Diskuze k článku
Vánoce zvířat
Příspěvků 55
Ať dotyčný, zastaví přísun inzulinu a odsoudí k popravě všechny, kteří ho užívají, ať popraví všechny laboranty, kteří zkouší nové léky na pokusných zvířatech. Zvíře nám bylo dáno k užívání a pokud s tím autorem nesouhlasí, tak minimálně je jeho názor jen pocitem jako třeba ten můj, kde bere jistotu, že zvíře má duši, ať si na noc lehne do vepřína a uvidíme co ráno řekne na jejich (vepří) citlivou duši, až bude mít ohryzané nohy a ruce. Já protestuji proti zacházení se zvířaty, to co dnešní doba produkuje, kdy kvůli zisku narve zvířata do různých výroben a tam je mučí, ale to co zde předvedl je bohužel těžká demagogie a blbost. Mimochodem, ještě jen kvůli tomu, že si domů kupuje mléko v krabici a další potraviny z obchoďáku neznamená, že nejsou z živých zvířat, nebo snad autor miluje ty náhražky E... a pak si užívá, všech těch neduhů, které nám to přináší.
Pokud extrém tak jsem proto, abychm přestali dojit krávy, kdo ví co se děje v jejich duších, když je někdo proti jejich vůli dojí a kdoví jaké trauma zažívají.
Škoda, že tu není smajlík s poklepáváním na hlavu.
Nejsem vegetarián, pan Kirkman však nechápe význam článku a jak jsme si s některými savci blízcí. Stejnou logikou (tedy odsouzením soucitu se zvířetem) můžeme dojít k závěrům, že sežereme senilního dědečka, blbé dítě apod. Někomu se to bude zdát absurdní, ale co nás doopravdy dělí od zvířete nebo alespoň mnohé z nás? Trochu složitější myšlení? Tvrdí se, že mnohá zvířata jsou schopna myslet na úrovni nejméně tříletého dítěte. Zcela úmyslně si pěstujeme odtažitost od zvířat a zřejmě bychom požírali nejdříve přespolní, pak sousedy a naposledy by přišli blízcí příbuzní. Tak nějak se také k sobě chováme. Ne, nechci tvrdit, že jsem lepší než pan Kirkman, jsem podobný, nechci vidět, jak to vypadá na jatkách, ve fabrice třetího světa odkud nakupuji výrobky, jak umírají lidé v honbě a válkách o olej apod. Jsem pokrytec a je mně asi více líto těch zvířat, která naši krutost nechápou.
Víte my doma pár zvířectva máme a věřte, že zdaleka se ke zvířatům chováme jinak než v těch masokombinátech. Dále dám ruku do ohně, že dříve přestože lidé nevěřili hovadinám typu veganství se chovali ke zvířatům lépe než dnešní i ochránci zvířat, neboť dnešní doba je posedla nepřirozeností (např. zakázat jezdecké závody koní).
Mrzí mne, že nejste schopen rozeznat rozdíl mezi psem a starcem. On totiž ten stařec je vám schopen zavolat pomoc, či s vámi v nějakém problému soucítit, což žádné zvíře nedokáže, ale prosím to není omluva pro strašné chování ke zvířatům. Myslím, že pokud člověk bere zvířata jako dar, tak se k nim také tak chová. To jak se dnes chovají lidé ke zvířatům je výsledek jejich "svobody (můžeme vše co si určíme, že je dobré)" a zřeknutí se morálky a absolutní Pravdy.
A nakonec se smazává rozdíl mezi zvířaty a lidmi, blahopřeji k připojení se k názoru, který rozšiřují ti které nesmíme jmenovat. Pak jsou omluvitelná jakákoliv jatka (vždyť jaký je rozdíl mezi zvířetem či starcem), vraždění nenarozených či přicházející vraždy starců zvaná důstojná smrt a končit to bude politicky nekorektními jedinci či skupinami.
A malinký dovětek, každý doktor porodník vám řekne, že rodička vege mám mnohem těžší a komplikovanější porody a např. znovu uznávané živočišné tuky narozdíl od těch rostliných.
Přesvědčení je názor a některé názory nejsou tak blbé jak na první pohled vypadají. Oba jsme byli vychováni žrát všechno a nebýt zbytečně krutí ke zvířatům. Článek je z pohledu vegetariána nebo vegana, což ani jeden z nás není, ale mohu Vám najít tisíce směrníků s tvrzením přesně opačným než Vaše a do jisté míry i moje. Podstatné na článku však vidím, že lidská „inteligence“ člověku více škodí, než prospívá. Je tam paralela mezi naším chováním ke zvířatům a k vlastnímu druhu (tedy opak názoru těch, které nesmíme jmenovat). On není rozdíl, jak se chováme navzájem a ke zvířatům (opět vzpomeňte nejmenovaných). Rozdíl mezi senilním starcem a psem je v tom, že si vážíme minulosti starce, ale ne nutně v tomto okamžiku intelektuální rozdíl, Vámi zmíněnou pomoc Vám spíš přivolá ten pes. Příklad senilního dědečka a blbého dítěte uvádím pro dopad a ne pro doslovné srovnání ač „inteligencí“ si porovnatelní jsou. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně, ale jistě cítím sounáležitost s lidským druhem. Dříve či později se však lidstvo vzájemně zničí, chováme se jak kvasinky. Z pohledu vegetariánů a do jisté míry i mého není kvalitativní rozdíl mezi námi a ostatními zvířaty. Cítění a potřeby stejné jsou. Ve střední a jižní Americe někteří chovají opici jako u nás psa, svým způsobem to není stejné neb opice (na rozdíl od psa) není geneticky k tomu přizpůsobena. Připomíná to spíš mučení dítěte nebo jen „nevzdělaného“ člověka. Opice se bude chovat přesně jak dítě předškolního věku, bude s vámi malovat, pozorovat televizi, vzhlížet se v zrcadle (snad hledat svého), tulit se apod. Její ruka má stejný otisk prstů jako náš, výrazu tváře porozumíte… V laboratorním „prostředí“ jsou stejné opice pro personál obtížné, hází totiž po svých trýznitelích výkaly. Což nějak připomíná případné chování televizních reportérů. Nejsme tak výjimeční jak bychom si přáli a výsledek našeho technického pokroku a „inteligence“ nás neodděluje od přírody a jejích zákonů. -Jinak souhlas.
