Diskuze k článku

Je Ezra Pound nepublikovatelný?

Příspěvků 60

8.5.2010 4:28

Basen muze byt oznacena, jako sprosta,ale sprostoty jsou podany ve slusne forme.

kozoroh 59.?.?.?

With the record that they have established with the first World Trade Center bombing, the Oklahoma City bombing, the Waco massacre, the crashes of TWA 800 and Pan Am 103, going all the way back to their treatment of the John F. Kennedy assassination and further, we simply have no reason to trust a single thing they tell us.Mam nekdy dojem ,ze zdravi lide jsou zavreni v blazinci,tak ,jako byl tento autor,teto basne a naopak se mi zda ,ze v nasem svete blazni litaji,ziji vsude kolem nas.

Vložený obrázek

Srovnejte si v hlave udalosti v Jizni Africe,kdy Mandela byl komunistickym revolucionarem a ma udajne na svedomi par lidskych zivotu,rovnez jeho prvni zena dala udajne "pneumatiku" oblibeny revolucionarsky trest smrti uhorenim patnactiletemu "zradci" revolucnich myslenek.Mandela proto byl odsouzen a veznen,nikdy vsak verejne nemluvil o sve minulosti,jen se ukazal,co by polepseny politik,jez chce mir a svobodu pro sve cerne spoluobcany, bile framare v tom procesu nejsou zahnuti. Mandela,co by polepseny revolucionar,polepseny od drivejsiho terrorismu k politicke aktivite je odmenen Nobelovou cenou miru Svedskou Akademii,tedy, inteligenti jaksi zapomeli Mandelovu minulost,ze vrazdil,pred tim,nez jej zavreli, ovsem jeho kriminal byl trochu jiny ,jez si mnozi predstavuji ze zkusenosti s komunistickymi kriminaly,ted teda sudte,kdo je vetsi blazen,akademie ve Svedsku a nebo polepseny revolucionar,ktery se nechal uz slyset o planovanem konci bilych farmaru, tak,jak dnesni vedouci Jihoafricke republiky nijak netaji pred verejnosti.To je jen maly priklad k zamysleni.
For example:
o Do you know of any time when Nelson Mandela spoke out against the Matabele Genocide wherein Mugabe killed 30,000 people in Zimbabwe in the 1980s? I don't recall ever hearing Mandela speak out on that.

http://www.africancrisis.co.za/Article.php?ID=75387&
S.Africa: Nelson Mandela supports Julius Malema & supports: KILL THE BOER. Why was Mandela silent on Mugabe & Matabele Genocide?
Actually, I know where Mandela is. Mandela endorses President Jacob Zuma. And Julius Malema is President Zuma's agent. So the answer is real simple: Nelson Mandela SUPPORTS JULIUS MALEMA. NELSON MANDELA SUPPORTS: KILL THE BOER.

I wrote about that a while back, and presented you with the photos. See: [Pics] USA: How the CIA defeated Apartheid & the bizarre story of how Nelson Mandela endorsed racial hatred and white genocide by President Jacob Zuma
Myslim,ze by se mel najit basnik,jez by slozil velmi slusnou basen na blbost lidi.Clinton byl rovnez navrhovany.

Vložený obrázek

The Waco MassacreAfter the February raid by the U.S. Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms (BATF) of David Koresh's dissident religious community at Waco, Texas, ...
www.serendipity.li/waco.html

218930

10.5.2010 6:07

RE: Basen muze byt oznacena, jako sprosta,ale sprostoty jsou podany ve slusne forme.

p. 125.?.?.?

Reakce na 218930

...neco o te Academii udilejici tak slavne rady a medajle...v 1916 jisty Fritz Haber/nemecky chemik /vedl vyzkum bojovych plynu / chlor/a vysoce jedovatych latek jako soman sarin/nedavno pouzity teroristy v Japonsku/a tabun..Osobne pak na fronte vedl napadeni chlorem anglofrancouzskych pozic.Vysledek tisice mrtvych v rozsahu nekolika minut... a v r.1918 na podzim se Fritz Haber stal laureatem Nobelovy Ceny v oboru chemie.

219032

8.5.2010 9:49

Nepřehání pan Kadubec?

Vodník 83.?.?.?

Zavedení liberalismu a volného trhu mělo pro Rusko třikrát katastrofálnější důsledky než celá druhá světová válka.

Možná je pan Kadubec ekonom klausovského typu a všechno přepočítává na peněžní kvanta. Mne ale (a nejsem v tom sám!) zajímají víc lidé než peníze a zde bych panu Kadubcovi rád připomněl, že Druhá světová válka stála SSSR 20 millionů lidských životů. Osobně bych se to s obětmi Jeltsinovy privatisace styděl srovnávat.

Báseň mne neuráží a ani mi nevadí. Ale jak se vedle bigotisty Calvína octl sv. Klement Alexandrijský, jeden z nejsvětlejších a nejradostnějších církevních spisovatelů (kterého dokonce podezřívali z tendecí ke gnosticismu), to mi zcela uniká!...

218942

8.5.2010 21:09

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Aja 74.?.?.?

Reakce na 218942

Mozna by nebylo na skodu, vedet neco vic o panu Kadubcovi .

218970

8.5.2010 23:43

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 218970

Hleďme - umělec a ctitel Bondyho... Proč píše takové blbosti o té ruské privatisaci? [zmaten]

218974

9.5.2010 3:24

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 218974

>Proč píše takové blbosti o té ruské privatisaci? [zmaten]
Mně to ale přijde docela trefné, pokud jde o srovnání zmatků v hospodářství země, zejména s ohledem na situaci prostého člověka. Vy jste si to rozšířil (záměrně?) o mrtvé, kteří tomu konsolidačnímu období předcházeli. Pan Kadubec nepochválil válku, spíše nasvítil jeden důležitý úhel "hospodaření" Jelcina.

