Diskuze k článku

Vánoční poselství íránského prezidenta Ahmadinežáda lidem v Británii

Příspěvků 146

27.12.2008 9:34

Bodejť by ho měli dosavadní vládci rádi.....

Striga 85.?.?.?

Když vyzývá k nutnosti změny cílů, úmyslů a směru.
Když tvrdí, že současní vládci se odklonili od boha.
Když tvrdí, že Kristus by odmítal současný způsob fungování světa, tedy současné vlády a současné vládce.
Když říká, že lidi už toho mají dost, budou se snažit o změnu a bůh jim pomůže.
A když nakonec všem přeje vše dobré, syčák jeden.

Měl by hlásat nenávist, zlo, pomstu, zničení a jiné hrůzy. A on si zatím, lotr mazaný, přezíravě vyskakuje ze škatulky, kam patří, a chová se zcela nepatřičně.

Bodejť by ho současní vládci měli rádi, když ten chlap svým projevem přepólovává vnímání dobra a zla.

178934

27.12.2008 10:50

RE: Bodejť by ho měli dosavadní vládci rádi.....

Saša 74.?.?.?

Reakce na 178934

Po staletí Irán nenapadl žádný jiný stát, naposledy se bránil, když byl napaden tehdy ještě dobrým Saddámem, který za pomoci USA a potlesku Izraele zaútočil na Irán s chemickými a biologickými zbraněmi made in Marylend, USA. President tohoto náboženského státu rozlítil jiný náboženský stát a jeho příslušníky, kteří nejsou schopni říci, co špatného řekl. Britský rabín Aaron Goldstein se rozčiluje, že Ahmadinejad hovoří jak Santa Claus. Velvyslanec Izraele vyjadřuje „nevyslovitelné pohoršění“. Zřejmě se vztahovačně pohoršují nejvíce nad slovy:

Kdyby Ježíš dnes žil, bezpochyby by stál na straně lidí, kteří odmítají násilnické, zlomyslné a rozpínavé moci.

Kdyby Ježíš dnes žil, bezpochyby by vztyčil vlajku spravedlnosti a lásky k lidem a odmítl válečné štváče, okupanty, teroristy a tyrany celého světa.

Kdyby Ježíš dnes žil, bezpochyby by bojoval proti tyranské politice převládající globální ekonomiky a politických systémů, jako to dělal za svého života.


Dotkl se snad vůdce jednoho náboženského státu politické ideologie druhého náboženského státu s vírou se společnými kořeny a zvyky?

178936

27.12.2008 13:35

Bingo sašo,

pje 193.?.?.?

Reakce na 178936

myslím, že rtuťovité reakce kritiků jsou jasnou ukázkou, že humanistický ethos není součástí jejich osobnostní výbavy...

178946

27.12.2008 14:57

RE: Bodejť by ho měli dosavadní vládci rádi.....

novy zacatek 99.?.?.?

Reakce na 178936

Je to jedna vec Saso co o tom soudi (lepe receno zuri) rabini a druha, co si o tom mame myslet a soudit my, prislusnici zapadni civilizace, pripadne krestane. Kdyz pominu ten fakt, ze od A-zada je to politicky oportunismus prvni tridy ne-li drzost, je to rozhodne rana pod pas rabinum (maji za to, ze nas vlastni ood financi az po panaboha). A o to Ahmadineradovi jde hlavne. Tudiz radim: prohlednemez sborove; jsme-li jiz ovce rabinum, proc mame byt tez ovce ahmadineradum?!

Krista si bere na pomoc pro politickou potrebu kdekdo vcetne Chaveze ktery prohlasil, ze Kristus byl socislista. No, neni to uz trochu prilis?!

178957

29.12.2008 2:19

RE: Bodejť by ho měli dosavadní vládci rádi.....

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 178957

Na inkvizicni pohadky psany v Bibli neverim ani nahodou . Po jistem poznatku kdy me jednom cyclovandru zbozny krestan co se tyce ubytovani a stravy nekrestansky okrad a kdy me z lasky k bliznimu zapocital i zaparkovani bicycle v mistnosti hotelu jsem nabyl presvedceni , ze veskera nabozenstvi jsou vytvorem cloveka ktery se svym materialnim mozkem vymyslel ruzne bohy podle vlastnich emocnich potreb ! Jaky je rozdil v hrichu ktery Buh zakazuje a zaroven odpousti ? Uz jen to falesny utesovani nebo moralizovani pedofilnim knezem kterej ve jmenu absurdniho Boha krestanu nezavaha okrast pro slavu cirkve starou senilni nemocnou babu o mizerny duchod a to klidne i pred tim vlasatym ukrizovanym hippanem ! Pravda je, ze krestanska bible a vira je plna rozporu ! Nejlip to asi vysvetli Regia Satanas kde je napsana jedna velka pravda a to , ze Satan je nejlepsim pritelem , jakeho kdy cirkev ve svych duchovnich vymyslech vubec mela , jelikoz ji po cela ta leta pomahal udrzovat v chodu . [velký smích]

179056

2.1.2009 3:38

RE: Bodejť by ho měli dosavadní vládci rádi.....

p 220.?.?.?

Reakce na 178957

...Jezis a jeho slova jsou vecnym a univerzalnim dedictvim nas vsech a take iranskeho prezidenta /ovsem jsou to nekteri kteri si mysli,ze jenom oni maji vechna prava/Jezis samozrejme byl podle dnesnich kriterii socialista,pripomente si co udelal s penezomenci;nejen to i poselstvi ktere nam zanechal....

179441

1.1.2009 13:21

RE: Bodejť by ho měli dosavadní vládci rádi.....

dok 193.?.?.?

Reakce na 178934

na poselství nevidím nic špatného, a myslím si to samé, svět se svou arogancí, mocichtivostí a netolerancí žene do záhuby.

179390

27.12.2008 10:05

slušný prejav na moslima k najväčšiemu sviatku kresťanov

kresťan 195.?.?.?

Skutočne jeden slušný prejav moslima k najväčšiemu sviatku kresťanov, stačí si niekedy len otvoriť naše denníky a nájdeme tam oveľa ostrejšie prejavy v rámci politického boja bez toho žeby dotyční čo i len štipku slušnosti prejavili k vianočnej atmosfére vid napr. http://www.sme.sk/c/4238669/michaela-cobejova-zelam-dobreho-prezidenta-a-lepsiu-vladu.html.

178935

27.12.2008 11:32

Stačily tři minuty hledání...

Vanguard 90.?.?.?

"Pokud je mi známo, žádná jiná stanice jej nezveřejnila, stejně tak jej ignorovaly i zpravodajské weby v USA, Kanadě (a samozřejmě v Čechách)."

Za prvé, Česká televize i ostatní televize o tom mluvily ve zprávách.
Psala o tom i iDnes a Týden:
http://zpravy.idnes.cz/britum-na-bozi-hod-kazal-o-...

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/vanoc...

iHned uvedl odkaz na video:
http://video.ihned.cz/c1-31863980-video-ahmadineza...

CNN o tom psala dokonce v předstihu, stejně tak BBC. BBC na své stránce odkazuje na stránky Channel 4, kde je záznam projevu:
http://edition.cnn.com/2008/WORLD/meast/12/24/ahma...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7799094.s...

Příště by to chtělo trochu více práce a méně podléhání spikleneckým teoriím.

178939

27.12.2008 13:36

RE: Stačily tři minuty hledání...

pje 193.?.?.?

Reakce na 178939

Nebylo mu známo, nyní již je. Děkuji Vanguarde za doplnění zdrojů, člověk je o Vánocích spíše myšlenkami v oblacích...

178947

27.12.2008 13:16

Kdyby Jezis zil...

satai 193.?.?.?

To je oblibena retoricka figura (podobny postup pouziva trebas Jiri Paroubek), vzit si nejakou historickou postavu (ty zijici se mohou branit) a vlozit ji do ust neco, co se hodi mne. Charakter vystoupeni Jezise z Nazareta moc nesvedci pro to, ze by kritizoval zahranicni politiku nejakeho statu. Uz pred staletimi se u veci svetskych omezil na "co je cisarovo, cisari" (ale popravde receno je i docela dobre mozne, ze to pridali evangeliste, aby omezili moznost konfliktu s rimskou moci). Jeho vystoupeni bylo prorocke, zamerene na spasu duse, zvestovani nabozenske vize, vzyvani Hospodina, ohlasovani prichodu Syna Cloveka (pripadne v nekterych casti evangelii opatrne ztotozneni se s takovou postavou), pozadavek lasky k bliznimu.
(Pro vsechny pripady - cilem prispevku neni tvrdit ci popirat cokoli o zahranicni politice jakehokoli statu. Pouze rikam, ze pan prezident Iranu nerozumi Evangeliim nebo proste jen tlacha, co se mu hodi.)

178943

27.12.2008 13:27

RE: Kdyby Jezis zil...

pje 193.?.?.?

Reakce na 178943

Vy myslíte, že ROZUMÍTE Evangeliím? [smích]

178944

27.12.2008 13:55

RE: Kdyby Jezis zil...

satai 193.?.?.?

Reakce na 178944

Nejsem religionista, ale mam mam za sebou kurs dejin ranneho krestanstvi u profesora Fundy. Vetsina casu byla venovana historicky-kriticke analyze nekterych textu a zkoumani toho, co se z nich da odvodit a co musi zustat jako prostor pro viru nebo interpretaci. Troufnu si soudit, ze to je dost na to, abych poznal prvotridni nesmysl, pokud ho nekdo pronese. (Ale samozrejme straslive malo na nejakou vlastni badatelskou cinnost po ktere ani vubec netouzim). Jinymi slovy - clovek nemusi mit Nobelevu cenu za fyziku, aby se rozhodl neinvestovat do spolecnosti, ktera projektuje perpetu mobile.

178950

27.12.2008 19:52

RE: Kdyby Jezis zil...

vladuna 86.?.?.?

Reakce na 178950

Na to, ze jste studoval u proferora Fundy jste mne nemile prekvapil. Prave diky jeho prednaskam na HTF UK jsem stale jeste vericim krestanem. Kde jste studoval - v Praze nebo Brne?

178977

27.12.2008 20:03

RE: Kdyby Jezis zil...

satai 193.?.?.?

Reakce na 178977

V Praze. Ale nebyl jsem zapsany, delal jsem jinou VS a na Fundovy prednasky jsem chodil jen ze zajmu (o tema a jednu pohlednou slecnu, ktera tam chodila take [mrknutí jedním okem] ).
Cim jsem vas nemile prekvapil?

(Mimochodem: Pokud se nepletu, tak profesor Funda uz nejaky cas na HTF nevyucuje a je atheistou. To druhe jsem z jeho prednasek nepoznal, zjistil jsem to az pozdeji - pri vyuce paralelne ukazoval ruzne pozice k textu a komentoval je prekvapive nezaujate.)

178978

27.12.2008 20:23

RE: Kdyby Jezis zil...

vladuna 86.?.?.?

Reakce na 178978

Vasim postojem, ale na toto nechci reagovat.
Spise mne zaujalo, ze jste studoval u prof. Fundy.
Na HTF uz neni dost dlouho, vyucuje nekde religionistiku v Brne.

178981

27.12.2008 20:39

RE: Kdyby Jezis zil...

satai 193.?.?.?

Reakce na 178981

Pokud se opet neco nezmenilo, tak ted ne v Brne, ale v Plzni a na prazske pajde (tam byl jeste pred par lety prodekanem), ale to uz jsme radne OT [zahanbení]

178982

29.12.2008 2:33

RE: Kdyby Jezis zil...

xml 85.?.?.?

Reakce na 178944

Uvediem niektore vyroky Jezisa v zjaveniach z 20.storocia aby ste si vy nevedomi uvedomili, ze kto to vlastne bol a co hlasal:

Prenasledujem hriešnikov, ako spravodlivosť prenasleduje zločin­cov. Lenže spravodlivosť ich hl'adá preto, aby ich potrestala, aja preto, aby som im odpustil.

Dávajte pozor, aby ste nezomreli od strašného smädu na tomto roz­pálenom piesku, ktorým je svet bez Boha! (Ježiš Márii Valtortovej /X/63.)

Hriech je, ak niekto vedome revoltuje proti poriadku danému Bo­hom, a ak hovorí: "Viem, že to, čo robím, je zlo, ale napriek tomu to chcem robiť." Boh je spravodlivý. Nemôže potrestať niekoho, kto robí zlo a pritom je presvedčený, že robí dobro. Boh trestá toho, kto mal možnosť poznať dobro a- zlo, a predsa si vybral zlo a zotrváva v ňom. (Ježiš Márii Va/tortovej IIl/3s3.)

Dalsie najdete na tejto adrese:
Mariin nebakluc

179059

13.2.2009 13:42

RE: Kdyby Jezis zil...

Bastet 90.?.?.?

Reakce na 179059

Nejsem křesťan, nejsem žid, nejsem budhista...a přesto věřím v Boha. V Boha silného, moudrého, láskyplného. Ten netrestá, je láskyplný. Trestáme sami sebe svými myšlenkami, rozhodnutími a činy. Každý je zodpovědný sám za sebe. A jak zaseje, tak sklidí. Jednoduchý universální zákon, platný pro věřící i nevěřící. V tom nemá prsty Bůh, ale jen my sami a naše svobodná vůle.

183640

27.12.2008 13:31

RE: Kdyby Jezis zil...

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 178943

Kdyby Ježíš žil je opravdu moc krásná a oblíbená rétorická figura a i jedině "správné" vysvětlování smyslu křesťanství je pro mnohé stejně oblíbená kratochvíle. Když ovšem já - žijící ateista - čtu předmětný a vskutku krásný projev, kladu si pouze otázku, zda se řečníkovy činy shodují s těmi krásnými a potřebnými slovy. Pokud ano, zázrak se udál a zjevil se nám opět jeden chápající a spravedlivý.

