Diskuze k článku
Protestné ukončenie štúdia na Prešovskej univerzite
Příspěvků 68
A dodělej si školu, zejména když ti chybí tak málo. Odlož svoji hrdost a pýchu a nedovol sionistům, aby změnili Tvé plány. Není mnoho učitelů s tak reálným a realistickým viděním světa, abys mohl Slovensko o jednoho dalšího takto připravit. Lépe budeš moci bojovat proti sionismu jako vysokoškolsky vzdělaný člověk, pracující na místě, pro které se už kolik roků vzděláváš. Přece nezahodíš tolik roků své práce jen proto, že sionisti maj i u nás tak dlouhé prsty. Zejména proto bys jim neměl dopřát tu radost z vítězství nad Tebou a nechat dobrovolně školy.
Přeji Ti chladnou hlavu a rozvahu a bojuj za sebe, za národ, za slovanskou rasu, za lidstvo - ale tím, že si doděláš školu, získáš titul, který Ti umožní lépe bojovat proti společnému nepříteli.
skvělé,lépe to napsat nejde,není co dodat,podepisuju
Také se pod ta slova podepisuji.
Ještě taková poznámka. V poslední době mě překvapilo, že v Rakousku teď celý měsíc protestovalo tisíce studentů proti krácení výdajů za školství, ale v českém mainstreamu o tom nebyla jediná zmínka! To je svoboda slova co? Někdo nahoře poručil, že o rakouských studentech nesmí být nikde ani věta a tištěný mainstream, radio i TV- všichni do jednoho poslušně vyplnili příkaz.Je to všechno úplně stejné jako za komoušů.
Jarmilko, zase plácáte nesmysly...žádníi spiklenci nemůžou za to, že asi nemumíte číst...
http://www.lidovky.cz/protesty-studentu-uz-i-v-nem...
http://www.ct24.cz/ekonomika/72493-nemecti-student...
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek...
http://zahranicni.ihned.cz/c1-38801180-rakousti-st...
http://www.lidovky.cz/nemecti-studenti-protestuji-...
http://www.rozhlas.cz/komentare/portal/_zprava/654...
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/rebel...
Nesmysly plácáte jako obvykle Vy, nikoliv já. Nemluvila jsem o svobodném internetu, ale o MAINSTREAMU. Tištěnou Mladou frontu odbírám denně a nebyla tam na téma stávek rakouských,( ale ani německých) studentů ani jediná drobná zprávička. Taktéž v TV zprávách se ani jednou nezmínili o tom, že by v Rakousku či Německu probíhaly tak mohutné demonstrace studentů.
Včera Richard Goldstone získal ve Stockholmu od the International Legal Assistance Consortium, the Swedish Bar Association a the International Bar Association cenu za obhajobu lidských práv.
To se také v českých novinách nedočtete.
http://jta.org/news/article/2009/12/04/1009535/gol...
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3814959,...
Máte pravdu pane Sašo, to jsem se skutečně v MFD nedočetla.On by mě mohl někdo kritizovat, proč tu Mladou frontu vůbec tedy kupuji, když tam cenzurují zprávy stejně jako za komoušů. Ale já ji kupuji právě proto, abych ten mainstream mohla porovnávat se svobodným internetem.
Na druhou stranu, lidovky.cz jsou elektronickou platformou Lidových novin (alespoň podle těch stejných kokotů, co tam píšou) - tedy také mainstream, jenom vylepený na netu. Bylo by asi dost zvláštní, že by jedna společnost cenzurovala v tištěném vydání a v elektronické sekci byla free. Nesledoval jsem tištěné vydání LN ohledně této kauzy, ale pokud je zpravodajství na netu, jistě bylo i v "papíru". Znamená to, že MFD jsou cenzurovány a LN nikoliv?
tohle nevím ale řeknu vám jedno,MFD nevěřím ani nadpis na hlavní straně..MFD odebírají mí rodiče,tak tam občas nakouknu ale co tam občas najdu za špínu,je do nebe volající..
nejvíc mě tam vytáčí obrovská propagace TOP09,těch starejch zkrachovalců,zlodějů a kabátníků,knížesráč kokta má asi správné lidi na těch správných místech..
5.12.2009 13:35
RE: Možná je to nižším nákladem LN,
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?
Reakce na 206343
či snad jiným, arciže nečeským, vlastníkem u zmiňovaných sdělovadel.
Jinak ovšem lze předpokládat, že absolutní censura by mohla někoho "trknout" dřív než bude (pro většinu lidstva) pozdě - a o to není pochopitelně zájem, tak se těm zvídavějším poreferuje i o nějaké té odchylce zdržující nástup světlých zítřků pod jedinou světovou vládou.
Předpokládám, že sionistou vlastněná TV Nova se rovněž při mediálním pokrytí studentských nepokojů u sousedů nepřetrhla, příkladem jejích skutečných snah budiž to, jak zatočila s redaktorem vydávajícím nekošer zvuky a tudíž znevažujícím aktuálního NWO bubáka pomáhajícího sypat groše do vyvolených kapes.
Nebylo mu moc platné, že předtím na obrazovce i blogu poslušně "čecháčkoval", ba i "nácíčkoval" .
Jak píše dole pode mnou devadesátka,asi se nechtěli dopustit absolutní cenzury, protože to by bylo příliš nápadné- proto to vyřešili šalamounsky, že v nejfrekventovanějších masmédiích o tom pomlčeli. MFD čte denně milion lidí, kdežto lidovky mají podstatně menší náklad. To samé televize, na tu se denně dívá několik milionů lidí, takže proto tam ty zprávy o stávkách nedali.
A že se jim podařilo ty stávky zatajit svědčí i můj případ, neboť jsem se o nich dozvěděla s měsíčním zpozděním a jen velmi náhodně z internetu.
>asi se nechtěli dopustit
>absolutní cenzury, protože to by bylo příliš nápadné-
>proto to vyřešili šalamounsky, že v nejfrekventovanějších
>masmédiích o tom pomlčeli.
Ale kdo??? Ti různí vlastníci MFd a LN? Oni se domluvili, že "My budem více cenzurovat, vy cenzurujte méně, pak to pošlem na ústředí, aby nám to potvrdili". Takhle to funguje?
Tak se omlouvám, vlastník MFd a LN je stejný - Mafra. Takhle to dává smysl. Zbytečné vlákno.
