Diskuze k článku

Dejte si rajče

Příspěvků 53

15.7.2010 0:18

Dobrou chuť!

Protiproud 94.?.?.?

224078

15.7.2010 5:25

Aj preto si myslim,

Peter Szakal petrik (zavináč) somine (tečka) net 174.?.?.?

ze by sme mali jest rajciny, jahody atd. v case prirodzeneho dozrievanie pre region v ktorom zijeme. Uvedomme si kolko megaton pohonnych hmot nezmyselne spalia nenazranci v snahe zarobit pri disribucii jahod v decembri!
A to, ze by sme vobec nemali jest pomarance, banany atd. je ina tema...

224096

15.7.2010 7:19

RE: Aj preto si myslim,

ar_649 85.?.?.?

Reakce na 224096

Ještě když jste nakousl téma pomeranče, tak já to doplním (pro kompletní přehled). Pomeranče dozrávají v období kolem Vánoc, sklizeň a následný export trvá nějakou dobu. A právě v období Vánoc je velký prodej těchto citrusů, jak tedy to udělat? Citrusy se skladují od jednoho do čtyř let a postupně dodávají na trhy. Když si koupíte třeba trochu vyschlý pomeranč, tak vězte, že je klidně i 3-4 roky skladován. Vytamíny tam nejsou už po roce, natož po čtyřech [smích]. Obdobně je to s banány, ale ty mají podstatně kratší životnost. To že je banán hnědý, tak to není že je zralý, ale že se v něm rozjela houba! Takže nejíte banán, ale houbu. Další jsou dovozové jahody, ... Řešení? Zaplaťte nějaké babičce, ke které máte důvěru, ať vám na své zahrádce přidá pár sazenic jahod nebo si kupte jablka přímo trhaná ze stromů které rostou tady v čr a jezte to co je pro naši sezónu přirozené.

224100

15.7.2010 10:55

RE: Aj preto si myslim,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 224096

Souhlasím s tím, že je naprosto debilní nápad jak z hlediska ekonomiky tak z hlediska ekologie vozit něco někam přes půl světa. Extra když to jde vyprodukovat u nás. Navícby mne zajímalo,jaký smysl má např. prodávat v Blídlu či Kaufhladu
(což jsou tzv. obchody pro "důchoše a socky"[mrknutí jedním okem] třešně za 149korun kilo? To bych musel mít důchod jak Jakeš, nebo co...


Krysa

224125

15.7.2010 16:54

RE: Aj preto si myslim,

Anonymus 85.?.?.?

Reakce na 224125

>jako naprosto deb. nápad...

Neviděl bych to jako debilní nápad, ale naprosto vypočítavý.
Prostě ber, kde ber, jen když to sype.
Jsou to velmi sofistikované praktiky.

Pro doplnění zde uvedu několik odkazů. Nechci operovat bulvárem, sám jej považuji za okrajový zdroj, někdy pochybných informací.
Ale pokud jsem si některé detaily ověřoval dále, celkem souhlasily uvedené informace i se seriozními periodiky, ale tady jsou neroztroušeně a pohromadě a přehledně - tolik k bulváru.
Čokoláda.
Sýry.
další.
až třeba po fosforeskující
potraviny.

224149

15.7.2010 7:12

kalik 193.?.?.?

No, vysvětlujte to vegetariánům, že mají jíst maso [velký smích]

224099

15.7.2010 9:21

RE:

Ursus 83.?.?.?

Reakce na 224099

[velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

224107

15.7.2010 18:13

RE:

elerik elerik (zavináč) centrum (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 224099

no ono maso na tom neni o moc líp [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

224155

31.7.2010 22:36

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 224155

Co nezabiji osobne, nejim. Do medvediho ne cesnek.

225321

31.7.2010 23:02

RE:

steve 67.?.?.?

Reakce na 225321

173 !! - proc ne do medvediho cesnek - prosim, POVIDEJ !!

225323

31.7.2010 23:38

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 225323

Medvedi maso mi pripomina veprovinu, az na to ze se mi nikdy nepovedly klobasy.Stari indiani mi proste doporucili nepouzivat cesnek.Nevim jestli to je pravda, ja tak medveda na gulas .Jestli ze mate recept, poradte svemu zravemu kamaradovi.

225326

31.7.2010 21:37

RE:

isis 217.?.?.?

Reakce na 224099

Hmmm.......a je to maso vlastne opravdicky? [oči v sloup]Tak to ja mam na zahradce rajcatka vonavy a hlavne svoje [vyplazený jazyk] Jenze lidi jsou tak desne liny,ze si na zahrade radeji vytvarej kdovi co,ale na cerstve ovoce bo zeleninu nepomysli,ze?

