Diskuze k článku

Mutované osivo pro Mezopotámii

Příspěvků 114

27.10.2008 0:52

Hmm

Rene Bartosek 68.?.?.?

I to je teda ten export svobody a zapadnich hodnot. A taky forma pomoci zapadu. A misto vdeku ti "primitivove bojuji". Vskutku nevdek vladne svetem.

173974

27.10.2008 1:21

RE: Hmm

Datel 216.?.?.?

Reakce na 173974

Nejvetsi bordel je registrovane osivo .Problem bank - na ty se muzeme vysrat - penez se nenazereme - taksamo je nesmysl mit krizi a pritom plne obchody jidla - pohadka pro blby. Ale pokud se prosadi registrovane OSIVO , Byt zavisly na nejakem semenu ktere nevyprodukuje dalsi rocnik , doporucuji vetev 5 fitu provaz a smycku ktera ma velikou budoucnost.

173977

27.10.2008 2:54

RE: Hmm

datel 216.?.?.?

Reakce na 173977

Neuvedomujeme si jednu vec -pokud budou kompanie ovlivnovat urody-pan buh s nami.Ja osobne mam par hetaru pudy - Snazin se pestovat organic. Prodelavam- -Proste brambory rozdam nikdo nepomuze. Takze ? Vsichni jen placaji. TAKZE JEN AT PRIJDE HLAD. J e nacase si vazit lidi.

173979

27.10.2008 3:30

RE: Hmm

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 173977

V USA vyhrali farmari soudni proces, ze osivo si muzou zajistit i z geneticky upravenych plodin. Zemedelstvi je prilis stareho data, aby se nekdo mohl patentovat treba dovednosti jako seti. Takze se musi potlacit "uplne" schopnost genetickych zazraku na reprodukci. Ono to uplne asi nepude, protoze jde o potlaceni naprosto zakladni vlastnosti organismu pro preziti. Vskutku skvela myslenka.

Tusim ve Svedsku stat udelal "genetickou databanku" osiv zemedelskych plodin bez geneticke upravy. Zrejme chteji mit v zaloze neco, kdyby existovali pouze patentovane geneticke zazraky s potlacenou schopnosti reprodukce. A navic jenom Buh vi jaky dopad bude mit masove uzivani geneticky upravenych rostlin v dlouhodobem meritku. Uz zbyva jenom cekat na genetickou upravu cloveka, kterou si nekdo taky necha patentovat a treba bude tento vylepseny lidsky druh taky pro jistotu neplodny, aby nedoslo k poruseni autorskych prav. [bliji] [bliji]

173981

27.10.2008 8:15

RE: Hmm

Sam Ting Wong 213.?.?.?

Reakce na 173981

Ještě, že si zatím nikdo nepatentoval soulož [chechtot] to by byla konečná pro lidstvo. A těch přestupků, ajajaj [chechtot]

173992

27.10.2008 11:54

RE: Hmm

glos 88.?.?.?

Reakce na 173981

Problémem ale je, nebo bude, že osivo, které si nechají nevzejde. MONSADO si to pojistilo.

174011

27.10.2008 22:25

RE: Hmm

datel 216.?.?.?

Reakce na 173981

U nas to prohral a Monsanto vyhralo.

174068

27.10.2008 6:30

Mutovane

satai 213.?.?.?

Poprosil bych autora, aby nepouzival osklive znejici slova, pokud jim nerozumi.

173987

27.10.2008 10:33

RE: Mutovane

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 173987

[překvapení] A vadí vám co, že ošklivě znějí, nebo že jim nerozumí?

174000

27.10.2008 11:03

RE: Mutovane

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 174000

Toť otázka. [chechtot]

174005

27.10.2008 13:03

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 173987

Nejdůležitější je to, že tomu rozumíte, i když je to ošklivě znějící, ne? [chechtot]

Mutace je dědičná změna genotypu. Mutace dělíme na mutace spontánní (vzniklé chybou v replikačním a reparačním mechanismu DNA) a indukované, tj. uměle vyvolané mutageny. V širším pojetí se pod pojmem indukované myslí mutace vyvolané působením známého mutagenu, zatímco spontánní jsou ty ostatní. Opakem mutace je modifikace, tedy změna organismu nepostihující genetickou informaci.

Tolik Wikipedie.

Takže jak to je. Došlo u těchto obilnin ke změně genetické informace? Nevím jak ostatní, ale já bych řekl, že ano...

174019

27.10.2008 14:52

RE: Mutovane

Jiří Koubek 88.?.?.?

Reakce na 174019

Česká wikipedie jako zdroj informací? [chechtot]
Mutace vůbec není slovo, které se pro geneticky modifikované osivo hodí, už jen kvůli onomu zlému zabarvení toho slova. I když člověk využívá spontánních mutací po tisíciletí a indukovaných po desetiletí. To, co se děje dnes ale mutace (vesměs) nejsou, pracuje to na zcela jiném principu.

Takže - ne každá změna genetické informace je mutací, autor může býs sice Ph.D. z politologie, ale o genetice toho asi tolik neví.

A když jsme u toho, hodil by se i odkaz na plné znění oněch výnosů, nejlépe přímo u zdroje, ať to zase není zpráva typu JPP (jedna paní povídala).

174026

27.10.2008 15:42

RE: Mutovane

leo69 89.?.?.?

Reakce na 174026

Budeme si pane Koubek hrát se slovíčky až nám úplně uteče podstata věci. Podle mne je zákulisní (i otevřené) prosazování geneticky modifikovaných osiv v jednáních ke kterým po Světě, podle uniknuvších útržků informací stále intenzivněji dochází, a především prosazovaný princip ve smyslu: "rolníku,bez naší libovůle a finančních zájmů naší mocenské kliky nezaseješ, nesklidíš, nenakrmíš...", prasárna nejvyššího kalibru a jestli budu mutaci schovávat za libozvučnější slovíčka jako modifikace, nebo úprava apod., tak to na podstatě věci o mnou již zmíněném výrazu prasárna nic nemění!

m,[smích]

174029

27.10.2008 15:56

RE: Mutovane

satai 192.?.?.?

Reakce na 174029

To neni zadne schovavani neceho za jinymi slovicky. Mutace je neco jineho a pouzivani toho slova je bud naprosta neznalost nebo vychcanost - nejsnazsi zpusob, jak vydesit maminy v domacnosti a Pepy Pullitry, ktere si mysli, ze geneticky nemodifikovane potraviny zadne geny neobsahuji.
Debata o tom, jaky vliv maji GMO na prostredi a ekonomiku je naprosto normalni a z meho pohledu i zadouci vec, ale nema smysl ji vest s nekym, kdo o veci bud nic nevi nebo jen strasi.

174032

27.10.2008 19:42

RE: Mutovane

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 174032

Podľa mňa GMO je nebezpečná vec, pretože odoberať a pridávať do genetickej výbavy organizmu cudzie gény je nebezpečné, síce z toho asi nebude Vojna Trifidov ale čert nikdy nespí.
Mimochodom ktovie aké nebezpečie znamená GMO na organizmus konzumenta vrátane človeka, či na ekológiu.

174050

27.10.2008 19:56

RE: Mutovane

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 174050

Nove organismy mohou ovlivnit prirodu, vytlacit jine mene odolne rostliny, ci zvirata.
Ovsem nechapu proc mame mit strach s konzumaci geneticky upravenych rostlin.
Jidlo se vari i jinak zpracuje tak, ze se doslova rozklada na smes proteinu a ostatnich slozek, z kterych si nase telo vybira co potrebuje. Clovek je navic vsezravec, schopny se zivit jednostrannou i rozmanitou potravou.
Muze zde nekdo vysvetlit, ceho se mame obavat?

174051

27.10.2008 20:25

RE: Mutovane

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 174051

Takže, potraviny obsahujú aj iné pre telo dôležité látky a nielen minerály a vitamíny, a teraz si predstavme ten cudzí gén spôsobí cez rôzne mechanizmy že rastlina či živočích začne produkovať silný jed alebo mutagén, či vymkne sa nám kontroly, či sa pri vkladaní génu do organizmu sa ten gén dostane do vírusu-pandémia (a to nielen medzi ľuďmi je možná) ako vyšitá.

174053

27.10.2008 20:46

RE: Mutovane

satai 213.?.?.?