Přesně tak. Lidi nejsou ani tak ovce jako opice. Druh opic, který si přestal uvědomovat, že je druhem opic. Existuje jen málo výjimek, jedinců, kteří se chovají jinak - chování zbytku lze přesně předpokládat. Dáte jim nějaké "vstupy", dostanete přesné "výstupy". Jako automaty. Kam se poděla svobodná vůle? A tihle si ještě osobují právo rozhodovat o tom, jestli ostatní tvorové mají svobodnou vůli, zda myslí, zda cítí bolest...
18.12.2008 18:32
RE: Miliony vegetariánů z přesvědčení nejsou narušení jedinci
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?
Reakce na 178429
Zvíře ROZHODNĚ je schopno přivolat vám pomoc. Slepečtí psi jsou na to cvičeni, a dělají to s láskou a ochotou ke svému pánu.
Tak moment - slepečtí psi to dělají z lásky, nebo proto že jsou na to cvičení???
Tak já Vám to řeknu. Smích, smysl pro humor. Neplést se spokojeností!
Podle mě je základní problém v určení "duše". Vzhledem k tomu, že řada lidí ani nevěří, že i lidé mají duši, je třeba problematiku uchopit trochu "odjinut".
Zvířata (stejně jako lidé) mají různou výšku inteligence. Jak podle druhu, tak i v rámci jednotlivců v druhu. Řekněme, že "zvíře" člověk je na nejvyšším stupni inteligence. Ale oproti VŠEM ostatním zvířatům je schopen jedné věci - přdávat zkušenosti. Ano, to ostatní zvířata také umí. Učí mláďata jak bojovat, lovit, co žrát a co ne atd. Ale jen člověk je schopný zkušenost uchovávat dlouhodoběji, než z jednoho jedince na druhého. A pak je tu to zásadní - oproti všem zvířatům byli lidé schopni vytvořit civilizaci, kulturu. Jsou schopnit tvořit (i znetvořit ) umění. Jsou schopni produkovat "duševní a duchovní" hodnoty. A náboženství! Nebudeme tu řešit, které je lepší a které horší. Ale žádné zvíře není schopné prožívat duchovní a náboženské vytržení, udržovat liturgii, dotýkat se transcendentna...
Proto když lidé zneužijí svého "duchovna a duševna", pak právě proto jsou jejich činy hrůznější a drtivější než u zvířat...
18.12.2008 8:48
RE: Proč zveřejňujete bláboly zřejmě psychicky nemocného jedince
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?
Reakce na 178407
Pojmeme-li to bez předsudků a pragmaticky tak lze říct, že zvířátka nemají šanci neboť se člověku nemohou bránit. Proto budou sežrána. Platí nejstarší zákon živočišstva - zákon silnějšího. Podle stejné filosofie lze říci, že my zde nemáme šanci proti systému. Jen bučíme před porážkou .. nebo je to jinak ?
"Zvíře nám bylo dáno k užívání " - ajajaj, a Vy hovorite o demagogii ?
"kde bere jistotu, že zvíře má duši," - ajajaj, vážený, odporúčam prestať chodiť do kostola a začať používť hlavu aj na niečo iné ako požieranie hostie. Vaše bláboly o duši sú úplne irelevantné, tak ako Vaše bláboly o "dáno k užívání".
Správna otázka je iba jediná : "Dokážu naši vzdialení príbuzní trpieť tak ako my ? Cítia bolesť, strach, samotu, chlad, hlad ?"
Odpovedzte si na túto otázku. Mimochodom, chujoviny o duši alebo nadradenosti ktoré svojho času šírili dnes už chcípajúce ideológie z blízkovýchodnej púšte, sú HLAVNOU príčinou toho, ako sa dnes ešte mnohí naši "súkmeňovci" chovajú k príslušníkom iných živočíšnych druhov. Osobne si myslím, že ten článok je pritiahnutý za vlasy, ale Vy pane, Vy máte podstatne vážnejší problém ako ten autor. Vy ste totiž ani len v náznaku nepochopili o čo mu išlo. Ani len ste to neštrajchli...
asi tak ...
Ale každopádně je to skvěle napsané. To naprosto nemyslím ironicky.
Autor má básnické nadání a umí dobře psát.
Autora by mali nechať žiť tak na týždeň v buši, alebo aspoň pozrieť niekoľko náučných filmov zo života zvierat. Človek síce nie je zviera, ale má rovnaký tráviaci trakt ako bežní všežravci a podľa toho sa aj musí živiť. Vegetariánskemu autorovi sa asi predĺžili črevá ako bylinožravcom, čo sa evidentne odrazilo v jeho psychike. Je obyčajný extrémista, ktorý svoju "ethiku" prezentuje ako najhumánnejšiu. Len aby neskončil ako vegetarián Hitler.
