Diskuze k článku

Obchod se zbraněmi: Rusko ztrácí Indii jako svého druhého největšího zákazníka

Příspěvků 48

30.7.2009 0:12

Gorškov

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Jo, ten trapas, co se povedl rusákům s přestavbou Admirála Gorškova, se jentak nevidí [chechtot]
A to měli kliku, že v tu dobu nebyla k dispozici žádná jiná "použitelná" letadlová loď. Sice se mluvilo o převodu USS Kitty Hawk, ale ta je pro Indii zbytečně naddimenzovaná.
Další letadlové lodě si Indové postaví ve svých loděnicích.

196634

30.7.2009 11:55

RE: Gorškov

insider 88.?.?.?

Reakce na 196634

copak pozemní,ale kosmické zbraně....Amis chtějí prý v říjnu odpálit cosi na Měsící,což je akce,která se sakra nebude líbit jistým vyspělým entitám,o kterých astronauté pod hrozbou likvidace nesmí mluvit.Takže, milí Amis,asi budou problémy.....A VELKÉ. [oči v sloup] [oči v sloup]

196690

30.7.2009 12:58

RE: Gorškov

Mikisan 78.?.?.?

Reakce na 196690

A takto vznikaju flamy [oči v sloup] ak chces vediet viac o tej sonde co ma dopadnut na mesiac cekni si o tom na webe. (uz som cital na forach aj take nezmysly ako atomova bomba a pod.) je to dvojita sonda vypustena v juni a s projektom sa zacalo uz pred vyse 5 rokmi. Cela sonda pozostava z 2 druzic LCROSS a LRO. LRO je klasicky orbiter ktory uz je na obeznej drahe mesiaca. LCROSS spolu s druhym stupnom rakety Centaur len "presiel" okolo mesiaca aby sa naviedol na kolizny kurz s juznym polom mesiaca, impakt ma byt prave v otobri tohto roku. Centaur dopadne ako prvy niekolko desiatok minut po nom LCROSS. Prave LCROSS bude sledovat dopad toho druheho stupna rakety. Kedze ta raketa ma niekolko ton a rychlostou akou dopadne na mesiac bude asi 2,5km za sekundu !!! tak kineticka energia bude obrovska (tam asi vznikli tie famy ze ma vybuchnut atomova bomba). to vymrsti material niekolko kilometrov nad povrch a sonda LCROSS to bude skumat a o niekolko minut aj sonda LRO kedze bude tym miestom prechadzat. Tym sa ma zistit ci je (a kolko) vody v krateroch kde nedopadaju slnecne luce. v skratke ZIADNU KONSPIRACIU V TOM NEHLADAJTE !!!

196699

30.7.2009 13:26

RE: Gorškov

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 196699

Ale prosim vas, proc by chteli zjistit kolik mnozstvi vody je v hornine na Mesici. Dle oficialni bachorky prece jiz vse vi uz dobrych 40 let, kdy tam letali skoro kazdy den. A nebo nam snad opet nekdo lze [mrknutí jedním okem] [chechtot]

196702

30.7.2009 19:25

RE: Gorškov

Mikisan 78.?.?.?

Reakce na 196702

"proc by chteli zjistit kolik mnozstvi vody je v hornine na Mesici" ...Pretoze voda je H2O, a z tychto dvoch prvkov (teda vodika a kyslika) sa da spravit kadeco. Napriklad v pripade stanici na mesiaci nemusite dodavat v nakladnych lodiach kyslik ale ho tam priamo extrahujete. nemusite taktiez nosit so sebou palivo na navrat na zem lebo ho tam priamo mate (vodik). A prave taketo veci vam znizuju naklady nie par percent ale hned niekolkonasobne.
"prece jiz vse vi uz dobrych 40 let, kdy tam letali skoro kazdy den"....Poslite mi nejake vyjadrenie kde sa vyjadruju ze o mesiaci vieme vsetko. Za druhe, Apollo bolo obmedzene na pristanie iba v okoli rovnika (max cca do 28° rovnobezky sa mi zda) Ta sonda mieri na pol kde este ziadny clovek nestal a malo sond tieto konciny skumali.

