Diskuze k článku

Dopis Raiffeisen bance

Příspěvků 42

1.12.2008 2:07

Hmm.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Taky poplatek pro potizisty. A jak se divam na ten dopis, tak by mel byt mastny. [velký smích] [mrknutí jedním okem]

177215

1.12.2008 3:29

Jo, jo

Obcasny ctenar 96.?.?.?

Kdyz si tam v ceskym kocourkove nechaji nakalet na hlavu a neprotestujou, to je pak tezky. A vy jim jeste radite [chechtot] Zajimave, ze v USA si toto banky nedovolej.

177220

1.12.2008 9:21

RE: Jo, jo

Soudce Lynch 88.?.?.?

Reakce na 177220

Ani ve Velkém Britáňsku se neplatí ani penny. Kreditní a platební karty jsou vydány zadarmo. Výpisy zadarmo.
Jo, v absurdistánu se dějí absurdní věci.

177242

1.12.2008 21:49

RE: Jo, jo

es: 93.?.?.?

Reakce na 177242

Soudce Lynch vi o Britanii a jejim bankovnictvi - neli prd, tak hodne malo.
Kdyz chce nekomu radit ci komentovat mel by aspon zjistit jak tomo tady (a Anglii)opravdu je.

Na vysvetleni: tady v Anglii banky maji dva zakladni druhy bankovnich kont a to
a) konto osobni
b) konto obchodni - tedy pro ty co delaji business

V nahore uvezenem priklade "Dopis Raiffeisen Bance" by se jednalo o business konto, za ktere se i v Anglii plati - a to dost....

Pokud by pan kolega soudce psal o pouze osobnich kontech - i zde se plete, protoze nejaka osobni konta jsou v nekterych bankach "zdarma" a jina osobni konta v tech samych bankach - ve kterych banka vybira za sluzbu poplatek

Totez co plati o bankovnim kontu take plati o kreditnich kartach. Jsou osobni kreditni karty - nektere jsou "zdarma" (pokud jejich ucet zaplatite v celku) a za jine, lde se plati poplatek, a jsou take business kreditni karty ktere obycejne uctujou "fee" za pouziti.

177287

1.12.2008 13:35

RE: Jo, jo

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 177220

Hele, zkus být častější čtenář, protestama se to jenom hemží, proto banky pod tím strašným nátlakem slevují z již tak nehorázně nízkých poplatků a zoufale riskují stejný osud jako nešťastné bratrstvo Lehmanů, co si ti chudáci teď mají počít, když je v té Americe tak doběhli a zbídačili...

My tady si svých vysoce odborně spravovaných peněžních ústavů vážíme, a nechceme je nechat padnou na ústa, jako někde za mořem. Plně podporuji veškerá doporučení uvedená v článku, a ještě bych se za nějaká přimluvil.
Vůbec se mi nelíbí jak strašná rizika majitelé bank podstupují (viz Lehmani). Proto bych se přimlouval za založení pomocných podpůrných fondů drobnými střadateli – škudlili právě na pomoc ožebračeným bankéřům. Každý takový sprostě odrbaný bratr Lehman by tak mohl v klidu čerpat na uživení postiženého sebe a také svých zruinovaných blízkých. Tyto fondy na pomoc bankéřům v nouzi bych upřednostnil před všemy ostatními beztak stále tunelovanými fondy.

(Vůbec se mi nelíbí ten posměšný tón, jak si tam vůbec můžete dovolit tak odírat banky a ještě se pošklebovat, to my si tady bankovnictví rozvracet nedáme…)

177265

1.12.2008 18:20

RE: Jo, jo

Obcasny ctenar 71.?.?.?

Reakce na 177265

[cool] [chechtot]

177281

1.12.2008 19:22

RE: Jo, jo

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 177265

>...Vůbec se mi nelíbí jak strašná rizika majitelé bank podstupují (viz Lehmani). Proto bych se přimlouval za založení pomocných podpůrných fondů drobnými střadateli právě na pomoc ožebračeným bankéřům.
-------
Ta pomoc ožebračeným bankéřům musí být v jiné formě, než jim jednoduše cpát balíky peněz. Znáš to přísloví: "Kovářova kobyla chodí bosa"? Tak už to mezi profíky chodí. Náš zákazník náš pán a na sebe uč moc času nezbývá. Znám automechanika, který má na svém autě výfuk přivázaný drátem, aby mu neupadl. Také znám osobně několik majitelů firem na přestavby rodinných domků (house renovations) a jsou tak zaneprázdněni, že ve vlastním baráku to u nich vypadá jako na stavbě a to již několik roků. Teď jsme u těch nešťastných bankéřů.

