Diskuze k článku

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Příspěvků 40

15.1.2005 6:04

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

zdenek 24.?.?.?

proste tito lide porusili nejakou smlouvu, co jineho od toho ocekavali ?

40607

15.1.2005 6:20

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

pavel 66.?.?.?

Sojový podvod




Snahou potravinářských koncernů je nahradit zdravý, ale výrobně drahý olej používaný při přípravě potravin bezcenným tukem. Mezi lacinými nekvalitními oleji, které byly pomocí podvodů úspěšně zavedeny do potravinového řetězce, hraje sojový olej první housle. Důsledkem tohoto úspěšného marketingového tahu byl explozivní nárůst degenerativních nemocí, včetně obezity a cukrovky v populaci.

Bylo také prokázáno, že GM produkty (mezi ně patří i soja): Způsobují otravu jídla; Vyvolávají rakovinu; Podněcují alergické reakce a vážně narušují imunitní systém; Mají sníženou výživnou hodnotu.

článek byl otištěn v čísle 20

WWW.MWM.CZ

40610

6.3.2005 12:45

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Comodor Falkon 194.?.?.?

Reakce na 40610

Že by? Inu možné je všechno GM je docela drahý proces, takže se nedá vyloučit, že to odflákli aby ušetřili... Ale lajznuli by si něco takového?

Sója je sama o sobě dost velký prevít - a nemusí být ani GM...

45040

10.4.2005 5:30

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

xmort tmoravec (zavináč) danforthcenter (tečka) org 65.?.?.?

Reakce na 40610

Dal sem si tu praci a clanek si nasel. Odpuste mi moji troufalost, ale ten clanek napsal nekdo kdo vubec nevedel o cem pise. Krome nejakych misintrepretaci a nejasnosti, ktere mohly vzniknout i prekladem do cestiny je tam i spousta vylozenych nesmyslu.
Napriklad clanek tvrdi ze se soja snadno krizi. Soja je pro slechtitele snad nejslozitejsi plodina ke krizeni - je samosprasna a navic v dobe, kdy vidite prvni kvety je uz davno po vsem.
Taky by me zajimalo jake jsou ty originalni "zdrave" tuky ktere byly zlymi kapitalisty vytlaceny z trhu a nahrazeny rostlinnymi oleji. Je to veprove sadlo, maslo nebo snad velrybi olej?
To ze soja obsahuje antinutricni latky a fytoestrogeny je dostatecne znamo, akorat naruzivi vegetariani to zrejme nevzali dosud na vedomi. V zemich kde je soja tradicni soucasti jidelnicku proto soju pred pozrenim fermentuji (miso, sojova omacka atd). Navic neni rozdil mezi soucasnymi GM a tradicnimi odrudami. Naopak dobra sance jak tyto nezadouci latky ze soji odstranit je pomoci GM technologie.

48654

15.1.2005 13:10

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

zdenek - vsiml jsis, ze ta smlouva je psotavena tak, ze prinasi Mosantu na jedne strane netusene monopolni vyhody a na druhe strane farmarum jen povinnost platit a platit? Schovavani-si casti urody jako setbu na dalsi obdobi je normalni postup vsech farmaru. Byl a bude stovky let pred Mosantem a i stovky let po nem.
Jde o jasny priklad monopolizace trhu a zneuziti jiz tak silene spatnych GM pro prirodu jeste vice [naštvaný]

pavel - ano, sojovy podovd je znama vec. Jedine co nam zbyva nekupovat vyrobky ze soji [mrknutí jedním okem] (je to ostatne vice nez vhodne pro nase zdravi...)

40616

15.1.2005 15:59

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 40616

>zdenek - vsiml jsis, ze ta smlouva je psotavena tak, ze
>prinasi Mosantu na jedne strane netusene monopolni vyhody a
>na druhe strane farmarum jen povinnost platit a platit?

vsimnul, ale smlouva je smlouva

>Jde o jasny priklad monopolizace trhu

souhlasim

>pavel - ano, sojovy podovd je znama vec. Jedine co nam zbyva
>nekupovat vyrobky ze soji [mrknutí jedním okem] (je to ostatne vice nez vhodne
>pro nase zdravi...)

zase souhlas

40622

18.1.2005 15:24

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Comodor Falkon 212.?.?.?

Reakce na 40616

Všimli jste si také jedné, neméně důležité věci?

GM plodiny jsou sice sterilní v ohledu k ne-GM, leč samy o sobě se šířit mohou... aJSOU IMUNNÍ VŮČI "RoundUpu" !!!!