196741

30.7.2009 14:41

RE: Gorškov

insider 88.?.?.?

Reakce na 196699

A tuhle o Karkulce znáte? http://www.matrix-2001.cz/clanek-detail/3589-nasa-bombardovani-mesice-lcrossem-dne-9-rijena-2009/ [chechtot]

196714

30.7.2009 15:03

RE: Gorškov

daniela 88.?.?.?

Reakce na 196699

Nechci se Vás dotknout, ale kde berete Vy tolik jistoty, že právě vaše informace o celém tomhle programu NASA jsou ty jediné, zaručeně správné? Nebylo by lepší se ptát,proč se USA v době těžkého hospodářkého kolapsu tolik angažuje právě tam,odkud se před 40lety vrátili s nepořízenou? [smích]

196721

30.7.2009 19:33

RE: Gorškov

Mikisan 78.?.?.?

Reakce na 196721

opakujem este raz, ten projekt bol zahajeny a zafinancovany pred 5timi rokmi ked este ziadna kriza nebola a za druhe, uz som to spominal, mesacne poly nie su este poriadne preskumane. Fakt nechapem ako vidite vo vsetkom co amici spravia nieco zle.. Ani ja ich nemam rad a vela veci je u nich podle a podozrive (11sept a pod.) Ale zase nehladajme konspiracie aj ked si amik len prdne. A dalsia vec na mnohych projektoch pod zastitkou nasa spolupracuju vedci z celeho sveta, uz to nie je ako za studenej vojny... takze kebyze niekomu vadi ten vybuch tak sa ozvu, a verte mi vsetci vedci na svete cakaju na ten impakt na mesiaci, dokonca aj ja. Cez amaterske astronomicke dalekohlady to bude mozne pozorovat a ja si to urcite nenecham ujst.

196742

30.7.2009 17:55

RE: Gorškov

pdmlynek 12.?.?.?

Reakce na 196699

Mikisane, vždyť insider si jen dělá srandu. A Ty jsi mu na to naletěl.

196734

30.7.2009 18:59

RE: Gorškov

Mikisan 78.?.?.?

Reakce na 196734

teraz ked to spatne citam tak uz chapem [chechtot]

196740

30.7.2009 0:17

Realita

Vanguard 86.?.?.?

Jo jo, to jsou ty vynikající hi-tech ruské zbraně, které tady někteří přispivatelé tak opěvují...Bulava a podobně...existují obvykle v jednom prototypu, který se vozí po výstavách...aůe teď už jim na to neskáčou ani Indové [chechtot]

196635

30.7.2009 0:52

RE: Realita

kubci 78.?.?.?

Reakce na 196635

prepac, ake relevantne informacie k tejto teme si poskytol?
my bezni ludia v ZIVOTE neuvidime realne podklady. toto su spravy do novin,chapes? pre debilkov ktori si myslia ze su schopni nieco zanalyzovat. tak ako ty. slepy po 30 rokoch zivota v casti A hnileho systemu. na cast B zacnes nadavat neskor neboj.. plytvam miestom na disku aj ja ale ludia ako ty ma vytacaju.

k zbranovym systemom - nemyslim si ze spicku svojich technologii by ukazal svetu jeden triezvy vojak,takze mozme akurat tak tapat..

196640

30.7.2009 7:58

RE: Realita

Hm 87.?.?.?

Reakce na 196635

Víš co je největší sranda, že zaostalá nespolehlivá ruská technologie bude teď minimálně pět let vynášet americké astronauty k ISS. Opotřebované raketolány končí neodvratně v roce 2010 a žádná země na zeměkouli pak nedokáže vypouštět běžně kosmonauty do kosmu. Čína provádí jen počáteční pokusy. Jako nejspolehlivější raketa všech dob je jednoznačně Sojuz konstruktéra Koroljova. Když chce mít ESA (Evropská kosmická agentura) jistotu při vynesení sondy např. Venus expres, ráda jí využívá. Amíci se vrací předělanému Apollu, nazvali ho Orion a teprve provádí první pozemní raketové zkoušky a mají dost velké problémy. Když budou Rusové chtít, vesmír bude mluvit pět let jen rusky.

