Diskuze k článku

Proč chtějí bílí intelektuálové a bílí političtí vůdci zničit bílé země?

Příspěvků 47

3.10.2024 3:58

Prezidenti a bílí "intelektuálové"

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

"Trump je od dob Reagana jediným národním vůdcem, který reprezentuje americký lid."

citace z Wikipedie:
"Reaganovy snahy omezit sociální podpory a daně z příjmu byly mnohými kritizovány, protože podle nich prospívaly jen bohatým Američanům na úkor střední a nižší třídy.[26] Aby Spojené státy pokryly dluh, který za Reaganova prezidentství začal narůstat, začaly si ve velkém půjčovat peníze v zahraničí. Státní dluh narostl z 26 % HDP v roce 1980 na 41 % v roce 1989, tedy na nejvyšší míru od roku 1963. Do roku 1988 narostl dluh celkem na 2,6 bilionu USD. Spojené státy se staly z největšího věřitele největším dlužníkem.

Reagan byl tedy podobně jako Trump typický pravičák - oškubat lidi a zadlužit stát... Oba dokázali jen žvanit, nic více. Ne že by americká levičácká politika byla lepší, ale vyzdvihovat tyhle dva arogantní blbce jako hvězdy to už je trochu moc. Trump byl prezidentem a na to si většina z nás pamatuje. Změnilo ze jeho vlády něco? Ne, tedy kromě většího zadlužení a růstu nerovnosti. Kdyby ano, zvolili by ho znovu. Pokud nad ním v dalších volbách zvítězil i vymaštěný Biden, tak to o něčem vypovídá.

"Proč chtějí bílí intelektuálové a bílí političtí vůdci zničit bílé země?"
Proč boháči sponzorují pitomosti? Nejsou to intelektuálové, ale zbohatlíci. Takže to jen dokazuje, že v našem systému inteligence a příjmy spolu nesouvisí. Důležitá je příležitost (tedy náhoda nebo vlivní známí, kteří vám pomohou být ve správný čas na správném místě) a "morální pružnost" názorů, které vám dovolí říkat správným lidem správné věci. Pokud budete sponzorovat ty správné lidi, i když chtějí pitomosti, rozšíříte vliv. A v "rozvinutém kapitalismu" který už samovolně přestal být kapitalismem, protože jej ovládají zbohatlíci a manipulátoři, jde právě o to. A takhle kapitalismus skončí vždycky.

411152

3.10.2024 13:48

RE: Prezidenti a bílí

rosco 89.?.?.?

Reakce na 411152

"který už samovolně přestal být kapitalismem,"
system neprestal byt samovolne kapitalismem nybrz politickou sabotazi po r 1913. Nemuze existovat bez volneho trhu kreditniho systemu a volny trh nemuze existovat v rezimu manipulace urokovych sazeb a peneznich objemu zkorumpovanymi tajtrliky. Akorat ekonomicti nedouci si jeste nevsimli ze skoncil 1913 a predpovidaji jeho konec az do omdleni aby si ohrali svou socialistickou polivcicku a vytahli tu zdechlinu z hrobu. Jinak souhlas, prohlasovat Trumpa za zastupce lidu je pripad pro Dr. Chocholouska, dve loutky pejzate mafie predstiraji ze si jdou po krku a pri inauguraci si pak padnou kolem krku, tak se to opakuje kazde 4 roky.

411163

3.10.2024 18:05

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 411163

"Akorat ekonomicti nedouci si jeste nevsimli ze skoncil 1913"

To, že většina lidí považuje kapitalismus za něco jiného než vy, neznamená, že jsou nedouci. Mnozí z nich jsou mnohem inteligentnější než vy. A pokud byl kapitalismus jen v době před rokem 1913, pak je dobře že skončil. Pracovní podmínky byly hrozné a lidé se měli zle, alespoň drtivá většina. Kdyby nebyl tehdejší kapitalismus omezen, byla by socialistická revoluce všude na světě. Právě díky svému omezení měl kapitalismus možnost přežít o něco déle (i když vy to už nepovažujete za kapitalismus). To, co považujete za kapitalismus vy, právem patří na smetiště dějin, a žádný rozumný člověk to nemůže chtít. A dneska se ukazuje, že na smetiště dějin bude patřit i ten dnešní kapitalismus.

411169

3.10.2024 20:23

RE: Prezidenti a bílí

rosco 89.?.?.?

Reakce na 411169

ale znamena, pouze male deti veri ze to co mysli vetsina je vzdycky pravda, vetsina lidi jsou tupe nevzdelane stado i mimo ekonomii, predevsim posledni dve generace. Dejiny jsou lemovany "pravdama" kterym vetsina verila,z kterych se vyklubala lez. S vyjimkou doby obcanske valky bylo v USA stoleti pred 1913, s prosperitou kterou Amrdolove uz nikdy potom nedosahli, od te doby to jede z kopce a ani falsovani obeziva a statistik uz nestaci zalepit vsechny diry. Jeste ze mame vasi revolucionarskou bunku, ktera to zachrani, mozna ze take ne, s dudlikem v puse se revoluce moc nedari.Hlavne at se s tim kladivem a srpem nezranite, to by byla pro lidstvo ohromna ztrata. [chechtot][chechtot][chechtot]

411171

4.10.2024 6:23

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 31.?.?.?

Reakce na 411171

"ale znamena, pouze male deti veri ze to co mysli vetsina je vzdycky pravda"

Zde ale nejde o pravdu, jde jen o jinou definici definici jednoho slova, slova kapitalismus. A ostatní mají stejné právo na svoji definici toho slova, jako vy. Klivně si můžete vymyslet jazyk, kde slovo bečka bude znementa strom. Budete opět v menšině. Vážně si myslíte, že kvůlti tomu, že jste v menšině budete mít pravdu? Někty má pravdu většina, někdy menšina. To není žádný důkaz.

