Diskuze k článku

Východisko z ekonomické krize

Příspěvků 63

5.11.2010 0:16

Triviální řešení zamrzlého pekla

bobánek 213.?.?.?

Je zřejmé, že je potřebné posílit funkce peněz jako platidla a oběživa a potlačit funkci peněz jako uchovatele pokladu.

Náš český bolševický ekonom kdysi řešil tento problém u tuzexových poukázek a to to časově omezenou platností tuzexových poukázek-peněz.

Co kdybychom se tento koncept pokusili v modifikované formě oživit?

Vím, že mi budete oponovat:"To je horší než měna!"

Ale nenastala nyní doba, kdy narůstání rozporů (kvantita) vede k jejich překonání a vzniku nového rozporu (změně kvality)?

Řečeno selskou mluvou, občas musím z domu něco nebo někoho (politiky) vymést z domu svinským krokem, abych se neudusil ve vlastních exkrementech (i duševních)!

231972

5.11.2010 9:50

RE: Triviální řešení zamrzlého pekla

waterfall 193.?.?.?

Reakce na 231972

Zkuste porovnat rozdíly v bohatství např. ve středověku či za feudalismu (nevolník vs. běžný občan vs. panovník). Pokud se vám současné rozdíly zdají příliš veliké... Nerad bych se mýlil, ale myslím že jsme na tom stále ještě velmi dobře. Ostatně něco podobného tvrdila nedávná statistika ČSU . Vím, že jí většina lidí nebude chtít věřit, tak jako nevěří rozhodnutím soudů a jiným argumentům. Bohužel pak je diskuse marná - pokud se neshodneme na výchozích relativně důvěryhodných datech/zdrojích.

Jinak bych doporučoval autorovi lépe se dívat do historie - nepředpokládám, že by se objevilo mnoho nových řešení, které tady ještě nebyly v předchozích tisíci letech.

Bod 1/ rozdělení = klasické zdanění (peníze se seberou a režijí pro vládnoucí politiky) se rozdělí do spotřeby obyvatel

Bod 2/ bezúročné půjčky = deflace, viz Japonsko s půjčkami na úrovni 0% úroku

Bod 3/ odpuštění dluhů = obvykle razantní společenské změny (např. hypotéky před válkou byly díky anexi Německem a posléze bolševikem zapomenuty - dnes jsou těmto lidem vraceny majetky, ale hypotéky/úvěry k nim už NIKOLIV) Samozřejmě existují i dobrovolná odpuštění - osobní krachy, odpuštění dluhů mezi státy, odpuštění dluhů v rodině atp.

Bod 4/ puštění peněz do oběhu = privatizace (bohatý koupí od státu - např. pozemky, firmu atp..., stát pak peníze použije "pro chudé"... samozřejmě opět s patřičnou režií pro politiky)

Bod 5/ válka jako extrémní projev bodu č. 3, ideální potenciál k rozhýbání ekonomiky - destrukce, následná obnova... Super příležitost k modernizaci.

Bod 6/ nesměnitelné věci - např. tulipánová krize (ztráta hodnoty peněz, které investoři vložili do cibulek tulipánů a tím se dostaly do ekonomiky) Dtto některé akcie, dtto FOREX, dtto pyramidové hry - Ponzi. Samozřejmě variantou nejsou jen kosmické lodi (únik elity), ale i smrt kdy finance elitáře přejdou na stát (přímo, nebo jsou postupně rozpuštěni nadací - opět s pořádnou režií správců...


Zkrátka vše už tady bylo a opět se bude některá varianta opakovat.

231994

5.11.2010 11:07

RE: Triviální řešení zamrzlého pekla

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 231994

>Zkrátka vše už tady bylo a opět se bude některá varianta
>opakovat.

Súhlasím, riešenia pána Lhotáka sú len zmiernenia symptómu nie príčiny, skratka ako moderná medicína lieči, lieči ale nevylieči.

Problém tkvie v tom že tak ako kapitalizmus tak aj komunizmus je postavený na vykorisťovaní, jeden je vykorisťovanie jedinca a prírody druhým jedincom, druhé je vykorisťovanie jedinca a prírody spoločnosťou, skratka nič sa nemení.

Ideálny je systém ktorý nesie v sebe prvky tak kapitalizmu tak komunizmu, bez toho aby to bol štátny kapitalizmus-socializmus (spred roku 1989) a vykorisťovanie prírody. Inými slovami každému by patril kúsok o ktoré by sa mal a musel starať.

232000

5.11.2010 3:02

:-)

Esmate 90.?.?.?

Beru ten článek jako něco pro zasmání. Pokud někdo vidí jako "Východisko z ekonomické krize" v:
>První možnost je, že se elity se svým finančním bohatstvím rozdělí se všemi lidmi...
jako jednu z alternativ, je vidno, že jak kvalita informací autora, tak i způsob jejich zpracování se nacházejí na úrovni Alenky v říši divů...
[chechtot]

231978

5.11.2010 11:12

RE: :-)

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 231978

No, zasmál jste se, jen co je pravda. To já zase nevím, jestli mám plakat nad nekonečnou hloupostí, která je všude kolem. Chápu sice, že výčet "veškerých" variant řešení určitého problému je pro vás nepochopitelný, ale možná byste mohl před tím, než než něco napíšete, dočíst větu až do konce. Autor totiž píše: "Předpokládám, že toto řešení bude pro naše elity nepřijatelné. Kupci se neradi dělí o nahrabané peníze s někým jiným."

Takže on to napsal již před vámi, vy to jen opakujete. Váš příspěvek o vás vypovídá, že jste přesně ten typ člověka, který ačkoliv neví, co by řekl, má tak nutkavou touhu se nějak seberealizovat, že plácne první blbost, která ho napadne. Inu, proti gustu žádný dišputát. Ale příště si zkuste místo jedné věty přečíst třeba celý článek, který jste zcela jistě nečetl celý.

Jinak hodnotím článek jako velmi dobrý, přestože vychází z toho, že řešení současného problému je na "elitě", která nás do současného marasmu dostala. Ale nedivím se tomu, současné stádo není schopno čehokoliv, to už mám ověřeno, například dle posledních voleb, v kterých se pořád dokola opakuje tentýž patern manipulace s ovčany.

232003

5.11.2010 15:31

RE: :-)

Esmate 90.?.?.?

Reakce na 232003

Pane Hestroy, kdybych ve "Východiscích pro stavbu kravína" uváděl varianty typu: "V případě úderu meteoritů do kravína o kterém předpokládám, že je nepravděpodobný...".
a nebo: "vytvořením vesmírné flotily bychom mohli kravín ochránit shora ale ten by mohl mezitím být dole rozkraden", podobně jako autor, to bylo by to pro vás pochopitelné? To má být "východisko"?

Všech 6 ostatních variant uvedených v článku jsou stejně naivní jako ty, které zde uvádím já. A představte si, toto píši aniž bych měl potřebu vám říci, jaký typ člověka jste vy. [smích]

K závěru pana Lhotáka "Poznámce k protikrizovým opatřením politických garnitur", ve které se praví: "Pokud vlády států nepřikročí k direktivnímu přerozdělení bohatství elit mezi ostatní, nemají žádný morální nárok dále vládnout...",
mohu jen dodat: A když myslivec rozřízl babičku vyskočila šípková Růženka se sedmi trpaslíky a jestli neumřeli, tak žijí až dodnes. [smích]

232018

5.11.2010 17:30

RE: :-)

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 232018

Je vidět, že se vyznáte, pane Estmate! A co kdybyste zkusil místo pohádek navrhnout nějaké vaše řešení? Vzhledem k tomu, jak hodnotíte ostatní, jsem si jistý, že máte v kapse pohotovou odpověď. [oči v sloup]

232023

6.11.2010 5:32

RE: :-)

Esmate 90.?.?.?

Reakce na 232023

Mám, to víte pane Hestroy že mám - na příklad nacionální komunismus. [smích]

S "vyvolenou elitou" zatočit "pořádně od podlahy", jak říkával náš Kléma, nebo "von Grund auf" podle strýčka Ády. Tím se dostaneme (dle formulace pana Lhotáka) k "direktivnímu přerozdělení bohatství elit mezi ostatní" reálnějším způsobem.

Tato nejobyčejnější, v praxi mnohokrát osvědčená možnost panu Lhotákovi jaksi unikla i když myslel takřka na vše včetně toho že "nechají za svoje bilióny vyrobit vesmírnou flotilu, s ní se pak budou projíždět po vesmíru a hledět z dálky na naše pachtění".

Jinak píše dobře ten pan Lhoták, jenom ta realita tam jaksi chybí... [velký smích]

A vám pane Hestroy zase trochu chybí schopnost diskutovat o věci bez osobního napadání. Ono lze lidem psát i jinak než tím způsobem, že "plácají blbosti" a nebo používat pro ostatní výraz "současné stádo".

