Diskuze k článku

Smysl evropské vzájemnosti

Příspěvků 36

8.6.2007 10:30

Tak to ste prehnal

Cynik 212.?.?.?

Lhotáku, toto je už na psychiatriu a nie na diskusiu. Osobne si myslím, že robíte nejaký prieskum. Nie je možné, aby vzdelaný človek mal iný dôvod.

137184

8.6.2007 12:33

Smysl evropské vzájemnosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

... O vzájemnost tady nejde. Je to poznaná nutnost, sic nás Indie, Čína a další převálcují.

137188

8.6.2007 12:56

Nenávist jednoho ke druhému je to, co je vyživuje a drží u moci...

leo69 leo69 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Někdy v týdnu jsem nad ránem sledoval na HBO film Opravdové zvíře o současném americkém černochovi a jeho určité životní etapě, v které se dostal do vězení. Ve vězení se dostal do kontaktu s jiným velmi sečtělým černým, který mu dal různá životní moudra...

A teď k věci: mimo jiné mu jako hlavní myšlenku vštěpil slova starosty Lynche (že by to byl ten Lynch - soudce, známý z našich táborákových popěvků?) starou zhruba 300 let. Oni (ti mocní) potřebují a také pro to všechno dělají, aby černý otrok nenáviděl bílého otroka a naopak. Aby syn nenáviděl otce, mladý - starého, žena - muže, zdravý - nemocného, atd, atd... V této nenávisti se jim dobře ostatní ovládají právě přes tu jejich neschopnost se domluvit a spojit.

Ten černoch, už středního věku, z toho filmu o sobě sám říkal, že je negr a byl to pěkný tvrďák, co se s nikým nemazlil a velice živočišně skutečně ostatní negry nenáviděl a i zabíjel. Po propuštění se pokusil změnit sebe i okolí v duchu vštěpené myšlenky, ale zabil ho za to jeho vlastní už dospělý syn, který ho jak jinak - nenáviděl pro ten pokus o změnu, které nerozuměl. Některé zažité věci se mění jen těžko...

No a když se trochu porozhlédnu kolem, tak co vidím? Přesně v tomto Lynchovském americkém duchu se snaží ta nenávist kohokoli ke komukoli a čemukoli s opačným názorem,s opačným pólem, komukoli s jakoukoli odchylkou, šířit nejen na naší politické scéně (viz.např. fanatický antikomunismus bývalých komunistů, křik rádoby podnikatelů proti "sockám", mladým proti starým, zdravým proti nemocným,naci proti multi, sparťani versus slávisti [velký smích] ,atd,atd ...) a to samé se děje po celém světě (národ proti národu, náboženství proti náboženství...)

Zvyšuje se tím jen chaos, pocitově se zrychluje čas a jako v tom filmu se nedomluvil otec se synem, tak se pravděpodobně rozumně nedomluvíme v dohledné doby bez pořádné výchovné facky lidstvu ani my.

Teď trochu ze zdánlivě jiného soudku:
Slyšel jsem někde, že stejně jako my občas cítíme příliv energie a nevíme odkud jsme ji načerpali, tak nad námi jsou vyspělejší bytosti, které však již některé ví odkud tu svoji energii čerpat a tak ji čerpají. Pokud žijeme v tomto neskutečném stupňujícím se chaosu a rozptýlení vnějším světem, tak jsme pro ně výtečným zdrojem obživy z našich energetických ztrát vzniklých právě tímto naším psychickým emočním vyzařováním (výdajem energie). Čím větší chaos, tím větší ztráty a výdaje do prostoru. Proto jsme, podle mého, pravděpodobně byli touto entitou k tomuto účelu do současnosti dovedeni a vychováváni (v podstatě vypěstováni)- k jejich živení naší energií.

Jak se pravděpodobně musí tyto bytosti tetelit blahem nad takovým fotbalovým stadionem, kde se zvedají emoce (energie) takových 70 tisíc lidí? Nebo když stoupají vzhůru emoce statisíců utiskovaný...Automaticky kráceno

137190

8.6.2007 12:58

RE: Nenávist jednoho ke druhému je to, co je vyživuje a drží u moci...

leo69 89.?.?.?

Reakce na 137190

Pokračování....

Jak se pravděpodobně musí tyto bytosti tetelit blahem nad takovým fotbalovým stadionem, kde se zvedají emoce (energie) takových 70 tisíc lidí? Nebo když stoupají vzhůru emoce statisíců utiskovaných pracujících skřípajících zlostně zuby z další přiblblé reformy/deformy? Nebo z našeho pohledu to nejhorší, když stoupají vzhůru emoce tisíců vražděných lidí v nesmyslných konfliktech po celém světě? To se jim to kyne a roste jejich moc, ale kdo chce víc, nemá nic.