225314

15.7.2010 7:20

Hygiena

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?

A neměl by nás pan Vít coby hlavní hygienik právě před tímhle hnojem bránit? Místo nakupování vakcín?

224101

15.7.2010 8:21

RE: Hygiena

Olas 78.?.?.?

Reakce na 224101

Dobrá připomínka, jenže se obávám, že by náš vrchní hyjenik (pardon hygienik)nás poučil jako v případě nedýchatelného a škodlivého ovzduši v Ostravě a okolí slovy "Ostraváci jsou na to zvyklí". V případě potravin by jeho výrok určitě zněl ve smyslu "Češi jsou na humus zvyklí, tak co".

Předvedl to v případě vakcímy (tolik doporučované a vychvalované), že když měl jít příkladem a nechat se tím humusem naočkovat, tak ho jako na zavolanou schvátila normální chřipka což léčil klasickým způsobem bez zázračné vakcíny.

224102

15.7.2010 8:27

Rajčata dodatek

kolibrik kolibrikovo (zavináč) centrum (tečka) cz 78.?.?.?

A ovoce se zeleninou budeme za chvíli mít ochucené naftou z mexického zálivu. [zahanbení] [oči v sloup] [bliji]

224103

15.7.2010 9:17

Rajčata

VVČ 62.?.?.?

Že normální rajčata v obchodě jsou tvrdý a kyselý hnus jsem poznal už dávno (a nezáleží na barvě). Proto si kupuji rajčata keříková, která mi větsinou přijdou OK. Nejlepší jsou samozřejmě pořádně zralá rovnou ze zahrádky, ale ty jaksi nejsou moc k dispozici...

224105

16.1.2011 9:34

RE: Rajčata

Pipoš 89.?.?.?

Reakce na 224105

Je mi líto, ale nekupujete si keříčková rajčata. Tohle označení vzniklo pouze nevhodným překladem. Na bedně s rajčaty je napsáno "Tomatoes on the vine", čili správněji rajčata na větvičce (tyčková rajčata na větvičce!).

Skutečná keříčková rajčata (angl. bush, determinate) jsou šlechtěná na vyšší obsah sušiny a jsou proto určena k dalšímu zpracování (protlaky, sušení). Chuťově jsou většinou nevalná, protože jsou suchá a moučná. V běžné obhodní se neprodávají, maximálně v sezoně na trhu.

Ale aby to nebylo tak jednoduché, existuji i chutná šťavnatá keříková rajčata. Jedná se o hobby odrůdy určené pro pěstování v nádobách. Ty ale v supermarketu neprodávají.

Tož tak.

236198

15.7.2010 9:19

Pracoval jsem ve skleniku

Ursus 83.?.?.?

kde se pestovaly rajcata...a tohle jsme tam nedelali, rajcata se proste natrhala a sla se prodat. Sice se hnojila a rostla z penovky do vysky dvou metru a taky to bylo pred dvanacti lety, tak mozna uz sel pokrok dopredu. [velký smích]

224106

15.7.2010 9:44

Lehke reseni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Pestujte sami.

224110

15.7.2010 10:46

To pes neviděl myš by to nežral

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Cherry rajčata od Blídla vydrží tak 3 dny, z Kaufhladu a Hitlernovy tak 4 až 5. Moje ze zahrádky vydržely od začátku listopadu do Vánoc.

Jahody od Blídla nežere ani muj džungarák o ostatním nemluvě.
Osmáci degusáci se na zeleninu z obchodu dívají asi jako já na schůzi parlamentu - ve stylu: copak jsou všichni blbí?

Malý okurky na naložení neseženete, neb čím větší tím asi lepší, že?

Třešně, co normálně rostly u kdejaký cesty stály v Blídlu 149korun za kilo, posléze se "zlevnily" na 99 a stejně je ani myš nechtěl!
"Zemedělci" (jak prý říkal Tonda Zápotonda)ovšem u nás divoce pěstují "ekopaliva"...

Chtěl bych vidět, kde a za kolik seženete višně nebo srstky
(teda angrešt: pro nemoraváky). Tedy raděj nechtěl a navíc jsem nikde ani neviděl.

A meruňky stojí 49, ale nektarinky 29, což nechápu stejně, jako když brambory jsou dražší jak banány.

Asi budem muset začít dělat knedle s nektarinkama a uzený s banánem.

Doprdele před dvaceti lety jsme nedováželi brambory, cukr, třešně, meruňky, zelí, okurky... ani kuřata nebo vepřový!
Nebo mlíko a jogurty či vajíčka.
Bože, a jak sme na tom ted krásně, hrušky sou z Číny, brambory ze Španělska, kuře z Dánska, třešně z jakýsi prdele, chlast z denaturáku, a akorát sračku z toho všeho si pořídíte vlastní!

