Diskuze k článku

Krize

Příspěvků 28

23.2.2009 7:31

Zločin a trest

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Duch kolektivní viny, kterým je příspěvek prodchnut, mě nutí připomenout podobnou situaci z počátku 90. let minulého století. Jistě si mnozí vzpomeneme, jak jsme se tehdy snadno nechali vmanipulovat do pocitu velkomyslnosti, který se nám následně po zásluze vymstil. Mluvím o propagandistickém sloganu, který vyšel z tvůrčí dílny tehdejší StB a následně z Havlových úst na pověstných několiksettisícových manifestacích "Nejsme jako oni". Namísto, abychom vzali klacky do rukou a hnali ty zaprodance sviňským krokem, slýchali jsme často, že se bez jejich nenahraditelných zkušeností neobejdeme, případně že hospodářství bez nich zkolabuje. Ohněm revoluce kovaní marxisté, ruku v ruce se zločineckým podsvětím, tedy neváhali, a přes noc se přetransformovali na kapitány průmyslu pod praporem volného trhu. V následujících letech postupně pod rouškou liberalizmu, demokracie a veřejného zájmu rozkradli co se dalo. Potenciál změny a nového počátku byl v tehdejší společnosti promrhán neslýchaným způsobem. Nedělejme si iluze, že situace je při současné krizi kapitalizmu jiná. Je to jenom všechno v daleko větším měřítku. Nenechme se vmanipulovat do představy, že nás náš dosavadní drobný profit staví do jedné řady s hlavními aktéry této hry. Brzy o něj nejspíš stejně přijdeme, na rozdíl od skutečných viníků této krize.

184380

23.2.2009 8:37

RE: Zločin a trest

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 184380

Souhlasím...

184387

23.2.2009 11:51

RE: Zločin a trest

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 158.?.?.?

Reakce na 184380

nesouhlasím
1) opravdu nejsme jako oni - židi a umíme odpouštět
2) at se těma prachama třeba zadáví mně je to jedno klidně se budu vrtat v hlíně když to bude nutné (myšleno zemědělcování, né být šest stop pod zemí)
3)kdyby to v 89 proběhlo jak říkáte, tak by to odnesli ti kteří neměli styky a nestali se kapitány průmyslu, bratr by zabíjel bratra a žid by se zase chechtal

184396

23.2.2009 12:44

RE: Zločin a trest

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 184396

Nerozumím...

1. ano, to přesně říká anonym
2. pokud vám nějaká hlína zbyla...
3. takže souhlasíte s tím, že se STBáci neměli potrestat a místo toho jim byl přenechán státní majetek?

184401

23.2.2009 20:48

RE: Zločin a trest

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 184396

ad 2)
-zdá se vám, že je Palestincům dovoleno se klidně vrtat v hlíně a starat se o sebe? Mám ještě v živé paměti záběry na kterých právě jednomu palestinskému zemědělci srovnává jeho olivový sad se zemí izraelský buldozer.
-bylo snad za židobolševika dovoleno vlastnit nějakou ornou půdu v rozsahu postačujícím k obživě své rodiny?Procesy s kulaky (drobnými zemědělci) vám nic neříkají?

Když nepatříte k národu vyvolenému, tak vás nikdo v klidu nenechá, otrok nesmí vlastnit nic a musí být odkázaný jen na libovůli svého pána. Na tohle češi mockrát v historii dojeli, když si mysleli: Já si hraju jen na svém písečku, nestarám o okolní svět a svět se nebude starat o mě. Chyba lávky. Pak jsou strašně překvapení, že se odněkud vynoří vágus, co jim rozšlape jejich bábovičky a ještě jim dá přes držku.

ad 3)
-tohle je další havlovská lež, kterou vymysleli přesně na předposranou českou náturu. Co by kdyby se náhodou ti komunisti rozzlobili, tak jim radši zase všechno předáme a budeme jim říkat kapitalisti a držet dál hubu a krok.

184430

23.2.2009 22:46

RE: Zločin a trest

sxgo 78.?.?.?

Reakce na 184430

Zrejme vŕtanie v hline je pre izrahell teroristický akt:
http://www.youtube.com/watch?v=xFUsSpcZjW0

184436

23.2.2009 12:22

RE: Zločin a trest

Joseph 85.?.?.?