Věřím v dobro a spravedlnost a tak věřím, že musí jednoho dne vše z principů spravedlnosti a přemíry utrpení skončit a dojít k očistě. Docela se na to i těším i když vím, že to nejpravděpodobněji fyzicky nepřežiji. Ale už to pomyšlení, že se po té potřebné facce lidstvu uleví a bude zbytku nového umožněno vstoupit do trochu lepší etapy vývoje a s čistým štítem, tak to přátelé přeci už stojí za to.

Nemám strach, o mne jako o jedince nejde, cítím se nesmrtelnou součástí všeho a obnovu očekávám a vítám.

m,[smích]

137191

9.6.2007 12:01

RE: Nenávist jednoho ke druhému je to, co je vyživuje a drží u moci...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 137191

Leo to velmi pekne napisal.Neda sa nic len suhlasit.
A k tomu clanku:este by som vedel pochopit nutnost
spoluprace bielych ludi a ich spojenie v zaujme
zachovania rasy.Ale zjednotit multikulturnu Europu
a vymazat z nej narody?A preco Europu?Preco uz nie cely Svet?
Je zaujimave,ze najvacsi zaujem na zruseni narodov,ma narod,
ktoreho kmenova sudrznost je v dejinach najsilnejsia.
Pan Lhotak by nam mohol vysvetlit tento paradox.

137245

8.6.2007 14:33

RE: Nenávist jednoho ke druhému je to, co je vyživuje a drží u moci...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 137190

Ty vyspělejší entity nejsou hloupé, a jsou jízlivě ironické. Vědí, že dokud bude člověk nenávistným a závistivým člověkem, je úplně jedno, jestli se bude shlukovat do národů, států, soustátí či klanů - jeho nenávist si vždy najde "rozumný" důvod, aby se projevila. Každý, kdo chce, vidí, že nejvášnivější emoce dovedené do nejkrutějších konců se odehrávají mezi těmi nejbližšími - v rodině, mezi sousedy atd. Nikdy neexistovala taková rodina, takový klan či taková "nadřazená" třída, aby z jejího lůna nevyvstali závistní vrazi, lichváři a hajzlové všech kategorií. Kdyby byla aristokracie v minulosti tak skvělá, tak by prostě zůstala u vesla až dodnes. Kdyby Řím neshnil zevnitř, nedoplatil na svou vlastní vyžilost a dekadenci, barbaři by s ním nic nezmohli. Blázen, kdo to nechce vidět - a to v lepším případě. V horším případě závistivý plebejec, který se chce stát násilně "aristokratem" - viz Hitler.

137195

8.6.2007 18:29

Radši bez titulku

čěf 82.?.?.?

Pane Lhotáku, píšete rád, vzdělaně, lehce, proto hodně, jenže mlhavě. Byste byl čten, nutno psát jasně a stručně (nebo jinam). Například následovně:

V základech pevného a spolehlivého mezinárodního řádu musí stát úcta k národům a národním státům. Vlastenectví může mít své vady, ale národní hrdost a národní instituce jsou tou nejlepší průpravou k fungující demokracii. Jakékoli pokusy odstraňovat rozdíly mezi národy nebo spojovat různé národy s odlišnými tradicemi v jeden umělý stát skončí s největší pravděpodobností neúspěchem, možná krvavým. (Margaret Thatcherová: Umění vládnout)

Srozumitelné, tudíž už s tím lze polemizovat. Zkuste to, stejným stylem.

137204

8.6.2007 19:52

RE: Radši bez titulku

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 137204

Mohu ten citát použit na hlavní stránce?

137205

11.6.2007 14:54

RE: Radši bez titulku

čěf 82.?.?.?

Reakce na 137205

[překvapení] Můžete, dovolí-li autorka [smích] Ale na citáty z děl se autorský zákon přece nevztahuje. Narazil jsem na něj na NI FMV v Trezoru v článku Budoucnost evropské integrace…(projev na konferenci). Ale měl by se ještě ověřit jinde, protože v článku není specifikován ni řečník (?Klaus) ni konference.

137354

8.6.2007 20:56

RE: Radši bez titulku

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 137204

S tímto suchopárným tvrzením MT jednak nesouhlasím a svojí nudnou formou se ani nezapsalo do mého srdce s dostatečnou naléhavostí, abych o něm chtěl začít polemizovat. Je to asi věc vkusu.

Mimochodem, když tady už byla jinde řeč o tom, že si dělám průzkum, docela by mě zajímalo, zda tento Váš názor a vkus sdílí většina čtenářů, vím, hlasitější bývají nesouhlasné postoje, souhlas i úcta jsou mlčenlivé, potěšilo by mě proto, kdyby tentokrát udělali čtenáři výjimku. Pokud by se potvrdil Váš požadavek, raději bych asi tady psát přestal, protože zařídit se podle Vaší rady by znamenalo, že bych se i u vlastního psaní musel začít nudit, a to potom pro mě ztrácí smysl, žádné hmotné požitky z toho nemám.

137209

9.6.2007 7:33

RE: Radši bez titulku

Saša astelsovsky (zavináč) fastmail (tečka) fm 207.?.?.?