Když se trochu rozhlédnete po diskusních fórech zjistíte, že tento způsob vyjadřování je také typický pro naši "vyvolenou elitu". Vychází z pocitu nadřazenosti a nepotlačitelné potřeby dát ji ostatním najevo a mylně předpokládá, že tímto dosáhne akceptance a uznání.

232051

6.11.2010 8:00

RE: :-)

MoUdrostrak 85.?.?.?

Reakce na 232051

Téměř souhlasím s panem Esmatem[smích]

Ti, které nesmíme autocensurně jmenovat, pohání obrovská snaha za každou cenu napravicovat/nahamounit energii od všech ostatních. Jediným vysvětlením pro mne zůstává hypotéza, že Naše Vrchnost resp. ti, které nesmíme autocensurně jmenovat a mají přímou linku s Bohem, dostali od něho kromě příkazu genozidy v Palestině, i další zadání.

A to napravicovat/naakumulovat energii od všech pozemšťanů/GOJim/Vrchnosti podřazených hovad/ a spasit se útěkem do vesmíru v novodobé Arše Noemově. Vyprovázeni budou poníženě je milovanými a štkajícími GOJim, kterým za odměnu a za poníženou oddanost před odletem natisknou pěkné zelené papírky na památku.

Inu, když někdo hovoří přímo s Bohem a na ovládání GOJim má od Boha nadiktovanou nezpochybnitelnou knihu, tak bychom se měli postavit do šiku a zvolat: Více Vašich govorů s Bohem, více Vaší genozidy, více Vašeho humanitárního bombardování, více Vašich miSSí...a našeho kanonenfutru, pravicující Vrchnosti, poníženě prosíme a hořekujeme[smích]

232055

6.11.2010 10:36

RE: :-)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 232023

Všichni chtějí všechno polopaticky a chtějí vedení za ručičku. Co když jediným řešením je všeobecná neřešitelná krize. Co když pro současnou situaci jednoduše neexistuje řešení? Někdo nahoře to napsal přesně, to co p Lhoták píše , to už tu všechno v nějaké podobě bylo. Nic nového. Článek se chce tvářit, že jde o všezahrnující, realistické zpracování tématu. Ni zmdla.

232062

5.11.2010 13:25

RE: :-)

Jiřin hlavakarel (zavináč) gmail (tečka) com 90.?.?.?

Reakce na 231978

já si již poměrně dlouhou dobu přeji, aby si většina lidí začala uvědomovat, že řešení typu Alenka v říši divů mohou být právě ta, která národ, společnost, Zemi, jednoho každého z nás posunou výš, k hramonii vnitřní, vnější, sdílené a pokud možno obstarávané

[smích]

232013

6.11.2010 5:49

RE: :-)

Esmate esmt (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 232013

Velmi rád se také nechám posunout výš, k hramonii vnitřní, vnější, sdílené a pokud možno obstarávané...

Jenom se obávám, že hlad po moci, žravost, chtivost a nenasytnost našich vyvolených spoluputovníků věčností budou asi silnější než pravda a láska. Tja... mohu se mýlit. [smích]

232052

6.11.2010 8:18

RE: :-)

Had... 86.?.?.?

Reakce na 232052

>Jenom se obávám, že hlad po moci, žravost, chtivost a nenasytnost >našich vyvolených spoluputovníků věčností budou asi silnější než >pravda a láska. Tja... mohu se mýlit
[velký smích] [velký smích] pohybujete se v reálu - to je dobře.
Ale! Proč nezačít každým okamžikem (tu možnost máme VŽDY a KAŽDÝ) vyrábět jiný, kvalitativně LEPŠÍ reál?
Pak se nebudete mýlit, protože jednou zasetá semínka (touha po dobru, harmonii, spravedlnosti) jistě vyklíčí. Zásadní otázka v této činnosti zní: kdy a jak se budou sklízet plody této činnosti? Nuže - asi tak, jako nyní sklízíme plody ze "zapomenutých" semínek minulosti dávné i méně dávné.

232058

6.11.2010 18:20

jedna se jen ciste o theorii

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 231978

pan Lhotak nam ve svem clanku pouze jen poskytuje theoreticke reseni,jako hlupak mi spise pripadate vy

232074

5.11.2010 6:54

To je utopie,jakobyste neznal lidi,zejmena ty bohate,co stahnou z chudaka i kosili.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?

Prvni veci je to jako zakladni kamen,ze Elita se nikdy dobrovolne nevzda svych nacachrovanych penez a nebo penez z penez,co by velke uroky, jez je delaji jeste bohatsimi nez jsou, tam proste je retezova reakce v delani penez,jez premeni v majetek,nebot sami dobre vedi,ze penize v bance jsou zcela nejistym vkladem, kdykoliv muze banka vyhlasit krach,zavrit dvere do banky a Vam zustanou oci pro plac, takto se mnozi z Elity dostavaji pomoci krachu k penezum bankovnich zakazniku, krachem se obohati rychleji,nez dlouhym procesem uroku.Je to jako v investovani ve vlace, v mirov edobe za deset let vydela bilion dolaru,ale v dobe valky, ve valecne vyrobe vydela tu samou sumu penez za pouhych sest mesicu,co myslite ,bude tenhle elitar pro mir a nebo pro valku?
Druhou veci je,ze politici a vlada nikdy nesahne na penize elity,ty samy o sobe vytvareji svym vlivem penez politiku, politiku, prakticky si politiky v dobe predvolebnim kupuji,tak,jak Obamu financne zvedl zidovsky darce z Chicaga myslite si,ze mu dal penize za nic a nebo ,ze ocekava neco zpet, vic nez investoval do toho"demokratickeho" ted uz presidenta a nebo,ocekava min, na ceste vlivu,platby zpet?
Nemusite pocitat,oni, elitari,umeji moc dobre pocitat,co mu to vynese.Pan Cheney je zapojen ve velkem obchode, kompany dostala valecne zakazky a on sam,podporoval kazdou valku,co USA vede,ve jmenu Elity, coz muzem pozorovat na utvoreni soukrome armady jako je "blacwater", jez se vyznacila mnohymi vrazdami Iracanu, v mnohym pripadech misty poctem prevysili regulerni armadu.
Takze,stat dostava dolary od banky,ktera je natiskne v ovzdusi niceho,inkoust,papir a nic vic a stat je timto procesem meny v dluhu, tudiz takto banka ovlada stat,vladu a politiky, jez jsou prinuceni udelat dluh, timto dluhem, chudnou obcane, z nichz elita timto zpusobem dostava zpet sve penize ve zvyseni vseho mozneho na cene, od benzinu,potravin a sluzby,zdravotnictvi a jine.Jinymi slovy ,politici,vlada ,ozebracuje sve obcany na ukor elity, banky, nekolika jednotlivcu,kteri uz maji tolik penez ulozene v nemovitostech,ze prakticky mohou zkoupit cely svet a navic jeste 5% i s Vasimi potomky, kteri dostanou Vas dluh a ten dluh s tolika uroky,ze prakticky nikdy uz nebudete svobodnym obcanem ,ale nekolika generacnim dluznikem,prakticky za nic ,za papir a inkoust bank, timto zpusobem uz jsou stinovou svetovou vladou, jez, z posice moci penez rozhoduje prakticky o vsem. Jsou Vasim soudcem,ale i vykonavatelem rozsudku, jez nema konce, jejich potomci,zdedi Vase zivoty,Vase dluhy,jez Vas cini otroky v modernim podani nynejsi "civilisace", bez nadeje vyvaznout ven, v tom Vam zabrani Vasi politici, Vase vlada, jejiz otroctvi je lepe placeno,nez Vase a pro ten rozdil ,ucini vsechno,co Elita pozaduje.
lucky peasant , where 52% of the land is owned by 1% of the population, england, ruined by tory spivs and their spineless sidekicks,we need a revolution, 1/11/2010 19:12
*

231981

6.11.2010 1:20

RE: To je utopie,jakobyste neznal lidi,zejmena ty bohate,co stahnou z chudaka i kosili.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?

