Diskuze k článku

Interview s Evou Golinger

Příspěvků 76

26.12.2009 5:47

To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

Mejla 83.?.?.?

Něco podobného u nás provedla Špidla a skončilo to zadlužením ČR v takové výši, která je standartní cestou nesplatitelná. Rozsáhlá práva, ale žádné povinnosti. Venezuela projídá již řadu let svoji podstatu a ohromné nerostné a přírodní bohatství. Eva Golinger píše, jak se rozšiřuje vzdělání, ovšem nic o jeho kvalitě. Ta se projeví právě v produktivitě či neproduktivitě práce. V Jižní Americe se stále opakuje stejný scénář již od 50. let - Argentina, Peru, Venezuela atd., všechno země s ohromným bohatstvím a kdysi i kulturní úrovní, ovšem vyrabované komunistickými diktátory, které se životní úrovní mohly měřit s Kanadou. Nejlepší vtip od Golinger je, když píše o nezávislé justici. Asi jako v Zimbabwe. Byl jsem ve Venezuela právě v době, kdy se začínala hroutit, smutná podívaná a tragédie pro milióny. Bída a kriminalita, bez vyhlídek.

208023

26.12.2009 16:42

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 208023

milí lidé,do konce roku 2012 se vám přihodí ruzné nemoci,bolesti hlavy.Není to nic vážného,jen kdo udrží na uzdě chamtivost, bezohlednost a změní myšlení,projde změnou celkové lidské struktury do 5DIMENZE,kde je vše jinak a fungující na základě vyspělého komunismu,nikoliv tedy sobectví vyvolencu a zločincu minulých komunismu zbídačelé 3DIMENZE. Máte na to jen skoro tři roky,jestli vyskočíte z Matrixu,nebo zustanete v zarytých představách odžitého konzumu.

208038

26.12.2009 19:52

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

wenkovan wenkovan (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 208038

hurá, konečně někdo ví, jak na to a kudy kam. Ale že jsme se načekali.

208047

27.12.2009 10:12

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 208047

..a nějakej hňup z venkova ani neumí poděkovat, co?

208095

26.12.2009 19:54

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

H.Linek 76.?.?.?

Reakce na 208023

Venezuela mela tento rok zdaleka nejvetsi inflaci celem regionu - 28.60%
http://www.tradingeconomics.com/Economics/Inflatio...
To je primo neuveritelne v zemi, ktera by mohla byt diky svemu nerostnemu bohatstvi bohatsi nez Saudska Arabie.
Duvod by mel byt kazdemu Cechovi ktery zazil komunistickou diktaturu jasny. Znarodnovani, zlodejny, podpora dalsich socialistickych rezimu, horecne zbrojeni, korupce, cenzura, umlcovani jakekoliv opozice a s tim spojena materialni bida i moralni rozklad celeho naroda.
To vsechno jsme za komunistu zazili a dodnes se z tech sracek nevyhrabali.

208048

27.12.2009 0:22

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

Dale Coper 94.?.?.?

Reakce na 208048

Možná je něco z toho pravda já si Huga taky nijak neidealizuji ale s tou cenzurou je to nesmysl. Ve Venezuele existují opoziční noviny i TV stanice stranící proamerické opozici. I ti pučisté kteří chtěli v roce 2002 Chaveze odstranit mají docela fešácký kriminál.

208077

27.12.2009 5:17

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

H.Linek 76.?.?.?

Reakce na 208077

Pokud si Chaveze opravdu neidealizujete, prectete si treba tohle. http://edition.cnn.com/2009/WORLD/americas/05/21/v...
A takovych odkazu najdete desitky. Chavez postupuje jako kazdy komunista. Jedne stanici neprodluzi licenci, druhe rozbiji jeho priznivci za asistence policie zarizeni, jinde zase zastrasi majitele. Globovision je posledni nezavisla stanice a jeji dny jsou secteny. Stejna situace je s vydavanim nezavislych novin.
Myslite. ze takovy soudruh Gottwald nejake noviny proste zakazal ? Kdepak, akorat nebyl papir na jejich tisk, nebo zasahli rozzureni "delnici".

208090

27.12.2009 12:40

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 208090

No v Kanade máte vo všetkom jasné. [mrknutí jedním okem]

>Pokud si Chaveze opravdu neidealizujete, prectete si treba tohle.

Myslím si že Chavez a Putin sa správajú ako vlastenec a osvietení monarcha, netvrdím že nechcú udržať svoj moc a pritom občas nesiahnu k nečistím praktikám, ale majú k tomu dobrý dôvod.

Tu trochu odbočím Východo-Indickú spoločnosť založili podnikatelia cieľom dostať sa k bohatstvu Ázie, občas na to použili úplatky, svoju presvedčovaciu schopnosť ale i ozbrojené jednotky Britského impéria (vtedy ešte Veľkej Británie). Vtedy ideológia za týmito činmi bola to že prinesú civilizáciu zaostalým barbarom.

Takže k veci: americké megakorporácie využívajúc ľudské zdroje USA exportujú demokraciu, tam kde cítia surovinové alebo iné bohatstvo. Takže keď túto značnú historickú paralelu nechcete vidieť je Váš problém. Samozrejme Keď už nejaký vlastenec je vedomí toho že ho chcú kolonizovať automaticky sa tomu bráni a občas nemá inú možnosť ako siahnuť po nie príliš čistých praktikách.

K tomu CNN a spol, ja by som ako spoľahlivé zdroje informácií by som nebral, pretože vlastníci týchto megakorporácií patria do toho istého kruhu ako vývozcovia demokracie a strojcovia farebných revolúcií. Podľa mňa asi 30 rokov dozadu nenapíšu celú pravdu a občas tam nájdete len oficiálnu propagandu. [oči v sloup] Takže neverte všetkému čo sa tam napíše.

208105

27.12.2009 10:42

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 208048

...no, když ten rozdíl neumíte rozlišit, tak si svou pravdu užijte. Doba a informační technologie už jsou za těch 50 let někde jinde, víte? Je na čase se vzbudit a hledat ROZDÍLY mezi tehdejší a dnešní realitou.
Komunizmus lze zcela samovolně vytvořit při přebytku zboží, zatímco jej nelze zajistit při nedostatku zboží.
...snad aspoň dovedete přiřadit, co do které doby patří.

208097

27.12.2009 18:29

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 208048

To mas pravdu,ale nedivejte se spatne na Chaveze a podivejte se z blizka na Obamu a USA tadyje to jeste horsi,ale proc se o tom nemluvi?

208130

7.3.2012 23:01

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

Alvarez 94.?.?.?

Reakce na 208048

Dovoluji si vás odkázat na zprávy amerického thinktanku CEPR o stavu venezuelské ekonomiky a žádám vás o to, abyste neříkal jen polopravdu či lži.
Venezuela se s vysokou inflací potýká téměř od počátku své existence, přičemž nejvyšší inflace (99.8%) byla v době těsně před nástupem presidenta Chávéze. Další vysoká inflace byla zaznamenána během podnikatelské stávky (zima 02/jaro 03). Inflace 28.6% je relativně nízká na venezuelské poměry.
Ve Venezuele opozice není nikterak umlčovaná. Existuje tam přes 200 politických stran, drtivá většina médií je soukromá a proti presidentovi přičemž vyjádření vůči presidentovi překračují takovou hranici, že by i v "demokratických" státech taková média byla zakázána (např. výzvy k zavraždění Chávéze, užívání názvu zambo v pejorativním smyslu proti černošským kořenům Chávéze a nebo označení "šílená buzerantská opice"[mrknutí jedním okem].
Ve Venezuele NEDOCHÁZÍ K ZNÁRODŇOVÁNÍ, ale ZESTÁTŇOVÁNÍ a to je něco docela jiného (pro ty co nevědí - znárodnění je krádež, zestánění nucený výkup za příměřné odškodnění). A navíc neprobíhá zestátnění všeho, ale jen strategického průmyslu a některých potravinářských odvětví (po bankovní krizi taky částečné zestátnění bank). Podle vyjádření FEDECÁMARAS (venezuelská obchodní-podnikatelská komora, silně opoziční a bojující proti presidentu Chávézovi) jsou zisky venezuelských podnikatelů nejvyšší za posledních padesát let (znova odkazuji na zprávu CEPRu).
Venezuela není diktaturou naopak patří k jedněm z nejdemokratičtějších států světa. Venezuelská ústava z roku 1999, legalizující homosexualitu, posilující práva žen a potvrzující práva domorodého obyvatelstva, byla potvrzena v občanském referendu. Ale abych se nechoval jako vy a nešířil jen polopravdy, ústava rozšířila i pravomoci presidenta nad ekonomickou oblastí. Pokud mluvíte o umlčování médií, zřejmě dezinterpretujete kauzu RCTV - Radio Caracas Televisión Internacionál. RCTV v roce 2002 otevřeně podpořila podnikatelsko-odborářský puč proti presidentu Chávézovi, vysílala překroucené zpravodajství a vyzývala k zavraždění presidenta. RCTV nebyla zakázána (v USA, EU, ale i jiných státech světa by jakákoliv televize za něco takového byla okamžitě zakázána a její management postaven před soud!), pouze nebyla a to, až v roce 2007 a s několika měsíčním avizem, prodloužena vysílací licence na což má každá vláda právo. Britské Thames TV nebyla prodloužena vysílací licence, protože odvysílala kritický dokument proti Margaret Thatcherové. Kde je ta demokracie?
Ve Venezuele je jistě stále materiální bída, ale ta se prudce snížila. Venezuela je jeden z mála států 3. světa, který dosáhl "Miléniového cíle OSN", tedy programu na prudké snížení chudoby a hlavně extrémní chudoby (v době Chávézova nástupu k moci žilo 70% Venezuelců v chudo...Automaticky kráceno

264855

7.3.2012 23:02

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

Alvarez 94.?.?.?

Reakce na 208048

dnes to je 24%. V extrémní chudobě žilo cca. 20%, dnes je to 7%, pro představu tolik procent lidí žije v extrémní chudobě v naší milé České republice, ano tristní bilance). V době Chávézova nástupu k moci bylo ve Venezuele 350 tisíc vysokoškoláků z toho 250 tisíc pocházelo z nejbohatších vrstev. Dnes je ve Venezuele přes 3 milióny vysokoškoláků. Mezi lety 1980 - 1995 bylo vybudováno celkem 35 klinik a lékařských zařízení po celé Venezuele. Mezi lety 2003 - 2008 bylo vybudováno 25 000 (slovy dvacet pět tisíc) klinik a lékařských zařízení a vyškoleno 30 000 (slovy třicet tisíc) lékařů a jiných zdravotních pracovníků. HDI Venezuely se během 10 let Chávézovi vlády zvýšilo o tolik co za předchozích 20 let.
Abych nezapomněl, v té venezuelské komunistické diktatuře dochází k masivní decentralizaci moci v podobě vzniků samosprávných komunit. Centrální vláda přichází postupně a dobrovolně o kontrolu nad sídlišťmi a různými městskými obvody, které jsou pomalu a organizovaně předávány do rukou demokraticky zvolených samospráv.
Věřte mi, mít peníze a prostředky, okamžitě bych se z ČR odstěhoval do Venezuely! Předpokládám, že vy mě, ale pošlete do KLDR nebo jiné díry. [chechtot]

264856

26.12.2009 20:16

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

Hm 212.?.?.?

Reakce na 208023

Ano máš pravdu. Obyvatelstvo se musí držet na takové úrovni aby ho bylo možné okamžitě použít v takovém výrobním procesu, který je schopen konkurovat zemím s nejnižšími výrobními náklady. Kde jsou lidé ochotni vykonávat svou malou i velkou potřebu veřejně do kýble vedle montážních pásů. Alfabetizace není potřebná, pracovníci mohou být rádi, že dostanou mzdu, která jim zajistí obživu do naverbování nových pracovních sil. U nás za tak zvaného socialismu si zvykli i na vykachlíkované záchody a na "moderním" trhu práce jsou proto skoro nepoužitelní. Člověk se nenarodil pro své prožití života, ale pro luxusní prožiti života někoho jiného! (Nepočítáš s tím taky?)

208052

26.12.2009 20:40

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 208023

O kterych komunistickych dikatorech v latinske Americe krome Castra je rec? A jak dlouho mohli vlastne plundrovat bohatstvi svych zemich? Pocita se to to v dekadach? Nebo v letech? Nebo v mesicich?
http://www.youtube.com/watch?v=TJOYxn8Yeeg&fea...
http://www.youtube.com/watch?v=sHsMQ2ud11Y&fea...
http://www.youtube.com/watch?v=m3ioJGMCr-Y
http://www.youtube.com/watch?v=FFeV1cjOi_Q&fea...

