Diskuze k článku
Ahmedinejád píše dopis Merkelové
Příspěvků 44
napísal to veľmi pekne,veľká škoda,že v novinách to pravdepodobne vôbec nevydajú.Tie sa zaoberajú všetkými možnými pi_o_inami,ale na veci,na ktoré majú poukazavať a písať o nich,na to proste se_ú.
Je mi z nich na
Opravte ma,ak sa náhodou mýlim.
No ano, ale otazka stoji aj inak. Nakolko sa da moslimom doverovat ? Ved koran ich automaticky ospravedlnuje za loz neveriacim ! Slova su to pekne, ale treba si zachovat vojensku silu Europy a hlavne odhodlanie ju pouzit. Respekt si ziskame jedine ak budeme silni a od toho sa skor vzdalujeme...
No, nejen ze to napsal krasne, ale hlavne (a to je to nejhorsi) ma i pravdu. Z techto duvodu to nikde neotisknou.
Komu verit? Nikomu
Ale mam spis verit muslimum, jenz mi nelzou do oci jako zidi a necenzuruji me jako zidi, anebo zidum? Je ocividne, ze kdykoliv se clovek jen dotkne zidu, tak se z nej stava nacek, fasoun, antisemita, lunatik a tak. Tam proste konci "svoboda slova". Takovym lidem verit odmitam z principu.
To radeji prijmu nabizenou ruku od Ahmadinejada, nez abych se paktoval s vyznavaci Talmudu s jejich "nadrazenosti"
Duvera, mily Hulvathe
neni zalezitosti kultur, nabozenstvi ci politickeho smeru. Je to vec osobni etiky toho kdo dava a toho kdo bere. Muzete mit duveru ci neduveru k cemu chcete. Nemuzete vsak mit duveru k nikomu ci k nicemu, kdyz ji nemate v prvni rade sam v sobe. Musit mit duveru 'verit'. Duvera je nic jineho nez dobra vule!
z.a.p
a o akej sile europy to vlastne hovorime ? dokaze este europa rozhodovat v globalnom kontexte sama za seba ? je europa len odpocivajuce spiace mimino alebo uz odpisany stary dedo ?
Skutocne je to pekne napisane a je otazka ci je to myslene aj uprimne a najma PRAVDIVO. Pri pravdivosti by som vsak nestaval otazku tak ci mozno moslimom verit. Urcite sa najde aj medzi nimi, ktorym sa da verit a tak isto aj mezdi nemoslimami sa najde velke mnozstvo takych, ktorí klamu, podvadzaju,nehovoria pravdu, proste CIGANIA.
Na IDnes už zvědavce automaticky cenzurují, takže to člověk nemůže napsat ani do komentáře ...
Tomu se rika svoboda - neznate?
Za tuhle "svobodu" lide umirali...
Tak používejte tinyurl.com, zde.cz nebo jiný redirekt, ty snad zatím necenzurují. Nebo, pokud máte své stránky, vytvořte si redirekt sám a odkažte na něj.
M.A. je, aniz bych se ho chtel nejak dotknout, moralista mozna klerik, ale rozhodne ne politik. Politika je zcela neco jineho - je vsiva a podloudna; alespon tak ji zname my, 'zapadni lide'.
Obavam se, ze timto dopisem kompromitoval A. Merkel. Neustale refence o Zidech ji samozrejme nedovoluji otevrenou odpoved. Veci je mozno (a v politice nutno) rikat na pul huby; dosahne se tim vic. Na tohle neni mozno oficielne odpovedet. Pan M.A. to nanestesti zazdil. I kdyz ma pravdu ve vsech bodech.
z.a.p
Divate se na to prilis politicky. To je jeden z mnoha rozmeru. Merkelova je jiste vyznamna figura na sachovnici mocenskeho deni. Ahmedinezad vsak v tomto dopise formuloval nekolik otazek okolo palcivych temat, tykajicich se Nemcu i sveta. Je holocaust minulost s kterou se nemecky narod poctive vyrovnal nebo jeste stale zasahuje do pritomnosti a budoucnosti? Pro Nemce jiste velmi citlive tema! Akceptuje "treti svet" OSN v jeho soucasne podobe, ci ho chape jako nastroj neci hegemonie? K cemu bude Nemecku ci Japonsku( jiste o ne usiluji) stale misto clena RB, pokud tato organizace prestane mit vahu v "tretim svete"? Kdo a proc je agresivni zemi na Blizskem vychode? Navic se hledaji spolecne pararely mezi jiste krestanskym Nemeckem a muslimskym Iranem. Obe zeme nevedly dlouho agresivni valku, kultura, filosofie, znameni cejchu v pripade Nemcu holocaust v pripade Iranu jeho vnitrni politika a jaderny program. Otazka muze byt dulezitejsi nez-li odpoved velmi vyznamneho a vlivneho politika. Tyto otazky by si totiz mohly polozit obycejni lidickove a zacit hledat odpovedi! Jiste byla cela skala nazoru od dvou navzajem extremnich postoju, ale dokud se diskutuje a komunikuje, pak lze s velkymi obtizemi zahajit valku. Pokud mam povedomi o kulture a narode, mam mnohem mene ochoty vzit do ruky zbran. Pokud vsak jsou to neznami "barbarove pozirajici nemluvnata", tak to je onecem jinem. Jiste tento dopis nemohl byt zverejnen v "nasich svobodnych nezavislych a hlavne soukromych mediich"!
