Diskuze k článku

Izraelská armáda nařídila konfiskaci palestinského území ve West Bank

Příspěvků 28

16.10.2007 5:39

To vypada jako rozumne reseni

Rocky 66.?.?.?

To je snad docela rozumne reseni, nebo ne? Obe strany toho konfliktu od sebe musi byt alespon na cas oddeleny. Izrael zaplati stavbu zdi a nekterych komunikaci, palestinci poskytnou uzemi.
Kdyby nebylo jejich teroristickych utoku, tak by to nebylo nutne. Ale ono to nutne je a navic podle me ze strany Izraele i dost velkoryse.
Verim tomu, ze behem nekolika generaci omezeneho osobniho kontaktu vzajemna nenavist pomine a tu zed bude mozno strhnout. Jedine nebezpeci vidim v tom, ze zed nezabrani palestinskym teroristum ve strelbe raket. V takovem pripade nebude jine reseni, nez oblast odkud byla raketa vystrelena srovnat se zemi pomoci tezkeho delostrelectva a letectva. To podniti ty palestince kteri chteji mir (a tech je vetsina) vzit spravedlnost do vlastnich rukou, zorganizovat sebeobranu a s teroristy zatocit.

145487

16.10.2007 9:42

RE: To vypada jako rozumne reseni

soul01 91.?.?.?

Reakce na 145487

Zase na druhú stranu, keby nebolo Izraelského štátneho terorizmu, ktorým sa novovzniknutý štát začal na cudzom území bezohľadne rozpínať na úkor nevinných starousadlíkov, neboli by potrebné ani tie múry. Čo Ty označuješ za terorizmus proti štátu, to môžem ja označiť za národnooslobodzovací boj. I naši partizáni v 2. svetovej vojne, ktorým každý rok kladieme vence na pamätníky, boli z pohľadu Nemecka v podaní newspeaku teroristami.
Ja zase pevne verím, že sa raz nájde sila v OSN, keď bude USA ekonomicky na kolenách a nebude môcť šermovať šabličkami, že donúti Izrael k plneniu rezolúcií mu uložených.

145499

16.10.2007 20:46

RE: To vypada jako rozumne reseni

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 145499

Soule01, mozna ze nam ve skole v hodinach dejepisu lhali, ale my jsme se ucili, ze slovensti partyzani v 2. svetove valce bojovali jen proti nemeckym a slovenskym vojakum.
Nikdy jsem neslysel, ze by si partyzani vybrali za cil utoku civilisty sedici v restauraci nebo v autobuse tak jako to dnes delaji Palestinci. Protoze to by byl skutecne terorismus. To snad neni tak tezke pochopit !

145520

16.10.2007 22:32

RE: To vypada jako provokace jak Brno...!