196663

30.7.2009 11:43

RE: Realita

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 196663

Když řekneš a, chtělo by to říct i b

Jednak není možné provozovat raketoplány a projekt Orion souběžně - protože využívají stejné startovací rampy
Jednak Američané se podívají možná do vesmíru dřív, než v roce 2014, v závislosti na tom, jak půjde vývoj rakety Dragon.
Jednak nebýt těch raketoplánů, tak žádná ISS nestojí
a konečně Orion doletí až na měsíc, jako Apollo, což je asi o 300 000 kilometrů od Země dál, než se kdy dostal nějaký rusák.

196684

30.7.2009 12:38

RE: Realita

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 196684

prostě americkej strejda má většího ptáka než ruskej strejda HEČ [chechtot]

196695

30.7.2009 13:29

RE: Realita

Mikisan 78.?.?.?

Reakce na 196684

Tak upresnim to. ISS je hlavne projektom Ruska a USA, ostatne agentury a krajiny maju len nejaku cast na tom. Napriklad Columbus, labak ESA patri cca 50% ESe a 50% USA, podobne ako ostatne moduly napr. japonska. A prave tie su zavisle od americkych raketoplanov. Ruska cast ISS (polovica stanice) patri vyhradne rusom a aj rusi si ju postavili sami a nepotrebovali a nepotrebuju na to raketolany. Vsetky casti su vynesene raketami Soyuz a Proton. A najlepsie je ze kebyze sa nejako vztahy velmi pokazia, ruska cast ISS sa moze kludne oddelit a nezavisle si fungovat ako samostatna stanica (vsetky casti su vlastne povodne MIR 2 moduly). Co sa tyka tych novych americkych rakiet tak mas pravdu. Musi sa najprv ukoncit shuttle program a prejst na novy Constellation program (nove US rakety) a vyzeraju naozaj slubne, najma lod Orion a jej nosta raketa Ares 1.

196703

30.7.2009 13:59

RE: Realita

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 196703

vypadají slibně
otázka je jestli už mají v halyvůdu nažhavený kamery kdyby se náhodou americkýmu strejdovi zase něco posralo [mrknutí jedním okem]

196704

30.7.2009 15:24

RE: Realita

Hm 212.?.?.?

Reakce na 196684

Vše závisí na finančních možnostech. On vývoj raket Ares je pěkně drahý a jak jde americká ekonomika do kopru tak se začíná přemýšlet o náhradních projektech. Např. http://www.astro.cz/clanek/3275 Jak to bude s USA v roce 2020 s ekonomikou, to je ve hvězdách a projekt znovu přistání na Měsíci může být opuštěn. Mimo He3 tam nic kloudného není. V té době se může stát, že celý projekt koupí Čína. Ono je něco jiného chtít a něco jiného moci. Když máš prachy, tak jde všechno. Viz. Hitlerův předválečný závodní Mercedes.

196725

30.7.2009 18:33

RE: Realita

google 93.?.?.?

Reakce na 196684

>a konečně Orion doletí až na měsíc, jako Apollo, což je asi o 300 000 kilometrů od
>Země dál, než se kdy dostal nějaký rusák.

a lunochod dostali rusaci na mesiac na oslovi, ako ste vy?

196739

31.7.2009 17:17

RE: Realita

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 196739

Lunochod byl robot bez posádky, žádný Rus na měsíci nebyl.

196859

31.7.2009 19:02

RE: Realita

google 93.?.?.?

Reakce na 196859

porzmyslajte este raz nad vetou, na ktoru som reagoval:

a konečně Orion doletí až na měsíc, jako Apollo, což je asi o 300 000 kilometrů od Země dál, než se kdy dostal nějaký rusák

je to vykonnosti rakety alebo sa mylim?

