Diskuze k článku

Irské referendum odmítlo Lisabonskou smlouvu

Příspěvků 14

14.6.2008 18:57

Erin Go Bragh

vulgar von hulwaath 83.?.?.?

jedina zeme, kde vubec referendum meli. to taky dost vypovida o Svobode a Demokracii(tm) v evropske unii vukol

163169

14.6.2008 20:34

RE: Erin Go Bragh

smoke 89.?.?.?

Reakce na 163169

Já se spíše divím, jak to že se všichni ti "demokraté" vůbec dlouhodobě nepozastavují nad absencí demokracie v EU, kde právo zákonodárné iniciativy má pouze nikým nevolená Evropská komise... [zmaten]

163170

14.6.2008 21:08

Demokracie v EU?

Sam Ting Wong 81.?.?.?

"Jsme přesvědčeni, že reformy obsažené v Lisabonské smlouvě jsou nezbytné aby Evropu učinily více demokratickou a efektivnější a že Evropu učiní schopnou čelit výzvám jejich občanům."

To je opravdu špatný vtip. Jak může někdo prohlásit takovou lež tváří v tvář snahám o naprosté ignorování názoru veřejnosti? Nebo že by smlouva obsahovala klauzuli o tom, že referendum se neopakuje?

163176

15.6.2008 6:57

RE: 10 bodov:

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 163178

To je dobrá zpráva!

163208

14.6.2008 23:08

Je na čase Evropskou integraci přehodnotit

pečlivý čtenář 147.?.?.?

Je třeba se zamyslet, zda-li je nezbytně nutné integrovat evropu jako celek. Zda není lepší, koncipovat ji už od počátku jako USA, tedy vytvořit sourodý celek kolem německa a francie, definovat její střednědobý a dlouhodobý horizont jako super a hyper velmoc, profilovat ji jako protiváhu USA, Číny, naznačit integrační prostor v první vlně od atlantiku po pacifik a vykopnout z tohoto celku každého, kdo neodsouhlasí tuto federaci ve všelidovém hlasování.

Nové impérium by pak rebelské státy integrovalo časem buď dobrovolně nebo silou nebo vůbec. Impérium nemusí být nutně prostorově konsolidované. Postačí, když bude vojensky kontrolovat tyto rebelské státy. Ovšem nepředpokládám, že by i třeba VB dokázala rebelovat dlouho, protože by brzy zjistila, že je fakticky v područí Federace, ovšem bez vlivu na její politiku.

Samozřejmé by pro toto nové impérium bylo ukončení transatlantických svazků a vytvoření jiných, bilaterárních mezi USA a Federací.

Je mi velmi líto, že tento silový nápad, vyslovený Chirakem, Schroderem a kvitovaným státy Beneluxu, Švédskem, Ruskem a Itálií před cca 7mi lety nebyl rozveden do reálné podoby.

Bohužel tito vůdcové se domnívali, že Evropa, byť prošpikovaná pravičáky, se může integrovat intelektuálně.

163184

15.6.2008 10:56

RE: Je na čase Evropskou integraci přehodnotit

Sam Ting Wong 81.?.?.?

Reakce na 163184

Podle tohoto videa je integrace Evropy součástí příprav na celosvětovou vládu. Stejně se bude integrovat Asie a Severní Amerika. Po rozdělení planety na tyto tři bloky bude její správa mnohem jednodušší.

163218

15.6.2008 16:47

RE: Je na čase Evropskou integraci přehodnotit

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 163184

"Integrovat" Evropu silou? Takovy blbci uz to zkouselo v minulosti mnohokrat? Naposledy to byl Hitler. USA, Cina a taky treba Rusko vznikaly jako imperia za naprosto jinych podminek. Pro Evropu by mel byt poucny pripad vzniku USA. Slo o proces s vysokym stupnem demokraticke podpory zdola!!! Byrokratizace Spojenych statu probihala vyznamnou merou az poslednich 100 let. A byrokracie je obrovsky problem pro kazde imperium, protoze ohruzuje existenci imperia zevnitr. A imperia povetsinou padaji na zaklade vnitrnich krizi.