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 145520

Průkopníci terorismu

1. První únos letadla uskutečnil Izrael v roce 1954; unesli syrské civilní letadlo.
2. Granáty v kavárnách: tuto formu boje poprvé použili sionisté proti Palestincům 17. března 1937 v Jeruzalémě.
3. Opožděná akce, elektricky načasované miny na přelidněných tržištích: poprvé použili sionisté proti Palestincům 6. června 1938 v Haifě.
4. Vyhození lodě s civilisty na palubě do vzduchu: poprvé realizovali sionisté 25. listopadu 1940 v Haifě. Tito přitom neváhali zabít vlastní lidi na protest proti britské politice omezování imigrace do Palestiny. Loď se jmenovala Patria a převážela tehdy 1 700 židovských imigrantů.
5. Vraždění vládních představitelů: poprvé realizovali sionisté 6. listopadu 1944, když Sternův ganga zavraždil v Káhiře lorda Moynea. Za tímto plánem stál Yitzak Šamír, člen Irgunu, pozdější vůdce Sternova gangu a izraelský premiér.
6. Používání rukojmí jako prostředku vyvíjení nátlaku na vládu: poprvé uskutečnili sionisté proti Britům 18. července 1946 v Tel Avivu.
7. Vyhazování vládních budov do vzduchu i s civilními zaměstnanci a návštěvníky: poprvé uskutečnili sionisté proti Britům 22. července 1946 v Jeruzalémě. V hotelu Král David tehdy zahynulo 91 Britů a 46 bylo zraněno. Menachim Begin - který útok naplánoval, uskutečnil a později se stal izraelským premiérem - přiznal, že masakr koordinovali pod vedením sionistického gangu Haganah.
8. Kufříky s nastraženými bombami: poprvé použili sionisté proti britskému velvyslanectví 13. října 1946 v Římě.
9. Nastražené bomby v autech v civilních oblastech: poprvé použili sionisté proti Britům 5. prosince 1946 v Sarafande (na východ od Džaffy).
10. Bití rukojmí: poprvé použili sionisté 29. prosince 1946 proti Britům v Tel Avivu, Netanjane a v Rišoně.
11. Bomby v dopisech, zasílaných politikům: poprvé použili sionisté proti Británii, když 4. a 6. června 1947 poslali 20 listových bomb z Itálie do Londýna.
12. Zavraždění rukojmí jako pomstu za reakci vlády: poprvé použili sionisté 29. července 1947 proti Britům v oblasti Netanjana.
13. Bomby v poštovních balících: poprvé použité sionisty proti Britům v Londýně 3. září 1947.
14. Masakr v Qajbýji, severozápadně od Jeruzaléma, uskutečnila 14. října 1953 "Jednotka 101" pod vedením Ariela Šarona. V tomto případě šlo o najkrvavější a najbrutálnější zločin od smutně proslulého masakru v Deir Jássin. Vyhodili do vzduchu 42 domů, školu a mešitu i s lidmi v ní. Při útoku zahynulo 75 žen, mužů a dětí.
15. Bombardování atomové elektrárny: 7. června 1981 osm F16 a šest F15s zaútočilo na Iráckou atomovou elektrárnu Osirak a vyřadilo ji z provozu naštěstí těsně před zavezením paliva.

145524

17.10.2007 0:46

RE: To vypada jako provokace jak Brno...!

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 145524

Prosimvas, Trodas neblbnete. Vzdyt uz jste to tady kdysi vsechno psal a hned vam lidi vysvetlili ze prvni bod je blbost, protoze civilni letadlo unesli Cesi uz v roce 1949. Ale ani to urcite nebylo poprve. Stejne jako vsechny ty pripady vrazdeni vladnich predstavitelu a pouzivani rukojmi jako prostredku natlaku jsou tak stare, jako lidstvo samo.
Vsadil bych se, ze uz v praveku unesla jedna tlupa neadrtalcu nacelnikovi dalsi tlupy jeho nejmilejsi druzku a vzkazala mu, ze pokud nedostanou kytu z mamuta, tak krasotinku vsichni prefiknou.
Jedina novinka kterou izraelsko-arabsky konflikt obohatil historii nasili je pokud vim vrazdeni sporovcu na olympijskych hrach. Jenze to udelali Arabi.

145529

18.10.2007 4:43

RE: To vypada jako provokace jak Brno...!

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 145529

Pokud jde o moderni dejiny palestinske otazky, tak netreba jit v semitskych problemech ke Kainovi a Abelovi. Koneckoncu orientalni Zide zili spokojene v Palestine pres tisic let bez problemu. Nejstarsi komunita je tusim svete div se v Iranu. A jeste vetsi prekvapeni, tato komunita odmitla na volani sionistu po navratu do vlasti. A pokud jde o vysvetlovani, tak prosim vysvetlujte, pripadne dejte link na to, co bylo vysvetleno. Bylo by dobre, aby ti "vysvetlovatele" predevsim to, co uvadi trodas vyvratili. Pak lze takove nazory nazvat i blbosti. A jaky, ze je casovy sled teroristickych utoku sionistu vuci Palestincum do nestastne olympiady v Mnichove?

145595

18.10.2007 6:43

RE: To vypada jako provokace jak Brno...!

