat látky omezující vznik testosteronu, a přihodit jim navrch trochu estrogenu? Je vědecky dokázáno, že změna poměru pohlavních hormonů má vliv na poslušnost a poddajnost, a to je to, co cikánům chybí, aby poslouchali co se jim řekne, chodili do školy, učili se a následně získali zaměstnání a odváděli daně do společného systému, na kterém jsme všichni (doslova drogově) závislí.

Stejně brzy nastane inteligenční singularita, kdy naše znalosti použijeme ke zvýšení lidské inteligence, takto vylepšení jedinci vymyslí další způsoby zvýšení inteligence, a pak už to půjde exponeciálně. Dokonce, i kdyby se postup zastavil třeba na IQ 250, tak vylepšení jedinci budou úplně jinde než my. Dokonce i vylepšený cikán a nebo jiný bastard bude mít IQ třeba 210, takže i když bude pořád relativní podčlověk, pořád bude víc než kdokoliv z nás.

Je třeba vymyslet systém, kdy si určíme, jak má budoucí člověk a společnost vypadat, a racionálně násilím změnit biologickou podstatu člověka tak, aby podporovala vznik takovéto společnosti. Implantáty, medikace, genetická manipulace, to vše pro dobro společnosti. Brave New World!

234707

22.12.2010 16:12

RE: Čulíkovi se nedivím.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 234707

Pro xxx123. Eugeniky se bojí jak čert kříže, takže Vaše názory neprojdou. Všechno skončí krachem systému jako ve filmové komedii "Absurdistán" , kde obyvatelsvo úplně zblblo, protože hlupáci a nepřizpůsobiví se množí bez omezení nadevšechny meze a inteligentní lidé vymírají! Tak to bohužel dopadne.

234722

22.12.2010 16:54

RE: Čulíkovi se nedivím.

xxx123 78.?.?.?

Reakce na 234722

Nemluvím nutně o eugenice, ta díky technologiím snad nebude zapotřebí. Nidko by neměl být proti své vůli k něčemu takovému nucen, a mělo by se i vyčlenit území s rozumnými zdroji, kam by museli odejít ti, jenž by se takové společnosti nechtěli účastnit. Je třeba velkorysosti vůči těm, jenž by toto neschvalovali, aby ti, jenž takovouto společnost chtějí, měli možnost ji vytvořit. Pozitivní eugenika je v pořádku, a pokud například i geneticky defektní jedinci se rozhodnou mít dítě, měl by lékař dopomoci k tomu, aby se kvalita jedince zvýšila, tedy třeba vybrat zárodek který si nenese defektní dědičné geny.

Některé genetické "poruchy" jsou dokonce poměrně zajímavé, tak například barvoslepostu u mužů - pokud má žena oba rodiče s geny pro barvoslepost, stává se, že má velice jemné barevné vidění, dokonce se spekuluje o tom, že vidí i barvy, které my normálně nevidíme. Vyplatí se "chovat" barvoslepé jedince proto, aby vznikla třída jedinců s výraznými schopnostmi? Tedy kdy většina jedinců nějaké subpopulace je "defektních", ale zvyšuje se pravděpodobnost narození jedince vysoké kvality, který může přispět k rozvoji kultury, přičemž ale někteří jeho potomci budou nutně defektní?

Nebo co třeba cukrovka? Je dokázáno, že cukrovka je adaptace na velmi chladné prostředí, kde větší část roku mrzne. Vyšší hladina cukru v krvi snižuje rozsah poškození tkáně v důsledku omrzlin. Jsou tedy cukrovkáři geneticky méněcenní?

Zajisté se najde více případů, kdy zdánlivá nevýhoda může znamenat výhodu za jistých speciálních podmínek. Je třeba toto odhalid, a "chovat" lidi z takovýchto skupinek tak, že jenom v rámci své skupiny se mohou mezi s sebou množit, případně dát pravidla pro to, do které skupiny potomek patří, a nastavit kvóty na přírůstek jedinců pro danou skupinu geneticky odlišných.