Všechny ty odkazy jsou na média, která vy nazýváte mainstreamová. Jeden z těch odkazů je na stránky ČT24, kde si můžete prohlédnout reportáž o protestech vysílanou Českou televizí.
Nemáte s tímto odmítáním reality problémy v běžném životě?
Byl byste tak laskav a našel nějaký odkaz na MFD či Novu?
Proč bych měl? Vy jste napsala zjevný nesmysl, že totiž o těch protestech nebyla v českém mainstreamu ani zmínka že se tak mělo stát na něčí příkaz. Já jsem vám dokázal, že se jako obvykle ve svém spkleneckém vidění světa mýlíte a že média, která vy označujete jako mainstreamová o protestech v Německu informovala. Anebo snad nepovažujete lidovky.cz, ihned.cz a Českou televizi za mainstream???
len by som dodal - TASR nemal vo svojom spravodajstve ani jedinu spravu (info z prvej ruky).
SITA nie som si na 100% isty, ale tiez tusim nemala.
No a přesně o tomhle jsem vedla řeč, což pan Vanguard jaksi stále nechtěl pochopit a rád by se dál se mnou donekonečna dohadoval o ničem.
Ahoj pavko,
velmi dobre chapu tvuj uprimny zajem o Igorovu budoucnost a vim, ze i svou radu minis v dobrem.
Ja to vidim trochu jinak nez ty.
Pokud clovek ma svou integritu, tak proste NEEXISTUJE sila, ktera by ho zastavila v bojovani a udrzeni teto integrity.
Kdyz jednou ustoupis, tak jsi ustoupila a vedome si svuj prostor zmensila. Nastavis tim sama pro sebe obraz sveho dalsiho chovani a postupem casu budes stat v koute a nebudes mit kam ustoupit.
Ne znamena ne. Predstav si, ze takovych jako je Igor je vetsina. Kdyz by to tak bylo, tak tento "zahranicni host" nikdy nebude mit odvahu na pudu university vstoupit. A tak by to melo byt. Universita NESMI slouzit k politickym propagandam. Ma svuj, jiny ucel a ten by se mel dodrzet.
Tak jako Igor zna sve videni sveta a vi co jsou jeho hodnoty, mela by sve hodnoty a predevsim ucel (poslani) znat i v tomto pripade Universita a v jinych pripadech jine spolecnosti, firmy, soudci, policiste, staty....atd.
Myslim,ze prave kdyby neudelal to co udelal,tak "sioniste" zmeni jeho plany. Igorovo planem nejspise je zustat clovekem s clovecinou. A v tom mu drzmim palce.
K cemu je mu titul od University, ktera se vydava timto smerem? Jde o princip.
Predstav si, ze by jsi take p.Stworovy rekla. "Vladimire, odloz svou pychu a hrdost, kdyz se mas tak dobre v te Kanade a nenech si kazit zivot nejakym Ceskym soudem. Není mnoho Vladimiru s tak reálným a realistickým viděním světa, abys mohl Cechy o jednoho dalšího takto připravit."
Jak jsem jiz napsal pavko, rozhodne timto nechci snizovat tva slova, zvlaste ne, kdyz vidim, ze to myslis dobre.
Mira
Tohle zase podepisuji já. Igor může studia dodělat i jinde. Pokud se zařadí zpět do stáda, aby "dodělal školu", tak by jeho protest jaksi vyšuměl a nic by se nezměnilo. Jeho odvážné vystoupení může vyburcovat i další a na půdě univerzity pak může dojít k potřebným změnám tak, aby přestala sloužit k politickým cílům jistých kruhů.
Igor není hlupák a jistě uvážil co dává do hry. Někdy je prostě potřeba riskovat a i některé věci ztratit, abychom neztratili všechno.
takhle to ode mne bylo samozřejmě myšleno,že si školu dodělá někde jinde,na Prešovské univerzitě bych se už neobjevil,já to včera nepochopil a špatně jsem se vyjádřil,jinak s Pavkou souhlasím ve všem..
Ano verim, ze bude nekde existovat universita, ktera bude zajem o studenty jako je pan Igor Cagáň. Jestli neexistuje, tak jsme ve vetsim svrabu nez si myslime. Jakehokoliv akademickeho funkcionare, kteri by totiz nemeli zajem o velmi talentovane studenty bych musel obvinit, bud z mdleho rozumu nebo ideologicke ci karieristicke podjatosti. I kdyz neznam vyjadreni rektora PU k dopisu, kterym vysvetloval a obhajoval sve vystoupeni proti projevu izraelskeho velvyslance na pude sve Alma Mater. Cetl jsem pouze reakci v mediich, ze studenti, kteri nedeleji cest jmenu university nemaji pravo skolu reprezentovat ani v zahranici. Po detailnejsim seznameni s okolnostmi celeho pripadu, tady vsak vyvstava otazka. Co akademicti funkcionari, kteri delaji hanbu universite a pletou si ji s politickym nebo ideologickym kolbistem?
Zohle podepisuju i já a držím palce
Jsou boje, ktere se daji vyhrat a ty, ktere se nedaji vyhrat, pokud nikdy neustoupite, nebude vedet jak je vitezstvi sladke a k prohre Vas donuti sila mnohonasobne vetsi, ktera se treba tak casto nevyskytuje, ale prece jen na ni pri sve pouti zivotem narazite a je mozne, ze to bude to posledni co zazijete nebo Vas to donuti sklonit hlavu natrvalo ...
Pokud narazite na silu mnohonasobne vyssi, znamena to, ze jste postoupil na vyssi level a vidite vetsi podstatu problemu a prohnilosti. To, ze mate vetsi cile, tak budou existovat vyssi bariery.
To, ze narazite na nekoho "silnejsiho" jeste naznamena, ze pri prohre musite sklonit hlavu. Naopak, muzete byt zocelenejsi a zaroven ten "silnejsi" se stane odhalenym a vy se na nej muzete pripravit.
Vim o tom, ze je nekdy lepsi ustoupit a jsou pripady, kdy s tim i souhlasim. Ale Igoruv pripad jim neni.
Igoruv uz je pro me v rovine delej , jednej, mysly tak jak ti rikame - jinak prijde trest bez blizsiho, hlubsiho prozkoumani podstaty Igorovo jednani. Navic vse dobre co v minulosti vykonal a vysledku jakych dosahl nesmi byt zniceno a podmineno jednim zapiskanim.