Spytihněve, když jim přihodíš balík peněz, tak to zase vrazí do zákazníků...přesně to samé, co udělali nyní v Americe. Co takhle jim nabídnout jídlo? Potraviny nepodléhající zkáze, jako jsou třeba konzervy (kompoty, fazole, masové konzervy, atd.)? A aby se při sběru této "humanitární" pomoci nic nerozkradlo, tak jim to házet přímo přes okno do kanceláře. Jenom se nenechat odradit zavřeným oknem...při troše námahy taková konzerva i sklem proletí. Alespoň nebudou strádat a hladovět a mohou se dál starat o své zákazníky. Takže s tímto upřesněním platí:

>...Tyto fondy na pomoc bankéřům v nouzi bych upřednostnil před všemy ostatními beztak stále tunelovanými fondy.
>...to my si tady bankovnictví rozvracet nedáme…)
---
Přesně tak. Pokud si je nebudeme hýčkat my, budou si hýčkat oni někoho jiného. [mrknutí jedním okem]

177283

1.12.2008 16:23

RE: Jo, jo

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 177220

Není to tak úplně pravda. Poplatky, které banky účtují na Západě, jsou zhruba stejné jako doma po převodu na koruny. Jediná "inovace" která na západ dosud nedorazila, je poplatek za vklad v hotovosti. A západní banky také neúčtují za zablokování kreditních / debitních karet při ztrátě. Jinak nevidím velký rozdíl. Úroky jsou stejně prášivé jako u českých bank.

Na rozdíl od Česka v USA a Kanadě se stále ještě uchovává tradice dvou účtů: Checking Account a Saving Account. Dříve bylo zvykem, že Checking Account neplatil úroky, ale mohli jste vypsat libovolný počet šeků. Saving Account úroky platil, ale šeky vypsat nešlo nebo byly drahé. Dnes z těch dvou typů účtů najdete jen slupku. Objevují se na každém bankomatu, ale nic neznamenají. Podobně jako slovo demokracie v politice.

Když přinesu do Royal Bank Money Order vystavený na euro, strhne si banka asi $45 za převod z eura na kanadský dolar. A proplacení trvá 4 týdny. Elektronicky transfer peněz do zahraničí také vyjde kolem $50.

Mám zkušenost se Scotia Bank, TD Bank, Royal Bank, Bank of Commerce (CIBC). Všechno stejná mafie.

177275

1.12.2008 16:36

RE: Jo, jo

Soudce Lynch 88.?.?.?

Reakce na 177275

Pro převod peněz z/do zahraničí se používá Moneybrookers. Mají konta v zahraničí, takže pokud převádím peníze z UK do Čech, tak to jde z mé banky do jejich(Lloyd TSB) a z Živnostenské na můj účet. Poslání cca 500 Sterlingů vyjde bratru na cca 2.77 Sterlingů.
Paráda.

177279

1.12.2008 16:44

RE: Jo, jo

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 177279

Pro převody peněz z/do zahraničí je ještě lepší použít PayPal, PayPay, E-Gold nebo jinou podobnou instituci. Moneybookers je také dobrý. Ty firmy se na to specializují a poplatky za převod včetně konverzí jsou řádově kolem jednoho procenta. A na rozdíl od bank, kterým převod trvá dny, jsou peníze převedeny okamžitě. Myslím, že co se převodů do zahraničí týče, ujel všem bankám světa vlak. Jsou v tom jako dinosauři. Pomalí, neefektivní a drazí.