Jestlize integrace bude tlacena byrokraty z Bruselu ve sluzbach mocnych zrejem bohuzel pro nas povetsinou mocnych idiotu, pak dojde ke kolapsu EU. Byrokrati jsou totiz otesanek na pozirani zdroju a jetli tito vymysli novy superstat, tak te pujde velice rychle k certum, i kdyby ho v navrzene podobe Evropane podporovali. Opak je vsak pravdou obyvatelstvi Evropy tim neni nadseno, proto ratifikace mimo Irsko probiha v parlamentech.

Navrh smlouvy na 300 stran tezko srozumitelneho pravnickeho textu je takovou malou ukazkou efektivity a odborne schopnosti neschopnych byrokratu s mocenskym apetitem na uvod. Hlavne aby rezidence evropskeho presidenta byla representativni, ze ano? Nejhorsi nejsou pravicaci nebo levicaci. Nejhorsi jsou blbci, obvzlast kdyz drzi moc, jsou vsestrane nebezpecni.

163232

15.6.2008 19:03

RE: Je na čase Evropskou integraci přehodnotit

pečlivý čtenář 147.?.?.?

Reakce na 163232

Zrovna USA se integrovala čistě silou. Všechna velká impéria se integrovala silou.

Problémem Hitlera a spol bylo, že nechtěli Evropu integrovat, ale zotročit.

USA vznikla jak? V kostce - násilně odtržené části kolonií Anglie na americkém kontinetě, které pak vytvořili malé jádro okolo Virginie jako Spojené státy s ústavou jak ji známe prakticky dnes. Takže už samotný vznik byl vlastně silový a rovnou vznikly USA(ekvivalent je spojení francie, německa a dalších pokrokových států s primárně federativní ústavou). A pak už jen nabírali na velikosti připojováním dobrovolným, ekonomickým a násilným(zejména).

Demokracie v případě USA neexistovala. Demokracií rozumím vládu lidu a tou se USA nestala nikdy, nejvíce se jí blížila po uvolnění volebních práv pro všechny do pádu Železné opony. USA bych spíše definoval jako klanovou oligarchii s finančně-rovnostářským právním systémem. USA proto vznikala nikoliv tlakem "zdola", ale tlakem "shora". Prostému "americkému" lidu a negrům byla nezávislost na Anglii víceméně volná, jako kalhoty po ročním pobytu v Osvětimi.

Mimochodem, problém EU není byrokracie, ale fakt, že centrální "vláda" v bruselu nemá definitivní moc nad jednotlivými státy. Z toho plyne, že aby prošlo jakékoliv nařízení, musí se vyhovět požadavkům 27 států! A největší ruznorodostí paradoxně není ruznroost samotných lidí, ale různorodost poitická. Vźdyť vláda SR se neshodne s Vládou v ČR v naprosto v ničem. Přitom máme k sobě blízko, jako málokdo v EU. Z toho plyne, že jen stěží lze vydat nekomplikované nařízení, když se musíte zalíbit extrémní pravici až po extrémní levici!

Proto je třeba EU založit stejně jako vznikaly USA. Založit tvrdé jádro s ústavou, která dá nejvyšší exekutivní, soudní a zákonodárnou moc do rukou federálních složek, jako tomu bylo před 300 lety na americkém kontinetě.

Jinak ratifikace v parlamentech probíhá proto, že se nacházíme ve zvláštní situaci. Pravičáci federální EU nechtějí. Levičáci ano. Jenže levičáci jsou prdele líné a volit jdou jen, když to považují za velmi důležité(třeba do PS) a jinak ne. A k čemu je, že v EU jsou 2/3 obyvatel levičáci, když ty prdele nezvednou a jde volit sotva polovina z nich, zatímco pravičáci volí i do okresní kandidátky?! Takže tvrdit, že ústavu evropané nechtějí je liché. Dejte jim ultimátum Euroústava nebo padejte z EU a budete kroutit hlavou nejen nad jednoznačností výsledku, ale i nad účastí.

163244

15.6.2008 23:32

ANO, Je na čase

Jan X. 213.?.?.?