208055

27.12.2009 19:28

RE: To je přece typická komunistická ústava. Zaručuje všechno všem, ovšem jen na papíře.

vaclaus 93.?.?.?

Reakce na 208023

V letech 1982 az 1984 jsem pracoval na Haiti. V zemi byla demokracie, svobodne volby. Behem voleb kandidati na politicka mista otevreli vedle volebniho lokalu kantiny a ti co jim dali hlas dostali poradne najist. Jinak vetsina obyvatelstva jenom existovala, nezila. Po odchodu Duvaliera se situace podstatne zhorsila. Oblibenou pochoutkou jsou susenky z hliny (to jsem uz nezazil). Na Kube diktatora Castra je povinna skolni dochazka, slusna verejna zdravotni pece. Kdo chce, prihlasi se do loterie na vystehovani se do USA atd. Kdyz vyhraje, tak jede (rozhoduji o tom USA ne Kuba). Mimochodem, mne za komunistu vadili komunisti a ne to, ze banky byly statni.

208135

26.12.2009 9:49

Peklo

Hm 212.?.?.?

Tuto přímo pekelnou zemi navrhuji vymazat ze všech map a na bilé místo zaznamenat na věčné časy "Hīc sunt leōnēs". Protože něco tak hrozného již nikdy nikdo nesmí spatřit!

208025

26.12.2009 20:47

RE: Peklo

insider 85.?.?.?

Reakce na 208025

hm, hm.....http://video.google.com/videoplay?docid=4055819919774673437#

208058

26.12.2009 9:53

Inspirace ? spíše návod !

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 217.?.?.?

Jen kousíček ke konci roku a tedy vhodná doba k inspiraci

Na tomto příkladu je vidět, že kapitalismus fungovat prostě logicky nedovede.
Demokracie kapitálu je přeplácaná sbírka převážně zpotvořených teorií o tom, jak to jednou konečně začne fungovat.

Výsledný efekt ve Venezuele dokazuje, že to jde jinak
načež strejci v pruhovanejch kloboucích "strejčka Sama"
mají potřebu sedět na papírovejch vložkách ze svých
nanic vytištěných dolarů. [chechtot]

mudrlanti a zastánci "trhu"= kecu a DOWN = blbum index teorií o nastávajícím úsvitu nyní mají možnost svoje bludy odvolat. [chechtot]

208026

27.12.2009 11:30

RE: Inspirace ? spíše návod !

Vanguard 90.?.?.?

Reakce na 208026

Ve Venezuele to jde "jinak" proto, že má ropu, kterou prodává nenáviděným Američanům za ty jejich nanic vytištěné dolary [chechtot] Jinak Venezuela neprodukuje nic.

208102

8.3.2012 1:07

RE: Inspirace ? spíše návod !

Alvaréz 94.?.?.?

Reakce na 208102

Venezuela má významný ocelárenský průmysl a brzy bude mít k dispozici jedny z největších nalezišť zemního plynu. Spolupráci s Američany významně omezila, třeba i v tom, že dnes chce, aby Američané za dováženou ropu platili, což nedělali před nástupem Chávéze... dostávali ji téměř darem.

264861

26.12.2009 15:17

Kto má pamäť na správy?

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Neviem kto si ešte pamätá na puč voči Kolumbijskému prezidentovi, ale myslím si že sa dá odtušiť čo bolo v pozadí.
Pravdepodobne preto odstránili demokraticky zvoleného prezidenta lebo nechcel podpísať tú inkriminovanú zmluvu o základniach s USA.
Vzhľadom na to že dlhoročný americký útlak a korupciu z ich strany sa tam vypestovalo dokonalé podhubie jednak na najhorších kriminálnikov a jednak na najväčších vlastencov, bohužiaľ tá posledná skupina sa nedokáže tak dobre uplatniť zhora-uvedených dôvodov.

PS Pre Pražáka alias Karla z Cech alias pre "bodka"Karla z Čech a podobne postihnutých jednak nech hovoria k veci a používajú pri tom argumenty, jednak demagógiu a propagandu nechajú "za dverami" tohto vebu.
Keď to neurobia tak ich nájdem a urobím im klystír z Bhut Jolokia papričiek

208035

27.12.2009 1:52

Neni to rozhodne jasny rez

n.z. 99.?.?.?

s konecne jednoznacnym vysledkem; je to zapas protichudnych zameru ve kterem se deje nevyhnutelne rada chyb. Co je podstatne je to, ze americky ctenar si to muze precist a udelat svuj nazor ohledne demokratickeho vyvoje Venezuely. Mike Whitney udelal v tom smeru celkem slusnou praci.

Ac Cesi nejsou minuli ani soudobi aspirujici kolonizatori Venezuely a tudiz jim ta zeme nuze byt 'ukradena', je zajimave pozorovat vyvoj zapasu Imperium vs. Demokracie neboli ve zkratce "kdotadymakule". Imperium ma na sve strane vsechny patricne instituce pouzitelne k ocerneni a poskozeni pokrokoveho a vpravde vlasteneckeho rezimu Venezuely. Z toho titulu je take treba videt zmine zdroje o stavu inflace a podobne; vsechny trouby kapitalu jen rici. (Vsimneme si jak chvali CR presto, ze je pres 8% v negativnim rustu s temer 9% nezamestnanosti. Proc asi?)

Nicmene, Imperium se tlaci vojensky do sousedni Columbie a udela v budoucnosti vse, aby slibny vyvoj ve Venezuele nejak zvratilo. Rozhodne si dalsi Kubu v karibske oblasti nemuze dovolit - chran pambu aby se take obycejnym lidem, krome tech 3% vyvolenych, konecne vedlo lepe. Jen bych se divil jak by to vypadalo, kdyby tu nebyla ta zpackana afganska (shodou okolnosti take olejove-heroinova) patalie....

Pro Venezuelu by bylo rozhodne uzitecne kdyby jeste vice upevnila sve spojenectvi s Ruskem a s Cinou, prave tak jak to cini Kuba.

208083

27.12.2009 2:19

Zni to jak pohadka,ted jde jen o to, jak to lide zneuziji,jako vse ostatni.

kozoroh 61.?.?.?

Kdyz, budem cist komunisticky manifest, pohadka, plno lidi vyrostlych v blahobytu kapitalismu jsou tim uneseni, coz nemohou pochopit lide, kteri si svuj kus zivota prozili v komunismu.Prakticky,komunismus by nebyl spatny,kdyby dodrzel ,co sliboval,ale,rusky komunismus pouzil chudych lidi na svrhnuti narodni elity,aby rudi komisari obsadili,jejich uvolnena mista a sami se stali"kapitalisty" burzousti,proti kterym postvali lid, tim se dokazalo,ze Marxismus nepracuje, jako vse ostatni,co lide socialne tvori.Tento problem je tisicilety a doposavad vzdy korupce predelala puvodni myslenku svobody,rovnosti a prava obcanu.Pokud nekde na nejaky cas spravedlnost lidi zvitezila,tak to bylo jen docastne vitezstvi,tak ,jak v Anglii Magna Carta zarucila ochranu krale pred sejdiri,nakonec,kral byl popraven a dnesni Anglie neni prikladem demokracie a svobody obcanu, jeji historicky rekord je plny krve z dob kolonialismu.
Samozrejme ,ze USA citi ,ze ohnisko revoluce proti burzoasii, neboli elite Ameriky a sveta je ohrozeno, kazdy stat jez prihledne k potrebam vetsiny obyvatel je automaticky nepritelem hrstky zbohatliku, parazitu, neproduktivnich,ale dobre si zijicich jedincu a nebo skupin,75% prirodniho bohatstvi sveta je v rukou 300 nejbohatsich rodin, jez si sami osvojuji pravo,kdekoliv na svete se dostat ke kontrole prirodnich zdroju,coz Amerika emonstruje opiovou valkou v Afganistanu a valkou o olej a blaho statu Israel, jehoz prijmy jsou ze vsech stran sveta.
Demokracie je trpena jen tam,kde elita kontroluje prirodni zdroje, mejte svobodu,svobodne promlouvejte,ale nas nechte ohospodarovat vase prirodni bohatstvi, tomu se rika neokolonialismus,jehoz vzorem bylo Britske imperium a je representovanim bohatsvim kralovske rodiny,odhadnute na 33 trilionu dolaru.Chude zeme maji svobodu, ktere se nenaji, tam zajem elity sveta neni a je jim jedno, jaky rezim tam vladne a jestli lide umiraji a to jakymkoliv zpusobem, tak ,"demokracii" nepodporuji,nebot se to nevyplati, tam zoldner nohu nestrci, tam nemaji co sebrat ani na ten zoldnersky plat.
Takze svet v nasledujicich dnech,mesicich uvidi ,jak funguje propaganda medii z rukou techto elitaru proti Venezuele, co si najdou za duvod ,aby zasahli a co zorganizuji uvnitr Venzueli, aby tato 'HUSITSKA REPUBLIKA" padla, Kissinger zorganisoval padnout Aliendiho vladu v Chile.
Kdyz, to nepujde po dobrem,tak to pujde po zlem,pravidlo lidsva na vedeni vsemoznych valek a revoluci, jedina nadeje je ,ze lid Venzueli dokaze uhajit sve pravo a odolat pomluvam a desinformacim, pokud se dalsi Jihoamericke staty pridaji, tak muze vzniknout svetove velice zajimava koncepce noveho spolecenskeho systemu, ktery ve vsech jinych formach byl veysinou likvidovan elitou sveta, ta se nenecha odstavit od "koryta" bezpracneho zidi, ale s plnou kontrolou svetove populace.Nakonec, v Rumunsku byla revoluce a dnesni nejbohatsi Rumuni,jsou byvaly clenove komunisticke vlady, to same Samet a jine premeny, vzdy konci v rukach elity.Politicky neskoleny lid , vetsinou podlehne slibum a propagande-vzpomente, NEJSME , JAKO ONI!

208085

27.12.2009 10:37

Kozorohu, Vy jste se asi zbláznil. Proti Allendem začali první protestovat dělníci, které okradl i o to poslední.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 208085

Manifestaci a stávku těch nejchudších pak nechal rozstřílet Bachelet, otec současné "demokratky" prezidentky. Chavez, Bacheletová, Allende a spol. nemají ani potuchy o životě normálních lidí.

208096

28.12.2009 16:56

RE: Kozorohu, Vy jste se asi zbláznil. Proti Allendem začali první protestovat dělníci, které okradl i o to poslední.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208096

Hmmm,myslim ze niekto ma velmi skreslene informacie o prevrate a Alliendeho smrti, ale to nieje podstatne. Zaujala ma veta: Chavez,Bacheletova a Alliende nemaju ani potuchy o zivote normalnych ludi. Ok, povedzme ze to tak je. Na druhu stranu, vsetci ostatny neoliberalni vladci ostatnych krajin tuto predstavu maju? Pretoze mi to tak nejako logicky vychadza. Ze ak tito menovany o tom nevedia ty ostatny nemenovany o zivote obycajnych ludi zakonite musia vediet viac. Ak sa moja uvaha myli, poprosim vysvetlit, aky zmysel malo pisat o menovanych ze o niecom vedia alebo nevedia.???????

208219

29.12.2009 10:19

RE: Kozorohu, Vy jste se asi zbláznil. Proti Allendem začali první protestovat dělníci, které okradl i o to poslední.

kozoroh 61.?.?.?