"Dejiny jsou lemovany "pravdama"
- a jednou z nich je ta vaše

Prosperita USA v minulosti byla založena na tom, že tam byly levné pozemky a na tom, že když se tam lidé přestěhovali, nekonkurovli jim akumulace kapitálu z Evropy. Jakmile ale vzrostl počet obyvatelstva a vyvynuli se vlastní akumulace kapitálu, šlo to do háje. Nemělo to nic společného s regulací kapitalismu. Navíc i ta prosperita se týkala jen některých lidí, zdaleka ne všech. A pokud provnáte ekonomický růst USA v 18. 19. a 20. století, zjistíte, že ve 20. století byl největší. Jenže zisky byly také nejvíc akumulované, což je důsledek kapitalistické ekonomiky, nikoliv jeho omezení. Než tedy začnete žvanit o růstu před rokem 1913, laskavě si ověřte fakta. Růst začal klesat teprve po pádu SSSR, kdy USA mohli začít kašlat na lidi a opět se blížili k volnému trhu (i když podle vás ho nedosáhli, i vy by jste měl uznat, že k němu měli blíže, zavedli méně progresivní daně a zrušili mnoho regulací), protože jim nekonkuroval východní blok.

"Hlavne at se s tim kladivem a srpem nezranite, to by byla pro lidstvo ohromna ztrata."

S těmihle argumetny už jsou pravičáci trapní, stejně jako s tím, že si ani neumí ověřit, kdy byl větší a kdy menší ekonomický růst.

411175

4.10.2024 12:48

RE: Prezidenti a bílí

rosco 89.?.?.?

Reakce na 411175

z tebe bude skutecne teoretik stoleti, to smrdi primo Nobelovkou, konecne vime ze socialismus je to prave orechove, konec koncu rekl to taticek Lenin a ten to musel vedet, cili nejvetsi chyba soucasneho tebou predefinovaneho kapitalismu je ze se malo bere zlym kapitalistum a malo dava tem dobrym proletarum, z toho duvodu bude nejlepsi kdyz se jim vezme vsechno a veskera vyroba se zmeni na vyrobu rudych vlajek a odznacku rodne strany, takze bude mozno ty za socialismu konstantne 50 let vzdalene pecene holuby poslat do vysluzby a nastoupi pecene husy, ktere pro zmenu budou letat nadzvukovou rychlosti, za radostneho zpevu Internacionaly vsech uvedomelych soudruhu. Pak ovsem zacinka zvonec a pohadky bude konec a do ruzova vyhajinkany proletar cislo 31..?? se probere s jednou rukou v nocniku a nastoupi opet ke krumpaci aby zbylo vecer na par lahvacu a az je vyzunkne a usne bude opet mozno reaktivovat ty letajici holuby. Tomu se rika proletarsky perpetuum mobile.Je uzasne co takova wikipedia udela pro vzdelani rodne strany. Vubec nevadi ze nekteri soudruzi si pletou vydaje statu financovane padelanym obezivem vzniklym z dluhu s realnym rustem ekonomiky, vsak on jim to politruk strany zase vysvetli.Akorat pri kursech pravopisu bude muset chudak politruk jeste pritlacit, jinak ten socialismus nevybudujeme.

"vyvynuli se vlastní akumulace kapitálu" [chechtot][chechtot][chechtot]

411183

4.10.2024 15:59

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 31.?.?.?

Reakce na 411183

Pokud nemáte argumetny, žačnete žvanit blbosti. Nikdo nechce, aby vše bylo zadarmo. Jen je prostě potřeba omezi extrémní nerovnosti. Jak už jsem psal, pokud někdo vydělává 100x více, než někdo jiný, je to ještě normální nerovnost. Ale tuhle hranci už jsem mnohonásobě překročili. Příjmy bohatých se proměnili v renty. Neodpovídají tomu, co společnosti dávají.

https://www.osel.cz/13696-zkresleni-vnimani-lide-z...

https://casopisargument.cz/11828

411185

4.10.2024 17:54

RE: Prezidenti a bílí

rosco 89.?.?.?

Reakce na 411185

nelisej se, uz jsem ti drive rekl ze na hovadiny zadne argumenty nepotrebuji a nehodlam s nima ztracet cas.
Samozrejme nechapes ze majetkova nerovnost neni nasledek nejakych zakonu, nybrz padelaneho nekryteho obeziva, tak daleko tva myslivna ale nedoskace, to bys musel nejdriv chapat jak monetarni system funguje. Uz jsem zde drive o tom psal a nehodlam se opakovat. Zkus si pokecat s nejakym hokynarem, to je tva kategorie.

411188

4.10.2024 20:25

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 411185

Tento server bohužel ovládla skupina mentálních gerontů, kteří se vyžívají v osobních výpadech, jakmile jim dojdou argumenty. Vzhledem k jejich nevalné inteligenci a nízkým schopnostem empatie se to stává každou chvíli. Diskutující potom odcházejí jinam - tam, kde se diskuze stává stimulem k přemýšlení a kde se lidé navzájem neurážejí.