218983

9.5.2010 13:31

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 218983

>Vy jste si to rozšířil (záměrně?) o
>mrtvé, kteří tomu konsolidačnímu období předcházeli.
že jsem to rozšířil? [zmaten] Pan Kadubec napsal: "Zavedení liberalismu a volného trhu mělo pro Rusko třikrát katastrofálnější důsledky než celá druhá světová válka." Jednoznačně nerozlišuje, nabízí se pouze pochopení škod úhrnných, tedy i na lidských životech. Pokud měl na mysli pouze ekonomiku, měl uvést: "Zavedení liberalismu a volného trhu mělo pro ruskou ekonomiku třikrát katastrofálnější důsledky než celá druhá světová válka."

218999

9.5.2010 15:58

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 218999

Celý odstavec v textu pana Kadubce zní:
>Po skončení druhé světové války trvalo Sovětskému svazu (Rusku) pouze pět let, aby se vzpamatovalo z toho válečného běsnění a dostalo se na předválečnou úroveň. Po rozpadu Sovětského svazu a po Jelcinově divoké privatizaci všeho, se vzpamatovávalo Rusko celých 15 let! Z Ruska bylo vyvezeno pohádkové bohatství, aniž by padl jediný výstřel! Zavedení liberalismu a volného trhu mělo pro Rusko třikrát katastrofálnější důsledky než celá druhá světová válka.
Ta věta, kterou komplikovaně pitváte je pouze závěrečná hodnotící věta, týkající časového poměřování doby zotavení ekonomiky na předchozí úroveň v obou situacích. Jiný výklad a právě ten Váš z kontextu není možný.
Ani to Vaše vykládání údajného rozporu přes úhrnné škody, mezi slušnými lidmi nejde dotáhnout do konce, neb by museli ztráty na životech přepočítat přes peníze do úhrnné škody!!? Jak by jste se jinak chtěl dopracovat k jiné násobné číslovce místo autorem uváděné - třikrát. Ta pořád reprezentuje jen poměr konsolidačních let 15/5.

219008

10.5.2010 22:13

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 219008

>Jiný výklad a právě ten Váš z kontextu není možný.
Je zcela evidentní, že se tomu textu dá porozumět různě.

219074

11.5.2010 12:25

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 219074

>Je zcela evidentní, že se tomu textu dá porozumět různě.
Dá pane Vodník, když vytrháváte věty ze souvislosti.
To pak je evidentní cokoli, co si zrovna zamanete. Vy asi nemáte v sortimentu omluvu, že to tak natahujete.

219105

11.5.2010 18:55

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 219105

>Dá pane Vodník, když vytrháváte věty ze souvislosti.
Mám jiný pocit.

>Vy asi
>nemáte v sortimentu omluvu, že to tak natahujete.
Omluvu? [překvapení] A za co? [zmaten]

219129

11.5.2010 20:33

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 219129

>Mám jiný pocit.
Únik k pocitům, od Vašeho přímého obvinění pana Kadubce:
Proč píše takové blbosti o té ruské privatisaci?
a nelichotivých fabulací Vaší produkce rovněž na jeho adresu:
Možná je pan Kadubec ekonom klausovského typu a všechno přepočítává na peněžní kvanta. Mne ale (a nejsem v tom sám!) zajímají víc lidé než peníze a zde bych panu Kadubcovi rád připomněl, že Druhá světová válka stála SSSR 20 millionů lidských životů. Osobně bych se to s obětmi Jeltsinovy privatisace styděl srovnávat.
To se Vám totiž povedlo po VADNÉ interpretaci z kontextu vytržené věty (viz předchozí ve vlákně).

>Omluvu? [překvapení] A za co? [zmaten]
Omluvu autorovi i čtenářům za ta nepravdivá obvinění - červeně vytisknutá výše.
Ale postupem času získávám pocit (hi!), že se Vám zatmělo před očima, že si Ezra dovolil uloupnout trochu svatozáře Vašemu svatému. Možná dle faktů i neprávem, ale z hlediska umělecké licence právem.
Pro příště si budu pamatovat: Vodník se mění ve slizkého úhoře, jakmile je načapán při lži. Argumenty opustí, zakalí vodu a přejde na pocity.
Tam je v bezpečí, hrdina.

219134

11.5.2010 23:12

RE: Nepřehání pan Kadubec?

mtk 88.?.?.?

Reakce na 219134

S tou "lží" zdá se mi to poněkud nadnesené, ale to o té uloupené svatozáři mě to svrbělo na klávesnici taky, jen jsem nemoh vykouzlit tak výstižnou formulaci. [smích] Nic proti panu Vodníkovi.

219144

12.5.2010 0:17

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 219144

Mtkáčko, já vím, pan Vodník je zde jako inventář, a co napíše obvykle sedí. Tentokrát ne. Pravda není lež, a lež není pravda. To není ani jiným úhlem pohledu, to je buldočí zakousnutí pravdy. Dokonce odmítl, tváříce se nechápavě, i tu obvyklou možnost...
Ale můžete to zkusit obhájit místo něj, čekám detailní rozbor. [mrknutí jedním okem]

219147

12.5.2010 10:13

RE: Nepřehání pan Kadubec?

mtk 88.?.?.?