Vim, zed lide premysleji v te rovine, ze nedodelas skolu=nemas diplom=nemas licenci=nemas praci=nemas penize=jsi vyrazen.
Pritom ten clovek bez skoly muze byt moudrejsi, zkusenejsi, vdelanejsi........ Tenhle system je zalozeny na strachu.
http://www.blisty.cz/2009/12/4/art50153.html studuj,nebo budeš buzerován českými otrokáři,jsem Čech,kdo je víc?
5.12.2009 2:09
RE: Igore neblbni
Petr Kunz petrik1 (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?
Reakce na 206253
Mám za sebou podobnou nasranost vůči systémemu,kdy jsem se musel rozhodnout (rok 1984 ),Mezi volitelnýmí předměty k maturitě - ruština/matematika.Jelikož jsem chtěl ze střední jít dál na VS se zaměřením na počítače,byla pro mne primární maturita z matematiky.
Z matematiky jsem měl 3,5 roku za jedna,bavila mne a ostatně baví dodnes.Vím,že to není společenská věda typu sociologie,ale právě proto.Již v druhém ročníku jsem se spolužákem řešil čtverec 27x27 ,kde se linie svisle,vodorodně a uhlopříčky rovnaly stejnému číslu a učitelka matematiky dlouze řešila,jestli to patří to vyučování,nebo nás oba má nechat rozsadit,že se nevěnujeme rovnicím,ale řešíme vlastní projekt.
Finále 3 měsíce před maturitou znělo - jseš jediný,kdo chce maturovat ve volitelném předmětu z matematiky,takže budeš maturovat z ruštiny.Nikdo nebude sestavovat kvůli jednomu studentovi speciální komisi.A já si postavil hlavu.Z matematiky,nebo končím.Tak mi to třídní paní profesorka osladila ( mimochodem žena jednoho z našich pánů ministrů a pěkná násoska pí . Grublichová )Jestě v pololetí čtvrtého ročníku sice za jedna z matematiky,ale stačily 2 přezkoušení za přítomnosti pár mocných z představenstva školy a 2 opakující se příklady z rovnic a bylo po studentovi.Nepřipuštěn k maturitě z matematiky.( v rovnicích se dají napsat příklady,kde se nejde dobrat výsledku,jelikož rovnice pracuje na nesprávném základě - respekive lze,ale není pak to výsledek ).
Jak to dopadlo ? Jednoduše,odmítl jsem jít k maturitě.Takže,dnes už je mi to samozřejmě jedno ( ale líto),ale dokázal jsem ,že nemusím ohnout hřbet vžy,kdy system zavelí.
Lze se bránit za každého režimu,ale je fakt,že to bude bolet.
Sme papezskejsi nez papezi a sionistickejsi nez rabini...
Som zvedavy ako sa na tuto analnu politiku budu pozerat buduci historici
Ja si myslim, ze sam autor citi, ze svojim chovanim nepatri na univerzitnu podu... ale dobre sa uplatni ako aktivista. Takze jeho rozhodnutie povazujem za spravne a prospeje jemu i univerzite. Piskanie a bucanie na recnika nepovazujem za legitimnu a kvalifikovanu diskusiu, aku ocakavam na univerzitnej pode.
Moda hulvatskeho chovania na univerzitnej pode sa podla mna rozsirila v 68 roku (nie ale primarne u nas, v CR/SR, tu to prebehlo tichsie, lebo bol strach z policajtov) a nie a nie s tym skoncit. Vtedy zacala erozia urovne vysokych skol (specificky v CR/SR to ale zacalo este skor, s nastupom komunizmu, len tam este bola zotrvacnost z prvej republiky), sirenie multikulti moresov a spreneverenie sa zakladnemu urceniu skoly, totiz mladych niecomu naucit a vychovat.
Takze toto je krok spravnym smerom a dufam, ze sa to postupne vycisti...aj ked je pravdou, ze vo svetle poslednych skandalov (to je prave ta inkriminovana generacia pri moci)v Plzni a Trnave je uz mozno pozde...
Tak jsem si vzal hodinku casu, protoze ve slovenstine jsem dlouho necetl souvislejsi a komplikovanejsi text a velmi pozorne jsem si precetl prilohu k clanku, abych vedel podrobnosti o te udalosti pri prednasce izraelskeho velvyslance na apoliticke akdemicke pude university v Presove na "naprosto apoliticke tema" izraelsko-palestinskeho konfliktu. Slo o to dozvedet se, o motivech, ktere vedly k protestu proti obsahu reci prednasejiciho velvyslance a to co jsem se dozvedel na me opravdu udelalo dojem!! Cekal jsem spise, ze nejaka horka hlava si nabehla proti zdi, ale skutecnost je uplne jina.
Reknu k tomu asi tohle a doufam, ze tim neurazim vas velky smysl pro etiku a kulturu. Vzdycku se lide stredni a starsi generace ohlizeji na sve deti, a casto tise ze skripenim zubu sklopili hlavu, prave kvuli detem a kvuli te budoucnosti, ktera ma patrit jim. Ted ve vychodni Evrope prvni generace techto deti vstupuje do zivota dospelych.
Pokud nechame padnout a slapat po talentovanych lidech teto mlade generace, sami svymi ciny nebo pasivitou spoluvytvorime alternativu budoucnosti. Nekdy jsem z toho vseho velmi unaveny a trpim pocity marnosti a beznadeje. Ale prave ted, citim a to velmi intenzivne, ze to, co delam ma nejaky smysl. Svym ciny vytvorime presne takovou budoucnost jakou si pravem zaslouzime!
René, neklesejte na mysli, dík za vaši reakci. Situace se vyvíjí, plamínky odporu ke lhaní budou přibývat, každý systém vládnutí postavený na lhaní je uvnitř shnilý, takže se rozpadá zevnitř.
Je tu doba, kdy vysokoškolský titul (papírové provedení) bude mít spíš muzejní hodnotu, to co se někdo naučí během několika semestrů, to může mít větší hodnotu než kus papíru. V IT už to tak funguje, ostatní na to přicházejí.
Hulákání na univerzitách je výsledkem, kterým nás mocní vychovávali - hulákáním, příkazy.
A mladí neznají "fintičky" diplomacie, tu jim teprve dává škola. Škola života. Ale v hlavách mají jiný "program" - a ten se máme učit chápat a ne jej pouze potlačovat. Každý, kdo rozum používá, pozná, kdy mu škola dává víc než on jí - svou účastí v "řazení se do systému".