Šlechtění fungovalo u psů či koňů, proč by nefungovalo i u člověka? Již několik tisíc let mohl být člověk šlechtěn, a také z části byl - tak například zdánlivě krutý Chammurabiho zákoník vedl k eugenické selekci "nemorálních" jedinců, protože geny násilníků byly dříve vyřazeny z genofondu jejich populace. Možná, že právě takováto opatření vedla ke zrodu prvních vysoce organizovaných státních celků.

234725

23.12.2010 17:40

RE: Čulíkovi se nedivím.

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 234725

> Již několik tisíc let mohl být člověk šlechtěn ...

Možná by bylo přesnější napsat, "je šlechtěn". I když celibát je v katolické populaci bohužel šlechtění se záporným efektem. Nejschopnější jedinci z katolických komunit byli po staletí vybíráni ke "službě bohu". Jejich kvalitní geny tak byly nenávratně promarněny.

V židovských komunitách byli ti nejschopnější rovněž vybíráni a vzděláváni ke službě. Ale navíc se ženili. Hrozilo-li komunitě nebezpečí, semkli se všichni její členové. Aby chránili a podporovali především svého rabína a jeho děti.

Teoreticky bychom my, potomci katolických předků měli být ve srovnání s potomky židů geneticky v nevýhodě. Je tomu skutečně tak? Odpovídá poměr židovských a křesťanských nositelů Nobelovy ceny poměru počtů křesťanské a židovské populace?

Vaše názory, prezentované pod tímto článkem, jsou mi velmi blízké.

234783

26.12.2010 18:42

RE: Čulíkovi se nedivím.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 234783

Poměr židovských a křesťanských nositelů Nobelovy ceny odpovídá především vkusu (a možná i původu?) těch, kdo o jejich přidělení ve skutečnosti rozhodují, a potom také parametrům toho, co je konsenzem elit za "hodné ocenění" považováno. Takže z poměru židovských a křesťanských nositelů cen můžeme vyvodit pouze to, že k přerozdělování cen a mnoha jiného se vypracovali ti silnější (bezohlednější) a agresivnější, což je v této civilizaci rovno úspěšnější. Rozhodně to ale neznamená nějak objektivně "lepší". Za úspěch vykoupený agresivitou a a bezohledností civilizace pravidelně platí svým sebezničením - a ta naše k tomu má - možná i "díky" mnoha nositelům Nobelových cen - značně nakročeno. A není se co divit - když u zrodu této ceny stál vynálezce dynamitu.

234928

22.12.2010 11:32

ze života

fohat 85.?.?.?

invalida,slabozraký na oči,podepsal smlouvu,kdy převzal bunku se sim kartou a bude naváděn českým vynálezem,gps přes počítač na adresy,na dopravu,atd.I vyndal tu sim kartu a protelefonoval 40tisíc na učet Svazu nevidomých a slabozrakých.Smlouva mu byla zrušena,měl odevzdat zpět bunku,neodevzdal,potom přes zelenou linku buzeroval operátory,že to dá k soudu,posléze vyhrožoval rasismem....Po hovoru s šéfem Slabozrakých prohlásil,že splatkový kalendář plnit nebude,že to nezaplatí a bunku v hodnotě osm tisíc,nevrátí...Tím je konec vyprávění ze života ROMSKÉHO SLABOZRAKÉHO.Níkdo z něj nic nedostane.Kdyby to byl bělostný Čech,již je tam exekuční komando. [bliji] [bliji]

234702

22.12.2010 18:47

Videli jste film Pirati na vlnach?

\/\/ 89.?.?.?

gratuluji k jednomu "mrdat" ve vysilani.

234728

23.12.2010 1:10

Právo pomoct vs. právo přijmout pomoc

Venca 82.?.?.?