177280

2.12.2008 19:54

RE: Jo, jo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 177280

obávám se, že jsem udělal trochu jinou zkušenost s převody CZK na USD nebo EUR přes podobné nebankovní "převaděče"... poplatek 3-5% jen za převod z elektronické měny na "normální-bankovní" (a naopak), a to pro to musíte mít ještě aktivní nějaký druh "elektronické peněženky" (dřív e-Bullion/e-Gold, LR ap.) a i tam vám za pohyby strhávají poplatky v procentech (někde na vstupu, jinde na výstupu, někde tam i tam)... a dále vás někde čeká i měsíční poplatek za vedení. výsledkem je něco velice složitého, "přes ruku" (někdy přes dvě ruce), a ve výsledku drahého a rychlostně ne o mnoho lepšího než banky.
Nějaké ty "elektronické peněženky" vznikají, některé vám z neznámých důvodů zruší/zmizí. Někde je nízký limit na převáděnou částku (je to dělané spíše na drobné platby). Některé "nekamarádí" s jinými, a tedy nepodporují převod "elektronické měny" mezi sebou. Některé ano (konverze), ale vždy si za to řeknou o cca 3%. když se chcete "elektronické měny" zbavit a prodat, napíše vám elektronická směnárna (s nejlepším kursem), že to od vás momentálně nechtějí vykoupit, že snad příští týden, jestli bude o daný typ elektronické měny od někoho zájem.
obchodníci berou "měnu" samozřejmě jen od některých, ale od jiných ne. Je to podle mě prostě neefektivní způsob placení, který jsem zcela zavrhl. nechci si zbytečně nadměrně komplikovat život. nadále se chci bavit jen skutečnými penězi ve skutečných bankách, a při nákupu na internetu nanejvýš nějaká platba pomocí karty (ač se tomu zatím bráním, s ohledem na shromažďování údajů piráty a následné podvodné užití (zneužití)... nemám potřebu si nechat vybílit účet.
takže jediná rozumná možnost mi připadá: bankovní převody přes elektronické bankovnictví, šifrované spojení a zabezpečení certifikátem, popřípadě ještě jinak. a samozřejmě dobrý výběr banky (s rozumnými poplatky a dobrým elektronickým bankovnictvím) v ČR na Kč, a na Eura účet v zahraničí. Pokud má někdo potřebu i USD, pak tedy ještě třetí banka. je ale dobré si založení účtu předem promyslet (kde jsou dobří a levní). v ČR je třeba dobrý bezplatný účet u m-Bank, takže kdybych už neměl jinde, šel bych k nim. pojištění vkladů v bankách je u nás už odsouhlaseno na 50 tisíc EUR (přes 1,2 milionu na 1 účet), což by většině lidí mělo stačit (socialisti budou usilovat o další navýšení). ostatně nechat flákat se tuhle sumu na běžném účtu, to může dopustit jedině ultrakonzervativní šílenec.
když už něco z toho zavrženého, tak mě docela zaujal ten PayPay (kvůli cizoměnovým platbám z české banky, není však použitelné vždy -někdy partner chce vidět VÁŠ účet, a ne zprostředkující banku). A když něco jiného (světově používaného), tak snad Liberty Reserve +tahle směnárna se mi zdála srozumitelná i relativně levná: goldexchange.eu/cz/

177376

1.12.2008 18:44

RE: Jo, jo

Obcasny ctenar 71.?.?.?

Reakce na 177275

>Není to tak úplně pravda. Poplatky, které banky účtují na
>Západě, jsou zhruba stejné jako doma po převodu na koruny.
>Jediná "inovace" která na západ dosud nedorazila, je poplatek
>za vklad v hotovosti. A západní banky také neúčtují za
>zablokování kreditních / debitních karet při ztrátě. Jinak
>nevidím velký rozdíl. Úroky jsou stejně prášivé jako u
>českých bank.

Uroky ano, ty nestoji ted za rec ani na Zapade. Credit cards mam vsechny zdarma, jak za provoz, tak za zablokovani.

>Na rozdíl od Česka v USA a Kanadě se stále ještě uchovává
>tradice dvou účtů: Checking Account a Saving Account. Dříve
>bylo zvykem, že Checking Account neplatil úroky, ale mohli jste
>vypsat libovolný počet šeků.

Tak nevim jak v Canade, ale ja tady v USA to mam tak, ze mohu vypsat libovolny pocet seku bez jakehokoliv polatku a urok, sice malinkej mi davaji.