10.9.2006 16:18
RE: Strucne k Ahmadinejadovi
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?
Reakce na 116280
Divam se na to 'politicky'
v tom mate pravdu p. Bartosek. Snazim se 'zapadnout' svym pohledem do konvence naseho sveta. To je to co chci rici.
Samozrejme ze p. M.A. ma osobni moralne silna a oduvodnena hlediska. A to je ale prave to, co cini rozpor mezi nasim oficielnim (vicemene moralne zkorumpovanym) a jejich pohledem. To vytvari konflikt, ktery se 'nejvetsi mocnost sveta' chysta resit vyhlazovaci valkou. Jina alternativa je si priznat chybu a 'jit se zahrabat'. Tak jak si myslite ze to pujde dal?
Jsem toho nazoru, jak jsem se zminil, ze ve sve korespondenci A. M. mel M. A. pouzit diskretnejsi terminy. Potom by mozna i byl (po patricnem zesmesneni) publikovat. Neni myslitelne, pro soucasne Nemecko (ktere mj. hradilo Izraeli tretinu ceny svych ponorek a je druhym nejvetsim prispevovatelem do jeho statni kasy) souhlasit s tim, ze H-kaust je podfuk. Nebo si myslite naopak?
Jiste, 'treti svet' ktery Iran dost vystizne representuje se snazi vytvorit spojeni s 'potlacenym velikanem' jakym Nemecko je. Ale nemyslim si, ze se strany M.A. je tato taktika tou nejchytrejsi. A asi i dost kontraproduktivni. Ale, rad bych se mylil...
z.a.p
10.9.2006 22:32
RE: Strucne k Ahmadinejadovi
trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?
Reakce na 116303
No, kontraproduktivni to zase neni. Proc? Protoze se to tem Nemcum nejak vysvetlit musi, ze uz by:
1) nemuseli platit za neco, za co nemuzou (a ze tech duvodu k holokaustu bylo...)
2) ze neziji v demokracii, pokud nemuzou pochybovat o holohoaxu
3) a pokud maji nadale platit, ze by nebylo od veci prezkoumat, jak to tedy vlastne bylo s tim masovym zabijenim, protoze spousty metod uvadenych zidy jsou zhola nemozne a maximalne smesne - az z nich zustal jen ten plyn...
"Továrna smrti představovala oblast o průměru přibližně sedm kilometrů. (...) Vlaky naplněné Židy vjížděly do podzemních místností popravčí továrny. (...) Nazí Židé byli přiváděni do gigantických hal. Naráz tyto haly mohlo zaplnit několik tisíc lidí. Podlaha byla kovová a pohyblivá. Podlahy těchto hal se spolu s tisíci Židy potopily do vodních nádrží, nacházejících se pod nimi - ale jen tak, že lidé na kovové podlaze nebyli zcela pod vodou. Když byli všichni Židé ve vodě, zavedl se do ní elektrický proud. Za několik okamžiků byli všichni Židé, tisíce naráz, mrtví. Potom byla podlaha vyzdvižena z vody. Na ní ležely mrtvoly zavražděných obětí. Další vpuštění elektrického proudu a kovová deska se stala kremační pecí, do běla rozpálenou, dokud nebyla všechna těla spálena na prach. (...) Každý jednotlivý vlak přivezl tři až pět tisíc, někdy i víc, Židů. Byly dny, kdy linky do Belzecu dodaly dvacet nebo víc vlaků. Moderní technologie triumfovala v nacistickém systému. Problém, jak vyhladit miliony lidí, byl vyřešený." (Stefan Szende, Der letzte Jude aus Polen, Europa Verlag, Zurich-New York 1945, str. 290 ff.).
"Všechny oběti se musely svléknout ze šatů a bot, které potom byly posbírané a pak všechny oběti, nejprve ženy a děti, byly nahnány do komor smrti. (...) Po naplnění kapacity byly komory hermeticky uzavřené a byla do nich vpuštěna pára. Za pár minut bylo po všem. (...) Ze získaných zpráv se dá předpokládat, že v Treblince bylo vyhlazeno několik set tisíc Židů." (Nuremberg document PS-3311, překlad německé verze.)
K upalováni zaživa, elektrickému napětí a páře "očití svědci" popisovali další vražedné metody: zadušení vypumpováním vzduchu z komory, utopení, otrava krve, pochování zaživa, masové střílení" (viz. moje kniha Holocaust or Hoax? The arguments, kapitola pět). Všechna tato tvrzení upadla do zapomnění. Zůstal jenom plyn.