Reakce na 174053

To se muze stat se slechtenou kukurici stejne jako s GMO rajcatem. Jen to rajce nekdo, na rozdil od kukurice, poradne kontroluje.
A to horizontalni preskakovani genu zas tak zhave nebude. Obzvlaste protoze se tam pridava odolnost proti sucho nebo produkce nejakeho vitaminu, nevim o nikom, kdo by do soje pridaval geny pro produkci sarinu [mrknutí jedním okem]

174056

28.10.2008 0:26

RE: Mutovane

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 174056

Do haje zelenyho nejde pouze o nechtene negativni dopady, ale jde o to, ze ti lidumilove chteji prevzit kontrolu nad lidstvem pres potraviny. A tu je kurevsky mocna paka! Lidem kteri chteji prevzit kontrolu nad vyrobou potravin neverim ani frnak mezi ocima, obvzlast kdyz si vsechno patentujou a soudi se s farmarema o pravo sadby. S kecama o nakladnosti genetickeho vyzkymu a autorskych pravech muzou jit klidne k certu. Kdyz se to nevyplati, tak at od toho daji ruce pryc.

Dokud existuji alternativy, tak i kdyby soud rozhodl v neprospech farmaru, coz se bohudik nestalo a soudce prokazal skutecnou moudrost, tak tihle lidumilove branici sve patenty nemaji, jak lidi pritisknout ke zdi. Darebaky, kteri se chteji soudit o pravo sadby by bylo silenstvim podporovat, aby ziskali monopol v potravinarske vyrobe. Indie potopila dohodu WTO prave na zaklade ochrany sveho zemdelstvi a moc dobre vi proc. Koupeni nebo tupi politici, kteri nevidi v case dal nez pul roku v EU pro ne budou zametat cestu?

Ptaci chripka je velmi zajimava kauza, to ze si nekdo namastil kapsu na vakcine? V certy. Nekdo vytvoril odolnou slepici a nechal si je patentovat? V certy. Ale ze doslo k omezeni moznosti levnych proteinu hlavne pro zeme tretiho sveta? Ozyvaji se ve mne temna podezreni, ze by se to nekomu naramne hodilo. A kdyz se to nekomu s ohromnymi prostredky naramne hodi a existuji "vedecke metody" [bliji], jak to zaridit..... [pláč] [naštvaný]

174080

28.10.2008 0:31

RE: Mutovane

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 174080

Jenom takovy ciste konspirativni scenar. Protlacime to v EU s vyspelym zemedelstvim. Pak cenove zrujnujeme zemedelstvi tech, co se odmitnou zucastnit doprovolne a behem potravinove krize i ty, co by uzavreli sve trhy a drzime svet pod krkem. [bliji] Pravda mame co do cineni s lidmi na urovni, kteri nemaji konspirativni nebo zlocineckou mysl a vubec je nezajima moc a kontrola, ze ano? Takze vlastne maluju certa na zed.

174081

28.10.2008 1:44

RE: Mutovane

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 174081

V Iraku selhali tri faze imperialni kontroly. Takze se ma dosahnout iracke kontroly ropy pres potravinove otroctvi? Na vymysleni neceho takoveho je treba skutecne zlocinecka mysl bez moralky nebo cynismus s ledove chladnou racionalitou bez spetky emoci nebo pocit vyjmecnosti a nadrazenosti nad lidskymi rasami. Nebo mix vseho, co jsem uvedl.
http://www.tvina.sk/index.php?zobraz=videoarchiv&a...

174088

28.10.2008 1:06

RE: Mutovane

leo69 89.?.?.?

Reakce na 174056

Podívejte se na článek v tomto odkazu.

Zvláště zajímavá je tam např. tato věta: ...Bakterie rodu Agrobacterium se využívají při vývoji geneticky modifikovaných rostlin a jsou schopny vložit svou DNA i do lidské buňky...

Co ještě dalšího se pokouší "vědci" z Monsanta a spol vložit do genetického materiálu rostlin za zdmi jejich laboratoří a o čem nám vypráví jak je to skvělé, přirozené a prospěšné?

Ale nerad bych pozornost směřoval pouze k planým diskuzím o něčem, čemu až zas tolik nerozumím - k diskuzi o genech, mutagenech apod. Ano přiznám se bez mučení, nejsem genový inženýr. Ale co vím je to, že tady je potřeba hájit samotný princip a jít ke kořenům vysloveného a ten je o tom, že "někdo" pravděpodobně má eminentní zájem genovou manipulací, se základním hospodářským osivem, vytvořit závislost farmářů a pěstitelů na centrálním dodavateli z kterési mocensky kontrolované a schválené laboratoře. Protože, pokud mi sklizeň nedá možnost část zrna znovu zasít a já si budu muset každoročně nové osivo z kteréhosi mocenského centra kupovat, tak to je velice špatná vyhlídka, to je v podstatě základ potravinového otroctví!

Také je ale, podle mne, potřeba v diskuzích o GMO rozlišovat dvě věci - za 1./GMO a případné vylepšení vlastností a odolnosti rostlin se zachováním jejich přirozené klíčivosti a za 2./GMO jako případný nástroj mocenských zájmů a intrik, se zásahem do přirozené klíčivosti a tím v budoucnosti, při dostatečném rozšíření GMO, k následnému ovládání celých světových regionů...

Děsím se více především bodu č.2.

m,[smích]

174086

28.10.2008 1:31

RE: Mutovane

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 174086

...základ potravinového otroctví!... Tomu se rika vyhmatnout strucne a vystizne jeden z uhlu pohledu na vec. [cool] [mrknutí jedním okem]

174087

28.10.2008 8:13

RE: Mutovane

satai 213.?.?.?

Reakce na 174086

S tou bakterii provadite uvahu typu: Pilnikem se da opracovat zelezo. A take prepilovat mrize nebo kolejnice. Kdo opracovava zelezo je spatny.

Co se tyka spolecenskych dusledku, ocividne je nutna nejaka reforma prava k dusevnimu vlastnictvi.

Osobne bych to tak cerne nevidel, v dnesnim svete je kopec ruznych temer-monopolu (staty vyvazejici ropu, producenti Windows, vyrobci nekterych pocitacovych komponent) a prestoze to neni zadna slast, tak je kazdy z nich brzden spoustou dalsich okolnosti. Neco jako svetova nadvlada funguje jenom v dark fantasy.

174099

28.10.2008 11:08

RE: Mutovane

Robocrep 88.?.?.?

Reakce na 174099

>
>Osobne bych to tak cerne nevidel, v dnesnim svete je kopec
>ruznych temer-monopolu (staty vyvazejici ropu, producenti
>Windows, vyrobci nekterych pocitacovych komponent) a prestoze >to
>neni zadna slast, tak je kazdy z nich brzden spoustou dalsich
>okolnosti. Neco jako svetova nadvlada funguje jenom v dark
>fantasy.

Jenže tady je problém v tom, že ropu, windows ani počítačový komponenty lidi nežerou.

Za posledních 100 let se kvůli rozvoji techniky přístup k zemědělství (hlavně u nás) přetočil hlavou dolů, potom zase zpátky, a pořád nikdo neví jak je to vlastně správně. A GMO nabízí ještě větší obrat.

Zemědělci sledujou svoje zisky, vědci dělají pokusy, politici se to snaží nějak skloubit... a kdo jinej by měl sledovat jestli je někde něco špatně, než obyčejný konzumenti? [naštvaný]

174113

28.10.2008 9:29

RE: Mutovane

Jiří Koubek 88.?.?.?

Reakce na 174086

Agrobacterium je pouze jedna z hypotéz příčin této nemoci, vůbec to nemusí být pravda. Je to rod velmi rozšířený, i jeho přítomnost v napadeném systému nemusí být jasným signálem, že tuto chorobu způsobují.
Lidem z Monsanta jde o zisk, proto mají potomci sníženou klíčivost. Nic jiného za tím nehledejte, úvahy o konspiraci jsou zcela mimo.

174109

28.10.2008 13:10

RE: Mutovane

mtk 80.?.?.?

Reakce na 174109

>Lidem z Monsanta jde o zisk, proto mají potomci sníženou
>klíčivost. Nic jiného za tím nehledejte, úvahy o konspiraci
>jsou zcela mimo.

Koubek je mimo, samozvaný obhájce zhovadilostí. Lidem z Monsanta jde o zisk, a právě proto si ty své pseudopotraviny můžou strčit do zažívacího traktu stranou proti proudu i se všemi obhájci, propagandátory a jinými mrzkými pochlebovači - cílem GM zmetků není nakrmit svět, cílem je ošidit, okrást, podvést, zotročit, popř. zlikvidovat. Dokud bude u moci korporátně kapitalisticko-fašistický podvod, jsou veškeré pokusy na potravinách krajně nedůvěryhodné. [bliji] [bliji]

174124

28.10.2008 13:14

RE: Mutovane

satai 213.?.?.?

