Diskuze k článku

Spiknutí proti umění, část II

Příspěvků 55

15.12.2009 6:13

Výborný článek

Tonda 69.?.?.?

Nutno také dodat, že židé vymysleli naivní umění a to proto, že se ho dá vytvořit hodně za krátkou dobu a je pak co prodávat, prostě lepší kšeft.

206998

15.12.2009 6:44

Stihnul jsem přečíst začátek článku,neboť spěchám do práce.

zero zreo (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?

Ale i z toho mála mi vyplývá,že židé jsou mistry v prodávání iluzí. Mistry těžící z lidské blbosti a v neposlední řadě mistry v prodeji potištěného papíru,které nosíme v peněžence. Ti co dali přednost před bankovkami přednost plastové kartě,jsou patrně jejich největšími mecenáši.

207000

15.12.2009 9:32

Odhalená pravda

Non 147.?.?.?

Vůbec bych se nad tím nepohoršoval.V té tvorbě je totiž vidět
úplně na syrovo,jací jsou novodobí kryptorasisté,jejich zvrácenost
je nad jakýkoliv popis zřejmá a ostře viditelná stejně jako smrad,
provázející mrtvolu.Co je horší je ovšem fakt,že tak vzniká silný
šum,ve kterém se ztrácí skutečné umění.To totiž hovoří přímo, vykladače nepotřebuje ale někdo v tom může vidět slabinu.Nebývá
včas nalezeno,kopírováno,cestu k lidem si hledá dlouho a často
opuštěno zmizí.A znovu se objevuje.Ale i to už tu bylo.

207010

15.12.2009 9:39

Moderní umění není jednoznačně definováno.

baki 89.?.?.?

Já sám bych si "Pikasa" do pokoje nepověsil. Ale uznávám, že je vrstva lidí, kteří toto za umění (a to vrcholné) považují. Tak je to i s "moderní hudbou" či jinými "moderními" směry. Konkrétně - když se podívám na "moderní" malby, mnohdy tam rozpoznám umělecké směry, které se zachovaly i v jeskyních a jsou tisíce let staré. Jedná se tedy o koloběh, jaký je běžný v oděvní módě. Tedy": Moderní - nemoderní - zastaralé - archaické - příliš odvážné - odvážné - moderní - atd. I v moderním umění je patrný takovýto koloběh. [smích]

207012

15.12.2009 9:52

"chorý" obraz je zrkadlom chorej duše

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

chorý mozog plodí choré "umenie".
choré mozgy ovládajú svet a stvárňujú si ho na svoj obraz.
no a ten niemand "zbytok" sa jednoducho "musí" jednoducho prispôsobiť.

207014

15.12.2009 13:00

RE:

hledající a nalézající 85.?.?.?

Reakce na 207014

... tento příspěvek přesně popisuje podstatu věci ...

207020

15.12.2009 20:36

RE:

sxg 78.?.?.?

Reakce na 207014

Vložený obrázek

207077

15.12.2009 14:28

Lidovky.cz: Anonymita v diskusích končí, nestyďte se za své názory

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

"Chceme zkvalitnit diskusní prostředí. Část uživatelů internetu zneužívá anonymitu a diskuse pod články se pak kvůli nim hemží vulgaritami, urážkami, xenofobními, rasistickými ale především antisemitskými poznámkami.O takové příspěvky na serveru Lidovky.cz nestojíme a nehodláme nadále jejich pisatelům poskytovat prostor."

PS - váš O. Neff
http://www.lidovky.cz/lidovky-cz-anonymita-v-disku...

207027

15.12.2009 14:55

RE: Lidovky.cz: Anonymita v diskusích končí, nestyďte se za své názory

student z Brna 89.?.?.?

Reakce na 207027

Nepřekrucujte to, je tam:
"Chceme zkvalitnit diskusní prostředí. Část uživatelů internetu zneužívá anonymitu a diskuse pod články se pak kvůli nim hemží vulgaritami, urážkami, xenofobními, rasistickými a antisemitskými poznámkami"

žádné "ale především", tak to nedemonizujte....v jejich kménu se dějí daleko horší věci, stačí mi, co vidím denně ve škole

207033

15.12.2009 15:49

RE: Lidovky.cz: Anonymita v diskusích končí, nestyďte se za své názory

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 207033

To ALE PREDEVSIM tam ovsem skutecne patri. Je jasne, ze to je ten hlavni duvod, nemyslite? [chechtot] [chechtot]

207036

15.12.2009 20:50

RE: Lidovky.cz: Anonymita v diskusích končí, nestyďte se za své názory

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 207036

>To ALE PREDEVSIM tam ovsem skutecne patri. Je jasne, ze to je
>ten hlavni duvod, nemyslite? [chechtot] [chechtot]
ano, vime, tak jako dalsi, treba "novinky" na seznamu, ze. ano, chteji vedet kdo a kde jsi, tak jako za bolsevicke vlady mrzske luzy!
[smích] [bliji]

207081

16.12.2009 8:52

RE: Lidovky.cz: Anonymita v diskusích končí, nestyďte se za své názory

Jaroslav Stehlík panfotograf (zavináč) gmail (tečka) com 85.?.?.?

