Diskuze k článku

Rok 2008 za námi, co nás čeká v tom novém?

Příspěvků 78

1.1.2009 20:58

Změna k lepšímu

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 89.?.?.?

Změna k lepšímu může přijít pouze cestou zlomu. Očekávat, že systém, sám osobě, se posune k lepšímu, je prostoduché. Ano, odehrála se letos řada věcí, které sinalizují ztrátu pozic lidí a institucí napojených na systém. Ovšem o to více se systém ve stávajících pozicích zakopává. Dnes jsem slyšel Topolánka v "Otázkách VM", že on bude pracovat ve prospěch občanů děj se co děj. Rozumějme, bude se držet židle zuby nehty. V. Klaus vyzývá v novoročním projevu k solidaritě! Patrně má na mysli solidaritu občanů s majiteli bank a s politiky. Nenechte je padnout a plaťte jejich blahobyt! A systém utahuje kohouty. Přibývají kamery, odposlechy, parlamenty "demokratických zemí" nedbají názoru občanů, svobodně se vyjadřovat už se dlouho nedoporučuje... Možná Vás nezavřou, když budete mluvit otevřeně o politice a vynecháte židy, cikány a holocaust, ale určitě přijdete o práci, když napíšete, že lokální politik je lump. Bez ohledu na politickou a etnickou příslušnost.

Nevěřte na zlepšení. Jediné zlepšení jsem zažil po r. 1989. To jsem si pár let mohl dovolit chodit po republice bez občanky. Nechodily mi domů obálky s modrým pruhem, nestál na každém rohu polda aby mne lapil, auto jsem mohl odstavit kdekoli beze strachu z vykradení, úředníci tak nějak sloužili, nebyly kamery, odposlechy, zlaté padáky...

Nevěřte, že může být samo od sebe lépe. Každá situace dává někomu příležitost. A je na něm, zda ji využije. Teď je systém oslaben. I jeho pohůnci. Ale pokud je nevyženem, bude nám dovoleno další desítky let solidárně podporovat ty, kteří to všechno způsobili. Bankéře, top manažéry a politiky. Celou tu svoloč, která má veškeré zlo na svědomí.

179406

1.1.2009 21:07

RE: Změna k lepšímu

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 179406

Samo odsebe není nikdy nic. Jako nic není bez důsledků, jen se nemusí hned projevit. Ale současná situace může dohnat lidi ze zoufalství i k akci. Nikdo nevěří že se systém sám od sebe zlepší, ale strach z důsledků ho může klidně k zlepšení donutit. Zadarmo nic není, žádné výhody veřejnosti nikdy nikdo nedostal protože mu patří ale protože by se pěkně vzbouřil kdyby se tak nestalo. Aby i kapitalismus fungoval, museli bychom ho nutit nás respektovat, víme přece že to nejsou žádný lidumilové od přírody. Krachy velkejch nadnárodních podniků mohou přivést systém k rozumu, ne že by prohlédl ale z nutnosti. Lepší něco nežli nic.

179408

2.1.2009 0:08

RE: Změna k lepšímu

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 179408

...obávám se, že se mýlíte, nejen natažená guma se umí sama vrátit do TÉMĚŘ původního stavu. Informace té gumy o tom, že se se umí natáhnout a stáhnout je sice pro nás hůře sdělitelná, ale v materiálu té gumy je zapsaná. Protože i guma se opakováním za čas unaví.
A s lidskými pohyblivými systémy je to podobné, zatím stačilo každou krizi vyřešit buď expanzí do dalšího regionu - nebo válkou, kdy se zničí staré a je tu místo pro nové(= natažení gumy).
A tahle doba nenechá na svém místě nic. Rozpad všech systémů až do osobní roviny každého člověka je potřebný pro "upgrade" lidského myšlení.
A to v rozměru zcela jiné formy obecného paradigmatu. Boha bude muset zastoupit každý z nás, příběh o bohu je už posunutý mimo tento vesmír. Identita této řídící síly je nově definovatelná pomocí jazyka počítačů a vrstev komunikace, postavené na obdobách našeho genomu. Kontakt polarit, opakovaný tak dlouho, dokud mezi nimi nevznikne společný jmenovatel = membrána, má svou druhou polovinu. Trvanlivost membrán (od paměťových k hmotným) mizí, opakováním slábne do doby, kdy vznikne "chyba" = mutace, nové uspořádání membrán. Opět pomocí "nekonečného" opakování. Proč je náš biosystém konstruován do pěti vrstev (horniny, rostliny, zvířata, lidi + pohybové síly prostoru), to nám snad jednou ukáží ti, kteří tuto planetární soustavu koncipovali.

Program, který po zániku Atlantidy přeživší lidi dovedl k vytvoření projektu osmi dimenzí v symbolu nekonečna/"ležící" osmičky (desítková soustava v Indii), vstupuje (za účasti všech žijících/pohybových i momentálně nežijících/nepohyblivých součástí přírody) do fáze realizace.
Průse(r)číky událostí směřují k relativně klidnému využití technologií, vytvořených k propojení elektřiny a vědomí. Matrix může mít svou negativní i pozitivní (svobodnou) formu. Ještě sice není jisté, zda mocní dostanou rozum a vzdají se výhod těchto technologií. Pokud se nevzdají, tak život na planetě během pár století zdegeneruje.

Dnešní rozpad hodnot neustojí lidé, připoutaní k trvalosti svých názorů, ale budou mít dost příležitostí hledat jiné, vesměs u dna své osobnosti.
Zatím se tyhle "boží mlýny" dají sledovat převážně pomocí synchronicit (= vědomé propojování jinak uspořádaných asociačních řad člověka s těmi, které má zafixované jako pravdivé), ale trend k stále zřetelnějším projevům změny myšlení stále sílí, v úměře k rozpadu tradičních hodnot. Propojení vědy s tzv. "duchovním světem" je řešitelné, ale nepředbíhejme.

179419

1.1.2009 22:15

Proč se děsit ?

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Děsí mě organizovaná celosvětová demontáž výuky ve školách a promyšlená produkce dunivých, sebevědomých a egoistických blbců. To není náhoda, co se děje. To je velmi pečlivě připravený trend; hlasatelé těchto „moderních“ osnov „z lidu“ si neuvědomují, že vykonávají role užitečných idiotů ve strategickém plánu jistých skupin. Populární „pokrokové“ názory, že není třeba si nic pamatovat nazpaměť, že všechno se dá najít, demontáž autorit, záměrná výchova k neúctě, to jsou věci, které se společnosti vrátí jako bumerang. Už ostatně ovoce těchto plodů ochutnáváme – k moci se už dostala první generace takto vychovaných spratků. S tím souvisí i krize morálky a krize vkusu. Trendy dnes určují egoističtí hlupáci – produkty vzdělávacích systémů.
Vladimíre jaké autority uznávat ? Pokud mluvíte o demontáži autorit, jaké tedy podle Vás lze demontovat a jaké ne ? Nepřispívá zvědavec také tak trochu k demontáži autorit ? [mrknutí jedním okem] To samé se týče neúcty. Koho si vážit a koho ne ? Egoismus je člověku vlastní. Pouze studiem různých alternativních informací, neustálým hledáním a a zjiš´továním, že nikdo z nás (zejména včetně nás samotných) nemá patent na rozum lze tlumit sebestřednou pýchu vlastního ega. Možná už se trochu plácáme ve vlastních frázích. Vytvořili jsme si určité dogma a kostnatíme ve vlastním virtuálním konzervativismu. Nevím jak vy ale já sám na sobě tyto tendence občas pozoruji. Abychom se nakonec nestali těmi, které tu tak kritizujeme [oči v sloup]

179410

1.1.2009 22:38

RE: Proč se děsit ?

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179410

"Vytvořili jsme si určité dogma a kostnatíme ve vlastním virtuálním konzervativismu. Nevím jak vy ale já sám na sobě tyto tendence občas pozoruji. Abychom se nakonec nestali těmi, které tu tak kritizujeme"

Řešení naznačuje dialektika:

1. krok - teze (v našem případě mainstream)

2. krok - antiteze (názory přispěvatelů Zvědavce)

3. krok je syntéza.

Ochota dialogu, tedy ochota aktualizovat nahlížení (i od názorového oponenta) na problém ve světle nových informací. Jinak by se nejednalo o dialog ale o dva paralelní monology. [mrknutí jedním okem]

Zároveň však dávat pozor a neslevit z eticko-morálních požadavků. Často to bývá na hraně a člověka to vede k pokušení, ne-li přímo uklouznutí.

179413

2.1.2009 0:35

RE: Proč se děsit ?

novy zacatek 99.?.?.?

Reakce na 179413

Pekne receno - zda se, ze to plati universalne, v ruznych kulturach (prostredich) a v tom samem case. Skutecne, zda se, ze kritik se casto vtesna do myslenkove formule kritizovaneho, nehlida-li se.