Reakce na 174124

Proc argumentujete ad personam?

174127

28.10.2008 13:17

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174127

Vy to nechápete? Já ano... [chechtot]

174129

28.10.2008 13:18

RE: Mutovane

satai 213.?.?.?

Reakce na 174124

Proc argumentujete ad personam?
Navic mam dojem, ze tu michate dopady zdravotni (nejspise nejsou nad miru beznou u ostatnich potravin) a ekonomicke (a to je vicemene otazka ktera se neda shrnout do primitivniho "nekdo si jen chce namastit kapsu", "je to spasa pro lidstvo" nebo "to je konecna stanice" ).

174130

28.10.2008 13:22

RE: Mutovane

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174130

Typicky magor popsal tri radky a odpovedel hovno.

174132

28.10.2008 13:34

RE: Mutovane

mtk 80.?.?.?

Reakce na 174130

Někdy Vám to vysvětlím, pane Koubku, teď mám naspěch. [chechtot] [chechtot]

174133

29.10.2008 4:03

RE: Mutovane

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174133

Marna snahe . Nepochopi . Ztrata casu.

174191

28.10.2008 19:22

RE: Mutovane

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 174086

Konspiracni teorie se lisi svoji pravdepodobnosti. Nektere se sami dokazuji postupem casu, kde zname osobnosti pusobi v politice, nadelaji svetovou paseku a dale se "motaji" v pozadi.
Dalsi konspirace se nekonecne dohaduji o nedokazatelnych teoriich ufologie, vesteni a ostatnich paved.
Rozumny clovek si musi umet vybrat mezi uveritelnym a fantazii.

"Some self-identified Morgellons sufferers and various conspiracy theorists provide their own origin hypotheses: "Perhaps it is caused by chemical spills or bio-terror or even alien abductions. On a radio program called Coast to Coast--popular among people who believe in UFOs and ghosts--a New Mexico doctor reports that a former CIA agent told him the disease was caused by the French. A botched government experiment, he says, contaminated the water. All Evian drinkers are at risk."

174160

27.10.2008 22:09

RE: Mutovane

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174051

Sracky . I krysy chciply po GE bramborach . Ja Vam nemusim nic dokazovat. Naopak zastanci toho svinstva musi dokazovat . Dokazte mi ze to nebude casem mit skodlivy vliv na populaci. Ted ukazte vysledky toho svinstva. Co ja vidim drahsi potraviny , vice hladovych . Navic se zde nejedna jen o semena. Uz i ti blbi lososi jsou mutovani. Nedavno utekli z farm do oceanu a vyhubili prirozenou populaci. Takze nechtejte vysvetleni od nas . Idioti vaseho typu by meli vysvetlovat . (nemyslim si ze Jste idiot akorat Jste mne nasral a ja pisu od srdce.)

174067

28.10.2008 8:22

RE: Mutovane

satai 213.?.?.?

Reakce na 174067

Vazne? Rad se necham poucit nejakou studii od nekoho jineho nez agentury JPP (Jedna Pani Povidala)

174100

28.10.2008 9:37

RE: Mutovane

Jiří Koubek 88.?.?.?

Reakce na 174067

Vážně? A nějaký odkaz na studii by nebyl? Jak se má vůbec dokazovat neškodnost? To se přece ani dokázat nedá. Příroda sama provádí genové manipulace po miliony let. Jaký je tedy rozdíl mezi ní a člověkem? Ano i ti lososi jsou mutovaní, aby si je lidé jako vy mohli dovolit častěji.

174111

28.10.2008 12:44

RE: Mutovane

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174111

Nevim jestli jste vul ktery si neumi vytukat salmon farms . Naskoci vam desitky odkazu . Jiste ze priroda provadi genove manipulace , ale ne behem roku. Vy mi dokazte ze je min hladovych , ze to maji zemedelci lehci . Pokud by byly ty svinstva neskodne , tak mi to je jedno . Jenom ze jsou agresivnejsi a likviduji normalni plodiny. Navic kde je potreba toho svinsva. Ja osobne mam pres 2000 aru ztoho obdelavam 4 a pul roku mne to uzivi. Osobne vidim stovky kilometru neobdelane pudy .Vy tu placate o odkazy - pred desiti roky jsem sel do potoka a rukama jsem nachytal ryb na celou zimu . Ted tam je hovno.

174120

28.10.2008 17:29

RE: Mutovane

Jiří Koubek 147.?.?.?

Reakce na 174120

Ty invektivy byste si mohl odpustit.
Jo a jak rychle provádí příroda genové manipulace? Nejdříve někam přemístí část genu a po několika letech další část genu, až se uklidní trochu situace v Bruselu tak dá i patřičný promotor, aby daný gen mohl fungovat? Z logiky věci nám vychází, že genové změny probíhají v přírodě velmi náhle - buď tam ten gen je, nebo tam není.
A nežádal jsem vás o odkazy na lososí farmy, ale na případ, kdy pojídání GM brambor zabilo myši.

174146

29.10.2008 13:26

RE: Mutovane

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Reakce na 174146

Pred X rokmi jeden (asi) Talianský vedec urobil, kŕmil myši GM zemiakmi, 80% z tých myší dostalo rakovinu zažívacieho traktu.
No vrhol sa naňho lobing s tým že jeho práci chýba vedeckosť a zaľahol po ňom zem. [bliji]

174228

28.10.2008 13:16

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174111

Ale no tak, to byla trochu podpásovka, že, pane Koubku... A teď s pravdou ven. Když vedel sebe máte olej, který je z GM rostlin a vedle něj je olej standard, který si koupíte? Ale popravdě! [oči v sloup]

174128

28.10.2008 17:10

RE: Mutovane

Jiří Koubek 147.?.?.?

Reakce na 174128

Ten vyrobený z GM plodin.

174141

28.10.2008 17:48

RE: Mutovane

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 174141

Mnoho lidí je pane Koubku dodnes přesvědčeno, že geny jsou jakési umělé jedovaté svinstvo, které šílení vědci vpravují do GM organismů. Věří, ře přirozené organismy nic takového neobsahují. Pozřou-li GM produkty, nezbytně se tím "svinstvem" otráví. [chechtot]

174149

29.10.2008 13:41

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174149

Hehe, velmi vtipné, pane Vojto... Slyšel jste někdy o eugenice? Víte jaké byly její výsledky? Ale jak vás znám, jistě eugeniku podporujete... Sieg Heil! [chechtot]

174231

29.10.2008 15:08

RE: Mutovane

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 174231

Zkuste se pane Hestroyi podívat na termíny "pozitivní eugenika" nebo "preimplantační genetické testování embryí". To je to ZLO, kterého se bojíte?

174237

29.10.2008 15:24

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174237

Viděl jste film Gattaca? To byla taky "pozitivní" eugenika... [oči v sloup]

174242

29.10.2008 17:29

RE: Mutovane

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 174242

Viděl. A také jsem viděl film Člověk obojživelník a O Kostěji nesmrtelném. Brrr, tolik hrůzy! [chechtot]

174252

29.10.2008 17:56

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174252

Vojto, stalo se někdy v historii, že bylo něco zneužito? Asi ne, že? Brrr, už jsem se polekal. Vidím, že jako neúnavný propagátor eugeniky a GMO máte svůj vyhraněný názor a pak je diskuse zbytečná. Věřím, že jste stejně zavile obhajoval používání freonů a polychlorovaných bifenylů. Ty měly také velkou budoucnot... Ani nevím, proč se přestaly používat... Ve středověku byste jistě léčil zácpů rtutí, to byla také oblíbená metoda. Přeji hodně štěstí ve vašem kontrolovaném životě! [chechtot]

174253

29.10.2008 22:08

RE: Mutovane

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 174253

Všechny velké objevy jsou, pane Hestroyi, dvousečné. Každý byl využit jak v lidský prospěch, tak zneužit jako zbraň. Už od objevu ohně počínaje. A proto by se měly oheň, kolo a všechny další lidské objevy zakázat?

Biologická evoluce je bohužel zoufale pomalý proces. Srovnejte ji laskavě s vývojem IT. A teď se zkusme společně zamyslet. Kde bude za sto či dvě stě let umělá inteligence?

Odpovím si s dovolením za Vás. Na srovnatelné úrovni IQ 200, 350, nebo dokonce 500! A to počítám spíše s lineárním průběhem dalšího pokroku. Co když se změní v exponenciální ve chvíli, kdy se dalšího vývoje ujmou samy stroje? Srovnejte laskavě úroveň počítačů a jejich schopností před padesáti léty a dnes. A stejně tak srovnejte schopnosti průměrného člověka. Ale že ten člověk za posledních 50 let vyrostl, není-liž pravda? Není!