Reakce na 184380

Jenže Angelica nepíše o kolektivní vině, ale o vině každého JEDNOTLIVCE (tedy i vás), který umí přemýšlet, číst a počítat lépe, než ti, co to neumí... třeba lidé třetího světa. To zahrnutí pod pojem "my" je faktické, a ne prvoplánově a kolektivisticky sebemrskačské. Je to osobní reflexe Angeliky a námět na to, aby KAŽDÝ Z NÁS popřemýšlel nad sebou, a svými "potřebami", a to v souvislosti a ve vztahu k třetímu světu (na jehož úkor více či méně vědomě žijeme...) a vůbec ve vztahu k širšímu světu (žijeme i na úkor přírody).
Je mi jasné, že byste chtěl za viníka problému označit nenáviděné mocné a bohaté. Ale život si utváříme každý sám, a svět je takový (podle toho), kolik lidí propadne těm "jejich" reklamním iluzím... kolik si toho každý jeden necháme vnutit. Bez armády poslušných konzumentů reklam a věcí by "oni" nezmohli absolutně nic. Bez oveček nemají šanci někomu vládnout a někoho hnát do válek za zajištění budoucího "blahobytu". Bez oveček nemají ti pánové šanci ani zbohatnout. -Takže KDO za to vlastně může? Oni, že mají pouhou myšlenku, nějakou vizi, anebo ti ostatní, ovce, které ty myšlenky realizují? Zamyslete se nad tím.
Vcelku souhlasím s Aristokratem... snad jen s výjimkou té iluze bezpečí při vrtání se v hlíně. Ono jde totiž o trošku více aktivní přístup, než jen pštrosí doufání, že když zavrtám hlavu pod zem, že si mě třeba nikdo nevšimne. S takovým přístupem jednoho dne může přijít někdo, a zabavit i ten kousek půdy, nebo ze zemědělské produkce nařídit obrovské odvody či daně (jako se stalo v Rusku, Ukrajině, a koneckonců i u nás začátkem padesátých let) - a pak už půjde o život. Jen to "trochu" pozdě budeme zjišťovat.

184399

23.2.2009 15:30

RE: Zločin a trest

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 184399

...dík za váš vstup Josephe, už jsem se bál, že se tu producírujou jen ovečky.
A děkuji Angelice, že nutí lidi, aby se snažili myslet nejen prvoplánově, aby si každou větu také přečetli "odzadu", s jiným významem, s nadějí, že přesně pochopí, proč autorka volila zrovna tato a ne jiná slova.

184414

23.2.2009 18:05

RE: Zločin a trest

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 92.?.?.?

Reakce na 184399

Máte rodinu? Máte děti? Dostal jste se někdy mimo pomyslné hranice stáda? Zřejmě asi ne. Jinak by jste nemohl kázat podobné bludy. Pouhou myšlenkou nebo vizí pastýři stádo zdaleka neovládají. Realita je podstatně tvrdší a vězte, že znalost gramatiky na to zdaleka nestačí.

184423

23.2.2009 23:30

RE: Zločin a trest

Joseph 85.?.?.?

Reakce na 184423

Mimo hranice stáda jsem hodně často... proč? [smích]
Já přece vím, že i ovce musejí na světě existovat, a někteří si ani nemohou vybrat, čím budou. Někteří mohou, ale vymlouvají se... je to pohodlnější.
Cílil jsem na ty schopnější - přemýšlivější a svobodnější.

184442

23.2.2009 7:34

Krize

Václav Semerád vsemerad (zavináč) volny (tečka) cz 194.?.?.?

Karel Poláček: Bylo nás pět. Péťa Bajza (hrdina knihy) ví naprosto přesně, že Krize je ta obluda na žaludském esu... [chechtot]

184381

23.2.2009 8:09

.

cyp 195.?.?.?

Když vás okrade cigán, říká se tomu normálně krádež. Když se systém rozhodne, že rozkrade, co si lidi nasyslili, říká se tomu krize.

184384

23.2.2009 9:04

a čo toto ste nečítali?

strom 78.?.?.?

Výzva NWOO občanům všech národů

Žádejte svoji vládu o vyšetření a potrestání viníků, zodpovědných za vznik krize.
Každý muž, žena i dítě na Zemi se rodí svobodný a rovný v úctě a právech.
Naše vláda má chránit nás a naše rodiny.
Máme právo účastnit se politického dění své země.
Máme právo na práci a poctivou mzdu, máme právo na přiměřený životní standart.
Jak uvádí všeobecná deklarace lidských práv.
Protože se svět stává stále více vzájemně provázaný a globální,společné lidské hodnoty by měli být spravovány na stejné úrovni.
V důsledku hospodářské a ekonomické krize přišlo a přichází o práci miliony lidí na celém světě.
Stali jsme se rukojmí nezodpovědného hazardování.
Roste strach, beznaděj a zoufalství jenž přerůstá v otevřené protesty.
Pracující lidé na celém světě jsou trestáni za nezodpovědné přehmaty makléřských uskupení, bez jakékoli možnosti tento proces ovlivnit.Pro nestálost této situace si nikdo netroufá odhadnout skutečné důsledky této krize.
Proto se obracíme na Vás – naši vládu, na Vás – naše lidem volené zástupce, kterým byla vyslovena důvěra ve volbách s výzvou, aby na mezinárodní úrovni iniciovali prošetření příčin tak zvané,, Washingtonské krize“ aby skuteční viníci zodpovědní za vznik této krize byli obžalováni a soudně stíháni před mezinárodním soudním tribunálem, za zločiny proti lidskosti.
Již se nespokojíme s lichými výmluvami, mlžením a odůvodňováním všech způsobených následků touto Vámi tolik oblíbenou a ohlupující odpovědí.
Poučeni vývojem z minulosti, po periodicky se opakujících krizích jenž měli přímí dopad vždy jen na prostý pracující lid, jenž se nikterak nepodílel na jejich vzniku a nedokázali jim zabránit,
se odůvodněně domníváme že i navzdory Vašim balíčkům ekonomických opatření, nemáme jistotu že se v budoucnu situace nezopakuje pokud viníci zůstanou nepotrestáni, tak jak tomu bylo dosud.

