Diskuze k článku

Strýčku Same, tvůj bankéř chce s tebou mluvit. Hned!

Příspěvků 50

10.8.2007 2:45

Tohle je pravdivy clanek

Kadence crazy 154.?.?.?

, ze Cina drzi financne USA pod krkem , ono se staci podivat na USA market a do USA supermakets , obchodu s elektronikou atd co se vsechno dela v Cine . Za chvili se radovy amerivcan bez Ciny na hajzlu nevytre ani (_!_) . Fakt je jen jeden panove a Damy , US $ jde pomalu a jiste srat ! Ja se pamatuju na casy kdy byl za 36 korun a tak se ptam za kolik je k mani dnes . Kazdymu by melo byt jasny proc v USA rvali kdyz Arabove v OPEC chteli vyvazet ropu na Euros .

141491

10.8.2007 8:30

RE: Tohle je pravdivy clanek

hc 194.?.?.?

Reakce na 141491

Ono to má ale i druhou stránku: že China musí mít komu prodávat. Co si počne, když její zákazníci zchudnou nebo dokonce krachnou ?

141504

10.8.2007 17:47

RE: Tohle je pravdivy clanek

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 141504

Ja osobne nekupuju veci made in China kdyz nemusim protoze qualita pokulhava a taky nejsem tak bohaty abych si mohl dovolit kupovat junk . [velký smích]

141532

10.8.2007 21:19

RE: Tohle je pravdivy clanek

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 83.?.?.?

Reakce na 141491

mam lepsi priklad

kniha american pledges - printed in china [smích]

141546

10.8.2007 23:11

RE: Tohle je pravdivy clanek

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 141546

Vy ale dokazete rozesmat [chechtot]

141554

10.8.2007 23:26

RE: Tohle je pravdivy clanek

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 83.?.?.?

Reakce na 141546

Costco - 2002 [smích]

141555

10.8.2007 23:44

RE: Tohle je pravdivy clanek

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 141555

Tam jste tu knizku tistenou v Cine videl ? No nic , ja vim kam mirite . Jste furt stejny a plny humoru , ale co nam zbyva nez si z toho delat sprtouchlata , ze jo . [smích]

141557

11.8.2007 0:12

RE: Tohle je pravdivy clanek

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 83.?.?.?

Reakce na 141557

ooo verte mi, ze se umim rozcilit, ale tam, kde o neco jde. Osud Estados unidos americanos je neco, co mi uz jistou dobu na srdci nelezi, mira recyklovatelnosti tohoto velmi dobreho prikladu jiz nekolikrat opakovaneho upadku lidske spolecnosti je nulova a jedine, co muze tenhle svet zachranit, je tuto spolecnosti nechat zhroutit ale predevsim vytrestat.

Jedna z definic dobreho cloveka, je, ze je pripraven pri necem takovem nasadit vlastni zivot bez pozlatek patriotismu za 30 stribrnych.

141559

11.8.2007 3:27

RE: Tohle je pravdivy clanek

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 141559

Ja myslim ze zivoty jistych lidi ktery se zadnym svinstvem nebo genosidou na druhych neprovinili maji vetsi cenu nez mizerny penize . Ale s provazem na kterym by viseli jisty kreaturky pekne v rade jak prasata na jatkach bych souhlasil . To teda jo a prilozil bych ruku k dilu a zadarmo !

141564

10.8.2007 23:57

RE: Tohle je pravdivy clanek

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 141555

A kam se tu ted chodi na pivo ? Naposled co jsem videl mistni Cechy pohromade bylo o pohrbu a ze tech funusu uz byla pekna radka od ty doby co jsme tady .

141558

10.8.2007 3:25

Tenhle znate ?

Kadence crazy 154.?.?.?

Prijde pan do cinsky restaurace . Co si date oslovi ho cisnik , mame pejska na cesneku , kocici jazycky , krysy ocasky ........ Jezkovi oci ! Dobra volba ozve se cisnik .

141494

10.8.2007 8:50

Nejsem ekonom

v79 217.?.?.?

Ale napada me otazka, co by se asi stalo s Cinou, kdyz by se rozhodla potopit dolar? Taky by to na ni prece dopadlo, nakonec by skoncila ve stejnym viru, kterej vyvolala.
Na me to pusobi jako bludnej kruh.

141505

10.8.2007 22:49

RE: Nejsem ekonom

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 141505

No, Cine by se moc nic nestalo, jen by prisla o spousty penez, ktere je Amici dluzi. Problem totiz je, ze jeji dluh neni vazan na zadnou pevnou komoditu (bankovky nejsou kryte zlatem) a tak pokud se zacnou zbavovat US obligaci a dolaru, tak de-facto prijdou o vetsinu sveho dluhu.