179422

1.1.2009 22:40

RE: Proč se děsit ?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 179410

Mínil jsem autoritu učitelů a rodičů. Dnes být učitelem je utrpení, být rodičem - totéž. Aby se člověk pořád bál, že ho svěřenec udá, tu za to, tu za ono. Děti mají všechna práva a žádné povinnosti. S autoritou přichází disciplína. Ta je naprosto nezbytná. A tělesné tresty. Pravítkem přes prsty je nejlepší přesvědčovací metoda. Klečení na hrachu nebo stání na hanbě ještě nikoho trvale nedeformovalo - naopak. Že to je "nemoderní"? No a co? Je to vyzkoušené. I ve stádu např. koní existuje přesná hierarchie a provinění jednotlivce je trestáno bolestivým kousnutím nadřazeného jedince. Funguje to v říši zvířat a funguje to v říši lidí - jsme součástí stejné přírody. To teprve novodobí sociální inženýři se pokoušejí provinění řešit domluvou. Pcha. Výsledek vidíme. Děti s námi doslova orají.

179414

1.1.2009 23:28

RE: Proč se děsit ?

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179414

Myslím, že ponížení byť v dětství např. formou klečení na hrachu může kvalitu osobnosti negativně ovlivnit. Trest je metodou programování k preventivnímu strachu a má zamezit opakování určitému jednání. Strach brání svobodě projevu a z vystrašených dělá ty, kteří pak dále zastrašují. Jistě mít strach z následků v případě krádeže je jistě pro společnost přínosem ale je pro svobodnou společnost i přínosnem zafixovaný strach z odmlouvání autoritám, který si nesou lidé do dospělosti? Rodičovská či jakákoliv jiná autorita by měla být autoritou přirozenou a ne autoritou založenou POUZE na strachu. Souhlasím s tvrzením, že stromek se má ohýbat dokud je mladý a s Vašim pohledem na americký styl výchovy "spratků". Ten považuji za druhý extrém. Prostě to chce najít správnou míru. Určitý KOMPROMIS mezi výchovou, která respektuje vnitřní svobodu jednotlivce již od dětství a zároveň výchovou k osvědčeným hodnotám, které jediné mohou udržet soužití ve společnosti (rodina, komunita, národ atp.) konzistentntí. V tomto druhém případě je někdy nutná i situaci odpovídající přísnost a důslednost.

179417

1.1.2009 23:36

RE: Proč se děsit ?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 179417

Krásně o tom píše Saroyan, teď nevím, v které knize. Ale je to ta scéna, kdy ředitel vyplácí chlapce za nějaký přestupek a namísto do jeho zadnice bije do stolu a chlapec křičí v předstírané bolesti, aby venku slyšeli, že dostává zasloužený trest.

Výsledek: Chlapce to neponížilo, ale zapamatoval si to a autorita ředitele spíše vzrostla.

Podstatné není to, že mu ředitel neuštědřil výprask, ale že to mohl udělat. Být to dnes, tak ředitele zavřou a odvetou ho v želízkách a kluk se mu bude z okna pošklebovat.

Chci tím říct jedno. Nejsem tvrdým zastáncem tělesných trestů, ale nevylučoval bych je úplně z procesu výchovy. Často stačí jen vědomí, že takový trest může přijít.

179418

2.1.2009 0:09

RE: Proč se děsit ?

Striga 85.?.?.?

Reakce na 179417

Já si naopak myslím, že ponížení je občas nesmírně prospěšné - arogantní hajzlík, který si vyskakuje víc, než odpovídá jeho pozici "ve smečce", se nesmí dostat výš, kam chce. To by smečku nabouralo. Skáče-li výš, je nutno jej ponížit, aby si uvědomil, kam patří, a že vůdce je silný obecně a silnější než podřízený člen.
Tedy - ponížit, aby se vyvyšující se jedinec zařadil zpátky na původní místo.

179420

2.1.2009 19:05

RE: Proč se děsit ?

Robocrep 88.?.?.?

Reakce na 179420

Vtip je v tom, Strigo, že vychovatelé mají tendenci jít cestou nejmenšího odporu.
Zatímco arogantní hajzlík se umí vykroutit i z trestu, (respektive trest ho nenapraví) - vychovatel potrestá někoho, kdo se tolik nebrání. Vůdce smečky, hm... spoléhat na jeho smysl pro spravedlnost prostě nemůžete.

179496

2.1.2009 22:40

RE: Proč se děsit ?

Novákneu 213.?.?.?

Reakce na 179420

A já si zase naopak myslím, že arogantní hajzlík je právě ten, který nedělá nic jiného, než že neustále někoho ponižuje a má největší radost z toho , když je ze strachu respektován. Zákony jsou na to obvykle krátké, nebo je lze k tomu za tímto účelem využívat, tak jak je o tom výše řeč. Právě jako ta zvířecí smečka fungují i lidé, když pro své pohodlí táhnou za osobností třeba nejhorších kvalit. Arogantní hajzlík může být dítě, které své způsoby okoukal třeba od rodiče, nebo učitele stejných kvalit. Jde o emocionální mor, který je nakažlivější než virus, lze jej získat i třeba po telefonu, nebo z televize. Určitě jej ale nezastaví zákony povolující nějaké spravedlivé tresty od klečení na hrachu až po tresty smrtí. Mimochodem tuto tabulku spravedlivých trestů vystaví vůdci smečky, nad které se sotva kdo fakticky povýší, přesně jak píšete.

179506

2.1.2009 0:45

RE: Proč se děsit ?

p 220.?.?.?

Reakce na 179417

..zminil jste se o americkem skolnim systemu,je jedno z mych prani byt pri zkouskach na vysoce prestiznich a svetoznamych universitach Harvardu a Yale kdyz tam studoval a dokoncil sva studiu dnes prosluly G.Bush. Pamatuji se kdyz komuniste zjistili,ze vzdelani a titul dodava respektu.Tito studujici RSDr/pamatujete se Rozhodnutim Strany Doctor/byli v dobe zkousek vyhledavani profesory a doprosovani jimi pro zapsani uspesnych zkousek.do indexu.

179424

2.1.2009 1:26

RE: Proč se děsit ?

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 179414

Vladimíre, malé děti fungují i podle mě lépe na tělesný kontakt/trest, pokud tedy mají "zapínač na zvukovou výstrahu" pouze na zadku. Vysvětlivka pro ránu je lepší než výtok vzteku, musím ale přiznat, že sám jsem se na svých dětech dopouštěl spíš vzteku než vysvětlivek. Inu, když tělo stárne, měl by mládnout rozum. Proto od určitého věku funguje místo facky líp domluva. Mlátit puberťáky je silně kontraproduktivní.

ad zaměstnanost: starost o obživu nejspíš vybudí v jedněch "zbytečných" potřebu komunikace přes internet, další jej mohou těm neznalým za nějaký bakšiš vyučovat. Ti podnikaví si díru v trhu najdou a ti se "zaměstnaneckým myšlením" si ho změní anebo ne.
Agresivní nemakačenkové si své oběti najdou také. A je na nás všech, jak dlouho a za jakých ztrát jim to bude umožněné. Jeví se mi, že si každý vykoledoval svými životy přesně ty situace, do kterých se dostává. Vstřícností se konflikt dá zmírňovat, agresí se agrese protistrany také zesiluje. Je to docela jednoduchá matika.

ad šmírování: po hlubším promyšlení (v kontextu přicházejících událostí) každý z nás zjistí, že zneužít se dá jen naše=moje "špínička".
Taky mě bolí srdce a ego, když jsou už v každé druhé vesnici radary, leckde jen zdržují provoz. Samozřejmě mám i návrh na jiné řešení "osobní zodpovědnosti za své prohřešky na silnici, ale také je v současnosti neprůchodný. Kdo z nás je po zabití člověka či trvalých následcích své neopatrnosti pracovat zadarmo (sloužit) v rodině toho, komu ublížil?

Emoce je nejsilnější síla člověka, platba stejnou či opačnou emocí k té, kterou jsme způsobili by asi dost rychle nahradila potřebu peněz. Ale na to si asi ještě chvilku počkáme....,

Takovou transakcí je ale i každá polemika.

ad multi-kulti: každá komunita je vázána vedle svých potřeb hlavně jazykem, ať jde o profesní nebo etnický.
A s jazyky je to jako s lidmi, vznikají, rostou, stárnou a zanikají. Včetně těch, co je užívají. Tohle téma je ale na delší povídání, nechci se zas opakovat. A také nemusí být jediná pravda to, co tu píšu.

Ad megacelky: každý balonek plněný tekutinou za čas praskne. Když jej plníme kuličkami, praskne také, ale kuličky zůstanou, jen v jiné formaci.
A jsme všichni v balonku, těmi různě velikými kuličkami, ne vodou. Jak kdo, bez vody to nejde.....

179428

2.1.2009 19:48

RE: Proč se děsit ?

Aja 74.?.?.?

Reakce na 179414

Nemyslim, ze jsou telesne tresty nezbytne, autorita a respekt se muze "narodit" bez facek.

Problem je jinde, prave v tom, ze detem se pozvolna nalejva do hlav, ze jedine ony zasluhuji respekt a jsou jedinymi autoritami. To pohlavky, pravitka ani hrach nevyresi.

