Diskuze k článku

Evropský superstát je realitou

Příspěvků 8

19.4.2007 4:29

Hmm,

Rene Bartosek 69.?.?.?

Bud je nekdo uplne blbej nebo chce v Evrope opravdu velkou valku. Jenom pitomec si muze myslet, ze ruznorode narody Evropy se silnou historickou a kulturni tradici postavi do jedne lajny befelem shora. Kdyz tak premyslim o Nemcich, Francouzech ci Britech, ktere takhle nekdo chce nacpat bez toho, ze by se techto narodu zeptal do spolecneho chomoutu, tak to smrdi opravdu velkym pruserem. [pláč] [naštvaný]

133241

19.4.2007 20:15

RE: Hmm,

Stan 195.?.?.?

Reakce na 133241

zrejme jste nepochopil smysl pripravovane ustavy, podobne jako to nepochopili i Francouzi pri jejich hlasovani o ustave, jinak rekli ano, ustava totiz uprednostnuje velke staty. Tvurci nove ustavy samozrejme vi, ze tak velke staty jako treba Nemecko ci Francie nelze tak lehce nacpat do nejakeho korzetu pod kontrolou nejakeho totalne centralizovaneho sovetu, proto napsali ustavu tak aby bylo mozno do podobneho korzetu nacpat alespon vetsinu ostatnich statu pod kontrolu tech nejvetsich a prosazuji tam hlasovaci klic proporcionalne k poctu obyvatel clenskych zemi. Nebude to tudiz uz jen nemecky 3. Reich nybrz harmonicke spoluvladnuti pod kontrolou tech 3 nejvetsich zemi, pripadne jeste za pouziti polskeho tajtrlika odmeneneho nejakymi hospodarskymi cukratky. Take zcela neomalene prosazovani prijeti Turecka a pozdeji snad i Ukrainy do EU ze strany USA jasne ukazuje, ze jde pouze o vytvoreni noveho nastroje k lehci centralizovane kontrole NWO ze strany USraele. [smích]

133309

21.4.2007 7:08

RE: Hmm,

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 133309

Ale ja jsem si toho hlasovaciho systemu povsiml i toho, jak to funguje mezi novymi a starymi cleny EU. Akorat jsem zvedavej, jak chteji dat dohromady Francii, Nemecko a Britanii. Silne pochybuju, ze dokazi v tomto triumviratu udrzet dlouhodobeji "harmonii". Obvzlast, kdy se bude vyskytovat zbytek sice malych, ale kveralantu. Plus samozrejme verejnost ve velke trojce. [mrknutí jedním okem] Kolikrat byla skryta pata kolona poradnim organem imperii a co z toho vzeslo? [smích]

133422

19.4.2007 10:19

Pane Bartoška - souhlas...

seda 82.?.?.?

...jen s jediným rozdílem. Anglie-GB je státem s koloniální tradicí a je to "rodná sestra" USA! Takže tyto anglický smrady bych bral s rezervou.Stejně jako Američani se budou snažit nalhat světu to, co budou potřebovat!Ti novodobí hajzli nám vnucují názory, že USA je jedinou "správnou" cestou do "ráje"! Který blb by tomu věřil? - to jsem si také myslel - ale díky kontaktu i na tomto servru vidím,že jsem se mýlil! Co říci? Jen [bliji]

133263

19.4.2007 18:19

Nutnost jednoty EU

merc 89.?.?.?