Samozřejmě výběr zboží je úžasný: pokud ovšem vy před nákupem vyberete někde banku nebo benzinku, že.

Krysa [bliji]

224124

15.7.2010 13:55

RE: To pes neviděl myš by to nežral

Martin300 68.?.?.?

Reakce na 224124

Joo,svata pravda,jde to od deseti k peti s tim zradlem.Jenze kdyz se zije mezi ovcema,ktere nakupuji podle cen a obalu,misto podle kvality,tak se nelze divit,ze dnes jiz pomalu nikde nekoupite domaci produkty.
Libi se mi veta "je to na nas co jime",co je to za pitomost.Jo,jeste lide na vesnicich,tem je cely Kaufland a spol ukradenej,vetsina ma na vesnici zahradku,sklipek mozna i nejake to policko.Ale clovek ve meste si tezko neco vypestuje.
Podle me,je jedina moznost naprosto ignorovat veskere retezce a naopak podporovat mistni (domaci) vyrobu.

224140

15.7.2010 14:14

RE: To pes neviděl myš by to nežral

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 224140

Podle me,je jedina moznost naprosto ignorovat veskere retezce a naopak podporovat mistni (domaci) vyrobu.

Na jake urovni? Kdyz to budu delat sam za sebe tak:
pro chleba a rohliky do pekarny na rohu. bajecnej ale 2x az 3x drazsi nez z tesca
pro zeleninu abych obrazil nejaky ty vsi a mesta
syry, no nevim o zadne domaci syrarne (jsem na syru zavislej, prakticky syroman)
maso, mozna by se nasli nejaci mensi reznici u kterych je maso dobre ale zase 2x tak drahe.
suma sumarum: tydenni velky nakup misto obvykle tisicovky by vysel tak na tri a trval by misto jedne az dvou hodin cely den, ale to bych si na to ale musel sehnat nekoho s autem protoze vlastnim nedisponuju

a kdyz to budete podporovat na statni urovni, no.. blbost, ja vim.

neni to jednoduchy zit ve meste zdrave.

224142

15.7.2010 14:49

RE: To pes neviděl myš by to nežral

Martin300 68.?.?.?

Reakce na 224142

Nic nejde hned.Na to jsem presne narazel,ze lide si spocitaji ze v Tescu koupi chleba 2x levneji nez u pekare,to same se zeleninou,ovocem,a treba i s tim syrem.Ale uz nepremysleji odkud ten tovar pochazi,a jake je kvality.Tady je videt,ze penize jsou prednejsi nez zdravi.Mate pravdu co se tyce casu,traveneho nakupem.Na nakup v Tescu potrebujete 1-2 hodiny,be z supermarketu to potrva o neco dyl.Na druhou stranu ale,clovek nakoupi jen to co potrebuje,a nebude projizdet pul hodiny mezi regaly v Tescu ci jinde,zmatenej z toho co si jeste koupit.

224145

15.7.2010 16:58

RE: To pes neviděl myš by to nežral

kalik 89.?.?.?

Reakce na 224145

Dal jsem si předsevzetí, že tok 2010 bude ve znamení kvalitnější stravy. Přestal jsem zeleninu nakupovat v hypermarketech a začal si chodit pro "bedýnky". V Praze to jsou BIO produkty. Nejsem z Prahy, ale i v jiných městech se dá najít něco podobnýho. U nás nejsou v bedýnkách BIO produkty, ale jen z "obyč", ale hlavně z Čech (Moravy). Zelenina je sice dražší, ale zdá se být kvalitnější a chutnější, rovněž dýl vydrží v ledničce. Dá se rovněž dokoupit domácí sýr, tvaroh, mléko, vejce atd. Jím zdravěji už jenom tím, že jím víc zeleniny a podporuju naše zemědělství, což si myslím je dnes dost důležité. Takže to není nemožné [smích]

224151

15.7.2010 17:34

RE: To pes neviděl myš by to nežral

karel2 90.?.?.?

Reakce na 224151

Ja neverim ani na BIO, po tom co domu donesly zenske postrik a na nem napis BIO postrik pro BIO poraviny...

Jak rikam, nejlepe brambory pimo od zemedelce, jabka to same, mliko uz de taky.

Podporovat pouze ty co prodavaji co inzeruji, viz globus, kdyz chcu maso jdu tam (o ostatnim nemluvim bo je to stejne smejcko jako tesco apod.). Vyrobky jsou drazsi cca o 20-30 procent, ale zato spekacek fakt obsahuje maso, klobasi prekvapive taky atd. A tom to je, nekupovat zadne smejdy.