178945

29.12.2008 11:22

RE: Kdyby Jezis zil...

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 178945

Každý, kdo si přečte článek na http://www.blisty/cz/2008/12/29/art44432.html však pozná, že zázraky se nedějí. Zatím.

179093

27.12.2008 14:15

RE: Kdyby Jezis zil...

Nsredin 85.?.?.?

Reakce na 178943

Nejsem biblista, ani věřící a snad proto k Ježíši přistupuji jako k pseudo-historické osobě (tedy nikoliv religiózně-dogmaticky), na jejíž příchod údajně několik staletí, s velkou nadějí, čekali Izraelité. Čekali na mesiáše, který je vymaní z římské poroby – zde máte historicky reálnou globální mocnost. Ježíš měl hlásat lásku k bližnímu, oproštění se od majetků (kupčíci), soucit s druhými a obecně kultivaci mezilidských vztahů (pozdější desatero), aj.

Jestliže tuto roli křesťanské církve svěřili Ježíšovi cca od 1. století, pak jde o historicko-filosofické hodnoty, chcete-li světonázor, kterými se zaštiťovala lidská společnost v průběhu staletí. Jak vážně tyto hodnoty uznávali i feudálové a jiní vládci (a hlavně ti, co doopravdy dokázali ovládat společenské procesy), toť otázka. Nicméně, v Bibli je to, v tomto duchu, napsáno, a ani já, ani Vy, či Ahmadinedžád, to nezměníme. Dokonce ani podsouváním motivu.

178952

27.12.2008 15:43

RE: Kdyby Jezis zil...

satai 193.?.?.?

Reakce na 178952

Jake "pozdejsi desatero"? Desatero je zalezitost vyrazne drivejsi, podle tradice sverena jiz Mojzisovi. Naopak Jezisovo vystoupeni Mojzisovo naboznestvi v ledascems koriguje (fraze "Já však pravím" ). To oprosteni od majetku mi spise prijde jako dezinterpretace, kde je podle vas v Novem Zakone uvedene? (Vyhnani kupciku z Chramu je opet zalezitost veskrze nabozenska, je tam snad nekde receno, ze by nemeli obchodovat vubec?)
Nevim, proc mluvite o Jezisi z Nazareta jako o pseudo-historicke osobe.

Druhy odstavec jsem nepochopil. CO je v Bibli napsano (a pripadne kde?).

178962

27.12.2008 16:36

To sataj

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 178962

Vy jste v bibli nečetl nic o mesiášovi a vykoupení - vysvobození Izraelitů z římské poroby? Neslyšel jste ani o tom, že je Ježíš považován za mesiáše? S desaterem máte samozřejmě pravdu (archa úmluvy).

Druhý odstavec, kterému nerozumíte, je o roli mesiáše – Ježíše, kterou křesťanská církev přiřkla právě Ježíšovi (evangelia byla psána od 1. století – po Ježíšově smrti). Ježíš se sám za mesiáše nepovažoval. To církev. Já, ateista, osobně považuji Ježíše za osobu, jejíž osud („život a dílo“) – viz např. díla biblisty Zenona Kosidowského aj. - nebyl spolehlivě prokázán. Autentičnost Evangelií, rozpory v nich apod. (viz bádání biblistů). Věřící budou mít jiný názor. K Bibli přistupuji tak jako ke Starým pověstem českým a Bivojovi. Snad se mi to tentokrát podařilo napsat srozumitelně.

178965

27.12.2008 18:17

RE: To sataj

satai 193.?.?.?

Reakce na 178965

Ja tam vidim same kralovstvi bozi, ale nejake politicke vysvobozovani moc ne. Ostatne, jak pisete, Jezis se za Mesiase nepovazoval (zda se povazoval za Syna Cloveka, coz je tehdejsi vyraz pro to Syna Boziho, protoze zidi to nesmeli nazvat tak naplno, je otazka dalsi a docela slozita.)

O tom, ze na pocatku leopoctu pobihal po Judei rabin Jezis puvodem z Nazareta bych moc nepochyboval. Jeho skutky jsou samozrejme popisovane lidmi a navic z dost subjektivniho uhlu pohledu. A minimalne v pripade Jana to urcite nebylo z osobni zkusenosti. Na druhou stranu, na necem se evangelia shodnou, v necem se rozchazeji. To je prostor pro analyzu, ktera umozni odhadnout, co je puvodni, co pridane, co fakt, co prani. Samozrejme si nemuzeme byt zcela jisti, ale u nekterych veci muzeme mit celkem jasno (trebas v tom, ze "Marek" byl Zid, ze "Jan" mel helenske vzdelani, ze Jezis byl ukrizovany na zadost zidu se souhlasem Rimskeho mistodrziciho v obdobi svatku, v nekterych jeho vyrocich). Nektere vyroky jsou temer jiste puvodni, dalsi temer jiste pridane tradici a evangelisty. A mezi tim je prostor pro dalsi praci. Mezi evangelii a Jiraskem urcite rozdil je. Mozna by bylo lepsi prirovnat je trebas k Fredegarove kronice. Je to zdroj nespolehlivy, ovlivneny nazorem pisatele, ale zdaleka ne sbirka pohadek.

178971

2.1.2009 3:47

RE: To sataj

p 220.?.?.?

Reakce na 178965

...evangelia byla psana s ohledem na Rim a jeho populationkrestanska ideologie byla upravena aby byla prijatelna pro ne a pozdejsi pokrestansteni celeho sveta...

179442

27.12.2008 16:39

RE: Kdyby Jezis zil...

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 178962

Např. podle Matouše 19,16-27
(16 A hle, kdosi k němu přišel a zeptal se ho: ”Mistře, co dobrého mám dělat, abych získal věčný život?“... chceš-li vejít do života, zachovávej přikázání... 20 Mladík mu řekl: ”To jsem všechno dodržoval! Co mi ještě schází?“ 21 Ježíš mu odpověděl: ”Chceš-li být dokonalý, jdi, prodej, co ti patří, rozdej chudým, a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne.“ 22 Když mladík uslyšel to slovo, smuten odešel, neboť měl mnoho majetku. 23 Ježíš řekl svým učedníkům: ”Amen, pravím vám, že bohatý těžko vejde do království nebeského. 24 Znovu vám říkám, snáze projde velbloud uchem jehly než bohatý do Božího království.“ 25 Když to učedníci slyšeli, velice se zhrozili...”Kdo potom může být spasen?“ 26 Ježíš na ně pohleděl a řekl: ”U lidí je to nemožné, ale u Boha je možné všecko.“
27 Na to mu řekl Petr: ”Hle, my jsme opustili všecko a šli jsme za tebou! Co tedy budeme mít?“)

Nebo podle Lukáše 6,20-25
(20 ”Blaze vám, chudí, neboť vaše je království Boží.
21 Blaze vám, kdo nyní hladovíte, neboť budete nasyceni.
Blaze vám, kdo nyní pláčete, neboť se budete smát. 24 Ale běda vám bohatým, vždyť vám se už potěšení dostalo. 25 Běda vám, kdo jste nyní nasyceni, neboť budete hladovět. Běda, kdo se nyní smějete, neboť budete plakat a naříkat...)

178967

27.12.2008 18:29

RE: Kdyby Jezis zil...

satai 193.?.?.?

Reakce na 178967

Tu cast s ”U lidí je to nemožné, ale u Boha je možné všecko.“ ve sve interpretaci docela opomijite proc? (A pasaz s velbloudem je spatny preklad, mimochodem.)

Ted se dostavame na tenkou pudu interpretace (zatimco s velbloudem je to snadno overitelny fakt). Z kontextu (dav prichazi za Jezisem a hleda u nej, dnesnimi slovy, spiritualni podporu) bych spis usoudil, ze jde o bohatstvi duchovni - spasa ceka na ty, kteri prichazeji nenaplneni a jsou Jezisem uzdravoavani ("neboť z něj vycházela moc"[mrknutí jedním okem]. Naopak ti, kteri ritualne naplnuji Zakon/Smlouvu, ale neprijimaji Bozi milosrdenstvi, maji do budoucna seriozni problem. Odpovidalo by to i tomu, ze Jezis casto pouziva ruzne obraty pro bohatstvi, odmenu (delnici na vinici) jako zastupne symboly pro duchovni hodnoty a spasu.
Ale jak rikam, muzete to urcite vykladat i po svem, tezko se da dokazat, ze se tu musite oprit o kontext. Jen pak pozor na to, aby to nevedlo k doslovnemu zjisteni, ze kdo je chudy, tak bude spasen bez ohledu na to, ze je to hajlzik [chechtot]

178973

29.12.2008 0:09

RE: Kdyby Jezis zil...

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 178973

Mícháte dvě roviny. Ježíš říká vlastně, že když opustí ten majetek, snadněji tak cosi pochopí, ale když ne, není to nezbytná podmínka pro "spásu", ale je to lepší. Totéž by řekl jistě třeba Buddha atd. Já myslím, že je to jednoduché. Tyhle rádoby vědecké motaniny nejsou k ničemu. Udělejte si sám analýzu textu. Zapomeňte na vědecké teorie. Jsou dobré tak možná jako filologická pomůcka, ale jinak je to naprostá ubohost. Ta učená ubohost proti které Ježíš mimochodem bojoval, a věděl, že prostitutka a prodavačka to pochopí snadněji, než světově uznávaný odborník.
Koneckonců i ta historicko-kritická metoda je jenom metoda. Její filozofické předpoklady a tedy i nedostatky je třeba si aspoň uvědomit než ji aplikuju na text.

179045

27.12.2008 13:37

existuje tedy vubec homo sapiens?

ZAJDANus 193.?.?.?

uz me nebavi ty keci o vladcich a jezisich...uráží mě to!...copak moje a jejich a Vaše rozhodnutí je kolektivní?...dnes se každej rozhoduje sám za sebe..co si sní co si kupí co si ukradne či neukradne..kam půjde...s kým půjde atd atd...všichni máme stejné možnosti...ten má mobyl ten plasma TV ...kdekdo má auto.....prostředky všeho druhu...a je jedno kdo vladne v americe či na nebi.....mi sami se rozhodujeme jak se věci budou dít.

178948

27.12.2008 18:16

RE: existuje tedy vubec homo sapiens?

saidi 212.?.?.?

Reakce na 178948

Hlavně aby Vám tato "jistota" vydržela dlouho. Třeba až k poslednímu soudu ...

178970

27.12.2008 19:13

RE: existuje tedy vubec homo sapiens?

Rastík 62.?.?.?

Reakce na 178948

[chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] uz som sa davno tak dobre nepobavil

178976

28.12.2008 0:53

RE: existuje tedy vubec homo sapiens?

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 178948

[chechtot] Predstavuji si vas udiveny oblicej, kdyby jen tak pro legraci nekdo z tech nebes vypnul proud. Bez elektriny by vase vyspela civilizace zanikla behem 24 hodin.
Bavi me sci-fi a nemohl jsem si odpustit rypanec. [vyplazený jazyk]

178993

28.12.2008 9:58

RE: existuje tedy vubec homo sapiens?

ZAJDANus 193.?.?.?

Reakce na 178993

a kdo řika že jsem závislej na elektřine....prostě půjdu na řeku a ulovim si rybu ...nebo v lese nějakou zvěř..i to je dobrá zábava...zatratíte tím celej den než něco ulovíte a ješte se najíte...chtěl jsem prostě jednoduše říct, že se rozhoduji sám kam půjdu, proč půjdu a s tím věci souvislé...styl života mi určujou technologie a ne papaláši...kdo mě sere jsou úředníci..ty mě každodenně ovlivňujou, ale pokud vidím, že jako slušnému pracovitému občanovi mi dělají zle...jsem ochotnej v případě těžké krize takového šmejda sejmout.. ale to, že lidi nemaj money a furt si stěžujou si vlastně hooodně děláme taky sami...v září se to tady hloubkově řešilo....běžte do většiny hypermarketů a sledujte co lidi kupují....najednou zjistíte, že problém není politika ale jejich špatné rozhodování...ale tomu se říká lidská svoboda...jediné funkční řešení by bylo zakázat vyrábět nepotřebné potraviny a i technologie...a technologie využívat jen k nezbytně nutným činnostem....

179006

29.12.2008 21:05

RE: a kdo řika že jsem závislej na elektřine....

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 179006

Ja!
Pokud se mylim, mate idylisticky zivot, kterym zije velmi malo lidi.
Ted me tak napadlo, jak jste z vasi chatrce bez proudu poslal komentar na tento server?
Vložený obrázek

179167

27.12.2008 13:43

Tak tohodle jsem se obaval

novy zacatek 99.?.?.?

...a je to tu. Coz neni vydavateli zrejme, ze je to lacina 'kachna', silvestrovsky vtip? Snad nam Ahmadinezad nebude predstirat, ze je krestan! Je to politicky oportunista. Doma v Iranu ho maji take plne zuby; ale jakousi zahadou, podobne jako my nedokazeme zmenit sve vedeni, nedokazi to ani Iranci. Rozhodne ne bez revoluce.

178949

27.12.2008 15:33

RE: Tak tohodle jsem se obaval

sxgo 91.?.?.?

Reakce na 178949

Ja som kresťan a čítal som Korán a o Ježišovi tam je zopár súr, takže moslim si ho môže zobrať do huby právoplatnejšie ako tzv. demokraté:
http://eretz.cz/content/view/7496/

178959

27.12.2008 16:06

RE: Tak tohodle jsem se obaval

novy zacatek 99.?.?.?

Reakce na 178959

Jo, Isa-bin-Miriam muslimove znaji, ale ne coby Boha-cloveka, ale coby 'proroka'. To je podstatny rozdil a to jste coby Krestan mel odfiltrovat. To je jakoby jste rekl, ze prorok Mohamed byl v podstate jen chytry kupec a koci. Asi by jste tim u muslimu nepochodil.