411189

4.10.2024 23:55

RE: Prezidenti a bílí

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 411189

Tento server bohužel zasviňují svými blitky židokomouši , ostatně jako všechny tzv. alternativní servery od samého vzniku, jedině díky editorově nadhledu a toleranci se zde tyhle rudé bláboly lze dočíst v archivu už více než desítku let, jako životní cyklus chrousta obecného se vynořují periodicky ze zapomnění, aby opět nalákali naivní a hloupé puberťáky k dalšímu cyklu rozmnožování a následně teroru, to vše již po staletí neúnavně s patologickou úporností blouzníce o spravedlnosti loupení. Samozřejmě slušně, jako kovidfašisti, pro dobro "lidí" ... jak jinak ? - komouši vždy drze loupili pro dobro "lidí" a dělají tak drze dodnes.
Založte si konečně už ten váš vysněný spravedlivý stát rudých kmérů a tam se ukažte , aniž byste kradli, loupili a zabíjeli tvořivé jedince.
To bude úleva pro zbytek světa, až ten spravedlivý ráj zrealizujete za vlastní peníze. Rád se k vám do těch Věčných rudých lovišť přijedu na vás podívat jako turista, jak se navzájem neurážíte vy mladí a perspektivní empatičtí myslitelé. Jen moje peněženka se mnou nepojede, páč má z té vaší empatie hrůzu.
I ten dýmějový mor má více cti než ta chamraď, kterou reprezentujete. App. jakou barvu má váš ctěný xicht morálně vyspělého diskutéra ? Bílou ?
Kolik firem už provozujete na světě spravedlivě pro své soudruhy zaměstnance či družstevníky ? Snad vám nebrání zlí miliardáři ? A nedali náhodou těm miliardářům vaši proletáři hlas u tzv. voleb ? Asi se spletli ..[velký smích]

411191

5.10.2024 23:32

RE: Prezidenti a bílí

rosco 89.?.?.?

Reakce na 411191

[chechtot][chechtot][chechtot][chechtot]

to bude neco podobneho jako jeden vytecnik tady ve Svajcu ze strany mladych socialistu, ten napsal do formulare povolani : prijemce socialnich davek, a pak sel kandidovat na poslance v kantonalnim parlamentu. V dnesni politice se jeden nasmeje, jsou to cele hordy ochotnickych hercu jejich vynalezavost je skutecne nekonecna, posledni perlicky byly pozadavek statem financovanych menstruacnich vlozek, nebo materskou dovolenou pro zenske ktere potratily hned v pocatecnich mesicich.Ted cekam kdy budou pozadovat menstruacni vlozky pro teplousky.

411215

4.10.2024 7:48

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 31.?.?.?

Reakce na 411171

"S vyjimkou doby obcanske valky bylo v USA stoleti pred 1913, s prosperitou kterou Amrdolove uz nikdy potom nedosahli"

Jenom pro úplnost, zde je graf hospodářského růstu, zjistíte, je z něj jasně vidět, že po roce 1913 se ekonomický růst nezastavil, a do značné míry na to mají vliv právě USA. Největší je růst v letech 1950 až 1973, tedy v období největších regulací kapitalismu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hospod%C3%A1%C5%99sk...

411176

5.10.2024 10:21

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 411176

Ten graf je vymyšlený. Je z Wikipedie, a tu vymysleli marxisti, aby zblbli lidi. Pokud nečerpáte informace od lidí, jak je například Urza, pak nemá smysl s vámi diskutovat. Dnes je to všude samej levičáck.

https://ankap.urza.cz/

411201

5.10.2024 12:32

RE: Prezidenti a bílí

libertarian 31.?.?.?

Reakce na 411176

>zde je graf hospodářského růstu, zjistíte, je z něj jasně vidět, že .......

- vidieť z neho hownou.
Tie dáta sú v dolároch, teda v "peniazoch" , ktoré od vzniku FEDu sa znehodnotili na 1 percento hodnoty.
Takže tie múdre dáta treba deliť stovkou . A ešte aj potom to budú hovná, pretože sú v nich zarátané veci horšie ako hovná.
To 1 percento hodnoty bolo pred covidTerorom. Terz to bude 0,25 %.

411204

5.10.2024 16:02

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 411204

"Tie dáta sú v dolároch, teda v "peniazoch" , ktoré od vzniku FEDu sa znehodnotili na 1 percento hodnoty. "

Já vím, že od vás nemůžeme chtít nějaké intelektuální výkony. Ale pokud nepochopíte, co osy na grafu znamenají, tak to rozhodně neznamená, že znamenají co, co by vám vyhovovalo do vašich přiblblých teorií. Já vím, že jste líný si cokoliv ověřovat a že rychleji žvaníte než myslíte. Ale pokud si budete neustále domýšlet blbosti, tak pak si samozřejmě zdůvodníte cokoliv.

Inflace je do grafu započítána.

411210

5.10.2024 16:25

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 411204

Když už nejste schopen si nic vyhledat, zkuste myslet trochu logicky. Kolik se před rokem 1913 vyrobilo elektráren, vlaků, letadel, počítačů, mobilů, aut, mixérů, praček... Kdy začala produkce růst díky využívání internetu nebo robotizace? Každý blbec ten růst po roce 1913 musí vidět. Jen vy asi ne. Vy si asi myslíte, že internet a robotizace byly už před rokem 1913, protože pak už by kvůli FEDu vzniknout nemohly. Tím netvrdím, že FED nedělal hodně věcí špatně a vím, že jsou to podrazáci. Ale nemůžete na ně hodit všechno (tedy vy můžete, ale je to blbost). A nekrytá měna jako taková je efektivnější. Pokud je měna krytá zlatem, vede to ke spekulacím. Čím více lidí platí zlatem, tím je dražší (je ho méně na jednoho člověka) tím více roste jeho hodnota a odtrhává se od jeho reálné ceny). Stejně tak by cena zlata rostla, kdyby rostla ekonomika - čím více transakcí, tím více je potřeba zlata v oběhu pro zachování cenové hladiny. Těžba zlata to nevyrovná a je zbytečně nákladná. A pokud jeho cena roste, lidé spekulují, drží ho a vytváří bubliny a deflaci. A deflace je přinejmenším stejně nebezpečná jako inflace (což by jste si mohl dostudovat, ale vím, že to neuděláte a budete místo toho kuňkat blbosti). Dalším nebezpečím je prasknutí bubliny. Pokud byla ekonomika kdysi stabilnější, bylo to prostě tím, že byla méně globální a pomalejší.