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 145595

Jooo, pane Bartosek. Zide a Palestinci by zili v miru dodnes, jen kdyby rudi bratri neprilevali olej do ohne. Zasilky zbrani ze sovetskeho "tabora miru", pomoc rodinam bombovych sebevrahu od Saddama a tak podobne.
Za iranske zidy laskave nemluvte, oni maji nejspis ve veci vystehovani uplne jiny nazor nez vy a jejich neomezeny pan a vladce.
Co se tyce Trodasovych tvrzeni o tom, ze prvni letadlo unesli zide, doporucoval bych vam Google. A ten casovy sled teroristickych utoku sionistu vuci Palestincum zacina asi jednanim, kdy se Velky Mufti Jeruzalema dohodl s Hitlerem na uplnem vyvrazdeni zidu.

145599

18.10.2007 9:01

RE: To vypada jako provokace jak Brno...!

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 145599

Pozapomel jste na bratrskou pomoc sionistum. Ted to dela pouhych 30 mld babek. Londyn dodal 25 tun tezke vody v 50-tych letech zrejme na mirovy jaderny program. V Dimone se to s tim mirem vsak nejak podelalo, jak pravil Mordechaj Vanunu. Z toho duvodu bylo potreba provest zrejme drobne zednicke upravy pri americke inspekci za ery JFK. Jedine, ktera kdy do Dimony mohla vkrocit. Kennedymu to pripocetli mimo jine k dobru a ucet uzavreli v Dallasu. Kdo? Ono kandidatu je vice.

Za iranske Zidy nemluvim, pouze tvrdim ze kdyz maji volit nohama mezi Iranem a Izraelem, tak s 25 000 jich odeslo nejakych 200, tedy 1%. A ze by jim v tom mohl Teheran branit? [velký smích] [velký smích] Nenechte se vysmat, to by se v mediich velmi dukladne probralo a nejenom v mediich. Jak jste vubec na takove moudro, ze za ne mluvim prisel? [chechtot] Komentovat jejich jednani doufam jeste muzu, nebo uz ne? A tom skym nacisti vsechno jednali bych se moc nerozepisoval. Mimochodem pri brutalnim potlaceni palestinske povstani 1936-39, bylo na uvod zboreno 5 000 domu a primo popraveno na 200 Palestincu. A colateral damage?

V te dobe se sionisti placali radostne do stehen s Goebbelsem, Mussolinim nebo Heydrichem a Norimbreske zakony jim nejak dvakrat nevadily, dohoda Eichman sionisti o odsunu madarskych Zidu do Osvetimi se konala v roce 1944 a Deir Jasin nasledoval. Strachy uteklo pred timto terorem vice Palestincu ( 700 000), nez tehdy zilo v Palestine Zidu ( 600 000). Jejich puda byla skonfiskovana, tak se efemicky rika, kdyz zlodejem je "demokraticky" stat. Do demokratizace Iraku bajonety to byl nejvetsi migracni uprk v regionu za poslednich minimalne sto let. Komando 101 a lidumylny velitel Saron.... A to jsem telegraficky dosel teprve k padesatym letum.

A vase doporuceni? Dejte zdroj informaci, to bude mnohem lepsi nez nazor nekoho, kdo se neumi podepsat ani vlastnim jmenem. Nemelo by to byt tezke, kdyz uz to jednou bylo lidmi vyvraceno, ale pokud si ja pamatuju, tak argumentace protistrana byla rekneme poslabsi. Mimochodem rudi bratri to v 90-tych letech zabalili a kde je ten mirovy progres? Ma to byt Irak, Afganistan, Libanon a ted nedej boze Iran a pak Syrie? Vskutku mirove diplomaticke iniciativy. [zmaten] [překvapení]