Reakce na 208096

Vubec jsem se nezblaznil,jen Vy nevite,kde se dela politika a kdo dela rozhodnuti o jinych statech a jejich obyvatelich, tento bod Vam naprosto unikl.Prikladem je konec druhe svetove vlady, Americane zastavili akce na urovni Rokycany,Plzen a Skodovka se bombardovala v poslednich dnech valky, nebombardovali hute v Osrave, protoze to byl majetek "vyvolenych", tak,jako V Nemecku nebombardovali "vyvolenych" majetky.V Jalte rozhodli tri politici zidovskeho puvodu,jak si rozdeli Evropu, uz Vam to doslo,jak krestani jsou manipulovani, za cenu obeti 60 milionu?
V Rusku , v dobe "studene valky", kdy nam bylo receno ,ze bojujem proti imperialismu a kapitalismu,tak Americke firmy a specialisti staveli zelezarny,Magnitogorsk, a jejich nejvetsi elektrarnu, jejich auta byl Ford a nebo Buik a tak to bylo se vsim, kdyz byl nejvyssi komunista na hromade,tak,jej operovali na "zapade" a jejich deticky studovali na zapadnich universitach.
Takze, Aliende chtel prvnim krokem zestatnit taxiky a automobilovou dopravu,coz vedlo ke stavce a nasilnostem, takze ,tady dle uspesne taktiky vyvolenych v Rusku, by postihla nakonec, "revoluci" tentokrate bohate -vyvolene v Chile a revoluce by na americkem kontinentu se mohla rozsirit az do centra vyvolenych-USA. Ti,co delali revoluci v Rusku,tak dnes jejich potomci, kteri na ruske revoluci zbohatli, se teto revoluce sami dnes boji,nebot maji zkusenost,co provadeli v Rusku, povazte jen 100 milionu obeti.
V Madarsku pocitali s pomoci od Americanu, ze jim pomuzou nastolit demokracii a svobodu, o ktere tak casto mluvi, visledek, nic, Washington nemel zajem , to same prazske jaro a invase statu Warsavske smlouvy, ale,jake bylo angazovani v Jugoslavii, v Kosovu,kde jsou nejbohatsi naleziste zinku, jake bylo angazovani Britanie a z pozadi USA na Falklanskych ostrovech,kde se vi,ze je olej.
Ve Washingtonu se dela celosvetova politika, jako kdysi v Londyne kolonialni politika, jen si spocitejte,kolik zemi nalezelo k Britske korune, ted si spocitejte,kolik americkych zakladen je po svete a proc to vsechno, kdyz udajne mame byt svobodny a demokraticky, dnes se politice Washingtonu rika neokolonialismus a tem, co to delaji neokon, pritom to jsou ti samy,jak ti tri kralove v Jalte, co rorhodovali o nas a bez nas, v Mnichove to same, o nas a bez nas a ted, co myslite,ze budem mit?
Vaclav Havel vyhral presidentske "volby", jako jediny kandidat a v Americe mu ustrihli nohavici.

208264

27.12.2009 11:10

RE: Zni to jak pohadka,ted jde jen o to, jak to lide zneuziji,jako vse ostatni.

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 208085

Kozorohu, naštěstí jim (ředitelům planety) internet přerostl přes hlavu, ten je nástrojem pro transformaci nerostného o duševního bohatství.
Moudří si už připravují nástroje pro spravedlivější distribuci bohatství. Ale je to o nás, kdo máme své firmy a firmičky - do jaké míry podléháme "funkci tajemství".
Proč jsou asi "obchodní informace" vázané tajemstvím? Co je to vlastně tajemství?
Ano, tajemstvím je informační náskok, schopnost pohybovat se v informačních vrstvách společnosti NA ÚKOR TÉTO SPOLEČNOSTI.
Jiná "pravda" platí pro zaměstnance, jiná pro ty, kdo zaměstnávají. A změní to jen ti, co zkusí obojí a poznají, zač je který chleba.

Schopnost se uživit s co nejmenším podílem buď duševní anebo fyzické práce bude stále těžší. Propojovat podíl fyzické s duševní prací nelze řešit jen plýtváním fyzické energie ve "fitkách". A než dozrajeme k tomu, že každý budeme mít jednu práci fyzickou(za pultem v samošce, s lopatou nebo traktorem, roznášet pizzu...) a druhou duševní (řídit nějakou organizace, psát verše, manuály...) - tak ještě nějaká doba uplyne.

Je moc dobré zkusit dělat to, co dělá ten "nade mnou". Místo nadávání na něj.

208100

27.12.2009 12:00

RE: Zni to jak pohadka,ted jde jen o to, jak to lide zneuziji,jako vse ostatni.

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 208100

Tak tak, nějak tak to bude janko.

Navíc kozoroh velmi dobře shrnul Situaci a SOUVISLOSTI a na příkladě Venezuely opět připomněl něco, na co Pražák (jako jeden z možná nevědomých lokajů Voldemortů nebo někteří další zdejší diskutéři) tak nějak košér zapomínají, a to co se stalo s demokracií např. v Chile za vlády demokraticky zvoleného prezidenta Aliendeho.


Je to pořád dokola. Pokrytectví a bez ohledu na tzv. obyčejné lidi boj o MOC a peníze do těch správných kapes a je úplně jedno, které struktury mezi Voldemorty patří (pracovní definice v jednom z mých starších příspěvků) a jak vysoko v pyramidě fungují. Jedná-li se o KC, R&R s.r.o. nebo třeba zednáře s jezovity dohromady a debaty novodobých Neoů (díky Médovi za debatu o něm) jsou nejen na Zvědavci, ale celosvětově o tom, aby si lidé uvědomili a pochopili Souvislosti, kdo s nimi a PROČ jako ve filmovém Matrixu manipuluje a jako Trevor vystoupili (protože smrt ukončí vše a může přijít každou vteřinu) dokud je čas ze stáda.



A vzkaz všem, kteří sdílejí farizejské heslo některých zdejších sofistů o tom, že, cituji: "Pravda není pro všechny".

Zklidněte se, pomoci nějaké vhodné meditace sestupte do nižších hladin vědomí..[smích] a nad tím výrokem se nepodjatě a bez přebírání manýrů Vyvolených ZAMYSLETE.

Ještě stále máte pocit, že to je SPRÁVNÝ přístup, notabene na začátku 21.st, ve věku šíření svobodných informací na internetu, kdy zejména náboženští Voldemorté díky zájmu stále většího počtu lidí o FAKTA a nikoli planá filozofování a braniwashing ztrácejí mediální vliv?

Farizejství, které ústy některých Vyvolených hlásá vodu, ale pije víno je i v očích nevědomých a dokola propagandou, dogmaty, demagogiemi a podporou závislostí ovládaných ovcí stále zřetelnější, a to je jedna z věcí, která může v rámci správné "práce na sobě" MOCNÉ pokrytce v jejich "rozletu" přibrzdit.

jansmith[smích]

208104

27.12.2009 14:45

RE: Zni to jak pohadka,ted jde jen o to, jak to lide zneuziji,jako vse ostatni.

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 208100

> Je moc dobré zkusit dělat to, co dělá ten "nade mnou". Místo nadávání na něj.

Velmi moudře řečeno, příteli Janko. Pod to se podepisuji.

Jen nevím, jak zařídit, aby lidé namísto kručení na ty "nahoře" zkusili převzít jejich povinnosti a odpovědnost. Obávám se, že kručící většina touží hlavně po jejich odměnách. O jejich povinnostech nemá ponětí.

208111

27.12.2009 11:49

RE: Zni to jak pohadka,ted jde jen o to, jak to lide zneuziji,jako vse ostatni.

Bubeník 89.?.?.?

Reakce na 208085

Již ta zmínka kozoroha o kom.manifestu ukazuje profil autora. Jej nezajímají základny USA v světě, dvě války rozpoutané USa v současnosti z důvodů boje o přírodní zdroje. Navzdory slibům Bushe Gorbačovovi asi autor vítá další výpady NATo na východ a do Euroasie. To je přeci vývoz "Us demokracie". Kozoroh je asi výplod antikomunisty-diletanta Klause.

208103

27.12.2009 3:53

Pro ty kteri maji zajem cist

n.z. 99.?.?.?

nezavisle informace:

http://www.thirdworldtraveler.com/Venezuela_page/Chavez_Reelected_Dictator.html

Popira to bezne a falesne famy o Chavezove rezimu coby "komunistickem". Rovnez to podava svedectvi o bezprikladnych demokratickych volbach (dle J.Cartera) jakoz i rustu soukmomeho sektoru po dobu Chavezova prezidentstvi.

Nedavejte sluchu zaujatcum, polovzdelancum a nevzdelancum!

208089

27.12.2009 13:15

Jeho obdiv k bolševickým modlám

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

sice působí zvláště pro četné Východoevropany odpudivě, ale když se Venezuelanům líbí, tak co naděláme - vot děmakrátija.
Na určitý rasový akcent slyší Indiáni a mestici i v Bolívii a jinde v Latinské Americe.
Co se týče té povedené venezuelské soudkyně, tak u nás jsou justiční činovnice podstatně uvědomělejší a přestupníci z bankovního sektoru včetně největších bossů podsvětí se ani do vazby nedostanou a mizí za hranicemi hned, jak je toho zapotřebí.
U našeho nového Velkého bratra se dokonce dostávají sňatky do rodin politiků ...

208107

27.12.2009 19:59

Pro mě je to velmi jednoduché.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Pokud naše veřejnoprávní televize, ostatní kanály, tisk a rozhlas proklamují Venezuelu jako stát s diktaturou, antidemokratickou zemi vedenou koministickým demagogem a tak dále, a tak dále, nezbývá mi než konstatovat, že je to přesně naopak, protože kolik pravdivých informací se denně z oněch médií dozvídáme? Ha!

208141

27.12.2009 20:51

nemozem z niektorych prispevkov

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Naozaj sa mi pacia.Najma od ludi co o sucasnej Venezuele nevedia absolutne nic (okrem medialnych sprav) a o byvalej Venezuele zasa maju poriadne skreslene info ako tam byvalo super. Najviac sa mi pacila hlaska ze predosle komunisticke vlady vyrabovali pocas 50 rokov Venezuelu a ostatne bohate krajiny Latinskej Ameriky. Tak toto by som oznacil za vyrok roka hodny poriadne zadubeneho modraka. Doporucujem vsetkym co maju zaujem do tej zlej, diktatorskej, skorumpovanej a inflacnej Venezuely prist. Pozyvam, postaram sa o ubytovanie, pridte sa pozriet na vlastne oci.A tym co sa nechce par faktov.
Chavez nieje komunista a dokonca ani marxista. Je to jeho vlastne verejne vyhlasenie. Dal by sa charakterizovat ako socialista ale este ani to nieje pravda. Vsetko o co sa snazi ( on a jeho vlada) je spravodlivejsie prerozdelenie ziskov krajiny. Ziadne budovanie komunizmu ani socializmu ako ho pozname z nasich krajin.
Venezuela okrem ropy nema vobec nic. Hmmm, ak odmyslim vsetko ostatne nerastne bohatstvo, vratane medi, hlinika, zlata, diamantov a podobnych hluposti treba priznat, ze produkuje velmi malo. Dovod? Je to uvedene v clanku. Z byvalej polnohospodarskej velmoci sa stala krajina zavisla na dovoze potravin. Vdaka predoslim PRAVICOVYM " DEMOKRATICKYM" vladam. Tie uvodzovky tam niesu nahodou. Vacsinou to boli dosadene vlady co neboli ani trochu demokraticke a min. polovica z nich mala silne inklinacie k fasizmu podobne ako Pinochet v Chile. Kazdopadne, vzdy so silnou podporou USA. Vdaka slepej orientacii iba na ropu sa z Venezuely stalo to co z nej je,alebo bolo pred 10 rokmi.Z polnohospodarskej velmoci sa stala krajina zavisla na dovoze potravin. A tento stav pretrvava. Koli neskutocnym cenam za vzdelanie v tej krajine chybaju akutne mozgy vo vsetkych smeroch. ( tiez to su prve kroky ktore robila Chavezova vlada - vzdelanie)
Na margo vzdelania a ze sa nehovori o jeho kvalite. Mozem povedat ze momentalne ma Venezuela najpokrokovejsi vzdelavaci system na svete. Mimochodom na daleko vyssej urovni ako SK, alebo CR.
Korupcia. Je to naozaj problem. Ani nie tak pre jej vyskyt, ale pre myslenie ludi. Odkial pochadza toto myslenie? Je to 60 a viac rokov sustavneho zdoraznovania korupcie. Bola tam vzdy este vo vacsej miere ako tam je dnes.Da sa dolozit roznymi publikaciam z rokov 60,70,80 atd.
Toto iste sa tyka kriminality. Nie zeby v dnesnej Venezuele nebola kriminalita. Je a je omnoho vyssia ako si vieme predstavit,ale zaroven je nizsia ako byvala pred 10 rokmi a je trikrat nizsia ako v susednej "demokratickej a vzorovej" Kolumbii.A pri kriminalite funguje to iste ako pri korupcii.Viac nez kriminalta v reali je kriminalita v mysleni. Ludia tam trpia ciastocne niecim ako paranojou, ze vidia kriminalitu aj tam kde nieje.
Najlepsia tema je inflacia. Ano je vycislena vysoko, ale aka je vlastne realita. Za prve sa da povedat ze takto vysoka inflacia je o polovicu a viac nizsia ako bola pred 10 rokmi. ( mimochodom, rekordna inflacia bola vo Venezuele niekedy v rokoch 86-89 a to iba okolo 300% slovom tristo%), ale hlavne je ta inflacia umela. Realna inf...Automaticky kráceno

208147

27.12.2009 20:53

RE: nemozem z niektorych prispevkov II.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208147

