Diskuze k článku

Sbohem, banky

Příspěvků 65

9.3.2009 6:28

pane editore - my uz to "opravdicky rekoverujeme" !!

steve 70.?.?.?

..pane editore - to co rikate ma samozrejme logiku, kdyz se zacinalo s NAFTA tak to take slibovali(pracovni misto venku, zaplatis dane doma .. a vsichni budeme bohati, akorat k tomu tak nejak nedoslo ..asi se na to nejak zapomnelo, hlavni je ale "united we stand"..
.. ono je takove hrejive pro cloveka, kdyz vidi jak nase vlada tak staroslive tiskne nove penizky a dava je tem co se maji postarat abychom meli opet tu svoji uklidnujici ekonomickou jistotu - "two jobs - no sex".
.. vzdyd je preci vsechno v naprostem poradku, zatim vse bezi tak jak bezet ma, to zazracne slovicko za rohem Water St. - TIMING !!!
..pracovnich mist bude mnoho, vice nez mnoho, soused mi rozebral kolo a ze spic si plete neprustrelnou vestu, ma 82 let a je pracovity American ..
..jsem si naprosto jisty, ze mi rozumite.
DODATEK;mistni noviny /kraceno, a cesky/.."policejni distrikty zaznamenavaji velky narust zadosti o prijeti do police"..
..vidite jak kolecka pekne zapadaji do sebe ? Prace bude dost, pokud by chtel nekdo "one job and sex", nasi novi chlapci budou vzdy pripraveni branit nas novy a nejlepsi ekonomicky model. Celkem nedavno byl nad jednou branou takovy napis o praci, dostane novy nater.

186039

9.3.2009 6:30

Jo máte oba pravdu, jak autor tak editor.

Antiseptik 69.?.?.?

Jde o to, že oproti strkání vládních peněz do kolabujících bank a podniků by skutečně bylo lepší dát ty prachy lidem, aby je utratili. Pan Stwora má pravdu s neposíláním bankéřů do lesa, komunismus nekomunismus, ještě by ten les třeba prodali. Faktem zůstátá, že víra v lepší zítřky a s tím spojená jistota že je dobré něco koupit, se nedá vrátit strkáním peněz do oběhu horem. Leda dolem, bezcené jen tak natištěné peníze jsou lehčí vzduchu a stoupají. Chtělo by to prachy podložený zlatem, ty by měli naopak padad dolů vlastní vahou. Je to v řiti přátelé a cesta z toho asi bezbolestně nevede. Dělám si sice srandu ale je to šibeniční humor, sám pracuju jen 3 dny v týdnu a kdo ví kterým směrem se to bude dál vyvíjet.

186040

9.3.2009 7:10

Práce pro managéry a politiky

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 89.?.?.?

Já osobně bych vůbec nebyl proti, nabídnout špičkovým managérům bank a vrcholným politkům, práci v dolech, jakožto alternativu k bydlení pod mostem. Všechno ostatní bych jim soudně zakázal, jako trest "Zákaz činnosti" a "Propadnutí majetku". Viz § 49 až § 52 trestního zákona. Myslím, že ti hoši už napáchali takovou škodu, že by to byl ještě velmi mírný trest.

186045

10.3.2009 1:57

RE: Práce pro managéry a politiky

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 186045

Ja myslim, ze pokud by jim bylo vysvetleno, ze se jedna o jejich primo zivotni sanci, takze by se dalo pocitat i s doprovolnym priznanim. Furt lepci nez treba skoncit v privatnim kriminale. U nas to bude mozna problem vysetrit, prej v ramci efektivity a reorganizace zrusili hospodarskoui kriminalkou. Zrejme uz u nas bile limecky nekradou, ani neriskujou cizi penize. [velký smích] [velký smích]

Sarkozy a jini chystaji posilit policejni sbory a nekdo kokektuje s myslenkou pouziti armady. Nedivim se pohled na Bastilu muze vyvolat ruzne postranni chmurne myslenky. Treba tady v USA se zatim na doprovolnicich trenuje masova konfiskace zbrani. Mno ja nevim, jak jsem poznal Americany, tak tohle mi neprijde jako dvakrat chytra myslenka. Konfiskace to je takovy hezky znejici eufemismus, kdyz neco krade nekdo nahore. Chudaci jsou proste zlodeji, komunisti zdarodnuji a holt clovek na vysoke spolecenske urovni konfiskuje. Konfiskace je samozrejme od prachsproste zlodejiny naprosto legalni nabyti majetku. Konec koncu uz samotny tvar paragrafu nuti i ohebnou "hadi zenu" zezelenat zavisti. [mrknutí jedním okem]
http://www.czechfp.cz/site/?p=6118
http://www.czechfp.cz/site/?p=6138

186161

9.3.2009 10:14

Základní omyl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Základním omylem autora článku a mnoha dalších spčívá v tom, že považuje "chybné" kroky vlád za důsledek jejich neschopnosti, místo, aby se snažili pochopit záměr skrytý za těmito kroky.

186059

9.3.2009 19:00

RE: Základní omyl

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 186059

Tak, tak...

186120

9.3.2009 20:09

RE: Základní omyl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 186059

zaujímalo by ma, aký je podľa vás skrytý zámer; môj názor je taký, že ide iba o kamufláž, napr. ako ďalej udržať otrokov v najväčšej lži - že nejaké papieriky sú skutočným uchovávateľom hodnôt, pre majiteľov lehman bros. a spol pravdepodobne nemajú peniaze žiadnu hodnotu - tieto spolky si ich predsa môžu natlačiť aj trilióny a nemusí im ich darovať nejaký obama.

186124

9.3.2009 23:36

RE: Základní omyl

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 158.?.?.?

Reakce na 186124

Podle mě je to jen divadlo sloužící k tomu aby lidi nevyšli do ulic a pokojně pracovali. Prostě aby krize neproběhla moc rychle, pak by se nedala řídit, tak chtějí zdání nějakých pokusů o řešení. Nic jinýho mě nenapadá

186152

9.3.2009 10:24

Klausův zápisník z USA

Ursus 83.?.?.?

Krize třicátých let podle jedné z nejvlivnějších teorií vznikla proto, že převládla rigidita cen směrem dolů (omlouvám se za tento příliš odborný ekonomický termín) a že tedy ceny (a s nimi mzdy) neklesly tolik, kolik bylo třeba, aby byla na trhu nastolena nová rovnováha. I teď je jedině toto řešením.
Obrovské finanční injekce státu, což znamená daňových poplatníků, tento základní vyrovnávací mechanismus nikdy nenahradí, ač si to myslel Keynes a s ním i dnešní ekonomové naší sociální demokracie. S nimi si to ovšem myslí i část nové americké administrativy. (V.K.)

186060

9.3.2009 13:37

RE: Klausův zápisník z USA

hc 194.?.?.?

Reakce na 186060

http://www.blisty.cz/art/45349.html

186071

9.3.2009 16:38

RE: Klausův zápisník z USA

oldis 88.?.?.?

Reakce na 186060

pekne opsane i s tim spatnym slohem. p. V.K. ale o ekonomice vi prd, ten ji zna pouze teoreticky ale o skutecne ekonomice tvorene nenasytnymi bankeri nic nevi, a to co si mysli ze ji vyresi by ji vyresilo pokud by ekonomika burzovni byla realna a ne virtualni a vubec byla ekonomika postavena na zdravych zakladech a ne na prohnilich bankerich.