Amici proste natisknou 900 miliard dolaru a bude.

Problem? Jen maly. Tech 900 miliard natiskne FED a na urok je pujci US vlade, cize o 900 miliard vzroste zahranicni dluh USA. Ano, tech USA, co uz pomalu nemaji ani na splatky uroku.

Dalsi dusledky jsou jasne - dolar bude vsemi opusten, zacne se obchodovat spis v Euro ci menach zemi komodity prodavajicich a tak, poprve za 70 let, budou Amici nuceni produkovat a prodavat ostatnim i neco jineho, nez bezcenne zelene papirky aby dostali ropu, protoze ta uz nepujde za zelene papirky, ale za jinou menu, jenz budou muset v pro ne silene nevyhodnem (v pripade opusteni dolaru Cinou se urcite propadne nekde na uroven koruny, mozna i radove nize) kurzu, takze pociti, jake to je, kdyz takhle pumpovali desetileti cely svet na vlastni kuzi.

Ma to i dobre stranky. Konecne bude o par blaznu s jejich agresivni politikou na svete min a svet bude mnohem bezpecnejsi.

Kdybych veril v boha tak se ted na kolenou modlim, aby si Cinane rekli - fuck 900 miliard $, let's smoke the Americans right fucking now!


PS. kdyz se v USA bude vyprodavat kde-co-vsechno pod cenou, mozna by si mohli za ty dluhy este z pulku USA koupit? [mrknutí jedním okem]

141550

11.8.2007 2:53

RE: Nejsem ekonom

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 141550

Přání otcem myšlenky , že ano. Univerzální rada: odejít pracovat do číny.... [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

141563

11.8.2007 8:49

RE: Nejsem ekonom

reach52 88.?.?.?

Reakce na 141563

Sranda je, že i ty antiami pročína konspirodementi nemaj chudáčci kam jít....oni jsou to takoví hodní chlapci s cancáky.....

141580

11.8.2007 7:12

RE: Nejsem ekonom

zalozak 58.?.?.?

Reakce na 141550

Obavam se Trodasi ze si to kreslis v ruzovych barvach.

Praktickym dopadem padu dolaru by byla valka. US by resila v podstate jednoduchou otazku ... potopit zemi (a zejmena pak ty kteri drzi kresla), stat se kolonii nekoho v blizke budoucnosti nebo verit ze pri vsech ztratach nakonec vyhraji. A ja myslim ze by ji to zkusili. [zahanbení]

141574

11.8.2007 7:40

RE: Nejsem ekonom

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 141574

Jj, nezbývá než doufat, že až budou ti, co v USA mačkají knoflíky, stát před volbou, zda zmáčknout knoflík nebo se nechat koupit protistranou, tak zvítězí jejich zbabělost a korupčnost nad jejich pomstychtivostí a destruktivitou. Ne nadarmo se říká, že "dobro" je jen to, co se nachází uprostřed mezi dvěma zly ...

141576

13.8.2007 1:36

RE: Nejsem ekonom

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 141550

Kolik je celkova zahranicni obchodni vymena Ciny se zbytkem sveta? A kolik z teto smeny se vyvoz cinske produkce do USA? Cina muze potopit ekonomicky USA, jiste by to dokazalo i Japonsko. Otazkou je co by to stalo zbytek sveta, vcetne Ciny ci Japonska? Nastesti pro nas pro vsechny, Cinani jsou si vedomi vzajemnych provazanosti i dusledku. O globalni nuclearni stabilite v pripade kolapsu USA bych nerad uvazoval. Proc vsak hned malovat certa na zed, ze jo?

V kazdem pripade je zjevne, ze i pres prazdniny Kongresu a mozna i kvuli nim, vyslal Peking do Bileho domu velmi vazne varovani, ze jsou veci, ktere nebude tolerovat. USA a my vsichni s nimi, se budou nuceny nejak vyporadat s ekonomickou realitou a ta rozhodne neni ruzova. Takze ja Trodas v Boha verim a modlim se, aby veritele USA nedali na emoce a zustali realisty. A taky, aby cast te reality ukazali tem, co jsou u moci v Bilem dome a nechteji tuto realitu videt. Administrativa presidenta Bushe totiz diky nekterym "docasnym" protiustavnim zakonum a vykladum pravomaci a prava "ala Cheney" disponuje nebyvalou moci. A je pro nas vsechny dost dulezite, jak bude s touto moci nalozeno.

141636

10.8.2007 9:27

Není v zájmu nikoho, ani Číny, ani USA

mirek256 89.?.?.?