Reakce na 207081

A vy se stydíte za své názory že se schováváte za anonym? K čemu někomu bude že bude vědět vaše jméno a příjmení? Z Facebooku a Gmailu si o vás mohou správci přečíst daleko perlivější informace než jen to že píšete do diskuze pod svým jménem. Ikdyž po vás v diskuzí budou chtít opravdovou identitu stačí se zaregistrovat pod falešným mailem a jménem a budete tam kde jste byli jen vás to bude stát cca 5 minut času.

207118

15.12.2009 15:32

Pani Dr.

amp 213.?.?.?

Bez mucenia sa priznam, ze som clanok necital cely. Stacil mi uvodny odstavec ako ukazka kazdodennych 30 minut nenavisti. Moderne je umenie je prilis siroky pojem na to, aby sa do sveta kricali taketo zovseobecnujuce propagandisticke hesla ustami plnymi zlce a zloby.

207034

15.12.2009 15:50

bože lidi

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

tak to neřešte nekupujte to nemluvte o tom nekonzumujte to
nechte pár bohatých blbců at se tím uměním zásobí když neví co s penězma a vykašlete se na to
já se třeba nedívám na televizi a když budu mít peníze tak nebudu kupovat nějaký debilní obrazy od nějakých ochlastů a kurevníků (např picasso) o kterých mi někde řeknou že je to umění ale koupím si něco s praktickým užitkem pro mě
tyhle úvahy o (s prominutím hovně) jdou úplně mimo mě jen bych si tím zasíral "kapacitu" mozku kterou můžu využít jinak
nenechme se nasírat a zasírat si myšlení negativními tématy mysleme pozitivně [mrknutí jedním okem]

207038

16.12.2009 12:33

RE: bože lidi

mtk 88.?.?.?

Reakce na 207038

Když si to promítneme taknějak historicky, tak Umění s velkým U, bylo vždy záležitostí tzv. E/elity (ikdyž nevím přesně co to je) - církev + šlechta. Tito lidé určovaly (a hlavně platili), co je umění a co ne - a to třeba i zcela direktivně - takto KC výnosem papeže prohlásila dvoudobý takt (taneční) jako "Diabola musica", zatímco trojdobý - cha cha - jako Božský, patrně zcela "logicky" ve vztahu k trojjedinosti Boha. Z toho vyplývá - valčík je Božského původu, polka je ze satanovy dílny. Umění prostého lidu bylo potlačováno. Dnes je situace podobná - dobré je to, co se prohlásí za dobré z vlivných kruhů "umělecké" kritiky, byť to je zcela evidentně šmejd - příkladem za všechny: plechovka coly od A.Warhola. Mno, oni si myslí, že je to umění, oni za to zaplatí, nechme je v tom, blbce!
Na druhou stranu, zas bych zcela nevytěsňoval estetický dojem z praktické věci - někdo si potrpí, že skřín na hadry může být vyřezávaná, když už kolem ní lezu 5krát denně, tak ať je na co koukat ... [mrknutí jedním okem] Ale to je spíš o drobném uměleckém řemeslu prostého lidu, mediálně vysoustružení ochlastové a kurevníci s tím nemaj co dělat... [mrknutí jedním okem] [smích]

207142

21.4.2011 19:51

RE: bože lidi

pp79 85.?.?.?

Reakce na 207142

Si si vedomy (teda ocividne niesi), ze 'Diabolus in Musica' je triton?
Triton sa sklada z "TROCH" celych tonov, a povodne bol taktiez spajany s bohom, pre extremne disharmonicky zvuk ho neskor cirkev priradila diablovi (btw. tiez spajany s cislom 3).
Ale hlavne ze si mudry ako radio.

242389

15.12.2009 16:07

bohužel to je pravda

fist.of.heaven 213.?.?.?

Příspěvek zrušen. Ostře protižidovský. Editor

207041

15.12.2009 16:12

obchod s umenim

vaclaus 93.?.?.?

Ta teta nemluvi o umeni, ale o obchodu s umenim. Vetsina obrazu, ktere byly v minulosti namalovany, zmizely v zapomenuti. A ty, ktere zustali, jsou vetsinou neprodejne ci nezaplatitelne. Ale bez obchodu s obrazy, by se jen malo obrazu (ci jinych vytvarnych del) stalo znamymi. A Zide jsou mistry obchodu a proto ovladaji i obchod s umenim. My zase pijeme nejvice piva na osobu.

207042

15.12.2009 18:05

Milan Knížák (cenzurováno) likvidující českéh umění

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 61.?.?.?