Reakce na 163244

Podle mého názoru - a řekl jsem to nedávno i tomu panovi Evansovi z Rady EU, co psal Lisabonskou smlouvu - je celý tento způsob schvalování ústavy pro Evropu pitomost, to nikdy nemůže projít.
Lidi těžko můžou hlasovat o x-setstránkovém právnickém elaborátu. Oni s tím mají dost problémů to číst i poslanci v parlamentech.

Pokud někdo skutečně chce ústavu EU - a já si myslím, že EU je na to ne nedozrálá - jak říká Vondra - ale přezrálá - tak to musí udělat tak, aby lidé ke schválení něčeho takového dávali přímo mandát určitým lidem a ti pak vytvořili takto volený konvent, který ústavu nejen projedná, ale i schválí, bez toho, aby se to muselo pak ratifikovat.

Pak by bylo těžko tvořit proti tomu opozici - a to jak mezi lidem tak národními politikami - protože lidi "koho by si zvolili tak ty by měli", těžko by si pak mohli stěžovat, a dávali tak přímý mandát nějakou ústavu dát dohromady (a zároveň tak tvořili i svou tak chybějící evropskou identitu) a národní politici by do toho těžko mohli pak přímo zasahovat, protože by tam byl přímý mandát.
Tím by se vytvořila ona ústava s mnohem menšími náklady a byla by aspoň nějaká záruka, že nebude obsahovat příliš socialistických blábolů jako LS - pokud by tam bylo třeba 2/3 většiny ke schválení (nebo dokonce 3/4 jako tomu je při přijímání ústavy USA a jejích dodatků). Rozhodně by se těžko došlo ke schválení něčeho, co by mělo víc jak 30 stránek. Proč vymýšlet něco jiného, když to funguje?

Pokud chce být EU stát, tak ke státu se dá dojít pokojnou cestou jedině demokratickým mandátem. Nic lepšího se nevymyslelo a asi těžko vymyslí. Jádro ústavy USA + Bill of Rights se sice konventem schvalovaly hnedle 4 roky (dávno po válce o nezávislost a po krachu akceschopnosti Konfederace a vůbec ne nějakou silou), ale schválila se a dodneška se o ní říká, že je to jeden z nejdokonalejších ústavněprávních dokumentů. Euroústava se schvaluje už 3 roky a zatím se neschválilo ani písmeno. - Jednoduše proto, že referendum opravdu není schopné odpovědně rozhodovat o něčem, co má stovky stran a národní parlamenty na to zase nemají potřebný mandát a ani principielně nemůžou mít - protože jejich státy jsou obvykle suverénní demokracie se zakotvenou veškerou mocí lidu, tak těžko mohou v parlamentu schvalovat, že už ty lidi suverénní nebudou.

Evropě by se ústava hodila, protože by to z ní udělalo skutečnou velmoc. Jinže způsob, jak se to dělá, není správný - proti tomu arogantnímu tlačení zhora vznikne silná opozice kdykoli. To se může zkoušet doalelujá, ale vždycky to dopadne stejně - někdo to neschválí a je konec, vyhozený miliardy za kampaně - protože opozice už pak nikdy nepřipustí, aby to prošlo právně. Nástrojů k tomu má neurékom a politicky za ní pak stojí ostatní velmoci, které si silnou Evropu samozřejmě nepřejí i kdyby stokrát říkaly že jo

163259

15.6.2008 23:12

ANO, je na čase II

Jan X. 213.?.?.?

Reakce na 163244

- je to prostě možná silná konkurence. Skoro to vypadá až na záměr...
V Česku například stačí, když to prezident odmítne podepsat - pro což má teď právních důvodů, že by se o tom dala popsat kniha zvící euroústavy - a také už jasně řekl, že v ratifikaci se nedá pokračovat. Když to nepodepíše, tak není absolutně žádný právní nástroj, jak ho k tomu donutit, to se můžou parlamenty a soudy postavit třeba na hlavu.

Věci se prostě mají dělat tak jak je vyzkoušeno, že to jde, a ne tak jak si elity a eurobyrokrat představují ignorujíc základní principy demokracie a vůbec vlastně obecně moci jako takové.