O zneuzivani nabozenskych charakteru se zminuji v predchozim... o co tu jde predevsim je dalsi nechutne zneuziti pro politicke zamery. A-nerad timto aktem u me klesnul. Tim nechci rict, ze jsem si o nem predtim myslel o moc vic.

Hraje tu hazard, ktery mu v zaveru nevyjde.

178963

27.12.2008 16:35

RE: Tak tohodle jsem se obaval

sxgo 91.?.?.?

Reakce na 178963

Ako kresťan čítam Korán ako knihu, ktorá rozširuje vnímanie nového zákona a biblie. V mojom príspevku som narážal na židov/chazarov a ich chápanie demokracie a talmud:
- Balaam [Ježiš] mal pohlavný styk so svojím somárom. (Sanhedrin 105a-b)
- Židovskí kňazi vzkriesili Balaama z mŕtvych a potrestali ho varením v horúcom semene. (57a Gittin)
- [Ježiš] dol spustený do diery s hnojom po pazuchy. Potom okolo jeho krku obtiahli látku a oba jej konce ťahali opačnými smermi až pokým neumrel. (Sanhedrin 52b)
- Tí, ktorí čítajú nekánonické knihy [ Nový zákon ] nebudú mať žiadne miesto v svete, ktorý príde. (Sanhedrin 90a)
- Židia musia zničiť knihy kresťanov. (Shabbath 116a)
- Nežid, ktorý sa zaoberá Tórou [a inými židovskými textami] je odsúdený na smrť, pretože, ako je napísané, je to naše dedičstvo, nie ich. (Sanhedrin 59a)
A čo čítam a ako to beriem je moja vec, i keď...
http://www.prop.sk/diskusia/index.php?subpage=foru...

178964

27.12.2008 20:03

To sxgo - RE: Tak tohodle jsem se obaval

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 178964

Tak jsem si přečetl pár odseků, jak píšete, z talmudu a mohu s čistým svědomím prohlásit, že je to potom nefalšovaný shit porno + zoofílie. Pak vařící semeno, ale čí? Aby ho v něm mohli vařit, musel se udělat snad celý Jeruzalém. To kdyby faráři přečetli věřícím v kostele, tak zkolabuje celý zdravotnický systém v ČR. Jsem starej a nevěřící chlap a je mi i z těch několika vět docela šoufl. Vůbec nechci odhadovat, jaké další prasárničky tam jsou. A co teprve chudáci věřící.

178979

27.12.2008 23:20

RE: To sxgo - RE: Tak tohodle jsem se obaval

Saša 74.?.?.?

Reakce na 178979

V Tel-Aviv byly zrušeny „Orgie za mír”, židovské sekty Raelians. Sekta chtěla uspořádat „Světový den orgasmu“ neb věří, že nadržení vede k agresi a chtějí uvést v praxi rčení 'make love, not war'. Mír a orgie byly zrušeny prý z bezpečnostních důvodů.

178987

28.12.2008 0:23

RE: To Saša - RE: Tak tohodle jsem se obaval

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 178987

Přečetl jsem odkazovaný článek, z nehož je zřejmé, že židovká sekta Raelians, ač nepočetná, je opravdu unikátní. Nejen, že propaguje group orgie s hromadným orgasmem (to nevím jak by toho najednou dosáhli) a navíc by si to rádi rozdali i s návštěvníky z UFO. Prostě zvrácená promiskuita. Těch pár magorů se k tomu hlásí veřejně a zbytek o tom sní. Že to byla kdysi běžná praxe vyplývá z talmudu - vařili Ježíše v semeni - t.z., že takové množství semene mohli získat jedině při masovém group sexu. Dodrovolném. Pod bičem by nic nevydojili. Pravděpodobně to dělali běžně, a nikoliv jen "na počest" Ježíše, protože jde o rituální součást jejich náboženstí. Abych se přiznal, s takovouto zvráceností jsem se nikdy nesetkal, a ani o ní nečetl. Nebyla zjištěna ani u primitivních kmenů v Africe nebo Amazonii. Tam dělali s lidmi zase jiné kousky a alespoň se tím nechvástali a nezapisovali je až do odporných podrobností, anžto neuměli psát a číst, narozdíl od těch "kulturních".

178991

28.12.2008 1:37

RE: To Saša - RE: Tak tohodle jsem se obaval

sxgo 91.?.?.?

Reakce na 178991

A preložených častí Talmudu je oveľa viac, niektoré www zrušené...
ale dá sa zohnať. Písať na afinabul.blog.cz správa pre autora.

178996

28.12.2008 12:47

To sxgo - RE: Tak tohodle jsem se obaval

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 178996

Ne, děkuji. Žádné další sado-maso, shit porno, sodomii, kekrofílii a jiné hnusné odpornosti. Už tak je mi z těch několika citací, z talmudu, dost špatně. Bohužel se nemohu zbavit citace, jak došli přítomní k orgasmu:

- [Ježiš] bol spustený do diery s hnojom po pazuchy. Potom okolo jeho krku obtiahli látku a oba jej konce ťahali opačnými smermi až pokým neumrel. (Sanhedrin 52b)

Musím jít na jinou diskusi, nebo se snad ani nenajím.

p.s. doporučím ho, pro zvrácené jedince, u nás, v sexshopu.

179012

1.1.2009 13:21

RE: To Saša - RE: Tak tohodle jsem se obaval

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 178996

sxqo, postnite sem nějaké odkazy na přeložený talmud, zajímavá je zejména diskuze kolem pravosti atp.

179391

27.12.2008 18:25

RE: Tak tohodle jsem se obaval

saidi 212.?.?.?

Reakce na 178949

Pane, Vy jste ale brepta. Přečtěte si Korán. Ježíš, jeho matka Marie i otčím Josef jsou u muslimů v hluboké úctě. Mj jeden z minaretů v Damašku se nazývá Ježíšův. Jméno 'ísá (což je arabsky Ježíš) je mezi muslimy naprosto běžné.
Co se týče Íránského prezidenta - byl jste v Íránu, mluvil jste s tamními lidmi, že jste tak skálopevně přesvědčen o jeho nenáviděnosti ?
Doporučuji méně sledovat CNN, FoxNews a ČT1+NOVA a ušetřený čas věnovat procházkám na čerstvém vzduchu.

178972

27.12.2008 23:03

RE: Tak tohodle jsem se obaval

novy zacatek 99.?.?.?

Reakce na 178972

Jak si prejete.... reknu Vam ale tolik: mluvil jsem o 'kvalitach' iranskeho vedeni s rozenym Irancem. Navic studovanym - je inzenyr. Rekl mi asi tolik (a toto bych chtel venovat vsem zdejsim nadsencum): ti co to tam vedou je banda prohnanych kujonu, kteri se staraji jen o svuj osobni zisk. Iransky narod jsou schopni pro svoje zamery obetovat v okamihu. A pro doplneni - neni to zadny probushovsky fanda a mluvili jsme zasadne vne zamestnani, v nasem case.

A vskutku, zda se ze vim to co vy a asi i vic. A Koran cist nebudu - necham to snobum v Cesku.

178986

27.12.2008 23:36

RE: Tak tohodle jsem se obaval

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 178986

Proč tolik slov? Proč prostě nenapíšete, že je íráské vedení stejné jako to naše?

178988

28.12.2008 1:38

RE: Tak tohodle jsem se obaval

novy zacatek 99.?.?.?

Reakce na 178988

Nezil jsem tam, takze to potvrdit nemohu. Ale z toho co jsem se dovedel tak je mi jasne, ze je urcite vic buranske. Potlacovat svobodnou tvorivost lidi neni prave chytry akt. Casem se jim vymsti.

178997

28.12.2008 3:35

RE: Tak tohodle jsem se obaval

sxgo 91.?.?.?

Reakce na 178997

Hhh skúste nakresliť komix alebo karikatúru holokaustu. napr frk:
Polnoc,spln, Osviečim, zraz duchov:
Ty si kto?
Ja som duch strašnej ľudskej bolesti!
A Ty?
Ja som duch strašného ľudského utrpenia!
Aty?
Ja tu štím!
/revizionalista?/
[vyplazený jazyk]

178998

28.12.2008 4:38

RE: Tak tohodle jsem se obaval

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 178997

>Potlacovat svobodnou tvorivost lidi neni prave chytry akt.
Bez souvislostí s realitou to vypadá náramně chytře. Je Vám zřejmě líto, že nejsou na tak "vyspělém" civilizačním stupni jako země západní. Nechte jim tu jejich "buranskou civilizaci" a radši rozvíjejte tu svoji, potřebuje víc tolerance a méně namyšlenosti. ZÁPADNÍ SVOBODNÁ TVOŘIVOST LIDÍ je zrovna ve slepé uličce. "Nejlepší mozkové" té skvělé západní civilizace denně bední nad problémem, kam nalít další miliardy dolarů, či vůbec nechat vyhnít důsledky svobodné tvořivosti našich nejchytřejších, nebo něco mezi tím. Strašliví mamlasové se sešli u vesel západní civilizace...takhle bych to řekl jednou větou.

179001

28.12.2008 12:10

To Max RE: Tak tohodle jsem se obaval

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 179001

To co jste napsal podepisuji. Jen mne udivuje, že mnohem krutější režimy s právem šaríja, zejména ve Spojených Ar. Emirátech, nikdo z diskutujících nevzpomenul. Ani Rwandu, kde probíhá nefalšovaná genocida se stašlivými důsledky. Írán je proti nim země s daleko vyšším stupněm kultury a demokracie. Asi nějak vadí, že se jedná o regionální mocnost, která nikdy nikoho nepřepadla, ani se k tomu nechystá. Opak se nám snaží nakecat vlivní. A skutečnost, že rozvíjejí jaderné technologie bych jim nijak nezazlíval. Vždyť se stačí podívat na "konflikt" USA se Severní Koreou. Stačí vlastnit jarenou zbraň a nikdo si na vás vojensky nedovolí zaútočit. Dalších praktických příkladů by se našlo více.

179011

27.12.2008 23:40

RE: Tak tohodle jsem se obaval

Saša 74.?.?.?

Reakce na 178986

> co to tam vedou je banda prohnanych kujonu

Pane novy zacatek, Váš studovaný íránský přítel Vám sdělil, co očekával, že chcete slyšet a to co je pravdou i v mnoha dalších zemích včetně té naší. Nic to nemnění na vánočním přání, které nám přeje vše jen dobré, a potrefené husy hejkají.

178989

28.12.2008 0:27

RE: Tak tohodle jsem se obaval

satai 193.?.?.?

Reakce na 178989

Jak pozname, ze jeden rikal to, co chceme slyset, a druhy to prani myslel uprimne? [chechtot]

178992

28.12.2008 6:28

RE: Tak tohodle jsem se obaval

Saša 74.?.?.?

Reakce na 178992

Vánoční přání bývá to, co chceme slyšet, obvykle přání dobra, což však někteří slyšet nechtějí!

Představitel státu, který nikdy nikoho nenapadl, státu, který jako první podepsal smlouvu o nešíření atomových zbraní, jistě může s čistým svědomím přát (křesťanskému) světu, aby stál na straně nenásilí, proti rozpínavým mocnostem, okupantům a teroristům.

179002

28.12.2008 1:31

RE: Tak tohodle jsem se obaval

novy zacatek 99.?.?.?

Reakce na 178989

Nikoliv Saso, zklamu Vas..... ja to necekal a on mi rekl (tak trochu) pravy opak a hure nez jsem cekal. Zpocatku jsem tomu nechtel verit a jak se tak 'rozjel', zacal jsem pozvolnu otevirat usta.... a kdyz jsem si uvedomil ze je mam otevrena, tak jsem je zase pozvolnu zavrel. Rekl jsem si: "ty stary toubo, tohle jsi mel uz davno vedet". Raj neexistuje, jen v nasich predstavach.

Trochu do toho nabouram s necim zdanlive jinym, ale velmi podobnym. Kuba se vzpecuje (dnes uz jen na oko) Americe. Proto my 'protestanti' mame v oku Kubu, ze ano. No, byl jsem tam, videl a slysel..... a slysel jsem ze mladi jsou frustrovani k zoufalosti. Parta starych partyzanu (tak jako v Iranu starych reholniku) jim diktuje jak zit, bere jim iluze lepsiho zivota. Pravnicka nam delala pruvodkyni, inzenyri hraji castusky v hotelech. Je to smutne.

Podobne v Iranu, mladi lide nemaji pruchod pro svoje experimenty, kterymi musi nutne projit aby dospeli a zmoudreli a stali se konecne oporami svych spolecnosti. Lide potrebuji pocit (ano, nic nez pocit) svobody. Jinak je vsechno pro kocku. Sladka slova bazilisku ladicich predstave nasich fantasii nam ani jim nic nedaji. Jak jsem napsal v predchozim: procitnemez!

178994

28.12.2008 10:17

RE: Tak tohodle jsem se obaval

Saša 74.?.?.?

Reakce na 178994

Nezklamete mne, pane „nový začátek“, zejména každý náboženský stát, ale i země s jedinou „správnou“ ideologií omezuje a týrá část obyvatel. Je otázkou Vašeho vidění a předpojatého přesvědčení jen míra toho zla (nebo „toho špatného“ pokud najdete nějaké ztotožnění) a propaganda. Izrael na příkaz ministryně zahraničí Tzipi Livni právě zahajuje mohutnou agresivní dogmatickou kampaň, aby okecal vraždění Palestinců v Gaze, které OSN, státy EU a většina světa odsoudila. V Tel-Avivu stovky Židů protestujících krvavému řádění byly rozehnány policií na koních a slzným plynem; pět jich bylo bezdůvodně zatčeno. Sionistická vláda, náboženského státu je svým způsobem stejná ne-li horší než nejen naši „přátelé“ jako Saudská Arabie, ale i státy vydávané za osu zla jako Írán. Občané nemají stejná práva a jsou rasisticky šikanováni. Islám mají s Judaismem nejen společné kořeny, ale rovněž zvyky, řeč a písmo, zakládání „zbožných“ států a dokonce i genetické bohatství je společné.