186102

10.3.2009 11:59

RE: Klausův zápisník z USA

Ursus 83.?.?.?

Reakce na 186102

proc opisovat,mame prese ctrl+c a ctrl+v

186186

9.3.2009 10:31

Strela vedla

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Hmmm mozno to bude strela vedla, ale napadlo ma aky by bol rozdiel v tomto.

Sucasny stav: firma, ktorej vedenie sidli v USA, vyroba tej istej firmy vyuziva pracovnu silu v Indii a predava produkty v USA. [zmaten]

Stav navrhovany editorom: firma, ktora ma sidlo v USA sa stava samostatnym podnikatelskym subjektom. Nakupuje tovar od "na papier nezavislej" firmy z Indie a rovnako predava produkty v USA. Nejako mi uniklo dodatocne zdanenie.

PS: Samozrejme sa to da osetrit dovoznym clom ale ten nastroj existuje uz teraz a vzhladom na cenu pracovnej sily v USA sa to stale oplati.
Podla mna prave v tomto je zakladny problem. Som presveceny, ze jedine riesenie je spravit podrobnu statistiku prirodnych zdrojov a vytvorit geograficke samostatne fungujuce celky EU, USA cokolvek, ktore by mohli fungovat samostatne a vyuzivat dodatocnu vymenu tovarov a sluzieb ale principialne byt chranene clom a inymi nastrojmi. Alternativu voci tomu rieseniu vidim len v postupne sa vyrovnavajucich rozdielov medzi Cinou, Indiou a USA pripadne EU. Kazdy jeden manager bude outsourcovat pracovnu silu pokial mu to bude vyhodne a dana pozicia bude outsourcovatelna. A vzhladom na rozlohu a pocet obyvatelov v Cine je stale obrovsky priestor na outsourcing. [zmaten]

186061

9.3.2009 18:46

RE: Strela vedla

jp 84.?.?.?

Reakce na 186061

Já myslím, že to vůbec není střela vedla, ale výstižná ilustrace toho, že se pan editor mýlí stejně kolosálně jako jím kritizovaný autor.

"Zdanění firmy za každé pracovní místo, které firma outsourcovala do zámoří" je prostě stejná hloupost, jako vytváření pracovních míst vládou. Asi to netřeba rozebírat, důvody jsou v obou případech stejné a Vy jste už část té nesmyslnosti ilustroval svým příspěvkem.

186119

10.3.2009 10:20

RE: Strela vedla

Mic 213.?.?.?

Reakce na 186119

Stejne se firmy uz sami od sebe stehuji do "danovejch raju" a outsourcing delaj na Filipinach. Nevim jak by zdaneni outsourcingovych potencialnich mist bylo vubec mozne.

186175

9.3.2009 10:54

No, myslím, že to editor trochu přehnal

hestroy 77.?.?.?

Nechápu, co editorovi vadí na představě, že by měl někdo pracovat v lese. Tady nejde o komunismus, ale o to, že by to byla prospěšnější práce, než krást. A jestli potrestání bankéřů, kteří rokradli stovky miliard dolarů, znamená komunismus, pak už ničemu nerozumím... [překvapení]

186062

9.3.2009 10:57

Drahí veriaci

felix10 147.?.?.?

Nerozumiem, prečo nedochádza ku krachu spoločností, ktoré sú na pokraji bankrotu ??? "Globálna" nadnárodná spoločnosť - ak nedokáže pracovať bez vládnej podpory - by mala vyhlásiť bankrot, rozdeliť sa na menšie firmy, ktoré by mohli byť životaschopné !!!
Alebo - druhá možnosť - vyvlastniť fabriky vo vlastníctve občanov USA - ktoré sú mimo územia USA - a zaplatiť ako náhradu za vyvlastnenie - dĺhopismi z USA. !!!

186063

18.3.2009 11:43

RE: Drahí veriaci

Bavor 93.?.?.?

Reakce na 186063

Tak právě tohle nyní praktikují Číňani.Ti mají tolik dluhopisů USA, že by s nimi mohli tapetovat. Kdyby je jenom tak vrhli na trh, tak světový trh s dluhopisy končí a dolar bude mít cenu jenom toho papíru, na kterém je natištěn.

186832

18.3.2009 12:18

RE: Drahí veriaci

Bavor1 93.?.?.?

Reakce na 186063

To právě dělají Číňani. Mají dluhopisů USA tolik, že by s nimi mohli tapetovat. Kdyby je najednou vrhli na trh, tak se trh s dluhopisy zhroutí a dolar by měl cenu jenom toho papíru, na kterém je natištěn.

186833

9.3.2009 12:46

MF

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Bankovní manažeři a politici jsou něco, co nechci ani jmenovat. To je bezesporu pravda. Na dnešním stavu západního světa se ale také dost podílí odbory. Za těch cca 100 let co fungují, se jim podařilo vyšponovat cenu pracovní síly tak vysoko, že výroba v mateřských zemích není konkurenceschopná. Je prostě předražená. Ochranářská cla mohou fungovat jenom chvíli. Za nějaký docela krátký čas by ekonomika zůstala tak pozadu, že by dopadla jako dopadla ta socialistická.

186065

9.3.2009 15:19

RE: MF

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

Reakce na 186065

Tak to je štěkání na špatnou stranu. Vyšponování cen pracovní síly totiž taky umožňuje větší odbyt. Ovšem v konkurenci s otrokářským levlem práce nemůže obstát. Kdyby jsme všichni dělali odjakživa ža drobný na den, kdo by asi kupoval ty výrobky? Nikdy by se ani žádnej průmysl nemohl rozrůst z dílen co produkují luxusní zboží, deset za měsíc pro pár boháčů. Komu by ty banky půjčovali peníze? Těm chudejm určitě ne a ti boháči si je nemusí půjčovat. Ne tentotkrát je vina přesně jen na jedný straně, těch co neví roupama co s penězma ale chtějí jich ještě víc a tak investujou do nesmyslů. Dokavaď se vyrábělo zde, za vysoké mzdy, problém nebyl, vzpomeňte si na Západní Německo sedumdesátých let. Problém je když se sedí na dvou židlích, nelze vydělávat a přitom neplatit. Jenom chvilku to může vypadat dobře, ba výborně ale kosa na kámen musí narazit, a taky narazila na pěknej šutr. Kosa je na cimpr-campr.

186080

9.3.2009 17:21

RE: MF - priteli, ..

steve 70.?.?.?

Reakce na 186080

.. tvoje posledni veta: :kosa je ne cimpr - campr !! je prave ten nejvetsi omyl !!
1./ doslo k teto situaci:
..sekera je tupa, mila Lizo, mila Lizo..
.. - prines brousek, mila Lizo..
.. - prines vodu, mila Liso ..
.. -- vedro ma ve dne diru, mily Moshe, mily Moshe
1./ ta kosa mela kamen pripraveny aby ho ve spravnou chvili "nasla", nebot - jak vsichni vime - KAMENEM SE KOSA BROUSI !!.. a ta "opet" nabrousena kosa .. nech se prekvapit !!