Všichni jsme děti Boží. No a těm, kterým už není pomoci ve smyslu návratu do normálního způsobu života, by měl být poskytnut alespoň chléb (jídlo) a střecha nad hlavou.

234744

23.12.2010 16:47

RE: Právo pomoct vs. právo přijmout pomoc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 234744

Když chce někdo ryby, dejte mu kurva fix udici, a ne ty ryby!

Mám si zarýt? Dobře!

Cigánům etc každej nasere "státní" ryby, ale řada zdravotně postiženejch ovšem nemá nárok ani na ty ryby, natož na udici!! Leda že sou současně cigáni nebo "jinak postižený etnikum"!
Takže si ty kydy o "božích dětech" nechte pro popeláře!

A ostatně řadě lidí by pomohlo i kdyby každý "podnikatel" nebyl zloděj co má dojem, že zaměstnancům 50korun na hodinu stačí, zatim co on nutně musí 4x ročně s celou rodinou na Mallorcu, že?!


Krysa

234779

24.12.2010 23:42

Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

matka2dětí 77.?.?.?

To jsou známé skutečnosti, které je třeba panu Sedláčkovi ještě dostudovat. Článek má přídech kampaně: "za stabilizaci veřejného rozpočtu krácením sociálních dávek". Pan Sedláček se mi jeví jako produkt této vládní koalice po vymytí mozků. Je módní mluvit o zneužívání dávek, protože se to prostě někomu hodí. Je veřejným tajemstvím, že do státní kasy teče dostatek financí, o čemž svědčí neustále nové a nové kauzy zneužívání státních prostředků k jiným, než určeným účelům. A to nehodnotíme naddimenzovanost státních a veřejných zakázek. Každým rokem se objem financí jdoucích do státní kasy zvyšuje. Čím to, že přesto na dávky pro sociálně slabé občany je málo peněz? Čím to, že se vede kampaň za šetrnost v sociální oblasti, zatímco na finanční podporu např.politických stran prostředky nestačí, ale jsou? Čímto, že se neustále hledají viníci, co nám rozkrádají a zneužívají sociální dávky, zatímco jinde utíkají (jsou odcizovány úmyslně) miliardy na občany sociálně nepotřebné, ale to je prezentováno jako správné a takovíto občané jsou nám dáváni za příklad nepostradatelnosti? A čím to, že spousta lidí, kteří by měli pobírat sociální dávky, na ně nedosáhnou? Čím to, že výše sociální dávky vám neumožní slušný život? Dokonce je tak malá, že ti, co se v ní ocitnou, bojují se sociální nouzí do slova a do písmene? Stalo se módním otírat se o občany v záchytné sociální síti a poukazovat na zvláštní případy zneužívání sociálních dávek. Věřte, že když dojde někde ke zneužití, je to přísně postihováno. Je módní mluvit o oddělení těch, co chtějí pracovat od těch, co nechtějí. Zkusil někdo z vás, co nám tu kážete, být bez práce a marně ji hledat třeba 2 roky? Pokud ne, máte možnost si to vyzkoušet. Pak mluvte a pište!

234838

25.12.2010 2:37

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 234838

Jak bez prace. Mi , ani me zene , nikdo praci nezajistuje , proste se musime starat sami. Socialni davky , nemocenska , nebo nejake financni zajisteni ? Nic. Navic omezovani statem v podnikani , ruzne dane , povinne pojisteni , povinne vybaveni. Jak mam potom posuzovat lidi kteri breci o podporu. Problem neni v tom ze stat omezuje socialni podpory. Problem je v tom ze stat nepodporuje male byznysy , ktere prinaseji podporu mistni sociaety , ale podporuji velke nadnarodni spolecnosti , ktere profit odnaseji.