Bohužel systém ve kterém žjeme je postavený i na vědecky potvrzených "lžích". Ty úvozovky jsou tam proto, že vědci teprve přicházejí na to, jak člověk v prostoru funguje a co tu má "na práci". Oni často věří poznání svých předchůdců, ale neuvědomují si, že nástroje pro zkoumání člověka i prostoru vytvořili ti, co vymysleli a udržují skryté propojení mezi latinou a matematikou. Matematika zůstala, z vlivu latiny na ostatní jazyky pak vznikl jazyk počítačů, ne nepodobný systému harmonických vrstev frekvencí v hudbě.
Přichází doba, kdy "hudbu sfér" realizujeme skrze IT.
A do jaké míry ET (mimouši) a IT (informační technologie) souvisí s vnímáním slova "sfér" a s/fér (s pravdivostí, férovým jednámím) - o tom můžete nejen vy popřemýšlet. Vše je ukryto ve vnímání slov a jejich částeček - písmen. "Abeceda lidštiny" (znalost obsahu každého písmene) čeká na ty, kdo nejsou spokojeni se stavem světa - a chtějí pro to dělat ně+co jiného než jen střídavě brečet a nadávat.
@Rene
@janko
Kam vedie tolerovanie nevychovanosti na vysokych skolach (lebo to nie je nic ine, ako nevychovanost a nadbytok testoteronu) vidime, ked je teraz na cele EU prva takato generacia (napr. Cohn-Bendit, Barosso aby som menoval len prvych co ma napadnu). Tych pocas ich "studia" (lebo je otazkou, ci sa vobec nieco poriadneho naucili, alebo maju len hypertrofovane ego) tiez potlapkavala starsia generacia po pleci asi podobnymi slovami ako Rene -- a teraz vidime, k comu to viedlo.
Myslim, ze je potrebny "navrat ku korenom" a k (seba)discipline, t.j. vyvracat zabehane nazory, ALE AZ POTOM, KED CLOVEK UZ NIECO VIE! Nie burat len pre buranie. Ale o vyvracanie vlastne ani nejde, ale ide o to, vyvracat ARGUMENTAMI a nie piskanim.
Vysoka skola je od toho, aby tam clovek vystudoval, a tak sa dostal do "sucasneho stavu znalosti". Autor clanku mi pripomina murarskeho ucna, ktory si mysli, ze ho jeho majster uci blbosti, ked predsa je jednoduchsie mlatit krompacom do uz postavenych stavieb, hlavne, ked sa mu nepacia.
V stredoveku vraj kostoly stavali tak, co okolo stareho kostolika postavili novy, a stary zburali len potom, ako bol postaveny novy. Nepripada mi to celkom hlupe....
P.S.: Specialne otazka pre Janka: v akom jazyku programujete?
Ja vim jak funguje moderovana diskuze, v ramci korektnosti bych jako moderator odstavil od moznosti klast neprijemne otazky i legendarniho Senecu nebo Cicera a to jim neseham ani po kotniky. Lidi, kteri vyprovodili protestujici studenty ze salu, by jim nikdy nedali moznost trvat na odpovedich na neprijemne otazky. Takova je kruta pravda. Nemoznost trvat na odpovedi oponenta na neprijemne otazky v diskuzi, tuto diskuzi degraduje z hlediska musleni na monolog jednoho ideoveho pojeti, byt by bylo formulovane vice lidmi.
Ten napad s pistalkou byl velmi zajimavy a velmi ucinny. Protoze podle toho, co jsem si precetl v obhajobe tohoto studenta adresovane rektorovi university a dalsim lidem pusobicim na universite, slo o to zda akademicka obec je neutralni a stoji na zasadach vedecke poctivosti. Jak uz jsem rekl, jine povolene metody by aspon prumerny moderator diskuze zametl lehce pod koberec. Ohledne intelektualniho rozhledu po te ci jsem si precetl tech nekolik desitek stran pozoruhodneho textu, bych se v zadnem pripade neodvazil soudit, jake jsou schopnosti toho "zednickeho ucne", o kterem mluvite.
Odmital jsem, odmitam a vzdy budu odmitat slepy respekt k autoritam!! Ale vim jedno, skutecni velikani lidstva se budou vzdy tesit zaslouzenemu respektu i lidi meho razeni!! A ze existuji oblasti, kde se i oni zmylili nebo myli? Bylo by hloupe, pokud by jsme se odmitli i na lidske genie divat kritickym pohledem. Pevne verim, ze vetsina z nich by nam zlata telata i nekriticky obdiv v racionalne rovine dala pekne sezrat.
Prvni, kdo hrube porusil pravidla apoliticnosti neutrality universitni pudy dane apolitocnosti snazeni se o nalezeni co nejpravdivejsiho vyjadreni skutecnosti okolo nas, byli ti, co pozvali sefa diplomaticke mise zahranicni zeme, ktera je v dlouhodpobem krvavem konfliktu s vyznamnymi podezrenimi ohledne valecnych zlocinu, diskriminace casti obyvatelstva na etnickem zaklade. O tom by musel rozhodnout nezavisly soud, coz se nestane, protoze sioniste se nikdy k zadnemu takovemu soudu neodstavi.
Ale lide maji zdravy selsky rozum a jsou schopni delat usudky i pres medialni masaz a informacni filtry, protoze zijeme ve veku IT a informace maji jednu principielni vlastnost snazi se sirit a byt sdileny. Bud udelame krok zpatky jako civilizace nebo budeme ve vyvoji pokracovat a to se neobejde bez velmi vyznamnych zmen. Prednaska se navic primo dotykala teto kontroverzni skutecnosti izraelsko-palestinskeho konfliktu, coz primo zavani hrubou ideologicko-politickou propagandou na akdemicke pude. Srovnani Cohn-Bendita s Igorem Cagáněm je demagogie hrubeho zrna.
@rene: este maly dodatok.
Co sa tyka velikanov, to sa asi zhodujeme.
Pre mna ja takym velikanom napr. Galileo Galilei, ale nie kvoli tej popularnej historke ze "Zem sa toci"... nevzdelanymi tvrdohlavcami sa hmyri svet.Ale preto, ze svoje prudko nove nazory systematicky vylozil v prvotriednej knihe.