Reakce na 219147

Minela neznamená automaticky lež, dotčené ego nemusí odhalovat darebáka. Není co obhajovat, trefil jste to tím světcem, tam je pes zakopán, a zbytek, to je ta omáčka kolem červeného hadru. Víte jak, když se náhle zhasne, tak spíš než lhát má člověk tendenci tápat ... [smích] S tím inventářem máte pravdu, bez (nějakých) brýlí už nevytáhnu paty z domu ... [chechtot]

219156

10.5.2010 20:14

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 218942

Druhá světová válka stála SSSR 20 millionů lidských životů
Aha a jste alespon schopen rozeznat, komu smrt Nemcu, Polaku, Rusu, Ukrajincu a prislusniku mnoha a mnoha dalsich evropskych narodu vubec nevadila?Kdo nahnal Rusy beze zbrane proti nemeckym kulometum, kdyz jim predtim namluvil, ze bolsevicky gulag je lepsi nez narodni svoboda, kterou jim Nemecko prineslo?

219067

10.5.2010 22:10

RE: Nepřehání pan Kadubec?

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 219067

To přece nesouvisí s thematem.

219073

8.5.2010 11:58

Z domácích luhů a hájů.

hc 90.?.?.?

Pěkné sprosté básničky psal Jaroslav Vrchlický. Politicky zabarvená je třeba Balada o hovně. Jestlipak by to na BListech otiskli? [chechtot]

218943

8.5.2010 16:11

Don Quichote

Střelec 77.?.?.?

Pane autore, váš úvod je snad logický, ale nepřesvědčil mě, že by bylo vhodné napodobovat všechno co se kde na světě uděje. To, že jsou dostupné sprosté klipy a že jakási osoba předkládá k nahlédnutí své intimnosti snad neznamená, že se to musí napodobovat. Vraždy také existují a zatím ještě nejsou doporučovány k napodobování. Je mi jasné, že je část lidstava, která se potřebuje vzrušovat vulgaritami a sprostotou, ale nemyslím, že by bylo vhodné to ještě podněcovat. Podle mého by se měly podněcovat ušlechtilé zájmy a obracet pozornost lidí na to lepší v nich. Potom by třeba část občanů nevyhraněných byla ovlivněna v dobrém. Jestliže Ezra Pound potřeboval být nechutný, měl z toho dvojí užitek. Uvolnil se a ještě ze sebe udělal kritika. Tak to praktikují i jiní umělci. Své perverze balí do uměleckosti.

Já se proti takovému stavu často ohražuji a někdy sklízím dost hrubé reakce i za použití vulgarit. Připadám si v této otázce donkichotsky. [smích]

218954

9.5.2010 23:12

RE: Don Quichote

steve 70.?.?.?

Reakce na 218954

pane Strelce - Připadám si v této otázce donkichotsky.
--
.. nezoufejte a vydrzte .., Ezra se mi libi, hodne libi, nevzrusuje me vulgarita - je-li pravdou. Pravda nekoho pohladi, nekoho vybicuje k nepricetnosti (proto ho zavreli). Miluji Michelangela i Villona, jemne stare cinske basne, barvy listi podzimu,... a ted se mi libi i Ezra. Rika pravdu. A hranici vulgarity ma kazdy jinde, s ohledem na "korektnost" ...
--
?? ".. co mi to rikate?, ze bych sel zas ?, rad !? - nasrat!, jo - NASRAT !!"
.... jak strasne to znelo tehdy !!, .. a jak pozdeji ??
---
.. basen jsem otestoval. Sedl jsem si vecer o zapadu slunce na brehu reky, zapalil doutnicek, zavrel oci a nechal si promitnout - co vazneho se udalo za poslednich 50 let ..
.. Ezrova basnicka - co slovo, to perla. Kruta krasa.
--
zaverem: .. "a budou zas skakat, jak jini jim piskaji. Skakat tak dlouho, az zlamou si vaz". - nutno dodat: - kurva !!

219024

10.5.2010 8:24

RE: Don Quichote

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 219024

Jen tak to prolítávám, abych zjistil, jestli mi náhodou v noci někdo nerozbil nějakou moji bábovičku, a zahlídl jsem tady to Krylovo přesné a vůbec ne vulgární použití slova NASRAT.
Ale i takové, ve vhodnou chvíli vyřčené slovo může povznést, posílit. Umělci nejde nadekretovat způsob, je jen na něm, z čeho vzduje emoce, nový pohled. Tady bych řekl, že je spíše potřeba přihlédnout více k účelu použití byť vulgárního slova. Pochopitelně soudce (hodnotitel) pak ale musí stát pevně rozkročen na zemi, byť i s hlavou v oblacích, aby poznal zda to bylo dobré. Soudit jednotlivá slova či věty je především vytrháváním z kontextu...
Ale to ani nepíšu pro Vás steve, to jsem se jen tak rozjel. Třeba to někomu bude k užitku. [mrknutí jedním okem]

219039

10.5.2010 9:58

RE: Don Quichote

Střelec 77.?.?.?

Reakce na 219024

Pane Steve, leckde jsme se v názoru shodli, ale zde je zbytečné mě přesvědčovat nebo povzbuzovat. Můj názor se nezmění. V reakcích na moje výhrady k vulgaritám mi byly často s gustem předloženy další. Snesu je, takže pokud to mělo být potrestání nebo výsměch, tak se minul cíle. Jenom jsou mi nechutné. Navíc je považuji za povzbuzování společnosti k hrubiánství, které vede k brutalitě. Ale to už se opakuji. Umělce, kteří se takto vyjadřují, podezírám buď z duševní úchylky - říká se tomu koprolálie, anebo z nutnosti na sebe upozorňovat za každou cenu.
Přesto, že si zde nenotujeme, vás srdečně zdravím. Jenom na vysvětlení, aby to nevypadalo, že jsem zženštilý mužský, uvedu věc na pravou míru. Jsem žena. Mužský nick jsem použila podle znamení mého narození. Dodatečně vidím, že to moc vhodné nebylo.

219045

10.5.2010 10:48

RE: Don Quichote

steve 174.?.?.?