A ze by nakup vysel misto 1k na 3k? Kdyz zapremyslim, nakoupi clovek min hovadin co by jinak nekoupil, kdyz se uskromni v jidle a misto 2 flaku masa na grilovani si da jeden, misto dvou klobas na snidanu si da jednu, nebude kupovat tolik preslazenych piti a mohl bych pokracovat, tak ten nakup nebude 3000 mimo obchodak, ale na treba i jenom 800kc.....

224153

25.1.2011 14:04

RE: To pes neviděl myš by to nežral

IP 78.?.?.?

Reakce na 224142

To ale musí skončit pragocentrismus, umožnit lidem vrátit se do svých regionů (je třeba, aby tam dostali práci) a tím zajistit rovnoměrné obývání republiky. Ne jako, teď kdy se všichni tísní v Praze, zatímco v jejich domovině jim chátrají rodné domy.

236772

15.7.2010 16:59

to je co za hoax?

devaa 89.?.?.?

To se mi nezdá teda.

224152

16.7.2010 11:44

RE: to je co za hoax?

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 224152

Taky se mi zdá, že ten postup s rajčaty není pravda. To by se jim příliš všechno prodražilo, dělat s nimi takové složité procedůry. Nejlevnější přece je, rychle je již zralé a červené natrhat a hodit rovnou do obchodu. Taky by mě zajímalo, jakým způsobem je jim tedy vstříknuto to barvivo do kůže? Že by injekčně? Nebo se jen tak vymáchají v červené barvě? Prostě mi to celé připadá jako blbost.

Záhadou pro mě je tzv. čerstvé mléko. Přestala jsem kupovat to trvanlivé a vrhla se na to zdravější čerstvé. JENŽE! Ono je to čerstvé mléko taky nějaké divné. Místo aby normálně zkyslo, tak zhořkne úplně stejně jako to trvanlivé. Podívala jsem se na jeho záruční dobu a zjistila jsem, že je dlouhá- mléko vydrží neotevřené 14 dnů. Takže je to svým způsobem podvod, není to mléko čerstvé, ale je to mléko taky trvanlivé. V současné době tedy není v obchodech k mání autentické čerstvé mléko, to je k mání pouze u zemědělců, kteří ho vozí do těch svých automatů na mléko v některých městech. Koupila jsem si dneska kyšku a zdá se, že ta jediná je vlastně autentické čerstvé mléko, které se nechalo volně zkysat. Asi prostě začnu kupovat jen kyšku nebo kefír, i když jsou oproti mléku značně předražené.

No a ještě sem dám trochu osvěty ohledně rostlinných tuků:
http://www.kulturistika.com/velka-cholesterolova-l...

A na závěr v moři samých špatných zpráv řeknu jednu pozitivní: Nad Prahou už asi 14 dnů jsem neviděla ani jeden chemtrails. Že by s tím konečně přestali?

224226

16.7.2010 13:18

RE: to je co za hoax?

DavidZ david (tečka) zatrepalek (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 224226

Mně se to s těmi rajčaty také moc nezdá. Taková komplikovaná procedura. Ale pravda je, že se sklízejí zelená a pak dozrávají ve speciálních klimatizovaných halách. Stejně tak jako jablka, banány a kdeco.

A k těm "chemtrails". Mohu Vám zaručit, že se vrátí. Až ustoupí tlaková výše a s ní spojená vlna veder. Prostě teď nejsou vhodné meteorologické podmínky, aby spaliny z letadel kondenzovaly. Leda by letěla opravdu vysoko. Třeba takový strategický bombardér by něco jistě namaloval. Jarmilo, chemtrails jsou kravina. Už za 2.sv války se podle těchto stop honily stíhačky. Prostě v určité výšce je už taková zima, že vzduch nepojme další vlhkost a ta rovnou mrzne. Všimla jste si, jak v zimě auta víc "kouří"? Tak to je totéž.

224231

16.7.2010 16:04

chemtrails

dux 85.?.?.?

Reakce na 224231

Priteli, chemtrails nejsou kravina. Je mi velice lito, takova je tvrda realita!! Slibuji Ti, ze od momentu, kdy to pochopis, uz nic ve Tvem svetonazoru nebude fungovat se stejnou jednoduchosti, jako jeste dnes...

224236

16.7.2010 20:35

RE: chemtrails

DavidZ david (tečka) zatrepalek (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 224236

Příteli. Pohybu ve vzduchu už se věnuji pár desítek let. Takže o něm něco vím.

224246

17.7.2010 4:02

RE: chemtrails

asdf 193.?.?.?