234849

25.12.2010 3:38

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 234849

Jak bez práce?
Je to snažší, než práci mít.
Mistře, nejde o mě, ale napište sem několik reálných míst k zaměstnání, aby např. vyhovaly ženě na mateřské s dětmi, aby vyhovovaly člověku (žena nebo muž) nad 50 roků, aby nemuseli dojíždět do zaměstnání nad 20km, anebo aby se jim v pracovním ohodnocení cesta vyplatila.

Z vlastní zkušenosti: Jakmile zavedl Kalousek "superhrubou mzdu", včetně všech doprovodných kroků, propustil jsem všechno a raděj se dohodnu s Ukrainci na dohodu, kteří tu práci také udělají, a navíc nepotřebuji žádnou agendu a starat se o zaměstnance - zaplatím fakturu a mám po starostech. Tímto způsobem nepostupuji sám.
Tento příklad jsem uvedl demonstrativně, aby bylo vidět, že v prvé řadě stát vytváří takové podmínky, aby bylo zaměstnaných co nejméně.
Nechtěl jsem se ve vánoční dobu zabývat těmito problémy, ale již se stalo.
Jen velmi povrchně uvedu ukázku kamaráda, který jednu ze svých firem poslal ke dnu, jen proto, že stát hází klacky pod nohy. Zbylé firmy přesunul do zahraničí. Okamžitě byly stovky nezaměstnaných. Přesné číslo znám, ale nebudu uvádět.
Máte o čem přemýšlet a adekvátně nabídnout řešení, aby bylo za současné legislativy schůdné pro všechny.

234851

25.12.2010 3:40

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 234851

Opravuji:
na mateřské...mělo být po mateřské!!!

234852

25.12.2010 4:20

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 234852

Jen idiodi baziruji na pravopisnych chybach.

234855

25.12.2010 6:06

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 234855

právě, že to nebyla pravopisná, ale dávala úplně nesmyslný význam.
Za pravopisné, když je zjistím ( a že tam jsou) se jen tiše stydím [velký smích]

234856

25.12.2010 4:18

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 234851

Budte si jisty ze mi je nad padesat - ale nenarodili jsme se tak, ze? Navic zena nad padesat asi moc tech decek nema . Bohuzel jako sokromnik , ktery nema narok na nejakou podporu , musim dojizdet i 200-300 km a pravdepodobne od noveho roku to skoci az na tisic km.V dalsim odstavci jsme si za jedno - stat ma podporovat mistni sociaety. Jiste ja osobne po 40 letech tvrde prace sel skoro bankropcy , ale nevinim stat z toho ze mi nepohla socialka , ale vinim stat z toho ze podporuje nadnarodni firmy. Stat obvinuji proto ze pokud mne danuje pres padesat procent , je za mne zodpovedny. Ale presto jsme presli tim nejhorsim bez jakekoliv pomoci ( V me krizi ja musel platit statu . Zadna socialka). Jse proti veskerym peneznim pomocem lidem , kteri jsou zdravi a schopni pracovat. Ale je povinnost statu (pri tech danich) zajistit lidem skolstvi, zdravotni peci, teplou strechu nad hlavou. Podporovat male byznysy- taksovat dovoz. Reseni je jednoduche. Stat je vlastnik mneny, pokud mnena profituje ( solidni zivotni uroven vsech lidi).Pokud neprofitujeme - vladni muzou tahnout a bez majetku- pokud nedelam svoji praci dobre , at tahnu bez vydelku. Neni moc co premyslet. Jen si nedovedu predstavit ze nekdo jiny se stara o moji zamestnanost, ze budu cekat na nejake statni dotace. Stastne slunovrati preje Petr s rodinou.

234854

25.12.2010 6:58

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Anonymus 109.?.?.?