Vic takovych zmatku od Jürgena Grafa je v jeho predmluve k revisionismu zde:
http://trodas.wz.cz/index.php?act=ST&f=5&t=264
Rozhodne si nemyslim, ze masova zverstva nacismu jsou nejakou pohadkou! Na druhou stranu lide maji tendenci pridavat a zvelicovat. A mam pocit, ze otevreni nemeckych archivu v tom udela ponekud jasno. Nemyslim, ze by "treti svet" tolik usiloval o prizen Nemecka, rozhodne mene nez-li neocons. Abych byl uprimny nejak si nemuzu vybavit, kdy americky president navstivil trikrat oficialne Nemecko behem pul roku. I kdyz pravda jednou prijel hlavne kvuli opekanemu cuniku, soude podle prubehu tiskove konference. Na druhou stranu Nemecko predstavuje obrovsky potencial hospodarsky, vojensky i politicky. Nikdo v mocenskych hratkach si to nemuze dovolit ignorovat. A vidina, ze by ten potencial byl plne k dispozici v ramci uzsiho spojenectvi je velmi lakava. Usmevne nemyslite. USA po valce durazne zavrely oci nad nacistickou minulosti, protoze potrebovali silne Nemecko vuci vychodnimu bloku. V 70-tych letech za Kisingera, dospela sionisticka lobby, ze uz tak dulezita role Nemcu neni nutna a objevil se holocaust jako pumpa na penize. A ted, kdyz vojensky,ekonomicky a politicky potencial "tretiho sveta" vyznamne narostl, jsou Nemci opet "zapadu" dobri. Reknete neni zajimave, ze zrovna ted se otevrely nemecke archivy ohledne valky. Vzdyt lide jako Zundel ci Irving publikuji " sve vymysly" radu let. Pravda na vsechno musi prijit spravny cas. My, vyspela cast sveta jsme v pritomnem case urvali z budoucnosti tech, co budou po nas maximum. Prichazi cas platit ucty, nepopiram ze velka valka se drive casto pouzila na smazani nepohodlnych smenek. Ma to vsak jeden hacek, nicivy potencial zbrani, od luku a sipu jsem pravda ponekud pokrocili. Nas ekonomicko - politicky system zalozeny na plytvani zdanlive nekonecnymi zdroji, taky smeruje ke kolapsu. A rict lidem pravdu, ze je treba se uskrovnit zapomenout na novy autak, vetsi TV... Hmm, to nevim. Vite, pamatuju si kdyz babrle ( byla nejmladsi ze sedmi deti)povidala o zivote na statku. Treba se neurodily brambory, holt zakaznik mel dycky prednost, takze pohankova kase se bastily casto s nechuti u rodinneho krbu. Tihle sedlaci meli velkou nechut k dluhum a to, ze by se zastavilo nebo nedej Boze prodalo nejake to pole... Vite tihle lidi meli vetsinou v krvi, ze oni grunt nevlastni. Meli ho pouze propujceny a jejich povinnosti bylo ho, co nejlepe spravovat a predat novym generacim. Nejenom ten grunt, ale i jiste zivotni zasady a pristup k zivotu. Stejne tak ekonomika zalozena na plytvani, aby mohla vyrabet dokola predava jiste zasady a pristupy k zivotu. Vytvari tak konzumenty, mne osobne to prijde jako rakovina nebo vytvareni novych agentu Smithu v Matrixu. Mozna budeme brzo videt kolik v kazdem z nas zbylo toho sedlaka a kolik v nas je konzumenta, a co v nas nakonec prevazi. Oba tyto aspekty jsou vuci sobe jako ohen s vodou, nemohou byt v nejake symbioze. Pan Gejdos si mysli, ze ten cas vzit "zdravy selsky rozum" do hrsti jsme propasli. Kdovi mozna jeste zustala jiskricka nadeje.
12.9.2006 1:12
RE: Strucne k Ahmadinejadovi
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?
Reakce na 116378
Dekuji p. Bartosek.
Pekne pocteni... z nicim z toho se neda disputovat.
z.a.p
Při čtení tohoto dokumentu mně jen tak mimochodem napadlo, jestli by něco tak stylisticky a myšlenkově sestaveného zvládnul někdo z jiných "velkých" politiků .... GWB, Blair či Putin. To jsou jen technokraté moci, kteří bez týmu spisovatelů neřeknou ani dobrý den .....
Nocméně, tento pozvdech neznamená že souhlasím s obsahem, to by bylo na jinou a delší diskui .....
9.9.2006 21:15
RE: Poznámka na okraj
trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?
Reakce na 116279
Putin snad jo, GWB ci jeho mopslik Blair sotva.
Ale on Putin ma radeji kratke projevy. Vzdycky v nich naznaci 3x vic nez rekne a to je docela explozivni...
Ve jmenu Peruna, Svaroga,Triglava,Radegasta a i Vesny Zivitelky (pokoj s nimi) co to proboha furt melete ?!
>snahy určitých svetových mocností a osobitných skupín, ktoré, >aby mohli pokračovať v jeho vydieraní, vykresľujú Nemecko ako >krajinu porazenú a zadlženú druhou svetovou vojnou;
Nevim kde jste na to prisel. Nemecko je dnes jedna z nejsilnejsich a nejvice respektovanych zemi na svete. Do teto pozice se dostalo nikoliv diky obrovskym zasobam ropy, ale praci svych obyvatel. Tez odlukou statu od cirkve, coz znemoznuje ovladani zeme nabozenskymi silenci (pokoj s nimi) jako je tomu u vas.