Reakce na 219045

Jeezisku..., pane Strelce, ja netusil, ze jste holka !! Tak ja uz ted budu davat pozor na ty korpolalni bacily. Ale je to nekdy tezke se udrzet .., ale snazim se - treba v tom clanku o dvou rabinech jsem zareagoval na nam vsem mileho jednoho trpiciho a podarilo se mi odpudit pri psani vsechny korpolalni bacily. Takze do prdele ho poslu az priste. Clovek zjemni - kdyz se v internetovem kosmu mihne zena ...

219049

10.5.2010 12:40

RE: Don Quichote

mtk 88.?.?.?

Reakce na 219045

To bude věčný problém - Souzní = tedy genius, Nesouzní - tedy úchylák. Zcela zjevně je báseň určena spíš chlapům, a podle reakcí zasahuje celkem napřímo svůj cíl. Jemnocitnějším nezbývá než ignorovat, pokud se nechtějí rozčilovat. [smích]
Osobně se k nechutnostem a perverzitám stavím odmítavě (pokud mají záměr samoúčelu), ale zde to taknějak přivelmi pasuje k sobě, nehezká slova ustupují do pozadí, vynikají přirovnání, karikatury, levé háky. [mrknutí jedním okem]

219051

10.5.2010 12:53

RE: Don Quichote

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 218954

Je to škoda, že nechápete, co je život. Život není jen cukrová vata a líbezná slovíčka. Chápu, že chcete svět ve stylu Barbie (a také ho můžete mít), ale pak jaksi přicházíte o všechno ostatní. A věřte mi, že vše je velmi provázáno.

> To, že jsou dostupné sprosté klipy a že jakási osoba předkládá k nahlédnutí své intimnosti snad neznamená, že se to musí napodobovat.

Nepochopila jste, co tím autor myslel. Slyšela jste někdy o slovech ironie a nadsázka?

>Je mi jasné, že je část lidstva, která se potřebuje vzrušovat vulgaritami a sprostotou, ale nemyslím, že by bylo vhodné to ještě podněcovat.

Nerozumíte umění a to ani v nejmenším. Je vulgarita a "vulgarita". Možná by ve vašem světě nemohly být ani nahé sochy a obrazy. Možná by se ve vašem světě nemohlo říci slovo "hovno". Možná by se nemohlo mluvit o pohlavních orgánech a sex by se musel provádět potichu a potmě. Možná by vlastně bylo všechno zakázáno. Chlast, cigára, kondomy, sprostá slova, počítačové hry, hlasitá hudba a hlavně... ...pravda. Protože pravda patří k životu stejně, jako to hovno.

Tím, že někoho budete vychovávat ve sterilním prostředí, nikdy z něho nevychováte soběstačného a vlastním rozumem přemýšlejícího člověka. Tím, že před ním schováte všechno "zlé", v okamžiku, kdy na "zlo" narazí, jeho život se zhroutí. Je mi líto, že nechápete tyto naprosto základní věci týkající se výchovy a života.

Protože člověk se může zdravě vyvíjet jedině pokud je svobodný a má volný přístup ke všem aspektům života.

219053

10.5.2010 18:42

RE: Don Quichote

Střelec 77.?.?.?

Reakce na 219053

Hestroyi, víte co ? Raději si mých textů nevšímejte. Nebudu vám nic vysvětlovat, ale jenom vám napíši, že jste nepochpil především vy mne. Vaše rady do života a povídání o cukrové vatě si schovejte pro někoho mladšího. Já už jsem si v životě něco prožila a tou cukrovou vatou jsem zrovna sycena nebyla. To mi věřte. Vaše poučování o svobodě je sice krásné, ale zřejmě platí ta svoboda jenom pro vás. Když jsem se já svobodně vyhádřila, tak mě zde osobně napadáte a vykládáte cosi o tom, že nerozumím umění. Jak vy to můžete vědět ? Nebo je umění jenom to sprosté ? Jestliže mě chcete poučovat, tak si nejdříve pořádně přečtěte co jsem napsala. Píšete totiž mimo. Vůbec jsem se nevyjadřovala k básni, tu jsem ani nečetla, ale ke sprostotě v životě. A to je snad rozdíl, ne ? Tak jak vy chápete určité skutečnosti je vaše věc a mě zase nechte to moje chápání. Barbínky mě sice nikdy neoslovovaly, ale přece jen kdybych měla srovnávat, tak jsou mi příjemnější než hovna. A jestli mě chcete nabádat v oblasti výchovy tak vězte, že toho koho jsem měla za povinnost vychovat jsem vychovala tak, že by mi mohl leckdo závidět.

219062

12.5.2010 15:36

RE: Don Quichote

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 219062

> Jestliže Ezra Pound potřeboval být nechutný, měl z toho dvojí užitek. Uvolnil se a ještě ze sebe udělal kritika. Tak to praktikují i jiní umělci. Své perverze balí do uměleckosti.

>Vůbec jsem se nevyjadřovala k básni, tu jsem ani nečetla, ale ke sprostotě v životě.

Zajímavé, jak si protiřečíte. Ale nechám vás být, vidím, že začínáte uhýbat a urážet se... Jak tedy můžete soudit Ezru, když to ani nečtete? Není vám to trochu divné?

>Vaše poučování o svobodě je sice krásné, ale zřejmě platí ta svoboda jenom pro vás. Když jsem se já svobodně vyhádřila, tak mě zde osobně napadáte a vykládáte cosi o tom, že nerozumím umění.

Když máte právo na svobodný názor vy, tak já ne? Ano, nerozumíte umění. Nebudu vám vysvětlovat proč, to je na delší povídání a jak je vidět, jen váš názor je správný, vy můžete napadat kohokoliv (Ezru), to je v naprostém pořádku, pokud někdo osočí vás, je to omezování vaší svobody.

Než budete příště něco kritizovat, raději si to nejdříve přečtěte.

219164

8.5.2010 19:01

Co ta báseň člověku dá?