Toto není ani v zájmu Číny, EU nikoho, oni to nějak udělají, aby z toho nebyla katastrofa 1.řádu. Potopilo by to Čínu, Evropu, všechny.

141506

10.8.2007 9:55

RE: Není v zájmu nikoho, ani Číny, ani USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 141506

Na to bych nespoléhal pánové ! S ohledem na projev Putina v Petěrburgu- před 300-nejvýznačnějšíma finančníkama- kde navrhoval: zrušení dolaru a zavedení platidla,které by odpovídalo spotřebnímu koši . Pokud jsem to dobře četl,tak navrhoval Euro,Rubl a nebo vytvoření nového platidla-ohledně toho spotřebního koše !!!! Takže si myslím,že s tím dolarem se to hýbe a jen se uvažuje ta nejlepší alternativa !!! Jak sami jistě víte- v USA- se položila největší kreditní banka,která dávala úvěry na nemovitosti-druhý den krachly další dvě US-banky a v Německu se to projevilo na jedné bance,která taktéž krachla a druhá banka- nakupující US-obligace ohlásila silný prodělek!!! Jak dlouho si myslíte,že to ještě potrvá- to umělé držení dolaru Čínou ???? Dále chápu pisatele v tom,že spekuluje okolo dalšího napadení Iránu-protože dle mezistátních smluv-Čína-Irán- tam Čína investuje miliardy dolarů do ropného průmyslu- vytváří Íránsko-Čínské ropné podniky a v konci Vám připomenu výrok pana presidenta HU-při poslední návštěvě v USA - "Že útok na Irán- bude Čína považovat za útok na ZÁJMY čínského lidu a že bude nucena A D E K V Á T N Ě !!! Odpovědět !!! [mrknutí jedním okem] [chechtot]

141509

10.8.2007 9:58

RE: Není v zájmu nikoho, ani Číny, ani USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 141506

Ekonom nejsem. Souhlasím, že to není v zájmu nikoho, ale americká politika může Čínu (nebo jiné země) k takovému kroku donutit. Je to otázka bilance, co je výhodnější. A to nejenom ekonomicky, ale i strategicky. Pro Čínu (a další země) je jistě přijatelnější přijmout nějakou ekonomickou ztrátu a získat strategické zrovnoprávnění s USA než za každou cenu lpět na penězích a v důsledku tím posilovat mocnost, která se chystá je zotročit.

Osobně se domnívám, že Rusko a Čína, a nejspíš i Indie, Brazílie a možná další státy se dohodnou na kolkování nějakého konečného množství dolaru které použijí pro vzájemný obchod, čímž ztrátu která jim vznikne z pádu dolaru rozpustí mezi sebe za strategické výhody, vojenskou podporu a spolupráci, dodávky paliv a technologií. Vzhledem k ruskému jadernému potenciálu nebude moct následovat žádná vojenská akce, a vzhledem k ruským zásobám ropy a zemního plynu to bude muset akceptovat Evropa.

141510

10.8.2007 22:53

RE: Není v zájmu nikoho, ani Číny, ani USA

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 141510

Co to slysim? Je v zajmu vsech obcanu sveta, aby je prestali magori z USA ohrozovat a krast jim ropu, jezisi!

Samozrejmne ze je to v nasem zajmu. Proboha te prosim, Cino, vzpomen si, jak te po WW2 Amici bombardovali, jak ti trefili velvyslenectvi v Belehrade "omylem" a jak tvemu prezidentovi pri statni navsteve pustili misto Cinske Taiwanskou hymnu! Vzpomen si, Cino, a mysli na nas, na budoucnost!

Kasli na nejakych 900 miliard dolarku, tahle investice se bohate vyplati v budoucnu [smích]

141551

11.8.2007 12:55

RE: Není v zájmu nikoho, ani Číny, ani USA

Vanguard 89.?.?.?

Reakce na 141510

Ekonom taky nejsem, ale že bych si představoval, že platby v mezinárodním obchodě probíhají z ruky do ruky v hotovosti, takže by okolkování dolarů něco vyřešilo, proboha, tak hloupý nejsem ani já...

141586

10.8.2007 10:44

RE: Není v zájmu nikoho, ani Číny, ani USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 141506

no vytvorit burku v ktorej by skoncili aj oni, nie je v zaujme ciny, ale je to zaujimavy sposob prevodnej paky na usa, zeby sa postupne stracala sila izraela ovplyvnovat usa???? [velký smích]

141513

11.8.2007 13:29

RE: Není v zájmu nikoho, ani Číny, ani USA

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 141506

Omyl. USA by to potopilo. EU asi taky dost poškodilo. Ale Čínu? Jak? Vždyť ta je naprosto soběstačná, ta i kdyby úplně zkrachovala na světových trzích, tak jim to může bejt ukradený.