Prehnane, nafoukle ego, potlacovany vliv rodiny, naduty a nadouvajici se zasah statu do rodinnych vztahu....a bude hur, az se takhle "vychovane deti", sami stanou rodici.

179501

2.1.2009 23:10

RE: Proč se děsit ?

Novákneu 213.?.?.?

Reakce na 179414

Zákony i se svými sociálními inženýry se jen tváří, že ochraňují dítě. Pravda je však taková, že dítě nemá prakticky žádná práva na svodnou volbu v tom co bude dělat ve volném čase , co bude studovat a jak bude žít po studiích jako dospělý a když , tak jen velmi omezeně. Nevybere si ani své rodiče a přitom zákon hovoří jasně- budeš s nimi a jen s nimi žít, ikdyby jsi stokrát chtěl být mezi jinými lidmi. Proto, vzpurnost mladých lidí je velmi pochopitelná a často je na místě , ale zároveň pokud ji přeženou , tak je velmi rychle dovede na samý okraj společnosti. Každý si může sám vzpomenout na své roztomilé dětství , na to jak mu okolí vycházelo vstříc a jak taky měl za úkol dávat náležitě najevo svou vděčnost za všechnu tu nejlepší péči. Západ se ke svým dětem odmala chová jak k vojákům, nebo dělníkům a zatěžuje je odmala neadekvátními povinnostmi. O dost lepší je to např. v Řecku kde si dětí váží více - kde jinde by po zastřelení jediného chlapce vznikl takový humbuk?

179508

3.1.2009 22:34

RE: Proč se děsit ?

Aja 74.?.?.?

Reakce na 179508

>Zákony i se svými sociálními inženýry se jen tváří, že
>ochraňují dítě.

Oni predevsim omezuji vliv rodiny.

>Pravda je však taková, že dítě nemá
>prakticky žádná práva na svodnou volbu v tom co bude dělat
>ve volném čase , co bude studovat a jak bude žít po studiích
>jako dospělý a když , tak jen velmi omezeně.

To jde o to, co povazujete za prava deti a svobodnou volbu.
Respektive, jak vidite nedostatek prav ditete.

>Nevybere si ani
>své rodiče a přitom zákon hovoří jasně- budeš s nimi a
>jen s nimi žít, ikdyby jsi stokrát chtěl být mezi jinými
>lidmi.

Tohle vidim dost nerealne, jak si predstavujete, ze by si dite mohlo vybirat rodice?


>Proto, vzpurnost mladých lidí je velmi pochopitelná a
>často je na místě , ale zároveň pokud ji přeženou , tak je
>velmi rychle dovede na samý okraj společnosti. Každý si
>může sám vzpomenout na své roztomilé dětství , na to jak
>mu okolí vycházelo vstříc a jak taky měl za úkol dávat
>náležitě najevo svou vděčnost za všechnu tu nejlepší
>péči.

To je idividuelni, ja jsem vskutku mela vyrovnane detstvi.
Vzpoura proti autoritam prijde v urcitem veku u kazdeho, zalezi na tom, v jake forme a sile. Povetsinou casem odezni.

>Západ se ke svým dětem odmala chová jak k vojákům,
>nebo dělníkům a zatěžuje je odmala neadekvátními
>povinnostmi.

Nevim, z ktere zeme mate uvedenou zkusenost, kanadske deti rozhodne nejsou vychovavane jako vojaci ani nejsou pretezovane povinnostmi.

>O dost lepší je to např. v Řecku kde si dětí
>váží více - kde jinde by po zastřelení jediného chlapce
>vznikl takový humbuk?

V Recku jde myslim o vic, nez "jen o protest", smrt chlapce byla spis "rozbuska".

179573

4.1.2009 22:10

RE: Proč se děsit ?

Novákneu 213.?.?.?

Reakce na 179573

Koukám, že v Kanadě se také dokáže moc dobře zametat pod koberec.

179633

2.1.2009 0:37

RE: Proč se děsit ?

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 179410

Díky za váš příspěvek Larouxi, uvítám, když mě a moje zdánlivé domněnky opravíte, pokud se mi "daří" myšlenky formovat neobratně. Což neznamená, že své formulace nebudu bránit a vysvětlovat pokud možno jinak.
Nový přístup k lidem a k informacím v prostoru se realizuje především na internetu, každý vkládáme jen to, co máme v sobě.

Spoustu společenských komunikačních systémů je zablokovaných, a sem se díky nickům dostávají i ti, kdo si ověřují nosnost svých projektů, návrhů řešení. Postupně se vytvoří platformy oborových podobností v takové velikosti a sestavě, která bude životaschopná v nových podmínkách. Z nicků se později tyto internetové modely řešení propojí s jejich nositeli - a nové začátky nových i starých typů firem a sociálních systémů začnou fungovat.
Mnohé osobní kontakty jsou zatím neprůchodné kvůli době, potřebné k přehodnocení osobních preferencí. Černé i bílé vrány zatím ještě tápají nad identitou "sousedních". Zatím je "jasno" jen v krajních množinách mocných a ne/mocných. A i to se bude překlápět, mnozí musí "držet basu" - z nejrůznějšícch, vesměs existenčních důvodů.
Odhodlání ke konfliktu ve svém nejbližším okolím pak nastaví kvalitu cílů ke kvalitě jejich nositelů.
Nahota (míra upřímnosti) osobní psychiky nás provede obdobím změn přesně v míře souladu svých cílů s volbou prostředků k jejich dosažení. Nebo to bude jinak?

179423

1.1.2009 22:21

Změna k něčemu jinému!

Montaznik 88.?.?.?

Mám takový pocit, jako jsem cítil ze světové politiky někdy v roce 1988 a 1989, kdy sama ta doba byla těhotná změnou. Stejný vjem mám teď.Jenom nevím, kdo s kým bude revoltovat.Nehorázná drzost mocných se zvětšila natolik, že si budou zasluhovat trochu provětrat.Uvedu na konkrétním příkladu.Není možné, aby si nějací šmejdi hráli ruletu na komoditním trhu se surovinami a jednou stál barel ropy 147 USD a za několik měsíců pouze 37 USD a já platil litr benzínu jednou cca 30 korun a posléze cca 20 korun. Proč mám doplácet na rejdy nějakých finančních kazisvětů!!! Trh má být volný, ale ne tímto způsobem.Ekonomika musí obrážet skutečné zájmy trhu a jeho stability a není možné, aby byla nástrojem sionistického a jiného pirátského kapitálu. Jejich "obchody" potom platíme všichni ze svých daní, jak se teď právě děje!
Možná, že změna může přijít z aplikace úplně nových technologií,
ale potom je nutné také uvažovat se zásadní změnou paradigmatu světa, kdy bude nutné přebudovat ekonomické nástroje a celé
politické uspořádání. Měla by to být opravdu svobodná demokracie,pokud je vůbec možné něco takového uskutečnit, i když pro formu budoucí společnosti třeba vůbec není název!!! Může to
být opravdu jiná , informační společnost, kde hmotné statky pomalu budou mít stále menší důležitost! Přijdou zásadní objevy
v biotechnologiích,kybernetice a především v získávání energií!
Průmysl obnovitelných zdrojů energií zažije raketový růst, který už "olejáři" nedokážou zastavit!
Jinak zdravým Nový rok novým pozdravem:
" Už je to tu zase, z louže pod okap,místo ruskejch filcek, americkej svrab!"

179411

2.1.2009 0:48

RE: Změna k něčemu jinému!

p 220.?.?.?

Reakce na 179411

..pro zacatek bych navrhoval aby Danovi Poplatnici rozhodovali o tom jak se bude zachazet s jejich penezi..

179426

2.1.2009 0:51

RE: Změna k něčemu jinému!

p 220.?.?.?

Reakce na 179411

....pokracovani/..myslim ze by vznikla na svete velka sranda,ale take plac a skripeni zubu,zatinani pesticek postizenych....

179427

2.1.2009 12:05

RE: Změna k něčemu jinému!

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 179411

>...Nehorázná drzost mocných se zvětšila natolik, že si budou zasluhovat trochu provětrat.Uvedu na konkrétním příkladu.Není možné, aby si nějací šmejdi hráli ruletu na komoditním trhu se surovinami a jednou stál barel ropy 147 USD a za několik měsíců pouze 37 USD a já platil litr benzínu jednou cca 30 korun a posléze cca 20 korun.
---------------------
Málem se to podařilo. Neustálé zvyšování ceny ropy (za barel) vedlo podle zákonů akce-reakce k nabídkám nových technologií týkajících se pohonu automobilů. Na americkem trhu byla představena vozidla na vodíkový pohon (Honda). Chevrolet využil situace a vytáhl předčasně kartu z rukávu ve formě nově vyvinutého vozu "Volt" - pohon na akumulátory. Objevily se firmy s nabídkou konverze benzínového motoru na zemní plyn. Ani Velká Británie nezůstala pozadu v nabídce vozů "na baterky".