Tato úvaha pochází z r. 1920. Autorem je významný novinář z přelomu 19. a 20. století Gustav Jaroš (1867 - 1948), publikující pod pseudonymem Gamma. Gustav Jaroš byl vegetariánem a aktivním zastáncem zvířat. Jako jeden z mála kritizoval zneužívání zvířat v první světové válce. Jeho eseje tehdy velmi ovlivňovaly české společenské dění.
Lidé se nechovají dobře jeden ke druhému, není tedy překvapující, chovají-li se zle ke zvířatům. Pokud Vám připadá náprava společnosti nemožná, odsuzujeme tím zároveň i zvířata a vše, co má tu smůlu, že potkalo člověka. Změna je potřeba od bližšímu ke vzdálenějšímu.
Nějakou dobu jsem pracovala s vegetariány v jednom týmu a tak vím, že když dojde na lámání chleba, nechovají se ke svým kolegům o nic šetrněji, než masožrouti.
paradny zeleny. Clovek, kedze je vsezravec, musi mat zivocisne bielkoviny "dej se co dej". Na tejto jednoduchej pravde je postaveny cely jeho vyvoj. Clovek patri do prirody a je jej sucastou. Clanky ako tento ho z prirody vyclenuju a robia z neho tvora, ktory je odinakial, najlepsie "uplacany" z blata. Jednoducha
namyslenost, samolubost a hlupost, ze Homo sapiens sapiens je nieco ine. Ked zahynie priroda, zahynie aj on a to je vsetko. Zvierata mozu mat dusu a niektori zvieraci jedinci mozu byt nadpriemerne vyspeli, ale to
neznamena, ze v pripade potreby nebudu zjedeni. Nakoniec kanibalizmus hlboko drieme v kazdom z nas, to je zakon prirody v tomto svete a nikto ho novinovymi clankami nezmeni
Mrtvoly zvířat i ptáků? V češtině je snad pták zvíře. Nejste Rus? Tam to mají složitější. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080710130204AAgScUB
Jinak já jsem velký milovník zvířat a kdyby kuře nebylo maso, jsem i vegetarián, ale tenhle článek mi přijde trochu přes... Ony se zběsilé texty prostě blbě čtou. V neposlední řadě patřím k těm zvířatofilům, kteří si ještě zachovali rozum a vysloví se vždy proti každému, kdo zvířata staví na roveň lidí...
Je to kapku úchylné. Pokud se autor článku ohání Biblí, měl by vědět, že Bůh řekl Noemu po potopě, že mají jíst maso.
Článek se snaží znechutit pojídání masa. Pokud autor nemá zájem jíst maso, nemusí to zošklivovat ostatním. Podobně by se tu dala znechutit i zelenina, ono se dá koneckonců pohanět úplně všechno...
Vegetariani nejsou o nic lepsi nez feministky a jini dalsi propagatori ala Dzamila. Pokud to mela byt ukazka, ze uz pred sto lety existovali takovi magori, tak asi nebylo treba, to je kazdemu jasne. Nicmene dost pochybuju. Tim, ze bylo na konec pridano nejake video z jatek, melo slouzit jako opora k argumentum v clanku. Pan "vyplasena srnka" Stwora za bukem ciha a pozoruje, nejspis se do diskuze ani nezapoji, ale nekterym z nas je jasne ktera bije...
>Vegetariani nejsou o nic lepsi nez feministky
Každý extremismus je asi stejný, ale to se můžeme stejně strefovat třeba do jeptišek! Ač nejsem vegetarián, jsou morálně sympatičtější.
isteze pan Vladimir "ciha za bukem" a vyhodnocuje. Na to je hadam
tento server urceny, sledovat reakcie prispievatelov. Tu robil i
"strazmistr" Flanderka vo Svejkovi Ved viete :"nalada obyva-
telstva 3f"
Zkusme si uvědomit, že vše nějak vzniklo a stále složitější formy života si vytvářely stále složitější rozhodovací systémy. U zvířat jim říkáme pudy, u lidí rozum.
Platí, že dokonalejší systémy začaly převažovat nad pouze silnějšími. Kvalita síly se přesunula do myšlení.
A že se ze zvířat už oddělila skupiny tzv. domácích zvířat - tím nám příroda signalizuje celý ten proces, kdy domácí zvířata začínají chápat, že člověk má jiné možnosti, jak "vítězit".
Růst komunikace mezi živými formami má svou nižší vrstvu i k formám pro mnoho z nás neživým. Houslař pozná kvalitní dřevo jako sochař kvalitní nebo vhodnější kámen.
Je to zkrátka o schopnosti komunikovat, buď sdílet - anebo ovládat.
A "extrémisti" na obou stranách téhle rovnice nám ukazují dobovou hranici, okraje prostoru. Svého milovaného pejska nejspíš nesežereme - na jedné straně, a na té druhé maso v regálech řeznictví už není tou kompletní žijící formou, ke které lze něco cítit.
Krásný nábytek z kvalitního stromu i takový strom "posílá do věčného (nebo aspoň dalšího) "života" (doby použitelnosti).
Každý máme nějaké životní nastavení, někdy se změní, někdy ne. Rozhodovací vrstvy nad námi také zkouší, co vydržíme, kdy chcípneme nebo se vzbouříme.
Člověk je rozhraním, kdy z nehmotného prostoru předává své dovednosti do stále nižších vrstev hmotných. Ti, kdo nám vládnou, pak my, co vládneme jiným lidem (nebo zvířatům) užíváme nehmotné rozhodovací systémy - myšlení.