196878

31.7.2009 21:01

RE: Realita

T.X. 66.?.?.?

Reakce na 196878

No prave Google. Je to o vykonnosti rakety. Ty 3 ruske Lunochody vazily jen zlomek toho, co vazily Apolla. Prvni z nich explodoval hned pri startu, dalsi dva byly pomerne uspesne. Pisi pomerne, protoze vedecky prinos Lunochodu byl ve srovnani s pilotovanymi lety Apollo zanedbatelny.
Podle meho nazoru ztratil byvaly Sovetsky Svaz prvenstvi v kosmu uz v dobach programu Gemini a tragicke smrti Komarova. Smrt dalsich 3 kosmonautu lodi Sojuz a exploze obri rakety N1 ktera mela Sovetum zajistit prvenstvi v zavodu o mesic porazku jen potvrdily.
Dnes jsou Rusove sice schopni zajistit pomoci starych vojenskych nosicu ICBM spolehlive dopravu nakladu na orbit, ale ve vyzkumu vesmiru je uz ta propast mezi nimi a Amerikou obrovska. Staci se podivat na soucasne americke expedice k Marsu.
Vojenskou techniku maji Rusove porad spickovou a urcite ji nelze podcenovat. Jeji velkou vyhodou je podstatne nizsi cena a robustnost vetsiny zbrani.
Nevyhodou zase mensi spolehlivost, vetsi spotreba paliv a zaostavani v uplatnovani nejmodernejsich technologii. A prave tyhle veci hraji v modernich valkach rozhodujici roli.

196894

1.8.2009 5:32

RE: Realita

Hm 141.?.?.?

Reakce na 196894

No právě. Ona Eněrgija vůbec nebyla slabá a špatná raketa. Motory z ní Američané dodnes používají. Skoro vynesla záhadný Poljus a Buran také nebyl žádné pírko. Přišla však pozdě, scházely finance (Rusové si neuměli natisknout dostatek rublů). Možná to i bylo z prozíravých politických důvodů. Ona by ta spirála zbrojení ve vesmíru neměla konce a my bychom dnes sem nemohli psát své příspěvky.

196918

1.8.2009 10:22

RE: Realita

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 196894

vědecký přínos ve studiu nafilmovaných letů apollo je opravdu přímo ohromující [chechtot] [chechtot] [chechtot]

196927

30.7.2009 10:26

RE: Realita

Olas 79.?.?.?

Reakce na 196635

Po přečtení Vašeho příspěvku mě napadla jedna asociace. I když sám se mohu považovat spíše za dřívějšího neinformovaného obdivovatele všeho Made in USA a v žádném případě rusofila, fascinují mě v současné době kritikové všeho ruského a hlavně ti, kteří v období totality z nich těžili, s nimi kšeftovali (televizory, radia, benzin, koberce a další) a rádi si nechali v hospodách nalévat od okupantů aniž se jim požíváním huba zkřivila vědomím od koho nyni ti hurá vlastenci piji (občas až do bezvědomí) a kteří se v této době ochotně rektálně zanořovali do jejich (občas to slyšívám - tlustých pr... tedy zadků) s nezvyklou ochotou. A tak mi napadlo, že tito dnes hurá vyznávači "atlantské kultury" jsou ochotni v případě vzestupu Osmánské říše nosit fez a na zadek si vytetovat půlměsíc. Nic proti Vám, ale zamyslete se prosím. Orientace odezdi ke zdi se nám již mnohokrát vymstila.

196676

30.7.2009 1:25

Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

Montaznik 88.?.?.?