163260

16.6.2008 0:49

RE: Je na čase Evropskou integraci přehodnotit

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 163244

Ale houby melo to podporu kolonistu zdola. Domaci obybatelstvo "cistene" osadniky nebo clenove spanelskych kolonii jsou neco jineho. Proc se Texasu rika "stat osamele hvezdy", protoze ho Unie vahala prijmout a to nekolik let, nestala o valku se Spanelskem v te dobe.. Imperia vnikala silou pomerne pomalu, pak byl cas socialni intagreace pripojovanych casti s jadrem imperia.A nemusi to vyjit, USA pripojily Havaj, ale nepripojily Filipiny.

Evroske rychlokvasne imperium je neco uplne jineho. Napoleon nebo Hitler jsou odstrasujici priklady k cemu vede rychla integrace do jednoho imperia proti silnemu odporu zdola v regionu bez silne uznavane centralni vlady. Francouzi odmitli v referendu rychlejsi integraci spolu s Holandany 2005, ted se to obeslo. Hlava se strcila do pisku a vsichni se tvari, ze vsechno je v poradku. To vsak nebude nikdy fungovat.

Pripojit jde mensi etnika, jenomze jadro EU tvori velke pocetne narody jako Francouzi, Nemci, Anglicane, Italove. Pokud mezi nimi nebude silna myslenka evropanstvi a referendum i pruzkumy mineni mluvi jasnou reci, pak vnutit to pujde jedine za pouziti sily, behem nejblizsi konfliktni situace, ktera nastane. Imperium stojici na bajonetech bez skutecne silne respektovane centralni autority, konci velmi rychle v troskach.

Jaky maji respekt narodni vlady a parlamenty oproti byrokracii v Bruselu? Kdo je vice premier Britanie ci Italie, kancler Nemecka, francouzsky president nebo nejaky predseda EU parlamentu, u ktereho vetsina lidi neni schopna rict ani jmeno. Vsadim boty, ze nekoho z vudcich politiku evropskych velmoci budou lidi schopni jmenovat ci dokonce poznat na fotce.

Byrokrati vyprodukovali nesrozumitelny zvratek na 300 stran a dokonce odmitli vytvorit narodni autorizovane preklady, coz je z hlediska pravniho posouzeni textu, kde jde o slovicka, naprosto neprijatelny a skandalni postup. Je to jakoby soudni system mel pracovat s pribliznymi vypovedmi svedku nebo zamenitelnymi formulacemi zakonu. Racte si vybrat neoficialni verzi prekladu, ktera vam vice vyhovoje!! Co to je za bordel? Kdo vubec ma drzost takovy postup podporovat v demokracii? Takhle se za nejaky cas budou ptat historikove.

Ustava USA je na 13 stranach i s dodatky za 250 let existence!! Clanky konfederace na 5-ti strancach!! Vsechno jasne formulovane srozumitelne myslenky, protoze je psali myslitele. Ne banda zkorumpovanych klotovanych rukavu, ktera se tesi na diktovane posileni svych pravomoci, vedena panakem v uradu presidenta EU s representativnim sidlem. Pokud je zajem o integraci Evropy, tak slaby, ze je v Irsku zastavi bourka s destem, pak duch evropanstvi nutny pro dalsi hlubsi integraci kontintu svedci o tom, ze neni podpora tohoto trendu. Nemusi se to libit, muzete obvinovat lidi, ze jsou lini, nezodpovedni... muzete tvrdit, ze to je lacine. Avsak takova je skutecnost!!

163268

15.6.2008 3:43

Je niekede ezverejneny

konspirator 74.?.?.?

text tejto zmluvy? Ma niekto link? Dakujem.

163200

15.6.2008 4:45

RE: Je niekede ezverejneny

sxg 78.?.?.?

Reakce na 163200

>text tejto zmluvy? Ma niekto link? Dakujem.

Takže chcete si niečo počítať? Bude to značne klzké takže:

Najskôr práva a slobody:
http://www-8.vlada.gov.sk/index.php?ID=1015

Lisabonská:
http://europa.eu/lisbon_treaty/full_text/index_sk....

PS: ...ale kompletnosti celého znenia neverím, to sa vždy po schválení niekde nájde potrebný paragraf.

163203

Tuto stránku navštívilo 5 124