Nezapracujeme-li také trochu na sobě, zůstane nám časem potupná role stupidních a emocemi ovládaných tvorů, velkoryse opečovávaných inteligentními stroji. Klesneme na roveň hospodářského zvířectva, neschopného se o sebe postarat. Zbude nám jediná schopnost. Bučet, co nechceme.

A tak, na rozdíl od Vás pane Hestroyi soudím, že lidstvu vůbec nehrozí Židi a NWO. Celá historie je plná příkladů toho, že lidstvo odjakživa ohrožovaly především lenost, hloupost a stupidita lidí, ústící v nějakou (hlavně jednoduchou) víru. V jejím jménu pak zavládlo tmářství, odlišné názory byly upalovány na hranicích či likvidovány v koncentrácích i s jejich nositeli, věda byla stíhána inkvizicí či mocenskými strukturami typu KGB, v ohni končily "zakázané" knihy, ...

Ostatně soudím, že za tento svůj názor budu pravověrnými vyznavači víry v NWO také upálen. O moc raději bych byl, kdyby mě někdo vyvedl z omylu. Třeba prostřednictvím argumentů typu:

- Není možné, aby stroje předčily lidi, protože ...
- Lidé budou i bez té zatracené genetiky schopni rychle zlepšovat své schopnosti, a to tak, že ...

174269

29.10.2008 23:18

RE: Mutovane

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174269

Souhlasim , ale vazne je nacase abyste na sobe zapracoval.Trumburo, lidstvo ohrozuje nenazranost.Jaka lenivost magore ohrozuje lidstvo.Ktery z lenivcu zabijel. Idiote jaky je rozdil mezi hlouposti a stupiditou. Proc by vas nekdo palil ? Vy se trestate sam. Jiste ze neni mozne ze by stroje predcily lidi - Kdo programuje ? A jestli vy nejste rychle zlepsovat sve schopnosti . To je vas problem . Ale neaplajujte ho na jine lidi.

174271

30.10.2008 13:24

RE: Mutovane

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 174271

Vidím, že jste byl schopen přečíst si můj příspěvek. Možná by neškodilo, přečíst si také něco o zásadním rozdílu mezi hloupostí a stupiditou.

A ještě dovolte poznámku k Vaší "statečnosti", pane Datle. Už jako děti jsme hluboce opovrhovali těmi, kteří nebyli schopni se postavit soupeři čelem. Místo toho mu spílali a uráželi jej z bezpečí úkrytu za maminčinou sukní, zpod ochrany staršího sourozence nebo z bezpečné vzdálenosti. Takové činy byly všemi považovány za projev totální zbabělosti.

Jestliže kdokoliv činí totéž z anonymity svého nicku? Myslíte, že je to znak veliké statečnosti?

174320

4.11.2008 12:53

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174320

Vojto, víte, vy dokážete přemýšlet. Ale jedna věc mi tam pořád nesedí. Proč se chcete odpoutat od lidské přirozenosti? Případně se k ní nechcete vrátit? Vy jste pravděpodobně zastáncem RŮSTU, že? Dle mého je to blbost. Život není o tom, někam se dostat. Dle mého je to prostě o životě. Nedostali jsme život proto, abychom se někam vyvíjeli. Dostali jsme ho proto, abychom žili. Jedli, pili, povídali si, milovali se, atd. Všichni vycházíme z JEDNOTY! Myslíte, že pro JEDNOTU je důležitá soutěž? [smích]

174864

4.11.2008 13:02

RE: Mutovane

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 174864

>Biologická evoluce je bohužel zoufale pomalý proces. Srovnejte ji laskavě s vývojem IT. A teď se zkusme společně zamyslet. Kde bude za sto či dvě stě let umělá inteligence?
halt ta IT jede, kam se na ní hrabem se svou zapšklou evolucí
>Vojto, víte, vy dokážete přemýšlet
to sedí, zkusme to tedy společně s ním…

174868

4.11.2008 13:11

RE: Mutovane

satai 192.?.?.?

Reakce na 174864

Nevim, zda vas prispevek chapu dobre, ale rekl bych, ze odpoved spociva v tom, ze je potreba se divat na ruzne urovne ruzne. Jedinec samozrejme zije - ji, spi, provozuje sex za ruznym ucelem nebo pise romany (to obvykle nedelaji trebas simpanzi jedinci, nejspise protoze nemaji psaci stroje). Pri tom vsem samozrejme hraje ruzne hry s okolim i dalsimi jedinci (trebas na ten sex je obvykle potreba i jiny jedinec). Sleduje tedy povetsinou nejake proximativni cile (asi tak do konce volebniho obdobi, pokud je ten jedinec politik, do vecere, pokud je to mroz). A paralelne s tim, jede i vetsi story evoluce, kde, pokud jedinec uspesne ji, soulozi a vychovava, probiha nejaky ten rust populace (coz muze byt jedinci jedno, muze z toho mit radost nebo mu to muze zatopit pod kotlem).
A podobne je to i pri dalsich zmenach uhlu pohledu. Kdyz se na to podivame z hlediska maticky zeme (ne, na Gaiu samozrejme neverim, ale jako demonstrace se to snad promine?), tak je to vcelku jedno, nekde ubyva trochu pand a pribyva trochu dobytka - ale z pohledu tech pand jako druhu to moc jedno neni. A jedne konkretni pande to muze klidne byt i jedno, protoze ma stesti, kolem ni je listku, kam oko dohledne a na vedlejsim strome samicka, ktera je peknej kus.

Takze bych rekl, ze najdeme urovne, kde je to jedno a zivot se proste zije, a uhly pohledu, kdy to setsakra jedno neni (treba kdyz jste ta panda, ktera dnes samicku nema).

174871

4.11.2008 13:21

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174871

Máte samozřejmě pravdu. Jde jen o přístup. Já ke svému životu nepotřebuji růst. Ani soutěž. I když jsem si koupil auto, které víceméně nepotřebuji, ale samičky by na něj mohly zabrat... Ale když se na to podívám zpětně, to soutěžení mně v ničem nepomohlo. Pokud samička zabere na auto, rozhodně v tom nebude láska. Skutečné hodnoty jsou jinde. Komenský byl v tomto směru skutečným géniem...

Jde mi hlavně o to, že Vojta se nebojí zásahů do našeho systému (tím nemyslím společenské uspořádání). A co já vím, naprostá většina lidských zásahů do našeho systému rozhopdně nebyla ideální... [oči v sloup]

174874

4.11.2008 13:29

RE: Mutovane

satai 192.?.?.?

Reakce na 174874

Opravdu? Neni to spis jenom tim, ze si ty uspesne neuvedomujeme? Takzvana "kulturni krajina", ve ktere zijeme, je nasledkem cele rady zasahu a netroufnu si tvrdit, ze vetsina z nich se nemela stat. Prvni lesy byly v Cechach vypalene pred drahnou dobou a dnes si nikdo nestezuje na to, ze ma za barakem pole a kolem chaty mu nepobihaji vlci. Rybniky v jihoceske krajine jsou lidsky zasah par excelence. A urcite diky nemu nejaky ten druh z lokality zmizel... Krava, jejiz mleko pijete, je v jistem smyslu dusledek lidskeho engineeringu, v prirode ji nenajdete.

Jak se rika - prirozene je umrit na tetanus. Ockovani je lidsky zasah.

174875

4.11.2008 13:47

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174875

Aha... Tak právě tyhle zásahy považuji za přirozené. Pro mě je přirozené využívat DOSTUPNÉ prostředky. Ale právě TEORIE RŮSTU přinesla používání agresivních metod. Růstové hormony. Zvířata žijící ve svých výkalech.

Pandořina skřínka? Co to asi bylo? Jak je to vůbec s těmi novými viry. Nakolik jsou přirozené a nakolik jsou výplodem šílených jedinců? Je tetanus původní záležitost, nebo je to jako s tím očkováním vojáků v Perském zálivu, případně jako s tím očkováním proti žloutence narkomanů v NY, kteří posleze onemocněli virem HIV?

Atd. [smích]

174878

4.11.2008 14:14

RE: Mutovane

satai 192.?.?.?