A ked si precitate jeho Dialog o dvoch systemoch sveta tak vidite uzasnu vec: je to clovek s otvorenym, jasnym a doslednym myslenim, ktory ale ZAROVEN dopodrobna ovlada teoriu svojich oponentov, ktoru krok za krokom vyvracia, dokonca obcas az zosmiesnuje tym, ze ICH argumenty dovedie ad absurdum.
Takyto clovek PATRI na vysoku skolu.
Nas priatel, na ucet ktoreho tu diskutujeme, by sa pravdepodobne nebol namahal s napisanim takejto knihy, dokonca ani clanku (nehovorte mi, ze by mu to nevydali, keby to stalo za to niekto by to vydala, minimalne na Internete), ale jednoduchsie sa mu javilo vytiahnut pistalku...
Naopak, takito podla mna vytiahli na vysoke skoly a do funkcii po 48' roku. Vselijaki ti Svitaci, Kohutovia a podobne. Stavim sa, ze nech uz cokolvek urobili POTOM, v case, ked studovali "argumentovali" presne rovnako. Piskanim, zahriaknutim.
Takto genius jako Galileo muze postupovat napr. ve spise nebo knize, protoze vylozeni argumentu vyzaduje na jejihz zaklade pri vtipnem podani lze i zesmesnit hloupou oponenturu, znamena to mit dostatek casu a prostoru v diskusi!! U soudu musel mlcet a udajne rekl polohlasne pouze slavnou vetu "a prece se toci!" A to mel stesti, ze za nim stali mocni priznivci. Prece jenom spolecnost, ktera vrazdi tak vzacne lidi jako jako jedince obdarene darem geniality je na tom opravdu hodne spatne a podle toho i konci.
Moderni kontrola nad informacemi sice uz nepouziva inkvizicni hranice, ale spoleha na sofistikovanejsi a velmi ucinne metody. Zijeme ve svete, kdy kazdy druhy vedecky projek je vojenskeho charakteru. Drtiva vetsina penezovodu smeruje do utajeneho vyzkumu, pristup k primarnim datum je stale vice omezeny. Navic toto pojeti parazituje na verejnem vzdelani, kdy se snizuji investice a jsou pretahovani nejvesti talenty do soukromeho sektoru. Nic proti tomu, pokud byt tento soukromi sektor byl ochoten dat neco zpatky. Kazdy sedlak vi, ze aby mohl sklidit, musi zasit a tvrde pracovat na tom, aby to co zasil prineslo sve plody. I o tom je treba revolat studentu v Rakousku. Takze studenti v Rakousku dle vasi logiky taky nepatri na VS?
Znacna cast "vedcu", predevsim tech, co mini delat karieru se ochotne prida k nazorum, ktere jsou "popularni" ve spolecnosti. Ukazkovym pripadem je globalni oteplovani zpusobene predevsim cinosti cloveka. Je to zacarovany kruh, vliv na rizeni akademicke obce prebiraji oportuniste, ktere primarne zajima spolecenske postaveni a teprve nekde na druhe koleji je ta veda.
Iko, do jaké míry je argumentem pískání při nemožnosti dostat odpověď na položenou otázku - to ponechám na vašem přístupu.
Ale možná sám víte, že když při výchově dítěte slova nepomohou, nastoupí většinou "pádnější argument". A tím dítětem byl přednášející. Studenti, sdílící postoj Igora nejsou blbci a on sám je daleko nad vaší rozlišovací schopností co je a co není v dané situaci potřeba udělat.
Kupodivu někdy jsou děti moudřejší než my dospěláci, ale to jste asi nezažil.
ad PS: programuji sebe i jiné v češtině. Je to nástroj, jehož zatím skryté kvality poznáte i vy. Snad už během několika let.
@rene
Najprv chcem odstranit nedorozumenie: samozrejme prirovnanie k murarovi nebolo o tom, ze aku ma ten mladik uroven vedomosti, pretoze jednak ho nepoznam, a naviac, od toho ma ucitelov aby to posudili. Chcel som len NAZORNE poukazat na to, ze sa neda naucit murarcina (alebo cokolvek) tak, ze clovek namiesto toho aby sa ucil remeslu, bude burat cokolvek, co sa mu nepaci. A presne v tomto duchu PISTALKA NIE JE ARGUMENT.
A co sa tyka pravidla apoliticnosti, neutrality univerzitnej pody, treba pouzivat presne definovane pojmy. Apoliticnost a neutralita na univerzite znaci, ze sa tu nerobi politicka agitacia alebo dokonca nieco horsie, a to ziadna politicka strana. Ale to neznaci ze -- naviac na spolocenskovednej fakulte -- sa nebude diskutovat o problemoch. To by sa skola tiez spreneverila svojmu poslaniu.
Tu predsa neslo o politicku agitaciu, ale prednasku, s moznostou diskutovat. Keby tam bol palestinsky predstavitel,pochybujem, ze by ste mali nejake namietky ohladne apoliticnosti, takisto ako ten mladik. V skutocnosti, politicku AGITACIU sa snazil robit on. Myslim, ze merat treba vsetkym rovnakym metrom.
@janko
Ak "programujete" v cestine, potom vase nazory chapem
A co sa tyka "padneho argumentu", taky ako popisujete je namieste niekde na politickej schodzi, alebo mitingu ci demonstracii, ale nie na akademickej pode, kde sa ma ARGUMENTOVAT! Slovami, a nie pastami alebo piskanim. A co sa tyka "mudrosti" deti, o tom si myslim svoje...videl som vyrastat dve generacie.
Ano, kdyby slo o prednasku predstavitele treba Hamasu, tak by jsem se verejne jako prvni nevyjadroval k otazce apoliticnosti, ale rozhodne bych nepopiral argument protistrany, ktera by ta to upozornila. Z jednoho prosteho duvodu, protoze mam velky respekt k pravde. Za druhe nevidim dopstatecny duvod, abych se angazoval ve vecech, ktere podporuje masivnim zpusobem medialni propaganda. Ja si neidealizuju ani Hamas, ani Ahmedinezada nebo Chaveze, ale snazim se videt veci v komlexnejsi rovine moznych alternativ, ktere jsou dle meho nazporu lepsi nebo horsi pro budoucnost.