186110

9.3.2009 17:54

RE: MF - priteli, ..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

Reakce na 186110

No to se teda budu moc divit. Rád se překvapit nechám, kosa se sice kamenem brousí ale to se musí umět. Jen tak prásknout kosou do kamene nic nenabrousí. Zastávám názor podobný názorům zde už nepřítomného Stana, totiž pochybuju o moudrosti veličin u kormidla, podezřívám je z typické lidské hlouposti. Každý vidí jen tu svojí hromádku a víc ho nezajímá. Nevidí dost daleko bay mohli ukormidlovat tu věc někam, jenom jí dokážou udržet na hladině, a to ještě jak se zdá zcela plnou vody, čára ponoru už dávno zmizela směrem ke dnu, teď se maluje nová, dvacet centimetrů pod zábradlím. [chechtot]

186113

9.3.2009 21:00

RE: MF - priteli, ..

Noname 81.?.?.?

Reakce na 186113

Nee, veličiny u kormidla nejsou moudří ani hloupí. Jen vykonávají jisté operace(řekněmež že točí kormidelním kolem - tak se to jeví navenek), ale skutečná ovládací táhla ke kormidlu jsou v jiných rukou. Řekněmež, že mezi kormidelníky byla vypuštěna fáma: "Vše půjde k čertu, tak dělejte za dobrý honorář, že skutečně kormidlujete. Za ten honorář pojedete až do posledního okamžiku v I. třídě." To, co se ale ve skutečnosti odehrává, je další velký přesun majetku, tentokrát ještě ve větší proporci.

186127

9.3.2009 22:28

RE: MF - priteli, ..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 65.?.?.?

Reakce na 186127

Já jsem nemyslel ty co stojí u toho co vypadá jako kormidlo a dělají že kormidlují, já mluvím o těch co skutečně kormidlují. O těch si myslím že jejich hamižnost jim zalepuje oči a nevidí kam jedou.

186140

9.3.2009 22:15

RE: MF - priteli, ..

steve 70.?.?.?

Reakce na 186113

.. zase omyly.- ty veliciny - jak rikas, jsou moudre, tve podezreni z jejic hlouposti je liche, "kazdy svoji hromadku" neni !! a vidi hodne, hodne daleko .. tahle kocabka, ktera se tady potaci je v teto chvili nedulezita a byla spustena na vodu proto, aby byla potopena, - ne zachranena. Caru ponoru malujou radovi lodnici - obamove, georgove, apod., a pujdou s ni ke dnu.
- ta lod je plna tech nadbytecnych, dnes uz nedulezitych jedincu ..az se potopi - nekomu se podari doplavat na breh, pripravena je nova, hezka lodicka a bude spustena na vodu za nadseneho ryku "narodu okolnich, jakozto i clovecenstva jineho, i zvirat povsechnych, i jinych tvoru, ba i netvoru s tvari tvoru - jezto oni zustali z vule Bozi nazivu".
.. a pestry ting-tangl nastoupi svoji novou cestu - opet ke stesti, radosti, bujarosti vseho clovecenstva okolniho,...ano - udelali jsme nekolik chyb, ty ale odesly s lodickou na dno ( holt nedoplavali), a my jsme se poucili . a ted !!- pilnou praci a laskou k demokracii, s otevrenou naruci ke krestanovi, muslimovi, k tem co zbyli - slyste nase volani !! Tahnete drit a drzte huby, nebo vas utopime jako tamty ..
- nosna konstrukce zustava nemenna,text se da upravit do sametove podoby pouzitim: slov jako treba - tudiz, bychchme, apropos, neni-liz prauuda, Havel se zucastnil, prohlasil atd., atd.
..a ta kosa nebouchala do sutru jenom zbuhdarma, neslysis to ?? opravdu ne ? vzdyd to je symfonie - priteli, az uslysis nekdy alespon par tonu te symfonie, pochopis k cemu cela ta dnesni ekonomicka saskarna slouzi, a k cemu poslouzi ... treba koncem leta ???, .. a uz nikdy nenapises, ze jsou hloupi - to je totiz presne to co chteji aby jsi si myslel !!!

186138

9.3.2009 16:22

RE: MF

oldis 88.?.?.?

Reakce na 186065

fuj odbory, fuj zivotni uroven a fuj ze ma zamestnanec vubec nejaka prava. co si to vubec fuj zamestnanci dovolujou fuj.

186095

9.3.2009 18:39

RE: MF

satai 192.?.?.?

Reakce na 186095

Tragedie obecni pastviny.

186116

9.3.2009 11:57

Význam zlata

V.I. Lenin 83.?.?.?

Přečtěte si moje dílo "O významu zlata ve světovém hospodářství" v závěru konstatuji že je vhodné pouze na stavbu veřejných záchodků. No stejné je to i s bankami tedy do těch záchdků je svrhnout.

186067

9.3.2009 13:49

nikdy

fiero 89.?.?.?

Majitele bank a ostatni lide, kteri maji v rukou dnesni ekonomiku, nidky na pile, ani nic pro ne podradnyho delat nebudou. Oni maji nahrabano. I kdyby se jim to tak nejak vymklo z rukou a nemohli by ovlivnit chod sveta, tak temi penezi co disponuji, se zase prizbusobi a prejdou tam kde to bude vyhodny. Doplneni editora si rad ctu, takze pro me by byla skoda, kdyby to najednou z podclanku zmizelo.

186074

9.3.2009 16:15

RE: nikdy

oldis 88.?.?.?

Reakce na 186074

akorat v pripade krachu meny a monetarniho systemu, jim zbyde pouze movity majetek ktery budou schopni ubranit vlastni silou a toho se moc nenajedi.

186090

9.3.2009 16:17

Warren Buffet - "pred chvili" - MSN news

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

“Everything will be all right. We do have the greatest economic machine that’s ever been created.”
.. pane editore - predstavuji vam jednoho z nateracu toho stareho napisu na brane ..

186092

9.3.2009 16:29

Jak to všechno dopadne:)/:(

Je mi jen 20.) 81.?.?.?

Víte, celá ekonomika je založena na dluhu. Kdyby nebyl dluh, nebyly by peníze. Kdyby jste chtěli zaplatit veškeré dluhy světa, došlo by vám, že na splacení prostě neexistují peníze.
Dluh USA je něco kolem 10 bil (v číslech: 10.000.000.000.000) a tento dluh nemůže být nikdy splacen.
Představte si, že jste prezident USA a váš dluh je něco přes 9 bil dollarů. Přesto po vás chtějí schválit balíček, který tento dluh vyžene k 10 bil! Soudný člověk by si pomyslel: "A kde se kurva vezmou peníze na splacení?"
Předopkládám, že tato otázka napadla i pana Obamu. Dále předpokládám, že odpověď dostal a také předpokládám, že to byla odpověď typu: " Kámo, dluh zaplatit nejde. Je to exponenciální křivka, která jde jen a pouze nahoru. Takže to odsouhlas, my tě z úroků balíčku zajistime do konce života a nefušuj nám do řemesla". (Pro ty méně chápavé, odpověď byla od kluků z FEDu[smích]
Co plyne z toho, že dluh nejde splatit? Z toho plyne jen a pouze BANKROT.Kdyby Čína nekupovala dluhopisy USA, už by byly v bankrotu dávno. Další věcí je, že dollar je rezervní měna, což je také malá záchrana. A troufám si říci, že to byl a je hlavní důvod agrese vůči Iránu. Protože kdyby Irán začal obchodovat s ropou v eurech (což opravdu zamýšlel) na místo dollarů, USA by to velice ublížilo. Ale to odskakuji od tematu.
Takže proč vlastně zlí lidé(např. z FEDu[smích]) přikázali čestnému Obamovi, aby přijal balíček, který obrovským způsobem zvýší dluh?
Nabízí se samozřejmě jedna z konspiračních teorii, která bohužel dává smysl. Co uděláte, když víte že přijde "konec"? Připravíte se. Prodáte všechno a nakoupíte věci k přežití. (půda,zvířata apod.) Víte a to je právě ono. Myslím, že záchranný balíček je právě o tomto. Ti kteří vědí co je za oponou a jak to dopadne, potřebují vydělat na to, aby se mohli řádně připravit na "konec".
Víte já bych si tohle nemyslel, nepovažujte mě za "ťululu"[smích], ale čím více spojitostí, tím více to dává smysl.
Takže necháme otevřenou otáku na závěr: Proč se schvaluje 700 mld balíček, když každý druhý ví, že to nikdy nemůže pomoci trhu? Proč? Proč? Proč?