Reakce na 174878

A cim se lisi prirozene a neprirozene, dostupne a nedostupne? Je letadlo prirozene? Dnes asi ano, protoze je dostupne? Bylo v roce 1900 neprirozene? Nebo ruchadlo v roce 1400?
Hormony jsou dobry sluha a zly pan, radeji se rychlenym zviratum vyhnu. Na druhou stranu je to pomerne uzitecna moznost lecit nektera onemocneni. Jsou spatne vzdy a vsude nebo je jen nejaky pitomec spatne pouziva? Co vam brani si koupit biovejce a biohovezi? (Mimochodem - pozor, leckdy jsou biovyrobky biokarcinogenni, protoze je neni dovoleno chemicky neskodne osetrit proti plisnim, ktere jsou ponekud biojedovate)

Pandorina skrinka je jedna strana. Prometheuv ohen druha. I ohen pali, kupodivu i dobreho, a naopak i skrinka prinesla kus moudrosti. Jedno bez druheho, obavam se, nelze.

Tetanus je spolehlive puvodni "prirodni". Stejne jako HIV nebo zloutenka. (Cimz netvrdim, ze se nenajde ve vojenskych laboratorich lecjake svinstvo. Ale HIV odsud temer jiste nepochazi. Ta fama ma velmi pravdepodobne puvod v KGB, kterou ocividne preziva [pláč] ) Spolehlive nepuvodni je ockovani na tetanus, nektere kmeny zloutenky a to, cim lecime AIDS.

174883

4.11.2008 14:31

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174883

Jistě. Také bych měl rád tu jistotu, že HIV je přírodní? Důkazy? Nejsou...

Celá tahle polemika je zhruba stejná, jako bych začal porovnávat drogy. Lysohlávky jsou jistě přírodní. LSD je jistě syntetické. Opium je jistě přírodní. Heroin je jistě syntetický. Koka je jistě přírodní. Kokain je jistě syntetický, natož crack.

Proto tvrzení, že někdo raději konzumuje přírodní drogy je často napadáno tvrzením, že všechny drogy jsou přírodní, neb jsou vyrobeny z přírodních zdrojů. atd.

Letadlo je dle mého přirozené. Bombardér je dle mého nepřirozený.

Ale jak říkám. Tyhle debaty jsou spíše srovnáváním osobních stanovisek, než nějakým pokusem definovat univerzální pravdu.

Závěrem mohu říci jen jednu velkou moudrost: Všechno je jedno. A to v jakémkoliv významu [smích]

174888

4.11.2008 14:37

RE: Mutovane

satai 192.?.?.?

Reakce na 174888

V takovem zen-nihilismu vam branit nemohu. Jen doporucim absinth a revolver s jednim nabojem a pred roztocenim bubinku slozit haiku, je to stylovejsi [chechtot]

174893

4.11.2008 14:51

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174893

Vidíte, každý to bere jinak. Vy nemáte pocit, že všechno je jedna věc? Slyšel jste někdy o monoteismu? Nechápu, proč to považujete za nihilismus. Já jsem nikde nemluvil o tom, že nic nemá smysl. Jen o tom, že každý člověk to vnímá jinak. Pro mě život smysl má. A přestože je nás tu 6.000.000.000 rozličně uvažujících entit, jsme na jedné planetě a ta z vesmíru vypadá jako jedno, nebo ne? A jak vypadá ze vzdálenějšího pohledu vesmír? [oči v sloup]

174902

4.11.2008 14:28

RE: Mutovane

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 174878

Děkuji za uznání, pane Hestroyi. Trvalo mi dlouho, než jsem nahlédl samu podstatu lidského konání. Tu nejvyšší člověčí motivaci.

Jsou jí děti. Až je budete mít, stane se pro Vás vše ostatní druhořadým. S vypětím ohromného úsilí pro ně našetříte první milion. A znejistíte. Bude jim to do začátku stačit? Co když ti ostatní vybaví své potomstvo do života lépe? A půjdete soutěžit dál. Ne pro sebe, pro ně![smích]

Mnozí (zejména mladí) nechápou, jak mohou být lidé tak chamtiví. Soudí, že bohatí už mají dost a měli by se o své bohatství rozdělit s nimi, potřebnými. Teprve až budou mít své děti pochopí, že žádné bohatství na světě není vlastním dětem dost. A slůvko "bohatství" zde můžeme bez obav zaměnit slovem "moc". Ta je též zárukou prosperity vlastního potomstva. Je totiž za bohatství snadno směnitelná. Třeba tehdy, stanu-li se ministrem, jehož rozpočtová kapitola mě opravňuje k disponování stovkami miliard korun. A to každý rok.

Jsou i z tohoto úhlu pohledu mé postoje tak nepochopitelné?

174887

4.11.2008 14:38

RE: Mutovane

satai 192.?.?.?

Reakce na 174887

Na tom je na rozdil od vetsiny plku v threadu prijemne to, ze je to testovatelna hypoteza [mrknutí jedním okem]

174894

5.11.2008 22:10

RE: Mutovane

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 174894

Pane satai, zastáváte názor, že naši realitu ovlivňují pouze jevy či procesy, o nichž můžeme vyslovovat testovatelné hypotezy? Neboli pokud o něčem nelze vyslovit testovatelnou hypotezu, pak to nemůže existovat a působit? A pokud by vaše odpověď byla ne, považujete za zbytečné či dokonce škodlivé se o takových netestovatelných fenomenech bavit?

175077

4.11.2008 14:42

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174887

Pane Vojto... Já to samozřejmě chápu. Víte proč největší myslitelé neměli děti? A co se takhle vrátit k tomu, co psal Komenský? Myslíte, že pro děti jsou peníze hlavní? Dnes je často hlavním problémem to, že rodiče nemají na své děti čas, protože pro ně vydělávají peníze. Možná že až tak usilovně, že si pak po letech uvědomí, jak málo času se svými dětmi strávili. Sice budou mít našetřené milióny, ale vlastní děti se jim odcizí.

A myslíte si, že v zemích, kde není takové bohatství, mají rodiče s dětmi horší vztah?

Lišky mají doupata, a ptáci hnízda, ale Syn člověka nemá, kde by hlavu složil. Matouš 8:20

Kdo přichází ke mně a nedovede se zříci svého otce a matky, své ženy a dětí, svých bratrů a sester, ano i sám sebe, nemůže být mým učedníkem. Lukáš 14:26

Snáze projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království. Marek 10:25

Co si o tom myslíte? [oči v sloup]

174896

4.11.2008 14:52

RE: Mutovane

satai 192.?.?.?

Reakce na 174896

Ovsem lide se (statisticky) nechovaji tak, jak je pro ne nejlepsi, ale tak, jak jsou svymi geny naprogramovani. Par milionu let, kdy jsme se vyvijeli, bylo vyhodne prezirat se, kdyz to slo, to se za par desitek let blahobytu nezmeni. A tak jsme (statisticky, ne kazdy samozrejme) obezni.

(Mimochodem ten Marek AFAIK neni zrovna dobry preklad. Perhaps the most well known example that Aramaic primacists cite is the parable of the "camel (καμηλος) through the eye of a needle." (Mark 10:25, Matthew 19:24, Luke 18:25) In Aramaic, the word for "camel" (גמלא) is spelled identically to the word for "rope" (גמלא), suggesting that the correct phrase was "rope through the eye of a needle," making the hyperbole more symmetrical.)

174903

4.11.2008 14:55

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174903

No vida... Pokaždé se něco nového přiučím... [smích]

174906

4.11.2008 18:31

RE: Mutovane

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 174906

Pan Satai trefil hřebíček na hlavičku, pane Hestroyi. Všechna slova (ať už z pera Komenského či Evangelistů) jsou jak pára ve větru proti pevné stavbě, vytvořené v nás evolucí. Jen snílci a nevědomí lidé doufají, že dokážou (třeba i krásnými) slovy za pár staletí změnit něco, co bylo stavěno miliardy let. Dlouho jsem k nim patřil též.[velký smích]

Dnes zastávám názor, že měnit mohu jen to, co bezpečně znám. Proto tolik horlím proti záplavě neumětelů, kteří aniž jen málo tuší, jak věci (lidská mysl, sociální systémy, ekonomika, zemské klima,...) fungují, volají po jejich zásadních změnách. A většinou ani neznají výsledky svých historických předchůdců, jejichž podobné experimenty již v minulosti žalostně selhaly.

Soudím tedy, že byť by kdokoliv dokázal zpaměti citovat všechna nejkrásnější díla nejuznávanějších osvícenců všech dob, nezná-li přírodní zákony, je jeho vědění nedostatečné. [smích]

174927

28.10.2008 17:26

RE: Mutovane

Aja 74.?.?.?

Reakce na 174111

Film stoji za shlednuti cely, ukazka zde .
Zajimavy je i pohled na lobbying Monsanto u EU (staci google).