Reakce na 231981

Z historickeho zaznamu dobre vime,co to je vzit bankerum pravo tisknou penize a to v jakemkoliv mnozstvi, prakticky"jen ze vzduchu." Pokus prolomit tuto nezakonnost provadenou Elitou spolecnosti stal lidske zivoty. Sestnactym americkym presidentem se stal Abraham Lincoln (1861-1865), jez si dovolil,co by representant statu a lidu USA tisknout vlastni penize, tak zvane zelene dolary.Timto se vlastne postavil proti celosvetovemu bankerskemu systemu, zejmena v Evrope a v Britanii, doslova se odhadlo,ze takto ohrozil financni kontrolu financnich zidu, kteri pres Britanii a Nemecko kontrolovali USA a tak odpoved nedala na sebe cekat, 4 Dubna 1865 ve Fordove divadle byl zastrelen John Wilkes Booth. Rovnez je znam osud cele carske rodiny, kdyz car odmitl Rothchildovi ustanoveni banky v Moskve, arcivevoda Ferdinand mel rovnez problem s Rothchildem.
Tricatym ctvrtym presidentem byl John F.Kennedy, jez take chtel obcany USA vysvobodit z rukou Elity-bankeru a zacal tisknout vladni penize, bez dluhu u bank, coz byl neodpustitelny precin a tak v Dallasu, v Texasu 22 Listopadu 1963 se stal obeti atentatu, ktery se pres media rychle prirknul Lee Oswaldovi, ale , driv nez zacal proces, tak byl zlikvidovan Jack Rubisteinem, udajne v budove, kam nikdo jiny nez FBI nesmel.
V nacistim Nemecku byl obdobny priklad, kdyz Adolf Hitler odmitl menu podlozenou zlatem, zlata reserva, doslova rekl, ze nenecha Nemecko vydrancovat, coz byl opet neodpustitelny hrich ke svetove elite,marka byla ustanovena na majetku statu, lidu a pracovni kapacite Nemcu, z toho nic nemohla Elita mit prospech, jen za mninku stoji, ze v dobbe prvni svetove valky, zidovska bankerska rodina, oba bratri Wartburgove financovali kazdy jednu stranu konfliktu, je tomu mesic zpet, co Nemecko splatilo posledni reparacni placeni za prvni svet valku, coz muze ctenare poucit, jaky je Elity prinos do jejich "kapes".
Prakticky za naseho zivota, jsme svedky valky a popravy Saddam Hussejna, jez, zacal prodavat olej za vsechny jine meny, jen ne za dollary a tim si vyrknul rozsudek sam nad sebou, nebot by dal "spatny priklad nasledovani mnoha rozvojovym zemim, celemu arbskemu-muslimskemu svetu, jeho konec zname. Jen tak pro Vasi znalost, muslimove a muslimske banky neuctuji procenta-urok, to Vam vysvetli, proc se vola po valce s muslimskym svetem, coz, maji zaridit krestane ovsem, k prospechu Elity, jak se uz dvakrate stalo

232047

6.11.2010 10:59

RE: To je utopie,jakobyste neznal lidi,zejmena ty bohate,co stahnou z chudaka i kosili.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 232047

Vše svým čenichem přeorá, doufám, to čínský prase co tak rychle roste. Vaše dva příspěvky by měly být spíš nad článkem.

232065

6.11.2010 11:23

RE: To je utopie,jakobyste neznal lidi,zejmena ty bohate,co stahnou z chudaka i kosili.

rataj 78.?.?.?

Reakce na 232047

Řešení tedy existují - dostat finančnictví do čistých rukou. Problém je v tom, že a) současné elity se tomu brání všemi prostředky a obrovským mocenským a politickým potenciálem, b) ve světě zatím schází síla (schopné vůdčí osobnosti v podstatné části světa, které by se dokázaly vzájemně domluvit(něco jako antiBilderberg nebo Internacionála s lidskou tváří) a na svou stranu získat většinu lidí pro potřebnou zásadní změnu, c) schází jednotný, většinou osobností dle b)schválený plán na provedení pokud možno nejméně násilné změny, d)zejména schází jednotný, většinou osobností dle b)schválený plán na organizaci a realizaci nového systému, a e)zřejmě by scházelo potřebné množství těch čistých finančních a ekonomických odborníků. Řešení tedy existují, ale jejich realizace se mi zatím jeví jako sisyfovský úkol.Zatím jen doufám, že určitý tlak veřejnosti proti změnám, které nadále zvýhodňují Élitu a poškozují jiné občany, bude mít nějaký pozitivní efekt.

232067

5.11.2010 9:36

to autor

mazz 82.?.?.?

začíná svítat [smích] přidám pár keců na zamyšlení...
Vždy byly peníze a vždy budou. Vždycky byli páni a kmáni a vždy budou. Arbeit macht frei. - tři hesla snu který žijem...

To, že někdo něco vlastní je sen, který právě teď žijem. Nahý jsi přišel, nahý odejdeš - zůstane jen to, co jsi vytvořil. Většina tomu snu uvěřila. Nevidí to, neb tak to jejich Pán chtěl. Jejich poznání je "ořezáno" o svět kvality. Nevidí svět kvality, jejich rozhled je jen takový, jaký si jejich Pán přeje... Neuvědomují si, že svět kvality je ten ráj, po kterém tak baží. Byli naučeni, že ráj je jen sen [smích]

231991

5.11.2010 10:56

j m keynes

bambus 88.?.?.?

gratuluji pane Lhotáku, tímto článkem jste složil zkoušku z keynesiánské ekonomie. Dávám Vám za 2, protože jste zapomněl na sedmou možnost, totiž zdanit bohaté progresivně [smích]

Dnešní hospodářská krize je naprosto stejná jako ta ve třicátých letech minulého století, jenom tehdy nebyla tak globální jako dnes. Řešení "akumulace bohatství v tržní ekonomice" ke kterému přistoupili spojenci po druhé světové válce bylo až 90% zdanění nejvyšších příjmů. Fungovalo to až do doby než zabili Kennedyho - po jeho smrti se tato laťka snížila na 75%, pak daňovou progresi v USA nakonec úplně dodělal Reagan.

Nyní jsem Vám sdělil jediné systémové řešení pro tento systém, a vsadím se s Vámi o pivo, že na toto řešení nakonec dojde.

Keynesiánská ekonomika má totiž jeden zásadní problém, a to daňové ráje. Daňové ráje jsou důvod proč západní ekonomiky nakonec musely od vysoce progresivního zdanění upustit - boháči se začali stěhovat z Evropy a USA do zahraničí. Do budoucnosti sice nevidím, ale pokud si mohu zaprorokovat NWO na nás nakonec vybalí že musíme zdanit boháče, ale že to musíme udělat na celém světě, a kdo s tím nesouhlasí má smůlu. USA s tím souhlasit nebudou, tím jsem si jistý. A to bude jejich konec, protože nakonec jim komunistická Jižní Amerika, Čína a Rusko vyhlásí válku. Tolik moje předpověď, sám doufám že žádný prorok nejsem, nicméně poslední dobou vídám náznaky že se možná vracíme zpět ke keynesiánskému modelu = progresivní daně a silný stát. Slyšel jste co se poslední dobou šušká mezi odboráři? Já zaslech něco o tom, že prý stát by měl začít brát tam kde jsou zdroje - tedy u bohatých.

Kdysi jsem na toto téma napsal článek. Abych řekl pravdu už si za tím tolik nestojím, protože jsem nakonec dospěl k přesvědčení, že daně jsou skutečně špatné. Líbí se mi seriál "Ano pane ministře" - tam je hezky vidět co mám na mysli - to úřednické "ruka ruku myje". Za tohoto stavu by jsme se všichni měli zastavit a zeptat se rétorickou otázku: "Proč státu platíme podstatnou část našich příjmů? Jen tak mírnyx týrnix rozhazujem peníze z dobré vůle, anebo je to aby nám stát za tyto peníze dodal nějaké hodnoty?"

Samozřejmě se také můžeme ptát, zdali máme zapotřebí monopoly na tisk peněz. Rétorických otázek které bychom se měli ptát je víc než dost.

231999

5.11.2010 18:43

RE: j m keynes

asdf 213.?.?.?

Reakce na 231999

pan lhotak na toto reseni rozhodne nezapomel, je to totiz primo bod c.1. (mozna mate pocit, ze progresivni zdaneni musi politici elitam vnutit, a tudiz to neodpovida dobrovolnosti v bodu 1, ale kdo myslite ze vlastni ty politiky? )
Takze vubec neni jiste zda to tak nakonec dopadne. Jiste, bylo by to tak nejlepsi, ale jak jiz autor uvedl :
"Kupci se neradi dělí o nahrabané peníze s někým jiným."

232032

5.11.2010 22:05

@BAMBUS-LOGICKÁ CHYBKA - RE: j m keynes

MoUdrostrak 85.?.?.?

Reakce na 231999

Nejvyšší zdanění v EUropě je ve zlé socialistické Skandinávii a potažmo i ve zlém sociálně-tržním Německu.

Kupodivu, nejenže ještě ty zlé státy se sociálně tržní ekonomikou neSSbankrotovaly, ale patří v době nynější největší kriSSe kapitaliSSmu mezi jediné vyspělé a bohaté prosperující oblasti široko daleko.

My, pravicující voliči v ČR však věříme pravicujícím brožurkám Prof. Big Toonnela z Hradu a od Plyše toužíme následovat JůYsEj, Island, Irsko a Pobaltí. A CHCEME ROVNOU DAŇ!

Kupodivu, ze zlé rudé socialistické Skandinávie utekl Bjorn Bjorg se všemi raketami do hodného elitářského Monaca.

A do zlé rudé socialistické Skandinávie stojí fronty investoři z celého světa, včetně hodného elitářského Monaca, hodných krachujících JůYsEj, Islandu, Irska a možná i Pobaltí a dalších hodnějších méně zlých sociálních a méně prosperujících zemí.

