Diskuze k článku

To my jsme zasraní teroristé

Příspěvků 16

7.10.2024 7:38

Porovnání dvou citátů napoví zásadní věc

Olafson 178.?.?.?

„Mír nemůže být držen násilím, může jej být dosaženo pouze porozuměním.“
Albert Einstein, 1879-1955

„Míru nelze dosáhnout násilím, lze jej dosáhnout pouze pochopením.“ — Ralph Waldo Emerson americký filozof, esejista a básník 1803–1882
---
Rozdíl je evidentní, že?! [smích]

No a tak je to s těmi slavnými "vyvolenými", co pořád a neustále jen kopírují své vzory a vůdce a přinášejí buď jen to, co již tu bylo a lehce modifikují(platí i ve fyzice a obecně ve vědě) a nikdo se z nich nepoučil, že páchat druhým zlé věci přináší adekvátní reakci.

„Chovejte se k lidem tak, jak chcete, aby se oni chovali k vám. Dávejte a bude vám dáno...

Petr Fiala, hlásící se také k původu "vyvoleného lidu" je prý věřící katolík. Takže premiér nějak ignoruje základní morální principy křesťanství, podporuje zabíjení tisíců Slovanů ve válce za zájmy nové Chazarie a má víru jako výraz alibismu a pózismu pro získání několika stovek volebních hlasů? A tak je to i v té slavné Americe, odkud se to kopíruje vesele k nám...

Jinak je třeba si militantní islámské organizace nějak neidealizovat, ono jich je za celá staletí až nad hlavu.Předvedli svůj "pokojný islám" pocházející z pěti mojžíšských knih také bohatě i na Evropanech! ... autorka článku má ode mě za snahu probudit Ameriku a západ k míru pět hvězdiček!

411230

7.10.2024 14:36

RE: Porovnání dvou citátů napoví zásadní věc

oldo 46.?.?.?

Reakce na 411230

Oba citáty jsou jen obyčejné floskule, které nemají žádný význam. Lidé ve většině ničeho takového nejsou schopni, je to utopie a my si lžeme do kapsy.

411234

7.10.2024 20:01

RE: Porovnání dvou citátů napoví zásadní věc

Olafson 178.?.?.?

Reakce na 411234

Myšlenky uložené v jádru těchto známých citátů Emersona a Einsteina naopak mají velkou ideovou hloubku a oslovily tisíce lidí. JInak by se nazapsaly, ve své době. Vyjadřují velice prostou myšlenku, jak velice důležité je porozumění, poznání jeden druhého, při mírovém úsilí, kde ztroskotává jakákoliv snaha násilím(arogance a mocenský tlak) dospět k mírové dohodě. Pouty a strachem z opakovaných represí nelze dosáhnout trvalého míru.

Podobné "credo", jež velice mohutně ovlivnilo společnost po roce 1989 vyslovil velice sofistikovaně Havel, na rady svých filozoficky myslících přátel (Patočka). (Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí- heslo vycházející ze zástavy ČR- v rozšířeném smyslu- ukazující směr kam se mají upínat naději lidí ke změně.)A každý, kdo byl tehdy na demosntracích proti komunistické zvůli a totalitě ho napsal jako základ své budoucí víry a vzhlížel k němu jako k zářné budoucnosti. Málo znáte lidi a dějiny, pokud tvrdíte, že podobné výroky jsou prázdné floskule. Však brzy přijde čas, kdy bude třeba vytvořit stejné modely a hesla pro změnu. Bez nich nedojde k žádné proměně společnosti. Víra bez skutků, je mrtvá. Nic se tedy nemění, jen se řeční....víte co mění dějiny lidstva a společnost? Silné ideje vyslovené v pravou chvíli na správném místě, někým, za nímž jde národ. (Masa a moc- Elias Canetti, kupř).