174145

29.10.2008 3:46

RE: Mutovane

Mujnazor 24.?.?.?

Reakce na 174051

Muzu to vysvetlit??? Obaval bych se napriklad toho, kdyz se mluvi tedy o vytlaceni rostlin ci zvirat, ze toto nazyvane vytlaceni sice probiha plynule po staleti, ale je nekde napsano, ze takto plynule bude probihat dal? Pokud zacneme prosazovat a osevat nasi zemi temito plodinami (a neverim ze tomu tak bude do budoucna jen v Iraku),nemyslite si, stejne jako ja, ze tim razantne zmenime biosferu? Oni totiz nejenom lide potrebuji jist a ziskavat z konzumovanych potravin ziviny pro svoji existenci. A tezko rict, kolik zivocichu muze tento nastup "mutovanych" ci modifikovanych (to si preberte kazdy dle sveho) ovlivnit a nakolik se temto potravinam prizpusobi. Clovek je nejvice vyvinuty tvor, ale jsou mililony dalsich druhu zivocichu, kteri jsou daleko jednodussi a v potravnim retezci maji sve misto. Jejich organismus neni jako lidsky a nemohou si napriklad vybrat z potravin to co potrebuji. Pokud zmenime neco, co tady je a reprodukuje se od pocatku, neuvedomujeme si kolik dalsich prvku tim menime. Netroufam si tvrdit, ze tento nastup ruznych korporaci a snaha o ovladnuti techto pro lidstvo nejdulezitejsich prvku pro preziti, jako jsou potraviny, vede k nejake zahube. Ale spojil bych si to s opatrnosti napriklad s rodem Rotschild a jejich touhou vladnout vsemu na zemi. Je to pouze muj pocit a muzu se zdat v jistem smeru xenofobni, klidne za to sklidim smesne poznamky, treba vysmech kazdeho z vas... Ale date mi urcite za pravdu v tom, ze nutit nekomu, kdo uz od pradavna pestuje tuto plodinu, neco (zmutovaneho,zmodifikovaneho,nebo treba jinym zpusobem upraveneho)z ceho dalsi rok nic nevypestuje a tvrdit, ze je protizakonne aby ze sve zeme sklidil svym usilim svoji vyprodukovanou urodu!!! Tohle je svinstvo, ktere si nesmi nikdo dovolit! At je to nadnarodni korporace, nebo Bedrich z JZD!!! Zaverem bych poprosil nektere, aby si uvedomily jaky pred sebou mame problem a prestali se zabyvat tim, zda je takto upravene osivo nemozne reprodukce modifikovane, nebo mutovane. Ve vysledku to nemeni nic z uvazovaneho zameru. Rad si take prectu vase nazory kladne i zaporne tykajici se meho textu, radeji nez vytazky a slovickareni.. Dekuji ze jste docetli az sem [smích]

174190

27.10.2008 20:51

RE: Mutovane

satai 213.?.?.?

Reakce na 174050

Kupodivu nejspise zadne. Alespon nikdo nikdy zadne nedokazal a ze se o to snazil kopec docela bystrych lidi.
A nez reknete, ze byli vsichni neschopni nebo podplaceni, tak se zamyslete nad tim, ze kopec z nich byl placen evropskymi penezi a trebas Francouzi vitaji kazdou prilezitost se na potravinach dovazenych ze zamori povozit [velký smích]

174057

27.10.2008 21:40

RE: Mutovane

Jiří Koubek 88.?.?.?

Reakce na 174050

Ano, je to nebezpečné. Díky tomu máme třeba "lidský" inzulín, což je velmi nebezpečná látka. Či další hormony, vitaminy, aminokyseliny pro krmiva...
Celá evoluce není nic jiného než předávání genů z jednoho organismu do druhého.
GMO představující nebezpečí pro konzumenta? Jediní trochu a teoreticky ohrožení jsou alergici, jinak v čem spočívá nebezpečí takového rafinovaného oleje vyrobeného z GM sóji?
Ekologie - tam je nebezpečí větší, ale nezaručuje právě použití kultur se sníženou plodností ono zamezování rozšiřování GM organismů? Jedno veřejně známé tajemství - GM potraviny jsou kontrolovanější než léky a osobně neznám nikoho z mého okolí (genetici a biochemici), kdo by měl z GM potravin strach. V tom strachu je tak trochu lobby "bio"-farem.

174062

27.10.2008 23:55

RE: Mutovane

case, co zpomenul login 90.?.?.?

Reakce na 174062

Zasadni problem GMO organismu je moznost patentovani a z toho vyplyvajici dusledky.
Nesouhlasim s patentovymi pravy obecne a jejich aplikaci v teto oblasti povazuji za obzvlast drzou.
Ostatni rizika, prestoze je dle meho nazoru az prilis bagatelizujete (neubranil jsem se vzpomince na reklamu na skvelou radioaktivni zubni pastu z prvni poloviny 20.stol., ach ta moda a pruzracna jasnost vedeni mladych posetilcu [mrknutí jedním okem]) by vzhledem k prinosu byla snad prijatelna.

174076

28.10.2008 0:50

RE: Mutovane

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 174062

Pane Koubku, takže souhlasíte s tím, aby se lidem třetího světa (kde se brzy možná také ocitneme) prodávaly GM obilniny, které nejsou reprodukovatelné, jsou dodávané několika málo společnostmi a používání "nelegálních" původních rostlin bude zakázáno? Jednoduchá odpověď mi stačí. Děkuji. [oči v sloup]

174083

28.10.2008 9:31

RE: Mutovane

Jiří Koubek 88.?.?.?

Reakce na 174083

Pokud se něco takového děje, nesouhlasím s tím.

Ovšem zatím mi nikdo nedokázal, že se tak děje. Proto mi dejte odkaz na nějakou vládní stránku, kde jsou tyto "příručky" publikovány, či na stránku Monsanta. Jednoduchý odkaz stačí. Děkuji

174110

27.10.2008 23:45

RE: Mutovane

case, co zapomenul login 90.?.?.?

Reakce na 174032

Zde prece nejde o spor jsou-li geneticky modifikovane organismy bezpecne ci nebezpecne, ale o naprosto neuveritelny zakon nutici vlastnika a uzivatele pudy uzivat zcela urcity typ osiva pod hrozbou sankce.
Chci verit, ze to neni pravda.
V pripade, ze to pravda je, jedna se o jeden z nejhorsich prikladu zvule a nasili a jen tento fakt by zcela opravnoval boj proti okupantum jakymikoliv prostredky.

174075

27.10.2008 22:00

RE: zholocaustovane

google 84.?.?.?

Reakce na 174026

dopokial pouziva slovo mutacia a nepouziva vyrazy ako:

holocaust na rastlinach, tak je pravne v suchu. [chechtot] [chechtot]

174065

28.10.2008 11:19

RE: zholocaustovane

Robocrep 88.?.?.?

Reakce na 174065

S tím výrazem "holocaust na rostlinách" jste mě přivedl na následující myšlenku,(možná off topic)

Je podle vědců vůbec problémem, že nevratně vymírají některé živočišné a rostlinné druhy? Vždyť to jsou jenom nositelé genetických informací, které se dají snadno uchovat na trvanlivějších médiích. [velký smích]

174116

27.10.2008 11:02

Poburujúce

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Poburujúce je nehoráznosť tých chorých mozgov, ktorý sami seba nazývajú vedcami. Zatvoriť ich do celi a púšťať ich von na vzduch na 1 hodinu raz za 24 hodín ako to robia tým najhorším väzňom v USA. ale predtým im skonfiškovať všetok majetok a rozdať napr. Iračanom- to isté urobiť ich zamestnávateľom (myslím aj fyzické osoby ktoré to vlastnia).
Lebo to čo robia je nielen zločin proti prírode, ale aj proti ľudskosti.

174004

27.10.2008 18:30

RE: Poburujúce

semtex seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com 192.?.?.?

Reakce na 174004

>Poburujúce je nehoráznosť tých chorých mozgov, ktorý sami
>seba nazývajú vedcami. Zatvoriť ich do celi a púšťať ich
>von na vzduch na 1 hodinu raz za 24 hodín ako to robia tým
>najhorším väzňom v USA.

To uz bylo v historii provedeno. A s uspechem! V Sovetskem Svazu snad uz nekdy pred valkou zridili pro chytre vezne specielni vezeni nekde u Moskvy. Po valce tento program rozsirili i pro vehlasne vedce. Zavreli tam taky vedce z obsazenych uzemi Nemecka a Vychodni Evropy krome vedcu Ruskych. Vezeni se rikalo Sharashki. Mozna to praktikuji i dodnes. Bez tohoto uspesneho programu by nebylo Rusko velmoci s kosmickym programem.