Reakce na 137209

Pane Radime, je nutno se smířit se smutnou skutečností, že dychtivých čtenářů BLESKU bude vždy daleko více než jiných textů a na tož intelektuálních a květnatých článků. Mě Vaše články potěší. Některé pokládám za skvělé; jsou téma bližší nebo vzdálenější, ale to je zcela normální.

Každému se nezavděčíte, nejste povinná četba. Nemám pochyb, že jste schopen psát populárně, ale to snad není cílem? [mrknutí jedním okem]

137229

10.6.2007 22:08

RE: Radši bez titulku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137229

Ať se tady klidně pan Lhoták vydovádí, když mu k tomu administrátor dává prostor. Nevěřím však, že to dělá pro vlastní potěšení. Je to nebezpečná hra s lidským podvědomím.

Lidská společnost jede celých dva tisíce let v několika paralelách současně. Jedni - dobro proti zlu, kdy dobro musí zvítězit a tak to říká "zákon". A ta další - právo silnějšího.
Jeden proti všem, kde sílu moci převzala síla peněz.

Všechno, co se kolem nás děje, není jenom náhoda ! ! !
Rozklad společnosti ve sféře ekonomické, morální a kulturní je cílevědomě promyšlená strategie k jejímu ovládnutí. K tomu je použita moc peněz. Rozbití národního cítění, centrální kontrola zásobování potravin a rovněž tak, měna (Euro) pod kontrolou někoho "jiného".

Veškeré články pana Lhotáka mají toto zaměření: Zdánlivě nevinné tlachání zakryje hlavní důvod. Naše oko si nevšimne, ale podvědomí to zaregistruje. Tohle je ta nebezpečná hra ! ! !
Přirozený instinkt, který je v nás, nahrazuje pozvolna "moc peněz" - právo silnějšího. Uvedu příklad:

Všimněte si, když se na náměstí seběhne hlouček psů. Navzájem se očichají a už peláší spořádaně v hloučku. Pod jedním vůdcem.
Instinkt zachování druhu. V lidské smečce to dělají peníze,
tak zvaný zápach peněz. Jistě všichni znají rčení: Nic nového pod sluncem. Příkladů jsou tisíce. Stačí se jen porozhlédnout kolem sebe a pozorovat přírodu. Když člověk ví, co hledat, tak to nejde pominout. Proč asi labuť zahyne, když ztratí druha/družku nejvěrnější? Co takhle tisícileté stromy?
Kdyby se nám podařilo prolomit kód procesu zastavení reprodukce buněk, tak jsme tady navěčnost. Ale dobře nám tak. To už by tady nebylo místo, kam se posadit.

Vrátím se krátce ke článkům pana Lhotáka.
Media v cizích rukou vytvořila celebrity. Nikdy se nezapomenou zmínit, co všechno vlastní. I jejich sexuální orientaci. Podvědomá touha se vyrovnat nás opět žene k moci peněz. Svědomí člověka je přemoženo a ovládnuto úplatkami. Kdo asi dostal sestry Tomanovy? Ten, kdo má peníze !

Pan Lhoták jistě promine, že jsem tohle tady všechno vyvalil.
To bylo moje svědomí, to co on postrádá !

Mirda

137309

11.6.2007 9:29

RE: Radši bez titulku - pro anonyma Mirdu

Saša astelsovsky (zavináč) fastmail (tečka) fm 207.?.?.?

Reakce na 137309

Chápu sice, že čtenáři Zvědavce jsou lidé nedůvěřiví, Zvědavec je založen totiž na tom „o čem se jinde nedočtete“ (a často je obtížné prokázat nebo je diskutabilní) a přitahuje duše nevěřící v „pravdu“/dogma dne, názory okrajové a především každého, kdo nedůvěřuje politikům a to je zdravé a normální! Ale podezírat a dokonce obviňovat bez důkazů je již nějak za hranicí té zdravé nedůvěry. Stejně jako se mně zdá naivní a blboučké věřit třeba, že radar je ve prospěch českého lidu tak se mně zdá patologické vidět za každým rohem nepřítele.[oči v sloup] Po vzoru pana Mirdy, tedy obrazně: baba kořenářka může mít v něčem pravdu, ale nelze ji srovnávat s medicínou ač někteří věří více v šarlatány. Nebo zase jinak, stát Izrael spáchal zločiny (obdobně jako řada jiných států), ale tvrdit, že za všechno mohou jen židé je nesmysl. Při vší nekorektnosti buďme nějak reální a k obvinění je třeba opravdových důkazů!