Realna inflacia vo Venezuele neexistuje.Inflacia ktora je v sucasnosti vo Venezuele je umela vyvolavana neustalimy spekulaciami na trhoch a vyhananim cien do enormnych vysok.
Cenzura. Toto je tema uplne na zasmiatie, pretoze si dovolim uplne vazne tvrdit, ze Europa nepozna tolku slobodu prejavu ako ma Venezuela. Ohanat sa pritom, nejakymi odobratymi licenciami a podobne je ako tvrdit, ze na SK je cenzura,pretoze nejakym radiam a TV bola odobrata licencia z dovodu porusenia zakonov. Toto je totiz presne to co sa deje vo Venezuele. Snazia sa dodrziavat zakony a ist tvrdo po spekulantoch co ich nedodrzuju. A smutne je ze prave siritelia demokratickeho slova ako radia a TV su na prvych miestach v nedordrziavani zakonov. Ziarivym prikladom je pokus o puc v 2002 kde je jasne zdokumentovane ako sa podielali opozicne media ( ak chce niekto tak sukromne) na manipulaciach, klamstvach a zavadzani obyvatelov o realnej situaci. Dokonca isty cas odmietli prinasat informacie o diani v krajine. Dalsim prikladom je spominana Globovision. U nas by clovek takuto stanicu (bez ohladu na politicku prislusnoct) nazval stvavou vysielackou. Vo Venezuele je to vraj obhajca "demokracie a slobody slova" ale je az zarazajuce ze tento "obhajca" nema nutnost riadit sa zakonmi a platit odvody do mestskej pokladne kam spada podla sidla a co mu prikazuje zakon. A tak mila Globovision, dlzi od roku 2005 viac ako 10 milionov Bolivarov na odvodoch a bude jej odobrata licencia k 1.1 2010 ak do tejto lehoty neuhradi svoje dlhy. Otazka do plena. Dopadol by nejaky podnik s takymito dlhmi u nas inak? Myslim ze nie. Jediny rozdiel je v tom ze vo Venezuele sa z Globovision stane martyr prenasledovany nejakymi cervenymi kmermi.Vie si niekto u nas predstavit, ze by majitel nejakeho radia - povedzme europa 2- zacal v TV vysvetlovat, ze radi zdedil po svojom otcovi a teda mam dedicne pravo na frekvenciu radia. Inymi slovami povedane, nie je dedicom radia, budovy a zariadenia, on je aj dedicom pridelenej frekvencie, cize eteru v ktorom vysiela. bez ohladu na to ze tento priestor v eteri prideluje rada pre vysielanie po dodrzani urcitych podmienok. Tento majitel nemusi dodrziavat ziadne podmienky, lebo on radio zdedil. Taka je realna situacia pri likvidovani stanic. Este trochu cisel. Vo Venezuele sa teraz vo velkom krici ze Chavez chce umlcat slobodu slova rusenim licencii pre radia. Hmm, takze ko to je. Vo venezuele je registrovanych a funkcnych okolo 470 rozhlasovych stanic. Clekom vsetkych radii ( brane v uvahu aj miestne co vysielaju len v jednotlivych mestskych stvrtiach ) ich je 720. Pri kontorle dokladov rozhlasovych stanic ktora prebehla v tomto roku, bolo zistene ze 45 stanic nema splnene vsetky potrebne nalezitosti na vysielanie vyplyvajuce zo zakona. Bola ulozen trojmesacna lehota na odstranenie nedostatkov a nasledne nove predlozenie dokladov. Do tohto terminu tak neurobilo okolo 27 stanic. namiesto toho vytvorili alianciu za slobodu slova s ohromnou prezentaciou ako je umlcovana opozicia. Nasledne bolo tymto 27 staniciam odobrane pravo pristupu do eteru.( odobrata licencia,...Automaticky kráceno

208148

27.12.2009 20:54

RE: nemozem z niektorych prispevkov III.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208148

( odobrata licencia, nie zabavene budovy a zariadenie) Z tych 470 radii je az 1 vladne. Slovom jedno radio sa hlasi ako provladne radio. 420:1. Pri TV staniciach je situacia podobna. a vlada ma k dispozicii az 1 ( slovom jeden) TV kanal na sirenie svojich myslienok. VTV venezuela. Vsetky ostatne TV stanice su v sukromnych opozicnych rukach. To iste plati pre vsetky denniky v krajine.Divna to cenzura.
Znarodnovanie. Vo venezuele sa neznarodnuje. Teda aspon nie tak ako to pozname u nas.Vlada nacionalizuje vsetko co odmieta respektovat zakony a ustavu krajiny. Sukromne banky ktore naschval isli do krachu ( ake to zname scenare od nas),podniky ktore odmietaju vyrabat alebo sabotuju vyrobu pripadne distribuciu. PDVSA, elektrarne,alebo kavovy kartel, koli ktoremu nebolo dostat kavu vo venezuele. Ako to funguje? Nuz majitel napriklad konzervarne, vylovi a vykupi vsetky ryby na pobrezi. Samozrejme za stedrej dotacie USA. Nasledne tieto spracuje a produkty ulozi do skaldu. A tu pride to dolezite. Tieto konzervy ostanu v sklade a nie su exportovane na trh.Toto iste urobia zostavajuci traja majitelia konzervarni vo Venezuele a v krajine zo dna na den zmiznu konzervy z obchodov s odovodnenim ze niesu,lebo Chavez toto alebo Chavez hento. Tieto konzervy sa na trh dostanu o mesiac, ale uz s 10 nasobne vyssou cenou s poukazanim ze to je koli Chavezovi a jeho ekonomickej neschopnosti ( to je tiez jeden z dovodov tak vysokej inflacie) Predstavte si takuto situaciu, s cukrom, kavou, mukou, benzinom ( strajk rafinerie)ryzou, autami a vlastne vsetkym co je normalne predavane na trhu.Obdobny priklad sa da ukazat v polnohospodarstve. Par ludi, ( napriklad Britsky kralovsky dvor )ma v dozivotnych najmoch ( niesu vlastnici) obrovske mnozstva ornej pody darovanej roznymi predchadzajucimi vladami.( V pripade spominaneho Britskeho kralovskeho dvora sa jednalo "iba" o 340 000 ha ornej pody.Nie je tam preklep, to cislo sedi) Tyto "majitelia" postupne prestavaju pestovat na pode polnohospodarske produkty a stavaju tam golfove ihriska, Safari parky,alebo ju PREDAVAJU prenajimaju atd.( Venezuela je krajina s najvacsim poctom golfovych ihrisk na svete) Nasledne krajina nema potraviny a musi ich importovat.Najlepsie na tom je, ze tyto "vlastnici" vystupuju ako skutocny vlastnici a tvrdia ze poda je ich. Realita je, ze ju maju len prenajatu na dlhu dobu za simbolicku sumu na zaklade kadejakych pofidernych zmluv, ale niesu vlastnikmi. V tejto suvislosti som si spomenul na tyzden staru neskutocne hroznu spravu v Kolumbijskej spravodajskej relacii. Moderatoka s trpitelskym vyrazom na tvary a hysterickym hlasom zacal o Chavezovi ako vedie krajinu do upadku a ako dokaz dolozila, ze Venezuela je uz uplne v prdeli lebo takmer 70% potravin musi dovazat.No ano musi dovazat takmer 70% potravin, toto je neodskriepitelny fakt. Ale tento fakt vyznei uplne inak ak sa spomenie aj iny fakt. A to ten ze este pred 10 rokmi musela Venezuela dovazat 98% potravin do krajiny.Tuto malickost vsak spominana vydesena reporterka uz akosi pozabudla spomenut. Asi preto , ze by to vlastne znamenalo z...Automaticky kráceno

208149

27.12.2009 20:55

RE: nemozem z niektorych prispevkov IV.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208149

Asi preto , ze by to vlastne znamenalo ze tych takmer 70% dovazanych potravin znamena vlastne uspech a nie katastrofu hospodarstva Venezuely.
Takze aby sme sa dostali k podstate veci. Ak ide o znarodnenie, znarodnuju sa len podniky a poda typu ako som uviedol vyssie a to este nie sposobom, ze je nieco zabavene a hotovo. Nie, Vlada za zabavene majetky plati a plati velmi dobre.( vyjadrenia niekolkych vlastnikov ktory boli vyvlastneny)
Niekto tu pisal ze pocas 10 rokov Chavezovej vlady neskutocne stupol sukromny podnikatelsky sektor. Ano je to pravda. Nikto totiz nezakazuje podnikat nikomu. Dokonca je mnozstvo podpornych programov aby ludia mohli podnikat ( myslim ze ich je viac ako na SK), ale su podporovane len podnikatelske zamery ktore suzamerane na PRODUKCIU vo Venezuele, na technologie, ktore zostanu vo Venezuele a pre podnikatelov co maju zaujem skutocne podnikat seriozne . O spekulantov nemaju zaujem. Plan je nahradit majoritne postavenie sukromneho podnikania na vyvazene, ktore sa ma rovnym dielom podielat na strukture podnikania. Rovnym dielom, sukromne podnikanie, statne podniky a podniky mixta( statnosukromne podniky).Tu mozem napisat aj vyzvu pre vsetkych ktory maju zaujem rozvijat podnikatelske aktivity vo Venezuele. Nebojte sa toho a podnikajte vo Venezuele. Nikto vam nic neznarodni. A su tu neskutocne moznosti vo vsetkych oblastiach podnikania. Od polnohospodarstva, energetiku, ekologiu lahky, tazky priemysel, jadrovy priemysel az po vyskum.Kazdy seriozny podnikatelsky zamer je vytany s otvorenou narucou a mohutnou podporou. Opakujem, kazdy seriozny zamer.
Na temu Venezuely by sa dalo pisat a pisat, lebo u nas chybaju informacie, ale to by nekoncilo nikdy. Kto ma zaujem, viac sa dozvie na mojej stranke http:/www.interhelpo2009.org,alebo sa moze skontaktovat somnou cez moj email.Rad zodpoviem na akekolvek otazky ak to bude v mojich silach, pripadne pomozem.

208150

27.12.2009 21:33

RE: nemozem z niektorych prispevkov IV.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 208150

At uz se jedna o informace z prvni ruky nebo ne, tak dekuju. To me zajimalo, jak to ve Venezuele funguje. V kazdem pripade Venezuela je nebezpecny exemplarni pripad. USA obnovili ctvrtou flotilu, ale Chavez je vojak, takze to vi a zbroji jako o zivot. Venezuela bude klicova pro vyvoj v latinske Americe do budoucna. Muj nazor je, ze USA nedisponuji dostatecnou moci, aby dokazali vyvoj zvratit. Pokusit se vyzbrojit a vycvict zoldacke jednotky v Kolumbii po vzoru eskader smrti, bude vysoce kontraproduktivni pro mezinarodni postaveni Spojenych statu ve svete, predevsim v tom tzv. tretim svete a posili to pozice napr. Ciny v Africe a jinde. Navic Venezeula je oproti Salvadoru nebo Nikaraguii prili velka. Bez vnitrniho ozbrojeneho puce to nebude fungovat a Chavez si je toho vedom.

208154

27.12.2009 21:42

RE: nemozem z niektorych prispevkov IV.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208154

Nuz info su z prvej rukyy, kedze v tej Venezuele zijem a dost sa zaujimam o to co sa tu deje. Spravny je odhad ze vyvoj vo Venezuele je klucovym a tiez ze je trnom v oku.Je totiz az vzorovo demokraticky. Tky demokrati ako Havel a spol by sa sem mohli chodit ucit co to znamena slovo demokracia. na druhu stranu, je tu realna hrozba vojny. Chavez az tak nezbroji ako sa o tom pise. Niekde na stranke mam clanok venovany prave tomuto tematu a su to jedny z najnizsich investicii v regione do zbrojenia, co ma Venezuela. na druhu stranu sa neskutocne zbroji v Kolumbii, stavaju sa dalsie vojenske zakladne ako vlastne tak aj USA. Venezuela je v sucasnosti uz prakticky obklopena zakladnami zo vsetkych stram. Osobne si myslim ze ani Cina, ani Rusko jej vsak nepomozu. ich zaujmy su cisto obchodne. Na druhu stranu, Chavez ma taku ludovu podporu, ze myslim ze nejaky pripadny dalsi puc je v najblizsich rokoch nemozny, a napadnutie Venezuely USA nerealizovatelne. Viedlo by to k nesmiernemu odporu obyvatelstva. O co sa budu snazit urcite, je pouzit Kolumbiu ako provokatera a vlastne sa tak uz deje dnes. je to smutne, ze ludia v Kolumbii vobec netusia co sa vlatne deje a nechaju sa krmit propagandov.Teraz prebiehaju len pripravy. predpokldam nejaky vacsi utok, ci uz ako prevrat,alebo nejake vojenske akcie, bud tesne pred,alebo tesne po volbach v roku 2012, ak si ovsem dovtedy vysledkami Chavez a jeho vlada neupevni poziciu este viac ako ma teraz. kedze planuju do volieb spojazdnit nejake zeleznicne rychlotrate, odovzdat do uzivania niekolko desatisic bytovych jednotiek atd, atd, myslim ze si tu svoju moc upevni este viac

208155

27.12.2009 22:03

RE: nemozem z niektorych prispevkov IV.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 208155

Rusko a Cina a dlasi velmoce ziskaji vetsi duveryhodnost a posili svou pozici bez toho, ze by nekde museli poslat jedineho vojaka. Sice neposkytnou zrejme primou podporu, ale nechali by v tom Washington hezky vymachat. USA nebyly schopny v Africe, kde je hromada zkorumpovanych rezimu najit zemi, kde by mohli umistit zakladnu a sve velitelstvi pro Afriku. Navic armada USA je rozptylena po celem svete v nekolika stovkach zakladen a okupace v Iraku a Afaganistanu vaze dlouhodobe velky potencial. Cim vetsi imperium tim vice sfer zajmu a tim je nutna vetsi sila, ktera bude tyto mocenske zajmy hajit. Spojene staty nemaji lidske rezervy. Sice s technologickou prevahu lze vybombardovat nejakou zemi do doby kamenne, ale nelze ji obsadit a vyzuivat jeji potencial. Bombardovani nekompromisne postavi obyvatelstvo proti.