Takže v Rusku je demokracie a hlavně svoboda slova, možná větší, než v současné době u nás nebo v Americe!
A co se týče těchto výrob, Rusko bylo vždy "pozadu" v elektronice a dalších věcech. Zase ale umí jinou speciální výrobu - třeba je známo, že v Rusku nakupují i americké vojenské raketové firmy komponenty pro motory a další věci, protože jsou kvalitní a laciné - hlavně celá metalurgie titanu a další klíčové technologie.
Když teď skončí program raketoplánu, bude po několik let na Rusech "vozit" na mezinárodní kosmickou stanici náklady a lidi.
A to musí být spolehlivá raketová technologie a tu Rusové mají.
Spadly dva americké raketoplány a Rusům lítá zatím všechno beze ztrát! V nákupu zbraní rozhoduje trh a je to tak správně!!!
Indie se rozhodla nakoupit zbraně, dostala z Ruska šmejdy, tak si šla nakoupit zbraně jinam. Kde v tom vidíte problém?
A fabrika v Rusku, která šmejdy vyrábí, prostě zavře krám!!!
Zase žádný problém!
Nemáme již období studené války, trh se zbraněmi je diverzifikován a státy, které dodržují mezinárodní závazné předpisy pro obchod se zbraněmi si mohou svobodně nakupovat
zbraně , kde chtějí, pokud jim dotyčný výrobce zbrojní systém prodá - každý stát si drží licenci pro obchod se zbraněmi.
Jinak systém Bulava je přeci taktická zbraň s deseti jadernými hlavicemi a ten nemá s dodávkami zbraní do Indie nic společného!
Proto nechápu cintu Vangaurda, když tady vyplodí podobné ignorantské a diletantské komentáře. To je "zastuzený" antirusismus , vhodný tak před 20 lety!

196641

30.7.2009 3:15

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

nevim 89.?.?.?

Reakce na 196641

Ono by zas tak pozadu nebylo, jenze ony hlavne chybi na vsechno penize. Rusti specialisti utikali do zahranici, prave kvuli vydelkum. Armadu maji da se rict v troskach, ani na vyzkum neni dost penez.

196646

30.7.2009 3:45

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

pdmlynek 12.?.?.?

Reakce na 196641

> Indie se rozhodla nakoupit zbraně, dostala z Ruska šmejdy, tak
> si šla nakoupit zbraně jinam. Kde v tom vidíte problém?
> A fabrika v Rusku, která šmejdy vyrábí, prostě zavře krám!!!
> Zase žádný problém!

Souhlas. Myslím že je to dobře že rozhodnutí od kuď se kupují zbraně (nebo jakékoliv zboží) jsou na základě volného trhu, a né politiky. Nejsem tak naivní abych si nemyslel že politika je úplně mimo, ale jestliže to co se píše ve článku je podloženo pravdou, tak to vidím pozitivně.

196647

1.8.2009 7:25

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 196647

Zbrane na zaklade volneho trhu? [velký smích] [velký smích] Chcete rict, ze jsme si treba Tamary a Very prodat, kam se nam zachtelo a treba nasim spojencum v NATO by to bylo fuk? Mimochodem USA ani Rusko neprodavaji jenom tak nekomu svou vojenskou hightechnologii. Kdyby to bylo podle voleneho trhu, tak Cina by jiste rada nakoupila spickove vybaveni odkuliv, papirkou, kterym se omylem rika penize na to ma vice nez dost. [velký smích] [velký smích]

196919

30.7.2009 3:49

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

pdmlynek 12.?.?.?

Reakce na 196641

> Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru.
...
> Proto nechápu cintu Vangaurda, když tady vyplodí podobné
> ignorantské a diletantské komentáře. To je "zastuzený"
> antirusismus , vhodný tak před 20 lety!

To že někdo psal kriticky o ruské vojenské technice neznamená že je nějak oproti Rusku. Člověk může klidně milovat svojí zem nebo vládu, a stejně kritizovat části které se mu nelíbí.

196648

30.7.2009 4:09

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

novy zacatek 99.?.?.?