186099

10.3.2009 0:14

RE: Jak to všechno dopadne:)/:(

serpico 77.?.?.?

Reakce na 186099

Tak já musím jenom souhlasit,podle mě je to dokonale připravená "hra" s dobrým koncem jen pro "vyvolené"...
už se tímto tématem zabývám delší dobu docela intenzivně a musím přiznat,že jsem několikrát zmněnil názor ale čím více informací vstřebávám,tím silněji to ukazuje na vámi popsanou situaci...
nechci vyvolávat paniku ale myslím si,že jsme teprve na začátku obrovského kopce,to bude taková jízda,až se z toho pose... [překvapení]

186157

9.3.2009 17:17

Ale, šlo by to...

ELCID 90.?.?.?

Ale ono není od věci, aby stát vytvářel pracovní příležitosti. Když se kolem sebe rozhlédneme, kolik věcí, je třeba udělat a udělány nejsou, např. zpustlé parky, zdevastované lesy, silnice a cesty ve zuboženém stavu, domy, chodníky, fasády, prostě to všechno, co se nám kolem nelíbí, je možno v rámci veřejných, státem placených prací napravovat a zušlechťovat. Není to práce napořád, ale je to něco, co lidi zaměstná a za co mohou dostat peníze. Ne zadarmo, jako dávku, ale za konkrétní práci, která bude užitečná.

186108

9.3.2009 17:53

Zamestnanost

kocour_easy 82.?.?.?

Dnešní krize ukazuje taky zakladní problem a to, že existujeme v ohraničeném prostoru. Myslíte si, že je práce pro všechny lidi?? Přece existuji technologie a ty jsou pro tou aby usnadnili práci a nebo praci z automatizovali a nahradili tak lidi. No a co budeme teda dělat s těmi lidmi co nemaji práci?? Tím se jenom prohlubuje propast mezi těmi co mají peníze a co nemají peníze. Lidstvo krouží stále ve spirále a ne a ne se poučit.

186112

9.3.2009 21:22

RE: Zamestnanost

Guru 78.?.?.?

Reakce na 186112

Pane Kocoure,

dovolím si malou nápovědu k tématu: "Co teda dělat s lidmi, kteří nemají práci?"

Před 120 léty bylo běžné, že dělníci pracovali 12 až 14 hodin denně.

Před cca 90 léty jako naprosto neslýchaná kacířská inovace byla (mnohdy s pomocí stávek a násilí) zaváděna 8 hodinová pracovní doba.

Dnes ve Francii i jinde je vcelku běžná 7 hodinová pracovní doba doba.

Nebyla Vám nikdy podezřelá ta absurdita?

90% národa padá vysílením někde na lakovací lince kde v podřepu tančí kolem kastly v každé ruce brusný blok 8,5 hod a pro 10% národa jako není práce.

Odpověď doufám již vidíte.

Sarkozy a jeho ne-Goyimové jsou však zuřivě proti, podle Tóry mají být všichni Goyimové otroci a ne nějací pohodáři v pohodové práci 6 (potažmo 7) hodin denně.

Není nutné mít 3 vysoké školy k pochopení, že ano?

186132

10.3.2009 12:21

RE: Zamestnanost

kocour_easy 82.?.?.?

Reakce na 186132

Jasne to chapu, proc se snizovala pracovni doba, ale jestli ctu aktualni informace, tak vsude chcou zacit zvedat pracovni dobu, z duvodu vetsiho zisku.
Ne bavim se tady teoreticky o moznostech. Nezamestnanost by sla snizit tim, ze snizime pracovni dobu a tim padem zamestname dalsi otroky. Jenze pro kapitalistu to nelze vytvorit, ponevadz logickou cestu a matematickym vyjadrenim bude mit mene zisku, protoze musi platit za vice lidi i kdyz trebas snizi platy, atd.
Na druhou stranu za komancu, museli pracoval "vsichni". Lide mneli "motivaci", museli chodit do prace. Ale protoze uz tehda nemohla byt prace pro vsechny, tak bylo hodne umelych pracovnich naplni, jako trebas byrokraticky aparat atp. Nebudu zde rozebirat do podrobna dane aspekty, ale jde mi o to ze v dnesnim trznim prostredi je maximalne prace pro 70% lidi a mozna ani to a dalsim technickym vyvojem bude stale vetsi procento lidi nezamestnanych.
Takze co udelame s temi lidmi co nebudou mit praci, protoze system je dneska uci uz od ditete, ze prace je potreba. Nevim praci tzn. ztratit motivaci k zivotu.
Tedka mi odpovezte "Co teda dělat s lidmi, kteří nemají práci?" v dnesnim systemu. Sam uznate, ze snizit pracovni dobu a zamestnavat vice lidi nebude jen tak lehce...

186189

10.3.2009 15:14

RE: Zamestnanost

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 186189

Dovolím si nabídnout odpověď na vaši otázku, pane Kocoure
> Co teda dělat s lidmi, kteří nemají práci?

N I C !!!

Proč? Jakmile připustíme tezi, že někdo, třeba společnost, stát, odbory, ..., má za úkol "hledat práci pro lidi", jsme zpět v reálném socialismu či jiném ...ismu. Lidé si musí být schopni nalézt práci sami. Ti schopnější z nás vymyslí prodejný produkt či službu a ti méně schopní se nechají těmi schopnějšími zaměstnat při výrobě či poskytování té nové služby.

Co nás učí historická zkušenost? Dokázal byste říci, kdo hledal práci pro lidi před 5000, 1000, 300, 100 roky? Ano, máme konkrétní příklady, kdy ve společnosti převládla stupidní idea, že lidem je potřeba "přidělit" práci. Třeba Velikonoční ostrovy. Ty byly v minulosti zalesněným tropickým rájem, poskytujícím obživu několika desetitisícům obyvatel. Tou nařízenou "prací" bylo stavění soch Moai. Stále další a další exempláře byly tesány ze skály a stále další a další dřevo bylo potřeba k jejich výrobě a transportu. Nikdo se neohlížel na důsledky. Až na ostrovech nezbyl strom, z něhož by bylo možno postavit loď pro rybolov. Odlesněnou úrodnou půdu odnesly tropické deště. Výsledek? Hlad, úpadek, kanibalismus.