Reakce na 224236

chemtrails jsou kravina. Proc by proboha nekdo travil lidi tak komplikovanym a drahym zpusobem, kdyz je milion zpusobu jak kontaminovat potraviny, vodu, a cely ekosystem? Uplne staci do pitne vody a zubni pasty pridavat fluor, umela sladidla do soft drinku a cukrovinek, trocha kadmia sem, trocha rtuti tam, pojistit to kazdy rok povinnym ockovanim proti vsem moznym prasoptacim chripkam a za par generaci tu mate podrasu priblblych poloopic idealni k zotroceni taky.

224269

17.7.2010 7:46

RE: chemtrails

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 224269

což by odpovídalo tomu, že "elity" mají vlastní ekofarmy, zatímco pro plebs jsou určeny "levné" supermarkety. Několik malých zpracovatelských firem (s vlastními zdroji surovin) i v ČR vyrábí košer potraviny pro židovskou komunitu, pod přísnou kontrolou pověřeného rabína (nebo jeho zástupce).
Chemtrailsování by ničilo všechny.

224274

17.7.2010 8:57

RE: chemtrails

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 224236

No na toto nemusí ani pochopit, tady už léta nikomu normálnímu v jeho světonázoru nefunguje nic jako dřív!

Chemtrails ovšem kravina jsou, muselo by v tom jet tolik lidí že by se to dávno profláklo. Extra u nás, kde se vykecá všechno a za hodinu ví každej všechno.

Především ale by to bylo technologicky složitý a drahý. Ale takhle něco přidávat do vody, nebo lépe např. do Coca coly, soli,cukru, to by bylo žrádlo! Ideální věci na to jsou ty, co používá většina lidí ALE: vyrábí se tak, že se tam přidávají přísady který znají tak tři lidi v celý firmě, jako třeba ta Coca cola....
PAK to utajit jde! ( V USA, u nás to hned každej vykecá a do půl dne to ví i cigáni v Košicích...)

A ostatně inspirujte se ve scifi: nepamatujete ten díl Stargate, kde jakási civilizace zařídila, že za rok dva byla skoro celá populace Země neplodná??

Krysa

224281

17.7.2010 14:34

RE: chemtrails

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 224281

>Chemtrails ovšem kravina jsou...
optimismus je na místě, používání této věci podléhá regulaci 7.(B)(II)
...budem se tvářit, jako by "kravina" nebyla...hurá...

[cool]

hhbb

224301

17.7.2010 16:23

RE: chemtrails

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 224301

Sam dokazujete, ze jsou zakazane.
Na efektivni postrik by muselo existovat velke mnozstvi tankeru.
Jestli verite, ze se rozprasuje z dopravnich letadel tak o letectvi vite ultra kulove. [chechtot]

224310

17.7.2010 16:50

RE: chemtrails

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 224310

jsem rád, že někdo zakázal něco, co nebylo, není a nebude...

[mrknutí jedním okem]

224312

17.7.2010 15:45

RE: chemtrails

lesov 89.?.?.?

Reakce na 224281

"Chemtrails ovšem kravina jsou, muselo by v tom jet tolik lidí že by se to dávno profláklo."

Prosím Vás, Vy děláte jakoby se to neprofláklo a nikdo v tom nejel.
Jedeme v tom všichni a vidí to všichni (na obloze), všimnou si mlaskavě.

Nečetl jsem předchozí příspěvky ale s ohledem na Vaši reakci ohledně Chemtrails, bych chtěl podotknout, že aditiva na ovlivnění počasí bych do cukru a Coca Coly nedával ani já a věřím, že ani Vy. [smích]

"Extra u nás, kde se vykecá všechno..."
Já nevím, co čekáte, že se stane, když se něco proflákne ale jen tak namátkou mě napadá:
- že Amíci věděli o útoku na Perlový harbor a dělali co? Nic! A co jako má bejt, svět se točí dál...
- že Amíci shodili 2 atomovky na Japonsko, zatímco tito už měsíc žebrali o kapitulaci...
- že všichni už dnes víme, že projekt Apollo byl v závěrečné fázi zfalšován a natočen ve studiu a děje se snad něco?
- že víme, že studenti, i kdyby měli hole v ruce, těžko mohou měnit režimy, natož pak diktátorské režimy. Přesto, že analýz je plný internet, "všichni" věří na revoluci a obětavé umělce a disidenty.
- že už 51 let víme, že se v tomto kraji kulturně mluvilo a psalo 8000 let před příchodem Cyrila a Metúda, nic se v učebnicí dějepisu nezměnilo a ani nezmění.
- že víme, že J.Hus všechno až na jedinou, nepodstatnou věc (ale politikum) v Kostnici odvolal...
- že víme, že 7 budov se nemůže zřítit do svého půdorysu rychlostí volného pádu, leda by to byl řízený odstřel ale co, jako?! Teroristi a basta!
- že víme, že vakcína proti chřipce, která sice hrozí (možná) ale nepropukla, nemůže existovat, páč se musí vyrobit až PO aby se vědělo, proti čemu přesně má účinkovat.
Tady se prodávala měsíce s předstihem a ještě kontaminovaná slepičincem! A co se stalo? No, nic přece, jako i v jiných případech. Tak kde jsou ty Vaše důsledky profláknuvšího se čehosi?! [oči v sloup]