411239

7.10.2024 23:53

RE: Porovnání dvou citátů napoví zásadní věc

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 411239

jj, jedna "prázdná floskule" na správném místě podpořená TV klipy tvoje rouška chrání mne a moje rouška chrání tebe byla hodně silná idea pro dav debilů, který tedy ze své svobodné vůle bude skrze "víru" a své skutky mrtvý...

jinak s vámi vesměs nesouhlasím, na tom pánovi z patentového úřadu je akorát zajímavé, že ho soukmenovci dosadili do patentového úřadu, proč asi si můžete dnes už domyslet...

411244

7.10.2024 14:50

RE: Porovnání dvou citátů napoví zásadní věc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 411230

A proč by různí lidé nemohli mít podobné myšlenky a nápady, dokonce nezávisle na sobě? Fyzika a filozofie jsou dnes dost oddělené světy, takže spíš mám pochybnosti, že fyzik Einstein od filozofa Emersona vůbec kdy nějakou knihu otevřel a četl, natož aby se zabýval jeho citáty. Naopak, jsem si jistý, že většina dnešních přírodovědců tzv. filozofy vůbec nečte (ať už si o tom myslíte cokoli) a dívá se na tento obor se značným despektem - a to tím víc, čím jsou ti přírodovědci blíže tzv. rigorózním oborům, matematice a fyzice. Nepřesnost a vágnost filozofických formulací na adepty těchto oborů většinou působí jako rudé sukno na býka, takže se s filozofy většinou míjejí a pravděpodobnost, že by se mohli vzájemně oslovit, je blízká nule. Typicky jde o téma "nekonečno" a podobné věci.

O Einsteinovi se občas spekuluje, že jeho myšlenky nebyly zcela původní, jako originální zdroj se uvádějí matematici Lorentz, Poincaré a další, ale dokázat, že jeho přínos nebyl vůbec žádný, to by šlo asi velmi těžko. Ve vědě bývá bohužel dost běžné, že někdo nějaké myšlenky přeformuluje trochu jinak, pro širší komunitu stravitelněji a ono se to ujme víc, než původní zdroj.

Že dochází k jisté synchronicitě mezi vědci, kteří spolu vůbec nekomunikovali, je možné dokázat na příkladě Newtona a Leibnitze, kteří vytvořili základy infinitezimálního počtu zcela nezávisle na sobě.

Mám dojem, že jsme už spolu kdysi o něčem diskutovali, Vy jste měl pocit, že jsem z číchsi myšlenek čerpal, zatímco ve skutečnosti patřím mezi ty ignoranty, kteří moderní filozofy (z časů, kdy se přírodní vědy už oddělily) takřka nečtou [smích] . Takže to bude také ten případ, kdy mne napadlo něco podobného, jako někdy jindy někoho jiného...

411235

7.10.2024 19:39

RE: Porovnání dvou citátů napoví zásadní věc

Olafson 178.?.?.?

Reakce na 411235

Výše zmíněné citáty nejsou obyčejné prázdné myšlenky(floskule). Ukazují filozofické a osobní přesvědčení, že skutečný vědec je současně umělcem(Einsteinův i Emersonův názor) a má na společnost, za určitých podmínek a v relevantní míře snažení, obrovský vliv.
Záměrně jsem posunul závěry tématu do jiné úrovně myšlení, protože článek opakuje základy konceptuální gramotnosti v současném světě. Ovšem co dále? Jak se orientovat, když to, co článek konstatuje již víte. Možná 15 let i více. Stále se opakuje stejná rovnice a dosazené proměnné do vzorce vykonávají své výsledné , ořčekávané operace.
Kde je tedy to optimální a relevantní řešení té zapeklité rovnice?! Jak jí dát nový směr a neenchat jí působit dílo destrukce. Právě tito významní vědci ovlivnili svět více, než globální mocnáři a prediktoři, což se projeví v jistém okamžiku krizového bodu dějin lidstva. A tam, do krajiny porozumění ,je třeba směřovat současnost

Není tu dost prostoru na příbuzná témata, která otevírají brány poznání těm, kteří vítají pokoj a mír, chtějí ho prosazovat i ve vědecké komunitě.