A pravda v tomto konkretnim pripade je, ze doslo k poruseni neutralni pozice universitni pudy. ale je tu jeden podstatny rozdil. A tim je motivace lidi, kteri za usporadnim prednasky stoji. Pozvat napr. na universitu Ahmedinezada neni dobra zprava pro delani kariery na rozdil od prednasky velvyslance zastavjiciho pravdepodbne sionistickou ideologii.
V kazdem pripade vylouceni studenta pro jeho nazor je nepripustne a budte si jist, ze bych na teto pozici zustal, i kdyby ciste teoreticky byli perzekuovani napr. organizatori prednasky izraelskeho ministra v Britanii, coz se v realu nestane ani nahodou. Akademicti ci vedecti funkcionari, kteri popiraji svobodu projevu by meli vyskrtnout slova akdemicti nebo vedecti. Vyjadreni funkcionari bohate vystihuje velmi trefne skutecnost.
4.12.2009 1:53
Drzim ti palce a obdivujem tvoju odvahu.
Peter Szakal petrik (zavináč) somine (tečka) net 24.?.?.?
Myslim, ze deti budu postradat takeho ucitela, akym by si sa mohol stat.
Mozno by si mohol prehodnotit toto svoje gesto.
Bez diplomu, aj ked nic neznamena, ti nedovoli vykonavat ucitelske (v tvojom pripade) povolanie.
Obavam se, ze kdyby si pan Cagáň verejne na namesti vysypal na hlavu popel, tak by to nepomohlo. Staci se podivat na zachranne prace akademickych funkcionaru. Pravda pokud by to bylo v tichosti nez verejne pozornosti, tak odstoupeni ze studia by se hodilo tem, co delaji kariery do kramu. Takhle, kdyz si lidi muzou cist podrobnosti na netu, a to pro nekoho nevypada vubec hezky. Bylo by hezke verit, ze to muze byt happy end, ale...
Nase demokraticka svobodna media mlci o detailech tohto projevu extremismu. Bodejt, kdyz se clovek s temi detaily seznami, tak nepasuji do medialne malovane kompozice. Zato jsem si mohl precist v mediich o symbolice Slovenske republiky na odevech techto extremistu, byla zminka o zakazu reprezentovat PU v Holandsku a pokud by to doslo k vylouceni ze studia, a k tomu by doslo, tak jako tak. Pak by v novinach byla oslavna oda o tom, jak v Presove zatocili s projevy extremismu, antisemitismu a nacionalismu.
Jednostranna byd i dobra rada je velmi nebezpecna vec. Tady bych se radit neodvazil. Cejch uz je vypalen, at uz s diplomem nebo bez neho. A jsou lidi, co za tento cejch budou nenavidet az za hrob. A tito lide drzi znacnou moc. Co se stalo se uz neodstane. Lepe platit za to co jsme vykonali, nez litovat toho, co jsme meli udelat a neudelali.
Yes!
ANO pane Bartosek jsem stejneho presvedceni jako Vy ! Do slova a do pismene ! A take podle toho jednam; je to sice znacne nepohodlne ale uz nemam co ztratit ...mladi daleko a vsichni jednou museji odejit na vecnost.....
Ja Igora obdivuju. Tento rok jsem sam udelal statnice na vysoke skole a vim, jakou obet podstoupil. Nicmene taky vim, ze neni zas az taky problem to dostudovat na jine univerzite - necha si uznat predmety a za rok muze promovat. Takze jeho gesto mu rozhodne nemusi znicit nejakou budouci karieru atd.
Tak bych se na to chtel podivat trochu z jine strany .Zajimalo by mne kolik studentu a nebo ucitelu na te skole Te otevrene podpori ............podle toho by se dalo hodne poznat ne? .Tvoje rozhodnuti nema nikdo pravo soudit, schvalovat nebo neschvalovat, rozhodnuti je jeno na Tobe. Howg domluvil sem...
Nula, to je přeci jasné. Je to logické, doba je taková, nikdo si nevšímá nikoho. Skoro mi připadá, že většina, ať už v jakékoli vrstvě, věří hemzům z TV a rádia. Ještě si myslím, že se najdou šplhouni, kteří plivnou na dobrou věc, pokud je to v zájmu mainstreamu, jen aby si šplhli u vedení.
Nevím, zda Igor občas zabrousí na stránky Zvědavce, ale zajímala by mě v této chvíli nálada a atmosféra na PU. Cítíte Igore nějakou podporu z řad Vašich kamarádů a spolužáků nebo Vás jen v soukromí plácají po zádech, že jste dobrý ? Co se nyní děje u Vás ? Zajímá mě to a doufám, že nejen mne. Jste jistě statečný a odvážný člověk, najde se u Vás někdo podobný kdo Vás podpoří? Jedinec, skupina či kolektiv ? Děkuji všem, kdo mají nějaké informace.
Co v tichu roste,lépe prospívá - Leonardo da Vinci.
Když už se stalo,nemůžeme očekávat,že dojde kladné odezvy v otupě-
lých a manipulovaných částech světa výkřik,který může ohrozit kariéru pomahačů rostoucí moci.
Nemá-li být přehlušen,přeřván a pak umlčen,musí být zveřejněn tam,kde bude mít sílu alespoň podpory.Těmi,na kterých je příkoří pácháno-Palestina a těmi, na které se připravuje.Všude,kde je to možné.Ale pozor,kdosi říká:"Zabijte ty nejlepší,rozdrťte mozek
hada."
4.12.2009 8:46
trochu z jine, ale stale omilane becky
zjednudusim to: do picce s izraelem
4.12.2009 10:49
RE: trochu z jine, ale stale omilane becky
aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?
Reakce na 206277
tak tak naprosto souhlasím
a tím by se daly uzavřít veškeré debaty o tomto zbytečném zmetkostátu zde na zvědavci a mohli bychom se věnovat něčemu jak bych tak řekl podstatnějšímu
Stojí to za to, aby člověk vypískával nebo nevpískával nějakého velvyslance??? Stojí velvyslanec za to?? Vždyť je to pouhý zaměstnanec jisté vlády, která zase je řízena jiným společenstvím. A tak dále, - konce nevidět. Proč vypískávat toho či onoho? Je to politika podstatně vyšší, než si umíme představit. A politika v dnešní formě je velmi špinavá. Nutno si uvědomit, že ti, co schvalují takové vypískání se také řídí nějakou pilitikou. A ta je také špinavá. Nahradit jednu špínu druhou špínou nemá žádný smysl, zvláště má-li být za to člověk vyhozen ze školy.