Pro ty co neví o co jde: RoundUp je všestraný herbicid... Který zničí jakýkoli plevel destrukcí kořenového systému (Jiný způsob, jak zlikvidovat např Pýr asi neexistuje...)

A teď si představte rostliny, imunní vůči tomuto přípravku, kterak se v malých koloniích šíří, ničíc původní vegetaci...


Můj postoj: Mě je upřímě jedno, jestli bude moje jídlo GM nebo ne, hlavně pokud nebude toxické, na což GM nemá vliv...
Strašení, že GM-potrava je životu nebezpečná, mě nechávají v klidu, o genetiku se okrajově zajímám, vidím do věci a je mi jasné, že něco takového může šířit jen ten, kdo neví o co jde...

Přesto: Myslím že schváeny by měly být pouze změny vedoucí k vyšším výnosům a imunitě vůči nemocem a parazitům s vyloučením AKTIVNÍ obrany...
A to pouze ty, které jsou stabilní alespoň několik desítek generací...


Co se týče toho poplatku:
Ten výzkum stál peníze, hodně peněz... Leč uznávám, že použitý systém je .......despotický.......??!
(něco jako česká OSA - Nostra)
Lepší by bylo zřízení fondu, kam by přispívali všichni a ze kterého by šly dotace na výzkumné projekty...

40790

20.1.2005 19:41

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Jiří Táborský 4.?.?.?

Reakce na 40790

Několik věcí ve Vašem příspěvku (i když to jen nedostatky okrajové), stejně tak i některých jiných komentářů, by bylo vhodné uvést na správnější míru. Např. GM rostliny nejsou imunní proti Roudupu, mají pouze sniženou citlivost; Roundup není všestraný, ale systemický herbicid; "Roundup-ready" rostliny jsou v soutěžení s původní vegetací v přirozených podmínkách(když se neaplikuje Roundup) znevýhodněny a nemohou je nejen vytlačit, ale ani jim úspěšně konkurovat; jedovatost některých GM potravin je potenciální risk pro lidské zdraví, atd. V omezeném místě nemohu své námitky vysvětlit; před časem jsem k problému vyjadřil zjednodušenou formou článku (http://www.zvedavec.org/clanky_664.htm).

Že reaguji na Váš komentář a ne případně na jiné je tím, že byl mezi prvními na ráně a moje námitky jsou i u nich podobné.

40985

15.1.2005 19:33

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Článek je sice o nekalých praktikách mocných monopolního kapitalismu, ale mně jde o něco jiného - o GMO jako takové. Jsem proti jejich vývozu do Evropy. Nejsem naivní a je mně jasné, že si to strýček Sam prosadí. V takovém případě je zapotřebí uzákonit povinné značení těchto svinstev na obalech výrobků a zároveň jasně stanovit tresty za porušení těchto nařízení. Pokud jde o mě, výrobek s označením GMO budu v prodejně obcházet desetimetrovým obloukem. [naštvaný]

40635

15.1.2005 22:58

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 40635

Zmíněná firma si účtuje náklady za výzkum,vývoj a především
za velmi nákladné zkoušky , které by měly určit, zda jsou
geneticky modifikované potraviny bezpečné.
Je pouze otázkou, do kdy si obhájí náklady a přiměřený zisk.
Tuhle praxi, kterou zavedla, nemůže provozovat do nekonečna!
Bohužel zde je první problém, že nelze opravdu bezpečně
stanovit, při dlouhodobém konzumování GM potravin, zda nedojde
v lidském organismu k patologickým změnám, které nelze nasimulovat při zkouškách. Většina velmi seriozních vědeckých studií tvrdí,
že jsou GM potraviny bezpečné, takže vzláště pro starší populaci,
kde již nedojde k výrazné a dlouhodobé expozici případnými škodlivými látkami, je možná konzumace bez obav. Pro děti a mladistvé nejsou GM potraviny vhodné, neboť nemohou ani být známy reakce při mnohaleté konzumaci.Zde jsou lidé vážně jako "pokusní králíci", až jak to dopadne.
Nebezpečnost genetických manipulací však spočívá na zcela jiném poli.
Všechny organismy na celém světě se vyvíjeli mnoho milionů let
a jsou navzájem v jakémsi harmonickém a vyváženém stavu.
Při uplatňování genetických technologií lze bezděky a tomu bohužel
nejde i při sebevětší opatrnosti zabránit, vyvinout organismus,
který může být nesmírně agresivní a nebezpečný skoro všemu živému.
Třeba takový umocněný virus typu HIV! / I o něm někteří seriozní
odborníci tvrdí, že byl vytvořen uměle a že "utekl" z laboratoře./
Je dost zvláštní, kde se tady najednou HIV vzal? Žádnou doloženou
teorii o vzniku a původu HIV , jsem nikde nečetl!
Když použiji nějakou lidovější notu, tak mohu prohlásit,
že se hrabeme Pánu Bohu na zahrádce a můžeme na tuhle lidskou troufalost, šeredně doplatit a tím myslím lidstvo bez rozdílu.
Genetické manipulace postihují samotný zárodečný materiál
a o něm samotném a hlavně případných interakcích toho víme ještě
velico málo!!!
Pokuď by se podařilo zvládnout GM technologie, byl by to obrovský
skok pro celé lidstvo. Jsou zde ještě netušené možnosti a je možné
vyrábět rostliny, které budou již v sobě obsahovat přesně specifické látky, příkladně léčiva pro chronická onemocnění třeba jako je diabetes a další. Vlastně by to byl takový zázrak.
A GM technologie jsou zázračné.
Jenomže je zde to ale!
Nevím,zdali nám Prozřetelnost "dovolí" hrát si na Pána Boha!!!