Zákazníci se začali zbavovat velkých vozidel a Ford se nestačil přizpůsobit trhu. Výrobní linka pick-up F150 byla zrušena. Nikdo to nekupoval, neboť to mnozí nemohli uživit. Jinými slovy: "postrašili jsme je". Kdyby cena ropy nadále lezla nahoru, máme tady nové technologie pohonu automobilů.

>Průmysl obnovitelných zdrojů energií zažije raketový růst, který už "olejáři" nedokážou zastavit!
---------------------------------------
Proto ta cena ropy spadla tak rychle dolů...málem se "nám" to podařilo(!)

Konečně je tady článek, kdy nebudu OT. Bilance starého roku a předpovědi do toho nového....někde jsem si zašantročil křišťálovou kouli, tak se nechme překvapit. Přeji všem zvědavcům, administrátorům, editorům, moderátorům, autorům článků a překladatelům hlavně hodně zdraví a hodně energie po celý rok 2009. Ať nám to tady na Zvědavci ještě dlouho vydrží.

P.S. Válím se s chřipkou v posteli, proto ten útlum.
Mirda

179451

2.1.2009 14:34

RE: Změna k něčemu jinému!

Pavel -Čert- Němec 78.?.?.?

Reakce na 179451

>Přeji všem
>zvědavcům, administrátorům, editorům, moderátorům,
>autorům článků a překladatelům hlavně hodně zdraví a
>hodně energie po celý rok 2009. Ať nám to tady na Zvědavci
>ještě dlouho vydrží.

Ja se pripojuji a pridavam svuj novorocni pocin(Sigma DP1).
Vložený obrázek

Original velikost zde: http://i.pbase.com/o3/88/887088/1/107658597.i9DnVt...

179458

1.1.2009 22:59

Na Bushe budeme ještě rádi a vděčně vzpomínat...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

... až se dostane k moci Čína.
V blízké čí vzdálenější budoucnosti nás čeká konec individuality tak jak ji známe.

179416

2.1.2009 0:10

Nekryji se zcela s narozem pisatele ve veci vyvoje

novy zacatek 99.?.?.?

a moznych tendenci v USA. Rika mimo jine: "Americký kolos na hliněných nohou se rozpadá. Nikdo neví, co přijde na jeho místo a kdo vyplní mocenské vakuum,..."
-------------------------------------------------------------

Ne tak rychle. Americky kolos se mozna poklada ekonomicky (i kdyz to asi neni spravny popis stavu) ale rozhodne se nepoklada mocensky. Podivejme se na osobu a na scenu vstupujici administrativu B.Obamy. Jsou z toho opravnene Obavy. Dobre to shrnul J.Petras v tomto clanku: http://www.voltairenet.org/article158792.html

Ano, skutecne nebezpeci svetovemu miru prave prichazi. Pta se Obama: "co mohu udelat pro stat Israel" a lame se hluboko v pase. Myslite, ze je to dobry vyhled pro svet r.2009?

179421

2.1.2009 1:44

RE: Nekryji se zcela s narozem pisatele ve veci vyvoje

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 179421

>Myslite, ze je to dobry vyhled pro svet r.2009?

Není. Ale chtěl jsem dnes znít trošku optimisticky.

179434

2.1.2009 8:17

RE: Nekryji se zcela s narozem pisatele ve veci vyvoje

mirekK 85.?.?.?

Reakce na 179434

Víte jaký je rozdíl mezi pesimistou a optimistou?
Pesimista říká:"Už ani hůře být nemůže."
Optimista říká:"Ale může."
[smích]

179445

2.1.2009 10:01

Světlo na konci tunelu

Hm 141.?.?.?

Dříve platilo, že kapitalismus je předvoj technického pokroku. Všechny jiné ekonomické systémy mu pro tuto, pro něj základní vlastnost, nemohly konkurovat. I ty pseudosocialismy a pseudokomunismy. V současné době se však dostal do stádia, kdy ho tato jeho základní vlastnost ohrožuje. Nové technologie jsou schopny za minimální cenu vyrobit skoro všechno co člověk nezbytně ke svému životu potřebuje. (Nemyslím luxus). Začátkem osmdesátých let se začala bouřlivě rozvíjet automatizace všech výrobních odvětví. Dnes tento systém brzdí tuto svou základní vlastnost a to jen pro udržení světových cen. Takže ničí sám sebe. Každá nová technologie je efektivnější, levnější, ekologičtější a lidštější. (Nemyslím zbraně, to je úchylka). Kdyby se všechny technologie co byly vynalezeny (i ty, které jsou zamčeny v trezorech velkých korporací) používaly se stoprocentním využitím, neexistoval by nikde v ničem žádný nedostatek a pro kapitalismus by to znamenalo absolutní zničení všech cen a tím i měn. Takže brzda musí existovat. Tím však u něj vzniká obrovský vnitřní tlak, který ho jednou roztrhá na kusy. V konkurenční boji není slitování a někdo ten „trezor“ v zoufalství otevře. A pak již pro tento systém nebude cesty nazpátek, vznikne něco nového. Technologie, která bude sloužit všem lidem bez výjimky a která bez problémů uživí celý svět. Více na: http://video.google.com/videoplay?docid=4642167330989213588

179449

2.1.2009 13:46

"Americký kolos na hliněných nohou se rozpadá"

G3 85.?.?.?

No... jen abychom po příchodu nového ruského nebo čínského kolosu neřekli "zlatá Amerika, zlatý Bush".

179453

2.1.2009 15:43

RE:

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 179453

A také, sláva G3, který dobře ví, že NWO je jediný pokrok... Třikrát sláva NWO, třikrát sláva USA, třikrát sláva Bushovi, třikrát sláva hromadám mrtvol, které mají na svědomí.... Neboť jen násilí a smrt zaručuje klid a mír.

179466

2.1.2009 14:14

Živit zdarma se nám je nechce, což je pochopitelné.

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Jsem už nejspíš takový starý blbec, že to pochopitelné nechápu. Živíme spousty beznadějně nemocných a navždy práce neschopných, dokonce armády psů nejrůznějších a většinou zcela neužitečných plemen, jakož i jiných živočichů chovaných údajně pro radost - ale živit zdravé lidí, kteří přišli o obživu díky jakémusi údajně technologickému pokroku nám radost nepřinese? To by měl být problém? Už je tu všechno uděláno, už je tu všechno hotovo?
Vážený pane editore (Vám jsem dal jedničku a tak doufám, že mi to nevymažete), vážení přispěvatelé, jsem jinak tzv. slušný člověk - ale ten letošní rok musím zahájit neobvykle upřímným konstatováním, že nám ten zkurvený systém začíná kurvit naše myšlení.

179456

2.1.2009 14:25

Plusy a mínusy

Guru 78.?.?.?

V r. 2009 se svět dočká něčeho napředstavitelného:

Bude veřejně představena FREE ENERGY TECHNOLOGY

srozumitelným jazykem - energie zdarma, je nutný pouze nepříliš drahý hardware, funguje i v bezvětří a v noci.

V 1. fázi bude tato technologie poskytnuta několika stům firmám ZDARMA bez Nominal Fee (bez prvotního poplatku).

Operace bude spuštěna v únoru, veřejné představení může proběhnout kdykoliv od února do listopadu, nejpravděpodobněji však ještě před začátkem léta.

Technologie je již dnes "vybavena" certifikáty z nezávislých laboratoří a je velmi levná.

Illumináti a kabalisti ztratí značnou část své moci i peněz,
přídavkem k tomu, co ztratili během krize v r. 2008.

Mínusy: Illumináti, kabalisti a další kriminální elity budou ještě "kopat" budou vraždit všude, kde se budou cítit nezranitelní - v Gaze a patrně i jinde.
Jejich arogance a satanistické smýšlení je i nadále vždy spolehlivě prozradí.

Bohužel některé celé země budou zažívat horké chvilky.
Rusko s jeho 60-70% podílem ropy na exportu celé země,
Venezuela atd.

Ropné státy z oblasti Zálivu ztratí a současně získají technologii na velmi levné odsolování mořské vody, potažmo masívní zavlažování.

179457

2.1.2009 14:53

RE: Plusy a mínusy

Filip M 85.?.?.?

Reakce na 179457

Co to je za pitomost? Kdyby to měla být pravda, tak ilumináti a kabalisti by naopak na té nové technologii vydělali a jejich moc by ještě vzrostla. To s tou energií ale zní jako totální hovadina a vy se jevíte jako choromyslný.

179459

2.1.2009 18:00

RE: Plusy a mínusy

Guru 78.?.?.?

Reakce na 179459

Urážky pane Filipe si nechme na diskuzní fóra na jiných vhodných webech.

Nová technologie bude používat decentralizovaný hardware,

proto bude konec s centralizovaným rozvodem energie,

známou to baštou a penězovodem kriminálních elit.

179490

2.1.2009 15:33

RE: Plusy a mínusy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 179457

Velmi bych si přál, pane Guru, abyste měl pravdu. Rozum však praví, že přírodní zákony něco takového vylučují. Proto se vsadím, že se Vaše předpověď neuskuteční. Je mi líto.