Zapněte si televizi, pusťe si "zprávy" se zvířátkem nakonec a nenechte se rušit přemýšlením.
Vzepřít se mainstreamu nikdy nevyvolávalo nadšené ovace. Ale bez lidí, kteří to dokázali bychom dnes neměli např. technologie, které považujeme za samozřejmost.
Člověče, Váš názor je jak ze špatného filmu. Co kdyby si např. naši předci řekli: "Proč se bouřit proti panu faráři? Proč být ošklivý na pana papeže? Vždyť se podívejte, je to svatý muž, má krásná roucha a tak hezky mluví!"
Postavit se mainstreamu je jistě rozumné (zvláště takto prohnilému), ale jinou cestou, takto to k ničemu nevede, nikoho to za par dní (maximálně týdnů) už nebude zajimat, každý na to zapomene.
Krom toho se to nikde nezveřejňuje, média jsou ovládány lidmy, pro které by to bylo nežádoucí...
Kdyby se to stalo v Britanii, ze by akademciti funkcionari zkusili za projeveni sveho nazoru protestujicimu proti necemu, co se deje na universite, kdyby se tedy pokusili vyloucit konkretniho studenta, tak universita by byla uz vhuru nohama a vedeni university by psalo rezignanci dopisy.
Ve vychodni Evrope sice mame jeste v pameti zivou zkusenost o totalitnim systemu, takze jsem schopni ho velmi rychle rozponat z prvnich projevu, kdy se plizive totalita snazi prodrat k moci, ale neexistuje dostatecne silna obcanska spolecnost, ktera by na tyto projevy reagovala. Jestli nevznikne, tak skoncime v totalite. Pouze svobodni lide si udrzi dlouhodobe privilegia, ktera nalezi svobodnym bytostem.
Ono potlaceni nazoru na universitni ci vedecke pude je velmi nebezpecna vec, protoze tam neexistuji zadny volby, tak to dramaticky snizuje sanci na napravu chyb a vede to k dogamtismu. Dvojnasobne je ideologizace nebezpecne v neprirtodnich vednich oborech, protoze maticka priroda nam v lekcich z reality semtam napomuze prekonat dogmata, ktera jsou smetena faktickymi poznatky z laboratori ci primo z pozorovaneho deni.
Je to jednoduché. Nehovořil jsem o vypískávání vlasního faráře, ale o vypískání zaměstnance cizího státu, který je POVINEN hájit jeho zámy. Pokud toto nedělá žádným násilím pak je vypískávání zcela zbytečné. Zkuste vypískat všechny židy, muslimy a příslušníky jiných náboženských nebo politických směrů které se vám nelíbí. To byste se napískal. Jiná věc je, pokud vám tito jedinci činí nějaké násilí. To si můžete písknout. Myslím si, že k druhým náboženským či politickým směrům by měla být nějaká tolerance. Podívejte se na televizi či poslechněte si rádio a pak se zamyslete.
Není to sice úplně k tématu, ale úzce to s ním souvisí:
Pokud vám všem opravdu leží osud Palestiny tolik na srdci, můžete přispět i prakticky. Já jsem objevila v e-shopu Fair Trade Centra
olivový olej přímo z Palestiny ( zasvěcení asi vědí, jaké problémy mají Palestinci se sklizní oliv ), takže jeho zakoupením můžete
prakticky podpořit drobné palestinské zemědělce. V případě zájmu olej najdete zde:
http://www.ftcentrum.cz/products/extra-panensky-olivovy-olej-lisovany-za-studena-/
Není nejlevněší, ale je fakt vynikající. Je tam i balení 5 l
a pro znalce také v oddělení koření palestinský zatar - velká ňamka.
Podpoříte je a ještě uděláte něco pro svoje zdraví
Chápu, že se nerad díváte na lži v TV o tom, jak jsou Izraelci nevinní a jak je Palestinci neustále provokují a páchají na nich teroristické útoky, zejména na civilní části obyvatel. Tomu všemu rozumím.
Nerozumím však vašemu postoji, tím, že jste opustil univerzitu nezměníte vůbec nic, popravdě nikdo (vyjima čtenáře několika zvědavcovitých blogů) se to nedozví, protože se jedná o politicky nekorektní věc a také proto, že média jsou ovládány víme kým...
Jiný a účinější odboj by byl kandidovat za nějakou politickou stranu, kde už je alespoň nějaká šance na změnu, a veřejné šíření svých názorů libobolnou formou.
Kolik peněz zbytečně investoval stát na školném a rodiče a na živení takového studenta? Že zahodí několik let svého života, své práce, to vem čert. Ale nikdo ho nedržel na studiích s tím, že kdykoliv může hodit vše do kanálu, aby zaujal určitou pózu, prý názor, hm....
Měl by raději něco dělat, ne něco nedělat, skončit, zničit. Pro mě to není hrdina, ale blbec. Svůj politický názor může obhajovat tisíci jinými způsoby. Ale to by nebylo takové působivé - podle jeho názoru - nebo výrazné....
Ohnout přes koleno a naplácat na zadek. Takhle se nechová dospělý skoroučitel, ale fracek, který chce pozornost okolí. Asi neumí zaujmout ničím jiným, než zahozením tří let studia.
Ubožák.
Chápu Vaše rozhořčení jako matky, ale přisluhovači systému ho stejně nenechají dostudovat i kdyby tlouk hlavou do zdi nářků. Mléko je rozlité.
naplácat na zadek potřebujete vy,podle mě jste starej,nepotřebnej,pokryteckej a hlavně zlej člověk...
mám pocit,že mu snad závidíte něco,co jste sama v životě nedokázala...připomínáte mi jednu nejmíň oblíbenou učitelku z naší základky,ta z nás taky udělala exemplární příklad kvůli jedné probdělé noci s kazeťákem a děvčaty na lyžařském výcviku(ve vší slušnosti,jen nějaké pusinky a osahávání )
jen kvůli ní jsme dostali dvojky z chování,jinak byly všichni instruktoři proti,svině jedna)
doufám,že vás to bude užírat až do smrti..
Vysokou jsem dělala dálkově po třicítce. Ovšem nenapadlo by mě z nějakého politického trucu hodit tři roky práce těsně před cílem do kanálu.