411211

5.10.2024 23:15

RE: Prezidenti a bílí

rosco 89.?.?.?

Reakce na 411204

to chce klid, tihle zoufalci jsou stejna kategorie jako ti co za komousu jasali kdyz firma udajne! prekrocila plan o 150 %, to muzete zrovna tak ucit prase letat.

Ale konec koncu se priznal, napsal:
"Každý blbec ten růst po roce 1913 musí vidět."

s tim se da souhlasit. [chechtot][chechtot]

411214

6.10.2024 4:31

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 411214

Jasně, před rokem 1913 mělo auto, počítač a mobil více lidí než dnes. A zlí komouši jim to sebrali, a to i Americe. Tomu vážně věříte?

"co za komousu jasali kdyz firma udajne! prekrocila plan o 150 %"
A vy považujete za ekonomický růst a důvod k jásání, pokud si firma něco naplánuje a pak to nesplní? A to, že se dnes vyrobí mnohem více věcí než před rokem 1913 je fakt. Není to "údajně".

V některých věcech se lidé mají hůře než tehdy. Ale to je způsobeno tím, že i přes regulace je systém pořád kapitalismus. Proto pořád roste nerovnost, takže i když roste produkce (tedy ekonomika), běžní lidé mají stále menší přístup k omezeným zdrojům. Což je vidět třeba na tom, že rostou ceny bydlení. Dobře umístěný prostor na běžícím pásu vyrábět nelze.

411216

6.10.2024 13:37

RE: Prezidenti a bílí

rosco 89.?.?.?

Reakce na 411216

ano a take bylo vic lednicek nez v dobe kamene, to je dukaz ze socialismus a padelana mena jsou to prave orechove. Jinak se citis zdrav? Jako flasinetista bys udelal strmou karieru ale nejdriv se musis naucit jestli je klika flasinetu nalevo nebo napravo.To bude fuska.

411219

7.10.2024 2:26

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 411219

"ano a take bylo vic lednicek nez v dobe kamene"
Jde o to, že ekonomický růst obecně se zrychluje (možná s výjimkou posledních pár desetiletí, kdy je extrémní nerovnost), a vy tvrdíte, že před rokem 1913 byl rychlejší než potom. Takže jste tvrdil evidentní blbost, a ani nejste schopný to uznat.

"to je dukaz ze socialismus"
- mluvili jsme o růst celého světa za poslední století, které podle vás kvůli FEDu téměř nerostlo. A bavili jsme se hlavně o USA, takže začít se ohánět se socialismem je pitomost. Ale vy to asi děláte vždycky, když nemáte žádný argument.

411228

7.10.2024 13:55

RE: Prezidenti a bílí

rosco 89.?.?.?

Reakce na 411228

tak tedy naposled, nektera mentalne podvyzivena individua zrejme nechapou,ze ekonomicky a vubec spolecensky pokrok zavisi na nekolika faktorech, ten prvni je vedecky a technologicky vyvoj, podminemy tobe zcela neznamym materialem, totiz mozkovou kurou, u ktereho nehraje roli jaky penezni system v danem momente zrovna vladne, ten je proste dan. Druhy hlavni faktor je tvorba kapitalu potrebneho k financovani vyroby a obchodu, kapital muze vzniknout investovanim uspor, nebo prodejem vyrobenych produktu, jestlize tedy zavedu menu ktera kazdych zhruba 65 let ztrati 95% kupni sily a zaroven odstehuji 70% vyrobnich kapacit do Asie (USA), je jasne ze vetsina kapitalu je v prdeli a temer 70% ekonomiky se drzi nad vodou pouze konzumem prevazne financovanym na dluh budoucich generaci a vyrobou obeziva z ridkeho prdu,coz je presupovani dluznich papiru sem a tam, konzumni kredit zustava zbozi je zkonzumovano.Jedine co skutecne roste jsou dluhy. To je ten duvod proc kreditni bublina exponencialne roste a neni to nic jineho nezli financni pyramida. Pak uz zbyva jen falsovani bilanci bank a statu aby pologramotni magori verili ze existuje nejaky rust. Za tim ucelem je nutno kazdych par let "upravit" vypocetni metody HDP a CPI. Stezejni roli pri tom hrala konecna demonetizace zlata 1971, od toho okamziku se federalni dluh USA zvysil 82X a HDP 26x oficialne a zaroven kupni sila dolaru klekla o 98.5%, v realu stoupl HDP patrne mnohem mene, protoze vypocet obsahuje dluhem financovane vydaje statu. Urcity rust byl po 1913 vytvoren financovanim obou valek na dluh, mezi nimi to ovsem nasledkem premrsteneho padelani v 30 letech kleklo a bylo nutno 1933 zkonfiskovat veskere zlato privatu, moc dlouho to ovsem nevydrzelo, protoze 1971 uz nebylo cim financovat valku ve Vietnamu. Souvislost s demonetizaci zlata 1971 je paradne videt na tomto grafu.
https://fred.stlouisfed.org/series/GFDEBTN
Psal jsem samozrejme v prve rade o USA protoze vyvoj v pripojenych gubernii na tom zavisi.Pro ne plati totez s tim rozdilem ze jeste nejake vyrobni kapacity maji ale bankovni system je stejne prohnily a zavedenim Eura to pujde do rite jeste rychleji. Az bouchne atomovka zvana Eurodollarmarket o kterem ty nemas poneti, budou vam ty sracky letat kolem usi, tak si zavaz nohavice komediante.
placene uroky na federalni dluh, (pri danovych prijmech 4.7 bil.$) to bude toco)))
https://fred.stlouisfed.org/series/A091RC1Q027SBEA