Reakce na 196641

Vidite to prilis jednoduse priteli

to co ten Rus napsal v Pravde jeste nemusi byt nezbytne pravda (realita). Kazdy 'poctivy' novinar prece pise v elipsach, aby upoutal pozornost, to je zname. Podle meho nazoru se Indie dostava do sparu americkeho imperialismu a to po delsim a (bohuzel) uspesnem snazeni. Velkym meznikem byla dohoda o vzajemne spolupraci mezi USA a Indii na poli civilni atomove energie z lonskeho roku.

Jsem presvedcen, ze pozadi je nejen politicke, ale primo globalne mocenske. Hypoteticky vzato, jestli je neco americke snaze po svetovlade v ceste, je to pakt BRIC (Brasilie, Rusko, Indie a Cina). Indie nikdy nemela ve svete mocensko-politickou ambici, byla vzdy vicemene k mani a SSSR toho s uspechem vyuzival. Ted kdy jde do ve svetove historii do finise je jeji 'prodejnost' pro USA velmi dulezita a tez patricne zuzitkovana. Zda k jejimu dlouhodobemu prospechu je uz jina otazka.

196649

30.7.2009 11:51

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 196641

To lžeš schválně, nebo neznáš fakta? Počet havárií Soyuzů je stejný, jako počet havárií raketoplánů....a to Soyuz je mnohem primitivnější technologie, než raketoplán.
Jak funguje ruská technika jsme se přesvědčili několikrát u slavného ruského WC na ISS.

Jestli fabrika, co v rusku vyrábí šmejdy zavře, tak jedině dobře - je totiž státní [chechtot]

196688

30.7.2009 12:41

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 196688

jste si jist že počet těch havárií byl opravdu stejný [zmaten]
já jen abyste nebyl někde popotahován za popírání počtu něčeho dnes je to zdá se docela moderní [mrknutí jedním okem]

196697

30.7.2009 13:11

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 196697

Smrtelné havárie Soyuzu - dvě
Smrtelné havárie Raketoplánů - dvě

196701

31.7.2009 19:10

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

wilonix 213.?.?.?

Reakce na 196701

Fajn a teď porovnejte počet vypuštění.
Sojuz má procentuální úspěšnost kolem 96%. Shuttle má něco kolem 70ti%.

196881

30.7.2009 17:03

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

dub 89.?.?.?

Reakce na 196688

asi byste měl před plácnutím hovadiny přeci jen víc přemýšlet a zagooglovat.
on se tam totiž podělal americkej hajzl, kterej byl fórovej a stavěnej pouze na produkty americký syntetický stravy, zatímco ruskej hajzl funguje, protože rusové mají mnohem lepší kosmickou stravu a jejich bobky jsou hutnější. proto je taky na to ten jejich hajzl kalibrovanej.

ale chápu, že červenej hadr před očima zastírá intelekt.

196730

30.7.2009 19:42

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 196688

Tak Vás tady čtu a zdá se,že jste blbej jako půčtok? Protože dosavadní problémy s WC na ISS byly doposud jen a jen s USA WC,které nebylo a stále není schopno zpracovat výkyly ruských kosmonautů z ruské kosmické stravy. [mrknutí jedním okem] [chechtot] Takže pane BLBEJ..hoděj se do klidu atiše počítaj [mrknutí jedním okem]

196745

31.7.2009 21:03

RE: Co je ale kouzelné, že takový článek vyšel na serveru Pravda.ru

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 196641

Montazniku, Rusum leta opravdu vsechno beze ztrat ? A co Komarov a dalsi 3 Rusove kteri zahynuli behem pristani dvou lodi Sojuz ?

196895

30.7.2009 2:49

Nieco sa chysta..

Chiko 92.?.?.?