Reakce na 234854

Vážený, pravděpodobně si moc nerozumíme.
Začnu od kraje.
Rozdělme živnostníky a podnikatele a zaměstnance.
Jako podnikatel, nebo živnostník si můžete dovolit dojíždět, manažer firmy s nadstandardním platem si to může také dovolit, ale tady nyní nejde o tyto kategorie. Jsou lidé, kteří neumějí, nebo ani nechtějí podnikat (jsou chytřejší než my, co jsme do toho kdysi vpadli). Chtějí pracovat, aby si vydělali na živobytí a to jim postačuje ke spokojenosti. Nakonec ve společnosti nemohou být všichni jen zaměstnanci, (nebo živnostníci)společnost by to neunesla. Jsou potřebné všechny vrstvy
A teď z jiného konce: Vláda je od slova vládnout, a měla by umět se o lid, kterému chce vládnout také postarat. I zaměstnání populace je starost a umění vládnout. Také to voličům slíbili před volbami, že jim budou sloužit. Jenže tady je první nesrovnalost. My nemáme vládu, ale loutky ovládané mafiemi. Nějaké dělení na levé a pravé, nebo podle barev je také zavádějící - poctivější by bylo např. Strana farmaceutické mafie apod.
dalším velkým problémem je, že jen tady v této společnosti je 3/4 populace pod průměrem příjmů a za těch 20 roků utahování si opasků jsou vyčerpaní. A vyčerpaní nejsou jen lidé, jsou další skryté zadlužení o kterých se příliš nehovoří, ale přijde čas a problémy se vynoří a bude je třeba řešit a platit. Naše vláda se holedbá, že nejsme mnoho zadluženi, ale posuzuje pouze konkrétní půjčky které má stát vypůjčené, ale už nijak moc nezahrnuje soukromé zadlužení společnosti a nezahrnuje skryté zadlužení, ale všechny tyto položky, i když momentálně nejsou vidět, nebo se o nich nehovoří, jsou součástí ekonomiky a vyplavou napovrch a reálně se do dluhu budou muset zařadit.
Dalším problémem je, že na jedno volné místo je asi 25 uchazečů, takže i kdyby nakrásně, tak pro všechny práce není...
mohl bych pokračovat dále - ale snad toto stačí pro obrys, a ted najít řešení.
Ne takové, že já musím dojíždět - to já dělám také, ale to není smyslem života. Já to považuji za nutnost, kterou jsem si dobrovolně vybral a tudíž akceptuji i tento kolorit. Žena po mateřské, která má děti, si tento přepych nemůže dovolit. Člověk, který by dostal 10-15 hrubého, také ne a pod stanem jako Ukrajinci nikdo spávat nebude a k vodě, až se dostanou, a na záchod kde se podaří...
Tak takto teda ne! Je tady opravdu něco shnilého a vláda místo toho, aby vládla, vyhání občany z republiky, doposud se podíleli na devastaci a rušení pracovních míst apod. a tady tomu říkají vláda. Nyní se snaží dál obírat ty nejchudší vrstvy a zamezit jim přístup ke zdrojům. Škrtají ve výdajích těm nejpotřebnějším a tomu říkají reforma, ale na miliardové úniky ze státního rozpočtu se škrty nevztahují.
Navrhněte řešení - ale ne zkratkovité, ať se každý stará sám o sebe, to není systémové řešení.

234857

25.12.2010 8:42

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 234857

Kapitalista nema JEDINY duvod, aby vyplacel vetsi mzdu, nezli je tak, ktera umozni jeho otrokovi regeneraci sil natolik, aby se druhy den dostavil do prace. V kapitalismu je VZDY previs nabidky pracovni sily nad poptavkou. A proto ZADNE vyjednavani o cene prace mezi otrokem a kapitalistou ani nemuze nastat. Cena prace je tvorena mnozstvim nezamestnanych otroku k mani za branou.
'
Cim mensi platy maji zamestnanci zamestnavani statem, tim je automaticky nizsi cena prace ostatnich otroku. Tzn. cim mensi prerozdelovani od kapitalistu ke statnim zamestnancum, duchodcum a potrebnym, tim mensi jsou trzby a tvorba pracovnich mist v danem miste, tim vyssi nezamestnanost a nizsi mzdy prezivajicich otroku.