Pri takove diplomacii neni divu, ze dosla pechota. Z toho duvodu se nasadili privatni zoladci. Jsou placeni lepe nez vojaci Pentagonu a na rozdil od vojaku Pentagonu nepodlehaji zakonum. Generalove wehrmachtu pohrdali a nenavideli SS, mimo par divizi s vysokymi bojovymi kvalitami i tak jim byly trnem v oku. Jaky je vztah generality Pentagonu k zoldakum v Iraku? Rumsfeld byl nekompetentni neprofesionalni sef Pentagonu. Z toho duvodu mohl privest do muslimske zeme soukromou armadu jako Blackwater. Je velice spatne pokud v muslimske zemi operuji vojenske jednotky, jejiz vedeni patri k ultrapravicovym krestanskym kruhum a muzi jsou rekrutovani z Filipin nebo latinske Ameriky. Ma i nabozenstvi vliv na prijmani rekrutu?

145601

18.10.2007 9:34

RE: To vypada jako provokace jak Brno...!

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 145599

dokonceni
Je velice spatne pokud tyto jednotky spadaji pod ministerstvo zahranici a tudiz nejsou pod jursdikci USA, ani vojenskou ani civilni. Je velice spatne pokud vynos protektora vyjme takove jednotky z jurisdikce zeme, kde pusobi? Co jsou ozbrojenci vyjmuti z pravomoci zakonu? Zlocinci, teroristi ? Jaky ma vliv takova beztrestnost na jejich jednani? Gates je profesional, ktery prosel v CIA na nejvyssi post od piky. Co muze delat s takovym "dedictvim"?

Velmi vlivne mocenske skupiny na Zapade, zacinaji menit kurz. Vsichni mame totiz pribuzne. Lidi, ktere milujeme a prejeme jim dobrou budoucnost, i pokud jsme tak stari, ze prilis nemyslime na sebe. Ne zdaleka kazdy z mocnych trpi vizi Armagedonu. Zacinaji se v USA uvadet filmy negativne nastavene velkemu bratru, valce proti terorismu, i valce jako takove. Probihaji intenzivni diplomaticke jednani. Kouchner v Moskve, pak do Washingtonu. Sarkozy v Moskve, Putin pres Nemecko do Teheranu. Britove se stahuji z Iraku.Pres snahu vyhrotit situaci, zrovna ted Bily dum zjistil, ze existuje Jeho svatost dalajlama. Pres tyto snahy, vlivne mocenske kruhy odpiskaly konec silovemu reseni, ktere neuspelo a tyto kruhy nestoji o hazardni nebezpecnou hru o vsechno. Zacina se jednat. Rice je v Izraeli. Meni se vitr.

145602

17.10.2007 9:23

RE: To vypada jako provokace jak Brno...!

Mirda 24.?.?.?

Reakce na 145524

Trodasi, ty sis to ale sakramentsky zkrátil. Chápu, není tolik místa. Pár důležitých bodů by tam ale mělo být zaručeně uvedeno.

16. 1972 - teroristický útok během olympijských her v Mnichově, kdy stopy falešně usvědčovaly Araby.
17. 1967 - Letecký útok na USS Liberty.
18. 1988 - Bombový útok v letadle Pan Am Fl-103 při letu Frankfurt-New York, kdy letadlo spadlo v Lockerbie (Scotland) a stopy vedly na mnoho různých míst - Sýrie, Irán a nakonec to napařili M.Kadáfimu v Libyi. Vyšetřování provedl Mossad, co tedy lze očekávat o výsledku?

Ale z důvodu nedostatku místa raději uvedu odkaz.
http://judicial-inc.biz/abu_nidal.htm
Nezapomeňte si kliknout na odkazy v článku. Je jich tam spoustu.

145546

16.10.2007 22:40

RE: To vypada jako rozumne reseni

soul01 91.?.?.?

Reakce na 145520

Áno, dobre ste sa v škole učili. Ale civilisti na Slovensku všeobecne nepodporovali Nemcov a pomáhali partizánom. To sa na okupovaných územiach Palestíny nedeje. Vďaka politike apartheidu sú ciele útokov na oboch stranách ľahko identifikovateľné. V Izraeli je veľmi široká branná povinnosť, takže ak pri úspešnom odbojovom útoku zomrú muži či ženy, vlastne sa oslabujú zálohy represívnych zložiek podliehajúcich teroristickej vládnej mašinérii, ktorá vytláča legitímnych starousadlíkov pod rôznymi pseudodôvodmi z ich územia na základe rasovej diskriminácie. To tiež hádam nie je tak ťažké pochopiť.