>Saving Account úroky platil,
>ale šeky vypsat nešlo nebo byly drahé. Dnes z těch dvou typů
>účtů najdete jen slupku. Objevují se na každém bankomatu,
>ale nic neznamenají.

Saving Account mi plati 2,7% a seky pouzivam z Checking Account, takze zadny poplatek. Potom mam jeste IRA Account a tam mam 3%.


>Podobně jako slovo demokracie v
>politice.

S tim souhlasim, to je zprofanovany jak nikdy predtim.[smích]
>
>Když přinesu do Royal Bank Money Order vystavený na euro,
>strhne si banka asi $45 za převod z eura na kanadský dolar. A
>proplacení trvá 4 týdny. Elektronicky transfer peněz do
>zahraničí také vyjde kolem $50.

U moji banky mne vyjde electronicky transfer $40 a prevedeny je to behem nekolika dnu. Dokonce me poslou pisemny vyrozumeni zdarma.


>Mám zkušenost se Scotia Bank, TD Bank, Royal Bank, Bank of
>Commerce (CIBC). Všechno stejná mafie.

Mafie to je, ale na Cesko furt nemaj! [velký smích]

177282

1.12.2008 8:15

RB je ještě levná banka

joe 193.?.?.?

Největší část vašich poplatků tvoří zahraniční platba, za zahraniční platby si všechny banky v ČR určují nechutně vysoké poplatky, takže tady RB nevyčnívá. Ostatní poplatky patří mezi nejlevnější v ČR, levnější je asi jen mBank a Fio.

177234

1.12.2008 13:23

RE: RB je ještě levná banka

pje 193.?.?.?

Reakce na 177234

Jsem u Fio d.z.(již s žádostí o bankovní licenci), neplatím ani káču na poplatcích. Prostě, taková solidní finanční instituce, která nemá klienta za oběť... To není reklama, to je fakt...

177264

1.12.2008 9:08

tak nevim...

ladaaaa 195.?.?.?

...jestli je lepsi zaplatit 50 korun za mesic (vedeni, 1-2 vybery, mozna este neco, C.Sp.), nez mit banku zadarmo aby pak predvadela to co ted predvadeji banky v usa.
neschvaluju nehorazne vysoky popatky, jen se jim jednoduse vyhybam, na druhou stranu tvorba penez na provoz "z niceho" vsichni vidime kam dosla.
I ja jsem rad, kdyz jednou za mesic dostanu vyplatu.
ps. smysl techto dopisu ani nekomentuji, vidim naprosto zretelne, jak se nad nim zamestnanci v bance opravdu uprimne zvesela bavi [velký smích]

177237

1.12.2008 9:14

KB

Tona 213.?.?.?

Ja platim za zcela standartni ucet v KB, 186Kc. O vyberech z bankomatu atd. ani nemluvim. Uroky nepreba zminovat, bida. Chci prejit jinam, ale jeste jsem nenasel zadnou banku, kde by to bylo vyrazne lepsi. Banky v cechah sou otresne.

177239

1.12.2008 9:44

RE: KB

Sam Ting Wong 213.?.?.?

Reakce na 177239

Fio záložna je jednoznačně favoritem. Příští rok se má změnit v regulérní banku. Doufejme, že zachovají nulové poplatky. Ročně platím jen 30,- Kč za výpis, který mi podle zákona musí poslat. pak ještě platím za karty, které jsem si objednal. Jinak v ceně je Maestro karta zdarma. Výběr v bankomatech ČSOB je za 6,- Kč v ostatních kolem 30,- Kč. Pokud vystačíte s internet bankingem a Maestro kartou, tak utratíte za účet u Fio jen 31,- Kč. (Ta jedna koruna je členský poplatek, záložna je totiž družstevní).

177243

9.12.2008 21:45

RE: KB

mz98 213.?.?.?

Reakce na 177243

A podepisovací aplikace funguje už půl roku v javě takže použitelná snad v jakémkoliv OS [cool]

177885

1.12.2008 23:43

co mBANK?

KILLROY 78.?.?.?

Reakce na 177239

skuste POROVNANIE

preco nejdete na nulovy poplatok plus urok 3,5 p.a. (lepsi ako terminovane odrby)? neviem ako ma ceska mBANK, ale u nas na SK su 3 vybery z bankomatu ktorejkolvek banky zadarmo, 4 a viac vyberov mesacne stoji 35 korun. Platba kartou - nula, ziadne ojekabatenie typu "uctovna polozka".