A jaké tedy preferuji řešení? Přestat přerozdělovat neschopným na úkor schopných (většina peněz, nalévaných současnými vládami do krachujích firem je přesně ta podpora neživotaschopných na úkor všech ostatních) a nechat schopné najít nové produkty, na jejichž výrobě vznikne dostatek nových pracovních míst. Opět z historie. Původním povoláním jsem programátor. Pamatuji elektronkový počítač Ural. V době, kdy jsem začínal, bylo v celém Československu pár stovek programátorů. Dnes se u nás progamováním uživí desetitisíce lidí. A většinou dobře. Kdo byl ten, který jim tu práci "opatřil"?

186201

10.3.2009 17:45

RE: Zamestnanost

hc 194.?.?.?

Reakce na 186201

"Dokud nebude průmyslový feudalismus nahrazen průmyslovou demokracií, bude i politika jen stínem vrhaným velkými penězi."
Hledat východiska z marasmu plutokratického systému v mezích plutokratického systému je snaha uplést z lejna bič.

186230

10.3.2009 19:07

RE: Zamestnanost

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 186201

Reálná situace v ekonomice je celkem prostá - cca 40% lidí v produktivním věku je v západních zemích zbytečná!!!
A s Vojtou 49 je zbytečné se bavit, není to tak dávno, kdy byl editorem označen za provokatéra pouze druhé kategorie, takže mu na jeho plácání, vůbec ani neodpovídejte
Ale zpět k tématu! Třeba ve Francii je situace přímo hrozivá, protože děti přistěhovalců již neseženou žádnou práci, práce byla "odejita" do Číny a jinam, kvůli ziskům a ve Francii práce pro tyto lidi není a hlavně nebude! Přistěhovalci jsou ti, kteří byli pozváni v 60. letech do Francie na práci - jde především o muslimy, Alžír,Tunis, Maroko a jejich děti již jsou plnohodnotní
občané Francie, s malou vadou, není pro ně práce! Jsou celá sídliště, třeba Sarselles u Paříže, kam prefekt zakázal ve dne policii přístup, aby zase nevypukly nějaké bouře, o kterých se snaží vláda hovořit jako o islámských extrémistech, ale přitom jde o zcela jasnou sociální příčinu. Píši o tom proto tak obšírně, aby si všichni diskutéři uvědomili ,jaký scénář nás očekává i jinde po světě, sice stát od státu různý , ale
v podstatě ty samé konflikty! Francie je pouze v předstihu.
Třeba u nás navrhoval poslanec Tlustý / ODS/ zajímavé řešení, na které může v průběhu dlouhodobé krize dojít. Všem bez rozdílu by byla vyplácena nepodmíněná ,pravidelná sociální dávka a všechna jiná sociální opatření by byla zrušena, včetně přebujelého aparátu Ministerstva sociálních věcí a také by mohlo dojít k naprostému zjednodušení pracovního práva a odbory by také zavřely krám! Je levnější dát každému cca 6 000 korun měsíčně a kdo chce pracovat a chce víc, ať pracuje a kdo nechce tak skromně vyžije a nemusí pracovat vůbec, protože jeho práci nebude společnost postrádat. Viděl jsem pod Londýnem omšelé domky "chudiny", kde bydlí nepracující, nebo pouze příležitostně pracující a tam jsou humorné příhody, kdy nepracuje již třetí generace po sobě!!! Už dědeček byl na podpoře a britská společnost se jak je vidět nikam nezhroutila!!! A to prosím jde o bílé!!! Žádní barevní, nebo muslimové!!!! Je nutné vidět problém z mnoha hledisek a pohledů a nekecat nesmysly jako Vojta 49!!!!

186236

10.3.2009 21:19

RE: Zamestnanost

kocour_easy 89.?.?.?

Reakce na 186236

Děkuji za Váš názor. Ještě bych dodal jenom, že s Vojtou49 nemůžu souhlasit a to proste z jednoho důvodu a to že kapitalisti s teorii volného obchodu narážejí na jednu praktickou věc a to dědictví.
Jeho teorie zní pěkne, ale přece sami chceme aby naše děti v budoucnu se měli lépe jak my. A přece nechceme od těch našich dětí aby začínali stejně těžce jak my- Takže pane Vojto tedka se ukazte.
Teoretický kapitalismus je tak stejný jak teoretický komunismus.

186241

11.3.2009 0:02

RE: Zamestnanost

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 186241

Vůbec se mnou pane Kocoure nemusíte souhlasit. Naprosto k ničemu Vás nepřemlouvám.

Rozumím-li správně Vašemu argumentu, máte především starost o budoucnost svých dětí. Tu má většina lidí. Samozřejmě i já.

Existuje celá řada možností jejich budoucnosti. Třeba:

1. Vypustíme je z hnízda co nejdříve do kapitalismu volné soutěže. Ať se o sebe v tvrdé konkurenci starají samy. To si pro své děti nepřejete, protože to od nich vyžaduje snahu, práci, píli, trpělivost, ... Je to prostě pro ně těžké. Souhlasím.

2. Svěříme je (v systému státního socialismu) do péče státního úředníka. Ten každému přidělí měsíčně jeho 6000,- (dle návrhu pana Tlustého). To je snadné a bezpečné. Své jisté budou děti mít. ALE! Jak dlouho? Co když se pro svých 6000,- rozhodne většina? Kde stát vezme ty miliardy pro stádo líných nicnedělajících trumberů? A další pro nás, důchodce? Také patříte k lidem, kteří věří, že stát je ve své podstatě bezedná peněženka, z níž lze stále jen brát a netřeba do ní nic dávat? Nevěřte, není!

3. Aby se naše děti měly lépe než my, odřekneme si některé "požitky". Namísto nich vložíme o něco více (peněz, času a úsilí) do jejich výchovy. Ano, souhlasím, je to obtížné. A další čas a energii vynaložíme na vytvoření majetkového základu pro jejich snazší start do života. To také není úplně snadné.

Kolik, už jsem slyšel nářků u piva, že "my chudáci" vlastně na nic nemáme. A ten dotyčný "chudák" jen za pivo a cigarety vynaložil za posledních dvacet let částku, za níž mohl každému ze svých dvou dětí pořídit jeho vlastní malometrážní byt. Nepořídil. Dál pil, kouřil a naříkal.

Jak už jsem uvedl, k ničemu Vás nenutím. Rozhodně preferuji a sám praktikuji třetí variantu. Docela by mě zajímalo, jakou představu o lepší budoucnosti svých dětí máte Vy? Kdo jiný je má zaopatřit než ony samy, nesouce si do života to, co jste do nich investoval Vy?

186254

10.3.2009 22:56

RE: Zamestnanost

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 186236

Jedna věc je pane Montážníku něco tvrdit, a druhá své tvrzení dokázat. Nezveřejníte-li zde odkaz na příspěvek, ve kterém mě editor jmenuje provokatérem, jste jen obyčejný lhář. A v tom případě varuji všechny přítomné. Na lháře je lépe nereagovat. [smích]

186248

12.3.2009 10:10

RE: Zamestnanost

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 186248

Pane Vojto, vy už máte tu hlavu úplně děravou. Nejdříve si nepamatujete, že jste uzavřel smlouvu s Mirdou, teď zase nevíte, kam vás zařadil editor. Neprodávají oni nějaké prášky na paměť? Ale já vím, že už vám táhne na 60, takže to chápu... [chechtot]

186380

12.3.2009 14:57

RE: Zamestnanost

Aja 74.?.?.?