Náspánknížepán nám za naši věrnost postaví pro sebe a nejlepšího finančního ministra v Galaxii nové Orlíky a Toskánské Špidly. Kampak na ně se zlou rudou vysoko zdaněnou Skandinávií a Německem! My chceme rakety a rovnou daň! Pro všechny!

232038

6.11.2010 23:34

RE: @BAMBUS-LOGICKÁ CHYBKA - RE: j m keynes

bambus 88.?.?.?

Reakce na 232038

Vy jste můj příspěvek evidentně nepochopil, přeji hezký den...

232084

5.11.2010 11:21

snění

omega13 217.?.?.?

Pane Lhoták, trochu jste přebral, že ?
Ani jeden scénář není dost pravděpodobný ..
Banky (oligarchové , kteří banky vlastní) skoupí postupně vše, co bude mít ještě hodnotu, půdu, lesy, byty, fabriky, vodu, možná dojde i na vzduch) a ze zadlužených se stanou ... otroci.

Napadá mě výraz korporátní feudalismus .. asi jsem na to už někde narazil.

Takto přetaví elity své natištěné papírky v bezmeznou moc nad ovcema. Ostatně - jinou funkci než zotročení peníze stejně nemají.

Ti, kteří budou elitám zajišťovat klidný spánek se budou mít o dost lépe, než zbytek otroků, aby viděli, kde se můžou společensky octnout, a že zlobit se nevyplácí.

No, a podle zákona pavouků v láhví, začnou se elity požírat navzájem tak, až bude z otroků stříkat krev.

Poslední věta platí v případě, že elity jsou pozemšťané, o čemž dost pochybuji.

No a to bude konec pohádkám o "rozdávání peněz" ...

232004

5.11.2010 18:46

RE: snění

asdf 213.?.?.?

Reakce na 232004

no,souhlas, ale opet, vzdyt to co rikate je bod c.4... Jinak pokud elity nejsou pozemstane, tak bod c.6. dostava zcela novy smysl [chechtot]

232033

5.11.2010 13:00

Reseni spatneho hospodareni statu.

kingpinak 80.?.?.?

Je to velmi jednoduche reseni, sice je to trochu off topic clanku,ale ke krizi se to take vzathuje. V dnesni dobe se hospodari s rozpoctem ktery je zalozen na odhadu prijmu statu z vybranych dani, coz je samo o sobe smesne. Proto by mel stat hospodarit s penezmi ktere ma k dispozici a ne s odhady ktere se snad(dej buh) stanou.


Reseni je jednoduche, na jeden rok si vzit preklenovaci pujcku na chod statu a pote po rocnim zhodnoceni dani hospodarit s tim co stat opravdu vybere a ne s vysnenymi castkami ktere odhaduje ze vybere.

Velmi elegantni a presne, zel pro nase oligofrenni politiky nemozne. Kazda rodina taky hospodari s urcitym rozpoctem, nevidim proc by stat nemel delat totez.

Byla by to pritrz nekonecnemu zadluzovani a obvinovani navzajem kdo zadluzil vice ci mene.

232011

5.11.2010 14:15

pán Lhoták

blablabla 195.?.?.?

prečítal som si zo záujmom Váš článok, ale to čo navrhujete Vy je utópia,Viete v čom je problém? Vy apelujete na deprivantov nech sa dobrovoľne vzdajú svojich výsad. Je to reálne? Ak máte skúsenosť s ľuďmi, tak z desiatich deviati sú deprivanti, či už geneticky, alebo spoločenskou výchovou - to myslím všetkých ľudí od "šudrov" /u nás otroci/ až po najvyššiu nami viditeľnú kastu /politici, developeri, lobbisti/; ale Váš návrh nebude nikdy fungovať, pokiaľ nezmeníte myslenie más občanov /ovčani-ovce/, skúste sa opýtať náhodného civilistu na ulici aké sú motívy jeho žitia - nebude vedieť odpovedať, títo ovčania sú vo svojej podstate vďačný nástroj tophto systému, myslíte si že pôjdu za vami? kdeže, x krát som to skúsil, každý si hľadcí len na svoj majetkový mantinel na ktorý je naprogramovaný; čiže základná úloha je preprogramovať ovčana na normálnu bázu - aby si uvedomil vlastné ja, inak nemôžete Vašu bitvu vyhrať.

232016

6.11.2010 2:12

RE: pán Lhoták

in-ocean 88.?.?.?

Reakce na 232016

blablabla: Pod tva slova se podepisuji.

Navic bych dodal (diky memu pozorovani [smích] ), ze kapitalismus = valka. V tomto pripade nemam na mysli klasickou valku se zbrani (i kdyz ta se nevylucuje), ale valka o cokoliv. O majetek, o silu, o pozici, o mit pravdu, o mysl druhych, o zdroje, o trhy atd,........jsme dennodenne ve valce aniz si to uvedomujeme at uz jako jednotlivci nebo reprezentanti firem. Scare city jak vysite.

To podle meho neni pratelsky svet, ktery umoznuje zlepsovani a udrzovani kvality zivota at uz vne nas, ci uvnitr nas pro poteseni a radost ze zivota, ze tu muzeme byt spolu.

232049

6.11.2010 17:49

RE: pán Lhoták

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 232049

so rád, že ma niekto pochopil; otázka znie, za koho bojovať? už x krát som spravil zo seba blbca a ľudia ktorí ma mali podporiť - pritom som bojoval za ich záujmy, nie za svoje sa stiahli a správali sa ako teliatka, potom si človek kladie otázky, či má vôbec zmysel za niečo bojovať a nevysrať sa na to, a zabezpečiť si poklidný život prispôsobením sa systému

232070

6.11.2010 18:24

RE: pán Lhoták

Abstrakt 78.?.?.?

Reakce na 232070

Dnešní pojetí "kapitalismu" má v oblibě zaštiťovat se konkurencí- Tak proč neudělat volnou konkurenci současnému dosud monopolnímu Systému? NE PRO VŠECHNY, ALE PRO NĚKTERÉ a bez omezení rozvoje, ukázalo by se nenásilnou cestou kdo chce fungovat podle jakého. Neřešte tu "ZMĚNU SYSTÉMU", který už je shnilý. Copak sedíte ve velíně Nastavení většinového Systému a můžete to ovlivnit? Pokud ne, pak je schůdnější se osamostatnit než napadat shnilé jablko. Nebuďme "vyšlechtěni" snažit se furt něco vnutit všem. Lze to založit na svobodné bázi při zachování různých variant. Ovšem- je to o dohodě (ne státu a někoho, ale mě a Tebe a dalších) jak by vlastní pojetí směny konkrétně vypadalo a PROČ (co to má poskytovat za výsledky, co má pro nás hodnotu) a jak jsme si schopni to smysluplně zorganizovat (dané monopolní peníze jako rušivý element z toho prozatím v rozumování o "Jiném subsystému pro Některé" vynechme).

232075

6.11.2010 20:32

RE: pán Lhoták

Lin 85.?.?.?

Reakce na 232016

Výborně. [smích] Apelovat na sociopaty (deprivanty) je stejně účinné, jako nabírat vodu cedníkem. A bohužel - dnešní svět je nastaven (hodnotově i sociálně) přesně pro sociopaty (však jsou u moci, takže si ho "nastavují" sami pro sebe). Změnit něčí myšlení nemůžete - to musí každý sám. Takže se vykašlete na "spásu" ovčanů (ve většině též sociopatů, ovšem zatím bez možností) a buďte tu sám za sebe. Jak už to tu někdo napsal, sociopati mají ve zvyku jeden druhého požírat. Tak je nechte, ať se požerou a nedovolte, aby sežrali vás.

232082

5.11.2010 18:25

mlceti zlato

anonym 213.?.?.?

Teda autore, to jste nemohl skoncit v bodu tri? Takove osklive inspirace jim delate, jeste se toho ti sociopati doopravdy chyti a to teprve bude mela... [chechtot]

232030

5.11.2010 20:35

Všechno špatně

drfie 78.?.?.?

Kupní síla peněz kolísá - závisí zejména na tom, kolik peněz v dané ekonomice je, a kolik je v ekonomice zboží, které se za peníze dá koupit. Snižování kupní síly peněz (čemuž se dnes nepřesně říká inflace) způsobuje buď ubývání zboží nebo přibývání peněz. A naopak zvyšování kupní síly peněz způsobuje přibývání zboží nebo ubývání peněz. Vzhledem k tomu, že ekonomika globálně i lokálně dlouhodobě roste, je z uvedeného zřejmé, že pokles kupní síly peněz je daný zvyšováním jejich množství v ekonomice. Za to nemůže nikdo jiný než centrální banka a přispívá k tomu systém bankovnictví s částečnými rezervami. K tomu ještě dodám, že pokud ekonomika v průměru roste 2% ročně a "míra inflace" je 3%, tak se množství peněz v ekonomice v průměru musí zvyšovat o 5% - dá se tedy říci, že nejen v dobách "krize", ale i v mezidobí centrální tiskárna jede.