Divoká zvířata jsou vrcholem vývoje z té druhé strany. Pomocí OPAKOVANÝCH KONTAKTŮ se z původních neživých struktur vytvářely vnitřní rozhodovací struktury. Cesta od NIC k neživým strukturám a od neživých k živým - sebeorganizujícím se - ta je dlouhá. A nemá mezery!!!. Ale výklad samořiditelnosti vesmíru sem nepatří. Rozhraním mezi zvířaty a lidmi je právě způsob růstu inteligence (rozhodovacích schopností). Zvířata tu máme k tomu, abychom s jejich pomocí nalezli rovnováhu obou rozhodovacích systémů. Toho, který vychází pouze z kontaktu a vlivu okolí - a toho, který se lidem v každé civilizaci (po určité době té které civilizace) projeví tzv. "osvícením". Osvícení je vstupem do vyšších rozhodovacích vrstev, kde komunikace už funguje převážně na mentální (nehmotné) úrovni. Budhisti ví o čem píšu, oni se umí stát "energií prostoru" (jejich ne/vědomí jim poskládá libovolnou "skutečnost".
Naše civilizace je vytvořena tak, aby přenos té mentální komunikace nahradily křemíkové technologie.
A hoši, kteří už nám umí lézt do hlavy pomocí speciálních programů - ti by tu chtěli vládnout, mít z nás "herní pole". A to se mi nelíbí. Naštěstí existuje internet, takže se jim to nejspíš nepovede.
V TV cukrovém klipu o naší úloze při stavbě nové EU nejsou "žádná béčka" - tak předpokládám...Automaticky kráceno
18.12.2008 11:55
RE: rozhodovací schopnosti
janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 178444
V TV cukrovém klipu o naší úloze při stavbě nové EU nejsou "žádná béčka" - tak předpokládám, že celkový program pro Slovany, nastavený v neolitu, (který řídí každého z nás = slušně odžít to, co zvládneme), dostane konečně "zelenou".
Málokdo si uvědomuje, jak ubývá osobní svobodné vůle s růstem zodpovědnosti za okruh poznání, který komu vleze do hlavy.
Zprávy o "Ameru" na jedné straně a naproti zpráva o "kosmickém programu Indie" nabízí i synchronicitu k úloze Indie (a Indiánů/Mayů) na "počátku věků". A po dokončení vývojového okruhu úloha Indie a Indiánů/Mayů/Hopiů........hop? ... dnes.
Ale to už je asi pro mnohé spíš sci-fi, že?
autor clanku popisal svoje pocity a vnimatie tohoto problemu. nas svet je necitlivy a plny zla. vidiet to, mnohych velmi boli. kazdy sa s tym vyrovnava inak. niekto tak ze to prehliada, alebo sam seba klame a ubezpecuje, ze takto to predsa ma byt - ved to tak vzdy bolo... niekto nekonzumuje maso. niekto o tom napise clanok.
zvierata su bezbranne a nevinne. su zive rovnako ako su zivy ludia. bolest citia rovnako ako ludia. preco sa teda divite ze ich niekto dava na jednu uroven so sebou samym? tvorom rovnako z masa a kosti. je to len preto, ze sme obdareny vacsim intelektom?
to je ten podstatny rozdiel preco nejest ludi a preco jest zvierata? tento eticky problem riesim uz dlhe roky a nepoznam na neho odpoved. ale hlavne neodsudzujem a neurazam nikoho, kto si mysli ze ma v tejto otazke jasno.
o zvierata sa zaujimam od svojho utleho detstva, mam ich velmi rad. Ci psy ci macky ci male hlodavce, z ktorych sa vyrabaju najdrahsie kozuchy na svete - kazdy z nich ma vlastnu osobnost (je iny) a hlavne citi.
podla mojho nazoru, ma kazda ziva bytost pravo na zivot. ak najde niekto v sebe silu, ze maso jednoducho prestane jest, je to nieco co obdivujem. par takych ludi poznam. no neodsudzujem nikoho kto tak neucinil - sam k masozravcom patrim (ryby,hydinu,kravy aj prasiatka veselo konzumujem...) a viem, ze to je naozaj tazke sa vzdat chutneho stavnateho zvanca. neviem ako sa vysporiadam s touto dilemou ale dufam, ze kym sa tak stane, sa tu vzajomne nepozerieme.
Moc hezky a dobrosrdečně jste to napsal, článek sice není až tak skvělý, ale trochu se divím některým agilním názorům proti autorovi. U nás jsou ted malinko přemnožené srny, zajíci a jiná lesní zvěř. Když tak jedu v noci lesem a u krajnic jukají, uskakují a přebíhají vyplašené srnky, občas mě v první chvíli napadne "zasr... zvěř", škoda na autě. Pak si přemýšlím, jaké pocity může mít sražená srna s přelámanýma končetinama, a řeknu si "zasr.. plechový krám", a výrazně zpomalím. Jednou jsem přejel lišku, dlouho mi leželo v žaludku, jak krásné je to zvíře....
Jojo, tuhle jsem s kamarádem chytali ryby, vytáhl krásného malého sumce. Ten byl úplně nádherný. Ale měl háček až někde v břiše. Takže jsme ho ustřihli a pustili ho. Ale nemyslím, že to přežil...
18.12.2008 14:26
Taky se mi to moc líbí!
Jan Kristek kristek_jan (zavináč) centrum (tečka) cz 193.?.?.?
Tyto úryvky z Gammy jsem již v minulosti publikoval dvakrát, a zrovna jsem si říkal, že by bylo na čase je zveřejnit znovu...