174049

27.10.2008 20:31

RE: Poburujúce

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 174049

Myslím to tak, zavrieť ich na SAMOTKU a počkať kým sa im rozloží myseľ (to trvá asi tak 10-20 rokov), pretože čo robí Monsanato a spol. je asi 1000 násobne horšie než to čo im ja navrhujem.

174054

27.10.2008 20:32

RE: Poburujúce

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 174054

Viem vyznel som sa ako radikál a sadista.

174055

27.10.2008 20:52

RE: Poburujúce

satai 213.?.?.?

Reakce na 174054

Pamatuji na podobne, povetsinou nabozensky motivovane, namitky proti transplantacim...

174058

28.10.2008 17:15

RE: Poburujúce

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 174058

Chce nekdo transplantaci. OK. Chce svuj personalni chip. Dobre. Chce GMO potraviny, GMO osivo v poradku. Podstatne je, aby si kazdy mohl vybrat, zda pro nej i jeho blizni je to skutecne spravna volba. V clanku je podstane neco jineho, a to ze okupacni spravce Bremer vydal narizeni!! To je zapadni pojeti trhu a svobody jako noha.

..."Zpátky k jednomu z nejnestoudnějších ze všech: k výnosu 81. Podle něho musí nyní iráčtí rolníci, kteří pěstují na prodej, kupovat „registrované osivo“.

Výnos 81 zapadá do tohoto revolučního programu a je zcela ďábelský svou důkladnou kontrolou. Zaprvé nutí irácké rolníky používat registrované osivo („chráněnou odrůdu“). Dále klasicky orwellovským jazykem definuje přirozené osivo jako nelegální („neoprávněnou odrůdu“).

Soud může nařídit konfiskaci nelegální odrůdy, jakož i suroviny a nástroje použité při porušení pokynu o chráněné odrůdě. Soud může rovněž rozhodnout o zničení neoprávněné odrůdy jakož i surovin a nástrojů nebo o jejich likvidaci jakýmkoli nekomerčním způsobem.“ ..."

Takze jak se bude ta kara "vedeckeho pokroku" tlacit dale? Na laufech kanonu?

174143

28.10.2008 17:21

RE: Poburujúce

Jiří Koubek 147.?.?.?

Reakce na 174143

Ovšem zatím mi tady nikdo nedal nějaký hodnověrný odkaz na tzv. výnosy. Takže to klidně může být vymyšlený hoax.

174144

28.10.2008 18:25

RE: Poburujúce

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 174144

http://www.cpa-iraq.org/regulations/index.html#Reg...
Order 81 staci si na nej najet.

174156

28.10.2008 19:28

RE: Poburujúce

satai 213.?.?.?

Reakce na 174156

Nejak tam nemohu najit tu cast, ktera rika, ze nikdo nesmi pestovat nic, co neni registrovane. Jedine, co jsem z toho vyrozumel je to, ze nikdo nesmi pestovat to, co vyslechtil/vymodifikoval a registroval nekdo jiny bez jeho souhlasu. Coz mi prijde vcelku bezne (nijak z to do stropu neskacu, ale podobna ochrana intelektualniho vlastnictvi je i u nas).

174162

28.10.2008 19:36

RE: Poburujúce

Jiří Koubek 147.?.?.?

Reakce na 174162

Tak nějak, moje reakce je trochu delší, ale v podstatě říká to samé.

174165

28.10.2008 20:34

RE: Poburujúce

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174162

Vitr zanesl monsanto semena na pole na pole farmare (jeho soused se nechal zasobovat Monsantem). Samozdre semena zahlusily puvodni. Kazdym rokem se zacly rozrustat. Az doslo na soudy a farmar prohral.

174168

29.10.2008 8:17

RE: Poburujúce

satai 213.?.?.?

Reakce na 174168

Puvodni setbu zahlusila ta semena, ktera nevzklici, protoze je Monsato tak upravilo? [chechtot]

174202

29.10.2008 14:52

RE: Poburujúce

Spytihněv 83.?.?.?

Reakce na 174202

Čemu se tlemíte?

Tlemíte se, protože vám vůbec nedošlo do toho, co by se mohlo nazývat mozek, že jde o konečnou fázi jak nadělat z lidí dobytčata ve farmě zeměkoule.

Takto upravené rostliny potřebují k pěstování umělý (člověkem dosazený a obvykle škodlivý) mechanismus. A ten je klíčem k ovládnutí produkce „potravin“.

Průvodním jevem tohoto nesmyslu je již dále neúnosné rozšiřování monokultur. Ve svém konečném efektu je to výroba pouští.
Půda je již tak vyčerpávána a devastována, že bez lití chemikálií do země nic nevydá. Výroba „potravy“ je již přímo závislá na těžbě ropy (například).

To co roste ze země a je použito k jídlu, již jídlo připomíná jen vzdáleně. Důkaz? Lidé dnes obvykle neumírají na stáří, ale na pomalou otravu (či podvýživu) z těchto báječných vynálezů.

Byl by to jen váš problém (požívejte si co chcete), kdyby to ve svém rozsahu nenarušovalo vyváženost dlouhovznikajících systémů. Důsledky jsou tak rozsáhlé, že to omezený či průměrný jedinec není schopen pojmout ve všeobjímající šíři. Bohužel to však vypadá, že světem hýbou omezení a průměrní...

Ještě něco k smíchu???

174236

29.10.2008 15:36

RE: Poburujúce

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174202

Co nevzklici. Co to placate . Na to vam pomuze klystyr. Chcete mi rici ze vitr neroznasi obilni semena ? Tak mi pripada ze jste byl takym stylem zaset a ne poctivou soulozi.

174244

29.10.2008 19:10

RE: Poburujúce

Jiří Koubek 147.?.?.?

Reakce na 174244

Pokud budete trochu vnímat zdejší diskusi, zjistíte, že valná část lidí zde protestuje i proti tomu, že GM plodiny mají sníženou schopnost rozšiřování se, aby si je lidé museli koupit každý rok od dodavatele. Vy tady ovšem na druhou stranu říkáte něco o agresivních obilninách, které utlačí všechny non-GM kultivary. Chápete ten rozpor?

174263

27.10.2008 21:47

RE: Poburujúce

semtex seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com 192.?.?.?

Reakce na 174054

>Myslím to tak, zavrieť ich na SAMOTKU a počkať kým sa im
>rozloží myseľ (to trvá asi tak 10-20 rokov), pretože čo
>robí Monsanato a spol. je asi 1000 násobne horšie než to čo
>im ja navrhujem.

Tak to by se melo delat. Oni by si pak vsichni rozmysleli aby sli do skol a studovali aby se stali nejakymi prasivymi vedci. A nechat si zkorumpovat mozky nejakymi kapitalistickymi pavedci. To urcite!!

174063

30.10.2008 3:12

RE: dobrovolna korupce

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 174063

"A nechat si zkorumpovat mozky...."
Lide si dobrovolne nechavaji sve mozky vymivat jednim z nejvice zneuzitym nastrojem, televizi. Lide se divaji na ty nejhorsi bezkvalitni programy a jeste se nechavaji narusovat reklamou. Takovy clovek ztraci schopnost souvisle premyslet a soustredit se na veci potrebne k dennimu zivotu.
Hnuj jaky leze z Hollywoodu nemuze byt jen tak nahoda. [bliji] [bliji] [bliji]

174279

28.10.2008 21:23

RE: Poburujúce

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174004

Proc? Staci je krmit jejich jidlem . A toho se boji jak cert krize. Jdete se zeptat Hoga Granta kde nakupuje. Nebo myslite ze Clark zere ten bordel ktery produkuje? Jdete se podivat z ceho je zasobovana jidelna politiku. Chcete mi rici ze jsou zasobovani rybama z farem.Oracle to nepatri Vam Ale tem idiotum kteri placaji a nevi o cem.

174171

27.10.2008 17:51

Monsanto = smrt

android 84.?.?.?

Firma Monsanto je uz dlhsie znama svojim GMO programom. Prosim pozrite si tento dokument, aby ste pochopili, ze je to satanisticka (v zmysle pachania zla) spolocnost:

Controlling Our Food

174043

28.10.2008 18:13

Naštěstí svět s GM osivem - GURT (killed) osivem zatím vyběhl

Tvrdas 89.?.?.?