Reakce na 186380

Docela se, hestroy, uchylujete k podpasovkam, ono nestaci, ze se tu nalepkuje a deli na komunisty, fasisty, neonacisty, zidobijce, sionisty a jine -isty, ze se tu virtuelne mlati po hlavach "zensky a chlapy", ze se obcas objevi chytrak, kterej rejpe do vztahu Cech- Slovak...vy jeste musite prijit s hrou na stare a mlade. Stydite se?

P.S. Doufam, ze alespon tusite, ze i vam tahne na sedesatku.

186394

12.3.2009 15:47

RE: Zamestnanost

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 186394

[chechtot] Slečno Ájo, samozřejmě si to uvědomuju a hrozně se stydím...

Navíc to nemyslím špatně, my máme s Vojtou dobrý vztah... [mrknutí jedním okem]

186395

12.3.2009 16:03

RE: Zamestnanost

Aja 74.?.?.?

Reakce na 186395

>[chechtot] Slečno Ájo, samozřejmě si to uvědomuju a hrozně se
>stydím...

>
>Navíc to nemyslím špatně, my máme s Vojtou dobrý vztah...
>[mrknutí jedním okem]

[smích] Jeste, ze tak.
Vychovne jsem zapusobila a jsem si spokojena. [smích]

186398

18.3.2009 12:55

RE: Zamestnanost

Bavor1 93.?.?.?

Reakce na 186201

A není to paradox? Existuje výroba, která je schopna vyrobit dost zboží pro všechny, ale omezuje se, protože není odbyt. Na druhé straně zde existuje skupina lidí, kteří nemají práci a tudíž strádají a chtěli by ono zboží, které se nevyrobí, spotřebovávat. Kde je tedy zádrhel? Ten je v tom, že kdyby MAJITEL výrobních prostředků zaměstnal a zaplatil ony lidi bez práce ( a oni by si jeho zboží mohli koupit), neměl by žádný ZISK (a nebo jenom nepatrný). Logicky tedy vyplývá, že ZISK je příčinou tohoto stavu, této krize. A čím větší je zisk majitelů výrobních prostředků, tím více je lidí bez práce (protože ostatní musejí pracovat s vyšší produktivitou).Cyba "tržních" ekonomických teorií je v tom, že cíl výroby vidí v co největším ZISKU a ne v tom, zda výroba uspokojuje potřeby všech lidí. Výsledkem těchto "tržních" ekonomických teorií dovedených do absurdna by byla výroba plně automatizovaná (a to je dnes reálné), maximálně efektivní,která by se obešla zcela bez lidí, byla by řízena pouze majiteli. Náklady na ni by byly minimální, pouze materiálové, bez lidské práce. A na straně druhé by byla obrovská většina lidí bez práce, kteří by neměli prostředky k životu. A takováto výroba by neměla žádný smysl, protože by výrobky neměl kdo kupovat a spotřebovávat. To by vám vyhovovalo?

186835

9.3.2009 21:12

Jistě že stát může vytvářet pracovní místa,

fsda 82.?.?.?

pomocí státních zajázek(infrastruktura, zateplování, věda a technika, dotace a jakkoliv jinak...). No a zvišovat firmám daně v době krize bude pro spoustu z nich likvidační. Tohle je řešení, ala jedna babka povídala editore.....

186131

9.3.2009 22:32

Státní balíčky jsou pouze hra pro diváka....

Ladis_01 93.?.?.?

Záchranné balíčky a pokusy na znovuoživení ekonomiky jsou pouze zástěrka,nebo-li divadlo. Jakékoliv zásahy státu do této krize jsou nepodstatné a nemají význam. FED je soukromá organizace s židovským vedením, která věděla, že díky bublině ve tvaru půjček kterou nafukuje a mizivému procentu skutečných peněz v oběhu jednou padne a vezme sebou ekonomiky celého světa. Vše je naplánováno a připraveno dopředu velice účinnou mašinérií, která nemá slitování. Tak jako byli naplánovány světové válečné konflikty po niž měla být schválená Liga národů, jenž nakonec vznikla pod názvem OSN, bude i tato krize věštit začátek něčeho opravdu špatného. Já říkám že vznikne Severoamerická unie díky rozpadu USA,Mexika a Kanady. Rozklad těchto států již začal a běží plném proudu. Jenom doufám že nemají elitní skupiny této planety v plánu rozpoutat třetí světovou válku. Rovněž se po celém světě posilují policejní a vojenské hlídky. Soudím, že je to z důvodu potlačení nepokojů, které jsou v blízké době očekávány. Historie se opět opakuje. Historie je budoucnost.

186141

9.3.2009 23:37

Vážení, čistě teoreticky.

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Musí v kapitalistické ekonomice bezvýhradně působit, jako dogma, toto tvrzení pana Stwoly, uváděné v dodatku úvodního článku: "Stát nemůže ve velkém vytvářet pracovní příležitosti, protože nevytváří hodnoty, nic neprodukuje a neprodává."? Co kdyby stát, třeba na přechodnou dobu, přijmul podnikatelské aktivity v těch oborech, které stagnují? Nemyslím automobilky, ale stavebnictví a energetiku. Vždyť ty miliardové "balíčky" na záchranu ekonomiky by stačily menší ke krytí ztrát z podnikání a vedly by posílení kupní síly občanů. Při tom by se nikomu nedávalo nic zadarmo, jako v současné době bankéřům. Je to jen takový můj nápad, ale asi nikoli originální, protože něco takového se již dobře osvědčilo například ve Velké Britanii po druhé světové válce.

186154

10.3.2009 18:06

RE: Vážení, čistě teoreticky.

Kameh 213.?.?.?