Mrky 89.?.?.?

Jsem rozhodně proti cenzuře, proto nesouhlasím s tím, aby byl někdo persekuován pro své umělecké a politické názory. Osobně mne takováto báseň po umělecké stránce naprosto neuspokojila, proto se domnívám, že bez jejího přečtení by můj život probíhal naprosto stejně jako po jejím přečtení. Pokud se na báseň podívám jako na umělecko-politický manifest (čímž zřejmě byla), nelze se divit, že našla své publikum, které se postaralo o básníkův pobyt za zdmi ústavu. V tomto ohledu je zajímavé srovnat tehdejší dobu a současnost, ale výsledek je v podstatě ten, že je to čím dál tím stejné. Souhlasím s ostatními v diskusi, že p. Kadubec by mohl v rámci argumentace hlavního problému svého příspěvku (tzn. osoba Ezry Pounda) zůstat pouze u něj, a nerozšiřovat svoji myšlenku o další osobnosti, které osočí a bez argumentace přirovnává k lidským zrůdám typu Musoliny.

218962

9.5.2010 1:39

RE: Co ta báseň člověku dá?

cifix 80.?.?.?

Reakce na 218962

ja jsem se u toho zasmal, a to mi staci. nejake umeni v tom nevidim. Na druhou stranu, kdyz se rozhlidnu, a uvedomim si souvislosti naseho sveta, musim pripustit jistou podobnost s tím, jak je to v textu vykresleno [překvapení] [zmaten]

218978

8.5.2010 19:59

Asi jsem přestřelil, co?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

>Souhlasím s
>ostatními v diskusi, že p. Kadubec by mohl v rámci argumentace
>hlavního problému svého příspěvku (tzn. osoba Ezry Pounda)
>zůstat pouze u něj, a nerozšiřovat svoji myšlenku o další
>osobnosti, které osočí a bez argumentace přirovnává k
>lidským zrůdám typu Musoliny.

Mně se také příliš nelíbí autorova myšlenková nadstavba. Vadí mi například urážky prezidenta Klause.

Je také otázka, zda Ezra není publikován pro svůj antisemitský postoj, nebo proto, že píše špatně. Osobně mě ty ukázky jeho díla neoslovily, dokonce jsem je ani nedočetl, ale říkal jsem si, třeba je to proto, že jim nerozumím, a nechal jsem celý článek bez editorova komentáře.

Přesunul jse článek z rubriky Knihy, texty, které byste měli znát do rubriky Přišlo emailem. Tam je hned v úvodu disclaimer.

218967

10.5.2010 12:35

RE: Asi jsem přestřelil, co?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 218967

Tak, tak, jakmile někdo Vencu urazí, hned je oheň na střeše. Jde to tady od 10 k 5.

219050

10.5.2010 12:48

RE: Asi jsem přestřelil, co?

mtk 88.?.?.?

Reakce na 219050

Kedluben i Panda to napsali jasně bez servítků, se divím, že na Zvědavci ještě někdo adoruje vrcholným tatarům. Ale to ten systém s námi umí - prezident = skorobůh, kleknout před státní vlajkou. [oči v sloup]

219052

10.5.2010 18:49

RE: Asi jsem přestřelil, co?

Střelec 77.?.?.?

Reakce na 219050

Že by vás Vladimír Stwora nutil zde setrvávat ? To jistě ne. Když se vám zde nelíbí, že to jde od 10. k 5. máte jednoduché řešení. Jsou takové stránky, kde vás s vašim pohledem na svět určitě přivítají. Kdybyste nevěděl tak vám poradím.

219063

12.5.2010 15:49

RE: Asi jsem přestřelil, co?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 219063

Děkuji za radu. Rád vám také příště poradím. A na Vencu vám šahat nebudu, čestné pionýrské. Já vím, že se to nesmí.

Nějakou vulgaritu jsem vám tu přidal také... To je hnus, co? Zakázat!!!

Vložený obrázek

219165

12.5.2010 17:20

RE: Asi jsem přestřelil, co?

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 219165

Salvator Dalí? [cool]

219169

12.5.2010 21:05

RE: Asi jsem přestřelil, co?

steve 174.?.?.?

Reakce na 219169

pro Hestroy+BedaMeda !! - vy dva si uvedomte jednu zasadni vec. Dalinedali, Ezraneezra, - az dospejete do stadia (samostudiem a sebemrskanim), kdy pro vas bude vrcholnym pozitkem pohled na obraz - kde uprostred lanu zlateho zita stoji parni lokomotiva a z kompresoru se vali para, v jejimz stredu stoji srnec !! - az potom Vam povoluji vydavat ruzna dobrozdani o umeni a napadat ruzne strelce a specialne me (asi budu napadnut) ..
.. hestroyi - obrazek peeknyy, chybel jste mi tady na Zvedavci - mladiku !! Copak, copak ?? Zamilovan ?? Shanel prispevky na budouci alimenty ?? Prispejte nejakou pikanterii, Ezrovi to udela radost a navstevnost vzroste !!

219175

13.5.2010 8:14

RE: Asi jsem přestřelil, co?

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 219175

když už jsme u té páry, není od věci se zmínit o žánru steampunk
viz

třeba toto nebo toto dílo stojí za to [cool]

219194

12.5.2010 22:15

RE: Asi jsem přestřelil, co?

steve 174.?.?.?

Reakce na 219169

Salvator Dali?
--
Omyl !! - To je Capkuv "MAJ", jak tam ta Hynkova ruka svira Mloka - popirace. A tiskne ho prudce - smerem k pochopeni zasad toho -ismu !! V "pozdni vecer". Ho tiskne - potvoru teroristickou !!

219178

12.5.2010 20:44

RE: Asi jsem přestřelil, co?