Ja ficim na jednom ucte v kamennej banke ktory mam len pre pripad ze treba vkladat na ucet hotovost, alebo preto ze tam mam uz zadane pravidelne prevodne prikazy. Uroky pripisuju mesacne.

177306

2.12.2008 20:11

RE: co mBANK?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 177306

u mBank nelze slučovat výhody jejich dvou produktů - u běžného účtu prakticky bez úročení, ale také bez poplatků. u spořícího účtu sice s úročením 3,5%, ale zato s nějakými poplatky. musíte si vybrat...
mimochodem kdo se nechá nalákat třemi procenty, ten je asi (bohužel) naivní ovečka... cílová kořist našich bankéřů. tak nízký úrok stejně nepokryje ani každoroční inflaci. zhodnocovat finance je třeba vyšším procentem.

177378

1.12.2008 9:17

www.mbank.cz

Koumeles 83.?.?.?

Zadny poplatky se proste neplati.

177241

1.12.2008 9:59

Martin Škapík

Martin Škapík 85.?.?.?

Asi nejlepší ekonomický článek, co jsem za poslední roky směl číst. Gratuluji

177246

1.12.2008 10:31

Ale p. Stwora,

mt-svk 91.?.?.?

nie je dôvod sa trápiť. Vari nemáte kontá v švajčiarskych bankách, ako to bolo uvedené na faktoch založenej diskusii NEZVEDAVCA [velký smích] ? Viď diskusiu v téme Stwora a Google (alebo tak nejak).

177248

1.12.2008 14:03

paráda

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Doufám, že jste ten dopis opravdu poslal, pane Stwora.

Úplně se těším na to, jestli ta banka zareaguje.

177266

1.12.2008 15:43

Zarodek problemu je jinde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Ponecham konkretni problem kolem financni castky pana Stwory bokem. Nebo jej prohloubim.
At jsou zapadni zeme kdovijake, jedno nelze uprit. Vlady maji snahu svym obcanum zpristupnit zivot tak, aby je hmotne zahltily a mely od nich pokoj. A aby taky lide ze zemi neutikali a dostavaly od nich vsudypritomne dane. Mam pribuzne v nekolika zemich a pobyval jsem v nich, takze jsem mel moznost do teto sfery zivota nahlednout.
V nasi zemi tomu tak neni. Zde existuje fenomen obcana odrat az na kost, jak a kde se da. Odira vlada vymyslenim novych a novych poplatku, vydiraji zamestnavatele zamestnance, vydiraji etnicke skupiny, vydira kdekdo kdekoho. A kdyz to uz nejde, sproste okrada. Radnemu obcanovi se jen zpristupnuje vidina cestovani coby znamka svobody, coz svobodne bezesporu je, a naopak se strasi komunismem, coz opravdu strasne bylo. A obcan v techto limitech drzi, ponizene trpi stavajici pomery s vynucenou pokorou. Povim to tak: Kdybych shrnul vsechna pro a proti, nas obcan je nejponizovaneji ovladany ze vsech zemi od nas na zapad.
Izak

177272

1.12.2008 22:56

RE: Zarodek problemu je jinde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 177272

Odpusťte mi tu žoviálnost, ale plácáte nesmysly. Trpíte typicky čecháčkovskou ponížeností, ublížeností a nasránkovaností. Doporučuji více do přírody a mezi ptáčky.

177297

2.12.2008 14:27

RE: Zarodek problemu je jinde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 177297

>Odpusťte mi tu žoviálnost, ale plácáte nesmysly. Trpíte
>typicky čecháčkovskou ponížeností, ublížeností a
>nasránkovaností. Doporučuji více do přírody a mezi
>ptáčky.
Muzete konkretizovat, kde placam ve svem vstupu nesmysly a nejak dokazat, ze to jsou nesmysly? Ja dokonce mohu podporit sva slova poukazem na nektere prispevky, ktere jsou uvedeny v teto diskuzi.