40641

15.1.2005 23:47

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Jan Šimůnek 81.?.?.?

Reakce na 40641

GMO samy o sobě problém nejsou, problematická je soja jako taková. Je silně alergogenní, za syrova obsahuje látky, které jsou jedovaté a její olej má problematické spektrum mastných kyselin.

Na druhé straně je levná a dá se cpát skoro do všeho, od margarinu po párky. Přitom (vzhledem k láci suroviny) se na tom vydělá podstatně víc, než na potravinách z jiných surovin, protože je možné ji relativně více předražovat.

Jediné rozumné řešení je bojkotovat soju jako takovou, bez ohledu na to, jestli je GMO nebo není. Ale to znamená i bojkot levných uzenin (některé párky obsahují v sušině až 80% sojové bílkoviny) a tlak na povinnost deklarovat nemasové příměsi do masných výrobků.

40642

16.1.2005 0:24

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 40641

Psal jsem a podpis se nezobrazil.

40643

16.1.2005 1:49

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 40643

Víte, že se mně to včera stalo taky? Mám pocit, že pomůže, když vyčistíte všechna cookies. A přechodné soubory.

40647

16.1.2005 10:56

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 40641

Právě v tom je ten problém. Zhoubné vlivy tohoto amerického svinstva se mohou projevit třeba v páté generaci nadšených konzumentů. Koho pak půjdou žalovat? [naštvaný]

40663

18.1.2005 15:30

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Comodor Falkon 212.?.?.?

Reakce na 40663

Nemyslím, že by to mělo nějaký vliv... GM je v podstatě jen urychlené křížení... Spíš jde o to, kontrolovat mutace v plodinách...
(například aby nezačaly produkovat toxiny, či neměly tendenci samovolně zmírat...)

40791

18.1.2005 20:39

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 40791

Nemyslím, že by to mělo nějaký vliv....

Víte pane, mezi prostým lidem je rozšířené pořekadlo, že myslet znamená (censored)- ne vydavatelem!; vědět. Nikdo vám nebrání, abyste GMO konzumoval, firma Monsanto bude nadšená a možná vám své produkty dodá i zadarmo. To je nápad! Vy a vaše rodina si bude po několik generací dávat do nosu a po těch letech se přesvědčíme, jak se vašim potomkům daří. [mrknutí jedním okem]

40795

24.2.2005 20:29

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Comodor Falkon 194.?.?.?

Reakce na 40795

[velký smích] Trochu jste to překroutil Modráčku (Btw. Nemá váš nick něco společného s jedním pokrokovým středoproudým politikem z první republiky?)

Jíte banány? Pokud ano, pak vězte, že byly vyšlechtěny za desítky let do současné podoby, která je natolik zmutovaná, že sterilní (banány neobsahují semena..)

A stalo se snad, že by někdo urpěl nějakou újmu po konzumaci banánů? (Já vím, zatím neuběhlo tolik generací..)

To samé platí i o pšenici a dalších kulturních plodinách, které si lidstvo šlechtěním vylepšovalo...
A přece se z nich lidem nic nestalo...

Že by se tedy nyní stal nějaký zázrak a nějaké změny se začaly objevovat? Inu vyloučit se nedá nic, ovšem takový produkt by byl sám o sobě nestabilním a dobu vývoje (trvá mnoho generací, než se ustálí žádoucí vlastnosti a DNA se stane stabilní) by neměl šanci přežít už proto, že jedinou možnou formou narušení jiné než vlastní DNA je produkce určitých toxinů, které by stejně jako případného konzumenta likvidovaly rostlinu samou...