V našich podmínkách je typickou ilustrací článku Milan Knížák. Je ředitelem Národní galerie už desátý rok ,dříve byl hlavou nejvýznamnější výtvarné školy Akademie výtvarných umění. (Cenzurováno) a zednář k tomu. Ve výtvarných kruzích je veřejným tajemstvím, že z NG udělal naprosto mrtvou neproduktivní instituci a v AVU taky nadělal pořádnou pasku, že se z toho dodnes nevzpamatovala.
http://artlist.cz/?id=526

Kultura tvoří ducha národa. Kdo ovládne kulturu, ovládne národ po duchovní stránce.

207059

16.12.2009 10:40

RE: Milan Knížák (cenzurováno) likvidující české umění

Václav Semerád vsemerad (zavináč) volny (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 207059

Výborně cenzurováno! [chechtot]

207134

16.12.2009 16:44

RE: Milan Knížák (cenzurováno) likvidující českéh umění

Dale Coper 84.?.?.?

Reakce na 207059

Knížák je zednář? Zřejmě u těch zednářů zase tak docela neplatí ruka ruku myje když se Knížák nesnaší s jiným údajným zednářem Vaškem Havlem.

207154

15.12.2009 18:30

obchod s umenim

Jaroslav Stehlík panfotograf (zavináč) gmail (tečka) com 85.?.?.?

pouze cituji uživatele..
"Ta teta nemluvi o umeni, ale o obchodu s umenim. Vetsina obrazu, ktere byly v minulosti namalovany, zmizely v zapomenuti. A ty, ktere zustali, jsou vetsinou neprodejne ci nezaplatitelne. Ale bez obchodu s obrazy, by se jen malo obrazu (ci jinych vytvarnych del) stalo znamymi. A Zide jsou mistry obchodu a proto ovladaji i obchod s umenim. My zase pijeme nejvice piva na osobu."

Myslím si že v tato věta dokonale nahradila celý článek a spekulace o jeho podrobnostech. Kdo nechápe moderní umění a automaticky jím opovrhuje, kdo nemá potřebu přemýšlet, nad věcmi dumat nebo mu chybí vizuální zkušenost a očekává že mu vše naservírujete jako se tak děje v televizi pak je pochopitelné proč takovým lidem se spíše líbí barvité obrazy než-li jednoduchá grafika nebo koncept založený na myšlence nebo příběhu. Pokud vás to nedonutí přemýšlet jedná se o lenost. Jistě mnohé příklady ukazují že se prosadilo i mnoho "umělců" s opravdovým "talentem" jak vyprávět tak to i lidem předvést. Nelíbí se mi článek z hlediska zaujatosti, nepůsobí na mne objektivně ale spíše jako výlev koho si zraněného a strašně pohoršeného a takové články opravdu nemusím číst. Židovství bylo ve článku také více než jsem mohl unést, to samé v předešlém díle. Vím že tvoří opravdu pevné komunity a tím si získávají značné výhody oproti ostatním kdo to tak nedělají, lidem který si hrabou každej sám za sebe ale tvrdit že jsou méně obdařeni talentem, nebo citovat kohosi a neokomentovat to něčím co by tak směšné tvrzení mohlo trošku zjemnit. Navíc se tu ukazuje Křesťanství skoro jako největší smysl života a ve všech bodech se hájí před čímkoliv ostatním. To od autora článku naprosto nechápu, to není objektivní přístup :-/

207061

16.12.2009 1:27

RE: obchod s umenim

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 207061

Souhlasím s vámi, že článek není objektivní, a že toho obviňování židovství je tam moc. Ale v mnoha bodech má autorka zajímavé postřehy se kterými nelze nesouhlasit. Ono se to opravdu s tou modernou přehání.

207099

15.12.2009 20:08

Narek na nepravem hrobe

Aja 74.?.?.?

Domnivam se, ze k tehle diskuzi by nikdy nedoslo, kdybychom "my, obdivovatele vytvarneho umeni" nemeli panickou hruzu z toho, ze budeme oznaceni za malomestaky, kteri nedosli dal, nez " k pestrobarevnemu jelenu na pasece".

A tak se klanime "avantgarnimu umeni", na vernisazich vzdychame a moudrym okem hledime na neco, o cem si myslime svoje, ale panicka hruza z oznaceni za "hlupaka a ignoranta" nas pevnou rukou nuti k nadsenym vykrikum.

Tedy, dobre nam tak, kdyz nikdo nerekne, ze "cisar je nahy", necht na nasi hlouposti a snobskemu pristupu nekdo vydela.
Nic jineho si nezaslouzime.

207072

15.12.2009 20:44

RE: Narek na nepravem hrobe

Dale Coper 84.?.?.?

Reakce na 207072

Problém je spíš v tom že paní doktorka Lasha Darkmoon si aby podpořila svoji teorii o zvrhlosti moderního umění (kam patří i Van Gogh, Cezanne, Munch, Mucha nebo Monet) vybrala několik extrémních příkladů jako hovna v konservě nebo krucifix naložený do chcanek a vydává to za určující charakteristiky moderního umění (navíc v těhle případech jde o když už o umění postmoderní) Občas do nějaké galerie na prezentaci obrazů nebo fotek zajdu a podobné věci (jistě dost nechutné s tím bych s Lashou souhlasil hlavně ty rozčtvrcené krávy v lihu se mi obzvlášť eklují) a s podobnými výstřelky jsem se ještě nesetkal. Asi chodím na špatné výstavy [smích] Navíc trochu se divím tomu že při jejím dost konzervativním vkusu vyzdvihuje ve své době dost avantgardního Marca Chagalla a jako protiklad staví jiného židovského malíře mnohem tradičnějšího Camille Pissara. Podle ní to snad souvisí s tím že Chagall na rozdíl od Pissara konvertoval ke křesťanství což mi přijde jako naprostý nesmysl.