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 219063

správně! ročildy a klause si rozvracet nedáme

219172

13.5.2010 1:43

RE: Asi jsem přestřelil, co?

mtk 88.?.?.?

Reakce na 219172

...sím!, sím! ... Ani rokefelery. [velký smích]

219186

8.5.2010 23:59

bez titulku

Kadubec jankadubec (zavináč) centrum (tečka) cz 88.?.?.?

Ezra Pound je bezesporu jeden z největších básníků XX. století a to i přesto, že se jeden čas přiklonil k italskému fašismu a byl otevřeně proti židovským bankéřům a zásadní odpůrce imperialismu (válek).
Napsal i tyto verše:
Co jsi opravdu miloval, to ti zůstane,
ostatní je drek.
Cos opravdu miloval, o to tě nikdo neoloupí,
cos opravdu miloval, je tvoje pravé dědictví.
Čí svět, můj nebo jejich
nebo ničí?
(překlad zase Kamil Bednář)

Svatý Klement Alexandrijský (asi 150 až 216), první člen církve v Alexandrii, jehož známe jménem. Jistě to byl moc hodný člověk-filosof. To ovšem Poundovi nebránilo, aby ho uvedl vedle Kalvína, neboť Pound byl i zapřísáhlým odpůrcem církve, dokonce ji nazýval zločineckou organizací, tak proto je tam uveden vedle Kalvína jako symbol církve.
*
Pro Aju: Šéfredaktor uvedl odkaz na mé prastaré webstránky, kde už moc dávno neplatí moje emailová adresa. Tu lze nalézt na novém webu http://nakladatelstvi.tode.cz/
Budu rád, když mi někdo napíše.
Mějte se Kadubec

218975

9.5.2010 13:34

RE: bez titulku

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 218975

>Svatý Klement Alexandrijský (asi 150 až 216), první člen
>církve v Alexandrii, jehož známe jménem. Jistě to byl moc
>hodný člověk-filosof. To ovšem Poundovi nebránilo, aby ho
>uvedl vedle Kalvína, neboť Pound byl i zapřísáhlým
>odpůrcem církve, dokonce ji nazýval zločineckou organizací,
>tak proto je tam uveden vedle Kalvína jako symbol církve.
To ho ovšem neomlouvá! Postavit sv. Klementa Alexandrijského vedle Kalvína, to je jako dát vedle sebe Gilada Atzmona a Benjamina Netanyahu, když někdo prostě nemá rád Židy...

219000

10.5.2010 1:39

Nadává Kalvínovi coby otci kapitalismusu,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 219000

ale v tom bych souhlasil spíše než s Johnsonem nežli s Weberem, že kapitalismus byl už před ním a že kalvinismus jako takový nepodporuje bezuzdné kšeftování a honbu za ziskem.
Kapitalismus totálně uspěl v Anglii, kde byli kalvinisté okrajovou skupinou a naopak se přiliš neprosadil ve Skotsku, kde měli rozhodující slovo (obrat nastal až po spojení s Anglií do jednotného trhu r. 1707).
Přičítá se mu zásluha v tom, že připouštěl možnost lichvy co se týče obchodních úvěrů (nikoli však v případě půjčky potřebné osobě).

219027

9.5.2010 4:41

Těžké čtení,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

i pro nekorektního Zvědavce. Celé je to v podstatě o pokrytectví. Ale též o svobodě i pro vulgární slova. Když už se ta slova dostala do obecného povědomí, že nám i něco říkají, pak snad se unesou i v
poetické analýze. Syntézu bych raději z jiných...
No a potom ty kacířské myšlenky, kterých ještě nebylo proneseno zdaleka dost, o "vojevůdcích" a jiných divadelnících na pozadí skutečnosti.

218984

9.5.2010 6:16

RE: Těžké čtení,

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 218984

Mnoo ja bych rekl, ze mezi basni od Ezra Pound a treba nejakou primitivni srackou tadyhle z youtube je naprosto nebetycny. Jenomze to jaksi kazdy clovek musi byt schopny rozlisit sam. Co asi rikali zastanci korektnosti, kdyz psali "prokleti" basnici jako Charles Baudelaire nebo Rimabaud?
http://www.cesky-jazyk.cz/citanka/charles-baudelai...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Proklet%C3%AD_b%C3%A1...
http://www.youtube.com/watch?v=djFcjDyaZNY&fea...

218985

9.5.2010 6:31

RE: Těžké čtení,

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 218985

Je dobre mit na zreteli, ze sokovat negativnim pristupem ke skutecnosti v dobe tvorby prokletych basniku nebylo dvakrat popularni jako napr. dnes. A tady je nejaka stanice HBO, ktera vysila i v CR a odvysilala tam zrejme neco z te sve umelecke produkce. Cituji: Většina originální produkce patří mezi velmi ceněné a populární projekty, konec citace.

Ano, nepochybne se najde hromada lidi, kteri dokazi lecos ocenit. Koneckoncu kycovitost byla vydelecna i za zivota autoru. Skutecni umelci casto umirali v chudobe a stali se "nesmrtelnymi" az po sve smrti.
http://cs.wikipedia.org/wiki/HBO

Tady je jeste neco o svobode slova. Ciste teoreticky by me zajimalo, zda se tyka i drsneho vtipkovani treba rekneme na tema holocaust? Jenom na okraj citovat a sirit klasika neni zpoplatneno. To musi lezt vsem tem pseudoochrancum autorskych prav na nervy. [velký smích] [velký smích]
http://www.youtube.com/watch?v=t-U0gYrmGpM&fea...

218986

9.5.2010 6:54

RE: Těžké čtení,

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 218985

Tady je vice prekladu. Me osobne se libi nejvice preklad Nezvaluv.
http://www.baudelaire.cz/works.html?aID=1&artI...