Jasně, něco málo hnusu, popisu zla a podobných negativních věcí - to je k vánoční pohodě to pravé.
Marně uvažuju, k čemu jsou takové články dobré. Přijde mi to jako onanování masichistů, pardon za ten výraz, ale jsem schválně tvrdá. Je to jako negativní zprávy na Nově - čím víc se vrtá někdo v něčem hnusném, tím víc si publikum vrní spokojenýnm pohoršením.
Věci nepříjemné a ošklivé se dějí, to je nezávislé na jednom zveřejněném článku. Proč ho zveřejňovat? Aby si pár útlocitných dušiček povzdechlo? Vidíš, táto, už tehdy to bylo strašné, dneska to není jiné, kam ten svět spěje.... Jasně, mámo, je to fakt hnus, chudáci zvířátka, dej mi další pivo...
A co jako dál? Život jde dál, bohatší jen o těch pár vzdechů.
Uvítala bych něco konstruktivnějšího nebo pozitivnějšího. Něco, co změní nějakou špatnost, nebo popíše něco kladného. Ale rýpat se týden před vánoci v tom, že lidé jedí maso - ach bože....
Možná napíšu delší článek, jak si lidé ze psů dělají všeřešící společníky, protože nemají porozumnění u jiných lidí. Vím o tom dost, spoustu let pracuju s lidmi a jejich psy.
Možná udělám statistiku, jak naše hospody dávají na meníčko pořád jen kuřata, protože jsou levná, a hovězí nebo vepřové aby člověk pohledal. O tom vím taky dost, denně obědvám v hospodách.
Bude to o zvířátkách, ale bude to mít alespoň trochu optimistický konec.
Jen, prosím, ne takové negativistické úvahy, jako je uvedený článek! Nebo houšť, ať si hezky zatrpíme a zanadáváme.
Jako téma další kritické úvahy v tomto nostalgickém a lyrickém období roku navrhuji rozbor problematiky exotického ovoce. Jak každý musí na vánoce mít mandarinky, banány, fíky, datle, jak trpí životní prostředí, řidiči kamionů, obyvatelé území, kterým vedou cesty, děti těch řidičů, které nemají otce doma, co zažívá území, přes které vedou ropovody s ropou pro ty kamiony, jak se ničí změdělská půda v zemích, kde se ovoce pěstuje, jak nikdo pořádně nezaplatí dělníky, kteří to ovoce sklízejí, jak je svět celkově zlý, krmíme se vrchem dolem, máme z toho civilizační choroby a nejlíp by bylo svátky prožít chudě, vesele a střídmě.
Jo a úvaha o ubohých podřezaných smrčcích by taky stála za.....úvahu.
Hezké vánoce všem. Politujeme mrtvolky zvířat, které chceme sežrat, na Štědrý den zaslzíme u mrtvolky jednoho podivína na kříži, takové to bylo milé děcko a jak blbě umřel, že.... Spravedlivě se rozohníme nad hnusným Herodesem, že zabíjel malé děti - no nejsme my společnost milovníků umírání? Vždyť se v tom vrtáme furt...
Strigo, nikdy není pozdě. Sdílím pocity autora původního textu. Je třeba změna, třeba v našem myšlení.
Člověk prostě bude zvěř zabíjet pro jídlo a další užitečné suroviny. Vždycky to tak bylo a vždy bude, v celé přírodě platí právo silnějšího, predátoři zabíjejí své oběti každý den. Druhá věc je, jakým způsobem se zvířata zabíjejí - nechávat někoho zbytečně trpět je krutost, kterou bychom si mohli odpustit (kdo někdy viděl fretku, stahovanou zaživa, aby se neporušila kožešina, nebo kuřata ve výkrmně, dá mi za pravdu).
Melo by se zakazat lednim medvedum, krokodylum a lvum zabijeni tak krutym zpusobem.
18.12.2008 22:30
RE: Co to je za bláboly?
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?
Reakce na 178486
Připojuji se k Vám, pane Vodníku007. Váš seznam bych si dovolil rozšířit o pavouky, kteří své oběti vycucávají zaživa. Také o kudlanky, které po úspěšné kopulaci sežerou své vlastní nápadníky. Snad i o viry HIV, které nám žerou náš imunitní systém a my pak potupně zajdem na banální chřipku. To bych také zakázal.
Nejlepsi bude zakazat jist vse. Rosliny pry take citi stres. Kdyz se na pastvinach zivi stado krav a ovci, chudak trava strachy omdleva. Bylozravci ani nevi jak muci sve obeti. Mozna, ze je spravne jist maso a trestat tyhle bezcitne tvory. No a jsme zpet kde jsem zacali.
už nám ani pasenie morálka nepustí ... a to nehovorím o nutnosti prebudovania ľudskej tráviacej sústavy. Kukura spieval v skvelej komédii: nech brouka žít.
Irituje ma tá dvojaká morálka, keď k ľudskej biede sú sú títo "humanisti" necitliví. Zabíjanie detí v lone matiek veľkosti väčšej než pokusná myš im spravidla nevadí.
Uz je to skoro pul roku, co jsem prestal jist maso. Chvilema bych jeste rad podlehl, treba kdyz po druhem pullitru vina vytahl soused domaci uzenou klobasku, tak jsem zacal slintat.. Ne uz si nikdy maso nedam, nechal jsem zpracovat filmem Earthlinks a rozhodl jsem se definitivne. Jeste tak prestak kourit.