Já nechápu proč pořád někdo nedokáže pochopit, že jediným rozumným a navíc potřebným cílem evr. integrace je její politické spojení do jediného celku.
Za prvé je jasné, že již od počátků integrace bylo implicitně rozumněno, že konečným cílem je úplné spojení. Na druhou stranu ani jiné spojení nemá cenu, protože pokud bychom např. zastavili integraci v současném stavu, tak by se jednalo o deficitního parchanta, který sám nic nezmůže. Integrace je proces a to velice dynamický, který se musí neustále i když nesnesitelně pomalu s přestávkami a někdy dokonce ve stylu jeden krok zpátky a dva dopředu posouvat dopředu. Dohody ve stylu ekon. spolupráce či WTO jsou jen nástroji těch bohatých proti chudým a pokud nepůjde EU v procesu dále tak hrozí její krach, což by odnesli především všichni občané EU a nebo návrat k čisté ekonomické soutěži džungle.
Navíc se nacházíme v čase změny na konci starého světového pořádku daného výsledky 2. sv. války a Evropa se musí konečně dostat ze spárů USA, které ji jsou schopny zatáhnout do bahna snahy o udržení své dominace. Je snad každému jasné, že pokud musí hegemon začít vojensky poklonkovat slabší státy, tak se jedná o začátek jeho konce. Za normální situace má hegemon totiž takouvou moc, že svoje vojenské síly nemusí vůbec nasazovat a ostatní dělají to co je jeho vůle. V této situaci má Evropa historickou roli odpoutat se od USA včetně vypovězení US army a vzít si zpět maršálskou hůl světového dění. Podmínkou je samozřejmě její politické spojení (společná zahr., bezp. a obraná politika je pouze nezbytná nutnost, hlavní je společná ekonomická politika včetně daní) nejlépe s Ruskem, což ji vybaví takovými zdroji, že bude absolutně nezávislá na všem ostatním. Evropské hodnoty byly navíc vždy mnohem přijatelnější pro ostatní státy euroasijského i afrického kontinentu a svoji rozumnou politikou, která bude samozřejmě egoistická a podpořena vojenskou silou (tu je samozřejmě nutno co nejrychleji vybudovat), ale na druhou stranu schopna uznat nároky a zájmy ostatních bude schopna navozovat řešení všech důležitých problémů, které svět tíží.
Nakonec je také samozřejmě se zbavit přílišného demokratického deficitu EU. Nejsnažší cestou je přenesení základních strategických oblastí rozhodování do centra (zahr. pol., bezpečnost, obrana a finance) a to vše ostatní ponechat na komunální úrovni s větší rozhodovací pravomocí samotných občanů. Nejlepší by bylo správní rozdělení do stejně (počtem obyvatel i rozlohou) velikých oblastí. Je naivní si samozřejmě myslet, že bude někdo někdy schopen vyřešit problémy s nadužíváním či dokonce zneužíváním pol. moci, ale je možno určitými pravidly takové praktiky ztížit a upozadit.

133297

20.4.2007 22:45

RE: Nutnost jednoty EU

No body 83.?.?.?

Reakce na 133297

No ty máš fakt dost. Odpoutat se od američanů proto abychom se vloudili ihned do spárů rusům. Myslím že rusáci už tady nějakou dobu byli a stačilo to. To bychom si opravdu pomohli. Koukám že máš taky propláchnutý euromozeček.
Ať se na to dívám jak se dívám EU prostě smrdí jako žumpa. Jeden "benefit" stíhá druhý. Tvarůžky jím vadí radar však nikoliv. [cool]

133406

20.4.2007 23:38

RE: Nutnost jednoty EU

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 133297

Nakonec je také samozřejmě se zbavit přílišného demokratického deficitu EU. Nejsnažší cestou je přenesení základních strategických oblastí rozhodování do centra (zahr. pol., bezpečnost, obrana a finance) a to vše ostatní ponechat na komunální úrovni s větší rozhodovací pravomocí samotných občanů.
.................................................................
Jenže pane. Všechno je o financích a samostatný občan mohl rozhodovat jen o tom, kolik mrkve dá do řádku.Vlastně taky ne.Dostane z Bruselu dostat flastr, za velké zimní zásoby. [mrknutí jedním okem]

133410

21.4.2007 2:54

RE: Nutnost jednoty EU

Antiseptik 65.?.?.?

Reakce na 133297

Tak nějak s Vámi trochu souhlasím, ale obávám se, že je za prvé už pozdě a za druhý díky kolosům jako bylo SSSR a je dnes USA je integrace do velkých celků poněkud sprofanovaná. I když souhlasím, že aby se Evropa utrhla od Ameriky, na to by se musela spojit mimo NATO a to hned na to zrušit. Ovšem vůle lidu na to není a situace je natolik v rozpadu, že spíš vidím jak se budeme hrabat k tomu abychom možná jednou jestli i vesničku dali zase dohromady. [velký smích]

133415

Tuto stránku navštívilo 5 749