No podla mna je problem tych 30 miliard dolarov na nove indicke zbrane, modernizovanie HiTech zbranami armady Izraela, rakerove skusky Korey a Rusov, dusno v Afganistane, demonstrovanie sily nedavnymi leteckymi manevrami v Irane a nakoniec aj "akoze" odchod americkych vojsk z Iraku, ktore sa podla mna len preskupuju..
Do toho provokacie v Pakistane, z Pakisatnu smerom do Indie, cim dalej vacsia americka pritomnost v Gruzinsku, neohrozene vyhrazanie sa napadnutim Izraela Iranu, stvanie z Juznej Korey proti Severnej. Rozduchavanie rasovych a kmenovych nepokojov v Afrike a liškanie sa Cine (ci uz Amikov alebo Rusov).
Na druhom konci sveta americke stvanie a rozduchavanie napattia v juznej amerike a zjavna vojenska priprava USA sa na Venezuelu a Kubu.
Skratka nieco sa chysta.. nejaka strategicka rosada s pokusom o sach-mat(!!)

196642

30.7.2009 7:04

RE: Nieco sa chysta..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

Reakce na 196642

Dluzi USA neco Indii? Nerozhodoval ten dluh dostat ty penize nazpet alespon formou zbrani?

196656

30.7.2009 10:27

RE: Nieco sa chysta..

Alena 89.?.?.?

Reakce na 196656

Bingo!

196677

30.7.2009 11:46

RE: Nieco sa chysta..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 196656

Vtip je v tom, že Indie za ty zbraně normálně zaplatí a soukromé firmy jim je dodají...to není žádná náhrada dluhu za zbraně.
A nejlepší na tom je, že Indové ty zbraně dostanou funkční a v řádném termínu...ne jako u Gorškova, který měl už letos plout pod Indickou vlajkou a teď to vypadá na 2012 a ještě si rusáci naúčtovali jednou tam vysokou sumu, než bylo domluveno.

196687

30.7.2009 12:56

RE: Nieco sa chysta..

Nasredin 193.?.?.?

Reakce na 196656

USA vůči Indii nemá žádné podstatné dluhy (viz následující odkaz):

http://www.ifondy.cz/novinky/206/Kazda-rodina-ve-S...

Co ale má, jsou velké valutové rezervy v USD a tento obchod může být pro Indii pokusem se jich aspoň částečně zbavit. Čína by jistě udělala ráda něco podobného, ale to jí na západě nikdo nedovolí (viz neúspěšný pokus Číny koupit těžařského obra RIO Tinto).

196698

30.7.2009 15:18

RE: Nieco sa chysta..

Chiko 195.?.?.?

Reakce na 196656

Moj prispevok nemal byt reakciou na rozhodnutie Indie zmenit dodavatela zbrani. Moj prispevok by bol ten isty aj keby tie zbrane kupovali od Rusov, Cinanov, kohokolvek..
Skor som chcel ukazat tak vysoku sumu na dozbrojenie Indie v kontexte sucasnych politickych sachov v tomto priestore a tiez v suvislosti na celosvetovych rossadach..

196724

30.7.2009 8:50

RE: Nieco sa chysta..

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 196642

Súhlas, a najhoršie je to že my to zaplatíme. [bliji]

196669

30.7.2009 9:41

RE: Nieco sa chysta..

sxgo 95.?.?.?

Reakce na 196642

1:1
http://www.czechfp.cz/site/?p=8062

196673

31.7.2009 21:06

RE: Nieco sa chysta..

phaetotep hornbaker (zavináč) centrum (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 196673

Bohužel Rusko a taky USA,maji takove zbrane
o kterych se nam jenom muže zdat.
casticove paprskove zbrane umistene na mesice,
spoušteč vakua,ovladani mysli atd.
A všechni tychle obchody jsou jenom zastiracim manevrem
co skutecne Rusove maji a NIKDY neprodaji

196896

3.8.2009 8:56

Logika

MedWet 194.?.?.?

Zarazil ma ten prvy odstavec, kde sa spominaju kontrakty s Izraelom. Takze Izrael dostava pomoc od USA vo forme penazi a zbrani a potom vyraba dalsie zbrane a predava ich dalej? To mi pride akoby bezdomovec dostal socialny byt a namiesto aby bol s nim spokojny, tak ho prenajima.

197095

Tuto stránku navštívilo 6 618