Doporucuji k napodobeni.
>Nebyť faktu, že Vaša Excelencia ako štátnik so sladkými i >horkými skúsenosťami z dvoch rozdielnych spoločností s >rozdielnym politickým systémom a tradíciami, stojí na vrchole >výkonnej moci Vašej krajiny;
Nevim, jake sladke zkusenosti ma vase excelence na mysli. Pani Merkel se narodila v komunisticke diktature. V zemi obehnane ostnatymi draty, v zemi kde vladla po vzoru Gestapa vsemocna Stazi, v zemi kde byla zamorena atmosfera a reky pripominaly spise stoky.
Proto pani Merkel vi, na kterou stranu se pridat ve valce proti terorismu.
Vase excelence, ve jmenu Siddharthy Gottamy - Buddhy Shakjamuniho (pokoj s nim) jehoz sochy v Afghanistanu priznivci proroka Mohammeda (pokoj s nim) odstrelili dynamitem, pokud chcete dostat na sve dopisy odpoved, posilejte je v budoucnosti na spravnou adresu.
Vas dopis je plny antisemitistickych utoku a je urceny pravdepodobne holym lebkam. Poslat takovy dopis nemecke kanclerce je naprosty nesmysl.
Na zaver se modlim k Vsemohoucimu aby vase zeme (kterou nikdo neohrozuje) prestala blbnout, zacala respektovat U.N. i lidska prava a zacala spolupracovat se vsemi zememi a lidmi ve vasem regionu.
Nebot se jedna o nasledovniky toho sameho Boha Vsemohouciho, vladce Nebes. (Pokoj s nim).
Vas Kema
Pane Kemo, ale ono to tak je.
Proč platí Německo dodnes peníze samozvaným židovským organizacím 60 let po válce, proč dodává Izraeli ponorky a zbraně - nebo je snad věnuje (sic)?
To je to vykreslování Německa jako země, která má navěky platit za hříchy svých předků jakýmsi přivandrovalcům kdoví odkad, kteří se nazývají židy.
Vy prostě nechcete slyšet a nechcete rozumět co druhý říká, a říká to na rozdíl od druhých velmi srozumitelně, přátelsky a mírumilovně.
Nevím co se sem pletete Afghánistán (to je jaksi off-topic), ono krom jiného totiž není muslim jako muslim, stejně jako najdete i mezi křestany lidi rozumné a moudré i naprosté debily a extrémisty. Nesnažte se všechny kteří vyznávají Mohammeda házet do jednoho pytle.
Máte stejnou tendenci jako mainstream média silně zjednodušovat, demagogie jako vyšitá.
A jestli nechápete větu, že paní Merklová má kladné i záporné zkušenosti z různých politických zřízení, opět vaše chyba. Myslím že to je napsané dosti jasně a každý to pochopí - pokud ovšem chce.
Vy vše chcete vidět jen z jednoho jediného úhlu, a to je vaše velká chyba, na vše se dá pohlížet z mnoha různých stran a z mnoha různých ůhlů na dané téma debatovat - jen tak se někam můžeme dobrat.
Mimo jiné, myslíte si, že zaneřáděné životní prostředí bylo (či je) jen v (post)komunistických zemích?
Mimo jiné nelze NIC vnímat jen jako černé nebo bílé, tak jak to máte rád, i na komunistickém/socialistickém zřízení byla nějaká pozitiva.
Pane kema, otevřte oči.
P.S. Velmi by mne ve světle ude uveřejněných dopisů zajímalo, jak by dopadla debata prezident Íránu vs. prezident USA - proč to asi USA odmítlo? Odpovíte na to?
9.9.2006 21:25
RE: Vase Excelence
trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?
Reakce na 116283
> Proč platí Německo dodnes peníze samozvaným židovským organizacím 60 let po válce, proč dodává Izraeli ponorky a zbraně - nebo je snad věnuje (sic)?
A neni to jen tohle. Je to svoboda kdykoliv kdy je potreba ztelesnit absolutni zlo, sahnout po nemcich a gestapacich. Je to svoboda je vykreslovat vsechny nemce jako nacisty a jako chladnokrevne sadisticke vrahy (ne, ze by se mezi nimi takovi nenasli, ale daleko horsi se nachazeji mezi zidy) a protestovat, kdykoliv se ma bych jen Wemacht ukazovat ve svetle dobovych fotografii jen nesedi s oficialnim pohledem na ne, jako na vrahouny.
A nedej boze kdyz nekdo zobrazi Olmerta jako gestapaka - cize prehodi misto nemce da zida. To se hned pisou zidy stiznosti, ze tohle uz neni v ramci svobody slova...
http://ax2.old-cans.com/Omert_jewish_nazi.jpg
> najdete i mezi křestany lidi rozumné a moudré i naprosté debily a extrémisty
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/knez-se-utopil--kdyz-vericim-ukazoval-chuzi-po-vode_95254_qm4oj.html
Jako na zavolanou:
Řekl věřícím, že měl zjevení, pokud bude jeho víra pevná, bude kráčet po vodě jako Ježíš. (...) Kráčel do vody, která ho brzy zcela zaplavila. Už se nikdy nevrátil zpět," tvrdí svědkyně incidentu.