Pane Mirdo svědomí máte čisté, ale nesahejte na svědomí ostatním. [mrknutí jedním okem]

137338

11.6.2007 13:01

RE: Radši bez titulku - pro anonyma Mirdu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 137338

Někdy je intuice - tj. eventuelní podezírání bez hmatatelných důkazů - nutnou podmínkou pro přežití. Nemáte vždy čas kontrolovat, jestli ta na Vás namířená pistole je pouze stříkací. Díky (nejen) Vaší teorii "neexistence hmatatelných důkazů" běhá volně po světě, hlavně v ekonomické sféře a v politice, spousta grázlů, kterým špatné svědomí nevadí, naopak, a rádi proti Vám použijí každý trik. Než jim stihneme hmatatelně dokázat jejich zločiny (čemuž svými zákony a nakonec i silou všemožně brání), zničí nás a svět zcela bez skrupulí.
Pan Lhoták toho o sobě v článcích a hlavně v reakcích již projevil dost. Intuice některých z nás nás prostě varuje. I když je možné, že ani pořádně neví, co dělá.

137345

11.6.2007 18:20

RE: Radši bez titulku - pro anonyma Mirdu

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 137338

Paranoia některých neurastenických přispěvovatelů, používajících internet jako skupinovou terapii, je povážlivá. Bohužel je těžké jim ukázat, že hlavními nepřáteli jsou oni sami sobě. Tady je jakákoliv snaha o vzkříšení duchovnosti i lidskosti marná.

137367

11.6.2007 20:14

RE: Radši bez titulku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 137367

Pane Lhotáku, mohl byste prosím neurastenickému přispěvovateli vyjmenovat sadu konkrétních, praktických kroků, kterými míní budoucí vzájemně evropská aristokracie vyřešit problém polidštění té většiny neduchovní lůzy? Protože jakkoli jsme nelidští a neduchovní, je nás většina, těch lidských a duchovních aristokratů bylo vždy jen pár. Promiňte, že se vinou své paranoi nepodepisuji, jestli mě Vaše odpověď uklidní, polepším se. Díky předem.

137373

12.6.2007 7:02

RE: Radši bez titulku - pro anonyma Mirdu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137367

Už samotná forma Vašeho vyjádření k citátu Margaret Thatcherové
mi jasně ukázalo, jaké se asi honí myšlenky ve váší hlavě.
"Suchopárné tvrzení se mi svojí nudnou formou ani nezapsalo do mého srdce."
Víte proč? Protože ho nemáte!!!
Další váš výtvor: "Hitlerovský nacismus byl oním násilným pokusem..."
Když si člověk uvědomí, že obě světové války byly hrůznou hrou
oněch "tajemných" sil v pozadí, tak se nám musí zákonitě vytvořit zcela jiný obraz. Vysvětlím v následujícím:

Válka je předem naplánovaná hra, kdy se nejprve vytvoří podmínky, později záminka a potom se to všechno semele. Čím více, tím lépe. Vydělá to více peněz. Kdo bude vítěz a kdo poražený, je již známo před zahájením hry. Každá strana má své oplakávané hrdiny a ani neví, proč se bojovalo. Nebudu zabíhat do podrobností, přestože by se to tady právě hodilo, ale jenom se zmíním, že i Hitler byl pouze nastrčená loutka.

V životě jsem žádnou knihu nenapsal, ale hodně jsem jich přečet. Ani nevím, jak bych tu moji motivaci vyjádřil? Asi následky z mládí? To vytvořilo tu mojí silnou touhu po poznání. Odpor k totalitním režimům a k autoritám, lásku k přírodě a především ke zvířatům. Tam to začalo! Byla to forma výchovy. Nebyla to Internet. Ta mi pouze ušetří cestu do knihovny. A paranoia? Snad, ale nazval bych to pudem sebezáchovy.

Proč jsem emigroval do Kanady již jistě víte? Hned po přjezdu jsem si uvědomil, že znalost jediné věty "How do you do?" mi stačí tak na pozdrav lidí ve výtahu, tak jsem studoval angličtinu. Později historii, abych se dokázal zařadit a orientovat ve společnosti. A tak to šlo a stále jde dál a dál.
To už nejde zastavit. Čtu knihy mnoha různých oborů, abych si udělal přehled a našel odpovědi na moje nekonečné otázky.
Co nešlo vyčíst z knížek, jsem si osobně vyšlápl.

Uvedu vám příklad, proč si myslím, že je vzdělání důležité.
Například Princ Charles. Žádné řemeslo, žádná dokončená škola.
Jenom chvilku tu a chvilku tamhle a u ničeho nevydržel. Studoval jazyky, historii, umění a také se učil slušnému chování. Ani v armádě u námořnictva dlouho nevydržel. Sám vidíte. Chlap má už téměř šedesát let a ještě o práci nezavadil.

To jsem však nepatrně odbočil. To moje soustavné hledání odpovědí na moje otázky mi přivedlo do cesty nejen mnoho přátel, ale značně rozšířilo obzory. Dokonce mám i odpověď na otázku, proč vidíme kolem sebe tolik obezity a jak tomu předejít.
Vivinul jsem takový šestý smysl, ale nemohu to pojmenovat a nebo také nechci.
Možná vás zarazí, jak vím, že jste si přečetl všechny moje příspěvky na Zvědavci, než jste tady začal psát ty vaše články.
Z toho lze pouze jen usoudit, že já mám svoje zaměstnání
a Vy ho máte také.
Mirda

137392

12.6.2007 9:48

RE: Radši bez titulku - pro anonyma Mirdu

Robocrep 194.?.?.?