Primy utok USA? Takovy politicky slon v porcelanu vedouci k izolaci, jak USA tak Kolumbie. Kolumbie, prestoze ma mnohem vetsi armadu nebude schopna celit mobilizaci ve Venezuele a jetsli ma Chavez podporu, tak by me mel zavezt treba rocni povinou prezenci vojenskou sluzbu, pokud neexistuje.

Moderni vojenska technika typu letectva, namornich vecicek se hodi proti diverznim akcim a skrytem zpusobu vedeni valky. Pokud by se do situace vlozili USA primo, tak Chavez tuto techniku rychle ztrati. Duraz by mel byt vedeny na guerikovy zpusob boje a k tomu musi umet lidi masove pouzivat zbrane. Vysoce efektivni je schopnost pouzivat ruzne "rachejtle" odpalovane z ramene. I "zastarala" technika z 80-tych let je vysoce ucinna. Uz pouhe podomacku delane bomby pouzivane Talibanem v Afganistanu splniji svuj ucel s minimalnimi naklady.

208157

27.12.2009 22:38

RE: nemozem z niektorych prispevkov IV.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208157

Ale ano, v tomto mozem len suhlasit. USA ako take do vojny s Venezuelou nepojde. Oni radsej preferuju investovanie velkych sum, do kadejakych pofidernych podvratackych "akoze demokratickych" hnuti, roznych TV stanic ohlupujucich mladez a samozrejme do okolitych spolupracujucich krajin. Nazorna ukazka je prave prehenuvsi prevrat v Hondurase, pod taktovkou USA. Presne nieco take oni potrebuju.Hlavne sa zasa dostat k tej blbej rope.Je tu totiz jedna vazna hrozba. Chavez sice otvorene povedal, ze on nema preco zastavit dodavky ropy pre USA,ale zatial ani nemoze. USA je jediny velky odberatel.lenze aj nim ostane? Bezi program vystavby 12 super tankerov ktore ma dodat Cina v roku 2012 ( mimochodom budu najvacsie na svete) a zhodou okolnosti Cina spolufinancuje a aj realizuje rozsirovanie Panamskeho prieplavu,ktory ma byt hotovy tiez v roku 2012, prave aby nim tie nove supertankery mohli preplavat. No a v neposlednom rade ma Cina s Venezuelou uzavretu dohodu na dodavky 3 milionov barelov ropy denne. Myslim ze to hovori samo za seba. Momentalne bezi Venezuela koli dohodam s OPEC na tazbe v rozmedzi 1.5 az 2.3 milionov barelov denne.
Samozrejme Chavez preventivne vyzbrojil armadu najmodernejsou ruskou technikou. Nie preto zeby zbrojil,ale z uplne prozaickeho dovodu.USA uvalilo embargo na nakup nahradnych dielov na vojensku techniku, takze predosla vyzbroj ostala nepouzitelna.Po tejto stranke si myslim, ze Venezuela nebude lahkym cielom ani v pripade priameho napadnutia. Toto nieje Iraq s armadou co mala T72 ktore nevedela pouzivat a este polka usla.Tu bezi vycvik armady na vysokej urovni porovnatelnej s urovnou armady v USA. Armada je zatial profesionalna, ale uz je pocut hlasi obcanov, ze sa ma zaviest prezencna sluzba. Az sa nazbiera dostatok podpisov, bude o tom vyhlasene referendum a ak bude odsuhlasene, bude zavedena povinna prezencna vojenska sluzba. Tipujem tak v priebehu roku 2010. Pri podobnej akcii zameranej na znizenie kriminality, bolo vyhlasene mobilizacia civilnych hliadok. Do tohto dobrovolneho bezplatneho programu sa v priebehu mesiaca prihlasilo 2.5 miliona ludi. To len pre ilustraciu ako by asi prebiehala mobilizacia v pripade napadnutia. ludia su tu doslova nasraty, ze im svet neda pokoj a s guerilovym sposobom boja maju bohate skusenosti.... [smích]

208162

27.12.2009 22:11

RE: nemozem z niektorych prispevkov IV.

martas300 68.?.?.?

Reakce na 208155

Dobry den.Rad bych se pripojil k podekovani za objasneni deni ve Venezuele.Sleduji zpravy z ruznych zdroju a ty klasicke CNN,FOX ale i u nas NOVA a spol. jsou natolik zavadejici,ze jim neverim ani podpis.
Diky taky za Vasi stranku,mam v planu se do Venezuely podivat,nebot nekolik mych pratel,kteri tam jiz byli se rozhoduji jestli se tam odstehovat.Takze jeste jednou diky za informace.

208159

27.12.2009 22:42

RE: nemozem z niektorych prispevkov IV.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208159

Niet zaco. Akekolvek otazky co viem zodpoviem. Stranka ktoru mam, ma priamo v zamerani organizovat skupinu ludi co by mali zaujem sa odstahovat do Venezuely. je to tam aj niekde napisane, ze sapohrava s myslienkou Interhelpa, ktore sa zaoberalo sovietskym zvazom, az na to ze toto interhelpo ma za ciel Venezuelu. Inymi slovami, hladame ludi co maju zaujem im pomoct v ceste na ktoru sa vydali.Uz len preto, ze som osobne presvedceny, ze to co sa deje vo Venezuele je v sucasnosti, jedina spravna cesta kam by sa statne zriadenie malo uberat, ak sa chce oznacovat za demokraticke a slobodne.

208163

27.12.2009 23:03

RE: nemozem z niektorych prispevkov IV.

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 208155

Taky se přidávám k díku za to, co jsi sem z pozice někoho, kdo je "na místě" postnul canario447. Velmi zajímavé a poučné a jak o tom píšu v jiné reakci, opět další názorná kostička PUZZLE, která demonstruje, jak fungují světové finanční a jiné E/elity (tj. Voldemorti, kteří ovládají skrze lokajské novináře a autocenzuru byznys a mezin.politiku), o kterých by se nemělo tak nějak mluvit, že Médo? nebo v mainstreamu patřičně deformovaně a demagogicky.


Doufám, že si to POZORNĚ přečtou lidé kolem přítele sofisty HHBB, protože to je názorná ukázka, jak se bavit otevřeně o všem a jak nesklouzávat k tisícileté metodě tzv. Vyvolených, tj. k ohlupování lidí tvrzeními, že "Pravda není pro všechny".

Venezuela podle mne riskuje osud Chile a Chávez osud S.Allendeho nebo nějakou vnější intervenci či košér válku např. s Kolumbií - protože Rozděl a Panuj fungovalo doposud vždy spolehlivě, ale také mám pocit, že doba se změnila/mění, a to je asi jediná naděje pro tamější obyvatele, region a vlastně celý náš Svět. Uvidíme.

jansmith[smích]

208164

27.12.2009 23:05

RE: nemozem z niektorych prispevkov IV.

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 208155

Canario

velmi si vazim toho, ze jste tak otevrenym a faktickym zpusobem vystoupil na obranu pravdy! Utrel jste poskokum Imperia jakoz i papouskum krive propagandy co pomlouvaji soucasny pokrokovy rezim ve Venezuele usta a to je velmi spravne a zcela na miste.

Ja jsem ve V. nezil ale v nedavne minulosti jsem o ni cetl mnoho svedectvi jak to tam skutecne je a dale jsem na radiu "Democracy now" slysel vypovedi mnoha jinych. Naproti tomu je vseobecne zname, ze Imperium soustavne lze a mlzi. Takze v zaveru nemam nejmensi pochybnosti, ze Imperium pouziva vsech moznych triku vcetne premrstenych lzi a pomlouvani aby dosahlo sveho. Pouziva tez najemneho mezka - Columbii aby za ne tu spinavou praci udelala. Je jasne ze president Uribe je mistni kolumbijsky oligarch kteremu je zcela jedno jaka je soucasna a budouci situce lidu v jeho zemi; jde mu jen o to vyhovet vuli jeho pana - mezinarodniho kapitalu representovaneho Spojenymi staty. Ti chytrejsi z Kolumbijcu to vedi a proto podporuji FARC a jine organizace odporu proti jeho loutkovemu rezimu.

V zaveru musim rict, ze jsem presvedcen, ze lez dlouhodobe nemuze prevladnout a ze socialni spravedlnost a rovna prilezitost pro vsechny jsou NEZBYTNYM predpokladem pro civilizovanou spolecnost. Je-li to o co Chavezova vlada usiluje, pak ji bezmezne fandim. Z meho pozorovani Chavezova chovani a vyroku bych soudil, ze se blizi spis ke smeru krestanskeho socializmu, rozhodne ne marxismu; to by vypadala jeho zeme uplne jinak. To co probiha v Jizni Aerice je klicovym historickym posunem a ovlivni deni v celem svete vcetne Spojenych statu.

Pro vydavatele: nejsem registrovan a uvedomuji se, ze mam zde jiz treti prispevek. Dekuji za uverejneni; po tomto se omezim jiz jen na cteni. Dekuji.

208165

28.12.2009 0:07

pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Kedze je koniec roka, zacinaju vychadzat koncorocne hodnotiace spravy z roznych vladnych institucii. Prave som doprekladal jednu taku spravu o poskytnutych pozickach vo Venezuele za rok 2009. Takze v roku 2009 bolo pre polnohospodarov a zivocisnu vyrobu ( upozornujem, ze vacsinou sa jedna o sukromne hospodariacich rolnikov a nejake tie cooperativy)poskytnutych Agro bankou viac ako 36 000 uverov ( slovom tridsatsest tisic) o celkovej hodnote 3 000 milionov Bolivarov. ( 1US dolar = 2.14 Bolivaru)vsetky na dlhu dobu splacania ( viac ako 5 rokov) s 3 - 4 % rocnym urokom. Priemerno to vychadza okolo 83 000 bolivarov na jeden uver co je vo Venezuele slusny peniaz. Celkovo za rok 2009 spolu s ostatnymi aj sukromnymi bankami bolo polnohospodarskemu sektoru poskutnytuch uverov v objeme 22 000 milionov Bolivarov co je viac ako 20 % narast oproti roku 2008. Opakujem znova. Drviva vacsina tychto penazi odisla do sukromneho sektoru malych a drobnych podnikatelov.A to hovorime len o polnohospodarstve. Ostatne sektory su v inych spravach.
len jedna kratka sprava zo skolstva. Za rok 2009 vlada zakupila 300 000 notebookov pre zakladne skoly a spolu s dodavkami z minuleho roku a planovanym nakupom na buduci rok to ma byt celkovo 800 000 notebookov pre ziakov zakladnych skol. To len na margo urovne skolstva

208168

28.12.2009 2:46

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

Takyjeden 77.?.?.?

Reakce na 208168

Díky za spousty velice zajímavých informací. Informací o kterých jsem mnohdy,či vlastně většinou neměl vůbec tušení!
Teď by mě pouze zajímalo ,zda pánové Mejla a Línek ,kteří se zde zpočátku tohoto tématu profilovali ,jako "odborníci" na Venezuelu se alespon pokusí byť o náznak polemiky. [smích]
Takže ještě jednou díky.

208174

28.12.2009 3:42

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

H.Linek 76.?.?.?