Ale on už si ten studentík určitě poradí.... Zaměstnání by se mu jako vysokoškolákovi shánělo podstatně líp než jako maturantovi. Nejsem nepřející, přeju mu to.....
Jen si říkám, jestli by mu tady tolik lidí tleskalo, kdyby se rozhořčil třeba nad špatným zacházením s komunistou....
God damn, o jakem trucu to furt povidate? Cetla jste komplet, co ten "studentik" napsal rektorovi? Privilegia svobodnych lidi jsou pro svobodne lidi, budte rada, ze jsou jini, co z duvodu svuch moralnich principu jsou ochotni i za vas nest svou kuzi na trh!! Treba editor jde k soudu pristi tyden. Protoze bez takovych lidi jako ten "studentik" by jste musela ke svemu VS titulu pridat i hromadu ideologickeho zapalu pro udrzeni te dobre prace, o ktere mluvite.
Tady se s odpustenim hovadka ve funkci divaji na lidicky jako na opice. Ale i kdyz se to nezda jedna se stale o stret moralky a humanity s necim co chce urvat co nejlepsi flek u koryta. Pragmaticky to lze nechat vyhnit az do stavu, kdy to lidi uz dale nedokazi snest. Az to Huyndai v CR bude balit, tak bych je poprosil, aby sebou vzali i te ceske manazery, Budou se jim se svym manazerskym pristupem v nejake nove lokalite velmi hodit k rychlemu zavedeni firemni filosofie v novem pusobisti!
http://www.blisty.cz/2009/12/4/art50153.html
Ja jsem studia nedodelal predevsim z duvodu charakteru, ale jednu vec si budu cenit az do sve smrti velmi vysoko. Nikdy mi nikdo ani slovem nezminil kolik to stalo, a ze to neco stalo vim moc dobre!! Byla rec o zahozenem talentu, mama si pobrecela, coz me bylo lito vice nez poradna nakladacka. Ale bylo respektovano, ze to je muj zivot a ze od jisteho veku si o svem zivote rozhoduju sam.
Pokud by pan Cagáň byl muj syn respektoval bych jeho rozhodnuti. Za prve bych mel dluh z minulosti a za druhe, coz je mnohem podstatnejsi jde o moralni princip a vnitrni integritu cloveka. Ne kazdy je pragmatik nebo gumidek bez patere. Zlomte cloveku z pateri tu pater a udelate z nej trosku. A taky bych nerad ztratil syna, coz by se lehce mohlo stat. Jenom tak na okraj precetla jste si obhajobu toho studenta, kterou napsal rektorovi? Zrejme asi ne do konce, kdyz pisete hovadiny o frackovi, ktery chce upoutat pozornost okoli. A zkusit takoveho cloveka ohnout a serezat ho, a tim donutit zmenit nazor? To by jste splakala nad vydelkem. Toho ubozaka i vasi teorii o exbicionismu radeji prejdu bez povsimnuti.
5.12.2009 13:40
RE: Naplácat frackovi na zadek a nechat ho zaplatit studia....
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?
Reakce na 206302
Už jen 4 první slova VAšeho příspěvku ukazují, kde leží těžiště Vašeho zájmu...
tim, ze opustis skolu nahrajes jen zidkum i zidomilovnikum a toho oni chteji dosahnout-absolutni pokoru a souhlas s jejich dogmatismem, propagandou, lhanim, prekrucovanim skutecnosti, faktu a historie, atd. atd.
jdu opet
video s vyjadrenim Igora Cagana http://slobodne.medialne.info/
To si protirečí. Dvojitý meter, to je "normálna" prax v systéme rovných a rovnejších. Musíme sa s tým vyrovnať. Ale ako? Ako dosiahnuť spravodlivosť v nespravodlivom svete ľudskými prostriedami? To nejde. Prečo?
Dokiaľ bude tomuto svetu vládnuť Satan s démoni a na zemi satanistické okultné skupiny, chod vecí nedokáže nikto z ľudí zvrátiť. Normálny človek reaguje na základe svedomia, ktoré mu dal Boh. Satan ktorý prekrútil pravdu na lož a vytvoril ilúziu akože slobodného sveta, chce ľudí zotročiť a obetovať na oltár svojej neschopnosti vládnuť. Jedna z ilúzii vlády Izraela je postaviť tretí chrám na mieste Skalného dómu v Jeruzaleme, kňazov pre tretí chrám už školia. Druhá ilúzia slobodomurárov vytvoriť chrám humanity a následne zlikvidovať náboženstvá na čele z RKC ovládli iluminátmi, takisto ilúzia. Tretia ilúzia chazarmi vytvoraného NWO zmocnením sa celosvetového finančného systému a následným obetovaním Izraela ctiteľov zlatého teľaťa, takisto ilúzia. Vytvorenie svetovej vlády Antikrista a s pomocou OSN vládnuť nad svetom, takisto ilúzia. A tak by sme mohli pokračovať ďalej. Za akú spravodlivosť sa potom oplatí bojovať v nespravodlivom svete, aby sme neboli oklamaní?
Zostáva veriť poslednej nádeji na celosvetový mier a bezpečie, nebeskej vláde Ježiša Krista. Božie kráľovstvo ako jediné má právo aj moc skončiť vládu Satana nad ľuďmi. Učiť ľudí o Bohu a jeho Synovi ako uskutočňujú svoje predsavzatie je činnosť, ktorá jediná má ich schválenie a požehnanie. Je to duchovný boj. Ježiš v ňom zvíťazil nad Satanom a dal nám príklad ako to robiť. Tozhodne to nemá nič spoločné s pokryteckou politikou, falošným náboženstvom, ani s chamtivým obchodným systémom. Prajem preto nášmu bojovníkovi za spravodlivosť,aby si vedel správne vybrať. Sám som stál pred podobným rozhodnutím a dodnes ho neľutujem. Opustil som okultnými silami ovládnutú akademickú pôdu a začal sa venovať svojej duchovnej obnove i duchovnej obnove ľudí, ktorí mali a majú o duchovnú obnovu záujem. Táto činnosť mi robí najväčšie potešenie a vidím z nej najväčší úžitok.
len sa z toho satana neposatanuj. Katolícki pánbožkári za svojej existencie toho navyvádzali toľko, že ak by sme im merali takým metrom, ako komunistom, už by dávno museli skončiť na smetisku dejín.
http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=6661
Tuto stránku navštívilo 7 544