207078

17.12.2009 17:12

RE: Narek na nepravem hrobe

Emkey 78.?.?.?

Reakce na 207078

Ono se to většinou rozděluje na klasickou modernu a postmodernu, nebo podobně. Osobně mám rád Derena, který prohlási (ačkoli sám s tímto směrem experimentoval), že kubismus je idiocie (na adresu Picassa - samozřejmě Kubišta a Deren můžou být výjimka).
Picasso namaloval tolik obrazů, že kdyby je nedrželi v nějakém depozitáři, jejich hodnota by byla minimální (stejně jako se pálí diamanty) - to je taky zvrhlost...

207276

17.12.2009 22:06

RE: Narek na nepravem hrobe

Dale Coper 84.?.?.?

Reakce na 207276

Jsem asi nevzdělaný nevím kdo je Deren znám jen filmařku Mayu Deren ukrajinskou Židovku působící v USA partnerku českoamerického dokumentaristy Saši Hammida. Picassovu tvorbu podle mne nelze hodnotit plošně, ke kubismu se dopracoval až po nějaké době předtím maloval jinak mně se líbí jeho tvorba z modrého období i když ani ty obrazy z kubistické fáze jeho tvorby bych úpně nezavrhoval bez ohledu na to co kdo o tom řekl.

207304

18.12.2009 0:57

RE: Narek na nepravem hrobe

Emkey 78.?.?.?

Reakce na 207304

http://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Derain

pardon - špatný spelling

207325

18.12.2009 0:05

RE: Narek na nepravem hrobe

Aja 74.?.?.?

Reakce na 207078

Tady uz, myslim, nastupuje otazka osobniho vkusu.
Priznivcu "extremni avantgardy" (desnej termin, jinej neumim) nebude zas tak mnoho; kazit vkus nekomu, kdo ho nema, nebo naopak tomu, kdo ho ma vytribeny, bude slozite, az nemozne.

207317

16.12.2009 8:42

RE: Narek na nepravem hrobe

Jaroslav Stehlík panfotograf (zavináč) gmail (tečka) com 85.?.?.?

Reakce na 207072

Je mi to líto ale to že vám moderní umění nevoní ještě neznamená že těm kterým voní voni jen proto aby byli IN a aby nebyli zahanbeni svou omezeností. V galerii nikdy nevzdychám, všechno ostře kritizuji a neřeším kdo je autorem. Ale vždy si najdu něco co mne zaujme, co mne obohatí o něco nového ať už zážitek, myšlenku, prvek a pod a otom je především moderní umění o nových věcech, pohledech a třeba i názorech a čím divočejší podání a teď nechci hájit ničí exkrementy v plechovkách ani jiných nádobkách to není právě můj šálek kávy ale přeci to podání samo o sobě je inovace. Někdy líbivá jinde ne. Dnešní umění je mnohem svobodnější než v době baroka a renesance. Nikdo vás nenutí dělat výjevy Ježíše a dělat je hyperrealisticky. Nikdo vás dneska neupálí zato že položíte bobky na obrázek někoho svatého abyste vyjádřil názor na danou víru. Ale osobně jsem pochopil že k moderně se člověk musí prokousat, pokud nechce tak se k ní neprokouše samo od sebe to moc dobře nejde [smích] Zajímat se o všechny etapy a její plody a především umět a chtít analyzovat. Když se budete chtít učit třeba vědy, nepochopíte moderní principy bez pochopení starých základů na které je třeba navazovat a s uměním je to prostě podobné. A kdo nechce být vědec nerozumí vědě a to platí ve všech oborech.

207117

16.12.2009 16:01

RE: Narek na nepravem hrobe

Aja 74.?.?.?

Reakce na 207117

Dobra, oprava: vzdychaji vsichni, krome pana Stehlika. [smích]

Domnivala jsem se, ze nadsazka v prispevku je zrejma a ze pozornemu ctenari [mrknutí jedním okem] je jasne, ze negeneralizuji, tedy ani moderni umeni, ani jeho priznivce.

Pravdou ovsem je, ze bobky na malbe svateho, ci curajici pandulaky na mapu Ceske republiky analyzovat nehodlam. Respektive na jejich zrejmosti neni nic k analyze.

207152

16.12.2009 17:53

RE: Narek na nepravem hrobe

Pastinak original 217.?.?.?