Tohle to je pouze reklama, ale zaroven to ma uroven, ktera prevysuje nejake bezne komercni splasky o nejakou tu tridu.
http://www.youtube.com/watch?v=yOvTlsXyqWw

218987

9.5.2010 7:08

RE: Těžké čtení,

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 218985

Tady je treba Ginsberg. Nejde tolik o to jaka slova jsou pouzita, ale jakym zpusobem jsou pouzita. Kdyz se prastim kladivem do palce, tak ze me vypadne tak maximalne proud nadavek, basen z toho nikdy nebude.
http://www.ceskaliteratura.cz/translat/ginsberg.ht...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Allen_Ginsberg

218988

9.5.2010 17:55

RE: Těžké čtení,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 218988

>Kdyz se prastim kladivem do palce, tak ze me vypadne tak maximalne proud nadavek, basen z toho nikdy nebude.
Napoprvé asi ne, chce to trpělivost.

219012

9.5.2010 22:39

RE: Těžké čtení,

steve 70.?.?.?

Reakce na 219012

..Napoprvé asi ne, chce to trpělivost...
--
[chechtot] [chechtot] , .. a platit dane a chodit k volbamm.

219023

9.5.2010 9:05

Karel Čapek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 96.?.?.?

To co byl Ezra Pound v poezii, byl u nás Čapek v próze. Je legrační, jak se všichni literární inťoši předhánějí v interpretaci Války s mloky, jako zdrcující kritiky nacizmu/fašizmu. Přitom to byla jenom okrajová záležitost. Ve skutečnosti Čapek kritizoval celou tehdejší společnost, politiky, generály, potentáty, bankéře, velkoprůmyslníky. Podobně jako Ezra Pound. A to se dnes nenosí.
Válka s mloky je nadčasová kniha, kterou doporučuji každému čtenáři zvědavce.

218991

10.5.2010 1:23

RE: Karel Čapek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 218991

Kdepak, pavědci s jidy amputovanými mozky mají Čapka za antiintelektuála a antisemitu (skrz toho p. Bondyho).
Je pravda, že do knihy poněkud násilně zamontoval mloka Schickelgrubera, ale pokaždé když slyším spokojené kvákání vietkongských kolonistů, vzpomenu si na jeho předpověď okupace Čech mongoloidy z Vámi zmíněné knihy ...
Málo známým faktem je to, že námět své nejslabší agitky Matka obšlehl z reportáže otce dnešního zednářského pohůnka, Karla Schwarzenberga, který ovšem fandil druhé straně a tudíž byly barvy skutečných hrdinů rovněž opačné.

219026

9.5.2010 10:56

další od D.Q.

Střelec 77.?.?.?

Prosím. Leckomu se jistě jeví moje kritika vulgárností (mám na mysli především samoúčelnou vulgárnost), která je předváděna v kdejakém uměleckém kuse, ba dokonce už i v opeře nebo v baletu, jako úzkoprsá. Možná si někdo vzpomínáte na aféru ostravského ředitele Národního divadla moravskoslezského, takto operního pěvce Luďka Golata, který nutil aktéry k tak sprostému předvádění, že se i oni sami vzbouřili. Vím, že je to současný trend a že umělci i "umělci", aby vzbudili pozornost, hledají způsoby jak co nejvíce šokovat. Vulgární vyjadřování, kterého se zde několik z vás zastává, je ten nejnižší stupínek současné kultury hrubiánství. Ještě se to nedá nazvat perverzí. Podle mne je však rozdíl mezi použitím sprostých slov v soukromí a na veřejnosti, kde již působí na společnost. Divíme se, že studenti neuznávají své pedagogy, že napadají spolužáky i dospělé a že u nich vzrůstá brutalita. Nezdá se vám, že by to mohlo souviset s celkovým kultem ošklivosti, který je v současném, rádoby nekýčovitém umění zastáván ? Nevím jak kdo, ale já s nelibostí pozoruji perverze, které jsou lidem předváděny. "Umělecké" zobrazování vnitřností, suchých mrtvol, lidských exkrementů a podobně. Rozmach homosexuality a zcestných sexuálních praktik v to počítám.

Určitě mne odborníci na umění zkritizují, jistě se vysmějí i nému laickému pohledu na společnost a umění. Je to jejich právo, neboť obor, který je mi vlastní, je naprosto odlišný. To co zde uvádím je jenom moje vidění světa. Mám dojem, že posláním umění je lidstvo duševně povznést a ne na něho působit negativně.

218996

9.5.2010 15:37

RE: další od D.Q.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 218996

Neni od veci videt to v kontexti doby. Tenhle basnik je z tehle ztracene generace. Generace, ktera ztratila iluze, bylo ji ukradeno mladi a nemilosrdne rozdrceno v zakopech pri bodakovych utocich a palbe kanonu. Miliony mladych kluku kolem dvaceti let veku, byly vtlaceny do mlynku na maso, ktereme dnes rikame prvni svetova valka.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ztracen%C3%A1_generac...

Clovek neni na neco takoveho psychicky pripraveny. Staci se podivat jak prudce vystrelila nahoru statistika sebevrazd u vojaku nasazenych v Iraku a Afganistanu. Lidska psychika je krehka vec a spatne svedomi pusobi dlouhodobe, coz z neho dela silny autoregulacni mechanismus. Jediny zpusob jak zkusit osidit svedomi je prijmout ideologii rozdeleni na nadlidi a podlidi, proste degradovat lidi vystavene teroru a neomluvitelnemu bezpravi na neco, kde neplati zadna moralni pravidla.