Maximální škody mohou být ve sféře nových alergenů, ale ani zde už nic moc nového přijít nemůže...
(I já sám nemůžu nenadopován vylézt například k normálnímu kukuřičnému poli v květu či se listů dotknout, aniž bych neriskoval solidní přidušení, pozorování světa jako přes závoj a extrémě svědivé otoky na mnoho hodin poté, takže nějaký nový alergen mě už nevytrhne...)

44175

15.1.2005 21:09

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Ig 81.?.?.?

Je to jasné, je to snadné. Na Monsanto je a hlavně bude každý krátký, protože násilně genticky modifikovaným plodinám se nedá konkurovat a fermář, který bude chtít zůstat ve směru kvality poctivý, to bude mít moc a moc těžké, nakonec zkrachuje. Já ta kvanta biojedů do těla nechci. To znamená, že abych si sehnal políčko... Na které mi modifikovaný pyl bude hmyz přenášet pyl tak dlouho, až bude jedno, jestli pěstuji sadbu "zdravou" nebo "zparchantělou". Těla lidé nacpaní patologickými svinstvy budou poctivě sledovat křivku nárůstu rakoviny a dalších "civilizačně-modifikačních" chorob. Poté si ručičky zamne farmaceutický průmysl, protože "léčení" teěchto darů modifikované přírody je nemožné, tudíž nákladné a zdlouhavé. Vsadím boty, že šéfové těchto nadnárodních zhovadilých, vraždících koncernů nikdy nelili za svoje žebra např. "potravinový" olej litr za euro, jako většina lidí v civilizovaných zemích. Mimochodem - do mazlíčka auta lejeme olej litr za 10-15 euro, do sebe za desetinu, a to z modifikovaných plodin. Co dodat?

40637

16.1.2005 10:08

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Premiér 194.?.?.?

Reakce na 40637

Co dodat? Inu, sádlo.... domácí sádlo z domácího prasátka... a máslo z domácí kravičky... a krmit po staru, tedy bez sóji a bez kukuřice.

40659

15.1.2005 21:20

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Ti nebozi farmari (totalne zavisli na ultra-silnem pesticidu Roundup) nemaji de-facto zadnou jinou volbu, nez prijmout GM made by Mosanto - protoze "skudci" si vyvinuli uz temer imunitu i proti Roundupu (po jeho dlouhem pouzivani) a vyssi davka zabije jejich urodu - nizsi bude znacne ponicena "skudci"...

Takhle smrtici balance je zene do naruci (spis osidel) Mosanta.

Problem se mi jevi v tom, ze lide nechapou, ze ti "skudci" jsou soucasti ekosystemu a potravniho retezce a ze je nemuzeme vyhubit. A protoze vetsina puda je dnes obdelavana, tak je budeme muset tolerovat v urode - jinak to nepujde. Pouzivani GM plodin je de-facto jen novy ultra-ucinny zpusob valky proti "skudcum". Vkladani genu do plodin, jenz se rozlozi v zaludcich skudcu na pro ne jedovate latky mi prijde uplne silene, a presto se to praktikuje [překvapení]


zdenek - any, smlouva je smlouva a jedina sance techhle farmaru je se soudit proti monopolizaci trhu - proti te smlouve nemaji sanci - a - bohuzel - i tak jsou jejich sance male. Mosanto je nadnarodni podnik...


Modráček - znaceni byt musi, nejlepe bych zakazal dovoz i vyrobu... [zahanbení] Doufejme, ze se najde vice lidi, jenz chteji verit svemu jidlu a neskondit jako amici takhle:

http://bendib.com/environment/Horn-of-Plenty.jpg

40638

16.1.2005 12:30

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Petr Vanek 216.?.?.?