184391

23.2.2009 12:16

grammar

crystalwind 213.?.?.?

Trošku popracujte na gramatickej korektúre, dosť to ruší [mrknutí jedním okem] Inak veľmi dobre napísané.

184398

23.2.2009 12:34

Posvátná civilizace

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Asi před třemi sty roky
začala spěšnými kroky
kráčet ta slavná
technická revoluce,
kolébka naší nové,
moderní civilizace.
Od vzniku parního stroje
počala se řítiti
stále vyšší rychlostí.
Pro svůj postup nezadržitelný
potřebovala stále více
strojů, materií, lidské práce.
K rozvoji jí pomáhaly hlavně války,
které nové vynálezy vyžadovaly
k účinnějšímu rozbití všeho starého,
co její pochod smělý brzdilo,
a k získání nových zdrojů,
by mohla další divy tvořiti,
z cizích pramenů síliti.
Kdo se jí kdy v cestu postavil,
aby chod její rychlý zpomalil,
vždy jen se zlou se potázal.
Mohutná civilizace naší kola
do prachu ho vbrzku zatlačila.
Kdopak by se dnes neobdivoval
těm jejím zázrakům nynějším?
Například není úžasné,
jak dnešní technologie,
překračující všechny utopie,
dokáží sledovat náš pohyb
po celém okrsku zemském tak,
že nic neunikne jejich očím bdělým,
že nemůžem se nikde ztratiti,
matce civilizaci někam utéci.
Nebo ty dnešní rakety,
jaký to triumf ducha lidského!
Když pomyslím, jak by nám tyto věci
záviděli ti starodávní vojevůdci,
takový Alexandr, nebo Napoleon,
co by s tím asi dokázali?
Dnes mě však tíží obava,
zda naši vůdci a pan Obama
úspěšně zvládnou uřízení
těch kol naší civilizace
tak šíleně rychle pádících,
když začíná je blokovat
ta krize finanční.
Přejme si, aby tomu tak bylo,
a nikdy již nic nebrzdilo
vítězný pochod naší slavné
civilizace západní.

184400

23.2.2009 13:15

za jedna

solfernus 86.?.?.?

jednoduche, strucne a jasne.
mela byste to tesat do kamene.

184402

23.2.2009 14:49

Pani, či slečna Angelica kríza je

Gibi z Wilsonova 195.?.?.?

lebo byť musí. Keby sme v 1989 zlikvidovali komunistov palicami, alebo kamením, to by bolo v štýle organizátorov tzv."nežnej", kríza by aj tak prišla. Zlikvidovaním jednoho spoločenského systému mohol ten druhýn dve desaťročia preživať. Holá to skutočnosť. Iba že teraz sa to už nedá. Keď budete pod mostom a exekútor Vám zoberie všetok majetok, ľutovať Vás nebudem. Ako sama píšete, budete menej egoistická. A tí garážoví podnikatelia tiež. Viete, ono nezaškodí prečítať si Marxa a vaše vágne ilúzie hneď dostanú presný tvar. Aj tí nešťastníci, čo si mysleli, že budú v kapitalizme šťastní. A preto podporujem Satana-Klausa, "Jen houšť a ještě." Žiadna regulácia a iba voľný trh bez pravidiel. Nemyslíte, že ten Váš občan Klaus, prezident, by sa mal viac zaoberať budovaním svojej hrobky na Pražskom hrade?

184411

23.2.2009 17:53

klam

Kyklop 217.?.?.?

Ani jediná z odpovedí, ktoré na svoje otázky dáva Angelica, nie je správna, dokonca si dovolím tvdiť, že všetky jej odpovede sú falošné a úmyselne zavádzajúce.
Táto kríza totiž vznikla ako následok cieľavedomého odbúrania a likvidácie kontrolných mechanizmov vo finančníctve. A ako v každej kríze ponesú následky výlučne tie skupiny obyvateľov, ktoré majú nulový vplyv na riadenie štátov a ekonomiky všeobecne.