Konzumistan vytvari, ale neco daleko horsiho. Vytvari generace lidi, kteri se zenou zavistive za hromadenim veci, ktere potrebuji tak jednou za rok. Zene lidi k tomu, aby byli in. Aby mnohonasobne preplatili nejakou vecicku, protoze ma na sobe ten spravny in stitek, kteremu se rika znacka. Lidi, kteri jsou otupeli, prestavji kriticky myslet. Mysleni je degradovano na uzkoprsy zajem soustredeny na vlastni nafouknute ego.

Na tyto trendy svedomi vetsiny lidi nedokaze reagovat, protoze desktrukce je na rozdil od valky vice skryta a rozlozena v case. Valka pripomina brutalni souzvuk mnoha seker najednou. Konzumistan se podoba rakovine, ktera se tise rozrusta. Rakovina produkujici na bezicim pasu "nekonecne expanze" zbytecne generace.

219005

10.5.2010 7:05

RE: další od D.Q.

p 125.?.?.?

Reakce na 218996

...poezie jako odraz minuleho a pritomneho a pretaveni v osobnosti muze byt casto kritizovano a odsuzovano,ale kdo si dovoli odsoudit ty skutecne,mocne a jejich zlociny...

219033

9.5.2010 13:17

Drobná technická poznámka

SPECZ 193.?.?.?

Issová nikde v klipu 3,14ču neukazuje, alespoň ne tu svojí.
Pouze se na chvíli za ní "na zdi" objeví nějaká ilustrace, zřejmě z nějaké učebnice.
Když už to používáte jako argument, měl by jste být přesný.

218998

13.5.2010 8:18

RE: Drobná technická poznámka

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 218998

"Issová nikde v klipu 3,14ču neukazuje, alespoň ne tu svojí."

Ale mohla by. [velký smích] [chechtot]

219195

10.5.2010 21:48

pro KADUBEC ...

steve 97.?.?.?

..pane Jane - doufam, ze se brzy na Zvedavci objevite s novym clankem .., skoda, ze Ezru nemuzeme probrat i s Karlem Zaludou ..
.. pevne zdravi - Jane !!

219071

15.5.2010 14:35

pro KADUBEC ...Ezra Pound napsal také ABC ekonomie

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 219071

Nyní je to nedostupné, na internetu to není, nicméně ekonomická škola antiseigniorage (zde publikovaní Pascucci, Penoptes, Borusso, Hasselsberger, Ronquist) vzali především vážně tento Ezrův výrok: "Tvrzení, že stát nemůže vykonávat své funkce pro nedostatek peněz, se podobá prohlášení inženýra, že nemůže postavit silnici kvůli nedostatku kilometrů."

219378

21.3.2012 0:28

ještě několik poznámek k Poundovi:

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 78.?.?.?

Pozn. Pound po svémpropuštěníé z blázince napsal zásdní knihu aBC ekonomie, naníž navázal Auriti s texty Odppvěď na čtyři otázky Ezry Pounda, Čtvrtá funkce ústavy a Hodnota práva. Pound je mimojiné také autorem výroku "Tvrztení, že stát nemůže vykonávat své funkce pro nedostatek peněz, se podobá prohlášení inženýra, že nemůže postavit silnci pro nedostatek kilometrů". V poslední době na jeho monetaristické úvhy navázali autoři skupiny signoraggio a sovranita monetaria, zde n Zvědavi konkrétně byli publikováni Pascucci, Haselsberger, Borruso, Panoptes a...Základní zasvěšcení do problematiky seigniorage, panského, či salóně ražebného:
http://www.zvedavec.org/komentare/2009/02/3029-signoraggio-nebo-li-panske-a-frakcni-rezerva.htm
historický kontext vzniku seigniorage a také právní otázka monetzární suverenity
http://www.zvedavec.org/komentare/2009/03/3045-seignorage-signoraggio-ii-panske-a-sluzne.htm
vynikající pojednání seznamující s teoretiky, kteří vyřešili před 90 lety trvale udržitelný rozvoj a jmenující příklady aplikace (2 odkazy - 2 díly)
http://www.zvedavec.org/komentare/2009/05/3131-ekonomicke-zakony-etika-a-paradoxy-i-cast.htm a http://www.zvedavec.org/komentare/2009/05/3132-ekonomicke-zakony-etika-a-paradoxy-ii-cast.htm
proč se nikdy bez peněz neobejdeme a jak by bylo nejsprávnější k nim přistupovat
http://www.zvedavec.org/komentare/2009/11/3363-co-jsou-to-vlastne-penize.htm
jakých ekonomických chyb se dopouštíme již od roku 1774
http://www.zvedavec.org/komentare/2009/11/3390-deset-ekonomickych-chyb-kterych-se-dopoustime-od-roku-1774.htm
jaké je nejjednodušší obrácení seigniorage panského v pozitivum (souvisí se školou základního příjmu)
http://www.zvedavec.org/komentare/2010/03/3594-penize-a-dluh.htm
Nejjedndušší modelace dopadů seigniorage na ekonomický život a elegantní řešení celého problému: artefakt o tom, že peněžní mýtus vybuchl:
http://www.nwoo.org/view.php?nazevclanku=ostrov-ztroskotancu&cisloclanku=2010120028 a
komentář k předchozímu článku - kanadské souvislosti
http://www.nwoo.org/view.php?nazevclanku=od-paraboly-k-realite-system-penez-emitovanych-ve-forme-dluhu-louis-even&cisloclanku=2010120030
na zvědavci byla publikační řda ukončena - protože pan Stwora usoudil, že je to o jedom. Na Facebooku vznikl zdorjář,který nyní posílápůlku tříděných dzrojů mailem, protože mu zrušili diskuze, kd je měl tříděné a práce byla pro motvaní vyčerpání přerušena, naštěstí se rozjeli částečně i další čeští překladatelští aktivisté : http://www.vasevec.cz/blogy/novy-zdrojar-alternativnich-ekonomickych-pristupu-na-facebooku

265587

Tuto stránku navštívilo 8 694