Dvouletá Dana, děvčátko bylo vyhozeno z mateřské školky, jen pro to, že není po matce Židovka. Nemám představu, že pro volně smýšlejícího jedince je život v Íránu procházkou růžovým sadem, není tomu tak v řadě zemí.

Když už jste to do toho zamotal, byl jsem několikrát na Kubě a na většině ostatních ostrovů v Karibiku. Na té Kubě, lidé co ještě pamatují život za Batisty (za minulého režimu), vám řeknou, že dnes je pro drtivou většinu Kubánců život lepší. Na Kubě zdarma vystuduje více vysokoškoláků než pro kolik je uplatnění, na všech Karibských ostrovech nejlukrativnější zaměstnání je v obveselování turistů, pochopitelně není také mnohonásobný rozdíl v platech vysokoškoláků a tak se hraní „častušek“ pro turisty vyplatí. Mimochodem za častušku považujete asi Qunatana mera. Ve srovnání s jinými Karibskými ostrovy je na Kubě stejná bída a (snad s výjimkou ostrovů patřících Francii) pro většinu dokonce menší. Za to mají slušné zdravotnictví bez poplatků a pro každého, nižší kriminalitu a to nejen ve srovnání s podobnými ostrovy, ale i s USA. Není to zdaleka ideální situace, ale pro většinu ne tak zlá, jak by se zdálo a je nám presentováno. Ony i ty komunistické země se vyvíjejí a slevují z té ideologie. Oproti tomu, „vývoj“ svobodných zemí jako USA se zdá jít opačným směrem.

179007

28.12.2008 14:12

RE: Tak tohodle jsem se obaval

novy zacatek 99.?.?.?

Reakce na 179007

Saso, diskutujete s eleganci a vybranym zpusobem... ac malinko prehnane detailujete, ale prosim to je Vas prerogativ. V kazdem pripade - nedavam si vyhradni pravo na ten jediny spravny nazor. Slo mi o to vnest miru OBJEKTIVITY do zdejsiho prostoru a jak vidim, tak se mi to celkem dari. Vyvazeny pohled, o to mi jde predevsim.

Preji hodne zdaru do Noveho Roku jak ctenarum tak vydavateli. Dobrovolne se odmlcim, neb jsem jiz zabral prilis mista pro moje vyplody. Pokracujte smele dal Lvove pravdy! [smích]

179016

27.12.2008 14:09

Ten chlap ma zabíja

Sid 91.?.?.?

Ak to, že Ježiš by určite stál proti arogantným mocnostiam a utláčateľom povie hlava štátu, v ktorom sú ľudia šikanovaní aj za nalakované nechty alebo brnkanie na elektrickej gitare, je to pre mňa naozaj absurdné.

Ten človek je buď totálny kretén a naozaj tomu všetkému verí, alebo je absolútne dokonalý propagandista a keby mu zaplatili napr. USA, robil by to aj pre nich.

Čo je však znepokojivé je, že niektoré spoločnosti iba kôli zisku a sledovanosti pustia v éteri čokoľvek. Kto bude ďalší? Mugabe? Kim Čong Il?

178951

27.12.2008 16:44

Projev je plný zcela zjevných hrozeb: zjevných každému, kdo zná Korán a alespoň minimum historie.

A.S. Pergill 89.?.?.?

Ahmedinežád v podstatě říká: "Buďto se dáte na islám, nebo vás zotročíme či zabijeme".
Dovolává se stejnosti židovského, křesťanského a islámského boha, což je nehorázná lež, šířená právě muslimy (konec konců, kdyby to byla pravda, tak proč by potom bylo zapotřebí židy a křesťany zotročovat, nebo nutit ke konverzi na islám?). JHWH, křesťanský bůh a Alláh nemají prakticky nic společného vyjma toho, že na každém z nich stojí monoteistické náboženství (a to je do určité míry sporné i pro toho JHWH). Sprosté je i jeho dovolávání se Krista - vůdcem země, kde jsou křesťané těžce persekuováni a samo vlastnění některých křesťanských náboženských textů a slavení křesťanských svátků je považováno za zločin. Je to prostě muslim - bezectná, amorální zrůda. [bliji]

178968

27.12.2008 21:21

Pane PERGILL, dopouštíte se trestných činů - hanobení a potlačování práv a svobod!!!!

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 178968

Pane Pergill, právě jste se dopustil trestného činu - potlačování práv a svobod, hanobení .... a příslušné další právní předpisy!!!
... Je to prostě muslim - bezcitná, amorální zrůda...
To jste si dovolil napsat. Jak by jste asi pěnil, kdyby si někdo dovolil napsat , že žid , či křesťan je obecně bezcitná,amorální zrůda!!!

178983

28.12.2008 11:25

RE: Pane PERGILL, dopouštíte se trestných činů - hanobení a potlačování práv a svobod!!!!

A.S. Pergill 89.?.?.?

Reakce na 178983

Pro věřící judaisty, stejně jako pro věřící muslimy, je na prvním místě dobro jejich náboženství, pak následuje vše ostatní. Pokud mají za to, že je pro šíření jejich náboženství vhodnější lhát, křivě přísahat atd., tak to zcela jednoznačně udělají (dokonce to mají uloženo příslušnými náboženskými zákony). Problém je, že takto věřících judaistů je malé procento z praktikujících judaistů a ještě menší procento z Židů (včetně ateistů nebo konvertitů na křesťanství), zatímco popsané pojetí morálky se týká cca 80 - 90% muslimů (a v případě duchovních je to procento ještě výrazně vyšší). Křesťanské pojetí pravdy a lži (které do křesťanství bylo implikováno z evropských, nikoli judaistických tradic) je prostě diametrálně odlišné. Z našeho hlediska jsou muslimové (+ ortodoxní judaisté) zcela amorální; z jejich hlediska jsme, pochopitelně, amorální my, a je to jedna z věcí, které na nás kritizují.
Achmedinežádův projev je názornou ukázkou, jak muslim (a především pokud je na postu vysokého duchovního/světského činitele) zcela nehorázně lže, včetně toho, že si může, když je to zaměřeno na nemuslimy, dovolit i silně rouhavé výroky (o stejnosti židovství, křesťanství a islámu, o významu Ježíše pro islám apod.). Kdyby daleko mírnější výroky zaměřil na muslimy, tak už měl na krku rozsudek smrti jako Rushdie (ten si z hlediska islámské ortodoxie "dovolil" daleko méně, ale jeho hlavním "zločinem" bylo to, že své dílo učinil přístupné muslimům).

179009

28.12.2008 21:11

PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 179009

Je to prostě muslim - bezectná, amorální zrůda. To je tvůj výrok Pergill a tím jsi se dopustil trestného činu podle § 198 a
§ 198a! Místo toho, co by jsi zavřel držku, ještě svoji kriminální činnost okecáváš! Na všechny musí být stejný metr!!!
Když je zde podobným způsobem napadán žid v obecné poloze, místní židomilové kvičí, jako když jsou právě podřezáváni!
Také s podobnými výroky nesouhlasím.Obecně někoho takto napadat není možné!!! Muslim u vás nenávistných prasat není člověk, proto to také tak dobře na světě vypadá!!! Pergill, omluv se, nebo jdi do hajzlu, někam na lehoweb, kam patříš! Tam dojdeš slávy za podobné výroky!!!

§198
Hanobení národa, etnické skupiny, rasy a přesvědčení
1) Kdo veřejně hanobí
a) některý národ, jeho jazyk, některou etnickou skupinu nebo rasu, nebo
b) skupinu obyvatelů republiky pro jejich politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že jsou bez vyznání,
bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
(2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 nejméně se dvěma osobami.
§ 198a
Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod
(1) Kdo veřejně podněcuje k nenávisti k některému národu, etnické skupině, rase, náboženství, třídě nebo jiné skupině osob nebo k omezování práv a svobod jejich příslušníků, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
(2) Stejně bude potrestán, kdo se spolčí nebo srotí k spáchání činu uvedeného v odstavci 1.
(3) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem, nebo
b) účastní-li se aktivně činnosti skupin, organizací nebo sdružení, které hlásají diskriminaci, násilí nebo rasovou, etnickou nebo náboženskou nenávist.

179028

28.12.2008 22:25

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179028

Montazniku, bez neco montovat a neplet se do toho, cemu nerozumis. Pergill ma 100% pravdu. Zil jsem dlouho na strednim vychode davno pred 9/11 a poznal jsem muslimsky pohled na nemuslimska nabozenstvi. Byl bych rad, kdyby to bylo jinak, ale je to tak, jak rika Pergill. [pláč] [pláč] [pláč]

179033

28.12.2008 23:03

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 179033

72 ko, máš to od 6 měsíců do 3 let - schvalování trestného činu!!!
§198a - 3 odstavec!
Nikdo z vás si neuvědomuje, co činí a hlavně o co si říkáte.Nenávist je ubohá! Je možné prskat a mít výhrady k čemukoliv!Náboženství je samo o sobě malér, ale kolik nevinně umučených, upálených padlo kvůli křesťanství!!!
A taková nechutná obluda Bush, která se zaštiťuje biblí a říká, že je křesťan, schvaluje jako hlava státu mučení!!! Bliji tiše v koutku!!! [bliji] [bliji] [bliji] [bliji] [bliji] [bliji] [bliji] [bliji]

179039

29.12.2008 2:21

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179039

Montazniku, jakekoliv zabijeni vedene cirkevnim fanatizmem je nespravne. Muslimove chteji vyzabijet vsechny ne-muslimy, protoze jsou infidels. Nejenom zidy, ale krestany, ateisty, evangeliky, budhisty, proste kazdeho, kdo neni muslim.
Paragraf 198 mne muze neco polibit.

179057

29.12.2008 2:47

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179057

Tomu o cem tu pisete Koran neuci . Jsem neznaboh , ale presto neco o nabozenstvich vim . A pak je tu i historie kterou nezmeni ani Ti co si mysli ze jsou vyvoleni Bohem . A co se tyce paragrafu 198 ? Tak ani na ten jak je videt co se tyce pravdy se nemuzete spolehnout aby jste lidem zavreli huby . [velký smích]

179061

29.12.2008 3:37

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179061

Hurvajz, precti si ten Koran a uvidis.

179067

29.12.2008 4:49

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179067

Jeste lepsi je vlizt na Ogrish.com a poslechnout si rabinovy cancy , ze Arabove , teda i Palestinci jsou semiticti bratri zidu ..... [chechtot]

179070

29.12.2008 22:32

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 179057

Panebože, dnes už sem píše kdejakej sionácek. [bliji]

179185

29.12.2008 22:37

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179185

Hestroyi já myslím, že to je dobře. K čemu je diskuze bez názorového oponenta ? Nakonec bychom dopadli jako parta "intelektuálů" na nezvědavci. Poplácávání po jarmulce a sprosté nadávky všem kdo nejsou jako oni. Takhle bychom dopadli kdybychom se jim začali vyhýbat.

179188

1.1.2009 13:48

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

mtk 80.?.?.?

Reakce na 179188

>Hestroyi já myslím, že to je dobře. K čemu je diskuze bez
>názorového oponenta ? Nakonec bychom dopadli jako parta
>"intelektuálů" na nezvědavci. Poplácávání po jarmulce a
>sprosté nadávky všem kdo nejsou jako oni. Takhle bychom
>dopadli kdybychom se jim začali vyhýbat.


Jeane, já myslím, že názorových rozepří mezi zvědavci je spousta, když jsou myšleny upřímně, jde o výměnu informací a diskuzi o nich, vyhledávání bludů a omylů - podstatným rysem by měla být: otevřenost srdce. Diskuze s nezvědavci je jiná, jde oboustranně o prvoplánovou diskreditaci a poté dehonestaci. "Nezvědavec" (obecně ten kybernetický, nejen lehoparta) sem přichází, aby mlžil, lhal, obhajoval neobhajitelné a dělá to v celé škále kvality - od naprostých trapností až po sofistikované podsouvání zla prostřednictvím dobra (metaforicky míněno). Není to rovná diskuze, nýbrž souboj s přetvářkou, úskokem, pokrytectvím. Proto se mnozí uchylují k tvrdým bojovým prostředkům, jako pan Montážník, poněvadž místy "nelze diskutovat", bo není o čem ...

179392

1.1.2009 14:46

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179392

podepisuji [cool]

179393

1.1.2009 18:08

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 179392

Také bych to viděl takto... Jak se chcete dohadovat s rádiem, které má svoji propagandu do puntíku připravenou? V okamžiku, kdy mi někdo řekne sprostou lež, pak končí debata. Navíc, pokud ten člověk obhajuje vraždění nebo jiné prasárny a navíc se schovává za demokracii, civilizaci nebo jiný nesmysl, otvírá se mi kudla v kapse. Vrahy nemám rád a ten kdo obhajuje zločin, sám se zločincem stává.