179462

2.1.2009 15:40

RE: Plusy a mínusy

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 179462

Ale no tak... Vojto, a co když přijde nová Brožura, ve které se dočtete, že všechno není tak, jak jste si přečetl. Vy si totiž všechno musíte přečít, jinak byste ani neměl o čem mluvit. Jaksi chybí vaše samostatné myšlení. Místo toho se omezujete na citace Brožur.

A pokud Brožury tvrdí, že volná energie je nesmysl, pak je to jistě pravda, že? Stejně přesvědčivě byste jistě tvrdil, že Země je placka podepřená čtyřmi slony, do té doby, než vešlo ve všeobecnou známost, že Země je kulatá. Je to váš styl a ten vám nikdo nemůže vzít.

179465

3.1.2009 13:59

RE: Plusy a mínusy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 179465

Je mi líto, pane Hestroyi, že jsem se Vás svým doporučením přečíst si nějakou knihu od Dawkinse, Koukolíka, Ridleyho, Flégla, ... tolik dotkl. Už jste mi mé "brožury" omlátil o hlavu několikrát.

Věřte, nemyslel jsem to zle. Domníval jsem se, že jste inteligentní mladý muž, dychtící po poznání. Očekával jsem, že třeba po čase přijdete s kritikou některých (mnohdy převratných) myšlenek a společně obohatíme zdejší diskuzi. Místo toho mi neustále vyčítáte mé "brožury" a ve zdejších diskuzích omíláte stále dokola své rozhorlení, založené více na víře a emocích, než na racionalitě a znalostech.

Tak prosím přijměte mou omluvu a slib, že už nikdy nebudu tak drzý, abych Vám, který vše podstatné o tomto světě již víte, doporučoval nějaké zajímavé čtení. [zahanbení]

179540

2.1.2009 15:53

RE: Plusy a mínusy

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179462

Tak s těmi přírodními zákony bych v tomto případě neargumentoval. Jsou přírodní zdroje energie, jež lze využít s minimálními náklady. Geotermální energie, mořské proudy, sluneční energie atp. Chce to jen počáteční ivestici do technologií pro jejich využití. Pochopitelně počáteční investice budou nákladné ale jen ty počáteční. V současnosti je to krásně vidět na solárních panelech. Postupně jsou efektivnější a levnější. V každém případě ten kdo spoutá energii zdarma ji jistě nebude poskytovat zdarma [mrknutí jedním okem] I taková cigaretka či většina jiného zboží má výrobní hodnotu v porovnání s prodejní mizivou. Myslet si, že levná energie na sebe v kapitalistickém systému nenabalí zprostředkovatelské marže a daně je značně naivní.

179469

2.1.2009 16:09

RE: Plusy a mínusy

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 179469

> Myslet si, že levná energie na sebe v
>kapitalistickém systému nenabalí zprostředkovatelské marže
>a daně je značně naivní.
Ale to jistě nabalí marže jako prase, ale je tu zásadní rozdíl co trh přijmě při vědomí že je to vlastně zadarmo na rozdíl od ropy (kde cena surovin slouží jako peřina pod kterou se schová hromada zlodějny). Financně třeba Teslova vize měla problém že jakmile vypustí bezdrátovou energii do světa není kde na ní napojit metr a není kde jí komukoliv odstřihnout. Problém to nebyl pro Teslu ale pro jeho investory, kteří jak známo nejsou kuřata a zadarmo nejen nehrabou, ale ani nenechají hrabat jiné. I když ani to kuře vlastně zadarmo nehrabe.
[zmaten]

179471

2.1.2009 17:04

RE: Plusy a mínusy

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179471

Hmmm .. A "Vo tom to asi je" ... No možná by to chtělo vytvořit takové podmínky aby se ekonomický sektor soustředili spíše na zisky z technologií čerpajících energii než na zisky z energie samotné. Distribuce energie by mohla být např. státem regulována na nízkých cenách. Trh by se pak konkurencí postaral o regulace cen spotřebičů (motorů atp.) Jak jsem již řekl prve. Pro zavedení podobných technologií je potřebná vysoká počáteční investice. Kdo jiný má nyní prostředky na tuto investici než ti, kteří mají zisky ze současných zdrojů. Jde jen o to tyto magnáty donutit ke změně. Donutit je aby sáhly do svých trezorů pro patenty, které tam drží. Volný trh je k posunu nedonutí. Tady je konkrétní případ kdy regulace trhu může být z hlediska technologické evoluce efektivnější než slepá důvěra ve volný trh bez regulací.

179479

2.1.2009 17:19

RE: Plusy a mínusy

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 179479

Jistě, logická myšlenka to je. Ovšem problémem je, že to není stát kdo diriguje průmysl, ale průmysl co diriguje stát. A jsme tam kde jsme, protože to tak je. Dřív projde velbloud uchem jehly než někdo donutí sedm sester olejářů aby upustili od toho co jim vyneslo a vynáší dodnes. Všechny daně naražený na palivo platíme my lidi a ne oni, olejáři. Jsme to zase my lidi, kdo to bude muset vyřešit. Je to vidět už na automobilkách, nejsou to oni co propagujou malý auta ale kupci aut, co odmítají velký. Proto jsou dnes v průšvihu. Většina malých aut zde jsou i přes značku jako Ford nebo GM dělány vlastně jinde. Proč má můj Ford Ranger manuál se jménem Ford Ranger/Mazda 2000B? Protože jsou oba vlastně Mazdy.

179483

2.1.2009 17:41

RE: Plusy a mínusy

Guru 78.?.?.?

Reakce na 179471

Nová FREE ENERGY TECHNOLOGY

nebude distribuována. Hardware bude zcela decentralizovaný.

Důsledky pro současné největší sdírače z kůže si jistě snadno domyslíte.

179487

2.1.2009 23:17

RE: Plusy a mínusy

Filip M 85.?.?.?

Reakce na 179487

I kdyby něco takového existovalo, tak tu novou energii ovládnou ti samí lotři, kteří ji ovládají teď. (Byli by hloupí, kdyby svou moc a prachy k tomu nevyužili. Jestli to nevíte, tak do nových technologií nahrazujících ropu nejvíc investují těžaři ropy, do výzkumu odvykání kouření a do byznysu s tím spojeného významně investují tabákové koncerny. Atd atd atd.) Nevidím důvod, proč by tomu mělo být opačne. Vy, pane, si sejmětě růžové brýle a přestaňte s tou šílenou naivitou.

179509

2.1.2009 23:45

RE: Plusy a mínusy

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 179509

máte pravdu
ale pokud se využívala energie zemského magnetismu tak jako se o to pokoušel tesla což byl v podstatě bezdrátový přenos elektřiny tak by to nemohli nijak měřit a kontrolovat
ale ani by asi nemuseli oni nechtějí peníze těch mají dost
oni řeknou dejte nám 100% kontrolu nad vašimi životy a my vám dáme všechno zdarma kdo na to nepřistoupí bude vytlačen ze společnosti k živoření na okraji bez čipu si nikde nic nekoupí potraviny budou kontrolované všechno bude kontrolované takhle si já představuji NWO (ne že bych si to přál)

179511

3.1.2009 1:33

RE: Plusy a mínusy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 179511

>máte pravdu
>ale pokud se využívala energie zemského magnetismu tak jako se
>o to pokoušel tesla což byl v podstatě bezdrátový přenos
>elektřiny tak by to nemohli nijak měřit a kontrolovat

Pocitace s bezdratovym dobijenim baterii prijdou na trh v pristich mesicich. Zubni kartacky a holici strojky s touto technologii jsou na trhu uz par let.

179518

2.1.2009 16:53

RE: Plusy a mínusy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 179469

Přírodní zákony platily, platí a budou platit vždy. Tento fakt nezvrátí ani tucet dodatků Zeitgeistu.

Co tím chci říci? Alternativní zdroje energie už dnes přece fungují. Co by se stalo, kdybychom uzákonili, že další alternativní zdroje energií lze budovat a získávat výhradně s využitím alternativě produkované energie? Obávám se, že by se podstatná část "alternativní energetiky" velmi rychle zhroutila. Ukázalo by se totiž, že do výroby, instalace a údržby fotovoltaického panelu je třeba vložit více energie, než on za celou svou životnost nevyprodukuje. Stejně tak by se ukázalo, že na produkci jednoho litru bionafty je potřeba vynaložit 1,8 litru bionafty. Nesmysl že?

A přesto tyto "alternativní" zdroje za podpory lidské stupidity, nazývané "zelené myšlení" a jí zdůvodněných dotací vesele vzkvétají. Je to totiž výborný byznys. [velký smích]

179476

2.1.2009 17:08

RE: Plusy a mínusy

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 179476

>Přírodní zákony platily, platí a budou platit vždy. Tento
>fakt nezvrátí ani tucet dodatků Zeitgeistu.

Jo platily a platí dodnes, jenom naše interpretace těch zákonů se poněkud mění z dobou. Je tu ovšem alternativní obnovitelná energie schovaná přímo v těle člověka. Taky se dá dělat věci holejma rukama a chodit po vlastních nohou. Což by nás mohlo přivést k myšlením vlastním mozkem.