Reakce na 186154

Kropáč nedá mi, aby som nereagoval. Začiatok tejto krízy spočíval v protirečivej podstate peňazí z minulosti a vytvorení dvoch obežných systémov. Jedným z nich je klasický, tovarovo- peňažný. Ten druhý, založený na finančných operáciách. Pád zlatého štandardu v 70. rokoch 20. storočia uvoľnil splav fiktívnej ekonomiky. Na burzách sme sa naučili predávať sny. Predávame neexistujúcu úrodu, nevyťažené suroviny, obchodujeme s nesplatiteľnými dlhmi. Mnohí tu diskutujú, že peniaze sú dlhom. Majú úplnú pravdu, dokonca popisujú systém čiastkových rezerv v USA, ako mechanizmus inflácie zabudovanej do svetového finančného systému. Čo je pravda. Ak som hovoril,že vo svetovom finančnom systéme existujú dva obežné systémy, tak je dôležité pochopiť úlohu peňazí, ako jediného technického prostriedku realizácie oboch obehov. To navonok vyvoláva ilúziu jednotného trhu. A práve cez tento splav sa v sedemdesiatich rokoch začali prelievať neplnohodnotné peniaze do vtedy ešte relatívne zdravej kapitalistickej ekonomiky. Táto tzv. systémová "chyba" postupne prerástla v systémovú krízu. Dnes môžeme smelo povedať: „GAME OWER“ Všetko ostatné úsilie je hra o čas. Napriek tomu, že staručký Marx nemohol o existencii týchto dvoch systémov ani len tušiť. Aj tak na základe protirečivosti podstaty peňazí a vlastnej teórie hodnoty, vyslovil takýto zaujímavý názor:
„ Majitelé kapitálu stimulují proletariát ke koupi stále většího množství a stále dražšího zboží. K tomu využívají půjček, které sami poskytují. Zvrat nastane ve chvíli kdy se tyto půjčky stanou nesplatitelnými. Nesplacené půjčky nutí banky k půjčkám u státních institucí. Rozhodující role státu v ůjčkách soukromým firmám bude prvním znakem nástupu nové éry - éry komunismu a to celosvětově." Karel Marx 1867 "Kapitál"
Myslím že elitné židovské kruhy nadnárodnej korpokracie, národnej finančnej oligarchie jednotlivých štátov,poznajú veľmi dobre toto nadčasové dielko. Vedia o čo ide. Nie je to totiž nič menšie, ako zmena spoločensko-ekonomickej formácie v ktorej zanikne klasická tovarová výroba, tak ako sme ju poznali.

186232

9.3.2009 23:52

neni to zajimave?

lesan lesanekusa (zavináč) yahoo (tečka) com 75.?.?.?

Jedna vec je tu opravdu na zamysleni. A totiz ze tatikove budovali kapitalizmus na zasadach volne (nebo skoro volne) rovne souteze . S tim ze ,jak nas ucili v socialismu bude konjunktura ale take krize .To by bylo v poradku..... .Az do ted.....Ted synackove kapitalistickych tatiku, nasazuji socialistickou taktiku na nefungujici ksefty. Takze uz to davno neni kapitalizmus volne souteze ,ale rizeny(kym?) socialisticky paskvil ,skoda ze tady tatinkove nemozu dat synackom po tych hubach ....... [chechtot] je to tu proti zakonu [bliji]

186155

10.3.2009 1:01

RE: neni to zajimave?

p 125.?.?.?

Reakce na 186155

...az se tva ztracena vlada veci zpet se k tobe navrati....jsme v prdeli jeste vice nez jsme kdy byli a cizi vojska se k ma, zase hrnou/hr na ne deti..rikaval Zizka/..a tak dlouho jsme prohlubovali az jsme na dne/ zase/ stacilo devatenact let a ....zdanlive jsou v trablu i zidi kteri nemohou pujcovat na urok...no uvidime rikal slepej a sel do kina,po ceste prekrocil hovno protoze slepej hovno vidi a to je situace v ktere se ted nachazime...von ten socialistickej komunismus v USA zda se zacal s vytvorenim Redserve Bank USA,ktera zacala zcela po leninsku diktovat vysi uroku a jako komunisty ji nikdo nezval aby to delala,protoze to zcela odporuje kapitalistickym zakonum o nabidce a poptavce ve ktere by kdokoliv pujcoval na urok ktery by si sam urcil..treba i jednotlivec. Inu ta "svoboda podnikani" a jak jsme jim to nekdy zavideli a ted mame co jsme chteli,nekdy me mrazi jak ty komunisti meli casto pravdu.....velice casto..

186158

10.3.2009 2:15

re editor

tora85 81.?.?.?

Hrozí nebezpečí, že by se firmy nakrkly a přesunuly se do zahraničí celé. I s vedením. Tak ať to udělají! Vznikne pole neorané – najednou tady bude spousty příležitostí pro nové podnikatele, protože se nic nebude vyrábět a také dovážet – nebude za co. Ale pořád je tady know how, Američané umějí pracovat, jsem si jistý, že by brzy vznikl zbrusu nový průmysl

a nejak mi unika souvislost. proc se dnes ty firmy stehuji?je to konkurence.kdo by asi chtel konkurovat svym krajanum s outsourcovanymi firmami, kteri by stejne zbozi dodavali a dodavaji na us trh levneji? Americane umeji pracovat. No, kazdy ma jinou zkusenost. Z mych znamych v us nezustal ani jeden. To co ekonomickemu emigrantovi z vychodni evropy pri jeho prumerne inteligenci trvalo udelat 2-3 dny, americanovi tak 5 dni. Ale nechci hanit. Libilo se mi zase, ze do vseho sli s nadsenim. Snad i uklizecka myla hajzly s poradnou vervou. Asi to neni vsude, to jsem alespon videl ja osobne. Zpatky k tematu. Myslim,ze vlada outsoucing zdanovat zvlast nebude, protoze alespon nejake dolace ji na danich predce jen plynou, takze lepsi neco nez nic.
Jinak nevim jak v us, v cechach stat stale jeste neco produkuje. CEZ, lestiste Praha, Skoda auto a dalsi. Alespon neco, takze fungovat to za jistych podminek funguje.

Ok. A jeste jeden postreh. Neustale se tady omila slovo "konec, konecne reseni, konecna" a podobne.
Kdyz by na me nekdo makal, ja inteligent ridici jeho praci, on tupoun s prizemni zabavou. No zabil bych ho? Nebo na nem uplatnil konecne reseni? Asi tezko, kdo by za mne pak makal. Takze pokud to nebude nejaky nepredvidatelny, treba kosmicky, zasah, pak na nejaka konecna reseni neverim.
Ale je to jenom muj nazor.

186163

10.3.2009 9:12

RE: re editor

MedWet 194.?.?.?

Reakce na 186163

Presne tak to bude - kozmicky zasah ( Herkolubus ).
Mame eru Vodnara, doba, v ktorej sa cisti Augiasov chliev.
A to je jedina vec, s ktorou Elity vo svojej arogancii nepocitaju, ktoru nemozu ovladat a ktora bude, bohuzial, aj nasim koncom.

186171

10.3.2009 15:29

RE: re editor

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 186163

Ja bych dal spise na osobni nazor chlapka, ktery se jmenuje Celente. Velmi casto se trefuje do cerneho. Pokud mate napad, jak sanovat toxicke derivaty v JP Morgan, ktere predstavuji dvojnasobny ekonomicky vykon cele planety, tak ho rychle poslete Obamovi nebo Morganovi. Dopady budou takoveho charakteru, ze nez lidi budou schopni stravit tvrdou pravdu podanou najednou, tak bude nutne nasadit armadu a specialni pravni rezim.