Reakce na 40638

>Ti nebozi farmari (totalne zavisli na ultra-silnem pesticidu roundup) nemaji de-facto zadnou jinou volbu, nez prijmout GM made by Mosanto - protoze "skudci" si vyvinuli uz temer imunitu i proti Roundupu (po jeho dlouhem pouzivani) a vyssi davka zabije jejich urodu - nizsi bude znacne ponicena "skudci"...

ti, kteri jsou jeste dnes na zavisli roundupu zavislymi byt nemusi.

konverze na organic je mozna a to i ve vetsim meritku (mam ted na mysli v lidskych mezich, ne sjednocene komunisticke kolchozy nebo severoamericke farmarske giganty, ale verim, ze postupne by se na tom dalo pracovat, studie na toto tema myslim existuji...). (doporucuji shlednuti filmu "My Fathers Garden" - Miranda Production (google je vas pritel))

tim nechci rict, ze pouze farmari nas spasi, zvlaste kdyz US legislativa umi poradne zatocit i s konceptem povodne zdraveho jidla: http://www.eastbayexpress.com/issues/2005-01-05/news/feature_print.html

>smlouva je smlouva a jedina sance techhle farmaru je se soudit proti monopolizaci trhu - proti te smlouve nemaji sanci - a - bohuzel - i tak jsou jejich sance male. Mosanto je nadnarodni podnik...

farmar musi neco delat, to ano, ale jak uz nekdo psal nahore: my delame volby jake jidlo budeme kupovat, jist a tim podporovat jeho produkci.

osobne vidim sanci v lokalnim obchode. a kdyz mit policko asi pro kazdeho neni realne, pak jsou tady potravinove kluby, co-opy nebo CSA ( http://biodynamika.cz/article.php3?id=5 )

40669

16.1.2005 10:49

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

pavel 66.?.?.?

Společnost Monsanto si zvolila rozvoj těchto technologií za svůj strategický cíl a tento záměr naplňuje i v České republice prostřednictvím komplexu Ekotech.

Ekotech systém
Ekotech je integrovaný systém hospodaření v zemědělství využívající synergie produktů, jež společnost Monsanto vyrábí a nabízí. Výsledkem spojení herbicidů, osiv a pěstebních postupů jsou ucelené technologie pěstování plodin přinášející řešení a efekty v ekonomice a ekologii při hospodaření na zemědělské půdě. Ekotech je nový ekonomický a technologický systém zemědělské výroby, využívající nejnovějších poznatků a zkušeností, vedoucí k efektivnímu a ekonomicky výhodnému způsobu hospodaření. Ekotech nabízí a svým uplatněním zajišťuje efektivní způsob řízení nakladů a rentability výroby plodin, čímž umožňuje konkurenceschopnost v otevřeném ekonomickém prostoru.
www.monsanto.cz

40662

17.1.2005 10:50

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 40662

Hezké vnitropodnikové školení. Bohužel je tento ekonomicky efektivní pěstební systém v příkrém rozporu s působením na zdraví obyvatelstva, které je fakticky přinuceno konzumovat produkty, vzešlé z tohoto ušlechtilého postupu. Samozřejmě, že to firmu Monsanto nezajímá. Tu zajímá jen krátkodobý zisk, ostatně jako všechny transnárodní giganty. Jak uvedl jeden z korespondentů přede mnou, rostliny a plodiny se ve volné přírodě a při použití tradičních pěstitelských způsobů vyvíjely dlouhou dobu, není tedy možné pokoušet se o skokový průlom bez rizika vážných následků. Já GMO prostě konzumovat nebudu, samozřejmě, pokud o tom budu vědět. [naštvaný]

40724

17.1.2005 2:19

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Jakmile nejaky monopol se dostane navrch celemu tomu sistemu poptavky a nabidky a ovladne trh,tak se stane nelitostnym.
Jejich zamer je zotrocit zemedelce a nedat jim naprosto zadnou moznost,hlad po dolaru zcela zasini jejich humanitu,jestli vubec neco takoveho jeste existuje v obchodnim podnikani,spise je to cesta pres mrtvoly ke zlatemu teleti.
Farmar je donucen brat umela hnojiva ,je donucen od nich kupovat osivo,ale to osivo dava produkt ,ale nejde jej pouzit k dalsimu seti,tim je zaruceno ,ze farmar ,kdyz chce znovu osit sva pole ,tak musi opet nakoupit osivo na jeden rok od teto spolecnosti ,jez pomoci svych vyrobku manipuluje framare a tim i celou spolecnost v cenach na trhu a jinem,tim se dostanou do posic ediktatury a to je konecny vysledek jejich podnikani,neomezene moznosti s neomezenym prijmem,toto vse je konecnym projevem kapitalismu ,ktery se takto projevuje nejenom v zemedelstvi ,ale ve vsem kolem nas ,od miltantnich odborech,ucitelu a zdravotniku,az po manipulanty trhu,kteri urcuji ceny a okradaji celou spolecnost a stavaji se stinovymi vlaci nasich vlad,nebot jejich penize ,delaji politikum volby na druhou stranu,politici zakonne napomahaji temto spolecnostem v nezakonne cinnosti,kdy nam spotrebitelum zdrazi i vodu padajici z nebe a nasi politicti representanti nas presvedci ,ze je to tak spravne,zdravi rozum hyne pod naporem materialismu ,jez je provazeno zdravym kapitalismem-vytridustvym za kazdou cenu.