A samozrejme, tim VYSSI kriminalita. Nic vice, nic mene...

234858

25.12.2010 13:38

RE: Mluvíte mi z duše. Jsou regiony a v nich osamělí a starší občané....

matka2dětí 77.?.?.?

Reakce na 234857

Mluvíte mi z duše. Chyba není na straně vás, podnikatelů - i když o tom by se dalo také polemizovat(jak si každý představuje podnikání, sama jsem podnikala 14 roků v prostředí, kde špatně fungují právní a morální kritéria), nebo nás, občanů, kteří hledáme práci třeba marně delší dobu. Chyba je v systému, který umožňuje ostatním ovládat nás, občany. Systém zástupné demokracie vede k tomu, že vy jste nuceni posílat penízky do systému a někdo(?) za vás ty penízky přerozdělí. A to přerozdělení vidí jinak vláda a jinak občané. Navíc v současnosti ve vládní kolaici, nemá skutečné zastoupení většina občanů ČR. Takže to, co tu nastavuje podmínky, ve kterých musíme žít, je diktát menšiny většině. Tedy jakýsi počáteční další totalitiní režim, jiného typu, než tu byl. Ale protože tu jsou zkušenosti z minula, je přiváděn k větší dokonalosti, o čemž svědčí zprávy z posledních kauz, kde nahrávání ve vládě jeden druhého, zdá se, je běžnou praxí(jednání se vedou oficiální a neoficiální v hostinci, kde je v provozu rušička).
Takže ten problém je skutečně systémový - občané máte povinnost, (postarat se sami o sebe a své blízké, ale my nemůžeme, nemáme k tomu dost prostředků. A to zde nezohledňujeme další s tím související negativní jevy, které vyplývají z takového modelu vedení společnosti.
Když se zamyslíte nad naším právním systémem (a vyzkoušíte jej na vlastní kůži: je bezzubý tam, kde nejsou peníze a není politická zvůle), pak dojdete k závěru, že nejpřísnější zákonodárci, ale i občané, se musí řídit ne právními normami, které se tu mění, jak na běžícím pásu k obrazu svému, ale morálními normami, které nastavují přísnější kritéria a umožňují lepší život pro všechny stupně společnosti. Výše vzpomínaná romská problematika je jen důsledek nedůslednosti rozsáhlé vládní krize a politiky lidí, kteří nemají zkušenosti a rozhled. A nemají představu o důsledcích kroků, které činí. Ale za to umí dobře jednu část matematiky, které se říká - algebra.

234864

25.12.2010 21:57

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 234857

Cely zivot jsem tvrde pracoval. Moje podnikani nezavisi na tom kdo neco na mne vydela , ale na tom co vydelam ja. V prumeru vydelam min nez jakykoliv zamestnanec velke firmy. Dostal jsenabidku veke firmy ke spolupraci , ale mi staci moje malickost , kde jsem si vlastnim panem. No a ti co nechteji podnikat , jejich problem. Vsechny vrstvy by mely pracovat a byt uzitecne - jinak proste spolecnos nebude fungovat. Jestli ze Vy potrebujete nad sebou nekoho kdo Vam vladne , ja ne. Ja si myslim ze vlada ma spis koordinovat a ne prikazovat . To ze nam vlada utahuje je jen nas problem. My jsme ti kteri volime. Podivejte nase problemy si musime resit sami. Za vse si muzeme my sami a nase neschopnost. Pokud my nechame resit svoje problemy nekomu nikdy vyreseny nebudou. A vse je tak jednoduche. Proste se nenechat ovladat. Jo a o tom spani pod stanem - v nasich zacatcich jsme szili v traileru bez elektriky, tekouci vody, zachodu a stabilniho topeni a jako rodina jsme byli stastni, a bylo to nejkrasnejsi obdobi naseho zivota. Reseni ? Neco jsem Vam napsal uz minule. A celkove ? Zacneme byt hrdyma , zodpovednyma ve vsem. Vzdyt ty zmetky volime my obcane.