224308

17.7.2010 9:23

RE: to je co za hoax?

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 224231

Každé skladování čehokoliv leze do peněz. Čili mně se to nezdá ani s tím skladováním zelených rajčat, Davide. Vzpomínám si, že když jsme měli na podzim na keřích nedozrálá rajčata, že jsme celé ty keře vytrhli a pověsili je v chatičce „hlavou dolů“ k dozrání. Rajčata postupně dozrála, ale ty keře byly zcela vyschlé. Když si ale koupíte rajčata v obchodě i s větvičkou, tak ta větvička není uschlá, ale normálně zelená, živá, čerstvá.

Jo, kozí mléko, to znám. Pila jsem ho kdysi v dětství na vesnici u tety čerstvě nadojené, ještě teplé a moc mi chutnalo. I mlsnou kozu jsem měla moc ráda. Dávala jsem ji různé pamlsky a těšilo mě, že jí všechno tak chutná. Píšete, že Vám kozí mléko vydrží nanejvýš tak tři dny. Ano, to je přesně známka toho, že se jedná skutečně o čerstvé mléko. Teď jsem prohlédla „čerstvé mléko“ od výrobců a zjistila jsem, že tam není ani datum výroby. Je tam jenom datum záruky, dokdy se to má spotřebovat. To samé platí i o té kyšce, acidofilním mléku, kefíru i bílých jogurtech. To znamená, že oni ty „čerstvé potraviny“ koncipují jako konzervy, které se po otevření mají rychle spotřebovat. Ty jejich „živé“ bílé jogurty mají měsíční trvanlivost, což kdysi u skutečně živých jogurtů neexistovalo. Nevím, jestli si pamatujete na ty jogurty ve skle, jak dole ve spodu byla ta marmeláda, stály tenkrát Kčs 1,10. Když se včas nesnědly, tak se prostě zkazily, na povrchu se vytvořila vrstva vody a pod tím nevábný zkrabatělý zažloutlý jogurt. To samé mléko (to v pytlíku stálo tenkrát 1,90 a to plnotučné ve skle 3,10), když se včas nevypilo, tak zkyslo.

Co se týče chemtrails, tak si myslím, že jsou tvrdou realitou. Vloni jsem si dělala každý den poznámky do kalendáře a zjistila jsem tuto skutečnost: že chemtrails nějakým způsobem ovlivňují počasí. Vždycky totiž když byla obloha nad Prahou křížem krážem protkána čárami, tak se příští den zatáhlo a bylo zataženo. Tím pádem slunce málokdy dlouhodobě svítilo a to mělo za následek, že rostliny živořily. Jak se říká, kde nechodí slunce, tam chodí lékař a to platí nejen pro lidi, ale i prosperitu rostlin. Však jsem vloni na Zvědavce psala, že mi kvůli tomu zplesnivěl na zahrádce řepík lékařský. Jo, auta v zimě víc kouří, ale nezanechávají za sebou stopu celý den.

224284

16.7.2010 13:25

RE: to je co za hoax?

DavidZ david (tečka) zatrepalek (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 224226

A ještě k tomu mléku. Máte pravdu, jediné skutečné mléko na našem trhu je v těch automatech. To ostatní jsou jakési směsi chemikálií. Já osobně už dva roky nepožil jiné mléko, než od vlastních koz. Když se rychle schladí, vydrží tak 3 dny.

224232

15.7.2010 18:17

Tip na jídlo

elerik elerik (zavináč) centrum (tečka) cz 212.?.?.?

http://www.najdisisvehofarmare.cz/
hodně štěstí a dobrou chuť

224156

15.7.2010 21:39

jo to je bida

lesan lesanekusa (zavináč) yahoo (tečka) com 75.?.?.?

Autor nam tu nabidl spoustu nesmyslu.Ale pokud mu to lidi zezerou ,nebude jim vadit zelene a ani modre rajce.