Reakce na 137392

Nechci se montovat do vaší diskuse ani to tady zvrhávat mimo téma, ale nedá mi to. Zajímá mě to o té obezitě, můžete trochu rozvést?

137399

13.6.2007 6:40

RE: Radši bez titulku - pro anonyma Mirdu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 137399

Jistě, napíšu. Bylo by to velice zajímavé téma, ale až se tady
oběví článek o jídle (něco jako Monsanto).
Nyní tady jede diskuze o panu Lhotákovi. Nemohu to ani vyjádřit několika větami, ale připravím se na to.
Malinko to však nakousnu. Hledal jsem odpověď, proč můj pes
Olmert i kocouři žerou trávu, jen co je vypustím ven na dvorek. Nechci tady k tomuto úkonu nikoho nabádat, ale má to souvislosti. Veterinář, reklamy v televizi a na obalech psího žrádla tvrdí, jak je psí dieta "vědecky" vybalancovaná. Nejen tohle, ale jak je údajně i škodlivé, podávat zbytky se stolu.
Začal jsem porovnávat co bylo dříve a co je nyní. Doma jsem tohle dělal a nebyly to ani zbytky, ale dělil jsem se se svým čtyřnohým přítelem o večeři, neboť tam nic jiného nebylo.


Tohle mi dalo odpověď, ale předcházelo tomu mnohaleté pozorování lidí kolem sebe. Lidí různých etnik a různých zvyků. S žádným cílem, jenom se zvědavosti. Tohle vyptávání a porovnávání, co bylo dříve a co je nyní mi rovněž pomohlo k odpovědi. V tom to je a není to dědičností. Vyzkoušel jsem to sám nasobě a s výsledkem, který jsem předpokládal. Chce to však podrobnější vysvětlení a jak jsem slíbil, připravím si příspěvek a možná i článek.

Na adresu pana Lhotáka.
Nevím, jak to nazvat, ale když něco čtu, tak mi to začne házet vykřičníky. Četl jsem Bushův proslov, který přednesl v Praze.
Mohu jenom konstatovat, že ty zlomyslné a zákeřné hlavy, co mu to píší, to mají skutečně pěkně promyšlené ! ! !
Několik vět v české řeči a zmínka z historie otvírá cestu do srdcí lidí a získává důvěru. On zajisté ani neví, proč mu lidé tleskali. Já to také používám, ale s dobrými úmysly.
Naprosto stejný obraz 11. září 2001, kdy seděl mezi žáčky základní školy. Proč zrovna tehdy, když to ještě nikdy předtím neudělal? Každý moudrý státník, který to myslí dobře se svým národem, dává důraz na jeho vzdělávání. Např. Petr Veliký, Karel IV., i Masaryk. Bushe to skutečně nezajímá. Jistě ani neví, proč tam seděl. Já si toho všímám. Snad proto mi to také vyhodilo vykřičník, když jsem četl tu vaši poznámku o "hmotných statcích".

137442

12.6.2007 10:27

RE: Radši bez titulku - pro anonyma Mirdu

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 137392

Možná víte víc o tom, co se mi honí v hlavě, z četby mých článků, než já o Vás, protože Vaše příspěvky na Zvědavci jsem opravdu nečetl a do paměti jste se mi nezapsal. Přesto děkuji za tento příspěvek, který mi Vás přiblížil. Vzdělání je opravdu důležité a k Vaší cestě životem mám úctu i respekt. Sám bych těžko někdy emigroval, i když mám k českému prostředí mnoho výhrad. Ten výrok M. Thatcherové bych mohl snadno parafrázovat takto:

Úcta k národním státům není totéž, jako úcta k národům. Národní státy byly a jsou rozdělením národů na soupeřící strany. Národní instituce jsou násilnou organizací zneužívající pojmu demokracie ve prospěch vládnoucích vrstev a formující národní hrdost k nesnášenlivému nacionalismu. Spojovat různé národy s odlišnými tradicemi v jeden funkční celek je základem lidského zrání a průpravou k vyšší aristokracii.

Přesto si nemyslím, že bych tím něčeho dosáhl.

137405

9.6.2007 9:27

RE: Radši bez titulku

Agatha 85.?.?.?

Reakce na 137209

Je to výborné. Je třeba se navzájem inspirovat. A pokud chce někdo jen holý, suchopárný, odborný prvoplán, ať si ho z těch textů vyseká. Přestali jsme se učit číst "pod čarou" a i psát.
Čím víc kritiky, tím lépe, mně každá nadávka potěší. Když někomu svým textem natolik za něco stojíte, aby si zanadával, je to dobré. A když ještě někdo pochválí, ještě líp. [cool]

137234

11.6.2007 18:50

RE: Radši bez titulku

čěf 82.?.?.?