177344

6.12.2008 9:14

RE: Zarodek problemu je jinde

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 177344

>Muzete konkretizovat, kde placam ve svem vstupu nesmysly a nejak
>dokazat, ze to jsou nesmysly? Ja dokonce mohu podporit sva slova

Nemůže, protože je ignorant, kterého prostě jen rozčílilo, že neví, o čem mluvíte...

177629

1.12.2008 23:05

RE: Zarodek problemu je jinde

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 177272

Mne nejvic dorazilo, kdyz mi kamos rekl, ze "skodovka" se prodava za nejvetsi peniz v CR. [překvapení] [oči v sloup]

177301

2.12.2008 14:53

RE: Zarodek problemu je jinde

Jiří Poděbradský 193.?.?.?

Reakce na 177301

A nejen Škodovky. Krom známeho příkladu Plzeňského piva, namátkou zmíním např. střešní krytinu, která se vyplatí zakoupit např. v Německu, protože tam vyjde o dost levněji než v Čechách. Dokonce i krytina s glazovaným povrchem je tam levnější než tady obyčejná. K tomu při odběru 2 a více kamionů doprava zdarma, takže není co řešit... Kde je chyba? [oči v sloup]

177346

1.12.2008 16:29

Na Slovensku platime za vklad na vlasny učet 30 SK (VUB.)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

ak si ako majitel učtu chem naň vložiť peniaze (na svoj vlastny učet! ) zaučtuje mi banka poplatok 30Sk aj kby som si vložil len jednu korunu.
Banky su monopol podporovany štatom.

177278

2.12.2008 0:01

RE: Na Slovensku platime za vklad na vlasny učet 30 SK (VUB.)

KILLROY 78.?.?.?

Reakce na 177278

ten statny monopol ma priviedol k myslienke na Iransku statnu banku. V duchu islamskych zakonom kde je urok nemoralny (ako v Europe v case moci cirkvi - cas je bozia velicina, Nim stvorena, preto sa za nu nemozu vyberat peniaze). Ziaden urok z vkladu, a poplatok len symbolicky - za administrativne naklady spojene s vedenim uctu.

Tuto funkciu by mali prevziat v Europe centralne banky. Lenze to je tazko ked vieme-kto ma v rukach tento biznis.

177307

2.12.2008 10:37

RE: Na Slovensku platime za vklad na vlasny učet 30 SK (VUB.)

mtk 80.?.?.?

Reakce na 177307

>V duchu islamskych zakonom kde je urok nemoralny (ako v
>Europe v case moci cirkvi - cas je bozia velicina, Nim stvorena,
>preto sa za nu nemozu vyberat peniaze).

Kterákoliv diskuze o lichvářském systému by měla začínat touto tezí, a naučit se ji nazpaměť, všichni, povinně. Je neuvěřitelné, jak snadno někdo dokaže bašitit tuto zvrácenost (úrok), kterou jsme si nechali vnutit "štajnem", a dokonce ještě obhajovat některé jejich "skvělé produkty". [oči v sloup]

177335

1.12.2008 22:57

Kuriozita

ten, který zapoměl jméno 89.?.?.?

Mám účet na Islandu, přesně v Zemské bance (Landsbanki) a věřte mi to nebo ne, vůbec nic neplatím. Výběry, platby, příkazy, vklady. Zní to neuvěřitelně a mě samotnému se mi to nechce věřit - leč čísla nelžou - dokonce ani vyběry z bankomatů v ČR nezpůsobují odečítání nějakých procent na konto banky z jejíž bankomatu zrovna vybírám.

177298

2.12.2008 7:29

Přestaňme jen diskutovat a dělejme s tím něco

Krabat 80.?.?.?

Možnosti jako na západě nemáme, ale jakous takous alternativu najdeme. Třeba Volksbank nebo mBank, které mají vedení účtu zdarma a většinu poplatků zrušených. Až když jsem se naštval a zrušil účet u ČSOB, najednou se probudili a nabízeli mi všemožné slevy a dokonce i vedení účtů rovněž zdarma! Ale dokud budeme jako blbci platit a jen remcat, nic se nezmění. Já jsem nepovolil a z ČSOB odešel. Od té doby každý měsíc ušetřím 90Kč a i když to není moc, ten naštvaný výraz bankovního úředníka mě dodnes hřeje u srdce.