234882

28.12.2010 1:37

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 234882

Skutečná elita má moc vytvářet plošně podmínky a v rámci těchto mantinelů se můžete pohybovat. Nikdo není schopen utéct mimo tyto mantinely legitimně. Chcete žít legitimně, jste mezi mantinely. Vy nejste jako jedinec schopen ani posunout ani rozbít stanovená pravidla hry. Můžete fungovat nezávisle pouze v rámci pravidel. Pravidla mohou být postavena třeba na Gulag nebo na nějakou normální společnost typu skandinávské země před 20 lety. Globalizace jim už taky šlápla na krk, ale teď se nám mrška zakousla do svého vlastního ocasu a začíná se nenažráná bestie konzumovat a to v globalním stylu. I ti, co si myslí, že pro ně pravidla neplatí, protože je stanovují musí skládat účty. Blbost a nenažranost totiž nese neodvratně důsledky. Pravda vyžereme si to všichni, ale s tím, že elita, která neumí pořádně vládnout půjde ke všem čertům. I za neschopnou nebo všeho schopnou vládu se musí platit.

235048

28.12.2010 2:10

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 235048

Bohuzel mate sto procentni pravdu. Ale existuje sila ktera to prekona, Je to nase sila, sila mnozstvi. Po padu se proste musime postavit. A pada nas cim dal tim vic.

235050

28.12.2010 2:19

RE: Šetrnost v sociální sféře vede ke zvýšené kriminalitě.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 235048

Skutecna elita neexistuje , nastesti pro nas. Ti nasi vladni jsou tak nenasytni ze se budou mydlit mezi sebou,

235051

26.12.2010 10:46

Charita

Ipolit din Tichileşti 213.?.?.?

Článek pojednává o zneužívání sociálního systému, ale přesto bych se na chvíli přidržel samotného názvu textu; jistý zaměstnanec jedné české charitativní organizace, působící dlouhodobě ve východní Asii, se pozastavuje nad rozdílným přístupem Evropanů a Asiatů právě v oblasti charity. Asiaté v tomto ohledu evropské uvažování naprosto nechápou. Asiat zcela určitě kdykoliv pomůže své rodině a to ve větší míře oproti Evropanům. Ve velmi výjimečných případech pak je pak Asiat ochoten pomoci své vesnici, popř. jiné širší komunitě. Ale pomáhat úplně cizím lidem? Něco takového Asiat naprosto nechápe, to je čistě záležitostí euroamerického civilizačního okruhu. Zajisté by se našly výjimky, kdy např. Asiat obdarovává buddhistické duchovní, ovšem tam jde o něco zcela jiného.

234906

27.12.2010 17:50

RE: Charita

Rejpal 96.?.?.?

Reakce na 234906

Pisete, ze Asiat obdarovava budhisticke duchovni.
No a neni to to same, kdyz lide v Evropskych a anebo Americkych zemich obdarovavaji sve kostely.
Co s temi penezi farari delaji, se uz nikdo nedozvi [mrknutí jedním okem]
Muzou je dostat i lide, kteri je vubec nepotrebujou a nebo nezaslouzi [zmaten]

235019

29.12.2010 11:11

jedine tak porazime zlo

clovek 89.?.?.?

ano udrzujme mezilidske vztahy kazdy ve svem okoli, pomahejme si a nenechme se padnout. Za chvili by uz kazdemu pripadalo normalni videt kolem sebe na ulici chodit detske bezdomovce a nasli by se i takovi, kteri by do nich kopali a plivali na ne? Kde to jsme?

235087

29.12.2010 22:47

RE: jedine tak porazime zlo

Rejpal 96.?.?.?

Reakce na 235087

V bordelu [zmaten] [oči v sloup] [pláč]

235139

Tuto stránku navštívilo 6 204