Reakce na 207117

Zdravim vas...
a chtel bych vas poprosit abyste nedelal z umelcu tak pronikave filozofy...z osobni zkusenosti vim, ze tyto lidi resi veci ktere jsem mel vyresene tak okolo vojny...Umelci sami moc nectou filozoficke publikace a nechaji se spis "unaset"....
A jeste neco...moje dlouholeta pritelkyne "chodi" na umeleckou skolu a oni se tam uci presne o tomhle o cem je ten clanek ,ale u nich na skole je to vychvalovano a ucitele od nich chteji aby taky tocili takovyhle ulitli videa a obalovali se do celofanu atd...Deprese je hlavni motiv a to vse za statni penize..!!!
myslim ze se muzu nyni o umeni take umelecky vyjadrit timto smajlikem.. [bliji] .... [vyplazený jazyk]

207165

16.12.2009 21:37

Opravdu nejdebilnější článek co jsem za poslední dobu četl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

a to zahrnuje i články IDnes a podobné, tohle je opravdu hrůzná ukázka dementní generalizace a podivnýho fašounství.....s uměním to nemá co dělat......

207188

17.12.2009 7:31

RE: Opravdu nejdebilnější článek co jsem za poslední dobu četl

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 207188

Škoda, že jsem si neschovala článek vydaný v magazínu MFD ( kupodivu mainstream), kde jistá operní pěvkyně veřejně prohlásila, že je veřejným tajemstvím, že operní scénu zcela ovládá mafie židů a homosexuálů, takže je nesmírně těžké prorazit mezi uznávané špičky. Až mě to tenkrát samotnou překvapilo, co si to ta operní pěvkyně dovolila. No, patrně už nezpívá.[smích]

Takže zdá se, že to není jen výtvarné umění, které je pevně obsazeno určitými mafiemi, které tam sedí jak žáby na prameni, takže blokují jiné nadané lidi dostat se až na vrchol. Myslím, že se totéž vyskytuje i v literární, filmové a herecké tvorbě, zkrátka ve všech druzích umění.

Vzpomněla jsem si, jak jsme kdysi s mužem nalítli na masivní reklamu. Po celé Praze visely upoutávky, že slavné malířky, sestry Válovy, mají výstavu svých děl v Knížákově Národní galerii. No tak jsme se tam vypravili, ale když jsme viděli tu jejich tvorbu, tak se nám zklamáním protáhly obličeje. Můj muž říkal, no asi jsem úplný primitiv a debil, ale takovéhle mazanice bys mohla vyrábět ve velkém, pět kousků denně. Živě jsem s ním souhlasila, protože jsem měla naprosto stejný názor jako on.

Včera jsem nahlídla na sestry Válovy do googlu. Je tam všude jen plno řečí kolem jejich umění a kolik za to obrdržely všelijakých vyznamenání, ale nikde žádná ukázka jejich tvorby. To je divné, ne? [smích]

207210

17.12.2009 15:10

RE: Opravdu nejdebilnější článek co jsem za poslední dobu četl

amp 213.?.?.?

Reakce na 207210

Tak mi to nedalo ( rad si pozriem tychto neosupermodernistov ) a nieco som nasiel. Naozaj kvalitna tvorba [bliji] http://www.galerieart.cz/valova_vystava_2007.htm

207250

17.12.2009 16:21

RE: Opravdu nejdebilnější článek co jsem za poslední dobu četl

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 207250

Tak to je to jediné, co jsem taky na internetu našla.[smích] A to mi pochopitelně nestálo za to, abych to sem dávala. Já jsem hledala nějaký rozsáhlý průřez jejich tvorbou, když už jsou tak vysoce oceňované- no a ono kde nic tu nic.[smích]

207266

17.12.2009 8:40

Neschopní křesťané

R. 193.?.?.?

Kdyby byli křesťané schopnější než židé a umění ovládli oni, kdo ví, čeho bychom se ještě dočkali. Nezapomínejme co křesťané prováděli za zvěrstva. I dnes se vedou nechutné války ve jménu božím.

207214

18.12.2009 0:51

RE: Neschopní křesťané

Emkey 78.?.?.?

Reakce na 207214

Katolická církev byla a je mecenášem po staletí - jenom hlupák nezná svoji kuturu.

207322

17.12.2009 10:45

Závistlivá žena prská

Marek 147.?.?.?

Jedinec, ktorý kvôli svojej nešikovnosti ako umelec (a pravdepodobne aj v ostatných životných rovinách) skrachoval, kydá na súčasné umenie.
Nemá ani dostatok vzdelania, všeobecného rozhľadu ani schopnosti porozumieť umeniu a navyše má prehnané židovské paranoje.

Vznikol z toho jeden diletantský mišung plný zlosti.