184422

23.2.2009 19:25

RE: klam

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 184422

>Táto kríza totiž vznikla ako následok cieľavedomého odbúrania a likvidácie kontrolných mechanizmov vo finančníctve.
To čo ste napísal je len pol pravdy. To spôsobilo iba veľké zrýchlenie. No, a že si dovoľujete tvrdit, že všetky jej odpovede sú falošné a úmyselně zavádzajúce to nie je žiadny argument, to je iba výkrik. Situácia sa totiž dotýka dvoch strán. Je to rovnaké, ako keby ste kúpil od neznámej osoby na ulici výhodne zlatý prsteň zo žltého kovu. Tá neznáma osoba je síce podvodník, ale Vy ste chumaj. A keď by ste od neho takých prsteňov kúpil rovno desať, tak on je šikovný podvodník a Vy chumaj korunovaný. To nie je myslené ako urážka, to je iba na dokreslenie pre natvrdlejších... [mrknutí jedním okem]

184426

24.2.2009 12:40

RE: klam

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 184426

Problém je v tom, že podvodníkmi vinnými za túto krízu nie sú nejakí pobudovia na ulici, ale dobre oblečený jedinci v známych a údajne prosperujúcich bankách svetového mena.
Morálku však majú rovnakú.

184468

24.2.2009 14:58

RE: klam

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 184468

>Problém je v tom, že podvodníkmi vinnými za túto krízu nie sú nejakí pobudovia na ulici, ale dobre oblečený jedinci...
Skoro by som aj súhlasil, ale problém ako Vy ho formulujete by bolo možné veľmi ľahko riešiť preoblečením týchto do pruhovaného... [mrknutí jedním okem]
Väčší problém vidím ale v nedostatku vôle k takto účinnému riešeniu pristúpiť. To preoblečenie je nutné aj kvôli tomu aby mohli vyfasovať lopaty apod. a neumazali si svoje dobré oblečenie. [velký smích]

184471

26.2.2009 5:00

RE: klam

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 184471

>Väčší problém vidím ale v nedostatku vôle k takto
>účinnému riešeniu pristúpiť.

Predovšetkým je nutné zabezpečiť, aby boli spôsobené škody napravené. A to aj úplným využitím celého majetku , ktorý vinník svojím konaním získal.
Zatiaľ sa obvykle k zlodejom a podvodníkom pristupuje tak, že čo ukradli, to si môžu nechať, je to predsa už ich súkromný či osobný majetok a ten je podľa terajších zákonov posvätný a nedotknuteľný.

184697

27.2.2009 11:49

RE: klam

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 184697

Přesně tak Kyklope. Krást, hlavně ve velkém je v takovém Systému normální a zloději zákonem chránění.

Vždyť ovce ty ztráty později a ještě rády a s potleskem zaplatí z tzv, veřejných financí. Stačí jim maličko propagandou proprat mozek a těch pár co pochopili jak to je, ať si kříčí nebo upozorňují jak chtějí. Lokajové Systému a ostatní ovce z nich udělají paranoiky a "konspirátory". Viz. Trevor.[smích]


jansmith[smích]

184895

27.2.2009 11:18

RE: klam

asi ja 217.?.?.?

Reakce na 184422

Taky jeden odpovedny
http://www.blisty.cz/2009/2/27/art45573.html

184890

23.2.2009 18:12

jak z toho ven

Ibrahim Ag Alhabib 90.?.?.?

Vložený obrázek

184424

25.2.2009 0:12

Jako body Lisabonské smlouvy..

Pasant-x 79.?.?.?

http://cepin.cz/cze/prednaska.php?ID=489

184498

25.2.2009 10:41

Peníze v rukou státu

KALIK 193.?.?.?

Doporučuji nastudovat:
http://www.libinst.cz/etexts/rothbard_penize.pdf

184548

25.2.2009 11:01

kdo za to může?

8-P 88.?.?.?

Krize vznikla protože dluhopisy zdvojují peníze, a tak se nám skrz půjčky dohusta nafoukla finanční báze. Proto to teď všichni politici hasí tiskem miliard peněz, protože v systému je "nedostatek vytištěných peněz". Za krizi mohou centrální banky a vlády světa, protože si tohle nepohlídali, přestože se to už jednou stalo - v roce 1929. Krize se v následujících měsících projeví "nedostatkem peněz v oběhu". To znamená že lidé, kteří by mohli pracovat, pracovat neboudou, protože za to pro ně v systému nejsou žádné peníze. Stát bude zavalen masou nezaměstnaných, produkce hrubě klesne, a exekutoři budou mít pré. Proto si myslím, že nás krize v klidu neponechá. Snad si nakonec lidi uvědomí, že právničina a finančnictví jsou asi ty nejblbější obory pod sluncem.

budwajs.ic.cz

184551

Tuto stránku navštívilo 5 404