Reakce na 208174

4 Takyjeden
Pokud ode mne chcete naznak polemiky, rad vam poslouzim. Ale opravdu to bude jen naznak.
Ono to totiz tady uz vsechno bylo a da se to najit v archivech Rudeho Prava a Pravdy.
Zadny marxisticky rezim se udajne nedostal do bidy svou vlastni vinou a neschopnosti, ale pletichami "zlocinnych imperialistu."
Vysvetleni komunistu pro potize nejruznejsich typu marxistickych ekonomik jsou dlouha, slozita a nesmyslna.
Pohled na vysledky hospodareni marxistickych diktatur je naopak primocary. Bida, hladomor a otroctvi.
Jedine vyjimky se daji najit v pripadech zemi, ktere nekdo podporuje. (Kubu podporoval mnoho let sovetsky blok, nyni Chavez a levicova E.U.), nebo obrovske nerostne bohatstvi. (SSSR, Venezuela).
Jinak je vysledkem marxisticke diktatury VZDY jeji zhrouceni (byvaly Sovetsky blok) nebo hladomor (Severni Korea, Etiopie).

208176

28.12.2009 16:32

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208176

Opakujem jednu a tu istu vec pre nechapavcov. Venezuela nieje komunisticka krajina. Nieje ani socialisticka krajina a nema ani taku vladu. S marxismom ( ak berieme do uvahy varianty ake pozname my) nema tiez vela spolocneho. O nejakej komunistickej,alebo marxistickej diktature nemoze byt ani reci.Venezuela nema ziadnu diktaturu. Chavezova strana ma v parlamente len cca 38% a tvori koaliciu s dalsimy stranami. V parlamente je zastupena aj opozicia . V krajine nieje zakazana,alebo zastrasovana ani jedna strana ktora tam existuje, a kazdy politicky subjekt ma pravo vyjadrovat sa a zucastnit sa volieb. Ono nieje problem v nejakych obmedzeniach, cenzure a diktature ako sa to snazi niekto zo zapadu neustale tvrdit. problem je v tom, ze opozicia nema co ponuknut ludom po tom co tam predvadzala viac ako 60 rokov a problem je v tom ze na vselijake sluby im nikto neskoci. Zapadne media to mozu maskovat ako chcu a blbci mozu donekonecna neco blabotat o marxizme, historii, komunistoch, diktature a podobne nezmysli, mysliac si ze tak to vsetko vysvetlia. Nepomoze to, lebo su to dristy. Ale ak to niekomu pomoze najst svoje osobne uspokojenie a utvrdenie sa v myslienke ze len a len ten kapitalizmus je nas vysneny svet co vsetko spas, nuz ok,posluzte si a zite si v svojej nevedomosti. Ale prosim o jednu vec. Tak ako ja necham zit vas podla vasich predstav, nechajte aj vy zit mna a ostatnych podla nasich predstav. Myslim ze je to nanajvys demokraticke, len mi je zahadou, preco to tak nefunguje a niekto sa ma snazi stale presvedcit ze idem zlou cestou.

208217

29.12.2009 0:18

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

Prazak 98.?.?.?

Reakce na 208217

>O nejakej komunistickej,alebo marxistickej diktature nemoze byt ani reci.Venezuela nema ziadnu diktaturu.

Nenechte se vysmat. Chavez obsadil nejdulezitejsi ministerstva a politicke posty svymi pribuznymi. Jeho otec i bratri jsou guvernery nejdulezitejsich provincii. To je demokracie, panecku. Je to diktatorska komunisticka mafie. http://hn.ihned.cz/c1-30742610-chavezuv-socialismu... To co tady vykladate vubec nekorensponduje se skutecnosti. Obrovske demonstrace proti komunistickemu rezimu diktatora Chaveze jsou na dennim poradku. Stejne jakjo jejich nasilne potlacovani. Vy jste videl pane Venezuelu tak jedine z ponorky. Tady si prectete jak to tam vypada od lidi, kteri tam ziji a po Venezuele cestuji. http://fhs.uhk.cz/politologie/uchazec/cti.php?c=me...

208248

29.12.2009 14:56

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208248

Pane jo, tak teraz si ma clovece polozil na lopatky. Vies prosim ta o com pises, alebo ti staci precitat nieco v zaprdenych ceskych ( pripadne slovenskych) novinach a uz si v obraze? Zijem 25 km od Caracasu kusocek za Los Teques v San Diego. Kukni do google, mozes si to tam najst. Pripadne dodam aj tf. cislo kam mi mozes zavolat. V Caracase som prakticky kazdy den. Okrem toho kde zijem som preliezol venezuelu po celom jej pobrezi. Takze masove protikomunisticke demonstracie??? A kde su prospim pekne? Pojdem sa na ne pozriet.Ak je masova demonstracia zhromazdenie 50 mladikov co roztlkaju co sa da, podpaluju narodny park a hadzu dymovnice, potom, ok, beriem.Otec Chaveza je guverner najdolezitejsej provincie? A ktorej prosim? Uvedumuje si vazeny, kolko rokov ma ten pripadny otec Chaveza?Mas vobec predstavu aka velka je Venezuela z kolkych statov sa sklada a aku rozvetvenu familiu by musel mat Chavez aby to co pises mohol robit? Myslim ze jeho otec by musel byt prvoligovy prietrtnik v posteli, aby stihol narobit tolko potomkov.Realita je taka, ze ta komunisticka mafia a zly diktator sa poctivo moci zbavuje a prerozdeluje ju smerom dolu. Tu je trochu iny system na aky sme zvyknuty.Tu sa vladne odspodku nahor a nie zhora dolu. Venezuela je snad krajina s najvacsim poctom ulicnych alebo sidliskovych vyborov. Este by som sa pozastavil pri nasilnom potlacovani demonstracii. demonstracie a protesty su vo Veneuzele povolene. Inymi slovami povedane, kazdy moze ist do ulic vyjadrit svoj nazor, alebo nazor svojho hnutia. Ziadna, opakujem ziadna demonstracia nieje a nebola rozohnata, ak neporusuje zakon statu. (vandalizmus, blokovanie ciest, okupovanie podnikov apodobne) a ziadna manifestacia, demonstracia, protest nebol rozohnany zbranamy. Policia co je nasadena na taketo akcie nema strelne zbrane!!!!!! To je prekvapenie,ze? Pan vsevedko mudry z hospodarskych novin.Netreba citat zadubenu modru propagandu a treba sa prist presvedcit na vlastne oci ak chces nieco o tom skutocne vediet.
Uvediem priklad propagandy. Konali sa volby. Sledovane agenturou J. Cartera-nasledne touto agenturou oznacene ako najdemokratickejsie a najtransparentnejsie volby akych sa ucastnil ( mimochodom, hlasovacie masinky na ziadost opozicie boli dodane z USA) a v tychto volbach ziskala Chavezova strana posty vsetkych gubernerov vo vsetkych statoch az na dva. Co zacala robit opozicia? Vo velkom sa na titulkach objavilo ako Chavez straca, pretoze v dvoch najhlavnejsich statoch ziskala posty opozicia.Logicky to znamena ze Chavez straca popularitu. Uz akosy zabudli poznamenat ze opozicia zaroven stratila v daslich 11 statoch a ziskala tam vlada. Mimochodom, ked uz sme pri tom.Kde to sedi teda ten Chavezov otec????
Tie doporucene linky som si precital a nic zvlastne co by vyvracalo mnou opisane veci som tam nenasiel.Spomina sa tam opozicia, studenske organizacie odporu a podobne. Ano existuju, su agresivny, velmi vybojny a na kazdom kroku porusuju zakony.V drvivej vacsine su to deticky panov podnikatelov, a bohatych ludi. Vacsina z ich rodicou je angazovana v nejakej opozicnej strane. To ...Automaticky kráceno

208276

29.12.2009 14:57

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208276

To ze existuju tiez svedci o diktature a prenasledovani opozicie.A jedna poznamka na zaver. veci co som pisal mozu vyznievat velmi pekne alebo optimisticky, ale to neznamena ze vo Venezuele niesu ziadne problemy.Su a je ich tam spusta ( ostatne ako v kazdej inej krajine na svoj sposob) ale nic to nemeni na fakte, ze vo Venezuele nieje ziadna diktatura, ze tam nikto nikoho neprenasleduje ( ovsem ak si odmyslime defraudanta,ktory ked ma byt postaveny pred sud radsej zdupka ndo USA a odtial vykrikuje ze je politicky vezen. Posledny pripad so sefom banky ( mimochodom brat ministra)ktory bol pomocou uplatkov protipravne prepusteny zo zadrziavacej vazby a teraz narieka z USA ze bol politicky prenasledovany s odovodnenim ze je v USA koli tomu, ze USA pozna a dodrziava pravo a medzinarodne pravo.Ok,kazdopadne beriem presvedcenie ze som Venezuelu videl len z ponorky.Ono na internete sa da najst dost veci o Venezuele podla toho ci jeden fandi tomu alebo tomu.Otazka je, co z toho je blizsie k pravde,alebo realite. Mozem ubezpecit ze to co pises, su uplne blaboly a znoska vymyslov.

208277

29.12.2009 2:42

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

Saša 74.?.?.?

Reakce na 208217

Přečtě te si článek Chávez opět univerzálním padouchem a vyčerpávající odkazy z něho. Ve Venezuele nebylo nikomu ublíženo.
Je těžké tvrdit, že o zemi něco vím, i když jsem tam několikrát byl. O naprosté svobodě svědčí propagátoři z USA, jejich „manifestace“, Amerika utrácí nepředstavitelné peníze za udržení kolonie, která se provinila, že plní prázdné a lživé Obamovy sliby.

Hlinkova Garda s Mejlou a „Prazakem“ bojuje z ÚESEJ za jejich nový Vaterland, vidí komunistu i v Obamovi, protože možná dá základní zdravotnictví chudým a s nimi černochům z chudinských brlohů velkých měst. Nebudou mít tu „svobodu“ chcípnout na ulici! Oni musí najít nepřítele, kam by ti čerství „Američani“ přišli, představte si ty socialistické nesmysly, jako placená dovolená přes 10 dní do roka a nějaký důchod ještě ke všemu před 65 lety, no co si to levičáci myslí. Vždyť pan H.linek vidí i Evropu jako „levicovou“, dle něj nepodporují války o nové kolonie SSA (Spojených Států A.) dostatečně.

208251

2.1.2010 1:39

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

p 125.?.?.?

Reakce na 208174

...zrejme se Venezuela ubira tou treti cestou/jeste nevyzkousenou/ ktera nam byla zakazana a pro kterou jsma byli igmorovani v roce 68 a Havel mel mimo jine za ukol v 89 tuto cestu/kterou by si vetsina u nas prala znemoznit...

208552

2.1.2010 15:23

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208552

Hmmm,Havel,nielen ze mal za ulohu tuto cestu znemoznit, on ju aj uspesne znemoznil. Celkom dobre si pamatam na prieskumy verejnej mienky tesne po prevrate, a aj ked ludia plny euforie a ocakavani kricali smrt KSC, v podstate si vacsina naroda nepriala zlikvidovat socializmus ako taky. ostatne, nebyt velmi premyslenej lzi p. Havla v svojom predvolebnom prejave myslim, ze by sa ani na hrad nedostal. Lenze p. Havel ludom slubil, ze nevznikne nezamestnanost, ze nebudu ekonomovia diktovat narodu,ako budu zit, ale narod povie ekonomom, ako maju urobit ekonomiku statu tak aby mohli ludia dostojne zit a ze sa to neda, to platit nebude, atd, atd.....kecy ohladom skolstva, zdravotnictva. Pekne sa to pocuvalo, len skoda ze si p. havel s tym prednesom nasledne vytrel rit a hlavne sa zaoberal ako co najrychlejsie prinavratit do rodinneho majetku Barandov a podobne. No co uz, bola to velka sanca na normalny zivot.

208610

28.12.2009 19:34

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

josef.maly 84.?.?.?

Reakce na 208168

Canario447 ( via Zvědavec ) dělá opravdu neocenitelnou službu systému Venezuely a musím přiznat, že jsem byl také překvapen poskytnutými informacemi. [překvapení]
Určitě by to chtělo mnohem více informací z různých stran, nespolehnout se pouze na tyto. Červené vlajky, uniformy, obrázky vůdce, hesla o revoluci, solidaritě, apod., jsem už zažil a mám na ně vrozenou alergickou reakci. Dokáži si i představit, že tímto způsobem pracovali jiní agitátoři cca před osmdesáti lety.
Je obtížné oprostit se od podvědomé touhy v takový "ráj na zemi" uvěřit, když vše ostatní spěje opačným směrem, čehož právě agitace zneužívá. [zmaten]

208227

28.12.2009 20:28

RE: pre vsetkych pochybovacov ohladom politiky vo Venezuele.