179398

29.12.2008 0:16

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179033

Nemuze byt nic vic rasistictejsiho nez protokoly sionistickych mudrcu nebo rasisticky a protigojsky Talmud . Vlastnim i Richterovu knihu Talmud a Sulchan Arud v nezidovskem zrcadle ktera vysla jeste za protektoratu . Prave to studuju a takovy vyroky zidu ..... nektere cituji -( Aboda Zara 25b: Akumka nesmio kojit zidovske dite ponevadz je nebezbeci ze by byla cista krev zidovska promisena s necistou krvi nezidovskou. Chulin94A Jest zakazano vedome okradat suverce, ale jest povoleno okradat goje Baba Bathra45a .Joma 84b Ma-li byti na dvore zidovskem v sobotu zachranen jeden zid nebo nekolik zidu , musi byt zachraneni . Nikdy se tak nema stati , jde-li o nezidy ! Kiddusin,82a,b: Kdyby nebylo zidu , nebylo by zadneho pozehnani na zemi , ani slunce ani deste , procez by nebylo narodu na svete , kdyby nebylo zidu. Baba Bathra45a: Neni treba brat na nezida ohled pri obchodnim jednani . Baba Bathra54b: Majetek nezida je jako poust a kdo prijde a privlastni si jej stava se tedy jeho vlastnikem . Kethuboth5a: Buh vydal nezidovske narody zidum. Neni proto znasilneni nezidovek trestne . Berakhoth58a: Kdo vidi zastupy gojimu necht rekne : ,,Zhanobena budiz vase matka , matka , ktera vas zrodila!,, atd atd .....) jsou dukazem rasismu na nejvyssi urovni .

179046

29.12.2008 1:45

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 179046

84b Ma-li byti na dvore zidovskem v sobotu zachranen jeden zid nebo nekolik zidu , musi byt zachraneni . Nikdy se tak nema stati , jde-li o nezidy ! Kiddusin
Říkal mi známý, jehož příbuzný se zamiloval do Židovky a vystěhovali se do Izraele, že se to opravdu stalo před lety v Izraeli, že nějaký Palestinec v sobotu potřeboval zavolat záchranku a chtěl od Žida, ať zavolá telefonem. Žid to odmítl s tím, že je sabat. Izraelský soud pak rozhodl, že Izraelec byl v právu, ale zároveň prý prohlásil, že kdyby se jednalo o Žida, tak by telefon použít mohl. [chechtot]
Jinak v té knize pokud si dobře vzpomínám (??)jsou takové pikantnosti Talmudu, jako že odsouzený, který se před exekucí po... má být propuštěn nebo že rabín při cestě použil všechny záchody atd. Má to i svou logiku, akorát je sranda, že Židé všechno vnímají z tohoto úhlu pohledu.

179053

29.12.2008 3:27

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179053

Palestinci protoze jsou na rozdil od Zidu u sebe doma budou vzdycky v kazdy situaci uz tradicne victims pro Israelce ! Me by spis zajimalo jak by stejny spor dopadl v civilizovany zemi kde je propagovano multikulti a kde by soudce vzal do uvahy zakony zeme , zpusoby a zvyky jak toho Israelity tak i toho Palestince . [velký smích]

179064

29.12.2008 2:19

nejlepsi vtip dne

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 179046

"ze by byla cista krev zidovska promisena s necistou krvi nezidovskou"

Kdo ma dnes cistou krev? [chechtot]

Vložený obrázek

"People have long wondered why Jews seem to be disproportionately successful for their numbers. Well, the answer is quite simple. The ancient Hebrews, a Semitic people from the Arabian peninsula, were one of the groups responsible for displacing the original Medish inhabitants of the Levant. However, the Jewish diaspora led many of them to Europe where they acquired large amounts German, Italian, French and Spanish blood before moving to Eastern Europe to become the Ashkenazim. This has resulted in many intellectual, money savvy Jews of superior Medish type, and since most of them now reside as minorities in non-Medish lands, it makes perfect sense that they would dominate. On the other hand, the Jews who migrated to North Africa or remained in the Near East were not so fortunate. They got absorbed into the Sudish race, becoming the Sephardim, and have failed to accomplish anything of cultural significance."
http://www.geocities.com/medhammer/

http://www.dushkin.org/2007/05/12/jewish-lolcat/

179055

29.12.2008 5:04

RE: nejlepsi vtip dne

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179055

Uz jsem psal , ze ani pro sionistickyho zida nebo pro zida v Israeli neni zid jako zid jak to poznali v Israeli i zidi kteri emigrovali z byvalyho CCCP . Napsal bych jeste neco ze zidovsky historie co se tohoto tematu tyce , ale asi by me to nepustili .

179071

29.12.2008 20:21

RE: ze zidovsky historie

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 179071

Za pokus to stoji.
Nepiste nenavistne tema a drzte se urovne jinych pisatelu.
Jednobunecni tvorove z opozicniho serveru vas stejne nazvou nackem, komunistou a antisemitou. [oči v sloup]

179152

28.12.2008 22:33

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

simais 85.?.?.?

Reakce na 179028

Souhlasím s Montaznik.

Pane Pergill, to je skutečně velmi nečestné a nemorální, co jste prohlásil ( "Je to prostě muslim - bezectná, amorální zrůda." ).
Krom toho je to opravdu trestný čin.

A teorie o 80%-90% lhářů muslimů přece není obhajoba.

Jaké máte důkazy pro své tvrzení, že kdybyste se narodil v Arábii jako muslim, byl byste nemorální lhář?

179037

28.12.2008 23:27

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 179037

Jednoznačně podporuji stanovisko pana Pergilla. Proč?

Podle muslimské doktríny člověk nemůže určovat zákony a pro věřící existuje jen jediný zákon - posvátný zákon seslaný od Alláha.

Islám je náboženský systém, který určuje i způsob, jakým se má žít v rodině, jak se má řídit stát a kdo stát řídit bude. O tom rozhoduje v muslimském státě náboženské vedení muslimů, mulláhové, ajatolláhové, muftí a imámové.

Přesto (nebo proto?) se civilizace islámu dokázala v 7.až 13.století rychle rozvíjet, obohacovat dědictvím starověkého Řecka a Říma, vítězit na válečných polích a předstihnout Západ ekonomicky i kulturně.

Od renesance dochází k obratu. Po tři století odmítali islámští učenci dát souhlas se zaváděním tiskáren v osmanské říši.

Dnes nese islám odpovědnost za to, že téměř všechny země se statutem muslimského státu, z nichž mnohé nejsou vůbec chudé (ropa), jsou nedemokratické, omezují svobodu slova, ženám dávají menšinový statut a trpí analfabetismus.

Vykazováním žen do podřadného postavení se muslimský svět zbavuje talentů a energie poloviny své populace.

Výchova dětí v kritickém věku se v muslimských rodinách svěřuje matkám, které neumějí číst a psát a jsou ponižované a utlačované. Taková výchova plodí jedince naduté, arogantní, drzé nebo naopak odevzdané, pokorné a poslušné, ale v každém případě neschopné života ve svobodné a otevřené společnosti.

Totalizující náboženství umrtvuje lidskou tvořivost. Produktivita práce, která jinde soustavně roste, zůstává v zemích islámu na nízké úrovni.

Nedostatek svobody je zdrojem všech nesnází muslimského světa. Neboť :
- myšlenková svoboda oslabuje dogmata a cenzuru,
- ekonomická svoboda omezuje korupci a šlendrián,
- svoboda pro ženy staví hráz machismu,
- občanská svoboda je obranou proti tyranii.

Věda je vystavena v muslimských zemích tvrdému "odmítání", což je výrazný rys, který odlišuje Blízký a Střední východ od jiných regionů, rovněž zažívajících šok ze střetu se západní civilizací. Příspěvek islámské oblasti vědeckému rozvoji je přitom ve srovnání s dalšími neevropskými oblastmi světa (a dokonce i s vlastní minulostí) minimální.

Rozpor mezi hrdostí na dokonalou vírou a zklamáním z toho, jak druhořadou roli hraje tato víra v současném světě, vede ke hledání viníka. "Kdo nám to způsobil?" Když se nic nedaří, je docela lidské, klást si takovou otázku. Je vždy snazší a vděčnější hledat příčinu našich nezdarů jinde než doma.

Ovšem muslimský svět se nestal obětí Západu, ale svého vlastního archaismu a lajdáctví svých vůdců.

179040

29.12.2008 1:09

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 179040

Podepisuji s pod tento názor a jeho odůvodnění. Pokud by se PERGILL hájil tímto způsobem a měl by být podle našeho platného zákona stíhán, pak máme nepochybně špatný zákon a je třeba jej změnit, stejně jako prošetřit na čí podnět a proč byl tak koncipován.
Pro případné "protestanty" uvádím, že pronásledování a diskriminaci kvůli rase, náboženskému vyznání, politickému přesvědčení nebo dokonce pohlaví neschvaluji. A ani neměním svůj kdesi na počátku debaty uvedený názor na předmětný projev.

179051

29.12.2008 2:44

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 179051

Bezděky jsem zde rozpoutal diskuzi ke které uvádím:
Také nejsem zastáncem takzvaných trestných činů verbálních -
to v praxi znamená že nikdo nemůže být stíhán za názory! Výborně!
Ale potom takové právo musí platit pro každého, bez rozdílu!!!
Proč někdo může být haněn veřejně a beztrestně a o druhém se nesmí ani špitnout. A samozřejmě sem také spadá veleznámé popírání! To znamená, že na všechno mohu mít názor, ale na holokaust a další podobné informace, které se točí kolem židů, svobodný názor mít nesmím!!! A to ještě jenom v některých zemích EU!!! To je naprostá schizofrenie práva! Třeba ve Španělsku mohu
volně prohlašovat a pochybovat o počtu obětí holokaustu, ale v jiné zemi EU, třeba u nás nesmím pod trestní sankcí!!! Nezdá se vám to nějaké blbé? Mě se to jeví jako úplně zvrhlé právní uspořádání! Pokud se najdou někteří pochybovači, kteří při svém pochybování zdvihají pravici k árijskému pozdravu, tak tam bych
o nějakém trestním posouzení třeba ještě uvažoval, ale když jde o slušné a poctivé historiky,vědce, kteří se chtějí dopátrat
skutečností, potom je uplatňování práva na jedinou oficiální pravdu zločinem a skvrnou na justičním uspořádání!!!
Spravedlnost musí být pro všechny stejná a nedělitelná!!! Pokud tomu tak není, nejedná se již o spravedlnost, ale o její parodii!

179060

1.1.2009 15:49

RE: PERGILL, dopustil jsi se trestného činu, tak si nech okecávání!!!

mtk 80.?.?.?

Reakce na 179060

LN. 31.12.08 - "Čeští komunisté mají nového tiskového mluvčího - s kriminální minulostí. Je jím Josef Tomáš, který na počátku 90.let vydával a řídil extrémistický pravicový a antisemitský Týdeník Politika. ... byl ...odsouzen ... na sedm měsíců s podmínkou ..."

A za co?: "obhajoval pravost Protokolu siónských mudrců, otevřeně popíral holokaust ... velký prostor měl ... Miroslav Dolejší ..., který líčí 17.listopad jako spiknutí CIA, KGB a Mossdu, zednářů a židů. V časopise také vyšel rozhovor s fr. extrémistou J.M. Le Penem a několik článků pozitivně hodnotících jeho politiku. V předposledním čísle ... byl pak uveřejněn skandální "Částečný seznam Židů a židovských míšenců v současné kultuře ČR."

Co je skandálního na zveřejnění právé identity občanů ČR? Židé něco skrývají? Diskreditace oponentů nálepkováním "antisemita", "extrémista", "s kriminální minulosti" (a to jen kvůli vlastním názorům), to je přesně typické rozleptávání jakékoliv opozice židovskou oligarchií (banka, politika, soudy, média). Ať jsou konspirace jakkoliv směšné, zavádějící, bludné, toto je vždy "samoodhalení" původců spiknutí proti svobodě slova. Spiknutí, ukotveného přímo v ústavě. [bliji]

179395

28.12.2008 23:30

RE: Pane PERGILL, dopouštíte se trestných činů - hanobení a potlačování práv a svobod!!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 179009

I kdybyste měl pravdu ve všem co uvádíte, pominul jste jednu velmi zásadní věc. To malé procento "takto věřících židů" tvoří ekonomicky a politicky velmi vlivnou a silnou skupinu, která je strategicky rozmístěna v elitách zřejmě téměř celého světa, a v duchu toho, co jste napsal (první je šíření vlastního náboženství, i za cenu lži či rouhání), se ke svému náboženství veřejně nehlásí, naopak se hlásí k národnosti té které země. To jim dává velkou výhodu proti věřícím muslimům, kteří jsou na rozdíl od nich bezpečně identifikovatelní.

179041

29.12.2008 0:02

RE: Pane PERGILL, dopouštíte se trestných činů - hanobení a potlačování práv a svobod!!!!

Saša 74.?.?.?

Reakce na 179009

> Pro věřící judaisty, stejně jako pro věřící muslimy, je na prvním místě dobro jejich náboženství

Na druhém místě to co vidí jako svoje „dobro“ a v případě judaistů na předním místě silný nacionální pocit sounáležitosti, přikazující i bezbožným „zbožně“ hájit neobhajitelné a překrucovat lež na pravdu. Náboženství a „nacionální“ sounáležitost jsou nejsilnější lidské vazby, z tohoto pohledu není divu, že jinak slušní lidé, zfanatizovaní zcela obdobně jako kdysi Němci nacismem se zastávají vraždění. Nikdy to nejsou všichni judaisté nebo muslimové. Pohled obou na ostatní svět je kvalitativně stejný.
Kde je tedy rozdíl? V Íránu, žijí spokojeně židé, nikdy nikoho nenapadl a Ahmedinežád proto může s čistým svědomím přát světu vánoční svátky. Sionistický stát nejdříve zabránil dopravě léků a potravin do Gazy a pak započal vánoční bombardování. Kdybych se vyjádřil obdobně o Židech jako Vy o muslimech tak za to je tvrdý kriminál.

179044

28.12.2008 23:32

RE: Pane PERGILL, dopouštíte se trestných činů - hanobení a potlačování práv a svobod!!!!

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 178983

Ja bych ho hned odkazal s tou fantasmagorii treba na s-Eretz kde to je taky sama prolhana , bezcitna a amoralni zruda ! Uz jen ty bezduvodne nic nevysvetlujici nenavistne reakce rabinu v GB na Ahmedinezaduv vanocni projev ktery nepotlacoval svobodu nebo prava jakehokoliv etnika jsou toho dukazem !