224170

15.7.2010 21:53

jenže

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

tento rok je ve střední Evropě katastrofální neúroda veškerého ovoce i zeleniny. Drsný průběh jara zlikvidoval všechny meruňky.
Skoro žádné jahody, maliny, švestky aj. Rajčata, okurky, vinnou révu napadla plíseň tak devastujícím způsobem, že to ani staří nepamatují.
Taky byly zdecimované včelstva (tj není včelstvo = nejsou opylené květy, není ovoce)

224172

15.7.2010 23:30

RE: jenže

kolden 86.?.?.?

Reakce na 224172

Není divu když us maníci v evropě provádí manévry s počasím.
Díky pánové díky mínulý rok od začátku dubna teplota 20 stupňů po dobu 14 dní poté opět zima a odnesla to meruňka tím že chcípla a třešně u souseda nedošly a letos u nás třešně poskrovnu a soused opěšt v háji.Letos nejde vůbec mák vlastně jaro začalo 10.6. kdy nám naordinovali 29 stup. celsia.
Stromky od minulého roku usichají podél silnice cca 20 km do toho do minulého roku neznámý pojem bleskové bouřky.
To jsou výsledky demokratického zřízení.

224178

16.7.2010 10:04

RE: jenže

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 224178

Je to zvláštní, ale napadlo mne to taky. Tedy to ovlivňování počasí: kdysi na to prý v USA i v SSSR dělali testy na základě prací od Tesly. Myslím Nikolu Teslu, né naši "teslu", že.

Mám na to téma někde i vlastní článek, i nějakou literaturu (v angličtině) a šlo mj. o využití emg. polí o velkém výkonu a nízkých frekvencích kolem asi 11Hz.

Dnes by šel použít patrně i HAARP.

Opravdu "srandovní" souvislosti vás pak napadnou, když v tom hicu v TV dávají seriál Stargate s dílem, kde NID (patrně) ukradne na jistý planetě stroj nařízení počasí a posléze jim kurví počasí na zemi. Přepnete program a na Reality channel je pořad o Bobu Lazarovi (údajně pracoval v Area 51) kde zas slyšíte, že "ty věci co jsou v A51 jsou 50 let před námi, jako ve Startreku...."

Krysa

a jak píše jeden můj známý radioamatér:

Just because I'm paranoid, that doesn't mean they're not out to get me...

224219

16.7.2010 13:14

RE: jenže

Vanguard 195.?.?.?

Reakce na 224219

Samozřejmě, HAARP lze použít na všechno [chechtot] [chechtot] [chechtot]

224230

15.7.2010 23:33

RE: jenže

steve 67.?.?.?

Reakce na 224172

.. vsechny vami uvadene "nesvary" jsou zcela nedulezite !! Zapominate, ze jsme cleny EU a mame novou, konstruktivni vladu .., a vcelstva nejsou v "korektnim" ekonomickem modelu korektni ..., tedy - ceska vcelstva .., nejsou korektni.
.. Sudetska vcelstva - jsou naopak velmi vitana !! [mrknutí jedním okem]

224180

16.7.2010 10:43

RE: jenže

sirius 193.?.?.?

Reakce na 224172

tak to je pravda, som z okolia Trnavy (SR) a tento rok nam skoro vyschli vsetky marhule a jablone, nakoniec pomohli postreky a zastrihnutie napadnutych casti stromov....marhule, jablka , visne a broskyne tento rok nemaju u nas zaidne plody !! .... a to minuly rok sme mali ovocia na celu zimu ....

224221

20.7.2010 13:17

RE: jenže

rataj 85.?.?.?

Reakce na 224221

Je dobře, když si člověk může vypěstovat něco na zahrádce, nebo třeba na balkonu. Ale letos, v době, kdy jsme mívali zahrádku plnou čerstvé zeleniny, je to ubohost, z poloviny je holá. Mrkev, petržel a kopr, i když jsem je vysazoval 2-krát z čerstvě zakoupených semen, vůbec nevzešly. Stejně to dopadlo i s okurkami a cukinami. Většinu listů červené řepy a mangoldu tu na SM sežrali slimáci, kterých se tu objevilo nikdy předtím nebývalé množství.Jablka, kterých loni byl nadbytek,letos nemáme žádná.A to nám ještě EU diktuje, co můžem u nás produkovat a to v čase, kdy se projevují různé přírodní pohromy v celé Evropě... perspektivy
tak na dvě věci.

224548

17.7.2010 14:20

Jak to myslíš soudruhu?!

lesov 89.?.?.?