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208227

Hmmm, overit informacie je dost zlozite. Aj pre mna samotneho.Su totiz len dva zdroje. Protivladne a provladne. Takze skor sa spolieham na osobne postrehy, skusenosti a podobne. Ale najde sa aj par veci kde sa tieto informacie daju overit. Napriklad je tu link na video war on democracy, ktory hovori o Venezuele a mozem len potvrdit ze hovori velmi pravdivo o diani v krajine. Dalej bol nedavno natoceny film Oliverom Stounom prave o venezuele a Chavezovy (ale nielen o nom)kde sa snazi vysvetlit o co vlastne v tom socializme 21 storocia ide. Film sa vola Al sur de la frontera ( na juh od hranice). Ked sme uz pri filmoch je na You tube tiez jeden dobry dokument o castrovy. Vola sa Nepublikovane pravdy o revolucii. Alebo dokument nakruteny irskymi dokumntaristami pocas prevratu v roku 2002. Boli s kamerami vo vladnom palaci tesne pred prevratom, zachytili celu situaciu, aj s vniknutim vojenskych oddielov do palaca, zajatie Chaveza a pucisti si ich tam nechali aby zdokumentovali ich nastup k moci. Hmm, nejak sa im to smyklo z ruk a filmari zachytili v konecnom dosledku aj ako nasledne utekali z palaca, ako boli pozatykany a podobne veci,velmi zaujimavy dokument. Tie tvare pucistov stoja za pozretie. Dalsim dobrym dokumentom je napriklad Rescate de cerebro PDSVA ( zachrana mozgu PDSVA - riadiace centrum) ktory je o prevzati kontroly nad rafineriou pocas strajku rafinerky. Pozor, nie strajku pracovnikov, ale pocas strajku vlastnikov rafinerii.
A co sa tyka cervenych zastav, uniforiem,hesiel a podobnych veci, tak na pocudovanie sa toho vo venezuele moc nevidi ( samozrejme ak to porovnavam s nasimy heslami). A este by som dodal ze Venezuela nieje raj na zemi. Je to uzasna krajina s nadhernou prirodou a prijemnymi ludmi ktora ma neskutocne moznosti rozvoja pretoze ma doslova a do pismena vsetko co jedna krajina moze mat. Otazka je ako toto vsetko dokazu ludia tej krajiny vyuzit vo svoj prospech a tiez, ci svet necha ludi venezuely pouzivat svoju vlastnu krajinu tak ako si oni myslia ze je najlepsie

208233

28.12.2009 11:50

Venezuela bohužel asi padne

Erwin 91.?.?.?

a to brzy, stejně jako všechny pokusy nastolit vládu, postavenou na národní či jiné vlastenecké myšlence a vymanit se z lůna moci vyvolených. Pokud některý vůdce vlastní země je poctivý a jeho hlavní myšlenkou a podstatou jeho vlády je sloužit svému národu, musí být zákonitě smeten. Stačí se podívat do minulosti.

208195

28.12.2009 15:11

RE: Venezuela bohužel asi padne

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208195

Nemyslim si zeby Venezuela padla a uz vobec nie skoro. Ono je pekne sa ozerat do minulosti, ale zaroven si treba uvedomit, ze nie vsetko z minulosti plati aj v sucastnosti. Vlada venezuely nieje postavena na narodnom a vlasteneckom principe, ale na socialnom principe, kde narodno a vlastenectvo je len jednou zo sucasti. A Chavez tiez zasa nieje dokonaly prezident, co nema ziadne chyby a ide mu len o dobro naroda. Mozno to tak vyznieva optimisticky na zaklade veci co som napisal vyssie, ale to su len kusky z celku.Treba si uvedomit, ze Venezuela ma aj svoje problemy, aj roblemy s celym procesom, ze nie kazda vec co vlada vymysli je dobra,alebo sa nestretne s nevolou obyvatelov.Ja si nedovolim hodnotit system ako taky ci je dobry, zly alebo aky.Pre mna je to cesta,alebo smer ktorym sa zacal uberat vyvoj v Latinskej Amerike a osobne si myslim ze by sa nim mal uberat aj zbytok sveta.A co sa tyka padu. Ono, Venezuela nieje sama, su s nou aj ostatne staty latinskej ameriky a su s nou dobrovolne. Nie je to zvazok aky pozname my z minulosti so ZSSR na vecne casy atd.V Latinskej amerike zostala uz prakticky len Kolumbuia,Peru a ciastocne Chile na strane USA a neoliberalnej politiky. Vsetky ostatne staty su na prechode k soc. 21 storocia,alebo sa s touto myslienkou aspon pohravaju.A vzhladom na fakt ze od 1.1. 2010 zacina pre staty spojene v ALBA platit nova mena Sucre ( obdoba eura), myslim ze sa zostavajuce staty chtiac , nechtiac budu musiet k socializmu 21. storocia velmi rychlo pripojit. Myslim ze toto bude posledna rana pre definitivny pad dolaru.

208213

29.12.2009 2:55

RE: Venezuela bohužel asi padne

H.Linek 76.?.?.?

Reakce na 208213

To se canario hodne pletete. Pokud opravdu zijete ve Venezuele a pokud tam opravdu jeste vychazeji nejake opozicni noviny, tak si prosim vas nejake kupte.
Mena zvana sucre o ktere pisete platila nejakou dobu pouze v Ecuadoru. V roce 1979 jste za 25 sucre koupil 1 americky dolar. O dvacet let pozdeji jste potreboval 25 000 (slovy 25 tisic) sucre na nakup jedineho dolaru. Potom Ecuador presel prave na dolar, kterym se tam plati dodnes. Definitivni pad dolaru jak jiste vite zatim nehrozi, spise dochazi k jeho posileni. A to je dobra zprava jak pro Ecuador, tak pro Venezuelu.
Zeme sdruzene v projektu AULA (socialismus pro 21. stoleti) se opravdu chystaji za necely tyden odstartovat program Sucre, ale nejedna se o nejakou menu a uz vubec ne o obdobu eura. Ma to byt spis jakysi primitivni barterovy obchod, ktery v minulosti neuspesne vyzkousely komunisticke staty sduzene v RVHP.
Pro zajimavost - ze socialisticke AULA prave vystoupil Honduras, jehoz zakonodarci se spravne dovtipili, ze ani venezuelska ropa nemuze financovat nesmyslne komunisticke chimery Castra, Chaveze a jejich kumpanu.

208252

29.12.2009 15:19

RE: Venezuela bohužel asi padne

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208252

Ach jo.Ono je to tazke s niekym diskutovat ak mu chybaju zakladne fakticke znalosti a pritom si mysli ze o danej problematike nieco vie. Za prve sucre ecuador je, alebo bolo nieco uplne ine nez o com sa tu bavime.
Za druhe neexistuje ziadna AULA vola sa to ALBA
Za tretie ohladom Hondurasu,kde prave prebieha prevrat stedro podporovany z USA je tazko hovorit kto sa co dovtipil a preco odkial vystupil.Mimochodom, okrem USA ziadna vlada sveta neuznava ani pucisticku vladu a ani novo zvolenu vladu v babkovych volbach.Koho ty ludia potom zastupuju?
Ohladom opozicnych novin: staci si tuknut do googla a vyskoci ich niekolko desiatok,spomeniem len tie najvacsie - El Naciona, El Universal, Ultimas noticias, La Razon, El nuevo Pais atd, atd.
A teraz c sucre
Od 1.1.2010 vstupuje do platnosti na celom uzemi statov ALBA spolocna mena Sucre, vytvorena pre vzajomne obchodovanie medzi statmi ALBA ako nahrada za US dolar. Doslova, aby staty spolu obchodujuce nemuseli na spolocny obchod nakupovat dolare a nasledne ich zasa vymienat. Nazov SUCRE je skratka : Sistema Unitario de Compensación Regional de Pago (Sucre)a nema nic spolocne s byvalim sucre ekvador.
A co sa tyka toho ze sa jedna o nejaky nepodarok . Od 1.1. vchadza v platnost v elektronickej podobe a od aprila v monetarnej podobe. Ohladom eura:"El sucre será una Unidad de Cuenta Común (UCC), como lo fue los inicios el euro, y su valor dependerá de una canasta de monedas" - Sucre bude bezna uctovna jednotka (CCU) tak ako bolo na zaciatku euro a jeho hodnota zavisi na menovom kosi.Zlozenie menoveho kosa: el boliviano de Bolivia, el peso cubano de Cuba, el dólar del Caribe Oriental de Dominica, el lempira de Honduras, el córdoba de Nicaragua, el dólar de Ecuador y el bolívar de Venezuela.
Hmmm, naozaj to vyzera ako nepodarok, cele to sucre.
Ohladom odstupenia Hondurasu z ALBA, nemam ziadne informacie, takze poprosim o zdroj.
Ostatne informacie ohladom Sucre budu v pripravovano clanku na ktorom prave pracujem

208280

29.12.2009 19:22

RE: Venezuela bohužel asi padne

H.Linek 76.?.?.?

Reakce na 208280

Tak predne Canario,
manuel Zelaya nebyl odstranen z nejakeho rozmaru, ale protoze se stejne jako Chavez snazil stat dozivotnim diktatorem. Hrube poruseni zakona a ustavy. Prozatimni vladu Hondurasu uznava pravda malokdo, ale president Porfirio Lobo uz byl zvolen svobodne. Zde je clanek o pripravovanem vystupu Hondurasu z ALBA. http://news.xinhuanet.com/english/2009-12/17/conte...
Ona ta ALBA neni tak mohutna organizace, jak se nas zde snazite presvedcit. Po odchodu Hondurasu v tom socialistickem slepenci zbude vcetne miniaturniho St. Vincent pouhych 7 zemi.
A v pripade Sucre se opravdu nejedna o menu nebo dokonce tistene penize, ale o barter na urovni prvobytne pospolne spolecnosti. Jak byste take chtel hodit do vaseho menoveho kose bezcenne el peso cubano de Cuba a el dolar de Ecuador ?
Ecuador totiz zadnou vlastni menu nema. Pouziva US dolar.

208301

29.12.2009 20:26

RE: Venezuela bohužel asi padne

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 208301

No jo cely diplomaticky svet se hemzi ignoranty, kteri odmitaji manaskovou vladu v Hondurasu uznat. Kupodivu diplomaticke dusledky Kosova zacinaji pomalu, ale jiste dochazet leckomu. Latinska Amerika si pujde svou cestou, a silou USA ztrati moznost spolupracovat. Kuba vydrzela izolaci 40 let, jak dlouho si na svem pisku poradi USA? Prvnich 10 let obnovy realne ekonomiky byva tradicne tvrdych.

Vicemene latinska amerika je pro USA prirozeny obchodni partner. Americane jsou schopni dle meho nazoru obnovit rychle vyrobu spickovych technologii nevojenskeho charakteru, ktere by velmi pomoct i ve zbytku sveta pro reseni palcivych problemu, kterym jako civilizace budeme nuceni celit a byl by o ne zajem. Nebo se muzou pokusit pokracovat ve strategii "economic hitman" a loutkovych vlad, ktere pujdou docasne nainstalovat pouze v malych statech latinske Ameriky. Ale kazda akce vyvolava prislusne reakce. USA se timto dostanou do izolace.