179042

29.12.2008 13:58

RE: Projev je plný zcela zjevných hrozeb: zjevných každému, kdo zná Korán a alespoň minimum historie.

xml 85.?.?.?

Reakce na 178968

Vase rozumkovanie je mylne. Hlavny rozdiel medzi krestanskou vierou a islamom ci judaizmom je ten, ze my krestania uctievame trinitu t.j. trojjedinost boha. Co to znamena? Trojjedinost boha je uctievanie Boha Otca, Jezisa Krista a Ducha Svateho ako nasho boha vo svojich troch osobach. Judaizmus a ani islam, kt. z judaizmu priamo cerpa (vid. Vznik Islamu - Rothkranz) Jezisa Krista ako syna jedineho Boha neuznavaju. Tymto padom islamisti a judaisti nadalej podliehaju staremu zakonu a krestania novemu zakonu! Ziadne kompromisi ani zaradovanie krestanov a islamistov do jednej skupiny nie je pripustne. Keby Jezis dnes zil islam by neexistoval [cool]

179111

29.12.2008 21:00

Projev je plný... - Reakce na diskusi

A.S. Pergill 89.?.?.?

Reakce na 178968

1. Takto pojatá ochrana "...politické přesvědčení..." v podstatě ochraňuje jakoukoli, i nejzrůdnější politickou ideologii (např. by se ochrany podle tohoto paragrafu mohli dovolávat i (neo)nacisté a jiné extrémistické skupiny). Vylučoval by např. potrestání účastníků známé "kuřimské kauzy" (znásilňovat a mučit děti bylo prý jejich náboženské přesvědčení).
2. Islám není náboženství, ale agresívní a jednoznačně zločinná ideologie, plně srovnatelná s výše zmíněným nacismem.
3. Islám má přímo v programu vybití všech nemuslimů, kteří nejsou křesťané nebo židé, a ty zotročit. Není to nějaká zastaralá překonaná ideologie (tak můžeme charakterizovat podobné pasáže z Bible), ale právní praxe současných islámských zemí (v různých "soft" nebo "hard" obměnách). Citovaný §198 by tedy měl být především využit k potlačení všech přívrženců této ideologie u nás. Že se tak neděje, je jednoznačně skvrna našeho soudního systému + soudnictví dalších evropských zemí.
4. Saša nehorázně lže ohledně Židů v Íránu. Za šáha (který se snažil udělat z té země civilizovaný stát) jich tam žilo řádově několik desítek tisíc, po vyhlášení "islámské republiky" se jejich počet začal snižovat na současných několik desítek. Tak silně (percentuálně) nezredukoval populaci židů v zemi ani Hitler, byť absolutně šlo o podstatně vyšší počty lidí.
5. xml má pravdu v tom, že islám je judaismu bližší než křesťanství (je to značně světská ideologie s některými náboženskými prvky přejatými z judaismu). Nicméně trojjedinost boha, kterou navíc ne všechny křesťanské skupiny uznávají, křesťanství stěží může vylučovat z ostatních monoteismů.

179166

29.12.2008 23:39

RE: Projev je plný... - Reakce na diskusi

Saša 74.?.?.?

Reakce na 179166

>4. Saša nehorázně lže ohledně Židů v Íránu.

Je pravdou, že před léty "Za šáha jich tam žilo" více, ale pak již začínáte lhát Vy, pane Pergill.

25000 hrdých Íránských židů dle BBC – na rozdíl od Palestinců mohou cestovat do Izraele a zpět, jsou plnoprávnými občany, mohou chodit do židovské nebo státní školy, mají přes 40 synagog atd.

dle CNN byli podpláceni, aby emigrovali do Izraele

Íránští židé odsuzují současné napadení Gazy Sionisty Izraele(CNN)

Mediální kampaň na podporu Izraele je tentokrát nařízena samotnou Tzipi Livni, jako by nestačilo, že již z pocitu sounáležitosti a nadřazenosti Židé celého světa budou řezníkům tleskat. (Ne, stoprocentně všichni, ale většina omámena komplexem nadčlověka.)

179195

30.12.2008 2:43

RE: Projev je plný... - Reakce na diskusi

A.S. Pergill 89.?.?.?

Reakce na 179195

1. Nemuslimové nemohou být v islámských státech plnoprávnými občany. To přiznávají po přitlačení ke zdi i profesionální islámští propagandisté. Konkrétně platí speciální daně (zatímco muslimové buď žádné nebo jen symbolické - to názorně ukazuje parazitickou podstatu islámu), nesmějí mít zbraně, jsou silně diskriminováni v občanskoprávních a majetkových sporech atd. Většina z toho platí i pro současný Írán.
Vámi uváděné číslo platí pro počty Židů někdy na začátku "islámské revoluce". V současné době je to opravdu jen pár desítek jedinců, většinou starých a nemocných natolik, že odchodu ze země nejsou schopni.
"Státní školy" v Íránu existují pouze islámské, Ž/žida by tam vzali leda v rámci přípravy na konverzi k islámu. Ty židovské školy dnes již existují v podstatě jen na papíře, dtto ty synagogy (mimo jiné i proto, že v islámu je zakázáno provádět opravy na křesťanských kostelích a židovských synagogách, možná něco zvládli dát dohromady za šáha, ale teď si nic takového dovolit nemohou).
2. Je asi rozdíl mezi "podplácením k emigraci" a zaplacením cesty těm, které režim zotročil a připravil o majetek (takže nemají na jízdenku), případně po nich v souvislosti s odjezdem režim požaduje nějaké "výpalné" (asi jako u nás komunisté při legální emigraci); pokud to levicoví propagandisté z CNN nerozlišují, svědčí to jen a jen o úrovni jejich serioznosti.
3. Íránští Ž/židé odsuzují izraelský útok na pásmo Gazy asi stejně, jako naše generace Chartu 77 a předchozí atentát na zastupujícího říšského protektora. Navíc pochybuji, že by se jich vůbec někdo ptal.
4. Nevím, co má "mediální kampaň na podporu Izraele" společného s diskutovanou problematikou.

179219

30.12.2008 6:57

RE: Projev je plný... - Reakce na diskusi

Saša 74.?.?.?

Reakce na 179219

1. Kdyby jste se namáhal podívat na přiložený směrník BBC News ověřil byste si, že se Vaše informace nezakládají na pravdě. Neuvádíte žádný zdroj, vymyslel jste si nenávistné lži. Vedoucí rabín židovské menšiny v Íránu, říká: „Otec Íránské revoluce, Imam Khomeini uznal, že Židé jsou náboženskou menšinou a proto musí být chráněni. Výsledkem je židovský poslanec v parlamentě. Khomeini rozlišoval mezi Židy a Sionisty a on nás podporoval. Televize plete Sionismus s Judaismem a lidé si mohou mylně myslet, že cokoli dělá Izrael je podporováno všemi Židy. “ Íránský žid a poslanec Mudr Maurice Mohtamed otevřeně ostře kritizuje některé názory presidenta Ahmadinejada a přes to prezidentská kancelář darovala peníze na Teheránskou Židovskou nemocnici. Žid v Íránském parlamentě dr. Mohtamed je toho názoru, že antisemitismus není Islámu nebo Íránu, ale záležitostí Evropy. Židovský poslanec zvolený ¼ milionem Íránských Židů si stěžuje, že Židé mají potíže se stát řediteli škol a armádními důstojníky.

2. Na CNN a na Haaretz se dozvíte, že Íránští Židé, kterých emigrovalo do Izraele celých čtyřicet, dostanou $10,000 US dolarů každý a mimo běžné pomoci imigrantům od státu a zaplacení Vámi zmíněné letenky..

3. Do duše nikdo nikomu nevidí, ale přečtěte si CNN

4. Nařízená mediální kampaň na podporu Izraele, znamená že odvedení pozornosti a lživá pomluva někoho jiného je dobrá.
Jen Židé mají patent na utrpení, ostatní si nezasluhují pozornosti ani jako zvířata.

179224

30.12.2008 16:27

RE: Projev je plný... - Reakce na diskusi

A.S. Pergill 89.?.?.?

Reakce na 179224

1. Nejsem schopen posoudit věrohodnost jednoho konkrétního zdroje, nicméně obecně má současná BBC velice daleko k té striktně objektivní stanici z dob druhé světové i následující studené války. Sám mám uváděná čísla z webů zaměřených na problematiku islámské revoluce, a sociálních jevů, které ji provázení. Problematika Ž/židů je tam jen jedním z mnoha střípků mozaiky. Nicméně skvěle koresponduje i se současným / nedávným tažením proti etnickým Číňanům v islámistických státech JV Asie i likvidačními aktivitami vůči křesťanům v subsaharské Africe.
"Ochrana" je zažitý islámistický termín pro nerovnoprávné, polootrocké postavení křesťanů a Židů v islámských státech. Je to sice něco jiného, než "ochrana", kterou poskytují u nás zejména rusky hovořící gangy, ale je to rovněž v podstatě kriminální aktivita.
Černoši měli v rasistické JAR celou jednu parlamentní komoru a "barevní" druhou; přesto nijak nebyli schopni zlikvidovat režim apartheidu. Jeden Žid v Íránském parlamentu nemá větší reálnou moc než středověký šašek na královském dvoře (spíš výrazně menší). Konec konců Arabové mají své zástupce v Knésetu a nijak to sionistickou podstatu Izraele také nenarušuje. (Nehledě faktu, že parlament má v prostředí teokratické diktatury roli velice omezenou.)
2. Takže se Izrael snaží stáhnout židovské emigranty z Íránu, aby odešli do Izraele (a ne třeba do USA), a nikoli že jim platí, aby emigrovali z Íránu.
3. Do duše nikomu nevidí, spíš je vhodné se poohlédnout po prohlášeních těch, kdo z Íránu úspěšně emigrovali a nenechali tam nikoho, na kom by se režim mohl mstít.
4. Poměry v Íránu se netýkají jen Ž/židů, ale prakticky všeho slušného, co tam vzniklo za šáha.

179267

27.12.2008 16:52

Iran

brezo 217.?.?.?

To co nasralo sudruhov majitelov "pravdy" v mediach nieje to ze prezident Iranu zagratuloval k Vianociam ale fakt ich nasralo ze spomenul Jezisa. Pre neznalych: Jezis je jeden pan zidovskeho povodu ktoreho nenavidia. Nenavidia ho lebo ucil ze Zidia niesu jedini vyvoleni narod ale vsetci su pored bohom rovni.

Len tak sa skuste sa spitat ktorehokolvek Zida co si mysli o Jezisovi. Najlepsie priamo v Izraeli. Ale bacha, ak Zidovi date novy zakon v Izraeli tak skoncite v base. Je to predsa demokracia na blyzkom vychode. A zaklad judaizmu nieje stari zakon ale stari zakon plus talmud. Talmud je v podstate nieco ako "navod k pouzitiu" alebo lepsie povedane "vykonavacia dolozka". Zatial co stari zakon najdete kdekolvek, talmud je jaksik schovani. Zrejme tam nieje nic prijemne. Ked zozeniem a precitam vijadrim sa jednoznacnejsie.

178969

27.12.2008 21:39

RE: Iran

feelix 84.?.?.?

Reakce na 178969

Milý "brezo", držím Ti palce, aby sa ti podarilo zohnať výtlačok talmudu, ale najprv by si si mal rýchlo zohnať a dobre prečítať Pravidlá slovenského pravopisu, aby si neplietol "i" a "y". Zmysel Tvojho príspevku je O.K., aj ja s ním súhlasím, ale príšernou gramatikou si ho úplne dokur_il.

178985

28.12.2008 20:18

RE: Iran

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 178969

tu ho máte [velký smích]

The Babylonian Talmud edited by Rabbi Dr. Isidore Epstein of Jews’ College, London

Structure of the Talmud Files

koupit lze třebas zde

připojím svoje tradiční varování:"Zvláště Saruman však pronikl do umění Nepřítele tak, že ho zcela očarován začal napodobovat a hledat vládnoucí Prsten. Ani jeho moudrost a zkušenosti ho nezachránily před smutným koncem bez pochopení." (J.R.R.Tolkien, Pán Prstenů)

179026

29.12.2008 1:14

RE: Iran

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179026

Nahodou jsem sehnal dva unikaty ktery jsou soli v ocich zidu a tak by me zajimalo na kolik by rabini (treba ti v GB) ocenili originalni v kuzi vazany do Nemciny prelozeny rasisticky Talmud drze vydany zidovskym nakladetelstvim jen kratce pred tim nez se A.H. stal Fuhrerem . Ten druhy unikat je jeste z byvaly CSSR , narazil jsem v Praglu na Richterovu knihu Talmud a Sulchan Arud v nezidovskem zrcadle vydana v Protektoratu za Reinharda Heidricha ..... A ted pred vanocema jsem mel zase luck . Sehnal jsem opravdu zachovalou knihu a ozdobu kazdy knihovny ( prvni vydani ) International Jew od Henry Ford .....

179052

29.12.2008 2:29

RE: Iran

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179052

"Richterovu knihu Talmud a Sulchan Arut v nezidovskem zrcadle"

dohodneme scan? [mrknutí jedním okem]

179058

29.12.2008 3:33

RE: Iran

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179058

Ja scan nemam . Ale nak to vyresim . Kopii jak to s nama mysli zidi by si mel precist kazdy .

179065

29.12.2008 9:44

RE: Iran

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179065

ok, dejte mi echo na e-mail

179087

29.12.2008 10:41

RE: Iran

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 179065

Hlásí se druhý vážný zájemce ochotný scanovat kopii a šířit dál.

179090

29.12.2008 16:20

RE: Iran

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179090

Vy jste tady vsichni takovi spravni, cisti, spravedlivi, poslusni zakonu, ale porusovat copyright to vam nevadi, ze jo? Jste obycejni hypokrati. Kdyz prijde na vec, tak rikate jedno, ale delate uplne neco jineho. Bezte se vycpat do muzea lidskych odpadku. "ochotny scanovat a sirit dal."