145525

17.10.2007 0:31

RE: To vypada jako rozumne reseni

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 145525

Pane soul01, vas prispevek jsem pochopil tak, ze zavrazdit jakehokoliv zida je O.K., protoze je to potencionalni vojak nebo vojanda. A to ja odmitam chapat do te miry, ze s vami koncim konverzaci.
Jen bych chtel na zaver podotknout, ze slovensti partyzani nemuseli vrazdit jen Slovaky. Mohli pochytat nejake mistni Nemce, nebo zeny a deti nemeckych dustojniku a ve spravedlivem hnevu je vybit. Jenze oni to nedelali, protoze byli partyzani a ne dobytek.

145530

17.10.2007 7:47

RE: To vypada jako rozumne reseni

soul01 87.?.?.?

Reakce na 145530

Pán Rocky, možno Vám uniklo, že Nemci, na rozdiel od Izraelcov v Palestíne, nevyháňali na Slovensku miestne obyvateľstvo, z rozpaše po ňom nestrieľali a neprehlasovali, že to územie patrí im a celý svet im krivdí. Takže nebolo potreba extrémnych praktík. Ak Vám sused začne zaberať záhradu a prebúra sa do Vášho domu, strieľa po Vašej rodine zo vzduchovky a Vy sa nikde nedovoláte spravodlivosti, čo urobíte? Necháte sa vytlačiť z vlastného (nie je kam ísť), alebo pristúpite na susedovu hru? Pokiaľ nepochopíte, že Izraelci sa bezprecedentne rozťahujú na území, ktoré im nepatrí a páchajú na starousadlíkoch apartheid a genocídu, potom je skutočne zbytočné s Vami diskutovať. Nech si Izraelci berú príklad zo židovskej komunity v Iráne, ktorá sa ani za prísľub značných Izraelských peňazí nehodlá vysťahovať z rodnej krajiny a nerobí jej problém spolunažívanie s iným národom.

145538

17.10.2007 13:24

RE: To vypada jako rozumne reseni

2xs 85.?.?.?

Reakce na 145538

absolutně souhlasím se vším, co píšete. rocky ještě nedozrál, aby chápal věci v souvislostech - a je otázka, jestli na to jeho intelekt stačí. a pokud intrelekt ano, pak je nezbytné ještě být člověkem hledajícím a ctícím spravedlnost a pokoj.

145561

16.10.2007 10:15

RE: To vypada jako rozumne reseni

Vladimír Bílý vladimirbily (zavináč) post (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 145487

rozumné řešení..? vy jste se zbláznil...!představte si cikána, který se vám vetře do 3 pokojového bytu, chodí vám do ledničky, občas znásilní vaší 14 dceru, vás odpojí od el.proudu a vody,zamkne si vaší koupelnu,zabere obývák a ložnici a aby toho nebylo málo, tak zazdí váš poslední pokoj včetně vás betonovou zdí. Ale jak píšete....zed postaví za svý a ještě tím předejde vaší možné (nevhodné ?) reakci....fakt rozumné řešení.......

145500

16.10.2007 11:38

RE: To vypada jako rozumne reseni

tet 77.?.?.?

Reakce na 145487

když palestinci poskytnou území ???

palestinci už poskytli území dost. Prakticky všechno, na kterém se teď rozkládá stát Israel. Teď už se po nich chce jen aby zemřeli. A bude po problémech, že ?