A Číňani nejsou tak blbý aby neměli plán. Klidně by to mohli udělat tak, že by potopili USA bez nějakýho silně negativního vlivu na okolní svět. Vždyť uveďte obor, v kterém by byly USA nenahraditelné. Myslim si že nic nenajdete.

141587

10.8.2007 10:09

Presne, bludnej kruh!

Franta 213.?.?.?

Ja se domnivam ze Cina moc kricet nemuze! Ma sice oblikace za miliardy $, ale co s nima, pokud je bude chtit rozprodat, tak cena $ pujde dolu a nikdo to nebude od nich chtit koupit, pak jim zustanou v rukach jen bezcene papiry! Myslim si ze Cina si predevsim zadelala na svuj vlastni problem, pujcila US a ted musi drzet hubu aby vubec sve penize nekdy videla.

141511

10.8.2007 16:12

RE: Presne, bludnej kruh!

Ekonom 38.?.?.?

Reakce na 141511

Vidím že většině diskutujících tu chybí představivost. Pokud by chtěla Čína vyhlásit USA ekonomickou válku, mohla by způsobit klidně prudkou devalvaci dolaru. To by podtrhlo burzu a pak by mohla dokončit zkázu nákupem amerických podniků za zlomky současných cen (a platit za ně právě svými dolarovými rezervami).

Tímto pákovým efektem by šlo teoreticky úplně rozvrátit americkou ekonomiku, což by v praxi patrně znamenalo, že by amerika zahnaná do kouta a stojící před svým úplným zničením, začala třetí světovou válku.

141526

10.8.2007 22:55

RE: Presne, bludnej kruh!

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 141526

Ja se domnivam, ze presne toto Cinane chystaji. A mozna ani nepujde o podniky, jako o zem. Cina potrebuje hlavne prostor, misto pro sve lidi. Amiky utlucou i cepicemi, kdyz na vec prijde. Cely pocet populace USA je jen v mezich chyby odhadu Cinske populace [velký smích] [chechtot]

Tedy, ne ze bych zlutaskum nejak fandil, ale furt lepsi jak Americti valecni zlocinci.

141552

11.8.2007 9:49

RE: Presne, bludnej kruh!

mt-svk 213.?.?.?

Reakce na 141552

Bohužiaľ, veľmi pozerajú na Sibír [pláč] .

Čína veľmi neutrpí, všetci sa na to pozeráte očami Stredoeurópana, ale Číňania sú iná kultúra. Tam nie je (väčšinou) tak veľká spotreba a dolár sa ľahko nahradí, keďźe Ćína má väčší vývoz ako dovoz. na rozdiel od USA. Inak, majú aj veľmi kvalitné výrobky, Čína nie je len nekvalitná a lacná výroba.

141582

11.8.2007 18:58

RE: Presne, bludnej kruh!

listonos 85.?.?.?

Reakce na 141526

Tak toto bude iny ekonom. A kolko tych americkych podnikov by si mohla cina kupit za tie devalvovane dolare? Ci by dolare v cine devalvovali neskor ako tie v cine? Alebo menej? Alebo ako vlastne? Logika jak noha...

141595

14.8.2007 0:46

RE: Presne, bludnej kruh!

Ekonom 38.?.?.?

Reakce na 141595

Listonoši, než začnete používat výrazy "Logika jak noha..." měl byste se přesvědčit, že dané problematice dostatečně rozumíte.

Pokud by začala Čína prodávat US dluhopisy a měnit je za papírové dolary, bude to mít okamžitý efekt na mezinárodní kurz dolaru a ten bude mít okamžitý efekt na ceny na burze, které budou tlačeny panickými výprodeji dolů a nebudou tedy reflektovat devalvaci kurzu dolaru vůči ostatním měnám. Místo aby šly ceny na burze nahoru, jak by měly v případě snížené kupní síly dolaru, půjdou naopak při hromadných výprodejích založených na ztrátě důvěry v dolar a burzu dolů.

Na otázku kolik amerických podniků by si Čína mohla koupit za devalvovaný dolar odpovídám, že pravděpodobně mnohonásobek toho co dnes.

Samozřejmě, že na prodávaných dluhopisech by Čína čím dál více prodělávala, jak by šla cena dluhopisů dolů. Její dolarové peněžní zásoby by se ale devalvace, ve vztahu k cenám na burze nijak negativně nedotkla. Právě naopak. Čínská dolarová zásoba v penězích by se vzhledem k cenám na burze zhodnocovala!