Reakce na 137209

Byla to jen rada, kdepak požadavek. Zavadilo mi totiž, že až po třetím čtení jsem pochopil, že po textech tohoto stylu si můžu říct akorát líbí/nelíbí, působivé/nepůsobivé, ale ne už souhlasím/nesouhlasím, a že mi z něho utkvěla v paměti jen fráze Chorobné šílenství nacionalismu. Že by v tom byl jejich smysl?
Čtenáři, hloubající a diskutující Jak funguje svět a proč, možná spíše ocení třeba suchopárnou a nudnou analýzu, nebo Vaše stručné a jasné Ne, s Thatcherovou nesouhlasím.
K obsahu: název článku a závěrečná věta si odporují; vzájemnost je něco jiného než podřízenost; apelujete-li, že se všichni máme začít cítit Římskými (nyní Bruselskými) občany, nutno připomenout, že v dobách Pax Romana byli pouze občané Města a zástupci Města v provinciích občany Římské říše první kategorie.

137369

11.6.2007 20:30

RE: Radši bez titulku

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 137369

Reakce soulasím/nesouhlasím nemá nic společného s hloubavostí a nevypovídá o sdělení, které by vedlo k přemýšlení, k tříbení názoru, k hledání pravdy. Pravda, čtenář musí mít alespoň minimální chuť přemýšlet a ne si pouze potvrzovat svoje zdání či se nechat svádět zdáním jiných.

V případě EU mám na mysli vzájemnost národů, vzájemnosti i přirozé hierararchii mezi lidmi, tak té se musíme teprve znovu naučit, možná typus vyššího evropského člověka by k tomu mohl dopomoci. Takový typus je ovšem třeba hledat v duchovním, nikoliv materiálním světě, v syntéze a ne pouze v analýze.

137376

9.6.2007 9:25

Hlavní problém vidím v tom,

A.S. Pergill 89.?.?.?

že naprosto veškeré pokusy o nějaké sjednocování v Evropě do jednotného státního útvaru:
1. Byly nástrojem nacionalismu národa, který to sjednocování organizoval
2. Vedly buď k likvidaci "sjednocovaných" národů, nebo krvavé válce (mírová řešení, jako náš rozchod se Slováky, jsou naprosto výjimečná

I současné pokusy o převod EU do podoby "superstátu" nejsou nic jiného než pokus rozdělit Evropu na sféry ovládané francouzskými a německými nacionalisty a kulturně (pokud ne přímo fyzicky) zlikvidovat ostatní evropské národy.

137233

9.6.2007 11:33

RE: Hlavní problém vidím v tom,

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 137233

Sjednocení Evropy pod vlajkou Římského impéria trvalo 600 let, tak dlouhé období stability, civilizačního rozvoje a společného života národů bez zásadních otřesů si nikdo z nás neumí představit. Tvrzení, že Řím udržoval impérium pohromadě silou, je mýtus. Řím měl 300 profesionálních legií, což představovalo 300 tisíc žoldnéřů ve zbrani. Tak malý počet ozbrojených sil na tak obrovské území by nemohl být ani zdaleka dostačující, pokud by Řím nespojovala touha národů po takové vládě a hrdost na to, že jsou součástí rozkvětu jedné vyšší civilizace.

Řím nerozložil morální úpadek jeho civilizace, ale křesťanství římskokatolické církve, kterou přece císař Konstantin založil s myšlenkou duchovního stmelení národů Říma: Jeden Bůh, jedno náboženství, jeden stát. Moc založená na podkuřování lůze, resentimentu a podrývání morálních základů aristokracie, moc, která chtěla být ještě světovější, ještě neporazitelnější. To se jí dílem podařilo, pomohly jí ovšem přírodní a demografické otřesy vyvolávající stěhování národů za hranicemi Říma, na které římská vojenská moc byla příliš slabá, přesto církev sama později ve středověku obnovila na dost dlouhou dobu ideu Římského impéria ve spojení dvou nadnárodních sil - světské (aristokracie silných evropských panovníků) a duchovní (všeobjímající křesťanská církev). Je zřejmé, že všechna taková spojení, pokud byla založena na aristokratickém principu, přinesla mír a stabilitu. Teprve osvícenství, idea francouzské revoluce (rovnost, svornost, bratrství) a svobody lidského individua promítnutá do „národního osvobození“ vynesly do popředí lůzu, její nárok na podíl na moci (demokracii) a nacionalistické vnímání evropského rozdělení, které vyústilo v národní státy a jejich parlamenty. Hlavní silou, které se to hodilo do krámu, byla národní buržoazie, ta převrátila všechny aristokratické a přirozené poměry v Evropě naruby, přinesla průmyslovou revoluci, plebejskou politiku, bulvární tisk i kulturu, komunismus jako reakci odporu, a imperiální války, které destabilizovaly Evropu v nejhrůznějších smrtelných požárech, jaké historie pamatuje. Pouze hitlerovský nacismus, byl oním násilným pokusem o sjednocení ve smyslu, o jakém mluvíte, ovšem sjednocením opět na nacionalistických chimérách „čistoty národní rasy, její hrdosti a převahy“. Je třeba se zahledět trochu dál, než na špičku vlastního nosu.