Pokud někdo má peníze (a je jedno jestli je chudý nebo bohatý), má tři možnosti, co s nimi udělat - použít je na spotřebu (koupit si jídlo, pití, bydlení, zábavu), ponechat si je v hotovosti ("pod matrací" ) nebo je zainvestovat (např. uložením do banky na úrok).
Pokud je spotřebuje, budiž mu přáno, navíc - pokud si koupí třeba rohlík, potěší pekaře, nechá mu něco vydělat.
Pokud si peníze ponechá, tak mu je postupně bude užírat inflace. Nicméně z hlediska ekonomiky jeho podmatrační peníze sníží množství peněz v ekonomice, což je skvělé pro všechny ostatní - kupní síla jejich peněz se totiž zvýší.
A konečně pokud zainvestuje, tak si hodnotu svých peněz udrží nebo i navýší a přitom bez investic ekonomika neroste. Čili i tato možnost je prospěšná.

232036

5.11.2010 22:15

chce to reformu!

pavelh14 p (tečka) hlavka (zavináč) esotop (tečka) cz 213.?.?.?

Opět mi to nedá, abych neupozornil na www.ekonomickareforma.cz Ať bude říkat kdo chce, co chce (že je to utopie, komunizmus atd.) je to řešení! A je to silně pravicové řešení - víc než si myslíte! Jestli to půjde realizovat je jen na množství lidí, kteří to pochopí a kteří to budou chtít realizovat.
Další setkání lidí, kteří se zabývají touto reformou se uskuteční v sobotu 6.11. od 11.00hod v Olomouci v hotelu Sigma!

232039

5.11.2010 22:48

RE: chce to reformu!

drfie 78.?.?.?

Reakce na 232039

Toto opravdu ne. Nevím, čemu říkáte pravice, ale každopádně, co jsem viděl, tak to vypadá na chaotický systém kolektivistických adhoc příkazů. Připomíná mi to díla psavců jako pan Benda nebo JUDr.PhDr.Mgr. et Mgr.Henryka Laholy.

232041

5.11.2010 23:21

ekonomika a politika dle Zjevení

Dva Králíci dvakralici (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Vždy, když čteme spekulace a odhady toho, jak se bude vyvíjet budoucí svět, vzpomeneme si na poslední knihu Bible - Zjevení. A hned se uklidníme, protože víme, že tak jak to autoři článků a příspěvků míní - tak to nakonec stoprocentně nebude.

Po násilném rozmetání současného systému (lavinu uvolnily negativní lidské vlastnosti, zásadním způsobem se tentokrát projeví i příroda a vesmír) si "zachovaní" dobrovolně a s vědomím, že jiná cesta není vůbec myslitelná!!! začnou budovat nová uspořádání společností. Jejich společným znakem bude, že ekonomika bude hrát pouze dílčí roli.

Na rozdíl od dneška, kdy ekonomika a finance jsou klíčovými a vlastně jedinými tématy lid žiského žití.

Každý nechť si sáhne do vlastního svědomí. Vyjímky mezi JEDNOTLIVCI jsou možné a potvrzují pravidlo [smích]

K dozrání a pochopení bude přeživším na našem i onom světě poskytnuto posledních tisíc let.

Alespoň tak jsme to pochopili. Jistě se oněch zásadních chvil všichni dočkáme. Někteří zde, někteří na druhé straně.

Celá ta věc se Soudem, popsaným ve Zjevení, má mnoho důležitých aspektů pro existenci každého lidského tvora. Ale tyto aspekty nejsou, vzhledem k ekonomickému námětu této diskuze - nejsou k tématu. O to jsou důležitější.

Držím nám palce, jedeme v tom částečně s Vámi.

Vaši

Dva králíci

232043

6.11.2010 7:42

V Japonsku

Pavelk 83.?.?.?

to řešili daní z neproduktivního kapitálu.

232054

6.11.2010 18:05

!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Jaká krize, prostředků je dost, dokonce nadbytek.
http://www.novinky.cz/veda-skoly/215830-firmy-moho...

232072

6.11.2010 20:24

Nejlepší je řešení ekonomiky po cikánsku - asi už nám jiná volba nezbyde!

63 88.?.?.?

http://www.lidovky.cz/kradez-hitem-internetu-zena-...

Kdo neviděl,neuvěří! Dříve se přichycení zloději alespoň trochu styděli, dnes je krádež v "tržním" hospodářství docela normální nástroj! A každý "krade" jak umí,bankéř v tichu a pod stínem zákonů, které jsou plně na jeho straně a velká většina podnikatelů také "podniká" , jak umí! Především těch hodně velkých, kteří jsou bankovní mafii v závěsu! A všechno je to trh a demokracie!!!!
A tahle banda zlodějů si platí politiky a mocenské nástroje , policii a justici!
Nevím, jak dělat reformu, ale počátek bude v nějakém podobném způsobu jako skončil Čaučesku! Hnůj je nutné z chléva nejdříve vykydat, chlév vyčistit a až potom zavést nový chov! [bliji] [bliji] [bliji]

232081

7.11.2010 1:40

RE: Nejlepší je řešení ekonomiky po cikánsku - asi už nám jiná volba nezbyde!

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 59.?.?.?

Reakce na 232081

Vas prispevek Vam dava odpoved a vysvetleni,proc se tak vsude zbroji proti islamskemu nabozenstvi,ktery ma i sve mravni zakony,jakozto, zlodejovi useknou ruky, ted si predstavte,ze krestansky svet anebo zeme tak zvane zapadni civilisace by meli tenhle zakon, ti,co jsou nahore by meli useknute obe ruce az k rameni,ti, mnozi byrokrate by byli bez rukou, za socialismu,reznici,skladnici, uhliri a jini,kazdy bez ruky,prakticky,uplne bezruke staty a to opomijim stat Israel, tam by to byla katastrofa,v USA takovy Medoff,ten se tak rozjel,ze v tom kvaltu zlodejny okrad i sve blizni, ten by byl rozemlety v mlynku na maso do posledniho kousku tela, jenze neni mozno vubec zjistit,kolik toho nakradl, nikdo neni schopen to spocita, ten,praktisky co do zlodejny predcil takovych milion obycejnych,amaterskych zlodeju.Se zminkou o cikanech, kteri se ted vrati do Cech ze sveho zahranicniho turne,jeste s vetsim poctem deti nez odjeli, by pri pohledu na hostitelsky bezruky narod ani nerozbalili sve rance a jeli nekam jinam a pro jistotu,nez prekroci hranice by meli oboje ruce stale v kapsach,ve svych vlastnich,ovsem, co by amateri.Lide na slovo vzati,experti,co se tyka tunelovani,zlodejny vseho druhu,podvody s heslem: kdo nekrade,okrada svou rodinu, dospeli za roky sve cinnosti k poznani, ze vlastne veci se neztraceji,jako takove,ale premistuji od jednoho zlodeje k druhemu, takze,globalne,se nic nevypari,nic se neztrati, jen nekdo druhy,potrebny nez vsichni ostatni si na chvili pomohl,nez jej okrade druhy a okrast zlodej zlodeje je trestne,jak vsichni vime.V ramci pozdvizeni ekonomiky v prislibech politiku, bych tento podvod trestal stredovekym zpusobem, vytrzenim jazyku,tady by muslimove zaplakali,ze neco v minulosti zameskali,ze, prece jenom se svymi zakony nejsou tak dokonaly na udrzeni poradku,naplneni spravedlnosti pro vsechny stejne, vis, poprava saudskoarabske princezny a jejiho milence, jiste si pamatujete ten rozruch v zapadnich mediich, zatimco nepamatuji zadnou popravu tech nejvetsich zlodeju,spise naopak,vzdy vyvazli velmi lehce z osidel zakona.
Zde mame vychodisko z ekonomicke nouze, vsichni obcane bez rukou by byli na invalidnim duchodu, svym zpusobem by si byli vsichni rovni,praci kata na useknuti rukou by musel byt z muslimske lihne,ten,nas by byl bez rukou take.Prakticky si myslim,ze ani sekani rukou by nezastavilo narodni a i celosvetovou zlodejnu,at uz bohem pozehnanych a nebo ne, protoze staletimi se to stalo lidskou povahou, ti maly jeste muzou prestat,ale ti velci,naprosto ne, ti si tuhle"chytrost" doslova pestuji a dedi se z pokoleni na pokoleni, byt stale u koryta a na hore za jakoukoliv cenu, ruzne zlodejny se daji legalisovat,jako darek,odmena a jine, jen vedet,jak jit na to, odstupujici reditel banky jez "prodelala", dostal, 30 milionu odstupneho,co si udajne "zaslouzil",plus vselike jine vyhody az do jeho smrti. Takze se ted stava,ze mnozi obcane krestanskeho sveta zacinaji prijimat muslimske nabozenstvi,tak,jak svagrova Toni Blair-a.
Doufam,ze jste si dobre pocetli,pisi to ovsem levou rukou,kdysi jsem byval "pravak".