177322

2.12.2008 10:30

nepouzivat banky...

ladaaa 195.?.?.?

..a proc tedy se na pouzivani bank proste nevysr*t??!! kdyz vam poplatky prijdou drahe, tak je proste nepouzivejte!! to je jakobyste si stezoval, ze kdyz jezdite v 8mi litrovym aute, ze ma velkou spotrebu nebo ze musite platit vyssi pojistku.
Snizit osobni naklady kazdeho osobne vede ke spokojenejsimu zivotu, jakekoliv kritizovani a na druhou stranu stale pouzivani+placeni akorat tak zvysuje riziko infarktu.
Nebo ze by uz z toho "dobrovolneho vlozeni vlastniho krku do opratky selmy" nebylo cesty zpet??
Ja myslel, ze kdyz o me banka vi vsechno (osobni udaje) vcetne mych prijmu a vydaju, ze to prece neni "in"..
..nebo si uz nevidime ani sami do vlastnich ust??
ladA

177334

2.12.2008 20:15

RE: nepouzivat banky...

Krabat 80.?.?.?

Reakce na 177334

Bez urážky, ale Vy budete nějaký student, ne? Přijde mi poněkud úsměvné a naivní dávat lidem rady nepoužívat banky. [oči v sloup] Jak si to představujete? Zvláště v dnešní době, kdy každý zaměstnavatel trvá na tom, aby se peníze posílali na bankovní účet?

177379

2.12.2008 21:10

RE: nepouzivat banky...

ladaaaa 213.?.?.?

Reakce na 177379

skoro mate pravdu, nestudent jsem zacal byt teprve pred cca rokem, ucet mam ale uz tak 6-7 let. penize mi na ucet samozrejme chodi, ale neurazi me, ze si za to jejich "starani se" (cti alespon nejake minimalni sluzby-od internetbankingu po sluzby na prepazce) uctujou cca 85 korun za mesic, maximalne do stovky (a to uz se musim opravdu rozjet).
podotykam cca PULHODINOVA MZDA!!
nerikam, ze v souvislosti s uctem nemohu delat "nesmyslne" operace ve smyslu vyber 10 korun z automatu/exoticky na druhym konci sveta, prijimat platbu 5 italskejch lir pres korunovej na dolarovej ucet nebo chcit z toho urok aspon 1000%.
na jedne strane vsichni odmitaji globalizaci, a na druhou stranu maji vsichni v bankach pracovat zadarmo?!
odmitam flame, v podstate stezovateli rozumim, ale jako zaver me z toho vychazi - pouzivat zdravej selskej rozum - coz obcas uz lide dnes nedelaji, a vztekaji se jinde na svoji vlastni hloupost.
ladA

177384

3.12.2008 7:35

RE: nepouzivat banky...

Krabat 80.?.?.?

Reakce na 177384

Jasně, ale tady jde o princip. Ve většině vyspělých zemí se bankovní poplatky neplatí. Dříve bylo dobrým zvykem, že banka platila lidem, kteří jí svěřili své peníze. V Anglii, Americe, Německu nebo jinde Vám nikdo nebude účtovat peníze za vložení peněz na vlastní účet nebo podobné absurdity. Pozor, netvrdím, že všechno je růžové a neplatí se vůbec nic. Dá se však konstatovat, že v mnoha zemích je vedení účtu opravdu zcela zdarma.

A teď se podívejte na sebe - Vám přijde normální platit stovku měsíčně za vedení účtu a nic nedostávat. A to je právě ten důvod, proč si banky u nás dovolují to, co si ve vlastních zemích nedovolí. My Češi prostě držíme hubu a krok a jsme spokojeni. Tak to banky vnímají a proto nám tady drze účtují položky, které by si v jakékoliv jiné zemi na světě nedovolily. Někde jsem četl, že nejen na západ od našich hranic, ale i na východ je situace mnohem lepší než to, co se děje u nás. Největší sprosťárna je přitom to, že jakmile jim oznámíte, že s nimi končíte, protože nebudete jako ovce platit právě tu stovku za vedení účtu, okamžitě vám nabídnou služby zdarma. To je přesně můj případ, o kterém jsem tu psal. Závěr je ten, že platíme jako blbci jen proto, že jsme jako ty ovce. Zvykli jsme si a přijde nám to normální, z čehož tihle chytráci žijí a proplácí si milionové odměny. Nemusí se starat o řádný provoz banky, protože zisk jim zabezpečí pravidelné poplatky.