Přesný poměr ztrát a zisků by byl dán poměrem množství dluhopisů a peněžní zásoby. Pokud by Čína měla množství dolarů v dluhopisech právě jen tak malé, aby dokázala vyvolat výprodej dolaru a paniku na burze, mohly by být její zisky pohádkové.

I v případě nevhodného poměru zásob by nižší cenu získanou prodejem dluhopisů kompenzovaly nižší ceny na burze, takže by to pro Čínu mohl být elegantní způsob výměny "papíru za zboží" a nemusela by v konečném důsledku na obchodu tratit.

Ekonomický armagedon v USA by byl bonusem navíc.

141679

10.8.2007 10:55

ChIPAC

Leon Kreutzfeld 165.?.?.?

Je cas zalozit ChIPAC.

141515

10.8.2007 13:51

Arogance

Blue litr (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

"Jak se mohlo stát, že lidé tak hloupí jako Američané jsou současně tak nesmírně arogantní?"

Tímto nechci polemizovat o hlouposti Američanů, ale mám životní zkušenost s mnoha lidmi, že hloupost chodívá ruku v ruce s arogancí. Často u lidí, do kterých byste to na první pohled nikdy neřekli.

141521

10.8.2007 13:57

Havel řekl - pomáhejte Rusům, mě se zdá, že nelze proti USA bojovat,ale !

Václav Ž. 82.?.?.?

Nedávno jsem byl u dcery v Kansas City v obchodě speciál oblečení a výbavy USNavy a vnuk chtěl něco extra vojenskýho. Všechno, ale úplně všechno se značkou skvělé US Army bylo z Číny!
Američané vyhráli studenou válku, ale protože nepochopili a nebo spíš neměli koncept pro poražený svět, tak ten se nyní otřepal, zacelil rány, pofoukal bolístka a šlape! Ještě to vypadá, že má dětský nemoci, ale USA již má silného konkurenta skoro ve všem. A protože jeho vítězství bylo především ve zbraňových systémech, a zůstali u toho, narodily se jim tyto problémy! Krmit zbrojaře, když svět - ten chudší svět zvedá hlavu, chce obchodovat, chce o problémech jednat a především chce taky slušně žít. / Čína, Rusko, Brazilie, Irán, státy střední Ásie, státy jižní Ameriky ... - to není málo /
Americké "teplé" války také končí, snad nebudou tak šílení, že by se pustili do nejakého dobrodružství s nejistou vizí a výsledkem. Momentálně podle mého názoru začíná ujíždět USA vlak, ve kterém se jedná a ne vyhrožuje a bojuje.
Je však také problém si myslet, že by to Američané měli dostat vyžrat, jako jiní před nimi, aby měl někdo z toho nějakou radost. Tady jde o moc zásadních věcí. Životní standarty a úroveň v USA jsou stále ještě abolutně někde jinde a zbytek světa se nemůže kochat důsledkem nezodpovědnosti, možná až hlouposti, jak říká autor, US vládců.
Stručně nadhodím jeden názor, spíš učení. Každá myšlenka, která je vyprodukována, i těch nejobyčejněších lidí, se musí naplnit. A tak je obrovským přínosem, když tisíce vzdělaných Američanů, profesorů, ekonomů, začne přemýšlet a psát, sdělovat přes média to, co je špatné a také chce věci napravovat. To působí a postupně se svět mění. Proto mě štve i radar, jako výplod ryze zastaralé formy myšlení. Jsme , s prominutím , do pr...e, na jedné malé planetě a řítíme se nějakou rychlostí a řada hlupáků, kteří mají asi vybudovány komfortní a bezpečné podzemní kryty, nechápe, že i v těch kytech jednou zemřou.
Svět musí jednat, spojovat se a ne se rozdělovat. Ekonomice a bankám nerozumím, ale ta úroveň, která je teď dobudována, nejde neustále vylepšovat, nejde asi ani udržovat.

141523

12.8.2007 13:28

pritom práve súčasná ekonómia

OndreG 84.?.?.?

Reakce na 141523

a hlavne bankovníctvo je zdrojom dnešných problémov. Ide o peniaze vytvorené z dlhu. V malom to začalo v Británii, vo veľkom sa to rozbehlo práve za oceánom a odtiaľ to najprv západná a po 89tom i východná Európa naimportovala vo veľkom späť. Čo sa peňazí týka, ide o začarovaný kruh: sú vytvorené ako dlh, ktorý treba splatiť i s úrokom, na čo treba vytvoriť na dlh ešte viac peňazí a tak dokola. Masa peňazí v obehu (i celkový dlh) neustále rastie, z toho dôvodu je potrebný i nekonečný hospodársky rast (prinajmenšom nominálny, ale väčšinou i reálny, keďže bankári sú nenažranci), aby bolo z čoho platiť bankárom úroky z ich vyčarovaných peňazí, ktorých "tlač" si privlastnili zákonom o komerčných bankách a ich účtovných postupoch.