232087

7.11.2010 6:15

Vychodisko z ekonomicky krize .....

Satanist 207.?.?.?

Tak jsem si pri precteni clanku vzpomel na prijem Israele z nepodlozenych cancu Israelitu na tema ,,S holou prdeli a bez papirovejch bot ......... [chechtot]

232090

7.11.2010 8:53

Chybí sedmá možnost.

baki 94.?.?.?

A to praxe, v současné době uskutečňovaná. Jak to chodí je znázorněno ve filmu "7 statečných". Těm okrádaným se vždy ponechá "něco" na přežití. Pak jsou rádi že jsou rádi a nekladou odpor. Pokud se jim nechá méně, než je nutno, pak odpor začnou klást. Nejideálnější je ponechat jim tolik, aby současní šéfové státu a ekonomiky v dalších volbách "zase vyhráli". Neumím odhadnout, jestli stav "přiškrcení" vedoucí k rozvratu hospodářství nastal nyní, ale v žádném případě od toho není daleko. "Ekonomická krize" (ve skutečnosti je tento termín při nejmenším diskutabilní) je vhodným příkladem, jak s vovčany zatočit. Nechají ssebou zatočit???
Hrátky použitými termíny z učebnice ekonomie nic na podstatě současné situace nezmění.

232093

7.11.2010 15:56

Elity?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 216.?.?.?

Elity?Co to jako ma byt?Slechta, ktera ted zoufale sprada plany na dalši krizovou vypravu na nenavidene muslimy?
Vazeny autore, vetsina tzv. elit svuj majetek ziskala z uveru, za kterymi neni zadna realna prace.Budu stasten, az ty samozvane elity o svoje majetky prijdou, alespon poznaji svet i z te druhe lidstejsi strany.

232101

9.11.2010 5:15

RE: Elity?

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 232101

Vážený pisately, který si přejete zůstat v anonymitě. Hlubina poznání z pohledu hladiny zřejmá není. Věřit nemusíte, ale pokud máte hlavu na krku i na něco jiného než zátku proti dešti, tak ji použijete, kupříkladu pro zadávání klíčových slov do internetu.

V případě, že si myslíte že je vše v pořádku a není čas na pochybnosti nezbývá než vás kopnout "spořádaným" směrem - iDěs(čti iDnes). V opačném případě Vítejte do diskuze a zkuste se alespoň chvíli tvářit, že hledáme řešení a nepatláme bláto po stěnách.

Hezký den

232208

10.11.2010 9:08

RE: Elity?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 216.?.?.?

Reakce na 232208

Vy neumite cist, ze tu davate takove pitome rady?

232255

7.11.2010 21:08

7) sedmý způsob, který napadl nejen mě

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

je zrušení nefunkčního finančního systému a jeho narazení systémem novým založeným na zdrojích. Už to slyším on to opravdu řek, ňákej socan-hypie! Nikoliv vysvětlím. Peníze měly svůj smysl v době skutečného nedostatku, kdy byla planeta oběvována.

V tuto chvíli kdy se x výrobců snaží vyrobit ten správný automobil pro Vás a zároveň myslí na to, že když vyrobí příliš kvalitně tak si Vy nekoupíte nové a tak se domluví s konkurencí...- nemůžeme mluvit o volném trhu. Veškerý rozvoj stojí na tom, že jeden chce víc než druhý(takže já dělám ropu a nedej bože kdyby se našla alternativ). V současnosti, kdy je možna za obnos koupit cokoliv od státu, přes ministra až po předsenu MNV nelze ani mluvit o demokracii. Návrh spojený se zrušením peněz nabízí náhradu jako ekonomiku založenou na znalosti zdrojů a jejich rozumného využití. V tuhle chvíli je pro nás to nejtěžší - Jsme jedné krve ty a já. Nejlepším příměrem je Startrek - my nepracujeme pro peníze, ale pro dobro všech lidí.

Je velkou pravdou, že bez změny myšlení to samozřejmě nepůjde, ale čím dál půjde čas začne se vybarvovat, kdo je ocas a kdo pes. Kdo má chuť na temné zprávy doporučuji:zapadni-svet-zachvati-prudka-hyperinflace_-jak-se-ji-branit

Už samotná diskuze vyjadřuje stav našich myslí, v době kdy píšu tento příspěvek je tady 40 komentářů a kolik byste řekli, že alespoň vidí světlo na konci tunelu, když už není ochotna diskutovat o variantě, která by zaváněla řešením, mě osobně se podařilo napočítat 4.

Nemít pravdu je mylně považováno za prohru - moc hezký citát. Blížíme se do doby, kdy se vzájemně začneme víc respektovat protože až začne 80% vrtět pozitivně těch 10-%20% - že by vymírali[smích] se přidá.

Hezký den a těsím se na reakce

232113

8.11.2010 0:23

RE: 7) sedmý způsob, který napadl nejen mě

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 232113

Dovolím si poznamenat, že způsobů řešení, které zcela změní systém, od socialistické revoluce, přes ekonomickou reformu a zestátnění bank, až k novému feudalismu je mnoho. Článek zvažuje, co nás čeká v nejbližších letech, pokud nedojde k revoluci. Jakou by si to ale světové elity vybudovaly moc, pokud by se o ni nechaly připravit revolucí či vyvlastněním? To je soudím nemožné. Osobně si myslím, že možná cesta je přes vytváření lokálních autonomních společenství, která začnou vnitřně hospodařit nezávisle na stávajícím finančním systému. Mohou si zavést vlastní směnu zboží třeba s využitím lokálních neinstitucionalizovaných peněžních poukázek. Je to jen věc dohody a ochoty v širší míře svépomocně spolupracovat. Na to nepotřebujeme stát ani banky. Jediné, co je třeba, je naučit se znovu vzájemnosti a životu v podmínkách organického společenského řádu, v němž vládnou přirozené autority a místní zastupitelé. To je ovšem podmínka, která patrně vyžaduje změnu myšlení a sociálních vztahů menšího kalibru, než Vy uvádíte, nicméně přesto mám obavu, že je to otázka generací, pokud je k tomu vůbec někdo začne vychovávat. Dnešní společnost není vůbec způsobilá k nějakému sjednocenému odporu vedoucímu ke kvalitativní změně současného ekonomického i politického systému, a to ani demokratickou cestou.

232120

8.11.2010 14:51

RE: 7) sedmý způsob, který napadl nejen mě

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 232120

peníze=můžu si koupit vládu, nebo kamarádovu zákázku, proto je třeba je zrušit.

Měl jsem stejnou obavu, že bude zapotřebí mnoha generací aby se věci změnily. Myšlenky tohoto typu jsem měl už před tím, než jsem na internetu nalezl odkazy na to, že to vadí více lidem než jenom mě. Zde jsem se chtěl podělit o tu příjemnou představu.

Z hlediska ekonomie a počítání celku na 100% říká Paretovo pravidlo 80/20. Je možné ho aplikovat na veškeré známé lidské činnosti. Možná nejznámější 20% stálých zákazníků vytváří 80% tržeb, viz podobná paraela z vlastnictvím majetku.Velkou pravdou je, že bez změny myšlení to nepůjde.

Dobrá zpráva je, že současná přerodová doba dá psovi(80%) sílu si uvědomit možnost volby kam bude vtět ocasem(20%) lépe řečeno začnem vrtět všichni stejně, jelikož jsme jedné krve. Klíčová slova která mi pomohla se cítit lépe jsou zeitgeistmovment a následně pak venus project. Ještě než kdokoliv připojí socanské či anti socanské komentáře, podívejte se prosím alespoň na chvíli jakéhokoliv videa a zkuste si to představit. Mě osobně to dává sílu žít další den, protože řešení existuje a pozor má i logické základy a respektuje názor všech.

Je pravdou, že i ZGM či venus tvrdí, že elity se dobrovolně nevzdají a mezidobí bude zřejmě fungovat jak vy zmiňujete. V případě zhroucení monetárního systému lidé opravdu začnou budovat kolonie nezávislé na stávajícím systému. Ideová myšlenka ZGM či venus je celkové spojení a spolupráce, včetně využití všech známých technologií.

232151

8.11.2010 15:29

RE: 7) sedmý způsob, který napadl nejen mě

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 232151

Děkuji za příděl pozitivní energie. Přiznám se, že pro to "společné vrtění ocasem" dělám co mohu, i když mnozí by mě nejraději za to svým ocasem přetáhli. [smích] Nicméně duch času jistě určí sám, kdo bude odstaven a kdo odměněn.

232158

8.11.2010 15:44

RE: 7) sedmý způsob, který napadl nejen mě

HHBB 217.?.?.?