..ale ta emerická prasata v zájmu Monsanta budou opruzovat svět pořád ......
Konference OSN o biologickérozmanitosti odmítla sebevražedné GM osivo
http://zpravodajstvi.ecn.cz/index.stm?x=1680080

174153

28.10.2008 19:35

Co vlastně nařízení č. 81 říká

Jiří Koubek 147.?.?.?

Díky panu Bartoškovi jsem se dostal k onomu kritizovanému výnosu, ovšem nezdá se mi, že by se tam psalo to, co je popisováno zde.
Ono nařízení se věnuje patentům, oblasti biotechnologií je tam věnována vcelku dlouhá část textu, možná proto, že tato část práva v Iráku před válkou neexistovala anebo proto, že si Američané chtějí chránit své zájmy. To je vcelku nepodstatné.
To, že jsou GM plodiny chráněny patenty je vcelku známá věc, ovšem onen efekt, že rostliny se norálně rozmnožují vede právě ke vzniku zcela speciálních patentů - pokud si koupíte patentovaný výrobek, tak se vám za rok neromnoží, abyste s ním mohli obohatit své přátele či ho dále prodávat. Vývoj GMO stojí vcelku dost peněz, možná by stálo za úvahu zkrátit dobu chránění patentem, všechno jde dnes přece rychleji.
Abych se dostal k samotnému obsahu:
Některé odrůdy lze patentovat, tyto patentované odrůdy se poté nazývají chráněné odrůdy (protected variety). U těchto odrůd bude nelegální bez předchozího souhlasu výrobce - množení, prodávání, export, import...
Podobné zákony se budou vztahovat i na odrůdy odvozené z chráněných odrůd.
Jako "porušující" odrůdy jsou uvedené ty odrůdy, při jejichž šlechtění došlo k porušení práv výrobce chráněné odrůdy (tedy např. pokud někdo neoprávněně využije chráněnou odrůdu, tj. líbí se mu nějaký znak). Ostatním průmyslníkům se taky nelíbí, pokud někdo použije jejich design pro svůj produkt.

Co ovšem toto nařízení neříká:
Neoznačuje původní odrůdy jako porušující.
Nepřikazuje Iráckým farmářům používat GM osivo.


Pokud to tam někdo našel, může mě upozornit.

174164

28.10.2008 21:09

RE: Co vlastně nařízení č. 81 říká

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 174164

Muj Boze, pak at Irak zazaluje Mosanto za poruseni autorskych prav. Z ceho asi vysli pri tvorbe tech patentovych odrud? Zacaly snad syntetizovat z prvku slozitejsi slouceniny a z nich nukleotidy a z nukleotidu DNA psenice a provedli zmeny? [překvapení] Porusili tim autorske pravo pestitelu psenice uz pred 4 000 lety mozna i drive. Akorat si mistni rolnici nezaregistrovali, holt urad jeste neexistoval. Dokonce porusili intelektualni prava Velkeho designera nebo Maticky evoluce, nastesti ten sva autorska prava neuplatnuje, protoze pak by jsme se bez povoleni nemohli ani nadechnout cerstveho luftu.

Jinak s tim tucne vytistenym musim souhlasit, taky jsem tam nasel nove odrudy a nikde jsem nenasel povinost pouzivat GMO. I kdyz moje anglictina je uboha a v pravnickem textu uz vubec nejsem schopen v anglictine najit skryte vazby.

174170

28.10.2008 21:24

RE: Co vlastně nařízení č. 81 říká

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174164

Trumpeto Micurinovi bychom meli platit do dnes?

174172

28.10.2008 21:54

RE: Co vlastně nařízení č. 81 říká

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174164

Podivejte se na rocni prijem Charlse kolem 10milionu . Ostatni jsou stotisicovi. A tato firma bude mluvit o hladu - ironie

174173

29.10.2008 10:05

ja to nechapu

TH 158.?.?.?

Kdyz se plodina nerozmozuje, tak se jim to nelibi.
Kdyz plodina muze predavat sve geny dal, tak se jim to nelibi.

Tak si teda vyberte, co vlastne chcete...

174210

30.10.2008 1:26

RE: ja to nechapu

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 174210

Do prkna nelibi oboje, kdyz se mam vyjadrovat k demagogii vytrzene z kontextu. Sireni genu je potencionalne nebezpecne z GMO z nekolika duvodu. Za prve rychlost jakou se zasahem cloveka probiha sireni umele vyrobenych genu oproti procesum v prirode. Prilis velke rychlosti zmen jsou hrozbou pro stabilitu ekosystemu!! Pomalu se sirice genove modifikace se v systemu vybalancuji, velka rychlost velkeho mnozstvi zmen muze zpusobit neschopnost nastolit rovnovahu a vazne poskozeni vazeb nebo dokonce vyvolat kolaps! Rychle genove zmeny logicky v prirode probihaji pouze, kdyz se uvolni masove ekologicke niky nebo se vyznamne zmeni prostredi. Komerce je naprostou zarokou, ze se s GM-manipalucemi rotrhne pytel. Budeme mit psenici, ryzi, rajcata, brambory...

Druhou nebezepcnym faktorem je, ze dochazi ke genove manipulaci treba zivocisnych genu do rostlin. Takova manipulace prirozenym zpusobem nemuze probihat. Tusim do kukurice byl implantovan zivocisny gen, aby zvy sil odolnost proti skudcum a navic je pouzita velmi primitivni strategie "zabij", coz je treti problem. Tato stretegie zrovna u rostlin neni zas tak casto vyuzivana. Jinak receno pokud verime na evoluci, prosadili se jine uspesnejsi stratetegie vytvarejici komlikovane provazane vztahy ve starych ekosystemech.

A konecne ctvrtym hlavnim probleme je neschopnost z dlouhodobeho hlediska odhadnout mozne dusledky na ekosytemy. Nejaka "hlava" se rozhodla v Cine vyhubit vrabce, aby neuzdibovali ze sklizne ryze. Ukazolo se, ze ztraty byly daleko vysi, protoze vrabci byli prirozeni nepratele jinych "skudcu". Co udelaji ve velkem meritku prosakujici geny z GM-manipulaci v prirode vi tak svatej Dyndy.

Nerozmnozovani a monopol na vyrobu potravin ma politicky rozmer, kdy lidstvo muze byt drzeno pod krkem. Navic pokud by se gen potlaceni rozmnozovani zacal z nejakeho duvodu sirit, tak potes koste. I kdyz evolucne organismus bez reprodukce rychle vymre, takze znovu potencialni dopad na ekosytem. Kralik v Autralie je takovy maly pripad o krehkosti vztahu v ekosystemech. Koneckoncu muze takovy kralik vytvorit v te Australii vice pousti. Pravda poust je taky ekosytem, takze se vlastne nic nedeje, ze ano? [oči v sloup]

174272

30.10.2008 1:31

RE: ja to nechapu

Kevin 78.?.?.?

Reakce na 174210

>Kdyz se plodina nerozmozuje, tak se jim to nelibi.
>Kdyz plodina muze predavat sve geny dal, tak se jim to nelibi.
>
>Tak si teda vyberte, co vlastne chcete...


Vite, ono jedno nevylucuje druhe... Zapominate na jednu z cest transgenniho prenosu a tou je pyl. Predstavte si dve pole vedle sebe. Na jednom roste GM kukurice od Mosanta, na druhem zcela normalni odruda. Pres pyl se klidne muze terminalni gen likvidujici klicivost prenest na sousedni pole a az tamejsi farmar pristi rok zaseje kukurici ze sve lonske urody, nebude se stihat divit...

174273

30.10.2008 23:58

RE: ja to nechapu

Datel 216.?.?.?

Reakce na 174273

Dik

174373

4.11.2008 15:59

RE: ja to nechapu

TS 85.?.?.?

Reakce na 174273

Terminator gen neni v soucasnosti pouzivany.

Prenos pylem je mozny - ovsem zasazeni sousedniho pole nebude zdaleka stoprocentni, a pak staci jedna generace k ocisteni rostlin od dane vlastnosti, protoze ty s terminator-genem proste nevyklici. Cenou bude nizsi vynos na hektar behem jedne sklizne, v ramci toho jednoho zasazeneho pole.

174915

7.11.2008 19:31

zdroj

HempValley 89.?.?.?

sorry necetl sem celou diskuzi, neni cas, ale aspon by se slusilo na konec clanku hadit odkaz na tech 100 vynosu (nebo jak je to v clanku..) [oči v sloup] 100 Orders
http://www.cpa-iraq.org/regulations/#Orders
(zdroj wiki)

175305

Tuto stránku navštívilo 7 406