145504

16.10.2007 21:17

RE: To vypada jako rozumne reseni

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 145504

Kdyby byla pane tet na svete nejaka spravedlnost, zabiral by ted Izrael jen to uzemi, ktere dostal od U.N. Nebyly by zadne zdi ani ostnaty drat, vsichni by zili v miru, navzajem se zenili a vdavali, obchodovali a mozna se nakonec i dohodli na zivote v jedne zemi.
Jenze vsechno je jinak a hlavni vinu nese muslimsky fanatismus.
Vzdy kdyz tady pan Trodas uverejni svou mapu uzemi ktera zidi zabrali tak se na ni divam, kroutim hlavou a rikam si - kdy uz si ti palestinsti Arabove uvedomi, ze nasilim a terorismem nic nezmuzou ?

145521

16.10.2007 23:13

To vypada jako dalsi provokce pred jednanim, jak typicke pro zidy...

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 145521

Predstavte si, Rocky, ze ono je to obracene. Muslimove s zidy zili v miru tisice let, nez do Izraele privandrovali sioniste se svymi teroristickymi praktikami, viz vyse.

Jejich nynejsi terorismus je povysen na statni terorismus a Arabove jsou ti naivni, kdoz si mysli, ze s zidy se po dobrem domluvit. Neda a drzi dohodu jen tehdy, kdyz je pro ne vyhodna... (eg. pro Palestince nevyhodna)
Demonstruji to stabilne celych 60 let...!

Zidovsti teroriste se zastavi jen pred SILOU. Co je, kdyz v lete 2006 poslali pruzkumniky bojem do Libanonu a nasledne zahajili MASIVNI bombardovani civilich cilu ( valecne zlociny nebyly jen podle me, ale i podle Ammesty International: http://www.blisty.cz/2006/8/23/art29966.html http://web.amnesty.org/pages/lbn-satellite-eng ) zastavilo, nebylo OSN ani mezinarodni pravo, ani USA. Co je zastavilo byl Hizballah a jeho sila [mrknutí jedním okem]

Vložený obrázek
"Jazrala s láskou z Izraele"
http://www.spiegel.de/img/0,1020,668017,00.jpg

Vložený obrázek

Vložený obrázek

145526

16.10.2007 23:30

RE: To vypada jako rozumne reseni

soul01 91.?.?.?

Reakce na 145521

U.N. žiadne územie nevlastnilo a ani nevlastní. Takže nemohlo nič nikomu legitímne dávať. Proste urobili na mape cudzieho územia značku a umelo vytvorili štát. Lepšie by boli urobili, keby tú značku spravili kdesi uprostred USA. Mohli sa tam teraz nerušene bratríčkovať a bol by pokoj.

145527

17.10.2007 12:38

RE: To vypada jako rozumne reseni

2xs 85.?.?.?

Reakce na 145527

opět můj absolutní souhlas. ahmadinežád ne náhodou podobné přesídlení izraelců navrhl - a dezinterperací z toho vznikl humbuk kolem "vymazání z mapy". na blízkém východě by při takovém řešení zase konečně mohl zavládnout klid (pokud by tam ovšem "někdo" nepoštval agresorské USA, aby zabraly válkou cizí území a cizí suroviny pro sebe... a pro našeptávače).

145562

16.10.2007 15:42

RE: To vypada jako rozumne reseni

honzaa 88.?.?.?

Reakce na 145487

Rozumné řešení není takové řešení, které odporuje mezinárodnímu právu. Izraelští osadníci nemají na okupovaných územích co dělat.

145511

16.10.2007 19:52

Dnesni juden country pro Palestince a kazdyho Araba neni legalni stat .........

Kadence crazy 154.?.?.?

jak se vam jarmulkari a loknickovy v kaftanech snazi vymejvat mozky a taky kazdy Arab o tom jakym podvodem vzniknul stat Israel moc dobre vi a nemusel cumet ani do ty stary mapy z dob zidovskyho holocaustu .....

145517

16.10.2007 19:16

lingvistická poznámka

Muchomůrka červená 62.?.?.?

Existuje nějaký závažný důvod, proč nemůže být název území "West Bank" uváděn česky jako Západní břeh (Jordánu)? Ve zdejších článcích se to stává často a já docela nechápu, proč to nejde přeložit do češtiny, když už je celý článek jinak česky [mrknutí jedním okem]

145518

16.10.2007 19:54

RE: lingvistická poznámka

2xs 85.?.?.?