Reakce na 232151

Peníze nejsou podstatou stávajících potíží (pokud zítra nebudou, problém se jen převtělí). Pokusím se to zjednodušit do nějaké blbiny. Chlapci chtějí hrát kuličky a usnesou se na pravidlech. Pravidla vylaďují a hra je baví – je vyhráno. Kuličky splnily svůj účel, chlapci se jimi zabavili. Jiní to ale chápou jinak, šlápnou bavícím se chlapečkům na prstíčky a kuličky jim seberou, a jestli si budou chtít hrát, budou si muset u nich hračky půjčovat a za každou půjčenou kuličku poskočí a udělají béééé… celé se to pak zaběhne, takže to v oné čtvrti bude později „normální“ a málokdo se tomu podiví. Jisté je, že už si téměř nikdo začas ani nevzpomene, že před kuličkama měli pošlapané prstíčky jen tak, nebo třeba kvůli kostičkám.
Tím chci říci, že vymaňování se sebou nese nutnost to obhájit. Ony zmiňované projekty se sice tváří revolučně, leccos nakously, ale v poměru 80/20 není vyloučeno, že se jedná o manipulaci v jakémsi neomarxistickém duchu.
Problém se ještě více zacyklí již v momentě, kdy ho vidíme příliš "ekonomicky".

232160

8.11.2010 18:19

RE: 7) sedmý způsob, který napadl nejen mě

Abstrakt 78.?.?.?

Reakce na 232160

Můžu s troškou do mlýna? Spíš vtipně: Řešením to bude až k tomu nebude potřeba nějaká zvlášť vymyšlená matika. Cožpak nás příroda neobdařila vlastními "počítacími mechanismy" a podobně?

232169

8.11.2010 21:14

RE: 7) sedmý způsob, který napadl nejen mě

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 232169

Halelujá

232183

8.11.2010 21:28

RE: 7) sedmý způsob, který napadl nejen mě

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 232160

peníze nejsou problém, problém je zaběhnutý korupční monetární(ošklivé cizí slovo, které znamená finanční). Současný největší problém je v hlavě každého z nás, jelikož každému z nás nějaký ten "dobrák" ukázal jak svět může být nespravedlivý.

znovu odkazuji a doporučuji vyhradit chvíli na sledování zeitgeistmovent či podobné, jsou tam souvislosti, které by vystačili na jeden samotný článek či web

poslední reakce jest očistění slova ekonomicky - neznamená, že vytisknu víc peněz, když je bude potřebovat pepa nebo třeba vy/ty znamená rozumného hospodáře např. vím, že mám nějaké množství suroviny, znám tedy skutečné maximální množství(nejde mi totiž o umělý nedostatek) a vím(na zakladě dostupný poznatků) na jak dlouho je budu potřebovat, případně kdy přesměrovat dostatečné množství vědců aby nalezli umělou variantu.

Závěr snad dodat, že si osobně uvědomuji, že změna založená na "společně" a "dohromady" s čistými úmysly(tak jako ve startrecku- pracujeme pro dobro lidstva) bude pro nás, kdo totalitu zažili velmi nesnadná. I když rozumná pararela je každému blízká to jest rodina, když to přeženu u vás doma taky děti vymýšlí jak ukousnout rohlík co nesní[smích] Ta opravdu nejtěžší změna bude odpouštění těm bankéřů a v podstatě niterně neštastastným "elitáříčkům".

S pozdravem ať žije celej pes se loučím

232185

8.11.2010 6:54

Proste na problem se musi jit, tak rikajic od lesa-profesor STIGLITZ

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 59.?.?.?

http://www.businessinsider.com/nobel-economist-says-we-have-to-prosecute-fraud-or-else-the-economy-wont-recover-2010-11

STIGLITZ: We Have To Throw Bankers In Jail Or The Economy Won't Recover

My mame hodit vsechny bankere do vezeni, jinak se ekonomie nevzpamatuje-neozdravi.
Krasne predsevzeti, ted je jenom otazka,kde to zacne a kde to zacne, tohle je vlasne recepis na revoluci bolsevickeho typu,sice by to byl nevdek sveta,kdyz bankeri zaplatili prevrat v carskem Rusku na bolsevicky stat,zde zitrek znamena vcera a jine politicke pochoutky,ala, koncentracni tabory GULAG a nebo podzemi Lubianky a ted by se to melo vse bankeruv vratit i s uroky.Jinymi slovy,co nam chce profesor STIGLITZ, nositel Nobelovi ceny rici,ze nez se nechat stale okradat bankeri, tak jim vse sebrat a zacit znova celou financni spolecnost od nuly.
Take maly dotaz,zda to nebude posuzovano,jako antisemiticke, to celosvetove znarodneni bank.Co,takhle i nejbohatsi z nejbohatsich,ty tam nepatri?
http://www.scribd.com/32014804/International-Jewish-Billioners

Mozna ,ze se toho doziji,ze pujdou vzbudit velkeho Iliice, Scrull-Blank-Lenina, aby provedl konecne internacioalni revoluci, jen, mne vrta hlavou,kdo mu to tentokrate bude platit, tu revoluci,kde zatoci s prizivniky, s bohatliky, jak je jeho zvykem.
Pan profesor Stirlitz, nam vlasten rekl,kde je ten "zakopany pes", ackoliv to lide vedi uz cela desetileti i bez Nobelovi ceny.Kazdopadne muzem panu profesorovi podekovat za tu radu, trosku jej predebehl jeden "americky"milionar,ktery doslova rekl,ze se stal milionarem,protoze okradl chude.

232127

8.11.2010 15:01

RE: Proste na problem se musi jit, tak rikajic od lesa-profesor STIGLITZ

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 232127

nápad p Stiglitze je hezký, ale poněkud nehodící se úrovně myslících lidských bytostí. Skvělé na tom je, že se tam hodí sami bez naší pomoci.

Co se týká buzení jakéhokoliv velkého toho se určitě dočkáte, ale každé jednotlivé bytosti.

A kdo to bude platit, no přece ekonomika založená na zdrojích. Nejlépe se to vysvětluje na principu rodiny. Nevím jak to chodí u vás, ale u nás děti neplatí za paštiku, rohlík nebo polívku. Je to tak jednoduché a přitom při dnešním chápání světa tak složité. Na planetě zemi se "urodilo" určité množství zdrojů nerostného bohatství. Je potřeba s nimi po kupecku- myslím jednoduše, zacházet. Ne proto aby pepa nebo karel měli víc. Čeká nás vývojový skok, toho se dočkáte v každém případě.

232152

9.11.2010 1:19

RE: Proste na problem se musi jit, tak rikajic od lesa-profesor STIGLITZ

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?

Reakce na 232127

Je tezke hledat politicko-hospodarske reseni ve vsech smerech,zejmena,kdyz lidem uniklo, jak hodne jim narostla-prerostla Elita sveta,pres halvu,tak rikajic.Druhym problemem je,ze Elita vi,jak ma jednat s sama lidi na ulici pomoci medii a politicke propagandy a zakulisnimi uplatky,tak zvanych representatntu lidu,kteri, mnozi z nich jdou do politicke kariery s myslenkou,jak si na uplatcich nahrabou pro zbytek jejich zivota,zit pohodlne " ve vate" a nikym nebyt ruseni.Prikladem je rodina Bushu,jejich pradedcek,podporoval nacisty i v dobe,kdy USA bylo ve valce s Nemeckem,Bush,vnuk je hudbou pro vyrobce valecneho materialu vseho druhu, takze , Bushovi koupeji v Chile uzemi vetsi nez 1000 akru ,kam se uchyly na poklidne stari,zatimco se svet reze ve valecnem konfliktu mezi sebou a zbrojni koncerny doslova kvetou,co na tom ,ze lide umiraji, program dalsi valky je na stole s jinym "zvolenym" presidentem.
Doporucuji shlednout toto video: http://www.youtube.com/watch?v=JVAhr4hZDJE
This is one of the best "Freedom" videos ever seen. It has jumped two million viewers in two more days.
If you believe in its content, please forward it to everyone you know.
This was released in Feb 2010 - just 9 months ago and has had 6,435,130 hits! That's 6.4 million!
Problem sveta je jak Gordicky uzel, je to zacarovany kruh,kde lidstvo chodi stale kolem dokola,ale,za tu dobu nam mnozi vyrostli do posice novych bohu, ve jmenu mamonu a velikasskeho pocitu v ovladani druhych,neprimo receno,stinove vlady jez nam ted vladne, pres nase politiky a nebo primo.Prikladem je Indie,kde bohati skupuji velke lany pozemku, zatimco indicti zemedelci pachaji sebevrazdy,ze nemuzou uzivit sve rodiny.Jiste budete se mnou souhlasit,ze cely svet je v jednom velkem chaosu a ze je tezke predpovidat,kterym smerem jdeme,ale,lze predpovidat,ze ne spravnym smerem.Rozdil mezi chudymi a bohatou elitou roste,cim dal tim vice a bohatym bezpracne se delaji penize z penez,retezovou cestou, zakonite jim v budoucnosti bude patrit vse,co bude mit nejakou hodnotu a nebo strategickou posici k ovladani lidstva.Lidstvo od moderniho -ekonomickeho otroctvi muze zachranit je celosvetova revoluce proti bohatym, to ma pan Stiglitz na mysli, jinak mame moznost v ramci prelidneni planety,ze nam nekdo zamerne nadeli nejaky virus chripky i s povinnym ockovanim,od farmatickeho monopolu,tak,jak se stalo v Rakousku a pozvolna vse utichlo.Naznaky reseni, nevyhodne pro nas ,uz tady byly a jsou.
Tak,tedy,bud my ,nebo oni, vyberte si!