Synchronicita myšlenek je běžný jev, ovšem plagiát nelze nazvat synchronicitou,

Einstein rozhodně vyšel ve svých citátech z Emersona, protože se jako věhlasný vědec velice snažil zařadit mezi uznávané myslitele a učence.
Např.
https://blogs.uoregon.edu/uoundergraduateresearchs...

411238

8.10.2024 11:59

RE: Porovnání dvou citátů napoví zásadní věc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 411238

Já nikde netvrdil, že ty citáty jsou prázdné myšlenky - příspěvek s tímto obsahem patří jinému diskutujícímu. Naopak s Vámi v obecné rovině skoro ve všem souhlasím.

Jenom si troufám poznamenat, že samotná myšlenka, že k míru je potřeba porozumění, je natolik jednoduchá až triviální, že je dostupná prakticky komukoliv. Každému, kdo vyvine v tomto směru určitou intelektuální aktivitu a není potřeba z někoho vycházet. Dokáže to i vrátný nebo uklízečka, i když jejich formulace by byla nejspíš více jadrná a méně učesaná.

Na rozdíl od pochopení a vystižení struktury Vesmíru a její zachycení do nějakých pravidel, axiómů, postulátů či zákonů. Což dělají právě přírodovědci, hlavně fyzikové a matematikové. Odkaz, který uvádíte, je sice zajímavým zamyšlením, ale naprosto v tomto směru nic nedokazuje. Museli bychom se zeptat samotného Einsteina nebo někoho z jeho okolí, jestli opravdu Emersona četl. Nebo zapátrat, zda se někde o Emersonovi zmiňuje, že jej intelektuálně ovlivnil.

Daleko závažnější jsou například otázky kolem Lorentzovy transformace, která je staršího data, než Einsteinovy práce, ale z jeho postulátů vyplývá, dá se z nich odvodit. Museli bychom se nimrat v pracích prvních relativistů a geometrů, což už jistě mnozí udělali, ale k jednoznačným závěrům nedošli. Osobně to považuji za ztrátu času. Bylo tam nějaké informační pole, vzájemná komunikace v rámci komunity, ale když se otázky prvenství nerozřešily tehdy, těžko to lze udělat dnes. Faktem je, že fyzikální komunita Einsteina uznává a těžko to lze svést jen na to, že byl Žid.

A narazili jsme přitom na obecný problém s filozofií a filozofy. Jejich myšlenky jsou mnohdy bohužel naprosto triviální, že by napadly a jistě i napadají kde koho, ale oni se nerozpakují o tom hezky, moudře a vybroušeným jazykem hodně napsat. Na druhou stranu je fajn, že je to někde zaznamenáno a je možné se na to odkázat.

411248

8.10.2024 21:36

RE: Porovnání dvou citátů napoví zásadní věc

Olafson 178.?.?.?

Reakce na 411248

Díky za promyšlený a vynikající komentář!

411254

8.10.2024 22:44

RE: Porovnání dvou citátů napoví zásadní věc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 411254

Vážený pane, děkuji - přes občasné rozdíly v názorech, vždycky mi bylo ctí s Vámi diskutovat!

411255

9.10.2024 5:36

RE: Porovnání dvou citátů napoví zásadní věc -Židé a moc-

Olafson 178.?.?.?

Reakce na 411255

Doplnění, nejen k úvodní výzvě ke srovnání citátů:

Téma synchronicity je velmi zajímavé, leč obdobnost není často náhodná jako třeba v případě až neuvěřitelné podobnosti Smetanovy Vltavy a izraelské hymny Hatikva(Cohen). Když se na téma podívá badatel podrobně, je překvapen, kam až ten zpěvný, přitažlivý hudební motiv sahá. Smetana osobně poznal i francouzského skladatele Camille Saint Sense(v odkazu cca 5 minuta), který v Bretoňské symfonii motiv ze starších dob vložil. Takže nemusí jít nutně o plagiátorství v dnešním smyslu, ale naopak o záměr zachovat a představit lidovým motivem jadrněji svoji zemi, myšlenku, záměr. Ale shodným motivům a idejím, což je silně příbuzné, už nelze připisovat originalitu(autorství) a prvenství v díle...(platí to obecně i ve vědách, výše) [smích]