>Uz je to skoro pul roku, co jsem prestal jist maso. Chvilema bych
>jeste rad podlehl, treba kdyz po druhem pullitru vina vytahl
>soused domaci uzenou klobasku, tak jsem zacal slintat.. Ne uz
>[url=http://video.google.com/videoplay?docid=8152926319775495655
>si nikdy maso nedam, nechal jsem zpracovat filmem Earthlinks a rozhodl jsem se definitivne. Jeste tak prestak kourit.
Přestal jste maso jíst, přestaňte kouřit,
přestaňte taky pít a v posteli loužit;
přestaňe jako člověk žít, životem se soužit.
Staňte se zvířetem, nejvyšším z tvorů,
plachou laňkou nejtišší, bez vibrátoru;
potěšte Zvědavce, píšícího Stworu.
Já si myslím, že ta oběť lidí co nejedí maso je celkem zbytečná. Miliony let byl člověk všežravcem a nic s tím nenaděláte. Máme k pojídání masa uzpůsobený žaludek, zuby i celé tělo. Domnívám se, že zvláště pro mladé ženy je vegetariánství i nebezpečné- že jim pak chybějí nějaké ty důležité látky pro zdárný vývoj dítěte, pokud jsou těhotné.
Taky jsem otřesena tím, jak se zachází se zvířaty, jenže moje filosofie je taková, že lidé jako celek jsou na tom ještě daleko hůř než ta zvířata. Zvíře si žije a nic netuší a pak je jednoho dne ve stresu zabito. Prožije chvilku hrůzy, ale pak už má napořád klid. Kdežto lidé jsou na tom tisíckrát hůř. Musí prožívat hnusné stáří plné nemocí a strastí. Uvědomují si, že je na konci čeká smrt. Pak ještě někde dlouho vyhnívají v nějaké LDN, nebo domově důchodců, kde se s nimi zachází již s jako nepotřebným odpadem. Trpí různými bolestmi a neduhy, život je pro ně smutný a bezútěšný a pořád žijí s myšlenkou, že je čeká zanedlouho smrt. Kdo je tedy na tom lépe? Já myslím, že ta zvířata.
ale i lek . Ted v zime a zrovna pred vanocema me trapila exoticka chripka ktery jsem se nemohl prez 3 tydny zbavit . Jak kdyz bych mel pneumonia nebo zapal plic , ale zadna horecka , bolelo me v krku , samy kejchani a suchy kasel a nemohl jsem se ani poradne nadechnout (byl jsem u doktora i na rentgenu a pry jen chripka) tak ze jsem cpal do sebe krome aspirinu horkou cesnecku a kdyz nepomohla tak poctivy grogy - pekne pul na pul a abych se hned tak neozral i hermankovy a lipovy caje s medem i bez medu . Kdyz uz se zdalo , ze to bude uz lepsi se to zase vratilo . A tak jsem se na rady doktora a jeho jedy krasne vysr... , zasel k cinanovi pro psi medicinu a muzu rict , ze fakt me ta krasne vonava a chutna psi pecene zrovna cerstve vytazena z teply boudy kterou jsem sezral hned na fleku i s prilohou a psi sadlo na chleba 3x denne - taky z exotickyho psa vylecili za necely tyden .....
Tak jako neznalost lidských zákonů neomlouvá, tak i neznalost Božích zákonů neomlouvá. Každý si může jíst co chce, je to jeho svobodná vůle ale platí zde: zabiješ, budeš zabit. Bohu je každá duše stejná milá a to, ve kterém se zrovna nachází těle je dáno zákonem karmy. Každému podle jeho zásluh. Ještě pro ty zastánce teorie, že je člověk všežravec a je k tomu uzpůsoben. Zkuste si jen tak holýma rukama chytnout zvíře, zabít ho a bez jakékoliv úpravy sežrat, když vás pro to příroda podle vašich slov tak vybavila!
Potrava neandrtalce - predchudce cloveka bylo vetsinou maso i kdyz kazdy vi ze chroustaky cloveka i jeho predchudce by se radili podle rezaku , spicaku a stolicek mezi bilozravy a podle traviciho ustroji a delky strev mezi vsezravce . Jenze je tu jeste jeden detail na ktery jste zapomel - schopnost cloveka i jeho predchudce myslet a misto zubu a drapu pouzivat naradi , dokonce i to na zabijeni a porcovani ulovene koristi a kdyz se podivate na lidoopy jako pygmy simpanz ktery ma jen o jeden chromozom min nez clovek tak zjistite , ze k uloveni a sezrani koristi nepotrebuje ani kamen , pazourek nebo dokonce ohen ...........
Schopnost myslet má člověk proto aby si mohl vybrat-donekonečna se rodit v různých tělech v hmotném světě a trpět nebo se pokusit vrátit zpátky domů k Bohu do duchovního světa.
To, že nám vědci předkládají různé teorie o předchůdcích člověka ještě neznamená, že to tak skutečně bylo.
ale platí zde: zabiješ, budeš zabit
A všichni řezníci umírají strašnou smrtí.........
19.12.2008 13:16
RE: neznalost zákonů neomlouvá
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?
Reakce na 178515
Přesně tak to je, vyšší zákony nikdo neoblafne.
Co je nahoře ....