179124

29.12.2008 17:26

RE: Iran

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 179124

Vážený pane 72 ko - svobodné šíření informací máte zaručeno základním právním nástrojem tohoto státu a tím je ústava!!!
A porušování ústavního pořádku je trestný čin, který jste právě spáchal, když jinému bráníte v jeho ústavou chráněném a zaručeném jednání - šíření informací - zde bez povolení, nejde o výdělečnou činnost!
Ona není jenom trestná činnost, kterou se protivíte zákonu, ale je stejně trestné, když někomu bráníte v činnosti, která je zákonem chráněna, třeba jako je výkon náboženské víry,svobodné šíření informací jakýmkoliv médiem,svobodu shromažďovací a další!!! Bude dobře, než něco blbého napíšete, si třeba jenom ústavu, ale i trestní zákon přečíst. Někdy jde o zajímavé čtení, když to potom srovnáte s realitou!!!

179130

29.12.2008 18:14

RE: Iran

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179130

Montazniku, nevim, jak s tou vasi ustavou budete argumantovat v Kanade u soudu. Ja jsem zadny trestny cin nespachal tim, ze jsem poukazal na autorska prava a copyright. Nevim, kam na ty vase "zakonne" vyvody chodite, ale jste vedle jak ta jedle. Bezte zpatky neco montovat. [smích] [smích]

179134

29.12.2008 17:45

RE: Iran

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179124

"porusovat copyright to vam nevadi"

a kdo ho vlastní a kde si tedy můžu knihu zakoupit? [velký smích]

Vydavatelství L. Mazáč existující dodnes jsem bohužel nenašel [oči v sloup]

179131

29.12.2008 18:06

RE: Iran

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 179131

Pokud si pořídím kopii nějaké knihy nebo CD, či DVD a neprodám ji, nejsem zákonem postižitelný i když ji předám dál, jinému uživateli! Už v nákupu kopírek a materiálu na kopírování CDR je
účtován poplatek, který je odevzdáván organizacím, kteří spravují
copyrigt a ti podle četnosti díla přidělují poplatky, které jsou
určeny k uhrazení ztrát, které autorům uměleckých děl a organizací, kteří jsou majiteli copyrigtu vznikají.
Takže nevýdělečné kopírování je naprosto v pořádku!

179132

29.12.2008 18:32

RE: Iran

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179132

ok, také jsem si to myslel, ale příslušnou legislativu podrobně neznám. Každopádně díky za info, ten zoufal výše, hledal hledal, kde by se drápkem zachytil a o Zvědavce se otřel, ale naštěstí jste to uvedl na pravou míru. Díky [mrknutí jedním okem]

179140

29.12.2008 19:38

RE: Iran

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179140

Tak si to hosi myslete. Mozna to tak pracuje v Cesku na Ceskych materialech, ale jinak to Montaznikovo mudrcovani ve svete neplati. Nedelam nic, cim bych se otiral o Zvedavce. Poukazuji pouze na zakony, ktere v civilizovanem svete plati. Neprinesl bych to, kdyby jste vsichni ze sebe nedelali takove spravedlive svatousky. Budto se seznamte se zakony, nebo o tom nemluvte jako by jste je znali. Tot vse.

179148

30.12.2008 0:33

RE: Iran

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179148

"Nedelam nic, cim bych se otiral o Zvedavce"

"kdyby jste vsichni ze sebe nedelali takove spravedlive svatousky"


Vy ani nevíte co píšete... jedna věta popírá druhou. [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

179203

29.12.2008 18:21

RE: Iran

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179131

Copyright vlastni budto autor a nebo ten, komu ten copyright byl autorem postoupen. Jestlize si nemuzete knihu zakoupit nebo vypujcit, tak jste na tom jak se v Kanade rika "out of luck." Nedostupnost knihy vas neopravnuje ke kopirovani i jedne jedinne stranky bez svoleni autora. [pláč] [pláč]

179138

29.12.2008 18:55

RE: Iran

Montaznik 88.?.?.?

Reakce na 179138

Nebudu se přít,ale to by v tom okamžiku nebylo možné účtovat poplatky při nákupu kopírovací techniky a materiálu.
Kanadský zákon nejspíše rozeznává "veřejné šíření", i když neúplatné! Jinak je v tom okamžiku takové nařízení a zákonná úprava zcela nesmyslná! Udělám si kopii pro vlastní potřebu a veřejně nešířím, předám takovou kopii bezúplatně známému nebo příbuznému, opět veřejně nešířím! Tam bude právní zádrhel v Kanadě!Musí vám dokázat veřejné šíření, což třeba je internet - veřejně přístupné médium! Nejde jenom o právní úpravu českou, ale platnou pro celou EU! Nevím, proč by se měla Kanada tolik odlišovat.Ale možná by nějaký čtenář mohl uvést věc na pravou míru a v kostce příslušnou kanadskou právní úpravu ocitovat!
I pro ostatní by mohlo jít o zajímavou informaci. Je dobře znát předpisy i když se obecné nedodržují a každý na ně kašle!

179144

29.12.2008 20:54

RE: Iran

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179144

ja zjistil ze v kazdy librery v Canade si muzete pro svou potrebu okopirovat z jakekoliv knihy jakekoliv stranky a na kviceni o copyrights se muzete leda tak vysrat a to same plati o nekom kdo vam kopie i doma pro Vasi potrebu poridi . To znamena ze udelam kopie a poslu vam je courier nebo postou a mamlaskove v synogogach budou muset zavrit hubu . [chechtot]

179163

29.12.2008 21:12

RE: Iran

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179144

Montazniku, nevim, co vam v Cesku uctuji pri koupi knih, novin, CD, DVD a podobne.
To neni jen Kanada, ale i USA, Japonsko a rada dalsich zemi, kde si zakonne nemuzete poridit kopii techto materialu ani pro sebe, natoz to nekomu darovat. Darovanim treba CD, nebo DVD svemu bratrovi, sestre a podobne zpusobujete, ze ten clovek uz neciti potrebu si to CD a nebo DVD koupit, tudiz okradate toho autora. Neznam zakony v EU, ale nebyl bych prekvapen, kdyby byly stejne. Kopirovanim CD pro sebe zase zpusobujete, ze budete pouzivat kopii, ktera kdyz se ponici, tak porad mate original, ktery muzete hrat, nebo si poridit dalsi kopii. Proto si nekoupite novou CD, protoze tu puvodni jste neznicil. Takze zase autor, vydavatelstvi, nakladatelstvi prichazi o penize. Nerikam tady co je spravne a co je nespravne, jaky je muj osobni nazor, jen uvadim veci na spravnou miru. Tak, tak.

179171

29.12.2008 21:12

RE: Iran

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179138

Autor je uz po smrti a tak se na jeho dovoleni poridit nekolik kopii k Vasi velke radosti doprosovat nemusim ..... Jo abych nezapomel , tu Richterovu knihu v Praglu v antikvariatu jsem koupil od obcana zidovske narodnosti za 150 korun Ceskoslovenskych a mam od ty transakce i uctenku . Moc me mrzi , ze jste nemel moznost videt pana prodavajiciho ktery si myslel jak na me a ty knize vydelal . [velký smích]

179170

29.12.2008 20:41

RE: Iran

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179124

Rozumim Vam , lidi by podle vas zidu nemeli vedet jaky rasisti Israelci jsou a tak se budete ohanet copyrights . Ale ani to Vam nepomuze protoze informace o zidech se budou sirit dal ! Mezi nami , Nemci kterym jste jejich vynalezy po 2 WW vy zidi sproste ukradli , vydavali je za svy a nechali patentovat a z kterych delate prachy dodnes meli copyrights taky !

179159

29.12.2008 22:22

RE: Iran

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 179124

Vážený anonyme 72, má ochota scanovat kopii a šířit dál vychází z předpokladu, že předválečná kniha, jíž se to týká, již není chráněna autorskými právy, která zatím v ČR jsou chráněna pouhých 70 let. Nevím, co důležitého bych ještě dodal.

179183

29.12.2008 23:20

RE: Iran

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179183

Autorska prava nejsou datovany od vydani knihy, ale od smrti autora. To muze byt 50, 70, 80 nebo i vice roku.

179194

30.12.2008 1:16

RE: Iran

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 179194

To neni Vase kniha a taky starost ! Zacinam premyslet o druhem vydani teto knihy aby takove vzacne dilo ktery je zidum soli v ocich neupadlo v zapomeni .

179210

30.12.2008 2:54

RE: Iran

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179210

Neni to moje kniha a neni to moje starost. Ja tady mluvim o principu autorskych prav Hurvajsi. Ty si delej co chces. [smích]

179220

30.12.2008 15:47

RE: Iran

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 179220

o jakém principu to plácáte? myšlenky v knize jsou určeny k tomu aby byly šířeny navíc stejně jako vražda na tyranu není vraždou tak porušování autorského práva v určitých případech není zločinem maucta [smích]

179260

30.12.2008 17:28

RE: Iran

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 179260

O jakem principu placam? O autorskych pravech, o autorskych pravech. Je to pro vas tak tezke pochopit??

179276

30.12.2008 15:03

RE: Iran

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179210

"Zacinam premyslet o druhem vydani teto knihy"

bingo! [cool]

179255

30.12.2008 16:06

RE: Iran

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 179124

Ale no tak, zrovna vy čistokrevní jste ČR okradli o 10.000.000.000 Kč za tu vaši TV Lauder-Železný. Čistokrevná ruka čistokrevnou ruku myje. Je mi jasné, odkud vítr vane. Od Sionu, že?

179263

27.12.2008 18:35

Jiste ze je neakceptovatelny

oldis 85.?.?.?

protoze je to zcela neco jineho nez by ti co ho odmitaji akceptovat potrebovali, jak maj tedka takoveho kultivovaneho cloveka vojensky napadnout?

178974

27.12.2008 21:25

Vsude ve svete

Kadence crazy 154.?.?.?

se i tem kteri se modli k vlasatamu hippanovi z krize muselo po ty reakci zidu na Vanocni poselstvi iranskyho prezidenta Ahmedinezada rozsvitit v kebuli .........

178984

28.12.2008 1:36

Porovnejme situaci

vodnik007 71.?.?.?

Zamyslime-li se nad vyrokem Ahamdinezada: "Ještě jednou gratuluji každému jednotlivci a všem k výročí narození Ježíše Krista. Modlím se, aby nový rok byl rokem štěstí, prosperity, míru a bratrství pro všechny lidi."
A nad vyrokem z ministerstva:
„Prezident Ahmadinežád pronesl za dobu svého setrvání v úřadu řadu antisemitských glos,“
Pak jsme nuceni porovnat celou situaci. Vudce nebezpecneho statu, ktery doposavad nikoho nenapadl, preje pohodu k tradicne dulezitym svatkum. K svatkum, ktere nam nasi vlastni myslitele prejmenovali na "vseobecne zimni oslavy" a ktere se slavi prostredim ohavneho klauna a na oslavovaneho se jiz moc nedostava.
Takze prani k svatkum, je dnes antisemiticky vyrok! Jakasi firma dokonce propustila zamestannce, zenu, ktera stale prala lidem Merry Christmas.
Jak to vlastne je? Iran je nebezpecny stat, ktery nenapada sve sousedy, nema atomove zbrane a tvrdi, ze je ani nechce. Na druhou stranu, Amerika dava miliardy dolaru Egyptu, Izraeli a Palestine. Egypt pry dava Palestincum zbrane a ti se spolu s Izraelem neustale rezou, jiz 60 let.
Kousek dal se potyka Pakistan s Indii. Oba staty maji a vyzkousely atomove zbrane ale ze by z nich sel strach zatim neni videt.
Izrael sice zadne atomovky nepriznava ale proslicha se, ze je mozne, ze by je mohli na Iran pouzit.
Tak o co vlastne jde?
Osobne Islam nemam rad ale verim, ze kdybychom jim nelezli do zeli, necpali by se ven, do narodu, ktere povazuji za neciste. Ted se jich nezbavime.

178995

28.12.2008 18:45

RE: Porovnejme situaci

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 178995

O to právě jde. Když se člověk zamyslí, tak začne vnímat věci jinak. Kdoví proč byla Kambodža tak mírumilovná a zničeho nic tak vlastní krve lačná, když se tam bílý muž z kvérem objevil. Jeví se to nějak jako kdyby někdo moc chtěl po nás šťouchat klackem do vosího hnízda. Ten někdo si rozhodně svátky klidu a míru nepřeje, sám je nedodržuje a dává nám to jasně najevo v Gaze. Jistě že by muslimové klidně seděli doma, kdybychom jim do zelí nelezli, ale asi jde o to zelí nebo co. Hlavně ne klid a mír, z toho moc prachů nekouká, lidi by se bavili, utráceli jen co mají, nezadlužovali by se a to není proti zoufalství a neštěstí žádnej kšeft.

179020

28.12.2008 19:53

RE: Porovnejme situaci

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 178995

"rokem štěstí, prosperity, míru a bratrství pro všechny lidi."

ono totiž tento rok (bezezbytku realizovaný) by byl faktickým zánikem sionistů, když to vezmeme do důsledků

o to víc je naštvalo, že je zmíněn Ježíš, kterého bytostně na rozdíl o muslimů nesnášejí [cool]

Ježíše neukřižovali muslimové, ale židé prostřednictvím Římanů. A toto stigma je stále provází, takže pění, když se jim jeho jméno připomíná, a zvlášť od prezidenta Íránu, který je natolik chytrý, že zajistil, aby na jeho stát nemohli beztrestně zaútočit. Je třeba znát kontext, a následná mediální hysterie se pak dá lehce pochopit.