The story of La Mantovana:

https://www.youtube.com/watch?v=UfFLKBLq_sU

Většině čtenářů Zvědavce je téma článku známé a často opakované, proto jsem otevřel dveře k příbuzné tématice. Ta se občas objevuje v souvislosti s historickou skutečností, že židé vždy jiné etnikum něčím(svojí mimořádně jinou odlišností v důsledku tradic a zvyků spojených s judaismem) buď přitahovali nebo naopak dokázali vyvolat silné emoce jdoucí do nenávisti. A protože jsou rozeseti po celém světě a velmi často jsou zakotveni v mocenských pozicích...

A proč téma Židé a moc je jasné, neboť ovlivňují dějiny mnoha zemí světa, tedy i amerického obyvatelstva pod vlajkou s pruhy a hvězdami, jsou v zákulisí amerických válečných výprav od počátku USA(zednáři). V průběhu historie však bylo až přespříliš toho, co jimi bylo ukradeno jiným národům, že se zvyk "chlubit se cizím peřím" stal jakousi etnickou, opakující se vlastností podobné trvalé a mocné kletbě táhnoucí se snad ze starého Egypta, odkud si prchající etnikum nakradlo mnoho cenností a zboží...(Bible to dokládá ze starších dob).

Často se ve veřejných projevech v USA užívá závěrem klasická, patriotická věta: God Bless America. Jakého boha má však řečník na mysli je poněkud zapeklitá věc, právě k tématu Židů a moci v USA. Myšlen je pravděpodobně ten bůh židovský, čímž jsme znovu u tématu článku - ZPĚT....

411263

7.10.2024 14:18

likvidace Izraele a světového židovstva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 192.?.?.?

Njn. připravuje se likvidace Izraele a světového židovstva, jak to měli v plánu už před 70 lety, jen se to díky existenci SSSR poněkud pozdrželo.

On totiž byl Izrael od počátku koncipovaný jako koncentrák pro židy.
Ty židy co nestihne zlikvidovat nacistická mašinerie, shromáždí v poušti a tam je ručníkama umlátí okolní arabi.

Přičemž momentálně tam pozorujeme 1. fázi, kdy dochází k tomu že s izraelci nikdo nebude mít soucit, až je budou likvidovat. Poté co provedli v gaze.

Tohle už před 7 lety předpovídal a před tím varoval ve svých pořadech "ten kdo plácá nesmysly a nikdo ho nebere vážně" - tedy V.V.Pjakin.

411232

8.10.2024 23:23

RE: likvidace Izraele a světového židovstva

F&T 45.?.?.?

Reakce na 411232

Dneska říkal Pjakin, že Izrael si za sebou spálil všechny mosty.
A přitom Pjakin popisoval postup, jak mohl Izrael bojovat aby měl daleko větší šanci na vítězství.

Drtivou většinu válek vyhrával Izrael díky pomoci celosvětového společenství. Celosvětové společenství uvalilo sankce na zemi, která s Izraelem bojovala. Ale po genocidě v Gaze kde povraždili 40000 lidí je pro celosvětovou veřejnost daleko těžší se semknout na podporu Izraele.

V Izraeli nechápou, že se ve světě "něco" změnilo a chovají se jako kdyby všechno bylo při starém.

411256

8.10.2024 23:55

RE: likvidace Izraele a světového židovstva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Reakce na 411256

Ono je to logické.
On taky roky mluví o tom, že v izraeli jsou de fscto 2 základní skupiny židů.

Jedni jsou docela normální židé co by se s palestinci i nějak dohodli, aby tam byl klid a jejich národ by mohl prosperovat a nebojovat neustále se všemi okolo.
Mezi ně patřil (do určité míry) třeba Ariel Sharon. Ten byl odstraněn a politicky zlikvidován.