Ať žijí býložravci! A ať zhynou všichni dravci, šelmy a všežravci!
viem co chcete touto ironiou povedat, ale... odpoved na to co je spravne - jest maso alebo nie, neexistuje v takom zmysle aby bola vhodna pre kazdeho. Z fyziologickeho hladiska medzi nami a zvieratami nie je ZIADNY rozdiel, v nasich telach prebiehaju tie iste procesy, tvory s podobnou nervovou sustavou prezivaju urcite aj podobne stavy utrpenia, alebo stastia, co sa da dokonca velmi jednoducho vidiet pri vysetreniach mozgu frekvencnou magnetickou rezonanciou... precitajte si nieco o neurologii, budete prekvapena a nazory ze sme nieco viac vas rychlo prejdu... Ja si myslim ze mozog je nieco ako antena, most medzi hmotou a vedomim. z toho vyplyva ze od tvorov s jednoduchsou stavbou mozgu a nervovym systemom nemozete ocakavat take kognitivne schopnosti ako u cloveka! a len preto ich davat do pozicie nejakych ludskych sluhov je pre mna neprijatelne. utrpenie je vsadepritomna crta v tomto svete, uz len tym ze zijeme sposobujeme inym tvorom a ludom utrpenie... avsak ak sa da aspon by sme sa mali snazit ho minimalizovat... my si MOZEME vybrat, zatial co taky vlk asi moc nie... preto otazka ci jest maso alebo nie musi byt zodpovedana kazdym osobne a sam si musi dat odpoved na to ci nie je mozne nahradit aspon cast masa v jeho strave niecim inym aby ine tvori trpeli menej.
pozrite si toto video the power of maternal instinct
„prečítajte si nieco o neurologii, budete prekvapena a nazory, ze sme nieaco viac vas rychlo prejdu“...
Nikde jsem ve svých příspěvcích nedávala najevo, že bych se nad zvířata nějak vytahovala a považovala je za nějaké lidské sluhy. Jenom jsem projevila lítost nad tím, že se neumím vzdát masa a to z jednoduchého důvodu- narodili jsme jako všežravci, nikoliv jako čistí býložravci. Jistě, s velkým sebezapřením by to šlo vzdát se masa, ale myslím si, že v zásadě je to proti vrozené přirozenosti člověka. Tak jako bylo třeba v minulosti nepřirozené, když křesťanství odsuzovalo sex a považovalo jej za hřích.
Napsala jsem, že lidé v zásadě trpí po všech stránkách daleko víc než zvířata. Koho je ale třeba co nejvíc kritizovat, popřípadě tvrdě stíhat, tak lidi, kteří zacházejí se zvířaty krutě. A zde je prostor pro poslance, aby utvořili takové zákony, aby se takovému jednání co nejvíce zamezilo. Také věda již dávno měla vynaleznout dokonalou náhražku masa. Je divné, že se tak neděje. Já bych byla první, kdo by si tu náhražku masa rád kupoval.
Jinak co se týče zvířat, tak ty dokáží být k jiným tvorům velmi kruté. Léta jsem krmila divokého kocoura Ferdu. Chodil každé ráno pod okno, byl přesný jak hodinky a čekal, až mu hodím z okna maso. Jednou jsem vykoukla z okna a viděla jsem Ferdu, jak chytl malou myšku. Hrál si s ní a vyhazoval ji do vzduchu a myš se snažila všemi směry utéci, lezla i po zdi domu, ale Ferda ji nechal chvíli utíkat, ale pak ji zase chytil a vyhazoval do vzduchu. Křičela jsem na něho, házela mu honem maso, ale Ferda nemínil svou běhající hračku pustit. Tak jsem vylítla z bytu, oběhla dům a myšku jsem mu zabavila. Byla živá, vypadala neporušeně, jenom byla celá mokrá a oslintaná. Držela jsem ji na dlani a myš byla v těžkém šoku, už ani neutíkala. Ferdu jsem zahnala a myšku jsem položila na zahradě do vysoké trávy.
A vy jste bylozravci a nikdy jste nemeli v hube kus masa a nevite co se deje na jatkach ? Doporucuju Vam se podivat na jatka kde najdete slepicky , kruty , kravicky nebo prasatka a neskodilo by vam jit lovit s nimrodama nebo jit na ryby s rybarem nez tu zacnete rozdavat resume ....
Problém je mnohem hlubší. Zabíjení není jenom o zvířatech a lidech. Kdo jí jablko, jakoukoliv rostlinu, zabíjí. To jsem od vegetariána ještě nikdy neslyšel a přece to tak je.
(Jen čistě technicky, pokud budeme mluvit o bohu monoteistických náboženství,-buddhismus atd. žádného "Boha" nemá-, tak ten jezení masa schvaluje. Starozákonní Židé jezením masa prokazovali oběť bohu. Mojžíšova 3.kniha podrobný popis rituálu.
Pak v novém zákoně se Petr modlí na střeše domu a má "zjevení": "jez a zabíjej". Proč?
V indické Bhagavadgítě říká "Bůh" hlavnímu hrdinovi Ardšunovi: "Nehleď na karmu a zabíjej.(lidi)" ??? S povrchním dnešním new age nebo nějakou pseudognózí v tom stylu absolutně není šance nic z toho pochopit, maximálně tak může zanevřít na náboženství.)
Já osobně jsem býval z 90 procent vegetarián, prostě proto, že mi maso až tak nechutnalo, v poslední době jím víc masa hlavně kuřecí, jinak mám prostě hlad.