Kristovy kroky po hladině vody jsou jedním ze zázraků, jimiž se křesťanský mučedník snažil své učedníky přesvědčit, jak důležitá je pevná víra.
Eh pane Bluelitr,
ja jsem si nevsiml, ze se snazim hazet vsechny vyznavace Mohammeda (pokoj s nim) do jednoho pytle. Tam hazim pouze jeho fanaticke vyznavace. A iransky president, stejne jako panove z Talibanu takovi fanatici bohuzel jsou.
Nevim proc zde vy a dalsi porad placate nesmysly o "zjednodusovani, kterych se dopousteji mainstreamova media".
Podivejte se na BBC, CNN nebo Fox a prectete si New York Times,Independent nebo Economist a uvidite takovou skalu protichudnych nazoru, ze vam levicove internetove weby zacnou pripadat jako nudny kafemlejnek.
Pokud se tyka zivotniho prostredi v komunistickych zemich - byvala NDR mela mene obyvatel a nizsi prumyslovou vyrobu nez jejich zapadni soused, ale pritom znecistovala zivotni prostredi trikrat vic.
Dnes, za nenavideneho kapitalismu se do stredni Evropy po letech dokonce vraci lososi a bobri. A to si komousi mysleli, ze se jim je podarilo zcela vyhubit.
Na vasi zaverecnou otazku odpovedel vicemene Z.A.P. (to je ten pan co pozadoval moje vylouceni a zaprisahl se, ze pokud k nemu nedojde, tak se zde uz neobjevi).
Ja bych to jeste s dovolenim rozvedl: oba Ahmadinezadovy dopisy byly natolik plne nenavisti k Izraeli (se kterym nema Iran ani spolecnou hranici) a k zidum jako takovym, ze na ne zadny slusny politik nemuze zareagovat.
Nazdar!
No ale já chtěl odpověď od Vás, ne od nějakého ZAPa.
Opět používáte demagogii s tzv. slušnými politiky a nenávisti k Israeli a židům. O té není v dopisech ani slovo, ty řeší jen problematiku neomalených sionistů - sakra rozdíl. Neřeším teď, kdo všechno se v současnosti nazývá židem.
Ale co to má společného s navrhovanou debatou?
Spíš si myslím, že prezident USA by se ukázal jako frajer, kdyby do toho šel. Takhle to spíš budí dojem že nemá dost reálných argumentů či schopností pro jakoukoliv debatu.
'Nejaky' Zap se vyjadril
v prispevku 116277 ve smyslu kritiky M.A. tak, jak jsou jeho argumenty vylozeny - k taktice, ne k obsahu. Kema dost nesikovne a politovanihodne vyuzil tento prispevek ke svemu zameru. Kema je demagog a propagandista; od jeho komentare tykajiciho se meho prispevku se distancuji.
Je mi jasne, ze nemohu dosahnout meho zameru vylouceni Kemy. Budu se muset spokojit s tim, ze jej budu ignorovat, coz nabizim jako moznost i ostatnim.
z.a.p
i na komunistickém/socialistickém zřízení byla nějaká pozitiva.????????????
Prosím, napište alespoň jedno jedinné pozitivum....děkuji
Ale byly...
Mohl bych psát o školství či zdravotnictví zdarma, ale pravda ono je dost diskutabilní, zda je dobře aby to zcela zdarma bylo.
Ale myslím, že podpora mladých rodin tehdy byla podstatně zajímavější, než dnes (myslím v Česku) - teď se vláda zoufale pokouší o něo podobného..
Vážený,
Pokud by vláda chtěla skutečně pomoci mladým rodinnám, tak jim prostě a jednoduše sníží daně.....to by nejvíce pomohlo právě tomu typu mladých rodin o které by měl mít stát největší zájem. Jinak chvilku jsem měl možnost v tom bezplatném ráji před 89 pobývat a opravdu, ale opravdu o nic s toho nemám zájem.
No,tak jak plyne čas,člověku vzpomínky na to horší blednou a úměrně s nimi si čím dál tím více idealizuje dobu ,kdy byl mladší,mužnější,"krásnější" Vzpomínám na svého dědu,jak ,když jsem byl ještě kluk,který rukoval na vojnu a on osmdesátiletý stařík se kasal:"Dnes ? Co že je dnes dobrýho?
To když jsem já byl mladý ,jako legionář v Rusku...to byly časy...
A tak si zkusme sundat ty růžový brejličky ...
Zdravotnictví ?
Kdoví proč se mezi lidem naší okresní nemocnici přezdívalo Bonaparte? (Buď dáš bony,nebo si nech vytisknout parte).Kdo ví proč chybělo v lékárnách někdy i dvacet procent těch nejzákladnějších druhů léků? Kdo ví proč se stávalo,když člověk přišel jednou v pátek k závodnímu s horečkou jak řemen a ten jej poslal domů ,s tím ať přijde v pondělí (to začínal nový měsíc) ,že potom mu napíše neschopenku? Kdo toto ještě pamatuje ?