207224

17.12.2009 12:29

Jak tady ctu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

uvahy o vytvarnem umeni, vic a vic mam potrebu k tomu taky neco napsat.
Nedavno jsem se zucastnil aukce obrazu. Zpocatku, jak tomu byva, byly drazeny obrazy s mensi pocatecni cenou. Jednalo se vesmes o realisticke vyjadreni, hodne blizke fotografii. Vseobecne nebyl o ne zajem, az na nekolik podcenenych platen, jez ponekud od realismu odbocily, a na ty uz bylo dvakrat ci trikrat prihozeno. Priznavam se, ze malbu jako fotku rad nemam. Pokud mam zajem o realisticke vyjadreni, uprednostnuji fotku.
Po dvou hodinach prisla na radu dila velice znamych maliru. Laicky receno - cmaranice. Velice jednoduche a spore. Jelikoz dotycne autory roky sleduji, absorboval jsem jejich vyvoj az k dnesnimu sporemu vyjadreni. Pri pohledu na jejich drazene obrazy a promitnuti si tu jejich cestu, cim, jakymi zmenami byla jednotliva udobi charakterizovana, pochopil jsem opodstatneni, proc ti tvurci dospeli tam, kam dospeli. Pochopil jsem, ze k takovym projevum se muze dospet jen hlubokym vedenim, letitou praxi a ozvlastnenou osobitosti. Ale priznavam se, ze ty statisice bych za ty obrazy nedal, protoze si myslim, ze vzhledem k ostatnim lidskym hodnotam kolem nas tu cenu nemaji. Jejich hodnota je nadsazena.
Umeni je vsak velice slozita zalezitost. Vzpomenme si na detstvi. Kdyz se nekdo snazil napodobit druheho, byl zesmesnem pokrikem, ze se opici. Ten smysl neopicit se po druhem je vlastne umeleckym kredem. Opodstatnenym. Predstavme si, kdyby vsichni sochari vytvareli jen a jen trpasliky. Nebo neco jineho, treba amorky v kachnickach. Byli bychom jimi obklopeni az k zblbnuti. A tak tomu je i se smery, zanry - videt kolem sebe jen a jen realismus, to by bylo krute. Proto souhlasim s neopicenim, proto souhlasim s pokusy vymyslet a kombinovat. Ale dochazet az do extremu - s uplatnovanin hovna, aby za kazdou cenu tvurce byl zviditelnen, tak to tedy ne, to odmitam.

207236

17.12.2009 16:38

RE: Jak tady ctu

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 207236

Za mlada jsem se přátelila s umělci, takže něco o tom pozadí v umění vím. V umění je důležité si především takzvaně udělat jméno. Když už máte jméno, tak pak už máte vyhráno. Pak už můžete patlat jakoukoliv hovadinu a jdete na dračku.[smích] Důležité je také se nějak výrazně lišit od dosavadní tvorby. Aby prostě když někdo spatří dílo toho dotyčného umělce, aby ho poznal podle jeho originálního rukopisu. Proto je důležité se neopičit, ale najít jakýsi vlastní styl vyjádření čehokoliv.

S tím dětstvím jste mi ještě něco připomněl. Kdysi bylo v módě, že se kolem lustru udělal takový barevný kruh s pomocí pomačkaného hadru. To vytvářelo takovou abstrakci. Ležela jsem jako dítě na posteli a pozorovala vždycky ten barevný abstraktní kruh na stropě. A on vždy vyjadřoval mé momentální nálady. Když jsem měla dobrou náladu, viděla jsem tam usmívající se obličeje. A když jsem měla špatnou náladu, viděla jsem tam jen samé zlé a rozšklebené ksichty. Tady vidíte, že i obyčejný kruh kolem lustru, vytvořený pomocí namočené hadry v barvě, je vlastně typickým uměleckým dílem.[smích]

207270

17.12.2009 16:43

RE: Jak tady ctu

Pastinak original 188.?.?.?

Reakce na 207236

Proc neuvedete nejake cmaranice ktere maji tu vysokou kulturni hodnotu abysme se presvedcili o vasem nazoru?? takto vseobecne tlachat umi kazdy..Ukazte mi ale nejakou slataninu a u ni mi vysvetlete proc je to umenim a proc jine obrazy umenim nejsou,pak debata bude mit smysl...zatim je to jenom vseobecne placani o nicem...

207272

18.12.2009 4:35

RE: Jak tady ctu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

Reakce na 207272

Vzpominam si, ze tady sveho casu obhajoval muz podobneho jmena slukani v Mexiku. Vybavuji si, ze byl chronicky proti vsemu zajetemu a osvedcenemu. Muze to byt dusledek toho slukovani, rekl odbornik a dodal, nejedna se o zaporny postoj, ale hlavne o to, jakym zpusobem jej prezentuje. Snad to nejste vy, alespon soucasny seznam vasich prispevku to neobsahuje...
>Proc neuvedete nejake cmaranice ktere maji tu vysokou kulturni
>hodnotu abysme se presvedcili o vasem nazoru??
Napriklad: Kresby Jiriho Slitra pro jednoduche a pritom jasne vypichnuti smyslu pro humor, Picassova Guernica pro verohodne zobrazeni valecnych hruz, a rad bych jeste zminil divadlo - HaDivadlo
http://www.youtube.com/watch?v=TcJgjelR9Xw
Ve vsech trech prikladech by realita znehodnocovala dopad. A mohl bych uvest vic a vic prikladu. Prozatim a bez vstupneho to staci.
>takto vseobecne
>tlachat umi kazdy..Ukazte mi ale nejakou slataninu a u ni mi
>vysvetlete proc je to umenim a proc jine obrazy umenim nejsou,pak
>debata bude mit smysl...zatim je to jenom vseobecne placani o
>nicem...
A co odborneho vycuhuje z vasich prispevku? Snad ne eventualni odborne slukani...