208311

29.12.2009 21:03

RE: Venezuela bohužel asi padne

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208301

Ha ha, tak teraz ste ma rozosmoal. Lobo bol zvoleny v slobodnych volbach? Tak to ma podrz. Volby boli zinscenovane, momochodom uplne mimo ustavu 8 Micheleti podla ustavy namla pravo vypisat volby a tieto "slobodne" volby boli odignorovane vacsinou obyvatelstva. ucastnilo sa ich menej ako 25 % obyvatelov krajiny a esta eni tych 25 % zucastnenych nedalo Lobovi vsetky hlasy. Bohuzial, ani Lobo nema podporu a nieje uznany ako prezident ostatnymi statmi. Clanok o chystanom vystupeni Hondurasu z ALBA a o uz vystupeni Hondurasu ako ste pisali predchvilou su dve rozdielne veci.Si myslim. A k ALBA. V Albe su staty ktore tam chceli byt a pre ktore to je vyhodne.Ci sa do ALBA ( do toho zlepenca) prida Brazilia a Argentina ( o com sa prave vo velkom rokuje) je otazne, ale minimalne Argentina tam pojde. Bezcene kubanske peso je mozno bezcene pre vas, ale to peso existuje, ma svoju hodnotu a do toho menoveho kosa ho nebudem davat ja, ale clenske staty ALBA. A co sa tyka ekvadoru. Ekvador pouziva dolar.ale Ekvadorsky dolar a nie US dolar.Momentalny kurz je tusim nejakych 22 Ekvadorskych dolarov voci euru.
Otazka Sukre ci sa vam to paci, alebo nie, bohuzial ide skutocne o plnohodnotnu menu, ktora bude nahradzat dolar pri vzajomnych obchodoch statov ALBA a statov ktore budu chciet obchodovat s ALBA. Teda ak na to pristupia, co si myslim ze im nic ine ani neostane,ak budu chciet nieco tym krajinam predavat. To sucre ma byt od 1.1 spustene v elektronickej podobe a od aprila ( */-) by malo nabehnut ako normalne fyzicke peniaze. nejedna sa v tomto pripade o vymenu narodnych mien za unifikovane platidlo ako tomu bolo v pripade eura. Ostanu v obehu narodne meny a sucre sa bude pouzivat len na medzistatne obchodovanie a napriklad pre turistov a podobne.Teda aby si napriklad venezuelcan nemusel vymienat bolivare na dolare a potom zasa nasledne dolare v ekvadore menit na ekvadorske dolare.Pouzije sucre.
Co sa tyka pana Zelaya v Hondurase. Odstraneny bol koli vypisaniu referenda, v ktorom sa jednalo o to ci obyvatelia krajiny suhlasia so zapocatim priprav zmeny ustavy. kedze opozicia spravne vytusila, ze by to ( podobne ako vo Venezuele) bolo pre nich pritvrde, tak ho vojensky za pomoci CIA zvrhly a vyhnali z krajiny.Ak by ste si dali tu namahu a zistili co sa nasledne dialo v Hondurase, ake "demokraticke" kroky prijala pucisticka vlada, ako sa odstrihli tv a radia od vysielania, strielali demonstranti, takmer sa zlikvidovala Brazilska ambasada a podobne, torsku by ste otvorili oci.Ale kto nechce vidiet, neuvidi a vzdy sa na veci moze pozerat scervenakym pohladom a za kazdym krikom hladat komunistu. Sorry, ale linky a odkazy co mi davate su uplne smiesne v porovnani s tym co tu bolo ohladom Venezuely zverejnene. Staci mysliet trochu logicky a zistite, ze vas neskutocne kriticky pohlad na Venezuelu a jej "diktatora" ma po faktickej stranke trhliny ako Panamsky prieplav. Ono to je v podstate jedno, ja vam vas nazor neberem, kludne si mozte mysliet ze Chavez je najhorsia cerbvena svina na svete.To je vasa vec

208316

29.12.2009 21:30

RE: Venezuela bohužel asi padne( ospravedlnenie)

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208316

Ospravedlnujem sa za nepresny udaj. Ekvador od roku 1999 skutocne pouziva US dolar ako svoju menu. Je to moja chyba, doslo k zmetocnym informaciam.Tento fakt ale nic nemeni na veciach ohladom Sucre.Sucre nieje moj vymysel.Len informujem co planuju, alebo co chcu robit. To je vsetko

208321

29.12.2009 21:43

RE: Venezuela bohužel asi padne

H.Linek 76.?.?.?

Reakce na 208316

Mylite se Canario.
Zijeme v dobe internetu a kazda lez se provali. Obrazky urvaneho marxistickeho diktatora, jeho nasilniku v rudych kosilich i vysledky jejich niceni obleti svet behem nekolika vterin. Udaje o tom, jaka mena se kde pouziva se daji najit na google behem nekolika vterin. http://www.worldtravelguide.net/country/79/money/S...
Kdybyste opravdu zil ve Venezuele, vedel byste cim se plati u sousedu a nemusel byste si vymyslet menu ktera nikdy neexistovala a jeji kurs 22 vuci euru.

208323

29.12.2009 23:18

RE: Venezuela bohužel asi padne

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208323

Ha ha, nestaci ze som napisal ospravedlnenie ze som sa splietol ? Ekvador je sused Kolumbie a nie venezuely a naozaj netusim preco by som sa mal zaoberat ekvadorom ako takym. Sorry ze niesom neomylny.A ohladom internetu a veci co obletia svet za sekundu, no ano, obletia, len akosi neviem najst tie krutosti ba priam zverstva o ktorych pisete.Alebo znamka krutosti je cervena kosela? Tak potom klobuk dolu. Skor par modrakov ma cervene oci od zurivosti, ze ta sprosta venezuela nekrachuje ani sa neruti do ziadnej katasrofy tak ako by si to priali.Ze?Ostatne, ohladom mojho pobytu si staci pozriet moju IP adresu.Momentalne sedim pri pc v Medelline - kolumbia pri mojej polovicke a travim vianocne volno. pripojenie na net cez UNE - Kolumbia. Po 4. januari, kedy sa vraciam nazad do venezuely sa prihlasim z Caracasu a mozte si to vazeny pane nedovercivy zasa overit.Myslim ze tak ci onak je to nepodstatne a nemam v najmensom zapotrebu dokazovat ci zijem vo venezuele alebo nie. [smích]

208329

30.12.2009 0:29

RE: Venezuela bohužel asi padne

H.Linek 76.?.?.?

Reakce na 208329

Canario, nejednalo se z vasi strany o zadny omyl. Vy ste si jednoduse vymyslel. Nejen neexistujici menu, ale i jeji kurz. Jiste uznate, ze to zpochybnuje i dalsi vase informace.
Ja se v te oblasti pohyboval uz nekolikrat, znovu se tam chystam a vidim to uplne jinak nez vy. Chavez svymi zpusoby, nasilim, zastrasovanim a lhanim vypada jako Klema Gottwald pres kopirak. Co me na te tragicke situaci rozveseluje je to, jak si prosti Venezuelanci, Kubanci nebo lide z Nicaraguy vypraveji o svych vladcich podobne vtipy, jako jsme si vykladali my o komunistech.
Doufam, ze znate ten o Miguelovi a iguane.

208336

30.12.2009 16:27

RE: Venezuela bohužel asi padne

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208336

Sklamem vas,ale nic som si nevymuslel. Na notebooku mam v gatgete nainstalovany prevodnik mien a tam mam zapnute niektore meny v Latisnkej Amerike.len som na to mrkol a pisal, bez overenia si ci tam je pravdivy udaj.Nieje moja chyba ze nejaky provedor tam dodnes udava kurz ekvadorskeho sucre. preto ta cifra. Az po kliknuti na polozku sa mi rozbalilo ze sa jedna o sucre - cize nespravny stary udaj.Mozem poskytnut screen z monitora, aby bolo jasnejsie o com hovorime, ale myslim ze to nieje dolezite. Na tomto linku si moze kazdy pozriet par fotiek z venezuely tesne pred odchodom na vianoce do Kolumbie, z miesta kde zijem. Neboli povodne urcene pre verejnost, tak sa ospravedlnujem za skladbu fotiek http://picasaweb.google.com/canario447/Venezuela
A ohladom vasho pohladu na Venezuelu a mojho.Nikto vam ho neberie. Vy patrite k tej malickej skupine kriklunov co kricia aj vo venezuele. ja zasa k tej vacsine ludi co chcu zit vlastny zivot a nenechat si diktovat ako mam zit od USA a ich nadnarodnych korporacii [smích]

208383

30.12.2009 16:39

RE: Venezuela bohužel asi padne

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 208383

http://picasaweb.google.com/canario447/Venezuela

208386

30.12.2009 2:00

RE: Venezuela bohužel asi padne

korutan 81.?.?.?

Reakce na 208329

,Dobrý den, předně vám chci poděkovat za hromadu zajímavých informací o Venezuele. Tady se buď korektně miluje na věčné časy, nebo stejně korektně nenávidí. Také na věčné časy. Čtyřicet let života našich Jelit v prdeli Sovětského svazu vystřídalo, zatím, dvacet let jiných Jelit v prdeli USA. Zoufalý to pohled na třepotající se nožky našich představitelů a trvá s výjimkou pár dnů až týdnů, již šedesát roků!
Páni H-link, Pražák a spol. (bez r.o.) jsou svou hlubokou znalostí všeho a čehokoliv, schopností hluboké a detailní analýzy, vinikající až famózní dedukce a nejširšího shrnutí a syntézy, perlami mezi přispěvateli tohoto webu. Jeden musí ocenit jejich jednoznačnou, až myšlenkově jednoduchou linii směrování proti všemu, co nechválí jejich Velkého bratra, případně by na něho mohlo vrhnout stín pochybnosti o jeho dokonalosti! Co na tom, že z jejich argumentace a způsobu vedení diskuze by jeden mohl vrhnout šavli!
Diskutovat s nimi, polemizovat o čemkoliv, je zoufalou ztrátou času. Jejich pravda je jediná správná, pevná a na věky, tak jako byla pravda komunistů. A nejspíš dopadne stejně!
Za Vaše příspěvky ještě jednou děkuji. Korutan

208344

30.12.2009 0:21

RE: Venezuela bohužel asi padne

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 208316

Velmi chytre, vytvorit mezinarodni menu a snizit naklady v mezinarodnim obchode a zachovat domaci meny, ktere mohou reagovat na konkretni situace narodnich ekonomik jednotlivych zemi, ktere se budou lisit. Zahranicni turiste budou mit taky zjednoduseny styk. Jsem zvedavy jak to bude v realu fungovat a zda to bude stabilni?

208334

30.12.2009 0:40

RE: Venezuela bohužel asi padne

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 208334

Hmm, dozvieme sa presne o tyzden, kedy ma prist Sucre do oficialnej platnosti a hned nato ma byt vykonany prvy skusobny obchod a to predaj ryze z venezuely do Kuby.Ale momentalne riesime dolezitejsiu vec pan Bartosek a to konkretne ci som,alebo neisom vo venezuele... [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] No co uz, niektorych trapia rozne veci.

208341

30.12.2009 5:11

RE: Venezuela bohužel asi padne

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 208341

Echh, ja jsem vzdycky stastny jako blecha, kdyz se dostanu k informacim z ulice obycejnych lidicek a z prvni ruky. V kazdem pripade s tou IP adresou jste to utnul, ale pouze pokud si nasi experti dokazi sami urcit lokaci. Protoze to, co nevidi na vlastni oci a neshoduje se schvalenou linii strany, to prej neexistuje. [velký smích] [velký smích]

208347

28.12.2009 22:57

RE: Venezuela bohužel asi padne -bohudik nepadne

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 201.?.?.?

Reakce na 208195

Chávez opět univerzálním padouchem
Ilona Švihlíková
http://www.blisty.cz/2009/8/13/art48389.html

Potřebuje Chavez válku, aby skryl problémy Venezuely?
čili Mezi nám
http://www.blisty.cz/art/48392.html

208244

28.12.2009 18:59

Nevim, kdo z diskujicich zna osobne Venezuelu, a jak dalece.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

Ja ji take neznam, nikdy jsem tam nebyl a nezajimam se o ni nijak extra. Ale znam editora jednech zidovskych novin, jehoz manzelka je Venezuelankou, a on tam jezdi. To uz jsem pokleslym slidilum, kteri jsou schopni jit mu po krku, naznacil hodne.
A klidne si troufnu naznacit vic, vzdyt je to dnes uderna hodnota - jeho otec se nevratil z koncentracniho tabora - takze bacha na vec, hajzlici. Ten clovek (syn) si zije pozapadacku...; treba: kdyz si potrebuje napsat do te doby nejake nezname telefonni cislo, rozvali srajtofli a z dvoucentimetrove tlousty stovek (dolacu) vytasi povysene jednu a na ni to cislo napise. (Propiskou, na veky vekuv.) Ale dost identifikace.
Po posledni ceste do rodiste sve zeny pred forem prohlasil: Pokud se doziju duchodu, pul roku v roce budu zit ve Venezuele. Je tam lacino (penezenka, samozrejme, musi byt prvni hodnotici faktor) a potom je tam perfektni socialni zajisteni a lidi jsou nesmirne vstricni. (Nechejme i ten "ulet" bokem.)
Pak presel na detaily ideologicke a vsechny popisoval s nadsenim - zivot mi tam (z pohledu zapadne pojimaneho systemu) vyznival jaksi schudnejsi a dustojnejsi, nez je ten, pro nas ostatni v ekonomicky vyspelejsich zapadnich zemich. Vyhybam se detailum, protoze jsem si je nijak neznamenal, jen jsem je v te chvili hltal (znovu podotykam - od zidovskeho editora, ne prilis sympatickeho, kteremu se nevratil z koncentraku tatinek) neco jako pohadku s chutnym koncem...
Ale priznavam se, ze i Chaves je mi uz od pohledu, az predpojate nesympaticky..., kdyby se jednalo o reakci poamericku vybusnou, stal bych ho bez rozmysleni, ale ted, po vyjadreni toho editora, mi to jaksi nejde.)

208225

Tuto stránku navštívilo 7 835