Problem je ten, ze ruzni vudcove si na mimoradne pravomoce diktatury radi a rychle zvyknou a velmi neradi se vraceji k nejake byt demokrature. O demokracii ani nemluve. Diktatura jak nas uci dejiny vedla krome potoku krve vzdy ke stagnaci a efektivnejsi systemy mocenskeho usporadani ji vzdy s prehledem v dlouhodobejsim horizontu predstihli. Staci se podivat dnes na KLDR jako odstrasujici pripad. Reznik je vestinou tak, blby ze k reseni problemu pouziva stale vetsi sekeru. A jednoho krasneho dne tu sekeru neni schopen unest, a pak mu to lidi spocitaji i s uroky.
http://www.czechfp.cz/site/?p=6167

186206

10.3.2009 9:06

Základní omyl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Při pročítání mnoha informací z internetu, které hodnotí současnou situaci, se mi zdá jako nejméně pravděpodobné, že současný stav, tak jak momentálně vypadá, je způsoben tím, že se situace globálním elitám vymkla z rukou. Že příčinou byla jejich nenasytnost a neschopnost odhadu toho, co si mohou všechno dovolit. Můj osobní názor je, že se jedná o nepochopení toho, co globální elity jsou, jaké mají k dispozici prostředky, že mohou využít nejlepších mozků, výsledků všech druhů výzkumů a analýz nezatížených žádnými „vědeckými“ či náboženskými dogmaty. S takovýmito prostředky by nemohly zavést svět do takové podoby v jaké je právě dnes. Považuji za velmi nepravděpodobné, že současný stav je způsoben souhrou nepříznivých, byť dlouhodobých okolností.
Co se tedy dá očekávat za následující události. Globální elity mají zájem na vytvoření takové situace, která by současně umožnila redukovat počet obyvatel Země a zavést NWO a to pokud možno takovým způsobem, aby nevznikl dojem, že tato situace byla uměle vytvořena a dokonce, aby zavedení celosvětové vlády vzniklo jako požadavek většiny rozhodujících obyvatel Země. Důležité v této situaci je zvolit takový prostředek k navození této situace, který by světové veřejnosti neumožnil odkrýt, kdo tento prostředek zvolil. Zkušenost s 11/9, kdy informovaná polovina lidstva nevěří, že se vše stalo tak, jak je oficiálně v médiích uváděno, je příliš silná.
Jednoznačným cílem je to, aby lidstvo samo toužilo po východisku z této zdánlivě bezvýchodné situace, aby lidstvo jako celek si samo přálo zavedení NWO, jako jediné možné řešení celosvětové kritické situace zavedením celosvětové „osvícené“ vlády. Smyslem je to, aby NWO nebylo lidstvu vnuceno násilnými prostředky, ale aby se na základě šikovné mediální kampaně stalo požadavkem širokých mas lidí, kteří chtějí hlavně přežít a žít normálně v klidu, míru a s přijatelnou životní úrovní. Nepochybně jsou již připraveni charismatičtí vůdci „lidu“, kteří budou schopni lid dovést k jejich vytouženému spravedlivému klidu a míru.

186170

10.3.2009 18:17

RE: Základní omyl

steve 70.?.?.?

Reakce na 186170

..samozrejme ( se vsim vsudy ). - protoze v tomto kseftu "nahody" neexistuji ..chteji jatka a budou jatka, stejne jako slunicko rano vychazi a vecer zapada ..
..mir je pouze kratke, neprirozene, avsak nutne obdobi, kdy se pripravujeme na valku - je to abnormalita. Slova bezvyznamneho oficirka izraelske armady, kdyz se dloubal v nose a cucal svoje cerne kafe bez cukru .. chut toho kafe : - bez na Youtube, napis napr. Gaza genocida a divej se ..a never tomu, ze jsi ve stredni Evrope v "teple a za bukem", spusti ti Gazu ve tvem obyvaku jenom proto, ze jeste existujes, vzdyd se hrde nechali slyset, ze mohou svymi hlavicemi zasahnout vsechna dulezita mesta Evropy. Muzes namitnout - jaky by mohli mit duvod ?? "Zduvodneni" ( samozrejme VZDY lziva) pouzivaji neustale a svet stoji v pozoru.
..Ariel Sharon: - jestlize si myslis, ze te nekdo muze omezit, ohrozit - zabij ho !!
.. vidis nejakou stopu v tomto citatu po vzajemnem dialogu ?? ..a sasek obama s jeho uvolnovanim a dialogy ? - jediny us prezident s blogem v hebrejstine, po kolapsu WTC vyskakoval v senatu z kresla tak aktivne s valkou proti Iraku, Iranu, Afganistanu, Jemenu - okrikovali ho i republikani aby zmlknul ..
- lapidarne receno a platne historicky ( ac je to smutne): zabij a seber - je to tvoje povinnost a pravo, protoze jsi Synem Proroka.
... vse ostatni je balast pro diskutery napric planetou ...
- nahym faktem zustavaji dve moznosti (s prihlednutim na vseobecne aplikovatelny citat):
.1./ pokud budou rychlejsi Prorokovi synove - ty, kteri preziji ceka jeden velky cerny koncentrak a vitez se bude v hruzach radostne koupat.
.2./ pokud bude rychlejsi kdokoliv na teto planete, pak po strasnych bolestech a hruzach budou mit zbytky narodu sanci ZIT a skutecne Dychat. Prozite utrpeni povede k vetsi lidskosti a zodpovednosti, nebude zneuzivano ke zlocineckemu VYDIRANI, znasilnovani, rabovani, vrazdeni slabsiho souseda ..
.. clovek, kteremu je cizi zivotni filosofie: zabij, ukradni, lzi, - pevne verim - muze "rozkvetat"

186233

11.3.2009 11:59

RE: Základní omyl

serpico 77.?.?.?

Reakce na 186170

proč tady kopírujete názory jiných lidí...???
[bliji] [bliji]

186288

15.3.2009 20:57

RE: Základní omyl

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 186288

Pretože aj pravdu treba usilovne šíriť, ako sa dá.
Na šírenie klamstva je vytvorený celý aparát.

186609

10.3.2009 19:16

šaškárna

bukakoid 62.?.?.?

Vytáhnu peníze z trhu do kapsy a vyhlásím krizi, natisknu další a pošlu je tam, vytáhnu peníze z trhu, udělám válku, zbavím se nadbytečné populace, obnovím, získám, zmanipuluji dějiny, zotročím lidi, 160 hodin měsíčně, daně, výpalné přezdívané pojištění, stát, ozbrojené složky, zbraně - ukazuju je v médiích, aby lidi věděli co to je, je potřeba mít jmenovatele, nepřítel, nepřítel státu, nepřítel zájmů, nepřítel, strach, teroristi, nesmysly, hraju hru, školství, umění, papírky, penízky, nařízení, povolení, dovolení, zamítnutí, ochrana, služba, z těch co nesohlasili udělám mučedníky a děti se o nich budou učit, výchova zhovadilých vzdělaných lidí a spousty druhů ostatního hnoje, narušení institutu rodiny, zaměstnávání ovčí mysli průjmem, a do toho těm ovcím do hrdla leju kolu a nadbytečné materiální statky.

Nakonec by z toho znechucení stačilo pár čudlíků jako vyčurat, umít a spát [chechtot]

LIDI, CO JE TO ZA DEKADENCI V NÍŽ ŽIJEME?

186237

10.3.2009 19:33

Žaloba na vládu USA

Leoš Honzovič 213.?.?.?

Já se jen divím, že ještě někdo typu Fagan nezažaloval federální vládu USA u soudu za defraudaci. Protože co jiného je lití peněz daňových poplatníků do chřtánu bank, automobilek a dalších molochů??? Zkoušel jsem hledat na internetu, ale žádný takový případ jsem neobjevil.

186238

23.3.2009 20:51

nepochopení z nepochopení

ra.ri.ta 88.?.?.?

Autor článku semlel co se dalo a editor zdatně sekundoval.

187081

Tuto stránku navštívilo 7 690