40706

17.1.2005 13:12

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 40706

Pane Roberte
Celkove s Vasim clankem souhlasim.Snad jen bych chtel pripomenout jen to, ze stale je na trhu zakon Nabidky a Poptavky.
Pokud nemusim, ze zasady nekoupim.Problem nastava jen tehdy, pokud musim.
Ale taky musim uznat , ze jedine zdrave uvazujici supermarkety delaji hodne prace i za posledniho konzumenta.Napr. dlohodobe cena mouky na ceskem trhu se v supermarketu Globus pohybuje kolem 6 Kc za kilo, coz znamena, ze za hodinovy plat si delnik koupi 15kg mouky. A taky musim uznat, ze takovych komodit je spousta. Vsichni vydelaji.Vyrobce, supermarket i konzument.
Nesmi se to ale zvrtnout. Prozatim je zde v Cesku uplna pohoda, co se tyce jidla. A jidlo je jedna z nejdulezitejsich komodit.
A protoze mohu porovnat, kvalita jidla je zde nyni na stejne urovni jako v USA, ne-li vyssi. Respekt. Samozrejme se ale bojim, ze budounost muze byt jina. Ale to je se vsim tak, ne jen s jidlem atd.
Pekny den z Jizni Moravy, preji

40729

17.1.2005 17:52

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Monsanto v cr?! Paneboze, to si zada o blokadu! [překvapení] [naštvaný]
Pryc s nimi! [naštvaný]

Nohejl - v jedinem jsi malinko nepresne - semena z Monsanto plodin se stale daji, zdase, pouzit pri pristi setbe. Jinak by se o to nesoudili s farmari, kdby to neslo/nikdo to nemohl udelat [mrknutí jedním okem]
Alespon takova je ma logika, ze to jde.
Jen je to zakazano smlouvou. [oči v sloup]

Tak jako tak, GM nebrat.

I kdyz je mozne, ze jejich pozivani nema zadne nasledky pro zdravi, tak je nepochybne, ze GM plodiny maji vazne nasledky pro zivotni prostredi... [pláč]

40742

17.1.2005 23:52

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 40742

Zřejmě je to pro nás jediné řešení - potraviny z GMO plodin zřetelně označovat a nekupovat.

40757

18.1.2005 4:06

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

VEvrope mate jine moznosti ,nez dnes v Australii,tady se mnohe veci projevuji tim zpusobem ,jak jsem napsal,ale Evropa to prijme pozdeji,to je otazka casu.V necem vsak je Evropa pred Australii,te dse mluvi ,ze nebudou k dostani v Supermarketech vitaminy,ktere doposavat byly vsude k mani,takze ,uzrcite i Australie bud enasledovat tento zakaz,pokud chces vitaminy,tak k doktorovi a zaplatit za navstevu.Jedna z velmi dulezitych veci je voda ,o tu byl boj v Latinske Americe,kde v Bolivii v nekolika dennich demonstraci zahynula rada lidi,kdyz vlada odprodala vodovod zahranicni spolecnosti,ktera okamzite udelala sve ceny a nastalo vzboureni,kde musel nakonec president oznamit ,ze smlouva je zrusena.V Australii si farmar udela prehradu na svem pozemku do ktere stahoval destovou vodu,ale uz mame prvni pripady ,kdy byrokrati od vlady mu to prisli zuctovat ,ze pouziva vladni vodu,ne dar z nebes,mluvise ,ze vsechny nadrze ,obdrzi pocitac spotreby vady a bude se pocitat,kolik spotrebujete,vlastene dnes tato komonita je predmetem valky mezi Palestinci a Israelci,kde zide reguluji vodu ve velke spotrebe pro sebe a pomalu nic Palestincum -tudiz ,je to jako zbran proti nim ,je donutit odejit.
Jakmile najaky monopol ovladne trh,tak je zle pro zakaznika,dokud existuje konkurence,pri ktere se mnohdy firmy samy domluvi,kdo kolik bude pocitat,tak stale mate jakousi moznost manevrovani,ale to vse pomine ,kdyz monopol ovladne vse.

40769

18.1.2005 22:45

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 40769

A bude to všechno ještě mnohem horší, jen co se trochu omezi globální stmívání http://www.blisty.cz/2005/1/18/art21551.html

40802

18.1.2005 20:46

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Nohejl - pokud by me nekdo chtel uctovat za zalivani destovou vodou, tak se se se zlou potazal. Ze si to nechate - vas problem.