179024

28.12.2008 20:04

RE: Porovnejme situaci

simais 85.?.?.?

Reakce na 178995

Je třeba pečlivě rozlišovat fakta a spekulace.

Faktem je, že vánoční poselství prezidenta Ahmadinežáda uveřejněné na tomto serveru je neprofesionální (byť slušný) překlad anglického překladu.

Faktem je, že prezident Ahmadinežád vyzval v tomto projevu k lásce, bratrství, lidskosti a službě Bohu (první polovina projevu).

A faktem je že jako ty zlé, kteří se protiví Bohu (protivili by se Ježíši), označil "tyranské postupy převládající globální ekonomiky a politických systémů". Dále pak prohlásil, že Ježíš s těmito fenomény bojoval již za svého života a "bezpochyby by s nimi bojoval dnes".

Faktem je, že mimo jiné ve svém projevu prezident Ahmadinežád postavil lásku, porozumění a lidskost na jednu stranu a "tyranské postupy převládající globální ekonomiky a politických systémů" na stranu druhou.

Mou spekulací je, že prezident Ahmadinežád ve svém novoročním projevu použil tuto spekulaci záměrně.

Faktem je, že tvrzení: "Ježíš z Nazaretu by bezpochyb bojoval proti postupům současné převládající globální ekonomiky", je nepravdivé. Takové tvrzení prozrazuje o svém autorovi, že buď neváží svá slova nebo zcela pohrdá Ježíšem a Bohem tím, že neváhá zneužít jejich jména pro prosazení vlastních názorů a cílů.

Nicméně faktem je, že láska, bratrství a pomoc jsou obecně dobré a že směřování globální ekonomiky a různých politických systémů je třeba podrobovat stálé, otevřené a věcné kritice.

179025

28.12.2008 20:56

RE: Porovnejme situaci

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179025

"Takové tvrzení prozrazuje o svém autorovi, že buď neváží svá slova nebo zcela pohrdá Ježíšem a Bohem tím, že neváhá zneužít jejich jména pro prosazení vlastních názorů a cílů."

znáte novozákonní vypráskání penězoměnců z chrámu, kritizování celníků a slova že spíše velbloud uchem jehly než boháč do nebeského království? + řádné placení daní (Co císařovo císaři, co Božího Bohu.), které mnoho firem v globální ekonomice nezákonně krátí?

a např. princip rovné daně je zakotven v podobenství o chudé ženě, která dávala ze svého zbytku a bohatých, kteří dávali ze svého nadbytku, ale Ježíš prohlásil, že ONA DALA VÍC. Jasný procentuální přepočet.

V tom Vašem hodnocení bych byl opatrný. I když náznak zpolitizování tu samozřejmě je.

179027

28.12.2008 21:52

RE: Porovnejme situaci

simais 85.?.?.?

Reakce na 179027

Ano, lze spekulovat, zda by Ježíš krititizoval některé aspekty týkající se globální ekonomiky. Lze spekulovat, jak intenzívně by se této kritice věnoval. Lze spekulovat, do jaké míry byl Ježíš ekonom. To vše lze, dle mého názoru, při zachování úcty k němu.

Rozhodně ale nelze prohlásit "Jdyby byl Ježíš dnes na zemi, bezpochyb by bojoval proti tyranizujícím praktikám převládající globální ekonomiky a politických systémů." a zároveň Ježíše ctít. Já bych neměl odvahu hovořit s takovou jistotou ani o tom, co by udělala moje babička, kdyby byla dnes na zemi.

179030

28.12.2008 22:31

RE: Porovnejme situaci

Saša 74.?.?.?

Reakce na 179030

Četl jste někdy Bibli `simais`?
Pokud se jen přikláníte k výkladu Bible, pak nejde o žádnou spekulaci a to včetně toho citátu:

„Kdyby byl Ježíš dnes na zemi, bezpochyb by bojoval proti tyranizujícím praktikám převládající globální ekonomiky a politických systémů."

Z Vašeho pohledu, Ježíš zřejmě byl sebenenávidící Žid a proto podsouváte nějakou neúctu a srovnání s Vaší babičkou. Nezastávám se žádného náboženství, ale zmíněné jsou sympatické zásady křesťanství a důvodem proč se stalo předním náboženským směrem.

179035

28.12.2008 22:58

RE: Porovnejme situaci

simais 85.?.?.?

Reakce na 179035

Pokud máte na mysli ta čtyři evangelia, která jsou zahrnuta v Novém zákoně, četl jsem jejich nejrozšířenější překlad a části opravených překladů.

Vůbec nechápu, proč by měl být z mého pohledu Ježíš z Nazaretu "sebenenávidící žid".

Pouze nejsem schopen z žádného evangelia dojít jistoty, že by Ježíš považoval praktiky převládající globální ekonomiky za tyranizující ani že by proti nim bojoval. A nedovedu si představit člověka, který by mohl něco podobného po 2 tisících let čestně prohlásit.

Svou babičku jsem zmínil jako příměr, protože zemřela před pár lety, velmi dobře jsem ji znal a chovám ji ve velké úctě. Přesto a právě proto bych si jí nedovolil podsouvat žádné názory na aktuální dění, které nezažila.

179038

29.12.2008 3:06

RE: Porovnejme situaci

Saša 74.?.?.?

Reakce na 179038

Nechci se do Vás navážet nebo dotýkat Vašeho přesvědčení, pro jistotu omluvy předem. Interpretace biblického narození Ježíše Krista: židovské dívce bez domova se narodil syn. Později šířil již tehdy revoluční sociální (socialistické) myšlenky, pro které byl nakonec ukřižován. Dnes židé přišli s termínem sebenenávidící žid, používaného pro žida s diametrálním odklonem od jejich víry. Tehdy, byl dle Bible zastáncem chudých a utiskovaných a lze tedy předpokládat, že by ani za 2000 let nezměnil názor. Je tam samozřejmě předpoklad, že by nemusil žít pod bolševickým komunismem, lidé nebyli, jací jsou a tak podobně. Viz rovněž odpověď od MéďaBéďa.

179062

29.12.2008 13:06

RE: Porovnejme situaci

simais 85.?.?.?

Reakce na 179062

> Nechci se do Vás navážet nebo dotýkat Vašeho přesvědčení ... (Ježíš) Později šířil již tehdy revoluční sociální (socialistické) myšlenky, pro které byl nakonec ukřižován
Sašo, s Vaší interpretací života Ježíše z Nazaretu nesouhlasím. Určitě je toto téma hodno větší diskuse. Vašich názorů si ale vážím a nikterak mě neuráží.

Rozhodně však nesouhlasím s tím, aby kdokoliv vyzýval k následování učení Ježíše a jedním dechem vnucoval přestavu, že by Ježíš považoval praktiky převládající globální ekonomiky za tyranské a bojoval proti nim. To je nesprávné a nebezpečné a nic na tom nemění fakt, že se sám obávám negativních dopadů globální ekonomiky na některé lidi.

179108

30.12.2008 0:45

RE: Porovnejme situaci

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 179030

"Já bych neměl odvahu hovořit s takovou jistotou ani o tom, co by udělala moje babička, kdyby byla dnes na zemi."

ale máte odvahu prohlásit: "Rozhodně ale nelze prohlásit ....." a zároveň Ježíše ctít."

Jste jeho advokátem? Máte s ním zavedenou telefonní linku? Ostatním o něm s jistotou hovořit zakazujete a sám o něm s jistotou hovoříte.

Buďte důslednější v tom co píšete.

179204

28.12.2008 22:07

RE: Porovnejme situaci

satai 193.?.?.?

Reakce na 179027

Vypraskani penezomencu melo spis za ukol ocistit chram nez neco tvrdit o spatnosti smenarenstvi. S celniky a vybercimi dani Jezis hovoril i mirne, cimz se lisil od sveho okoli. Velbloud je spatny preklad. A cisarovo cisari ma s placenim dani asi tolik spolecneho spolecneho jako hodinky s holinkami.
Ty vyroky byly proslovene v nejakem kontextu, navic zapsany az leta po smrti Jezise. To je spolu s tim, ze ne kazdy preklad je spravny, zaruka toho, ze kdyz je vytahnete, tak podporite nazor svuj, ne to, co kazal Jezis z Nazareta.

179031

29.12.2008 3:35

RE: Porovnejme situaci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 179031

>Vypraskani penezomencu melo spis za ukol ocistit chram nez neco tvrdit o spatnosti smenarenstvi.
Sám jste určil "úkol": Očistit chrám. Od něčeho ne-čistého, nebo čistého snad? Takže tato scénka podle Vás nezasluhuje žádného zobecnění, kromě toho, že dokládá smysl Ježíše pro pořádek. Směnárenství je podle něj O.K., jinak by měl udělat ještě něco navíc, kromě vypráskání, aby tak dal najevo vlastní názor na tuto činnost. Jiné skutky jsou pozdě zapsány, nebo špatně přeloženy, o výkladu ani nemluvě. Jak se jen mohlo stát, že po tak dlouhé době nemáme v tom všichni tak jasno jako Vy.
>Ty vyroky byly proslovene v nejakem kontextu, navic zapsany az leta po smrti Jezise.
Ještě že jste neopečovával ty kontexty od prvopočátku, to by snad ani křesťanství nevzniklo. To mohlo vzniknout jen na základě zobecnění konkrétních výroků tak, aby to byl duchovní vzkaz přesahující přes hranice doby i místa. Podstatné nejsou ani konkrétní výroky, ani zápisy těchto výroků, ani jejich původní kontexty, ale spíš to, co (z toho) žije v obecném povědomí i kdyby to bylo na základě špatného překladu (možná) špatně zapsaného výroku.
Vaši metodou rozboru by se dal každý životopis zredukovat do jedné věty: Činil skutky a říkal věty. Je to fakt dobré... [chechtot]

179066

29.12.2008 12:07

RE: Porovnejme situaci

simais 85.?.?.?

Reakce na 179066

> Sám jste určil "úkol": Očistit chrám. Od něčeho ne-čistého, nebo čistého snad?
Čisté znamená prosté čehokoliv nesourodého nebo nepatřičného. Očistit chrám pak znamená oddělit jej od všeho, co k němu nepatří.

Mnohem zřejmější příklad: Očistit motyčku od hlíny neznamená zatracovat hlínu, ale pouze oddělit motyčku a hlínu. Taková činnost nic nenapovídá o mé lásce či nenávisti k hlíně. Naopak v podobném činu lze spatřovat projev péče o motyčku.

179099

29.12.2008 19:43

RE: Porovnejme situaci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 179099

>Očistit motyčku od hlíny neznamená zatracovat hlínu, ale pouze oddělit motyčku a hlínu. Taková činnost nic nenapovídá o mé lásce či nenávisti k hlíně.
Trochu jste to posunul, tam původně byla řeč o vypráskání.
Takže přesněji: Ježíš vypráskal hlínu z motyčky Otce svého.
O jeho lásce či nenávisti k hlíně to nic nevypovídá? Ten popis způsobu odstranění hlíny není podle mne ani trochu neutrální. S tím nic nenaděláte, jen se do toho můžete více zamotat. [chechtot]

179149

29.12.2008 22:18

Něco pro odlehčení diskuse

Nasredin 85.?.?.?

Znáte nejkratší vtip o židech? KOHN HORNÍKEM.

179182

30.12.2008 2:02

Mluvit o míru,dovolávat se míru je za dané situace zločin.

kozoroh 61.?.?.?

Americké zbrojovky v tak těžké dnešní hospodářské situce jedou na plný výkon a ted ,když pomocí zkorumplovaných politiků a médií jim někdo řekne o míru,když veřejnost=občan je zastrašován, že se jedna o jeho demokracii a svobodu v ramci,tak zvané obrany techto vymožeností a te dsi někdo přijde s řečičkami o míru.Bojovat za mír,když bohatí si cpou kapsi penězi za válku je ten nejhorší zločin, všichni nacističtí generálové byl jeden po druhém propusten,jediný,kdo tam zůstal a byl později zavražděn byl Rudolf Hess, Churchil tohoto posla míru,když zbrojovky jely na plný výkon nechal uvěznit nějaký čas i v blázinci,proč?
Protože se britská veřejnost nesměla dozvědět ,že celá ta válka byla zbytečná, že ten zlý Hitler nabízel ruku k míru, proto i prví Německé bombardování Britanie přislo až po šesti týdnech bombardování Německa,proto ,Hitler zastavil pancéřovou divisi v Darkinchenu a nechal Brity odplavat zpět do Britanie, což si později vyložily media jako uspěch akce Dinamo.
Dnešní svět je spolitiky a zbrojními koncerny na té samé cestě ,lokalní války s úspěchem obchodního obratu, na základě prodat i oběma stranám náš válečný material,tak ,jak USA prodalo plyn Iraku a zároven Iranu, jak vysvíta z odtajněných materialů.
Takže, mír značí škrt přes rozpočet moralně zkorumplovaných lidí, celosvětových kriminálníků, proto v době Nurimberského procesu odsouzení průmyslový "zločinci" byli za pár měsíců na svobodě, když i Osvětim=Auschwitz a její průmyslová výstavba byla odbočkou americké firmy, proto i některé průmyslové objekty v Německu nebyly bombardovány, nebot byly majetkem amerických monopolů.Zkuste Israelcům mluvit o míru,když chtějí velký Israel, připojení všech států,co mají na svém území olej.

179215

30.12.2008 7:54

Projev

xxxaaa 217.?.?.?

Byl to vynikající projev hodný biblických proroků. Na druhou stranu... Otázkou je, nakolik je iránský prezident svatý, čistý a nakolik by bylo dovoleno takový projev zveřejnit kamkoli, kdyby to nebyl prezident.

179231

30.12.2008 20:28

Procházka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

To bych byl býval neřekl, že je Iránský prezident tak nábožensky založený. [zmaten]

179288

Tuto stránku navštívilo 8 518