"O tom, co jíme, rozhodujeme sami."
Snad naopak, ne a to ještě jenom teoreticky!
Dávej bacha volejovko. Jdu z práce domů a mám hlad. Jdu do obchodu a rozhlížím se.
Tohle ne, tohle taky ne, tohle je taky jedovatý. Takže nic, jsem o hladu a nemám samozřejmě hospodářství, abych si vzal ze svého.
Jak dlouho si myslíš, že mi vydrží to tvoje "O tom, co jíme, rozhodujeme sami."?!
Ani papoušek by neřek takovou kravinu, natož napsal! [vyplazený jazyk]
Správně si měl napsat: "O tom, co jíme rozhoduje někdo jiný, někde jinde, ne já!" [mrknutí jedním okem]

224297

18.7.2010 0:19

K těm chemtrails...

Lumiq 212.?.?.?

Zatím na ně nemám pevný názor, ale začínám je pozorovat a jak psala jedna diskutující - to že když nad Prahou lítají opravdu pečlivě, druhý den je zataženo a taková bílá mlha místo opravdových mraků. Fajn, může být náhoda...Toto jaro jsem si ale všiml, že u jednoho letadla se ta bílá čára velmi rychle ztrácela (doslova rozpadala na kusy) jen na jedné straně, zatímco za druhým křídlem zůstávala plná a trvanlivá...to odporuje teorii toho pána nahoře, co zde tvrdí, že je expert na pohyb ve vzduchu a že záleží na výšce a teplotě tam nahoře. Upozornil jsem na tento jev svého přítele, který to viděl pak také. On je proti všem možným takovým teoriím, ale tímto byl také překvapen...Jak je možné, že za tím letadlem zůstala čára z jedné strany a z druhé strany byla hned na kusy a mizela..??? Příště pořídím asi nějaký video záznam nebo aspoň foto. Díky předem za fundovanou odpověď.

224347

18.7.2010 10:49

Zralost rajčat

blok 83.?.?.?

Netroufám si zpochybňovat informace v článku o proceduře sklizně, úprav a distribuce rajčat ke spotřebiteli (i když se mi to úplně nezdá), protože minimálně část těch postupů se určitě používá i u jiných druhů zeleniny a ovoce.
Prakticky všechno ovoce a podstatná část zeleniny se sklízí více či méně nezralé, asi proto, že se lépe transportuje a řízeným umělým "dozráváním" v dozrávárnách se "řídí" jeho trvanlivost.
Všechno to klamání spotřebitele je založeno na faktu, že většina z nás nakupuje nejen potraviny hlavně očima. Proto jsou třeba i jablka "voskována" - neztrácí tak rychle vodu, tedy nevadnou a působí tak nějak lépe, dráž, kvalitněji. Také jsem si všiml, že v supermarketech používají speciální světla na osvětelní regálů s ovocem, takže ovoce v tomto světle působí zraleji než na denním světle, kde se často ukáže, že je pěkně nezralé.
A nyní zpět k těm rajčatům - hlavně keříčkovým. Sám je skoro nikdy nekupuji, ale často mě u nich zaráží sytá červená barva, přičemž všechny plody na větvičce jsou stejně sytě zbarveny. Pokud jste někdy pěstovali rajčata, pravděpodobně jste si všimli, že plody na rostlině dozrávají postupně. Jsou tam vedle sebe i úplně zralé i totálně zelené. Myslím, že zázrak všech současně zralých plodů na keříčkových rajčatech je způsoben používáním fytohormonů. Jsou to látky, které si každá rostlina produkuje přirozeně sama v určitých fázích vývoje a jejich prostřednictvím se řídí metabolické procesy v rostlině spojené s dozráváním plodů. Pokud tento fytohormon aplikujete na rostlinu plnou zelených plodů, tak během pár dnů je máte všechny sytě červené a navenek krásně dozrálé. Pak je možné rvát celé rosliny obsypané plody a tak je prodávat. Ale ta roslina neměla během tak krátké urychlené fáze současného dozrání všech plodů metabolické zdroje aby ty plody naplnila všemi živinami jako by se to stalo při delším postupném dozrávání. Kupujeme tedy krásně sytě rudá rajčata, která jsou ale vnitřně stejně nevyzrálá, jako ta rajčata bledě oranžová, působící jako plastová, která jsou patrně vyrobena jinou technologií.
Všichni dnes chtějí a potřebují vydělat, ale důsledky pro kvalitu našeho života zůstávají nepovšimnuty. Všeobecným výsledkem je, že máme všichni k dispozici čím dál větší množství čím dál nekvalitnějších věcí. Minimálně v oblasti potravy by nás to myslím nemělo nechávat v klidu.

224364

1.8.2010 4:40

Steve

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Hergot nakopnete tu svoji karu a prijed do te nasi Columbie,Zena pece kolace.vino se chladi, mista na prespani hodne.

225336

Tuto stránku navštívilo 10 175