A zdravotnictví zdarma? Ale no tak.Nevím přesně do kterého roku v letech padesátých vám strhávali z výdělku daň + povinné zdravotní pojištění.Potom soudruzi udělalli reformu.Sečetli daň z příjmu se zdravotním pojištěním, vymazali z výplatnice jistou kolonku - a ejhle!Zázrak!Chlouba socializmu - bezplatné zdravotnictví bylo na světě!
Školství.No školy byly zdarma,ale dostat na ně potomka,byl pro obyčejnou rodinu opravdu problém.Mnohdy neřešitelný!
A "podpora" mladých rodin?
Vzpomínám na jednu říkanku z první poloviny osmdesátých let:
Paci,paci pacičky
zdražili nám botičky.
Zdražili i svetříček
nebude už bratříček!
Tož , tak si tu dobu pamatuji já.
Když si sundám ty růžový brejle a otočím se zpět!
(tedy ,abychom si rozuměli - ne že bych byl z toho co máme dnes 'vodvázanej'...)
to: Blue
Muj prispevek by byl zbytecny. Vse Vam napsal pan Hostujici.
Trochu stesesek'.
V
10.9.2006 20:20
RE: Vase Excelence
SPECZ specz (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?
Reakce na 116293
Minimálně mě napadá toto pozitivum : Práce byla povinností a ne právem , takže to značně omezovalo výskyt flákačů kteří by si pořídili deset dětí a dál žili jen ze sociálních dávek, takoví končívali v kriminále. Samozřejmě že toto bylo také zneužíváno (jako všechno co se dalo nějak zneužít ) i proti normálním lidem ,ale v zásedě toto považuji za veliké pozitivum.
9.9.2006 21:33
RE: Vase Excelence
trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?
Reakce na 116282
> jehoz sochy v Afghanistanu priznivci proroka Mohammeda (pokoj s nim) odstrelili dynamitem
http://ax2.old-cans.com/bendib/Buddhist-Statues.jpg
USA: Veřil bys tomu, že existují tak zbabělí lidé, jenž útočí na bezbranné Budhistické sochy?
Izrael: To mě až vylekalo!
(oba mezi tím bombardujíc miliony Iráckých a Palestinských civilistů)
kama, vy jste ten pravej na kritiku
Copak nechapete, ze ty sochy byly symboly ktere tam nechteji? Ne, ze by to bylo spravne, ale kdo jsme abychom jim radili co maji delat ve vlastni zemi?
no tak dnes mi to opravdu neda
"Tez odlukou statu od cirkve, coz znemoznuje ovladani zeme nabozenskymi silenci (pokoj s nimi) jako je tomu u vas.
Doporucuji k napodobeni."
tohle rika nekdo, kdo kope za krajinu, ktera ma i na bankovkach napsano "Verime v boha" ???? To uz neni ani smesne, to je spis k placi
Když jsem si ještě jednou přečetl co nám tu pan Kema napsal, uvědomil jsem si jak krásnou demagogii používá.
Bývalé východní Německo nám tu vykreslil div ne jako Severní Koreu.
Vy jste v NDR žil, pane Kema? Kolikrát jste tam byl?
Nevím jak vy pane Kema, ale já to měl odjakživa do bývalé NDR "co by kamenem dohodil", byl jsem tam nesčetněkrát. A to nejen v pohraničí, ale v celém východním Německu, od Drážďan přes Lipsko, tehdejší KarlMarxStadt, Potsdam, Berlín až po Rostock na severu; případně jsem byl u Německa z polské strany hranic. Nějakých ostnatých drátů jsem si jaksi nevšiml; možná na hranicích se západem, ale ty byly u nás taky; ale vy to sugestivně líčíte jako díru kolem dokola zadrátovanou.
Krom jiného má moje rodina v Berlíně rodinné přátele, již přes 35 let, kteří k nám rok co rok dodnes jezdí. Nikdy se nevyjádřili, že by je nějak utiskovalo jakékoliv gestapo - stasi.
Spíše si pamatuji, že v tom "příšerném" NDR byly i za komunistů drobní podnikatelé a živnostníci, o čem se u nás nechalo jen zdát - pravda u nás potom zavedli tzv. ekonomické pronájmy. Žil jsem v NDR i delší dobu, a nemohu se ubránit dojmu, že tam měli životní úroveň krapet lepší u nás - tehdy ČSSR.
Obávám se, že dnes to s tajnými službami v tzv. demokracii bude nejméně takové, jako v tom Německu.
O znečištěném prostředí už jsem psal, to nebyla výsada komunistických režimů (to by greenpeace asi vznikli v komunistickém bloku, že ). Krom jiného mám pocit, že my jsme na tom v severních čechách byli asi hůř (žil jsem v Ústí nad Labem 5 let) ještě před tzv. revolucí.