411231

8.10.2024 2:28

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 411231

"tak tedy naposled"
Ale jděte, to že nemá cenu diskutovat a to "naposled" říkáte pořád. A v téhle diskusi to přestanete říkat, až to začnete říkat jinde. Nic jiného neumíte, a čím víc říkáte, že nemá cenu diskutovat, tím více diskutujete. Pokud podle někoho nemá diskuse cenu, tak prostě nediskutuje. Pokud musí v každém druhém příspěvku psát, že nemá cenu diskutovat, nebo že je to naposled, tak prostě jen žvaní.

"jestlize tedy zavedu menu ktera kazdych zhruba 65 let ztrati 95% kupni sily a zaroven odstehuji 70% vyrobnich kapacit do Asie (USA),"
Opět nejste schopen dohledat si fakta. Mnoho ekonomik dokázalo prosperovat i při vysoké inflaci, a nic na tom nezmění ani to, že extrémní případy inflace vedly ke krizi - k takovému extrému má ale současný systém daleko. Takové extrémy dnes nejsou. A pokud jde o to přesunování kapacit tam, kde je levnější pracovní síla, tak za to nemůže FED, pokud je jinde levnější pracovní síla, majitelé firem vždy budou kašlat na to, jak prosperuje domácí ekonomika a budou přesunovat výrobu. To je prostě kapitalismus.

"temer 70% ekonomiky se drzi nad vodou pouze konzumem prevazne financovanym na dluh"
Dluhy nemají korporace které vládnou, a ekonomika stále roste. Dluhy spadnou na hlavu chudým a střední třídě, a ti nejbohatší se budou jen smát. I to je kapitalismus - bohatí prostě využívají peníze tak, aby byly stále bohatší. Mimoto inflace dluhy omezuje, takže pokud se bojíte dluhů měl by jste z ní mít spíš radost. A pokud státy nejsou schopny vybrat na daních dost na důchody nebo zdravotnictví, protože střední třída má tak málo, že zdanit je nepomůže, a bohatí se daním vyhnou, tak prostě výsledkem jsou dluhy. Ano, dost se rozkrade, ale není to hlavní příčina problému.

"Pak uz zbyva jen falsovani bilanci bank a statu aby pologramotni magori verili ze existuje nejaky rust."
Myslím, že to, že růst je, už jsem řešili výše. A i vy jste argumentoval, že v v době kamenné bylo méně ledniček a tím jste v podstatě uznal, že růst normální a je i dnes. Růst je prostě je. A už se zase vracíte k té své utkvělé přesvatě, že není? Jiná věc je, že ten růst není využit tak, aby se lidem dokázalo zajistit například dostupné bydlení. Ale i to v kapitalismu normální. Bydlení je těžko dostupné, proto musí být v kapitalismu předmětem spekulantů. Cokoliv nejde vyrábět na běžícím pásu, stává se předmětem spekulací a v rostoucí nerovnosti je pro většinu lidí hůře dostupně, bez ohledu na to, kolik konzumu si mohou dovolit.

411245

6.10.2024 17:34

RE: Prezidenti a bílí

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 411216

milý příteli Karla Marxe, co znamenala ve skutečnosti v plánovaném socialistickém hospodářství výroba nad plán ? znamenala absolutní bordel , nevím ovšem jestli toto vysvětlení nepřesahuje vaše chápání termínu "plánovat" , plánovat znamená objednat zdroje pro výrobu ( výrobní plán určuje předem naplánovaný a nasmlouvaný odbyt za dané období) tak, aby jich nebylo ani víc ani méně na dané období, je to poměrně jednoduchá úvaha nedržet zbytečně zásoby surovin nebo vstupních zdrojů výroby na skladě protože se to co ? kefalín ? prodražuje soudruzi, prodražuje ! myslete politicky , ani socialismus nemá/neměl bezedné zdroje [mrknutí jedním okem] tedy kromě tupců...

411223

9.10.2024 1:24

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 411223

", co znamenala ve skutečnosti v plánovaném socialistickém hospodářství výroba nad plán ? znamenala absolutní bordel"

Částečně máte pravdu. S plánováním to komunisté přeháněli. Ale to je celkem snadno opravitelná chyba. A také to někteří chtěli změnit. Například reforma, kterou navrhoval Ota Šik. A co znamená v praxi kapitalistické řízení v rozvinutém kapitalismu? Růst nerovnost, nedostupné bydlení, ztrátu jistot a vymírání populace a její nahrazování přistěhovalci ze zaostalých zemí.

"ani socialismus nemá/neměl bezedné zdroje [mrknutí jedním okem] tedy kromě tupců..."

Ukazuje se, že těch tupců je v kapitalismu více. A i když neměl socialismus bezedné zdroje (což ani nikdo netvrdil), v mnohém byl lepší než kapitalismus (a v mnohém tak samozřejmě ne). Ale co je důležitější, měl potenciál se rozvíjet. Veškerý rozvoj kapitalismu je v tom, že roste nerovnost, mocní ovládají vše a stále větší část lidí je v háji. To je volná ruka trhu. A kapitalismus znamená nechat ji libovolně řádit. A na libovolném řádění prostě nic vyvíjet nejde. A pokud ji omezíte, není to "ten pravý kapitalismus", a všechny chyby se hodí na to omezování.