No že by alternativní zdroje byli nějakej výbornej byznys? Kam se na olejáře hrabou žabaři. Výbornej byznys je udržovat věci ve stavu našemu byznysu prospěšnému, jako že to bez nás a našeho voleje nejde. Na to alternativní (už jen tím že nevylučuje alternativy) prostě nemá. Zítra může být něco jiného lepšího a levnějšího. Proto se machři od voleje do toho moc nehrnou, čekaj až se zjistí co bude příští forma energie a pak jí schlamstnou jako malinu. Ať si zatím snílkové hrajou s větrem, vodíkem či rostliným olejem.

179481

2.1.2009 17:12

RE: Plusy a mínusy

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179476

Ano alternativní energie existují. Jak jsem již řekl je jejich získávání ZATÍM nákladnější. Zdůrazňuji slovo ZATÍM. I spalovací motor byl kdysi velmi nákladný a lidé si tehdy mohli říct .. "Proč nevyužívat dále koně když kolem je dost zelené trávy ?" Nejde vůbec o nějaké "zelené" myšlení. Jde o vyřešení nadcházející energetické globální krize. Někdo musí donutit podnikatelský sektor k investicím do budoucna které krizi předejdou či ji alespoň zmírní. Oni ropní magnáti, v prostředí volného neregulovaného trhu, sami od sebe a z dobré vůle k alternativám nepřejdou. Co se týče přírodních zákonů - ty opravdu platí. A přesně dle jejich principu produkuje naše planeta obrovské množství nevyužité energie. Dnes máme technologie, které tuto energii mohou spoutat a využít ale bohužel i politiky, kteří nevyvíjí dostatečný tlak na podnikatelské subjekty aby konečně už v zájmu celé planety začali.

179482

2.1.2009 17:53

RE: Plusy a mínusy

Guru 78.?.?.?

Reakce na 179462

O kolik se vsadíme?

A jak přesně definujeme podmínky sázky?

Navrhuji:

Nejpozději do konce r. 2009 bude veřejně (ve významných médiích)

představena nová FREE ENERGY TECHNOLOGIE, bude provedena akceptovatelná veřejná demonstrace, např. hardware poběží nejméně 3 dny non-stop, bude produkovat energii a to bez detekovatelného přívodu paliva nebo jiné doposud známé energie.
Funkčnost Harware může být v rozporu s dopodud známými fyzikálními/přírodními zákony. Obecně uznávaná vědecká, technická nebo univerzitní laboratoř se vyjádří k technologii v tom smyslu, že se nejedná o podvod ani o chybu v měření.
Nejméně 10 dalších firem, které obdrží plány k technologii provede úspěšnou replikaci tj. potvrdí funkčnost technologie nebo také předvedou demo nebo zahájí prodej funkčního hardware.

Technologie nevyužívá žádné chemické palivo, vítr, sluneční energii, teplo ovzduší, vodní proudy atd.

Pokud budou splněny podmínky viz výše, vyhrávám sázku

a Vy zaplatíte částku 1.000 Kč na účet Charitativní nebo obdobné veřejně prospěšné organizace dle mého výběru.

Pokud nebudou splněny podmínky viz výše, Vy vyhráváte sázku a já zaplatím částku 1.000 Kč Vám nebo Charitativní či obdobné organizaci dle Vašeho výběru.

Fotokopii dokladu o složení částky v hotovosti přímo na účet prohrávající zveřejní přímo zde na Zvedavci v relevantní diskuzi.

Souhlasíte s podmínkami?

179488

2.1.2009 18:54

RE: Plusy a mínusy

Robocrep 88.?.?.?

Reakce na 179488

Zahráváte si. Vsadil bych 100 000 proti. [mrknutí jedním okem]

179494

2.1.2009 22:56

RE: Plusy a mínusy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 179488

Pane Guru, přijímám Vaši sázku. Plně souhlasím s Vašimi podmínkami. Jsem ochoten ji v případě Vašeho souhlasu zdesateronásobit. [smích]

179507

3.1.2009 12:45

RE: Plusy a mínusy

Guru 78.?.?.?

Reakce na 179507

Pane Vojta, sázku přijímám ve výši 1.000 Kč.

Značím si do kalendáře. Pro Vámi zmíněný desateronásobek mám totiž efektivnější využití. Pro dobrou hru stačí sázka 1.000 Kč.

Pokud se něco (v dané věci) bude dít, bude to myslím pozornosti hodná událost a já požádám pana Stworu o relevantní článek.

V diskuzi pod ním bychom dohodli jméno charity atd.

Pokud se nebude dít nic, mám Vás v kalendáři a na přelom r. 2009/2010 se přihlásím v diskuzi.

Já neprodávám Karlštejn (jak někdo vtekle kope níže), pouze vyjadřuji své názory na budoucnost a tak zásadní a velké věci jako globální krize nebo Free Energy nelze odhadnout přesně na minutu. A malá sázka předpokládám stačí na dobrou zábavu.

179536

3.1.2009 18:45

RE: Plusy a mínusy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 179536

I přes menší sázku si pane Guru vážím Vaší statečnosti. Je málo těch, kteří by byli ochotni na své přesvědčení vsadit skutečné peníze.

Nejen já, ale jistě i mnoho dalších Zvědavců uvítá, přinesete-li průběžné informace o nastupující Free Energy. Možná mi nebudete věřit, ale prohraji-li, budu nadšen. Zažít něco tak převratného za svého života by si jistě přál každý. Přesto jsem stále skeptikem. Obávám se, že základní přírodní zákony nelze prolomit. Bohužel.

A na závěr ještě organizační drobnost. Naše spojení je závislé výhradně na Zvědavci. Nechci to přivolávat, ale měli bychom být připraveni i na variantu, kdy Zvědavec zavře. Prosím tedy o kratičkou zprávu na můj email apear(zavináč)atlas.cz, abych získal alternativní spojení. Zavazuji se je uchovat v tajnosti.

Jestliže prohraju, nejen že vyplatím vsazenou částku dle Vašich dispozic, ale dovolím si Vás na svůj účet pozvat na oslavu začátku nové éry lidstva. Tou by neomezený zdroj čisté energie bezpochyby byl. Soudím, že zvěstovatelé dobrých zpráv mají být odměněni. [smích]

179548

26.3.2009 22:09

RE: Plusy a mínusy

okoloiduci 195.?.?.?

Reakce na 179548

tak, a je to:
http://www.novinky.cz/auto/142610-video-japonske-auto-jezdi-na-vodu.html

187372

3.1.2009 0:57

RE: Plusy a mínusy

mtk 80.?.?.?

Reakce na 179488

Pane Guru, máte výstižný nick, rok 2009 pro mě má nečekaně nový náboj - budu netrpělivě vyčkávat jak dopadne tahle sázka. Vidím 3 možnosti: buď jste profesionální mlžič, nebo úsměvný fantasta anebo něco opravdu víte, co jiní ne. Vaše příspěvky už nějakou dobu s bedlivým zájmem sleduji, ale teď jste si na sebe ušil bič, poněvadž nejpozději do konce roku 2009 budete odtajněn: pravdozvěst nebo lhář? Ze srdce Vám přeji to první. [mrknutí jedním okem] [smích]

179515

3.1.2009 12:27

RE: Plusy a mínusy

Guru 78.?.?.?

Reakce na 179515

Pane MTK, já nedisponuji žádnými tajnými informacemi, ani nejsem prodejním agentem nějaké firmy.

Proč ty zbytečně silné pojmy? Kdo si vsadí na Slávii a Slávia prohraje zápas, tak je také lhář?

Diskutujeme zde o názorech na blízkou budoucnost.

Jsou to pouhé názory a pro dobrou entertainment value uzavírám sázku. V čem je problém?

179533

4.1.2009 9:52

RE: Plusy a mínusy

mtk 80.?.?.?

Reakce na 179533

Pane Guru, to byla víceméně nadsázka, asi nedostatečně vyjádřená, tak si to neberte osobně, nebylo v plánu Vás vzít střemhlav útokem. Omlouvám se. [smích]

179602

3.1.2009 10:52

RE: Plusy a mínusy

Kevin 78.?.?.?

Reakce na 179488

Pane Guru. Nejste vy jen marketingovy dohazovac firmy STEORN ? Jak se tak divam na historii prispevku, o "prevratnem zarizeni", "levne a decentralizovane energii" a "uvedeni v nejblizsich dnech" jste tady poprve psal nekdy v listopadu 2006.

Pak jsem se s vama dostal do polemiky ohledne tohoto zarizeni nekdy v breznu 2007. Tehda jste sliboval velike predstaveni tohoto zarizeni v magicky datum 7.7.2007. Pak jsem vam to pripomnel v debate o cenach elektriny nekdy v rijnu 2007. Sokujici odhaleni a neuveritelne jste sliboval na zacatek roku 2008.

Ted tady mame leden 2009 a vy znovu mlzite o revolucnich technologiich. Pritom na strankach steornu je posledni update nekdy z podzimu 2007. Za ty 2 roky jsem cetl o celem tom zazraku nekolik vyjadreni vedcu a techniku v odbornych casopisech jako Science, Nature. I ta nejslusnejsi vyjadreni byla na tema "vice nez sokujici prace s cisly"... Vzit sinusoidu (ktere kladna a zaporna cast se navzajem zrusi), zintegrovat absolutni hodnoty a vydavat to za "narust energie v systemu" je podle mne mirne receno "nestandartni".