141617

10.8.2007 16:34

Jak s toho ven, je vůbec ještě úniku...?

leo69 89.?.?.?

Tady také jeden odkaz na téma peníze a dluhy - Smrtelné sevření.

Michael Rowbotham-Paradigma.sk.

m,[smích]

141528

10.8.2007 17:50

Hm, hm.

Gdosy 195.?.?.?

Když člověk pozoruje tohle pomatené dění, vskutku dojde k několika zásadním otázkám. Ale což pokud v USA nejsou až tak velcí idioti, jak se na první pohled zdá. Co když se tu (a to je více než jisté) hraje ošklivá hra na schovávanou. Všechna tato veřejná prohlášení jsou jen divadélko pro širokou veřejnost a mají navodit stav všeobecného akceptování nutnosti. Ať už je to válka či hospodářská opatření. Jen úplný zoufalec by si mohl myslet že v pozadí těchto kroků se neodehrává mnohem zásadnější diplomatické jednání.
USA se dostává do recese a Čína je s ním svázána velkou zásobou dolaru. To jsou zásadní informace. Ovšem vzájemné vyhrožování nemusí vůbec znamenat vzájemné nepřátelství.
Rusko USA ohrožuje produkcí nerostných surovin, a to je zatraceně velký důvod k válce. Ovšem v tom případě tu existuje pravděpodobná koalice Ruska, Číny a možná Indie. Proti takové síle se bojovat nedá. Potom se rýsuje možnost uzavření dohody, jenž částečně ochrání čínský majetek a zajistí i do budoucna odbyt čínského zboží. V tom případě napadne USA Rusko s tichou nebo veřejnou podporou Číny. Ze stejného důvodu budou a nebo již jsou napadeny státy produkující ropu, čímž bude ochromena schopnost Evropy se bránit a přijmout opatření pro ochranu vlastních zájmů. Vzhledem k následkům takovéhoto procesu, bude USA nuceno na vlastním území přijmout velmi tvrdá opatření, jenž zajistí chod společnosti v čase útoku, kdy by pád měny naprosto zdecimoval společnost. Sem potom spadá i budování radaru a pod.
Nikdy bych si nebyl jistý tím, že se politici budou chovat rozvážně. Celé to může a patrně skončí katastrofou. Tady by se hodilo velmi naléhavě provolat "ne-nechme se překvapit".

141533

10.8.2007 23:00

RE: Hm, hm.

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 141533

Souhlasim. Nenechme se prekvapit. Zabijme ty silene politiky drive, nez zabiji oni nas.

Co si USA ukuchtili, to at si laskave vyzerou. Sami. Nikdo jiny z toho profit nemel.

141553

10.8.2007 18:16

Jak se zbavit dolaru.

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Situace je vskutku zdánlivě neřešitelná. Zdálo by se, že věřitelé USA nemají jinou možnost, než v tom bludném kruhu pokračovat. Rozumný člověk ale ví, že každá, sebezamotanější situace, má řešení. Jasné a efektivní.

K tomu řešení se schyluje již dost dlouho. Není sice dáno, že dnešní "plíživě se rozvíjející krize" je již součástí konce onoho řešení.

Čína a Rusko, což jsou dva největší potenciální soupeři USA a již nyní faktičtí vítězové, nepotřebují dělat prakticky nic. Stačí čekat a dělat dále svůj byznis.

1)Rusko totiž dnes již na dolaru není závislé nikterak a jeho rezervy jsou ve zlatě a v rublech. Ruble jsou tvrdá a perspektivní měna a svět to dobře ví. Rusko má ropu, má plyn, má vlastně všechno - jediné, co nemá, je jistota, že se dokáže vojensky ubránit, kdyby mirumilovný stát USA chtěl své dluhy zaplatit mírovýma bombama. Všimněte si, že tento aspekt věci ruský president Putin začal ostentatívně zdůrazňovat ! Například vysíláním strategických bombardérů na tzv. "hlídky". Dámy a pánové, přinejméně platí to, že jsme na 110% zpět ve studené válce, která již již hodlá přejít do horké fáze.