207346

17.12.2009 15:50

art-of-dissociation

Emkey 78.?.?.?

http://pseudoccultmedia.blogspot.com/2009/12/art-of-dissociation.html

Obrazy Kim Noble jsou šokujícím případem. Je to žena, která si asi prošla peklem domácího zneužívání. (Nápadně se to podobá praktikám MK ultra (vymývání mozku), kdy jsou oběti zneužívány sexuálně a při satanských rituálech zneužívány, a proto trpí poruchou dissociace osobnosti (?)). To že se to prodává je hnus...

207259

18.12.2009 1:00

RE: art-of-dissociation

Emkey 78.?.?.?

Reakce na 207259

omlouvám se za pochybnou formulaci [smích]

207326

18.12.2009 8:55

80%

Pavel -Čert- Němec 193.?.?.?

Pokud 80% obchodniku s vytvarnym umenim a sberatelu jsou zide, tezko hovorit o nejakem spiknuti. Vzdyt oni si ty slataniny od sebe navzajem kupuji. Samozrejme v dnesni dobe, kdy jedinym meritkem kvality jsou prachy, drazby techto slatanin za astronomicke sumy pokrivuji obecne povedomi o tom, co je umeni. Nicmene v celkovem meritku, napr. v porovnani s vlivem medii, je toto naprosto marginalni zalezitost.

207359

18.12.2009 10:20

názor

Emkey 78.?.?.?

Reakce na 207359

kdyby si to nechávali pro sebe, bylo by to OK, horší je ABSENCE kvalitního oduševnělého umění vzhledem k jeho funkci a významu pro člověka...

207368

18.12.2009 22:01

podivné

Z.H. 89.?.?.?

Článek je z hlediska vlastní subjektivity pistele možná ucházející. Nikomu neberu jeho názory, ale! Z hlediska objektivity je silně zaujatý a má prabídnou vypovídající hodnotu. Jak někdo, kdo viditelně nechce rozumět modernímu (řeknu-li spíše postmodernímu) umění, chce tyto díla hodnotit? Do seriozní diskuze z kvantovým fyzikem se taký pustíte, když tomu vůbec nerozumíte?

207432

19.12.2009 0:36

RE: podivné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 207432

Neberte to osobne. Pisateľka len chcela povedať, že židia sú úspešnejší ako druhí. Keď sa ich spýtate, či to nie je tým, že sú mafia? Odpovedia vám, nie. Jednoducho sme úpešnejší... Každý seriózny kvantový fyzik by mal tiež vedieť vysvetliť nám laikom v čom spočíva tajomstvo vedy, ktorou sa zaoberá. Nie odpovedať, jednoducho som úspešnejší ako vy, alebo naštudujte si niečo, aby sme sa mohli porozprávať na úrovni. Obydva články pichli do osieho hniezda umeleckej a obchodnej mafie. Ďakujem editorovi, za ich zverejnenie.

207452

19.12.2009 7:25

RE: podivné

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 207452

Někdo zde na Zvědavci vymyslel hezký termín: penězovědci. Tento termín by se dal aplikovat i v případě umění, takže někteří umělci jsou typičtí penězoumělci. To znamená, že víc než umění je zajímají peníze, které se dají z umění vytřískat.

Vzpomněla jsem si na sochaře Olbrama Zoubka. Tento pravdoláskovec uměl v umění dobře chodit. Měl kvalitní známosti na nejvyšších místech, a tak dostal výhodnou a velmi dobře zaplacenou zakázku i na sousoší Oběti komunismu (zdá se mi, že bez jakéhokoliv výběrového řízení, ale nevím to přesně). Musím říct, že toto sousoší se mi nelíbí a je mi trnem v oku. Turisti kolem sousoší chodí a fotí se tím způsobem, že se přitulí k první oběti a chytnou ji za penis. Myslím si, že pan Zoubek tímto zobrazením oběti komunismu ve skutečnosti znevážil. Nehledě na to, že mezi těmi pěti muži s penisy není žádná ženská oběť komunismu. Ale možná je to dobře, turisti by ji chytali za kdovíco.

Pan Zoubek je také velmi oblíbený u bankéřů. Jeho sochy žen se zlatými vlasy stojí v kdejaké bance. Inu, kdo umí, ten umí, kdo v tom neumí chodit, ten jen čumí.

207477

19.12.2009 11:19

RE: podivné

Z.H. 89.?.?.?