Místo něj nastoupil zástupce druhé skupiny, Benjamin Netanyahu. To jsou zuřiví sionisti a fašisti. A všechny jejich kroky směřují de facto k úplné likvidaci izraele.
Přičemž oni to většinou vědí, co bude důsledkem jejich akcí.
Protože slouží tomu "vyššímu rabínstvu" které není židovské.

Takže logicky tihle sionisti udělali taktickou "chybu" která je radikálně posunula k likvidaci izraele. A maximálně tím nahrávají pro změnu "íránským fašistům".

Obě dvě skupiny, jak k zuřiví sionisti tak íranští islamisti, slouží stejnému pánovi.
A proti svým národům a zájmům prostých mírumilovných muslimů a židů.

A prostí obyvatelé izraele i íránu je mají rádi asi jak osinu v zadku, ale nemůžou se jich zbavit.

411257

9.10.2024 3:20

RE: likvidace Izraele a světového židovstva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 1.?.?.?

Reakce na 411232

Zadna likvidace nebude,jen stehovani tak zvanych zidu d vsech dulezitych mist krestanskych statu,staci se ohlenout zpet, 70 % medii je chazarskych rukach kolik vlad je doslova prolezle skrz naskrz, to nemluvim o Bilem Dome.
Co nas ceka,kde bratk vrazdi bratra,dokonali priklad Nemenosky poslal
Spanelske,katolicke piloty bombardovat Srbsko, Israel ani nemusi mit armaadu,staci,kontrolovat krestanske vlady.
Goyim wereborn only to serve us,WWithout that,they have no place in the world-only to serve the People of Israel.Why are gentiles ( zvire,jez musi byt likvidovano ) needed tey will work,they will plow,they will reap. We..........
Chief Rabbi,!,,, of Israel and spiritual Advoser to several Isreli Prime Minister.
K doplneni, vseho, MONAHIDE LAw,podepsal president Bush,DESITKY POLITIKU MLUVI HEBREJSKY,KAM,SE Podivjas " ONE WORLD Or NONE.
Krestanske telo je plne radoviny.

411261

7.10.2024 18:25

Temné příběhy

Otacon 12.?.?.?

Na serveru aeronet se píšou různé příběhy o tunelech a unesených a snězených dětech od politiků co si je kupují a nikdo jiný o tom prý neví ..
O sektách jako Bohemian Grove atd ...
Lidé co tyto příběhy píšou, jsou zaukolovaní od temných bytostí, kteří zde zkouší, jak by na to lidé reagovali, jestli se jim podle jejich fikcí ta realita vyplní, popřípadně by nás chtěli připravit na Nový světový řád, kde podle nich se tohle má dít a že si na to nějak zvykneme že takhle uctívame jejich "Boha" ...
Ale ten Bůh mají být všechny ty bytosti, co mají ten nový svět ovládat ..ti kteří nám chtějí říct že Ježíš Kristus neexistuje nl..nebo že nás tady nechal .... různí lidé co před životem měli smlouvu se satanem a teď si to tady různě chtějí vytvářet a obhajovat a říkat že lidé to tak nechali ...
Tito "vládnoucí" bytosti už velmi brzy budou úplně všichni usvědčení a odstranení z této planety ..
A potom s nima bude soud kde budou všichni lidé, a tam nam ukážou co všechno si vybudovali tím co zde provádějí [mrknutí jedním okem]

411236

7.10.2024 21:35

RE: Temné příběhy

Olafson 178.?.?.?

Reakce na 411236

a JAK váš komentář souvisí s tématem článku? Pište na aeronet, když hledáte spojitosti se zdejšími čtenáři, a sbíráte chabé důkazy propojení pro ministerstvo pravdy, ...tam se ztratíte v záplavě podobně laděných provokací Otacone, který jste mi přišel odporovat, podobným nickem. Neprojdete, nemáte žádný světelný náboj, jen temné spekulace.
Vytvořili Vás "cemperové a lipánkové" jako svého džina z láhve. Jděte do kopru...nebo ukažte, že nejste AI!

411240

Tuto stránku navštívilo 978