2)Čína je v tomto momentě absolutně v poklidu. To, že jejich rezervy jsou v dolarech, to je může nechávat chladnými. Ty "pyramídy" virtuálních dolarů - ty od počátku měly nanejvýše cenu toho potištěného papíru. Člověk, který nad tím nikdy nepřemýšlel, by si mohl říci - co to je za nesmysl ?? Ačkoliv je Číňanů zrovna tolik v tisících milionů, kolik má Čína dolarů v tisících miliard (tedy každý Číňan hypoteticky jako by měl 1000 dolarů v bezcenných papírcích) - tak Čína na tom již dávno vydělala a USA definitívně prodělaly !

Chápejte, že USA ty hodnoty doslova prožraly. Mají své nesmyslné auta, mají své papundeklové baráky v naprosto nesmyslně vybydlené krajině, mají bazény, klimatizace, televizory takové i makové, maji virtuálně spoustu papírků jak v kreditu, tak v debetu - zde to je ale hóódně více. Ale již v roce 2000 vyrobili méně potravin, než spotřebovali a od té doby se to prohloubilo. A ať vzpomeneme cokoliv - od bot přes hračky, trička, hrnce, elektroniku, auta a co já vím - skoro vše - ve všem jsou USA v deficitu.

Čína má velehoru papírků, má veškerou výrobu a má lidi, kteří makají. Kdyby ty papírky odepsali - nestane se nic.

USA mají 300 milionů konzumentů, kteří většinou ani netuší, jak za posledních asi 30 let úžasně zchudli - protože se jím zdá, že stále bohatnou. Když bychom ze dne na den zrušili mezinárodní dopravu - USA padnou. Nemají totiž nic.

USA spěchají s řešením - s konečným řešením (!!) - za rok dva to bude jen a jen stále více horší a horší... [velký smích]

141537

11.8.2007 1:39

Začíná se projevovat geniální

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

vůle amerických patriotů, kteří před pár desítkami let válkou ve Vietnamu zabránili, aby Čínu ovládli židovští bolševici ze Sovětského Svazu.Jedině miliardová masa Číňanů dokáže vstřebat tak obrovskou sekyru, kterou zasekli Američané, když jim židovští bankéři vnutili žití na dluh.Konečný cíl - zbavení se nejhoršího parazita na světové ekonomice -- FEDu je opět o krůček blíž!Nesmí se dopustit, aby ti, kteří si tisknou dolary podle své libosti a rozpoutali kvůli němu světové války, dostali znovu šanci!

141560

11.8.2007 4:13

neteste sa predcasne

pressburger z wilsonova 68.?.?.?

Co sa tyka spojenectva Ruska a Ciny? Sinofikacia Sibirskej casti Ruska je nezastavitelna a za 20 rokov bude Sibir de facto cinskym uzemim a de jure bude nasledovat. Co sa tyka $ - je to problem, ale jeho vyriesenie je velmi jednoduche - amero ( s kanadskym dollarom a mozno mexickym pessom) - a sucasny dollar bude historiou, spolu s dlzobou. Amici su su mozno svine, ale nie sprosti...

141568

11.8.2007 22:05

RE: neteste sa predcasne

jaa 85.?.?.?

Reakce na 141568

Takže dluhy v jisté měně vzniklé, zaniknou zánikem této měny. Vy musíte být úžasný ekonom. Do FEDu s vámi !

141601

11.8.2007 13:56

Čína

Anonymouse 88.?.?.?

Myslete si o mě co chcete, ale já si myslim že kdyby Čína byla světový vůdce na místo USA, tak by se svět o hodně zlepšíl.

141589

11.8.2007 16:16

Síla Číny

Wutt 89.?.?.?