411260

4.10.2024 10:00

RE: Prezidenti a bílí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 411171

Pravda, co je to pravda. Muška jenom zlatá..... Co je dobré pro většinu, musí být dobré i pro menšinu. Jenže zase: Co je pro koho dobro a co zlo.... Jistá je jen smrt. Rád čtu Vaše komentáře, jen by jste si měl odpustit sebestřednost a aroganci.

411178

4.10.2024 11:17

RE: Prezidenti a bílí

libertarian 31.?.?.?

Reakce na 411178

> Pravda, co je to pravda. .... Co je dobré pro většinu, musí být dobré i pro menšinu.

Vidím, že vakcína funguje. [chechtot]
Stotožňovať pojmy "pravda" a "co je dobré" môžu iba dva krát napichnutí.
A názor "musí být dobré i pro menšinu." môže hájiť iba demokrat, násilník alebo politik..

411182

4.10.2024 13:16

RE: Prezidenti a bílí

rosco 89.?.?.?

Reakce na 411178

tak politicka pravda neni vubec muska nybrz kybl hnoje a nikdy nebyla zlata, pak jsou zde ovsem jeste cisla, ktera se sice daji priohnout (denni praxe) ale vzdycky to vyleze ven, protoze hospodarstvi je velice komplexni utvar s miliony variabilnimi ktere nelze ridit jak trikolku jak si to kdejaky soudruh nebo obrezany korupcnik typu Friedmann predstavoval a vsechno nelze utajit, akorat je treba vedet kde to lze najit.. Pokud jde o moji sebestrednost a aroganci, narazi zacinajici hoby teoretici na mou vic nez 46 letou praxi a celkem chapu ze to nekdo nerozdycha, v tom pripade musi prijit s fakty a ne s blaboly ktere sebrali nekde na webu a ktere vetsinou ani nechapou. Uz jsem se nemohl dockat az mi poradite.

411184

4.10.2024 10:03

RE: Prezidenti a bílí

libertarian 31.?.?.?

Reakce na 411171

Je nemožné diskutovať s "diskutérom" ako 411169 , u ktorého ani jedna veta nie je pravdivá, nie je logická.
Takýto ľudia nielen nepoznajú fakty z histórie, ale ani význam základných politologických definícií. Je šialenosťou dnešnej doby, že samotné definície sa prispôsobujú ideologii. Nakoľko samotné definície muža a ženy boli vylepšené, nastala doba šialenstva.

411179

3.10.2024 22:46

smetiště dějin ... ?

čtenář... 86.?.?.?

Reakce na 411169

... tam skončíme všichni Jasánku ! [mrknutí jedním okem]

p.s. je vůbec možné po událostech od VFR 1789 do nyní, aby vám bylo tak zatemněno ?

411173

3.10.2024 4:59

"Elity" Západu jsou rakovinou lidstva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

S rakovinou se nevyjednává, ta se ničí.

411153

3.10.2024 9:09

A..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

..kde z toho, čo Putin povedal, vyplýva, že si myslí (Putin), že je ich zblblé obyvateľstvo schopné zastaviť Armagedon? Veď mohol "len" poslať odkaz, skôr by bolo divné, keby sa o to nepokúsil.
"Jedine Putin mohol zastaviť..."
"..naivný Putin.."
"Putin hledí Zlu do tváře a není schopen to rozpoznat..."
Pán Craig Roberts to berie akýmsi skratkami, hádam len nečaká, že Putin sám zachráni zemeguľu.. zvlásť, keď ho podľa všetkého má zároveň za úplneho blba, či ako vlastne..

411157

3.10.2024 9:14

Globalisté

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 31.?.?.?

"Globalisté tvrdí, že Evropa je „příliš bílá“ a „příliš západní“ "

To je příliš jednostrané vidění problému. Globalisté jsou do těch pravičáckcých, co chtějí volné trhy a podporují vládu korporací, až po ty levičácké, které popisujete. Obojí je špatně, ale pravicoví i levicový globalisté se často podporují, protože jde oběma jde o maximalizaci globalizace a na tom druhém se mohou přiživit. Proto i miliardáři často podporují přistěhovalce, gender a podobně. I když u těch přistěhovalců mají pravicoví globalisté i ten důvod, že chtějí zničit národní státy a maximálně využít jejich zdravotní a sociální systém k zisku nebo jej privatizovat. Nicméně přesto se mnoho globalistů snaží rozšířit západní neoliberalismus na východ.

411158

3.10.2024 11:12

RE: Globalisté

potkan 94.?.?.?

Reakce na 411158

Dobře to nasázel Vítek defraudantům čehokoliv i s losery sebezáhub - po nás potopa od pozvratu 89.
https://www.svobodny-vysilac.cz/2024-10-02-expresni-revize-dejin-magicka-moc-a-sila-penez-jak-zchudle-narody-kleci-pred-bohatymi-korporacemi/

411159

3.10.2024 14:17

Aristokracia vymrela.

AntePortas 178.?.?.?