Takže pane Kema, už jsem to psal, nezjednodušujte a neuchylujte se k takovýmto výmyslům, když nemáte opodstatněné argumenty.
Pane Kema, zase prekrucujete a schopne se snazite spojit zajmy Nemecka se zajmy zidu. V dalsim prispevku naznacujete, ze ctete a poslouchate informace ze spusty pramenu. Vypada to, ze bud nectete pozorne anebo jste dislexic a obsah vam unika.
Dokonce se nam snazite namluvit, ze kritika Israele je omezena jen na lidi s "holymi lebkami" coz je absolutni lez.
Jestli opravdu ctete mezinarodni tisk, tak vam nemohla uniknout kritika ktera se ozyva takrka z celeho sveta. Jen USA se zatim kritiky zdrzuji, i kdyz ostry nesouhlas a snaha se zbavit zidovskeho senatora naznacuje, ze se nad AIPACem zacinaji stahovat mraky.
Vase presvedceni o vasi nedotknutelnosti se zacina podobat mysi, ktera vnikla do staje slonu a vsechny je vyplasila, protoze jak vite sloni mysi nemaji radi. Sla domu a zacala kazdemu rikat, ze je nadrazena slonum. Priste ovsem byla rozslapnuta. Lekce je v tato, nemysli si, ze to co ty si myslis protoze ti to poskytuje dobry pocit si mysli ti, kteri ti mohou dat pres zadek.
Pro pana Trodase. Prosim Vas, zamente slovo "nadrazenost" za "aroganci". To, jak se oni citi nereflektuje to, jak je vidime my. Hovno si muze citit nadrazeno ledu, protoze umoznuje klouzani se v lete, ale bruslit na nem nemuzete.
Mno mozna pani Merkel ma jasno, na kterou stranu se ma pridat, ale jeste zbyva malickost vysvetlit to tem zrejme "hloupym a tvrdohlavym Nemcum". Tak to aspon presentuji ruzni experti a politici v mediich, kdyz verejne mineni nema ten "jediny spravny nazor"! Rekl bych, ze treba v takovem Bavorsku bude treba osa Washington, Tel Aviv a Berlin velmi obtizne stravitelna. A pokud jde o nabozenstvi pouzite jako ideologii v politice. Rekl, ze jakakoliv extremni nazorova platforma vyjde nastejno, komunisty nebo neocons nevymaje. Vsechny tyto skupiny povazuji demokracii, za anachronismus, ktereho se je potreba rychle zbavit ci jej aspon transformovat k obrazu svemu. Rekl bych, ze jazykovy termin pana Taborskeho demokratura ( jazykova podoba s diktaturou az neuveritelna) tyto novatorske snahy popisuje velmi vystizne. Nabozenstvi (mam na mysli velka nabozenstvi stara vice jak tisic let, tady napr. samanismus kanibalu nepatri)ma tu vyhodu, ze ma v sobe obvykle vkoreneny moralne eticky kodex, i kdyz to nevylucuje zverstva, jak se muzeme v historii civilizace presvedcit. V kazdem pripade Iran ma ve svem nazvu islamska republika a rezim je podporovan ci tolerovan obyvatelstvem. Pokus voperovat demokraturu do Afganistanu ci Iraku, skoncil fiaskem. Dokonce i sam "velky lecitel" junior, to byl nucen priznat verejne. To mate tak, odluka statu od cirkve se musi shodovat s minenim obyvatel. Verici jsou totiz v otazce nabozenstvi velmi citlivy a neboji se za to ani umrit. Historie nabozensky motivovanych valek je toho varovnym dukazem. Mne osobne se dost vnitrnich zalezitosti v Iranu nelibi, treba zakaz poslechu nejakeho stylu hudby, cistky na universitach... Jak jsem vsak uvedl jedna se o vnitrni veci Iranu. Takze pokud je oni nemini exportovat do me kultury, tak je toleruju. Stejne tak me neprekvapuje jejich nechut prijmout vyvoz produktu neocons, jako napr. konzum, zmena politickeho systemu, otevrit se "svobodnemu podnikani" ( korupce a prunik nadnarodnich firem v tomto pripade k iranske rope)...
>Rekl bych, ze treba v takovem Bavorsku bude treba osa
>Washington, Tel Aviv a Berlin velmi obtizne stravitelna.
pan Bartosek, neviem ako sa vam to z tej emeriky podarilo , ale teraz ste skutocne trafil klinec po hlavicke.
Bavorsko sice vzdy islo svojou vlastnou cestou.
zucastnil som sa v 1996 jednej prednasky od rektora fakulty historie na LMU v Mnichove, ktory tvrdil, ze Bajuwaren, predkovia dnesnych Bavorov, prisli do Bavorska z uzemia dnesneho stredneho a zapadneho Slovenska (zrejme preto sa tu citim tak dobre), co samo o sebe vytvara exkluzivny, explozivny a zaujimavy mischung medzi nemeckymi cnostami a slovanskou emotivnostou.
ale tentokrat sa tu deju, politicky, veci nevidane.