Reakce na 145518

tak tohle je mi čistě náhodou taky nejasné... jako bychom měli těm anglosasům a amíkům podřizovat naši řeč. když už, tak maximálně v místní řeči (třeba palestinské) [smích] ale to by byl asi problém zapsat v latince [chechtot]

145519

17.10.2007 13:10

RE: lingvistická poznámka

Pasant-x 85.?.?.?

Reakce na 145518

Překládání místních názvů a "překloňování" jmen je zhovadilost, které se dopouštějí snad jen Češi.
Schválně si teď zkuste zadat v jakémkoli vyhledávači Západní břeh a uvidíte, co vám vyskočí. To i muchomůrka zezelená... Snad jedině zprávy z českých sračkometů. Pak zadejte West Bank. Voila!
Totéž platí o názvech jiných míst, měst a v nemenší míře o vlastních jménech osob, zejména ženských jmen (třeba Tina Turnerová, Di Dateová... apod.). To překlonění je rovněž dehonestující, skrytý význam znamená "patřící někomu" (žena).

"Nomen is Omen. NIKDO nemá právo kurvit něčí jméno! Ani tvůrci pravidel českého jazyka.

145559

18.10.2007 11:04

RE: lingvistická poznámka

2xs 85.?.?.?

Reakce na 145559

West Bank je místní (palestinský) název?
Anebo proč myslíš, že anglické překlady ano, ale české ne? (i v tomto anglosaská hegemonie?) Trošku logiky do tvého projevu... [smích]
Mimochodem příjmení žen je skutečně dotčeno staletí trvajícím, osvědčeným faktem, že žena se připojí ke svému muži, přijme jeho za manžela a i jeho příjmení za své... a patří jemu, a ne jinému. Pokud jsi to dosud nepoznal, věz, že to tak je a má být. A pokud to neuznáváš, je mi tvá zvrhlost ukradená. Třeba jsi feministka nebo rádobypokrokář muž-profeminista, zavděčující se těmto takyženám [chechtot]

145608

18.10.2007 19:56

RE: lingvistická poznámka

Muchomůrka červená 62.?.?.?

Reakce na 145559

Pasant-x, klídek. A až se uklidníš, tak se zamysli nad tím, cos napsal za hovadinu. A pak si zkus zahledat v tom tvém vyhledávači, kolik českých textů ti vyleze, když zadáš "West bank". Pak si zadej "Západní břeh Jordánu" do wikipedie a přečti si tohle:

Západní břeh Jordánu (hebrejsky יהודה ושומרון, Yehuda ve-Shomron (Judea a Samaří), nebo הגדה המערבית, ha-Gada ha-Ma'aravit (Západní břeh), arabsky الضفة الغربية, aḍ-Ḍaffä 'l-Ġarbīyä (Západní břeh), Předjordánsko) je označení pro vnitrozemské území na západním (pravém) břehu řeky Jordán na Blízkém východě.

Takže pokud tedy hodláš všechny názvy používat důsledně v jejich původní pobobě, řekni, vybereš si v tomhle případě יהודה ושומרון nebo الضفة الغربية? [chechtot]

Jinak ty asi zásadně jezdíš do Dojčlandu, Junajtid stejts a třeba do Suomi nebo Magyar Köztársaság? To by měli taky Esterajcheři zapomenout na Bémen, ale rychle! [velký smích]

Takže: west = západ, západní, atd.; bank = banka, břeh, atd. [mrknutí jedním okem]

145632

4.11.2013 22:12

Byli jste tam někdo?

Clifton 90.?.?.?

Hezky diskutujete, ale nikdo jste tam nebyli. Jinak byste věděli, že dnes po tom "zabraném území" vede dálnice do palestinského Jericha. Když se Židi s Palestinci domluví, tak může vést až do Jordánska. Končí pár km od hranic a z jordánské strany už je hotova.

299187

Tuto stránku navštívilo 5 799