A toto je dosledok.
Moc uchopila mrzka luza a je jedno ci riadi FED alebo vlady.
Aristokrat je clovek, ktory nielen vytvara pravidla, ale ich aj cti a neobchadza.
Staci si porovnat napr. Tumpa s Carnegym. Bohaci, avsak ten prvy je sedlak, nie statkar ale bulo, a ten druhy aristokrat. Obaja zili z chudobnych, no ten prvy len berie, zatial co ten druhy najprv dal, aby mohol brat.
Zatial, co ten prvy sa v spolocnosti prvej britskej damy spraval ako kreten, ten druhy sa cely zivot drzal protokolu. Nanestastie aj britsky princ naslednik obchadza protokol, cim sa i on zaraduje k mrzkej luze.
Zial, s mrzkou luzou len do hrobu.

411164

3.10.2024 14:44

Souhlasím s názorem, že Rusko mělo k dosažení svého záměru jednat jinak

Peter Zinga 78.?.?.?

Ale může za to pouze Putin? Na rozdíl od západních fábulů není Putin žádný autokrat -žel Bohu,dle většinového mínění Rusů - neb mu pod nohy klacky hází "rossionská" elita. Trvalo mi trochu déle, pochopit, kdo a co je pod pojmem "rossionská elita" míněno.

411165

3.10.2024 17:03

Být dnes bílý, muž a Evropan je handicap už od narození

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

A to jen proto, že "elity " Západu jsou šílení zločinci a intrikáni.

411167

3.10.2024 20:56

RE: Být dnes bílý, muž a Evropan je handicap už od narození

potkan 94.?.?.?

Reakce na 411167

Druhý příspěvek na stránce.
https://dfens-cz.com/projektove-rizeni-pro-pyjaty-...

411172

6.10.2024 15:47

RE: Být dnes bílý, muž a Evropan je handicap už od narození

rosco 89.?.?.?

Reakce na 411172

tak podstata celeho clanku je zrejme to ze Bartos je zmrd, coz nehodlam komentovat, protoze uz tu ceskou politickou zumpu nesleduji. Hlavni duvod proc Bartos je zmrd, neni ale nejake selhani v nejakem projektu nebo nejakych vypatlanych politickych nazorech, ty nikdy nevadi kdyz poskok skace podle te spravne pistalky obrezancu, duvod je tedy ze udajne je Bartos antisemita. To je zrejme podstata portalu dfens, potirat nekoser nazory, uz z hlavicky hlavni stranky na nas na fotce cumi zid jako poleno, a podle toho clanky vypadaji.

411221

4.10.2024 10:10

RE: Být dnes bílý, muž a Evropan je handicap už od narození

libertarian 31.?.?.?

Reakce na 411167

Šialené je, že práve ten bílý muž a Evropan je tvorcom toho handicapu.

Toto nie je genocída z vonku, toto je samovražedná genocída.

411180

4.10.2024 17:38

RE: Být dnes bílý, muž a Evropan je handicap už od narození

potkan 94.?.?.?

Reakce na 411180

Spíš london city, ale tam by šla umístit černá šlechta - bohové heliosu. A je to městský stát mimo jurisdikce států jako další "bratři v triku 2. vatikán a vošinton DC.
Administrativa. ideologie a vojenské zajištění. To že točí neznalé na balastech podsunutých nefunkčních systémech podobně jako euál lobystů globálních lichvářů oběti někteří i tuší. V mainstreanu 2-3. majitelů uvidíte leda s dřevěnou narkózou aby se vám rozsvítilo. [chechtot]

411187

5.10.2024 1:20

Proč razí tu svojí satan agendu?

PavelSam 86.?.?.?

No, razili ji vždycky, akorát teď je lidí moc a oni už je nepotřebují. Proto zahájili kolem roku 1998 proměnu, kterou dlouho připravovali - viz Limity růstu, nové "náboženství" s likvidačním dopadem na střední třídu (ta vznikla relativně nedávno, v pojetí masového konzumu a šéfů menších firem až po roce 1950).

Dřív to udělat nemohli, dokud existoval Sovět sojuz (ten byl jejich selháním, Trocký měl pro ně dělat světovou ideo-reformu, jenže Stalin do toho hodil vidle a předělal světovou utopii na národní despocii).

Takže to nastartovali po 100letech znovu, a s novýma technologiema přidali k eko-destrukci národních států i bio-destrukci lidí (holí je třikrát - nejprve prací, pak konzumem a hnusným jídlem, když z toho onemocní, tak je oholí potřetí, narvou do ně farmaka).

Jenže Rusko se v letech 2000 - 2004 dalo dohromady, tak vymysleli ten plán, že Gruzie a Ukrajina budou v NATO (ohlášeno 2006 v Tbilisi). Každý věděl, kam to povede.

No a po "new pearl harbor" v r.2001 a první vlně válek využili migraci na další ničení národních států, a teď to spustili i v USA, taky jim to tam lifrujou přes svý loutky (proto musí Trump padnout, chce vlastně národní stát a proto je pro ně nepřijatelný, s ochranou hranic, s dohodou s Putinem, atd.).

Potřebují rozpustit národní státy, vytvořit ekonomickou krizi "30.let" a vytvořit globální měnu - pro kontrolu světa. Střední vrstvu nepotřebují, tak lifrují migranty do Evropy a do USA, když se to promíchá, tak časem se omezí IQ a bude dvoutřídní společnost.

Nakonec plánují válku s Čínou, spousta lidí pomře, a oni budou kontrolovat celou ekonomiku světa svojí global měnou, lidí bude tak polovina. Tam směřují (proto i LGBT, tihle lidi děti neplodí, navíc jsou okultním symbolem jejich zvrácených agend).

Takže vcelku snadná odpověď.

411194

5.10.2024 9:39

RE: Proč razí tu svojí satan agendu?

potkan 94.?.?.?