Jen pro zajímavost a ilustraci popis Petrova vidění:
9 Druhého dne, právě když se blížili k městu, vyšel Petr za poledne na rovnou střechu domu, aby se modlil. 10 Pak dostal hlad a chtěl se najíst. Zatímco mu připravovali jídlo, upadl do vytržení mysli: 11 Vidí, jak se z otevřeného nebe cosi snáší; podobalo se to veliké plachtě, kterou spouštějí za čtyři cípy k zemi. 12 Byly v ní všechny druhy živočichů: čtvernožci , plazi i ptáci. 13 Tu k němu zazněl hlas: ”Vstaň, Petře, zabíjej a jez!“ 14 Petr odpověděl: ”To ne, Pane! Ještě nikdy jsem nejedl nic, co poskvrňuje a znečišťuje.“ 15 Ale hlas se ozval znovu: ”Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.“ 16 To se opakovalo třikrát a zase to všechno bylo vyneseno vzhůru do nebe.
17 Zatímco Petr úporně přemýšlel, co to jeho vidění může znamenat, podařilo se Kornéliovým poslům nalézt Šimonův dům. Zastavili se před vraty, 18 zavolali a ptali se, zda tu bydlí Šimon, kterému říkají Petr. 19 A Petr stále ještě přemýšlel o svém vidění...
A to stačí, že někdo řekne nezaobaleně a narovinu pravdu a ukáže, co se děje pro to, aby si člověk mohl v klidu u vánočního stolu žvýkat masíčko.
Historie je jedna věc. Ale druhou věcí je, jestli se lidé v historii chovali správně. Pokud to bereme tak, že člověk je uzpůsoben na zabíjení zvířat, pak lze stejně říct že je uzpůsoben na zabíjení lidí. A to se taky děje, v moderní historii lidstva není jediný okamžik, kdy by na světě nebyla aspoň jedna nějaká válka anebo konflikt. Budeme tedy podporovat další války, protože v historii vždy nějaká byla?!
Člověk k svému zdravému životu NEPOTŘEBUJE zabíjet a jíst zvířata. Miliony zdravých vegetariánů jsou toho nepopíratelným důkazem. Také osobně znám případy, kdy žena-vegetarián porodila zdravé dítě.
A doktoři, ti vám radit nejíst maso určitě nebudou. Oni si totiž také rádi dají nějaké to kuřátko, že? To by museli nejdříve přemoci své chuťové chtíče, tak jako kdokoli jiný, uvědomit že maso se jíst nemusí a nemá, než by to radili někomu jinému.
V takovýchto diskuzích, pokud jsou rozsáhlejší, zůstává nakonec prakticky jediný argument masožravců, který zní asi takto "pokud člověk nemá jíst maso, proč tedy chutná tak báječně" ?
P.S. Jsem vegetarián a s článkem naprosto souhlasím.
Problém dle mého názoru není v pojídání, či nepojídání masa. Základem by měla být výchova populace ke zdravému stravování. Zlatá střední cesta - jíst odevšeho něco, střídmě. Zeleninu, pečivo, mléčné výrobky, trochu piva a vína, dostatek vody... atd. A když maso, tak dobré a šetrně upravené. Například místo hromady párků trochu vařeného hovězího s křenem, chlebem a půllitrem piva. Organismu to neuškodí a přitom člověk báječně zažene chuť na kus masa.
A když někdo protestuje proti špatnému zacházení se zvířaty? Ano, s tím souhlasím. Ale kdo je schopný posoudit, že zrovna s támhletou krkovičkou se zacházelo hůře a s tou vedlejší kýtou lépe? Tím, že se začnu vyhýbat masu, tak nic nenapravím.
Z celého článku mám spíše pocit, že autor má problém jak s Vánoci a náboženstvím, tak i se stravováním a optimálním přístupem ke zvířatům!
to tam na ty jatka v americe nechodí veterinární kontroly?věřím tomu že u nás by už takové "provozovny " uzavřela státní veterinární kontrola.američané-nekulturní národ hovad,beze úcty k životu.myslím že český řezník by se k tomto nesnížil.
20.12.2008 20:31
Než se tady poštěkáte ... haf haf
hledající a nalézající hledam (tečka) a (tečka) nalezam (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?
... nejíst maso je hodně daleký cíl pro lidstvo, na jiném vývojovém stupni, a proto se nedá nic dělat. Duše potřebuje fungující tělo, takové, aby mohla v těchto podmínkách uzrávat. Až se změní podmínky a hodnota lidstva, potom někdy se pojídání masa zmenší nebo vymizí. ... Příklad: hasič potřebuje kvalitní ochranný protipožární oblek, aby jej ochránil. Dokud budeme mezi sebou bojovat(žijeme ve velmi hrubých a hutných vibracích) a ne spolupracovat, naše těla budou potřebovat i energii z masa (jak to napsat? bojovný pud?). Nejeden kvalitní léčitel musí konstatovat, vážený pane, paní: Vaše játra potřebují červené maso, pokud možno v biokvalitě.... Otázka dneška není jestli jíst nebo nejíst maso (možnost přejití na bílé maso), ale to jak se chováme ke zvířatům, když už je pojídáme. Schválně jezděte kolem ZAPÁCHAJÍCÍCH vepřínů, které svědčí o zdegenerovaném lidstvu a jeďte třeba okolo biofarmy v Sasově u Jihlavy. Málem jsem si vedle těch čuníků lehnul, jak tam měli čisto a jak pěkně s nimi zacházejí. Projeví se to i na chuti masa..... Součásti vztahu ke zvířatům je i to, že se dělají pokusy, jejichž provozovatelé musí počítat s karmickými následky, kdy po smrti je duše takového aktivního badatele nějak znetvořena a může se stát, že v dalším životě možná může přijít při dalším vtělení k nějakému tělesnému poškození... Samozřejmě, že zvířata mají duši, avšak jiného druhu než člověk ...
A článkům, jako je tento, se budu zvysoka a dlouze smát.
Tuto stránku navštívilo 5 424