137239

9.6.2007 11:49

RE: Hlavní problém vidím v tom,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 137239

Řím rozložil morální úpadek jeho aristokracie, ne morální úpadek jeho civilizace. Moc spolehlivě korumpovala, korumpuje a bude korumpovat, vsaďte na to klidně cokoliv. Křesťanství bylo zákonitou protikyvnou reakcí (aroganci hrstky "vyvolených" zase na chvíli převálcovala arogance většiny nevyvolených), tj. bylo následkem a ne příčinou jeho úpadku - a i křesťanství následně rozložila touha po moci. Ta arogantní touha po moci se totiž neskrývá v abstraktních pojmech jako je civilizace, společnost, aristokracie, lůza, křesťanství atd., ale v jednotlivých konkrétních lidech, v každém z nás, a jen tam má cenu s ní bojovat - každý sám v sobě.

137243

10.6.2007 17:11

RE: Hlavní problém vidím v tom,

pikatchu 89.?.?.?

Reakce na 137243

Konec římské říše způsobil meteoritický déšť. Nedaleko Říma byly nalezeny krátery, které jsou datovány přibliže do období počátku úpadku. Je pravděpodobné, že moc Říma byla oslabena celkovým společenským úpadkem, přírodní katastrofa způsobila jeho konečný pád. Společenský systém nebyl schopen důsledky přírodní katastrofy odvrátit.

K podobnému kolapsu může dojít i dnes, stačí, bude-li na delší dobu rozsáhlý výpadek dodávky elektrické energie.

137294

10.6.2007 19:56

RE: Hlavní problém vidím v tom,

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 137294

Bacha na oči,pokémoni útočí [velký smích] .Tenhle systém je mnohem nestabilnější,než za dob Říma.Stačí opravdu málo a domeček z karet se začne sypat.Leasingové společnosti,reklamní agentury,benzínové pumpy....Vemte si takový Egypt:lidí jako psů,ta krajina je nemůže uživit(zvláštˇ po postavení Asuánské přehrady,to by mě zajímalo,kdo za tím stál),u pyramid se válí odpadky a igelitový pytlíky,stačí málo,přestanou jezdit turisti a jsou v těžkým průseru [smích].

137300

11.6.2007 12:55

RE: Hlavní problém vidím v tom,

Agatha 85.?.?.?

Reakce na 137300

Nedávno mi tchán ukazoval sadbové brambory, co si koupil. Původ? Egypt. Jaképak vlastnosti asi budou mít brambory vyšlechtěné v Egyptě? Vhodné pro subtropy, že? Před naším domem si drobný zemědělec zřídil něco jako Noemovu archu. Prasata (kříženci divokých a domácích), koně, kozy, ovce, pštrosi, dokonce i osel. ZOO už má pomalu každé větší město a tradice v botanických zahradách a vůbec zahradničení je u nás ohromná. Zájem o nemovitosti ze strany zemí, které se bojí, že skončí pod vodou, je abnormální. (Třeba NL). Přitom je naše zemědělství dotováno, aniž by dokonce "smělo" více produkovat. Není to náhodou tak, že si má odpočinout? Pořád nic? Čím je vlastně naše území?
Archou? [cool]

137344

12.6.2007 18:51

RE: Hlavní problém vidím v tom,

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 137344

Brambory vyšlechtěné v Egyptě se možná šiknou na našem území,tam těžko.Když je našinec ochoten koupit králíka nebo česnek třeba z Číny,tak atˇ si země odpočine,alesponˇ zbude místo na megasklady s biohazardem pro hypermarkety,postavené pokud možno na kvalitní půdě [oči v sloup] .Jesli archa nevím,ale naše území je pod silnou ochranou jistých entit,Blaničtí rytíři už oblékají teplé prádlo [smích]

137419

9.6.2007 11:50

RE: Hlavní problém vidím v tom,

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 137239

Oprava: Těch legií v Římě bylo samozřejmě jen 30.

137244

9.6.2007 12:20

RE: Hlavní problém vidím v tom,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 137239

"...spojenia,pokial boli zalozene na aristokratickom principe,priniesli mier a stabilitu...narodna burzoazia prevratila vsetky aristokraticke a prirodzene pomery v Europe naruby,priniesla priemyselnu revoluciu,plebejsku politiku...a imperialne vojny...v najhroznejsich smrtelnych poziaroch,ake historia pamata..."

Mier a stabilita podla p.Lhotaka:kriziacke vojny,upalovanie
carodejnic,genocida povodnych obyvatelov Ameriky - vsetko pod
dohladom mierumilovnej aristokracie a cirkvy.