Ale vite co mi to cele pripomina? Pana Lustiga, blahe pameti, podvodnika ktery prodal Karlstejn i Eiffelovku. Ten take ve svem investicnem vestniku kazdou chvili zverejnoval "nove a necekane objevy v Jizni Africe", nalezy obrovskych zlatych zil a fotomontazi provedene snimky diamantovych dolu, kde uz "brzy zacne tezba". Tenkrat to mel pan Lustig tezsi, musel primo hledat a presvedcovat investory. Tehda burza jeste neznala obchody s opcema, shorty a derivaty. Dnesnim Lustigum staci pustit na internet falesnou zpravu treba o vybuchu ropne plosiny nebo novem nalezisti a spekulovat na ocekavany pokles a vzestup hodnoty akcii. A mam dojem, ze Steorn, auto na vzduch, MEG a dalsi stranky ktere se posledni dobou mnozi na netu a slibuji "sokujici objevy", "volnou energii" ci "konec zavislosti na rope" jsou ze stejneho soudku.

179525

3.1.2009 11:13

RE: Plusy a mínusy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 179525

>Ale vite co mi to cele pripomina? Pana Lustiga, blahe pameti, podvodnika ktery prodal Karlstejn i Eiffelovku.

Ten clovek se jmenoval Josef Jelinek, znamy jako Harry Jelinek a Eifelovku neprodal. To to mate nejak domotane.

179526

3.1.2009 11:22

RE: Plusy a mínusy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 179525

>Ale vite co mi to cele pripomina? Pana Lustiga, blahe pameti,
>podvodnika ktery prodal Karlstejn i Eiffelovku. Ten take ve svem
>investicnem vestniku kazdou chvili zverejnoval "nove a necekane
>objevy v Jizni Africe",

Harry Jelínek se za 1.republiky proslavil například prodejem Karlštejna a dalšími kousky. Ovšem nástup protektorátu jeho život převrátil naruby.
„Do roku 38 může Jelínek na někoho působit jako sympatický hoštapler. Nicméně fakt je ten, že v roce 1939 se s nim stala obrovská proměna. On se skutečně stává zuřivým nacistou. A co víc, on přímo pracuje na gestapu v poměrně vysoké funkci. Ve svém časopisu, který se jmenoval Znova, specielně on se zaměřuje na Židy. Denuncuje jednotlivé lidi, vlastně vítá potom první transporty do Terezína a do Lodže. Co je ještě podstatné, on víceméně propaguje i české arizátory, to znamená podnikatele z českých kruhů, kteří vlastně arizovali židovský majetek, kupovali ho za babku. A další pozoruhodný moment - on denuncuje a vlastně štve proti konkrétním českým spisovatelům, umělcům, které nějakým způsobem považuje za lidi spjaté s Židy a podobně. Vůbec je zaměřený proti odpůrcům nacismu. Ta jeho činnost vrcholí v letech 44 a 45.“
Harry Jelínek se dostal na listinu nacistických válečných zločinců.

179528

2.1.2009 15:47

RE: Plusy a mínusy

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179457

Každému dle jeho potřeb. Kapitalisté řeknou ... "Toť meta volného trhu" a komunisté budou jásat nadšením .. "Toto je přeci ten náš vysněný komunismus". Stroje budou pracovat za nás a my můžeme nepřetržitě relaxovat. Svět bez rozporů. Ideální, svobodný, volný, demokratický .. bla bla. .....................
Tak to raděj tu světovou krizi než tohle [oči v sloup] Člověk (lidstvo) potřebuje permanentní motivaci k pohybu (sociální, ekonomické aj. evoluci). Potřebuje krize i rozpory. Bez rozporů přichází stagnace a dekadence. No myslím, že svět bez rozporů nehrozí. I kdyby nakrásně někdo přišel s energií zdarma někdo si ji nechá slušně zaplatit [mrknutí jedním okem]

179467

2.1.2009 22:28

RE: Plusy a mínusy

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 179467

máte pravdu člověk musí být nucen do činnosti, do vzdělávání se apod jinak zakrní
na druhou stranu ale viděl jste zeitgeist 2? potažmo jedničku?
podle mého názoru přesně tohle elity plánují ted spustí na lidi celoplanetární hospodářskou krizi nechají vypuknout pár válek a pak přijdou jakoby se nechumelilo z řešením
nejdřív udělají obětního beránka ze "zlých z vše mohoucích" USA, izraele, církví, nevím čeho ještě všeho a halvně kapitalismu a pak ukážou volnou energii apod
a to bude právě ten nejgeniálnější způsob jak zotročit lidstvo definitivně pomocí cukru protože bič nefunguje
řeknou nemusíte pracovat nemusíte nic dělat ale podmínkou budou čipy a vůbec veškerá kontrola všeho [smích]

179504

3.1.2009 1:03

RE: Plusy a mínusy

mtk 80.?.?.?

Reakce na 179504

Jestli tím máte na mysli to, že oba Zeitgeisty jsou rafinované dílka architektů NWO, tak se připojuji s pochybnostmi. Nelze nevidět podobnost se zednářskou "City of Men". Cosi mi na těch dvou filmech smrdí, ale možná se mýlím ...

179516

3.1.2009 5:14

RE: Plusy a mínusy

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 179516

>...oba Zeitgeisty jsou rafinované dílka architektů NWO, tak se připojuji s pochybnostmi.
--------------------------
Není to poprvé, co tohle čtu. Ať už je to jak chce, mají to ale hošani pěkně udělané [velký smích] (myslím to video - má to logiku) a také pěkně vymyšlené...ten NWO (i to má logiku).
>Cosi mi na těch dvou filmech smrdí, ale možná se mýlím...
--------------------------
To bude asi stejný podvrh, jako ty protokoly. Neuvěřitelné a přitom strašně pravdivé. [pláč] [smích]

179519

3.1.2009 10:20

oba Zeitgeisty jsou rafinované dílka architektů NWO

Oli63 88.?.?.?

Reakce na 179516

Hlavne dvojka mi smrdí. Neviem, ale mám pocit,že keby ostali len pri jednotke, asi by som nezačal pochybovať. Mať vyriešené šmahom ruky všetky problémy sveta mi smrdí (viď. GURU). Naučil som sa jedno, každá sranda niečo stojí (nie stále sa jedná o finančné vyjadrenie). A o tom sa nehovorí. Ak mám niečo dostať zákonite musím niečo dať.

179523

3.1.2009 10:47

RE: oba Zeitgeisty jsou rafinované dílka architektů NWO

mtk 80.?.?.?

Reakce na 179523

Jestli jsou naše domněnky správné, tak se mi vkrádá otázečka o smyslu "svobodného" internetu. Mainstream zvládne poslušné ovce, proti neposlušným svobodomyslným ovcím bude použita jejich hlavní současná zbraň - svobodný internet. Jinak si neumím zatím vysvětlit, proč ho nechají jen tak běžet, pokud s jeho možnostmi nemají vlastní plány. Pro oba Zeitgeisty je příznačná teze o zrušení všech náboženství, přesně jako v inkriminovaném spisku The City of Man (1940), který byl posléze urychleně stažen z oběhu. Nejsem sice zaháčkován v žádném náboženství, nicméně rušit lidem víru považuji za nebezpečný cíl. Tvrzení, že "náboženství mají za následek války", považuju za jednoznačný podvrh. To jen jistí "nadlidé" dokážou válčit ve jménu čehokoliv, třeba i ve jménu dětského úsměvu. Co myslíte?

179524

3.1.2009 12:09

"svobodného" internetu

Oli63 88.?.?.?

Reakce na 179524

Až tak hlboko som sa na to nepozrel, ale znie to príšerne logicky. Internet je minimálne určený na mapovanie neposlušných z dôvodu velmi zdanlivej anonymity. A zdanie klame, viď. Charta 77. Možnosti na obmedzovanie slobody internetu je veľa a pri súčastnom stave techniky v podstate neobmedzené. Otázka znie čoho sa tak veľmi boja? Zopár rebelov ako sme trebárs my, ktorí im vlastne ani nemôžu ublížiť? Asi im slúžime v tom, že buď budíme zdanie slobody slova alebo budú neposlušné ovce zodpovedné za všetko čo príde lebo rebelovali? Čoskoro uvidíme, či to mainstream začne podávať v tejto rovine.

179530

3.1.2009 12:40

rušit lidem víru považuji za nebezpečný cíl

Oli63 88.?.?.?