Reakce na 411194

Ehhh, Scot Ritter řekl že od prvního "hřibu do 72. minut je konec, definitivně a bude tu na planetě místo tak pro škorpióny, vydrží 2 000x? větší záření jak člověk. A jak znám - znal velitelské stanoviště PVOS tak to jinak taky nevidím. Představy pistolníků jsou dětinské.

411199

6.10.2024 19:57

RE: Proč razí tu svojí satan agendu?

PavelSam 86.?.?.?

Reakce na 411199

Nenechte se zmást, tak daleko to nedojde. Lidé často zaměňují "signály" přicházející (záměrné budované) ekonomické krize (alá 30.léta min. století), kdy se omezuje ekonomika (drahé energie, odpojení ruských energií od Německa, motoru EU, krachy firem, potlačování zemědělské výroby protože "metan a CO2, atd., např. oblbování dětí heslem "zachraňme planetu" ), s hrozící jadernou katastrofou - ta válka na Ukrajině má jen jen zadržet ekonomický vývoj Ruska a Evropy, aby Britové a USA víc prosperovali.

411224

6.10.2024 20:46

RE: Proč razí tu svojí satan agendu?

potkan 94.?.?.?

Reakce na 411224

Os kdy prosperují? Od tejčrofky a regana ne? Hokynářky vyžraných krámů a kovboje práskajícího bičem na dluh, že jo. [chechtot]

411225

5.10.2024 2:55

Kdo bde prvni a kdo posledni, zavre dvere ,bile rase.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 1.?.?.?

Zakladni ustanoveni.
Po uderu zbranemi hromadneho niceni bude nutno:
1 --pohrbit soby,usmrcene bezprostrdnim ucinkem uderu v atomovem a chemickem
ohnisku zasahu nebo v prostoru napadeni bojovymi, biologickymi prosredky.
2 - pohrbit osoby,ktere zemrou na nasledky ucinku atomovych zbrani,chemickych nebo biologickych zbrani.
Ve vztahu k pohrbivani bude nejpriznivejsi situace v pripade pouziti atomovch zbrani.Nicive ucinky jejich uderu zpusobi,ze veskery nezpecny neukryty, organicky material,vcetne lidskych tel,bude v centralni az druhe zone rozriseni bd zplynen, zpopelen bo definitivne zasypan a tim pohrben v nepristupnych troskach budov.
V tomto prostoru nebude treba pocitat s odklizenim mrtvol,ani se zvlastnimi opatrenimi z hlediska pohrbivani.Bude vsak nutno po ukoneni vyprostovacich praci uzavrit na vnejsi hranici rozruseni,rovadet tam hubeni hmyzu,hlodavcu, ev jinych zvirat,ktera by se snazila proniknout z uzàvreneho prostoru. Prostor je nutno oznacit vystraznymi tabulemi, zakreslit jej do mapy a vydat zakaz stavebni cinnosti v tomto prostoru na dobu 15 let. Ve treti zone rozruseni budou usmrcene osoby nachazeny v troskach budov a v poskozenych ukrytech a bude k nim ztizen pristup. Snadnejsi bude pristup k mrtvym pri vnejsi hranici III.zony a ve IV. a V. Zone rzruseni.

411195

5.10.2024 9:33

Chazar matrix

J_Pitralon 85.?.?.?

"Existuje důvod, proč je vzdělání na prd, a je to z toho stejného důvodu, proč se to nikdy nikdy nikdy nezmění… Protože ti, kteří za tím stojí, ti, kteří stojí za tímto státem, ho změnit nechtějí… Nechtějí dobře informované, vzdělané lidi, kteří jsou schopni kritického myšlení… Víš, co chtějí? Chtějí poslušné pracovníky… Lidi, kteří jsou dost chytří na to, aby mohli ovládat stroje a dělat všechno to papírování. Ale zároveň dost hloupí na to, aby pasivně všechny tyhle sračkový práce přijali."
~George Carlin

Source: “The American Dream” z Life is Worth Losing, 2006

411198

9.10.2024 7:58

Domnívám se, že hlavním důvodem, proč zlikvidovat bělošskou rasu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

jsou její křesťanské kořeny. Přestože všechny západní státy jsou sekulární a mnoho lidí se počítá mezi ateisty, křesťanskou etiku máme zažranou hluboko pod kůží. Křesťanstní s sebou taky nese možnost volby. Ježíš neříkal: "Poslechni!" ale "Vyber si!". To je rozdíl oproti Mohamedovu "Podvol se!" Proto je křesťanské náboženství pod takovým tlakem a dochází k jeho rozkladu i zevnitř s pomocí Antikrista Bergoglii - Františka. A proto jsou do Evropy masově dopravováni zejména muslimové a černoši. Černoši proto, aby přinesli genetickou informaci v podobě nižší inteligence (podle OSN měření IQ) a muslimové proto, aby vzpurná a autonomní mysl postkřesťanů byla nahrazena poddajnou myslí muslimskou. Oni jsou zkrátka zvyklí poslouchat a když ještě jejich inteligence nepřesáhne 90, budou mulatské hnědé evropské národy poslušně vykonávat vůli svých pánů. Tehdy terve vznikne bílá masterrace, protože vládnoucí rodiny si pohlídají, aby mezi sebe nepustily žádného negra. Proto byl princ Harry prakticky vyobcován z královské rodiny (přestože oficiálně se jí zřekl), protože zanesl do rodinného genofondu černošské geny. Oni samozřejmě potřebovali oživit pestrost genů, proto mezi sebe pustili neurozené, ale bělošky (Diana a o generaci později Kate). Jsem přesvědčen, že jejich genetika byla pečlivě zkoumána, než dala královna souhlas ke sňátkům.

411264

Tuto stránku navštívilo 1 102