A nemysli si, my se v Evrope GM srackam jen tak nedame [mrknutí jedním okem]

...jdu se prihlasit k nejakym telenym extremistum a nicit pukusne Monsanto GM zahony [naštvaný] (uz tady tusim zadne nejsou... [smích] )

40796

20.1.2005 13:01

Keď vtáčka lapajú ...

Dan z Piesku 147.?.?.?

Firmu Mosanto nemám rád, rovnako ako Avesis a ďalšie osivárske firmy. 70 % trhu osív v celej Amerike kontroluje 5 najväčších osivárskych spoločností. Checel by som upresniť, že možnosž patentovať živý organizmus vznikla až 1985. Stačilo 15 rokov, aby z tisícok osivárskych firiem zostalo 5 - všetko prepojených na chemický a farmaceutický priemysel. Nie je kde kupovať nemodifikované osivá, všetky významné osivárske firmy majú svoje patentované GMO. Oni šli do vývoja s tm, že pochopili, že musia ovládnuť trh tam, kde sa dá, teda u osív. Farmári o tom netušili, veď dostávali jed po kvapkách. To isté sa deje dnes a tu. Pôodné osvedčené odrody sú vyraďované a nahradzované. Sortiment povolených odrôd sa zúžil.

Riešenie problému farmárov. Žaloba za kontamináciu sadby. Potrebujú jeden rok keď nakúpia sadbu inú a nekúpia Rondup. Potom môžu a úspešne žalovať Mosanto, že im kontaminovlao sadbu cez susedných farmárov a budú úpešní. Len nemôžu porušovať zmluvu, teda kupovať Rondup bez osiva. Môžu mať vlastné osivo, ale bez Rondupu. Ak kupujú Rondup a osivo nie, sami sú si na vine ... Kúpiť ne-GMO osivo začína byť v USA problém.

40939

10.4.2005 5:36

RE: Keď vtáčka lapajú ...

xmort tmoravec (zavináč) danforthcenter (tečka) org 65.?.?.?

Reakce na 40939

Naprosty souhlas. Na toto by se mela zamerit pozornost medii a ne placat neco o tom, jak jsou GM plodiny nebezpecne.

48655

20.1.2005 21:18

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Karel z Čech 212.?.?.?

Nejen v bušistánu a v Evropě se zakazuje rolníkům používat jiné osivo, než jen od amerických firem.
Nová zpráva organizací GRAIN a Focus on the Global South zjišťuje, že v Iráku připravují Spojené státy nový zákon, který zakazuje rolníkům ponechávat si osivo z vlastní úrody a tím přihrává trh s osivem do rukou nadnárodních korporací. To je podle autorů zprávy katastrofální zpráva pro irácké zemědělce, pro biologickou rozmanitost i pro potravinovou bezpečnost země.

http://www.blisty.cz/2004/11/22/art20765.html

40999

21.1.2005 6:39

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

EU takes aim at junk food adverts

Clovek nikdy nevi ,co tou dirou v hlave do sebe nahazi.

Markos Kyprianou, the EU's health and consumer affairs commissioner, said that unless voluntary steps were taken, the EU would introduce legislation.

He said the move was needed to fight rising levels of obesity and he wanted significant commitments from the food industry within a year.

Experts estimate that almost 25% of children in the EU are now obese.
According the latest figures from the International Obesity Taskforce, 36% of nine-year-olds in Italy are overweight or obese. In Spain, 27% of children and adolescents are affected.

"The epidemic appears to be accelerating out of control," Philip James, chairman of the International Obesity Task Force, said last year.

"Things are worse than our gloomiest predictions."

About 400,000 are becoming either obese or overweight every year.

41044

21.1.2005 15:51

RE: Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 41044

jasne, jsem liny, sezeru 3x vice nez ostatni, nejakym nedopatrenim z toho ztloustnu a uz je tady cas hledat vinika.