232200

9.11.2010 4:40

RE: Proste na problem se musi jit, tak rikajic od lesa-profesor STIGLITZ

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 232200

To záleží jakým směrem hledáte, myslím to řešení. V případě, a teď prosím o velkou představivost, že škrtnu elity a mojí osobní rodinu roztáhnu na úroveň 7mld nevidím problém, jelikož my všichni "normální" chceme totéž. Jediným řešením jak roztáhnout rodinu je v tuto chvíli zrušit nefunkční monetární systém a chovat se společně jako dobří hospodáři. V případě zájmu o podrobnosti opět musím doporučit videa na zeitgeistmovment - věrte či nevěřte musel jsem se dvakrát přemlouvat než jsem kliknul na váš odkaz a věřím, že v rámci zachování objektivnosti diskuze shlédnete alespoň jedno také.

Uvedené příklady stávající korupce jsou zřejmé a není možné než souhlasit, ano děje se to. Druhá věc diskutovaná výše jak dlouhou si bude ocas myslet, že je víc než pes?

Video jsem sledoval velmi pečlivě a věřte mi, že po takovýhle kouscí se my v novém běhu světa bude opravdu stýskat(a NWO to opravdu nebude). Je to v podstatě instruktážní video UNCLE SAM vyzívající k boji, ale žádná dohoda z obamou či jiným zaplaceným trpaslíkem není možná. Had musí pozřít sama sebe. Jedinou pozitivní věc, kterou na něm shledávám je, že více než 6mil lidí, přemýšlý jak to změnit.

S revolucí souhlasím, ale barikády a cvakání závěrů zbraní nepomůže. Co se týká myšlenkový pochodů p. Stiglitze, zřejmě jsem je špatně pochopil, ale vypadá to že máme podobné názory.

A jelikož jsem našel hezkou část textu neomaleně ji sem vložím: Nedejte se odradit negativními názory ostatních, vysokými poplatky a daněmi, podvody a zradami politiků, v jejichž zájmu je tyto objevy a poznatky tutlat a mlžit. Myslete na to, jaký chcete mít život a svět kolem vás. Kvantoví fyzici ukazují na skutečnost, že když budete myslet jen na to, za co jste vděční a na to, co si doopravdy přejete, ty špatné věci z vašeho života zmizí.

232204

9.11.2010 4:40

RE: Proste na problem se musi jit, tak rikajic od lesa-profesor STIGLITZ

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?

Reakce na 232200

Tady je jine reseni,coz i panu profesorovi se urcite bude libit s jeho nametem poslat vsechny zkorumplovane a zlodejske bankere
do vezeni.
Vložený obrázek
Nurses treat battered and bloodied Allen Stanford after he was attacked in prison
Prakticky jeho zlodejna,podvody byla ostatnimi vezni "spravedlive odmenena",hned na miste,bez zkorumplovanych soudu a politiku, do jiste miry to byl soudni omyl,poslat do vezeni jednoho z Elity lidstva.
BLOODIED and bruised, this is the man who tried to shake up English cricket, moments after he was beaten in his prison cell.
Antigua-based billionaire Allen Stanford’s glory days ended when he was charged with a £4.4billion fraud and since June last year he has been in jail in the US awaiting trial.

http://www.express.co.uk/posts/view/210205/Billionaire-Allen-Stanford-battered-in-jail-
Jsou vsude ,kam se jen podivate:Brussels: Senior Eurocrats caught fighting or running brothels keep their jobs
SENIOR Eurocrats caught fighting or running brothels have been allowed to keep t...
http://www.scribd.com/doc/32014804/International-Jewish-Billionaires
Jsou vsude a pracuji ve jmenu globalniho systemu jedne svetove vlady,jak,jsem napsal minule," Bud my a nebo oni", posudte samy. mnozi lide,uz davaji najevo,sve rozhodnuti branit se Elite sveta.
Alexander Goncharov, a Russian activist who has been exposing the globalists eugenics program and in particular a vaccination program set to begin in 2011 has disappeared after recently receiving a serious threat to his life.
Alexander Goncharov had sworn an oath to disseminate as much information as possible about the globalists eugenics program to medical professionals and the public. He had uncovered a plan to sterilize women through vaccination programs in Russia, Ukraine and Belarus.
Terrorismus ma mnoho tvari,ale,da se zneuzit systemem, "zlodej,krici, chytte zlodeje." Pan profesor Stiglitz,jen slabe naznacil,ze veci jsou jine,nez,jak vidime na nasich TV a cteme v novinach.Jinymi slovy,krestanstvi je na ustupu,moralne a i financne,jeste jinak,bily clovek uz neni bezpecny ani ve sve zemi,neni bezpecny ani ve svem dome.Politicke zmeny v Evrope, smerem k "pravicovemu hnuti" spise nebezpeci zvysi,ale zakladni problem nevyresi,spise naopak.
Mnohe veci ,jsou mnohem vaznejsi,nez je verejnost informovana.
Below is the last statement of Alexander Goncharov made on 22nd October, 2010.

I, Alexander Goncharov, President of the Russian Benevolent Society, received information from honest doctors who do not wish to take part in KILLING their own people, about preparations for the mass DESTRUCTION OF OUR CHILDREN in the guise of a “new vaccination” scheduled for early 2011.

Dnesni politicko-hospodarsky system ,pripomina potapeni Titaniku,nepotopitelne lodi.
*1912: As the RMS Titanic takes on water; word spreads among the passengers that they must prepare to abandon ship. Many refuse to board lifeboats because they are convinced that the vessel cannot sink. Some stay in the lounges ...Automaticky kráceno

232205

9.11.2010 5:07

RE: Proste na problem se musi jit, tak rikajic od lesa-profesor STIGLITZ

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 232205

Chápu to rozhořčení a nepochybně si to zasloužil, ale stejně mám pocit, že tím to způsobem jsme se do těch problému dostali. Taktéž sleduji, že hledáte další argumenty jak ti zlí potřebujou do tlamy místo poklidného meditačního sledování výše nabízených filmů. Prostě a jednoduše i kdyby všichni bankovní úředníci a makléři, soudci, vojáci, PR manageři a jiná svoloč přišla o zuby nic se nezmění a celá situace se pouze vyhrotí.

Vzpomínám si na pěkný vtip o tom jak se Ježíš ptá kdo je bez viny ať hodí kamenem a přiletí kámen odpověď - Ale mami. To jen pro odlehčení.

Nikdo neříká, že toho na zádech nemáme nalože přespříliž a že když opravdu budu chtít důvod pro kopnutí do toho nebo onoho určitě najdu. Optimismem mě naopak naplňuje fakt, že stačí odstranit příčinu=peníze.

Zbraně, které jsou k dispozici jsou neuvěřitelné silné a s větším dosahem než stávající ZHN. Láska a tolerance(ale zapomeňte na interpretaci páně Havla)

232207

8.11.2010 15:06

Také jeden návrh východiska z krize

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

http://www.youtube.com/watch?v=QaA-5_IjkeE&feature=related

britskou vládou údajně odmítnutý. Divné to věci se dějí ...

232154

8.11.2010 21:31

RE: Také jeden návrh východiska z krize

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 232154

nejsem tak anglicky vybaven proto reaguji jen na ty divné věci...Až to skončí, vytisknem historii současné civilizace a celou ji dáme pod heslo Divné aneb je to jen začátek.

232186

9.11.2010 4:55

RE: Také jeden návrh východiska z krize

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 232154

už jsem přeložil a dohledal bratrstvo kočičí pracky X - řád je připraven „uvolnit“ své bohatství odhadované na více než 980 triliónů dolarů „na záchranu světa před sebou samým“ http://orgo-net.blogspot.com/2010/11/zlate-rezervy-templaru-zachrani-svet.html

takže jak je uvedeno v článku - buď vláda táhne k zániku a tak to zamítly a nebo je to výhled do budoucna, kdy je populace manipulována k nákupu zlava viz dnešních 1400 usd za unci a následného "objevení" výroby zlata umělého viz. r. 2000 se Rothschild potichu stáhl z veškerých obchodů se zlatem. Po 200 letech!

232206

18.11.2010 3:42

skvele cteni

Jeyvmila jeyvr (zavináč) yahoo (tečka) ca 70.?.?.?

Precetla jsem Vase clanky - vsechny - a to s nejvetsim zajmem a potesenim. Chytre, zajimave, zabavne a velice velice poucne
Moc zdravim Jey

232549

Tuto stránku navštívilo 7 816