Reakce na 207477

To, že umělec vytvořil jistou sochu (upozorňuji, že jsem ji neviděl) a lidé ji pro Vás jistým nemorálním způsobem konfrontují se svojí skutečností (šahají ji genitálie, přitulí se atp), to je přece jejich věc. Umělec sám vypustíli něco do veřejného prostoru (může to být básník, malíř, či sochař atd.) nemá právo aby to jeho umění interpretovali lidé tak jak bylo tvůrcem zamýšleno. Umění si ve veř.sektoru žije svojim vlastním životem.

Vrátím-li se ale zpět k post-modern. umění, musím konsatovat, že je odlišné od předchozích epoch. Již je pryč doba umění, které bylo spjatou s autenticitou tvůrce, místa kde vzniklo (jako např. dnešní pyramidy, či sfingy), ale v době naprosté reprodukovatelnosti všecho můžete mít Mona Lísy, Monety, či Van Gogy rozmístěné v každém pokoji (již nemusíte jezdit stovky kilometrů do nějaké galerie), ale stačí si koupit kalendář. Klasické skladby slyšíte denně, jako zničené fragmenty v přihlouplých reklamách a dalších příkladů je nespočetně. A co je dobré, či špatné umění? To už je problém profesionálních vykládačů umění a jestli za nimi stojí nějaký židovský komplot, no nevím. Myslím, že tímto nebude. Ale určitě se na umění a jeho vnímání podepsal duch doby a ne nějaké tajné spiknutí.

207491

19.12.2009 16:40

RE: podivné

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 207491

Pokud jste to sousoší neviděl, tak vypadá takto:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f...

A tady si můžete přečíst, jak se kolem „umění“ točí byznys a jaké složité tanečky se kolem toho tancují, než tu zakázku dostane zrovna jenom ten určitý dotyčný a nikdo jiný.
http://www.blisty.cz/art/12707.html

Ne, to není věc turistů, že se na Petříně baví tím, že se fotí s penisem v ruce, kření se a říkají přitom sýr. Oni totiž vůbec neví o co kráčí, oni se jdou projít na Petřín. Tam totiž ta socha vůbec neměla stát, protože tam nemá co pohledávat. Měla být někde na Pankráci a tak podobně. To za prvé.
A za druhé- to sousoší nemělo být koncipováno tak, že se kolem něho lidé bez zábran mohou procházet a mohou ho jakkoliv omakávat. Takhle mohou být koncipovány prolézačky v parku pro děti, nikoliv pieta obětem komunismu.

A za třetí- je skutečně trestuhodné, že ten Zoubek nezahrnul do obětí komunismu ženy. To mi připadá, že je ten člověk úplně na palici, že si tohle dovolil. Prostě někteří lidi jsou drzí jak vopice a je to tím, že mají ty své vlivné známosti, které skuteční umělci nemají.

207506

19.12.2009 11:07

RE: podivné

Z.H. 89.?.?.?

Reakce na 207452

Každý seriózny kvantový fyzik by mal tiež vedieť vysvetliť nám laikom v čom spočíva tajomstvo vedy, ktorou sa zaoberá. Nie odpovedať, jednoducho som úspešnejší ako vy, alebo naštudujte si niečo, aby sme sa mohli porozprávať na úrovni.

Nesouhlasím. Ano, k tomu zde jsou určené populárně-vědecké publikace, či pořady, ale seriozní věda (byť se mi to také tak nelíbí) je prostě utvářena v určitém "profesionálním" prostředí, které je pro laika špaňělskou vesnicí.

Zpět k umění. Bavíme-li se o umění, musíme si položit otázku k čemu je umění? Umění jako takové, jeho prvotní snahou jsou odpovědi po otázkách lidského života, směřování atp. (v podstatě stojí na rozhraní, někde mezi vědou a filozofií). O otázkách vkusu obecně je třeba vhodné nahlédnout do Kantových poznámek, ale když se budeme zaobírat současným uměním, musím přiznat, že také jsem mnohdy rozčarován. Dnešní postmoderní umění je charakteristické svými performacemi, nelogičnostmi, šokováním, ale proč tomu tak je? V dnešním umění se odráží neblahá zkušenost z lidstvem obecně a právě umělec má jedinečnou možnost jako první na určité dichotomie postindustriální společnosti poukázat. A je úplně jedno jestli je to žid, běloch, nebo arab.

207489

19.12.2009 11:23

RE: podivné

Z.H. 89.?.?.?

Reakce na 207452

Ale jinak si také uvědomuji nebezpečí odtrženosti vědy od obyčejného života. Především v tom ohledu, že věda je financována za určitým účelem a bádá se nejvíce tam, kde to přinese co největší zisk. A to je varující.

207494

23.6.2013 10:08

Co je to moderní umění, přímo od insidera

karpi 89.?.?.?

Moderní umění na moderní vysoké škole:
konzultace s Milanem Knížákem, jeho výklad pojmu umění a jeho reakce na přemýšlivé a zpochybňující otázky ..

http://www.youtube.com/watch?v=6yLCFqwp1_g

292012

Tuto stránku navštívilo 6 712