Dovolte, abych předložil i zestručnělý názor převzatý odjinud (totem):
Z Vašich příspěvků vyplývá, že většinou považujete Čínu za supervelmoc, která si jen tak lehce točí svět kolem prstu.
Není to pravda. Čína je supervelmoc na nohách ještě hliněnějších, než byl SSSR. Její armáda je směšně zaostalá. Disponuje sice jadernými hlavicemi, ale drtivá většina z nich by neodstartovala, nebo dolétla maximálně nad Peking a tam spadla k radosti nepřátel ÚV KSČLR na hlavu. Její policie je tak zkorumpovaná, že se Čína vlastně dělí na nespočet mocenských celků, které drží pohromadě jen rituální úcta k Pekingu. Čína je lokální velmocí jen proto, že to tak zbytku světa vyhovuje. Demontáž ČLR není v zájmu světa, resp. USA a Ruska, jediných hegemonů planety, pomineme-li onen po zuby ozbrojený diskusní klub sedící na zlatých cihlách, kterým je chválabohu naše matička vlast, Evropa.
Jako hlavní argument uvádíte, že Číňané mají tak obrovské rezervy dolarů, že by položili ekonomiku USA (ne-li celého světa), kdyby je pustili. Nepoložili, protože je nakoupili. To, že mají Číňané rezervu cca. 900 miliard amerických dolarů, neznamená v podstatě nic. Zhruba polovina toho činí vnitřní americký dluh každý rok a nikdo si s ním hlavu neláme. Jen o něco méně vyhodily USA na válku v Irák,u a ekonomice to nijak neublížilo. SSSR po smrti Stalina disponovalo největší zlatou rezervou shromážděnou v dějinách světa a během příštích deseti let ji vagony a loděmi odvezl svým nepřátelům USA a Kanadě výměnou za obilí.
Číňané jsou technologicky nesmírně zaostalí a svět dává pozor na to, aby i zůstali. Číňané nejsou schopni vyrobit automobil, leda v licenci, nebo - častěji - ukrást plány a vyrobit kopii. Než ji ale rozluští, vyrábí Západ auta lepší. (Mimochodem - stejná situace jako v SSSR.)
Číňané jsou plně závislí na spolupráci se Západem a ještě dlouho dlouho zůstanou. Naopak Západ není závislý na spolupráci s Čínou. Titíž finanční nomádi západního světa, kteří v Číně svou přítomností navozují stav umělé (protože hluboce společensky nepodložené) konjunktury, se obrátí kamkoliv jinam, pokud čínská vláda přestane do puntíku plnit jejich pokyny. V lidnatých zemích už opravdu není takový rozdíl a levnou čínskou pracovní sílu lze klidně vyměnit za levnou indickou.

V otázce lidských práv se Lei domnívá, že Čínu nezcivilizujeme. Jistě - je to stát mimořádně zaostalý a společnost na neuvěřitelně primitivním stupni vývoje (hodnotíme podle většiny, ne podle "několika" prominentů). Žádný Lao'C nebo Konfucius jim nic neříká. Eticky a politicky jsou to neandrtálci. Přesto se daří Čínu poměrně rychle civilizovat. Základním předpokladem je vytvoření silné střední třídy a celková liberalizace. K té ovšem nemůže dojít tak dlouho, dokud bude úzké skupině komunistických oligarchů vyhov...Automaticky kráceno

141592

11.8.2007 17:07

Síla Číny -dokončení

Wutt 89.?.?.?

K té ovšem nemůže dojít tak dlouho, dokud bude úzké skupině komunistických oligarchů vyhovovat stav, za kterého je jejich země smetištěm planety a jejich národ námezdnou otrockou silou západních společností.
Čínu je jistě třeba brát vážně. Zhruba tak, jako brali Římané barbarské svazy na severovýchodě. Naštěstí pro nás, jsou tito barbaři drženi pod krkem tak pevně, že pro nás pro příštích tisíc let nepředstavují žádnou hrozbu snad krom té, že jejich (tzn. naši) otroci vyrábějí levnější vánoční baňky než naše fabriky.

141593

11.8.2007 17:55

RE: Síla Číny -dokončení

Emilio 62.?.?.?

Reakce na 141593

Myslíte ty barbarské svazy na severovýchodě, co nakonec Římu nakopali prdel?

Podceňovat se nevyplácí...

141594

11.8.2007 19:21

RE: Síla Číny -dokončení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 141593

Vaše paralela s Římem je celkem přesná, až na to, že jste opomenul zmínit druhou stranu rovnice - oni by bývali barbaři nebyli Římu nebezpeční dalších tisíc let, kdyby se Řím nerozložil zevnitř - korupce, dekandence, nenažranost, ztráta skutečné víry a úcty v bohy, ztráta sebeúcty a občanské zodpovědnosti - pak už stačí barbarům málo... určité matrice se opakují stále dokola, doud je pořádně nepochopíme....

141596

11.8.2007 23:22

RE: Síla Číny -dokončení

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 141596

Tohle je presnejsi ! Cinsky turista na Aljasce najde se svym americkym pruvodcem 1/4 metrakovej nugget . Cinan povida americanovi , rozdelime se bratrsky . Kdepak ! Kazdy pulku !

141603

12.8.2007 0:34

RE: Síla Číny -dokončení

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 141603

Můžete mi napsat na email? Děkuji.

141606

17.8.2007 15:19

Zajímavý článek

Petr2 195.?.?.?

Toto jsem našel na WM Magazínu a myslím, že to docela dobře zapadá do kontextu tohoto článku:
http://www.mwm.cz/clanek1.php?id=1275&pjmeno=&kredit=&p1=
Doporučuji...

141949

Tuto stránku navštívilo 9 072