137246

9.6.2007 23:53

Při vašem vzdělání

nitram.r 213.?.?.?

Reakce na 137239

Napsal jste mj.: "......Teprve osvícenství, idea francouzské revoluce (rovnost, svornost, bratrství) a svobody lidského individua promítnutá do „národního osvobození“ vynesly do popředí lůzu......"

Opět ten pojem "lůza"..... Takové pohrdání lidmi pokládám za velmi hloupé. Hodné skutečné LŮZY.

Jinak, při jejich vzdělání, vašnosti: heslem francouzské revoluce nebylo vámí uváděné "(rovnost, svornost, bratrství)", ale slovo SVORNOST si ráčejí opravit na VOLNOST (liberté).
Bohužel v jejich případě se domnívám, že chyba se stala záměrně, manipulativně.

137268

10.6.2007 3:03

RE: Při vašem vzdělání

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 137268

Nitrame,Radim není manipulativní,on je manipulován.Chyba není záměrná,shit just happens.Pojem lůza je vskutku hovadský. [smích]

137272

11.6.2007 9:08

RE: Hlavní problém vidím v tom,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 220.?.?.?

Reakce na 137239

Pouze hitlerovský nacismus, byl oním násilným pokusem o sjednocení ve smyslu, o jakém mluvíte, ovšem sjednocením opět na nacionalistických chimérách „čistoty národní rasy, její hrdosti a převahy“. Je třeba se zahledět trochu dál, než na špičku vlastního nosu.
Odpoved na svuj nazor na cistotu rasy,jestli to byl spatny a nebo dobry napad,uz muzete najit v zemi nejprikladnejsi,tedy v USA,kde doposavad vsechny noviny,nikdy nenapsali o vrazde ,zda vrazdil cerny obcan,jen kdyz to byl obcan bily, tak to vzdy dostalo privesek rasista a jine nazvy.Tak, ted uz to, ani kontrovany tisk nevydrzel a uverejnil "bombu" , jak vlastne na tom jsou doopravdy, sam si poctete:Even more stunning is this factual revelation inside the Chicago Tribune story: "In 2005, there were more than 645,000 victims of cross-racial violent crimes between blacks and whites in the U.S. In 90 percent of those crimes, black offenders attacked white victims."
Zatimco "Americane " roznaseji osvobozovaci demokracii po svete,tak ,doma v Americe, je jina tvar terrorismu a to jsou rassisticke vrazdy na bilych lidech, jestli, takovou demokracii a svobodu vyvazi Amerika a jak Bush rika;"oni nam tu svobodu a demokracii zavidi" , tak se vubec nedivym, ze se Irak a Afganistan brani" zuby nechty" pred svetu predkladanym multikulturarismem Ameriky, ve svetle americke demokracie a te, tak vyhlasovane svobody, kde kazdy zije za dvermi s osmi zamky, aby se dockal ve zdravi rana. Kde novinar Matt Lapacek, jez polozil "nevhodnou otazku" v ramci 11 Septembra, byvalemu starostovi New Yorku- Gullianimu ,byl na miste zatcen policii.
1 June 2007 -- 17:42 HRS EDT
15 STABBED AS BLACK INMATES CHIMP-OUT IN BALTIMORE JAIL
V nekolika pristich letech, barevni obcane poctem prevladnou nad bilou populaci Ameriky a mam dojem, ze to v zadnem pripade nezkonci dobre pro bile obcany USA, nebot uz dnes se vyskytuji nazory cernych, jak zatoci s "bilymi rassisty" az jich bude ve vetsine nad bilou populaci, nakonec, vzpomente na udalosti v Los Angeles pred nekolika roky.

My nepotrebujeme zadny barbarsky totalitni diktorstvi, takove, jako mel Hitler pomoci vrazd...ty to muzes vsechno udelat v demokracii a tak dlouho dokud Kongres a lide v Kongresu, kteri Vas representuji to nezastavi. William Shirer.

137336

9.6.2007 11:38

Nenechte se odradit

Pavel Bočan meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 86.?.?.?

Zůstaňte v klidu, pane Lhoták a pište dál. Povšimněte si čtenářů, kteří neustále (už asi podesáté) zdůrazňují, že vaše články přeskakují. Zvláštní je, že v diskuzi nechybí nikdy. [chechtot] Výpadů bývalého kantora T. si naopak nevšímejte vůbec. Někteří holt odchod do penze a ztrátu posluchačstva nesou velmi těžce.

Většinou s vámi nesouhlasím a ani tento článek není výjimkou. Jednou jste se na dotaz Aleny rozepsal o svém světonázoru; nevím, kde jste čerpal inspiraci, já jsem v tom poznal Herakleita. Panta rhei. [mrknutí jedním okem]

Nenechte se tedy odradit kritikou a pokračujte dalšími články. Zvědavec je sice de facto politický web, ale občasná změna obsahu věci jen prospěje. Hlavu vzhůru! [smích]

137240

Tuto stránku navštívilo 5 376