41085

21.1.2005 18:22

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Karel z Čech - ten clanek z BL je absolutne sileny, dal by se shrnout jako Bushistan vyhlasul valku Irackym rolnikum a tim vlastne nedal Iracanum jinou sanci na preziti, nez vyhnani Amiku z Iraku [překvapení] To uz je fakt moc. Je cas na nejakou protiakci proti USA... [naštvaný]

Robert Nohejl - zni to hezky, ale neuvazuje se o uvolneni zakazu dovozu GM zmetku a podobnych vecech, ze ne? Jeden u EU nikdy nevi... [oči v sloup]

41102

22.1.2005 2:46

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

At to vezmem z jakekoliv strany,tak stejne velke koncerny prosadi svou ,pomoci darecku-uplatku u politiku,zvlaste ve volebnim obdobi,kdy politici maji kapsu zejmena hlubokou,potom ovsem bude nasledovat vyuctovani,kolik stalo znovuzvoleni a tim i co ted na oplatku udelas pro nas.Takze ,zakaznik v prodejne stejne bude osalen a nedostane spravne informace a odbornici mu predlozi jen to ,co se jim bude hodit,tak ,jak to udelali s kampani proti a pro koureni,vedec kritisoval koureni,tak mu nabidli misto primo v laboratori tabakoveho prumyslu a dali mu zaukol hledat a zverejnovat ,co je na koureni dobreho,co je spatneho,o to se staraly ,aby to nikdo mimo nich necetl a tak soud dostal upozorneni,ze tyto materialy byly zniceny-spaleny a dalsi procesy na odskdneni se nekonaji.
Takze si nemyslete ,ze dnes uz "omylem " neco nekoupite ,co je geneticky upraveno a nebo plne predelano,sila penez je vzdy silnejsi ,nez rozum a politici nepouzivaji rozum,to by nikam nedosel.Konsumni spolecnost musi sama,ale kde vzit na topenize ,utvorit dohlizeci organ,ale i to neni mozne ,nebot spolecnost je lina ,kontrolovat sve politiky a jejich nikdy nesplnene sliby,takze,stejne neco bastime,tak ,jak potraviny plne umeleho barviva a konzervacnich prostredku,jen, tak nahodou jsem zkontroloval limonadu,podle cisel chemikalii,cislo-velic enebezpecne pro deti ,podporuje rakovinu-a prodava se to a koukal jsem jak maminky plni nakupni vozik pro sve deticky doma,ta limonada mela na dvanact chemickych cisel-pekny hnuj,ale dobre se prodava.

41136

24.1.2005 0:30

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Nohejl - radeji premyslej a navrhni system, jak politiky prinutit hrat pro a za obcany a ne pro a za sponzory [mrknutí jedním okem]
Bude-li tva idea uspesna, muzes konkurovat neokonzervatistum, pac ten brajgl, do ktereho nas zatahli, je sakra hluboky [naštvaný]

41242

24.1.2005 6:21

Firma Monsanto žaluje farmáře za pirátství

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

System tady je ,ale lid ejej nepouzivaji,jsou to volby,kdyby navrhovali sve kandidati s pravem odvolani ,kdyz by neplnili slibi volicu,tak ,byste vsichni videli ,jak by se ruzne nezmenitelne veci ,zmenili pres noc,kampeny by se mohli uplatit ,jak by chteli a lide by jejich kanddaty vubec nepripustili na volebni listinu,kazdy provinily politik,co by jim slouzil by byl v pristich volbach verejne zamitnut verejnym minenim lidu a bylo by po "tlacence" a jeste k tomu by nastalo vysetrovani o uplatkach.
Co ,vsak delat s masou lidi ,kteri hodi listek do urny a mysli si ,ze udelali vse ,co je v jejich silach?
Co ,delat s lidmi,kteri v lenosti mysleni si mysli,at delam ,co delam ,stejne veci nezmenim?
Co ,delat s lidmi ,kteri tradicne voli,treba na priklad labor-delnickou stranu,kde vsichni politici se chodi na lopatu koukat do musea v ramci svych pravnickych rychlokvasenych diplomu?
Sam jsem byl svedkem ,ze volic se mne ptal,co jsou vubec ty politicke strany zac ?
Ignorance ,lenost mysleni je zivnou pudou pro politicke sejdire vseho druhu,kde by byli,kdyby na pude parlamentu,zacli provozovat jiny program ,nez to ,co by lide chteli a druhy den by byli odvolani,co myslite ,ten druhy,co by jej zastupoval,riskoval by to same?
Co je to za system-demokraticky,kdyz 70% naroda se vyjadri proti valce v Iraku a presto premier zavede narod ,aby byl spojencem utocnika v nelegalni valce ,jak rekl Koffi Amann v IN !!!!!

41250

12.1.2006 15:14

Pomozte mi plosim potrebuju to do skoly

Vojta steoanek ValterMichael (zavináč) seznam (tečka) cz 193.?.?.?

Chtel bych se zeptat kolik budu potrebovat litru rondop na 340m krychovych dekuji za odpoved

87772

Tuto stránku navštívilo 7 999