Edmund Stoiber, ministersky predseda Bavorska, sa zrazu rozhodol nerobit karieru v Berline po boku Angely Merkel a bez vysvetlenia sa vratil do Mnichova, na post sefa Landu a zrezignoval pritom z postu superministra v novej nemeckej vlade.
vyrovnal v priebehu tohto roku bavorsky zemsky rozpocet (aj vsetky dlhy), to znamena, ze Bavorsko mina len tolko, kolko ma v kase. ziadne kredity v bankach.
and last but not least, dovolil si byt tvrdo proti nemeckej intervencii na Blizkom Vychode.
@guglik
>teraz ste skutocne trafil klinec po hlavicke.
vam sa teraz ten kliniec ale pekne zohol !
>ze Bajuwaren, predkovia dnesnych Bavorov, prisli do Bavorska z uzemia dnesneho stredneho a zapadneho Slovenska
polopravda - odporucam, ak vobec dovolene, quellenforschung (prieskum pramenov)
>vyrovnal v priebehu tohto roku bavorsky zemsky rozpocet (aj
>vsetky dlhy), to znamena, ze Bavorsko mina len tolko, kolko ma v kase. ziadne kredity v bankach.
nepravda - aktualny stav zadlzenia bavorska cini
-> € 23.075.900.000.-
zdroj -> napr. http://steuerzahler-bayern.de/webcom/show_softlink.php/_c-1146/i.html
stein55
ok steinko
napisal som vetu:
vyrovnal v priebehu tohto roku bavorsky zemsky rozpocet (aj vsetky dlhy), to znamena, ze Bavorsko mina len tolko, kolko ma v kase. ziadne kredity v bankach.
a strelil som sa len v jednom z troch udajov (vyrovnal dlhy)
obidva ostatne platia.
napisal som:
1) vyrovnal statny rozpocet - plati vyrovnal
na tej vami udanej strane je napisane
SCHULDENZUWACHS PRO SEKUNDE: 0; zero;niente; nada; nix
to znamena narast dlhu pro sekunda je nulovy,
to ste uz ale taktne zamlcal
2) ziadne nove kredity v bankach - to tiez plati, to ste tiez, vo vasej talmudovskej sarmantnosti, zamlcal.
presne ako odpoved na moju otazku, co ste vy osobne urobil proti vrazdeniu malych deti zidovskymi vojnovymi zlocincami v Libanone?
kazetove bomby, bombardovanie nemocnic, sidlisk, atd......
pre konkretne udaje, si precitajte spravu od Amnesty International!
@gugliatko
>a strelil som sa len v jednom z troch udajov
to je v poriadku; stava sa
>to ste uz ale taktne zamlcal
>to ste tiez, vo vasej talmudovskej sarmantnosti, zamlcal.
ale, ale gugliatko; zamlcal ? skutocne ? a coze ? ja som zvyknuty vzdy a vsade einfach ross und reiter zu nennen (udavat skutocne veci bez kamuflaze). preto som udal aj moj zdroj a nie len jednoduchy vyrez zo stranky - pasujuc vyrobeny screenshot ako *.jpg
stein55
Všetko sa to predsa dalo dopredu predpokladať. Ktovie, koľko podobných listov kde skončilo??
A ako by mala pani M. asi reagovať na takýto dopis, keď Nemecko dodáva Izrealu zbrane, a to dokonca oficiálne?
No, to by bola ťažká odpoveď paní M. na takýto list. Paní M. by sa zbytočne zapotila a nič z toho...
Medzi riadkami toho listu je napísané viac, než "čierne na bielom".
Á propos, za chvíľu budeme pod cenzúrou všetci...mimo hackerov medzi nami. Dúfam, že je ich dosť.
Naštěstí nejsem kancléřka ani jinak politicky činná, takže si můžu dovolit "luxus" říct: ten CHLAP má pravdu.
Zítra máme 11.9., že?Předpokládám, že už od rána nás milovníci izraelské politiky zasypou obrovskou horou žvástů, že největším teroristou a postrachem pro světový mír je Ahmedinežád.Ve zprávách večer uvidíme hořící twins a takzvané palestinské teroristy s fotkou Saddáma Hussajna.Bude to obvyklá denní dávka k vymytí mozků...
Jo, to si piste!
A budou i minuty ticha... na posilu hlouposti a lzi. Je to to same jako za 'sovetska'. S tim rozdilem, ze jsme meli postarano o praci (a zajisteni zivobyti) coz dnes nemame. Me osobne to nechava chladnym - jsem standardne naladen proti jakekoliv propagange, ale vezmete si davy vahavych 'ovecek', ktere padnou za obet!
z.a.p
Místo naříkání to chce mobilizaci - díky internetu se pravdu stejně nepodaří ututlat. Vyvolení jsou totiž zdegenerovaní tupouni (osobní zkušenost)a tohle jim nějak uniklo....
Fašismus byl smeten do propadliště dějin - sionismus tam skončí rovněž.
Sionisti skončí špatně, hůř než fašisti po WW2.
15.9.2006 13:08
tak to je . . .a bez vykrucania
http://www.youtube.com/watch?v=7FYiAhue_7U&eurl=
Tuto stránku navštívilo 7 254