Reakce na 179524

Plne v Vami súhlasím. Tiež nie som veriaci v zmysle katolicizmu, budhizmu alebo hinduizmu.....atď. Podľa mňa náboženstvo môže byť zodpovedné za vojny, ale náboženstvo nie je viera. Je to filozofia. Postavená síce na viere v boha, ale stále filozofia. Takže asi by som to nespájal.
Brať ľuďom vieru v boha je nešťastné slovné spojenie.
Viera v boha sa nedá jednoducho zobrať. Buď ju mám (bez ohľadu na náboženstvo) alebo nie.
Vojna v mene čohokoľvek je následok havárie osobnosti ľudí, ktorí ju vyprovokovali. Ich pohnútky môžu byť akékoľvek ale výsledok je stále rovnaký. Ničenie a devastácia.
Jediná výmimka je snáď obrana.
Aby som to zhrnul. Tento stav je následok odklonu ľudskej rasy od viery v boha, v dobro. Dali sme sa na cestu menšieho odporu a to nám vyhovuje. Síce nás to nenaplní, ale vyhovuje. Mamon je síce pekný ale veľmi zlý boh.

179535

3.1.2009 21:02

RE: rušit lidem víru považuji za nebezpečný cíl

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179535

Souhlasím s Vámi. Za války není odpovědná víra v boha ale účelové fundamentální zneužití církevní aplikace víry. Jde o falešné tlumočníky boží vůle, kteří tvrdí, že jsou bohem autorizování k vedení svých válek. Vždy, v každé době se našli lháři zneužívající lidskou víru v boha. Každý věřící by si měl položit otázku zda věří více v boha či v církev. Možná zde je klíčový moment. Přesvědčí-li někdo svět o lživosti církví tzn. dokáže-li, že církve či proroci nemají ve skutečnosti mandát od boha aby mohli mluvit jeho jménem zhroutí se víra v církve. Jak si ale lidský mozek poradí s novou situací ? Bude schopen akceptovat víru v něco nezpodobněného ? I takový kostel je jistým zpodobněním boha v určitém smyslu. Jde o symbol podobně jako kříž či svaté písmo apod. Navíc vědomí, že je někdo vedle mě, kdo také věří v to co já mě ve víře posiluje. Jde o psychologii davu. Obejde se lidský mozek bez symbolů a bez kolektivu souvěrců ? Bude schopen být sám se svou vírou ve svém srdci nebo propadne beznadějné skepsi z marnosti krátké a nesmyslné existence vlastného ega ?! Nevím, vždy jsem se stavil proti církvím i přestože jsem někde v nitru věřil v nějakou vyšší moc ale v poslední době se zamýšlím nad tím jestli jsou skutečně církve tak nepotřebné či škodlivé. Zajímal by mě názor někoho kdo existenci církví argumentačně a bez otřepaných frází obhájí.

179559

3.1.2009 20:43

RE: oba Zeitgeisty jsou rafinované dílka architektů NWO

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179524

Nejde zrušit víru v něco vyššího a v nesmrtelnost duše. Tato víra vždy byla, je a bude v některých lidech jako psychická berlička strachu ze smrti. Z tohoto důvodu nelze zrušit ani náboženství protože jsou to oči víry. Ano existuje mnoho očí a mnoho různých pohledů, které tyto oči zachycují .. přesto nelze zajistit aby všichni viděli vše ze všech stran. Proto bude existovat vždy mnoho religiozních pohledů. Vždy bude něco vyššího k čemu budeme s nadějí vzhlížet. Tvůrci NWO doufají, že ONI zaujmou pozici "zrušeného" boha v lidském vědomí a na svou pýchu také doplatí.

179558

3.1.2009 21:10

RE: Tvůrci NWO doufají

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 179558

Doposavad se jim nepodaril komunismus a jine formy totality, sami priznavaji, ze kapitalismus je v koncich, globalizace se nedari a ani demokracii neberou velke casti sveta.
Zajimave, ze natlak na nabozenstvi je popsan v Bibli. Kde je Prorok, kdyz jej potrebujeme.
V tu dobu ma zasahnout sam vsemohouci Buh. Zda se ze nam nic jineho nezbyva.

179561

3.1.2009 22:28

RE: oba Zeitgeisty jsou rafinované dílka architektů NWO

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179524

[smích] Svět se integruje. Otevírají se hranice, neposlušní bránící se integraci nebo ti co ji stojí v cestě jsou integrováni zpravodajsky či rovnou otevřenou agresí. Svět je plný konfliktů, které zákonitě přichází smísením chudých a bohatších, různých kultur či náboženství a dalších rozdílných charakteristik integrovaných. Tendencí je vytvořit spravedlivější svět nebo alespoň svět, kde současné rozpory budou více méně eliminovány. Kdo jej vytvoří ? Sionistická elita nebo narůstající skupiny odporu proti ní ? I odpor vůči elitářům, může elitářům paradoxně posloužit a vykonat za ně "špinavou" práci. Kdo vytvoří jiný (NOVÝ) svět ? Nevím kdo to bude jedno je ale jasné. Ať již ten "spravedlivější" svět vytvoří kdokoliv budou ho z pozadí řídit vždy ti kteří mají moc. Moc peněz, moc vlivu či moc schopností = prostě MOC. Pokud se nezmění tento základní princip a ten se nezmění bude to tak. NWO je více méně jistou budoucností. Je jen otázkou kdo budou ti nahoře a v jaké pozici budou ti dole. Nemůžeme zabránit globalizaci ale možná můžeme ovlivnit její výsledek.

179572

4.1.2009 15:29

Nemůžeme zabránit globalizaci ale možná můžeme ovlivnit její výsledek

Oli63 88.?.?.?

Reakce na 179572

Ak nemôžeme zabrániť globalizácii neovplyvníme ani jej výsledok.

Budúcnosť je podľa mňa len a len v spolupráci menších plne autonómnych (národných?) celkov, spolupracujúcich na základe vzájomnej prospešnosti a nie účelových zoskupení, ktoré prinášajú úžitok len globálnym zlodejom.
To ale vyžaduje od vedenia týchto celkov úplnú zmenu hodnotového rebríčka. A to je kameň úrazu.

179611

4.1.2009 16:20

RE: Nemůžeme zabránit globalizaci ale možná můžeme ovlivnit její výsledek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 179611

>To ale vyžaduje od vedenia týchto celkov úplnú zmenu hodnotového rebríčka. A to je kameň úrazu.
To je veľmi presné. Ale to je aj cesta, ako von z toho guľáša. Treba sa nám iba vo veľkom množstve zjednotit na niekoľko málo, ale zato zásadných zmenách hodnotového rebríčka. To ale musí začať zdola. Zvyšok sa dostaví sám. Aj na to sa príde, že viesť nemôžu herci ani hráči. Viesť budú tí, ktorí to budú schopní koordinovať, bez scenára, bez návodu, podľa situácie [mrknutí jedním okem]

179613

4.1.2009 19:56

RE: Nemůžeme zabránit globalizaci ale možná můžeme ovlivnit její výsledek

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179611

V tom s Vámi souhlasím. Bohužel jde o přání maličkých proti vůli mocných. Svět nejdřív asi bude muset poznat Orwelovskou realitu aby se po pár staletích mohl přeuspořádat spravedlivěji

179621

2.1.2009 22:31

RE: Plusy a mínusy

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 179467

Ty rozpory a motivace tady budou stále. Nepotřebujeme snad žít permanentně třeba v antickém otroctví nebo polpotianismu, abych náhodou neměl pocit, že zrušením otroctví nebo koncentráků snad nastane něco nepatřičného? Nebo je opravdu nutné aby lidé dřeli jako otroci, takže se ani nevyspí, ani nenají, nemají volný čas ani na své nejbližší, jaká je jejich skutečná životní úroveň? Velmi nízká. Ale on má v hlavě pocit, že velmi vysoká? Přibývá psychických poruch v důsledku vražedného pracovního tempa, protože si neumí překlapnout něco v hlavě, raději snad pozabíjí ty tzv. zbytečné, potřebuje si totiž něco dokazovat, než by si tu práci s nimi nějak inteligentně rozdělili...Možností jak to vymyslet je spousta. Jen je třeba přestat mít strach sám ze sebe. [smích]

179505

2.1.2009 17:05

PF 09

čěf 82.?.?.?

– Děsí mě organizovaná celosvětová demontáž výuky ve školách a promyšlená produkce dunivých, sebevědomých a egoistických blbců ... atd...
Stanovování význačných dnů v roce je činnost vysoce politická a symbolizující. Doslouživší stolní kalendář pro r.2008 se lišil od předchozího pro r.2007 přesně v následujícím:
Byl vyškrtnut Významný den - Den vzdělanosti (7.dubna)
Byl vyškrtnut Významný den - Den rodiny (15.května)
Byl zaveden Významný den - Den válečných veteránů (11.listopadu).
Kalendář pro r.2009 tento trend zachovává. Jak výmluvné! Jasně to symbolizuje, na co současná česká politická elita dává důraz a na co sere. (Přitom válečných veteránů, -kteří si ovšem zaslouží úctu-, je už jen pět a půl a je jim přes osmdesát; povalečné české žoldáky neberu.)
Do nového roku přeji všem lidem dobré vůle, aby všichni současní čeští politici šli do hajzlu (ovšemže dobrovolně neodejdou), a přišli jiní, kteří nastaví společenské priority zase normálně.

179480

Tuto stránku navštívilo 6 687