177430

3.12.2008 9:19

RE: nepouzivat banky...

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 177430

No, ale on studentík zamířil cekem do černého.

Když šéfíci nějakého sektoru zvolí politiku pro určitá území, mají k tomu patrně svůj jistě pro ně pádný důvod. Chcete honit direktora pobočky a mávat mu svým užmoulaným výpisem před očima? Co asi udělá??
Co takle organizovat vzpoury nespokojených střádatelů? (Ono to tak někde snad úspěšně probíhá?)

Nadávání bude furt nadávání a kde je nespokojenost, tam je pro kšeftíky perspektiva…

Není to tak dávno, co jsem si bez úžasných bankovních, hypermoderních a pokrokových služeb nedovedl do té doby svůj primitivní život představit. Úplně jsem zapoměl, co je to hotovost (celkem příjemné). Dnes mi to celé může vlézt na hrb. Použiju když musím (ostražitě) a nazdar. Nakonec ti, co chtějí, se také přizpůsobí a i v obchodním styku lze leccos celkem vypustit. Jak to dělají jiní je mi celkem šumafuk, pokud se mi to zrovna nehodí do krámu. (Také se již běžně vyskytují skupinky vzájemně si pomáhajících něco produkujících lidí, kdy dělají protislužby za služby a celkem slušně omezí i potřebu používání peněz jako takových.)

Jestli jsou jejich poplatky makové, ať si je baští komu chutnaj, jediné co je donutí změnit recepturu je nezájem.

177433

3.12.2008 13:03

RE: nepouzivat banky...

ladaaa 195.?.?.?

Reakce na 177433

ono se nenadarmo rika, chces-li neco zmenit, zmen nejdriv sam sebe.
s obchodovanim ve smyslu bartrovy obchod - samozrejme ano, jakozto obyvatel vesnice okolo cca 120 obyvatel je toto naprosto bezna praxe, i na forech ohledne preziti a "zivotaschopnosti" spolecnosti po krizi (cti kompletni rozpad soucaneho systemu) o vymennem obchodu se casto pise. tipuju, potom uz vas nejake bankovni poplatky trapit urcite nebudou[smích]
Nejvic me prave ale stve, ze lide vic nadavaji, nez delaji, a specialne do pana redaktora jsem si nedavno neodpustil rypnout ohledne jeho pristupu k Ceske republice.
Pane Stworo, neni problem vest zvedavce odtud z Cech, ano komunismus uz tu opravdu neni, a takove aktivni lidi, jako jste Vy, jsou tady v Cechach opravdu potrebni. proc pisete, jak krasne je milovat svou zem a trosku ji take prispet svou pritomnosti a aktivitou, ale pisete to z druhe strany zemekoule? a Kanada?? hodte ji za hlavu, vzdyt tam se chce uz jen cikanum...
ladA

177441

3.12.2008 9:39

RE: nepouzivat banky...

ladaaa 195.?.?.?

Reakce na 177430

z principialniho hlediska souhlas. na druhou stranu stovka mesicne me nasere min, nez podil na fantastickym 41,5 mld pulrocnim zisku CEZu (jako rezervu do energetiky beru, ale 680mil Kc rocnich odmen rediteloj fakt nekousam), pripadne tretina mesicniho platu na dane, z kerejch 15 ciganat muze v klidu krast a votravovat, a nemakacenky nosej zlaty retezi a jeste si stezujou.
Jsme ovce, a kazdou trapi neco jinyho, proc se treba neresi pausal za elektromer - 7 stovek rocne bez jediny odebrany kilowaty, 299 bez DPH mesicne za telefonni cislo bez jediny provolany minuty (telefonica), rocni povinny ruceni bez jedinyho ujetyho kilometru.... a da se pokracovat porad dal...
banky sou na hunte, proc neumeji hospodarit ani kdyz dostavaji penize na vrch na poplatcich je potreba se ptat nekde kolem monackyho pristavu, majitele jachet jiste radi odpovi.
ladA

177434

Tuto stránku navštívilo 8 243